اگر تلاش انسان امروز برای تسلط بر بعد حیوانی نبودهرگز امیدی به قدرت تفکر نبود

گروه خونی O اثر حمایتی در برابر ابتلا به فراموشی(آلزایمر) دارد.

ژنهای به میراث مانده از حیوانات در بدن انسان، همچون قفسی او رادر بر گرفته است و حتی میزان درک مادی او و سال هایی را که میتواند بیندیشد، تحت سلطه خود در آورده است. همه انواع خون مشابه به نظر میرسند ولی با این وجود هریک از ما دارای یکی از انواع چهارگانه گروه خونی A, B, AB, O هستیم. دانستن گروه خونی شما به هنگام تزریق خون به منظور محافظت از سیستم ایمنی حیاتی است اما وقتی که پای سلامتی شما در میان باشد گروههای خونی همچنین میتوانند اطلاعات زیادی را آشکار کنند. براساس مطالعه ای که درمجله brain research bulletin چاپ شد، گروه خونی ما میتواند بر نمو سیستم عصبی تأثیر بگذارد و چگونگی پیر شدن مغز ما را پیش بینی کند.

به گزارش نوروسافاری به نقل از مدیکال دیلی، براساس اعلام انجمن ملی سالخوردگی میدانیم که پیرشدن موجب تغییراتی در اندازه مغز، سیستم عروقی و شناخت میشود. همانطور که ما پیر میشویم، مغز کوچکتر می شود و دچار تغییراتی در تمام سطوح، از سطح مولکولی تا ریخت شناسی می شود. کاهش حجم ماده خاکستری عمدتاً متشکل از اجسام سلولی عصبی به طور معمول در مغز سالخورده دیده می شود. این ماده به ما کمک میکند که اطلاعات را در مغز پردازش کنیم.

همکار پژوهش Matteo Do Marco و پروفسور Annalena Venneri از دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه Sheffield معتقدند که این تفاوت در ماده خاکستری و خطر زوال شناختی ممکن است بوسیله گروه های خونی مختلف تحت تأثیر قرار بگیرند. درتلاش برای مشاهده تفاوت های حجمی در ماده خاکستری بین بزرگسالانی که گروه خونی O دارند و آنهایی که گروه خونی غیرO دارند و ارتباط آن با خطر زوال شناختی، پژوهشگران ۱۸۹ اسکن تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) از شرکت کنندگان سالم را تحلیل کردند. حجم ماده خاکستری مغزها حساب شد و با متوسط حجم ماده خاکستری گروه های خونی مختلف مقایسه شد.

یافته ها آشکار کردند که حجم های کمتر ماده خاکستری در ارتباط با گروه های خونی غیر O هستند. افراد با گروه های خونی A, B و AB حجم ماده خاکستری کمتری در مناطق گیجگاهی و لیمبیک مغز شامل هیپوکامپ چپ داشتند. معروف است که این منطقه یکی از اولین مناطقی است که توسط بیماری آلزایمر تحت تأثیر قرار میگیرد.

پروفسور آنالنا وانری در بیانیه خبری گفت :”آنچه که ما اکنون میدانیم این است که یک تفاوت معنادار در حجم مغز وجود دارد و یافته های ما، مشاهدات بالینی به اثبات رسیده را تأیید میکند. به احتمال زیاد زیست شناسی گروه های خونی بر رشد سیستم عصبی تأثیر میگذارد. اکنون ما باید بدانیم که چطور و کی این مسئله رخ میدهد.”

