کریستال زمان(قسمت دوم)

کریستال زمان(قسمت دوم):

کریستال کوانتومی با بازگشت زمانی، میتواند یک سنسور جدید برای ماده ی تاریک باشد.

ماده ی تاریک، بخش بزرگی از کیهان ماست که به دلیل عدم توان دانشمندان در مشاهده ی آن، با عنوانتاریکخوانده می شود. ولی حقیقت اینکه تاریک نیست بلکه در حوزه ی قدرت شناخت ودرک ما قرار ندارد و بعید نیست با توسعه ی قدرت ادراکی و حسی انسان، بتوان این بخش ناشناخته از وجود را شناخت. قدرت ادراکی که امروز در اختیار داریم محصول تکامل چند میلیون ساله ی ابزار هوشمندی و مغز در جهان مادی در محدوده ی نیاز ما است و دور نیست در صورتی که نیازها افزایش یابد و کنجکاوی انسان، او را علاقه مند به نگاه بر ابعاد دیگر کیهان کند و بتواند وسایل شناختی دقیق تری ایجاد کند، با تصاویر دیگر یا جلوه های دیگری از حقیقت مواجه شود.(توصیه میشود به سلسله مباحث حس و ادراک در همین کانال مراجعه شود.)

فیزیک دان ها از موسسه بین المللی استانداردها و تکنولوژی NIST، حرکت مکانیکی و خصوصیات الکترونیک یک کریستال آبی ریز را به هم مربوط یا در هم تنیده کردند که در اندازه گیری‌های میدان الکتریکی، به آن لبه یا کناره ی کوانتومی میدهد.

این با حساسیت در ثبت است و شاید درک ما را از جهان افزایش دهد.

(در هم تنیده کردن تمایزها و تفاوت ها، نگاه را در موقعیتی قرار میدهد که انتقال یا تحول به معنی جابجا شدن روی دو نقطه ی متفاوت، با سرعت آنی رخ میدهد. در چنین محیط پیوسته و در هم تنیده ای، مفهوم زمان(مفهوم گذشته، حال و آینده) رنگ می بازد و این، به خاطر سرعت انتقال نزدیک به بی نهایت به دلیل نزدیک بودن تمایزات و فاصله ها با هم است.)

سنسور کوانتومی از 150یون بریلیوم(یعنی اتم های با شارژ الکتریکی)تشکیل شده است که در یک میدان مغناطیسی، محدود می‌شود تا خود را به شکل یک کریستال دو بعدی صاف با قطر دویست میلیونیم متر، بازسازی کند.

سنسورهای کوانتومی تا این حد ریز، پتانسیلی برای دریافت پیام ها از ماده ی تاریک دارد. ماده ی تاریک یک ماده ی اسرار آمیزمیباشد و ممکن است در میان دیگر تئوری های اجزای زیر اتمی باشد و با ماده ی معمولی واکنش نشان میدهد. این، از طریق میدان ضعیف الکترومغناطیسی است. وجود ماده ی تاریک می تواند باعث شود کریستال در مسیرهای فلش، تکان بخورد و این، با تغییرات تجمعی بین یون های کریستال در یکی از خصوصیات الکترونیک آن به نام اسپین یا چرخش دیده شده است.( کریستال چیست؟ بلور متشکل از ماده ای است که از یک ترتیب منظم از اتم ها، مولکول ها یا یون ها تشکیل می شود. شبکه ای که تشکیل می شود به صورت سه بعدی گسترش می یابد. از آنجا که واحدهای مکرر وجود دارد، کریستال ها دارای ساختار قابل تشخیص هستند. بلورهای بزرگ مناطق مسطح و زوایای کاملاً مشخص را نمایش می دهند.

بلورهایی که صورت های صاف و واضحی دارند بلورهای euhedral نامیده می شوند و مواردی که فاقد صورت مشخص هستند، بلورهای anhedral نامیده می شوند. بلورهای متشکل از آرایه های مرتب شده از اتم ها که همیشه دوره ای نیستند، شبه کریستال نامیده می شوند.کلمه کریستال از کلمه یونان باستان گرفته شده است کروستالوس، که هم به معنی بلور سنگ و هم یخ است. به مطالعه علمی بلورها کریستالوگرافی گفته می شود.)

همانطورکه در 6 آگوست2021 توضیح داده شده است پژوهشگران می توانند تحریک لرزشی کریستال - یعنی یک صفحه ی صاف که مانند سطح طبل بالا و پایین میرود- را با مانیتور کردن تغییرات در چرخش های تجمعی، اندازه گیری کنند.

اندازه گیری چرخش، میزان تحریک لرزشی را- که به عنوان جابجایی تصور میشود- نشان میدهد. این گیرنده و سنسور می تواند میدان های الکتریکی خارجی را- که فرکانس لرزشی مشابهی به عنوان کریستال دارد- با حساسیتی بیش از ده برابر سنسورهای اتمی قبلی مشخص کند.(از نظر تکنیکی سنسور می تواند 240 نانوولت را در متر در هر ثانیه اندازه گیری کند).(بالا بردن قدرت گیرنده ی حسی یا سنسور، میتواند ابعاد ناشناخته ای از کیهان را به ما نشان دهد. قدرت درک بینایی و شنوایی و دیگر حس های انسان در محدوده ی خیلی تنگی قرار دارد. امروزه با استفاده از سنسورهای قویتر انسان میتواند به دورترین کهکشانها و یا ریزترین مولکول ها و اتم ها بنگرد.

به همین ترتیب بالا بردن قدرت گیرنده ی حسی ممکن است ابعادی از کیهان را که برای ما نشناخته مانده است کشف کند. بنابراین تلاش کنونی برای دیدن بخشی از ماده ای که برای انسان قابل درک نیست(ماده ی تاریک) در ادامه ی همان تلاش های قبلی برای کشف بزرگترین یا ریزترین ابعاد کیهان است. پیش از این هم انسان با کشف تلسکوپ های پیشرفته و یا میکروسکوپ های الکترونی تا عمق کیهان و عمق مولکولها را بررسی کرده بود.)

در تجربیات، پژوهشگران میدان الکتریکی ضعیفی را به کار می برند تا سنسور کریستالی را تحریک و تست کنند.

