ادغام میان گونه های مختلف انسان نماها مسیری برای رسیدن سریع تربه هوش

ادغام میان گونه های مختلف انسان نماها، مسیری برای رسیدن سریع تر، به هوش و مغز بزرگ!

زاد و ولد جنسی، راهی برای ایجاد تمایز بیشتر در نقشه ژنتیکی و محصول این نقشه، یعنی موجود زنده است. و هرچه این گام، جلوتر میرود، تمایزها را بیشتر میکند. معمولا زاد و ولد میان دو گونه مختلف، وجود ندارد ولی استثناهایی هم هست، مثلا گرگ و سگ، با هم رابطه جنسی برقرار میکنند و فرزند حاصل شده، هاسکی است و متفاوت از سگ و متفاوت از گرگ است و اگر میتوانست بچه دار شود با توجه به تمایز بیشتر، کمک زیادی به سیر ارتقا و تکامل میکرد و دست انتخاب طبیعی در گزینش موجود سازگارتر با محیط، بازتر میشد. همین حالت در ازدواج بین اسب و الاغ هم هست. فرزند حاصل شده، قاطر است.

هر دوی این محصولات ناتوان از زاد و ولد هستند.

ولی در سیر تکامل موجودات و سیر تولید ابزار هوش، محصولاتی هم در نتیجه زاد و ولد بین گونه ها هست که هم از مزیت تمایز بیشتر، بهره میبرند و هم از قدرت زاد و ولد جنسی برای تولید تمایز بیشتر، بهره مند است.(مانند زاد و ولد بین نئاندرتال و هموساپینس و یا زاد و ولد بین نئاندرتال و دنیسوان)

عدم امکان زاد و ولد، در محصول ناشی از ادغام دو گونه، میتواند واقعا سدی در برابر سازگاری مفیدی باشد که تکامل از طریق ایجاد تمایز بیشتر در زاد و ولد جنسی ایجاد کرده است و بسیاری از گونههای جانوری را از ارتقای سریعتر و پیشرفته تر باز می دارد.

و اگر روزی با پیشرفت تکنولوژی، بتوان این سد بزرگ را از سر راه تکامل برداشت میتوان انتظار ارتقایی بسیار سریعتر و کامل تر را در گونه های حیوانی و حتی در انسان داشت.

این مورد، یک افسانه نیست و به سادگی میتوان تصور کرد ادغام دو کروموزم در سلول تخم شامپانزه 48 کروموزومی، بتواند سلول تخمی مشابه سلول تخم انسان با 46 کروموزوم درست کند. و با این روش، نه تنها انسان می تواند، سد راه تبدیل فرزندان یک گونه پایین به گونه بالاتر را بردارد بلکه با مداخله ای که صورت میگیرد فرایند تبدیل تخم، نیازمند هزاران بلکه میلیون ها سال برای رسیدن به کروموزومی های موجود مترقی تر نیست.

این روش های فعلا نظری، شاید بتواند ارتقای گونه مورد سلیقه ما را سریعتر کند ولی با کم کردن گونههای در ظاهر بی فایده، میتواند مشکلات زیادی را در فقدان برخی گونه ها ایجاد کند.

این تصور که برخی حیوانات یا گونه ها برای ما بی فایده و بدون سود هستند تصوری اشتباه است. شاید بهره وجود برخی گونه ها برای نگاه سطحی و غیر عمیق ما حس نشود ولی در بررسی های دقیق چرخه های حیات، نقش مفید آنها بسیار برجسته و مهم است.

دنیسوان تیره ای از انسان های ابتدایی است که تقریبا هم دوره با نئاندرتال هستند و در میان آنها زاد و ولد هم وجود دارد.(به نظر میرسد دنیسوان، حدود 287هزار سال قبل پیدا شدهاند و در حدود 55هزار سال قبل، منقرض شده اند.)

تحقیقات نشان می دهد که دختری نوجوان، مادری نئاندرتال و پدری دنیسووان داشته است. این دختربچه- که به نام دنیسووا ۱۱ شناخته می شود- در غار دنیسووا سیبری کشف شده و در زمان مرگ حداقل ۱۳ سال سن داشته است. تحقیقات بیشتر روی استخوان به دست آمده از او نشان می دهد که این دختر حدود ۵۰۰۰۰ سال پیش، فوت کرده است.

