زمین زیر خلیج فارس تمدنی گم شده را نشان میدهد

زمین زیر خلیج فارس، تمدنی گم شده را نشان میدهد که همه انسانها میراث دار آن تمدن بزرگ هستند. آیا روزی خواهیم توانست آن تمدن بزرگ را بشناسیم؟! و هنوز هم آثار بسیاری در کنار خلیج فارس هست که آن تمدن بزرگ را رد یابی می کند؛ از دره شگفت انگیز ستارگان و آثار شگفت آن- که نشان از هجومی سیل آسا از آب دریا دارد- تا چال کوه جزیره قشم- که نشان از هجوم آب شور بر تنگه ای سیراب از آب شیرین دارد تا جنگل های زنده حرا در میان آبهای شور خلیج

تا ماهی های دوگانه زیست جزیره قشم- که هم در آب زندگی می کنند و هم در خشکی و میراث تکامل موجودات آبزی را در انتقال به خشکی برای به دست آوردن اکسیژن بیشتر، نشان می دهد؛

و دلفينهاي پستاندار جزیره هنگام که سیر جابجايي را از خشکی به دريا در موجودات سنگین وزن زمین، با حفظ توان استفاده از اکسیژن غنی هوا نشان میدهد!!

(توصیه ميشود به سفرنامه سفر به جزیره زیبای قشم در همین کانال مراجعه شود)

زیر خلیج فارس، یک زمین مستعد و حاصل خيز بوده است و شاید نخستین انسانها- خارج از آفریقا- در حدود 75000 تا 100000 سال قبل در آنجا زندگی می کرده اند!

منطقه زیر خلیج فارس، منطقه ای به بزرگی انگلستان است که بعدها آب، آن را پوشانده است. در حدود 8000 سال قبل، این سرزمین، به وسیله اقیانوس هند بلعیده شد. این چیزی است که دانشمندان می گویند.

مطالعه ای که در دسامبر امسال، در مجله
current arthropology
انجام شد، نکات مهمی درباره تاریخچه زندگي انسان دارد.

برای نمونه دانشمندان، شک داشتند انسان مدرن چه زمانی از آفریقا خارج گردید و آن را در حدود 125 هزار سال قبل میدانستند و بعدها تحقیقات، آن را حدود 60000 سال قبل دانست.

محققی به نام جفري رز- که یک باستان شناس در دانشگاه بيرمنگهام در انگلستان است- می گوید: تاریخ قابل قبولتر در مورد خليج، نمونه ای است که جدیدا پذیرفته شدهاست

من تصور میکنم تئوری Jeff تصویر درستی را نشان میدهد و برخی حقایق را آشکار می سازدروبرت کارتر از دانشگاه
Oxford Brooks
در انگلستان، به مجله ليوساينس اینطور گفت و ادامه داد این مطالعه شاید همه دانسته های ما در مورد مهاجرت بیرون از آفریقا را از نو بنگارد

ویکتور سرني- که يک باستان شناس در پراگ است- در مورد یافته های رز، آن را یک تئوری فوق العاده می داند و می گوید نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد تا این نظریه تایید گردد.

کارتر و سرني در مورد انسان هایی- که در منطقه زیرین خلیج ساکن بودند- تحقيق نموده اند . با فرض اینکه جوامع نئاندرتال در کناره های شمالی رودهای دجله و فرات و مناطق مدیترانه شرقی، حضور داشتند، این مناطق ممکن است منطقه دقیق و فاصل بین انسان مدرن و نئاندرتال باشد این مطلب را رز به ليوساينس گفت.

در حقیقت، مدارک جدید به دست آمده از پیگیری ژنوم نئاندرنال، نشان دهنده مخلوط شدن آن با ژنوم ما است، يعنی ما بخشی از مردان غارنشین هستیم.

خلیج و تنگه اوسيس(آبادی و جای امن) در خلیج فارس، یک منطقه گود بوده است- که از 75000 تا 8000 سال قبل وجود داشته و یک منطقه حاصل خیز را در لبه جنوبی این هلال حاصل خیز، تشکیل میداده است و این بر اساس یافته های تاریخی در سطح دریاست.

