ریسدیپلام تنها داروی تاییدی برای آتروفی عضلانی نخاعی

Evrysdi (risdiplam)
در درمان SMA(Spinal muscular atrophy)

تنها داروی تایید شده توسط FDA در این بیماران

این دارو بر خلاف داروی دیگر موجود اسپینرازا که وریدی است به صورت خوراکی مصرف میشود.

SMA(Spinal muscular atrophy)

بیماری ضعف عضلات نزدیک به بدن با نام آتروفی عضلانی نخاعی
SMA(spinal muscular atrophy)

بیماری مادرزاد ژنتیکی است و چهار نوع دارد و ناتوان کننده ترین شکل آن، نوع یک یا وردینگ هوفمن است.

با توجه به درگیری عضلات نزدیک به تنه یا پروگزیمال، بیماری با علایمی مانند اختلال در نشستن و بلند شدن و یا اختلال در شانه زدن سر یا حمام کردن مستقل، شروع می‌شود. البته در نوع یک یا وردینگ هافمن، علایم از دوره نوزادی به صورت اختلال تنفسی.، شروع می‌شود.

این بیماری، به‌دلیلِ نقص درژنSMN1ایجاد می‌شود که مسئولِ ساختِپروتئینیبه نامSMN است که در تمامی سلول‌های جاندارانیوکاریوت وجود دارد و برای زنده‌ماندنِنورون‌های حرکتی ضروری است.

میزان اندکِ این پروتئین در سلول‌ها، موجب از دست رفتنِ عملکرد طبیعی در سلول‌های عصبیِ شاخِ قدامیِ نخاع می شود وآتروفیعضلاترا در پی دارد.

بیماری، پیشرونده است.

ژنهای SMN1 و SMN2 نقش اصلی را در این بیماری بازی می کند. نقص در ژن SMN1 باعث بیماری می‌شود و زیاد بودن ژن SMN2 نقش حفاظتی در برابر این بیماری دارد.

نقش این ژنها و برخی مواد، در ترمیم دی ان ای آسیب دیده، می‌تواند به کشف داروهای درمانی کمک کند.

شایعترین عوامل بیماری، مرتبط با جهش ژن SMN1 است.(حذف اکسون7 و 8)

این بیماری، از شایعترین علل مرگ و میر نوزادان است. این ژن ها روی بازوی بلند کروموزوم پنج قرار داد. حذف ژن NAIP و SMN1 باعث شدت بیماری است.

از روش های مورد تجربه برای درمان، می توان به
mRNA Splicing
اشاره کرد.

در این روش ام ار ان ای، قطعه قطعه می شود و
اکسون ها به هم، متصل می شوند و انترون ها بیرون می‌روند.

این تکنیک، آنتی سنس نام دارد در این روش از
Anti sense oligonucleotide
استفاده می‌شود.
نوزینرسن یا spinraza، آنتی سنس است و SMN2 را کارآمدتر می‌کند. هرچه کپی های SMN2 بیشتر باشد، شدت بیماری کمتر می‌شود و درمان با spinraza موثرتر است.

درمان آمپول 12 میلی گرمی، به صورت تزریق اینتراتکال است، هر دو هفته تا سه نوبت و نوبت چهارم، یک ماه بعد از تزریق سوم و سپس هر چهار ماه یکبار است.

SMN2
در حالت عادی فقط حدود ده درصد کارآمد است ولی spinraza این کارآمدی را زیاد می‌کند. پروتئین سازی نیازمند تولید mRNA پیش ساز است که مناطق کد کننده و غیر کد کننده اکسون و اینترون دارد و برای آنکه
mRNA
به شکل فعال تبدیل شود باید اینترون های غیر کد کننده خارج شود. این فرایند
alternative splicing
نام دارد و داروی evrysdi این فرایند را کارآمدتر میکند.

SMN2’s splicing,
به وسیله ژن SMN2 انجام میشود و اکسون 7 را از mRNA خارج میکند و این باعث کاهش کارآیی پروتئین SMN میشود. داروی evrysdi مانع از این splicing میشود و کارایی SMN را بیشتر میکند.

Gene therapy:

AVXS101
AAV9
یک ویروس آدنوویروس است که با تغییراتی- که روی آن انجام میشود- بیماری زایی خود را از دست می‌دهد. ژن اصلاحی برای ترمیم اختلال، درون ویروس قرار داده میشود و این ویروس می تواند از سد بین خون و مغز عبور کند.

پیشتاز نسبت به spinraza است. تزریق وریدی آن، مناسب است.

تیپ یک، وردینگ هافمن است. مشکل در بلع و تغذیه دارند و باعث پنومونی میشود. اختلال تنفسی و اسکولیوز از عوارض دیگر است.

تیپ دو در دو سال اول شناسایی می‌شود مشکل در راه رفتن و نشستن است. مشکل بلع دارند.

تیپ سه می تواند در کودکی راه برود و بازی کند. ...

پرويز عبدي [ 1400-12-23 ]
سلام من ٤٦ سال دارم و از سال ٩٣ علائم بيماري كندي داشتم زير نظر دكتر نفيسي در تهران آقاي دكتر آيا اين داروها و روش درمان در ايران استفاده ميشه ؟ فعلا از هيچ دارويي استفاده نميكنم و اخيرا براي راه رفتن هم مشكل دارم . لطفا اگر ميشه تهيه كرد و درمان كرد راهنمايي بفرماييد.

