تاثیر ویروس کرونا بر مغز و سیستم عصبی مرکزی

یافته جدید محققان در خصوص تاثیر ویروس کرونا برمغز و سیستم عصبی عضلانی
علائم جدیدی که در بیماران مبتلا به بیماری کووید۱۹ مشاهده شده است از تاثیر ویروس کرونا بر عملکرد مغز و دستگاه عصبی انسان حکایت دارد.

پزشکان هنگام معاینه و معالجه بیماران در نیویورک که شاخص‌‌ترین ایالت آمریکا از حیث آلودگی به ویروس کرونا و شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ به حساب می‌آید جدا از تب،‌ سرفه،‌ بدن درد و تنگی نفس نشانه‌های جدیدی از تاثیر مخرب ویروس کرونا بر سلامت انسان‌ها یافته‌اند که نشان می‌دهد مغز و سیستم عصبی بیماران نیز به نوعی درگیر این بیماری می‌شوند.

از جمله مشخصه‌های این یافته جدید ابتلا به نوعی گیجی،‌ فراموشی و حتی تشنج ناشی از فشار عصبی در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است که موارد متعدد آن در ایالت نیویورک مشاهده شده است؛ به نحوی که برخی بیماران حتی نمی‌دانند کجا هستند و برای چه در بیمارستان به سر می‌برند یا اینکه هم اکنون در چه سالی هستیم.

این علائم در اغلب موارد به کمبود اکسیژن در خون ربط داده می‌شود اما مشاهده شده که این اختلال حافظه در برخی از بیماران با توجه به سطح درگیری ریوی با ویروس چندان تناسبی ندارد.

“جنیفر فرونترا”،‌ متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان دانشگاهی لانگون در بروکلین،‌ یکی از بخش‌های قدیمی شهر نیویورک معتقد است که با توجه به یافته‌های جدید،‌ مسئله درگیر شدن مغز و سیستم عصبی هنگام ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا هم اکنون به صورت جدی در دست بررسی و تحقیق قرار گرفته است.

تاثیر کرونا بر التهاب مغز
بر اساس برخی نتایج تحقیقات اولیه در این خصوص که هفته گذشته در ژورنال انجمن پزشکان آمریکا منتشر شد در ۳۶ درصد از ۲۱۴ بیمار چینی مبتلا به کووید ۱۹ علائمی حاکی از درگیر شدن سیستم عصبی مشاهده شده است که از تضعیف و محو شدن قدرت بویایی و چشایی و دردهای عصبی تا تشنج و سکته مغزی را شامل می‌شود.

در ژورنال پزشکی نیوانگلند،‌ از معتبرترین و قدیمی‌ترین ژورنال‌های پزشکی که در آمریکا منتشر می‌شود نیز با استناد به تحقیقات پزشکان فرانسوی در استراسبورگ آمده است که بیش از نیمی از ۵۸ بیمار مبتلا به «کووید ۱۹» که در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و تحت معاینه قرار گرفته‌اند از اختلال عصبی و گیجی رنج می‌بردند.

بر اساس این تحقیق اسکن‌های مغزی از افراد یاد شده نشان داده است که آنها به التهاب در ناحیه مغز دچار شده‌اند.

اس. اندرو جوزفسون، رئیس بخش عصب شناسی دانشگاه سانفرانسیسکو در ایالات کالیفرنیا در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت: «همه می‌گویند که این بیماری در واقع یک اختلال تنفسی است اما بر آنچه برای ما بسیار ارزشمند و مهم است یعنی مغز نیز تاثیرگذار است.»

ویروس ها چگونه بر مغز تاثیر می‌گذارند
به گفته این پزشک متخصص اگر دچار گیجی و سردرگمی شدید و احساس کردید که در اندیشیدن و فکر کردن نیز با مشکل روبرو هستید حتما برای معاینات بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

بر این اساس با استناد به توصیه‌های این پزشک متخصص نسخه تجویز شده قبلی مبنی بر اینکه تنها در صورت بروز علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کنید دیگر چندان معتبر نیست.

در کل برای ویروس‌ شناس‌ها زیاد تعجب آور نیست که نوع جدید ویروس کرونا مغز و سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار دهد زیرا این نوع ارتباط پیش از این نیز در نوع تاثیر دیگر ویروس‌ها از جمله ویروس عامل بیماری ایدز یا «اچ آی وی» (HIV) بر دستگاه عصبی مشاهده شده است.

ویروس‌ها از دیدگاه میشل تولیدانو،‌ عصب شناس کلینیک تخصصی مایو در ایالت مینه‌سوتا در آمریکا از دو راه بر مغز و سیستم عصبی تاثیر می‌گذارند:

یکی از طریق ایجاد پاسخ ایمنی غیر طبیعی به نام «طوفان یا شوکِ سیتوکین» است که باعث التهاب مغز می شود: به این بیماری «آنسفالیتِ خود ایمنی» نیز گفته می شود. راه دوم عفونت مستقیم مغز است که آنرا «آنسفالیت ویروسی» می‌نامند. مغز بواسطه آنچه حفاظ «خونریزی درونی» است محافظت می‌شود که از دیگر نقش‌های آن مسدود کردن راه نفوذ خارجی است اما این حفاظ در پی ابتلا به ویروس قابل نفوذ خواهد شد.
روش سوم درگیری سیستم عصبی از طریق واکنش نامناسب سیستم ایمنی خود فرد علیه سلول های عصبی و پوشش سلول های عصبی است. یک مورد بیماری گیلن باره پس از بهبود از بیماری کووید 19 گزارش شده است (در این بیماری سلول های عصبی محیطی مورد هجوم سلول های ایمنی بدن قرار می گیرندبیماری خود ایمن و پوشش این سلول ها تخریب می شود.)
طبق گزارشی- که روی 214 بیمار در بیمارستان ووهان چین انجام شد- 36.4% بیماران دچار آسیب سیستم عصبی مرکزی، 24.8% دچار بیماری سیستم عصبی محیطی و 10.7% دچار ضایعات اسکلتی و عضلانی شدند.

دکتر سید سلمان فاطمی . نورولوژیست, [11.04.20 01:37]
ابزارهای بقای موجود زنده از نخستین همانند سازها تا مغز، از مغز تا ابزارهای بقای ویروس کرونا(قسمت سیزدهم)
نقش پلاسمای بیماران درمان شده در درمان بیماران
آیا در مقابله با ژن های خودخواه ویروس کرونا میتوان به روش های درمانی فعلی به طور کامل اطمینان کرد؟!

در قسمت های قبلی به طور مفصل در مورد رقابت تکاملی میان موجودات زنده صحبت شد. از آنجا که مغز با هماهنگ و همراه کردن همه دریافت های حسی و پردازش آن به سوی واکنش مناسب، قادر است اطلاعات حسی دریافت شده از دستگاه های مختلف بدن را با هم هماهنگ سازد میتواند با دیدی یکپارچه جوانب زیادی از خطرات موجود بر موجود زنده را درک و پردازش کند و به این ترتیب، قادر است شایسته ترین واکنش را بر اساس معیارهای بقای مادی در نبرد رقابتی میان ژن های خودخواه، بیافریند.

مغز انسان می تواند با کشف و اختراع ابزارهای بررسی دقیق- که می تواند تا ریزترین اجزای موجودات زنده را بببیند- پیش برود. در این تلاش، مغز هرگز محدود به چیزهای دیدنی نخواهد ماند بلکه میتواند با مشاهده تاثیراتی توجیه نشده، عللی نادیدنی را کشف کند. آنچه مسلم است ندیدن علت ها هرگز مغز سالم را از درک تاثیرات آنها باز نمی دارد و شاید بتوانیم در یک نگاه کلی، تفاوت مغز انسان را با حیوانات در قدرت انتزاع و فرانگری آن دانست. بسیاری علل؛ چه علل مادی یا علل غایی یا فاعلی وجود دارد که چشم انسان نمی تواند آن را ببیند ولی مغز انسان میتواند با مشاهده تاثیرات، به آن پی ببرد.

مثلا از علل مادی غیر قابل مشاهده با چشم غیر مسلح، میتوان گلبول های سفید خون انسان و آنتی بادی های پروتئینی موجود در جریان خون را نام برد. از علل فاعلی که با چشم دیده نیمشود میتوان به جهان های موازی ای نام برد که هرچند با چشم ما دیده نمی شود ولی میتوان تاثیرات عمیق آنها را در اجزای مختلف کیهان مادی دید.(و در این میان تفسیر ثابت کیهانی مادی و یا مشاهدات خاص کوانتومی در جهان پیرامون ما مانند آزمایش تجربی دو شکاف و یا آزمون ذهنی گربه شرودینگر نشان دهنده تاثیر آنهاست. به قسمت پنجم این سلسله مباحث مراجعه شود.)

از علل غایی که قابل مشاهده با چشم غیر مسلح نیست میتوان به هدف از تکامل مادی چندین میلیارد ساله رو ی کره زمین اشاره کرد. مشخص است در محدوده عمر کم موجودات زنده، مشاهده هدف نهایی تکامل مادی ممکن نیست ولی بررسی این سیر، میتواند هدف را به ما نشان بدهد؛ هرچند این هدف یعنی ابزار هوش مادی هنوز کودکی در راه رسیدن به هدف نهایی است.(به فصل چهارم کتاب توهم بی خدایی نوشته سید احمد الحسن، مراجعه شود.)

پس عقل سالم، ندیدن را دلیلی بر نبودن نمیداند بلکه مشاهده هر اثر و تاثیر، آن را به سوی علت یابی در پس این تاثیرات میکند.

از موارد بسیار تاثیر گذار در مقابله با عوامل مهاجم در رقابت های ژنتیکی، سیستم ایمنی میزبان است. در قسمت پنجم این سلسله مباحث، به طور مفصل در مورد سیستم ایمنی و روش های تقویت آن، صحبت شد. ولی آیا فردی که سیستم ایمنی ضعیفی دارد، دستش در رقابت با ویروس ها وباکتری ها و دیگر موارد بیماری زا بسته است؟

پیشرفت های عظیم علم پزشکی و روش های نوین درمانی، جواب رامنفیمیکند. دست انسان های امروزهر چقدر هم بدن ضعیفی داشته باشند، بسته نیست؛ بلکه علوم جدید میرود تا با ییچیده ترین روش های اکتشافی، از روش های نوین مانند سلول های بنیادی(قسمت هشتم این سلسله مباحث) و حتی تولید مغزمصنوعی، قدرتی دو چندان را به افراد ناتوان بدهد. در این تلاش بی وقفه با باز شدن درهایی که سالهای قبل اصلا قابل تصور نبود، روش های مختلف بازی و پردازش سیستم ایمنی گامی بلندی است، و همه آنها تلاشی مصنوعی از طرف انسان برای تقویت و اجرای خواسته هایی است که به صورت طبیعی وجود ندارد.

و این، در حقیقت انتخابی است که فراتر از انتخاب طبیعی، کوشش میکند نقش ساخته های دست بشر را بر عالم ما مسلط کند و نقش انسان را به عنوان تعیین کننده مسیر کیهان و زندگی خود مشخص کند.(گمان میکنی جرمی کوچکی؟! در حالی که جهانی بزرگتر در درون توست)و این تلاش هاست که در کنار کشفیات جدید فیزیک کوانتوم مانند آزمون ذهنی گربه شرودینگر و یا عدم قطعیت هایزنبرگ، از انسان، موجودی مختار و توانمند میسازد که آینده بشریت به دست خود اوست.

نقش تکامل مادی در کشف روش های جدید درمانی

دکتر سید سلمان فاطمی . نورولوژیست, [11.04.20 01:37]
در رقابت تکاملی و ژنتیکی بقا، سیستم ایمنی بدن میزبان در مواجهه با عامل بیماری زا موادی را تولید میکند که به جنگ با ویروس و باکتری میرود. از خصوصویات سیستم ایمنی مهره داران، توانایی ایجاد حافظه ایمنی است. این حافظه ایمنی سبب می شود بدن میزبان در برابر تهاجم دوباره ویروس یا باکتری و دیگر عوامل بیماری زا مقاوم باشد. همه ما با بیماری هایی- که ایجاد ایمنی میکند- آشنا هستیم مثلا اگر کسی سرخک یا اوریون بگیرد تا پایان عمر علیه این بیماری ها مقاوم می شود. از همین فرایند در تولید واکسن هم استفاده میشود یعنی یک قطعه از عامل بیماری زا یا عامل بیماری زای ضعیف شده به داخل بدن میزبان وارد میشود و بدن میزبان با تولید حافظه ایمنی، علیه آن عامل بیماری زا، فرد را برای همیشه از ابتلا به آن، دور میکند. در این فرایند، عامل بیماری زا هم آرام نخواهد نشست و با ایجاد تغییرات ساختاری در بدن خود میتواند از دست سیستم ایمنی فرد، بگریزد و این حالت را در ویروس های جدیدی که در دهه های اخیر وارد زندگی انسان شده است مانند ویروس ایدز، مشاهده می کنیم.
هر کنش از طرف عامل بیماری زا یا سیستم ایمنی با واکنش از طرف رقیب ،مواجه میشود و آن را مقاوم تر میکند.

در این تلاش طبیعی، نقش تلاش مصنوعی و دلخواه انسان بسیار تاثیرگذار است علاوه بر تولید واکسن، انسان امروز با جمع آوری یا تولید آنتی بادی ها به جنگ با عوامل بیماری زا پرداخته است. انسان امروز با کمک پیشرفته ترین وسایل جمع آوری سلول ها و آنتی بادی ها میتواند پلاسما، سلول و حتی یک آنتی بادی خاص را از بدن فرد بیمار بیرون بکشد و آن را به بدن فرد نیازمند تزریق کند. و حتی از این هم فراتر رفته است به طوری که در بسیاری موارد، قادر است از روی آنتی بادی های پروتئینی، آنتی بادی های مصنوعی در مقادیر بسیار زیاد تولید کند(آنتی بادی بادی های منوکلونال) و امروز نقش این آنتی بادی های منوکلونال در درمان سخت ترین بیماری ها واضح است (از ریتوکسیماب و اوکرلیزوماب در بیماری ام اس تا درمان بسیاری از التهاب های خود ایمن در قسمت های دیگر بدن تا درمان بیماری های کشنده ای مانند انسفالیت یا التهاب مغزی خود ایمن)

مشخص است این آنتی بادی ها می توانند علیه ویروس یا باکتری مهاجم هم عمل کنند نمونه آن، تاثیر نسبی برخی از این آنتی بادی ها(تاسی لیزوماب) در درمان عفونت ویروسی جدید با کرونا ویروس بوده است.

