کریستال زمان(قسمت دوم)

کریستال زمان(قسمت دوم):

کریستال کوانتومی با بازگشت زمانی، میتواند یک سنسور جدید برای ماده ی تاریک باشد.

ماده ی تاریک، بخش بزرگی از کیهان ماست که به دلیل عدم توان دانشمندان در مشاهده ی آن، با عنوانتاریکخوانده می شود. ولی حقیقت اینکه تاریک نیست بلکه در حوزه ی قدرت شناخت ودرک ما قرار ندارد و بعید نیست با توسعه ی قدرت ادراکی و حسی انسان، بتوان این بخش ناشناخته از وجود را شناخت. قدرت ادراکی که امروز در اختیار داریم محصول تکامل چند میلیون ساله ی ابزار هوشمندی و مغز در جهان مادی در محدوده ی نیاز ما است و دور نیست در صورتی که نیازها افزایش یابد و کنجکاوی انسان، او را علاقه مند به نگاه بر ابعاد دیگر کیهان کند و بتواند وسایل شناختی دقیق تری ایجاد کند، با تصاویر دیگر یا جلوه های دیگری از حقیقت مواجه شود.(توصیه میشود به سلسله مباحث حس و ادراک در همین کانال مراجعه شود.)

فیزیک دان ها از موسسه بین المللی استانداردها و تکنولوژی NIST، حرکت مکانیکی و خصوصیات الکترونیک یک کریستال آبی ریز را به هم مربوط یا در هم تنیده کردند که در اندازه گیری‌های میدان الکتریکی، به آن لبه یا کناره ی کوانتومی میدهد.

این با حساسیت در ثبت است و شاید درک ما را از جهان افزایش دهد.

(در هم تنیده کردن تمایزها و تفاوت ها، نگاه را در موقعیتی قرار میدهد که انتقال یا تحول به معنی جابجا شدن روی دو نقطه ی متفاوت، با سرعت آنی رخ میدهد. در چنین محیط پیوسته و در هم تنیده ای، مفهوم زمان(مفهوم گذشته، حال و آینده) رنگ می بازد و این، به خاطر سرعت انتقال نزدیک به بی نهایت به دلیل نزدیک بودن تمایزات و فاصله ها با هم است.)

سنسور کوانتومی از 150یون بریلیوم(یعنی اتم های با شارژ الکتریکی)تشکیل شده است که در یک میدان مغناطیسی، محدود می‌شود تا خود را به شکل یک کریستال دو بعدی صاف با قطر دویست میلیونیم متر، بازسازی کند.

سنسورهای کوانتومی تا این حد ریز، پتانسیلی برای دریافت پیام ها از ماده ی تاریک دارد. ماده ی تاریک یک ماده ی اسرار آمیزمیباشد و ممکن است در میان دیگر تئوری های اجزای زیر اتمی باشد و با ماده ی معمولی واکنش نشان میدهد. این، از طریق میدان ضعیف الکترومغناطیسی است. وجود ماده ی تاریک می تواند باعث شود کریستال در مسیرهای فلش، تکان بخورد و این، با تغییرات تجمعی بین یون های کریستال در یکی از خصوصیات الکترونیک آن به نام اسپین یا چرخش دیده شده است.( کریستال چیست؟ بلور متشکل از ماده ای است که از یک ترتیب منظم از اتم ها، مولکول ها یا یون ها تشکیل می شود. شبکه ای که تشکیل می شود به صورت سه بعدی گسترش می یابد. از آنجا که واحدهای مکرر وجود دارد، کریستال ها دارای ساختار قابل تشخیص هستند. بلورهای بزرگ مناطق مسطح و زوایای کاملاً مشخص را نمایش می دهند.

بلورهایی که صورت های صاف و واضحی دارند بلورهای euhedral نامیده می شوند و مواردی که فاقد صورت مشخص هستند، بلورهای anhedral نامیده می شوند. بلورهای متشکل از آرایه های مرتب شده از اتم ها که همیشه دوره ای نیستند، شبه کریستال نامیده می شوند.کلمه کریستال از کلمه یونان باستان گرفته شده است کروستالوس، که هم به معنی بلور سنگ و هم یخ است. به مطالعه علمی بلورها کریستالوگرافی گفته می شود.)

همانطورکه در 6 آگوست2021 توضیح داده شده است پژوهشگران می توانند تحریک لرزشی کریستال - یعنی یک صفحه ی صاف که مانند سطح طبل بالا و پایین میرود- را با مانیتور کردن تغییرات در چرخش های تجمعی، اندازه گیری کنند.

اندازه گیری چرخش، میزان تحریک لرزشی را- که به عنوان جابجایی تصور میشود- نشان میدهد. این گیرنده و سنسور می تواند میدان های الکتریکی خارجی را- که فرکانس لرزشی مشابهی به عنوان کریستال دارد- با حساسیتی بیش از ده برابر سنسورهای اتمی قبلی مشخص کند.(از نظر تکنیکی سنسور می تواند 240 نانوولت را در متر در هر ثانیه اندازه گیری کند).(بالا بردن قدرت گیرنده ی حسی یا سنسور، میتواند ابعاد ناشناخته ای از کیهان را به ما نشان دهد. قدرت درک بینایی و شنوایی و دیگر حس های انسان در محدوده ی خیلی تنگی قرار دارد. امروزه با استفاده از سنسورهای قویتر انسان میتواند به دورترین کهکشانها و یا ریزترین مولکول ها و اتم ها بنگرد.

به همین ترتیب بالا بردن قدرت گیرنده ی حسی ممکن است ابعادی از کیهان را که برای ما نشناخته مانده است کشف کند. بنابراین تلاش کنونی برای دیدن بخشی از ماده ای که برای انسان قابل درک نیست(ماده ی تاریک) در ادامه ی همان تلاش های قبلی برای کشف بزرگترین یا ریزترین ابعاد کیهان است. پیش از این هم انسان با کشف تلسکوپ های پیشرفته و یا میکروسکوپ های الکترونی تا عمق کیهان و عمق مولکولها را بررسی کرده بود.)

در تجربیات، پژوهشگران میدان الکتریکی ضعیفی را به کار می برند تا سنسور کریستالی را تحریک و تست کنند.

پژوهش ماده ی تاریک، شبیه چنین پیامی است.

جان بولینگر نویسنده و مولف NIST می گوید: کریستال های یونی میتواند انواع مختلفی از ماده ی تاریک را مانند آکسیون ها و فتون های مخفی، شناسایی کند و اینها با ماده ی طبیعی از طریق میدان الکتریکی ضعیفی، ارتباط و واکنش دارند.(کریستال یونی از یونهایی تشکیل شده است که با جاذبه ی الکترواستاتیک به هم مربوط هستند. سازمان دهی یون ها در ساختار مهندسی مرتب، یک شبکه ی کریستالی خوانده میشود. نمونه های چنین کریستال هایی شامل فلوراید پتاسیم، کلراید پتاسیم، فلوراید سدیم و ... است. این مواد جامد نسبتا سخت هستند و نقطه ی ذوب بالایی دارند و این، نشانه ی قدرت های زیاد بین یون های با بار مثبت است. ترتیب دقیق یون ها در شبکه بر اساس اندازه ی یون ها در کریستال، تغییر میکند.)