این کشفیات از طریق تحقیق روی DNA به دست آمده از استخوان این دختر، به دست آمده است. این DNA با نمونه های مشابه متعلق به نئاندرتال ها، انسان های مدرن و دنیسووان ها مقایسه شد اما شبیه به هیچ کدام نبود. تنها توجیه ممکن برای آرایش DNA این دختر این بود که مادرش نئاندرتال و پدرش دنیسووان بوده باشند(یا برعکس) یعنی این دختر ترکیب دو گونه مختلف انسان است.

ملاقات نئاندرتال ها با دنیسووان ها

نئاندرتال ها (Homo neanderthalensis) تا حدود ۳۰۰۰۰ سال پیش در سرتاسر اروپا و آسیای غربی زندگی می کردند. این گونه انسانی در مناطق مختلف و شرایط جغرافیایی متفاوتی زندگی می کردند و از سه عصر یخبندان، جان سالم به در بردند. یافته ها نشان می دهد که نئاندرتال ها شکارچیانی ماهر بودند و در ساخت ابزارآلات، تبحر داشتند.

اما در مورد دنیسووان ها(Homo sapiens denisova) اطلاعات بسیار کمی داریم. تنها اطلاعات ما برگرفته از کشف چند تکه استخوان است که از غار دنیسووا در سیبری به دست آمده است. ما هنوز به طور دقیق نمی دانیم که دنیسووان ها چه شکلی بوده اند و چه قابلیت ها و مهارت هایی داشته اند.

جالب است بدانید که نئاندرتال ها، دنیسووان ها و انسان های مدرن امروزی، همگی در حدود ۴۰۰۰۰۰ سال پیش جدی مشترک داشته اند!(شکلی از نئاندرتال) حالا با کشف این دختربچه ۵۰۰۰۰ ساله دانشمندان می توانند با قطعیت بگویند که گونه های مختلف انسانی با یکدیگر ملاقات هایی داشته اند و تولید مثل کرده اند.

همان طور که دیدیم این دختر، ترکیب دو گونه مختلف انسان یعنی نئاندرتال و دنیسووان است و شاید به همین دلیل بتوان او را نئا

ندرسووان نامید!

انسان مدرن

نئاندرتال ها و دنیسووان ها تا حدود ۴۰۰۰۰ سال پیش در منطقه اوراسیا زندگی می کرده اند و بعد با انسان های مدرن امروزی جایگزین شده اند. اما قبل از آنکه این جایگزینی اتفاق بیفتد این دو گونه انسانی هرازگاهی به یکدیگر برخورد می کرده اند و تولید مثل می کردند. دانشمندان امروزه معتقدند که این تولیدمثل ها بسیار هم زیاد پیش می آمده است و فرزندان بیشماری از ترکیب دو گونه مختلف انسان به وجود آمده اند. در واقع، جالب است بدانید که اجداد افرادی که در منطقه اقیانوسیه و آسیا زندگی می کنند دارای DNA دنیسووان بوده است. در حالی که انسان های غیرآفریقایی امروزی حداقل دارای ۲-۴ درصد DNA نئاندرتال هستند.

سوال دیگری که مطرح می شود این است که این دو گروه در هنگام برخورد با یکدیگر چه واکنشی داشته اند و چطور با یکدیگر ارتباط برقرار کرده اند؟ چطور یک زن نئاندرتال با یک مرد دنیسووان ملاقات کرده است؟(یا زن دنیسوان و مرد نئاندرتال)

این قبیل پرسش ها ذهن دانشمندان و ما را درگیر می کند و هنوز پاسخ قطعی و روشنی برای آن ها وجود ندارد. اما دانشمندان خوشبین هستند که با تحقیقات بیشتر بتوانند راز زندگی گونه های مختلف انسانی در چندین هزار سال پیش را کشف کنند.

یک تکه از جمجمهدنیسوان برای اولین بار کشف شده است.

و این سهم بزرگی در روشن شدن تعدادی از نمونه ها از یکی از پیچیده ترین شاخه های خانواده هومینین(انسان نماها) دارد. باستان شناس بنس ویولا از دانشگاه تورنتو کشفی را- که تا امروز تایید نشده است- در انتهای ماه مارس در انجمن باستان شناسان آمریکا در سیویلند، اوهایو بیان میکند. در مورد دنیسوان خیلی کم میدانیم و اینها شاخه ای منقرض شده از انسان نماها هستند که گروه خواهری نئاندرتال، به حساب می آید. قبلا فقط چهار دنیسوان شناسایی شده بود و همه آنها در غاری در سیبری بودند.

دنیسوان اول در سال 2010 با مطالعه بر دی ان ای میتوکندری، یک قطعه از استخوان انگشت به دست آمده است و سه مورد دیگر از روی دندان ها کشف شدند.