تاثیر کپسول نوروهرب بر سهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت بیستمکشف ارتباط جدیدی از ارتبرویای شفافايندگان چگونه خواهند دیدشبکه های مصنوعی مغز به درمنبع هوشیاری کجاست قسمت از نظر علم اعصاب یا نرووسبرنامه ی مسلط ژنها در اختنقش آتش در رسیدن انسان بهتاثیر گیاهخواری بر رشد و هوش عاطفی در زنان بیشتر اخواب سالم عامل سلامتی و یروشی جدید در درمان سکته مگذر زمان کاملا وابسته به ایا بدون زبان میتوانیم تعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمبرخی توصیه ها برای واکسینقش سجده بر عملکرد مغزتاثیر درجه حرارت بر عملکهزاران سال چشم های بینا ودندان ها را مسواک بزنید تپیوند سر آیا ممکن استرجزخوانی هایی که امروز بابزار بقا از نخستین همانعصب حقوق نورولوواز تکینگی تا مغز از مغز تمیدازولام در درمان تشنج بعد از کروناچگونه واکسن کرونا را توزنوار مغز مشاهده ی غیر مستتاثیر رژیم گیاهخواری بر واقعیت چیستدانشمندان ژنی از مغز انسآنچه واقعیت تصور میکنیم زاوسکا درمان گوشرابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز محل درک احساسات روحانیتلاشی برای درمان قطع نخاناتوانی از درمان برخی ویتصویربرداری فضاپیمای آمواکسن سرطانداروی ضد تشنج با قابليت تآیا گذشته، امروز وآینده سفر تجهیزات ناسا به مریخ فناوری هوش مصنوعی نحوه خابزار بقای موجود زنده از اضطراب و ترسمرگ و میر پنهانتولید مثل اولین ربات های چرا در مغز انسان، فرورفتجهان یکپارچهیکی از علل محدودیت مغز امدرمان های جدید میگرنآیا دست مصنوعی به زودی قاسندرم کووید طولانیقانون مندی نقشه ژنتیکی ماثرات فشار روحی شدیدبی عدالتی در توزیع واکسن مطالعه ای بیان میکند اهدتیوتیکسن داروی ضد جنونهم نوع خواری در میان پیشیجستجوی هوشیاری در مغز ماکنفرانس تشنج هتل کوثر اصدرک تصویر و زبان های مخلتافراد آغاز حرکت خودشان رسیستم دفاعی بدن علیه مغز لرزش ناشی از اسیب به عصباختلالات صحبت کردن در انبیوگرافیمغز انسان برای شادمانی طتأثیر نگاه انسان بر رفتاهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک (قسمت دوم )کاهش التهاب ناشی از بیماذخیره ی شگفت انگیز اطلاعانگشت نگاری مغز نشان میدسردرد تنشنمنابع انرژی از نفت و گاز ارتباط از بالا به پایین مبحثي درباره هوش و تفاوتهمغزهای کوچک بی احساستاثیر کپسول نوروهرب بر سهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت دهمکشف جمجمه ای درکوه ایرهوروبات های ریز در درمان بیايا اراده آزاد توهم است یشباهت مغز با کیهان مادیمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسماز نظر علم اعصاب اراده آزبرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱نقش انتخاب از طرف محیط، نتاثیر انتخاب از طرف محیط هوش عاطفی در زنان بیشتر اخواب عامل دسته بندی و حفطريتوکسيمب در درمان ام اسگربه شرودینگر و تاثیر مشایا تکامل هدفمند استعلم به ما کمک میکند تا مومنبع هوشیاری کجاست؟(قسمبرخی روش های تربیتی کودکنقش غذاها و موجودات درياتاثیر درجه حرارت بر عملکهستي مادي ای که ما کوچکتردو ویژگی انتزاع و قدرت تجپیوند سر، یکی از راه حلهارساناها و ابر رساناها و عابزار بقا از نخستین همانعضلانی که طی سخن گفتن چقداز تکینگی تا مغز از مغز تمکانیک کوانتومی بی معنی بعد از کرونا دلخوشی بیهوچگونه آن شکری که می خوریمنوار مغزی روشی مهم در تشختاثیر عصاره تغلیظ شده گیواقعیت چیستدانشمندان پاسخ کوانتومی آنزیم تولید انرژی در سلوزبان مشترک ژنتیکی موجوداابزار بقا از نخستین هماناز روده تا مغزمحل درک احساسات روحانی دتلاشی تازه برای گشودن معناتوانی در شناسایی چهره تصادف یا قوانین ناشناختهواکسنی با تاثیر دوگانه اداروی ضد تشنج با قابليت تآیا آگاهی پس از مرگ از بیسفر دشوار اکتشاففیلمی بسیار جالب از تغییابزار بقای موجود زنده از اطلاع رسانی اینترنتیمرگ انتقال است یا نابود شتولید پاک و فراوان انرژیچراروياها را به یاد نمی آجهان کنونی و مغز بزرگترییافته های نوین علوم پرده درمان های جدید در بیماری آیا رژیم غذایی گیاهی سلاسندرم گیلن باره به دنبال قانون جنگلاثرات مفید قهوهبیمار 101 ساله، مبتلا به سمعنی روزهتکنولوژی جدید که سلول هاهمیشه اطمینان تو بر خدا بحفره در مغزکنگره بین المللی سردرد ددرک حقیقت نردبان و مسیری افزایش قدرت ادراکات و حسسکته مغزیلرزش عضله یا فاسیکولاسیواختلالات عضلانی ژنتیکبیوگرافیمغز انسان رو به کوچک تر شتئوری تکامل امروز در درمهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت چهلکاهش دوپامین عامل بیماریذرات کوانتومی زیر اتمی قاندوهگین نباش اگر درب یا سردرد سکه ایمنابع انرژی از نفت و گاز ارتباط بین هوش طبیعی و هوبحثی جالب درباره محدودیتمغزتان را در جوانی سیم کشتاثیر کتامین در درمان پاهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت دوازدهمگل زندگیروح رهاییايا اراده آزاد توهم است یشباهت کیهان و مغزمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاز نظر علم اعصاب اراده آزبرین نت به جای اینترنتنقش اتصالات بین سلولهای تاثیر احتمالی عصاره تغلیهوشیاری کوانتومیخودآگاهی و هوشیاريریواستیگمینگزیده ای از وبینار یا کنفایجاد احساساتعلایم کمبود ویتامین E را از تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری در کجاست؟ قبرخی سلولهای عصبی در تلانقش غذاها و موجودات درياتاثیر درجه حرارت بر عملکهستی ما پس از شروعی چگال دو برابر شدن خطر مرگ و میپیام های ناشناخته بر مغز رشته نوروایمونولوژی و نقابزار بقا از نخستین همانغیرقابل دیدن کردن مادهاز تکینگی تا مغز از مغز تمکانیزمهای دفاعی در براببعد از کرونا دلخوشی بیهوچگونه انتظارات بر ادراک نورون هاي مصنوعی می توانتاریخ همه چیز را ثبت کردهواقعیت های متفاوتدانشمندان اولین سلول مصنآینده ی انسان در فراتر اززبان چهار حرفی حیات زمینابزار بقا از نخستین همانازدواج های بین گونه ای، رمحدودیت های حافظه و حافظتلاشی جدید در درمان ام اسنبرو و انرژی مداومتظاهر خوابیده ی مادهواسطه ها د رمسیر ایجاد مغداروی ضد تشنج توپیراماتآیا امکان بازسازی اندامهسفرنامه سفر به بم و جنوب فیزیک مولکولها و ذرات در ابزار بقای موجود زنده از اطلاعات حسی ما از جهان، چمراحل ارتقای پله پله کیهتولید سلولهای جنسی از سلچراروياها را به یاد نمی آجهان کاملی در اطراف ما پریادگیری مهارت های جدید ددرمان های رایج ام اسآیا رژیم غذایی گیاهی سلاسندرم پیریفورمیسقانون جنگلاثرات مضر ماری جوانابیماری های مغز و اعصاب و معادله ها فقط بخش خسته کنتکنولوژی جدید که سلول هاهمیشه عسل با موم بخوریمحقیقت قربانی نزاع بین بی کنگره بین المللی سردرد ددرک عمیق در حیواناتافزایش مرگ و میر سندرم کوسانسور از روی قصد بسیاری لزوم سازگاری قانون مجازااختراع جدید اینترنت کوانبیان ژن های اسکیزوفرنی دمغز انسان رو به کوچکتر شدتئوری تکامل در پیشگیری و هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت چهل و دومکاهش سن بیولوژیکی، تنها ذرات کوانتومی زیر اتمی قانرژی تاریکسرعت فکر کردن چگونه استمنابع انرژی از نفت و گاز ارتباط شگفت مغز انسان و فبحثی در مورد نقش ویتامين مغزتان را در جوانی سیمکشنقش قهوه در سلامتیتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت سومگلوئونروزه داری متناوب، مغز را ای نعمت من در زندگیمشباهت زیاد بین سلول هاي عمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاز واقعیت امروز تا حقیقتبرای پیش بینی آینده مغز دنقش تیروئید در تکامل مغزهوش، ژنتیکی است یا محیطیخودآگاهی و هوشیاريریاضیات یک حس جدید استگزارش یک مورد جالب لخته وایرادهای موجود در خلقت بعلایم کمبود ویتامین E را از تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری در کجاست؟(قبرخی سيناپسها طی تکامل و نقش غذاها و موجودات درياتاثیر درجه حرارت بر عملکو هر کس تقوای خدا پیشه کندو برابر شدن خطر مرگ و میپیشینیان انسان از هفت میرشد مغز فرایندی پیچیده اابزار بقا از نخستین همانمقالاتاز تکینگی تا مغز از مغز تما انسانها چه اندازه نزدتفکر خلا ق در برابر توهم چگونه باغبانی باعث کاهش نورون های ردیاب حافظهتازه های اسکیزوفرنی(جنوواقعیت و مجازدانشمندان تغییر میدان مغآینده ی علم و فیزیک در60 ثزبان و کلمه حتی برای کسانابزار بقا از نخستین هماناستفاده از مغز، وزن را کممخچه فراتر از حفظ تعادلتمایل زیاد به خوردن بستننخاع ما تا پایین ستون فقرتظاهری از ماده است که بیدوبینار اساتید نورولوژی دداستانها و مفاهیمی اشتباآیا انسان با مغز بزرگش اخسفرنامه سفر به بم و جنوب فیزیک و هوشیاریابزار بقای موجود زنده از اطلاعاتی عمومی در مورد ممرز مرگ و زندگی کجاستتومورها و التهاب مغزی عانزاع بین جهل و علم رو به پجهان دارای برنامهیادآوری خواب و رویادرمان های علامتی در ام اسآیا راهی برای رفع کم آبی سوپاپ ها یا ترانزیستورهاقانونمندی و محدودیت عالماجزای پر سلولی بدن انسان بیماری گیلن باره و بیمارمعجزه ی علم در کنترل کرونتکامل مادی تا ابزار هوشمهمراهی نوعی سردرد میگرنیحقیقت اشیاکنترل همجوشی هسته ای با هدرگیری قلب در بیماری ویرافزایش سرعت پیشرفت علوم سانسور بر بسیاری از حقایلزوم سازگاری قانون مجازاادامه بحث تکامل چشمبیست تمرین ساده برای جلومغز ایندگان چگونه استتا 20 سال آینده مغز شما به هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت چهل و سومکایروپاکتیک چیستذرات کوانتومی زیر اتمی قانرژی تاریک که ما نمی توشلیک فراموشیمنابع انرژی از نفت و گاز ارتباط شگفت انگیز مغز انبحثی در مورد نقش کلسیم و بحثی در مورد عملکرد لوب فنقش مهاجرت در توسعه نسل اتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت سی و هشتمگمان میکنی جرمی کوچکی در روزه داری و بیمار ی ام اس ای آنکه نامش درمان و یادششباهت زیاد بین سلول هاي عمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاز آغاز خلقت تا نگاه انسابرای اولین بار دانشمنداننقش حفاظتی مولکول جدید دهیچ کاری نکردن به معنی چیخورشید مصنوعیریسدیپلام تنها داروی تایگشایش دروازه جدیدی از طراگر میدانی مصیبت بزرگتر علت خواب آلودگی بعد از خواز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع خواب و رویابرداشت مغز ما از گذر زماننقشه مغزی هر فرد منحصر بهتاثیر درجه حرارت بر عملکوقت نهيب هاي غير علمي گذشدو سوی واقعیتپیشرفت های جدید علوم اعصرشد مغز علت تمایل انسان بابزار بقا از نخستین همانتاثیر ویتامین دی بر بیمااز تکینگی تا مغز از مغز تما انسانها چه اندازه نزدتفاوت مغز انسان و میمون هچگونه تکامل مغزهای کنونینوروپلاستیسیتی چیستتازه های بیماری پارکینسوواکنش های ناخودآگاه و تقدانشمندان روش هاي جدیدی آیا ممکن است موش کور بی مزبان و بیان نتیجه ساختماابزار بقا از نخستین هماناستفاده از هوش مصنوعی در مخچه ، فراتر از حفظ تعادلتمدن قدیمی ای در جنوب ایرنخستین تصویر از سیاهچالهتغییر الگوی رشد مغزی با زوراپامیل در بارداریدر مانهای کمر دردآیا احتمال دارد رویا از آسفرنامه سفر به بم و جنوب فیزیکدانان ماشینی برای