ماده ی تاریک یک پیام زمینه ای را با فرکانس نوسانی، شکل میدهد که وابسته به ذرات توده ی ماده ی تاریک است. پژوهش های تجربی با مدارهای ابررسانا برای بیش از یک دهه در بررسی این نوع از ماده ی تاریک، در جریان بوده است. حرکت یون های به دام افتاده طی محدوده ی متفاوتی از فرکانس ها، حساسیت را فراهم می کند.

گروه بولینگر طی بیش از یک دهه بر کریستال یونی کار کرده است.

آنچه جدید است استفاده از نوع خاصی از نور لیزری برای درهم تنیده کردن حرکت تجمعی و چرخش تعداد زیادی از یون ها است؛

چیز جدید دیگر را پژوهشگران، استراتژی برعکس کردن زمان برای شناسایی نتایج می نامند. تجربه در همراهی و هماهنگی با فرضیه پرداز NIST به نام آنا ماریا ریاست - که در موسسه ای در NIST و دانشگاه کلرادو بولدر کار میکند.

کار تئوریک برای درک محدودیت کارهای آزمایشگاهی، اساسی و مهم است و یک مدل جدید را برای درک آزمونی- که برای تعداد زیادی از یون های گرفتار شده معتبر است- پیشنهاد داده است و نشان داده که مزیت کوانتومی، از در هم تنیدن چرخش(spin) و حرکت می آید. ری توجه میدهد درهم تنیدگی، در کنسل کردن (noise)یا سر وصدای کوانتومی درون یون ها سودمند است با این همه اندازه گیری وضعیت کوانتومی در هم تنیده، بدون از دست رفتن داده هایی که بین چرخش و حرکت تقسیم شده است، دشوار میباشد.

برای جلوگیری از این مورد، جان میتواند دینامیک را برعکس کند و چرخش و حرکت را بعد از اینکه جابجایی صورت گرفته است از در هم تنیدگی خارج کند. این برعکس کردن، زمان جفت شدن چرخش و حرکت را از هم جدا میکند و اکنون چرخش تجمعی، خودش داده های جابجایی را دارد که در آن ذخیره شده است و وقتی ما چرخش ها را اندازه گیری کنیم می توانیم جابجایی را به طور دقیق اندازه بگیریم.

پژهشگران از میکروویو استفاده کردند تا مقادیر مورد نظر چرخش ها را تولید کنند. یون ها می تواند به طرف بالا بچرخند(مانند فلشی که به بالا اشاره دارد.)و یا به طرف پایین یا دیگر زاویه ها که شامل هر دو با هم به صورت همزمان است یا یک وضعیت کوانتومی است چرخش کند. در این تجربه همه ی یون ها چرخش یکسانی دارد در ابتدا به بالا و بعد به صورت افقی میچرخند؛ بنابراین وقتی تحریک شوند با هم به سبکی میچرخند که مشخصه ی اوج و قله ی چرخش است.

اشعه های لیزر با هم تقاطع کرده، با تفاوت در فرکانس- که تقریبا مشابه حرکت است- استفاده شد تا چرخش تجمعی را با حرکت، در هم تنیده کند. کریستال سپس با لرزش تحریک شد. لیزرهای مشابه و میکروویوها استفاده شد تا در هم تنیدگی را متلاشی کند. برای تعیین اینکه کریستال چقدر حرکت کرده است پژوهشگران سطح چرخش یون های فلورسانس را اندازه گیری کردند(چرخش به بالا، نورانی و چرخش به پایین، تاریک است).

در آینده زیاد کردن تعداد یونها تا 10 هزار یون، با ساخت کریستال های سه بعدی به نظرمیرسد ظرفیت حس سنسور را تا 30 برابر افزایش دهد. به علاوه پایداری حرکت تحریک شده ی کریستال، ممکن است بهبود یابد و فرایند برعکس شدن زمان و دقت نتایج را افزایش میدهد. ری میگوید: اگر ما بتوانیم این جنبه را بهبود ببخشیم این آزمون میتواند منبع اساسی برای تشخیص ماده ی تاریک باشد. ما می دانیم 85% ماده در جهان از ماده ی تاریک است ولی تا امروز ما نمی دانیم ماده ی تاریک از چه، ساخته شده است. این آزمون میتواند اجازه دهد در آینده، این راز باز شود.