ژنوم هسته ای نشان داده است که نئاندرتال و دنیسوان، منشأ و جد مشترکی دارند.

قطعه جمجمه کشف شده، قبلا در حدود سه سال قبل از همان غار در سیبری خارج شد.

ویولا میگوید: این خیلی جالب است که ما نهایتا قطعاتی مانند این داشته ایم. این جمجمه، کامل نیست بلکه یک قطعه از جمجمه است. این اطلاعات بیشتری به ما میدهد. در کنار انگشت و دندان این قطعه را هم خوب است داشته باشیم .... ما همیشه حریص بوده ایم او میخندد و میگوید ما همیشه بیشتر میخواهیم.

کشف جدید شامل دو قطعه متصل به هم از پشت است، قسمت چپ استخوان پریتال که کناره ها و سقف جمجمه را تشکیل میدهد. اینها با هم اندازه ای حدود 5 تا 8 سانتی متر را تشکیل میدهند. آنالیز دی ان ای ثابت میکند که قطعه، مربوط به دنیسوان است اگرچه اکنون بر اساس تکنیک های رادیوکربن، بسیار قدیمی است. ویولا و همکارانش بر اساس خلاصه مقاله، قطعات را با موارد مشابه در انسان جدید و نئاندرتال مقایسه کردند.

کریس استرنگر باستان شناس در موزه تاریخ طبیعی در لندن- که در مطالعه شرکت نداشت ولی جلسه کنفرانس را درباره دنیسوان برگزار کرد- می گوید: این حقیقتا یک قطعه کوچک است. امیدواریم قطعات بزرگتر وکاملتری پیدا شود. قطعه پیدا شده، بسیار کوچک است و نمیتوان از روی آن، قطعات دیگر جمجمه را پیدا کرد و بدون اطلاعات ژتیکی نمیتوان آن را دنیسوان خواند. پژوهشگران همچنان در انتظار این هستند که اطلاعات و معلومات بیشتری در مورد دنیسوان پیدا کنند.

پژوهشگران تصور میکنند پیش انسان های منقرض شده، هرچند در سرتاسر آسیا هستند چون بیشتر فسیل ها به میزان کافی حفظ نشدهاند، تا بشود آزمون های ژنتیکی روی آنها انجام داد- پیدا کردن دنیسوان در جاهای دیگر دشوار است .

در سال 2017، پژوهشگران شگفت زده شدند که آیا دو قطعه جمجمه پریتال پیدا شده در چین، از دنیسوان است یا نه. ولی این مورد، تایید نشده است. استرینگر می گوید: این احتمال وجود دارد این فسیل های چینی مانند دیگر موارد در ژوچانگ، با گونه ای- که افرادی مانند من فکر کرده اند- تطابق داشته باشد و ممکن استدنیسوانباشد.

