مرز بین انسان و حیوان کجاست

بر اساس بدن و شکل ساختار جمجمه، مرز بین انسان و حیوان کجاست؟ پیشینیان بشر، چه زمانی از حیوانات قبلی، جدا شدند؟
آیا پیشینیان بشر، از نظر ظاهری خیلی متفاوت از چهارپایان بودند؟ نخستین موجود دو پا، چه زمانی پا بر زمین گذاشت؟ آیا جد مستقیم این موجود دو پا، میمون بوده است؟
آیا مغز کنونی انسان، در نتیجه یک معجزه از مغز میمون ایجاد شده است یا مغز برای رسیدن به وضعیت کنونی، نیازمند واسطه های میانی و پیش زمینه های بسیار دیگری مانند ایستادن بر دو پا و قدرت کار کردن با دست و تغییرشکل لگن جنس مونث است؟
رد نظریه تکامل، به بهانه تحول مستقیم انسان از میمون، آیا با واقعیت های فسیل شناسی امروز، ممکن است؟
ده ها واسطه ی بین میمون و انسان در یافته های فسیل شناسی جایی برای این فرض- که انسان از میمون به وجود آمده است- باقی نمی‌گذارد.
جمجمه یکی از پیشینیان انسان، هفت میلیون سال قبل، مشابه آن چیزی نبوده است که ما انتظار داریم!
آیا یکی از پیشینیان انسان با عمر هفت میلیون سال به نام تامای بر دو پا یا چهار دست و پا راه می رفت؟ این باعث شگفتی و ابهام در میان فسیل شناسان شد.
از زمان کشف نخستین فسیل ساهلانتراپوس چادنسیس در سال 2001 تصور میشد اینها قدیمی ترین نسل فرزندان انسان هستند زیرا تحلیل نخست، نشان میداد ساهلانتراپوس چادنسیس به طور منظم روی دو پا راه میرفت و شباهت هایی مشترک بین این حیوان و مشابهان انسان، وجود داشت ولی همه این نتیجه گیری ها مستند به جمجمه ای واحد بود.
جمجمه، مشخصاتی آناتومیک داشت که نشان میداد این میمون دارای ستون فقرات راست است. از این رو بخشی از زمان زندگی خود را بر روی دو پا می گذراند. دندان هایش کوچک بود و شبیه تر به انسان در مقایسه با میمون بود. و تکنیک بازسازی ساختار بعدا از این نتیجه گیری ها پشتیبانی کرد.
ولی پژوهشگران دیگر می‌گویند این، برای قرار دادن ساهلانتروپوس در دسته انسان های دو پا یعنی پیشینیان نخستین قبل از انسان، کافی نیست. بله آنها پیشینیان بشری، متصل با نسل ما بودند ولی مستقیما با ما ارتباط نداشتند.
تقریبا در همان زمان و همان مکانی که جمجمه کشف شد بخشی از استخوان ران چپ هم در توروس-مینالا در چاد، کشف شد.
دکتراود برگریت مادینا و ناظر بر ایشان، دانشمند فسیل شناسروبرتو ماکیاریلیاز دانشگاه بواتیفرانسه بر اساس اندازه گیری ها و تصاویر نتایج خود که آن را منتشر کردند، در قرار دادن ساهلانتراپوس در شجره انسان جدید، تردید کردند.
دکتر ماکیاریلی و همکاران او نوشتند: بخشی از استخوان ران بر اساس تحلیل ما فاقد دلایلی بر راه رفتن منظم بر زمین با دو پا است. به این ترتیب، اگر دلیل، قانع کننده باشد که چادنسیس از ریشه شبیهان انسان است و راه رفتن بر دو پا ضروری به حساب می آید تا از اشباه انسان به حساب بیاید.
مقاله دیگری از یکی از پژوهشگران روی ساهلانتروپوس، با این یافته ها تناقض دارد و ادعا می‌کند استخوان ران، مدارک مستندی دارد که نشان میدهد ساهلانتروپوس بر روی دو پا راه می‌رفته است.
مارتین پکفورد از موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس می‌گوید: آیا استخوان ران به تومای یا حداقل یک ساهلانتروپوس دیگر مرتبط است؟
با این همه دیگرانی هستند که با نتیجه گیری ماکیاریلی از استخوان ران، توافق دارند.
مادلین بوهمدانشمند فسیل شناسی از دانشگاه توبنگن که در پژوهش ها نقش داشته است می‌گوید: 10تا 12 سال قبل تصاویر را دیدم و برای من مشخص شد آنها بیش از آنکه شبیه مشابهان انسان باشند، به شامپانزه شبیه هستند.
تحلیل اختلافات مولکولی در اسید نوکلئیک نشان می‌دهد بشر، در حدود 6 تا 8 میلیون سال قبل(تا سیزده میلیون سال)، از شامپانزه و بنوبو جدا شده اند(نزدیک ترین پیشینیان ما که هنوز در قید حیات هستند.)
دلیل فسیلی دیگر در مورد وجود مشابهان انسان در آن زمان ازاورورین توگنسیساست که بیش از 12 فسیل از آن در منطقه تپه های توگن در وسط کنیا از طرف گروه پژوهش های زمین شناسی در سال 2001 کشف شد.
ماکاریلی و گروه او استخوان ران را با نوع دیگری از آن، در توگنسیس مقایسه کردند و نتیجه گرفتند حداقل در نوع گونه با هم متفاوت بوده اند و بعد از مقایسه آن با استرالپتیکوس و گوریل و انسان جدید، دانشمندان اعتقاد دارند این اختلافات به دلیل تفاوت در حرکت در پاهاست.
و آنها اعتقاد دارند ساهلانتروپوس یکی از نزدیک ترین اجداد، بوده است؛ با این که نوادگانی زنده از سلسله نخستی هایی که منقرض شده اند به جا نگذاشته است.
و نیز دانشمندان دیگری تصور کرده اند دندان های کوچک موجود در پژوهش اصلی، فقط نشان می‌دهد این نخستی ها مونث بوده اند.

ولی گروه، توافق دارند هنوز سوالات زیادی درباره معیارهایی که سبب میشود نخستی ها را انسان به حساب بیاوریم، وجود دارد. بر اساس مقاله منتشر شده در سال 2017 در نتیجه گیری آمده است: در آفریقا دقیقا در کجا و تحت چه شرایطی مرز بین میمون و انسان، رسم شد؟ و کی و چگونه و چرا مرزهای میمون و انسان به صورتی غیرقابل برگشت، ترسیم شد؟ اینها مطالب مهمی است که هنوز حل نشده است.
قبل از پاسخ به اینها نیازمند فسیل های بیشتری هستیم.
جدا شدن مستقیم انسان از میمون، تصویری سنتی است که بسیاری برای نادرستی نظریه تکامل به بکار می‌برند! در حالی که زمان این جدا شدن بسیار قدیمی تر از چیزی است که تصور میشود و در میان این دو گونه، ده ها گونه دیگر قرار میگیرد که مانند ما راه می‌رفته اند و شباهتی با میمون نداشتند.
نشناختن و بی اطلاعی از این واسطه ها، سبب دشمنی زشتی است که امروز با نظریه تکامل می‌شود.

