تاثیر ویروس کرونا بر مغز و سیستم عصبی مرکزی

یافته جدید محققان در خصوص تاثیر ویروس کرونا برمغز و سیستم عصبی عضلانی
علائم جدیدی که در بیماران مبتلا به بیماری کووید۱۹ مشاهده شده است از تاثیر ویروس کرونا بر عملکرد مغز و دستگاه عصبی انسان حکایت دارد.

پزشکان هنگام معاینه و معالجه بیماران در نیویورک که شاخص‌‌ترین ایالت آمریکا از حیث آلودگی به ویروس کرونا و شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ به حساب می‌آید جدا از تب،‌ سرفه،‌ بدن درد و تنگی نفس نشانه‌های جدیدی از تاثیر مخرب ویروس کرونا بر سلامت انسان‌ها یافته‌اند که نشان می‌دهد مغز و سیستم عصبی بیماران نیز به نوعی درگیر این بیماری می‌شوند.

از جمله مشخصه‌های این یافته جدید ابتلا به نوعی گیجی،‌ فراموشی و حتی تشنج ناشی از فشار عصبی در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است که موارد متعدد آن در ایالت نیویورک مشاهده شده است؛ به نحوی که برخی بیماران حتی نمی‌دانند کجا هستند و برای چه در بیمارستان به سر می‌برند یا اینکه هم اکنون در چه سالی هستیم.

این علائم در اغلب موارد به کمبود اکسیژن در خون ربط داده می‌شود اما مشاهده شده که این اختلال حافظه در برخی از بیماران با توجه به سطح درگیری ریوی با ویروس چندان تناسبی ندارد.

“جنیفر فرونترا”،‌ متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان دانشگاهی لانگون در بروکلین،‌ یکی از بخش‌های قدیمی شهر نیویورک معتقد است که با توجه به یافته‌های جدید،‌ مسئله درگیر شدن مغز و سیستم عصبی هنگام ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا هم اکنون به صورت جدی در دست بررسی و تحقیق قرار گرفته است.

تاثیر کرونا بر التهاب مغز
بر اساس برخی نتایج تحقیقات اولیه در این خصوص که هفته گذشته در ژورنال انجمن پزشکان آمریکا منتشر شد در ۳۶ درصد از ۲۱۴ بیمار چینی مبتلا به کووید ۱۹ علائمی حاکی از درگیر شدن سیستم عصبی مشاهده شده است که از تضعیف و محو شدن قدرت بویایی و چشایی و دردهای عصبی تا تشنج و سکته مغزی را شامل می‌شود.

در ژورنال پزشکی نیوانگلند،‌ از معتبرترین و قدیمی‌ترین ژورنال‌های پزشکی که در آمریکا منتشر می‌شود نیز با استناد به تحقیقات پزشکان فرانسوی در استراسبورگ آمده است که بیش از نیمی از ۵۸ بیمار مبتلا به «کووید ۱۹» که در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و تحت معاینه قرار گرفته‌اند از اختلال عصبی و گیجی رنج می‌بردند.

بر اساس این تحقیق اسکن‌های مغزی از افراد یاد شده نشان داده است که آنها به التهاب در ناحیه مغز دچار شده‌اند.

اس. اندرو جوزفسون، رئیس بخش عصب شناسی دانشگاه سانفرانسیسکو در ایالات کالیفرنیا در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت: «همه می‌گویند که این بیماری در واقع یک اختلال تنفسی است اما بر آنچه برای ما بسیار ارزشمند و مهم است یعنی مغز نیز تاثیرگذار است.»

ویروس ها چگونه بر مغز تاثیر می‌گذارند
به گفته این پزشک متخصص اگر دچار گیجی و سردرگمی شدید و احساس کردید که در اندیشیدن و فکر کردن نیز با مشکل روبرو هستید حتما برای معاینات بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

بر این اساس با استناد به توصیه‌های این پزشک متخصص نسخه تجویز شده قبلی مبنی بر اینکه تنها در صورت بروز علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کنید دیگر چندان معتبر نیست.

در کل برای ویروس‌ شناس‌ها زیاد تعجب آور نیست که نوع جدید ویروس کرونا مغز و سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار دهد زیرا این نوع ارتباط پیش از این نیز در نوع تاثیر دیگر ویروس‌ها از جمله ویروس عامل بیماری ایدز یا «اچ آی وی» (HIV) بر دستگاه عصبی مشاهده شده است.

ویروس‌ها از دیدگاه میشل تولیدانو،‌ عصب شناس کلینیک تخصصی مایو در ایالت مینه‌سوتا در آمریکا از دو راه بر مغز و سیستم عصبی تاثیر می‌گذارند:

یکی از طریق ایجاد پاسخ ایمنی غیر طبیعی به نام «طوفان یا شوکِ سیتوکین» است که باعث التهاب مغز می شود: به این بیماری «آنسفالیتِ خود ایمنی» نیز گفته می شود. راه دوم عفونت مستقیم مغز است که آنرا «آنسفالیت ویروسی» می‌نامند. مغز بواسطه آنچه حفاظ «خونریزی درونی» است محافظت می‌شود که از دیگر نقش‌های آن مسدود کردن راه نفوذ خارجی است اما این حفاظ در پی ابتلا به ویروس قابل نفوذ خواهد شد.
روش سوم درگیری سیستم عصبی از طریق واکنش نامناسب سیستم ایمنی خود فرد علیه سلول های عصبی و پوشش سلول های عصبی است. یک مورد بیماری گیلن باره پس از بهبود از بیماری کووید 19 گزارش شده است (در این بیماری سلول های عصبی محیطی مورد هجوم سلول های ایمنی بدن قرار می گیرندبیماری خود ایمن و پوشش این سلول ها تخریب می شود.)
طبق گزارشی- که روی 214 بیمار در بیمارستان ووهان چین انجام شد- 36.4% بیماران دچار آسیب سیستم عصبی مرکزی، 24.8% دچار بیماری سیستم عصبی محیطی و 10.7% دچار ضایعات اسکلتی و عضلانی شدند.

دکتر سید سلمان فاطمی . نورولوژیست, [11.04.20 01:37]
ابزارهای بقای موجود زنده از نخستین همانند سازها تا مغز، از مغز تا ابزارهای بقای ویروس کرونا(قسمت سیزدهم)
نقش پلاسمای بیماران درمان شده در درمان بیماران
آیا در مقابله با ژن های خودخواه ویروس کرونا میتوان به روش های درمانی فعلی به طور کامل اطمینان کرد؟!

در قسمت های قبلی به طور مفصل در مورد رقابت تکاملی میان موجودات زنده صحبت شد. از آنجا که مغز با هماهنگ و همراه کردن همه دریافت های حسی و پردازش آن به سوی واکنش مناسب، قادر است اطلاعات حسی دریافت شده از دستگاه های مختلف بدن را با هم هماهنگ سازد میتواند با دیدی یکپارچه جوانب زیادی از خطرات موجود بر موجود زنده را درک و پردازش کند و به این ترتیب، قادر است شایسته ترین واکنش را بر اساس معیارهای بقای مادی در نبرد رقابتی میان ژن های خودخواه، بیافریند.

مغز انسان می تواند با کشف و اختراع ابزارهای بررسی دقیق- که می تواند تا ریزترین اجزای موجودات زنده را بببیند- پیش برود. در این تلاش، مغز هرگز محدود به چیزهای دیدنی نخواهد ماند بلکه میتواند با مشاهده تاثیراتی توجیه نشده، عللی نادیدنی را کشف کند. آنچه مسلم است ندیدن علت ها هرگز مغز سالم را از درک تاثیرات آنها باز نمی دارد و شاید بتوانیم در یک نگاه کلی، تفاوت مغز انسان را با حیوانات در قدرت انتزاع و فرانگری آن دانست. بسیاری علل؛ چه علل مادی یا علل غایی یا فاعلی وجود دارد که چشم انسان نمی تواند آن را ببیند ولی مغز انسان میتواند با مشاهده تاثیرات، به آن پی ببرد.

مثلا از علل مادی غیر قابل مشاهده با چشم غیر مسلح، میتوان گلبول های سفید خون انسان و آنتی بادی های پروتئینی موجود در جریان خون را نام برد. از علل فاعلی که با چشم دیده نیمشود میتوان به جهان های موازی ای نام برد که هرچند با چشم ما دیده نمی شود ولی میتوان تاثیرات عمیق آنها را در اجزای مختلف کیهان مادی دید.(و در این میان تفسیر ثابت کیهانی مادی و یا مشاهدات خاص کوانتومی در جهان پیرامون ما مانند آزمایش تجربی دو شکاف و یا آزمون ذهنی گربه شرودینگر نشان دهنده تاثیر آنهاست. به قسمت پنجم این سلسله مباحث مراجعه شود.)

از علل غایی که قابل مشاهده با چشم غیر مسلح نیست میتوان به هدف از تکامل مادی چندین میلیارد ساله رو ی کره زمین اشاره کرد. مشخص است در محدوده عمر کم موجودات زنده، مشاهده هدف نهایی تکامل مادی ممکن نیست ولی بررسی این سیر، میتواند هدف را به ما نشان بدهد؛ هرچند این هدف یعنی ابزار هوش مادی هنوز کودکی در راه رسیدن به هدف نهایی است.(به فصل چهارم کتاب توهم بی خدایی نوشته سید احمد الحسن، مراجعه شود.)

پس عقل سالم، ندیدن را دلیلی بر نبودن نمیداند بلکه مشاهده هر اثر و تاثیر، آن را به سوی علت یابی در پس این تاثیرات میکند.

از موارد بسیار تاثیر گذار در مقابله با عوامل مهاجم در رقابت های ژنتیکی، سیستم ایمنی میزبان است. در قسمت پنجم این سلسله مباحث، به طور مفصل در مورد سیستم ایمنی و روش های تقویت آن، صحبت شد. ولی آیا فردی که سیستم ایمنی ضعیفی دارد، دستش در رقابت با ویروس ها وباکتری ها و دیگر موارد بیماری زا بسته است؟

پیشرفت های عظیم علم پزشکی و روش های نوین درمانی، جواب رامنفیمیکند. دست انسان های امروزهر چقدر هم بدن ضعیفی داشته باشند، بسته نیست؛ بلکه علوم جدید میرود تا با ییچیده ترین روش های اکتشافی، از روش های نوین مانند سلول های بنیادی(قسمت هشتم این سلسله مباحث) و حتی تولید مغزمصنوعی، قدرتی دو چندان را به افراد ناتوان بدهد. در این تلاش بی وقفه با باز شدن درهایی که سالهای قبل اصلا قابل تصور نبود، روش های مختلف بازی و پردازش سیستم ایمنی گامی بلندی است، و همه آنها تلاشی مصنوعی از طرف انسان برای تقویت و اجرای خواسته هایی است که به صورت طبیعی وجود ندارد.

و این، در حقیقت انتخابی است که فراتر از انتخاب طبیعی، کوشش میکند نقش ساخته های دست بشر را بر عالم ما مسلط کند و نقش انسان را به عنوان تعیین کننده مسیر کیهان و زندگی خود مشخص کند.(گمان میکنی جرمی کوچکی؟! در حالی که جهانی بزرگتر در درون توست)و این تلاش هاست که در کنار کشفیات جدید فیزیک کوانتوم مانند آزمون ذهنی گربه شرودینگر و یا عدم قطعیت هایزنبرگ، از انسان، موجودی مختار و توانمند میسازد که آینده بشریت به دست خود اوست.

نقش تکامل مادی در کشف روش های جدید درمانی

دکتر سید سلمان فاطمی . نورولوژیست, [11.04.20 01:37]
در رقابت تکاملی و ژنتیکی بقا، سیستم ایمنی بدن میزبان در مواجهه با عامل بیماری زا موادی را تولید میکند که به جنگ با ویروس و باکتری میرود. از خصوصویات سیستم ایمنی مهره داران، توانایی ایجاد حافظه ایمنی است. این حافظه ایمنی سبب می شود بدن میزبان در برابر تهاجم دوباره ویروس یا باکتری و دیگر عوامل بیماری زا مقاوم باشد. همه ما با بیماری هایی- که ایجاد ایمنی میکند- آشنا هستیم مثلا اگر کسی سرخک یا اوریون بگیرد تا پایان عمر علیه این بیماری ها مقاوم می شود. از همین فرایند در تولید واکسن هم استفاده میشود یعنی یک قطعه از عامل بیماری زا یا عامل بیماری زای ضعیف شده به داخل بدن میزبان وارد میشود و بدن میزبان با تولید حافظه ایمنی، علیه آن عامل بیماری زا، فرد را برای همیشه از ابتلا به آن، دور میکند. در این فرایند، عامل بیماری زا هم آرام نخواهد نشست و با ایجاد تغییرات ساختاری در بدن خود میتواند از دست سیستم ایمنی فرد، بگریزد و این حالت را در ویروس های جدیدی که در دهه های اخیر وارد زندگی انسان شده است مانند ویروس ایدز، مشاهده می کنیم.
هر کنش از طرف عامل بیماری زا یا سیستم ایمنی با واکنش از طرف رقیب ،مواجه میشود و آن را مقاوم تر میکند.

در این تلاش طبیعی، نقش تلاش مصنوعی و دلخواه انسان بسیار تاثیرگذار است علاوه بر تولید واکسن، انسان امروز با جمع آوری یا تولید آنتی بادی ها به جنگ با عوامل بیماری زا پرداخته است. انسان امروز با کمک پیشرفته ترین وسایل جمع آوری سلول ها و آنتی بادی ها میتواند پلاسما، سلول و حتی یک آنتی بادی خاص را از بدن فرد بیمار بیرون بکشد و آن را به بدن فرد نیازمند تزریق کند. و حتی از این هم فراتر رفته است به طوری که در بسیاری موارد، قادر است از روی آنتی بادی های پروتئینی، آنتی بادی های مصنوعی در مقادیر بسیار زیاد تولید کند(آنتی بادی بادی های منوکلونال) و امروز نقش این آنتی بادی های منوکلونال در درمان سخت ترین بیماری ها واضح است (از ریتوکسیماب و اوکرلیزوماب در بیماری ام اس تا درمان بسیاری از التهاب های خود ایمن در قسمت های دیگر بدن تا درمان بیماری های کشنده ای مانند انسفالیت یا التهاب مغزی خود ایمن)

مشخص است این آنتی بادی ها می توانند علیه ویروس یا باکتری مهاجم هم عمل کنند نمونه آن، تاثیر نسبی برخی از این آنتی بادی ها(تاسی لیزوماب) در درمان عفونت ویروسی جدید با کرونا ویروس بوده است.