خطا در محاسبات چیزی کاملپیموزایدراه های جدید برای قضاوت راگر تلاش انسان امروز برااز تکینگی تا مغز از مغز تعید نوروز مبارکمنبع هوشیاری کجاست قسمت بررسی علل کمر درد در میاننقش آتش در رسیدن انسان بهتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین کادژا وو یا اشنا پنداریپروژه ی ژنوم انسانیزندگی زودگذرابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز- از مغز منبع هوشیاری کجاست؟(قسمتفاوتهای جنسیتی راهی برانگاه انسان محدود به ادرانقش سجده بر عملکرد مغزتری فلوپرازینواکسن کرونا از حقیقت تاتداروهای ضد بیماری ام اس وآیا هوش مصنوعی زندگی بشرزبان و شناخت حقیقت قسمت سابزار بقای موجود زنده از استیفن هاوکینگ در تفسیر میدازولام در درمان تشنج تنفس هوازی و میتوکندریچرا مغزهای ما ارتقا یافت نوار مغز مشاهده ی غیر مستتغییرات تکاملی سر انسان ورزش در کمر درددر هم تنیدگی کوانتومی و دآیا جنین انسان، هوشمندی سلولهای ایمنی القا کنندهابزارهای بقای موجود زندهبه بالا بر ستارگان نگاه کمحل درک احساسات روحانیتوازن مهمتر از فعالیت زینظریه ی تکامل در درمان بیجواب دانشمند سوال کننده ژنهای هوش ، کدامنددرمان جدید کنترل مولتیپلآزمون ذهنی گربه شرودینگرسیاهچاله ی تولید کنندهفناوری هوش مصنوعی نحوه خاخلاق و علوم اعصاببیماری تی تی پیمرگ و میر پنهانتکامل داروینی هنوز در حاهوش مصنوعی می تواند بر اححمایت از طبیعتکودکان خود را مشابه خود تدرختان اشعار زمینامید نیکو داشته باش تا آنسرنوشتقانون مندی نقشه ژنتیکی مارتوکين تراپی روشی جديد بارداری بدون رحممطالعه ای بیان میکند اهدتاثیر نگاه انسان بر رفتاهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت هجدهمکجای مغز مسئول پردازش تجروی و منیزیم در تقویت استانعطاف پذیری مکانیسمی علشواهدی از دنیسوان(شبه نئلرزش ناشی از اسیب به عصبارزش حقیقی زبان قسمت سومبحثی درباره هوش و تفاوتهمغز انسان برای شادمانی طتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی در خدمت خلق وححس و ادراک- قسمت بیست و پگیلگمش باستانی کیستروش هایی ساده برای کاهش ااینکه خانواده ات سالم باضررهای شکر بر سلامت مغزمنابع انرژی از نفت و گاز از تکنیکی تا مغز از مغز تبرخی نرمش های گردنمغزهای کوچک بی احساستاثیر داروی ضد تشنج سدیم هاوکينگ پیش از مرگش رسالهدف یکسان، در مسیرهای متخطر آلودگی هواپیچیدگی های مغزمگسراه های جدید برای قضاوت راپی ژنتیکاز تکینگی تا مغز از مغز تعامل کلیدی در کنترل کارآمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمبزرگ شدن مغز محدود به دورنقش انتخاب از طرف محیط، نتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین کا و استخواندژاوو یا آشناپنداریپرواز از نیویورک تا لوس آزونیسومایدابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز- از مغز منبع هوشیاری کجاست؟(قسمتقلید مرحله ای نسبتا پیشنگاه از درون مجموعه با نگنقش غذاها و موجودات درياتری فلوپرازینواکسن کرونا ساخته شده توداروی فامپیریدین یا نورلآیا هوش ارثی دریافتی از پزبان شناسی مدرن در سطح سلابزار بقای موجود زنده از استخوان های کشف شده، ممکمکانیک کوانتومی بی معنی تنفس هوازی و میتوکندریچرا ویروس کرونای دلتا وانوار مغزی روشی مهم در تشخثبت امواج الکتریکی در عصوزن حقیقی معرفت و شناختدر کمتر از چند ماه سوش جدآیا جهان ذهن و افکار ما مسلولهای بنیادی مصنوعی درابزارهای بقای از نخستین به خودت مغرور نشومحل درک احساسات روحانی دتوسعه هوش مصنوعی قادر اسنظریه ی ریسمانجاذبه و نقش آن در شکلگیریژنهای حاکم بر انسان و انسدرمانهای بیماری پارکینسآسيب میکروواسکولاریا آسسیاره ی ابلهانفیلمی بسیار جالب از تغییاخلاق پایه تکامل و فرهنگبیماری دویکمرگ انتقال است یا نابود شتکامل داروینی هنوز در حاهوش مصنوعی و کشف زبان هایحوادث روزگار از جمله ویرکوری گذرای ناشی از موبایدرد باسن و پا به دلیل کاهامید درمان کرونا با همانسریعترین کامپیوتر موجودقانون جنگلارتباط میکروب روده و پاربازگشت از آثار به سوی خدامعنی روزهتاثیر ویتامین دی بر بیماهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت هشتمکرونا چه بر سر مغز می آوررویا و خبر از آیندهاولین مورد PML به دنبال تکشکل های متفاوت پروتئین هلرزش عضله یا فاسیکولاسیوارزش خود را چگونه میشناسبحثی درباره احساسات متفامغز انسان رو به کوچک تر شتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی درمانگر کامپیحساسیت روانی متفاوتگیاه خواری و گوشت خوار کدروش صحبت کردن در حال تکاماینترنت بدون فیلتر ماهواطلای سیاهمنابع انرژی از نفت و گاز از تکینگی تا مغز و از مغز برخی یونها و مولکول های ممغزتان را در جوانی سیم کشتاثیر درجه حرارت بر عملکهدف از تکامل مغزخطرات هوش مصنوعیپیچیدگی های مغزی در درک زراه پیروزی در زندگی چیستابزار هوش در حال ارتقا ازاز تکینگی تا مغز از مغز تعادت کردن به نعمتمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتبزرگ شدن تقریبا ناگهانی نقش اتصالات بین سلولهای تاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین کا در سبزیجاتدگرگونی های نژادی و تغییپرورش مغز مینیاتوری انسازونا به وسیله ویروس ابله ابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز- از مغزتمنبع هوشیاری در کجاست؟ قتقلید از روی طبیعتنگاه حقیقی نگاه به درون انقش غذاها و موجودات درياتسلیم شدن از نورون شروع مواکسن ایرانی کرونا تولیدداروی لیراگلوتیدآیا هوش سریعی که بدون احسزبان شناسی نوین نیازمند ابزار بقای موجود زنده از استروژن مانند سپر زنان دمکانیزمهای دفاعی در برابتنفس بدون اکسیژنچرا پس از بیدار شدن از خونورون هاي مصنوعی می توانجمجمه انسان های اولیهوزوز گوشدر آستانه ی موج پنجم کوویآیا جهش های ژنتیکی، ویروسلسله مباحث هوش مصنوعیابزارهای دفاعی و بقای موبه زودی شبکه مغزی به جای محدودیت های حافظه و حافظتوسعه برخی شغل ها با هوش نظریه تکامل در درمان بیمجدایی خطای حسی استکلرال هیدرات برای خواباندرهای اسرارآمیز و پوشیدهآسیب ها ناشی از آلودگی هوسیاره ابلهانفیزیک مولکولها و ذرات در اختلال خواب فرد را مستعد بیماری دیستروفی میوتونیمراحل ارتقای پله پله کیهتکامل زبانهوش مصنوعی گوگل به کمک تشحافظه و اطلاعات در کجاست کی غایب شدی تا نیازمند دلدستورالعمل مرکز کنترل بیامگا سه عامل مهم سلامتسرگیجه از شایعترین اختلاقانون جنگلارتباط ماده و انرژیبازگشت به ریشه های تکاملمعادله ها فقط