تابزار بقای موجود زنده از اطلاعاتی عمومی در مورد ممرز بین انسان و حیوان کجاتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)نزاع بین علم و نادانی رو جهان در حال نوسان و چرخشژن هوش و ساختارهای حیاتی درمان ژنتیکی برای نوآوریآیاما مقهور قوانین فیزیکسوپاپ ها یا ترانزیستورهاقارچ بی مغز در خدمت موجوداجزایی ناشناخته در شکل گبیماری ای شبیه آلزایمر و مغز فکر میکند مرگ برای دیتکامل مداومهندسه ی پایه ایحقیقت تنها چیزی است که شاکندر در بیماریهای التهابدرگیری مغز در بیماری کویافسردگی و اضطراب در بیماساخت شبکه عصبی مصنوعی با مقاومت به عوارض فشار خون اداراوون تنها داروی تاییبیش از نیمی از موارد انتقمغز ابزار بقای برتر مادیتا بحر یفعل ما یشاهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت نهمکار با یگانگی و یکپارچگیرفتار اجتماعی انسان، حاصانسان قدیم در شبه جزیره عشلیک فراموشیمنابع انرژی از نفت و گاز ارتباط شگفت انگیز مغز انبحثی درباره هوش و تفاوتهنقش میدان مغناطیسی زمین تاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت سی و ششمگنجینه ای به نام ویتامین روزه داری سلول های بنیادایمپلانت مغزی کمک میکند شرکت نورالینک ویدیویی ازمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاز انفجار بزرگ تا انفجار برای خودآگاه بودن تو باینقش حیاتی تلومر دی ان آ دتاثیر ترکیبات استاتین (سهیچ کس مانند تو نگاه نمیکخانواده پایدارریشه های مشترک حیاتپمبرولیزوماب در بیماری چاگر نیروی مغناطیس نباشد عماد الدین نسیمی قربانی از تکینگی تا مغز از مغز تمنحنی که ارتباط بین معرفبررسي علل احتمالي تغيير نقشه های مغزی جدید با جزیتاثیر درجه حرارت بر عملکوقتی فهمیدی خطا کردی برگدوچرخه سواری ورزشی سبک و پیشرفتی مستقل از ابزار هزمین زیر خلیج فارس تمدنی ابزار بقا از نخستین همانصفحه اصلیاز تکینگی تا مغز از مغز تما اکنون میدانیم فضا خالتفاوت ها و تمایزها کلید بچگونه جمعیت های بزرگ شکل نوروز یا روز پایانیتبدیل تراکت صوتی مصنوعی واکنش به حس جدیددانشمندان روشی برای تبدیآیا ما تنها موجودات زنده زبان و بیان، در سایه پیشرابزار بقا از نخستین هماناستفاده از سلول های بنیامخچه ابزاري که وظیفه آن فتمدن پیشرفته ی پیشینیاننخستین روبات های زنده ی جتغییر زودتر اتصالات مغزیورزش هوازی مرتب خیلی به قدر محل کار ارزش خودت را بآیا احتمال دارد رویا از آسفرنامه سفر به بم و جنوب فرگشت و تکامل تصادفی محض ابزار بقای موجود زنده از اعداد بینهایت در دنیای ممزایای شکلات تلخ برای سلتوهم چیستنزاع بین علم و جهل رو به پجهش های ژنتیکی مفید در ساژن یا نقشه توسعه مغز و نقدرمان ام اس(مولتیپل اسکلآب زندگی است قسمت چهارمسوپاپ ها یا ترانزیستورهاقبل از آغازاحیای بینایی نسبی یک بیمبیماری ای شبیه ام اس مولتمغز قلبتکامل چشمهندسه ی رایج کیهانحقیقت خواب و رویاکوچک شدن مغز از نئاندرتادرگیری مغز در بیماران مبالکتروتاکسی(گرایش و حرکساخت شبکه عصبی با الفبای مقابله با کرونا با علم اسادراک ما درک ارتعاشی است بیشتر کمردردها نیازی به مغز ابزار برتر بقاتاثیر مشاهده بر واقعیت بهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت چهارمکاربرد روباتهای ريزنانورقیبی قدرتمند در برابر مانسان ها می توانند میدان شنا در ابهای گرم جنوب نیامنابع انرژی از نفت و گاز ارتباط غیرکلامی بین انساارتروز یا خوردگی و التهابحثی درباره هوش و تفاوتهنقش محیط زندگی و مهاجرت دتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی به کمک هوش طبیحس و ادراک قسمت سیزدهمگویید نوزده و ایمنی ساکتایمپلانت نخاعی میتواند دشش مرحله تکامل چشممنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاز بحث های کنونی در ویروسبرخی ملاحظات در تشنج های نقش خرچنگ های نعل اسبی درتاثیر دوپامین و سروتونینهیچگاه از فشار و شکست نترخارق العاده و استثنایی برژیم های غذایی و نقش مهم پنج اکتشاف شگفت آور در مواگر نعمت فراموشی نبود بسعوامل موثر در پیدایش زبااز تکینگی تا مغز از مغز تمنشأ اطلاعات و آموخته ها بررسی و اپروچ جدید بر بیمنقص در تشخیص هیجانات عامتاثیر درجه حرارت بر عملکویتنام نوعی کرونا ویروس ديدن با چشم بسته در خواب پاسخ گیاهان در زمان خوردزمان واقعیت است یا توهمابزار بقا از نخستین همانسوالات پزشکیاز تکینگی تا مغز از مغز تما با کمک مغز خود مختاريمتفاوت های بین زن و مرد فقچگونه جمعیت های بزرگ شکل نوشیدن چای برای مغز مفید تبدیل سلولهای محافط به سواکسن های شرکت فایزر آمرداروهای مصرفی در ام اسآیا مغز تا بزرگسالی توسعزبان و تکلم برخی بیماریهابزار بقا از نخستین هماناستفاده از سلول های بنیامدل همه جانبه نگر ژنرالیتمدن بشری و مغز اخلاقینرمش های مفید برای درد زاتغییر عمودی سر انسان از پورزش هوازی ، بهترین تمریدر چه مرحله ای از خواب ، رآیا برای تولید مثل همیشه سفری به آغاز کیهانفراموش کارها باهوش تر هسابزارهای پیشرفته ارتباط بلندی در ذهن ما درک بلندیمسیر دشوار تکامل و ارتقاتوهمات و شناخت حقیقتنشانه های گذشته در کیهان جهش های ژنتیکی غیر تصادفژنها نقشه ایجاد ابزار هودرمان تومورهای مغزی با اآب زندگی است قسمت اولسودمندی موجودات ابزی بر قبل از انفجار بزرگاحیای بینایی نسبی یک بیمبیماری اسپینال ماسکولار مغز ما کوچکتر از نیم نقطهتکامل ابزار هوش ، راه پر هندسه بنیادینحقیقت راستین انسان علم بکووید نوزده و خطر بیماری درگیری مغزی در سندرم کووالگوبرداری از طبیعتساختار شبکه های مغزی ثابملاحظه های اخلاقی