پژوهش ماده ی تاریک، شبیه چنین پیامی است.

جان بولینگر نویسنده و مولف NIST می گوید: کریستال های یونی میتواند انواع مختلفی از ماده ی تاریک را مانند آکسیون ها و فتون های مخفی، شناسایی کند و اینها با ماده ی طبیعی از طریق میدان الکتریکی ضعیفی، ارتباط و واکنش دارند.(کریستال یونی از یونهایی تشکیل شده است که با جاذبه ی الکترواستاتیک به هم مربوط هستند. سازمان دهی یون ها در ساختار مهندسی مرتب، یک شبکه ی کریستالی خوانده میشود. نمونه های چنین کریستال هایی شامل فلوراید پتاسیم، کلراید پتاسیم، فلوراید سدیم و ... است. این مواد جامد نسبتا سخت هستند و نقطه ی ذوب بالایی دارند و این، نشانه ی قدرت های زیاد بین یون های با بار مثبت است. ترتیب دقیق یون ها در شبکه بر اساس اندازه ی یون ها در کریستال، تغییر میکند.)

ماده ی تاریک یک پیام زمینه ای را با فرکانس نوسانی، شکل میدهد که وابسته به ذرات توده ی ماده ی تاریک است. پژوهش های تجربی با مدارهای ابررسانا برای بیش از یک دهه در بررسی این نوع از ماده ی تاریک، در جریان بوده است. حرکت یون های به دام افتاده طی محدوده ی متفاوتی از فرکانس ها، حساسیت را فراهم می کند.

گروه بولینگر طی بیش از یک دهه بر کریستال یونی کار کرده است.

آنچه جدید است استفاده از نوع خاصی از نور لیزری برای درهم تنیده کردن حرکت تجمعی و چرخش تعداد زیادی از یون ها است؛

چیز جدید دیگر را پژوهشگران، استراتژی برعکس کردن زمان برای شناسایی نتایج می نامند. تجربه در همراهی و هماهنگی با فرضیه پرداز NIST به نام آنا ماریا ریاست - که در موسسه ای در NIST و دانشگاه کلرادو بولدر کار میکند.

کار تئوریک برای درک محدودیت کارهای آزمایشگاهی، اساسی و مهم است و یک مدل جدید را برای درک آزمونی- که برای تعداد زیادی از یون های گرفتار شده معتبر است- پیشنهاد داده است و نشان داده که مزیت کوانتومی، از در هم تنیدن چرخش(spin) و حرکت می آید. ری توجه میدهد درهم تنیدگی، در کنسل کردن (noise)یا سر وصدای کوانتومی درون یون ها سودمند است با این همه اندازه گیری وضعیت کوانتومی در هم تنیده، بدون از دست رفتن داده هایی که بین چرخش و حرکت تقسیم شده است، دشوار میباشد.

برای جلوگیری از این مورد، جان میتواند دینامیک را برعکس کند و چرخش و حرکت را بعد از اینکه جابجایی صورت گرفته است از در هم تنیدگی خارج کند. این برعکس کردن، زمان جفت شدن چرخش و حرکت را از هم جدا میکند و اکنون چرخش تجمعی، خودش داده های جابجایی را دارد که در آن ذخیره شده است و وقتی ما چرخش ها را اندازه گیری کنیم می توانیم جابجایی را به طور دقیق اندازه بگیریم.

پژهشگران از میکروویو استفاده کردند تا مقادیر مورد نظر چرخش ها را تولید کنند. یون ها می تواند به طرف بالا بچرخند(مانند فلشی که به بالا اشاره دارد.)و یا به طرف پایین یا دیگر زاویه ها که شامل هر دو با هم به صورت همزمان است یا یک وضعیت کوانتومی است چرخش کند. در این تجربه همه ی یون ها چرخش یکسانی دارد در ابتدا به بالا و بعد به صورت افقی میچرخند؛ بنابراین وقتی تحریک شوند با هم به سبکی میچرخند که مشخصه ی اوج و قله ی چرخش است.

اشعه های لیزر با هم تقاطع کرده، با تفاوت در فرکانس- که تقریبا مشابه حرکت است- استفاده شد تا چرخش تجمعی را با حرکت، در هم تنیده کند. کریستال سپس با لرزش تحریک شد. لیزرهای مشابه و میکروویوها استفاده شد تا در هم تنیدگی را متلاشی کند. برای تعیین اینکه کریستال چقدر حرکت کرده است پژوهشگران سطح چرخش یون های فلورسانس را اندازه گیری کردند(چرخش به بالا، نورانی و چرخش به پایین، تاریک است).

در آینده زیاد کردن تعداد یونها تا 10 هزار یون، با ساخت کریستال های سه بعدی به نظرمیرسد ظرفیت حس سنسور را تا 30 برابر افزایش دهد. به علاوه پایداری حرکت تحریک شده ی کریستال، ممکن است بهبود یابد و فرایند برعکس شدن زمان و دقت نتایج را افزایش میدهد. ری میگوید: اگر ما بتوانیم این جنبه را بهبود ببخشیم این آزمون میتواند منبع اساسی برای تشخیص ماده ی تاریک باشد. ما می دانیم 85% ماده در جهان از ماده ی تاریک است ولی تا امروز ما نمی دانیم ماده ی تاریک از چه، ساخته شده است. این آزمون میتواند اجازه دهد در آینده، این راز باز شود.