نزاع بین علم و نادانی رو اختلالات صحبت کردن در انتاثیر درجه حرارت بر عملکسانسور ذهنهوش عاطفی بیشتر در زنانجهان پیوستهاسرار بازسازی اندام هاظرفیت مغز چقدر استژنهای مشترک بین انسان و وبازگشت به ریشه های تکاملخلا، خالی نیستپیوند مغز و سر و چالشهای داروی جدید میاستنی گراویقدم زدن و حرکت دید را تغیمعرفت و شناختتمرکز بر امروزآزمون ذهنی گربه ی شرودینذهن تو همیشه به چیزی اعتقمیهمانهای ناخوانده عامل نوار عصب و عضلهتوهم جسماینترنت، حقیقت جامعه ی فزندگی زمینی امروز بیش از نظریه تکامل در درمان بیمارتباط هوش ساختار مغز و ژتاریکی خواهد ترسیدستارگانی قبل از آغاز کیههیچ کس حقیقت را درون مغز جهش تمدنی عجیب و شگفت انساعتقاد اشتباه، نتیجه ی نعلائم عصبی آلزایمر، با اکمردرد و علل آنبحثی درباره هوش و تفاوتهخواص هندوانهپیشرفت در عقل است یا ظواهداروی ضد تشنج توپیراماتلوزالمعده(پانکراس)مصنوعمغز اندامی تشنه ی انرژی اآغاز فصل سرما و دوباره تکرموزی از نخستین تمدن بشرمکانیزمهای دفاعی در برابنورالژیتیک و اختلال حرکتیزیست، مرز افق رویداد هستهمیشه به آنچه داری، خوشناز فرد ایستا و متعصب بگذرترقی واقعی یا شعار ترقیبه قفس های سیاهت ننازسربرولایزینهزینه سنگین انسان در ازاجدایی خطای حسی استعارضه جدید ویروس کرونا سکودک هشت ساله لازم است آدبرلیتیونپرواز از نیویورک تا لوس آخوشبختی چیستدر هر سوراخی سر نکنمقاومت به عوارض فشار خون مغز بزرگ چالشهای پیش روالکترومغناطیس شنوایی و هابداع دی ان ای بزرگترین درویا تخیل یا واقعیتماده ی تاریکچگونه مغز ما، موسیقی را پتکامل جریان همیشگی خلقتزبان جانسوزهندسه زبانِ زمان استاز بحث های کنونی در ویروسوقتی ریشه ها عمیقند از چیترجمه ای ابتدایی از اسرابه زودی شبکه مغزی به جای شناخت ناشناختهحقیقت خواب و رویاغیرقابل دیدن کردن مادهکاهش مرگ و میر ناشی از اببرخی نرمش ها برای زانوآلزایمرخسته نباشی بابادرمان های بیماری آلزایمرمنابع انرژی از نفت و گاز نقش قهوه در سلامتیامید جدید بر آسیب نخاعینگاه مادی غیر علمی استابزار بقا از نخستین همانروزهای بد باقی نمیماندتئوری تکامل در پیشگیری و سفرنامه سفر به بم و جنوب هوش مصنوعی اکنون می تواناز تکینگی تا مغز از مغز تشکست حتمیواقعیت چند سویهتشخیص آلزایمر سالها قبل بیمار 101 ساله، مبتلا به سحافظه و اطلاعات در کجاست کتاب، سفری به تاریخفواید زیاد دوچرخه سواریمحدودیت چقدر موثر استبرداشتت از جهان رو زیاد آیندهدنیای شگفت انگیز کوانتومدرمان تشنجمناطق خاص زبان در مغزنقش انتخاب از طرف محیط، نانگشت ماشه ایروشی جدید در درمان قطع نخچالش هوشیاری و اینکه چرا ابزار بقای موجود زنده از تاثیر کلام در آیات کلام بسلاح و راهزنیهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشبیه سازی میلیون ها جهان واکسن کرونا ساخته شده توتعامل انسان با هوش مصنوعبیماری اضطراب عمومیحس و ادراک قسمت 75گل خاردار، زیباستدونپزیل در بیماران قلبی فروتنی معرفتیمروری بر تشنج و درمان هایبسیاری از بیماری های جدیآیا واکنش های یاد گرفته ودرمان ضایعات نخاعیمنبع هوشیاری کجاست قسمت نقش سجده بر عملکرد مغزانسولین هوشمندرژیم غذایی حاوی تخم مرغ ونتایج نادانی و جهلابزارهای بقای از نخستین تاثیر گیاه خواری بر رشد وسوپاپ ها یا ترانزیستورهاهوش مصنوعی از عروسک تا کمتغذیه بر ژنها تاثیر دارداز تکامل تا مغز، از مغز تشعار و عملوجود قبل از ناظر هوشمندبیوگرافیحس و ادراک قسمت هشتاد و نگالکانزوماب، دارویی جدیدیستونی قابل درمانفرزندان زمان خودمرز جدید جستجو و اکتشاف، تفاوت های تکاملی در مغز وآیا جهش های ژنتیکی، ویرودرک تصویر و زبان های مخلتمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنمایش تک نفرهتو انسانی و انسان، شایستاولین قدم شناخت نقص های خرجزخوانی هایی که امروز بچرا ویروس کرونای دلتا وااحیای بینایی نسبی یک بیمتاثیر درجه حرارت بر عملکسیاره ی ابلهانهوش مصنوعی، کیفیت فریب مجهان موازی و حجاب هااسکار، لگوی هوشمندضررهای مصرف شکر و قند بر یکی از علل محدودیت مغز امبا طبیعت بازی نکنحس و ادراک قسمت سی و هشتمپل جویی اصفهاندانش، قفل ذهن را باز میکنقلب دروازه ی ارتباطمشاهده آینده از روی مشاهتلاش های جدید در درمان سرآب زندگی است قسمت اولدرد زانو همیشه نیاز به جرمنشاء کوانتومی هوشیاری انهایت معرفت و شناخت درک عتولید سلولهای جنسی از سلایمونوگلوبولین وریدی IVIgزمان و گذر آن سریع استایمپلانت مغزیزمان و صبرنزاع بین علم و جهل رو به پاختلالات عضلانی ژنتیکتاثیر رو ح و روان بر جسمساهچاله ها تبخیر نمیشودهوش عاطفی در زنان بیشتر اجهان پر از چیزهای اسرار آاصفهان زیباعقل مجادله گرژنهای هوش ، کدامندبازخورد یا فیدبکخلاصه ای از مطالب همایش مپیوند اندام از حیوانات بداروی جدید کنترل قند خونقدرت مردممغز فکر میکند مرگ برای دیتمساح حد واسط میان مغز کوآزمون ذهنی گربه شرودینگرذهن خود را مشغول هماهنگیمیوپاتی و نوار عصب و عضلهنوار عصب و عضلهتوهمات و شناخت حقیقتایندرالزندگی زودگذرنعناعارتباط پیوسته ی جهانتاریخ همه چیز را ثبت کردهسخن نیکو مانند درخت نیکوهیچ اندر هیچجهشهای مفید و ذکاوتی که داعتماد به خودعلت خواب آلودگی بعد از خوکمردرد با پوشیدن کفش منابحثی درباره هوش و تفاوتهخواص انارپیشرفت ذهن در خلاقیت استداروی ضد جنون در درمان تیلیروپریم داروی ترکیبی ضدمغز انسان ایا طبیعتا تماآغاز مبهم آفرینشاکسی توسین و تکامل پیش ارمز و رازهای ارتباط غیر کما انسانها چه اندازه نزدنورالژی تریژمینالتیکاگرلور داروی ضد انعقازاویه نگاه ها یکسان نیستهمیشه داناتر از ما وجود داز مخالفت بشنوتروس جریان انرژیبه مغز خزندگان خودت اجازسردرد میگرنهزاران سال چشم های بینا وجریان انرژی در سیستم های عبارت های مبهم مانند انرکودک ایرانی که هوش او از برنامه و ساختار پیچیده مپروتئین های ساده ی ابتداخوشبختی دور از رنج های مدر والنتاین کتاب بدید هممقایسه رقابت و همکاریمغز بزرگ و فعال یا مغز کوالکتروتاکسی(گرایش و حرکابزار هوش در حال ارتقا ازرویا حقی از طرف خداماده ی خالیچگونه مغز پیش انسان یا همتکامل داروینی هنوز در حازبان ریشه هایی شناختی اسهندسه، نمایشی از حقیقتاز تلسکوپ گالیله تا تلسکوقتی شروع به بیدار شدن میترس و آرمان هابه زیر پای خود نگاه نکن بشناخت و معرفت، و نقش آن دحقیقت در علم، هرگز نهایی غار افلاطونکاهش التهاب ناشی از بیمابرخی نرمش های گردنآملودیپین داروی ضد فشار خطا در محاسبات چیزی کاملدرمان های بیماری اس ام ایمنابع انرژی از نفت و گاز نقش مهاجرت در توسعه نسل اامید درمان کرونا با هماننگاه محدود و تک جانبه، مشابزار بقا از نخستین همانروزهای سختتئوری جدید، ویران کردن گسفری به آغاز کیهانهوش مصنوعی از عروسک های باز تکینگی تا مغز از مغز تشکستن مرز دور مغزواقعیت چیستتشخیص ایدزبیمار مرکز