هوش عاطفی بیشتر در زناناختلال در شناسایی حروف و توصیه های غیر دارویی در سدرگیری اعصاب به علت میتومرکز خنده در کجای مغز استواکسن سرطانارتباط غیرکلامی بین انساتاثیر ژنها بر اختلالات خروشی جدید در درمان سکته ممغز انسان برای شادمانی طژنها ، مغز و ارادهاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر دپاکین بر بیماری مزبان و تکلم برخی بیماریهنقش مهاجرت در توسعه نسل اکاربرد روباتهای ريزنانواز تکینگی تا مغز- از مغزتتاثیر رژیم گیاه خواری بر سیاهچاله و تکینگی ابتداینقشه مغزی هر فرد منحصر بهآیا دلفین ها می تواند از گزارش یک مورد جالب لخته وبیماری ای شبیه ام اس مولتجنسیت و تفاوت های بیناییسرعت فکر کردن چگونه استچگونه آن شکری که می خوریمانگشت نگاری مغز نشان میدآیا مغز تا بزرگسالی توسعبحث درباره پیدایش و منشاحس و ادراک قسمت سومطی یکصد هزار سال اخیر هرچچرا حجم مغز گونه انسان درایا کوچک شدن مغزانسان البرخی نکات از گاید لاین پردو ویژگی انتزاع و قدرت تجقدم زدن و حرکت دید را تغیپیامهای کاربرانهوش مصنوعی الفاگوابزار بقای موجود زنده از تقلید مرحله ای نسبتا پیشداستانها و مفاهیمی اشتبامکانیزمهای دفاعی در برابهوش عاطفی در زنان بیشتر ااختلالات مخچهتوصیه هایی در مصرف ماهیرقیبی قدرتمند در برابر ممرگ انتقال است یا نابود شواسطه ها د رمسیر ایجاد مغارتروز یا خوردگی و التهاتاثیر کپسول نوروهرب بر نريتوکسيمب در درمان ام اسمغز انسان برای شادمانی طژنهای هوش ، کدامنداز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر داروهای ضد التهاب زبان و شناخت حقیقت قسمت چنقش هورمون های تیروئید دکاربرد روباتهای ريز، در از تکینگی تا مغز، از مغز تاثیر رژیم گیاه خواری بر سیاره ابلهاننقص در تشخیص هیجانات عامآیا دست مصنوعی به زودی قاگشایش دروازه جدیدی از طربیماری بیش فعالیجنسیت و تفاوت های بیناییشلیک فراموشیچگونه انتظارات بر ادراک اندوهگین نباش اگر درب یا آیا همه جنایت ها نتیجه بیبحثی در مورد نقش ویتامينحساسیت روانی متفاوتظهور امواج مغزی در مغز مصچرا در مغز انسان، فرورفتایا ابزار هوشمندی یا مغز برخی اثرات مضر ویتامین دديدن با چشم بسته در خواب قدرت انسان در نگاه به ابعسایتهای دیگرهوش مصنوعی از عروسک تا کابزار بقای موجود زنده از تلقین اطلاعات و حافظهدر مانهای کمر دردما انسانها چه اندازه نزدهوشیاری کوانتومیاختلالات حرکتی در انسانتوضیحی ساده در مورد هوش مرموزی از نخستین تمدن بشرمراحل ارتقای پله پله کیهوراپامیل در بارداریارزش حقیقی زبان قسمت اولتاثیر کپسول نوروهرب بر تریواستیگمینمغز انسان رو به کوچک تر شکلرال هیدرات برای خواباناز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر داروی ضد تشنج سدیم زبان و شناخت حقیقت قسمت انقش ژنتیک در درمان اختلاکجای مغز مسئول پردازش تجازدواج های بین گونه ای، رتاثیر رژیم گیاهخواری بر سیاره ابلهانچند جهانیآیا رژیم غذایی گیاهی سلاپمبرولیزوماب در بیماری چبیماری تی تی پیجهش های ژنتیکی مفید در ساشنا در ابهای گرم جنوب نیچگونه باغبانی باعث کاهش انسان قدیم در شبه جزیره عآیا هوش ارثی دریافتی از پبحثی جالب درباره محدودیتخلاصه ای از مطالب همایش معلم به ما کمک میکند تا موچراروياها را به یاد نمی آایا بیماری ام اس (مولتیپبرخی اختلالات عصبی مثانهدی متیل فومارات(زادیوا)(لوب فرونتال یا پیشانی مغهوش مصنوعی از عروسک تا کابزار بقای موجود زنده از تلاش هایی در بیماران قطع در چه مرحله ای از خواب ، رما انسانها چه اندازه نزدهوش، ژنتیکی است یا محیطیاختلالات صحبت کردن در انتکامل چشمرمز و رازهای ارتباط غیر کمزایای شکلات تلخ برای سلورزش هوازی مرتب خیلی به قارزش حقیقی زبان قسمت دومتاثیر کپسول نوروهرب بر سرژیم های غذایی و نقش مهم مغز انسان رو به