دربارهادغام میان گونه های مختلبا هوش مصنوعی خودکار روبمغز از بسیاری حقایق می گرتاثیر نگاه ناظر هوشیار بهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت نوزدهمکاربرد روباتهای ريز، در رموزی از نخستین تمدن بشرانسان جدید از چه زمانی پاشناخت و معرفت، و نقش آن دمنابع انرژی از نفت و گاز منابع انرژی از نفت و گاز ارزش حقیقی زبان قسمت اولبحثی درباره هوش و تفاوتهنقش نگاه از پایین یا نگاهتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی در کامپیوترهاحس و ادراک قسمت ششمگوشه بیماری اتوزومال رسساین پیوند نه با مغز بلکه ششمین کنگره بین المللی سمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاز تلسکوپ گالیله تا تلسکبرخی مرزهای اخلاق و علوم نقش داروهاي مختلف معروف تاثیر دپاکین بر بیماری مهیپرپاراتیروئیدیسمخدا موجود استرژیم های غذایی و نقش مهم پوست ساعتی مستقل از مغز داگر نعمت فراموشی نبود بسعوامل ایجاد لغت انسانی و از تکینگی تا مغز از مغز تمهندسی ژنتیک در حال تلاش بررسی ژنها در تشخیص بیمانقطه بی بازگشتتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین E برای فعالیت صحدی متیل فومارات(زادیوا)(پختگی پس از چهل سالگي به زمان شگفت انگیزابزار بقا از نخستین همانپیامهای کاربراناز تکینگی تا مغز از مغز تما تحت کنترل ژنها هستیم یتفاوت های تکاملی در مغز وچگونه حافظه را قویتر کنینوعی سکته مغزی ، وحشتناک تداخل مرزها و صفات با بینواکسن کووید 19 چیزهایی که داروهای ام اسآیا همه جنایت ها نتیجه بیزبان و شناخت حقیقت قسمت چابزار بقای موجود زنده از استفاده از سلول های بنیامدل های ریز مغز مینی برینتمدنی قدیمی در شمال خلیج نرمش های مفید در سرگیجهتغییرات منطقه بویایی مغزورزش و میگرندر هم تنیدگی مرزها و بی مآیا بزرگ شدن مغز فقط در دسقوط درون جاذبه ای خاص، چفراموشی همیشه هم بد نیستابزارهای بقا از نخستین هبلعیدن ستاره توسط سیاهچامسئول صیانت از عقیده کیستوپیراماتنظام مثبت زندگیجهشهای مفید و ذکاوتی که دژنها ، مغز و ارادهدرمان تشنجآب زندگی است قسمت دومسیلی محکم محیط زیست بر انقدم زدن و حرکت دید را تغیاحساس گذر سریعتر زمانبیماری اضطراب عمومیمغز مادران و کودکان در زمتکامل داروینی هنوز در حاهندسه در پایه ی همه ی واکحقایق ممکن و غیر ممکنکودک ایرانی که هوش او از درگیری مغزی در سندرم کووالتهاب شریان تمپورالسازگاری با محیط بین اجزاملاحظات بیهوشی قبل از جرادغام دو حیطه علوم مغز و بار بزرگ ایستادن بر دو پامغز به تنهایی برای فرهنگ تاثیر نگاه و مشاهده ناظر هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت هفتمکتاب زیست شناسی باوررمز و رازهای ارتباط غیر کانسان عامل توقف رشد مغزشناسایی تاریخچه ی تکاملیمنابع بی نهایت انرژی در دارزش حقیقی زبان قسمت دومبحثی درباره هوش و تفاوتهنقش نظام غذایی در تکامل متاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی در خدمت خلق وححس و ادراک سی و هفتمروش مقابله مغز با محدودیگوشت خواری یا گیاه خواریاینکه به خاطرخودت زندگی صرع و درمان های آنمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاز تلسکوپ گالیله تا تلسکبرخی نکات از گاید لاین پرنقش ذهن و شناخت در حوادث تاثیر داروهای ضد التهاب هاوکينگ پیش از مرگش رسالخطا در محاسبات چیزی کاملرژیم غذایی حاوی تخم مرغ وپیموزایداگر با مطالعه فیزیک کوانعواملی که برای ظهور لغت ااز تکینگی تا مغز از مغز تمولتیپل اسکلروز در زنان بررسی سیستم تعادلی بدن اچند نرمش مفید برای کمردرتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین E در چه مواد غذایدید تو همیشه محدود به مقدپروژه ی ژنوم انسانیزندگی هوشمند در خارج از زابزار بقا از نخستین همانسایتهای دیگراز تکینگی تا مغز از مغز تماه رجبتفاوت های زبانی سرمنشا تنگاه محدود و تک جانبه، مشنیکولا تسلاتروس جریان انرژیواکسن کرونا و گشودن پنجرداروهای تغییر دهنده ی سیآیا هوش مصنوعی می تواند نزبان و شناخت حقیقت قسمت اابزار بقای موجود زنده از استیفن هاوکینگ در مورد همدیریت اینترنت بر جنگتمساح حد واسط میان مغز کونرمشهای مهم برای تقویت عتغییرات آب و هوایی که به ورزش بهترین درمان بیش فعدر هم تنیدگی کوانتومی و پآیا تکامل و تغییرات ژنتیسلول های بنیادی منابع و افرایند پیچیده ی خونرسانیابزارهای بقا ازنخستین همبه مغز خزندگان خودت اجازمسئولیت جدیدتوانایی مغز و دیگر اجزای نظریه ی تکامل در درمان بیجهشهای مفید و ذکاوتی که دژنهای مشترک بین انسان و ودرمان جدید میگرن با انتی آب زندگی است قسمت سومسیاهچاله های فضایی منابعقدرت انسان در نگاه به ابعاحساسات کاذببیماری بیش فعالیمغز چون ابزار هوش است دلیتکامل داروینی هنوز در حاهوموارکتوس ها ممکن است دحمله ویروس کرونا به مغزکودکان میتوانند ناقل بی درگیری اعصاب به علت میتوامیوتروفیک لترال اسکلروستون فقرات انسان دو پا جلممانتین یا آلزیکسا یا ابارتقا و تکامل سنت آفرینش بار سنین ابزار هوشمندی امغز برای فراموشی بیشتر کتاثیر نگاه انسان بر رفتاهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت هفدهمکتاب، سفری به تاریخرمز بقای جهش ژنتیکیانسانیت در هم تنیده و متصشناسایی سلول های ایمنی اشواهدی از نوع جدیدی از حامناطق خاصی از مغز در جستجارزش حقیقی زبان قسمت سومبحثی درباره هوش و تفاوتهنقش نظریه تکامل در شناساتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی در خدمت خلق وححس و ادراک- قسمت بیست و پروش های صرفه جویی در ایجاگیلگمش باستانی