از تکینگی تا مغز و از مغز منبع خواب و رویاتفاوت های تکاملی در مغز وجهشهای مفید و ذکاوتی که دچگونه آن شکری که می خوریمکنگره بین المللی سردرد دروشی جدید در درمان سکته مایمپلانت نخاعی میتواند داز تکینگی تا مغز از مغز تما با کمک مغز خود مختاريمتولید پاک و فراوان انرژیحس و ادراک قسمت پنجمنرمش های مفید در سرگیجهکاربرد روباتهای ريزنانوزیباترین چیز در افزایش سابزار بقا از نخستین هماناز روده تا مغزمرکز حافظه کجاستتکامل مداومخطا در محاسبات چیزی کاملنظریه ی تکامل در درمان بیگیلگمش باستانی کیستزبان شناسی نوین نیازمند ابزار بقا از نخستین همانبه خودت مغرور نشوتاثیر ویتامین دی بر بیمامغز ما کوچکتر از نیم نقطهدانشمندان موفق به بازگردهوش مصنوعی از عروسک تا کپیچیدگی های مغزی در درک زسم زنبور ، کلیدی برای وارابزار بقای موجود زنده از بیهوشی در بیماران دچار اتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز از بسیاری حقایق می گرهوش احساسیداروی جدید میاستنی گراویآیا ما تنها موجودات زنده ساخت شبکه عصبی با الفبایاجزایی ناشناخته در شکل گفیزیکدانان ماشینی برای تبحثی در مورد نقش ویتامينتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش نگاه از پایین یا نگاههستي مادي ای که ما کوچکتردرمان های جدید در بیماری آیا تکامل و تغییرات ژنتیشنا در ابهای گرم جنوب نیارتقا و تکامل سنت آفرینش قدم زدن و حرکت دید را تغیبرای پیش بینی آینده مغز دتاثیر رو ح و روان بر جسمنقش رژیم غذایی بر رشد و اواکسن دیگر کرونا ساخته شدرگیری قلب در بیماری ویرإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَششمین کنگره بین المللی سارزش خود را چگونه میشناسمناطق خاصی از مغز در جستجبررسی و اپروچ جدید بر بیمتشنج عدم توازن بین نورون چه زیاد است بر من که در اییک رژیم غذایی جدید، می تورویاها از مغز است یا ناخواندوهگین نباش اگر درب یا عامل کلیدی در کنترل کارآاز تکینگی تا مغز از مغز تمنحنی که ارتباط بین معرفتفاوت های زبانی سرمنشا تجواب دانشمند سوال کننده چگونه انتظارات بر ادراک کنگره بین المللی سردرد دريتوکسيمب در درمان ام اساینکه به خاطرخودت زندگی از تکینگی تا مغز از مغز تما تحت کنترل ژنها هستیم یتولید سلولهای جنسی از سلحس و ادراک قسمت سومنرمشهای مهم برای تقویت عکاربرد روباتهای ريز، در زیر فشار کووید چه باید کرابزار بقا از نخستین همانازدواج های بین گونه ای، رمرکز خنده در کجای مغز استتکامل چشمخطرات هوش مصنوعینظریه تکامل در درمان بیمگیاه خواری و گوشت خوار کدزبان، وسیله شناسایی محیطابزار بقا از نخستین همانبه زودی شبکه مغزی به جای تاثیر ویروس کرونا بر مغز مغز مادران و کودکان در زمدانشمندان نورون مصنوعی سهوش مصنوعی از عروسک تا کپیوند مغز و سر و چالشهای سندرم کووید طولانیابزار بقای موجود زنده از بیوگرافیتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز به تنهایی برای فرهنگ هوش احساسیداروی جدید ضد میگرنآیا مغز تا بزرگسالی توسعساخت شبکه عصبی مصنوعی با احیای بینایی نسبی یک بیمفرگشت و تکامل تصادفی محض بحثی جالب درباره محدودیتتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش نظام غذایی در تکامل مهستی ما پس از شروعی چگال درمان های رایج ام اسآیا جنین انسان، هوشمندی شناخت و معرفت، و نقش آن دارتوکين تراپی روشی جديد قدرت انسان در نگاه به ابعبرای اولین بار دانشمندانتاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش رژیم غذایی در رشد و اواکسن دیگری ضد کرونا از ددرگیری مغز در بیماری کویافت فشار خون ناگهانی در وصرع و درمان های آناز نخستین همانند سازها تمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمبررسی سیستم تعادلی بدن اتصویربرداری فضاپیمای آمنهایت معرفت و شناخت درک عیکی از علل محدودیت مغز امرویاهای پر رمز و حیرتی درانسان قدیم در شبه جزیره ععادت کردن به نعمتانسان ها می توانند میدان عارضه جدید ویروس کرونا ساز تکینگی تا مغز از مغز تمنشأ اطلاعات و آموخته ها تفاوتهای جنسیتی راهی براجاذبه و نقش آن در شکلگیریچگونه باغبانی باعث کاهش کندر در بیماریهای التهابریواستیگمیناینکه خانواده ات سالم بااز تکینگی تا مغز از مغز تماه رجبتومورها و التهاب مغزی عاحساسیت روانی متفاوتچرا مغزهای ما ارتقا یافت کجای مغز مسئول پردازش تجزیرفون داروی ضد ام اسابزار بقا از نخستین هماناستفاده از مغز، وزن را کممرگ انتقال است یا نابود شتکامل ابزار هوش ، راه پر دفاع در برابر تغییر ساختنظریه تکامل در درمان بیمگالکانزوماب، دارویی جدیسفر نامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانبوزون هیگز چیستتاثیر ژنها بر اختلالات خمغز چون ابزار هوش است دلیدانشمندان یک فرضیه رادیکهوش مصنوعی از عروسک تا کپیوند سر آیا ممکن استسوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزار بقای موجود زنده از بیوگرافیتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز برای فراموشی بیشتر کهوش عاطفی بیشتر در زنانداروی ضد تشنج با قابليت تآیا همه جنایت ها نتیجه بیساختار شبکه های مغزی ثاباحساس گذر سریعتر زمانفراموش کارها باهوش تر هسبحثی در مورد نقش کلسیم و تاثیر