ادغام میان گونه های مختلف انسان نماها مسیری برای رسیدن سریع تربه هوش

ادغام میان گونه های مختلف انسان نماها، مسیری برای رسیدن سریع تر، به هوش و مغز بزرگ!

زاد و ولد جنسی، راهی برای ایجاد تمایز بیشتر در نقشه ژنتیکی و محصول این نقشه، یعنی موجود زنده است. و هرچه این گام، جلوتر میرود، تمایزها را بیشتر میکند. معمولا زاد و ولد میان دو گونه مختلف، وجود ندارد ولی استثناهایی هم هست، مثلا گرگ و سگ، با هم رابطه جنسی برقرار میکنند و فرزند حاصل شده، هاسکی است و متفاوت از سگ و متفاوت از گرگ است و اگر میتوانست بچه دار شود با توجه به تمایز بیشتر، کمک زیادی به سیر ارتقا و تکامل میکرد و دست انتخاب طبیعی در گزینش موجود سازگارتر با محیط، بازتر میشد. همین حالت در ازدواج بین اسب و الاغ هم هست. فرزند حاصل شده، قاطر است.

هر دوی این محصولات ناتوان از زاد و ولد هستند.

ولی در سیر تکامل موجودات و سیر تولید ابزار هوش، محصولاتی هم در نتیجه زاد و ولد بین گونه ها هست که هم از مزیت تمایز بیشتر، بهره میبرند و هم از قدرت زاد و ولد جنسی برای تولید تمایز بیشتر، بهره مند است.(مانند زاد و ولد بین نئاندرتال و هموساپینس و یا زاد و ولد بین نئاندرتال و دنیسوان)

عدم امکان زاد و ولد، در محصول ناشی از ادغام دو گونه، میتواند واقعا سدی در برابر سازگاری مفیدی باشد که تکامل از طریق ایجاد تمایز بیشتر در زاد و ولد جنسی ایجاد کرده است و بسیاری از گونههای جانوری را از ارتقای سریعتر و پیشرفته تر باز می دارد.

و اگر روزی با پیشرفت تکنولوژی، بتوان این سد بزرگ را از سر راه تکامل برداشت میتوان انتظار ارتقایی بسیار سریعتر و کامل تر را در گونه های حیوانی و حتی در انسان داشت.

این مورد، یک افسانه نیست و به سادگی میتوان تصور کرد ادغام دو کروموزم در سلول تخم شامپانزه 48 کروموزومی، بتواند سلول تخمی مشابه سلول تخم انسان با 46 کروموزوم درست کند. و با این روش، نه تنها انسان می تواند، سد راه تبدیل فرزندان یک گونه پایین به گونه بالاتر را بردارد بلکه با مداخله ای که صورت میگیرد فرایند تبدیل تخم، نیازمند هزاران بلکه میلیون ها سال برای رسیدن به کروموزومی های موجود مترقی تر نیست.

این روش های فعلا نظری، شاید بتواند ارتقای گونه مورد سلیقه ما را سریعتر کند ولی با کم کردن گونههای در ظاهر بی فایده، میتواند مشکلات زیادی را در فقدان برخی گونه ها ایجاد کند.

این تصور که برخی حیوانات یا گونه ها برای ما بی فایده و بدون سود هستند تصوری اشتباه است. شاید بهره وجود برخی گونه ها برای نگاه سطحی و غیر عمیق ما حس نشود ولی در بررسی های دقیق چرخه های حیات، نقش مفید آنها بسیار برجسته و مهم است.

دنیسوان تیره ای از انسان های ابتدایی است که تقریبا هم دوره با نئاندرتال هستند و در میان آنها زاد و ولد هم وجود دارد.(به نظر میرسد دنیسوان، حدود 287هزار سال قبل پیدا شدهاند و در حدود 55هزار سال قبل، منقرض شده اند.)

تحقیقات نشان می دهد که دختری نوجوان، مادری نئاندرتال و پدری دنیسووان داشته است. این دختربچه- که به نام دنیسووا ۱۱ شناخته می شود- در غار دنیسووا سیبری کشف شده و در زمان مرگ حداقل ۱۳ سال سن داشته است. تحقیقات بیشتر روی استخوان به دست آمده از او نشان می دهد که این دختر حدود ۵۰۰۰۰ سال پیش، فوت کرده است.