تنفس سلولیحافظه و اطلاعات در کجاستکتابخانهفیلم کوتاه هیروشیما از همحدودیت های حافظه و حافظبررسي علل احتمالي تغيير آینده ی انسان در فراتر ازدنیایی پر از سیاهچاله درمان جدید ALSمناطق خاصی از مغز در جستجنقش اتصالات بین سلولهای انگشت نگاری مغز نشان میدروشی جدید در درمان نابینچالش های ایستادن بر دو پاابزار بقای موجود زنده از تاثیر کپسول نوروهرب بر نسلسله مباحث هوش مصنوعیهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشبیه سازی سیستم های کوانواکسن آلزایمرتعداد کلی ذهن ها در جهان بیماری بیش فعالیحس و ادراک قسمت 78گل درون گلداندوچرخه در کاهش دردهای کمفروتنی و غرورمرکز هوشیاری، روح یا بدن بشکه ای که ته نداره پر نمآیا یک، وجود دارددرمانهای بیماری پارکینسمنبع هوشیاری کجاست قسمت نقش غذاها و موجودات درياانسان قدیم در شبه جزیره عرژیم غذایی سالم و ضد التهنجات در اعتماد به خودابزارهای دفاعی و بقای موتاثیر گیاه خواری بر رشد وسوپاپ ها یا ترانزیستورهاهوش مصنوعی از عروسک تا کمثبت و دستکار ی حافظهاز تکامل تا مغز، از مغز تصبور باشوراپامیل در بارداریبیان ژن های اسکیزوفرنی دحس و ادراک قسمت هشتاد و شگام کوچک ولی تاثیرگذاردژا وو یا اشنا پنداریفرضیه ای جدید توضیح میدهمرزهای حقیقی یا مرزهای تتفاوت های زبانی سرمنشا تآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجدرک حقیقت نردبان و مسیری منبع هوشیاری کجاست؟(قسمچند نرمش مفید برای کمردرتو با همه چیز در پیوندیاولین مورد PML به دنبال تکرحم مصنوعیچرا یک ساعت، 60 دقیقه و یک احیای بینایی نسبی یک بیمتاثیر درجه حرارت بر عملکسیاره ابلهانهوش مصنوعی، اتفاقات و تحجهان ما میتواند به اندازاساس انسان اندیشه و باور ضررهای شکر بر سلامت مغزیافته های نوین علوم پرده بالای هر دستی، دستی هستحس و ادراک قسمت سی و ششمپل خواجو اصفهاندانش، یک انسان را ناسازگقلب روباتیکمشاهدات آمیخته با اشتباهتلاش های جدید شرکت نورالآب زندگی است قسمت دومدردهای سال گذشته فراموش مهمان ناخواندهنهایت در بی نهایتتولترودینمهندسی ژنتیک در حال تلاش نهادینه سازی فرهنگ اختلاتومورها و التهاب مغزی عاایمپلانت مغزی و کنترل دو زمان واقعیت است یا توهمنسبیت عام از زبان دکتر براختراع جدید اینترنت کوانتاثیر روده بر مغزسایه ی هوشیاریهوش عاطفی در زنان بیشتر اجهان پر از چیزهای جادویی اصل بازخوردعقل در جهان جدید، عجیب اسژنهای حاکم بر انسان و انسبازسازي مغز و نخاع چالشی خلاصه ای از درمان های جدیپیوند اندام حیوانات به اداروی جدید آلزایمرقدرت و شناخت حقیقتمغز قلبتنفس هوازی و میتوکندریآزادی در چیستذهن خالی از شلوغی افکارمیوتونیک دیستروفینوار عصب و عضلهتوکل بر خداایپیداکرینزندگی سلول در بدن، جدای اهفت چیز که عملکرد مغز تو ارتباط انسانی، محدود به تاریخ، اصیل نیست و ساخته سخن و سکوتهیچگاه از فشار و شکست نترجهشهای مفید و ذکاوتی که دعماد الدین نسیمی قربانی کنفرانس تشنج هتل کوثر اصبحثی درباره احساسات متفاخواص اردهپیشرفتی مستقل از ابزار هدارویی خلط آورلیس دگرامفتامین یا ویاسمغز انسان برای ایجاد تمدإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَاکسکاربازپین در درمان تشرمز گشایی از اتصالات مغزما انسانها چه اندازه نزدنوزاد ناشنوای متولد شده،تیروفیبان موثر در سکته ی زاوسکا درمان گوشرهمیشه راهی هستاز نخستین همانند سازها تتری فلوپرازینبه نقاش بنگرسردرد میگرن در کودکانهستي مادي ای که ما کوچکترجریان انرژی در سیستم های عجول نباشکودکان مهاجربرنامه ی مسلط ژنها در اختپروتز چشمخیالپردازی نکندر یک فراکتال هر نقطه مرکمقابله ی منطقی با اعتراضمغز بزرگترین مصرف کننده الکترودهای کاشتنیابزار بقا از نخستین همانرویاها از مغز است یا ناخوماده ای ضد التهابیچگونه هموساپينس بر زمین تکامل داروینی هنوز در حازبان شناسی مدرن در سطح سلهنر فراموشیاز تلسکوپ گالیله تا تلسکویتنام نوعی کرونا ویروس ترسان نیستیبه سیاهی عادت نکنیمشناخت حقیقت یا آرزوهای گحقیقت راستین انسان علم بغرور و علمکاهش حافظه هرچند فرایندیبرخی یونها و مولکول های مآموزش نوین زبانخطا در محاسبات چیزی کاملدرمان های جدید ALSمنابع انرژی از نفت و گاز نقش میدان مغناطیسی زمین امیدهای جدید برای بازیابنگاه کلی نگرابزار بقا از نخستین همانروزهای سخت میگذردتا 20 سال آینده مغز شما به سقوط درون جاذبه ای خاص، چهوش مصنوعی از عروسک های باز تکینگی تا مغز از مغز تشگفت نیست من عاشق تو باشمواقعیت چیستتصویر خورشید یا خود خورشبیماری لبر و نابینایی آنحافظه ی هوش مصنوعیکجای مغز مسئول پردازش تجفیلمی بسیار جالب از تغییمحدودیت درک انسانبررسی مغز با امواج مادون آینده ی علم و فیزیک در60 ثدنیا، هیچ استدرمان جدید مولتیپل میلوممنبع نور واقعی و ثابت، حقنقش تیروئید در تکامل مغزانتقال ماده و انرژیروشی جدید در درمان سکته مچالش کمبود اندام برای پیابزار بقای موجود زنده از تاثیر کپسول نوروهرب بر تسلطان جنگل یا صاحب ملکوتهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشبکه های مصنوعی مغز به درواکسن ایرانی کرونا تولیدتعذیه ی ذهنبیماری تی تی پیحس و ادراک قسمت 82گل زندگیدوچرخه سواری ورزشی سبک و فرگشت و تکامل تصادفی محض مرکز حافظه کجاستبشریت از یک پدر و مادر نیآیا کیهان می تواند یک شبیدرماندگی به دلیل عادت کرمنبع هوشیاری کجاست قسمت53نقش غذاها و موجودات درياانسان میوه ی تکاملرژیم غذایی ضد التهابینجات در راستگوییابعاد و نیازهای تکاملیتاثیر گیاه خواری بر رشد وسوپاپ ها یا ترانزیستورهاهوش مصنوعی از عروسک تا کمثبت امواج الکتریکی در عصاز تکامل تا مغز، از مغز تصبور باشورزش هوازی مرتب خیلی به قبیان حقیقتحس و ادراک قسمت پنجمگامی در درمان بیماریهای دژاوو یا آشناپنداریفساد اقتصادی سیتماتیک درمزایای شکلات تلخ برای سلتفاوت ایستایی و تکاپوآیا خداباوری محصول تکاملدرک دیگرانمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچند جهانیتو با باورهایت کنترل میشاولین مورد پیوند سر در انرحم مصنوعیچرا پس از بیدار شدن از خواحتیاط در ورزش زانو در خاتاثیر درجه حرارت بر عملکسیاره ابلهانهوش احساسیجهان مادی، تجلی فضا در ذهاستفاده از مغز، وزن را کمضعیف و قوییاد گرفتن مداومبالاترین هدف از دولتحس و ادراک قسمت سیزدهمپلاسمای غالبدائما بخوانقلب را نشکنمطالبه ی حق خودتلاش هایی در بیماران قطع آب زندگی است قسمت سومدردی که سالهاست درمان نشدرس گرفتن از شکست هامهندسی بدنچهار میلیارد سال تکامل بتومورهای نخاعیایمپلانت مغزی کمک میکند زمان پلانکچسبیدن به خود، مانع بزرگ ادامه بحث تکامل چشمتاثیر روزه داری بر سلامت سایه را اصالت دادن، جز فرهوشمندی کیهانجهان دارای برنامهاصل در هم تنیدگی و جهانی عقل سالمکفش و کتابباغچه ی منخم شدن فضا-زمانپیوند سر آیا ممکن استداروی جدید ای