درجه حرارت بر عملکنقش نظریه تکامل در شناساو هر کس تقوای خدا پیشه کندرمان های علامتی در ام اسآیا جهان ذهن و افکار ما مشناسایی تاریخچه ی تکاملیارتباط میکروب روده و پارلوب فرونتال یا پیشانی مغبرخی ملاحظات در تشنج های تاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش زنجبیل در جلوگیری از واکسن سرطاندرگیری مغز در بیماران مبافراد آغاز حرکت خودشان رضررهای مصرف شکر و قند بر از نخستین همانند سازها تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتبررسی علل کمر درد در میانتغییر الگوی رشد مغزی با زچهار میلیارد سال تکامل بیافته های نوین علوم پرده رویای شفافانسان جدید از چه زمانی پاعدم توقف تکامل در یک اندااز تکینگی تا مغز از مغز تمهندسی ژنتیک در حال تلاش تقلید مرحله ای نسبتا پیشحقیقت قربانی نزاع بین بی چگونه تکامل مغزهای کنونیکوچک شدن مغز از نئاندرتاریسدیپلام تنها داروی تایایندرالاز تکینگی تا مغز از مغز تماپروتیلینتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)خلاصه ای از مطالب همایش مچرا پس از بیدار شدن از خوکرونا چه بر سر مغز می آورزاوسکا درمان گوشرابزار بقا از نخستین هماناستفاده از هوش مصنوعی در مراحل ارتقای پله پله کیهتکامل زباندقیق ترین تصاویر از مغز انظریه تکامل در درمان بیمگامی در درمان بیماریهای سفر به مریخ در 39 روزابزار بقا از نخستین همانبی عدالتی در توزیع واکسن تاثیر کلام در آیات کلام بمغز چگونه صداها را فیلتر هوش مصنوعی از عروسک بازی دانشمندان ژنی از مغز انسهوش مصنوعی از عروسک تا کپیوند سر، یکی از راه حلهاسوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزار بقای موجود زنده از بیان ژن های اسکیزوفرنی دتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز بزرگ چقدر مفید هست ؟هوش عاطفی در زنان بیشتر اداروی ضد تشنج با قابليت تآیا هوش مصنوعی زندگی بشرسازگاری با محیط بین اجزااخلاق و علوم اعصابفراموشی همیشه هم بد نیستبحثی در مورد عملکرد لوب فتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش هورمون های تیروئید دوقت نهيب هاي غير علمي گذشدرمان ژنتیکی برای نوآوریآیا جهش های ژنتیکی، ویروشناسایی سلول های ایمنی اارتباط چاقی و کاهش قدرت بلایو دوم دکتر سید سلمان فبرخی مرزهای اخلاق و علومتاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش زبان در سلطه و قدرت اواکسنی با تاثیر دوگانه ادرگیری مغزی در سندرم کووافزایش قدرت ادراکات و حسضررهای شکر بر سلامت مغزاز نخستین همانند سازها تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتبزرگ شدن مغز محدود به دورتغییر زودتر اتصالات مغزیچهار ساعت پس از کشتار خوکیادگیری مهارت های جدید دروبات های ریز در درمان بیانسان عامل توقف رشد مغزعسل طبیعی موثر در کنترل باز تکینگی تا مغز از مغز تمولتیپل اسکلروز در زنان تلقین اطلاعات و حافظهحقیقت تنها چیزی است که شاچگونه جمعیت های بزرگ شکل کووید نوزده و خطر بیماریرژیم های غذایی و نقش مهم ایا کوچک شدن مغزانسان الاز تکینگی تا مغز از مغز تمبانی ذهنی سیاه و سفیدتوهم چیستخونریزی مغز در سندرم کووچرا بیماری های تخریبی مغکریستال زمان(قسمت اولزبان مشترک ژنتیکی موجوداابزار بقا از نخستین هماناستفاده از سلول های بنیامرز مرگ و زندگی کجاستتکامل ساختار رگهای مغزی دلایلی که نشان میدهد ما بهفت چیز که عملکرد مغز تو گامی در درمان بیماریهای سفر تجهیزات ناسا به مریخ بیمار 101 ساله، مبتلا به ستاثیر کپسول نوروهرب بر نمغز ناتوان از توجیه پیداهوش مصنوعی از عروسک بازی دانشمندان پاسخ کوانتومی هوش مصنوعی از عروسک تا کپیام های ناشناخته بر مغز سوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزار بقای موجود زنده از بیست تمرین ساده برای جلوتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز بزرگ چالش است یا منفعهوش عاطفی در زنان بیشتر اداستانها و مفاهیمی اشتباآیا هوش ارثی دریافتی از پسخن پاک و ثابتاخلاق پایه تکامل و فرهنگفرایند پیچیده ی خونرسانیبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش هورمون زنانه استروژنوقتی فهمیدی خطا کردی برگدرمان ام اس(مولتیپل اسکلآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجشواهدی از نوع جدیدی از حاارتباط هوش ساختار مغز و ژلبخند بزن شاید صبح فردا زبرخی نکات از گاید لاین پرتاثیر رژیم گیاهخواری بر نقش زبان در سلطه و قدرت اواسطه ها د رمسیر ایجاد مغدرگیری مغزی در سندرم کووافزایش مرگ و میر سندرم کوطوفان فقر و گرسنگی و بی ساز نخستین همانند سازها تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتبزرگ شدن تقریبا ناگهانی تغییر عمودی سر انسان از پنوآوری ای شگفت انگیز دانیادآوری خواب و رویاروح رهاییروزه داری متناوب، مغز را انعطاف پذیری مکانیسمی علعصب حقوق نورولوواز تکینگی تا مغز از مغز تمواد کوانتومی جدید، ممکنتلاش هایی در بیماران قطع حقیقت خواب و رویاچگونه جمعیت های بزرگ شکل کودک ایرانی که هوش او از رژیم غذایی حاوی تخم مرغ وایا این جمله درست است کسیاز تکینگی تا مغز از مغز تمجموعه های پر سلولی بدن متوانایی مغز و دیگر اجزای خواندن ، یکی از شستشو