اخیرا هم استفاده از آنتی بادی های تولید شده در فرد درمان شده از عفونت ویروس کرونا در تعدادی از بیماران، نتایج خوبی داشته است. ولی آنچه نباید از نظر دور کرد، توانایی عامل بیماریزا در ایجاد جهش های جدید در برابر همه روش های درمانی ماست به طوری که قبلا طی مقاله ای بیان شد در حال حاضر هشت نوع ویروس کرونا در کشور آمریکا شناسایی شده است! یعنی اگر روش های درمانی شما علیه یکی از این ویروس ها موثر باشد ممکن است اصلا روی ویروس های دیگر موثر نباشد.

پس باید به قدرت ژنهای خودخواه در تکامل خودش، آگاه بود. هر نوع اطمینان و آرامش بی مورد و فکر به تولید بیشتر و اقتصاد پویا در شرایط حاضر میتواند به قیمت جان میلیون ها انسان تمام شود.

ندیدن ویروس و ندیدن فرایندهای پیچیده تکاملی آن در رویارویی با درمان های حاضر، وجود ویروس را منتفی نمی کند بلکه باید با دیدن تاثیرات کشنده ویروس در این رقابت تکاملی باز و پیچیده، بسیار هوشیار و آگاه بود.

دکتر سید سلمان فاطمی . نورولوژیست, [12.04.20 13:41]
وقتی فهمیدی خطا کردی، برگرد، اصرار بر خطا خطای بزرگتری است!
آیا کرونا عذاب الهی است؟(کاری از دکتر زینب شمری)

شاید این قسمت بر بقیه زندگی تو و آینده آن، تاثیر داشته باشد!

یک اتفاق کوچک ممکن است تاثیر بزرگی داشته باشد مثلا ورق زدن یک برگه در کتاب ممکن است تاثیر زیادی بر همه کیهان داشته باشد!

اتفاقی در یک گوشه زندگی تو میتواند همه زندگی تو را تحت تاثیر قرار دهد مثلا بال زدن یک پروانه در برزیل، ممکن است تغییرات زیادی در تگزاس ایجاد کند.

این، تاثیر پروانه ای نامیده می‌شود

خوش آمدید به برنامه قهوه من.
من زینب شمری هستم و میخواهم در این قسمت به این سوال پاسخ دهم: آیا کرونا عذاب الهی است یا نه و ببینیم تاثیر پروانه ای چیست؟

تأثیر پروانه ای را دانشمند آب وهوا ادوارد لورانتس در سال1961 مطرح کرد و گفت آیا بال زدن پروانه ای در برزیل باعث تاثیراتی در ایالت تگزاس میشود یا نه؟ این اثر می گوید تغییر جزیی در شرایط دینامیکی اولیه، میتواند به نتایج وسیع و پیش بینی نشده در مناطق دور دست منجر شود. او از ماشین حساب عددی استفاده کرد تا پیشگویی بعدی را حدس بزند
در محاسبه اولیه به عدد 0.506 رسید که با مقدار دقیق محاسبات بعدی یعنی 0.506127 اندکی متفاوت بود.
و او به نتیجه و سناریویی کاملا متفاوت رسید.... (لورنتس در پژوهش بر روی مدل ریاضی بسیار ساده‌ای از آب و هوای جو زمین، به معادلهٔ دیفرانسیل غیرقابل حل رسید. وی برای حل این معادله از روش‌های عددی به کمک رایانه بهره جست. او برای این‌که بتواند این کار را در روزهای متوالی انجام دهد، نتیجه آخرین خروجی یک روز را به عنوان شرایط اولیه روز بعد وارد می‌کرد. لورنتس در نهایت مشاهده کرد که نتیجه شبیه‌سازی‌های مختلف با شرایط اولیه یکسان با هم کاملاً متفاوت است. بررسی خروجی چاپ شده رایانه نشان داده که رویال مک‌بی (Royal McBee)، رایانه‌ای که لورنتس از آن استفاده می‌کرد، خروجی را تا ۴ رقم اعشار گرد می‌کند. از آنجایی که محاسبات داخل این رایانه با ۶ رقم اعشار صورت می‌گرفت، از بین رفتن دو رقم آخر باعث چنین تأثیری شده بود. مقدار تغییرات در عمل گردکردن نزدیک به اثر بال‌زدن یک پروانه‌است. این واقعیت غیرممکن بودن پیش‌بینی آب و هوا در دراز مدت را نشان می‌دهد.)

اختلاف در عددها بسیار اندک بود. با مشاهده این اثر، نتیجه گیری شد تاثیرات انسان بر طبیعت زیاد است، مانند صنعت، که منجر به آزاد شدن دی اکسید کربن در جو میشود و باعث تغییرات در لایه جو و زمین میشود پس انسان می‌تواند بر محیط خود تاثیر بگذارد؛ چه به صورت مادی، روحی یا نفسانی
می تواند طی یک روز تاثیر عصبی بر اطرافیان داشته باشی و روز تو را سیاه کند! و نیز یک کلام زیبا مثلا از امام علی و یا رویارو شدن با فقیران و یتیمان و کمک به آنها می تواند شکل زندگی روز را زیبا کند.

امروز با مشکل بزرگ ویروس کرونا مواجه هستیم. آیا عذاب الهی یا تکامل بیولوژیک است؟

در قسمت قبلی به طور مفصل در مورد ویروس کرونا صحبت شد و دیدیم که محصول تکاملی، در ضمن نظریه تکامل است(در این مورد به مقاله مجله نیچر- که در کانال دکتر سید سلمان فاطمی منتشر شد- مراجعه شود) ولی آیا هدف دیگری از آن وجود ندارد؟

اگر با چوب و میخ، صندلی ای درست شود هدف از صندلی آن است که رویش بنشینی. به همین ترتیب اگر تکاملی طبیعی رخ دهد و باعث جهشی در یک ویروس شود، این جهش، علت و هدفی در پس آن هست.(نگاه خالص و خیره ماندن بر حوادث عالم مادی، و دور ماندن از علل ایجاد کننده آن؛ چه علت فاعلی یا علت غایی، کاری است که یک موجود ساده لوح و محدود انجام می دهد.

در پس حوادث روزمره زندگی ما نه تنها علت فاعلی مشخصی وجود دارد- که امروز دانشمندان فیزیک را به دلیلی ناتوانیشان در مشخص کرن آن در عالم مادی، به سوی نظریه چند جهانی کشانده است بلکه علت غایی خاصی هم هست یعنی همانطور که هدف غایی از صندلی، نشستن بر آن است در پس حوادث روزانه زندگی ما هم هدفی غایی مثلا آگاه کردن مردم به حادثه ای که در همین نزدیکی ها رخ داده است می باشد.)

در کتاب های مقدس آسمانی، بیاناتی در مورد آخرالزمان هست و می‌گوید طاعون و بیماری در میان مردم شایع می‌شود

در آن زمان در زمین گرسنگی شایع می شود و وبا یا طوفان یا بیماری یا ملخ ها یا خونریزی ایجاد شود یا در آن زمان، دشمنان آنها را در زمین شهرهایشان در هجوم و هر بیماری، محاصره می‌کنند.) انجیل- سفر ملوک- 1:37

از امام باقر ع روایت است: (بدانید قائم ع، مگر در زمان ترس شدید و زلزله ها و فتنه و بلایا و طاعونی که مردم را می زند، نمی آید) غیبت نعمانی جلد یک

ویروس کرونا عذاب الهی است
خدا اینگونه نکرد ما اینگونه کردیم!

دکتر سید سلمان فاطمی . نورولوژیست, [12.04.20 13:41]
ولی بحث دیگری هست: آیا خدای مهربان کسی را عذاب می کند؟ علت اینکه عذاب فرود می آید چیست؟
(دروازه های عذاب را انسان خودش با کارهایش، به روی خود باز میکند. این مساله اسباب و مسببات است.
ارتباطی بین خدا و فروفرستادن عذاب به معنی فعلی مستقیم، وجود ندارد و آن، کاملا مانند بارانی است که وقتی همه اسباب آن فراهم باشد می‌بارد و مردم آن را فرو می فرستند.)( احمد الحسن)

خدا می تواند از آن مانع شود یا آن را متوقف سازد ولی این نیازمند اعجاز است ولی معجزه به صورت کور و بی هدف، نمی آید. پس این عذاب الهی، نتیجه کارهای خود ماست. چگونه میتوانیم عذاب خود را از میان ببریم تا حال ما به حال خوب، تبدیل شود؟

دو راه وجود دارد:

(خدا آنها را عذاب نمی کند در حالی که تو در میان آنها هستی و خدا آنها را عذاب نمیکند در حالی که بخشایش می‌خواهند)

تو در میان آنها هستی یعنی رسول یا خلیفه یا مهدی یعنی اگر تو از آنها دفاع کنی و بخواهی اذیت و آزار از آنها برداشته شود، خدا میتواند عذاب را از آنها بردارد

و راه دوم اینکه آنها درحال استغفار باشند و این استغفار اینطور نیست که بگویی استغفر الله، بلکه معنی این است که وقتی کسی خطا یا گناهی می کند و این گناه، دروازه عذاب را بر او باز می کند، استغفار یعنی اینکه مردم از آن گناه یا خطا برگردند و کلمات، بدون عمل فایده ای ندارد و اگر کسی، کس دیگری را آزار دهد باید از او بخواهد او را ببخشد و کلام کافی نیست.

(با توبه ای راستین، به درگه خدا توبه کنید) و اینها با کار است و فقط سخن نیست و این راه دوم بر طرف شدن عذاب است و قرآن می‌فرماید: (ما کسی را عذاب نمی‌کنیم تا آنکه رسولی را بفرستیم) و همانطور که قرآن مانند جریان خورشید و ماه در جریان است، این آیه در زمان مهدی و احمد الحسن علیه السلام هم هست.

این شبکه برهمه ادیان و حتی بی دین ها و بی خدایان باز است و می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند و این شبکه از ابتدا به روی همه ادیان و علما و حتی بی دین ها باز بوده است پس همه می‌توانند بیایند.

مهم نیست افکار و عقاید تو چیست بلکه بحث و پژوهش و تفکر در افکار دیگران مهم است پس امروز به سایت almahdyoon.com بیا و این آغاز امری جدید در زندگی توست، مانند بال زدن یک پروانه!

ممنون از پیگیری شما ان شاءالله در قسمت بعد شما را ببینم. https://www.youtube.com/watch?v=ChQFwChKPWw&fbclid=IwAR3dIyRhDhCn1V_XKQ7Rijg37LU4MgCswOZwJp91qoHjz-XcQAxIW8n97V8 @salmanfatemi
@

دکتر سید سلمان فاطمی . نورولوژیست, [20.04.20 10:23]
تحقیقات انجام شده در آمریکا همچنین نشان می‌دهد که دست کم ۴۰ درصد افرادی که بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده و زیر دستگاه‌های تنفسی قرار گرفته بودند پس از نجات یافتن از بیماری نیاز به معاینه توسط متخصصان مغز و اعصاب نیاز پیدا کرده‌اند.

هنوز مشخص نیست که آیا اختلالات عصبی ناشی از ویروس کرونا چه مدت زمانی به طول خواهد انجامید و آیا بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه و دریافت داروهایی ویژه در این بخش می‌تواند در ایجاد اختلالات نقش داشته باشد یا خیر.

اما آنچه متخصصان مغز و اعصاب بر آن تاکید دارند این است که بازگشت به وضعیت عادی برای بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» که دچار اختلالات مغزی شده‌اند بیشتر از بیمارانی که از حملات و سکته‌های قلبی یا مغزی نجات یافته‌اند، به زمان نیاز دارد.

