زمین زیر خلیج فارس تمدنی گم شده را نشان میدهد

زمین زیر خلیج فارس، تمدنی گم شده را نشان میدهد که همه انسانها میراث دار آن تمدن بزرگ هستند. آیا روزی خواهیم توانست آن تمدن بزرگ را بشناسیم؟! و هنوز هم آثار بسیاری در کنار خلیج فارس هست که آن تمدن بزرگ را رد یابی می کند؛ از دره شگفت انگیز ستارگان و آثار شگفت آن- که نشان از هجومی سیل آسا از آب دریا دارد- تا چال کوه جزیره قشم- که نشان از هجوم آب شور بر تنگه ای سیراب از آب شیرین دارد تا جنگل های زنده حرا در میان آبهای شور خلیج

تا ماهی های دوگانه زیست جزیره قشم- که هم در آب زندگی می کنند و هم در خشکی و میراث تکامل موجودات آبزی را در انتقال به خشکی برای به دست آوردن اکسیژن بیشتر، نشان می دهد؛

و دلفينهاي پستاندار جزیره هنگام که سیر جابجايي را از خشکی به دريا در موجودات سنگین وزن زمین، با حفظ توان استفاده از اکسیژن غنی هوا نشان میدهد!!

(توصیه ميشود به سفرنامه سفر به جزیره زیبای قشم در همین کانال مراجعه شود)

زیر خلیج فارس، یک زمین مستعد و حاصل خيز بوده است و شاید نخستین انسانها- خارج از آفریقا- در حدود 75000 تا 100000 سال قبل در آنجا زندگی می کرده اند!

منطقه زیر خلیج فارس، منطقه ای به بزرگی انگلستان است که بعدها آب، آن را پوشانده است. در حدود 8000 سال قبل، این سرزمین، به وسیله اقیانوس هند بلعیده شد. این چیزی است که دانشمندان می گویند.

مطالعه ای که در دسامبر امسال، در مجله
current arthropology
انجام شد، نکات مهمی درباره تاریخچه زندگي انسان دارد.

برای نمونه دانشمندان، شک داشتند انسان مدرن چه زمانی از آفریقا خارج گردید و آن را در حدود 125 هزار سال قبل میدانستند و بعدها تحقیقات، آن را حدود 60000 سال قبل دانست.

محققی به نام جفري رز- که یک باستان شناس در دانشگاه بيرمنگهام در انگلستان است- می گوید: تاریخ قابل قبولتر در مورد خليج، نمونه ای است که جدیدا پذیرفته شدهاست

من تصور میکنم تئوری Jeff تصویر درستی را نشان میدهد و برخی حقایق را آشکار می سازدروبرت کارتر از دانشگاه
Oxford Brooks
در انگلستان، به مجله ليوساينس اینطور گفت و ادامه داد این مطالعه شاید همه دانسته های ما در مورد مهاجرت بیرون از آفریقا را از نو بنگارد

ویکتور سرني- که يک باستان شناس در پراگ است- در مورد یافته های رز، آن را یک تئوری فوق العاده می داند و می گوید نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد تا این نظریه تایید گردد.

کارتر و سرني در مورد انسان هایی- که در منطقه زیرین خلیج ساکن بودند- تحقيق نموده اند . با فرض اینکه جوامع نئاندرتال در کناره های شمالی رودهای دجله و فرات و مناطق مدیترانه شرقی، حضور داشتند، این مناطق ممکن است منطقه دقیق و فاصل بین انسان مدرن و نئاندرتال باشد این مطلب را رز به ليوساينس گفت.

در حقیقت، مدارک جدید به دست آمده از پیگیری ژنوم نئاندرنال، نشان دهنده مخلوط شدن آن با ژنوم ما است، يعنی ما بخشی از مردان غارنشین هستیم.

خلیج و تنگه اوسيس(آبادی و جای امن) در خلیج فارس، یک منطقه گود بوده است- که از 75000 تا 8000 سال قبل وجود داشته و یک منطقه حاصل خیز را در لبه جنوبی این هلال حاصل خیز، تشکیل میداده است و این بر اساس یافته های تاریخی در سطح دریاست.

و به نظر می رسد یک پناهگاه خوب در مقایسه با بیابانهای اطرافیان بوده است چون با آب شیرین دجله و فرات و کارون و کرخه، آبیاری می شده است. به علاوه جریانها و بادهای دریایی سطحی هم وجود داشته است. در انتهای دوره يخچالها این تنگه بزرگترین اندازه را داشت.

