زمین زیر خلیج فارس تمدنی گم شده را نشان میدهد

زمین زیر خلیج فارس، تمدنی گم شده را نشان میدهد که همه انسانها میراث دار آن تمدن بزرگ هستند. آیا روزی خواهیم توانست آن تمدن بزرگ را بشناسیم؟! و هنوز هم آثار بسیاری در کنار خلیج فارس هست که آن تمدن بزرگ را رد یابی می کند؛ از دره شگفت انگیز ستارگان و آثار شگفت آن- که نشان از هجومی سیل آسا از آب دریا دارد- تا چال کوه جزیره قشم- که نشان از هجوم آب شور بر تنگه ای سیراب از آب شیرین دارد تا جنگل های زنده حرا در میان آبهای شور خلیج

تا ماهی های دوگانه زیست جزیره قشم- که هم در آب زندگی می کنند و هم در خشکی و میراث تکامل موجودات آبزی را در انتقال به خشکی برای به دست آوردن اکسیژن بیشتر، نشان می دهد؛

و دلفينهاي پستاندار جزیره هنگام که سیر جابجايي را از خشکی به دريا در موجودات سنگین وزن زمین، با حفظ توان استفاده از اکسیژن غنی هوا نشان میدهد!!

(توصیه ميشود به سفرنامه سفر به جزیره زیبای قشم در همین کانال مراجعه شود)

زیر خلیج فارس، یک زمین مستعد و حاصل خيز بوده است و شاید نخستین انسانها- خارج از آفریقا- در حدود 75000 تا 100000 سال قبل در آنجا زندگی می کرده اند!

منطقه زیر خلیج فارس، منطقه ای به بزرگی انگلستان است که بعدها آب، آن را پوشانده است. در حدود 8000 سال قبل، این سرزمین، به وسیله اقیانوس هند بلعیده شد. این چیزی است که دانشمندان می گویند.

مطالعه ای که در دسامبر امسال، در مجله
current arthropology
انجام شد، نکات مهمی درباره تاریخچه زندگي انسان دارد.

برای نمونه دانشمندان، شک داشتند انسان مدرن چه زمانی از آفریقا خارج گردید و آن را در حدود 125 هزار سال قبل میدانستند و بعدها تحقیقات، آن را حدود 60000 سال قبل دانست.

محققی به نام جفري رز- که یک باستان شناس در دانشگاه بيرمنگهام در انگلستان است- می گوید: تاریخ قابل قبولتر در مورد خليج، نمونه ای است که جدیدا پذیرفته شدهاست

من تصور میکنم تئوری Jeff تصویر درستی را نشان میدهد و برخی حقایق را آشکار می سازدروبرت کارتر از دانشگاه
Oxford Brooks
در انگلستان، به مجله ليوساينس اینطور گفت و ادامه داد این مطالعه شاید همه دانسته های ما در مورد مهاجرت بیرون از آفریقا را از نو بنگارد

ویکتور سرني- که يک باستان شناس در پراگ است- در مورد یافته های رز، آن را یک تئوری فوق العاده می داند و می گوید نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد تا این نظریه تایید گردد.

کارتر و سرني در مورد انسان هایی- که در منطقه زیرین خلیج ساکن بودند- تحقيق نموده اند . با فرض اینکه جوامع نئاندرتال در کناره های شمالی رودهای دجله و فرات و مناطق مدیترانه شرقی، حضور داشتند، این مناطق ممکن است منطقه دقیق و فاصل بین انسان مدرن و نئاندرتال باشد این مطلب را رز به ليوساينس گفت.

در حقیقت، مدارک جدید به دست آمده از پیگیری ژنوم نئاندرنال، نشان دهنده مخلوط شدن آن با ژنوم ما است، يعنی ما بخشی از مردان غارنشین هستیم.

خلیج و تنگه اوسيس(آبادی و جای امن) در خلیج فارس، یک منطقه گود بوده است- که از 75000 تا 8000 سال قبل وجود داشته و یک منطقه حاصل خیز را در لبه جنوبی این هلال حاصل خیز، تشکیل میداده است و این بر اساس یافته های تاریخی در سطح دریاست.