اخیرا هم استفاده از آنتی بادی های تولید شده در فرد درمان شده از عفونت ویروس کرونا در تعدادی از بیماران، نتایج خوبی داشته است. ولی آنچه نباید از نظر دور کرد، توانایی عامل بیماریزا در ایجاد جهش های جدید در برابر همه روش های درمانی ماست به طوری که قبلا طی مقاله ای بیان شد در حال حاضر هشت نوع ویروس کرونا در کشور آمریکا شناسایی شده است! یعنی اگر روش های درمانی شما علیه یکی از این ویروس ها موثر باشد ممکن است اصلا روی ویروس های دیگر موثر نباشد.

پس باید به قدرت ژنهای خودخواه در تکامل خودش، آگاه بود. هر نوع اطمینان و آرامش بی مورد و فکر به تولید بیشتر و اقتصاد پویا در شرایط حاضر میتواند به قیمت جان میلیون ها انسان تمام شود.

ندیدن ویروس و ندیدن فرایندهای پیچیده تکاملی آن در رویارویی با درمان های حاضر، وجود ویروس را منتفی نمی کند بلکه باید با دیدن تاثیرات کشنده ویروس در این رقابت تکاملی باز و پیچیده، بسیار هوشیار و آگاه بود.

دکتر سید سلمان فاطمی . نورولوژیست, [12.04.20 13:41]
وقتی فهمیدی خطا کردی، برگرد، اصرار بر خطا خطای بزرگتری است!
آیا کرونا عذاب الهی است؟(کاری از دکتر زینب شمری)

شاید این قسمت بر بقیه زندگی تو و آینده آن، تاثیر داشته باشد!

یک اتفاق کوچک ممکن است تاثیر بزرگی داشته باشد مثلا ورق زدن یک برگه در کتاب ممکن است تاثیر زیادی بر همه کیهان داشته باشد!

اتفاقی در یک گوشه زندگی تو میتواند همه زندگی تو را تحت تاثیر قرار دهد مثلا بال زدن یک پروانه در برزیل، ممکن است تغییرات زیادی در تگزاس ایجاد کند.

این، تاثیر پروانه ای نامیده می‌شود

خوش آمدید به برنامه قهوه من.
من زینب شمری هستم و میخواهم در این قسمت به این سوال پاسخ دهم: آیا کرونا عذاب الهی است یا نه و ببینیم تاثیر پروانه ای چیست؟

تأثیر پروانه ای را دانشمند آب وهوا ادوارد لورانتس در سال1961 مطرح کرد و گفت آیا بال زدن پروانه ای در برزیل باعث تاثیراتی در ایالت تگزاس میشود یا نه؟ این اثر می گوید تغییر جزیی در شرایط دینامیکی اولیه، میتواند به نتایج وسیع و پیش بینی نشده در مناطق دور دست منجر شود. او از ماشین حساب عددی استفاده کرد تا پیشگویی بعدی را حدس بزند
در محاسبه اولیه به عدد 0.506 رسید که با مقدار دقیق محاسبات بعدی یعنی 0.506127 اندکی متفاوت بود.
و او به نتیجه و سناریویی کاملا متفاوت رسید.... (لورنتس در پژوهش بر روی مدل ریاضی بسیار ساده‌ای از آب و هوای جو زمین، به معادلهٔ دیفرانسیل غیرقابل حل رسید. وی برای حل این معادله از روش‌های عددی به کمک رایانه بهره جست. او برای این‌که بتواند این کار را در روزهای متوالی انجام دهد، نتیجه آخرین خروجی یک روز را به عنوان شرایط اولیه روز بعد وارد می‌کرد. لورنتس در نهایت مشاهده کرد که نتیجه شبیه‌سازی‌های مختلف با شرایط اولیه یکسان با هم کاملاً متفاوت است. بررسی خروجی چاپ شده رایانه نشان داده که رویال مک‌بی (Royal McBee)، رایانه‌ای که لورنتس از آن استفاده می‌کرد، خروجی را تا ۴ رقم اعشار گرد می‌کند. از آنجایی که محاسبات داخل این رایانه با ۶ رقم اعشار صورت می‌گرفت، از بین رفتن دو رقم آخر باعث چنین تأثیری شده بود. مقدار تغییرات در عمل گردکردن نزدیک به اثر بال‌زدن یک پروانه‌است. این واقعیت غیرممکن بودن پیش‌بینی آب و هوا در دراز مدت را نشان می‌دهد.)

اختلاف در عددها بسیار اندک بود. با مشاهده این اثر، نتیجه گیری شد تاثیرات انسان بر طبیعت زیاد است، مانند صنعت، که منجر به آزاد شدن دی اکسید کربن در جو میشود و باعث تغییرات در لایه جو و زمین میشود پس انسان می‌تواند بر محیط خود تاثیر بگذارد؛ چه به صورت مادی، روحی یا نفسانی
می تواند طی یک روز تاثیر عصبی بر اطرافیان داشته باشی و روز تو را سیاه کند! و نیز یک کلام زیبا مثلا از امام علی و یا رویارو شدن با فقیران و یتیمان و کمک به آنها می تواند شکل زندگی روز را زیبا کند.

امروز با مشکل بزرگ ویروس کرونا مواجه هستیم. آیا عذاب الهی یا تکامل بیولوژیک است؟

در قسمت قبلی به طور مفصل در مورد ویروس کرونا صحبت شد و دیدیم که محصول تکاملی، در ضمن نظریه تکامل است(در این مورد به مقاله مجله نیچر- که در کانال دکتر سید سلمان فاطمی منتشر شد- مراجعه شود) ولی آیا هدف دیگری از آن وجود ندارد؟

اگر با چوب و میخ، صندلی ای درست شود هدف از صندلی آن است که رویش بنشینی. به همین ترتیب اگر تکاملی طبیعی رخ دهد و باعث جهشی در یک ویروس شود، این جهش، علت و هدفی در پس آن هست.(نگاه خالص و خیره ماندن بر حوادث عالم مادی، و دور ماندن از علل ایجاد کننده آن؛ چه علت فاعلی یا علت غایی، کاری است که یک موجود ساده لوح و محدود انجام می دهد.

در پس حوادث روزمره زندگی ما نه تنها علت فاعلی مشخصی وجود دارد- که امروز دانشمندان فیزیک را به دلیلی ناتوانیشان در مشخص کرن آن در عالم مادی، به سوی نظریه چند جهانی کشانده است بلکه علت غایی خاصی هم هست یعنی همانطور که هدف غایی از صندلی، نشستن بر آن است در پس حوادث روزانه زندگی ما هم هدفی غایی مثلا آگاه کردن مردم به حادثه ای که در همین نزدیکی ها رخ داده است می باشد.)

در کتاب های مقدس آسمانی، بیاناتی در مورد آخرالزمان هست و می‌گوید طاعون و بیماری در میان مردم شایع می‌شود

در آن زمان در زمین گرسنگی شایع می شود و وبا یا طوفان یا بیماری یا ملخ ها یا خونریزی ایجاد شود یا در آن زمان، دشمنان آنها را در زمین شهرهایشان در هجوم و هر بیماری، محاصره می‌کنند.) انجیل- سفر ملوک- 1:37

از امام باقر ع روایت است: (بدانید قائم ع، مگر در زمان ترس شدید و زلزله ها و فتنه و بلایا و طاعونی که مردم را می زند، نمی آید) غیبت نعمانی جلد یک

ویروس کرونا عذاب الهی است
خدا اینگونه نکرد ما اینگونه کردیم!

دکتر سید سلمان فاطمی . نورولوژیست, [12.04.20 13:41]
ولی بحث دیگری هست: آیا خدای مهربان کسی را عذاب می کند؟ علت اینکه عذاب فرود می آید چیست؟
(دروازه های عذاب را انسان خودش با کارهایش، به روی خود باز میکند. این مساله اسباب و مسببات است.
ارتباطی بین خدا و فروفرستادن عذاب به معنی فعلی مستقیم، وجود ندارد و آن، کاملا مانند بارانی است که وقتی همه اسباب آن فراهم باشد می‌بارد و مردم آن را فرو می فرستند.)( احمد الحسن)

خدا می تواند از آن مانع شود یا آن را متوقف سازد ولی این نیازمند اعجاز است ولی معجزه به صورت کور و بی هدف، نمی آید. پس این عذاب الهی، نتیجه کارهای خود ماست. چگونه میتوانیم عذاب خود را از میان ببریم تا حال ما به حال خوب، تبدیل شود؟

دو راه وجود دارد:

(خدا آنها را عذاب نمی کند در حالی که تو در میان آنها هستی و خدا آنها را عذاب نمیکند در حالی که بخشایش می‌خواهند)

تو در میان آنها هستی یعنی رسول یا خلیفه یا مهدی یعنی اگر تو از آنها دفاع کنی و بخواهی اذیت و آزار از آنها برداشته شود، خدا میتواند عذاب را از آنها بردارد

و راه دوم اینکه آنها درحال استغفار باشند و این استغفار اینطور نیست که بگویی استغفر الله، بلکه معنی این است که وقتی کسی خطا یا گناهی می کند و این گناه، دروازه عذاب را بر او باز می کند، استغفار یعنی اینکه مردم از آن گناه یا خطا برگردند و کلمات، بدون عمل فایده ای ندارد و اگر کسی، کس دیگری را آزار دهد باید از او بخواهد او را ببخشد و کلام کافی نیست.

(با توبه ای راستین، به درگه خدا توبه کنید) و اینها با کار است و فقط سخن نیست و این راه دوم بر طرف شدن عذاب است و قرآن می‌فرماید: (ما کسی را عذاب نمی‌کنیم تا آنکه رسولی را بفرستیم) و همانطور که قرآن مانند جریان خورشید و ماه در جریان است، این آیه در زمان مهدی و احمد الحسن علیه السلام هم هست.

این شبکه برهمه ادیان و حتی بی دین ها و بی خدایان باز است و می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند و این شبکه از ابتدا به روی همه ادیان و علما و حتی بی دین ها باز بوده است پس همه می‌توانند بیایند.

مهم نیست افکار و عقاید تو چیست بلکه بحث و پژوهش و تفکر در افکار دیگران مهم است پس امروز به سایت almahdyoon.com بیا و این آغاز امری جدید در زندگی توست، مانند بال زدن یک پروانه!

ممنون از پیگیری شما ان شاءالله در قسمت بعد شما را ببینم. https://www.youtube.com/watch?v=ChQFwChKPWw&fbclid=IwAR3dIyRhDhCn1V_XKQ7Rijg37LU4MgCswOZwJp91qoHjz-XcQAxIW8n97V8 @salmanfatemi
@

دکتر سید سلمان فاطمی . نورولوژیست, [20.04.20 10:23]
تحقیقات انجام شده در آمریکا همچنین نشان می‌دهد که دست کم ۴۰ درصد افرادی که بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده و زیر دستگاه‌های تنفسی قرار گرفته بودند پس از نجات یافتن از بیماری نیاز به معاینه توسط متخصصان مغز و اعصاب نیاز پیدا کرده‌اند.

هنوز مشخص نیست که آیا اختلالات عصبی ناشی از ویروس کرونا چه مدت زمانی به طول خواهد انجامید و آیا بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه و دریافت داروهایی ویژه در این بخش می‌تواند در ایجاد اختلالات نقش داشته باشد یا خیر.

اما آنچه متخصصان مغز و اعصاب بر آن تاکید دارند این است که بازگشت به وضعیت عادی برای بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» که دچار اختلالات مغزی شده‌اند بیشتر از بیمارانی که از حملات و سکته‌های قلبی یا مغزی نجات یافته‌اند، به زمان نیاز دارد.

