اگر تلاش انسان امروز برای تسلط بر بعد حیوانی نبودهرگز امیدی به قدرت تفکر نبود

گروه خونی O اثر حمایتی در برابر ابتلا به فراموشی(آلزایمر) دارد.

ژنهای به میراث مانده از حیوانات در بدن انسان، همچون قفسی او رادر بر گرفته است و حتی میزان درک مادی او و سال هایی را که میتواند بیندیشد، تحت سلطه خود در آورده است. همه انواع خون مشابه به نظر میرسند ولی با این وجود هریک از ما دارای یکی از انواع چهارگانه گروه خونی A, B, AB, O هستیم. دانستن گروه خونی شما به هنگام تزریق خون به منظور محافظت از سیستم ایمنی حیاتی است اما وقتی که پای سلامتی شما در میان باشد گروههای خونی همچنین میتوانند اطلاعات زیادی را آشکار کنند. براساس مطالعه ای که درمجله brain research bulletin چاپ شد، گروه خونی ما میتواند بر نمو سیستم عصبی تأثیر بگذارد و چگونگی پیر شدن مغز ما را پیش بینی کند.

به گزارش نوروسافاری به نقل از مدیکال دیلی، براساس اعلام انجمن ملی سالخوردگی میدانیم که پیرشدن موجب تغییراتی در اندازه مغز، سیستم عروقی و شناخت میشود. همانطور که ما پیر میشویم، مغز کوچکتر می شود و دچار تغییراتی در تمام سطوح، از سطح مولکولی تا ریخت شناسی می شود. کاهش حجم ماده خاکستری عمدتاً متشکل از اجسام سلولی عصبی به طور معمول در مغز سالخورده دیده می شود. این ماده به ما کمک میکند که اطلاعات را در مغز پردازش کنیم.

همکار پژوهش Matteo Do Marco و پروفسور Annalena Venneri از دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه Sheffield معتقدند که این تفاوت در ماده خاکستری و خطر زوال شناختی ممکن است بوسیله گروه های خونی مختلف تحت تأثیر قرار بگیرند. درتلاش برای مشاهده تفاوت های حجمی در ماده خاکستری بین بزرگسالانی که گروه خونی O دارند و آنهایی که گروه خونی غیرO دارند و ارتباط آن با خطر زوال شناختی، پژوهشگران ۱۸۹ اسکن تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) از شرکت کنندگان سالم را تحلیل کردند. حجم ماده خاکستری مغزها حساب شد و با متوسط حجم ماده خاکستری گروه های خونی مختلف مقایسه شد.

یافته ها آشکار کردند که حجم های کمتر ماده خاکستری در ارتباط با گروه های خونی غیر O هستند. افراد با گروه های خونی A, B و AB حجم ماده خاکستری کمتری در مناطق گیجگاهی و لیمبیک مغز شامل هیپوکامپ چپ داشتند. معروف است که این منطقه یکی از اولین مناطقی است که توسط بیماری آلزایمر تحت تأثیر قرار میگیرد.

پروفسور آنالنا وانری در بیانیه خبری گفت :”آنچه که ما اکنون میدانیم این است که یک تفاوت معنادار در حجم مغز وجود دارد و یافته های ما، مشاهدات بالینی به اثبات رسیده را تأیید میکند. به احتمال زیاد زیست شناسی گروه های خونی بر رشد سیستم عصبی تأثیر میگذارد. اکنون ما باید بدانیم که چطور و کی این مسئله رخ میدهد.”

به طریق مشابه مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ که در مجله Neurology چاپ شده بود به این یافته رسیده بود که کسانی با گروه خونی کمیاب AB که در حدود ۴ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل میدهند، در مقایسه با دیگر گروه های خونی در خطر بیشتری برای ابتلا به مشکلات شناختی در حین پیر شدن هستند. افراد با گروه خونی AB به میزان ۸۲ درصد احتمال بیشتری برای توسعه مشکلات فکری و حافظه که میتواند منجر به دمانس شود، دارند. علاوه بر این افراد با گروه خونی AB در مقایسه با افرادی با دیگر انواع گروه خونی سطح میانگین بالاتری از فاکتور ۸ پروتئینی که کمک میکند خون لخته بزندداشتند. سطوح بالاتر فاکتور ۸ در ارتباط با خطر بالاتر آسیب شناختی و دمانس بوده است.

براساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ در مجله Neurology چاپ شد، عوامل خطر غیر ژنتیکی مرتبط با زوال شناختی هم وجود دارند که میتوانیم با ورزش و رژیم غذایی سالم آنها را کنترل کنیم. فشار خونی بالا، دیابت، سیگار کشیدن و چاق بودن در میانسالی همگی مرتبط با زوال سریعتر در حجم مغز هستند.

افراد با فشار خونی بالا در مقایسه با افراد با فشار خونی عادی تغییرات سریعتری در ماده سفید مغز یا مناطق آسیب دیده عروق خونی مغزی داشتند. افراد دیابتی سریعتر دچار کوچک شدن هیپوکامپ می شدند درحالی که افراد سیگاری کوچک شدن مغزی سراسری سریع تری نسبت به غیرسیگاری ها داشتند و نیز تغییرات سریعتری را درماده سفید مغز نشان دادند. و درنهایت افرادی که چاق هستند یا اضافه وزن دارند سرعت بالاتری در کاهش حجم مغز و زوال کارکرد اجرایی داشتند.

براساس مطالعه حاضر اگرچه علی رغم مستعد بودن شما برای این عوال خطر، راه هایی برای کمک به جلوگیری از کاهش ماده خاکستری وجود دارد. مراقبه و تمرینات آرامش ذهنی میتواند مغز را از پیرشدن محافظت کند. اگرچه زوال ماده خاکستری درحین پیرشدن اجتناب ناپذیر است، افرادی که مراقبه میکنند احتمال بیشتری دارد که کاهش کمتری را نسبت به همتایانشان که مراقبه نمیکنند تجربه کنند. اگرچه یافته ها علیت را روشن نمیکند، عوامل سبک زندگی و تفاوت های مغزی ژنتیکی میتوانند نقش مؤثری در پیرشدن مغز بازی کنند.

به منظور کمک به جلوگیری از کاهش ماده خاکستری، شاید همه آنچه که ما نیاز داریم آرامش ذهنی است.

اینها نشان دهنده قدرت بعد حیوانی انسان امروز(بعد ژنتیکی) است که حتی میتواند تعیین کند شما چند سال قدرت تفکر داشته باشید و اگر تلاش های انسان امروز برای تسلط بر این بعد حیوانی نبود، هرگز امیدی به قدرت تفکر بیشتر نبود.