و به نظر می رسد یک پناهگاه خوب در مقایسه با بیابانهای اطرافیان بوده است چون با آب شیرین دجله و فرات و کارون و کرخه، آبیاری می شده است. به علاوه جریانها و بادهای دریایی سطحی هم وجود داشته است. در انتهای دوره يخچالها این تنگه بزرگترین اندازه را داشت.

در حقیقت در سالهای اخیر، باستان شناسان شواهدی از موج سکونت انسانی را در طول کناره های خلیج، در حدود 7500 سال قبل، یافته اند. مطالعاتی که بر اساس بیش از 60 سایت معتبر باستان شناسی، منتشر شده است نشان می دهد که اين مسکنها، ساختشان بسیار خوب بود و خانه های سنگی، شبکه های حمل و نقل به دوردست، حیوانات اهلی, سفالگري اي بسیار استادانه، و حتی مدارکی از قدیمی ترین کشتی ها در دنیا، در آنجا وجود داشته است

علاوه بر این خانه ها و مسکن ها، رز تصور می کند که جمعیت های نخستین، در کف خلیج بوده اند و بعد ناپدید شده اند. شاید پیدا کردن چنین جماعتهاي پیشرفته اي در طول ساحل دریا، مرتبط با سيل و طغیان آب به سوي کف خلیج فارس در حدود 8000 سال قبل بوده است. رز این را می گوید.

این جمعیتهاي جدید ممکن است از دل خلیج آمده باشند و با بالا آمدن سطح آب- که مانند سیلی بر این سرزمين حاصل خیز هجوم آورد - مهاجرت کردند و این سرزمين حاصلخیز با آبهای اقیانوس هند پر شد.

مهم ترین مدارک از اقامت انسان در خلیج در سایت جدید باستان شناسی به نام jebel faya آمده است. این شواهد در کف خلیج حدود چهار سال قبل کشف شد.

هنس پیتر از دانشگاه توبينگن در آلمان 3 کمپ و اقامتگاه مربوط به عصر حجر را در فاصله زمانی 25000 تا 125000 سال قبل پیدا کرد. این سايت و دیگر سایت
های باستان شناسی می گویند نخستین گروه های انسانی در اطراف کف خلیج در طول دوره پليستوسن انتهایی، زندگی می کردند.
برای یافتن مدارک محکم برای آن جمعیتهای انسانی در پليستوسن یا ابتدای دوره سنگ رز میگوید : دانشمندان نيازمند یافتن شواهدی از وسایل سنگی پراکنده زیر خلیج فارس هستند. برای دوره نوسنگی بسیار شگفت انگیز است که برخی مدارک و اسناد برای ساختارهای دست انسان یافت شود که مربوط به آن دوره در خلیج باشد (دوره پليستوسن دوره زمین شناسی پیدایش انسان یا موجود دو پایی به نام ارديثيبيموس به عنوان جد انسان امروز و صاحب مغز بزرگ است)

کارتر مي گويد: ما باید یک منطقه غرق شده را در زیر آبها پیدا کنیم. این ممکن است نیازمند به تحقیقی وسیع در مناطقی مشخص باشد.
سرمي می گوید با يافتن برخی فسيلها از انسان در جنوب آفریقا، دارای ساختار آناتوميکي جدید- که عمر آن در حدود 100000 سال است- میتوان به این احتمال دست یافت

و در اینجا برخی افسانه هاي غیر علمی هم وجود دارد. رز آنها را مطرح میکند: تقریبا هر تمدنی که در جنوب بین النهرین میزیسته اند برخی افسانه سراييها درباره نوعی از افسانه طوفان و سیل داشته اند. هرچند نامها تغییر یافته است. این داستان ها از 2500 قبل از ميلاد تا سفر آفرینش در تورات تا آیه قرآنی، وجود دارد رز میگوید.(توصیه میشود جهت بررسی صحت آن چیزی که جفري رز آن را افسانه های طوفان در کتاب های آسمانی می خواند و ارتباط آن با کشفیات جدید در مورد خلیج فارس، به کتاب توهم الحاد نوشته احمد الحسن، فصل پنجم، بحث طوفان نوح مراجعه شود.
almahdyoon.co/doa.html)

شاید مدارکی زیر خلیج فارس باشد هرچند این شبیه یک اردک یا غواصی اردک یا صدای اردک باشد!! ما حداقل باید احتمال آنکه یک پرنده آبزی از خانواده اردکيان را در دست خود ببینیم داشته باشیم!!رز به دوگلاس آدامس اينطور می گوید.