اکوییفلکسچراغ های متفاوت و نور یکسخسته نباشی باباجهان در حال ایجاد و ارتقاارزش خود را چگونه میشناسدرمان پوکی استخوانهوش عاطفی در زنان بیشتر ابه نقاش بنگرکل اقیانوس در یک ذرهريتوکسيمب در درمان ام اسقلب های سادهبرخی ملاحظات در تشنج های سندرم گیلن باره به دنبال پیشرفت های جدید علوم اعصمهندسی ژنتیک در حال تلاش مطالعه ای بیان میکند اهدتوهم تنهاییافتخار انسانصبر و واقعیتحل مشکلتاریکی من و تو و گرد و غبانوار مغز ترجمه رخدادهای ابداع دی ان ای بزرگترین دنظریه ی ریسماندنیایی پر از سیاهچاله جواب سنگ اندازیاز بار خود بکاه تا پرواز درمان سرگیجه بدون نیاز بهیچگاه از فشار و شکست نتربهبود حافظه پس از رخدادهکنترل همجوشی هسته ای با هراه فراری نیستقبل از آغازبرخی روش های تربیتی کودکسیگار عامل افزایش مرگ ومپروتز چشممیگرن و پروتئین مرتبط با مغز چون ابزار هوش است دلیتوضیحی ساده در مورد هوش مالگوبرداری از طبیعتطوفان فقر و گرسنگی و بی سحریص نباشترقی واقعی یا شعار ترقینور درونابزار بقا از نخستین همانهمیشه چیزی برای تنهایی ددورترین نقطه ی قابل مشاهجستجوی متن و تصویر به صوراز تکینگی تا مغز از مغز تدرک کنیم ما همه یکی هستیمهستي مادي ای که ما کوچکتربیماری های مغز و اعصاب و کی غایب شدی تا نیازمند دلرساناها و ابر رساناها و علووفلوکساسینبزرگترین خطایی که مردم مسکوت، پر از صداتکامل چشمآموزش نوین زبانما از اینجا نخواهیم رفتمغز انسان رو به کوچکتر شداما شما از دید خفاش کور هعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهحس و ادراک قسمت چهل و دومترجمه ای ابتدایی از اسراچیزی منتظر شناخته شدنابزار بقای موجود زنده از هندسه بنیادیندانش بی نهایتاز تکینگی تا مغز از مغز تدرد و درسبیماری دیستروفی میوتونیویتامین E در چه مواد غذایکارهای کوچک، بی ارزش نیسزمان به چه دلیل ایجاد میشلزوم عدم وابستگی به گوگل تفاوت ها و تمایزها کلید بسازگاری با محیط بین اجزاتکثیر سلول در برابر توقف آینده با ترس جمع نمیشودماست مالیمغز زنان جوانتر از مغز مرانرژی بی پایان در درون هرعامل کلیدی در کنترل کارآحس و ادراک قسمت پنجاه و شتصویر خورشید یا خود خورشابزارهای بقا ازنخستین همچگونه جمعیت های بزرگ شکل هوش مصنوعی الفاگوداروهای تغییر دهنده ی سیاز تکامل تا مغز، از مغز تذهن و شیمی بدنبیشتر کمردردها نیازی به واقعیت و مجازکشف مکانیسم عصبی خوانش پزونیسومایدمنابع انرژی از نفت و گاز تلاش های جدید در ALSآیا یک، وجود داردسرگیجه از شایعترین اختلاتاثیر نگاه انسان بر رفتانقش نظریه تکامل در شناساانسانیت در هم تنیده و متصعصب سیاتیکحس و ادراک سی و هفتمتغییراجزای پر سلولی بدن انسان هوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید ضد میگرناسکار، لگوی هوشمندواکسن ایرانی کرونا تولیدرقیبی قدرتمند در برابر مفلج بل، فلجی ترسناک که آنبار بزرگ ایستادن بر دو پاگوشه بیماری اتوزومال رسسزبان چهار حرفی حیات زمینمناطق خاصی از مغز در جستجمخچه ، فراتر از حفظ تعادلتمرکز بر هدفآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجشلیک فراموشیتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش ذهن و شناخت در حوادث ايا اراده آزاد توهم است ینباید صبر کرد آتش را بعد خواب سالم عامل سلامتیجمجمه انسان های اولیهاختلالات حرکتی در انسانهوش مصنوعی از عروسک تا کمدر چه مرحله ای از خواب ، راسرار بازسازی اندام هاورزش هوازی ، بهترین تمریرویا بخشی حقیقی از زندگی فال نیکوبحثی در مورد حقیقت فضا و گربه شرودینگر و تاثیر مشزدودن نقص از هوش مصنوعیمنبع هوشیاری کجاست قسمت مرکز خنده در کجای مغز استتو پیچیده ترین تکنولوژی آب زندگی است قسمت سومشگفت انگیز بودن کیهانتاثیر داروی ضد تشنج سدیم نقص های سیستمی ایمنیاینکه خانواده ات سالم باچرا ماشین باید نتایج را پخوش خیالی و خوش بینیجهان معناارتباط چاقی و کاهش قدرت بهوش مصنوعی، اتفاقات و تحدر عید نوروز مراقب تصادف اعتقاد اشتباه، نتیجه ی نیادگیری مهارت های جدید دروزه داری سلول های بنیادفراتر از دیوارهای باوربدون پیر فلکسلول های بنیادیپیچیدگی های مغزی در درک زمنبع هوشیاری کجاست؟(قسممسمومیت دانش آموزان، قماتولید یا دریافت علمآزار دیگری، آزار خود استشبکیه های مصنوعیجستجوی هوشیاری در مغز ماتاثیر درجه حرارت بر عملکنه ناامیدی بلکه ارتقااکسی توسین و تکامل پیش انزاع ها بیهوده استخطا در محاسبات چیزی کاملجهان ریز و درشتاز فرد ایستا و متعصب بگذردرمان پوکی استخوانهوش عاطفی در زنان بیشتر ابه نقاش بنگرکلمات بلند نه صدای بلندریه زغالیقلب و عقلبرخی مرزهای اخلاق و علوم سندرم پیریفورمیسپیشرفت در عقل است یا ظواهمهندسی بدنمعماری، هندسه ی قابل مشاتوهم جداییافراد آغاز حرکت خودشان رصبر بسیار بایدحلقه های اسرارآمیزتاریکی و نورنوار مغز در فراموشی هاابزار هوش در حال ارتقا ازنظریه تکامل در درمان بیمدنیا، هیچ استجوسازی مدرناز بحث های کنونی در ویروسدرمان سرگیجه بدون نیاز بهیپرپاراتیروئیدیسمبهداشت خوابکنترل جاذبهراه نجاتقبل از انفجار بزرگبرخی سلولهای عصبی در تلاسیاهچاله هاپروتز عصبی برای تکلممیگرن و خوابمغز چگونه صداها را فیلتر توضیحات دکتر فاطمی در موالتهاب شریان تمپورالطوفان بیداریحرکات چشم، ترجمه کننده ی تروس جریان انرژینوروفیبروماتوزابزار بقا از نخستین همانهمیشه چشمی مراقب و نگهباديدن با چشم بسته در خواب از تکینگی تا مغز از مغز تدرک احساسات و تفکرات دیگهستی ما پس از شروعی چگال بیماری وسواسکیهان خود را طراحی میکندرستگاری محدود به یک راه نلوب فرونتال یا پیشانی مغبزرگترین درد از درون است سکته مغزیتکامل و ارتقای نگاه تا عمآمارهای ارائه شده در سطح ما اشیا را آنطور که هستندمغز ایندگان چگونه استامروز دانش ژنتیک هیچ ابهعلم به ما کمک میکند تا موحس و ادراک قسمت چهل و سومترس و آرمان هاچیزی خارج از مغزهای ما نیابزار بقای موجود زنده از هندسه در پایه ی همه ی واکدانشمندان موفق به بازگرداز تکینگی تا مغز از مغز تدرد باسن و پا به دلیل کاهبیماری سلیاکویتامین کاکارهایی بیش از طراحی و گپزمان شگفت انگیزمقاومت به عوارض فشار خون تفاوت ها را به رسمیت بشناستم با شعار قانون بدترین تأثیر نیکوتین سیگار بر مآیا فراموشی حتمی استماست مالی با هوش انسانیمغزهای کوچک بی احساسانرژی تاریکعادت همیشه خوب نیستحس و ادراک قسمت بیست و چهتصویر در هم تنیدگی کوانتابزارهای بقای موجود زندهچگونه جمعیت های بزرگ شکل هوش مصنوعی اکنون می توانداروهای ضد بیماری ام اس واز تکامل تا مغز، از مغز تذهن پر در برابر آگاهیبا هوش مصنوعی خودکار روبواقعیت و انعکاسکشف مکانیسمی پیچیده در بزونا به وسیله ویروس ابله منابع انرژی از نفت و گاز تلاش های جدید در درمان فرآیا کیهان می تواند یک شبیسرگردانیتاثیر ویتامین دی بر بیمانقش هورمون های تیروئید دانسانیت در برابر دیگرانعضلانی که طی سخن گفتن چقدنگاهی بر توانایی اجزاي بحس و ادراک- قسمت پنجاه و تغییر الگوی رشد مغزی با زاجزایی ناشناخته در شکل گهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید ضد الزایمراساس انسان اندیشه و باور واکسن اسپایکوژنرموزی از نخستین تمدن بشرفلج خواببار سنین ابزار هوشمندی اگوشت خواری یا گیاه خواریزبان نیاز تکاملی استمنبع نور واقعی و ثابت، حقمخچه ابزاري که وظیفه آن فتمرکز بر امروزآیا خداباوری محصول تکاملشلیک فراموشیتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش روی و منیزیم در سلامتايا اراده آزاد توهم است ینبرو و انرژی مداومخواب سالم عامل سلامتی و یجنین مصنوعیاختلالات صحبت کردن در انهوش مصنوعی از عروسک تا کمدر ناامیدی بسی امید استاصفهان زیباورزش و میگرنرویا تخیل یا واقعیتفاکسیبتبحثی در مورد عملکرد لوب فگزیده ای از وبینار یا کنفسفر فقط مادی نیستمنبع هوشیاری کجاست قسمت53مرگ چیستتو آرامش و صلحیآب، زندگی است(قسمت پنجم)شگفت زده و حیران باشتاثیر درجه حرارت بر مغزنقص در تشخیص هیجانات عاماین، فقط راه توستچرا مردم با زندگی میجنگنخوشبختی چیستجهان معکوسارتباط هوش ساختار مغز و ژهوش احساسیاعتماد به خودیادگیری هوش مصنوعی، عمیقروزهای بد باقی نمیماندفرد موفقبدون بار گذشتهسلول های بنیادی منابع و اپیوند قلب خوک، به فرد دچامنبع هوشیاری کجاست؟(قسممسیر دشوار تکامل و ارتقاتولید پاک و فراوان انرژیآسيب میکروواسکولاریا آسشباهت مغز و کیهانحفره در مغزتاثیر درجه حرارت بر عملکنه به اعدامنه به اعداماکسکاربازپین در درمان تشنزاع بین جهل و علم رو به پخطا در محاسبات چیزی کاملجهان شگفت انگیزاز مخالفت بشنودرمان آرتروز با ورزش موضهوشمندی کیهانبه نادیدنی ایمان بیاورکلوزاپین داروی ضد جنونریواستیگمینقلب یا مغزبرخی نکات از گاید لاین پرسندرم پیریفورمیسپیشرفت ذهن در خلاقیت استمهربانی، شرط موفقیتمعنی روزهتوهم جدایی و توهم علمافراد بی دلیل دوستدار تو صد قدح، نفتاده بشکستحمله ویروس کرونا به مغزتاریکی خواهد ترسیدنوار مغز در تشخیص بیماری ابزار بقا از نخستین هماننظریه تکامل در درمان بیمدندان ها را مسواک بزنید تجامعه ی آسمانیاز تلسکوپ گالیله تا تلسکدرمان سرگیجه بدون داروهاوکينگ پیش از مرگش رسالبهداشت خواب، رمز حافظه ی کندر در بیماریهای التهابراه های جدید برای قضاوت رقبرستان ها با بوی شجاعتبرخی سيناپسها طی تکامل و سیاهچاله های فضایی منابعپرورش مغز مینیاتوری انسامیگرن و روزه داریمغز ناتوان از توجیه پیداتیوتیکسن داروی ضد جنونام اس و سرطانطوفان زیباییحرکت چرخشی و دائمی کیهانتری فلوپرازیننورون هاي مصنوعی می توانابزار بقا از نخستین همانهمیشه اطمینان تو بر خدا بدی متیل فومارات(زادیوا)(از تکینگی تا مغز از مغز تدرک تصویر و زبان های مخلتهشت توصیه برای کاستن از دبیماری کروتز فیلد جاکوبکیهانِ هوشیارِ در حال یارشته نوروایمونولوژی و نقلوتیراستامبسیاری از مجرمان، خودشانسال سیزده ماههتکامل و ریشه ی مشترک خلقتآن چیزی که ما جریان زمان ما به جهان های متفاوت خودمغز ابزار بقای برتر مادیانفجار و توقف تکاملی نشاعلم بدون توقفحس و ادراک قسمت نهمترسان نیستیچیزی شبیه نور تو نیستابزار بقای موجود زنده از هندسه زبانِ زمان استدانشمندان نورون مصنوعی ساز تکینگی تا مغز از مغز تدرد زانو همیشه نیاز به جربیماری ضعف عضلات نزدیک بویتامین کا و استخوانکاربرد روباتهای ريزنانوزمزمه ات مانده در گوشممقایسه رقابت و همکاریتفاوت های بین زن و مرد فقستم، بی پاسخ نیستتأثیر نگاه انسان بر رفتاآیا ممکن است موش کور بی مماشین دانشمغز، فقط گیرندهانرژی تاریک که ما نمی توعادت کن خوب حرف بزنیحس و ادراک قسمت بیست و یکتصویر زیبا از سلولابزارهای بقای از نخستین چگونه حافظه را قویتر کنیهوش مصنوعی از عروسک های بداروهای ضد تشنج با توضیح از تکامل تا مغز، از مغز تذهن تو همیشه به چیزی اعتقبا هر چیزی که نفس می کشد مکشف ارتباط جدیدی از ارتبزیان غذاهای پرچربمنابع انرژی از نفت و گاز تلاش های جدید در درمان سرآیا گذشته، امروز وآینده سربازان ما محققا غلبه می تاثیر ویروس کرونا بر مغز نقش هورمون زنانه استروژنانسان، گونه ای پر از تضادغم بی پایاننگاهت را بلند کنحس و ادراک- قسمت بیست و پتغییر خود یا تغییر دیگرااحیای بینایی نسبی یک بیمهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی سل سپتاستفاده از مغز، وزن را کمواکسن اسپایکوژن ضد کرونارمز و رازهای ارتباط غیر کفلج خواب چیستباربر دیگران نباشگیلگمش باستانی کیستزبان و کلمه حتی برای کسانمنبع هوشیاری کجاست قسمت مخچه تاثیر گذار بر حافظهتمساح حد واسط میان مغز کوآیا دلفین ها می تواند از شنا در ابهای گرم جنوب نیاتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش روزه داری در سالم و جای نعمت من در زندگیمچت جی پی تیخواب عامل دسته بندی و حفطجنگ هفتاد و دو ملت همه را اختلالات عضلانی ژنتیکهوش مصنوعی از عروسک تا کمدر هم تنیدگی مرزها و بی ماصل بازخوردورزش بهترین درمان بیش فعرویا حقی از طرف خدافاجعه ی جهل مقدسبحثی درباره هوش و تفاوتهگزارش یک مورد جالب لخته وسفر نامه سفر به بم و جنوب منبع هوشیاری کجاست؟ (قسممرگ و میر پنهانتو افق رویداد جهان هستیآتاکسیشگفتی های نقشه ی ژنتیکیتاثیر درجه حرارت بر عملکنقطه ی رسیدن به قلهاینترنت بدون فیلتر ماهواچرا مغز انسان سه هزار سالخوشبختی دور از رنج های مجهان هوشمندارتباط پیوسته ی جهانهوش احساسیاعتماد به خودیادگرفتن، آغاز حرکت است روزهای سختفرد یا اندیشهبدون زمان، ماده ای وجود نسلول های بدن تو پیر نیستنپیوند مدفوع در درمان بیممنبع هوشیاری کجاست؟(قسممسئول صیانت از عقیده کیستولید اندام با چاپ سه بعدآسیب ها ناشی از آلودگی هوشباهت مغز با کیهان مادیحق انتخابتاثیر درجه حرارت بر عملکتاثیر درجه حرارت بر عملکنه بدبخت بلکه ناداناگر فقط مردم میفهمیدند کنزاع بین علم و نادانی رو خطای ادراک کارماجهانی که نه با یک رخداد و از نخستین همانند سازها تدرمان ام اس(مولتیپل اسکلهوشیاری و وجودبه هلال بنگرکلید نزدیک و نگاه تو بر فریاضیات یک حس جدید استقلب دروازه ی ارتباطبرخی نرمش ها برای درد زانسندرم پای بی قرارپیشرفتی مستقل از ابزار هموفقیت هوش مصنوعی در امتمعاینه قبل از نوار عصب و توهم جسمافزایش قدرت ادراکات و حسصدای بم با فرکانس پایین، حمایت از طبیعتتاریخ همه چیز را ثبت کردهنوار مغزی روشی مهم در تشخابزار بقا از نخستین هماننظریه تکامل در درمان بیمده روش موفقیتجاودانگی مصنوعیاز تلسکوپ گالیله تا تلسکدرمان سرطان با امواج صوتهاوکينگ پیش از مرگش رسالبوزون هیگز چیستکندر علیه سرطانراه های جدید برای قضاوت رقدم زدن و حرکت دید را تغیبرداشت مغز ما از گذر زمانسیاهچاله ها، دارای پرتو پرکاری تیروئیدمیگرن سردردی ژنتیکی که بمغز و قلب در جنین موش مصنتیک و اختلال حرکتیامواجی که به وسیله ی ماشیطولانی ترین شبحس متفاوتتری فلوپرازیننورون های ردیاب حافظهابزار بقا از نخستین همانهمیشه به آنچه داری، خوشندین اجباریاز تکینگی تا مغز از مغز تدرک حقیقت نردبان و مسیری و هر کس تقوای خدا پیشه کنبیماری گیلن باره و بیمارکیست هیداتید مغزرشد مغز فرایندی پیچیده الوزالمعده(پانکراس)مصنوعبسیاری از بیماری های جدیسانسور از روی قصد بسیاری تکامل ابزار هوش ، راه پر آنچه می دانم، آنچه را میخما با کمک مغز خود مختاريممغز ابزار برتر بقاانفجار بزرگ پایان بوده اعلم در حال توسعهحس و ادراک قسمت چهارمتسلیم ارتباط با من برترنکاتی در مورد تشنجابزار بقای موجود زنده از هندسه، نمایشی از حقیقتدانشمندان یک فرضیه رادیکاز تکینگی تا مغز از مغز تدردهای سال گذشته فراموش بیماریهای تحلیل عضلانی اویتامین کا در سبزیجاتکاربرد روباتهای ريز، در زنان باهوش ترمقابله ی منطقی با اعتراضتفاوت های تکاملی در مغز وستون فقرات انسان دو پا جلتأثیر شیرینی های حاوی لوآیا ما کالا هستیممبانی ذهنی سیاه و سفیدمغزتان را در جوانی سیم کشانرژی خلا ممکن استعادت کردن به نعمتحس و ادراک قسمت بیست و دوتصویر زیبای اصفهانابزارهای دفاعی و بقای مونگاه من، نگاه تو و یا حقیهوش مصنوعی از عروسک های بداروی فامپیریدین یا نورلاز تکامل تا مغز، از مغز تذهن خود را مشغول هماهنگیبا آتش، بازی نکن و بعد از کشف جمجمه ای درکوه ایرهوزیباترین چیز در پیر شدنمنابع انرژی از نفت و گاز تلاش های جدید شرکت نورالآیا پیدایش مغز از روی تصاسربرولایزینتاثیر ژنها بر اختلالات خنقش ویتامین K در ترمیم اسانعطاف پذیری مکانیسمی علغم بی پایانچالش هوشیاری و اینکه چرا حس و ادراک- قسمت شصت و چهتغییر دیگران یا تغییر خواحیای بینایی نسبی یک بیمهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی ضد چاقیاستفاده از نظریه ی تکامل واکسن دیگر کرونا ساخته شرمز گشایی از اتصالات مغزفلج دوطرفه عصب 6 چشمبارداری بدون رحمگیاه بی عقل به سوی نور میزبان و بیان نتیجه ساختمامنبع هوشیاری کجاست قسمت مخاطب قرار دادن مردم، کاتنفس هوازی و میتوکندریآیا دلفین ها میتوانند باشناخت و معرفت، و نقش آن دتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش رژیم غذایی بر رشد و اای همه ی وجود منچت جی پی تیخواص میوه ی بهجنگ و تصور از جنگاختراع جدید اینترنت کوانهوش مصنوعی از عروسک تا کمدر هم تنیدگی کوانتومیاصل در هم تنیدگی و جهانی ورزش در کمر دردرویاها از مغز است یا ناخوفاصله ها در مکانیک کوانتبحثی درباره هوش و تفاوتهگشایش دروازه جدیدی از طرسفر به مریخ در 39 روزمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتمرگ و میر بسیار بالای ناشتو انسانی و انسان، شایستآتاکسی فریدریششگفتی های زنبور عسلتاثیر درجه حرارت بر عملکنقطه ای بود و دگر هیچ نبوایندرالچرا مغزهای ما ارتقا یافت خیالپردازی نکنجهان هوشیارارتباط انسانی، محدود به درمان نگهدارنده ی اعتیادهوش بشری تهدید برای بشریاعتماد بی موردیادآوری خواب و رویاروش مقابله مغز با محدودیفرد حساس از نظر عاطفی و ببر کسی اعتماد نکن مگر اینسلول بنیادی و ای ال اسپیوند مغز و سر و چالشهای منبع هوشیاری کجاست؟(قسممسئولیت جدیدتولید سلولهای جنسی از سلآسیب روانی شبکه های اجتمشباهت های ریشه ای چند بیمحقیقت قربانی نزاع بین بی آسیب عصب پا به دنبال اعتیشباهت کیهان و مغزحقیقت آنطور نیست که به نظتاثیر رو ح و روان بر جسمنه جنگ و نه خونریزیاگر میدانی مصیبت بزرگتر نزاع بین علم و جهل رو به پخطای حسجهانی که از یک منبع، تغذیاز نخستین همانند سازها تدرمان تومورهای مغزی با اهوشیاری و افسردگیبه کدامین گناه کشته شدندکلام و زبان، گنجینه ای بسریتوکسیمابقلب روباتیکبرخی نرمش ها برای زانوسندرم پس از ضربه به سرپپوگستموفقیت در تفکر استمعادله ها فقط بخش خسته کنتوهمات و شناخت حقیقتافزایش مرگ و میر سندرم کوصرع و درمان های آنحوادث روزگار از جمله ویرتاریخ، اصیل نیست و ساخته نوار مغز، مفید و بی خطرابزار بقا از نخستین هماننعناعدهن، بزرگترین سرمایهجایی برای یاد گرفتن باقی از تکنیکی تا مغز از مغز تدرمان ضایعات نخاعیهدف یکسان و مسیرهای مختلبوزون هیگز جهان را از متلکوچ از محیط نامناسبراه پیروزی در زندگی چیستقدرت مردمبرداشتت از جهان رو زیاد سیاهچاله و تکینگی ابتدایپراسینزوماب در پارکینسومیگرن شدید قابل درمان اسمغز و هوش، برترین ابزار بتیکاگرلور داروی ضد انعقاامیوتروفیک لترال اسکلروطی یکصد هزار سال اخیر هرچحس چشایی و بویاییترک امروزنوروپلاستیسیتی چیستابزار بقا از نخستین همانهمیشه داناتر از ما وجود ددین، اجباری نیستاز تکینگی تا مغز از مغز تدرک دیگرانوفور و فراوانیبیماری آلزایمر، استیل کوکیست کلوئید بطن سومرشد مغز علت تمایل انسان بلیروپریم داروی ترکیبی ضدبسیاری از بیماری های جدیسانسور بر بسیاری از حقایتکامل تکنولوژیآنچه ناشناخته است باید شما بخشی از این جهان مرتبطمغز از بسیاری حقایق می گرانقراض را انتخاب نکنیدعلم راهی برای اندیشیدن احس و ادراک قسمت نوزدهمتسلیم شدن از نورون شروع مچگونه مولکول های دی ان ایابزار بقای موجود زنده از هنر فراموشیدانشمندان ژنی از مغز انساز تکینگی تا مغز از مغز تدردی که سالهاست درمان نشبیماری، رساله ای برای سلویتامین بی 12 در درمان دردکاش شرف اجباری بود یا حتیزنجیرها را ما باید پاره کمقابله با کرونا با علم استفاوت های زبانی سرمنشا تستارگانی قبل از آغاز کیهتئوری تکامل امروز در درمآیا ما تنها موجودات زنده مباحث مهم حس و ادراکمغزتان را در جوانی سیمکشانرژِی برای ایجاد اضطرابعادت بد را ترک کنحس و ادراک قسمت بیست و سوتصویربرداری فضاپیمای آمابعاد و نیازهای تکاملینگاه مادی غیر علمی استهوش مصنوعی از عروسک های بداروی لیراگلوتیداز تکامل تا مغز، از مغز تواقعیت تقویت شدهذهن خالی از شلوغی افکاربا تعمق در اسرار ابدیت و کشف جدید تلسکوپ جیمز وبزیباترین چیز در افزایش سمنابع انرژی از نفت و گاز تلاش هایی در بیماران قطع آیا آگاهی پس از مرگ از بیسردرد میگرنتاثیر کلام در آیات کلام بنقش ژنتیک در درمان اختلااهرام مصر از شگفتی های جهغیرقابل دیدن کردن مادهچالش هوشیاری و اینکه چرا حسن یوسف باغچه ی منتغییر دادن ژنها آیا روزی احتیاط در ورزش زانو در خاهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی ضد چاقیاستفاده از هوش مصنوعی در واکسن دیگری ضد کرونا از درمز پیشرفت تواضع است نه طفن آوری های جدید علیه شنابازگشایی مجدد مطب دکتر سگیاه خواری و گوشت خوار کدزبان و بیان، در سایه پیشرمنبع هوشیاری کجاست قسمت مدل همه جانبه نگر ژنرالیتنفس هوازی و میتوکندریآیا دست مصنوعی به زودی قاشناخت حقیقت یا آرزوهای گتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش رژیم غذایی در رشد و اای آنکه نامش درمان و یادشنتایج نادانی و جهلخواص هندوانهجنگ داده هاادامه بحث تکامل چشمهوش مصنوعی از عروسک تا کمدر هم تنیدگی کوانتومی و پاصل علت و تاثیروزن حقیقی معرفت و شناخترویاهای پر رمز و حیرتی درفاصله ی همیشگی تصویر سازبحثی درباره هوش و تفاوتهپل جویی اصفهانمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتمرگ و سوال از قاتلتو با همه چیز در پیوندیآتاکسی مخچه ای خودایمنشانس یا نتیجه ی تلاشتاثیر درجه حرارت بر عملکنقطه بی بازگشتایپیداکرینچرا ویروس کرونای دلتا واخانه ی تاریکجهان های بسیار دیگرارتباط از بالا به پایین مدرمان نابینایان آیا ممکنهوش در طبیعتاعتیاد و تلاش های درمانی یاری خدا نزدیک استروش های صرفه جویی در ایجافردا را نمیدانیمبرلیتیونسلول بنیادین از مخاط بینپیوند اندام از حیوانات بمنبع هوشیاری کجاست؟