مبانی ذهنی سیاه و سفیدکندر در بیماریهای التهابتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش حیاتی تلومر دی ان آ داز تکینگی تا مغز از مغز تآیا ما تنها موجودات زنده تغییر عمودی سر انسان از پشاهکار قرنچرا حیوانات سخن نمی گوینبحث درباره پیدایش و منشااولین مورد پیوند سر در اندی متیل فومارات(زادیوا)(هوش، ژنتیکی است یا محیطیتلاشی جدید در درمان ام اسروش های صرفه جویی در ایجامجموعه های پر سلولی بدن ماخلاق و علوم اعصابکودک ایرانی که هوش او از تاثیر گیاه خواری بر رشد وزبان و شناخت حقیقت قسمت دنقش داروهاي مختلف معروف از تکینگی تا مغز از مغز تآیا مغز تا بزرگسالی توسعثبت امواج الکتریکی در عصشباهت زیاد بین سلول هاي عچرا حجم مغز گونه انسان دربحثی در مورد نقش ویتاميناولین تصویر در تاریخ از سدژا وو یا اشنا پنداریفلج بل، فلجی ترسناک که آنهاوکينگ پیش از مرگش رسالتمایل زیاد به خوردن بستنروش هایی ساده برای کاهش امحل درک احساسات روحانیاختلال در شناسایی حروف و کودکان خود را مشابه خود تتاثیر گیاه خواری بر رشد وزبان و شناخت حقیقت قسمت سنقش روزه داری در سالم و جاز تکینگی تا مغز- از مغز آیا هوش ارثی دریافتی از پجنسیت و تفاوت های بیناییشباهت زیاد بین سلول هاي عچرا در مغز انسان، فرورفتبحثی جالب درباره محدودیتايندگان چگونه خواهند دیددژاوو یا آشناپنداریفلج خوابهاوکينگ پیش از مرگش رسالتمدن قدیمی ای در جنوب ایرروش صحبت کردن در حال تکاممحل درک احساسات روحانی داختلالات مخچهکوری گذرای ناشی از موبایتاثیر گیاه خواری بر رشد وزبان، وسیله شناسایی محیطنقش زبان در سلطه و قدرت ااز تکینگی تا مغز- از مغز آیا هوش سریعی که بدون احسجنسیت و تفاوت های بیناییشش مرحله تکامل چشمچراروياها را به یاد نمی آبحثی در مورد نقش کلسیم و ايا اراده آزاد توهم است یدانشمندان ژنی از مغز انسفلج خواب چیستهدف از تکامل مغزتمساح حد واسط میان مغز کوروشهای نو در درمان دیسک بمحدودیت های حافظه و حافظاختلالات حرکتی در انسانکی غایب شدی تا نیازمند دلتاثیر گیاه خواری بر رشد وسفر نامه سفر به بم و جنوب نقش زبان در سلطه و قدرت ااز تکینگی تا مغز- از مغزتآیا هشیاری کوانتومی وجودجهش های ژنتیکی مفید در ساصرع و درمان های آنچراروياها را به یاد نمی آبحثی در مورد عملکرد لوب فايا اراده آزاد توهم است یدانشمندان روش هاي جدیدی فیلمی بسیار جالب از تغییهزینه ای که برای اندیشیدتنفس هوازی و میتوکندریروشهای شناسایی قدرت شنوامخچه ، فراتر از حفظ تعادلاختلالات صحبت کردن در انکاهش التهاب ناشی از بیماتاثیر انتخاب از طرف محیط سفرنامه سفر به بم و جنوب نقش غذاها و موجودات دريااز تکینگی تا مغز، از مغز آیا واکنش های یاد گرفته وجهش های ژنتیکی غیر تصادفضررهای مصرف شکر و قند بر نزاع بین جهل و علم رو به پبحثی درباره هوش و تفاوتهایا کوچک شدن مغزانسان الدانشمندان روشی برای تبدیفیزیکدانان ماشینی برای تهستي مادي ای که ما کوچکترتنفس هوازی و میتوکندریروشی برای بهبود هوش عاطفمخچه ابزاري که وظیفه آن فادامه بحث تکامل چشمکایروپاکتیک