و به نظر می رسد یک پناهگاه خوب در مقایسه با بیابانهای اطرافیان بوده است چون با آب شیرین دجله و فرات و کارون و کرخه، آبیاری می شده است. به علاوه جریانها و بادهای دریایی سطحی هم وجود داشته است. در انتهای دوره يخچالها این تنگه بزرگترین اندازه را داشت.

در حقیقت در سالهای اخیر، باستان شناسان شواهدی از موج سکونت انسانی را در طول کناره های خلیج، در حدود 7500 سال قبل، یافته اند. مطالعاتی که بر اساس بیش از 60 سایت معتبر باستان شناسی، منتشر شده است نشان می دهد که اين مسکنها، ساختشان بسیار خوب بود و خانه های سنگی، شبکه های حمل و نقل به دوردست، حیوانات اهلی, سفالگري اي بسیار استادانه، و حتی مدارکی از قدیمی ترین کشتی ها در دنیا، در آنجا وجود داشته است

علاوه بر این خانه ها و مسکن ها، رز تصور می کند که جمعیت های نخستین، در کف خلیج بوده اند و بعد ناپدید شده اند. شاید پیدا کردن چنین جماعتهاي پیشرفته اي در طول ساحل دریا، مرتبط با سيل و طغیان آب به سوي کف خلیج فارس در حدود 8000 سال قبل بوده است. رز این را می گوید.

این جمعیتهاي جدید ممکن است از دل خلیج آمده باشند و با بالا آمدن سطح آب- که مانند سیلی بر این سرزمين حاصل خیز هجوم آورد - مهاجرت کردند و این سرزمين حاصلخیز با آبهای اقیانوس هند پر شد.

مهم ترین مدارک از اقامت انسان در خلیج در سایت جدید باستان شناسی به نام jebel faya آمده است. این شواهد در کف خلیج حدود چهار سال قبل کشف شد.

هنس پیتر از دانشگاه توبينگن در آلمان 3 کمپ و اقامتگاه مربوط به عصر حجر را در فاصله زمانی 25000 تا 125000 سال قبل پیدا کرد. این سايت و دیگر سایت
های باستان شناسی می گویند نخستین گروه های انسانی در اطراف کف خلیج در طول دوره پليستوسن انتهایی، زندگی می کردند.
برای یافتن مدارک محکم برای آن جمعیتهای انسانی در پليستوسن یا ابتدای دوره سنگ رز میگوید : دانشمندان نيازمند یافتن شواهدی از وسایل سنگی پراکنده زیر خلیج فارس هستند. برای دوره نوسنگی بسیار شگفت انگیز است که برخی مدارک و اسناد برای ساختارهای دست انسان یافت شود که مربوط به آن دوره در خلیج باشد (دوره پليستوسن دوره زمین شناسی پیدایش انسان یا موجود دو پایی به نام ارديثيبيموس به عنوان جد انسان امروز و صاحب مغز بزرگ است)

کارتر مي گويد: ما باید یک منطقه غرق شده را در زیر آبها پیدا کنیم. این ممکن است نیازمند به تحقیقی وسیع در مناطقی مشخص باشد.
سرمي می گوید با يافتن برخی فسيلها از انسان در جنوب آفریقا، دارای ساختار آناتوميکي جدید- که عمر آن در حدود 100000 سال است- میتوان به این احتمال دست یافت

و در اینجا برخی افسانه هاي غیر علمی هم وجود دارد. رز آنها را مطرح میکند: تقریبا هر تمدنی که در جنوب بین النهرین میزیسته اند برخی افسانه سراييها درباره نوعی از افسانه طوفان و سیل داشته اند. هرچند نامها تغییر یافته است. این داستان ها از 2500 قبل از ميلاد تا سفر آفرینش در تورات تا آیه قرآنی، وجود دارد رز میگوید.(توصیه میشود جهت بررسی صحت آن چیزی که جفري رز آن را افسانه های طوفان در کتاب های آسمانی می خواند و ارتباط آن با کشفیات جدید در مورد خلیج فارس، به کتاب توهم الحاد نوشته احمد الحسن، فصل پنجم، بحث طوفان نوح مراجعه شود.
almahdyoon.co/doa.html)

شاید مدارکی زیر خلیج فارس باشد هرچند این شبیه یک اردک یا غواصی اردک یا صدای اردک باشد!! ما حداقل باید احتمال آنکه یک پرنده آبزی از خانواده اردکيان را در دست خود ببینیم داشته باشیم!!رز به دوگلاس آدامس اينطور می گوید.