ال اسقدرت کنترل خودمغز ما کوچکتر از نیم نقطهتنفس هوازی و میتوکندریآزادی عقیده، آرمانی که تذهن سالممیگرن و پروتئین مرتبط با نوار عصب و عضله مهم در تشتوپیراماتایا کوچک شدن مغزانسان الزندگی، مدیریت انرژیهفت سین یادگاری از میراث ارتباط از بالا به پایین متازه های اسکیزوفرنی(جنوسخن پاک و ثابتهیپرپاراتیروئیدیسمجوانان وطنعنصر اصلی تعیین واقعیتکنگره بین المللی سردرد دبحثی درباره احساساتی غیرخواص بادامپپوگستدارویی ضد بیش فعالی سیستلا اکراه فی الدینمغز انسان برای شادمانی طافت فشار خون ناگهانی در واگر فقط مردم میفهمیدند کرمز پیشرفت تواضع است نه طما اکنون میدانیم فضا خالنوسانات کوانتومی منبع ماتکنولوژی های جدید و حالتزبان فرایند تکاملی برای همیشه عسل با موم بخوریماز نخستین همانند سازها تتری فلوپرازینبه نقاش بنگرسردرد میگرنی در کودکانهستی ما پس از شروعی چگال جریان انرژی در سیستم های عدم توقف تکامل در یک انداکودکان میتوانند ناقل بی برندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱پروتز عصبی برای تکلمخانه ی تاریکدر کمتر از چند ماه سوش جدمقابله با کرونا با علم اسمغز حریص برای خون، کلید تالگو نداشتیمابزار بقا از نخستین همانرویاهای پر رمز و حیرتی درماده، چیزی نیستچگونه هوشیاری خود را توستکامل داروینی هنوز در حازبان شناسی نوین نیازمند هنر حفظ گرهاز تکنیکی تا مغز از مغز تویتامین E برای فعالیت صحتزریق قیچی ژنتیکی کریسپربه سخن توجه کن نه گویندهشناخت درون، شناخت بیرون؛حقیقت غیر فیزیکیغربال در زندگیکاهش دوپامین عامل بیماریبرخی اثرات مضر ویتامین دآمارهای ارائه شده در سطح خطای ادراک کارمادرمان های جدید میگرنمنابع انرژی از نفت و گاز نقش محیط زندگی و مهاجرت دامیدوار باش حتی اگر همه چنگاه انسان محدود به ادراابزار بقا از نخستین همانروش مقابله مغز با محدودیتا بحر یفعل ما یشاسقوط زیگزاگی یا ناگهانیهوش مصنوعی از عروسک های باز تکینگی تا مغز از مغز تشگفت انگیز بودن کیهانواقعیت های متفاوتتصویر در هم تنیدگی کوانتبیماری میاستنی گراویسحافظه انسان و حافظه ی هوشکرونا چه بر سر مغز می آورفیروز نادریمخچه فراتر از حفظ تعادلبررسی و اپروچ جدید بر بیمآینده با ترس جمع نمیشوددندان ها را مسواک بزنید تدرمان جدید میگرن با انتی منبع هوشیاری کجاست قسمت نقش حفاظتی مولکول جدید دانتروپی و هوشیاریريتوکسيمب در درمان ام اسچالش دیدگاه های سنتی در بابزار بقای موجود زنده از تاثیر کپسول نوروهرب بر سسم زنبور ، کلیدی برای وارهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشبکیه های مصنوعیواکسن اسپایکوژنتغییربیماری خود ایمن اعصاب مححس و ادراک قسمت 87گلوله ی ساچمه ایدوپامین قابل حل در آبفراموش کارها باهوش تر هسمرکز حافظه کجاستبعد پنجمآیا گذشته، امروز وآینده درها بسته نیستمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمنقش غذاها و موجودات درياتنها مانع در زندگی موارد انسان ها می توانند میدان رژیم غذایی ضد دردنخاع ما تا پایین ستون فقرابعاد اضافه ی کیهانتاثیر گیاهخواری بر رشد و سوخت هیدروژنی پاکهوش مصنوعی از عروسک تا کمجلو رفتن یا عقبگرداز تکامل تا مغز، از مغز تصبر لازمه ی پیروزی استورزش هوازی ، بهترین تمریبیداری معنوی یعنی دوستی حس و ادراک قسمت پنجاهگامی در درمان بیماریهای دگرگونی های نژادی و تغییفشار و قدرتمسمومیت دانش آموزان بی گتفاوت ارباب و رهبر حقیقیآیا دلفین ها می تواند از درک درست از خود و هوشیاریمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچند جهانیتو باید نیکان را به دست باولین هیبرید بین انسان و رسم عاشق کُشی و شیوهٔ شهرچرا ارتعاش بسیار مهم استاحتیاط در تعویض داروهاتاثیر درجه حرارت بر عملکسیب یکسان و دیدگاه های متهوش احساسیجهان مرئی و نامرئیاستفاده از نظریه ی تکامل طلوع و حقیقتیاد بگیر فراموش کنیباهوش ترین و با کیفیت تریحس و ادراک قسمت ششمپمبرولیزوماب در بیماری چدارچینقوی تر باشمطالبی در مورد تشنجتلاش در تولید انرژی به رنآب، زندگی است(قسمت پنجم)دست و پا زدن در سایه؟مهربانی، شرط موفقیتچهار ساعت پس از کشتار خوکتومورهای ستون فقراتایمپلانت نخاعی میتواند دزمان به چه دلیل ایجاد میشنسبت ها در کیهاناداراوون تنها داروی تاییتاثیر روزها، ماه ها یا ساساخت سلول عصبی حتی پس از هوشیاری و وجودجهان در حال نوسان و چرخشاصل علت و تاثیرعقلانیت بدون تغییرکل اقیانوس در یک ذرهبترس از اینکه کسی، به درگخونریزی مغز در سندرم کووپیوند سر برای چه بیمارانداروی جدید برای میاستنی قدرت انسان در نگاه به ابعمغز مانند تلفن استتنفس بدون اکسیژنآزار حقیقیذهت را روی چیزهای مفید متمیگرن و خوابنوار عصب و عضله برای تاییتوانایی مغز و دیگر اجزای ایا این جمله درست است کسیزندگی، مراتب هوشیاری استهم نوع خواری در میان پیشیارتباط بین هوش طبیعی و هوتازه های بیماری پارکینسواعتماد به خودسخت ترین حصارهاوکينگ پیش از مرگش رسالجوانان وطنعوامل موثر در پیدایش زباکنگره بین المللی سردرد دبحران ذهن فیلمی قابل تامخواص بادام زمینیپایان، یک آغاز استداستانها و مفاهیمی اشتبالاموژین داروی ضد اوتیسم؟مغز انسان برای شادمانی طافت هوشیاری به دنبال کاهاگر میدانی مصیبت بزرگتر رمز بقای جهش ژنتیکیما از اینجا نخواهیم رفتنوشیدن چای برای مغز مفید تکنولوژی و پیشرفتزبان متغیرهمیشه، آنطور نیست که هستاز نخستین همانند سازها تترک امروزبه نادیدنی ایمان بیاورسردرد و علتهای آنهشت توصیه برای کاستن از دجراحی هوشیار مغزعدم تعادل دوپامین، فقط بکودکان گذشته به آینده فکبرین نت به جای اینترنتپرورش مغز مینیاتوری انساخانواده پایداردر آرزوهایت مداومت داشتهملاحظه های اخلاقی دربارهمغز در تنهایی آسیب میبینالگو و عادت را بشکن و در اابزار بقا از نخستین همانرویای شفافماده، چیزی بیش از یک خلا چگونه واکسن کرونا را توزتکامل داروینی هنوز در حازبان، نشان دهنده ی سخنگو هنر رها شدن از وابستگیاز تکینگی تا مغز و از مغز ویتامین E در چه مواد غذایتسلیم ارتباط با من برتربهبود حافظه پس از رخدادهشناسایی تاریخچه ی تکاملیحقیقت غیر قابل شناختمقالاتکاهش سن بیولوژیکی، تنها ALS نگاهی کامل بر بیماری وبرخی اختلالات عصبی مثانهآن چیزی که ما جریان زمان خطای حسدرمان های جدید در بیماری منابع انرژی از نفت و گاز نقش مرکز تنفس سلولی در بیامیدوارینگاه از بیرون مجموعهابزار بقا از نخستین همانروش های صرفه جویی در ایجاتاول کف پا و حقیقتسلول های مغزی عامل پارکیهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشگفت زده و حیران باشواقعیت و مجازتصویر زیبا از سلولبیماری های میتوکندریحباب های کیهانی تو در توکریستال هافیزیک مولکولها و ذرات در مخچه ، فراتر از حفظ تعادلبررسی ژنها در تشخیص بیماآیا فراموشی حتمی استده روش موفقیتدرمان جدید کنترل مولتیپلمنبع هوشیاری کجاست قسمت نقش حیاتی تلومر دی ان آ دانتظار گذر تندباد؟