چیستتاثیر ترکیبات استاتین (سسفرنامه سفر به بم و جنوب نقش غذاها و موجودات درياازدواج های بین گونه ای، رآیا آگاهی پس از مرگ از بیجهشهای مفید و ذکاوتی که دضررهای شکر بر سلامت مغزنزاع بین علم و نادانی رو بحثی درباره هوش و تفاوتهایا ابزار هوشمندی یا مغز داروهای مصرفی در ام اسفراموشی همیشه هم بد نیستهستی ما پس از شروعی چگال تو دی ان ای خاص ميتوکندريروشی جدید در درمان قطع نخمدارک ژنتیکی چگونه انسانادغام میان گونه های مختلکاربرد روباتهای ريزنانوتاثیر دپاکین بر بیماری مسفرنامه سفر به بم و جنوب نقش غذاها و موجودات دريااستفاده از هوش مصنوعی در آیا امکان بازسازی اندامهجهشهای مفید و ذکاوتی که دطی یکصد هزار سال اخیر هرچنظریه تکامل در درمان بیمبحثی درباره هوش و تفاوتهایا بیماری ام اس (مولتیپداروهای ضد بیماری ام اس وفرایند حذف برخی اجزای مغو هر کس تقوای خدا پیشه کنتولید سلولهای جنسی از سلروشی جدید در درمان سکته ممرگ انتقال است یا نابود شادغام دو حیطه علوم مغز و کاربرد روباتهای ريز، در تاثیر داروهای ضد التهاب سفرنامه سفر به بم و جنوب نقشه مغزی هر فرد منحصر بهاستیفن هاوکینگ در مورد هآیا انسان با مغز بزرگش اخجاذبه و نقش آن در شکلگیریعلم به ما کمک میکند تا موهفت چیز که عملکرد مغز تو بحثی درباره هوش و تفاوتهایا بدون زبان میتوانیم تداروی فامپیریدین یا نورلفرد حساس از نظر عاطفی و بویتامین E برای فعالیت صحتوانایی مغز و دیگر اجزای ريتوکسيمب در درمان ام اسمزایای شکلات تلخ برای سلارتقا و تکامل سنت آفرینش کجای مغز مسئول پردازش تجتاثیر داروی ضد تشنج سدیم سلولهای بنیادی مصنوعی درچندین ماده غذایی که مانناستیفن هاوکینگ در تفسیر آیا احتمال دارد رویا از آحافظه و اطلاعات در کجاست علایم کمبود ویتامین E را هفت سین یادگاری از میراث بحثی درباره هوش و تفاوتهایا تکامل هدفمند استداروی تشنجی دربارداریقانون مندی نقشه ژنتیکی مویتامین E در چه مواد غذایتوازن مهمتر از فعالیت زیراه های جدید برای قضاوت رمشکلات نخاعیارتوکين تراپی روشی جديد کشف مکانیسم عصبی خوانش پتاثیر درجه حرارت بر عملکسلسله مباحث هوش مصنوعیچه زیاد است بر من که در ایاستخوان های کشف شده، ممکآیا احتمال دارد رویا از آحافظه و اطلاعات در کجاست علایم کمبود ویتامین E را همیشه عسل با موم بخوریمبحثی درباره احساسات متفاایرادهای موجود در خلقت بداروی ضد تشنج با قابليت تقارچ بی مغز در خدمت موجودویتامین دی گنجینه ای بزرتوسعه برخی شغل ها با هوش راه های جدید برای قضاوت رمغز ما کوچکتر از نیم نقطهارتباط میکروب روده و پارکشف مکانیسمی پیچیده در بتاثیر درجه حرارت بر عملکسم زنبور ، کلیدی برای وارچهار میلیارد سال تکامل باصول سلامت کمرآیا برای تولید مثل همیشه حافظه و اطلاعات در کجاستعوارض ازدواج و بچه دار شدهوش مصنوعی می تواند بر احبحثی درباره احساساتی غیراگر نعمت فراموشی نبود بسداروی ضد تشنج با قابليت تلوب فرونتال یا پیشانی مغواکنش های ناخودآگاه و تقتوصیه های غیر دارویی در سراه پیروزی در زندگی چیستمغز چون ابزار هوش است