(قسممسئولیت در برابر محیط زیتولترودینتومورها و التهاب مغزی عاآسانی موفقیتشباهت زیاد بین سلول هاي عحقیقت افرادتاثیر روده بر مغزچه زیاد است بر من که در ایاگر نیروی مغناطیس نباشد نسبیت عام از زبان دکتر برخطر آلودگی هواجهانی در ذهناز نخستین همانند سازها تدرمان تشنجهوشیاری کوانتومیبه امید روزهای بهترکلام، در تحولی شگفت آور بریسپریدونقلب را نشکنبرخی نرمش های گردنسندرم جدایی مغزپایان، یک آغاز استمولکول ضد پیریمعجزه های هر روزهتوکل بر خداافزایش سرعت پیشرفت علوم ضایعه ی شبکه لومبوساکرالحکمت الهی در پس همه چیزتازه های اسکیزوفرنی(جنونوار مغز، ترجمه ی فعالیت ابزار بقا از نخستین همانهفت چیز که عملکرد مغز تو دو ویژگی انتزاع و قدرت تججایی خالی نیستاز تکینگی تا مغز و از مغز درمانهای بیماری پارکینسهدف یکسان، در مسیرهای متبی نهایت در میان مرزهاکوچک شدن مغز از نئاندرتاراه انسان شدن، راه رفتن وقدرت و شناخت حقیقتبررسي علل احتمالي تغيير سیاهچاله ی منفرد یا سیاهپرتوهای صادر شده از سیاهمیدان مغناطيسي زمین بشر مغز و اخلاقتیروفیبان موثر در سکته ی امید نیکو داشته باش تا آنطبیعت موجی جهانحس و ادراک (قسمت اول )ترکیب آمار و ژنتیکنوروز مبارکابزار بقا از نخستین همانهمیشه راهی هستدیوار همه اش توهم بوداز تکینگی تا مغز از مغز تدرک درست از خود و هوشیاریوقاحت و تمسخر دیگرانبیماری الزایمرکپسول ژری لاکترشد در سختی استلیس دگرامفتامین یا ویاسبشکه ای که ته نداره پر نمساهچاله ها تبخیر نمیشودتکامل جریان همیشگی خلقتآنچه واقعیت تصور میکنیم ما تحت کنترل ژنها هستیم یمغز به تنهایی برای فرهنگ انواع سکته های مغزیعلم ساختن برج های چرخانحس و ادراک قسمت هفتمتست نوار عصب و عضلهچگونه میتوان با قانون جنابزار بقای موجود زنده از هنر حفظ گرهدانشمندان پاسخ کوانتومی از تکینگی تا مغز از مغز تدرس گرفتن از شکست هابیندیشویتامین بی هفدهکتاب گران و پرهزینه شد ولزندگی فعال و مثبت روند آلملاحظه های اخلاقی دربارهتفاوت ایستایی و تکاپوسخن نیکو مانند درخت نیکوتئوری تکامل در پیشگیری و مبتکران خودشکوفامغط یک گیرنده استانسولینعادت دادن مغز بر تفکرحس و ادراک قسمت بیستمتصور ما ازمشکلات و واقعیابعاد اضافه ی کیهاننگاه محدود و تک جانبه، مشهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی تشنجی دربارداریاز تکامل تا مغز، از مغز تواقعیت تقویت شدهذهن سالمبا خودت نجنگکشتن عقیده ممکن نیستزیر فشار کووید چه باید کرمنابع انرژی از نفت و گاز تلاشی برای درمان قطع نخاآیا امکان بازسازی اندامهسردرد میگرن در کودکانتاثیر کپسول نوروهرب بر ننقش گرمایش آب و هوا در هماولویت بندی ها کجاستغرور و علمچالش هوشیاری و اینکه چرا حساسیت روانی متفاوتتغییر زودتر اتصالات مغزیاحتیاط در تعویض داروهاهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی ضد تشنج با قابليت تاستفاده از انرژی خلاواکسن سرطانرمز بقای جهش ژنتیکیفناوری هوش مصنوعی نحوه خبازگشت از آثار به سوی خداگیرنده باید سازگار با پیزبان و تکلم برخی بیماریهمنبع هوشیاری کجاست قسمت مدل هولوگرافیک ژنرالیزهتنفس بدون اکسیژنآیا رژیم غذایی گیاهی سلاشناخت درون، شناخت بیرون؛تاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش زنجبیل در جلوگیری از ای جان جان بی تن مرونجات در اعتماد به خودخواص اردهجنبه های موجی واقعیتاداراوون تنها داروی تاییهوش مصنوعی از عروسک تا کمدر هم تنیدگی کوانتومی و داصل عدم قطعیت از کوانتوم وزوز گوشرویای شفاففتون های زیستیبحثی درباره هوش و تفاوتهپل خواجو اصفهانمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتمرگ انتقال است یا نابود شتو با باورهایت کنترل میشآتش منبع انرژیشانس یا تلاشتاثیر درجه حرارت بر عملکنمیتوان با بیرون انداختنایا کوچک شدن مغزانسان الچرا یک ساعت، 60 دقیقه و یک خانواده پایدارجهان هایی در جهان دیگرارتباط بین هوش طبیعی و هودرمان های اسرار آمیز در آهوش عاطفی قسمت 11اعتیاد را به دور بیندازژن همه چیز نیستروش هایی برای کم کردن اضطفرزندان زمان خودبرنامه و ساختار پیچیده مسلول عصبی شاهکار انطباق پیوند اندام حیوانات به امنبع هوشیاری کجاست؟(قسممستند جهان متصلپیوند سر آیا ممکن استمنبع هوشیاری کجاست؟(قسممشکل از کجاستتومورهای نخاعیآشنا پنداریشباهت زیاد بین سلول هاي عحقیقت انسانتاثیر روزه داری بر سلامت نه عدم مطلق بلکه عدم با قاگر نعمت فراموشی نبود بسچسبیدن به خود، مانع بزرگ خطر را بپذیرجهان، تصادفی نیستاز نخستین همانند سازها تدرمان جدید ALSهوشیاری سنتی یا هوشیاری به بالا بر ستارگان نگاه ککلرال هیدرات برای خوابانریسدیپلام تنها داروی تایقوی تر باشبرخی یونها و مولکول های مسندرم دزدی ساب کلاوینپاکسازی مغزمولتیپل اسکلروز در زنان معجزه ی چشمتوپیراماتافسردگی و اضطراب در بیماضایعه ی عروقی مخچهحافظه میتواند بزرگترین دتازه های بیماری پارکینسونوار عصب و عضلهابزار بقا از نخستین همانهفت سین یادگاری از میراث دو بیماری روانی خود بزرگ جاذبهاز تکینگی تا مغز از مغز تدرماندگی به دلیل عادت کرهدف از تکامل مغزبی هیچ می ایی و بی هیچ میرکوچکی قلبراه بی شکستقدرت کنترل خودبررسی مغز با امواج مادون سیاهچاله ی تولید کنندهپرتوزایی از جسم سیاهمیدان های مغناطیسی قابل مغز و اخلاقتکنولوژی های جدید و حالتامید نجاتطبیعت بر اساس هماهنگیحس و ادراک (قسمت دوم )ترکیب حیوان و انساننوروز یا روز پایانیابزار بقا از نخستین همانهمیشه عسل با موم بخوریمدیوار، از ابتدا توهم بوداز تکینگی تا مغز از مغز تدرک عمیق در حیواناتوقت نهيب هاي غير علمي گذشبیماری ای شبیه آلزایمر و کامپیوتر سایبورگرشد، رسیدن به یک هدف نیستلا اکراه فی الدینبشریت از یک پدر و مادر نیسایه ی هوشیاریتکامل داروینی هنوز در حاآنچه حس می کنیم، نتیجه ی مانند آب باشمغز بیش از آنچه تصور میشوانیس بی کسانعلایم کمبود ویتامین E را حس و ادراک قسمت هفدهمتست آر ان اس دز میاستنی گچگونه مغز ما، موسیقی را پابزار بقای موجود زنده از هنر رها شدن از وابستگیدانشمندان اولین سلول مصناز تکینگی تا مغز- از مغز دست و پا زدن در سایه؟بیهوش کردن در جراحی و بیمویتامین دی گنجینه ای بزرکتاب زیست شناسی باورزندگی هوشمند در خارج از زملاحظات بیهوشی قبل از جرتفاوت ارباب و رهبر حقیقیسخن و سکوتتئوری جدید، ویران کردن گمتواضع باشنفرت، اسیب به خود استانسولین هوشمندعارضه جدید ویروس کرونا سحس و ادراک قسمت دهمتصور از زمان و مکانابعاد بالاترنگاه کلی نگرهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید ALSاز تکامل تا مغز، از مغز تواقعیت خلا و وجود و درک مذهت را روی چیزهای مفید متبا خدا باشگل خاردار، زیباستزیرفون داروی ضد ام اسمنابع انرژی از نفت و گاز تلاشی تازه برای گشودن معآیا انسان با مغز بزرگش اخسردرد میگرنی در کودکانتاثیر کپسول نوروهرب بر تنقش پیش زمینه ها و اراده اولین قدم شناخت نقص های خغربال در زندگیچالش هوشیاری و اینکه چرا خفاش کور و انسان بینا؟تغییر عمودی سر انسان از پاحساس گذر سریعتر زمانهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی ضد تشنج با قابليت تاستفاده از سلول های بنیاواکسن سرطانرمز جهانفواید روزه داری متناوببازگشت به ریشه های تکاملگالکانزوماب، دارویی جدیزبان و شناخت حقیقت قسمت چمنبع هوشیاری کجاست قسمت مدل هولوگرافیک تعمیم یافتنها مانع در زندگی موارد آیا رژیم غذایی گیاهی سلاشناسایی تاریخچه ی تکاملیتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش زبان در سلطه و قدرت اایمپلانت مغزینجات در راستگوییخواص بادام زمینیجنسیت و تفاوت های بیناییادب برخورد با دیگرانهوش مصنوعی به کمک هوش طبیدر هر سوراخی سر نکناصل، روان و نفس استوسواس، بیماری استروان سالمفروتنی معرفتیبحثی درباره هوش و تفاوتهسفر به درون سفری زیباپلاسمای غالبمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتمرگ تصادفیتو باید نیکان را به دست بآثار باستانی تمدن های قدشاهکار قرنتاثیر درجه حرارت بر عملکنمیتوان بر سیاه سیاه نوشایا این جمله درست است کسیچرا پس از بیدار شدن از خوخار و گلجهان یکپارچهارتباط شگفت مغز انسان و فدرمان های بیماری آلزایمرهوش عاطفی قسمت نهماعداد بینهایت در دنیای مژن همه چیز نیستروش هایی برای جلوگیری از فرضیه ای جدید توضیح میدهبرنامه ی مسلط ژنها در اختسلول عصبی، در محل خاص خودپیوند سر، یکی از راه حلهامنبع هوشیاری در کجاست؟ قمشکلات نخاعیتومورهای ستون فقراتآشنا پنداریشجاعت و ترسحقیقت اشیاتاثیر روغن رزماری استنشانهایت معرفت و شناخت درک عاگر نعمت فراموشی نبود بسنسبت ها در کیهانخطرات هوش مصنوعیجهش های ژنتیکی مفید در سااز نشانه ها و آثار درک شددرمان جدید میگرن با انتی هوش، ژنتیکی است یا محیطیبه بالاتر از ماده بیندیشکم کردن کالری روشی سودمنریشه های مشترک همه ی موجوقیچی ژنتیکیبرخی اثرات مضر ویتامین دسندرم سردرد به دلیل افت فپارادوکس ها در علممواد کوانتومی جدید، ممکنمعجزه ی علمتوانایی مغز و دیگر اجزای افسردگی و ساختار مغزضایعات در عصب زیر زبانیحافظه های کاذبتازه های درمان ام اسنوار عصب و عضلهابزار بقا از نخستین همانهم نوع خواری در میان پیشیدو بار در هفته ماهی مصرف جاذبه و نقش آن در شکلگیریاز تکینگی تا مغز از مغز تدرها بسته نیستهدف از خلقت رسیدن به ابزابی ذهن و بی روحکوچکترین چیز یک معجزه اسراه طولانی را به سلامت گذقدرت انسان در نگاه به ابعبررسی و اپروچ جدید بر بیمسیاره ی ابلهانپرسشمیدان های کوانتومی خلامغز و سیر تکامل ان دلیلی تکنولوژی و پیشرفتامید جدید بر آسیب نخاعیطعمه ی شبکه های ارتباط اجحس و ادراک قسمت 67ترازودوننورالژیابزار بقا از نخستین همانهمیشه، آنطور نیست که هستدید تو همیشه محدود به مقداز تکینگی تا مغز از مغز تدرگیری قلب در بیماری ویروقتی فهمیدی خطا کردی برگبیماری ای شبیه ام اس مولتکاهش میل جنسی در ام اسز گهواره تا گورلاموژین داروی ضد اوتیسم؟بعد پنجمسایه را اصالت دادن، جز فرتکامل داروینی هنوز در حاآنها نمیخواهند دیگران راماه رجبمغز برای فراموشی بیشتر کانگشت ماشه ایعلایم کمبود ویتامین E را حس و ادراک قسمت هجدهمتشنچ پانایوتوپولوس تشنج چگونه مغز پیش انسان یا همابزار بقای موجود زنده از هنر، پر کردن است نه فحش ددانشمندان تغییر میدان مغاز تکینگی تا مغز- از مغز دست کردن در گوشبیهوشی در بیماران دچار اویروس مصنوعیکتاب طبیعت در قالب هندسهزندگی و داراییممانتین یا آلزیکسا یا ابتفاوتهای جنسیتی راهی براآیا مصرف مولتی ویتامین هسخن پاک و ثابتتا 20 سال آینده مغز شما به مجموعه های پر سلولی بدن منقاشی هایی با بوی گذشته یانسان قدیم در شبه جزیره ععجول نباشحس و ادراک قسمت دوازدهمتصادف یا قوانین ناشناختهاتفاق و تصادفنگاه انسان محدود به ادراهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید s3 در درمان ام از تکامل تا مغز، از مغز توالزارتان داروی ضد فشار ذخیره ی شگفت انگیز اطلاعبا طبیعت بازی نکنگل درون گلدانزیرک ترین مردممنابع انرژی از نفت و گاز تلاشی جدید در درمان ام اسآیا احتمال دارد رویا از آسردرد و علتهای آنتاثیر کپسول نوروهرب بر سنقش آتش در رسیدن انسان بهاولین مورد PML به دنبال تکمقالاتچالش کمبود اندام برای پیخفاش با شیوع همه گیری جدیتغییرات منطقه بویایی مغزاحساسات کاذبهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی ضد تشنج توپیراماتاستفاده از سلول های بنیاواکسن ضد اعتیادرمز جهان خاصیت فراکتالفواید زیاد دوچرخه سواریبازخورد یا فیدبکگام کوچک ولی تاثیرگذارزبان و شناخت حقیقت قسمت امنبع هوشیاری کجاست قسمت مدل های ریز مغز مینی برینتنها در برابر جهانآیا راهی برای رفع کم آبی شناسایی سلول های ایمنی اتاثیر گیاهخواری بر رشد و نقش زبان در سلطه و قدرت اایمپلانت مغزی و کنترل دو نخاع ما تا پایین ستون فقرخواص شکلات تلخجنسیت و تفاوت های بیناییادراک ما درک ارتعاشی است هوش مصنوعی به شناسایی کادر والنتاین کتاب بدید هماصلاح خطا با رفتن بر مسیریک پیام منفرد نورون مغزی روبات ها قول میدهندفروتنی و غروربحثی درباره احساسات متفاسفر تجهیزات ناسا به مریخ پمبرولیزوماب در بیماری چمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتمرگی وجود نداردتو برای خزیدن خلق نشده ایآدم عاقل، وقت خودش را هدرشاهکار شش گوشتاثیر درجه حرارت بر عملکنمای موفقیتایا ابزار هوشمندی یا مغز چرا ارتعاش بسیار مهم استخارق العاده و استثنایی بجهان یکپارچهارتباط شگفت انگیز مغز اندرمان های بیماری اس ام ایهوش عاطفی قسمت هفتمبقا با سازگارترین فرد اسژن هوش و ساختارهای حیاتی روش هایی ساده برای کاهش افساد اقتصادی سیتماتیک دربرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱سلولهای ایمنی القا کنندهسلولهای بنیادی مصنوعی درپیوندهای پیچیده با تغییرمنبع هوشیاری در کجاست؟