این کشفیات از طریق تحقیق روی DNA به دست آمده از استخوان این دختر، به دست آمده است. این DNA با نمونه های مشابه متعلق به نئاندرتال ها، انسان های مدرن و دنیسووان ها مقایسه شد اما شبیه به هیچ کدام نبود. تنها توجیه ممکن برای آرایش DNA این دختر این بود که مادرش نئاندرتال و پدرش دنیسووان بوده باشند(یا برعکس) یعنی این دختر ترکیب دو گونه مختلف انسان است.

ملاقات نئاندرتال ها با دنیسووان ها

نئاندرتال ها (Homo neanderthalensis) تا حدود ۳۰۰۰۰ سال پیش در سرتاسر اروپا و آسیای غربی زندگی می کردند. این گونه انسانی در مناطق مختلف و شرایط جغرافیایی متفاوتی زندگی می کردند و از سه عصر یخبندان، جان سالم به در بردند. یافته ها نشان می دهد که نئاندرتال ها شکارچیانی ماهر بودند و در ساخت ابزارآلات، تبحر داشتند.

اما در مورد دنیسووان ها(Homo sapiens denisova) اطلاعات بسیار کمی داریم. تنها اطلاعات ما برگرفته از کشف چند تکه استخوان است که از غار دنیسووا در سیبری به دست آمده است. ما هنوز به طور دقیق نمی دانیم که دنیسووان ها چه شکلی بوده اند و چه قابلیت ها و مهارت هایی داشته اند.

جالب است بدانید که نئاندرتال ها، دنیسووان ها و انسان های مدرن امروزی، همگی در حدود ۴۰۰۰۰۰ سال پیش جدی مشترک داشته اند!(شکلی از نئاندرتال) حالا با کشف این دختربچه ۵۰۰۰۰ ساله دانشمندان می توانند با قطعیت بگویند که گونه های مختلف انسانی با یکدیگر ملاقات هایی داشته اند و تولید مثل کرده اند.

همان طور که دیدیم این دختر، ترکیب دو گونه مختلف انسان یعنی نئاندرتال و دنیسووان است و شاید به همین دلیل بتوان او را نئا

ندرسووان نامید!

انسان مدرن

نئاندرتال ها و دنیسووان ها تا حدود ۴۰۰۰۰ سال پیش در منطقه اوراسیا زندگی می کرده اند و بعد با انسان های مدرن امروزی جایگزین شده اند. اما قبل از آنکه این جایگزینی اتفاق بیفتد این دو گونه انسانی هرازگاهی به یکدیگر برخورد می کرده اند و تولید مثل می کردند. دانشمندان امروزه معتقدند که این تولیدمثل ها بسیار هم زیاد پیش می آمده است و فرزندان بیشماری از ترکیب دو گونه مختلف انسان به وجود آمده اند. در واقع، جالب است بدانید که اجداد افرادی که در منطقه اقیانوسیه و آسیا زندگی می کنند دارای DNA دنیسووان بوده است. در حالی که انسان های غیرآفریقایی امروزی حداقل دارای ۲-۴ درصد DNA نئاندرتال هستند.

سوال دیگری که مطرح می شود این است که این دو گروه در هنگام برخورد با یکدیگر چه واکنشی داشته اند و چطور با یکدیگر ارتباط برقرار کرده اند؟ چطور یک زن نئاندرتال با یک مرد دنیسووان ملاقات کرده است؟(یا زن دنیسوان و مرد نئاندرتال)

این قبیل پرسش ها ذهن دانشمندان و ما را درگیر می کند و هنوز پاسخ قطعی و روشنی برای آن ها وجود ندارد. اما دانشمندان خوشبین هستند که با تحقیقات بیشتر بتوانند راز زندگی گونه های مختلف انسانی در چندین هزار سال پیش را کشف کنند.

یک تکه از جمجمهدنیسوان برای اولین بار کشف شده است.

و این سهم بزرگی در روشن شدن تعدادی از نمونه ها از یکی از پیچیده ترین شاخه های خانواده هومینین(انسان نماها) دارد. باستان شناس بنس ویولا از دانشگاه تورنتو کشفی را- که تا امروز تایید نشده است- در انتهای ماه مارس در انجمن باستان شناسان آمریکا در سیویلند، اوهایو بیان میکند. در مورد دنیسوان خیلی کم میدانیم و اینها شاخه ای منقرض شده از انسان نماها هستند که گروه خواهری نئاندرتال، به حساب می آید. قبلا فقط چهار دنیسوان شناسایی شده بود و همه آنها در غاری در سیبری بودند.