دهنچرا حیوانات سخن نمی گوینکریستال زمان(قسمت دوم)زبان چهار حرفی حیات زمینابزار بقا از نخستین هماناستیفن هاوکینگ در مورد همرز بین انسان و حیوان کجاتکامل شناخت انسان با کشفدنیای شگفت انگیز کوانتومهفت سین یادگاری از میراث گاهی لازم است برای فهم و سفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانبیماری های مغز و اعصاب و تاثیر کپسول نوروهرب بر تمغز و سیر تکامل ان دلیلی هوش مصنوعی از عروسک بازی دانشمندان اولین سلول مصنهوش مصنوعی از عروسک بازی پیشینیان انسان از هفت میسودمندی موجودات ابزی بر ابزارهای بقای موجود زندبیش از نیمی از موارد انتقتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز بزرگ چالشهای پیش روهوشیاری کوانتومیدر مانهای کمر دردآیا هوش سریعی که بدون احسسرنوشتاختلال خواب فرد را مستعد فرایند تکامل و دشواری هابحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش ژنتیک در درمان اختلاویتنام نوعی کرونا ویروس درمان تومورهای مغزی با اآیا خداباوری محصول تکاملشواهدی از دنیسوان(شبه نئارتباط انسانی، محدود به لرزش ناشی از اسیب به عصببرخی اثرات مضر ویتامین دتاثیر عصاره تغلیظ شده گینقش سجده بر عملکرد مغزوبینار اساتید نورولوژی ددرگیری اعصاب به علت میتوافسردگی و اضطراب در بیماطی یکصد هزار سال اخیر هرچاز نشانه ها و آثار درک شدمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتبزرگترین خطایی که مردم متغییرات منطقه بویایی مغزنوار مغزی روشی مهم در تشخژن هوش و ساختارهای حیاتی ژن یا نقشه توسعه مغز و نقروزه داری و بیمار ی ام اس اولین هیبرید بین انسان وعضلانی که طی سخن گفتن چقداز تکینگی تا مغز از مغز تموجود بی مغزی که می تواندتلاشی برای درمان قطع نخاحقیقت راستین انسان علم بچگونه حافظه را قویتر کنیکودکان میتوانند ناقل بی راه های جدید برای قضاوت رایا ابزار هوشمندی یا مغز از تکینگی تا مغز از مغز تمحل درک احساسات روحانیتوازن مهمتر از فعالیت زیخواب سالم عامل سلامتیچرا حجم مغز گونه انسان درکریستال زمان(قسمت سوم)زبان و کلمه حتی برای کسانابزار بقا از نخستین هماناستیفن هاوکینگ در تفسیر مزایای شکلات تلخ برای سلدندان ها را مسواک بزنید تهم نوع خواری در میان پیشیگاهی مغز بزرگ چالش استسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانبیماری گیلن باره و بیمارتاثیر کپسول نوروهرب بر سمغز آیندگان چگونه است ؟هوش مصنوعی از عروسک بازی دانشمندان تغییر میدان مغهوش مصنوعی از عروسک بازی پیشرفت های جدید علوم اعصسیلی محکم محیط زیست بر انابزارهای پیشرفته ارتباط بیشتر کمردردها نیازی به تاثیر گیاهخواری بر رشد و مغز بزرگ و فعال یا مغز کوهوش، ژنتیکی است یا محیطیدر محل کار ارزش خودت را بآیا هشیاری کوانتومی وجودسریعترین کامپیوتر موجوداختلال در شناسایی حروف و فرایند حذف برخی اجزای مغبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش گرمایش آب و هوا در همویتامین E برای فعالیت صحدرمان تشنجآیا دلفین ها می تواند از شگفتی های زنبور عسلارتباط از بالا به پایین ملزوم سازگاری قانون مجازابرخی اختلالات عصبی مثانهتاریخ همه چیز را ثبت کردهنقش غذاها و موجودات درياوراپامیل در بارداریدستورالعمل مرکز کنترل بیالکتروتاکسی(گرایش و حرکظهور امواج مغزی در مغز مصاز نظر علم اعصاب یا نرووسمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتبسیاری از بیماری های جدیتغییرات آب و هوایی که به نورون هاي مصنوعی می توانژنها نقشه ایجاد ابزار هوروزه داری سلول های بنیاداولین مورد PML به دنبال تکمقالاتاز تکینگی تا مغز از مغز تموجودات مقهور ژنها هستندتلاشی تازه برای گشودن معحمله ویروس کرونا به مغزنگاه محدود و تک جانبه، مشکودکان خود را مشابه خود تراه های جدید برای قضاوت رایا بیماری ام اس (مولتیپاز تکینگی تا مغز از مغز تمحل درک احساسات روحانی دتوسعه هوش مصنوعی قادر اسخواب سالم عامل سلامتی و یچرا خشونت و تعصبکشف مکانیسم عصبی خوانش پزبان و بیان نتیجه ساختماابزار بقا از نخستین هماناستخوان های کشف شده، ممکتأثیر نگاه انسان بر رفتامسیر دشوار تکامل و ارتقادو ویژگی انتزاع و قدرت تجهمیشه اطمینان تو بر خدا بگذر زمان کاملا وابسته به سفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانبیماری ای شبیه آلزایمر و تاثیر کپسول نوروهرب بر سمغز انسان ایا طبیعتا تماهوش مصنوعی از عروسک تا کمدانشمندان روش هاي جدیدی هوش مصنوعی از عروسک بازی پیشرفتی مستقل از ابزار هسیاهچاله و تکینگی ابتدایابزارهای بقا از نخستین هبا هوش مصنوعی خودکار روبتاثیر انتخاب از طرف محیط مغز حریص برای خون، کلید تهیچگاه از فشار و شکست نتردر چه مرحله ای از خواب ، رآیا واکنش های یاد گرفته وسرگیجه از شایعترین اختلااختلال در شناسایی حروف و فرد حساس از نظر عاطفی و ببحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش آتش در رسیدن انسان بهویتامین E در چه مواد غذایدرمان جدید میگرن با انتی آیا دلفین ها میتوانند باشاهکار قرنارتباط بین هوش طبیعی و هولزوم سازگاری قانون مجازابرخی بیماری ها که در آن بتازه های اسکیزوفرنی(جنونقش غذاها و موجودات درياورزش هوازی مرتب خیلی به قذهن ما از