کیستاینکه خانواده ات سالم باضررهای مصرف شکر و قند بر منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاز تکنیکی تا مغز از مغز تبرخی نرمش های گردننقش روی و منیزیم در سلامتتاثیر داروی ضد تشنج سدیم هاوکينگ پیش از مرگش رسالخطا در محاسبات چیزی کاملراه فراری نیستپیموزایداگر تلاش انسان امروز براعوارض ازدواج و بچه دار شداز تکینگی تا مغز از مغز تمواد کوانتومی جدید، ممکنبررسی علل کمر درد در میانچند جهانیتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین کادژا وو یا اشنا پنداریپروژه ی ژنوم انسانیزندگی زمینی امروز بیش از ابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز- از مغز ماپروتیلینتفاوتهای جنسیتی راهی برانگاه انسان محدود به ادرانیاز به آموزش مجازی دیجیتری فلوپرازینواکسن کرونا از حقیقت تاتداروهای ضد بیماری ام اس وآیا هوش مصنوعی زندگی بشرزبان و شناخت حقیقت قسمت دابزار بقای موجود زنده از استیفن هاوکینگ در تفسیر مدارک ژنتیکی چگونه انسانتنفس هوازی و میتوکندریچرا مغزهای ما ارتقا یافت تغییرات تکاملی سر انسان ورزش در کمر درددر هم تنیدگی کوانتومی و دآیا جنین انسان، هوشمندی سلول عصبی شاهکار انطباق فرایند تکامل و دشواری هاابزارهای بقای موجود زندهبه بالا بر ستارگان نگاه کمستند جهان متصلتوازن مهمتر از فعالیت زینظریه ی تکامل در درمان بیجواب دانشمند سوال کننده ژنهای هوش ، کدامنددرمان جدید کنترل مولتیپلآزمون ذهنی گربه شرودینگرسیاهچاله و تکینگی ابتدایلمس کوانتومیاخلاق و علوم اعصاببیماری تی تی پیمغز چگونه صداها را فیلتر تکامل داروینی هنوز در حاهوش مصنوعی می تواند بر اححمایت از طبیعتکودکان خود را مشابه خود تدرختان اشعار زمینامید نیکو داشته باش تا آنسخن پاک و ثابتمنابع انرژي پاک سرچشمه حارتوکين تراپی روشی جديد بارداری بدون رحممغز بزرگ چقدر مفید هست ؟تاثیر نگاه انسان بر رفتاهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت هجدهمکجای مغز مسئول پردازش تجروی و منیزیم در تقویت استانعطاف پذیری مکانیسمی علاولین مورد PML به دنبال تکشواهدی از دنیسوان(شبه نئمنبع هوشیاری کجاست قسمت ارزش خود را چگونه میشناسبحثی درباره احساسات متفانقش هورمون های تیروئید دتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی درمانگر کامپیحساسیت روانی متفاوتروش هایی ساده برای کاهش اگیاه خواری و گوشت خوار کداینترنت بدون فیلتر ماهواضررهای شکر بر سلامت مغزمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاز تکینگی تا مغز و از مغز برخی یونها و مولکول های منقش روزه داری در سالم و جتاثیر درجه حرارت بر عملکهدف یکسان، در مسیرهای متخطر آلودگی هواراه های جدید برای قضاوت رپیچیدگی های مغزمگساپی ژنتیکعید نوروز مبارکاز تکینگی تا مغز از مغز تموجود بی مغزی که می تواندبزرگ شدن مغز محدود به دورچندین ماده غذایی که ماننتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین کا و استخواندژاوو یا آشناپنداریپرواز از نیویورک تا لوس آزندگی زودگذرابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز- از مغز ماجرای جهل مقدستقلید مرحله ای نسبتا پیشنگاه از درون مجموعه با نگچیزی خارج از مغزهای ما نیتری فلوپرازینواکسن کرونا ساخته شده توداروی فامپیریدین یا نورلآیا هوش ارثی دریافتی از پزبان و شناخت حقیقت قسمت سابزار بقای موجود زنده از استخوان های کشف شده، ممکمروری بر تشنج و درمان هایتنفس هوازی و میتوکندریچرا ویروس کرونای دلتا واثبت امواج الکتریکی در عصوزن حقیقی معرفت و شناختدر کمتر از چند ماه سوش جدآیا جهان ذهن و افکار ما مسلولهای ایمنی القا کنندهفرایند حذف برخی اجزای مغابزارهای بقای از نخستین به خودت مغرور نشومشکلات نخاعیتوسعه هوش مصنوعی قادر اسنظریه ی ریسمانجاذبه و نقش آن در شکلگیریژنهای حاکم بر انسان و انسدرمانهای بیماری پارکینسآسيب میکروواسکولاریا آسسیاهچاله ی تولید کنندهلوب فرونتال یا پیشانی مغاخلاق پایه تکامل و فرهنگبیماری دویکمغز ناتوان از توجیه پیداتکامل داروینی هنوز در حاهوش مصنوعی و کشف زبان هایحوادث روزگار از جمله ویرکوری گذرای ناشی از موبایدرد باسن و پا به دلیل کاهامید درمان کرونا با همانسرنوشتمنابع انرژی از نفت و گاز ارتباط میکروب روده و پاربازگشت از آثار به سوی خدامغز بزرگ چالش است یا منفعتاثیر ویتامین دی بر بیماهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت هشتمکرونا چه بر سر مغز می آوررویا و خبر از آیندهرویا بخشی حقیقی از زندگی اولین مورد پیوند سر در انشکل های متفاوت پروتئین همنبع هوشیاری کجاست قسمت از نخستین همانند سازها تبحثی درباره احساساتی غیرنقش هورمون زنانه استروژنتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی درخدمت خلق وحخفاش با شیوع همه گیری جدیروش صحبت کردن در حال تکامگالکانزوماب، دارویی جدیایندرالطلای سیاهمنبع هوشیاری کجاست؟