در حقیقت در سالهای اخیر، باستان شناسان شواهدی از موج سکونت انسانی را در طول کناره های خلیج، در حدود 7500 سال قبل، یافته اند. مطالعاتی که بر اساس بیش از 60 سایت معتبر باستان شناسی، منتشر شده است نشان می دهد که اين مسکنها، ساختشان بسیار خوب بود و خانه های سنگی، شبکه های حمل و نقل به دوردست، حیوانات اهلی, سفالگري اي بسیار استادانه، و حتی مدارکی از قدیمی ترین کشتی ها در دنیا، در آنجا وجود داشته است

علاوه بر این خانه ها و مسکن ها، رز تصور می کند که جمعیت های نخستین، در کف خلیج بوده اند و بعد ناپدید شده اند. شاید پیدا کردن چنین جماعتهاي پیشرفته اي در طول ساحل دریا، مرتبط با سيل و طغیان آب به سوي کف خلیج فارس در حدود 8000 سال قبل بوده است. رز این را می گوید.

این جمعیتهاي جدید ممکن است از دل خلیج آمده باشند و با بالا آمدن سطح آب- که مانند سیلی بر این سرزمين حاصل خیز هجوم آورد - مهاجرت کردند و این سرزمين حاصلخیز با آبهای اقیانوس هند پر شد.

مهم ترین مدارک از اقامت انسان در خلیج در سایت جدید باستان شناسی به نام jebel faya آمده است. این شواهد در کف خلیج حدود چهار سال قبل کشف شد.

هنس پیتر از دانشگاه توبينگن در آلمان 3 کمپ و اقامتگاه مربوط به عصر حجر را در فاصله زمانی 25000 تا 125000 سال قبل پیدا کرد. این سايت و دیگر سایت
های باستان شناسی می گویند نخستین گروه های انسانی در اطراف کف خلیج در طول دوره پليستوسن انتهایی، زندگی می کردند.
برای یافتن مدارک محکم برای آن جمعیتهای انسانی در پليستوسن یا ابتدای دوره سنگ رز میگوید : دانشمندان نيازمند یافتن شواهدی از وسایل سنگی پراکنده زیر خلیج فارس هستند. برای دوره نوسنگی بسیار شگفت انگیز است که برخی مدارک و اسناد برای ساختارهای دست انسان یافت شود که مربوط به آن دوره در خلیج باشد (دوره پليستوسن دوره زمین شناسی پیدایش انسان یا موجود دو پایی به نام ارديثيبيموس به عنوان جد انسان امروز و صاحب مغز بزرگ است)

کارتر مي گويد: ما باید یک منطقه غرق شده را در زیر آبها پیدا کنیم. این ممکن است نیازمند به تحقیقی وسیع در مناطقی مشخص باشد.
سرمي می گوید با يافتن برخی فسيلها از انسان در جنوب آفریقا، دارای ساختار آناتوميکي جدید- که عمر آن در حدود 100000 سال است- میتوان به این احتمال دست یافت

و در اینجا برخی افسانه هاي غیر علمی هم وجود دارد. رز آنها را مطرح میکند: تقریبا هر تمدنی که در جنوب بین النهرین میزیسته اند برخی افسانه سراييها درباره نوعی از افسانه طوفان و سیل داشته اند. هرچند نامها تغییر یافته است. این داستان ها از 2500 قبل از ميلاد تا سفر آفرینش در تورات تا آیه قرآنی، وجود دارد رز میگوید.(توصیه میشود جهت بررسی صحت آن چیزی که جفري رز آن را افسانه های طوفان در کتاب های آسمانی می خواند و ارتباط آن با کشفیات جدید در مورد خلیج فارس، به کتاب توهم الحاد نوشته احمد الحسن، فصل پنجم، بحث طوفان نوح مراجعه شود.
almahdyoon.co/doa.html)

شاید مدارکی زیر خلیج فارس باشد هرچند این شبیه یک اردک یا غواصی اردک یا صدای اردک باشد!! ما حداقل باید احتمال آنکه یک پرنده آبزی از خانواده اردکيان را در دست خود ببینیم داشته باشیم!!رز به دوگلاس آدامس اينطور می گوید.