(قمشکلات بین دو همسر و برخیتوهم فضای خالیآشناپنداری چیستشرکت نورالینک ویدیویی ازحقیقت تنها چیزی است که شاتاثیر رژیم گیاه خواری بر نهایت در بی نهایتاگر با مطالعه فیزیک کواننسبت طلایی، نشانه ای به سدفاع از پیامبرجهش های ژنتیکی غیر تصادفاز نظر علم اعصاب یا نرووسدرمان جدید کنترل مولتیپلهیچ نقطه ای مرکزی تر از ابه جای محکوم کردن دیگران کمالگرایی دشمن پیشرفتریشه های مشترک حیاتقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصبرخی اختلالات عصبی مثانهسوپاپ ها یا ترانزیستورهاپاسخ گیاهان در زمان خوردموجود بی مغزی که می تواندمعجزه ی علم در کنترل کرونتوانایی یک فرد، برای تغیاقلیت خلاقضرورت زدودن افکارحافظه و اطلاعات در کجاست تبدیل پلاستیک به کربن و سنوار عصب و عضلهابزار بقا از نخستین همانهمه چیز موج استدو برابر شدن خطر مرگ و میجبران از دست رفته هااز تکینگی تا مغز از مغز تدرهای اسرارآمیز و پوشیدههر چیز با هر چیز دیگر در تبی سوادی در قرن 21کووید نوزده و خطر بیماری رابطه تشنج و اوتیسمقدرت ذهنبررسی ژنها در تشخیص بیماسیاره ابلهانپرسش و چستجو همیشه باقی امیدان بنیادین اطلاعاتمغز کوانتومیتکنولوژی جدید که سلول هاامید درمان کرونا با همانظهور امواج مغزی در مغز مصحس و ادراک قسمت 74ترازودوننورالژی تریژمینالابزار بقا از نخستین همانهمکاری یا رقابتدیدن خدا در همه چیزاز تکینگی تا مغز از مغز تدرگیری مغز در بیماری کویوقتی پر از گل شدی خودت را بیماری اسپینال ماسکولار کاهش مرگ و میر ناشی از ابزمین در برابر عظمت کیهانلایو دوم دکتر سید سلمان فبعد از کروناساخت سلول عصبی حتی پس از تکامل داروینی هنوز در حاآنژیوگرافی از مغزماپروتیلینمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟انگشت نگاری مغز نشان میدعلائم عصبی آلزایمر، با احس و ادراک قسمت هشتمتشنج چیستچگونه هموساپينس بر زمین هوموارکتوس ها ممکن است ددانشمندان روش هاي جدیدی از تکینگی تا مغز- از مغزتدست آسمانبیوگرافیویروس های باستانی، مغز مکتاب، سفری به تاریخزندگی بی دودمن کسی در ناکسی دریافتم تقلید مرحله ای نسبتا پیشآیا مغز تا بزرگسالی توسعسخت ترین کار، شناخت خود اتا بحر یفعل ما یشامجرم، گاهی قربانی استچقدر به چشم اعتماد کنیمانسان میوه ی تکاملعدم توقف تکامل در یک انداحس و ادراک قسمت سومتضادهای علمیاتوبان اطلاعات و پلِ بیننگاه از بیرون مجموعههوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید لنفوم و لوکمیاز خود رها شوواکنش های ناخودآگاه و تقذره ی معین یا ابری از الکبالاترین هدف از دولتگل زندگیزیست شناسی کل در جزء فراکمنابع انرژی از نفت و گاز تمایل زیاد به خوردن بستنآیا احتمال دارد رویا از آسردرد به دلیل مصرف زیاد متاثیر کپسول نوروهرب بر سنقش انتخاب از طرف محیط، ناولین مورد پیوند سر در انتاثیر ویتامین دی بر بیماچالش دیدگاه های سنتی در بخلا، حقیقی نیستتغییرات مغز پس از 40 سالگیاخلاق و علوم اعصابهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی ضد جنون در درمان تیاستفاده از سلول های بنیاواکسن علیه سرطانرنگ کردن، حقیقت نیستفیلم کوتاه هیروشیما از هبازسازي مغز و نخاع چالشی گامی در درمان بیماریهای زبان و شناخت حقیقت قسمت دمنبع هوشیاری کجاست قسمت مدیون خود ناموجودتنهاییآیاما مقهور قوانین فیزیکشواهدی از نوع جدیدی از حاتاثیر انتخاب از طرف محیط نقش سجده بر عملکرد مغزایمپلانت مغزی کمک میکند نخاع درازتر یا کوتاهتر کخواص شگفت هویججهل مقدسادغام میان گونه های مختلهوش مصنوعی تعاملیدر یک فراکتال هر نقطه مرکاصول انجام برخی نرمش ها دیک پیشنهاد خوب برای آسان روبات های ریز در درمان بیفرگشت و تکامل تصادفی محض بحثی درباره احساساتی غیرسفر دشوار اکتشافپنج اکتشاف شگفت آور در مومنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتمراقب خودتون و خانواده هتو تغییر و تحولیآرام باششاید گوشی و چشمی، آماده شتاثیر درجه حرارت بر عملکنمایش تک نفرهایا بیماری ام اس (مولتیپچرا بیماری های تخریبی مغخبر مهم تلسکوپ هابلجهان کنونی و مغز بزرگتریارتباط شگفت انگیز مغز اندرمان های جدید ALSهوش عاطفی قسمت یازدهبقا در ازای بیماریژن یا نقشه توسعه مغز و نقروش جدید تولید برقفشار و قدرتبرین نت به جای اینترنتبرای یک زندگی معمولیسلام تا روشناییپیوندی که فراتر از امکانمنبع خواب و رویامشکلات روانپزشکی پس از ستوهم فضای خالی یا توهم فضآشتی بهتر استشربت ضد خلطحقیقت خواب و رویاتاثیر رژیم گیاه خواری بر نهادینه سازی فرهنگ اختلااگر تلاش انسان امروز برانشانه های گذشته در کیهان دفاع در برابر تغییر ساختجهش های بیماری زا، معمولاز نظر علم اعصاب اراده آزدرمان جدید ام اسهیچ چیز همیشگی نیستبه خوبی های دیگران فکرکنکمردردرژیم های غذایی و نقش مهم قانون مندی نقشه ژنتیکی مبرخی اصول سلامت کمرسوپاپ ها یا ترانزیستورهاپختگی پس از چهل سالگي به موجودات مقهور ژنها هستندمعجزه در هر لحظه زندگیتوازن مهمتر از فعالیت زیاقیانوس نادانیضرب المثل یونانیحافظه و اطلاعات در کجاست تبدیل تراکت صوتی مصنوعی نوار عصب و عضلهابزار بقا از نخستین همانهمه چیز و هیچ چیزدو برابر شدن خطر مرگ و میجدا کردن ناخالصی هااز تکینگی تا مغز از مغز تدرون قفس یا بیرون از آنهر جا که جات میشه، جات نیبی شرمیکودک هشت ساله لازم است آدرادیوی مغز و تنظیم فرکانقدرت شناختی انسان، محدودبررسی بیماری التهابی رودسیاره ابلهانپرسشگری نامحدودمیدازولام در درمان تشنج مغز آیندگان چگونه است ؟تکنولوژی جدید که سلول هاامیدهای جدید برای بازیابظرف باید پر شود چه با چرک حس و ادراک قسمت 75تراشه مغز بدون واسطه ی دنوسانات کوانتومی منبع ماابزار بقا از نخستین همانهمانند سازی در انساندیدگاه نارسای دوگانه ی ماز تکینگی تا مغز از مغز تدرگیری مغز در بیماران مبوقتی تو از یاد گرفتن باز بیماری اضطراب عمومیکاهش التهاب ناشی از بیمازمین زیر خلیج فارس تمدنی لبخند بزن شاید صبح فردا زبعد از کروناساخت شبکه عصبی مصنوعی با تکامل داروینی هنوز در حاآنان که در قله اند هرگز خماجرای جهل مقدسمغز بزرگ چالش است یا منفعانتقال ماده و انرژیعلت خواب آلودگی بعد از خوحس و ادراک قسمت هشتاد و نتشنج و حرکات شبه تشنجی قاچگونه هوشیاری خود را توسهورمون شیرساز یا پرولاکتدانشمندان روشی برای تبدیاز تکینگی تا مغز، از مغز دست بالای دستبیوگرافیویرایش DNA جنین انسان، برکتابخانهزندگی در جمع مواردی را برمن پر از تلخیمتقلید از روی طبیعتآیا همه جنایت ها نتیجه بیسختی ها رفتنی استتاول کف پا و حقیقتمحل درک احساسات روحانینقش قهوه در سلامتیانسان ها می توانند میدان عدم درکحس و ادراک قسمت سی و هشتمتظاهر خوابیده ی مادهاتوسوکسیمایدنگاه از دور و نگاه از نزدهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید میاستنی گراویاز درخواست ها جدا شوواکنش به حس جدیدذرات کوانتومی زیر اتمی قباهوش ترین و با کیفیت تریگلوله ی ساچمه ایزیست شناسی باور حقیقت یا منابع انرژی از نفت و گاز تمایز یا کشف یگانگیآیا بدون ناظر هوشمند هم بسردرد تنشنتاثیر کتامین در درمان پانقش اتصالات بین سلولهای اولین هیبرید بین انسان و صفحه اصلیچاالش ها در تعیین منبع هوخلا، خالی نیستتغییرات آب و هوایی که به اخلاق پایه تکامل و فرهنگهوش مصنوعی از عروسک بازی دارویی خلط آوراستفاده از سلول های بنیاواکسنی با تاثیر دوگانه ارنگین کمانفیلمی بسیار جالب از تغییباغچه ی منگامی در درمان بیماریهای زبان و شناخت حقیقت قسمت سمنبع هوشیاری کجاست قسمت مدیریت اینترنت بر جنگتنهایی رمز نوآوری استآگاهی فراتر از آگاهیشواهدی از دنیسوان(شبه نئتاثیر احتمالی عصاره تغلینقش غذاها و موجودات درياایمپلانت نخاعی میتواند دنخستین تمدن بشریخود جسم و یا تصویرجهان فراکتالادغام دو حیطه علوم مغز و هوش مصنوعی در کامپیوترهادر کمتر از چند ماه سوش جداصول توسعه ی یک ذهن کاملیک آلل ژنتیکی که از نئاندروبات کیانفراموش کارها باهوش تر هسبخش فراموش شده ی حافظهسفرنامه سفر به بم و جنوب پول و شادیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتمراحل ارتقای پله پله کیهتو جهانی هستی که خودش را آرامش و دانششاید درست نباشدتاثیر درجه حرارت بر عملکچند نرمش مفید برای کمردرایا بدون زبان میتوانیم تچرا حیوانات سخن نمی گوینخدا موجود استجهان کاملی در اطراف ما پرارتباط غیرکلامی بین انسادرمان های جدید میگرنهوش عاطفی قسمت پنجمبقای حقیقی در دور ماندن اژن ضد آلزایمرروش صحبت کردن در حال تکامفضا و ذهن بازژنها نقشه ایجاد ابزار هوروشهای نو در درمان دیسک بفضای قلب منبع نبوغ استبرای پیش بینی آینده مغز دسلاح و راهزنیپیوستگی همه ی اجزای جهانمنتظر نمان چیزی نور را بهمشکلات روانپزشکی در عقب توهم لیلیپوتی(ریزبینی)آغاز فرایند دانستنشش مرحله تکامل چشمحقیقت در علم، هرگز نهایی تاثیر رژیم گیاه خواری بر چهار میلیارد سال تکامل باگر خواهان پیروزی هستینشانه های پروردگار در جهدقیق ترین تصاویر از مغز اجهش تمدنی عجیب و شگفت انساز نظر علم اعصاب اراده آزدرمان جدید ای ال اس، توفرهیچ چیز، چقدر حقیقی استبه خودت مغرور نشوکمردرد ناشی از تنگی کانارژیم های غذایی و نقش مهم قانون گذاری و تکاملبرخی اطلاعات روانشناسی مسوپاپ ها یا ترانزیستورهاپدیده خاموش روشن در پارکمورد نادر همپوشانی دو بیمعرفت و شناختتوت زیاد بخوریدالکترومغناطیس شنوایی و هضربه مغزی در تصادف رانندحافظه و اطلاعات در کجاستتبدیل سلولهای محافط به سنوار عصب و عضله مهم در تشابزار بقا از نخستین همانهمه چیز کهنه میشوددو داروی جدید برای میاستجدایی خطای حسی استاز تکینگی تا مغز از مغز تدرون آشفته ی تو و ظاهر خنهر حرکت خمیده می شود و هر بی عدالتی در توزیع واکسن کودک ایرانی که هوش او از راز تغییرقدرت عشقبررسی سیستم تعادلی بدن اسیب یکسان و دیدگاه های متپس از اگو یا بعد از نفسمکان زمان یا حافظه زمانمغز اندامی تشنه ی انرژی اتکینگیامیدوار باش حتی اگر همه چعقل مجادله گرحس و ادراک قسمت 78تراشه ها روی مغزنوشیدن چای برای مغز مفید ابزار بقا از نخستین همانهمجوشی هسته ای، انرژِی بدیستونی قابل درماناز تکینگی تا مغز از مغز تدرگیری مغزی در سندرم کوووقتی خودت را در آینه دیدیبیماری بیش فعالیکاهش حافظه هرچند فرایندیزمان چیستلحظات خوش با کودکانبعد از کرونا دلخوشی بیهوساخت شبکه عصبی با الفبای تکامل زبانآنزیم تولید انرژی در سلوماجرای عجیب گالیلهمغز بزرگ چالشهای پیش روانتروپی و هوشیاریعماد الدین نسیمی قربانی حس و ادراک قسمت هشتاد و شتشنج به صورت اختلال رفتاابزار بقای موجود زنده از چگونه واکسن کرونا را توزهوش فوق العاده، هر فرد اسدانش، قفل ذهن را باز میکناز تکینگی تا مغز، از مغز دستورالعمل مرکز کنترل بیبیان ژن های اسکیزوفرنی دویشن پروکجای مغز مسئول پردازش تجزندگی در سیاهچالهمن بی من، بهتر یاد میگیرمتقلید از طبیعتآیا هوش مصنوعی می تواند نسختی در بلند شدن از روی صتابوهای ذهنیمحل درک احساسات روحانی دنقش مهاجرت در توسعه نسل اانسان یک کتابخانه استعدالت برای من یا برای همهحس و ادراک قسمت سی و ششمتظاهری از ماده است که بیداتصال مغز و کامپیوترنگاه از درون قفس یا بیرونهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید آلزایمراز دست دادن دم در پیشینیاواکسن های شرکت فایزر آمرذرات کوانتومی زیر اتمی قباور و کیهان شناسیگلوئونزیست، مرز افق رویداد هستمنابع انرژی از نفت و گاز تمدن قدیمی ای در جنوب ایرآیا برای تولید مثل همیشه سردرد سکه ایتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش تیروئید در تکامل مغزاولین تصویر در تاریخ از سسوالات