(قسماز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی اثرات مضر ویتامین دنقش رژیم غذایی بر رشد و اتاثیر درجه حرارت بر عملکهدف از تکامل مغزخطرات هوش مصنوعیراه های جدید برای قضاوت رپیچیدگی های مغزی در درک زابزار هوش در حال ارتقا ازعامل کلیدی در کنترل کارآاز تکینگی تا مغز از مغز تموجودات مقهور ژنها هستندبزرگ شدن تقریبا ناگهانی چه زیاد است بر من که در ایتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین کا در سبزیجاتدگرگونی های نژادی و تغییپرورش مغز مینیاتوری انسازونیسومایدابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز- از مغزتماده ی تاریکتقلید از روی طبیعتنگاه حقیقی نگاه به درون اچیزی شبیه نور تو نیستتسلیم شدن از نورون شروع مواکسن ایرانی کرونا تولیدداروی لیراگلوتیدآیا هوش سریعی که بدون احسزبان شناسی مدرن در سطح سلفلج نخاعی با الکترودهای ابزار بقای موجود زنده از استروژن مانند سپر زنان دمرکز هوشیاری، روح یا بدن تنفس بدون اکسیژنچرا پس از بیدار شدن از خوجمجمه انسان های اولیهوزوز گوشدر آستانه ی موج پنجم کوویآیا جهش های ژنتیکی، ویروسلولهای بنیادی مصنوعی درفرد حساس از نظر عاطفی و بابزارهای دفاعی و بقای موبه زودی شبکه مغزی به جای مشکلات بین دو همسر و برخیتوسعه برخی شغل ها با هوش نظریه تکامل در درمان بیمجدایی خطای حسی استکلرال هیدرات برای خواباندرهای اسرارآمیز و پوشیدهآسیب ها ناشی از آلودگی هوسیاره ی ابلهانلوتیراستاماختلال خواب فرد را مستعد بیماری دیستروفی میوتونیمغز و سیر تکامل ان دلیلی تکامل زبانهوش مصنوعی گوگل به کمک تشحافظه و اطلاعات در کجاست کی غایب شدی تا نیازمند دلدستورالعمل مرکز کنترل بیامگا سه عامل مهم سلامتسریعترین کامپیوتر موجودمنابع انرژی از نفت و گاز ارتباط ماده و انرژیبازگشت به ریشه های تکاملمغز بزرگ چالشهای پیش روتاثیر ویروس کرونا بر مغز هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت پنجمکریستال زمان(قسمت اولکریستال زمان(قسمت دوم)رویا تخیل یا واقعیتاولین هیبرید بین انسان و شگفتی های زنبور عسلمنبع هوشیاری کجاست قسمت از نخستین همانند سازها تبخش فراموش شده ی حافظهنقش ویتامین K در ترمیم استاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی ساخته هوش طبیخلاصه ای از مطالب همایش مروشهای نو در درمان دیسک بگامی در درمان بیماریهای ایا کوچک شدن مغزانسان الطوفان فقر و گرسنگی و بی سمنبع هوشیاری کجاست؟(قسماز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی اختلالات عصبی مثانهنقش رژیم غذایی در رشد و اتاثیر درجه حرارت بر عملکهدف از خلقت رسیدن به ابزادفاع در برابر تغییر ساختراه پیروزی در زندگی چیستپیوند مغز و سر و چالشهای ابزار بقا از نخستین همانعادت کردن به نعمتاز تکینگی تا مغز از مغز تمیهمانهای ناخوانده عامل بزرگترین خطایی که مردم منکاتی در مورد تشنجنهایت معرفت و شناخت درک عتاثیر رو ح و روان بر جسمویتامین دی گنجینه ای بزردانش بی نهایتآلودگی هوا و ویروس کرونازونا به وسیله ویروس ابله ابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز ماده ی خالیتقویت استخوان در گرو تغذنگاهی بر قدرت بینایی دراتشنج چیستواکسن اسپایکوژنداروی تشنجی دربارداریآیا هشیاری کوانتومی وجودزبان شناسی نوین نیازمند فلج بل، فلجی ترسناک که آنابزار بقای موجود زنده از اسرار بازسازی اندام هامرکز حافظه کجاستتو یک جهان در مغز خودت هسچرا بیماری های تخریبی مغجنسیت و تفاوت های بینایییک پیشنهاد خوب برای آسان در درمان بیماری مولتیپل آیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجسلسله مباحث هوش مصنوعیفرضیه ای جدید توضیح میدهاتفاق و تصادفبه زیر پای خود نگاه نکن بمشکلات روانپزشکی پس از ستوصیه های سازمان بهداشت نظریه تکامل در درمان بیمجریان انرژی در سیستم های کمردرددرک فرد دیگر و رفتارهای اآشنا پنداریسیاره ابلهانلیس دگرامفتامین یا ویاساختلال در شناسایی حروف و بیماری ضعف عضلات نزدیک بمغز آیندگان چگونه است ؟تکامل زبانهوش مصنوعی گوگل به کمک تشحافظه و اطلاعات در کجاست کیهان خود را طراحی میکندذهن ما از در هم شکستن منبامروز دانش ژنتیک هیچ ابهسرگیجه از شایعترین اختلامنابع انرژی از نفت و گاز ارتباط متقابل با همه ی حیبازخورد یا فیدبکمغز بزرگ و فعال یا مغز کوتاثیر ژنها بر اختلالات خهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت بیست و چهکریستال زمان(قسمت سوم)رویا حقی از طرف خدااولین تصویر در تاریخ از سشاهکار قرنمنبع هوشیاری کجاست قسمت از نخستین همانند سازها تبخش بزرگتر کیهان ناشناختنقش ژنتیک در درمان اختلاتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش احساسیخونریزی مغز در سندرم کووروشهای شناسایی قدرت شنواگامی در درمان بیماریهای ایا این جمله درست است کسیطی یکصد هزار سال اخیر هرچمنبع هوشیاری کجاست؟(قسماز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی بیماری ها که در آن بنقش زنجبیل در جلوگیری از تاثیر درجه حرارت بر عملکهرچیز با یک تاب تبدیل به دقیق ترین تصاویر از مغز ارابطه تشنج و اوتیسمابزار بقا از نخستین همانعارضه جدید ویروس کرونا ساز تکینگی تا مغز از مغز تمیگرن سردردی ژنتیکی که ببسیاری از بیماری های جدیچگونه مولکول های دی ان ایچهار میلیارد سال تکامل بتاثیر رژیم گیاه خواری بر ویروس مصنوعیدانشمندان موفق به بازگردآلزایمرزیباترین چیز در افزایش سابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز مبانی ذهنی سیاه و سفیدتقویت سیستم ایمنینگاهی بر توانایی اجزاي بتشنج و حرکات شبه تشنجی قاواکسن اسپایکوژن ضد کروناداروی جدید s3 در درمان ام آیا واکنش های یاد گرفته وزبان، وسیله شناسایی محیطفلج خوابابزار بقای موجود زنده از اصل بازخوردمرکز حافظه کجاستتو پیچیده ترین تکنولوژی چرا حیوانات سخن نمی گوینجنسیت و تفاوت های بینایییک آلل ژنتیکی که از نئانددر سال حدود 7 میلیون نفر آیا خداباوری محصول تکاملسلطان جنگل یا صاحب ملکوتقلب و عقلاتوبان اطلاعات و پلِ بینبوزون هیگز چیستمشکلات روانپزشکی در عقب توصیه های غیر دارویی در سنظریه تکامل در درمان بیمجریان انرژی در سیستم های کمردرد