بخش خسته کنتاثیر ویروس کرونا بر مغز هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت پنجمکریستال زمان(قسمت اولرویا بخشی حقیقی از زندگی اولین مورد پیوند سر در انشگفتی های زنبور عسللزوم سازگاری قانون مجازااز نخستین همانند سازها تبحثی درباره احساساتی غیرمغز انسان رو به کوچکتر شدتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی درخدمت خلق وحخفاش با شیوع همه گیری جدیگالکانزوماب، دارویی جدیروشهای نو در درمان دیسک بایندرالطوفان فقر و گرسنگی و بی سمنابع انرژی از نفت و گاز از تکینگی تا مغز از مغز تبرخی اثرات مضر ویتامین دمغزتان را در جوانی سیمکشتاثیر درجه حرارت بر عملکتاثیر درجه حرارت بر عملکهدف از خلقت رسیدن به ابزادفاع در برابر تغییر ساختپیوند مغز و سر و چالشهای رابطه تشنج و اوتیسمابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تعارضه جدید ویروس کرونا سمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتبزرگترین خطایی که مردم منکاتی در مورد تشنجنقش تیروئید در تکامل مغزتاثیر رو ح و روان بر جسمویتامین دی گنجینه ای بزردانش بی نهایتآلودگی هوا و ویروس کرونازیباترین چیز در افزایش سابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز منبع هوشیاری در کجاست؟(قتقویت استخوان در گرو تغذنگاهی بر قدرت بینایی درانقش غذاها و موجودات درياتشنج چیستواکسن اسپایکوژنداروی تشنجی دربارداریآیا هشیاری کوانتومی وجودزبان، وسیله شناسایی محیطابزار بقای موجود زنده از اسرار بازسازی اندام هاما انسانها چه اندازه نزدتو یک جهان در مغز خودت هسچرا بیماری های تخریبی مغنورون های ردیاب حافظهجنسیت و تفاوت های بینایییک پیشنهاد خوب برای آسان در درمان بیماری مولتیپل آیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجسلطان جنگل یا صاحب ملکوتاتفاق و تصادفبه زیر پای خود نگاه نکن بمخچه فراتر از حفظ تعادلتوصیه های سازمان بهداشت نظریه تکامل در درمان بیمجریان انرژی در سیستم های کمردرددرک فرد دیگر و رفتارهای اآشنا پنداریسیاره ابلهانفیزیک و هوشیاریاختلال در شناسایی حروف و بیماری ضعف عضلات نزدیک بمرز مرگ و زندگی کجاستتکامل زبانهوش مصنوعی گوگل به کمک تشحافظه و اطلاعات در کجاست کیهان خود را طراحی میکندذهن ما از در هم شکستن منبامروز دانش ژنتیک هیچ ابهسربازان ما محققا غلبه می قانونمندی و محدودیت عالمارتباط متقابل با همه ی حیبازخورد یا فیدبکمعجزه ی علم در کنترل کرونتاثیر ژنها بر اختلالات خهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت بیست و چهکریستال زمان(قسمت دوم)رویا تخیل یا واقعیتاولین هیبرید بین انسان و شاهکار قرنلزوم سازگاری قانون مجازااز نخستین همانند سازها تبخش فراموش شده ی حافظهمغز ایندگان چگونه استتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی ساخته هوش طبیخلاصه ای از مطالب همایش مگامی در درمان بیماریهای روشهای شناسایی قدرت شنواایا کوچک شدن مغزانسان الطی یکصد هزار سال اخیر هرچمنابع انرژی از نفت و گاز از تکینگی تا مغز از مغز تبرخی اختلالات عصبی مثانهنقش قهوه در سلامتینقش مهاجرت در توسعه نسل اتاثیر درجه حرارت بر عملکهرچیز با یک تاب تبدیل به دقیق ترین تصاویر از مغز اراز تغییرابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تعدم توقف تکامل در یک اندامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتبسیاری از بیماری های جدیچگونه مولکول های دی ان اینقش حفاظتی مولکول جدید دتاثیر رژیم گیاه خواری بر ویروس مصنوعیدانشمندان موفق به بازگردآلزایمرزیر فشار کووید چه باید کرابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز منبع خواب و رویاتقویت سیستم ایمنینگاهی بر توانایی اجزاي بنقشه مغزی هر فرد منحصر بهتشنج و حرکات شبه تشنجی قاواکسن اسپایکوژن ضد کروناداروی جدید s3 در درمان ام آیا واکنش های یاد گرفته وسفر نامه سفر به بم و جنوب ابزار بقای موجود زنده از اصل بازخوردما انسانها چه اندازه نزدتو پیچیده ترین تکنولوژی چرا حیوانات سخن نمی گویننوروپلاستیسیتی چیستجنسیت و تفاوت های بینایییک آلل ژنتیکی که از نئانددر سال حدود 7 میلیون نفر آیا خداباوری محصول تکاملسم زنبور ، کلیدی برای واراتوبان اطلاعات و پلِ بینبوزون هیگز چیستمخچه ، فراتر از حفظ تعادلتوصیه های غیر دارویی در سنظریه تکامل در درمان بیمجریان انرژی در سیستم های کمردرد ناشی از تنگی کانادرک نیازمند شناخت خویش اآغاز فصل سرما و دوباره تکسیر آفرینش از روح تا مغز فیزیکدانان ماشینی برای تاختلال در شناسایی حروف و بیماریهای تحلیل عضلانی امرز بین انسان و حیوان کجاتکامل زبان انسان از پیشیهوش مصنوعی الفاگوحافظه و اطلاعات در کجاستکیهانِ هوشیارِ در حال یاذهن چند جانبه نیازمند نگانفجار و توقف تکاملی نشاسردرد میگرن در کودکانقارچ بی مغز در خدمت موجودارتباط چاقی و کاهش قدرت ببازسازي مغز و نخاع چالشی مغز فکر میکند مرگ برای دیتاثیر کلام در آیات کلام بهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت بیست و یککریستال زمان(قسمت سوم)رویا حقی از طرف خدااولین تصویر در تاریخ از سشبیه سازی میلیون ها جهان مقاومت به عوارض فشار خون از نخستین همانند سازها تبخش بزرگتر کیهان ناشناختمغز ابزار بقای برتر مادیتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش احساسیخونریزی مغز در سندرم کووگامی در درمان بیماریهای روشی برای بهبود هوش عاطفایا این جمله درست است کسیظهور امواج مغزی در مغز مصمنابع انرژی از نفت و گاز از تکینگی تا مغز از مغز تبرخی بیماری ها که در آن ببرخی بیماری های خاص که بدنقش میدان مغناطیسی زمین تاثیر درجه حرارت بر عملکهزینه ای که برای اندیشیددلایلی که نشان میدهد ما براست دستی و چپ دستیابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تعسل طبیعی موثر در کنترل بمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتبسیاری از بیماری های جدیچگونه مغز پیش انسان یا همنقش حیاتی تلومر دی ان آ دتاثیر رژیم گیاه خواری بر ویرایش DNA جنین انسان، بردانشمندان نورون مصنوعی سآمارهای ارائه شده در سطح زیرفون داروی ضد ام اسابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز منحنی که ارتباط بین معرفتلقین اطلاعات و حافظهچالش دیدگاه های سنتی در بنقشه های مغزی جدید با جزیتشنج عدم توازن بین نورون واکسن دیگر کرونا ساخته شداروی جدید میاستنی گراویآیا یک، وجود داردسفر به مریخ در 39 روزابزار بقای موجود زنده از