زمین زیر خلیج فارس تمدنی گم شده را نشان میدهد

زمین زیر خلیج فارس، تمدنی گم شده را نشان میدهد که همه انسانها میراث دار آن تمدن بزرگ هستند. آیا روزی خواهیم توانست آن تمدن بزرگ را بشناسیم؟! و هنوز هم آثار بسیاری در کنار خلیج فارس هست که آن تمدن بزرگ را رد یابی می کند؛ از دره شگفت انگیز ستارگان و آثار شگفت آن- که نشان از هجومی سیل آسا از آب دریا دارد- تا چال کوه جزیره قشم- که نشان از هجوم آب شور بر تنگه ای سیراب از آب شیرین دارد تا جنگل های زنده حرا در میان آبهای شور خلیج

تا ماهی های دوگانه زیست جزیره قشم- که هم در آب زندگی می کنند و هم در خشکی و میراث تکامل موجودات آبزی را در انتقال به خشکی برای به دست آوردن اکسیژن بیشتر، نشان می دهد؛

و دلفينهاي پستاندار جزیره هنگام که سیر جابجايي را از خشکی به دريا در موجودات سنگین وزن زمین، با حفظ توان استفاده از اکسیژن غنی هوا نشان میدهد!!

(توصیه ميشود به سفرنامه سفر به جزیره زیبای قشم در همین کانال مراجعه شود)

زیر خلیج فارس، یک زمین مستعد و حاصل خيز بوده است و شاید نخستین انسانها- خارج از آفریقا- در حدود 75000 تا 100000 سال قبل در آنجا زندگی می کرده اند!

منطقه زیر خلیج فارس، منطقه ای به بزرگی انگلستان است که بعدها آب، آن را پوشانده است. در حدود 8000 سال قبل، این سرزمین، به وسیله اقیانوس هند بلعیده شد. این چیزی است که دانشمندان می گویند.

مطالعه ای که در دسامبر امسال، در مجله
current arthropology
انجام شد، نکات مهمی درباره تاریخچه زندگي انسان دارد.

برای نمونه دانشمندان، شک داشتند انسان مدرن چه زمانی از آفریقا خارج گردید و آن را در حدود 125 هزار سال قبل میدانستند و بعدها تحقیقات، آن را حدود 60000 سال قبل دانست.

محققی به نام جفري رز- که یک باستان شناس در دانشگاه بيرمنگهام در انگلستان است- می گوید: تاریخ قابل قبولتر در مورد خليج، نمونه ای است که جدیدا پذیرفته شدهاست

من تصور میکنم تئوری Jeff تصویر درستی را نشان میدهد و برخی حقایق را آشکار می سازدروبرت کارتر از دانشگاه
Oxford Brooks
در انگلستان، به مجله ليوساينس اینطور گفت و ادامه داد این مطالعه شاید همه دانسته های ما در مورد مهاجرت بیرون از آفریقا را از نو بنگارد

ویکتور سرني- که يک باستان شناس در پراگ است- در مورد یافته های رز، آن را یک تئوری فوق العاده می داند و می گوید نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد تا این نظریه تایید گردد.

کارتر و سرني در مورد انسان هایی- که در منطقه زیرین خلیج ساکن بودند- تحقيق نموده اند . با فرض اینکه جوامع نئاندرتال در کناره های شمالی رودهای دجله و فرات و مناطق مدیترانه شرقی، حضور داشتند، این مناطق ممکن است منطقه دقیق و فاصل بین انسان مدرن و نئاندرتال باشد این مطلب را رز به ليوساينس گفت.

در حقیقت، مدارک جدید به دست آمده از پیگیری ژنوم نئاندرنال، نشان دهنده مخلوط شدن آن با ژنوم ما است، يعنی ما بخشی از مردان غارنشین هستیم.

خلیج و تنگه اوسيس(آبادی و جای امن) در خلیج فارس، یک منطقه گود بوده است- که از 75000 تا 8000 سال قبل وجود داشته و یک منطقه حاصل خیز را در لبه جنوبی این هلال حاصل خیز، تشکیل میداده است و این بر اساس یافته های تاریخی در سطح دریاست.