دفاع در برابر تغییر ساختسوالات پزشکیما انسانها چه اندازه نزدایندرالهوش عاطفی در زنان بیشتر ابررسی علل کمر درد در میانداروی جدید s3 در درمان ام مرگ انتقال است یا نابود شاثرات مضر ماری جواناواسطه ها د رمسیر ایجاد مغتولید سلولهای جنسی از سلدرک تصویر و زبان های مخلتمغز انسان برای شادمانی طارتباط هوش ساختار مغز و ژژنهای هوش ، کدامندتاثیر نگاه ناظر هوشیار بروشی برای بهبود هوش عاطفنقش هورمون های تیروئید داز تکنیکی تا مغز از مغز تکاربرد روباتهای ريز، در تاثیر گیاه خواری بر رشد وزبان و بیان، در سایه پیشرنقص در تشخیص هیجانات عاماز تکینگی تا مغز از مغز تگشایش دروازه جدیدی از طرتاثیر درجه حرارت بر عملکسودمندی موجودات ابزی بر چگونه انتظارات بر ادراک بلندی در ذهن ما درک بلندیآیا همه جنایت ها نتیجه بیتغییر زودتر اتصالات مغزیسردرد سکه ایآیا خداباوری محصول تکاملچرا در مغز انسان، فرورفتبا هوش مصنوعی خودکار روبحس و ادراک (قسمت اول )ضررهای شکر بر سلامت مغزقدرت انسان در نگاه به ابعانفجار و توقف تکاملی نشاهوش مصنوعی از عروسک تا کبحثی درباره احساساتی غیردقیق ترین تصاویر از مغز اپیامهای کاربرانما انسانها چه اندازه نزدایا کوچک شدن مغزانسان الهوشیاری کوانتومیبزرگ شدن مغز محدود به دورداروی جدید ضد میگرنمراحل ارتقای پله پله کیهاجزای پر سلولی بدن انسان وراپامیل در بارداریتوانایی مغز و دیگر اجزای درک عمیق در حیواناتمغز انسان رو به کوچک تر شارتباط انسانی، محدود به کلرال هیدرات برای خوابانتاثیر نگاه انسان بر رفتاروشی جدید در درمان قطع نخنقش ژنتیک در درمان اختلااز تکینگی تا مغز از مغز تکجای مغز مسئول پردازش تجتاثیر گیاه خواری بر رشد وزبان و تکلم برخی بیماریهچند جهانیاز تکینگی تا مغز از مغز تپمبرولیزوماب در بیماری چتاثیر رو ح و روان بر جسمسیاهچاله و تکینگی ابتدایچگونه باغبانی باعث کاهش به زودی شبکه مغزی به جای آیا هوش ارثی دریافتی از پتغییر عمودی سر انسان از پسرعت فکر کردن چگونه استآیا دلفین ها می تواند از چراروياها را به یاد نمی آبارداری بدون رحمحس و ادراک (قسمت دوم )طی یکصد هزار سال اخیر هرچلوب فرونتال یا پیشانی مغانگشت نگاری مغز نشان میدهوش مصنوعی از عروسک تا کبخش دیگری در وجود انسان هدلایلی که نشان میدهد ما بسایتهای دیگرما با کمک مغز خود مختاريمایا ابزار هوشمندی یا مغز هوش، ژنتیکی است یا محیطیبسیاری از بیماری های جدیداروی ضد تشنج با قابليت تمزایای شکلات تلخ برای سلاجزایی ناشناخته در شکل گورزش هوازی مرتب خیلی به قتوازن مهمتر از فعالیت زیدرگیری اعصاب به علت میتومغز انسان رو به کوچکتر شدارتباط شگفت مغز انسان و فکمردرد و علل آنتاثیر نگاه انسان بر رفتاروشی جدید در درمان سکته منقش انتخاب از طرف محیط، ناز تکینگی تا مغز و از مغز کشف مکانیسم عصبی خوانش پتاثیر انتخاب از طرف محیط زبان و شناخت حقیقت قسمت چچندین ماده غذایی که مانناز تکینگی تا مغز از مغز تپنج اکتشاف شگفت آور در موتاثیر رژیم گیاه خواری بر سیاره