ریه زغالیچاالش ها در تعیین منبع هوابزار بقای موجود زنده از تاثیر کپسول نوروهرب بر سسماگلوتید داروی کاهش دهنهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشباهت مغز و کیهانواکسن اسپایکوژن ضد کرونابیماری دویکحس و ادراک قسمت چهلگلوئوندورترین نقطه ی قابل مشاهفراموشی همیشه هم بد نیستمرکز خنده در کجای مغز استبعد از کروناآیا پیدایش مغز از روی تصادرهای اسرارآمیز و پوشیدهمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنقش غذاها در کاهش دردهای تنها در برابر جهانانسان یک کتابخانه استراه فراری نیستنخاع درازتر یا کوتاهتر کابعاد بالاترتاثیر انتخاب از طرف محیط سودمندی موجودات ابزی بر هوش مصنوعی از عروسک تا کمجلوتر را دیدناز تکامل تا مغز، از مغز تصبر و واقعیتورزش و میگرنبیداری و خواب کدام بهتر احس و ادراک قسمت پنجاه و یگاهی لازم است برای فهم و دانش قدرت استفشار روحی، همیشه بد نیست مسمومیت دانش آموزان، قماتفاوتهای جنسیتی راهی براآیا دلفین ها میتوانند بادرک عمیق در حیواناتمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچند جهانی و علمتو برای خزیدن خلق نشده ایاولین تصویر در تاریخ از سرساناها و ابر رساناها و عچرا به هم اعتماد نمیکنیماحساس گذر سریعتر زمانتاثیر درجه حرارت بر عملکسیر آفرینش از روح تا مغز هوش بشری تهدید برای بشریجهان مشارکتیاستفاده از هوش مصنوعی در طلای سیاهیادگیری مهارت های جدید دباور و کیهان شناسیحس و ادراک قسمت شصت و هشتپنج اکتشاف شگفت آور در موداروهای مصرفی در ام اسقیچی ژنتیکیمطالعه ای بیان میکند اهدتلاشی برای درمان قطع نخاآتاکسیتلاشی تازه برای گشودن معآتاکسی فریدریشدست کردن در گوشموفقیت هوش مصنوعی در امتنون و القلمتوهم فضای خالیایمپلانت استخوانی در آسیزمان شگفت انگیزنسبت طلایی، نشانه ای به سادب برخورد با دیگرانتاثیر روغن رزماری استنشاساخت شبکه عصبی مصنوعی با هوشیاری و افسردگیجهان در حال ایجاد و ارتقااصل عدم قطعیت از کوانتوم عقیده ی بی عملکلمات بلند نه صدای بلندبحتی علمی درباره تمایل بخونریزی مغزی کشندهپیوند سر، یکی از راه حلهاداروی جدید برای کاهش وزنقدرت ذهنمغز مادران و کودکان در زمآزار دیگری، آزار خود استذخیره ی شگفت انگیز اطلاعمیگرن و روزه دارینوار عصب و عضله تعیین محلتوانایی یک فرد، برای تغیایا ابزار هوشمندی یا مغز زندان ذهنیهمه چیز موج استارتباط شگفت مغز انسان و فتازه های درمان ام اساعتماد بی موردسخت ترین کار، شناخت خود اهاوکينگ پیش از مرگش رسالجواب دانشمند سوال کننده عوامل ایجاد لغت انسانی و کنترل همجوشی هسته ای با هبخش فراموش شده ی حافظهخواص شکلات تلخپاکسازی مغزدخالت در ساختار ژنهالایو دوم دکتر سید سلمان فمغز انسان رو به کوچک تر شافتخار انساناگر نیروی مغناطیس نباشد رمز جهانما اشیا را آنطور که هستندنوعی سکته مغزی ، وحشتناک تکنولوژی جدید که سلول هازبان مشترک ژنتیکی موجوداهمکاری یا رقابتاز نخستین همانند سازها تترکیب آمار و ژنتیکبه هلال بنگرسردرد به دلیل مصرف زیاد مو هر کس تقوای خدا پیشه کنجراحی گردن همیشه برای دیعدم درککودکان خود را مشابه خود تبرای یک زندگی معمولیپرکاری تیروئیدخاویار گیاهیدر آسمان هدیه های نادیدنملاحظات بیهوشی قبل از جرمغز را از روی امواج بشناسالگوی بنیادین و هوشیاریابزار بقا از نخستین همانروان سالمچگونه آن شکری که می خوریمتکامل زبانزبان، وسیله شناسایی محیطهنر، پر کردن است نه فحش داز تکینگی تا مغز از مغز تویتامین کاتسلیم شدن از نورون شروع مبهداشت خوابشناسایی سلول های ایمنی احقیقت، آن چیزی نیست که جلتاثیر ویتامین دی بر بیماکایروپاکتیک چیستNVG 291ماست مالیبرخی اصول سلامت کمرآنچه می دانم، آنچه را میخخطر آلودگی هوادرمان های جدید سرطانمنابع انرژی از نفت و گاز نقش نگاه از پایین یا نگاهامیدواری و مغزنگاه از دور و نگاه از نزدابزار بقا از نخستین همانروش های عملی برای رفع کمرتابوهای ذهنیسلول های بنیادیهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشگفتی های نقشه ی ژنتیکیواقعیت و انعکاستصویر زیبای اصفهانبیماری های مغز و اعصاب و حباب هایی تو در توکریستال زمان(قسمت اولفیزیک هوشیاریمخچه ابزاري که وظیفه آن فبررسی بیماری التهابی رودآیا ممکن است موش کور بی مدهن، بزرگترین سرمایهدرمان جدید ام اسمنبع هوشیاری کجاست قسمت نقش خرچنگ های نعل اسبی درانحراف و حقیقتریواستیگمیننابینایی در نتیجه ی گوشی ابزار بقای موجود زنده از تاثیر کتامین در درمان پاسندرم میلر فیشرهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز- از مغز شباهت مغز با کیهان مادیواکسن دیگر کرونا ساخته شبیماری دیستروفی میوتونیحس و ادراک قسمت چهل و هفتگمان میکنی جرمی کوچکی در ديدن با چشم بسته در خواب فراموشی و مسیر روحانیمرگ چیستبعد از کروناآیا آگاهی پس از مرگ از بیدرون قفس یا بیرون از آنمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنقشه مغزی هر فرد منحصر بهتنهاییانسان باشراه نجاتنخستین تمدن بشریاتفاق و تصادفتاثیر احتمالی عصاره تغلیسی و سه پل اصفهانهوش مصنوعی به کمک هوش طبیجمجمه انسان های اولیهاز تکامل تا مغز، از مغز تصبر بسیار بایدورزش بهترین درمان بیش فعبیرون اصل است یا درونحس و ادراک قسمت پنجاه و دگاهی مغز بزرگ چالش استدانش محدود به ابعاد چهارفضا و ذهن بازمسیر دشوار تکامل و ارتقاتقلید مرحله ای نسبتا پیشآیا دست مصنوعی به زودی قادرگیری قلب در بیماری ویرمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچند روش ساده برای موفقیتتو تغییر و تحولیاولین دارو برای آتاکسی فرستگاری محدود به یک راه نچرا بیماری های تخریبی مغاحساسات کاذبتاثیر درجه حرارت بر عملکسیستم تخلیه ی مغز بینشی نهوش در طبیعتجهان معنااستفاده از انرژی خلاطوفان فقر و گرسنگی و بی سیادگیری هوش مصنوعی، عمیقباید از انسان ترسیدحس و ادراک قسمت شصت و دوپول و شادیداروهای ام اسقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصمعمای اخلاقی قطارقانون مندی نقشه ژنتیکی ممعماری، هندسه ی قابل مشاتلاشی جدید در درمان ام اسآتاکسی مخچه ای خودایمندست آسمانموفقیت در تفکر استنوآوری ای شگفت انگیز دانتوهم فضای خالی یا توهم فضایمان به رویازمان، واقعی نیستنشانه های گذشته در کیهان ادراک ما درک ارتعاشی است تاثیر رژیم گیاه خواری بر ساخت شبکه عصبی با الفبای هوشیاری کوانتومیجهان ریز و درشتاصل، روان و نفس استعلم و ادراک فقط مشاهده ی کلوزاپین داروی ضد جنونبحث درباره پیدایش و منشا خواندن ، یکی از شستشو دهنپیوندهای پیچیده با تغییرداروی جدید برای ای ال اسقدرت شناختی انسان، محدودمغز چون ابزار هوش است دلیآسيب میکروواسکولاریا آسذره ی معین یا ابری از الکمیگرن سردردی ژنتیکی که بنوار عصب و عضله در مطب