و به نظر می رسد یک پناهگاه خوب در مقایسه با بیابانهای اطرافیان بوده است چون با آب شیرین دجله و فرات و کارون و کرخه، آبیاری می شده است. به علاوه جریانها و بادهای دریایی سطحی هم وجود داشته است. در انتهای دوره يخچالها این تنگه بزرگترین اندازه را داشت.

در حقیقت در سالهای اخیر، باستان شناسان شواهدی از موج سکونت انسانی را در طول کناره های خلیج، در حدود 7500 سال قبل، یافته اند. مطالعاتی که بر اساس بیش از 60 سایت معتبر باستان شناسی، منتشر شده است نشان می دهد که اين مسکنها، ساختشان بسیار خوب بود و خانه های سنگی، شبکه های حمل و نقل به دوردست، حیوانات اهلی, سفالگري اي بسیار استادانه، و حتی مدارکی از قدیمی ترین کشتی ها در دنیا، در آنجا وجود داشته است

علاوه بر این خانه ها و مسکن ها، رز تصور می کند که جمعیت های نخستین، در کف خلیج بوده اند و بعد ناپدید شده اند. شاید پیدا کردن چنین جماعتهاي پیشرفته اي در طول ساحل دریا، مرتبط با سيل و طغیان آب به سوي کف خلیج فارس در حدود 8000 سال قبل بوده است. رز این را می گوید.

این جمعیتهاي جدید ممکن است از دل خلیج آمده باشند و با بالا آمدن سطح آب- که مانند سیلی بر این سرزمين حاصل خیز هجوم آورد - مهاجرت کردند و این سرزمين حاصلخیز با آبهای اقیانوس هند پر شد.

مهم ترین مدارک از اقامت انسان در خلیج در سایت جدید باستان شناسی به نام jebel faya آمده است. این شواهد در کف خلیج حدود چهار سال قبل کشف شد.

هنس پیتر از دانشگاه توبينگن در آلمان 3 کمپ و اقامتگاه مربوط به عصر حجر را در فاصله زمانی 25000 تا 125000 سال قبل پیدا کرد. این سايت و دیگر سایت
های باستان شناسی می گویند نخستین گروه های انسانی در اطراف کف خلیج در طول دوره پليستوسن انتهایی، زندگی می کردند.
برای یافتن مدارک محکم برای آن جمعیتهای انسانی در پليستوسن یا ابتدای دوره سنگ رز میگوید : دانشمندان نيازمند یافتن شواهدی از وسایل سنگی پراکنده زیر خلیج فارس هستند. برای دوره نوسنگی بسیار شگفت انگیز است که برخی مدارک و اسناد برای ساختارهای دست انسان یافت شود که مربوط به آن دوره در خلیج باشد (دوره پليستوسن دوره زمین شناسی پیدایش انسان یا موجود دو پایی به نام ارديثيبيموس به عنوان جد انسان امروز و صاحب مغز بزرگ است)

کارتر مي گويد: ما باید یک منطقه غرق شده را در زیر آبها پیدا کنیم. این ممکن است نیازمند به تحقیقی وسیع در مناطقی مشخص باشد.
سرمي می گوید با يافتن برخی فسيلها از انسان در جنوب آفریقا، دارای ساختار آناتوميکي جدید- که عمر آن در حدود 100000 سال است- میتوان به این احتمال دست یافت

و در اینجا برخی افسانه هاي غیر علمی هم وجود دارد. رز آنها را مطرح میکند: تقریبا هر تمدنی که در جنوب بین النهرین میزیسته اند برخی افسانه سراييها درباره نوعی از افسانه طوفان و سیل داشته اند. هرچند نامها تغییر یافته است. این داستان ها از 2500 قبل از ميلاد تا سفر آفرینش در تورات تا آیه قرآنی، وجود دارد رز میگوید.(توصیه میشود جهت بررسی صحت آن چیزی که جفري رز آن را افسانه های طوفان در کتاب های آسمانی می خواند و ارتباط آن با کشفیات جدید در مورد خلیج فارس، به کتاب توهم الحاد نوشته احمد الحسن، فصل پنجم، بحث طوفان نوح مراجعه شود.
almahdyoon.co/doa.html)

شاید مدارکی زیر خلیج فارس باشد هرچند این شبیه یک اردک یا غواصی اردک یا صدای اردک باشد!! ما حداقل باید احتمال آنکه یک پرنده آبزی از خانواده اردکيان را در دست خود ببینیم داشته باشیم!!رز به دوگلاس آدامس اينطور می گوید.