کوچکتر شدکمردرد و علل آناز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکزبان و شناخت حقیقت قسمت دنقش انتخاب از طرف محیط، نکشف مکانیسم عصبی خوانش پاستفاده از هوش مصنوعی در تاثیر عصاره تغلیظ شده گیسیر آفرینش از روح تا مغز چندین ماده غذایی که ماننآیا راهی برای رفع کم آبی پنج اکتشاف شگفت آور در موبیماری ضعف عضلات نزدیک بجهش های ژنتیکی غیر تصادفشناخت و معرفت، و نقش آن دچگونه جمعیت های بزرگ شکل انسان جدید از چه زمانی پاآیا هوش سریعی که بدون احسبحثی در مورد نقش کلسیم و خواندن ، یکی از شستشو دهنعلایم کمبود ویتامین E را چراروياها را به یاد نمی آایا بدون زبان میتوانیم تبرخی بیماری ها که در آن بدژا وو یا اشنا پنداریلبخند بزن شاید صبح فردا زهوش مصنوعی از عروسک تا کابزار بقای موجود زنده از تلاشی برای درمان قطع نخادر هم تنیدگی کوانتومی و پما با کمک مغز خود مختاريمما تحت کنترل ژنها هستیم یهیچگاه از فشار و شکست نترادامه بحث تکامل چشمتکامل ابزار هوش ، راه پر رویای شفافمسیر دشوار تکامل و ارتقاورزش هوازی ، بهترین تمریارزش حقیقی زبان قسمت سومتاثیر کپسول نوروهرب بر سرژیم غذایی حاوی تخم مرغ ومغز ایندگان چگونه استکمردرد با پوشیدن کفش منااز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکزبان و شناخت حقیقت قسمت سنقش اتصالات بین سلولهای کشف مکانیسمی پیچیده در باستیفن هاوکینگ در مورد هتاریخ همه چیز را ثبت کردهسیستم تعادلی بدنچه زیاد است بر من که در ایآیاما مقهور قوانین فیزیکپوست ساعتی مستقل از مغز دبیماریهای تحلیل عضلانی اجهشهای مفید و ذکاوتی که دشناسایی سلول های ایمنی اچگونه جمعیت های بزرگ شکل انسان عامل توقف رشد مغزآیا هشیاری کوانتومی وجودبحثی در مورد عملکرد لوب فخواب سالم عامل سلامتیفلج بل، فلجی ترسناک که آنعلایم کمبود ویتامین E را نزاع بین جهل و علم رو به پایا تکامل هدفمند استبرخی بیماری های خاص که بددژاوو یا آشناپنداریلرزش ناشی از اسیب به عصبهوش مصنوعی از عروسک تا کابزار بقای موجود زنده از تلاشی جدید در درمان ام اسدرمان های بیماری آلزایمرماه رجبهاوکينگ پیش از مرگش رسالادغام میان گونه های مختلتکامل زبانروبات های ریز در درمان بیمشکلات نخاعیورزش و میگرناز نظر علم اعصاب یا نرووستاثیر گیاه خواری بر رشد وراه های جدید برای قضاوت رمغز ابزار برتر بقاکنفرانس تشنج هتل کوثر اصاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکزبان، وسیله شناسایی محیطنقش حفاظتی مولکول جدید دکشف ارتباط جدیدی از ارتباستیفن هاوکینگ در تفسیر تبدیل تراکت صوتی مصنوعی سیستم دفاعی بدن علیه مغز چهار میلیارد سال تکامل بآزمون ذهنی گربه شرودینگرپیموزایدبیهوش کردن در جراحی و بیمجهشهای مفید و ذکاوتی که دشواهدی از دنیسوان(شبه نئچگونه حافظه را قویتر کنیانعطاف پذیری مکانیسمی علبحثی درباره هوش و تفاوتهخواب سالم عامل سلامتی و یفلج خوابعلت خواب آلودگی بعد از خونزاع بین علم و نادانی رو ایرادهای موجود در خلقت ببرخی توجهات در ببمار پاردانشمندان ژنی از مغز انسلزوم سازگاری قانون مجازاهوش مصنوعی از عروسک تا کابزار بقای موجود زنده از تمایل زیاد به خوردن بستندرمان های جدید میگرنماپروتیلینهاوکينگ پیش از مرگش رسالادغام دو حیطه علوم مغز و تکامل ساختار رگهای مغزی روح رهاییمشاهده آینده از روی مشاهورزش بهترین درمان بیش فعاز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر گیاه خواری بر رشد وراه های جدید برای قضاوت رمغز از بسیاری حقایق می گرکنگره بین المللی سردرد داز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکسفر نامه سفر به بم و جنوب نقش حیاتی تلومر دی ان آ دآیا واکنش های یاد گرفته وکشف جمجمه ای درکوه ایرهواستخوان های کشف شده، ممکتبدیل سلولهای محافط به سسکته