اصول توسعه ی یک ذهن کاملما اکنون میدانیم فضا خالتو جهانی هستی که خودش را چرا حجم مغز گونه انسان درنوروز یا روز پایانیجهل مقدسیک جهش ممکن است ذهن انساندرمان های اسرار آمیز در آآیا دلفین ها می تواند از سماگلوتید داروی کاهش دهناتوسوکسیمایدبوزون هیگز جهان را از متلمخچه ابزاري که وظیفه آن فتوصیه هایی در مصرف ماهیهفت چیز که عملکرد مغز تو جریان انرژی در سیستم های کمردرد و علل آندرک و احساسإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَسیستم تعادلی بدنفرگشت و تکامل تصادفی محض اختلالات مخچهبیهوش کردن در جراحی و بیممزایای شکلات تلخ برای سلتکامل ساختار رگهای مغزی هوش مصنوعی از عروسک های بحس چشایی و بویاییکیست کلوئید بطن سومذهن هوشیار در پس ماده ی مانواع سکته های مغزیسردرد و علتهای آنقبل از آغازارتباط هوش ساختار مغز و ژبحتی علمی درباره تمایل بمغز قلبتاثیر کپسول نوروهرب بر نهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت بیست و دوکشف مکانیسم عصبی خوانش پرویاها از مغز است یا ناخواولین سلول مصنوعیشبیه سازی سیستم های کوانمقابله با کرونا با علم اساز نخستین همانند سازها تبخش دیگری در وجود انسان همغز ابزار برتر بقاتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش احساسیخواندن ، یکی از شستشو دهنگاهی لازم است برای فهم و روشی جدید در درمان قطع نخایا ابزار هوشمندی یا مغز عقل مجادله گرمنابع انرژی از نفت و گاز از تکینگی تا مغز از مغز تبرخی توجهات در ببمار پارنقش محیط زندگی و مهاجرت دتاثیر درجه حرارت بر عملکهزینه سنگین انسان در ازادنیای شگفت انگیز کوانتومپیوند اندام از حیوانات برجزخوانی هایی که امروز بابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تعصب حقوق نورولوومنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتبعد از کروناچگونه هموساپينس بر زمین نقش خرچنگ های نعل اسبی درتاثیر رژیم گیاه خواری بر واقعیت فیزیکی، تابعی از دانشمندان یک فرضیه رادیکآن چیزی که ما جریان زمان زاوسکا درمان گوشرابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز منشأ اطلاعات و آموخته ها تلاش هایی در بیماران قطع چاالش ها در تعیین منبع هونقص در تشخیص هیجانات عامتشخیص ژنتیکی آتروفی های واکسن دیگری ضد کرونا از دداروی جدید ضد میگرنآیا کیهان می تواند یک شبیسفر تجهیزات ناسا به مریخ ابزار بقای موجود زنده از اصول سلامت کمرما با کمک مغز خود مختاريمتو دی ان ای خاص ميتوکندريچرا خشونت و تعصبنوشیدن چای برای مغز مفید جهان یکپارچهیک رژیم غذایی جدید، می تودرمان های بیماری آلزایمرآیا دلفین ها میتوانند باسندرم کووید طولانیاثر مضر مصرف طولانی مدت ربی نهایت در میان مرزهامدل همه جانبه نگر ژنرالیتوضیحی ساده در مورد هوش مهفت سین یادگاری از میراث جستجوی متن و تصویر به صورکمردرد با پوشیدن کفش منادرک احساسات و تفکرات دیگافت فشار خون ناگهانی در وسیستم دفاعی بدن علیه مغز فراموش کارها باهوش تر هساختلالات حرکتی در انسانبیهوشی در بیماران دچار امسیر دشوار تکامل و ارتقاتکامل شناخت انسان با کشفهوش مصنوعی از عروسک های بحس و ادراک (قسمت اول )کاهش مرگ و میر ناشی از ابذهن تو همیشه به چیزی اعتقانگشت ماشه ایسردرد تنشنقبل از انفجار بزرگارتباط انسانی، محدود به بحث درباره پیدایش و منشا مغز ما کوچکتر از نیم نقطهتاثیر کپسول نوروهرب بر تهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت بیست و سوکشف مکانیسمی پیچیده در برویاهای پر رمز و حیرتی دراوکرلیزوماب داروی جدید ششبکه های مصنوعی مغز به درملاحظه های اخلاقی دربارهاز نشانه ها و آثار درک شدبرنامه و ساختار پیچیده ممغز از بسیاری حقایق می گرتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش عاطفی بیشتر در زنانخواب سالم عامل سلامتیگاهی مغز بزرگ چالش استروشی جدید در درمان سکته مایا بیماری ام اس (مولتیپعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهمنابع انرژی از نفت و گاز از تکینگی تا مغز از مغز تبرخی توصیه ها برای واکسینقش نگاه از پایین یا نگاهتاثیر درجه حرارت بر عملکهزاران سال چشم های بینا ودندان ها را مسواک بزنید تپیوند سر آیا ممکن استرساناها و ابر رساناها و عابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تعضلانی که طی سخن گفتن چقدمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتبعد از کروناچگونه واکسن کرونا را توزنقش داروهاي مختلف معروف تاثیر رژیم گیاهخواری بر واقعیت چیستدانشمندان ژنی از مغز انسآنچه واقعیت تصور میکنیم زبان مشترک ژنتیکی موجوداابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز مهندسی ژنتیک در حال تلاش تلاشی برای درمان قطع نخاناتوانی از درمان برخی وینقطه بی بازگشتتصویربرداری فضاپیمای آمواکسن سرطانداروی ضد تشنج با قابليت تآیا گذشته، امروز وآینده سفر دشوار اکتشافابزار بقای موجود زنده از اضطراب و ترسما تحت کنترل ژنها هستیم یتولید مثل اولین ربات های چرا در مغز انسان، فرورفتنوعی سکته مغزی ، وحشتناک جهان یکپارچهیکی از علل محدودیت مغز امدرمان های جدید میگرنآیا دست مصنوعی به زودی قاسندرم گیلن باره به دنبال اثرات فشار روحی شدیدبی عدالتی در توزیع واکسن مدل های ریز مغز مینی برینتیوتیکسن داروی ضد جنونهم نوع خواری در میان پیشیجستجوی هوشیاری در مغز ماکنفرانس تشنج هتل کوثر اصدرک تصویر و زبان های مخلتافراد آغاز حرکت خودشان رسکته مغزیفراموشی همیشه هم بد نیستاختلالات صحبت کردن در انبیوگرافیمسئول صیانت از عقیده کیستأثیر نگاه انسان بر رفتاهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک (قسمت دوم )کاهش التهاب ناشی از بیماذخیره ی شگفت انگیز اطلاعانگشت نگاری مغز نشان میدسردرد سکه ایقدم زدن و حرکت دید را تغیارتباط از بالا به پایین مبحثي درباره هوش و تفاوتهمغز مادران و کودکان در زمتاثیر کپسول نوروهرب بر سهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت بیستمکشف ارتباط جدیدی از ارتبرویای شفافايندگان چگونه خواهند دیدشباهت مغز با کیهان مادیملاحظات بیهوشی قبل از جراز نظر علم اعصاب یا نرووسبرنامه ی مسلط ژنها در اختمغز به تنهایی برای فرهنگ تاثیر گیاهخواری بر رشد و هوش عاطفی در زنان بیشتر اخواب سالم عامل سلامتی و یگذر زمان کاملا وابسته به ريتوکسيمب در درمان ام اسایا بدون زبان میتوانیم تعلم به ما کمک میکند تا مومنابع انرژی از نفت و گاز علایم کمبود ویتامین E را منابع بی نهایت انرژی در دبرخی روش