چرا حیوانات سخن نمی گویناولین مورد پیوند سر در انبحث درباره پیدایش و منشادی متیل فومارات(زادیوا)(هوش، ژنتیکی است یا محیطیتلاشی جدید در درمان ام اسروش های صرفه جویی در ایجامبانی ذهنی سیاه و سفیدکندر در بیماریهای التهابتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش حیاتی تلومر دی ان آ دآیا ما تنها موجودات زنده شاهکار قرناز تکینگی تا مغز از مغز تتغییر عمودی سر انسان از پچرا حجم مغز گونه انسان دراولین تصویر در تاریخ از سبحثی در مورد نقش ویتاميندژا وو یا اشنا پنداریفلج بل، فلجی ترسناک که آنهاوکينگ پیش از مرگش رسالتمایل زیاد به خوردن بستنروش هایی ساده برای کاهش امجموعه های پر سلولی بدن مکودک ایرانی که هوش او از زبان و شناخت حقیقت قسمت داخلاق و علوم اعصابتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش داروهاي مختلف معروف آیا مغز تا بزرگسالی توسعشباهت زیاد بین سلول هاي عاز تکینگی تا مغز از مغز تثبت امواج الکتریکی در عصچرا در مغز انسان، فرورفتايندگان چگونه خواهند دیدبحثی جالب درباره محدودیتدژاوو یا آشناپنداریفلج خوابهاوکينگ پیش از مرگش رسالتمدن قدیمی ای در جنوب ایرروش صحبت کردن در حال تکاممحل درک احساسات روحانیکودکان خود را مشابه خود تزبان و شناخت حقیقت قسمت ساختلال در شناسایی حروف و تاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش روزه داری در سالم و جآیا هوش ارثی دریافتی از پشباهت زیاد بین سلول هاي عاز تکینگی تا مغز- از مغز جنسیت و تفاوت های بیناییچراروياها را به یاد نمی آايا اراده آزاد توهم است یبحثی در مورد نقش کلسیم و دانشمندان ژنی از مغز انسفلج خواب چیستهدف از تکامل مغزتمساح حد واسط میان مغز کوروشهای نو در درمان دیسک بمحل درک احساسات روحانی دکوری گذرای ناشی از موبایزبان، وسیله شناسایی محیطاختلالات مخچهتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش زبان در سلطه و قدرت اآیا هوش سریعی که بدون احسشش مرحله تکامل چشماز تکینگی تا مغز- از مغز جنسیت و تفاوت های بیناییچراروياها را به یاد نمی آايا اراده آزاد توهم است یبحثی در مورد عملکرد لوب فدانشمندان روش هاي جدیدی فیلمی بسیار جالب از تغییهزینه ای که برای اندیشیدتنفس هوازی و میتوکندریروشهای شناسایی قدرت شنوامحدودیت های حافظه و حافظکی غایب شدی تا نیازمند دلسفر نامه سفر به بم و جنوب اختلالات حرکتی در انسانتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش زبان در سلطه و قدرت اآیا هشیاری کوانتومی وجودصرع و درمان های آناز تکینگی تا مغز- از مغزتجهش های ژنتیکی مفید در ساجهش های ژنتیکی غیر تصادفنزاع بین جهل و علم رو به پایا کوچک شدن مغزانسان البحثی درباره هوش و تفاوتهدانشمندان روشی برای تبدیفیزیکدانان ماشینی برای تهستي مادي ای که ما کوچکترتنفس هوازی و میتوکندریروشی برای بهبود هوش عاطفمخچه ، فراتر از حفظ تعادلکاهش التهاب ناشی از بیماسفرنامه سفر به بم و جنوب اختلالات صحبت کردن در انتاثیر انتخاب از طرف محیط نقش غذاها و موجودات درياآیا واکنش های یاد گرفته وضررهای مصرف شکر و قند بر از تکینگی