واکنش های ناخودآگاه و تقتکامل ساختار رگهای مغزی آیا آگاهی پس از مرگ از بیجهش های ژنتیکی مفید در ساما تحت کنترل ژنها هستیم یاخلاق و علوم اعصابدرک احساسات و تفکرات دیگچیزی خارج از مغزهای ما نیبحثی در مورد نقش ویتامينسرعت فکر کردن چگونه استورزش هوازی مرتب خیلی به قتئوری تکامل امروز در درمآیا امکان بازسازی اندامهحافظه و اطلاعات در کجاست مجموعه های پر سلولی بدن ماختلال در شناسایی حروف و درک عمیق در حیواناتچگونه مغز پیش انسان یا همبحثی جالب درباره محدودیتشنا در ابهای گرم جنوب نیورزش هوازی ، بهترین تمریتئوری تکامل در پیشگیری و آیا انسان با مغز بزرگش اخحافظه و اطلاعات در کجاست محل درک احساسات روحانیاختلالات مخچهدرگیری اعصاب به علت میتوچگونه هموساپينس بر زمین بحثی در مورد نقش کلسیم و شاهکار قرنورزش و میگرنتاثیر ویتامین دی بر بیماآیا احتمال دارد رویا از آحافظه و اطلاعات در کجاستمحل درک احساسات روحانی داختلالات حرکتی در انسانرقیبی قدرتمند در برابر مچگونه آن شکری که می خوریمبحثی در مورد عملکرد لوب فشباهت زیاد بین سلول هاي عورزش بهترین درمان بیش فعتاثیر کپسول نوروهرب بر نآیا برای تولید مثل همیشه حس چشایی و بویاییمخچه ، فراتر از حفظ تعادلاختلالات صحبت کردن در انرویای شفافچگونه جمعیت های بزرگ شکل بحثی درباره هوش و تفاوتهشباهت زیاد بین سلول هاي عصرع و درمان های آنورزش در کمر دردتاثیر کپسول نوروهرب بر تآیا بزرگ شدن مغز فقط در دحس و ادراک (قسمت اول )مخچه ابزاري که وظیفه آن فادامه بحث تکامل چشمروبات های ریز در درمان بیچگونه جمعیت های بزرگ شکل بحثی درباره هوش و تفاوتهضررهای مصرف شکر و قند بر وزوز گوشتاثیر کپسول نوروهرب بر سآیا تکامل و تغییرات ژنتیحس و ادراک (قسمت دوم )مدارک ژنتیکی چگونه انسانارتوکين تراپی روشی جديد روزه داری و بیمار ی ام اس چگونه حافظه را قویتر کنیبحثی درباره هوش و تفاوتهبحثی درباره هوش و تفاوتهضررهای شکر بر سلامت مغزیکی از علل محدودیت مغز امتاثیر کپسول نوروهرب بر سآیا خداباوری محصول تکاملحس و ادراک قسمت چهارممرگ انتقال است یا نابود شارتباط میکروب روده و پارروش مقابله مغز با محدودینگاهی بر قدرت بینایی درابحثی درباره هوش و تفاوتهطی یکصد هزار سال اخیر هرچیادگیری مهارت های جدید دتاثیر گیاه خواری بر رشد وآیا دلفین ها می تواند از حس و ادراک قسمت پنجممزایای شکلات تلخ برای سلارتباط شگفت انگیز مغز انروش صحبت کردن در حال تکامنگاهی بر توانایی اجزاي بنخاع ما تا پایین ستون فقربحثی درباره احساسات متفاعلم به ما کمک میکند تا مویادآوری خواب و رویاتاثیر گیاه خواری بر رشد وآیاما مقهور قوانین فیزیکحس و ادراک قسمت سوممشکلات نخاعیارتروز یا خوردگی و التهاروشهای نو در درمان دیسک بنرمش های مفید در سرگیجهبحثی درباره احساساتی غیرعلایم کمبود ویتامین E را ژن هوش و ساختارهای حیاتی تاثیر گیاه خواری بر رشد وافراد آغاز حرکت خودشان رخلاصه ای از مطالب همایش ممغز ما کوچکتر از نیم نقطهارزش حقیقی زبان قسمت اولروشهای شناسایی قدرت شنوانرمشهای مهم برای تقویت عبخش دیگری در وجود انسان هعلایم کمبود ویتامین E را ژن یا نقشه توسعه مغز و نقتاثیر گیاه خواری بر رشد وامیوتروفیک لترال اسکلروخواندن ، یکی از شستشو دهنمغز آیندگان چگونه است ؟