مغزیچهار ساعت پس از کشتار خوکإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَپیچیدگی های مغزی در درک زبیوگرافیجاذبه و نقش آن در شکلگیریشاهکار قرننگاهی بر قدرت بینایی درااولین هیبرید بین انسان وبحثی درباره هوش و تفاوتهخواب عامل دسته بندی و حفطفلج خواب چیستعوارض ازدواج و بچه دار شدنزاع بین علم و جهل رو به پاگر نعمت فراموشی نبود بسبرخی سلولهای عصبی در تلادانشمندان روش هاي جدیدی لزوم سازگاری قانون مجازاهوش مصنوعی از عروسک تا کمابزارهای بقای موجود زندتمدن قدیمی ای در جنوب ایردرمان های رایج ام اسدرمان ژنتیکی برای نوآوریمبانی ذهنی سیاه و سفیدهدف از تکامل مغزارتقا و تکامل سنت آفرینش تکامل شناخت انسان با کشفروزه داری و بیمار ی ام اس معنی روزهورزش در کمر درداز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر گیاه خواری بر رشد وراه پیروزی در زندگی چیستمغز برای فراموشی بیشتر ککنگره بین المللی سردرد داز تکینگی تا مغز از مغز تسفرنامه سفر به بم و جنوب نقش داروهاي مختلف معروف آیا آگاهی پس از مرگ از بیگنجینه ای به نام ویتامین اصول سلامت کمرتری فلوپرازینساخت شبکه عصبی با الفباینوار مغزی روشی مهم در تشخافراد آغاز حرکت خودشان رپیوند مغز و سر و چالشهای بیوگرافیحقیقت راستین انسان علم بشبیه سازی میلیون ها جهان نگاهی بر توانایی اجزاي باولین مورد پیوند سر در انبحثی درباره هوش و تفاوتهخودآگاهی و هوشیاريفیلمی بسیار جالب از تغییعید نوروز مبارکنظام مثبت زندگیاگر نعمت فراموشی نبود بسبرخی سيناپسها طی تکامل و دانشمندان روشی برای تبدیممانتین یا آلزیکسا یا ابهوش مصنوعی از عروسک تا کمابزارهای پیشرفته ارتباط تمدن بشری و مغز اخلاقیدرمان جدید میگرن با انتی مجموعه های پر سلولی بدن مهزینه ای که برای اندیشیدارتوکين تراپی روشی جديد تئوری تکامل امروز در درمروش مقابله مغز با محدودیمغز فکر میکند مرگ برای دیوزوز گوشاز آغاز خلقت تا نگاه انساتاثیر گیاه خواری بر رشد ورشته نوروایمونولوژی و نقمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟کندر در بیماریهای التهاباز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکسفرنامه سفر به بم و جنوب نقش روزه داری در سالم و جآیا امکان بازسازی اندامهگیاه خواری و گوشت خوار کداضطراب و ترستری فلوپرازینساخت شبکه عصبی مصنوعی با نورون هاي مصنوعی می توانافزایش قدرت ادراکات و حسپیوند سر، یکی از راه حلهابیان ژن های اسکیزوفرنی دحافظه و اطلاعات در کجاست شبیه سازی سیستم های کوانناتوانی از درمان برخی ویاولین تصویر در تاریخ از سبحثی درباره هوش و تفاوتهخودآگاهی و هوشیاريفیزیکدانان ماشینی برای تعامل کلیدی در کنترل کارآنظریه تکامل در درمان بیماگر تلاش انسان امروز برابررسي علل احتمالي تغيير داروهای مصرفی در ام اسمنابع انرژي پاک سرچشمه حهوش مصنوعی در کامپیوترهاابزارهای دفاعی و بقای موتمساح حد واسط میان مغز کودرمانهای بیماری پارکینسمحل درک احساسات روحانیهستي مادي ای که ما کوچکترارتباط میکروب روده و پارتئوری تکامل در پیشگیری و روش های صرفه جویی در ایجامغز ما کوچکتر از نیم نقطهیک پیشنهاد خوب برای آسان از تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر گیاه خواری بر رشد ورشد مغز علت تمایل انسان بمغز بزرگ چالش است یا منفعکوچک شدن مغز از نئاندرتااز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکسفرنامه سفر به بم و جنوب نقش رژیم غذایی در رشد و اآیا انسان با مغز بزرگش اخگالکانزوماب، دارویی جدیاطلاعاتی عمومی در مورد متسلیم شدن از نورون شروع مساختار شبکه های مغزی ثابنورون های ردیاب حافظهافسردگی و اضطراب در بیماپیشینیان انسان از هفت میبیست تمرین ساده برای جلوحافظه و اطلاعات در کجاست شباهت زیاد بین سلول هاي عناتوانی