به طریق مشابه مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ که در مجله Neurology چاپ شده بود به این یافته رسیده بود که کسانی با گروه خونی کمیاب AB که در حدود ۴ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل میدهند، در مقایسه با دیگر گروه های خونی در خطر بیشتری برای ابتلا به مشکلات شناختی در حین پیر شدن هستند. افراد با گروه خونی AB به میزان ۸۲ درصد احتمال بیشتری برای توسعه مشکلات فکری و حافظه که میتواند منجر به دمانس شود، دارند. علاوه بر این افراد با گروه خونی AB در مقایسه با افرادی با دیگر انواع گروه خونی سطح میانگین بالاتری از فاکتور ۸ پروتئینی که کمک میکند خون لخته بزندداشتند. سطوح بالاتر فاکتور ۸ در ارتباط با خطر بالاتر آسیب شناختی و دمانس بوده است.

براساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ در مجله Neurology چاپ شد، عوامل خطر غیر ژنتیکی مرتبط با زوال شناختی هم وجود دارند که میتوانیم با ورزش و رژیم غذایی سالم آنها را کنترل کنیم. فشار خونی بالا، دیابت، سیگار کشیدن و چاق بودن در میانسالی همگی مرتبط با زوال سریعتر در حجم مغز هستند.

افراد با فشار خونی بالا در مقایسه با افراد با فشار خونی عادی تغییرات سریعتری در ماده سفید مغز یا مناطق آسیب دیده عروق خونی مغزی داشتند. افراد دیابتی سریعتر دچار کوچک شدن هیپوکامپ می شدند درحالی که افراد سیگاری کوچک شدن مغزی سراسری سریع تری نسبت به غیرسیگاری ها داشتند و نیز تغییرات سریعتری را درماده سفید مغز نشان دادند. و درنهایت افرادی که چاق هستند یا اضافه وزن دارند سرعت بالاتری در کاهش حجم مغز و زوال کارکرد اجرایی داشتند.

براساس مطالعه حاضر اگرچه علی رغم مستعد بودن شما برای این عوال خطر، راه هایی برای کمک به جلوگیری از کاهش ماده خاکستری وجود دارد. مراقبه و تمرینات آرامش ذهنی میتواند مغز را از پیرشدن محافظت کند. اگرچه زوال ماده خاکستری درحین پیرشدن اجتناب ناپذیر است، افرادی که مراقبه میکنند احتمال بیشتری دارد که کاهش کمتری را نسبت به همتایانشان که مراقبه نمیکنند تجربه کنند. اگرچه یافته ها علیت را روشن نمیکند، عوامل سبک زندگی و تفاوت های مغزی ژنتیکی میتوانند نقش مؤثری در پیرشدن مغز بازی کنند.

به منظور کمک به جلوگیری از کاهش ماده خاکستری، شاید همه آنچه که ما نیاز داریم آرامش ذهنی است.

اینها نشان دهنده قدرت بعد حیوانی انسان امروز(بعد ژنتیکی) است که حتی میتواند تعیین کند شما چند سال قدرت تفکر داشته باشید و اگر تلاش های انسان امروز برای تسلط بر این بعد حیوانی نبود، هرگز امیدی به قدرت تفکر بیشتر نبود.