دنیسوان اول در سال 2010 با مطالعه بر دی ان ای میتوکندری، یک قطعه از استخوان انگشت به دست آمده است و سه مورد دیگر از روی دندان ها کشف شدند.

ژنوم هسته ای نشان داده است که نئاندرتال و دنیسوان، منشأ و جد مشترکی دارند.

قطعه جمجمه کشف شده، قبلا در حدود سه سال قبل از همان غار در سیبری خارج شد.

ویولا میگوید: این خیلی جالب است که ما نهایتا قطعاتی مانند این داشته ایم. این جمجمه، کامل نیست بلکه یک قطعه از جمجمه است. این اطلاعات بیشتری به ما میدهد. در کنار انگشت و دندان این قطعه را هم خوب است داشته باشیم .... ما همیشه حریص بوده ایم او میخندد و میگوید ما همیشه بیشتر میخواهیم.

کشف جدید شامل دو قطعه متصل به هم از پشت است، قسمت چپ استخوان پریتال که کناره ها و سقف جمجمه را تشکیل میدهد. اینها با هم اندازه ای حدود 5 تا 8 سانتی متر را تشکیل میدهند. آنالیز دی ان ای ثابت میکند که قطعه، مربوط به دنیسوان است اگرچه اکنون بر اساس تکنیک های رادیوکربن، بسیار قدیمی است. ویولا و همکارانش بر اساس خلاصه مقاله، قطعات را با موارد مشابه در انسان جدید و نئاندرتال مقایسه کردند.

کریس استرنگر باستان شناس در موزه تاریخ طبیعی در لندن- که در مطالعه شرکت نداشت ولی جلسه کنفرانس را درباره دنیسوان برگزار کرد- می گوید: این حقیقتا یک قطعه کوچک است. امیدواریم قطعات بزرگتر وکاملتری پیدا شود. قطعه پیدا شده، بسیار کوچک است و نمیتوان از روی آن، قطعات دیگر جمجمه را پیدا کرد و بدون اطلاعات ژتیکی نمیتوان آن را دنیسوان خواند. پژوهشگران همچنان در انتظار این هستند که اطلاعات و معلومات بیشتری در مورد دنیسوان پیدا کنند.

پژوهشگران تصور میکنند پیش انسان های منقرض شده، هرچند در سرتاسر آسیا هستند چون بیشتر فسیل ها به میزان کافی حفظ نشدهاند، تا بشود آزمون های ژنتیکی روی آنها انجام داد- پیدا کردن دنیسوان در جاهای دیگر دشوار است .

در سال 2017، پژوهشگران شگفت زده شدند که آیا دو قطعه جمجمه پریتال پیدا شده در چین، از دنیسوان است یا نه. ولی این مورد، تایید نشده است. استرینگر می گوید: این احتمال وجود دارد این فسیل های چینی مانند دیگر موارد در ژوچانگ، با گونه ای- که افرادی مانند من فکر کرده اند- تطابق داشته باشد و ممکن استدنیسوانباشد.