در شناسایی چهره اولین سلول مصنوعیبحثی درباره هوش و تفاوتهخانواده پایدارفرگشت و تکامل تصادفی محض عسل طبیعی موثر در کنترل بهفت چیز که عملکرد مغز تو ابزار هوش در حال ارتقا ازبررسی و اپروچ جدید بر بیمداروهای ضد بیماری ام اس ومولتیپل اسکلروز در زنان هوش مصنوعی در خدمت خلق وحاثر مضر مصرف طولانی مدت رتنفس هوازی و میتوکندریتنفس هوازی و میتوکندریدرک فرد دیگر و رفتارهای امحل درک احساسات روحانی دهستی ما پس از شروعی چگال ارتباط چاقی و کاهش قدرت بتا 20 سال آینده مغز شما به روش هایی ساده برای کاهش امغز مادران و کودکان در زمیکی از علل محدودیت مغز اماز تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر گیاه خواری بر رشد وزمین زیر خلیج فارس تمدنی مغز بزرگ چالشهای پیش روکودک ایرانی که هوش او از از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکسفرنامه سفر به بم و جنوب نقش زبان در سلطه و قدرت اآیا احتمال دارد رویا از آگامی در درمان بیماریهای اطلاعاتی عمومی در مورد متشنج چیستسخن پاک و ثابتنوروپلاستیسیتی چیستالکتروتاکسی(گرایش و حرکپیشرفتی مستقل از ابزار هبیشتر کمردردها نیازی به حافظه و اطلاعات در کجاستشباهت زیاد بین سلول هاي عنخاع ما تا پایین ستون فقراوکرلیزوماب داروی جدید شبحثی درباره احساسات متفاخطا در محاسبات چیزی کاملفراموش کارها باهوش تر هسعصب حقوق نورولووهفت سین یادگاری از میراث ابزار بقای موجود زنده از بررسی سیستم تعادلی بدن اداروی فامپیریدین یا نورلمواد کوانتومی جدید، ممکنهوش مصنوعی در خدمت خلق وحاثرات مفید قهوهتو دی ان ای خاص ميتوکندريدرک و احساسمحدودیت های حافظه و حافظو هر کس تقوای خدا پیشه کنارتباط هوش ساختار مغز و ژتاثیر مشاهده بر واقعیت بروش صحبت کردن در حال تکاممغز چون ابزار هوش است دلییادگیری مهارت های جدید داز تکنیکی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وزندگی هوشمند در خارج از زمغز حریص برای خون، کلید تکودکان خود را مشابه خود تاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکسفری به آغاز کیهاننقش زبان در سلطه و قدرت اآیا احتمال دارد رویا از آگاهی لازم است برای فهم و بلندی در ذهن ما درک بلندیتغییر الگوی رشد مغزی با زسریعترین کامپیوتر موجودنوشیدن چای برای مغز مفید التهاب شریان تمپورالپاسخ گیاهان در زمان خوردبا هوش مصنوعی خودکار روبحس چشایی و بویاییشش مرحله تکامل چشمنخستین تصویر از سیاهچالهايندگان چگونه خواهند دیدبحثی درباره احساساتی غیرخطا در محاسبات چیزی کاملفراموشی همیشه هم بد نیستعضلانی که طی سخن گفتن چقدهمیشه عسل با موم بخوریمابزار بقای موجود زنده از بررسی علل کمر درد در میانداروی تشنجی دربارداریموجود بی مغزی که می تواندهوش مصنوعی درمانگر کامپیاثرات مضر ماری جواناتولید سلولهای جنسی از سلدرک احساسات و تفکرات دیگمخچه ، فراتر از حفظ تعادلویتامین E برای فعالیت صحارتباط انسانی، محدود به تاثیر نگاه ناظر هوشیار بروشهای نو در درمان دیسک بمغز چگونه صداها را فیلتر یادآوری خواب و رویااز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وزیباترین چیز در افزایش سمغز زنان جوانتر از مغز مرکوری گذرای ناشی از موبایاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکسلولهای بنیادی مصنوعی درنقش سجده بر عملکرد مغزآیا برای تولید مثل همیشه گاهی مغز بزرگ چالش استبه زودی شبکه مغزی به جای تغییر زودتر اتصالات مغزیسرگیجه از شایعترین اختلانوعی سکته مغزی ، وحشتناک امیوتروفیک لترال اسکلروپختگی پس از چهل سالگي به بارداری بدون رحمحس و ادراک (قسمت اول )ششمین کنگره بین المللی سنرمش های مفید در سرگیجهايا اراده آزاد توهم است یبخش دیگری در وجود انسان هدفاع در برابر تغییر ساختفرایند حذف برخی اجزای مغمقالاتهوموارکتوس ها ممکن است دابزار بقای موجود زنده از بزرگ شدن مغز محدود به دورداروی جدید s3 در درمان ام موجودات مقهور ژنها هستندهوش مصنوعی درخدمت خلق وحاجزای پر سلولی بدن انسان توانایی مغز و دیگر اجزای درک تصویر و زبان های مخلتمخچه ابزاري که وظیفه آن فویتامین E در چه مواد غذایارتباط شگفت مغز انسان و فتاثیر نگاه انسان بر رفتاروشهای شناسایی قدرت شنوامغز آیندگان چگونه است ؟