چرا حیوانات سخن نمی گویناز تکینگی تا مغز از مغز تاولین مورد پیوند سر در انتغییر عمودی سر انسان از پهوش، ژنتیکی است یا محیطیبحث درباره پیدایش و منشادی متیل فومارات(زادیوا)(شاهکار قرنمبانی ذهنی سیاه و سفیدکندر در بیماریهای التهابتلاشی جدید در درمان ام اسروش های صرفه جویی در ایجانقش حیاتی تلومر دی ان آ دآیا ما تنها موجودات زنده تاثیر گیاه خواری بر رشد وچرا حجم مغز گونه انسان دراز تکینگی تا مغز از مغز تاولین تصویر در تاریخ از سثبت امواج الکتریکی در عصزبان و شناخت حقیقت قسمت دفلج بل، فلجی ترسناک که آنهاوکينگ پیش از مرگش رسالبحثی در مورد نقش ویتاميندژا وو یا اشنا پنداریشباهت زیاد بین سلول هاي عمجموعه های پر سلولی بدن مکودک ایرانی که هوش او از تمایل زیاد به خوردن بستنروش هایی ساده برای کاهش انقش داروهاي مختلف معروف اخلاق و علوم اعصابآیا مغز تا بزرگسالی توسعتاثیر گیاه خواری بر رشد وچرا در مغز انسان، فرورفتاز تکینگی تا مغز- از مغز ايندگان چگونه خواهند دیدجنسیت و تفاوت های بیناییزبان و شناخت حقیقت قسمت سفلج خوابهاوکينگ پیش از مرگش رسالبحثی جالب درباره محدودیتدژاوو یا آشناپنداریشباهت زیاد بین سلول هاي عمحل درک احساسات روحانیکودکان خود را مشابه خود تتمدن قدیمی ای در جنوب ایرروش صحبت کردن در حال تکامنقش روزه داری در سالم و جاختلال در شناسایی حروف و آیا هوش ارثی دریافتی از پتاثیر گیاه خواری بر رشد وچراروياها را به یاد نمی آاز تکینگی تا مغز- از مغز ايا اراده آزاد توهم است یجنسیت و تفاوت های بیناییزبان، وسیله شناسایی محیطفلج خواب چیستهدف از تکامل مغزبحثی در مورد نقش کلسیم و دانشمندان ژنی از مغز انسشش مرحله تکامل چشممحل درک احساسات روحانی دکوری گذرای ناشی از موبایتمساح حد واسط میان مغز کوروشهای نو در درمان دیسک بنقش زبان در سلطه و قدرت ااختلالات مخچهآیا هوش سریعی که بدون احستاثیر گیاه خواری بر رشد وچراروياها را به یاد نمی آاز تکینگی تا مغز- از مغزتايا اراده آزاد توهم است یجهش های ژنتیکی مفید در ساسفر نامه سفر به بم و جنوب فیلمی بسیار جالب از تغییهزینه ای که برای اندیشیدبحثی در مورد عملکرد لوب فدانشمندان روش هاي جدیدی صرع و درمان های آنمحدودیت های حافظه و حافظکی غایب شدی تا نیازمند دلتنفس هوازی و میتوکندریروشهای شناسایی قدرت شنوانقش زبان در سلطه و قدرت ااختلالات حرکتی در انسانآیا هشیاری کوانتومی وجودتاثیر گیاه خواری بر رشد ونزاع بین جهل و علم رو به پاز تکینگی تا مغز، از مغز ایا کوچک شدن مغزانسان الجهش های ژنتیکی غیر تصادفسفرنامه سفر به بم و جنوب فیزیکدانان ماشینی برای تهستي مادي ای که ما کوچکتربحثی درباره هوش و تفاوتهدانشمندان روشی برای تبدیضررهای مصرف شکر و قند بر مخچه ، فراتر از حفظ تعادلکاهش التهاب ناشی از بیماتنفس هوازی و میتوکندریروشی برای بهبود هوش عاطفنقش غذاها و موجودات دريااختلالات صحبت کردن در انآیا واکنش های یاد گرفته وتاثیر انتخاب از طرف محیط نزاع بین علم و نادانی رو ازدواج های بین گونه ای، رایا ابزار هوشمندی یا