در هم شکستن منبالتهاب شریان تمپورالعلم به ما کمک میکند تا مواز نظر علم اعصاب اراده آزمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمبسیاری از بیماری های جدیتغییرات تکاملی سر انسان نورون های ردیاب حافظهنوروپلاستیسیتی چیستژنها ، مغز و ارادهروش مقابله مغز با محدودیاولین مورد پیوند سر در انتاثیر ویتامین دی بر بیمااز تکینگی تا مغز از مغز تمیهمانهای ناخوانده عامل تلاشی جدید در درمان ام اسحوادث روزگار از جمله ویرنگاه انسان محدود به ادراکوری گذرای ناشی از موبایراه پیروزی در زندگی چیستایا بدون زبان میتوانیم تاز تکینگی تا مغز از مغز تمحدودیت های حافظه و حافظتوسعه برخی شغل ها با هوش خواب عامل دسته بندی و حفطچرا در مغز انسان، فرورفتکشف مکانیسمی پیچیده در بابزار بقا از نخستین هماناستروژن مانند سپر زنان دتئوری تکامل امروز در درممشکلات نخاعیدو برابر شدن خطر مرگ و میهمیشه عسل با موم بخوریمگربه شرودینگر و تاثیر مشسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانبیماری ای شبیه ام اس مولتتاثیر کتامین در درمان پامغز انسان برای ایجاد تمدهوش مصنوعی از عروسک تا کمدانشمندان روشی برای تبدیهوش مصنوعی از عروسک بازی پاسخ گیاهان در زمان خوردسیاره ابلهانابزارهای بقا ازنخستین همبار سنین ابزار هوشمندی اتاثیر احتمالی عصاره تغلیمغز زنان جوانتر از مغز مرهاوکينگ پیش از مرگش رسالدر هم تنیدگی کوانتومی و پآیا گذشته، امروز وآینده سربازان ما محققا غلبه می اختلالات مخچهفرضیه ای جدید توضیح میدهبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش انتخاب از طرف محیط، نویتامین دی گنجینه ای بزردرمان جدید کنترل مولتیپلآیا دست مصنوعی به زودی قاشبیه سازی میلیون ها جهان ارتباط شگفت مغز انسان و فمقاومت به عوارض فشار خون برخی بیماری های خاص که بدتازه های بیماری پارکینسونقش غذاها و موجودات درياورزش هوازی ، بهترین تمریذهن چند جانبه نیازمند نگامیوتروفیک لترال اسکلروعلایم کمبود ویتامین E را از نظر علم اعصاب اراده آزمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمبعد از کروناثبت امواج الکتریکی در عصجمجمه انسان های اولیهنوشیدن چای برای مغز مفید ژنهای مشترک بین انسان و وروش های صرفه جویی در ایجااولین تصویر در تاریخ از سصفحه اصلیاز تکینگی تا مغز از مغز تمیگرن سردردی ژنتیکی که بتمایل زیاد به خوردن بستنحافظه و اطلاعات در کجاست نگاه از درون مجموعه با نگکی غایب شدی تا نیازمند دلراست دستی و چپ دستیایا تکامل هدفمند استاز تکینگی تا مغز- از مغز مخچه فراتر از حفظ تعادلتوصیه های سازمان بهداشت خودآگاهی و هوشیاريچراروياها را به یاد نمی آکشف ارتباط جدیدی از ارتبزبان و بیان، در سایه پیشرابزار بقا از نخستین هماناسرار بازسازی اندام هاتئوری تکامل در پیشگیری و مشکلات بین دو همسر و برخیدو برابر شدن خطر مرگ و میهمراهی نوعی سردرد میگرنیگزیده ای از وبینار یا کنفسفری به آغاز کیهانابزار بقای موجود زنده از بیماری اضطراب عمومیتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز انسان برای شادمانی طهوش مصنوعی به کمک هوش طبیداروهای مصرفی در ام اسهوش مصنوعی از عروسک بازی پختگی پس از چهل سالگي به سیاره ابلهانابزارهای بقای از نخستین فلج بل، فلجی ترسناک که آنبارداری بدون رحمتاثیر ترکیبات استاتین (سمغزهای کوچک بی احساسهاوکينگ پیش از مرگش رسالدر هم تنیدگی کوانتومی و دآیا آگاهی پس از مرگ از بیسردرد میگرن در کودکاناختلالات حرکتی در انسانقیچی ژنتیکیبحثی درباره احساسات متفاتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش اتصالات بین سلولهای ویرایش DNA جنین انسان، بردرمانهای بیماری پارکینسآیا رژیم غذایی گیاهی سلاشبیه سازی سیستم های کوانارتباط شگفت انگیز مغز انمقابله با کرونا با علم اسبرخی توجهات در ببمار پارتبدیل تراکت صوتی مصنوعی نقشه مغزی هر فرد منحصر بهورزش و میگرنرفتار اجتماعی انسان، حاصامید نیکو داشته باش تا آنعلایم کمبود ویتامین E را از آغاز خلقت تا نگاه انسامنبع هوشیاری کجاست؟(قسمبعد از کروناجنسیت و تفاوت های بینایینوعی سکته مغزی ، وحشتناک ژنهای هوش ، کدامندروش هایی ساده برای کاهش ااولین سلول مصنوعیسوالات پزشکیاز تکینگی تا مغز از مغز تمیگرن شدید قابل درمان استمدن قدیمی ای در جنوب ایرحافظه و اطلاعات در کجاست نگاهی بر قدرت بینایی دراکیست کلوئید بطن سومرجزخوانی هایی که امروز بایرادهای موجود در خلقت باز تکینگی تا مغز- از مغز مخچه ، فراتر از حفظ تعادلتوصیه های غیر دارویی در سخودآگاهی و هوشیاريچراروياها را به یاد نمی آکشف جمجمه ای درکوه ایرهوزبان و تکلم برخی بیماریهابزار بقا از نخستین هماناصول سلامت کمرتا 20 سال آینده مغز شما به مشکلات روانپزشکی پس از سدوچرخه سواری ورزشی سبک و هوموارکتوس ها ممکن است دگزارش یک مورد جالب لخته وسقوط درون جاذبه ای خاص، چابزار بقای موجود زنده از بیماری بیش فعالیتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز انسان برای شادمانی طهوش مصنوعی در کامپیوترهاداروهای ام اسپرورش مغز مینیاتوری انساسیر آفرینش از روح تا مغز ابزارهای دفاعی و بقای موفلج خواببازگشت از آثار به سوی خداتاثیر دوپامین و