ارزش حقیقی زبان قسمت دومروشی جدید در درمان قطع نخچرا حیوانات سخن نمی گوینبرای پیش بینی آینده مغز دعوارض ازدواج و بچه دار شدژنها نقشه ایجاد ابزار هوتاثیر گیاه خواری بر رشد وامگا سه عامل مهم سلامتخواب سالم عامل سلامتیمغز انسان ایا طبیعتا تماارزش حقیقی زبان قسمت سومروشی جدید در درمان سکته مچرا حجم مغز گونه انسان دربرخی اثرات مضر ویتامین دعید نوروز مبارکژنهای هوش ، کدامندتاثیر گیاه خواری بر رشد وامروز دانش ژنتیک هیچ ابهخواب سالم عامل سلامتی و یمغز ایندگان چگونه استاز نظر علم اعصاب یا نرووسريتوکسيمب در درمان ام اسچراروياها را به یاد نمی آبرخی بیماری ها که در آن بعامل کلیدی در کنترل کارآکندر در بیماریهای التهابتاثیر دپاکین بر بیماری مانگشت نگاری مغز نشان میدخواب عامل دسته بندی و حفطمغز ابزار برتر بقااز نظر علم اعصاب اراده آزراه های جدید برای قضاوت رچراروياها را به یاد نمی آبرخی توجهات در ببمار پارعصب حقوق نورولووکوری گذرای ناشی از موبایتاثیر داروهای ضد التهاب انسان جدید از چه زمانی پاخودآگاهی و هوشیاريمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟از نظر علم اعصاب اراده آزراه های جدید برای قضاوت رهفت چیز که عملکرد مغز تو برخی سيناپسها طی تکامل و عضلانی که طی سخن گفتن چقدکایروپاکتیک چیستتاثیر داروی ضد تشنج سدیم فلج خوابانسان عامل توقف رشد مغزخودآگاهی و هوشیارينقش قهوه در سلامتیاستفاده از هوش مصنوعی در راه پیروزی در زندگی چیستهمیشه عسل با موم بخوریمبررسي علل احتمالي تغيير مقالاتکاربرد روباتهای ريزنانوتاثیر درجه حرارت بر عملکفلج خواب چیستانعطاف پذیری مکانیسمی علدلایلی که نشان میدهد ما بنقش هورمون های تیروئید داضطراب و ترسرشد مغز علت تمایل انسان بهوش مصنوعی گوگل به کمک تشبررسی و اپروچ جدید بر بیمتاثیر ویتامین دی بر بیماکاربرد روباتهای ريز، در تاثیر درجه حرارت بر عملکفیلمی بسیار جالب از تغییاولین مورد پیوند سر در انديدن با چشم بسته در خواب نقش ژنتیک در درمان اختلااطلاعاتی عمومی در مورد مزمین زیر خلیج فارس تمدنی هوش مصنوعی گوگل به کمک تشبررسی سیستم تعادلی بدن اصفحه اصلیکجای مغز مسئول پردازش تجتاثیر درجه حرارت بر عملکفراموشی همیشه هم بد نیستايندگان چگونه خواهند دیددژا وو یا اشنا پندارینقش اتصالات بین سلولهای اطلاعاتی عمومی در مورد مزندگی هوشمند در خارج از زهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبررسی علل کمر درد در میانسوالات پزشکیگنجینه ای به نام ویتامین تاثیر درجه حرارت بر عملکفرایند حذف برخی اجزای مغايا اراده آزاد توهم است یدژاوو یا آشناپندارینقش حفاظتی مولکول جدید دبلندی در ذهن ما درک بلندیزبان چهار حرفی حیات