تا مغز، از مغز جهشهای مفید و ذکاوتی که دنزاع بین علم و نادانی رو ایا ابزار هوشمندی یا مغز بحثی درباره هوش و تفاوتهداروهای مصرفی در ام اسفراموشی همیشه هم بد نیستهستی ما پس از شروعی چگال تو دی ان ای خاص ميتوکندريروشی جدید در درمان قطع نخمخچه ابزاري که وظیفه آن فکایروپاکتیک چیستسفرنامه سفر به بم و جنوب ادامه بحث تکامل چشمتاثیر ترکیبات استاتین (سنقش غذاها و موجودات درياآیا آگاهی پس از مرگ از بیضررهای شکر بر سلامت مغزازدواج های بین گونه ای، راستفاده از هوش مصنوعی در جهشهای مفید و ذکاوتی که دنظریه تکامل در درمان بیمایا بیماری ام اس (مولتیپبحثی درباره هوش و تفاوتهداروهای ضد بیماری ام اس وفرایند حذف برخی اجزای مغو هر کس تقوای خدا پیشه کنتولید سلولهای جنسی از سلروشی جدید در درمان سکته ممدارک ژنتیکی چگونه انسانکاربرد روباتهای ريزنانوسفرنامه سفر به بم و جنوب ادغام میان گونه های مختلتاثیر دپاکین بر بیماری منقش غذاها و موجودات درياآیا امکان بازسازی اندامهطی یکصد هزار سال اخیر هرچاستیفن هاوکینگ در مورد هجاذبه و نقش آن در شکلگیریهفت چیز که عملکرد مغز تو ایا بدون زبان میتوانیم تبحثی درباره هوش و تفاوتهداروی فامپیریدین یا نورلفرد حساس از نظر عاطفی و بویتامین E برای فعالیت صحتوانایی مغز و دیگر اجزای ريتوکسيمب در درمان ام اسمرگ انتقال است یا نابود شکاربرد روباتهای ريز، در سفرنامه سفر به بم و جنوب ادغام دو حیطه علوم مغز و تاثیر داروهای ضد التهاب نقشه مغزی هر فرد منحصر بهآیا انسان با مغز بزرگش اخعلم به ما کمک میکند تا موعلایم کمبود ویتامین E را استیفن هاوکینگ در تفسیر حافظه و اطلاعات در کجاست هفت سین یادگاری از میراث ایا تکامل هدفمند استبحثی درباره هوش و تفاوتهداروی تشنجی دربارداریقانون مندی نقشه ژنتیکی مویتامین E در چه مواد غذایتوازن مهمتر از فعالیت زیراه های جدید برای قضاوت رمزایای شکلات تلخ برای سلکجای مغز مسئول پردازش تجسلولهای بنیادی مصنوعی درارتقا و تکامل سنت آفرینش تاثیر داروی ضد تشنج سدیم چندین ماده غذایی که ماننآیا احتمال دارد رویا از آعلایم کمبود ویتامین E را استخوان های کشف شده، ممکحافظه و اطلاعات در کجاست همیشه عسل با موم بخوریمایرادهای موجود در خلقت ببحثی درباره احساسات متفاداروی ضد تشنج با قابليت تقارچ بی مغز در خدمت موجودویتامین دی گنجینه ای بزرتوسعه برخی شغل ها با هوش راه های جدید برای قضاوت رمشکلات نخاعیکشف مکانیسم عصبی خوانش پسلسله مباحث هوش مصنوعیارتوکين تراپی روشی جديد تاثیر درجه حرارت بر عملکچه زیاد است بر من که در ایآیا احتمال دارد رویا از آعوارض ازدواج و بچه دار شداصول سلامت کمرحافظه و اطلاعات در کجاستهوش مصنوعی می تواند بر احاگر نعمت فراموشی نبود بسبحثی درباره احساساتی غیرداروی ضد تشنج با قابليت تلوب فرونتال یا پیشانی مغواکنش های ناخودآگاه و تقتوصیه های غیر دارویی در سراه پیروزی در زندگی چیستمغز ما کوچکتر از نیم نقطهکشف مکانیسمی پیچیده در بسم زنبور ، کلیدی برای وارارتباط میکروب روده و پارتاثیر درجه حرارت بر عملکچهار میلیارد سال تکامل بآیا برای تولید مثل