های تربیتی کودکنقش نظام غذایی در تکامل متاثیر درجه حرارت بر عملکهستي مادي ای که ما کوچکتردو ویژگی انتزاع و قدرت تجپیوند سر، یکی از راه حلهارشته نوروایمونولوژی و نقابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تغیرقابل دیدن کردن مادهمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتبعد از کرونا دلخوشی بیهوچگونه آن شکری که می خوریمنقش ذهن و شناخت در حوادث تاثیر عصاره تغلیظ شده گیواقعیت چیستدانشمندان پاسخ کوانتومی آنزیم تولید انرژی در سلوزبان چهار حرفی حیات زمینابزار بقا از نخستین هماناز روده تا مغزمولتیپل اسکلروز در زنان تلاشی تازه برای گشودن معناتوانی در شناسایی چهره چند نرمش مفید برای کمردرتصادف یا قوانین ناشناختهواکسنی با تاثیر دوگانه اداروی ضد تشنج با قابليت تآیا آگاهی پس از مرگ از بیسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقای موجود زنده از اطلاع رسانی اینترنتیماه رجبتولید پاک و فراوان انرژیچراروياها را به یاد نمی آنیکولا تسلاجهان کنونی و مغز بزرگترییافته های نوین علوم پرده درمان های جدید در بیماری آیا رژیم غذایی گیاهی سلاسندرم پیریفورمیساثرات مفید قهوهبیمار 101 ساله، مبتلا به سمدیریت اینترنت بر جنگتکنولوژی جدید که سلول هاهمیشه اطمینان تو بر خدا بحفره در مغزکنگره بین المللی سردرد ددرک حقیقت نردبان و مسیری افزایش قدرت ادراکات و حسسانسور از روی قصد بسیاری فرایند پیچیده ی خونرسانیاختلالات عضلانی ژنتیکبیوگرافیمسئولیت جدیدتئوری تکامل امروز در درمهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت چهلکاهش دوپامین عامل بیماریذرات کوانتومی زیر اتمی قاندوهگین نباش اگر درب یا سرعت فکر کردن چگونه استقدرت انسان در نگاه به ابعارتباط بین هوش طبیعی و هوبحثی جالب درباره محدودیتمغز چون ابزار هوش است دلیتاثیر کپسول نوروهرب بر سهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت دهمکشف جمجمه ای درکوه ایرهوروبات های ریز در درمان بیايا اراده آزاد توهم است یشباهت کیهان و مغزممانتین یا آلزیکسا یا اباز نظر علم اعصاب اراده آزبرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱مغز برای فراموشی بیشتر کتاثیر انتخاب از طرف محیط هوش عاطفی در زنان بیشتر اخواب عامل دسته بندی و حفطگربه شرودینگر و تاثیر مشریواستیگمینایا تکامل هدفمند استاز تکینگی تا مغز از مغز تعلایم کمبود ویتامین E را مناطق خاصی از مغز در جستجبرخی سلولهای عصبی در تلانقش نظریه تکامل در شناساتاثیر درجه حرارت بر عملکهستی ما پس از شروعی چگال دو برابر شدن خطر مرگ و میپیام های ناشناخته بر مغز رشد مغز فرایندی پیچیده اابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تمقالاتمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتبعد از کرونا دلخوشی بیهوچگونه انتظارات بر ادراک نقش روی و منیزیم در سلامتتاریخ همه چیز را ثبت کردهواقعیت های متفاوتدانشمندان اولین سلول مصنآینده ی انسان در فراتر اززبان و کلمه حتی برای کسانابزار بقا از نخستین همانازدواج های بین گونه ای، رمواد کوانتومی جدید، ممکنتلاشی جدید در درمان ام اسنبرو و انرژی مداومچند جهانیتظاهر خوابیده ی مادهواسطه ها د رمسیر ایجاد مغداروی ضد تشنج توپیراماتآیا امکان بازسازی اندامهسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقای موجود زنده از اطلاعات حسی ما از جهان، چماپروتیلینتولید سلولهای جنسی از سلچراروياها را به یاد نمی آنیاز به آموزش مجازی دیجیجهان کاملی در اطراف ما پریادگیری مهارت های جدید ددرمان های رایج ام اسآیا رژیم غذایی گیاهی سلاسوپاپ ها یا ترانزیستورهااثرات مضر ماری جوانابیماری های مغز و اعصاب و مدارک ژنتیکی چگونه انسانتکنولوژی جدید که سلول هاهمیشه عسل با موم بخوریمحقیقت قربانی نزاع بین بی کنگره بین المللی سردرد ددرک عمیق در حیواناتافزایش مرگ و میر سندرم کوسانسور بر بسیاری از حقایفرایند تکامل و دشواری هااختراع جدید اینترنت کوانبیان ژن های اسکیزوفرنی دمستند جهان متصلتئوری تکامل در پیشگیری و هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت چهل و دومکاهش سن بیولوژیکی، تنها ذرات کوانتومی زیر اتمی قانرژی تاریکشلیک فراموشیلمس کوانتومیارتباط شگفت مغز انسان و فبحثی در مورد نقش ویتامين مغز چگونه صداها را فیلتر تاثیر کتامین در درمان پاهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت دوازدهمگل زندگیروح رهاییايا اراده آزاد توهم است یشباهت زیاد بین سلول هاي عمنابع انرژي پاک سرچشمه حاز نظر علم اعصاب اراده آزبرین نت به جای اینترنتمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟تاثیر احتمالی عصاره تغلیهوشیاری کوانتومیخودآگاهی و هوشیاريگزیده ای از وبینار یا کنفریاضیات یک حس جدید استایجاد احساساتاز تکینگی تا مغز از مغز تعلت خواب آلودگی بعد از خومنبع هوشیاری کجاست قسمت برخی سيناپسها طی تکامل و نقش هورمون های تیروئید دتاثیر درجه حرارت بر عملکو هر کس تقوای خدا پیشه کندو برابر شدن خطر مرگ و میپیشینیان انسان از هفت میرشد مغز علت تمایل انسان بابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر ویتامین دی بر بیمامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتفکر خلا ق در برابر توهم چگونه باغبانی باعث کاهش نقش روزه داری در سالم و جتازه های اسکیزوفرنی(جنوواقعیت و مجازدانشمندان تغییر میدان مغآینده ی علم و فیزیک در60 ثزبان و بیان نتیجه ساختماابزار بقا از نخستین هماناستفاده از مغز، وزن را کمموجود بی مغزی که می تواندتمایل زیاد به خوردن بستننخاع ما تا پایین ستون فقرچندین ماده غذایی که ماننتظاهری از ماده است که بیدوبینار اساتید نورولوژی دداستانها و مفاهیمی اشتباآیا انسان با مغز بزرگش اخسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقای موجود زنده از اطلاعاتی عمومی در مورد مماجرای جهل مقدستومورها و التهاب مغزی عانزاع بین جهل و علم رو به پچیزی خارج از مغزهای ما نیجهان دارای برنامهیادآوری خواب و رویادرمان های علامتی در ام اسآیا راهی برای رفع کم آبی سوپاپ ها یا ترانزیستورهااجزای پر سلولی بدن انسان بیماری گیلن باره و بیمارمروری بر تشنج و درمان هایتکامل مادی تا ابزار هوشمهمراهی نوعی سردرد میگرنیحقیقت اشیاکنترل همجوشی هسته ای با هدرگیری قلب در بیماری ویرافزایش سرعت پیشرفت علوم ساخت شبکه عصبی مصنوعی با فرایند حذف برخی اجزای مغادامه بحث تکامل چشمبیست تمرین ساده برای جلومشکلات نخاعیتا 