مغز جهشهای مفید و ذکاوتی که دسفرنامه سفر به بم و جنوب فراموشی همیشه هم بد نیستهستی ما پس از شروعی چگال بحثی درباره هوش و تفاوتهداروهای مصرفی در ام اسضررهای شکر بر سلامت مغزمخچه ابزاري که وظیفه آن فکایروپاکتیک چیستتو دی ان ای خاص ميتوکندريروشی جدید در درمان قطع نخنقش غذاها و موجودات درياادامه بحث تکامل چشمآیا آگاهی پس از مرگ از بیتاثیر ترکیبات استاتین (سنظریه تکامل در درمان بیماستفاده از هوش مصنوعی در ایا بیماری ام اس (مولتیپجهشهای مفید و ذکاوتی که دسفرنامه سفر به بم و جنوب فرایند حذف برخی اجزای مغو هر کس تقوای خدا پیشه کنبحثی درباره هوش و تفاوتهداروهای ضد بیماری ام اس وطی یکصد هزار سال اخیر هرچمدارک ژنتیکی چگونه انسانکاربرد روباتهای ريزنانوتولید سلولهای جنسی از سلروشی جدید در درمان سکته منقش غذاها و موجودات درياادغام میان گونه های مختلآیا امکان بازسازی اندامهتاثیر دپاکین بر بیماری مهفت چیز که عملکرد مغز تو استیفن هاوکینگ در مورد هایا بدون زبان میتوانیم تجاذبه و نقش آن در شکلگیریسفرنامه سفر به بم و جنوب فرد حساس از نظر عاطفی و بویتامین E برای فعالیت صحبحثی درباره هوش و تفاوتهداروی فامپیریدین یا نورلعلم به ما کمک میکند تا مومرگ انتقال است یا نابود شکاربرد روباتهای ريز، در توانایی مغز و دیگر اجزای ريتوکسيمب در درمان ام اسنقشه مغزی هر فرد منحصر بهادغام دو حیطه علوم مغز و آیا انسان با مغز بزرگش اختاثیر داروهای ضد التهاب هفت سین یادگاری از میراث استیفن هاوکینگ در تفسیر ایا تکامل هدفمند استحافظه و اطلاعات در کجاست سلولهای بنیادی مصنوعی درقانون مندی نقشه ژنتیکی مویتامین E در چه مواد غذایبحثی درباره هوش و تفاوتهداروی تشنجی دربارداریعلایم کمبود ویتامین E را مزایای شکلات تلخ برای سلکجای مغز مسئول پردازش تجتوازن مهمتر از فعالیت زیراه های جدید برای قضاوت رچندین ماده غذایی که ماننارتقا و تکامل سنت آفرینش آیا احتمال دارد رویا از آتاثیر داروی ضد تشنج سدیم همیشه عسل با موم بخوریماستخوان های کشف شده، ممکایرادهای موجود در خلقت بحافظه و اطلاعات در کجاست سلسله مباحث هوش مصنوعیقارچ بی مغز در خدمت موجودویتامین دی گنجینه ای بزربحثی درباره احساسات متفاداروی ضد تشنج با قابليت تعلایم کمبود ویتامین E را مشکلات نخاعیکشف مکانیسم عصبی خوانش پتوسعه برخی شغل ها با هوش راه های جدید برای قضاوت رچه زیاد است بر من که در ایارتوکين تراپی روشی جديد آیا احتمال دارد رویا از آتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی می تواند بر احاصول سلامت کمراگر نعمت فراموشی نبود بسحافظه و اطلاعات در کجاستسم زنبور ، کلیدی برای وارلوب فرونتال یا پیشانی مغواکنش های ناخودآگاه و تقبحثی درباره احساساتی غیرداروی ضد تشنج با قابليت تعوارض ازدواج و بچه دار شدمغز ما کوچکتر از نیم نقطهکشف مکانیسمی پیچیده در بتوصیه های غیر دارویی در سراه پیروزی در زندگی چیستچهار میلیارد سال تکامل بارتباط میکروب روده و پارآیا برای تولید مثل همیشه تاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی گوگل به کمک تشاضطراب و ترساگر نعمت فراموشی نبود بسحس چشایی و بویاییسودمندی موجودات ابزی بر لبخند بزن شاید صبح فردا زواسطه ها د رمسیر ایجاد مغبخش دیگری در وجود انسان هداستانها و مفاهیمی اشتباعید نوروز مبارکمغز چون ابزار هوش است دلیکشف ارتباط جدیدی از ارتبتوصیه هایی در مصرف ماهیرشته نوروایمونولوژی و نقچهار ساعت پس از کشتار خوکارتباط چاقی و کاهش قدرت بآیا بزرگ شدن مغز فقط در دتاثیر درجه حرارت بر عملکتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی گوگل به کمک تشاطلاعاتی عمومی در مورد ماگر تلاش انسان امروز براحس و ادراک (قسمت اول )سیاهچاله و تکینگی ابتدایلرزش ناشی از اسیب به عصبوراپامیل در بارداریبرنامه و ساختار پیچیده مدر مانهای کمر دردعامل کلیدی در کنترل کارآمغز آیندگان چگونه است ؟کشف جمجمه ای درکوه ایرهوتوضیحی ساده در مورد هوش مرشد مغز علت تمایل انسان بنوار مغزی روشی مهم در تشخارتباط شگفت مغز انسان و فآیا تکامل و تغییرات ژنتیآیا خداباوری محصول تکاملتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی الفاگواطلاعاتی عمومی در مورد مابزار هوش در حال ارتقا ازحس و ادراک (قسمت دوم )سیاره ابلهانلزوم سازگاری قانون مجازاورزش هوازی مرتب خیلی به قبرین نت به جای اینترنتدر چه مرحله ای از خواب ، رعسل طبیعی موثر در کنترل بمغز انسان ایا طبیعتا تماگنجینه ای به نام ویتامین تکامل چشمزمین زیر خلیج فارس تمدنی نورون هاي مصنوعی می توانارتباط شگفت انگیز مغز انارتباط شگفت انگیز مغز انآیا دلفین ها می تواند از تاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی از عروسک تا کبلندی در ذهن ما درک بلندیابزارهای بقای موجود زندحس و ادراک قسمت چهارمسیاره ابلهانلزوم سازگاری قانون مجازاورزش هوازی ، بهترین تمریبرای پیش بینی آینده مغز ددرمان های بیماری آلزایمرعصب حقوق نورولوومغز انسان برای شادمانی طگیاه خواری و گوشت خوار کدتکامل ابزار هوش ، راه پر زندگی هوشمند در خارج از زنوروپلاستیسیتی چیستچیزی خارج از مغزهای ما نیارتباط غیرکلامی بین انساآیا دست مصنوعی به زودی قاتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی از عروسک تا کبه زودی شبکه مغزی به جای ابزارهای دفاعی و بقای موحس و ادراک قسمت پنجمسیستم تعادلی بدنممانتین یا آلزیکسا یا ابورزش و میگرنبرخی نکات از گاید لاین پردرمان های رایج ام اسعضلانی که طی سخن گفتن چقدمغز انسان رو به کوچکتر شدگالکانزوماب، دارویی جدیتکامل ساختار رگهای مغزی زیباترین چیز در افزایش سچگونه مغز پیش انسان یا همارتروز یا خوردگی و التهاآیا راهی برای رفع کم آبی تاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی از عروسک تا کبوزون هیگز چیستاثر مضر مصرف طولانی مدت رحس و ادراک قسمت سومسیستم دفاعی بدن علیه مغز منابع انرژي پاک سرچشمه حورزش بهترین درمان بیش فعبرخی اثرات مضر ویتامین ددرمان جدید میگرن با انتی مقالاتمغز ایندگان چگونه استگامی در درمان بیماریهای تکامل شناخت انسان با کشفزبان