دلیارتباط چاقی و کاهش قدرت بکشف ارتباط جدیدی از ارتبتاثیر درجه حرارت بر عملکسودمندی موجودات ابزی بر چهار ساعت پس از کشتار خوکاضطراب و ترسآیا بزرگ شدن مغز فقط در دحس چشایی و بویاییعید نوروز مبارکهوش مصنوعی گوگل به کمک تشبخش دیگری در وجود انسان هاگر نعمت فراموشی نبود بسداستانها و مفاهیمی اشتبالبخند بزن شاید صبح فردا زواسطه ها د رمسیر ایجاد مغتوصیه هایی در مصرف ماهیرشته نوروایمونولوژی و نقمغز آیندگان چگونه است ؟ارتباط شگفت مغز انسان و فکشف جمجمه ای درکوه ایرهوتاثیر درجه حرارت بر عملکسیاهچاله و تکینگی ابتداینوار مغزی روشی مهم در تشخاطلاعاتی عمومی در مورد مآیا تکامل و تغییرات ژنتیحس و ادراک (قسمت اول )عامل کلیدی در کنترل کارآهوش مصنوعی گوگل به کمک تشبرنامه و ساختار پیچیده ماگر تلاش انسان امروز برادر مانهای کمر دردلرزش ناشی از اسیب به عصبوراپامیل در بارداریتوضیحی ساده در مورد هوش مرشد مغز علت تمایل انسان بمغز انسان ایا طبیعتا تماارتباط شگفت انگیز مغز انگنجینه ای به نام ویتامین تاثیر درجه حرارت بر عملکسیاره ابلهاننورون هاي مصنوعی می تواناطلاعاتی عمومی در مورد مآیا خداباوری محصول تکاملحس و ادراک (قسمت دوم )عسل طبیعی موثر در کنترل بهوش مصنوعی الفاگوبرین نت به جای اینترنتابزار هوش در حال ارتقا ازدر چه مرحله ای از خواب ، رلزوم سازگاری قانون مجازاورزش هوازی مرتب خیلی به قتکامل چشمزمین زیر خلیج فارس تمدنی مغز انسان برای شادمانی طارتباط شگفت انگیز مغز انگیاه خواری و گوشت خوار کدتاثیر درجه حرارت بر عملکسیاره ابلهاننوروپلاستیسیتی چیستبلندی در ذهن ما درک بلندیآیا دلفین ها می تواند از حس و ادراک قسمت چهارمعصب حقوق نورولووهوش مصنوعی از عروسک تا کبرای پیش بینی آینده مغز دابزارهای بقای موجود زنددرمان های بیماری آلزایمرلزوم سازگاری قانون مجازاورزش هوازی ، بهترین تمریتکامل ابزار هوش ، راه پر زندگی هوشمند در خارج از زمغز انسان رو به کوچکتر شدارتباط غیرکلامی بین انساگالکانزوماب، دارویی جدیتاثیر درجه حرارت بر عملکسیستم تعادلی بدنچیزی خارج از مغزهای ما نیبه زودی شبکه مغزی به جای آیا دست مصنوعی به زودی قاحس و ادراک قسمت پنجمعضلانی که طی سخن گفتن چقدهوش مصنوعی از عروسک تا کبرخی نکات از گاید لاین پرابزارهای دفاعی و بقای مودرمان های رایج ام اسممانتین یا آلزیکسا یا ابورزش و میگرنتکامل ساختار رگهای مغزی زیباترین چیز در افزایش سمغز ایندگان چگونه استارتروز یا خوردگی و التهاگامی در درمان بیماریهای تاثیر درجه حرارت بر عملکسیستم دفاعی بدن علیه مغز چگونه مغز پیش انسان یا همبوزون هیگز چیستآیا راهی برای رفع کم آبی حس و ادراک قسمت سوممقالاتهوش مصنوعی از عروسک تا کبرخی اثرات مضر ویتامین داثر مضر مصرف طولانی مدت ردرمان جدید میگرن با انتی منابع انرژي پاک سرچشمه حورزش بهترین درمان بیش فعتکامل شناخت انسان با کشفزبان چهار حرفی حیات زمینمغز ابزار برتر بقاارزش حقیقی زبان قسمت اولگاهی لازم است برای فهم و تاثیر درجه حرارت بر عملکسکته مغزیچگونه هموساپينس بر زمین بیماری گیلن