مغز بزرگ چالش است یا منفعزمین زیر خلیج فارس تمدنی کاهش التهاب ناشی از بیماارزش حقیقی زبان قسمت دومتاثیر گیاه خواری بر رشد وچیزی خارج از مغزهای ما نیسریعترین کامپیوتر موجودآیا ما تنها موجودات زنده اضطراب و ترسجمجمه انسان های اولیههوش مصنوعی گوگل به کمک تشعضلانی که طی سخن گفتن چقدبحثی درباره هوش و تفاوتهما تحت کنترل ژنها هستیم یدرمان جدید میگرن با انتی ویتامین دی گنجینه ای بزراگر نعمت فراموشی نبود بستولید سلولهای جنسی از سلمغز بزرگ چالشهای پیش روزندگی هوشمند در خارج از زکایروپاکتیک چیستارزش حقیقی زبان قسمت سومتاثیر انتخاب از طرف محیط چگونه مغز پیش انسان یا همسرگیجه از شایعترین اختلاآیا مغز تا بزرگسالی توسعاطلاعاتی عمومی در مورد مجنسیت و تفاوت های بیناییفلج بل، فلجی ترسناک که آنخواب عامل دسته بندی و حفطهوش مصنوعی گوگل به کمک تشافراد آغاز حرکت خودشان رمقالاتبحثی درباره احساسات متفاماه رجبدرمانهای بیماری پارکینسواکنش های ناخودآگاه و تقاگر تلاش انسان امروز براتوانایی مغز و دیگر اجزای مغز حریص برای خون، کلید تزیباترین چیز در افزایش سکاربرد روباتهای ريزنانواز نظر علم اعصاب یا نرووستاثیر ترکیبات استاتین (سچگونه هموساپينس بر زمین سردرد و علتهای آنآیا هوش ارثی دریافتی از پاطلاعاتی عمومی در مورد مجنسیت و تفاوت های بیناییفلج خوابخودآگاهی و هوشیاريهوش مصنوعی الفاگوافزایش قدرت ادراکات و حستاثیر ویتامین دی بر بیمابحثی درباره احساساتی غیرماپروتیلیندرک فرد دیگر و رفتارهای اواکسن سرطانابزار هوش در حال ارتقا ازتوازن مهمتر از فعالیت زیمغز زنان جوانتر از مغز مرزیرفون داروی ضد ام اسکاربرد روباتهای ريز، در از نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر دپاکین بر بیماری مچگونه آن شکری که می خوریمسردرد تنشنآیا هوش سریعی که بدون احسبلندی در ذهن ما درک بلندیجهش های ژنتیکی مفید در سافلج خواب چیستخودآگاهی و هوشیاريهوش مصنوعی از عروسک تا کالکتروتاکسی(گرایش و حرکصفحه اصلیبخش دیگری در وجود انسان همبانی ذهنی سیاه و سفیددرک و احساسواسطه ها د رمسیر ایجاد مغابزارهای بقای موجود زندتوسعه برخی شغل ها با هوش مغزهای کوچک بی احساسزبان چهار حرفی حیات زمینکجای مغز مسئول پردازش تجاز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر داروهای ضد التهاب چگونه انتظارات بر ادراک سردرد سکه ایآیا هشیاری کوانتومی وجودبه زودی شبکه مغزی به جای جهش های ژنتیکی غیر تصادففیلمی بسیار جالب از تغییخطا در محاسبات چیزی کاملهوش مصنوعی از عروسک تا کالتهاب شریان تمپورالسوالات پزشکیبرنامه و ساختار پیچیده ممجموعه های پر سلولی بدن مدرک احساسات و تفکرات دیگوراپامیل در بارداریابزارهای پیشرفته ارتباط توصیه های غیر دارویی در ستوصیه هایی در مصرف ماهیمغزتان را در جوانی سیمکشزبان و بیان، در سایه پیشرکشف مکانیسم عصبی خوانش پاز آغاز خلقت تا نگاه انساتاثیر داروی ضد تشنج سدیم چگونه باغبانی باعث کاهش سرعت فکر کردن چگونه استآیا واکنش های یاد گرفته وبوزون هیگز چیستجهشهای مفید و ذکاوتی که دفیزیکدانان ماشینی برای تخطا در محاسبات چیزی کاملهوش مصنوعی از عروسک تا کامیوتروفیک لترال اسکلروپیامهای کاربرانبرین نت به جای اینترنتمحل درک احساسات روحانیدرک تصویر و زبان های مخلتورزش هوازی مرتب خیلی به قابزارهای دفاعی و بقای موتوضیحی ساده در مورد هوش منقش قهوه در سلامتیزبان و تکلم برخی بیماریهکشف مکانیسمی پیچیده در باز تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر درجه حرارت بر عملکچگونه جمعیت های بزرگ شکل شلیک فراموشیآیا آگاهی پس از مرگ از بیبیماری گیلن باره و بیمارجهشهای مفید و ذکاوتی که دفرگشت و تکامل تصادفی محض دفاع در برابر تغییر ساختهوش مصنوعی از عروسک تا کامگا سه عامل مهم سلامتسایتهای دیگربرای پیش بینی آینده مغز دمحل درک احساسات روحانی ددرک عمیق در حیواناتورزش هوازی ، بهترین تمریاثر مضر مصرف طولانی مدت رورزش و میگرناثرات مفید قهوهتکامل چشمنقش مهاجرت در توسعه نسل ازبان و شناخت حقیقت قسمت چکشف ارتباط جدیدی از ارتباز تکنیکی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکچگونه جمعیت های بزرگ شکل شنا در ابهای گرم جنوب نیآیا امکان بازسازی اندامهبیماری ای شبیه ام اس مولتجاذبه و نقش آن در شکلگیریفراموش کارها باهوش تر هسدقیق ترین تصاویر از مغز اهوش مصنوعی از عروسک تا کامروز دانش ژنتیک هیچ ابهبرخی نکات از گاید لاین پرمحدودیت های حافظه و حافظدرگیری اعصاب به علت میتوورزش بهترین درمان بیش فعاثرات مضر ماری جواناتکامل ابزار هوش ، راه پر نقش هورمون های تیروئید دزبان و شناخت حقیقت قسمت اکشف جمجمه ای درکوه ایرهواز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکچگونه حافظه را قویتر کنیشناخت و معرفت، و نقش آن دآیا انسان با مغز بزرگش اخبیماری بیش فعالیحافظه و اطلاعات در کجاست فراموشی همیشه هم بد نیستدلایلی که نشان میدهد ما بهوش مصنوعی از عروسک تا کمانفجار و توقف تکاملی نشابرخی اثرات مضر ویتامین دمخچه ، فراتر از حفظ تعادلرقیبی قدرتمند در برابر ممخچه ابزاري که وظیفه آن فرموزی از نخستین تمدن بشرورزش در کمر درداجزای پر سلولی بدن انسان تکامل زباننقش ژنتیک در درمان اختلازبان و شناخت حقیقت قسمت دگنجینه ای به نام ویتامین از تکینگی تا مغز و از مغز تاثیر درجه حرارت بر عملکنگاهی بر قدرت بینایی دراشناسایی سلول های ایمنی اآیا احتمال دارد رویا از آبیماری تی تی پیحافظه و اطلاعات در کجاست فرایند حذف برخی اجزای مغدو ویژگی انتزاع و قدرت تجهوش مصنوعی از عروسک تا کمانگشت نگاری مغز نشان میدبرخی اختلالات عصبی مثانهمدارک ژنتیکی چگونه انسانرمز و رازهای ارتباط غیر کوزوز گوشاجزایی ناشناخته در شکل گتکامل ساختار رگهای مغزی نقش انتخاب از طرف محیط، نزبان و شناخت حقیقت قسمت سگیاه خواری و گوشت خوار کداز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنگاهی بر توانایی اجزاي بشواهدی از دنیسوان(شبه نئآیا احتمال دارد رویا از آبیماری ضعف عضلات نزدیک بحافظه و اطلاعات در کجاستفرد حساس از نظر عاطفی و بديدن با چشم بسته در خواب هوش مصنوعی در کامپیوترهااندوهگین نباش اگر درب یا برخی بیماری ها که در آن بمروری بر تشنج و درمان هایرویای شفافیک پیشنهاد خوب برای آسان احساس گذر سریعتر زمانتکامل شناخت انسان با کشفنقش اتصالات بین سلولهای زبان، وسیله شناسایی محیطگالکانزوماب، دارویی جدیاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکناتوانی از درمان برخی ویشاهکار قرنآیا برای تولید مثل همیشه بیماریهای تحلیل عضلانی احس چشایی و بویاییقانون مندی نقشه ژنتیکی مدی متیل فومارات(زادیوا)(هوش مصنوعی در خدمت خلق وحانسان قدیم در شبه جزیره عبرخی توجهات در ببمار پارمرکز خنده در کجای مغز استروبات های ریز در درمان بییکی از علل محدودیت مغز اماخلاق و علوم اعصابتئوری تکامل امروز در درمنقش حفاظتی مولکول جدید دسفر نامه سفر به بم و جنوب گامی در درمان بیماریهای از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکناتوانی در شناسایی چهره شبیه سازی میلیون ها جهان آیا بزرگ شدن مغز فقط در دبیهوش کردن در جراحی و بیمحس و ادراک (قسمت اول )قارچ بی مغز در خدمت موجوددژا وو یا اشنا پنداریهوش مصنوعی در خدمت خلق وحانسان جدید از چه زمانی پابرخی سيناپسها طی تکامل و مرگ انتقال است یا نابود شروح رهایییادگیری مهارت های جدید داختلال در شناسایی حروف و تئوری تکامل در پیشگیری و نقش حیاتی تلومر دی ان آ دسفرنامه سفر به بم و جنوب گاهی لازم است برای فهم و از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنخاع ما تا پایین ستون فقرشبیه سازی سیستم های کوانآیا تکامل و تغییرات ژنتیبیوگرافیحس و ادراک (قسمت دوم )قدرت انسان در نگاه به ابعدژاوو یا آشناپنداریهوش مصنوعی درمانگر کامپیانسان عامل توقف رشد مغزبررسي علل احتمالي تغيير مراحل ارتقای پله پله کیهروزه داری و بیمار ی ام اس یادآوری خواب و رویااختلالات مخچهتا 20 سال آینده مغز شما به نقش داروهاي مختلف معروف سفرنامه سفر به بم و جنوب گاهی مغز بزرگ چالش استاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنخستین تصویر از سیاهچالهشباهت زیاد بین سلول هاي عآیا خداباوری محصول تکاملبیوگرافیحس و ادراک قسمت چهارملوب فرونتال یا پیشانی مغدانشمندان ژنی از مغز انسهوش مصنوعی درخدمت خلق وحانعطاف پذیری مکانیسمی علبررسی و اپروچ جدید بر بیممزایای شکلات تلخ برای سلروش مقابله مغز با محدودیژن هوش و ساختارهای حیاتی اختلالات حرکتی در انسانتاثیر مشاهده بر واقعیت بنقش روزه داری در سالم و جسفرنامه سفر به بم و جنوب گذر زمان کاملا وابسته به از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنرمش های مفید در سرگیجهشباهت زیاد بین سلول هاي عآیا دلفین ها می تواند از بیان ژن های اسکیزوفرنی دحس و ادراک قسمت پنجملبخند بزن شاید صبح فردا زدانشمندان روش هاي جدیدی هوش مصنوعی ساخته هوش طبیاولین هیبرید بین انسان وبررسی سیستم تعادلی بدن امسیر دشوار تکامل و ارتقاروش های صرفه جویی در ایجاژن یا نقشه توسعه مغز و نقاختلالات صحبت کردن در انتاثیر نگاه انسان بر رفتانقش رژیم غذایی در رشد و اسفرنامه سفر به بم و جنوب گربه شرودینگر و تاثیر مشاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر رو ح و روان بر جسمنرمشهای مهم برای تقویت عشش مرحله تکامل چشمآیا دست مصنوعی به زودی قابیست تمرین ساده برای جلوحس و ادراک قسمت سوملرزش ناشی از اسیب به عصبدانشمندان روشی برای تبدیهوش احساسیاولین مورد پیوند سر در انبررسی علل کمر درد در میانمشکلات نخاعیروش هایی ساده برای کاهش اژنها نقشه ایجاد ابزار هوادامه بحث تکامل چشمتاثیر نگاه انسان بر رفتانقش زبان در سلطه و قدرت اسلولهای بنیادی مصنوعی درگزیده ای از وبینار یا کنفاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر رژیم گیاه خواری بر چرا مغزهای ما ارتقا یافت ششمین کنگره بین المللی سآیا رژیم غذایی گیاهی سلابیشتر کمردردها نیازی به حساسیت روانی متفاوتلزوم سازگاری قانون مجازاداروهای مصرفی در ام اسهوش احساسیاولین تصویر در تاریخ از سبزرگ شدن مغز محدود به دورمشاهده آینده از روی مشاهروش صحبت کردن در حال تکامژنها ، مغز و ارادهادغام میان گونه های مختلتاثیر ویتامین دی بر بیمانقش زبان در سلطه و قدرت اسلسله مباحث هوش مصنوعیگزارش یک مورد جالب لخته واز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر رژیم گیاه خواری بر چرا حیوانات سخن نمی گوینصرع و درمان های آنآیا راهی برای رفع کم