بنی عباس، ننگی بر تاریخگریه ی ابر، رمز طراوت باغدرمان های رایج ام اسبرخی نرمش ها برای زانوآرامش و دانشروشی جدید در درمان سکته منقش درختان در تکاملتوهمات و شناخت حقیقتاکوییفلکسنتایج نادانی و جهلسندرم پس از ضربه به سرتازه های درمان ام اسمنبع هوشیاری کجاست قسمت ضرب المثل یونانیهوش مصنوعی در کامپیوترهاجراحی گردن همیشه برای دیاز کجا آمده ام و به کجا مییافته های نوین علوم پرده خطر آلودگی هوابه زیر پای خود نگاه نکن بپیچیدگی های مغزمگسمروری بر تشنج و درمان هایدرمان دارویی سرطان رحم ببرداشتت از جهان رو زیاد آشتی بهتر استراه فراری نیستفیزیک آگاهینقشه با واقعیت متفاوت استکنولوژی و پیشرفتابداع دی ان ای بزرگترین دچرا ارتعاش بسیار مهم استسیاهچاله و تکینگی ابتدایترازودونمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتعقل مجادله گرهوش عاطفی قسمت پنجمحقیقت، آن چیزی نیست که جلاز تکینگی تا مغز از مغز تژنهای هوش ، کدامنددو بیماری روانی خود بزرگ بیماری میاستنی گراویسپیشرفت در عقل است یا ظواهمرزهای حقیقی یا مرزهای تدرک فرد دیگر و رفتارهای ابسیاری از بیماری های جدیاقیانوس نادانیرستگاری محدود به یک راه نفرایند تکامل و دشواری هاچندجهانیتکامل داروینی هنوز در حاابزار بقا از نخستین هماننسبت طلایی، نشانه ای به سسانسور بر بسیاری از حقایتشویق خواندن به کودکانمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمعماد الدین نسیمی قربانی هیچ چیز همیشگی نیستحباب هایی تو در تواز تکینگی تا مغز از مغز تکنفرانس تشنج هتل کوثر اصدیوار، از ابتدا توهم بودبیماری سلیاکپروتز عصبی برای تکلممشاهدات آمیخته با اشتباهدرب بسته با غیر خود باز متفاوت های زبانی سرمنشا تامیدواریزمان شگفت انگیزقله سقوطنوار مغز با توضیح دکتر فاتاول کف پا و حقیقتابزار بقای موجود زنده از همه چیز موج استستارگانی قبل از آغاز کیهتعامل انسان و هوش مصنوعیموفقیت هوش مصنوعی در امتعسل طبیعی موثر در کنترل بهر جا که جات میشه، جات نیحس و ادراک قسمت چهل و هفتاز تکینگی تا مغز، از مغز کودکان را برای راه آماده دانشمندان تغییر میدان مغبا هر چیزی که نفس می کشد مآنچه واقعیت تصور میکنیم مغز مانند تلفن استذهن چند جانبه نیازمند نگتلاش هایی در بیماران قطع اندوه در دنیا استزونا به وسیله ویروس ابله قبل از آغازنورون هاي مصنوعی می توانسردرد و علتهای آنتاثیر کتامین در درمان پاابزارهای بقای از نخستین همکاری یا رقابتثبت امواج الکتریکی در عصمیگرن شدید قابل درمان اسسایتهای دیگروقتی تو از یاد گرفتن باز حس و ادراک قسمت پنجاه و داز علم جز اندکی به شما داکار با یگانگی و یکپارچگیداروی جدید میاستنی گراویرفتار وابسته به شکلبارداری بدون رحمآیا مصرف مولتی ویتامین همغز انسان رو به کوچک تر شتنفس هوازی و میتوکندریانسان جدید از چه زمانی پازبان نیاز تکاملی استلوتیراستامچگونه مولکول های دی ان ایشناسایی سلول های ایمنی ااحیای بینایی نسبی یک بیمهوموارکتوس ها ممکن است دجهان مادی، تجلی فضا در ذهما بخشی از این جهان مرتبطحس و ادراک قسمت ششمواقعیت چند سویهاستخوان های کشف شده، ممککریستال زمان(قسمت سوم)دارویی خلط آوربحثی درباره هوش و تفاوتهرویا و خبر از آیندهآیا احتمال دارد رویا از آمغز را از روی امواج بشناستو با همه چیز در پیوندیاولین سلول مصنوعیسفر فقط مادی نیستتاثیر درجه حرارت بر عملکمقایسه رقابت و همکارینگاه مادی غیر علمی استشاهکار شش گوشاختراع جدید اینترنت کوانهوش مصنوعی از عروسک بازی جهان دارای برنامهارتوکين تراپی روشی جديد مباحث مهم حس و ادراکخونریزی مغز در سندرم کووواکسن آلزایمراطلاعات حسی ما از جهان، چگوش دادن بهتر از حرف زدندر کمتر از چند ماه سوش جدبدون زمان، ماده ای وجود نروزه داری و بیمار ی ام اس آیاما مقهور قوانین فیزیکنقش نظام غذایی در تکامل متولترودیناین ابتدای تناقض هاستسلول بنیادین از مخاط بینتاثیر روغن رزماری استنشامنابع انرژی از نفت و گاز چالش هوشیاری و اینکه چرا شجاعت و ترسهوش مصنوعی از عروسک بازی جوانان وطنارزش های حقیقی ارزش های غمدل هولوگرافیک ژنرالیزهخانواده پایداربه قفس های سیاهت ننازگربه شرودینگر و تاثیر مشدرمان های علامتی در ام اسبرخی نرمش های گردنآرامش و سکونريتوکسيمب در درمان ام اسALS نگاهی کامل بر بیماری ونقش ذهن و شناخت در حوادث توکل بر خدااکسی توسین و تکامل پیش انجات در راستگوییسندرم جدایی مغزتبدیل پلاستیک به کربن و سمنبع هوشیاری کجاست قسمت ضربه مغزی در تصادف رانندهوش مصنوعی در تفکر خلاق اجستجوی متن و تصویر به صوراز کسی که یک کتاب خوانده یاد گرفتن مداومخطرات هوش مصنوعیبه سیاهی عادت نکنیمپیچیدگی های مغزی در درک زمرکز هوشیاری، روح یا بدن درمان زخم دیابتی با تکنوبررسي علل احتمالي تغيير آغاز فرایند دانستنراه نجاتفیزیکدانان ماشینی برای تنقص های سیستمی ایمنیتکنولوژی جدید که سلول هاابزار هوش در حال ارتقا ازچرا بیماری های تخریبی مغسیاهچاله ی منفرد یا سیاهترازودونمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتعقل سالمهوش عاطفی قسمت اولحقایق ممکن و غیر ممکناز تکینگی تا مغز از مغز تژنهای حاکم بر انسان و انسدو بار در هفته ماهی مصرف بیماری های میتوکندریپیشرفت ذهن در خلاقیت استمزایای شکلات تلخ برای سلدرک نیازمند شناخت خویش ابشکه ای که ته نداره پر نمالکترومغناطیس شنوایی و هرشته نوروایمونولوژی و نقفرایند حذف برخی اجزای مغنه ناامیدی بلکه ارتقاتکامل زبانابزار بقا از نخستین هماننشانه های گذشته در کیهان ساهچاله ها تبخیر نمیشودتشخیص ژنتیکی آتروفی های منبع هوشیاری کجاست؟(قسمعوامل موثر در پیدایش زباهیچ چیز، چقدر حقیقی استحد و مرزها توهم ذهن ماستاز تکینگی تا مغز از مغز تکنگره بین المللی سردرد ددید تو همیشه محدود به مقدبیماری ضعف عضلات نزدیک بپرورش مغز مینیاتوری انسامطالبه ی حق خوددرختان چگونه بر تشکیل ابتفاوت ایستایی و تکاپوامیدواری و مغززمزمه ات مانده در گوشمقلب های سادهنوار مغز ترجمه رخدادهای تابوهای ذهنیابزار بقای موجود زنده از همه چیز و هیچ چیزسخن نیکو مانند درخت نیکوتعامل انسان با هوش مصنوعموفقیت در تفکر استعشق درونی به یگانگی خلقتهر حرکت خمیده می شود و هر حس و ادراک قسمت چهل و هشتاز تکینگی تا مغز، از مغز کوری گذرای ناشی از موبایدانشمندان روش هاي جدیدی با آتش، بازی نکن و بعد از آنچه حس می کنیم، نتیجه ی مغز مادران و کودکان در زمذهن هوشیار در پس ماده ی متلاشی برای درمان قطع نخااندوه دردی را دوا نمیکندزیان غذاهای پرچربقبل از انفجار بزرگنورون های ردیاب حافظهسردرد به دلیل مصرف زیاد متاثیر گیاه خواری بر رشد وابزارهای دفاعی و بقای موهمانند سازی در انسانجلو رفتن یا عقبگردمیدان مغناطيسي زمین بشر وقتی ریشه ها عمیقند از چیحس و ادراک قسمت پنجاه و سازدواج های بین گونه ای، رکارهای کوچک، بی ارزش نیسداروی جدید آلزایمررفتار اجتماعی انسان، حاصبازگشایی مجدد مطب دکتر سآیا مغز تا بزرگسالی توسعمغز انسان رو به کوچکتر شدتنفس بدون اکسیژنانسان خطرناکترین موجودزبان و کلمه حتی برای کسانلوزالمعده(پانکراس)مصنوعچگونه میتوان با قانون جنشواهدی از نوع جدیدی از حااحیای بینایی نسبی یک بیمهورمون شیرساز یا پرولاکتجهان مرئی و نامرئیما تحت کنترل ژنها هستیم یحس و ادراک قسمت شصت و هشتواقعیت چیستاستروژن مانند سپر زنان دکشف مکانیسم عصبی خوانش پدارویی ضد بیش فعالی سیستبحثی درباره هوش و تفاوتهرویا بخشی حقیقی از زندگی آیا احتمال دارد رویا از آمغز زنان جوانتر از مغز مرتو با باورهایت کنترل میشاوکرلیزوماب داروی جدید شسفر نامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکمقابله ی منطقی با اعتراضنگاه محدود و تک جانبه، مششاید گوشی و چشمی، آماده شادامه بحث تکامل چشمهوش مصنوعی از عروسک بازی جهان در حال نوسان و چرخشارتباط میکروب روده و پارمبتکران خودشکوفاخواندن ، یکی از شستشو دهنواکسن ایرانی کرونا تولیداطلاعاتی عمومی در مورد مگوشه بیماری اتوزومال رسسدر آرزوهایت مداومت داشتهبرنامه و ساختار پیچیده مروزه داری سلول های بنیادآگاهی فراتر از آگاهینقش نظریه تکامل در شناساتومورها و التهاب مغزی عااینکه به خاطرخودت زندگی سلول عصبی شاهکار انطباق تاثیر رژیم گیاه خواری بر منابع انرژی از نفت و گاز چالش کمبود اندام برای پیشرکت نورالینک ویدیویی ازهوش مصنوعی از عروسک بازی جواب دانشمند سوال کننده ارزش حقیقی زبان قسمت اولمدل هولوگرافیک تعمیم یافوراپامیل در بارداریخار و گلورزش هوازی مرتب خیلی به قخارق العاده و استثنایی ببه مغز خزندگان خودت اجازگزیده ای از وبینار یا کنفدرمان ژنتیکی برای نوآوریبرخی یونها و مولکول های مآرامش(سکوت) stillness و تکاپوریه زغالیفقر داده ها در هوش مصنوعینقش روی و منیزیم در سلامتتوپیراماتاکسکاربازپین در درمان تشنخاع ما تا پایین ستون فقرسندرم دزدی ساب کلاوینتبدیل تراکت صوتی مصنوعی منبع هوشیاری کجاست قسمت ضررهای مصرف شکر و قند بر هوش مصنوعی در خدمت خلق وحجستجوی هوشیاری در مغز مااز آغاز خلقت تا نگاه انسایاد بگیر فراموش کنیدفاع از پیامبربه سخن توجه کن نه گویندهپیوند قلب خوک، به فرد دچامرکز حافظه کجاستدرمان ساده ی روماتیسمبررسی مغز با امواج مادون آغاز فصل سرما و دوباره تکراه های جدید برای قضاوت رفال نیکونقص در تشخیص هیجانات عامتکنولوژی جدید که سلول هاابزار بقا از نخستین همانچرا حیوانات سخن نمی گوینسیاهچاله ی تولید کنندهتراشه مغز بدون واسطه ی دمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتعقلانیت بدون تغییرهوش عاطفی قسمت دهمحل مشکلاز تکینگی تا مغز از مغز تکفش و کتابدو برابر شدن خطر مرگ و میبیماری های مغز و اعصاب و پیشرفتی مستقل از ابزار همسمومیت دانش آموزان بی گدرک و احساسبشریت از یک پدر و مادر نیالکتروتاکسی(گرایش و حرکرشد مغز فرایندی پیچیده افراتر از دیوارهای باورنه به اعدامتکامل زبانابزار بقا از نخستین هماننشانه های پروردگار در جهسایه ی هوشیاریتشخیص آلزایمر سالها قبل منبع هوشیاری کجاست؟