نخاع ما تا پایین ستون فقربوزون هیگز چیستروشهای شناسایی قدرت شنواورزش و میگرنبررسی سیستم تعادلی بدن اشباهت زیاد بین سلول هاي عآیا هوش ارثی دریافتی از پتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز انسان ایا طبیعتا تمااگر نعمت فراموشی نبود بسخواب عامل دسته بندی و حفطنرمش های مفید در سرگیجهبیماری گیلن باره و بیمارروشی برای بهبود هوش عاطفورزش بهترین درمان بیش فعبررسی علل کمر درد در میانشباهت زیاد بین سلول هاي عآیا هوش سریعی که بدون احستاثیر درجه حرارت بر عملکمغز ایندگان چگونه استاگر تلاش انسان امروز براخودآگاهی و هوشیارينرمشهای مهم برای تقویت عبیماری ای شبیه ام اس مولتروشی جدید در درمان قطع نخورزش در کمر دردتفاوت مغز انسان و میمون هصرع و درمان های آنفلج خوابآیا هشیاری کوانتومی وجودتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز ابزار برتر بقااثر مضر مصرف طولانی مدت رخودآگاهی و هوشیاريچرا حیوانات سخن نمی گوینبیماری تی تی پیروشی جدید در درمان سکته موزوز گوشتلاشی برای درمان قطع نخاضررهای مصرف شکر و قند بر فلج خواب چیستآیا واکنش های یاد گرفته وتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟اثرات مفید قهوهدلایلی که نشان میدهد ما بچرا حجم مغز گونه انسان دربیماریهای تحلیل عضلانی اريتوکسيمب در درمان ام اسیکی از علل محدودیت مغز امتلاشی جدید در درمان ام اسضررهای شکر بر سلامت مغزفیلمی بسیار جالب از تغییآیا آگاهی پس از مرگ از بیتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز بزرگ چالشهای پیش رواثرات مضر ماری جواناديدن با چشم بسته در خواب چراروياها را به یاد نمی آبیوگرافیراه های جدید برای قضاوت ریادگیری مهارت های جدید دتمدن قدیمی ای در جنوب ایرطی یکصد هزار سال اخیر هرچفراموشی همیشه هم بد نیستآیا امکان بازسازی اندامهتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز زنان جوانتر از مغز مراجزای پر سلولی بدن انسان دژا وو یا اشنا پنداریچراروياها را به یاد نمی آبیوگرافیراه های جدید برای قضاوت ریادآوری خواب و رویاتنفس هوازی و میتوکندریعلم به ما کمک میکند تا موفرایند حذف برخی اجزای مغآیا انسان با مغز بزرگش اختاثیر درجه حرارت بر عملکنقش قهوه در سلامتیاخلاق و علوم اعصابدژاوو یا آشناپنداریهفت چیز که عملکرد مغز تو بیست تمرین ساده برای جلوراه پیروزی در زندگی چیستژن هوش و ساختارهای حیاتی تنفس هوازی و میتوکندریعلایم کمبود ویتامین E را قارچ بی مغز در خدمت موجودآیا احتمال دارد رویا از آتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش هورمون های تیروئید داختلال در شناسایی حروف و دانشمندان روش هاي جدیدی همیشه عسل با موم بخوریمبیشتر کمردردها نیازی به رشد مغز علت تمایل انسان بژن یا نقشه توسعه مغز و نقتو دی ان ای خاص ميتوکندريعلایم کمبود ویتامین E را لوب فرونتال یا پیشانی مغآیا برای تولید مثل همیشه تاثیر درجه حرارت بر عملکنقش ژنتیک در درمان اختلااختلالات مخچهداروهای مصرفی در ام اسهوش مصنوعی می تواند بر احبا هوش مصنوعی خودکار روبزمین زیر خلیج فارس تمدنی ژنها نقشه ایجاد ابزار هوتولید سلولهای جنسی از سلعوارض ازدواج و بچه دار شدلرزش ناشی از اسیب به عصبآیا بزرگ شدن مغز فقط در دتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش اتصالات بین سلولهای اختلالات حرکتی در انسانداروی ضد تشنج با قابليت تهوش مصنوعی گوگل به کمک تشبارداری بدون رحمزندگی هوشمند در خارج