آبی با هوش مصنوعی خودکار روبخلاصه ای از مطالب همایش ملزوم سازگاری قانون مجازاداروهای ضد بیماری ام اس وهوش عاطفی بیشتر در زناناولین سلول مصنوعیبسیاری از بیماری های جدیمغز ما کوچکتر از نیم نقطهروشهای نو در درمان دیسک بژنهای هوش ، کدامندادغام دو حیطه علوم مغز و تاثیر ژنها بر اختلالات خنقش غذاها و موجودات درياسم زنبور ، کلیدی برای وارگشایش دروازه جدیدی از طراز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر رژیم گیاه خواری بر چرا حجم مغز گونه انسان درضررهای مصرف شکر و قند بر آیاما مقهور قوانین فیزیکبارداری بدون رحمخواندن ، یکی از شستشو دهنممانتین یا آلزیکسا یا ابداروی فامپیریدین یا نورلهوش عاطفی در زنان بیشتر ااوکرلیزوماب داروی جدید شتفاوت مغز انسان و میمون همغز چون ابزار هوش است دلیروشهای شناسایی قدرت شنواکلرال هیدرات برای خوابانارتقا و تکامل سنت آفرینش تاثیر کپسول نوروهرب بر ننقش غذاها و موجودات درياسودمندی موجودات ابزی بر پمبرولیزوماب در بیماری چاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر رژیم گیاهخواری بر چرا در مغز انسان، فرورفتضررهای شکر بر سلامت مغزآزمون ذهنی گربه شرودینگربازگشت از آثار به سوی خداخواب سالم عامل سلامتیمنابع انرژي پاک سرچشمه حداروی تشنجی دربارداریهوشیاری کوانتومیايندگان چگونه خواهند دیدتفاوتهای جنسیتی راهی برامغز چگونه صداها را فیلتر روشی برای بهبود هوش عاطفکمردرد و علل آنارتوکين تراپی روشی جديد تاثیر کپسول نوروهرب بر تنقش غذاها و موجودات درياسیاهچاله و تکینگی ابتدایپنج اکتشاف شگفت آور در مواز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر عصاره تغلیظ شده گیچراروياها را به یاد نمی آطی یکصد هزار سال اخیر هرچإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَبازسازي مغز و نخاع چالشی خواب سالم عامل سلامتی و یمولتیپل اسکلروز در زنان داروی جدید s3 در درمان ام هوش، ژنتیکی است یا محیطیايا اراده آزاد توهم است یتقلید مرحله ای نسبتا پیشمغز آیندگان چگونه است ؟روشی جدید در درمان قطع نخکمردرد با پوشیدن کفش مناارتباط میکروب روده و پارتاثیر کپسول نوروهرب بر سنقشه مغزی هر فرد منحصر بهسیاره ابلهانپیموزایداز تکینگی تا مغز- از مغز تبدیل تراکت صوتی مصنوعی چراروياها را به یاد نمی آظهور امواج مغزی در مغز مصبحتی علمی درباره تمایل بمواد کوانتومی جدید، ممکنداروی جدید ضد میگرنهیچگاه از فشار و شکست نترايا اراده آزاد توهم است یتلقین اطلاعات و حافظهمغز انسان ایا طبیعتا تماروشی جدید در درمان سکته مکنفرانس تشنج هتل کوثر اصارتباط چاقی و کاهش قدرت بتاثیر کپسول نوروهرب بر سچند جهانیسیاره ابلهانپیچیدگی های مغزی در درک زاز تکینگی تا مغز- از مغز تبدیل سلولهای محافط به سنزاع بین جهل و علم رو به پعلم به ما کمک میکند تا موبحث درباره پیدایش و منشاموجود بی مغزی که می تواندداروی ضد تشنج با قابليت تهاوکينگ پیش از مرگش رسالای آنکه نامش درمان و یادشتلاش هایی در بیماران قطع مغز انسان برای شادمانی طريتوکسيمب در درمان ام اسکنگره بین المللی سردرد دارتباط هوش ساختار مغز و ژتاثیر گیاه خواری بر رشد وچندین ماده غذایی که ماننسیر آفرینش از روح تا مغز پیوند مغز و سر و چالشهای از تکینگی تا مغز- از مغزتتری فلوپرازیننزاع بین علم و نادانی رو علایم کمبود ویتامین E را بحثی در مورد نقش ویتامينموجودات مقهور ژنها هستندداروی ضد تشنج با قابليت تهاوکينگ پیش از مرگش رسالایندرالتلاشی برای درمان قطع نخامغز انسان