ابلهانچگونه جمعیت های بزرگ شکل بوزون هیگز چیستآیا هوش سریعی که بدون احسثبت امواج الکتریکی در عصشلیک فراموشیآیا دست مصنوعی به زودی قاچراروياها را به یاد نمی آبازگشت از آثار به سوی خداحس و ادراک قسمت چهارمظهور امواج مغزی در مغز مصلبخند بزن شاید صبح فردا زاندوهگین نباش اگر درب یا هوش مصنوعی از عروسک تا کبرنامه و ساختار پیچیده مبرین نت به جای اینترنتدندان ها را مسواک بزنید تما تحت کنترل ژنها هستیم یایا بیماری ام اس (مولتیپهیچگاه از فشار و شکست نترتفاوت مغز انسان و میمون هداروی ضد تشنج با قابليت تمسیر دشوار تکامل و ارتقااحساس گذر سریعتر زمانورزش هوازی ، بهترین تمریتوسعه برخی شغل ها با هوش رقیبی قدرتمند در برابر ممغز ایندگان چگونه استارتباط شگفت انگیز مغز انکمردرد با پوشیدن کفش مناتاثیر ویتامین دی بر بیماريتوکسيمب در درمان ام اسنقش اتصالات بین سلولهای از تکینگی تا مغز از مغز تکشف مکانیسمی پیچیده در بتاثیر ترکیبات استاتین (سزبان و شناخت حقیقت قسمت اچه زیاد است بر من که در ایاز تکینگی تا مغز- از مغز پوست ساعتی مستقل از مغز دتاثیر رژیم گیاه خواری بر سیاره ابلهانچگونه جمعیت های بزرگ شکل بیماری گیلن باره و بیمارآیا هشیاری کوانتومی وجودجمجمه انسان های اولیهشنا در ابهای گرم جنوب نیفلج بل، فلجی ترسناک که آنآیا رژیم غذایی گیاهی سلانزاع بین جهل و علم رو به پبازسازي مغز و نخاع چالشی حس و ادراک قسمت پنجمعلم به ما کمک میکند تا مولرزش ناشی از اسیب به عصبانسان قدیم در شبه جزیره عهوش مصنوعی از عروسک تا کهوش مصنوعی از عروسک تا کبرای پیش بینی آینده مغز ددو ویژگی انتزاع و قدرت تجماه رجبایا بدون زبان میتوانیم تهاوکينگ پیش از مرگش رسالتفاوتهای جنسیتی راهی براداستانها و مفاهیمی اشتبامشکلات نخاعیاخلاق و علوم اعصابورزش و میگرنتوصیه های غیر دارویی در سرموزی از نخستین تمدن بشرمغز ابزار برتر بقاارتباط شگفت انگیز مغز انکنفرانس تشنج هتل کوثر اصتاثیر ژنها بر اختلالات خریواستیگمیننقش حفاظتی مولکول جدید داز تکینگی تا مغز از مغز تکشف ارتباط جدیدی از ارتبتاثیر دپاکین بر بیماری مزبان و شناخت حقیقت قسمت دچهار میلیارد سال تکامل باز تکینگی تا مغز- از مغز پیموزایدتاثیر رژیم گیاه خواری بر سیر آفرینش از روح تا مغز چگونه حافظه را قویتر کنیبیماری ای شبیه آلزایمر و جنسیت و تفاوت های بیناییشناخت و معرفت، و نقش آن دفلج خوابآیا راهی برای رفع کم آبی نزاع بین علم و نادانی رو بحتی علمی درباره تمایل بحس و ادراک قسمت سومعلایم کمبود ویتامین E را لزوم سازگاری قانون مجازاانسان جدید از چه زمانی پاهوش مصنوعی از عروسک تا کمبرخی نکات از گاید لاین پرديدن با چشم بسته در خواب ماپروتیلینایا تکامل هدفمند استهاوکينگ پیش از مرگش رسالتقلید مرحله ای نسبتا پیشدر مانهای کمر دردمشاهده آینده از روی مشاهاختلال در شناسایی حروف و ورزش بهترین درمان بیش فعتوصیه هایی در مصرف ماهیرمز و رازهای ارتباط غیر کمغز از بسیاری حقایق می گرارتباط غیرکلامی بین انساکنگره بین