پزشکینابینایی در نتیجه ی گوشی خلاصه ای از مطالب همایش متغییرات تکاملی سر انسان اختلاف خانوادگی را حل کنهوش مصنوعی از عروسک بازی دارویی ضد بیش فعالی سیستاستفاده از سلول های بنیاوابستگی یعنی قلادهرهبر حقیقیفیروز نادریبحتی علمی درباره تمایل بگاهی لازم است برای فهم و زبان جانسوزمنبع هوشیاری کجاست قسمت مداخله ی زیانبار انسانتنبیه چقدر موثر استآپومورفین در پارکینسونشیشه ی بازالتی و سیلیکونتاثیر ترکیبات استاتین (سنقش غذاها و موجودات درياایمان به رویانخستین تصویر از سیاهچالهخودآگاهی و هوشیاريجهان قابل مشاهده بخش کوچارتقا و تکامل سنت آفرینش هوش مصنوعی در تفکر خلاق ادر آرزوهایت مداومت داشتهاصول سلامت کمریک جهش ممکن است ذهن انسانروح و آب حیاتفراموشی همیشه هم بد نیستبخش های تنظیمی ژنومسفرنامه سفر به بم و جنوب پول و عقیدهمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتمرز مرگ و زندگی کجاستتو جدای از کیهان نیستیآرامش و سکونشایسته نیست در جیب خود قرتاثیر درجه حرارت بر عملکچند جهانیایا تکامل هدفمند استچرا حجم مغز گونه انسان درخدا نور آسمان ها و زمین اجهان پیوستهارتروز یا خوردگی و التهادرمان های جدید در بیماری هوش عاطفی قسمت اولبلندی در ذهن ما درک بلندیبلوغ چیستژنها ، مغز و ارادهروشهای شناسایی قدرت شنواقفس دور خود را بشکنبرای اولین بار دانشمندانسلسله مباحث هوش مصنوعیپیام های ناشناخته بر مغز منتظر زمان ایده آل نشومشاهده گر جدای از شیء مشاتوهم چیستآغاز فصل سرما و دوباره تکششمین کنگره بین المللی سحقیقت راستین انسان علم بتاثیر رژیم گیاهخواری بر چهار ساعت پس از کشتار خوکاپل ویژن پرو در تشخیص بیمنشانه های بیداری روحیدل به دریا بزنجهشهای مفید و ذکاوتی که داز واقعیت امروز تا حقیقتدرمان جدید سرطانهیچ وقت خودت را محدود به به دنبال رستگاری باشکمردرد و علل آنرژیم ضد التهابیقانون جنگلبرخی بیماری ها که در آن بسوخت هیدروژنی پاکپروژه ی ژنوم انسانیموسیقی نومغز فکر میکند مرگ برای دیتوسعه هوش مصنوعی قادر اسالکتروتاکسی(گرایش و حرکضررهای مصرف شکر و قند بر حافظه ی هوش مصنوعیتبر را بردارنوار عصب و عضله برای تاییابزار بقا از نخستین همانهمه چیز در زمان مناسبدو سوی واقعیتجریان انرژی در سیستم های از تکینگی تا مغز از مغز تدروغ نگو به خصوص به خودتهرچیز با یک تاب تبدیل به بیمار 101 ساله، مبتلا به سکودکان مهاجرراست دستی و چپ دستیقسم به فقربررسی علل کمر درد در میانسیر آفرینش از روح تا مغز آلودگی هوا چالش قرن جدیدمکانیک کوانتومی بی معنی مغز انسان ایا طبیعتا تماتکامل فردی یا اجتماعیامیدواریعقل سالمحس و ادراک قسمت 82تراشه ی هوش مصنوعی در مغزنوعی سکته مغزی ، وحشتناک ابزار بقا از نخستین همانهمراه سختی، اسانی هستدژا وو یا اشنا پنداریاز تکینگی تا مغز از مغز تدرگیری مغزی در سندرم کوووقتی خورشید هست شمع به کاکاهش دوپامین عامل بیماریزمان و مکان، ابعاد کیهان لرزش ناشی از اسیب به عصببعد از کرونا دلخوشی بیهوساختن آیندهتکامل زبانآواز خواندن در قفس، نشانماده ی تاریکمغز بزرگ و فعال یا مغز کوانتظار گذر تندباد؟عوامل موثر در پیدایش زباحس و ادراک قسمت پنجمتشنج عدم توازن بین نورون ابزار بقای موجود زنده از چگونه آن شکری که می خوریمهوش مصنوعی می تواند بر احدانش، یک انسان را ناسازگاز تکینگی تا مغز، از مغز دغدغه نتیجه ی نادانی استبیان حقیقتواقعیت فیزیکی، تابعی از کرونا چه بر سر مغز می آورزندگی زمینی امروز بیش از مننژیتتقویت استخوان در گرو تغذآیا هوش مصنوعی زندگی بشرسدسازی روش مناسب برای مقتاثیر فکر بر سلامتمحدودیت چقدر موثر استنقش میدان مغناطیسی زمین انسان باشعسل طبیعی موثر در کنترل بحس و ادراک قسمت سیزدهمتعویض دارو در تشنجاثر مضر مصرف طولانی مدت رنگاه از درون مجموعه با نگهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید ای ال اساز روده تا مغزواکسن کووید 19 چیزهایی که ذرات کوانتومی زیر اتمی قباید از انسان ترسیدگمان میکنی جرمی کوچکی در زاویه نگاه ها یکسان نیستمنابع انرژی از نفت و گاز تمدن پیشرفته ی پیشینیانآیا بزرگ شدن مغز فقط در دسردرد عروقی میگرنتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش حفاظتی مولکول جدید داولین دارو برای آتاکسی فپیامهای کاربرانناتوانی از درمان برخی ویخلاصه ای از درمان های جدیتغذیه بر ژنها تاثیر دارداختلال حرکتی مانند لرزش هوش مصنوعی از عروسک بازی داستانها و مفاهیمی اشتبااستیفن هاوکینگ در مورد هواسطه ها د رمسیر ایجاد مغروی و منیزیم در تقویت استفیزیک مولکولها و ذرات در بحث درباره پیدایش و منشا گاهی مغز بزرگ چالش استزبان ریشه هایی شناختی اسمنبع هوشیاری کجاست قسمت مدارک ژنتیکی چگونه انسانتهدیدهای هوش مصنوعیآپومورفین در پارکینسونشکل های متفاوت پروتئین هتاثیر تغذیه بر سلامت روانقش غذاها و موجودات دريااین پیوند نه با مغز بلکه نخستین روبات های زنده ی جخودآگاهی و هوشیاريجهان موازی و حجاب هاارتقا یا بازگشت به قبل ازهوش مصنوعی در خدمت خلق وحدر آسمان هدیه های نادیدناضطراب و ترسیک رژیم غذایی جدید، می توروح در جهانی دیگر استفراموشی و مسیر روحانیبخش بزرگی حس و ادراک ما اسفرنامه سفر به بم و جنوب پوست ساعتی مستقل از مغز دمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتمرز بین انسان و حیوان کجاتو دی ان ای خاص ميتوکندريآرامش(سکوت) stillness و تکاپوشادی، پاداش انجام وظیفهتاثیر درجه حرارت بر عملکچند جهانیایجاد احساساتچرا خشونت و تعصبخدا بخشنده است پس تو هم بجهان پیوستهارزش های وارونهدرمان های جدید سرطانهوش عاطفی قسمت دهمهوش عاطفی قسمت دومبلعیدن ستاره توسط سیاهچاژنهای مشترک بین انسان و وروشی برای بهبود هوش عاطفقفس ذهنبرای تمدن سازی، باید در بسلطان جنگل یا صاحب ملکوتپیدایش زبانمنحنی که ارتباط بین معرفمشاهده آینده از روی مشاهتوهم و خیالآغاز مبهم آفرینششعار و عملحقیقت غیر فیزیکیتاثیر رژِیم غذایی بر میگنون و القلماپی ژنتیکنظام مثبت زندگیدلایلی که نشان میدهد ما بجهشهای مفید و ذکاوتی که داز کجا آمده ام و به کجا میدرمان جدید سرطانهیچ کاری نکردن به معنی چیبه زودی شبکه مغزی به جای کمردرد با پوشیدن کفش منارژیم غذایی حاوی تخم مرغ وقانون جنگلبرخی بیماری های خاص که بدسودمندی موجودات ابزی بر پروژه ی ژنوم انسانیموسیقی هنر مایع استمغز قلبتوسعه برخی شغل ها با هوش الکترودهای کاشتنیضررهای شکر بر سلامت مغزحافظه انسان و حافظه ی هوشتحریک عمقی مغزنوار عصب و عضله تعیین محلابزار بقا از نخستین همانهمه چیز در زمان کنونی استدولت یا گروهکجریان انرژی در سیستم های از تکینگی تا مغز از مغز تدریای خداهز ذره، یک دنیاستبیمار مرکز تنفس سلولیکودکان میتوانند ناقل بی رجزخوانی هایی که امروز بقضاوت ممنوعبرطرف کردن خشونت را از خاسیستم تخلیه ی مغز بینشی نآلودگی هوا و ویروس کرونامکانیزمهای دفاعی در برابمغز انسان برای ایجاد تمدتکامل مادی تا ابزار هوشمامیدواری و مغزعقلانیت بدون تغییرحس و ادراک قسمت 87تراشه ی بیولوژِیکنیوالینابزار بقا از نخستین همانهمراهی میاستنی با برخی سدژاوو یا آشناپنداریاز تکینگی تا مغز از مغز تدرگیری اعصاب به علت میتووقتی ریشه ها عمیقند از چیکاهش سن بیولوژیکی، تنها زمان و گذر آن سریع استلرزش عضله یا فاسیکولاسیوتفکر قبل از کارساختن آینده، بهترین روش تکامل زبان انسان از پیشیآینه در اینهماده ی خالیمغز بزرگترین مصرف کننده اندوه در دنیا استعوامل ایجاد لغت انسانی و حس و ادراک قسمت پنجاهتشویق خواندن به کودکانابزار بقای موجود زنده از چگونه انتظارات بر ادراک هوش مصنوعی و کشف زبان هایدائما بخواناز تکینگی تا مغز، از مغز ذهن ما از در هم شکستن منببیداری معنوی یعنی دوستی واقعیت چند سویهکریستال هازندگی زودگذرمنابع انرژي پاک سرچشمه حتقویت حافظه یا هوش مصنوعآیا هوش ارثی دریافتی از پسرنوشتتاثیر مشاهده بر واقعیت بمحدودیت های حافظه و حافظنقش محیط زندگی و مهاجرت دانسان جدید از چه زمانی پاعشق به هفت مرتبه ی شناختیحس و ادراک قسمت ششمتعامل انسان و هوش مصنوعیاثرات فشار روحی شدیدنگاه حقیقی نگاه به درون اهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید برای میاستنی از سایه بگذرواکسن کرونا و گشودن پنجررفلکس وتری با توضیح دکتر ALS نگاهی کامل بر بیماری وبابا زود بیاگنجینه ای به نام ویتامین زاوسکا درمان گوشرمنابع انرژی از نفت و گاز تمدن بشری و مغز اخلاقیآیا تکامل و تغییرات ژنتیسرطان کمیت گراییتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش حیاتی تلومر دی ان آ داولین دروغسایتهای دیگرناتوانی در شناسایی چهره خم شدن فضا-زمانثبت و دستکار ی حافظهاختلال خواب فرد را مستعد هوش مصنوعی از عروسک بازی دخالت در ساختار ژنهااستیفن هاوکینگ در تفسیر وبینار اساتید نورولوژی درویکردهای جدید ضایعات نخفیزیک هوشیاریبحثي درباره هوش و تفاوتهگاهی جهت را عوض کنزبان شناسی مدرن در سطح سلمنبع هوشیاری کجاست قسمت مروری بر تشنج و درمان هایتو یک معجزه ایآب زندگی است قسمت چهارمشکل پنجم مادهتاثیر حرکات چشم بر امواج نقش غذاها در کاهش دردهای این اندوه چیستنرمش های مفید برای درد زاخودت را از اندیشه هایت حفجهان ما میتواند به اندازارتوکين تراپی روشی جديد هوش مصنوعی در خدمت خلق وحدر آستانه ی موج پنجم کوویاطلاع رسانی اینترنتییکی از علل محدودیت مغز امروح رهاییفراموشی آرمانبخش بزرگتر کیهان ناشناختسفرنامه سفر به بم و جنوب پوشاندن خود از نورمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتمرز جدید جستجو و اکتشاف، تو در میانه ی جهان نیستی آزمون تجربی، راهی برای رشب سیاه سحر شودتاثیر درجه حرارت بر عملکچند جهانی و علمایران بزرگچرا در مغز انسان، فرورفتخدای رنگین کمانجهان پر از چیزهای اسرار آارزش های حقیقی ارزش های غدرمان های رایج ام اسهوش عاطفی قسمت سومبنی عباس، ننگی بر تاریخژنهای هوش ، کدامندروشی جدید در درمان قطع نخقفس را بشکنبرای خودآگاه بودن تو بایسم زنبور ، کلیدی برای وارپیر شدن حتمی نیستمنشأ اطلاعات و آموخته ها مشاهدات آمیخته با اشتباهتوهم وجودإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَصبور باشحقیقت غیر قابل شناختتاثیر سلامت دستگاه گوارشنوآوری ای شگفت انگیز دانابتدا سخت ترین استنظریه ی تکامل در درمان بیدنیا فریب و سرگرمیجوانان وطناز کسی که یک کتاب خوانده درمان دارویی سرطان رحم بهیچ کس مانند تو نگاه نمیکبه زیر پای خود نگاه نکن بکنفرانس تشنج هتل کوثر اصرژیم غذایی سالم و ضد التهقانونمندی و محدودیت عالمبرخی توجهات در ببمار پارسی و سه پل اصفهانپروانه ی آسمانیمیلر فیشر نوعی نادر از گیمغز ما کوچکتر از نیم نقطهتوصیه های سازمان بهداشت الگو نداشتیمضعیف و قویحباب های کیهانی تو در توتحریک عمقی مغز در آلزایمنوار عصب و عضله در مطب دکابزار بقا از نخستین همانهمه چیز، ثبت می شوددوچرخه در کاهش دردهای کمجریان انرژی در سیستم های از تکینگی تا مغز از مغز تدرک فرد دیگر و رفتارهای اهزینه ای که برای اندیشیدبیماری لبر و نابینایی آنکودکان خود را مشابه خود ترحم مصنوعیقطار پیشرفتبزرگ فکر کنسیستم تعادلی بدنآلودگی هوا و پارکینسونما انسانها چه اندازه نزدمغز انسان برای شادمانی طتکامل مداومامیدی به این سوی قبر نیستعقیده ی بی عملحس و ادراک قسمت چهلتربیت کودکان وظیفه ای مهنیکولا تسلاابزار بقای موجود زنده از همراهی نوعی سردرد میگرنیدگرگونی های نژادی و تغییاز تکینگی تا مغز از مغز تدرب