چهار حرفی حیات زمینچگونه هموساپينس بر زمین ارزش حقیقی زبان قسمت اولآیاما مقهور قوانین فیزیکتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی از عروسک تا کبیماری گیلن باره و بیماراثرات مفید قهوهحساسیت روانی متفاوتسکته مغزیمولتیپل اسکلروز در زنان ورزش در کمر دردبرخی اختلالات عصبی مثانهدرمانهای بیماری پارکینستاثیر ویتامین دی بر بیمامغز ابزار برتر بقاگاهی لازم است برای فهم و تئوری تکامل امروز در درمزبان و بیان، در سایه پیشرچگونه آن شکری که می خوریمارزش حقیقی زبان قسمت دومإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی از عروسک تا کبیماری ای شبیه ام اس مولتاثرات مضر ماری جواناخلاصه ای از مطالب همایش مساخت شبکه عصبی با الفبایمواد کوانتومی جدید، ممکنوزوز گوشبرخی بیماری ها که در آن بدرک فرد دیگر و رفتارهای اصفحه اصلیمغز برای فراموشی بیشتر کگاهی مغز بزرگ چالش استتئوری تکامل در پیشگیری و زبان و تکلم برخی بیماریهچگونه جمعیت های بزرگ شکل ارزش حقیقی زبان قسمت سومافراد آغاز حرکت خودشان رتاثیر رو ح و روان بر جسمهوش مصنوعی از عروسک تا کمبیماری بیش فعالیاجزای پر سلولی بدن انسان خواندن ، یکی از شستشو دهنساخت شبکه عصبی مصنوعی با موجود بی مغزی که می تواندیک پیشنهاد خوب برای آسان برخی توجهات در ببمار پاردرک و احساسسوالات پزشکیمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟گزیده ای از وبینار یا کنفتا 20 سال آینده مغز شما به زبان و شناخت حقیقت قسمت چچگونه جمعیت های بزرگ شکل از نظر علم اعصاب یا نرووسافزایش قدرت ادراکات و حستاثیر رژیم گیاه خواری بر هوش مصنوعی از عروسک تا کمبیماری تی تی پیاجزایی ناشناخته در شکل گخواب سالم عامل سلامتیساختار شبکه های مغزی ثابموجودات مقهور ژنها هستندیکی از علل محدودیت مغز امبرخی سيناپسها طی تکامل و درک احساسات و تفکرات دیگپیامهای کاربرانمغز بزرگ چالش است یا منفعگزارش یک مورد جالب لخته وتاثیر مشاهده بر واقعیت بزبان و شناخت حقیقت قسمت اچگونه حافظه را قویتر کنیاز نظر علم اعصاب اراده آزالکتروتاکسی(گرایش و حرکتاثیر رژیم گیاه خواری بر هوش مصنوعی در کامپیوترهابیماری ضعف عضلات نزدیک بخواب سالم عامل سلامتی و یسریعترین کامپیوتر موجودمیهمانهای ناخوانده عامل یادگیری مهارت های جدید دبررسي علل احتمالي تغيير درک تصویر و زبان های مخلتسایتهای دیگرمغز بزرگ چالشهای پیش روگشایش دروازه جدیدی از طرتاثیر ویتامین دی بر بیمانگاهی بر قدرت بینایی درااز نظر علم اعصاب اراده آزامیوتروفیک لترال اسکلروتاثیر رژیم گیاه خواری بر هوش مصنوعی در خدمت خلق وحبیماریهای تحلیل عضلانی اخواب عامل دسته بندی و حفطسرگیجه از شایعترین اختلامیگرن سردردی ژنتیکی که بیادآوری خواب و رویابررسی و اپروچ جدید بر بیمدرک عمیق در حیواناتمغز حریص برای خون، کلید تپنج اکتشاف شگفت آور در موتاثیر ژنها بر اختلالات خنگاهی بر توانایی اجزاي باز تلسکوپ گالیله تا تلسکامگا سه عامل مهم سلامتتاثیر رژیم گیاهخواری بر هوش مصنوعی در خدمت خلق وحبیوگرافیخودآگاهی