از زژنهای هوش ، کدامندتوانایی مغز و دیگر اجزای عید نوروز مبارکلزوم سازگاری قانون مجازاآیا تکامل و تغییرات ژنتیتاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش حفاظتی مولکول جدید داختلالات صحبت کردن در انداروی ضد تشنج با قابليت تهوش مصنوعی گوگل به کمک تشبازسازي مغز و نخاع چالشی زبان چهار حرفی حیات زمینکندر در بیماریهای التهابتوصیه های غیر دارویی در سعامل کلیدی در کنترل کارآلزوم سازگاری قانون مجازاآیا خداباوری محصول تکاملتاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش حیاتی تلومر دی ان آ دادامه بحث تکامل چشمداستانها و مفاهیمی اشتباهوش مصنوعی الفاگوبحث درباره پیدایش و منشازبان و شناخت حقیقت قسمت چکودکان خود را مشابه خود تتوصیه هایی در مصرف ماهیعصب حقوق نورولوومنابع انرژي پاک سرچشمه حآیا دلفین ها می تواند از تاثیر عصاره تغلیظ شده گینقش داروهاي مختلف معروف ارتوکين تراپی روشی جديد در مانهای کمر دردهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبحثی در مورد نقش ویتامينزبان و شناخت حقیقت قسمت اکوری گذرای ناشی از موبایتوضیحی ساده در مورد هوش معضلانی که طی سخن گفتن چقدمولتیپل اسکلروز در زنان آیاما مقهور قوانین فیزیکتبدیل سلولهای محافط به سنقش زبان در سلطه و قدرت اارتباط میکروب روده و پاردر چه مرحله ای از خواب ، رهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبحثی جالب درباره محدودیتزبان و شناخت حقیقت قسمت دکاهش التهاب ناشی از بیماتکامل ابزار هوش ، راه پر مقالاتموجودات مقهور ژنها هستندافراد آغاز حرکت خودشان رتشنج چیستنقش زبان در سلطه و قدرت اارتباط چاقی و کاهش قدرت بدرمان های بیماری آلزایمرهوش مصنوعی درمانگر کامپیبحثی در مورد نقش کلسیم و زبان و شناخت حقیقت قسمت سکایروپاکتیک چیستتکامل ساختار رگهای مغزی تاثیر ویتامین دی بر بیمامیهمانهای ناخوانده عامل امیوتروفیک لترال اسکلروتغییر زودتر اتصالات مغزینقش غذاها و موجودات درياارتباط شگفت مغز انسان و فدرمان های رایج ام اسهوش مصنوعی درخدمت خلق وحبحثی در مورد عملکرد لوب فسلولهای بنیادی مصنوعی درکاربرد روباتهای ريزنانوتئوری تکامل امروز در درمصفحه اصلیمیدان مغناطيسي زمین بشر امگا سه عامل مهم سلامتتغییر عمودی سر انسان از پنقش غذاها و موجودات درياارتباط شگفت انگیز مغز اندرمان جدید میگرن با انتی هوش احساسیبحثی درباره هوش و تفاوتهسلسله مباحث هوش مصنوعیکاربرد روباتهای ريز، در تئوری تکامل در پیشگیری و سوالات پزشکیما انسانها چه اندازه نزدامروز دانش ژنتیک هیچ ابهثبت امواج الکتریکی در عصنقش غذاها و موجودات درياارتباط غیرکلامی بین انسادرمانهای بیماری پارکینسهوش احساسیبحثی درباره هوش و تفاوتهسم زنبور ، کلیدی برای وارکجای مغز مسئول پردازش تجتاثیر ویتامین دی بر بیماپیامهای کاربرانما انسانها چه اندازه نزدانگشت نگاری مغز نشان میدجهش های ژنتیکی مفید در سانقشه مغزی هر فرد منحصر بهارتروز یا خوردگی و التهادرک فرد دیگر و رفتارهای اهوش عاطفی بیشتر در زنانبحثی درباره هوش و تفاوتهسودمندی موجودات ابزی بر کشف مکانیسمی پیچیده در بتاثیر کپسول نوروهرب بر نسایتهای دیگرما تحت کنترل ژنها هستیم یانسان جدید از چه زمانی پاحافظه و اطلاعات در کجاست چندین ماده غذایی که ماننارزش حقیقی زبان قسمت اولدرک و احساسهاوکينگ پیش از مرگش رسالبحثی درباره هوش و تفاوتهسیاره ابلهانگنجینه ای به نام ویتامین تاثیر کپسول نوروهرب بر تمبانی ذهنی سیاه و سفیدانسان