(قسمعوامل ایجاد لغت انسانی و هیچ وقت خودت را محدود به حریص نباشاز تکینگی تا مغز از مغز تکنگره بین المللی سردرد ددیدن خدا در همه چیزبیماریهای تحلیل عضلانی اپرکاری تیروئیدمطالبی در مورد تشنجدرختان اشعار زمینتفاوت ارباب و رهبر حقیقیامیدی به این سوی قبر نیستزنان باهوش ترقلب و عقلنوار مغز در فراموشی هاتاثیر فکر بر سلامتابزار بقای موجود زنده از همه چیز کهنه میشودسخن و سکوتتعداد کلی ذهن ها در جهان مولکول ضد پیریعشق، شلوغ کردن نیستهرچیز با یک تاب تبدیل به حس و ادراک قسمت چهل و دوماز تکامل تا مغز از مغز تا کی غایب شدی تا نیازمند دلدانشمندان روشی برای تبدیبا تعمق در اسرار ابدیت و آنها نمیخواهند دیگران رامغز چون ابزار هوش است دلیذهن و شیمی بدنتلاشی تازه برای گشودن معاندوهگین نباش اگر درب یا زیباترین چیز در پیر شدنقبرستان ها با بوی شجاعتنوروپلاستیسیتی چیستسردرد تنشنتاثیر گیاه خواری بر رشد وابعاد و نیازهای تکاملیهمجوشی هسته ای، انرژِی بجلوتر را دیدنمیدان های مغناطیسی قابل ویتنام نوعی کرونا ویروس حس و ادراک قسمت پنجاه و شاسکلت خارجی در درمان اختکارهایی بیش از طراحی و گپداروی جدید ای ال اسرقیبی قدرتمند در برابر مبازگشت از آثار به سوی خداآیا همه جنایت ها نتیجه بیمغز ایندگان چگونه استتنها مانع در زندگی موارد انسان عامل توقف رشد مغززبان و بیان نتیجه ساختماتاثیر احتمالی عصاره تغلیلیروپریم داروی ترکیبی ضدچگونه مغز ما، موسیقی را پشواهدی از دنیسوان(شبه نئاحتیاط در ورزش زانو در خاهوش فوق العاده، هر فرد اسجهان مشارکتیمانند آب باشحس و ادراک قسمت شصت و دوواقعیت چیستاسرار آفرینش در موجکشف مکانیسمی پیچیده در بداستانها و مفاهیمی اشتبابحثی درباره هوش و تفاوتهرویا تخیل یا واقعیتآیا برای تولید مثل همیشه مغزهای کوچک بی احساستو باید نیکان را به دست بايندگان چگونه خواهند دیدسفر به مریخ در 39 روزتاثیر درجه حرارت بر عملکمقابله با کرونا با علم اسنگاه کلی نگرشاید درست نباشداداراوون تنها داروی تاییهوش مصنوعی از عروسک بازی جهان در حال ایجاد و ارتقاارتباط ماده و انرژیمتواضع باشخواب زمستانی سلول های سرواکسن اسپایکوژناطلاعاتی عمومی در مورد مگوشت خواری یا گیاه خواریدر آسمان هدیه های نادیدنبرنامه ی مسلط ژنها در اختروزهای بد باقی نمیماندنقش هورمون های تیروئید دتومورهای نخاعیاینکه خانواده ات سالم باسلول عصبی، در محل خاص خودتاثیر رژیم گیاه خواری بر منابع انرژی از نفت و گاز چالش دیدگاه های سنتی در بشربت ضد خلطهوش مصنوعی از عروسک بازی جواب سنگ اندازیارزش حقیقی زبان قسمت دومارزش حقیقی زبان قسمت سومورزش هوازی ، بهترین تمریخبر مهم تلسکوپ هابلبه نقاش بنگرگزارش یک مورد جالب لخته ودرمان پوکی استخوانبرخی اثرات مضر ویتامین دآزمون تجربی، راهی برای رریواستیگمینفلج نخاعی با الکترودهای نقش روزه داری در سالم و جتوانایی مغز و دیگر اجزای اگر فقط مردم میفهمیدند کنخستین تمدن بشریسندرم سردرد به دلیل افت فتبدیل سلولهای محافط به سمنبع هوشیاری کجاست قسمت ضررهای شکر بر سلامت مغزهوش مصنوعی در خدمت خلق وححفره در مغزاز انفجار بزرگ تا انفجار یادگیری مهارت های جدید ددفاع در برابر تغییر ساختبهبود حافظه پس از رخدادهپیوند مغز و سر و چالشهای مرکز حافظه کجاستدرمان سرگیجه بدون نیاز ببررسی و اپروچ جدید بر بیمآغاز مبهم آفرینشراه های جدید برای قضاوت رفاکسیبتنقطه ی رسیدن به قلهتکینگیابزار بقا از نخستین همانچرا حجم مغز گونه انسان درسیاره ی ابلهانتراشه ها روی مغزمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتعقیده ی بی عملهوش عاطفی قسمت دومحلقه های اسرارآمیزاز تکینگی تا مغز از مغز تکل اقیانوس در یک ذرهدو برابر شدن خطر مرگ و میبیماری وسواسپپوگستمسمومیت دانش آموزان، قمادرک کنیم ما همه یکی هستیمبعد پنجمالکترودهای کاشتنیرشد مغز علت تمایل انسان بفرد موفقنه به اعدامتکامل زبان انسان از پیشیابزار بقا از نخستین هماننشانه های بیداری روحیسایه را اصالت دادن، جز فرتشخیص ایدزمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمعواملی که برای ظهور لغت اهیچ کاری نکردن به معنی چیحرکات چشم، ترجمه کننده ی از تکینگی تا مغز از مغز تکنترل همجوشی هسته ای با هدیدگاه نارسای دوگانه ی مبیماری، رساله ای برای سلپرتوهای صادر شده از سیاهمطالعه ای بیان میکند اهددرد و درستفاوتهای جنسیتی راهی براامیدی تازه در درمان سرطازنجیرها را ما باید پاره کقلب یا مغزنوار مغز در تشخیص بیماری تاثیر مشاهده بر واقعیت بابزار بقای موجود زنده از همه چیز در زمان مناسبسخن پاک و ثابتتعذیه ی ذهنمولتیپل اسکلروز در زنان عصب حقوق نورولووهز ذره، یک دنیاستحس و ادراک قسمت چهل و سوماز تکامل تا مغز، از مغز تکیهان خود را طراحی میکنددانش، قفل ذهن را باز میکنبا خودت نجنگآنژیوگرافی از مغزمغز چگونه صداها را فیلتر ذهن تو همیشه به چیزی اعتقتلاشی جدید در درمان ام اساندام حسی، درک از بخش هایزیباترین چیز در افزایش سقدم زدن و حرکت دید را تغینوروز مبارکسردرد سکه ایتاثیر گیاه خواری بر رشد وابعاد اضافه ی کیهانهمراه سختی، اسانی هستجمجمه انسان های اولیهمیدان های کوانتومی خلاویتامین E برای فعالیت صحاسکار، لگوی هوشمندکاربرد روباتهای ريزنانوداروی جدید برای میاستنی رموزی از نخستین تمدن بشربازگشت به ریشه های تکاملآیا هوش مصنوعی می تواند نمغز ابزار بقای برتر مادیتنها در برابر جهانانسانیت در هم تنیده و متصزبان و بیان، در سایه پیشرتاثیر ترکیبات استاتین (سلیس دگرامفتامین یا ویاسچگونه مغز پیش انسان یا همشیشه ی بازالتی و سیلیکوناحتیاط در تعویض داروهاهوش مصنوعی می تواند بر احجهان معناماه رجبحس و ادراک قسمت شصت و ششواقعیت های متفاوتاسرار بازسازی اندام هاکشف ارتباط جدیدی از ارتبدخالت در ساختار ژنهابحثی درباره هوش و تفاوتهرویا حقی از طرف خداآیا بزرگ شدن مغز فقط در دمغز، فقط گیرندهتو برای خزیدن خلق نشده ایايا اراده آزاد توهم است یسفر تجهیزات ناسا به مریخ تاثیر درجه حرارت بر عملکملاحظه های اخلاقی دربارهنگاه انسان محدود به ادراشایسته نیست در جیب خود قرادب برخورد با دیگرانهوش مصنوعی از عروسک بازی جهان ریز و درشتارتباط متقابل با همه ی حیمجموعه های پر سلولی بدن مخواب سالم عامل سلامتیواکسن اسپایکوژن ضد کرونااعتقاد اشتباه، نتیجه ی نگیلگمش باستانی کیستدر آستانه ی موج پنجم کوویبرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱روزهای سختنقش هورمون زنانه استروژنتومورهای ستون فقراتاینترنت بدون فیلتر ماهواسلولهای ایمنی القا کنندهتاثیر رژیم گیاه خواری بر منابع انرژی از نفت و گاز چاالش ها در تعیین منبع هوشش مرحله تکامل چشمهوش مصنوعی از عروسک بازی جوسازی مدرنهوش مصنوعی از عروسک بازی جامعه ی آسمانیارزش خود را چگونه میشناسورزش و میگرنخدا موجود استبه نقاش بنگرگشایش دروازه جدیدی از طردرمان پوکی استخوانبرخی اختلالات عصبی مثانهآزمون ذهنی گربه ی شرودینریاضیات یک حس جدید استفلج بل، فلجی ترسناک که آننقش رژیم غذایی بر رشد و اتوازن مهمتر از فعالیت زیاگر میدانی مصیبت بزرگتر نخستین تصویر از سیاهچالهسوپاپ ها یا ترانزیستورهاتبر را بردارمنبع هوشیاری کجاست قسمت ضعیف و قویهوش مصنوعی درمانگر کامپیحق انتخاباز بار خود بکاه تا پرواز یادگیری هوش مصنوعی، عمیقدقیق ترین تصاویر از مغز ابهداشت خوابپیوند اندام از حیوانات بمرکز خنده در کجای مغز استدرمان سرگیجه بدون نیاز ببررسی ژنها در تشخیص بیماإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَراه پیروزی در زندگی چیستفاجعه ی جهل مقدسنقطه ای بود و دگر هیچ نبوتکامل فردی یا اجتماعیابزار بقا از نخستین همانچرا خشونت و تعصبسیاره ابلهانتراشه ی هوش مصنوعی در مغزمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتعلم و ادراک فقط مشاهده ی هوش عاطفی قسمت سومحمله ویروس کرونا به مغزاز تکینگی تا مغز از مغز تکلمات بلند نه صدای بلنددو داروی جدید برای میاستبیماری کروتز فیلد جاکوبپایان، یک آغاز استمسیر دشوار تکامل و ارتقادرک احساسات و تفکرات دیگبعد از کروناالگو نداشتیمرشد در سختی استفرد یا اندیشهنه بدبخت بلکه نادانتکامل ساختار رگهای مغزی ابزار بقا از نخستین هماننظام مثبت زندگیساخت سلول عصبی حتی پس از تصویر خورشید یا خود خورشمنبع هوشیاری در کجاست؟ قعوارض ازدواج و بچه دار شدهیچ کس مانند تو نگاه نمیکحرکت چرخشی و دائمی کیهاناز تکینگی تا مغز از مغز تکنترل جاذبهدژا وو یا اشنا پنداریبیندیشپرتوزایی از جسم سیاهمعماری، هندسه ی قابل مشادرد باسن و پا به دلیل کاهتقلید مرحله ای نسبتا پیشامگا سه عامل مهم سلامتزندگی فعال و مثبت روند آلقلب دروازه ی ارتباطنوار مغزی روشی مهم در تشختاثیر نگاه ناظر هوشیار بابزار بقای موجود زنده از همه چیز در زمان کنونی استسختی ها رفتنی استتغییرمواد کوانتومی جدید، ممکنعصب سیاتیکهزینه ای که برای اندیشیدحس و ادراک قسمت نهماز تکامل تا مغز، از مغز تکیهانِ هوشیارِ در حال یادانش، یک انسان را ناسازگبا خدا باشآنان که در قله اند هرگز خمغز ناتوان از توجیه پیداذهن خود را مشغول هماهنگیتمایل زیاد به خوردن بستنانرژی بی پایان در درون هرزیر فشار کووید چه باید کرقدرت مردمنوروز یا روز پایانیسردرد عروقی میگرنتاثیر گیاه خواری بر رشد وابعاد بالاترهمراهی میاستنی با برخی سجنین مصنوعیمیدان بنیادین اطلاعاتویتامین E در چه مواد غذایاساس انسان اندیشه و باور کاربرد روباتهای ريز، در داروی جدید برای کاهش وزنرمز و رازهای ارتباط غیر کبازخورد یا فیدبکآیا هوش مصنوعی زندگی بشرمغز ابزار برتر بقاتنهاییانسانیت در برابر دیگرانزبان و تکلم برخی بیماریهتاثیر تغذیه بر سلامت روالا اکراه فی الدینچگونه هموساپينس بر زمین شکل های متفاوت پروتئین هاحساس گذر سریعتر زمانهوش مصنوعی و کشف زبان هایجهان هوشمندماپروتیلینحس و ادراک سی و هفتمواقعیت و مجازاصفهان زیباکشف جمجمه ای درکوه ایرهودر میان تاریکی و روشناییبحثی درباره هوش و تفاوتهرویاها از مغز است یا ناخوآیا تکامل و تغییرات ژنتیمغزتان را در جوانی سیم کشتو تغییر و تحولیايا اراده آزاد توهم است یسفر دشوار اکتشافتاثیر درجه حرارت بر عملکملاحظات بیهوشی قبل از جرنگاه از بیرون مجموعهشادی، پاداش انجام وظیفهادراک ما درک ارتعاشی است هوش مصنوعی از عروسک بازی جهان شگفت انگیزارتباط چاقی و کاهش قدرت بمجرم، گاهی قربانی استخواب سالم عامل سلامتی و یواکسن دیگر کرونا ساخته شاعتماد به خودگیاه بی عقل به سوی نور میدر درمان بیماری مولتیپل برین نت به جای اینترنتآپومورفین در پارکینسونروش مقابله مغز با محدودینقش ویتامین K در ترمیم استوهم فضای خالیایندرالسلولهای بنیادی مصنوعی درتاثیر رژیم گیاهخواری بر منابع انرژی از نفت و گاز نابینایی در نتیجه ی گوشی ششمین کنگره بین المللی سهوش مصنوعی از عروسک بازی جاودانگی مصنوعیاز فرد ایستا و متعصب بگذرورزش بهترین درمان بیش فعخدا نور آسمان ها و زمین ابه نادیدنی ایمان بیاورپل جویی اصفهاندرمان آرتروز با ورزش موضبرخی اصول سلامت کمرآزمون ذهنی گربه شرودینگرریتوکسیمابفلج خوابنقش رژیم غذایی در رشد و اتوسعه هوش مصنوعی قادر اساگر نیروی مغناطیس نباشد نخستین روبات های زنده ی جسوپاپ ها یا ترانزیستورهاتحریک عمقی مغزمنبع هوشیاری کجاست قسمت طلوع و حقیقتهوش مصنوعی درخدمت خلق وححقیقت قربانی نزاع بین بی از بحث های کنونی در ویروسیادگرفتن، آغاز حرکت است دل به دریا بزنبوزون هیگز چیستپیوند اندام حیوانات به امرگ چیستدرمان سرگیجه بدون داروبررسی بیماری التهابی رودافت فشار خون ناگهانی در وراه انسان شدن، راه رفتن وفاصله ها در مکانیک کوانتنقطه بی بازگشتتکامل مادی تا ابزار هوشمابزار بقا از نخستین همانچرا در مغز انسان، فرورفتسیاره ابلهانتراشه ی بیولوژِیکمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتعلم و روحهوش عاطفی قسمت ششمحمایت از طبیعتاز تکینگی تا مغز از مغز تکلوزاپین داروی ضد جنوندو سوی واقعیتبیماری گیلن باره و بیمارپاکسازی مغزمسئول صیانت از عقیده کیسدرک تصویر و زبان های مخلتبعد از کروناالگو و عادت را بشکن و در ارشد، رسیدن به یک هدف نیستفرد حساس از نظر عاطفی و بنه جنگ و نه خونریزیتکامل شناخت انسان با کشفابزار بقا از نخستین هماننظریه ی تکامل در درمان بیساخت شبکه عصبی مصنوعی با تصویر در هم تنیدگی کوانتمنبع هوشیاری در کجاست؟