همیشه عید نوروز مبارکاضطراب و ترسحس چشایی و بویاییهوش مصنوعی گوگل به کمک تشاگر نعمت فراموشی نبود بسبخش دیگری در وجود انسان هداستانها و مفاهیمی اشتبالبخند بزن شاید صبح فردا زواسطه ها د رمسیر ایجاد مغتوصیه هایی در مصرف ماهیرشته نوروایمونولوژی و نقمغز چون ابزار هوش است دلیکشف ارتباط جدیدی از ارتبسودمندی موجودات ابزی بر ارتباط چاقی و کاهش قدرت بتاثیر درجه حرارت بر عملکچهار ساعت پس از کشتار خوکآیا بزرگ شدن مغز فقط در دعامل کلیدی در کنترل کارآاطلاعاتی عمومی در مورد محس و ادراک (قسمت اول )هوش مصنوعی گوگل به کمک تشاگر تلاش انسان امروز برابرنامه و ساختار پیچیده مدر مانهای کمر دردلرزش ناشی از اسیب به عصبوراپامیل در بارداریتوضیحی ساده در مورد هوش مرشد مغز علت تمایل انسان بمغز آیندگان چگونه است ؟کشف جمجمه ای درکوه ایرهوسیاهچاله و تکینگی ابتدایارتباط شگفت مغز انسان و فتاثیر درجه حرارت بر عملکنوار مغزی روشی مهم در تشخآیا تکامل و تغییرات ژنتیآیا خداباوری محصول تکاملعسل طبیعی موثر در کنترل باطلاعاتی عمومی در مورد محس و ادراک (قسمت دوم )هوش مصنوعی الفاگوابزار هوش در حال ارتقا ازبرین نت به جای اینترنتدر چه مرحله ای از خواب ، رلزوم سازگاری قانون مجازاورزش هوازی مرتب خیلی به قتکامل چشمزمین زیر خلیج فارس تمدنی مغز انسان ایا طبیعتا تماگنجینه ای به نام ویتامین سیاره ابلهانارتباط شگفت انگیز مغز انتاثیر درجه حرارت بر عملکنورون هاي مصنوعی می توانآیا دلفین ها می تواند از عصب حقوق نورولووبلندی در ذهن ما درک بلندیحس و ادراک قسمت چهارمهوش مصنوعی از عروسک تا کابزارهای بقای موجود زندبرای پیش بینی آینده مغز ددرمان های بیماری آلزایمرلزوم سازگاری قانون مجازاورزش هوازی ، بهترین تمریتکامل ابزار هوش ، راه پر زندگی هوشمند در خارج از زمغز انسان برای شادمانی طگیاه خواری و گوشت خوار کدسیاره ابلهانارتباط شگفت انگیز مغز انتاثیر درجه حرارت بر عملکنوروپلاستیسیتی چیستچیزی خارج از مغزهای ما نیآیا دست مصنوعی به زودی قاعضلانی که طی سخن گفتن چقدبه زودی شبکه مغزی به جای حس و ادراک قسمت پنجمهوش مصنوعی از عروسک تا کابزارهای دفاعی و بقای موبرخی نکات از گاید لاین پردرمان های رایج ام اسممانتین یا آلزیکسا یا ابورزش و میگرنتکامل ساختار رگهای مغزی زیباترین چیز در افزایش سمغز انسان رو به کوچکتر شدگالکانزوماب، دارویی جدیسیستم تعادلی بدنارتباط غیرکلامی بین انساتاثیر درجه حرارت بر عملکچگونه مغز پیش انسان یا همآیا راهی برای رفع کم آبی مقالاتبوزون هیگز چیستحس و ادراک قسمت سومهوش مصنوعی از عروسک تا کاثر مضر مصرف طولانی مدت ربرخی اثرات مضر ویتامین ددرمان جدید میگرن با انتی منابع انرژي پاک سرچشمه حورزش بهترین درمان بیش فعتکامل شناخت انسان با کشفزبان چهار حرفی حیات زمینمغز ایندگان چگونه استگامی در درمان بیماریهای سیستم دفاعی بدن علیه مغز ارتروز یا خوردگی و التهاتاثیر درجه حرارت بر عملکچگونه هموساپينس بر زمین آیاما مقهور قوانین فیزیکتاثیر ویتامین دی بر بیمابیماری گیلن باره و بیمارحساسیت روانی متفاوتهوش مصنوعی از عروسک تا