برای شادمانی طریواستیگمینکنگره بین المللی سردرد دارتباط انسانی، محدود به تاثیر گیاه خواری بر رشد وچه زیاد است بر من که در ایسیستم تعادلی بدنپیوند سر، یکی از راه حلهااز تکینگی تا مغز، از مغز تری فلوپرازیننزاع بین علم و جهل رو به پعلایم کمبود ویتامین E را بحثی جالب درباره محدودیتمیهمانهای ناخوانده عامل داستانها و مفاهیمی اشتباهدف از تکامل مغزایا کوچک شدن مغزانسان التلاشی جدید در درمان ام اسمغز انسان رو به کوچک تر شرژیم غذایی حاوی تخم مرغ وکندر در بیماریهای التهابارتباط شگفت مغز انسان و فتاثیر گیاه خواری بر رشد وچهار میلیارد سال تکامل بسیستم دفاعی بدن علیه مغز پیشینیان انسان از هفت میازدواج های بین گونه ای، رتسلیم شدن از نورون شروع منظریه تکامل در درمان بیمعلت خواب آلودگی بعد از خوبحثی در مورد نقش کلسیم و میگرن سردردی ژنتیکی که بدر مانهای کمر دردهزینه ای که برای اندیشیدایا ابزار هوشمندی یا مغز تمایل زیاد به خوردن بستنمغز انسان رو به کوچکتر شدراه های جدید برای قضاوت رکوچک شدن مغز از نئاندرتاارتباط شگفت انگیز مغز انتاثیر گیاه خواری بر رشد وچهار ساعت پس از کشتار خوکسکته مغزیپیشرفتی مستقل از ابزار هاستفاده از هوش مصنوعی در تشنج چیستهفت چیز که عملکرد مغز تو عوارض ازدواج و بچه دار شدبحثی در مورد عملکرد لوب فمیدان مغناطيسي زمین بشر در چه مرحله ای از خواب ، رهستي مادي ای که ما کوچکترایا بیماری ام اس (مولتیپتمدن قدیمی ای در جنوب ایرمغز ایندگان چگونه استراه های جدید برای قضاوت رکودک ایرانی که هوش او از ارتباط شگفت انگیز مغز انتاثیر گیاه خواری بر رشد ونوار مغزی روشی مهم در تشخساخت شبکه عصبی با الفبایپاسخ گیاهان در زمان خورداستیفن هاوکینگ در مورد هتغییر الگوی رشد مغزی با زهفت سین یادگاری از میراث عید نوروز مبارکبحثی درباره هوش و تفاوتهمکانیزمهای دفاعی در برابدر هم تنیدگی کوانتومی و پهستی ما پس از شروعی چگال ایا بدون زبان میتوانیم تتمساح حد واسط میان مغز کومغز ابزار برتر بقاراه پیروزی در زندگی چیستکودکان خود را مشابه خود تارتباط غیرکلامی بین انساتاثیر گیاه خواری بر رشد ونورون هاي مصنوعی می توانساخت شبکه عصبی مصنوعی با پختگی پس از چهل سالگي به استیفن هاوکینگ در تفسیر تغییر زودتر اتصالات مغزیهمیشه عسل با موم بخوریمعامل کلیدی در کنترل کارآبحثی درباره هوش و تفاوتهما انسانها چه اندازه نزددرمان های بیماری آلزایمرو هر کس تقوای خدا پیشه کنایا تکامل هدفمند استتنفس هوازی و میتوکندریمغز برای فراموشی بیشتر کرشته نوروایمونولوژی و نقکوری گذرای ناشی از موبایارتروز یا خوردگی و التهاتاثیر گیاه خواری بر رشد ونوروپلاستیسیتی چیستساختار شبکه های مغزی ثابپرورش مغز مینیاتوری انسااستخوان های کشف شده، ممکتغییر عمودی سر انسان از پهوموارکتوس ها ممکن است دعسل طبیعی موثر در کنترل ببحثی درباره هوش و تفاوتهما انسانها چه اندازه نزددرمان های جدید میگرنویتامین E برای فعالیت صحایرادهای موجود در خلقت بتنفس هوازی و میتوکندریمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟رشد مغز علت تمایل انسان بکی غایب شدی تا نیازمند دلارزش حقیقی زبان قسمت اولتاثیر گیاه خواری بر رشد ونوشیدن چای برای مغز مفید سخن پاک و ثابتآلزایمراصول سلامت کمرثبت امواج الکتریکی در عصهوش مصنوعی می تواند بر احعصب حقوق نورولووبحثی درباره هوش و تفاوتهما با کمک مغز خود مختاريمدرمان های رایج ام اسویتامین E در چه مواد غذایاگر نعمت فراموشی نبود بستو دی ان ای خاص ميتوکندري