(قعید نوروز مبارکهیچ کس حقیقت را درون مغز حس متفاوتاز تکینگی تا مغز از مغز تکندر در بیماریهای التهابدژاوو یا آشناپنداریبیهوش کردن در جراحی و بیمپرسش و چستجو همیشه باقی امعنی روزهدرد زانو همیشه نیاز به جرتقلید از روی طبیعتاما شما از دید خفاش کور هزندگی هوشمند در خارج از زقلب روباتیکنوار مغز، مفید و بی خطرتاثیر نگاه و مشاهده ناظر ابزار بقای موجود زنده از همه چیز، ثبت می شودسرنوشتتغییر الگوی رشد مغزی با زموجود بی مغزی که می تواندعضلانی که طی سخن گفتن چقدهزینه سنگین انسان در ازاحس و ادراک قسمت چهارماز تکامل تا مغز، از مغز تکیست هیداتید مغزدائما بخوانبا طبیعت بازی نکنآنزیم تولید انرژی در سلومغز و قلب در جنین موش مصنذهن سالمتمایز یا کشف یگانگیانرژی تاریکزیرفون داروی ضد ام اسقدرت و شناخت حقیقتنورالژیسرطان کمیت گراییتاثیر گیاه خواری بر رشد واتفاق و تصادفهمراهی نوعی سردرد میگرنیجنگ هفتاد و دو ملت همه را میدازولام در درمان تشنج حس و ادراک قسمت بیست و چهویتامین کااستفاده از مغز، وزن را کمکاش شرف اجباری بود یا حتیداروی جدید برای ای ال اسرمز گشایی از اتصالات مغزبازسازي مغز و نخاع چالشی آیا هوش ارثی دریافتی از پمغز از بسیاری حقایق می گرتنهایی رمز نوآوری استانسان، گونه ای پر از تضادزبان و شناخت حقیقت قسمت چتاثیر حرکات چشم بر امواج لاموژین داروی ضد اوتیسم؟چگونه هوشیاری خود را توسشکل پنجم مادهاحساسات کاذبهوش مصنوعی یا حماقت طبیعجهان هوشیارماجرای جهل مقدسحس و ادراک- قسمت پنجاه و واقعیت و انعکاساصل بازخوردکشف جدید تلسکوپ جیمز وبدر مانهای کمر دردبحثی درباره احساسات متفارویاهای پر رمز و حیرتی درآیا جنین انسان، هوشمندی مغزتان را در جوانی سیمکشتو جهانی هستی که خودش را ای نعمت من در زندگیمسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکممانتین یا آلزیکسا یا ابنگاه از دور و نگاه از نزدشب سیاه سحر شودهوش مصنوعی از عروسک بازی جهانی که نه با یک رخداد و ارتباط هوش ساختار مغز و ژمحل درک احساسات روحانیخواب عامل دسته بندی و حفطواکسن دیگری ضد کرونا از داعتماد به خودگیاه خواری و گوشت خوار کددر سال حدود 7 میلیون نفر برای یک زندگی معمولیآپومورفین در پارکینسونروش های صرفه جویی در ایجانقش ژنتیک در درمان اختلاتوهم فضای خالی یا توهم فضایا کوچک شدن مغزانسان السلام تا روشناییتاثیر رژِیم غذایی بر میگمنابع انرژی از نفت و گاز ناتوانی از درمان برخی ویصبور باشمنابع انرژی از نفت و گاز ناتوانی در شناسایی چهره صبر لازمه ی پیروزی استهوش مصنوعی از عروسک تا کمجایی برای یاد گرفتن باقی از مخالفت بشنوورزش در کمر دردخدا بخشنده است پس تو هم ببه هلال بنگرپل خواجو اصفهاندرمان ام اس(مولتیپل اسکلبرخی اطلاعات روانشناسی مآزادی عقیده، آرمانی که تریسدیپلام تنها داروی تایفلج خواب چیستنقش زنجبیل در جلوگیری از توسعه برخی شغل ها با هوش اگر نعمت فراموشی نبود بسنرمش های مفید برای درد زاسوپاپ ها یا ترانزیستورهاتحریک عمقی مغز در آلزایممنبع هوشیاری کجاست قسمت طلای سیاههوش مصنوعی ساخته هوش طبیحقیقت آنطور نیست که به نظاز تلسکوپ گالیله تا تلسکیادآوری خواب و رویادلایلی که نشان میدهد ما ببوزون هیگز جهان را از متلپیوند سر آیا ممکن استمرگ و میر پنهاندرمان سرطان با امواج صوتبررسی سیستم تعادلی بدن اافت هوشیاری به دنبال کاهراه بی شکستفاصله ی همیشگی تصویر سازنمیتوان با بیرون انداختنتکامل مداومابزار بقا از نخستین همانچرا ذرات بنیادی معمولاً سیب یکسان و دیدگاه های متتربیت کودکان وظیفه ای مهمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتعلم اپی ژنتیک دریچه ای بههوش عاطفی بیشتر در زنانحوادث روزگار از جمله ویراز تکینگی تا مغز از مغز تکلید نزدیک و نگاه تو بر فدولت یا گروهکبیماری آلزایمر، استیل کوپارادوکس ها در علممسئولیت جدیددرک حقیقت نردبان و مسیری بعد از کرونا دلخوشی بیهوالگوی بنیادین و هوشیاریز گهواره تا گورفردا را نمیدانیمچه زیاد است بر من که در ایتکامل، نتیجه ی برنامه ریابزار بقا از نخستین هماننظریه ی تکامل در درمان بیساخت شبکه عصبی با الفبای تصویر زیبا از سلولمنبع خواب و رویاعامل کلیدی در کنترل کارآهیچ اندر هیچحس چشایی و بویاییاز تکینگی تا مغز از مغز تکندر علیه سرطاندگرگونی های نژادی و تغییبیهوشی در بیماران دچار اپرسشگری نامحدودمعادله ها فقط بخش خسته کندردهای سال گذشته فراموش تقلید از طبیعتامروز دانش ژنتیک هیچ ابهزندگی و داراییقلب را نشکننوار مغز، ترجمه ی فعالیت تاثیر نگاه انسان بر رفتاابزار بقای موجود زنده از همه ی سردردها بی خطر نیستسریع دویدن مهم نیستتغییر دیگران یا تغییر خوموجودات مقهور ژنها هستندغم بی پایانهزاران سال چشم های بینا وحس و ادراک قسمت نوزدهماز تکامل تا مغز، از مغز تکیست کلوئید بطن سومداروهای مصرفی در ام اسبالاترین هدف از دولتآواز خواندن در قفس، نشانمغز و اخلاقتمدن قدیمی ای در جنوب ایرانرژی تاریک که ما نمی توزیرک ترین مردمقدرت کنترل خودنوسانات کوانتومی منبع ماسرعت فکر کردن چگونه استتاثیر گیاه خواری بر رشد واتوبان اطلاعات و پلِ بینهندسه ی پایه ایجنگ و تصور از جنگمکان زمان یا حافظه زمانحس و ادراک قسمت بیست و یکویتامین کا و استخواناستفاده از نظریه ی تکامل کتاب گران و پرهزینه شد ولداروی جدید برای دیابترمز پیشرفت تواضع است نه طبحتی علمی درباره تمایل بآیا هوش سریعی که بدون احسمغز به تنهایی برای فرهنگ تنبیه چقدر موثر استانعطاف پذیری مکانیسمی علزبان و شناخت حقیقت قسمت اتاثیر دوپامین و سروتونینلایو دوم دکتر سید سلمان فچگونه واکسن کرونا را توزشکرگزار هر چیزی باش که دااخلاق و علوم اعصابهوش مصنوعی گوگل به کمک تشجهان های بسیار دیگرماجرای عجیب گالیلهحس و ادراک- قسمت بیست و پواقعیت تقویت شدهاصل در هم تنیدگی و جهانی کشتن عقیده ممکن نیستدر محل کار ارزش خودت را ببحثی درباره احساساتی غیررویای شفافآیا جهان ذهن و افکار ما ممغط یک گیرنده استتو جدای از کیهان نیستیای همه ی وجود منسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکمن کسی در ناکسی دریافتم نگاه از درون قفس یا بیرونشبیه سازی میلیون ها جهان هوش مصنوعی از عروسک بازی جهانی که از یک منبع، تغذیارتباط پیوسته ی جهانمحل درک احساسات روحانی دخودآگاهی و هوشیاريواکسن سرطاناعتماد بی موردگیرنده باید سازگار با پیدر عید نوروز مراقب تصادف برای پیش بینی آینده مغز دآب زندگی است قسمت چهارمروش هایی برای کم کردن اضطنقش گرمایش آب و هوا در همتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)ایا این جمله درست است کسیسلاح و راهزنیتاثیر سلامت دستگاه گوارشمنابع انرژی از نفت و گاز نادیدنی ها واقعی هستندصبر و واقعیتهوش مصنوعی از عروسک تا کمجایی خالی نیستاز نخستین همانند سازها توزن حقیقی معرفت و شناختخدای رنگین کمانبه کدامین گناه کشته شدندپلاسمای غالبدرمان تومورهای مغزی با ابرخی بیماری ها که در آن بآزار دیگری، آزار خود استریشه های مشترک همه ی موجوفلج دوطرفه عصب 6 چشمنقش زبان در سلطه و قدرت اتوصیه های سازمان بهداشت اگر نعمت فراموشی نبود بسنرمش های مفید در سرگیجهسوخت هیدروژنی پاکتداوم مهم است نه سرعتمنبع هوشیاری کجاست قسمت طوفان فقر و گرسنگی و بی سهوش مصنوعی، اتفاقات و تححقیقت افراداز تلسکوپ گالیله تا تلسکیاری خدا نزدیک استدنیا فریب و سرگرمیبی نهایت در میان مرزهاپیوند سر، یکی از راه حلهامرگ و میر بسیار بالای ناشدرمان ضایعات نخاعیبررسی علل کمر درد در میانافتخار انسانرابطه تشنج و اوتیسمفتون های زیستینمیتوان بر سیاه سیاه نوشتکامل چشمابزار بقا از نخستین همانچراروياها را به یاد نمی آسیر آفرینش از روح تا مغز ترجمه ای ابتدایی از اسرامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتعلم به ما کمک میکند تا موهوش عاطفی در زنان بیشتر احکمت الهی در پس همه چیزاز تکینگی تا مغز از مغز تکلام و زبان، گنجینه ای بسدوچرخه در کاهش دردهای کمبیماری الزایمرپاسخ گیاهان در زمان خوردمسئولیت در برابر محیط زیدرک دیگرانبعد از کرونا دلخوشی بیهوالگوبرداری از طبیعتزمین در برابر عظمت کیهانفرزندان زمان خودنه عدم مطلق بلکه عدم با قتکثیر سلول در برابر توقف ابزار بقا از نخستین هماننظریه ی تکامل در درمان بیساختن آیندهتصویر زیبای اصفهانمنتظر نمان چیزی نور را بهعادت همیشه خوب نیستهیچگاه از فشار و شکست نترحس و ادراک (قسمت اول )از تکینگی تا مغز از مغز تکوچ از محیط نامناسبدانش قدرت استبیوگرافیآلودگی هوا چالش قرن جدیدمعجزه های هر روزهدردی که سالهاست درمان نشتقویت استخوان در گرو تغذانفجار و توقف تکاملی نشازندگی بی دودقوی تر باشنوار عصب و عضلهتاثیر نگاه انسان بر رفتاابزار بقای موجود زنده از همه جا خیر بکارسریعترین کامپیوتر موجودتغییر دادن ژنها آیا روزی مورد نادر همپوشانی دو بیغم بی پایانهستي مادي ای که ما کوچکترحس و ادراک قسمت هفتماز تکامل تا مغز، از مغز تکپسول ژری لاکتداروهای ام اسباهوش ترین و با کیفیت تریآینه در اینهمغز و اخلاقتمدن پیشرفته ی پیشینیانانرژی خلا ممکن استزیست شناسی کل در جزء فراکقدرت انسان در نگاه به ابعنوشیدن چای برای مغز مفید سطح آگاهی، رخدادهای زندگتاثیر گیاه خواری بر رشد واتوسوکسیمایدهندسه ی رایج کیهانجنگ داده هامکانیک کوانتومی بی معنی حس و ادراک قسمت بیست و دوویتامین کا در سبزیجاتاستفاده از هوش مصنوعی در کتاب زیست شناسی باورداروی جدید ضد میگرنرمز بقای جهش ژنتیکیبحث درباره پیدایش و منشا آیا هشیاری کوانتومی وجودمغز بیش از آنچه تصور میشوتهدیدهای هوش مصنوعیاهرام مصر از شگفتی های جهزبان و شناخت حقیقت قسمت دتاثیر دپاکین بر بیماری ملبخند بزن شاید صبح فردا زچگونه آن شکری که می خوریمشکست حتمیاخلاق پایه تکامل و فرهنگهوش مصنوعی گوگل به کمک تشجهان هایی در جهان دیگرماده ی تاریکحس و ادراک- قسمت شصت و چهواقعیت خلا و وجود و درک ماصل علت و تاثیرگل خاردار، زیباستدر چه مرحله ای از خواب ، ربخش فراموش شده ی حافظهروان سالمآیا جهش های ژنتیکی، ویرونفرت، اسیب به خود استتو دی ان ای خاص ميتوکندريای آنکه نامش درمان و یادشسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکمن پر از تلخیمنگاه از درون مجموعه با نگشبیه سازی سیستم های کوانهوش مصنوعی از عروسک بازی جهانی در ذهنارتباط انسانی، محدود به محدودیت چقدر موثر استخودآگاهی و هوشیاريواکسن سرطاناعتیاد و تلاش های درمانی گالکانزوماب، دارویی جدیدرمان نگهدارنده ی اعتیادبرای اولین بار دانشمندانآب زندگی است قسمت هفتمروش هایی برای جلوگیری از نقش پیش زمینه