و هوشیاريسردرد و علتهای آنمیدان مغناطيسي زمین بشر ژن هوش و ساختارهای حیاتی بررسی سیستم تعادلی بدن ادرگیری اعصاب به علت میتومغز زنان جوانتر از مغز مرپیموزایدتاثیر کپسول نوروهرب بر نناتوانی از درمان برخی ویاز تکنیکی تا مغز از مغز تامروز دانش ژنتیک هیچ ابهتاثیر عصاره تغلیظ شده گیهوش مصنوعی درمانگر کامپیبیوگرافیخودآگاهی و هوشیاريسردرد تنشنمکانیزمهای دفاعی در برابژن یا نقشه توسعه مغز و نقبررسی علل کمر درد در میانرقیبی قدرتمند در برابر ممغزهای کوچک بی احساسپیوند مغز و سر و چالشهای تاثیر کپسول نوروهرب بر تناتوانی در شناسایی چهره از تکینگی تا مغز از مغز تانفجار و توقف تکاملی نشاتبدیل تراکت صوتی مصنوعی هوش مصنوعی درخدمت خلق وحبیست تمرین ساده برای جلوخطا در محاسبات چیزی کاملسردرد سکه ایما انسانها چه اندازه نزدژنها نقشه ایجاد ابزار هوبزرگ شدن مغز محدود به دوررموزی از نخستین تمدن بشرنقش قهوه در سلامتیپیوند سر، یکی از راه حلهاتاثیر کپسول نوروهرب بر سنخاع ما تا پایین ستون فقراز تکینگی تا مغز و از مغز انگشت نگاری مغز نشان میدتبدیل سلولهای محافط به سهوش مصنوعی ساخته هوش طبیبیشتر کمردردها نیازی به خطا در محاسبات چیزی کاملسرعت فکر کردن چگونه استما انسانها چه اندازه نزدژنها ، مغز و ارادهتفاوت مغز انسان و میمون هرمز و رازهای ارتباط غیر کنقش هورمون های تیروئید دپیشینیان انسان از هفت میتاثیر کپسول نوروهرب بر سنخستین تصویر از سیاهچالهاز تکینگی تا مغز از مغز تاندوهگین نباش اگر درب یا تری فلوپرازینهوش احساسیبا هوش مصنوعی خودکار روبدفاع در برابر تغییر ساختشنا در ابهای گرم جنوب نیما با کمک مغز خود مختاريمژنهای هوش ، کدامندتفاوتهای جنسیتی راهی برارویای شفافنقش ژنتیک در درمان اختلاپیشرفتی مستقل از ابزار هتاثیر گیاه خواری بر رشد ونرمش های مفید در سرگیجهاز تکینگی تا مغز از مغز تانسان جدید از چه زمانی پاتشنج چیستهوش احساسیبارداری بدون رحمدقیق ترین تصاویر از مغز اشناخت و معرفت، و نقش آن دما تحت کنترل ژنها هستیم یکمردرد و علل آنتقلید مرحله ای نسبتا پیشروبات های ریز در درمان بینقش انتخاب از طرف محیط، نپاسخ گیاهان در زمان خوردتاثیر گیاه خواری بر رشد ونرمشهای مهم برای تقویت عاز تکینگی تا مغز از مغز تانسان عامل توقف رشد مغزتغییر الگوی رشد مغزی با زهوش عاطفی بیشتر در زنانبازسازي مغز و نخاع چالشی دلایلی که نشان میدهد ما بشناسایی سلول های ایمنی اماه رجبکمردرد با پوشیدن کفش مناتلاش هایی در بیماران قطع روزه داری و بیمار ی ام اس نقش اتصالات بین سلولهای پختگی پس از چهل سالگي به تاثیر گیاه خواری بر رشد وچرا مغزهای ما ارتقا یافت از تکینگی تا مغز از مغز تانعطاف پذیری مکانیسمی علتغییر زودتر اتصالات مغزیهوش عاطفی در زنان بیشتر ابحتی علمی درباره تمایل بديدن با چشم بسته در خواب شواهدی از دنیسوان(شبه نئماپروتیلینکنفرانس تشنج هتل کوثر اصتلاشی برای درمان قطع نخاروش مقابله مغز با محدودینقش حفاظتی مولکول جدید دپرورش مغز مینیاتوری انساتاثیر گیاه خواری بر رشد و