ناشی از تنگی کانادرک نیازمند شناخت خویش اآغاز فصل سرما و دوباره تکسیاره ابلهانلا اکراه فی الدیناختلال در شناسایی حروف و بیماریهای تحلیل عضلانی امغز انسان ایا طبیعتا تماتکامل زبان انسان از پیشیهوش مصنوعی الفاگوحافظه و اطلاعات در کجاستکیهانِ هوشیارِ در حال یاذهن چند جانبه نیازمند نگانفجار و توقف تکاملی نشاسربازان ما محققا غلبه می منابع انرژی از نفت و گاز ارتباط چاقی و کاهش قدرت ببازسازي مغز و نخاع چالشی مغز بزرگترین مصرف کننده تاثیر کلام در آیات کلام بهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت بیست و یککشف مکانیسم عصبی خوانش پرویاها از مغز است یا ناخواولین سلول مصنوعیشبیه سازی میلیون ها جهان منبع هوشیاری کجاست قسمت از نخستین همانند سازها تبخش دیگری در وجود انسان هنقش گرمایش آب و هوا در همتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش احساسیخواندن ، یکی از شستشو دهنروشی برای بهبود هوش عاطفگاهی لازم است برای فهم و ایا ابزار هوشمندی یا مغز ظهور امواج مغزی در مغز مصمنبع هوشیاری کجاست؟(قسماز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی بیماری های خاص که بدنقش زبان در سلطه و قدرت اتاثیر درجه حرارت بر عملکهزینه ای که برای اندیشیددلایلی که نشان میدهد ما براز تغییرابزار بقا از نخستین همانعدم توقف تکامل در یک اندااز تکینگی تا مغز از مغز تمیگرن شدید قابل درمان اسبسیاری از بیماری های جدیچگونه مغز پیش انسان یا همچهار ساعت پس از کشتار خوکتاثیر رژیم گیاه خواری بر ویرایش DNA جنین انسان، بردانشمندان نورون مصنوعی سآمارهای ارائه شده در سطح زیر فشار کووید چه باید کرابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز مباحث مهم حس و ادراکتلقین اطلاعات و حافظهچالش دیدگاه های سنتی در بتشنج عدم توازن بین نورون واکسن دیگر کرونا ساخته شداروی جدید میاستنی گراویآیا یک، وجود داردسفر نامه سفر به بم و جنوب فلج خواب چیستابزار بقای موجود زنده از اصول توسعه ی یک ذهن کاملمرکز خنده در کجای مغز استتو جهانی هستی که خودش را چرا حجم مغز گونه انسان درجهل مقدسیک جهش ممکن است ذهن انساندرمان های اسرار آمیز در آآیا دلفین ها می تواند از سم زنبور ، کلیدی برای وارقیچی ژنتیکیاتوسوکسیمایدبوزون هیگز جهان را از متلمشاهده گر جدای از شیء مشاتوصیه هایی در مصرف ماهیهفت چیز که عملکرد مغز تو جریان انرژی در سیستم های کمردرد و علل آندرک و احساسإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَسیر آفرینش از روح تا مغز لایو دوم دکتر سید سلمان فاختلالات مخچهبیهوش کردن در جراحی و بیممغز انسان برای ایجاد تمدتکامل ساختار رگهای مغزی هوش مصنوعی از عروسک های بحس چشایی و بویاییکیست کلوئید بطن سومذهن هوشیار در پس ماده ی مانواع سکته های مغزیسردرد میگرن در کودکانمنابع انرژی از نفت و گاز ارتباط هوش ساختار مغز و ژبحتی علمی درباره تمایل بمغز حریص برای خون، کلید تتاثیر کپسول نوروهرب بر نهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت بیست و دوحس و ادراک قسمت بیست و سوکشف مکانیسمی پیچیده در برویاهای پر رمز و حیرتی دراوکرلیزوماب داروی جدید ششبیه سازی سیستم های کوانمنبع هوشیاری کجاست قسمت از نشانه ها و آثار درک شدبرنامه و ساختار پیچیده منقش پیش زمینه ها و اراده تاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش عاطفی بیشتر در زنانخواب سالم عامل سلامتیروشی جدید در درمان قطع نخگاهی مغز بزرگ چالش استایا بیماری ام اس (مولتیپعقل مجادله گرمنبع هوشیاری کجاست؟(قسماز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی توجهات در ببمار پارنقش زبان در سلطه و قدرت اتاثیر درجه حرارت بر عملکهزینه سنگین انسان در ازادنیای شگفت انگیز کوانتومپیوند اندام از حیوانات براست دستی و چپ دستیابزار بقا از نخستین همانعسل طبیعی موثر در کنترل باز تکینگی تا مغز از مغز تمیدان مغناطيسي زمین بشر بعد از کروناچگونه هموساپينس بر زمین نوآوری ای شگفت انگیز دانتاثیر رژیم گیاه خواری بر واقعیت فیزیکی، تابعی از دانشمندان یک فرضیه رادیکآن چیزی که ما جریان زمان زیرفون داروی ضد ام اسابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز مجموعه های پر سلولی بدن متلاش هایی در بیماران قطع چاالش ها در تعیین منبع هوتشخیص ژنتیکی آتروفی های واکسن دیگری ضد کرونا از دداروی جدید ضد میگرنآیا کیهان می تواند یک شبیسفر به مریخ در 39 روزفلج دوطرفه عصب 6 چشمابزار بقای موجود زنده از اصول سلامت کمرمرگ چیستتو دی ان ای خاص ميتوکندريچرا خشونت و تعصبجهان یکپارچهیک رژیم غذایی جدید، می تودرمان های بیماری آلزایمرآیا دلفین ها میتوانند باسماگلوتید داروی کاهش دهنقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصاثر مضر مصرف طولانی مدت ربی نهایت در میان مرزهامشاهده آینده از روی مشاهتوضیحی ساده در مورد هوش مهفت سین یادگاری از میراث جستجوی متن و تصویر به صورکمردرد با پوشیدن کفش منادرک احساسات و تفکرات دیگافت فشار خون ناگهانی در وسیستم تعادلی بدنلبخند بزن شاید صبح فردا زاختلالات حرکتی در انسانبیهوشی در بیماران دچار امغز انسان برای شادمانی طتکامل شناخت انسان با کشفهوش مصنوعی از عروسک های بحس و ادراک (قسمت اول )کاهش مرگ و میر ناشی از ابذهن تو همیشه به چیزی اعتقانگشت ماشه ایسردرد و علتهای آنمنابع انرژی از نفت و گاز ارتباط انسانی، محدود به بحث درباره پیدایش و منشا مغز زنان جوانتر از مغز مرتاثیر کپسول نوروهرب بر تهوش مصنوعی از عروسک تا کم