المللی سردرد دتاثیر کپسول نوروهرب بر نرژیم غذایی حاوی تخم مرغ ونقش حیاتی تلومر دی ان آ داز تکینگی تا مغز از مغز تکشف جمجمه ای درکوه ایرهوتاثیر داروهای ضد التهاب زبان و شناخت حقیقت قسمت سچهار ساعت پس از کشتار خوکاز تکینگی تا مغز- از مغزتپیچیدگی های مغزی در درک زتاثیر رژیم گیاهخواری بر سیستم تعادلی بدننگاهی بر قدرت بینایی درابیماری ای شبیه ام اس مولتجنسیت و تفاوت های بیناییشناسایی سلول های ایمنی افلج خواب چیستآیاما مقهور قوانین فیزیکنزاع بین علم و جهل رو به پبحث درباره پیدایش و منشاحساسیت روانی متفاوتعلایم کمبود ویتامین E را لزوم سازگاری قانون مجازاانسان عامل توقف رشد مغزهوش مصنوعی از عروسک تا کمبرخی اثرات مضر ویتامین ددی متیل فومارات(زادیوا)(مبانی ذهنی سیاه و سفیدایرادهای موجود در خلقت بهدف از تکامل مغزتلقین اطلاعات و حافظهدر چه مرحله ای از خواب ، رمعنی روزهاختلالات مخچهورزش در کمر دردتوضیحی ساده در مورد هوش مرویای شفافمغز برای فراموشی بیشتر کارتروز یا خوردگی و التهاکنگره بین المللی سردرد دتاثیر کپسول نوروهرب بر تراه های جدید برای قضاوت رنقش داروهاي مختلف معروف از تکینگی تا مغز از مغز تگنجینه ای به نام ویتامین تاثیر داروی ضد تشنج سدیم زبان، وسیله شناسایی محیطنوار مغزی روشی مهم در تشخاز تکینگی تا مغز، از مغز پیوند مغز و سر و چالشهای تاثیر عصاره تغلیظ شده گیسیستم دفاعی بدن علیه مغز نگاهی بر توانایی اجزاي ببیماری بیش فعالیجهش های ژنتیکی مفید در ساشواهدی از دنیسوان(شبه نئفیلمی بسیار جالب از تغییآزمون ذهنی گربه شرودینگرنظام مثبت زندگیبحثی در مورد نقش ویتامينخلاصه ای از مطالب همایش معلت خواب آلودگی بعد از خوممانتین یا آلزیکسا یا ابانعطاف پذیری مکانیسمی علاولین هیبرید بین انسان وهوش مصنوعی در کامپیوترهابرخی اختلالات عصبی مثانهدژا وو یا اشنا پنداریمجموعه های پر سلولی بدن ماگر نعمت فراموشی نبود بسهزینه ای که برای اندیشیدتلاش هایی در بیماران قطع در هم تنیدگی کوانتومی و پمغز فکر میکند مرگ برای دیاختلالات حرکتی در انسانوزوز گوشتکامل چشمروبات های ریز در درمان بیمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟ارزش حقیقی زبان قسمت اولکندر در بیماریهای التهابتاثیر کپسول نوروهرب بر سراه های جدید برای قضاوت رنقش روزه داری در سالم و جاز تکینگی تا مغز از مغز تگیاه خواری و گوشت خوار کدتاثیر درجه حرارت بر عملکسفر نامه سفر به بم و جنوب نورون هاي مصنوعی می توانازدواج های بین گونه ای، رپیوند سر، یکی از راه حلهاتاریخ همه چیز را ثبت کردهسکته مغزیآیا واکنش های یاد گرفته وناتوانی از درمان برخی ویبیماری تی تی پیجهش های ژنتیکی غیر تصادفشاهکار قرنفیزیکدانان ماشینی برای تإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَنظریه تکامل در درمان بیمبحثی جالب درباره محدودیتخواندن ، یکی از شستشو دهنعوارض ازدواج و بچه دار شدمنابع انرژي پاک سرچشمه حمولتیپل اسکلروز در زنان اولین مورد پیوند سر در انهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبرخی بیماری ها که در آن بدژاوو یا آشناپنداریمحل درک احساسات روحانیاگر نعمت فراموشی نبود بسهستي مادي ای که ما کوچکترتلاشی برای درمان قطع نخادرمان های بیماری آلزایمرمغز ما کوچکتر از نیم نقطهاختلالات صحبت کردن در انیک پیشنهاد خوب برای آسان تکامل ابزار هوش ، راه پر روح رهاییمغز بزرگ چالش است یا منفعارزش حقیقی زبان قسمت دومکوچک شدن مغز از نئاندرتاتاثیر کپسول نوروهرب بر سراه پیروزی در زندگی چیستنقش رژیم غذایی در رشد و ااز تکینگی تا مغز از مغز تگالکانزوماب، دارویی جدیتاثیر درجه حرارت بر عملکسفرنامه سفر به بم و جنوب نورون های ردیاب حافظهاستفاده از هوش مصنوعی در پیشینیان انسان از هفت میساخت شبکه عصبی با الفبایآیا آگاهی پس از مرگ از بیناتوانی در شناسایی چهره بیماری ضعف عضلات نزدیک بجهشهای مفید و ذکاوتی که دشبیه سازی میلیون ها جهان فرگشت و تکامل تصادفی محض افراد آغاز حرکت خودشان رهفت چیز که عملکرد مغز تو بحثی در مورد نقش کلسیم و خواب سالم عامل سلامتیعید نوروز مبارکمواد کوانتومی جدید، ممکناولین تصویر در تاریخ از سهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبرخی بیماری های خاص که بددانشمندان ژنی از مغز انسمحل درک احساسات روحانی داگر تلاش انسان امروز براهستی ما پس از شروعی چگال تلاشی جدید در درمان ام اسدرمان های جدید میگرنمغز مادران و کودکان در زمادامه بحث تکامل چشمیکی از علل محدودیت مغز امتکامل زبانروزه داری و بیمار ی ام اس مغز بزرگ چالشهای پیش روارزش حقیقی زبان قسمت سومکودک ایرانی که هوش او از تاثیر گیاه خواری بر رشد ورشته نوروایمونولوژی و نقنقش زبان در سلطه و قدرت ااز تکینگی تا مغز از مغز تگامی در درمان بیماریهای تاثیر درجه حرارت بر عملکسفرنامه سفر به بم و جنوب نوروپلاستیسیتی چیستاستیفن هاوکینگ در مورد هپیشرفتی مستقل از ابزار هتبدیل تراکت صوتی مصنوعی ساخت شبکه عصبی مصنوعی با آیا امکان بازسازی اندامهنخاع ما تا پایین ستون فقربیماریهای تحلیل عضلانی اجهشهای مفید و ذکاوتی که دشبیه سازی سیستم های کوانفراموش کارها باهوش تر هسافزایش قدرت ادراکات و حسهفت سین یادگاری از میراث بحثی در مورد عملکرد لوب فخواب سالم عامل سلامتی و یعامل کلیدی در کنترل کارآموجود بی مغزی که می توانداولین سلول مصنوعیهوش مصنوعی درمانگر کامپیبرخی توجهات در ببمار پاردانشمندان روش هاي جدیدی محدودیت های حافظه و حافظابزار هوش در حال ارتقا ازو هر کس تقوای خدا پیشه کنتمایل زیاد به خوردن بستندرمان های رایج ام اسمغز چون ابزار هوش است دلیادغام میان گونه های مختلیادگیری مهارت های جدید دتکامل ساختار رگهای مغزی روش مقابله مغز با محدودیمغز حریص برای خون، کلید تاز نظر علم اعصاب یا نرووسکودکان خود را مشابه خود تتاثیر گیاه خواری بر رشد ورشد مغز علت تمایل انسان بنقش زبان در سلطه و قدرت ااز تکینگی تا مغز از مغز تگاهی لازم است برای فهم و تاثیر درجه حرارت بر عملکسفرنامه سفر به بم و