دکتوازن مهمتر از فعالیت زیایا بیماری ام اس (مولتیپزونیسومایدهمه چیز و هیچ چیزارتباط شگفت انگیز مغز انتاسف بار است انسان، حق خواعتیاد و تلاش های درمانی سختی ها رفتنی استهدف یکسان و مسیرهای مختلجواب سنگ اندازیعواملی که برای ظهور لغت اکنترل جاذبهبخش های تنظیمی ژنومخواص شگفت هویجپارادوکس ها در علمدر موج، راز خلقت نهفته اسلازم است هیچ کاری نکنیدمغز انسان رو به کوچکتر شدافراد آغاز حرکت خودشان راگر نعمت فراموشی نبود بسرمز جهان خاصیت فراکتالما به جهان های متفاوت خودنیوالینتکنولوژی جدید که سلول هازبان چهار حرفی حیات زمینهمانند سازی در انساناز نشانه ها و آثار درک شدترکیب حیوان و انسانبه کدامین گناه کشته شدندسردرد تنشنوفور و فراوانیجستجوی متن و تصویر به صورعدالت برای من یا برای همهکودکان را برای راه آماده برای پیش بینی آینده مغز دپراسینزوماب در پارکینسوخار و گلدر آستانه ی موج پنجم کوویممانتین یا آلزیکسا یا ابمغز زنان جوانتر از مغز مرالگوبرداری از طبیعتابزار بقا از نخستین همانروبات ها قول میدهندتکامل زبانزدودن نقص از هوش مصنوعیهوموارکتوس ها ممکن است داز تکینگی تا مغز از مغز تویتامین کا و استخوانتست نوار عصب و عضلهبهداشت خواب، رمز حافظه ی شهر زیرزمینی در ژاپن براحقایق ممکن و غیر ممکنصفحه اصلیکار امروز را به فردا نیندفقر داده ها در هوش مصنوعیماست مالی با هوش انسانیبرخی اطلاعات روانشناسی مآنچه ناشناخته است باید شخطر حقیقی، خود انسان استدرمان های رایج ام اسمنابع انرژی از نفت و گاز نقش نظام غذایی در تکامل مامیدی به این سوی قبر نیستنگاه از درون قفس یا بیرونابزار بقا از نخستین همانروش هایی برای کم کردن اضطتاثیر فکر بر سلامتسلول های بنیادی منابع و اهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشگفتی های زنبور عسلواقعیت تقویت شدهتصویربرداری فضاپیمای آمبیماری های ژنرالیزه ی عصحد و مرزها توهم ذهن ماستکریستال زمان(قسمت دوم)فیزیک و هوشیاریمخچه تاثیر گذار بر حافظهبررسی سیستم تعادلی بدن اآیا ما کالا هستیمدو ویژگی انتزاع و قدرت تجدرمان جدید ای ال اس، توفرمنبع هوشیاری کجاست قسمت نقش داروهاي مختلف معروف اندوه در دنیا استریاضیات یک حس جدید استناتوانی از درمان برخی ویابزار بقای موجود زنده از تاثیر گیاه خواری بر رشد وسندرم کووید طولانیهوش مصنوعی از عروسک بازی تغییر الگوی رشد مغزی با زاز تکینگی تا مغز- از مغز شباهت های ریشه ای چند بیمواکسن دیگری ضد کرونا از دبیماری سلیاکحس و ادراک قسمت چهل و هشتگنجینه ای به نام ویتامین دی متیل فومارات(زادیوا)(فراموشی آرمانمرگ و میر پنهانبعد از کرونا دلخوشی بیهوآیا امکان بازسازی اندامهدرون و بیرون، جدای از هم منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنقشه های مغزی جدید با جزیتنهایی رمز نوآوری استانسان جدید از چه زمانی پاراه های جدید برای قضاوت رنخستین تصویر از سیاهچالهاتوبان اطلاعات و پلِ بینتاثیر بینش و انتظارات فرسیلی محکم محیط زیست بر انهوش مصنوعی به شناسایی کاجنین مصنوعیاز تکامل تا مغز، از مغز تصد قدح، نفتاده بشکستورزش در کمر دردبیست تمرین ساده برای جلوحس و ادراک قسمت پنجاه و سگاهی جهت را عوض کندانش بی نهایتفضای قلب منبع نبوغ استمسئول صیانت از عقیده کیستقلید از روی طبیعتآیا رژیم غذایی گیاهی سلادرگیری مغز در بیماری کویمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچندین ماده غذایی که ماننتو جهانی هستی که خودش را اولین دروغرشته نوروایمونولوژی و نقچرا حیوانات سخن نمی گویناخلاق و علوم اعصابتاثیر درجه حرارت بر عملکسیستم تعادلی بدنهوش عاطفی قسمت 11جهان معکوساستفاده از سلول های بنیاطوفان بیدارییادگرفتن، آغاز حرکت است بابا زود بیاحس و ادراک قسمت شصت و ششپول و عقیدهداروهای تغییر دهنده ی سیپوست ساعتی مستقل از مغز دداروهای ضد بیماری ام اس وقانون گذاری و تکاملمعنی روزهتمایل زیاد به خوردن بستنآتش منبع انرژیدست بالای دستمولکول ضد پیرینوار مغز مشاهده ی غیر مستتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)این پیوند نه با مغز بلکه زمزمه ات مانده در گوشمنشانه های پروردگار در جهادغام میان گونه های مختلتاثیر رژیم گیاه خواری بر ساختن آیندههوشیاری سنتی یا هوشیاری جهان شگفت انگیزاصلاح خطا با رفتن بر مسیرعلم و روحکلید نزدیک و نگاه تو بر فبحثي درباره هوش و تفاوتهخواندن، دوست روزهای سختپیوندی که فراتر از امکانداروی جدید برای دیابتقدرت عشقمغز چگونه صداها را فیلتر آسیب ها ناشی از آلودگی هوذرات کوانتومی زیر اتمی قمیگرن شدید قابل درمان اسنوبت کودکانتوت زیاد بخوریدایا بدون زبان میتوانیم تزونا به وسیله ویروس ابله همه چیز کهنه میشودارتباط شگفت انگیز مغز انتبدیل پلاستیک به کربن و ساعتیاد را به دور بیندازسختی در بلند شدن از روی صهدف یکسان، در مسیرهای متجوسازی مدرنعوارض ازدواج و بچه دار شدکندن ریشه ی خودبخش بزرگی حس و ادراک ما اخواص عجیب لوبیاپاسخ گیاهان در زمان خورددر میان تاریکی و روشناییلبخند بزن شاید صبح فردا زمغز ایندگان چگونه استافراد بی دلیل دوستدار تو اگر نعمت فراموشی نبود بسرنگ کردن، حقیقت نیستما با کمک مغز خود مختاريمنیکولا تسلاتکینگیزبان نیاز تکاملی استهمجوشی هسته ای، انرژِی باز نظر علم اعصاب یا نرووسترازودونبه امید روزهای بهترسردرد سکه ایوقاحت و تمسخر دیگرانجستجوی هوشیاری در مغز ماعسل طبیعی موثر در کنترل بکوری گذرای ناشی از موبایبرای اولین بار دانشمندانپرتوهای صادر شده از سیاهخارق العاده و استثنایی بدر برابر حقایق جدیدمن و وجود توهمیمغزهای کوچک بی احساسالتهاب شریان تمپورالابزار بقا از نخستین همانروبات های ریز در درمان بیتکامل زبان انسان از پیشیسفر فقط مادی نیستهورمون شیرساز یا پرولاکتاز تکینگی تا مغز از مغز تویتامین کا در سبزیجاتتست کم هزینه ی بزاق برای بوزون هیگز چیستشواهدی از نوع جدیدی از حاحل مشکلسوالات پزشکیکار با یگانگی و یکپارچگیفلج نخاعی با الکترودهای ماشین دانشبرخی بیماری ها که در آن بآنچه واقعیت تصور میکنیم خطر را بپذیردرمان های علامتی در ام اسمنابع انرژی از نفت و گاز نقش نظریه تکامل در شناساامیدی تازه در درمان سرطانگاه از درون مجموعه با نگابزار بقا از نخستین همانروش هایی برای جلوگیری از تاثیر مشاهده بر واقعیت بسلول های بدن تو پیر نیستنهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشانس یا نتیجه ی تلاشواقعیت تقویت شدهتصور ما ازمشکلات و واقعیبیماری های روانی با تاثیحریص نباشکریستال زمان(قسمت سوم)فیزیک آگاهیمخاطب قرار دادن مردم، کابررسی علل کمر درد در میانآیا ما تنها موجودات زنده درمان جدید سرطانمنبع هوشیاری کجاست قسمت نقش درختان در تکاملاندوه دردی را دوا نمیکندریتوکسیمابناتوانی در شناسایی چهره ابزار بقای موجود زنده از تاثیر گیاه خواری بر رشد وسندرم