ها و اراده توهم چیستایا ابزار هوشمندی یا مغز سلسله مباحث هوش مصنوعیتاثیر عصاره تغلیظ شده گیسلطان جنگل یا صاحب ملکوتتاریک ترین بخش شبمنابع انرژی از نفت و گاز نادانی در قرن بیست و یکم،صبر بسیار بایدهوش مصنوعی از عروسک تا کمجاذبهاز نخستین همانند سازها توزوز گوشخدایی که ساخته ی ذهن بشر به امید روزهای بهترپمبرولیزوماب در بیماری چدرمان تشنجبرخی بیماری های خاص که بدآسيب میکروواسکولاریا آسریشه های مشترک حیاتفن آوری های جدید علیه شنانقش زبان در سلطه و قدرت اتوصیه های غیر دارویی در ساگر با مطالعه فیزیک کواننرمش های موثر در کمردردسودمندی موجودات ابزی بر تداخل مرزها و صفات با بینمنبع هوشیاری کجاست قسمت طوفان زیباییهوش احساسیحقیقت انساناز تکنیکی تا مغز از مغز تژن همه چیز نیستدنیا مکانی بسیار اسرارآمبی هیچ می ایی و بی هیچ میرپیوندهای پیچیده با تغییرمرگ و سوال از قاتلدرمانهای بیماری پارکینسبرطرف کردن خشونت را از خاافراد آغاز حرکت خودشان ررادیوی مغز و تنظیم فرکانفروتنی معرفتینمای موفقیتتکامل و ارتقای نگاه تا عمابزار بقا از نخستین همانچراروياها را به یاد نمی آسیستم تخلیه ی مغز بینشی نترس و آرمان هامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتعلم بدون توقفهوش عاطفی در زنان بیشتر احافظه میتواند بزرگترین داز تکینگی تا مغز از مغز تکلام، در تحولی شگفت آور بدوچرخه سواری ورزشی سبک و بیماری ای شبیه آلزایمر و پختگی پس از چهل سالگي به مستند جهان متصلدرک درست از خود و هوشیاریتفکر قبل از کارالتهاب شریان تمپورالزمین زیر خلیج فارس تمدنی فرضیه ای جدید توضیح میدهنهایت معرفت و شناخت درک عتأثیر نیکوتین سیگار بر مابزار بقا از نخستین هماننظریه ی ریسمانساختن آینده، بهترین روش تصویربرداری فضاپیمای آممنتظر زمان ایده آل نشوعادت کن خوب حرف بزنیهیپرپاراتیروئیدیسمحس و ادراک (قسمت دوم )از تکینگی تا مغز از مغز تکوچک شدن مغز از نئاندرتادانش محدود به ابعاد چهاربیوگرافیآلودگی هوا و ویروس کرونامعجزه ی چشمدرس گرفتن از شکست هاتقویت حافظه یا هوش مصنوعانقراض را انتخاب نکنیدزندگی در جمع مواردی را برقیچی ژنتیکینوار عصب و عضلهتاثیر ویتامین دی بر بیماابزار بقای موجود زنده از همیشه چیزی برای تنهایی دسرگیجه از شایعترین اختلاتغییر زودتر اتصالات مغزیموسیقی نوغیرقابل دیدن کردن مادههستی ما پس از شروعی چگال حس و ادراک قسمت هفدهماز تکامل تا مغز، از مغز تکامپیوتر سایبورگداروهای تغییر دهنده ی سیذهت را روی چیزهای مفید متباور و کیهان شناسیآیندهمغز و سیر تکامل ان دلیلی تمدن بشری و مغز اخلاقیانرژِی برای ایجاد اضطرابزیست شناسی باور حقیقت یا قدرت ذهننوعی سکته مغزی ، وحشتناک سعی کن به حدی محدود نشویتاثیر گیاه خواری بر رشد واتصال مغز و کامپیوترهندسه بنیادینجنبه های موجی واقعیتمکانیزمهای دفاعی در برابحس و ادراک قسمت بیست و سوویتامین بی 12 در درمان درداستفاده از انرژی خلاکتاب طبیعت در قالب هندسهداروی جدید ضد الزایمررمز جهانبحثي درباره هوش و تفاوتهآیا واکنش های یاد گرفته ومغز برای فراموشی بیشتر کتو یک معجزه ایاولویت بندی ها کجاستزبان و شناخت حقیقت قسمت ستاثیر داروهای ضد التهاب لحظات خوش با کودکانچگونه انتظارات بر ادراک شگفت نیست من عاشق تو باشماختلاف خانوادگی را حل کنهوش مصنوعی الفاگوجهان یکپارچهماده ی خالیحساسیت روانی متفاوتوالزارتان داروی ضد فشار اصل عدم قطعیت از کوانتوم گل درون گلداندر ناامیدی بسی امید استبخش های تنظیمی ژنومروبات ها قول میدهندآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجنقاشی هایی با بوی گذشته یتو در میانه ی جهان نیستی ایمپلانت مغزیسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکمن بی من، بهتر یاد میگیرمنگاه حقیقی نگاه به درون اشبکه های مصنوعی مغز به درهوش مصنوعی از عروسک بازی جهان، تصادفی نیستارتباط از بالا به پایین ممحدودیت های حافظه و حافظخودت را از اندیشه هایت حفواکسن ضد اعتیاداعتیاد را به دور بیندازگام کوچک ولی تاثیرگذاردرمان نابینایان آیا ممکنبرای تمدن سازی، باید در بآب زندگی است قسمت اولروش هایی ساده برای کاهش انقش آتش در رسیدن انسان بهتوهم و خیالایا بیماری ام اس (مولتیپایا بدون زبان میتوانیم تسم زنبور ، کلیدی برای وارتاریکی من و تو و گرد و غبامنابع انرژی از نفت و گاز نازوکلسینصد قدح، نفتاده بشکستهوش مصنوعی از عروسک تا کمجاذبه و نقش آن در شکلگیریاز نخستین همانند سازها توسواس، بیماری استخدایا جز تو که را دارمبه بالا بر ستارگان نگاه کپنج اکتشاف شگفت آور در مودرمان جدید ALSبرخی توجهات در ببمار پارآسیب ها ناشی از آلودگی هورژیم های غذایی و نقش مهم فناوری هوش مصنوعی نحوه خنقش سجده بر عملکرد مغزتوصیه هایی در مصرف ماهیاگر تلاش انسان امروز برانرمشهای مهم برای تقویت عسی و سه پل اصفهانترقی واقعی یا شعار ترقیمنبع هوشیاری کجاست قسمت طولانی ترین شبهوش احساسیحقیقت اشیااز تکینگی تا مغز و از مغز ژن همه چیز نیستدنیای شگفت انگیز کوانتومبی ذهن و بی روحپیوندی که فراتر از امکانمرگ انتقال است یا نابود شدرماندگی به دلیل عادت کربزرگ فکر کنافراد بی دلیل دوستدار تو راز تغییرفروتنی و غرورنمایش تک نفرهتکامل و ریشه ی مشترک خلقتابزار بقا از نخستین همانچراغ های متفاوت و نور یکسسیستم تعادلی بدنتسلیم شدن از نورون شروع ممنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتعلم در حال توسعههوشمندی کیهانحافظه های کاذباز تکینگی تا مغز از مغز تکلرال هیدرات برای خواباندوپامین قابل حل در آببیماری ای شبیه ام اس مولتپدیده خاموش روشن در پارکمشکل از کجاستدرک عمیق در حیواناتتفکر ترکیبی در هوش مصنوعامواجی که به وسیله ی ماشیزمان چیستفساد اقتصادی سیتماتیک درنهایت در بی نهایتتأثیر نگاه انسان بر رفتاابزار بقا از نخستین هماننظریه تکامل در درمان بیمساختار فراکتال وجود و ذهتصور ما ازمشکلات و واقعیمنحنی که ارتباط بین معرفعادت کردن به نعمتهاوکينگ پیش از مرگش رسالحس و ادراک قسمت 67از تکینگی تا مغز از مغز تکوچکی قلبدانش بی نهایتبیان ژن های اسکیزوفرنی دآلودگی هوا و پارکینسونمعجزه ی علمدست و پا زدن در سایه؟تقویت سیستم ایمنیانواع سکته های مغزیزندگی در سیاهچالهقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصنوار عصب و عضلهتاثیر ویروس کرونا بر مغز ابزار بقای موجود زنده از همیشه چشمی مراقب و نگهباتغییر عمودی سر انسان از پموسیقی هنر مایع استغرور و علمهشت توصیه برای کاستن از دحس و ادراک قسمت هجدهماز تکامل تا مغز، از مغز تکاهش مرگ و میر ناشی از ابداروهای ضد بیماری ام اس وذخیره ی شگفت انگیز اطلاعباید از انسان ترسیدآینده ی انسان در فراتر ازمغز کوانتومیتمدن زیر آبانسولینزیست، مرز افق رویداد هستقدرت عشقنیکولا تسلاشلیک فراموشیتاثیر گیاه خواری بر رشد واثر مضر مصرف طولانی مدت رهندسه در پایه ی همه ی واکجنسیت و تفاوت های بیناییما انسانها چه اندازه نزدحس و ادراک قسمت بیستمویتامین بی هفدهاستفاده از سلول های بنیاکتاب، سفری به تاریخداروی سل سپترمز جهان خاصیت فراکتالبحثی جالب درباره محدودیتآیا یک، وجود داردمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟تو یک جهان در مغز خودت هساولین قدم شناخت نقص های خزبان جانسوزتاثیر داروی ضد تشنج سدیم لرزش ناشی از اسیب به عصبچگونه به سطح بالایی از هوشگفت انگیز بودن کیهاناختلال خواب فرد را مستعد هوش مصنوعی از عروسک های بجهان یکپارچهماده ای ضد التهابیخفاش کور و انسان بینا؟واکنش های ناخودآگاه و تقاصل، روان و نفس استگل زندگیدر هم تنیدگی مرزها و بی مبخش بزرگی حس و ادراک ما اروبات های ریز در درمان بیآیا خداباوری محصول تکاملچقدر به چشم اعتماد کنیمتوقف؛ شکستایمپلانت مغزی و کنترل دو سفری به آغاز کیهانتاثیر درجه حرارت بر عملکمننژیتنگاه دوبارهشبکیه های مصنوعیهوش مصنوعی از عروسک بازی جهش های ژنتیکی مفید در ساارتباط بین هوش طبیعی و هومحدودیت درک انسانخودروهای هیدروژنیواکسن علیه سرطاناعداد بینهایت در دنیای مگامی در درمان بیماریهای درمان های اسرار آمیز در آبرای خودآگاه بودن تو بایآب زندگی است قسمت دومروش جدید تولید برقنقش انتخاب از طرف محیط، نتوهم وجودنقش اتصالات بین سلولهای توهم وجودایا تکامل هدفمند استسماگلوتید داروی کاهش دهنتاریکی و نورمنابع انرژی از نفت و گاز نباید صبر کرد آتش را بعد صدای بم با فرکانس پایین، هوش مصنوعی از عروسک تا کمجبران از دست رفته هااز نخستین همانند سازها تیک پیام منفرد نورون مغزی خرما منبع بسیار خوب آنتی به بالاتر از ماده بیندیشپول و شادیدرمان جدید میگرن با انتی برخی توصیه ها برای واکسیآسیب روانی شبکه های اجتمرژیم های غذایی و نقش مهم فواید روزه داری متناوبنقش غذاها و موجودات درياتوضیحی ساده در مورد هوش ماگر خواهان پیروزی هستیچرا ماشین باید نتایج را پسیلی محکم محیط زیست بر انتروس جریان انرژیمنبع هوشیاری کجاست قسمت طی یکصد هزار سال اخیر هرچهوش بشری تهدید برای بشریحقیقت تنها چیزی است که شااز تکینگی تا مغز از مغز تژن هوش و ساختارهای حیاتی دنیایی پر از سیاهچاله بی سوادی در قرن 21پیوستگی همه ی اجزای جهانمرگ تصادفیدرها بسته نیستبزرگ شدن مغز محدود به دورافزایش قدرت ادراکات و حسراست دستی و چپ دستیفرگشت و تکامل تصادفی محض چند نرمش مفید برای کمردرتکامل ابزار هوش ، راه پر ابزار بقا از نخستین هماننزاع بین جهل و علم رو به پسیستم دفاعی بدن علیه مغز تست نوار عصب و عضلهمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتعلم راهی برای اندیشیدن اهوشیاری و وجودحافظه و اطلاعات در کجاست از تکینگی تا مغز از مغز تکم کردن کالری روشی سودمندورترین نقطه ی قابل مشاهبیماری اسپینال ماسکولار پروژه ی ژنوم انسانیمشکلات نخاعیدرگیری قلب در بیماری ویرتفکر خلا ق در برابر توهم امیوتروفیک لترال اسکلروزمان و مکان، ابعاد کیهان فشار و قدرتنهادینه سازی فرهنگ اختلاتأثیر شیرینی های حاوی لوابزار بقا از نخستین هماننظریه تکامل در درمان بیمساختار شبکه های مغزی ثابتصور از زمان و مکانمنشأ اطلاعات و آموخته ها عادت بد را ترک کنهاوکينگ پیش از مرگش رسالحس و ادراک قسمت 74از تکینگی تا مغز- از مغز کوچکترین چیز یک معجزه اسدانشمندان موفق به بازگردبیان حقیقتآلزایمرمعجزه ی علم در کنترل کروندست کردن در گوشتلقین اطلاعات و حافظهانیس بی کسانزندگی زمینی امروز بیش از قانون مندی نقشه ژنتیکی منوار عصب و عضله مهم در تشتاثیر ژنها بر اختلالات خابزار بقای موجود زنده از همیشه اطمینان تو بر خدا بتغییرات منطقه بویایی مغزمیهمانهای ناخوانده عامل غربال در زندگیو هر کس تقوای خدا پیشه کنحس و ادراک قسمت هشتماز تکامل تا مغز، از مغز تکاهش التهاب ناشی از بیماداروی فامپیریدین یا نورلذره ی معین یا ابری از الکبابا زود بیاآینده ی علم و فیزیک در60 ثمغز آیندگان چگونه است ؟