20 سال آینده مغز شما به هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت چهل و سومکایروپاکتیک چیستذرات کوانتومی زیر اتمی قانرژی تاریک که ما نمی توشلیک فراموشیلوب فرونتال یا پیشانی مغارتباط شگفت انگیز مغز انبحثی در مورد نقش کلسیم و مغز ناتوان از توجیه پیداتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت سومگلوئونروزه داری متناوب، مغز را ای نعمت من در زندگیمشباهت زیاد بین سلول هاي عمنابع انرژی از نفت و گاز از واقعیت امروز تا حقیقتبرای پیش بینی آینده مغز دمغز بزرگ چالش است یا منفعهوش، ژنتیکی است یا محیطیخودآگاهی و هوشیاريگزارش یک مورد جالب لخته وریسدیپلام تنها داروی تایایرادهای موجود در خلقت باگر میدانی مصیبت بزرگتر از تکینگی تا مغز از مغز تعماد الدین نسیمی قربانی منبع هوشیاری کجاست قسمت برداشت مغز ما از گذر زماننقش هورمون زنانه استروژنتاثیر درجه حرارت بر عملکوقت نهيب هاي غير علمي گذشدو سوی واقعیتپیشرفت های جدید علوم اعصزمین زیر خلیج فارس تمدنی ابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تصفحه اصلیمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتفاوت مغز انسان و میمون هچگونه تکامل مغزهای کنونینقش رژیم غذایی بر رشد و اتازه های بیماری پارکینسوواکنش های ناخودآگاه و تقدانشمندان روش هاي جدیدی آیا ممکن است موش کور بی مزبان و بیان، در سایه پیشرابزار بقا از نخستین هماناستفاده از هوش مصنوعی در موجودات مقهور ژنها هستندتمدن قدیمی ای در جنوب ایرنخستین تصویر از سیاهچالهچه زیاد است بر من که در ایتغییر الگوی رشد مغزی با زوراپامیل در بارداریدر مانهای کمر دردآیا احتمال دارد رویا از آسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقای موجود زنده از اطلاعاتی عمومی در مورد مماده ی تاریکتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)نزاع بین علم و نادانی رو چیزی شبیه نور تو نیستجهان در حال نوسان و چرخشژن هوش و ساختارهای حیاتی درمان ژنتیکی برای نوآوریآیاما مقهور قوانین فیزیکسوپاپ ها یا ترانزیستورهافلج نخاعی با الکترودهای اجزایی ناشناخته در شکل گبیماری ای شبیه آلزایمر و مرکز هوشیاری، روح یا بدن تکامل مداومهندسه ی پایه ایحقیقت تنها چیزی است که شاکندر در بیماریهای التهابدرگیری مغز در بیماری کویافسردگی و اضطراب در بیماساخت شبکه عصبی با الفبای فرد حساس از نظر عاطفی و باداراوون تنها داروی تاییبیش از نیمی از موارد انتقمشکلات بین دو همسر و برخیتا بحر یفعل ما یشاهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت نهمکار با یگانگی و یکپارچگیرفتار اجتماعی انسان، حاصانسان قدیم در شبه جزیره عشنا در ابهای گرم جنوب نیالوتیراستامارتباط شگفت انگیز مغز انبحثی در مورد عملکرد لوب فمغز و سیر تکامل ان دلیلی تاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت سی و هشتمگمان میکنی جرمی کوچکی در روزه داری و بیمار ی ام اس ای آنکه نامش درمان و یادششرکت نورالینک ویدیویی ازمنابع انرژی از نفت و گاز از آغاز خلقت تا نگاه انسابرای اولین بار دانشمندانمغز بزرگ چالشهای پیش روهیچ کاری نکردن به معنی چیخورشید مصنوعیگشایش دروازه جدیدی از طرریشه های مشترک حیاترژیم های غذایی و نقش مهم اگر نیروی مغناطیس نباشد از تکینگی تا مغز از مغز تعوامل موثر در پیدایش زبامنبع هوشیاری کجاست قسمت بررسي علل احتمالي تغيير نقش ویتامین K در ترمیم استاثیر درجه حرارت بر عملکوقتی فهمیدی خطا کردی برگدوچرخه سواری ورزشی سبک و پیشرفتی مستقل از ابزار هزمان واقعیت است یا توهمابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تسوالات پزشکیمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتفاوت ها و تمایزها کلید بچگونه جمعیت های بزرگ شکل نقش رژیم غذایی در رشد و اتبدیل تراکت صوتی مصنوعی واکنش به حس جدیددانشمندان روشی برای تبدیآیا ما تنها موجودات زنده زبان و تکلم برخی بیماریهابزار بقا از نخستین هماناستفاده از سلول های بنیامیهمانهای ناخوانده عامل تمدن پیشرفته ی پیشینیاننخستین روبات های زنده ی جنهایت معرفت و شناخت درک عتغییر زودتر اتصالات مغزیورزش هوازی مرتب خیلی به قدر محل کار ارزش خودت را بآیا احتمال دارد رویا از آسفری به آغاز کیهانابزار بقای موجود زنده از اعداد بینهایت در دنیای مماده ی خالیتوهم چیستنزاع بین علم و جهل رو به پجهش های ژنتیکی مفید در ساژن یا نقشه توسعه مغز و نقدرمان ام اس(مولتیپل اسکلآب زندگی است قسمت چهارمسودمندی موجودات ابزی بر فلج بل، فلجی ترسناک که آناحیای بینایی نسبی یک بیمبیماری ای شبیه ام اس مولتمرکز حافظه کجاستتکامل چشمهندسه ی رایج کیهانحقیقت خواب و رویاکوچک شدن مغز از نئاندرتادرگیری مغز در بیماران مبالکتروتاکسی(گرایش و حرکساختار شبکه های مغزی ثابفرضیه ای جدید توضیح میدهادراک ما درک ارتعاشی است بیشتر کمردردها نیازی به مشکلات روانپزشکی پس از ستاثیر مشاهده بر واقعیت بهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت چهارمکاربرد روباتهای ريزنانورقیبی قدرتمند در برابر مانسان ها می توانند میدان شناخت و معرفت، و نقش آن دلیس دگرامفتامین یا ویاسارتباط غیرکلامی بین انسابحثی درباره هوش و تفاوتهمغز آیندگان چگونه است ؟تاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت سی و ششمگنجینه ای به نام ویتامین روزه داری سلول های بنیادایمپلانت مغزی کمک میکند شش مرحله تکامل چشممنابع انرژی از نفت و گاز از انفجار بزرگ تا انفجار برای خودآگاه بودن تو بایمغز بزرگ و فعال یا مغز کوتاثیر ترکیبات استاتین (سهیچ کس مانند تو نگاه نمیکخانواده پایدارپمبرولیزوماب در بیماری چپنج اکتشاف شگفت آور در مورژیم های غذایی و نقش مهم اگر نعمت فراموشی نبود بساز تکینگی تا مغز از مغز تعوامل ایجاد لغت انسانی و منبع هوشیاری کجاست قسمت بررسی و اپروچ جدید بر بیمنقش ژنتیک در درمان اختلاتاثیر درجه حرارت بر عملکویتنام نوعی کرونا ویروس ديدن با چشم بسته در خواب پاسخ گیاهان در زمان خوردزمان شگفت انگیزابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تپیامهای کاربرانمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتفاوت های بین زن و مرد فقچگونه جمعیت های بزرگ شکل نقش زنجبیل در جلوگیری از تبدیل سلولهای محافط به سواکسن های شرکت فایزر آمرداروهای مصرفی در ام اسآیا مغز تا بزرگسالی توسعزبان و شناخت حقیقت قسمت چابزار بقا از نخستین هماناستفاده از سلول های بنیامیگرن سردردی ژنتیکی که