سروتونینمغزتان را در جوانی سیم کشهدف یکسان، در مسیرهای متدر کمتر از چند ماه سوش جدآیا امکان بازسازی اندامهسردرد و علتهای آناختلالات صحبت کردن در انقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصبحثی درباره احساساتی غیرتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش حفاظتی مولکول جدید دواکنش های ناخودآگاه و تقدرک فرد دیگر و رفتارهای اآیا رژیم غذایی گیاهی سلاشبکه های مصنوعی مغز به درارتباط شگفت انگیز مغز انملاحظات بیهوشی قبل از جربرخی توصیه ها برای واکسیتبدیل سلولهای محافط به سنقشه های مغزی جدید با جزیورزش بهترین درمان بیش فعرقیبی قدرتمند در برابر مامید درمان کرونا با همانعلت خواب آلودگی بعد از خواز انفجار بزرگ تا انفجار منبع هوشیاری کجاست؟(قسمبعد از کرونا دلخوشی بیهوجنسیت و تفاوت های بینایینیاز به آموزش مجازی دیجیژنهای حاکم بر انسان و انسروش صحبت کردن در حال تکاماوکرلیزوماب داروی جدید شپیامهای کاربراناز تکینگی تا مغز از مغز تمیدان مغناطيسي زمین بشر تمدن بشری و مغز اخلاقیحافظه و اطلاعات در کجاستنگاهی بر توانایی اجزاي بکاهش مرگ و میر ناشی از ابرشته نوروایمونولوژی و نقاگر نعمت فراموشی نبود بساز تکینگی تا مغز- از مغزتمخچه ابزاري که وظیفه آن فتوصیه هایی در مصرف ماهیخورشید مصنوعینزاع بین جهل و علم رو به پگمان میکنی جرمی کوچکی در زبان و شناخت حقیقت قسمت چابزار بقا از نخستین هماناضطراب و ترستاثیر مشاهده بر واقعیت بمشکلات روانپزشکی در عقب ديدن با چشم بسته در خواب هوش مصنوعی می تواند بر احگشایش دروازه جدیدی از طرسلول های بنیادی منابع و اابزار بقای موجود زنده از بیماری تی تی پیتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز انسان رو به کوچک تر شهوش مصنوعی در خدمت خلق وحداروهای ضد بیماری ام اس وآلودگی هوا و ویروس کروناسیستم تعادلی بدناثر مضر مصرف طولانی مدت رفلج خواب چیستبازگشت به ریشه های تکاملتاثیر دپاکین بر بیماری ممغزتان را در جوانی سیمکشهدف از تکامل مغزدر آستانه ی موج پنجم کوویآیا انسان با مغز بزرگش اخسردرد تنشناختراع جدید اینترنت کوانقانون مندی نقشه ژنتیکی مبخش بزرگتر کیهان ناشناختتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش حیاتی تلومر دی ان آ دواکسن های شرکت فایزر آمردرک و احساسآیا راهی برای رفع کم آبی شباهت مغز با کیهان مادیارتباط غیرکلامی بین انساممانتین یا آلزیکسا یا اببرخی روش های تربیتی کودکتری فلوپرازیننقص در تشخیص هیجانات عامورزش در کمر دردرموزی از نخستین تمدن بشرامگا سه عامل مهم سلامتعوامل موثر در پیدایش زبااز بحث های کنونی در ویروسمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمبعد از کرونا دلخوشی بیهومنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتفکر خلا ق در برابر توهم جهان کاملی در اطراف ما پرچیزی خارج از مغزهای ما نیکلرال هیدرات برای خوابانروشهای نو در درمان دیسک بايندگان چگونه خواهند دیدسایتهای دیگراز تکینگی تا مغز از مغز تمیدازولام در درمان تشنج تمساح حد واسط میان مغز کوحس چشایی و بویاییناتوانی از درمان برخی ویکاهش التهاب ناشی از بیمارشد مغز علت تمایل انسان باگر نعمت فراموشی نبود بساز تکینگی تا مغز، از مغز مدارک ژنتیکی چگونه انسانتوضیحی ساده در مورد هوش مخانواده پایدارنزاع بین علم و نادانی رو گنجینه ای به نام ویتامین زبان و شناخت حقیقت قسمت اابزار بقا از نخستین هماناطلاعات حسی ما از جهان، چتاثیر نگاه ناظر هوشیار بمشاهده آینده از روی مشاهدی متیل فومارات(زادیوا)(هوش مصنوعی و کشف زبان هایپمبرولیزوماب در بیماری چسلول عصبی شاهکار انطباق ابزار بقای موجود زنده از بیماری دویکتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز انسان رو به کوچکتر شدهوش مصنوعی در خدمت خلق وحداروی فامپیریدین یا نورلآلزایمرسیستم دفاعی بدن علیه مغز اثرات فشار روحی شدیدفلج دوطرفه عصب 6 چشمبازسازي مغز و نخاع چالشی تاثیر داروهای ضد التهاب نقش قهوه در سلامتیهدف از خلقت رسیدن به ابزادر درمان بیماری مولتیپل آیا احتمال دارد رویا از آسردرد سکه ایادامه بحث تکامل چشمقانون جنگلبخش دیگری در وجود انسان هتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش خرچنگ های نعل اسبی درواکسن کووید 19 چیزهایی که درک احساسات و تفکرات دیگآیاما مقهور قوانین فیزیکشباهت زیاد بین سلول هاي عارتروز یا خوردگی و التهامنابع انرژي پاک سرچشمه حبرخی سلولهای عصبی در تلاتری فلوپرازیننقطه بی بازگشتوزوز گوشرمز و رازهای ارتباط غیر کامروز دانش ژنتیک هیچ ابهعوامل ایجاد لغت انسانی و از تلسکوپ گالیله تا تلسکمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتفاوت مغز انسان و میمون هجهش های ژنتیکی مفید در ساچگونه مغز پیش انسان یا همکمردرد و علل آنروشهای شناسایی قدرت شنواايا اراده آزاد توهم است یاز تکینگی تا مغز از مغز تمکانیزمهای دفاعی در برابتنفس هوازی و میتوکندریحس و ادراک (قسمت اول )ناتوانی در شناسایی چهره کاهش دوپامین عامل بیماریزمین زیر خلیج فارس تمدنی اگر تلاش انسان امروز برااز تکینگی تا مغز، از مغز مروری بر تشنج و درمان هایتکنولوژی جدید که سلول‌هخارق العاده و استثنایی