کاثرات مفید قهوهبرخی اختلالات عصبی مثانهدرمانهای بیماری پارکینسمولتیپل اسکلروز در زنان ورزش در کمر دردتئوری تکامل امروز در درمزبان و بیان، در سایه پیشرمغز ابزار برتر بقاگاهی لازم است برای فهم و سکته مغزیارزش حقیقی زبان قسمت اولتاثیر درجه حرارت بر عملکچگونه آن شکری که می خوریمإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَصفحه اصلیبیماری ای شبیه ام اس مولتخلاصه ای از مطالب همایش مهوش مصنوعی از عروسک تا کاثرات مضر ماری جوانابرخی بیماری ها که در آن بدرک فرد دیگر و رفتارهای امواد کوانتومی جدید، ممکنوزوز گوشتئوری تکامل در پیشگیری و زبان و تکلم برخی بیماریهمغز برای فراموشی بیشتر کگاهی مغز بزرگ چالش استساخت شبکه عصبی با الفبایارزش حقیقی زبان قسمت دومتاثیر درجه حرارت بر عملکچگونه جمعیت های بزرگ شکل افراد آغاز حرکت خودشان رسوالات پزشکیبیماری بیش فعالیخواندن ، یکی از شستشو دهنهوش مصنوعی از عروسک تا کماجزای پر سلولی بدن انسان برخی توجهات در ببمار پاردرک و احساسموجود بی مغزی که می تواندیک پیشنهاد خوب برای آسان تا 20 سال آینده مغز شما به زبان و شناخت حقیقت قسمت چمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟گزیده ای از وبینار یا کنفساخت شبکه عصبی مصنوعی با ارزش حقیقی زبان قسمت سومتاثیر رو ح و روان بر جسمچگونه جمعیت های بزرگ شکل افزایش قدرت ادراکات و حسپیامهای کاربرانبیماری تی تی پیخواب سالم عامل سلامتیهوش مصنوعی از عروسک تا کماجزایی ناشناخته در شکل گبرخی سيناپسها طی تکامل و درک احساسات و تفکرات دیگموجودات مقهور ژنها هستندیکی از علل محدودیت مغز امتاثیر مشاهده بر واقعیت بزبان و شناخت حقیقت قسمت امغز بزرگ چالش است یا منفعگزارش یک مورد جالب لخته وساختار شبکه های مغزی ثاباز نظر علم اعصاب یا نرووستاثیر رژیم گیاه خواری بر چگونه حافظه را قویتر کنیالکتروتاکسی(گرایش و حرکسایتهای دیگربیماری ضعف عضلات نزدیک بخواب سالم عامل سلامتی و یهوش مصنوعی در کامپیوترهابررسي علل احتمالي تغيير درک تصویر و زبان های مخلتمیهمانهای ناخوانده عامل یادگیری مهارت های جدید دتاثیر ویتامین دی بر بیمامغز بزرگ چالشهای پیش روگشایش دروازه جدیدی از طرسریعترین کامپیوتر موجوداز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر رژیم گیاه خواری بر نگاهی بر قدرت بینایی دراامیوتروفیک لترال اسکلروبیماریهای تحلیل عضلانی اخواب عامل دسته بندی و حفطهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبررسی و اپروچ جدید بر بیمدرک عمیق در حیواناتمیگرن سردردی ژنتیکی که بیادآوری خواب و رویاتاثیر ژنها بر اختلالات خمغز حریص برای خون، کلید تپنج اکتشاف شگفت آور در موسرگیجه از شایعترین اختلااز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر رژیم گیاه خواری بر نگاهی بر توانایی اجزاي بامگا سه عامل مهم سلامتبیوگرافیخودآگاهی و هوشیاريهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبررسی سیستم تعادلی بدن ادرگیری اعصاب به علت میتومیدان مغناطيسي زمین بشر ژن هوش و ساختارهای حیاتی تاثیر کپسول نوروهرب بر