تمدنی قدیمی در شمال خلیج انسولین هوشمندزاویه نگاه ها یکسان نیستقضاوت ممنوعنیاز به آموزش مجازی دیجیشلیک فراموشیتاثیر گیاه خواری بر رشد واثرات فشار روحی شدیدهندسه زبانِ زمان استجنسیت و تفاوت های بیناییما انسانها چه اندازه نزدحس و ادراک قسمت دهمویتامین دی گنجینه ای بزراستفاده از سلول های بنیاکتابخانهداروی ضد چاقیرنگ کردن، حقیقت نیستبحثی در مورد نقش ویتامين آیا کیهان می تواند یک شبیمغز بزرگ چالش است یا منفعتو کجای جهانیاولین مورد PML به دنبال تکزبان ریشه هایی شناختی استاثیر درجه حرارت بر مغزلرزش عضله یا فاسیکولاسیوچگونه باغبانی باعث کاهش شگفت زده و حیران باشاختلال در شناسایی حروف و هوش مصنوعی از عروسک های بجهان کنونی و مغز بزرگتریماده، چیزی نیستخفاش با شیوع همه گیری جدیواکنش به حس جدیداصلاح خطا با رفتن بر مسیرگلوله ی ساچمه ایدر هم تنیدگی کوانتومیبخش بزرگتر کیهان ناشناختروبات کیانآیا دلفین ها می تواند از نقش قهوه در سلامتیتولید مولکول جدید توسط هایمپلانت مغزی کمک میکند سقوط درون جاذبه ای خاص، چتاثیر درجه حرارت بر عملکمنابع انرژي پاک سرچشمه حنگاهی بر قدرت بینایی دراشباهت مغز و کیهانهوش مصنوعی از عروسک بازی جهش های ژنتیکی غیر تصادفارتباط شگفت مغز انسان و فمخچه فراتر از حفظ تعادلخورشید مصنوعیواکسنی با تاثیر دوگانه ابقا با سازگارترین فرد اسگامی در درمان بیماریهای درمان های بیماری آلزایمربرای رشد، باید از مسیر خطآب زندگی است قسمت سومروش صحبت کردن در حال تکامنقش تیروئید در تکامل مغزتوهم بی خداییایجاد احساساتسندرم کووید طولانیتاریکی خواهد ترسیدمنابع بی نهایت انرژی در دنبرو و انرژی مداومصرع و درمان های آنهوش مصنوعی از عروسک تا کمجدا کردن ناخالصی هااز نشانه ها و آثار درک شدیک پیشنهاد خوب برای آسان خسته نباشی بابابه جای محکوم کردن دیگران پول و عقیدهمدل های ریز مغز مینی بریندرمان جدید کنترل مولتیپلبرخی درمان های Spinal Muscular Atآسیب عصب پا به دنبال اعتیرژیم ضد التهابیفیلمی بسیار جالب از تغیینقش غذاها و موجودات درياتیوتیکسن داروی ضد جنوناپل ویژن پرو در تشخیص بیمچرا مردم با زندگی میجنگنسینوریپا داروی ترکیبی ضدتری فلوپرازینمنبع هوشیاری کجاست قسمت طبیعت موجی جهانهوش در طبیعتحقیقت خواب و رویااز تکینگی تا مغز از مغز تژن یا نقشه توسعه مغز و نقدنیا، هیچ استبی شرمیپیام های ناشناخته بر مغز مرگی وجود ندارددرهای اسرارآمیز و پوشیدهبزرگ شدن تقریبا ناگهانی افزایش مرگ و میر سندرم کورجزخوانی هایی که امروز بفراموش کارها باهوش تر هسچند جهانیتکامل تکنولوژیابزار بقا از نخستین هماننزاع بین علم و نادانی رو سکوت و نیستیتست آر ان اس دز میاستنی گمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتعلم ساختن برج های چرخانهوشیاری و افسردگیحافظه و اطلاعات در کجاست از تکینگی تا مغز از مغز تکمالگرایی دشمن پیشرفتديدن با چشم بسته در خواب بیماری اضطراب عمومیپروژه ی ژنوم انسانیمشکلات بین دو همسر و برخیدرگیری مغز در بیماری کویتفاوت مغز انسان و میمون هامید نیکو داشته باش تا آنزمان و گذر آن سریع استفضا و ذهن بازچهار میلیارد سال تکامل بتئوری تکامل امروز در درمابزار بقا از نخستین هماننظریه تکامل در درمان بیمسادیسم یا لذت از آزار دادتصادف یا قوانین ناشناختهمنشاء کوانتومی هوشیاری اعادت دادن مغز بر تفکرهدف یکسان و مسیرهای مختلحس و ادراک قسمت 75از تکینگی تا مغز- از مغز کووید نوزده و خطر بیماری دانشمندان نورون مصنوعی سبیداری و خواب کدام بهتر اآملودیپین داروی ضد فشار معجزه در هر لحظه زندگیدست آسمانتلاش ها برای کشف منابع جدانگشت ماشه ایزندگی زودگذرقانون گذاری و تکاملنوار عصب و عضله تعیین محلسرگردانیتاثیر کلام در آیات کلام بابزار بقای موجود زنده از همیشه به آنچه داری، خوشنتغییرات مغز پس از 40 سالگیمیوتونیک دیستروفیمقالاتوفور و فراوانیحس و ادراک قسمت هشتاد و ناز تکامل تا مغز، از مغز تکاهش حافظه هرچند فرایندیداروی لیراگلوتیدذرات کوانتومی زیر اتمی قباد و موجآینده با ترس جمع نمیشودمغز اندامی تشنه ی انرژی اتمرکز و مدیتیشنانسان قدیم در شبه جزیره عزاوسکا درمان گوشرقطار پیشرفتچیز جدید را بپذیرشنا در ابهای گرم جنوب نیاتاثیر گیاه خواری بر رشد واثرات مفید قهوههندسه، نمایشی از حقیقتجهل مقدسما اکنون میدانیم فضا خالحس و ادراک قسمت دوازدهمویروس مصنوعیاستفاده از سلول های بنیاکجای مغز مسئول پردازش تجداروی ضد چاقیرنگین کمانبحثی در مورد نقش کلسیم و آیا گذشته، امروز وآینده مغز بزرگ چالشهای پیش روتو کز محنت دیگران بی غمیاولین مورد پیوند سر در انزبان شناسی مدرن در سطح سلتاثیر درجه حرارت بر عملکلزوم گذر انسان از حدها و چگونه تکامل مغزهای کنونیشگفتی های نقشه ی ژنتیکیاختلال در شناسایی حروف و هوش مصنوعی از عروسک های بجهان کاملی در اطراف ما پرماده، چیزی بیش از یک خلا خلا، حقیقی نیستواکسن های شرکت فایزر آمراصول انجام برخی نرمش ها دگلوئوندر هم تنیدگی کوانتومی و پبخش دیگری در وجود انسان هروح و آب حیاتآیا دلفین ها میتوانند بانقش مهاجرت در توسعه نسل اتولید مثل اولین ربات های ایمپلانت نخاعی میتواند دسلول های مغزی عامل پارکیتاثیر درجه حرارت بر عملکمنابع انرژی از نفت و گاز نگاهی بر توانایی اجزاي بشباهت مغز با کیهان مادیهوش مصنوعی از عروسک بازی جهش های بیماری زا، معمولارتباط شگفت انگیز مغز انمخچه ، فراتر از حفظ تعادلخوش قلبی و مهربانیوابستگی یعنی قلادهبقا در ازای بیماریگاهی لازم است برای فهم و درمان های بیماری اس ام ایبرای زندگی سالم، یافتن تآب، زندگی است(قسمت پنجم)روشهای نو در درمان دیسک بروشهای شناسایی قدرت شنوانقش حفاظتی مولکول جدید دتوهم تنهاییایران بزرگسندرم گیلن باره به دنبال تاریخ همه چیز را ثبت کردهمنابع جدید انرژیضایعه ی شبکه لومبوساکرالهوش مصنوعی از عروسک تا کمجدایی خطای حسی استاز نظر علم اعصاب یا نرووسیک آلل ژنتیکی که از نئاندخطا در محاسبات چیزی کاملبه خوبی های دیگران فکرکنپوست ساعتی مستقل از مغز دمدیون خود ناموجوددرمان جدید ام اسبرخی روش های تربیتی کودکآسانی موفقیترژیم غذایی حاوی تخم مرغ وفیروز نادرینقش غذاها و موجودات درياتیک و اختلال حرکتیاپی ژنتیکچرا مغز انسان سه هزار سالسیگار عامل افزایش مرگ ومتری فلوپرازینمنبع هوشیاری کجاست قسمت طبیعت بر اساس هماهنگیهوش عاطفی قسمت 11حقیقت در علم، هرگز نهایی از تکینگی تا مغز از مغز تژن ضد آلزایمردندان ها را مسواک بزنید تبی عدالتی در توزیع واکسن پیدایش زبانمراحل ارتقای پله پله کیهدرون قفس یا بیرون از آنبزرگترین خطایی که مردم مافزایش سرعت پیشرفت علوم رحم مصنوعیفراموشی همیشه هم بد نیستچند جهانیتکامل جریان همیشگی خلقتابزار بقا از نخستین هماننزاع بین علم و جهل رو به پسکوت، پر از صداتشنچ پانایوتوپولوس تشنج منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتعلایم کمبود ویتامین E را هوشیاری کوانتومیحافظه و اطلاعات در کجاستاز تکینگی تا مغز از مغز تکمردرددی متیل فومارات(زادیوا)(بیماری بیش فعالیپروانه ی آسمانیمشکلات روانپزشکی پس از سدرگیری مغز در بیماران مبتفاوت ها و تمایزها کلید بامید نجاتزمان و صبرفضای قلب منبع نبوغ استچهار ساعت پس از کشتار خوکتئوری تکامل در پیشگیری و ابزار بقا از نخستین هماننعناعسازگاری با محیط بین اجزاتضادهای علمیمهمان ناخواندهعارضه جدید ویروس کرونا سهدف یکسان، در مسیرهای متحس و ادراک قسمت 78از تکینگی تا مغز- از مغزتکودک هشت ساله لازم است آددانشمندان یک فرضیه رادیکبیست تمرین ساده برای جلوآموزش نوین زبانمعرفت و شناختدست بالای دستتلاش های جدید در ALSانگشت نگاری مغز نشان میدزندگی سلول در بدن، جدای اقانون جنگلنوبت کودکانسربازان ما محققا غلبه می تاثیر کپسول نوروهرب بر نابزارهای پیشرفته ارتباط همیشه داناتر از ما وجود دتغییرات آب و هوایی که به میگرن و پروتئین مرتبط با تاثیر ویتامین دی بر بیماوقاحت و تمسخر دیگرانحس و ادراک قسمت هشتاد و شاز خود رها شوکاهش دوپامین عامل بیماریداروی تشنجی دربارداریذرات کوانتومی زیر اتمی قباد غرور و سر پر از نخوت وآیا فراموشی حتمی استمغز انسان ایا طبیعتا تماتمرکز بر هدفانسان میوه ی تکاملزبان فرایند تکاملی برای قطره قطرهچیزی منتظر شناخته شدنشناخت و معرفت، و نقش آن دتاثیر گیاه خواری بر رشد واثرات مفید روزه داریهنر فراموشیجهان فراکتالما از اینجا نخواهیم رفتحس و ادراک قسمت سومویروس های باستانی، مغز ماستفاده از سلول های بنیاکرونا چه بر سر مغز می آورداروی ضد تشنج با قابليت ترهبر حقیقیبحثی در مورد حقیقت فضا و آیا پیدایش مغز از روی تصامغز بزرگ و فعال یا مغز کوتو پیچیده ترین تکنولوژی اولین هیبرید بین انسان و زبان شناسی نوین نیازمند تاثیر درجه حرارت بر عملکلزوم سازگاری قانون مجازاچگونه جمعیت های بزرگ شکل شگفتی های زنبور عسلاختلالات مخچههوش مصنوعی از عروسک بازی جهان پیوستهادغام میان گونه های مختلماست مالیخلا، خالی نیستواکسن کووید 19 چیزهایی که اصول توسعه ی یک ذهن کاملگمان میکنی جرمی کوچکی در در هم تنیدگی کوانتومی و دبخشیدن دیگران یعنی آرامشروح در جهانی دیگر استآیا دست مصنوعی به زودی قانقش میدان مغناطیسی زمین تولید یا دریافت علمایمان به رویاسلول های بنیادیتاثیر درجه حرارت بر عملکمنابع انرژی از نفت و گاز نگاهت را بلند کنشباهت های ریشه ای چند بیمهوش مصنوعی از عروسک بازی جهش تمدنی عجیب و شگفت انسارتباط شگفت انگیز مغز انمخچه ابزاري که وظیفه آن فخوش خیالی و خوش بینیواسطه ها د رمسیر ایجاد مغبقای حقیقی در دور ماندن اگاهی مغز بزرگ چالش استدرمان های جدید ALSبرخی ملاحظات در تشنج های آتاکسی فریدریشآتاکسی مخچه ای خودایمنروشی برای بهبود هوش عاطفنقش حیاتی تلومر دی ان آ دتوهم جداییایرادهای موجود در خلقت بسندرم پیریفورمیستاریخ، اصیل نیست و ساخته مناطق خاص زبان در مغزضایعه ی عروقی مخچههوش مصنوعی به کمک هوش طبیجریان انرژی در سیستم های از نظر علم اعصاب اراده آزیک جهش ممکن است ذهن انسانخطا در محاسبات چیزی کاملبه خودت مغرور نشوپوشاندن خود از نورمدیریت اینترنت بر جنگدرمان جدید ای ال اس، توفربرخی سلولهای عصبی در تلاآشنا پنداریرژیم غذایی سالم و ضد التهفیزیک مولکولها و ذرات در نقش غذاها در کاهش دردهای تیکاگرلور داروی ضد انعقاابتدا سخت ترین استچرا مغزهای ما ارتقا یافت سیاهچاله هاترک امروزمنبع هوشیاری کجاست قسمت طعمه ی شبکه های ارتباط اجهوش عاطفی قسمت نهمحقیقت راستین انسان علم باز تکینگی تا مغز از مغز تژنها نقشه ایجاد ابزار هوده روش موفقیتبیمار 101 ساله، مبتلا به سپیر شدن حتمی نیستمرز مرگ و زندگی کجاستدرون آشفته ی تو و ظاهر خنبزرگترین درد از درون است افسردگی و اضطراب در بیمارحم مصنوعیفراموشی و مسیر روحانیچند جهانی و علمتکامل داروینی هنوز در حاابزار بقا از نخستین هماننسبیت عام از زبان دکتر برسکته مغزیتشنج چیستمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمعلایم کمبود ویتامین E را هوشیاری سنتی یا هوشیاری حافظه ی هوش مصنوعیاز تکینگی تا مغز از مغز تکمردرد ناشی از تنگی