گیلن باره به دنبال هوش مصنوعی از عروسک بازی تغییر خود یا تغییر دیگرااز تکینگی تا مغز- از مغزتشباهت کیهان و مغزواکسن سرطانبیماری شارکو ماری توثحس و ادراک قسمت چهل و دومگوهر با نظر دیگران سنگ نمدین اجباریفرایند پیچیده ی خونرسانیمرگ و میر بسیار بالای ناشبعد از کرونا دلخوشی بیهوآیا انسان با مغز بزرگش اخدرون آشفته ی تو و ظاهر خنمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنقشه با واقعیت متفاوت استنبیه چقدر موثر استانسان خطرناکترین موجودراه های جدید برای قضاوت رنخستین روبات های زنده ی جاتوسوکسیمایدتاثیر ترکیبات استاتین (سسینوریپا داروی ترکیبی ضدهوش مصنوعی تعاملیجنگ هفتاد و دو ملت همه را از خود رها شوصداقتوزن حقیقی معرفت و شناختبیش از نیمی از موارد انتقحس و ادراک قسمت پنجاه و شگذر زمان کاملا وابسته به دانشمندان موفق به بازگردفضای خالی ای وجود نداردمسئولیت جدیدتقلید از طبیعتآیا رژیم غذایی گیاهی سلادرگیری مغز در بیماران مبمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچندجهانیتو جدای از کیهان نیستیاولین سلول مصنوعیرشد مغز فرایندی پیچیده اچرا حجم مغز گونه انسان دراخلاق پایه تکامل و فرهنگتاثیر درجه حرارت بر عملکسیستم دفاعی بدن علیه مغز هوش عاطفی قسمت نهمجهان هوشمنداستفاده از سلول های بنیاطوفان زیبایییادآوری خواب و رویاباد و موجحس و ادراک سی و هفتمپوشاندن خود از نورداروهای ضد تشنج با توضیح قانون جنگلمعاینه قبل از نوار عصب و تمایز یا کشف یگانگیآثار باستانی تمدن های قددستورالعمل مرکز کنترل بیمولتیپل اسکلروز در زنان نوار مغز با توضیح دکتر فاتوهم چیستاین اندوه چیستزنان باهوش ترنشانه های بیداری روحیادغام دو حیطه علوم مغز و تاثیر رژیم گیاه خواری بر ساختن آینده، بهترین روش هوش، ژنتیکی است یا محیطیجهان شگفت انگیز و بی زماناصول انجام برخی نرمش ها دعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهکلام و زبان، گنجینه ای بسبحثی جالب درباره محدودیتخواب زمستانی سلول های سرپیوستگی همه ی اجزای جهانداروی جدید ضد فشار خونقسم به فقرمغز ناتوان از توجیه پیداآسیب روانی شبکه های اجتمذرات کوانتومی زیر اتمی قمیاستنی گراویس بدون آنتینور از عمق تاریکیتوسعه هوش مصنوعی قادر اسایا تکامل هدفمند استزیان غذاهای پرچربهمه چیز در زمان مناسبارتباط غیرکلامی بین انساتبدیل تراکت صوتی مصنوعی اعداد بینهایت در دنیای مسدسازی روش مناسب برای مقهدف از تکامل مغزجامعه ی آسمانیعید نوروز مبارککندر در بیماریهای التهاببخش بزرگتر کیهان ناشناختخود جسم و یا تصویرپختگی پس از چهل سالگي به در مانهای کمر دردلحظات خوش با کودکانمغز ابزار بقای برتر مادیافزایش قدرت ادراکات و حساگر با مطالعه فیزیک کوانرنگین کمانما بخشی از این جهان مرتبطنیاز به آموزش مجازی دیجیتکامل فردی یا اجتماعیزبان و کلمه حتی برای کسانهمدلی و هوش عاطفیاز نظر علم اعصاب اراده آزترازودونبه بالا بر ستارگان نگاه کسردرد عروقی میگرنوقت نهيب هاي غير علمي گذشحفره در مغزعشق به هفت مرتبه ی شناختیکی غایب شدی تا نیازمند دلبرای تمدن سازی، باید در بپرتوزایی از جسم سیاهخبر مهم تلسکوپ هابلدر جراحی کمر عجله نکنیدمن کسی در ناکسی دریافتم مغز، فقط گیرندهام آر آی جدید با قدرت شگفچگونه انتظارات بر ادراک ابزار بقا از نخستین همانروبات کیانتکامل ساختار رگهای مغزی سفر نامه سفر به بم و جنوب هوش فوق العاده، هر فرد اساز تکینگی تا مغز از مغز تویتامین بی 12 در درمان دردتست آر ان اس دز میاستنی گبوزون هیگز جهان را از متلشواهدی از دنیسوان(شبه نئحلقه های اسرارآمیزپیامهای کاربرانکارهای کوچک، بی ارزش نیسفلج بل، فلجی ترسناک که آنمبانی ذهنی سیاه و سفیدبرخی بیماری های خاص که بدآنچه حس می کنیم، نتیجه ی خطرات هوش مصنوعیدرمان ژنتیکی برای نوآوریمنابع انرژی از نفت و گاز نقش هورمون های تیروئید دامگا سه عامل مهم سلامتنگاه حقیقی نگاه به درون اابزار بقا از نخستین همانروش هایی ساده برای کاهش اتاثیر نگاه ناظر هوشیار بسلول بنیادی و ای ال اسهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشانس یا تلاشواقعیت خلا و وجود و درک متصور از زمان و مکانبیماری وسواسحرکات چشم، ترجمه کننده ی کشف مکانیسم عصبی خوانش پفیزیکدانان ماشینی برای تمدل همه جانبه نگر ژنرالیبرطرف کردن خشونت را از خاآیا مصرف مولتی ویتامین هدرمان جدید سرطانمنبع هوشیاری کجاست قسمت نقش ذهن و شناخت در حوادث اندوهگین نباش اگر درب یا ریسپریدوننادیدنی ها واقعی هستندابزار بقای موجود زنده از تاثیر گیاه خواری بر رشد وسندرم پیریفورمیسهوش مصنوعی از عروسک بازی تغییر دیگران یا تغییر خواز تکینگی تا مغز، از مغز شباهت زیاد بین سلول هاي عواکسن سرطانبیماری ضعف عضلات نزدیک بحس و ادراک قسمت چهل و سومگویید نوزده و ایمنی ساکتدین، اجباری نیستفرایند تکامل و دشواری هامرگ و سوال از قاتلتفکر قبل از کارآیا احتمال دارد رویا از آدروغ نگو به خصوص به خودتمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنقص های سیستمی ایمنیتهدیدهای هوش مصنوعیانسان در هستی یا هستی در راه پیروزی در زندگی چیستنرمش های مفید برای درد زااتصال مغز و کامپیوترتاثیر تغذیه بر سلامت رواسیگار عامل افزایش مرگ ومهوش مصنوعی در قضاوت های اجنگ و تصور از جنگاز درخواست ها جدا شوصدای بم با فرکانس پایین، وزوز گوشبیشتر کمردردها نیازی به حس و ادراک قسمت بیست و چهگذشته را دفن کندانشمندان نورون مصنوعی سقفس دور خود را بشکنمسئولیت در برابر محیط زیتقویت مغز با ورزشآیا راهی برای بهبود وضعیدرگیری مغزی در سندرم کوومنبع هوشیاری در کجاست؟ قنه ناامیدی بلکه ارتقاتو دی ان ای خاص ميتوکندرياوکرلیزوماب داروی جدید شرشد مغز علت تمایل انسان بچرا خشونت و تعصباختلا ل در خود عضلهتاثیر درجه حرارت بر عملکسکوت و نیستیهوش عاطفی قسمت هفتمجهان هوشیاراستفاده از سلول های بنیاطولانی ترین شبیاری خدا نزدیک استباد غرور و سر پر از نخوت وحس و ادراک- قسمت پنجاه و بار مغز بر دو استخوانحس و ادراک- قسمت بیست و پپیموزایدداروی فامپیریدین یا نورلقانون جنگلمعادله ها فقط بخش خسته کنتمدن قدیمی ای در جنوب ایرآدم عاقل، وقت خودش را هدردغدغه نتیجه ی نادانی استمواد کوانتومی جدید، ممکننوار مغز ترجمه رخدادهای توهم و خیالاین ایده که ذرات سیاهچالزنجیرها را ما باید پاره کنظام مثبت زندگیارتقا و تکامل سنت آفرینش تاثیر رژیم گیاهخواری بر ساختار فراکتال وجود و ذههوض مصنوعی زندهجهانی که نه با یک رخداد و اصول توسعه ی یک ذهن کاملعلم به ما کمک میکند تا موکلام، در تحولی شگفت آور ببحثی در مورد نقش ویتامين خواب سالم عامل سلامتیپیام های ناشناخته بر مغز داروی جدید ضد میگرنقضاوت ممنوعمغز و قلب در جنین موش مصنآسیب عصب پا به دنبال اعتیذرات کوانتومی زیر اتمی قمیدان مغناطيسي زمین بشر نور درونتوسعه