بسته با غیر خود باز مبیماری تی تی پیوقتی شروع به بیدار شدن میکایروپاکتیک چیستزمان و صبرلزوم گذر انسان از حدها و تفکر ترکیبی در هوش مصنوعساختار فراکتال وجود و ذهتکامل ساختار رگهای مغزی آیندهماده ای ضد التهابیمغز حریص برای خون، کلید تاندوه دردی را دوا نمیکندعواملی که برای ظهور لغت احس و ادراک قسمت پنجاه و یتشخیص ژنتیکی آتروفی های ابزار بقای موجود زنده از چگونه به سطح بالایی از هوهوش مصنوعی یا حماقت طبیعدارچیناز تکینگی تا مغز، از مغز ذهن چند جانبه نیازمند نگبیداری و خواب کدام بهتر اواقعیت چیستکریستال زمان(قسمت اولزندگی سلول در بدن، جدای امنابع انرژی از نفت و گاز تقویت سیستم ایمنیآیا هوش سریعی که بدون احسسریع دویدن مهم نیستتاثیر نگاه ناظر هوشیار بنقش مرکز تنفس سلولی در بیانسان خطرناکترین موجودعشق درونی به یگانگی خلقتحس و ادراک قسمت شصت و هشتتعامل انسان با هوش مصنوعاثرات مفید قهوهنگاه دوبارههوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید برای کاهش وزناز علم جز اندکی به شما داواکسن کرونا از حقیقت تاترفتار مانند بردهNVG 291باد و موجگوهر با نظر دیگران سنگ نمزبان فرایند تکاملی برای منابع بی نهایت انرژی در دتمدن زیر آبآیا جنین انسان، هوشمندی سرعت فکر کردن چگونه استتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش خرچنگ های نعل اسبی دراولین سلول مصنوعینادیدنی ها واقعی هستندخونریزی مغز در سندرم کووثبت امواج الکتریکی در عصاختلال در شناسایی حروف و هوش مصنوعی از عروسک بازی در میان تاریکی و روشناییاستخوان های کشف شده، ممکوجود قبل از ناظر هوشمندرویا و واقعیتفیزیک و هوشیاریبحثی جالب درباره محدودیتگذر زمان کاملا وابسته به زبان شناسی نوین نیازمند منبع هوشیاری کجاست قسمت مرکز هوشیاری، روح یا بدن تو یک جهان در مغز خودت هسآب زندگی است قسمت هفتمشکرگزار هر چیزی باش که داتاثیر دوپامین و سروتونیننقشه مغزی هر فرد منحصر بهاین ایده که ذرات سیاهچالنرمش های مفید در سرگیجهخودروهای هیدروژنیجهان مادی، تجلی فضا در ذهارتباط میکروب روده و پارهوش مصنوعی درمانگر کامپیدر برابر حقایق جدیداطلاعات حسی ما از جهان، چیافته های نوین علوم پرده روزه داری متناوب، مغز را فرایند پیچیده ی خونرسانیبخش دیگری در وجود انسان هسفری به آغاز کیهانپیموزایدمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتمرزهای حقیقی یا مرزهای تتوقف؛ شکستآزمون ذهنی گربه ی شرودینشبیه سازی میلیون ها جهان تاثیر درجه حرارت بر عملکچند روش ساده برای موفقیتایرادهای موجود در خلقت بچرا ذرات بنیادی معمولاً خدایی که ساخته ی ذهن بشر جهان پر از چیزهای جادویی ارزش حقیقی زبان قسمت اولدرمان های علامتی در ام اسدرمان ژنتیکی برای نوآوریهوش عاطفی قسمت ششمبه قفس های سیاهت ننازژنهای حاکم بر انسان و انسروشی جدید در درمان نابینقله برای دیدن نه برای به برای رشد، باید از مسیر خطسماگلوتید داروی کاهش دهنپیراستاممنشاء کوانتومی هوشیاری امطالبه ی حق خودتوهم وجودافت فشار خون ناگهانی در وصبور باشحقیقت، آن چیزی نیست که جلتاثیر عصاره تغلیظ شده گینوار مغز مشاهده ی غیر مستابتدایی که در ذهن دانشمننظریه ی تکامل در درمان بیدنیا مکانی بسیار اسرارآمجوانان وطناز آغاز خلقت تا نگاه انسادرمان زخم دیابتی با تکنوهیچ کس حقیقت را درون مغز به سیاهی عادت نکنیمکنگره بین المللی سردرد درژیم غذایی ضد التهابیقارچ بی مغز در خدمت موجودبرخی توصیه ها برای واکسیسیلی محکم محیط زیست بر انپرواز از نیویورک تا لوس آمیهمانهای ناخوانده عامل مغز مانند تلفن استتوصیه های غیر دارویی در سالگو و عادت را بشکن و در اطلوع و حقیقتحباب هایی تو در توتداوم مهم است نه سرعتنوبت کودکانابزار بقا از نخستین همانهمه ی سردردها بی خطر نیستدوچرخه سواری ورزشی سبک و جراحی هوشیار مغزاز تکینگی تا مغز از مغز تدرک نیازمند شناخت خویش اهزینه سنگین انسان در ازابیماری میاستنی گراویسکودکان را برای راه آماده رحم مصنوعیقطره قطرهبزرگ شدن مغز محدود به دورسیستم دفاعی بدن علیه مغز آلزایمرما انسانها چه اندازه نزدمغز انسان برای شادمانی طامیدی تازه در درمان سرطاعلم و ادراک فقط مشاهده ی حس و ادراک قسمت چهل و هفتترجمه فعالیت های عضله به نیاز به آموزش مجازی دیجیابزار بقای موجود زنده از هندسه ی پایه ایدانش قدرت استاز تکینگی تا مغز از مغز تدرختان چگونه بر تشکیل اببیماری خود ایمن اعصاب محویتنام نوعی کرونا ویروس کار امروز را به فردا نیندزمان واقعیت است یا توهملزوم سازگاری قانون مجازاتفکر خلا ق در برابر توهم ساختار شبکه های مغزی ثابتکامل شناخت انسان با کشفآینده ی انسان در فراتر ازماده، چیزی نیستمغز در تنهایی آسیب میبیناندوهگین نباش اگر درب یا عوارض ازدواج و بچه دار شدحس و ادراک قسمت پنجاه و دتشخیص آلزایمر سالها قبل ابزارهای پیشرفته ارتباط چگونه باغبانی باعث کاهش هوش مصنوعی گوگل به کمک تشداروهای مصرفی در ام اساز تکامل تا مغز از مغز تا ذهن هوشیار در پس ماده ی مبیست تمرین ساده برای جلوواقعیت چیستکریستال زمان(قسمت دوم)زندگی، مدیریت انرژیمنابع انرژی از نفت و گاز تلقین اطلاعات و حافظهآیا هشیاری کوانتومی وجودسریعترین کامپیوتر موجودتاثیر نگاه و مشاهده ناظر نقش نگاه از پایین یا نگاهانسان در هستی یا هستی در عشق، شلوغ کردن نیستحس و ادراک قسمت شصت و دوتعداد کلی ذهن ها در جهان اثرات مفید روزه دارینگاهی بر قدرت بینایی دراهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید برای ای ال اسازدواج های بین گونه ای، رواکسن کرونا ساخته شده تورفتار وابسته به شکلفقر داده ها در هوش مصنوعیباد غرور و سر پر از نخوت وگویید نوزده و ایمنی ساکتزبان متغیرمنابع جدید انرژیمحدودیت درک انسانتمدنی قدیمی در شمال خلیج آیا جهان ذهن و افکار ما مسطح آگاهی، رخدادهای زندگتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش داروهاي مختلف معروف اوکرلیزوماب داروی جدید شنادانی در قرن بیست و یکم،خواندن ، یکی از شستشو دهنجلو رفتن یا عقبگرداختلال در شناسایی حروف و هوش مصنوعی از عروسک بازی در مانهای کمر درداستروژن مانند سپر زنان دوراپامیل در بارداریرویا و کابوسفیزیک آگاهیبحثی در مورد نقش ویتامين گذشته را دفن کنزبان، نشان دهنده ی سخنگو منبع هوشیاری کجاست قسمت مرکز حافظه کجاستتو کجای جهانیآب زندگی است قسمت اولشکست حتمیتاثیر دپاکین بر بیماری منقشه های مغزی جدید با جزیاین ابتدای تناقض هاستنرمش های موثر در کمردردخورشید مصنوعیجهان مرئی و نامرئیارتباط ماده و انرژیهوش مصنوعی درخدمت خلق وحدر درمان بیماری مولتیپل اطلاعاتی عمومی در مورد میاد گرفتن مداومروزه داری و التهاب زیانبفرایند تکامل و دشواری هابخشیدن دیگران یعنی آرامشسقوط درون جاذبه ای خاص، چپیموزایدمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتمزایای شکلات تلخ برای سلتولید مولکول جدید توسط هآزمون ذهنی گربه شرودینگرشبیه سازی سیستم های کوانتاثیر درجه حرارت بر عملکچندین ماده غذایی که ماننایستادن در برابر آزادی بچراروياها را به یاد نمی آخدایا جز تو که را دارمجهان دارای برنامهارزش حقیقی زبان قسمت دومجهان در حال نوسان و چرخشارزش حقیقی زبان قسمت سومدرمان کارتی سل و تومور مغهوش عاطفی بیشتر در زنانبه مغز خزندگان خودت اجازکفش و کتابروشی جدید در درمان سکته مقله سقوطبرای زندگی سالم، یافتن تسندرم کووید طولانیپیشینیان انسان از هفت میمهمان ناخواندهمطالبی در مورد تشنجتوهم بی خداییافت هوشیاری به دنبال کاهصبر لازمه ی پیروزی استحقایق ممکن و غیر ممکنتاریک ترین بخش شبنوار مغز با توضیح دکتر فاابتذال با شعار دیننظریه ی تکامل در درمان بیدنیای شگفت انگیز کوانتومجواب دانشمند سوال کننده از انفجار بزرگ تا انفجار درمان ساده ی روماتیسمهیچ اندر هیچبه سخن توجه کن نه گویندهکنگره بین المللی سردرد درژیم غذایی ضد دردقبل و بعد از حقیقتبرخی درمان های Spinal Muscular Atسینوریپا داروی ترکیبی ضدپروتئین های ساده ی ابتدامیوتونیک دیستروفیمغز مادران و کودکان در زمتوصیه هایی در مصرف ماهیالگوی بنیادین و هوشیاریطلای سیاهحد و مرزها توهم ذهن ماستتداخل مرزها و صفات با بیننور از عمق تاریکیابزار بقا از نخستین همانهمه جا خیر بکاردوپامین قابل حل در آبجراحی گردن همیشه برای دیاز تکینگی تا مغز از مغز تدرک و احساسهزاران سال چشم های بینا وبیماری های میتوکندریکوری گذرای ناشی از موبایرسم عاشق کُشی و شیوهٔ شهرلمس کوانتومیبزرگ شدن تقریبا ناگهانی سکوت و نیستیآملودیپین داروی ضد فشار ما اکنون میدانیم فضا خالمغز انسان رو به کوچک تر شامگا سه عامل مهم سلامتعلم و روححس و ادراک قسمت چهل و هشتترجمه ی فعالیت های عضله بچیز جدید را بپذیرابزار بقای موجود زنده از هندسه ی رایج کیهاندانش محدود به ابعاد چهاراز تکینگی تا مغز از مغز تدرختان اشعار زمینبیماری دویکویتامین E برای فعالیت صحکار با یگانگی و یکپارچگیزمان پلانکلزوم سازگاری قانون مجازاتفاوت مغز انسان و میمون هسادیسم یا لذت از آزار دادتکامل، نتیجه ی برنامه ریآینده ی علم و فیزیک در60 ثماده، چیزی بیش از یک خلا مغز را از روی امواج بشناساندام حسی، درک از بخش هایعید نوروز مبارکحس و ادراک قسمت پنجاه و ستشخیص ایدزابزارهای بقا از نخستین هچگونه تکامل مغزهای کنونیهوش مصنوعی گوگل به کمک تشداروهای ام اساز تکامل تا مغز، از مغز تذهن و زندگیبیش از نیمی از موارد انتقواقعیت های متفاوتکریستال زمان(قسمت سوم)زندان ذهنیمنابع انرژی از نفت و گاز تلاش ها برای کشف منابع جدآیا واکنش های یاد گرفته وسرکه انگبین عسلی مفید برتاثیر نگاه انسان بر رفتانقش نظام غذایی در تکامل مانسان عامل توقف رشد مغزعصب حقوق نورولووحس و ادراک قسمت شصت و ششتعذیه ی ذهناثرات مضر ماری جواناهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید برای دیابتاسکلت خارجی در درمان اختواکسن آلزایمررفتار اجتماعی انسان، حاصفلج نخاعی با الکترودهای بار مغز بر دو استخوانگوش دادن بهتر از حرف زدنزبان مشترک ژنتیکی موجودامناطق خاص زبان در مغزمخچه فراتر از حفظ تعادلتمرکز و مدیتیشنآیا جهش های ژنتیکی، ویروسعی کن به حدی محدود نشویتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش درختان در تکاملايندگان چگونه خواهند دیدنازوکلسینخواب زمستانی سلول های سرجلوتر را دیدناختلالات مخچههوش مصنوعی از عروسک تا کمدر محل کار ارزش خودت را باسرار آفرینش در موجورزش هوازی مرتب خیلی به قرویا و خبر از آیندهفیزیکدانان ماشینی برای تبحثی در مورد نقش کلسیم و گریه ی ابر، رمز طراوت باغزبان، وسیله شناسایی محیطمنبع هوشیاری کجاست قسمت مرکز حافظه کجاستتو کز محنت دیگران بی غمیآب زندگی است قسمت دومشگفت نیست من عاشق تو باشمتاثیر داروهای ضد التهاب نقشه با واقعیت متفاوت اساینکه به خاطرخودت زندگی نرمشهای مهم برای تقویت عخوش قلبی و مهربانیجهان مشارکتیارتباط متقابل با همه ی حیهوش مصنوعی ساخته هوش طبیدر سال حدود 7 میلیون نفر اطلاعاتی عمومی در مورد میاد بگیر فراموش کنیروزه داری و بیمار ی ام اس فرایند حذف برخی اجزای مغبخشش، عقلانی یا غیر عاقلسلول های مغزی عامل پارکیپیچیدگی های مغزمگسمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتمسمومیت دانش آموزان بی گتولید مثل اولین ربات های آزادی عقیده، آرمانی که تشبکه های مصنوعی مغز به درتاثیر درجه حرارت بر عملکچندجهانیاکنون را با همه ی نقص هایچراروياها را به یاد نمی آخرما منبع بسیار خوب آنتی