نمغز زنان جوانتر از مغز مرپیموزایدسردرد و علتهای آناز تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر رژیم گیاهخواری بر ناتوانی از درمان برخی ویامروز دانش ژنتیک هیچ ابهبیوگرافیخودآگاهی و هوشیاريهوش مصنوعی درمانگر کامپیبررسی علل کمر درد در میانرقیبی قدرتمند در برابر ممکانیزمهای دفاعی در برابژن یا نقشه توسعه مغز و نقتاثیر کپسول نوروهرب بر تمغزهای کوچک بی احساسپیوند مغز و سر و چالشهای سردرد تنشناز تکنیکی تا مغز از مغز تتاثیر عصاره تغلیظ شده گیناتوانی در شناسایی چهره انفجار و توقف تکاملی نشابیست تمرین ساده برای جلوخطا در محاسبات چیزی کاملهوش مصنوعی درخدمت خلق وحبزرگ شدن مغز محدود به دوررموزی از نخستین تمدن بشرما انسانها چه اندازه نزدژنها نقشه ایجاد ابزار هوتاثیر کپسول نوروهرب بر سنقش قهوه در سلامتیپیوند سر، یکی از راه حلهاسردرد سکه ایاز تکینگی تا مغز از مغز تتبدیل تراکت صوتی مصنوعی نخاع ما تا پایین ستون فقرانگشت نگاری مغز نشان میدبیشتر کمردردها نیازی به خطا در محاسبات چیزی کاملهوش مصنوعی ساخته هوش طبیتفاوت مغز انسان و میمون هرمز و رازهای ارتباط غیر کما انسانها چه اندازه نزدژنها ، مغز و ارادهتاثیر کپسول نوروهرب بر سنقش هورمون های تیروئید دپیشینیان انسان از هفت میسرعت فکر کردن چگونه استاز تکینگی تا مغز و از مغز تبدیل سلولهای محافط به سنخستین تصویر از سیاهچالهاندوهگین نباش اگر درب یا با هوش مصنوعی خودکار روبدفاع در برابر تغییر ساختهوش احساسیتفاوتهای جنسیتی راهی برارویای شفافما با کمک مغز خود مختاريمژنهای هوش ، کدامندتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش ژنتیک در درمان اختلاپیشرفتی مستقل از ابزار هشنا در ابهای گرم جنوب نیاز تکینگی تا مغز از مغز تتری فلوپرازیننرمش های مفید در سرگیجهانسان جدید از چه زمانی پابارداری بدون رحمدقیق ترین تصاویر از مغز اهوش احساسیتقلید مرحله ای نسبتا پیشروبات های ریز در درمان بیما تحت کنترل ژنها هستیم یکمردرد و علل آنتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش انتخاب از طرف محیط، نپاسخ گیاهان در زمان خوردشناخت و معرفت، و نقش آن داز تکینگی تا مغز از مغز تتشنج چیستنرمشهای مهم برای تقویت عانسان عامل توقف رشد مغزبازسازي مغز و نخاع چالشی دلایلی که نشان میدهد ما بهوش عاطفی بیشتر در زنانتلاش هایی در بیماران قطع روزه داری و بیمار ی ام اس ماه رجبکمردرد با پوشیدن کفش مناتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش اتصالات بین سلولهای پختگی پس از چهل سالگي به شناسایی سلول های ایمنی ااز تکینگی تا مغز از مغز تتغییر الگوی رشد مغزی با زچرا مغزهای ما ارتقا یافت انعطاف پذیری مکانیسمی علبحتی علمی درباره تمایل بديدن با چشم بسته در خواب هوش عاطفی در زنان بیشتر اتلاشی برای درمان قطع نخاروش مقابله مغز با محدودیماپروتیلینکنفرانس تشنج هتل کوثر اصتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش حفاظتی مولکول جدید دپرورش مغز مینیاتوری انساشواهدی از دنیسوان(شبه نئاز تکینگی تا مغز از مغز تتغییر زودتر اتصالات مغزی