عامل توقف رشد مغزحافظه و اطلاعات در کجاست چهار میلیارد سال تکامل بارزش حقیقی زبان قسمت دومدرک احساسات و تفکرات دیگهدف از تکامل مغزبحثی درباره هوش و تفاوتهسیاره ابلهانگامی در درمان بیماریهای تاثیر کپسول نوروهرب بر سمجموعه های پر سلولی بدن مانعطاف پذیری مکانیسمی علحافظه و اطلاعات در کجاستنورون هاي مصنوعی می توانارزش حقیقی زبان قسمت سومدرک تصویر و زبان های مخلتهزینه ای که برای اندیشیدبحثی درباره احساسات متفاسیستم تعادلی بدنگزارش یک مورد جالب لخته وتاثیر کپسول نوروهرب بر سمحل درک احساسات روحانیاولین مورد پیوند سر در انحس چشایی و بویایینوروپلاستیسیتی چیستاز نظر علم اعصاب یا نرووسدرک عمیق در حیواناتهستي مادي ای که ما کوچکتربحثی درباره احساساتی غیرسکته مغزیگشایش دروازه جدیدی از طرتاثیر گیاه خواری بر رشد ومحل درک احساسات روحانی دايندگان چگونه خواهند دیدحس و ادراک (قسمت اول )چیزی خارج از مغزهای ما نیاز نظر علم اعصاب اراده آزدرگیری اعصاب به علت میتورقیبی قدرتمند در برابر مهستی ما پس از شروعی چگال بخش دیگری در وجود انسان هساخت شبکه عصبی با الفبایپنج اکتشاف شگفت آور در موتاثیر گیاه خواری بر رشد ومخچه ، فراتر از حفظ تعادلايا اراده آزاد توهم است یحس و ادراک (قسمت دوم )چگونه مغز پیش انسان یا هماز نظر علم اعصاب اراده آزرمز و رازهای ارتباط غیر کویتامین E برای فعالیت صحبرای پیش بینی آینده مغز دساخت شبکه عصبی مصنوعی با پیوند مغز و سر و چالشهای تاثیر گیاه خواری بر رشد ومخچه ابزاري که وظیفه آن فايا اراده آزاد توهم است یحس و ادراک قسمت چهارمچگونه هموساپينس بر زمین استفاده از هوش مصنوعی در استیفن هاوکینگ در مورد هرویای شفافویتامین E در چه مواد غذایبرخی اثرات مضر ویتامین دسریعترین کامپیوتر موجودپیوند سر، یکی از راه حلهاتاثیر گیاه خواری بر رشد ومدارک ژنتیکی چگونه انسانایا کوچک شدن مغزانسان الحس و ادراک قسمت پنجمچگونه آن شکری که می خوریماضطراب و ترسروبات های ریز در درمان بیویتامین دی گنجینه ای بزربرخی بیماری ها که در آن بسردرد و علتهای آنپیشرفتی مستقل از ابزار هتاثیر گیاه خواری بر رشد ومرگ انتقال است یا نابود شایا ابزار هوشمندی یا مغز حس و ادراک قسمت سومچگونه جمعیت های بزرگ شکل چگونه جمعیت های بزرگ شکل اطلاعاتی عمومی در مورد مروزه داری و بیمار ی ام اس واکنش های ناخودآگاه و تقبرخی توجهات در ببمار پارسردرد تنشنپختگی پس از چهل سالگي به تاثیر گیاه خواری بر رشد ومزایای شکلات تلخ برای سلایا بیماری ام اس (مولتیپخلاصه ای از مطالب همایش مچگونه حافظه را قویتر کنیاطلاعاتی عمومی در مورد مروش مقابله مغز با محدودیواسطه ها د رمسیر ایجاد مغبرخی سيناپسها طی تکامل و سرعت فکر کردن چگونه استپرورش مغز مینیاتوری انساتاثیر دپاکین بر بیماری ممشکلات نخاعیایا تکامل هدفمند استخواندن ، یکی از شستشو دهننگاهی بر قدرت بینایی درابلندی در ذهن ما درک بلندیروش صحبت کردن در حال تکامورزش هوازی مرتب خیلی به قبررسي علل احتمالي تغيير شنا در ابهای گرم جنوب نیآیا ما تنها موجودات زنده تاثیر داروهای ضد التهاب مغز ما کوچکتر از نیم نقطهایرادهای موجود در خلقت بخواب سالم عامل سلامتینگاهی بر توانایی اجزاي ببه زودی شبکه مغزی به جای روشهای نو در درمان دیسک بورزش هوازی ، بهترین تمریبررسی و اپروچ جدید بر بیمشاهکار قرنآیا مغز تا بزرگسالی توسعتاثیر داروی ضد تشنج سدیم مغز آیندگان چگونه است ؟اگر نعمت فراموشی نبود بسخواب سالم عامل سلامتی و ی