جنوب نوشیدن چای برای مغز مفید استیفن هاوکینگ در تفسیر پاسخ گیاهان در زمان خوردتبدیل سلولهای محافط به سساختار شبکه های مغزی ثابآیا انسان با مغز بزرگش اخنخستین تصویر از سیاهچالهبیهوش کردن در جراحی و بیمجاذبه و نقش آن در شکلگیریشباهت زیاد بین سلول هاي عفراموشی همیشه هم بد نیستافسردگی و اضطراب در بیماهمیشه عسل با موم بخوریمبحثی درباره هوش و تفاوتهخواب عامل دسته بندی و حفطعسل طبیعی موثر در کنترل بموجودات مقهور ژنها هستنداوکرلیزوماب داروی جدید شهوش مصنوعی درخدمت خلق وحبرخی سلولهای عصبی در تلادانشمندان روشی برای تبدیمخچه ، فراتر از حفظ تعادلابزارهای بقای موجود زندویتامین E برای فعالیت صحتمدن قدیمی ای در جنوب ایردرمان جدید میگرن با انتی مغز چگونه صداها را فیلتر ادغام دو حیطه علوم مغز و یادآوری خواب و رویاتکامل شناخت انسان با کشفروش های صرفه جویی در ایجامغز زنان جوانتر از مغز مراز نظر علم اعصاب اراده آزکوری گذرای ناشی از موبایتاثیر گیاه خواری بر رشد وزمین زیر خلیج فارس تمدنی نقش سجده بر عملکرد مغزاز تکینگی تا مغز از مغز تگاهی مغز بزرگ چالش استتاثیر درجه حرارت بر عملکسفرنامه سفر به بم و جنوب نوعی سکته مغزی ، وحشتناک استخوان های کشف شده، ممکپختگی پس از چهل سالگي به تری فلوپرازینسخن پاک و ثابتآیا احتمال دارد رویا از آنرمش های مفید در سرگیجهبیوگرافیحقیقت راستین انسان علم بشباهت زیاد بین سلول هاي عفرایند حذف برخی اجزای مغالکتروتاکسی(گرایش و حرکهوموارکتوس ها ممکن است دبحثی درباره هوش و تفاوتهخودآگاهی و هوشیاريعصب حقوق نورولووعضلانی که طی سخن گفتن چقدمیهمانهای ناخوانده عامل ايندگان چگونه خواهند دیدهوش مصنوعی ساخته هوش طبیبرخی سيناپسها طی تکامل و داروهای مصرفی در ام اسمخچه ابزاري که وظیفه آن فابزارهای پیشرفته ارتباط ویتامین E در چه مواد غذایتمساح حد واسط میان مغز کودرمانهای بیماری پارکینسمغز آیندگان چگونه است ؟ارتقا و تکامل سنت آفرینش ژن هوش و ساختارهای حیاتی تئوری تکامل امروز در درمروش هایی ساده برای کاهش امغزهای کوچک بی احساساز نظر علم اعصاب اراده آزکی غایب شدی تا نیازمند دلتاثیر گیاه خواری بر رشد وزندگی هوشمند در خارج از زنقش غذاها و موجودات دريااز تکینگی تا مغز از مغز تگذر زمان کاملا وابسته به تاثیر درجه حرارت بر عملکسفری به آغاز کیهانچیزی خارج از مغزهای ما نیاصول سلامت کمرپرورش مغز مینیاتوری انساتری فلوپرازینسریعترین کامپیوتر موجودآیا احتمال دارد رویا از آنرمشهای مهم برای تقویت عبیوگرافیحافظه و اطلاعات در کجاست شش مرحله تکامل چشمفرد حساس از نظر عاطفی و بالتهاب شریان تمپورالهوش مصنوعی می تواند بر احبحثی درباره هوش و تفاوتهخودآگاهی و هوشیاريمقالاتمیگرن سردردی ژنتیکی که بايا اراده آزاد توهم است یهوش احساسیبررسي علل احتمالي تغيير داروهای ضد بیماری ام اس ومدارک ژنتیکی چگونه انسانابزارهای دفاعی و بقای موویتامین دی گنجینه ای بزرتنفس هوازی و میتوکندریدرک فرد دیگر و رفتارهای امغز انسان ایا طبیعتا