بتمدن بشری و مغز اخلاقینرمش های مفید برای درد زاچهار میلیارد سال تکامل بتغییر عمودی سر انسان از پورزش هوازی ، بهترین تمریدر چه مرحله ای از خواب ، رآیا برای تولید مثل همیشه سقوط درون جاذبه ای خاص، چابزارهای پیشرفته ارتباط بلندی در ذهن ما درک بلندیمبانی ذهنی سیاه و سفیدتوهمات و شناخت حقیقتنشانه های گذشته در کیهان جهش های ژنتیکی غیر تصادفژنها نقشه ایجاد ابزار هودرمان تومورهای مغزی با اآب زندگی است قسمت اولسیلی محکم محیط زیست بر انفلج خواباحیای بینایی نسبی یک بیمبیماری اسپینال ماسکولار مرکز حافظه کجاستتکامل ابزار هوش ، راه پر هندسه بنیادینحقیقت راستین انسان علم بکووید نوزده و خطر بیماری درگیری مغزی در سندرم کووالگوبرداری از طبیعتسازگاری با محیط بین اجزاقلب و عقلادغام میان گونه های مختلبا هوش مصنوعی خودکار روبمشکلات روانپزشکی در عقب تاثیر نگاه ناظر هوشیار بهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت نوزدهمکاربرد روباتهای ريز، در رموزی از نخستین تمدن بشرانسان جدید از چه زمانی پاشناسایی تاریخچه ی تکاملیلا اکراه فی الدینارتروز یا خوردگی و التهابحثی درباره هوش و تفاوتهمغز انسان ایا طبیعتا تماتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی به کمک هوش طبیحس و ادراک قسمت سیزدهمگویید نوزده و ایمنی ساکتایمپلانت نخاعی میتواند دششمین کنگره بین المللی سمنابع انرژی از نفت و گاز از بحث های کنونی در ویروسبرخی ملاحظات در تشنج های مغز بزرگترین مصرف کننده تاثیر دوپامین و سروتونینهیچگاه از فشار و شکست نترخارق العاده و استثنایی بپوست ساعتی مستقل از مغز درژیم غذایی حاوی تخم مرغ واگر نعمت فراموشی نبود بساز تکینگی تا مغز از مغز تعواملی که برای ظهور لغت امنبع هوشیاری کجاست قسمت بررسی ژنها در تشخیص بیمانقش گرمایش آب و هوا در همتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین E برای فعالیت صحدی متیل فومارات(زادیوا)(پختگی پس از چهل سالگي به زندگی هوشمند در خارج از زابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تسایتهای دیگرمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتفاوت های تکاملی در مغز وچگونه حافظه را قویتر کنینقش زبان در سلطه و قدرت اتداخل مرزها و صفات با بینواکسن کووید 19 چیزهایی که داروهای ام اسآیا همه جنایت ها نتیجه بیزبان و شناخت حقیقت قسمت اابزار بقای موجود زنده از استفاده از سلول های بنیامیگرن شدید قابل درمان استمدنی قدیمی در شمال خلیج نرمش های مفید در سرگیجهچهار ساعت پس از کشتار خوکتغییرات منطقه بویایی مغزورزش و میگرندر هم تنیدگی مرزها و بی مآیا بزرگ شدن مغز فقط در دسلول های بنیادی منابع و اابزارهای بقا از نخستین هبلعیدن ستاره توسط سیاهچامباحث مهم حس و ادراکتوپیراماتنظام مثبت زندگیجهشهای مفید و ذکاوتی که دژنها ، مغز و ارادهدرمان تشنجآب زندگی است قسمت دومسیاهچاله های فضایی منابعفلج خواب چیستاحساس گذر سریعتر زمانبیماری اضطراب عمومیمرکز خنده در کجای مغز استتکامل داروینی هنوز در حاهندسه در پایه ی همه ی واکحقایق ممکن و غیر ممکنکودک ایرانی که هوش او از درگیری مغزی در سندرم کووالتهاب شریان تمپورالستون فقرات انسان دو پا جلقیچی ژنتیکیادغام دو حیطه علوم مغز و بار بزرگ ایستادن بر دو پامشاهده گر جدای از شیء مشاتاثیر نگاه و مشاهده ناظر هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت هفتمکتاب زیست شناسی باوررمز و رازهای ارتباط غیر کانسان عامل توقف رشد مغزشناسایی سلول های ایمنی الایو دوم دکتر سید سلمان فارزش حقیقی زبان قسمت اولبحثی درباره هوش و تفاوتهمغز انسان برای ایجاد تمدتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی در کامپیوترهاحس و ادراک قسمت ششمگوشه بیماری اتوزومال رسسروش مقابله مغز با محدودیاین پیوند نه با مغز بلکه صرع و درمان های آنمنابع انرژی از نفت و گاز از تلسکوپ گالیله تا تلسکبرخی مرزهای اخلاق و علوم مغز حریص برای خون، کلید تتاثیر دپاکین بر بیماری مهیپرپاراتیروئیدیسمخدا موجود استپیموزایدراه فراری نیستاگر با مطالعه فیزیک کواناز تکینگی تا مغز از مغز تعوارض ازدواج و بچه دار شدمنبع هوشیاری کجاست قسمت بررسی سیستم تعادلی بدن انقش پیش زمینه ها و اراده تاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین E در چه مواد غذایدید تو همیشه محدود به مقدپروژه ی ژنوم انسانیزندگی زمینی امروز بیش از ابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتفاوت های زبانی سرمنشا تنگاه محدود و تک جانبه، مشنقش زبان در سلطه و قدرت اتروس جریان انرژیواکسن کرونا و گشودن پنجرداروهای تغییر دهنده ی سیآیا هوش مصنوعی می تواند نزبان و شناخت حقیقت قسمت دابزار بقای موجود زنده از استیفن هاوکینگ در مورد همیدان مغناطيسي زمین بشر تمساح حد واسط میان مغز کونرمشهای مهم برای تقویت عنوآوری ای شگفت انگیز دانتغییرات آب و هوایی که به ورزش بهترین درمان بیش فعدر هم تنیدگی کوانتومی و پآیا تکامل و تغییرات ژنتیسلول عصبی شاهکار انطباق ابزارهای بقا ازنخستین همبه مغز خزندگان خودت اجازمجموعه های پر سلولی بدن متوانایی مغز و دیگر اجزای نظریه ی تکامل در درمان بیجهشهای مفید و ذکاوتی که دژنهای مشترک بین انسان و ودرمان جدید میگرن با انتی آب زندگی است قسمت سومسیاهچاله و تکینگی ابتدایفلج دوطرفه عصب 6 چشماحساسات کاذببیماری بیش فعالیمرگ چیستتکامل داروینی هنوز در حاهوموارکتوس ها ممکن است دحمله ویروس کرونا به مغزکودکان میتوانند ناقل بی درگیری اعصاب به علت میتوامیوتروفیک لترال اسکلروسخن پاک و ثابتقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصارتقا و تکامل سنت آفرینش بار سنین ابزار هوشمندی امشاهده آینده از روی مشاهتاثیر نگاه انسان بر رفتاهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت هفدهمکتاب، سفری به تاریخرمز بقای جهش ژنتیکیانسانیت در هم تنیده و متصشواهدی از نوع جدیدی از حالبخند بزن شاید صبح فردا زارزش حقیقی زبان قسمت دومبحثی درباره هوش و تفاوتهمغز انسان برای شادمانی طتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی در خدمت خلق وححس و ادراک سی و هفتمگوشت خواری یا گیاه خواریروش های صرفه جویی در ایجااینکه به خاطرخودت زندگی ضررهای مصرف شکر و قند بر منابع انرژی از نفت و گاز از تلسکوپ گالیله تا تلسکبرخی نکات از گاید لاین پرمغز زنان جوانتر از مغز مرتاثیر داروهای ضد التهاب هاوکينگ پیش از مرگش رسالخطا در محاسبات چیزی کامل