کانادین اجباریبیماری تی تی پیپرواز از نیویورک تا لوس آمشکلات روانپزشکی در عقب درگیری مغزی در سندرم کووتفاوت ها را به رسمیت بشناامید جدید بر آسیب نخاعیزمان واقعیت است یا توهمقفس ذهننون و القلمتئوری جدید، ویران کردن گابزار بقای موجود زنده از هفت چیز که عملکرد مغز تو ستم با شعار قانون بدترین تظاهر خوابیده ی مادهمهندسی ژنتیک در حال تلاش عدم توقف تکامل در یک انداهدف از تکامل مغزحس و ادراک قسمت 82از تکینگی تا مغز، از مغز کودک ایرانی که هوش او از دانشمندان ژنی از مغز انسبیش از نیمی از موارد انتقآمارهای ارائه شده در سطح مغز فکر میکند مرگ برای دیدستورالعمل مرکز کنترل بیتلاش های جدید در درمان فرانتقال ماده و انرژیزندگی، مدیریت انرژیقانون جنگلنور از عمق تاریکیسردرد میگرنتاثیر کپسول نوروهرب بر تابزارهای بقا از نخستین ههمیشه راهی هستتغییرات تکاملی سر انسان میگرن و خوابصفحه اصلیوقت نهيب هاي غير علمي گذشحس و ادراک قسمت پنجماز درخواست ها جدا شوکاهش سن بیولوژیکی، تنها داروی جدید ALSذرات کوانتومی زیر اتمی قبار مغز بر دو استخوانآیا ممکن است موش کور بی ممغز انسان برای ایجاد تمدتمرکز بر امروزانسان ها می توانند میدان زبان متغیرلمس کوانتومیچیزی خارج از مغزهای ما نیشناخت حقیقت یا آرزوهای گتاثیر گیاه خواری بر رشد واثرات مضر ماری جواناهنر حفظ گرهجهان قابل مشاهده بخش کوچما اشیا را آنطور که هستندحس و ادراک قسمت سی و هشتمویرایش DNA جنین انسان، براستفاده از سلول های بنیاکریستال هاداروی ضد تشنج با قابليت تروی و منیزیم در تقویت استآیا آگاهی پس از مرگ از بیمغز بزرگترین مصرف کننده تو آرامش و صلحیاولین تصویر در تاریخ از سزبان، نشان دهنده ی سخنگو تاثیر درجه حرارت بر عملکلزوم سازگاری قانون مجازاچگونه جمعیت های بزرگ شکل شانس یا نتیجه ی تلاشاختلالات حرکتی در انسانهوش مصنوعی از عروسک بازی جهان پیوستهادغام دو حیطه علوم مغز و ماست مالی با هوش انسانیخلاصه ای از مطالب همایش مواکسن کرونا و گشودن پنجراصول سلامت کمرگنجینه ای به نام ویتامین در هر سوراخی سر نکنبخشش، عقلانی یا غیر عاقلروح رهاییآیا رژیم غذایی گیاهی سلانقش محیط زندگی و مهاجرت دتولید پاک و فراوان انرژیاین پیوند نه با مغز بلکه سلول های بنیادی منابع و اتاثیر رو ح و روان بر جسممنابع انرژی از نفت و گاز چالش هوشیاری و اینکه چرا شباهت کیهان و مغزهوش مصنوعی از عروسک بازی جهشهای مفید و ذکاوتی که دارتباط غیرکلامی بین انسامخچه تاثیر گذار بر حافظهخوشبختی چیستوبینار اساتید نورولوژی دبلندی در ذهن ما درک بلندیگاهی جهت را عوض کندرمان های جدید میگرنبرخی مرزهای اخلاق و علوم درمان های جدید در بیماری برخی نکات از گاید لاین پرآتش منبع انرژیروشی جدید در درمان قطع نخنقش خرچنگ های نعل اسبی درتوهم جدایی و توهم علمایستادن در برابر آزادی بچت جی پی تیسندرم پیریفورمیستازه های اسکیزوفرنی(جنومناطق خاصی از مغز در جستجضایعات در عصب زیر زبانیهوش مصنوعی به شناسایی کاجریان انرژی در سیستم های از نظر علم اعصاب اراده آزیک رژیم غذایی جدید، می توخطای ادراک کارمابه دنبال رستگاری باشپیموزایدمداخله ی زیانبار انساندرمان جدید سرطانبرخی سيناپسها طی تکامل و آشنا پنداریرژیم غذایی ضد التهابیفیزیک هوشیارینقشه مغزی هر فرد منحصر بهتیروفیبان موثر در سکته ی ابتدایی که در ذهن دانشمنچرا ویروس کرونای دلتا واسیاهچاله های فضایی منابعترکیب آمار و ژنتیکمنبع هوشیاری کجاست قسمت53ظهور امواج مغزی در مغز مصهوش عاطفی قسمت هفتمحقیقت غیر فیزیکیاز تکینگی تا مغز از مغز تژنها ، مغز و ارادهدهن، بزرگترین سرمایهبیمار مرکز تنفس سلولیپیشینیان انسان از هفت میمرز بین انسان و حیوان کجادروغ نگو به خصوص به خودتبسیاری از مجرمان، خودشانافسردگی و ساختار مغزرسم عاشق کُشی و شیوهٔ شهرفراموشی آرمانچند روش ساده برای موفقیتتکامل داروینی هنوز در حاابزار بقا از نخستین همانچسبیدن به خود، مانع بزرگ سال سیزده ماههتشنج و حرکات شبه تشنجی قامنبع هوشیاری کجاست؟(قسمعلائم عصبی آلزایمر، با اهوش، ژنتیکی است یا محیطیحافظه انسان و حافظه ی هوشاز تکینگی تا مغز از مغز تکمردرد و علل آندین، اجباری نیستبیماری دویکپروتئین های ساده ی ابتدامشاهده گر جدای از شیء مشادرگیری مغزی در سندرم کووتفاوت های بین زن و مرد فقامید درمان کرونا با همانزمان پلانکقفس را بشکننوآوری ای شگفت انگیز دانتا 20 سال آینده مغز شما به ابزار بقای موجود زنده از هفت سین یادگاری از میراث ستم، بی پاسخ نیستتظاهری از ماده است که بیدمهندسی بدنعدم درکهدف از خلقت رسیدن به ابزاحس و ادراک قسمت 87از تکینگی تا مغز، از مغز کودکان میتوانند ناقل بی دانشمندان پاسخ کوانتومی بیشتر کمردردها نیازی به آن چیزی که ما جریان زمان مغز قلبدغدغه نتیجه ی نادانی استتلاش های جدید در درمان سرانتروپی و هوشیاریزندان ذهنیقانونمندی و محدودیت عالمنور درونسردرد میگرن در کودکانتاثیر کپسول نوروهرب بر سابزارهای بقا ازنخستین همهمیشه عسل با موم بخوریمتغذیه بر ژنها تاثیر داردمیگرن و روزه داریسوالات پزشکیوقتی فهمیدی خطا کردی برگحس و ادراک قسمت پنجاهاز روده تا مغزکایروپاکتیک چیستداروی جدید s3 در درمان ام رفلکس وتری با توضیح دکتر بار بزرگ ایستادن بر دو پاآیا ما کالا هستیممغز انسان برای شادمانی طتمساح حد واسط میان مغز کوانسان یک کتابخانه استزبان مشترک ژنتیکی موجودالووفلوکساسینچیزی شبیه نور تو نیستشناخت درون، شناخت بیرون؛تاثیر گیاهخواری بر رشد و اجزای پر سلولی بدن انسان هنر رها شدن از وابستگیجهان موازی و حجاب هاما به جهان های متفاوت خودحس و ادراک قسمت سی و ششمویشن پرواستیفن هاوکینگ در مورد هکریستال زمان(قسمت اولداروی ضد تشنج توپیراماترویا و واقعیتآیا امکان بازسازی اندامهمغز حریص برای خون، کلید تتو افق رویداد جهان هستیاولین دارو برای آتاکسی فزبان، وسیله شناسایی محیطتاثیر درجه حرارت بر عملکلزوم عدم وابستگی به گوگل چگونه حافظه را قویتر کنیشانس یا تلاشاختلالات صحبت کردن در انهوش مصنوعی از عروسک بازی جهان پر از چیزهای اسرار آارتقا و تکامل سنت آفرینش ماشین دانشخلاصه ای از درمان های جدیواکسن کرونا از حقیقت تاتاضطراب و ترسگوهر با نظر دیگران سنگ نمدر والنتاین کتاب بدید همبدون پیر فلکروزه داری متناوب، مغز را آیا رژیم غذایی گیاهی سلانقش مرکز تنفس سلولی در بیتولید اندام با چاپ سه بعداین اندوه چیستسلول های بدن تو پیر نیستنتاثیر روده بر مغزمنابع انرژی از نفت و گاز چالش هوشیاری و اینکه چرا شباهت زیاد بین سلول هاي عهوش مصنوعی از عروسک بازی جهشهای مفید و ذکاوتی که دارتروز یا خوردگی و التهامخاطب قرار دادن مردم، کاخوشبختی دور از رنج های موجود قبل از ناظر هوشمندبلوغ چیستگذر زمان کاملا وابسته به گذشته را دفن کندرمان های جدید سرطانبرخی نرمش ها برای درد زانآثار باستانی تمدن های قدروشی جدید در درمان نابیننقش داروهاي مختلف معروف توهم جسماکنون را با همه ی نقص هایچت جی پی تیسندرم پای بی قرارتازه های بیماری پارکینسومنبع هوشیاری کجاست قسمت ضرورت زدودن افکارهوش مصنوعی تعاملیجریان انرژی در سیستم های از واقعیت امروز تا حقیقتیکی از علل محدودیت مغز امخطای حسبه زودی شبکه مغزی به جای پیموزایدمدارک ژنتیکی چگونه انساندرمان جدید سرطانبرداشت مغز ما از گذر زمانآشناپنداری چیسترژیم غذایی ضد دردفیزیک و هوشیارینقشه های مغزی جدید با جزیتکنولوژی های جدید و حالتابتذال با شعار دینچرا پس از بیدار شدن از خوسیاهچاله ها، دارای پرتو ترکیب حیوان و انسانمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمظرف باید پر شود چه با چرک هوش عاطفی قسمت یازدهحقیقت غیر قابل شناختاز تکینگی تا مغز از مغز تژنهای مشترک بین انسان و ودو ویژگی انتزاع و قدرت تجبیماری لبر و نابینایی آنپیشرفت های جدید علوم اعصمرز جدید جستجو و اکتشاف، دریای خدابسیاری از بیماری های جدیاقلیت خلاقرساناها و ابر رساناها و عفرایند پیچیده ی خونرسانیچندین ماده غذایی که ماننتکامل داروینی هنوز در حاابزار بقا از نخستین هماننسبت ها در کیهانسانسور از روی قصد بسیاری تشنج عدم توازن بین نورون منبع هوشیاری کجاست؟(قسمعلت خواب آلودگی بعد از خوهیچ نقطه ای مرکزی تر از احباب های کیهانی تو در تواز تکینگی تا مغز از مغز تکمردرد با پوشیدن کفش منادیوار همه اش توهم بودبیماری دیستروفی میوتونیپروتز چشممشاهده آینده از روی مشاهدرگیری اعصاب به علت میتوتفاوت های تکاملی در مغز وامیدوار باش حتی اگر همه چزمان به چه دلیل ایجاد میشقله برای دیدن نه برای به نوار مغز مشاهده ی غیر مستتا بحر یفعل ما یشاابزار بقای موجود زنده از هم نوع خواری در میان پیشیستون فقرات انسان دو پا جلتعویض دارو در تشنجمهربانی، شرط موفقیتعدالت برای من یا برای همههر چیز با هر چیز دیگر در تحس و ادراک قسمت چهلاز تکینگی تا مغز، از مغز کودکان خود را مشابه خود تدانشمندان اولین سلول مصنبا هوش مصنوعی خودکار روبآنچه ناشناخته است باید شمغز ما کوچکتر از نیم نقطهذهن ما از در هم شکستن منبتلاش های جدید شرکت نورالانتظار گذر تندباد؟زونیسومایدقارچ بی مغز در خدمت موجودنوروفیبروماتوزسردرد میگرنی در کودکانتاثیر کپسول نوروهرب بر سابزارهای بقای موجود زندههمیشه، آنطور نیست که هستثبت و دستکار ی حافظهمیگرن سردردی ژنتیکی که بپیامهای کاربرانوقتی پر از گل شدی خودت را حس و ادراک قسمت پنجاه و یاز سایه بگذرکار امروز را به فردا نیندداروی جدید لنفوم و لوکمیرفتار مانند بردهبار سنین ابزار هوشمندی اآیا ما تنها موجودات زنده مغز انسان برای شادمانی طتنفس هوازی و میتوکندریانسان باشزبان چهار حرفی حیات زمینلوب فرونتال یا پیشانی مغنکاتی در مورد تشنجشناسایی تاریخچه ی تکاملیتاثیر انتخاب از طرف محیط اجزایی ناشناخته در شکل گهنر، پر کردن است نه فحش دجهان ما میتواند به اندازما با کمک مغز خود مختاريمحس و ادراک قسمت سیزدهمواقعیت فیزیکی، تابعی از استیفن هاوکینگ در تفسیر کریستال زمان(قسمت دوم)داروی ضد جنون در درمان تیبحثی در مورد عملکرد لوب فرویا و کابوسآیا انسان با مغز بزرگش اخمغز در تنهایی آسیب میبینتو انسانی و انسان، شایستاولین دروغزدودن نقص از هوش مصنوعیتاثیر درجه حرارت بر عملکمقاومت به عوارض فشار خون نگاه من، نگاه تو و یا حقیشاهکار قرناختلالات عضلانی ژنتیکهوش مصنوعی از عروسک بازی جهان پر از چیزهای جادویی ارتقا یا بازگشت به قبل ازمبانی ذهنی سیاه و سفیدخم شدن فضا-زمانواکسن کرونا ساخته شده تواطلاع رسانی اینترنتیگویید نوزده و ایمنی ساکتدر یک فراکتال هر نقطه مرکبدون بار گذشتهروزه داری و التهاب زیانبآیا راهی برای رفع کم آبی نقش نگاه از پایین یا نگاهتولید سلولهای جنسی از سلاین ایده که ذرات سیاهچالسلول بنیادی و ای ال استاثیر روزه داری بر سلامت منابع انرژی از نفت و گاز چالش هوشیاری و اینکه چرا شباهت زیاد بین سلول هاي عهوش مصنوعی از عروسک بازی جوانان وطنارزش های وارونهمدل همه جانبه نگر ژنرالیخانه ی تاریکبلعیدن ستاره توسط سیاهچا