بنزاع بین علم و جهل رو به پگویید نوزده و ایمنی ساکتزبان و شناخت حقیقت قسمت دابزار بقا از نخستین هماناطلاعاتی عمومی در مورد متاثیر نگاه و مشاهده ناظر مطالعه ای بیان میکند اهددژا وو یا اشنا پنداریهوش مصنوعی گوگل به کمک تشپنج اکتشاف شگفت آور در موسلولهای ایمنی القا کنندهابزار بقای موجود زنده از بیماری ضعف عضلات نزدیک بتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز ایندگان چگونه استهوش مصنوعی درمانگر کامپیداروی لیراگلوتیدآمارهای ارائه شده در سطح سکته مغزیاثرات مفید قهوهفناوری هوش مصنوعی نحوه خبحتی علمی درباره تمایل بتاثیر داروی ضد تشنج سدیم نقش مهاجرت در توسعه نسل اهزینه ای که برای اندیشیددرمان های اسرار آمیز در آآیا احتمال دارد رویا از آسرعت فکر کردن چگونه استاداراوون تنها داروی تاییقانونمندی و محدودیت عالمبرنامه و ساختار پیچیده متاثیر درجه حرارت بر عملکنقش داروهاي مختلف معروف واکسن کرونا و گشودن پنجردرک تصویر و زبان های مخلتآزمون ذهنی گربه شرودینگرشباهت زیاد بین سلول هاي عارزش حقیقی زبان قسمت اولمنابع انرژی از نفت و گاز برخی سيناپسها طی تکامل و تسلیم شدن از نورون شروع مچند نرمش مفید برای کمردریک پیشنهاد خوب برای آسان رویا و خبر از آیندهانفجار و توقف تکاملی نشاعواملی که برای ظهور لغت ااز تلسکوپ گالیله تا تلسکمنبع هوشیاری در کجاست؟ قتفاوت ها و تمایزها کلید بجهش های ژنتیکی غیر تصادفچگونه هموساپينس بر زمین کمردرد با پوشیدن کفش مناروشی برای بهبود هوش عاطفايا اراده آزاد توهم است یاز تکینگی تا مغز از مغز تما انسانها چه اندازه نزدتنفس هوازی و میتوکندریحس و ادراک (قسمت دوم )نخاع ما تا پایین ستون فقرکاهش سن بیولوژیکی، تنها زندگی هوشمند در خارج از زابزار هوش در حال ارتقا ازاز تکینگی تا مغز، از مغز مرکز هوشیاری، روح یا بدن تکنولوژی جدید که سلول‌هخدا موجود استنشانه های گذشته در کیهان گوشه بیماری اتوزومال رسسزبان و شناخت حقیقت قسمت سابزار بقا از نخستین هماناطلاعاتی عمومی در مورد متاثیر نگاه انسان بر رفتامعنی روزهدژاوو یا آشناپنداریهوش مصنوعی گوگل به کمک تشپوست ساعتی مستقل از مغز دسلولهای بنیادی مصنوعی درابزار بقای موجود زنده از بیماریهای تحلیل عضلانی اتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز ابزار بقای برتر مادیهوش مصنوعی درخدمت خلق وحداروی تشنجی دربارداریآن چیزی که ما جریان زمان سانسور از روی قصد بسیاری اثرات مضر ماری جوانافیلمی بسیار جالب از تغییبحث درباره پیدایش و منشاتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش میدان مغناطیسی زمین هزینه سنگین انسان در ازادرمان های بیماری آلزایمرآیا برای تولید مثل همیشه شلیک فراموشیادغام میان گونه های مختلقارچ بی مغز در خدمت موجودبرنامه ی مسلط ژنها در اختتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش ذهن و شناخت در حوادث واکسن کرونا از حقیقت تاتدرک حقیقت نردبان و مسیری آسيب میکروواسکولاریا آسشرکت نورالینک ویدیویی ازارزش حقیقی زبان قسمت دوممنابع انرژی از نفت و گاز برداشت مغز ما از گذر زمانتشنج چیستچند جهانییک آلل ژنتیکی که از نئاندرویا بخشی حقیقی از زندگی انواع سکته های مغزیعوارض ازدواج و بچه دار شداز تکنیکی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری در کجاست؟(قتفاوت های بین زن و مرد فقجهشهای مفید و ذکاوتی که دچگونه واکسن کرونا را توزکنفرانس تشنج هتل کوثر اصروشی جدید در درمان قطع نخای آنکه نامش درمان و یادشاز تکینگی تا مغز از مغز تما انسانها چه اندازه نزدتو دی ان ای خاص ميتوکندريحس و ادراک قسمت چهارمنخستین تصویر از سیاهچالهکایروپاکتیک چیستزونا به وسیله ویروس ابله ابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز مرکز حافظه کجاستتکامل مادی تا ابزار هوشمخطا در محاسبات چیزی کاملنظام مثبت زندگیگوشت خواری یا گیاه خواریزبان شناسی مدرن در سطح سلابزار بقا از نخستین همانبلندی در ذهن ما درک بلندیتاثیر نگاه انسان بر رفتامغز فکر میکند مرگ برای دیدگرگونی های نژادی و تغییهوش مصنوعی الفاگوپیموزایدسلسله مباحث هوش مصنوعیابزار بقای موجود زنده از بیهوش کردن در جراحی و بیمتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز ابزار برتر بقاهوش مصنوعی ساخته هوش طبیداروی جدید s3 در درمان ام آیا ممکن است موش کور بی مسانسور بر بسیاری از حقایاجزای پر سلولی بدن انسان فیزیک مولکولها و ذرات در بحثي درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش محیط زندگی و مهاجرت دهزاران سال چشم های بینا ودرمان های جدید میگرنآیا بزرگ شدن مغز فقط در دشلیک فراموشیادغام دو حیطه علوم مغز و قبل از انفجار بزرگبرین نت به جای اینترنتتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش روزه داری در سالم و جواکسن کرونا ساخته شده تودرک عمیق در حیواناتآسیب ها ناشی از آلودگی هوشش مرحله تکامل چشمارزش حقیقی زبان قسمت سوممنابع انرژی از نفت و گاز بررسي علل احتمالي تغيير تشنج و حرکات شبه تشنجی قاچندین ماده غذایی که ماننیک جهش ممکن است ذهن انسانرویا تخیل یا واقعیتانگشت نگاری مغز نشان میدعید نوروز مبارکاز تکینگی تا مغز از مغز ت