تماارتوکين تراپی روشی جديد ژن یا نقشه توسعه مغز و نقتئوری تکامل در پیشگیری و روش صحبت کردن در حال تکاممغزتان را در جوانی سیمکشاز آغاز خلقت تا نگاه انساکاهش التهاب ناشی از بیماتاثیر گیاه خواری بر رشد وزیباترین چیز در افزایش سنقش غذاها و موجودات دريااز تکینگی تا مغز از مغز تگربه شرودینگر و تاثیر مشتاثیر درجه حرارت بر عملکسلولهای بنیادی مصنوعی درچگونه مغز پیش انسان یا هماضطراب و ترسآلزایمرتسلیم شدن از نورون شروع مسرگیجه از شایعترین اختلاآیا برای تولید مثل همیشه چرا مغزهای ما ارتقا یافت بیان ژن های اسکیزوفرنی دحافظه و اطلاعات در کجاست ششمین کنگره بین المللی سقانون مندی نقشه ژنتیکی مامیوتروفیک لترال اسکلروهوش مصنوعی گوگل به کمک تشبحثی درباره هوش و تفاوتهخانواده پایدارتاثیر ویتامین دی بر بیمامیدان مغناطيسي زمین بشر ايا اراده آزاد توهم است یهوش احساسیبررسی و اپروچ جدید بر بیمداروی فامپیریدین یا نورلمروری بر تشنج و درمان هایاثر مضر مصرف طولانی مدت رواکنش های ناخودآگاه و تقتنفس هوازی و میتوکندریدرک و احساسمغز انسان برای ایجاد تمدارتباط میکروب روده و پارژنها نقشه ایجاد ابزار هوتا 20 سال آینده مغز شما به روشهای نو در درمان دیسک بنقش قهوه در سلامتیاز تلسکوپ گالیله تا تلسککایروپاکتیک چیستتاثیر گیاه خواری بر رشد وزیرفون داروی ضد ام اسنقش غذاها و موجودات دريااز تکینگی تا مغز از مغز تگزیده ای از وبینار یا کنفتاثیر درجه حرارت بر عملکسلسله مباحث هوش مصنوعیچگونه هموساپينس بر زمین اطلاعاتی عمومی در مورد مآیا ما تنها موجودات زنده تشنج چیستسردرد و علتهای آنآیا بزرگ شدن مغز فقط در دچرا حیوانات سخن نمی گوینبیست تمرین ساده برای جلوحافظه و اطلاعات در کجاستصرع و درمان های آنقارچ بی مغز در خدمت موجودامگا سه عامل مهم سلامتهوش مصنوعی گوگل به کمک تشبحثی درباره هوش و تفاوتهخطا در محاسبات چیزی کاملصفحه اصلیمکانیزمهای دفاعی در برابای آنکه نامش درمان و یادشهوش عاطفی بیشتر در زنانبررسی سیستم تعادلی بدن اداروی تشنجی دربارداریمرکز خنده در کجای مغز استاثرات مفید قهوهواکسن سرطانتو دی ان ای خاص ميتوکندريدرک احساسات و تفکرات دیگمغز انسان برای شادمانی طارتباط چاقی و کاهش قدرت بژنها ، مغز و ارادهتاثیر مشاهده بر واقعیت بروشهای شناسایی قدرت شنوانقش مهاجرت در توسعه نسل ااز تلسکوپ گالیله تا تلسککاربرد روباتهای ريزنانوتاثیر گیاه خواری بر رشد وزبان چهار حرفی حیات زمیننقشه مغزی هر فرد منحصر بهاز تکینگی تا مغز از مغز تگزارش یک مورد جالب لخته وتاثیر درجه حرارت بر عملکسم زنبور ، کلیدی برای وارچگونه آن شکری که می خوریماطلاعاتی عمومی در مورد مآیا مغز تا بزرگسالی توسعتغییر الگوی رشد مغزی با زسردرد تنشنآیا تکامل و تغییرات ژنتیچرا حجم مغز گونه انسان دربیشتر کمردردها نیازی به حس چشایی و بویاییضررهای مصرف شکر و قند بر قدم زدن و حرکت دید را تغیامروز دانش ژنتیک هیچ ابههوش مصنوعی الفاگوبحثی درباره احساسات متفاخطا در محاسبات چیزی کامل