ژن هوش و ساختارهای حیاتی از تکینگی تا مغز و از مغز تاثیر گیاه خواری بر رشد وزیرفون داروی ضد ام اسمغزهای کوچک بی احساسکی غایب شدی تا نیازمند دلاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکسلسله مباحث هوش مصنوعینقش غذاها و موجودات درياآیا بزرگ شدن مغز فقط در دگذر زمان کاملا وابسته به بوزون هیگز چیستتغییر عمودی سر انسان از پسردرد و علتهای آنچیزی خارج از مغزهای ما نیامگا سه عامل مهم سلامتپرورش مغز مینیاتوری انسابازگشت از آثار به سوی خداحس و ادراک (قسمت دوم )صرع و درمان های آننرمشهای مهم برای تقویت عايا اراده آزاد توهم است یبرنامه و ساختار پیچیده مدقیق ترین تصاویر از مغز افرد حساس از نظر عاطفی و بتاثیر ویتامین دی بر بیماهوش مصنوعی می تواند بر احابزار بقای موجود زنده از بسیاری از بیماری های جدیداروی جدید ضد میگرنمیهمانهای ناخوانده عامل هوش مصنوعی ساخته هوش طبیاجزایی ناشناخته در شکل گاحساس گذر سریعتر زمانتوازن مهمتر از فعالیت زیدرک عمیق در حیواناتمدارک ژنتیکی چگونه انسانویتامین دی گنجینه ای بزرارتباط شگفت انگیز مغز انتاثیر نگاه انسان بر رفتاروشی برای بهبود هوش عاطفمغز انسان ایا طبیعتا تماژن یا نقشه توسعه مغز و نقاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر انتخاب از طرف محیط زبان چهار حرفی حیات زمینمغزتان را در جوانی سیمکشکاهش التهاب ناشی از بیمااز تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر رو ح و روان بر جسمسم زنبور ، کلیدی برای وارنقش غذاها و موجودات درياآیا تکامل و تغییرات ژنتیگربه شرودینگر و تاثیر مشبیماری گیلن باره و بیمارثبت امواج الکتریکی در عصسردرد تنشنچگونه مغز پیش انسان یا همامروز دانش ژنتیک هیچ ابهآلزایمربازسازي مغز و نخاع چالشی حس و ادراک قسمت چهارمضررهای مصرف شکر و قند بر چرا مغزهای ما ارتقا یافت ای آنکه نامش درمان و یادشبرین نت به جای اینترنتدلایلی که نشان میدهد ما بقانون مندی نقشه ژنتیکی مصفحه اصلیهوش مصنوعی گوگل به کمک تشابزار بقای موجود زنده از تفاوت مغز انسان و میمون هداروی ضد تشنج با قابليت تمیگرن سردردی ژنتیکی که بهوش احساسیاخلاق و علوم اعصابتوسعه برخی شغل ها با هوش درگیری قلب در بیماری ویرمروری بر تشنج و درمان هایواکنش های ناخودآگاه و تقارتباط شگفت انگیز مغز انتاثیر ویتامین دی بر بیماروشی جدید در درمان قطع نخمغز انسان برای ایجاد تمدژنها نقشه ایجاد ابزار هواز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر ترکیبات استاتین (سزبان و بیان، در سایه پیشرنقش قهوه در سلامتیکایروپاکتیک چیستاز تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر رژیم گیاه خواری بر سودمندی موجودات ابزی بر نقش غذاها و موجودات درياآیا خداباوری محصول تکاملگزیده ای از وبینار یا کنفبیماری ای شبیه آلزایمر و جمجمه انسان های اولیهسردرد سکه ایچگونه هموساپينس بر زمین انفجار و توقف تکاملی نشاآیا ما تنها موجودات زنده بحتی علمی درباره تمایل بحس و ادراک قسمت پنجمضررهای شکر بر سلامت مغزچرا حیوانات سخن نمی گوینایندرالبرای پیش بینی آینده مغز ددندان ها را مسواک بزنید تقارچ بی مغز در خدمت موجودسوالات پزشکیهوش مصنوعی گوگل به کمک تشابزار بقای موجود زنده از تفاوتهای جنسیتی راهی براداروی ضد تشنج با قابليت تمیدان مغناطيسي زمین بشر هوش احساسی