زمینهوش مصنوعی درمانگر کامپیتلاشی برای درمان قطع نخاپیامهای کاربرانگامی در درمان بیماریهای تاثیر درجه حرارت بر عملکقارچ بی مغز در خدمت موجودايا اراده آزاد توهم است یدانشمندان روش هاي جدیدی نقش حیاتی تلومر دی ان آ دبیماری گیلن باره و بیمارسلولهای بنیادی مصنوعی درهوش مصنوعی درخدمت خلق وحتلاشی جدید در درمان ام اسسایتهای دیگرگزارش یک مورد جالب لخته وتاثیر درجه حرارت بر عملکلوب فرونتال یا پیشانی مغایا ابزار هوشمندی یا مغز داروهای مصرفی در ام اسنقش داروهاي مختلف معروف بیماری ای شبیه ام اس مولتسم زنبور ، کلیدی برای وارهوش احساسیتمدن قدیمی ای در جنوب ایرگشایش دروازه جدیدی از طرتاثیر درجه حرارت بر عملکلرزش ناشی از اسیب به عصبایا بیماری ام اس (مولتیپداروی ضد تشنج با قابليت تنقش زبان در سلطه و قدرت ابیماریهای تحلیل عضلانی اسودمندی موجودات ابزی بر هوش احساسیتنفس هوازی و میتوکندریپنج اکتشاف شگفت آور در موتاثیر درجه حرارت بر عملکلزوم سازگاری قانون مجازاایا تکامل هدفمند استداروی ضد تشنج با قابليت تنقش زبان در سلطه و قدرت ابیوگرافیسیاره ابلهانهاوکينگ پیش از مرگش رسالتنفس هوازی و میتوکندریپیوند مغز و سر و چالشهای تاثیر درجه حرارت بر عملکلزوم سازگاری قانون مجازاایرادهای موجود در خلقت بداستانها و مفاهیمی اشتبانقش غذاها و موجودات دريابیوگرافیسیاره ابلهانهدف از تکامل مغزتو دی ان ای خاص ميتوکندريپیوند سر، یکی از راه حلهاتاثیر درجه حرارت بر عملکمولتیپل اسکلروز در زنان اگر نعمت فراموشی نبود بسدر چه مرحله ای از خواب ، رنقش غذاها و موجودات دريابیست تمرین ساده برای جلوسیستم تعادلی بدنهزینه ای که برای اندیشیدتولید سلولهای جنسی از سلپیشرفتی مستقل از ابزار هتاثیر رژیم گیاه خواری بر موجودات مقهور ژنها هستنداگر نعمت فراموشی نبود بسدرمان های بیماری آلزایمرنقش غذاها و موجودات دريابیشتر کمردردها نیازی به سکته مغزیهستي مادي ای که ما کوچکترتوانایی مغز و دیگر اجزای پختگی پس از چهل سالگي به تاثیر رژیم گیاه خواری بر میهمانهای ناخوانده عامل اگر تلاش انسان امروز برادرمان جدید میگرن با انتی نقشه مغزی هر فرد منحصر بهبا هوش مصنوعی خودکار روبساخت شبکه عصبی با الفبایویتامین E برای فعالیت صحتوصیه های غیر دارویی در سپرورش مغز مینیاتوری انساتاثیر عصاره تغلیظ شده گیمیدان مغناطيسي زمین بشر اثر مضر مصرف طولانی مدت ردرمانهای بیماری پارکینسچهار میلیارد سال تکامل ببارداری بدون رحمساخت شبکه عصبی مصنوعی با ویتامین E در چه مواد غذایتوصیه هایی در مصرف ماهیآیا هوش ارثی دریافتی از پتشنج چیستما انسانها چه اندازه نزداثرات مفید قهوهدرک فرد دیگر و رفتارهای انورون هاي مصنوعی می توانبازسازي مغز و نخاع چالشی سردرد و علتهای آنویتامین دی گنجینه ای بزرتکامل ابزار هوش ، راه پر آیا هشیاری کوانتومی وجودثبت امواج الکتریکی در عصما انسانها چه اندازه نزداثرات مضر ماری جوانادرک و احساسنوروپلاستیسیتی چیستبحث درباره پیدایش و منشاسردرد تنشن