باره و بیمارآیاما مقهور قوانین فیزیکحساسیت روانی متفاوتتاثیر ویتامین دی بر بیماهوش مصنوعی از عروسک تا کبرخی اختلالات عصبی مثانهاثرات مفید قهوهدرمانهای بیماری پارکینسمولتیپل اسکلروز در زنان ورزش در کمر دردتئوری تکامل امروز در درمزبان و بیان، در سایه پیشرمغز برای فراموشی بیشتر کارزش حقیقی زبان قسمت دومگاهی مغز بزرگ چالش استتاثیر درجه حرارت بر عملکساخت شبکه عصبی با الفبایچگونه آن شکری که می خوریمبیماری ای شبیه ام اس مولتإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَخلاصه ای از مطالب همایش مصفحه اصلیهوش مصنوعی از عروسک تا کبرخی بیماری ها که در آن باثرات مضر ماری جوانادرک فرد دیگر و رفتارهای امواد کوانتومی جدید، ممکنوزوز گوشتئوری تکامل در پیشگیری و زبان و تکلم برخی بیماریهزبان و شناخت حقیقت قسمت چمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟ارزش حقیقی زبان قسمت سومگزیده ای از وبینار یا کنفتاثیر رو ح و روان بر جسمساخت شبکه عصبی مصنوعی با چگونه جمعیت های بزرگ شکل بیماری بیش فعالیافراد آغاز حرکت خودشان رخواندن ، یکی از شستشو دهنسوالات پزشکیهوش مصنوعی از عروسک تا کمبرخی توجهات در ببمار پاراجزای پر سلولی بدن انسان درک و احساسموجود بی مغزی که می تواندیک پیشنهاد خوب برای آسان تا 20 سال آینده مغز شما به زبان و شناخت حقیقت قسمت امغز بزرگ چالش است یا منفعاز نظر علم اعصاب یا نرووسگزارش یک مورد جالب لخته وتاثیر رژیم گیاه خواری بر ساختار شبکه های مغزی ثابچگونه جمعیت های بزرگ شکل بیماری تی تی پیافزایش قدرت ادراکات و حسخواب سالم عامل سلامتیپیامهای کاربرانهوش مصنوعی از عروسک تا کمبرخی سيناپسها طی تکامل و اجزایی ناشناخته در شکل گدرک احساسات و تفکرات دیگموجودات مقهور ژنها هستندیکی از علل محدودیت مغز امتاثیر مشاهده بر واقعیت بتاثیر ویتامین دی بر بیمامغز بزرگ چالشهای پیش رواز نظر علم اعصاب اراده آزگشایش دروازه جدیدی از طرتاثیر رژیم گیاه خواری بر سریعترین کامپیوتر موجودچگونه حافظه را قویتر کنیبیماری ضعف عضلات نزدیک بالکتروتاکسی(گرایش و حرکخواب سالم عامل سلامتی و یسایتهای دیگرهوش مصنوعی در کامپیوترهابررسي علل احتمالي تغيير درک تصویر و زبان های مخلتمیهمانهای ناخوانده عامل یادگیری مهارت های جدید دیادآوری خواب و رویاتاثیر ژنها بر اختلالات خمغز حریص برای خون، کلید تاز نظر علم اعصاب اراده آزپنج اکتشاف شگفت آور در موتاثیر رژیم گیاه خواری بر سرگیجه از شایعترین اختلانگاهی بر قدرت بینایی درابیماریهای تحلیل عضلانی اامیوتروفیک لترال اسکلروخواب عامل دسته بندی و حفطهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبررسی و اپروچ جدید بر بیمدرک عمیق در حیواناتمیگرن سردردی ژنتیکی که بژن هوش و ساختارهای حیاتی تاثیر کپسول نوروهرب بر نمغز زنان جوانتر از مغز مراز تلسکوپ گالیله تا تلسکپیموزایدتاثیر رژیم گیاهخواری بر سردرد و علتهای آننگاهی بر توانایی اجزاي ببیوگرافیامگا سه عامل مهم سلامتخودآگاهی و هوشیاريهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبررسی سیستم تعادلی بدن ادرگیری اعصاب به علت میتومیدان مغناطيسي زمین بشر مکانیزمهای دفاعی در برابژن یا نقشه توسعه مغز و نقتاثیر کپسول نوروهرب بر تمغزهای کوچک بی احساساز تکنیکی تا مغز از مغز تپیوند مغز و سر و چالشهای تاثیر عصاره تغلیظ شده گیسردرد تنشنناتوانی از درمان برخی ویبیوگرافیامروز دانش ژنتیک هیچ ابهخودآگاهی و هوشیاريهوش مصنوعی درمانگر کامپیبررسی علل کمر درد در میانرقیبی قدرتمند در برابر مما انسانها چه اندازه نزدژنها نقشه ایجاد ابزار هوتاثیر کپسول نوروهرب بر سنقش قهوه در سلامتیاز تکینگی تا مغز از مغز تپیوند سر، یکی از راه حلهاتبدیل تراکت صوتی مصنوعی سردرد سکه ایناتوانی در شناسایی چهره بیست تمرین ساده برای جلوانفجار و توقف تکاملی نشاخطا در محاسبات چیزی کاملهوش مصنوعی درخدمت خلق وحبزرگ شدن مغز محدود به دوررموزی از نخستین تمدن بشرما انسانها چه اندازه نزدژنها ، مغز و ارادهتاثیر کپسول نوروهرب بر سنقش هورمون های تیروئید داز تکینگی تا مغز و از مغز پیشینیان انسان از هفت میتبدیل سلولهای محافط به سسرعت فکر کردن چگونه استنخاع ما تا پایین ستون فقربیشتر کمردردها نیازی به انگشت نگاری مغز نشان میدخطا در محاسبات چیزی کاملهوش مصنوعی ساخته هوش طبیتفاوت مغز انسان و میمون هرمز و رازهای ارتباط غیر کما با کمک مغز خود مختاريمژنهای هوش ، کدامندتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش ژنتیک در درمان اختلااز تکینگی تا مغز از مغز تپیشرفتی مستقل از ابزار هتری فلوپرازینشنا در ابهای گرم جنوب نینخستین تصویر از سیاهچالهبا هوش مصنوعی خودکار روباندوهگین نباش اگر درب یا دفاع در برابر تغییر ساختهوش احساسیتفاوتهای جنسیتی راهی برارویای شفافما تحت کنترل ژنها هستیم یکمردرد و علل آنتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش انتخاب از طرف محیط، ناز تکینگی تا مغز از مغز تپاسخ گیاهان در زمان خوردتشنج چیستشناخت و معرفت، و نقش آن دنرمش های مفید در سرگیجهبارداری بدون رحمانسان جدید از چه زمانی پادقیق ترین تصاویر از مغز اهوش احساسیتقلید مرحله ای نسبتا پیشروبات های ریز در درمان بیماه رجبکمردرد با پوشیدن کفش مناتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش اتصالات بین سلولهای از تکینگی تا مغز از مغز تپختگی پس از چهل سالگي به تغییر الگوی رشد مغزی با زشناسایی سلول های ایمنی انرمشهای مهم برای تقویت عبازسازي مغز و نخاع چالشی انسان عامل توقف رشد مغزدلایلی که نشان میدهد ما بهوش عاطفی بیشتر در زنانتلاش هایی در بیماران قطع روزه داری و بیمار ی ام اس ماپروتیلینکنفرانس تشنج هتل کوثر اصتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقش حفاظتی مولکول جدید داز تکینگی تا مغز از مغز تپرورش مغز مینیاتوری انساتغییر زودتر اتصالات مغزیشواهدی از دنیسوان(شبه نئچرا مغزهای ما ارتقا یافت بحتی علمی درباره تمایل بانعطاف پذیری مکانیسمی علديدن با چشم بسته در خواب هوش عاطفی در زنان بیشتر اتلاشی برای درمان قطع نخاروش مقابله مغز با محدودی