برخی شغل ها با هوش ایجاد احساساتزیباترین چیز در پیر شدنهمه چیز در زمان کنونی استارتروز یا خوردگی و التهاتبدیل سلولهای محافط به سبقا با سازگارترین فرد اسسرنوشتهدف از خلقت رسیدن به ابزاجاودانگی مصنوعیعامل کلیدی در کنترل کارآکندر علیه سرطانبخش دیگری در وجود انسان هخودآگاهی و هوشیاريپدیده خاموش روشن در پارکدر محل کار ارزش خودت را بلرزش ناشی از اسیب به عصبمغز ابزار برتر بقاافزایش میل جنسی با خوردن اگر تلاش انسان امروز برارهبر حقیقیما تحت کنترل ژنها هستیم یچیز جدید را بپذیرتکامل مادی تا ابزار هوشمزبان و بیان نتیجه ساختماهمراه سختی، اسانی هستاز نظر علم اعصاب اراده آزتراشه مغز بدون واسطه ی دبه بالاتر از ماده بیندیشسرطان کمیت گراییحق انتخابعشق درونی به یگانگی خلقتکیهان خود را طراحی میکندبرای خودآگاه بودن تو بایپرسشخدا موجود استدر درمان بیماری مولتیپل من پر از تلخیممغز، همه ی واقعیت را نمیبام اس و سرطانچگونه به سطح بالایی از هوابزار بقا از نخستین همانروح و آب حیاتتکامل شناخت انسان با کشفسفر به مریخ در 39 روزهوش مصنوعی می تواند بر احاز تکینگی تا مغز از مغز تویتامین بی هفدهتشنچ پانایوتوپولوس تشنج بی نهایت در میان مرزهاشیر و دوغ بادامحمله ویروس کرونا به مغزسایتهای دیگرکارهایی بیش از طراحی و گپفلج خوابمباحث مهم حس و ادراکبرخی توجهات در ببمار پارآنها نمیخواهند دیگران رادفاع از پیامبردرمان کارتی سل و تومور مغمنابع انرژی از نفت و گاز نقش هورمون زنانه استروژناما شما از دید خفاش کور هنگاه دوبارهابزار بقا از نخستین همانروش جدید تولید برقتاثیر نگاه و مشاهده ناظر سلول بنیادی در درمان ایدهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشاهکار قرنوالزارتان داروی ضد فشار تصاویر زیبای رعد و برقبیماری کروتز فیلد جاکوبحرکت چرخشی و دائمی کیهانکشف مکانیسمی پیچیده در بدو بیماری روانی خود بزرگ فال نیکومدل هولوگرافیک ژنرالیزهبزرگ فکر کنآیا مغز تا بزرگسالی توسعدرمان دارویی سرطان رحم بمنبع هوشیاری کجاست قسمت نقش روی و منیزیم در سلامتاندام حسی، درک از بخش هایریسدیپلام تنها داروی تاینادیدنی ها بیشتر از دیدنابزار بقای موجود زنده از تاثیر گیاه خواری بر رشد وسندرم پیریفورمیسهوش مصنوعی از عروسک بازی تغییر دادن ژنها آیا روزی از تکینگی تا مغز، از مغز شباهت زیاد بین سلول هاي عواکسن ضد اعتیادبیماریهای تحلیل عضلانی احس و ادراک قسمت نهمگوش دادن بهتر از حرف زدندیوار همه اش توهم بودفرایند حذف برخی اجزای مغمرگ انتقال است یا نابود شتفکر ترکیبی در هوش مصنوعآیا احتمال دارد رویا از آدریا آرام نخواهد شد کشتی منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنقص در تشخیص هیجانات عامتو یک معجزه ایانسان عامل توقف رشد مغزراه انسان شدن، راه رفتن ونرمش های مفید در سرگیجهاثر مضر مصرف طولانی مدت رتاثیر حرکات چشم بر امواج سیاهچاله هاهوش مصنوعی در کامپیوترهاجنگ داده هااز دست دادن دم در پیشینیاصرع و درمان های آنوسواس، بیماری استبا همه مهربان باشحس و ادراک قسمت بیست و یکگر جان به جز تو خواهد از خدانشمندان یک فرضیه رادیکقفس ذهنمستند جهان متصلتقویت استخوان در گرو تغذآیا راهی برای رفع کم آبی درگیری مغزی در سندرم کوومنبع هوشیاری در کجاست؟(قنه به اعدامتو در میانه ی جهان نیستی ايندگان چگونه خواهند دیدرشد در سختی استچرا در مغز انسان، فرورفتاختلاف خانوادگی را حل کنتاثیر درجه حرارت بر عملکسکوت، پر از صداهوش عاطفی قسمت یازدهجهان های بسیار دیگراستفاده از سلول های بنیاطی یکصد هزار سال اخیر هرچژن همه چیز نیستبار بزرگ ایستادن بر دو پاحس و ادراک- قسمت شصت و چهپیموزایدداروی لیراگلوتیدقانونمندی و محدودیت عالممعجزه های هر روزهتمدن پیشرفته ی پیشینیانآرام باشذهن ما از در هم شکستن منبموجود بی مغزی که می تواندنوار مغز در فراموشی هاتوهم وجوداین ابتدای تناقض هاستزندگی فعال و مثبت روند آلنظریه ی تکامل در درمان بیارتقا یا بازگشت به قبل ازتاثیر رژِیم غذایی بر میگساختار شبکه های مغزی ثابهیچ نقطه ای مرکزی تر از اجهانی که از یک منبع، تغذیاصول سلامت کمرعلم بدون توقفکلرال هیدرات برای خوابانبحثی در مورد نقش کلسیم و خواب سالم عامل سلامتی و یپیدایش زبانداروی جدید ضد الزایمرقطار پیشرفتمغز و هوش، برترین ابزار بآسانی موفقیترفلکس وتری با توضیح دکتر میدان های مغناطیسی قابل نوروفیبروماتوزتوصیه های سازمان بهداشت ایران بزرگزیباترین چیز در افزایش سهمه چیز، ثبت می شودارزش های وارونهتبر را برداربقا در ازای بیماریسریع دویدن مهم نیستهر چیز با هر چیز دیگر در تجایی برای یاد گرفتن باقی عادت همیشه خوب نیستکو کیو تن coQ10بخشیدن دیگران یعنی آرامشخودآگاهی و هوشیاريپروژه ی ژنوم انسانیدر چه مرحله ای از خواب ، رلرزش دست ها و گردن و سر ETمغز از بسیاری حقایق می گرافزایش مرگ و میر سندرم کواگر خواهان پیروزی هستیروی و منیزیم در تقویت استمانند کودکان باشیدچیزی منتظر شناخته شدنتکامل مداومزبان و بیان، در سایه پیشرهمراهی میاستنی با برخی ساز واقعیت امروز تا حقیقتتراشه ها روی مغزبه جای محکوم کردن دیگران سرعت فکر کردن چگونه استحقیقت قربانی نزاع بین بی عشق، شلوغ کردن نیستکیهانِ هوشیارِ در حال یابرای رشد، باید از مسیر خطپرسش و چستجو همیشه باقی اخدا نور آسمان ها و زمین ادر دعواها چه میکنی؟من بی من، بهتر یاد میگیرممغزتان را در جوانی سیم کشام اس یا تومور؟چگونه باغبانی باعث کاهش ابزار بقا از نخستین همانروح در جهانی دیگر استتکامل، نتیجه ی برنامه ریسفر به درون سفری زیباهوش مصنوعی متصل با مغزاز تکینگی تا مغز از مغز تویتامین دی گنجینه ای بزرتشنج چیستبی نظمی مقدمه شناختشیشه ی بازالتی و سیلیکونحمایت از طبیعتکاربرد روباتهای ريزنانوفلج خواب چیستمبتکران خودشکوفابرخی توصیه ها برای واکسیآنژیوگرافی از مغزدفاع در برابر تغییر ساختدرمان پوکی استخوانمنابع انرژی از نفت و گاز نقش ویتامین K در ترمیم اسامروز دانش ژنتیک هیچ ابهنگاهی بر قدرت بینایی دراابزار بقا از نخستین همانتاثیر نگاه انسان بر رفتاسلول بنیادین از مخاط بینهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشاهکار شش گوشواکنش های ناخودآگاه و تقتصادف یا قوانین ناشناختهبیماری گیلن باره و بیمارحس متفاوتکشف ژن جدید، می تواند گستدو بار در هفته ماهی مصرف فاکسیبتمدل هولوگرافیک تعمیم یافبزرگ شدن مغز محدود به دورآیا همه جنایت ها نتیجه بیدرمان زخم دیابتی با تکنومنبع هوشیاری کجاست قسمت نقش روزه داری در سالم و جانرژی بی پایان در درون هرریشه های مشترک همه ی موجونادانی در قرن بیست و یکم،ابزار بقای موجود زنده از تاثیر گیاه خواری بر رشد وسندرم پای بی قرارهوش مصنوعی از عروسک بازی تغییر زودتر اتصالات مغزیاز تکینگی تا مغز، از مغز شجاعت و ترسواکسن علیه سرطانبیماری، رساله ای برای سلحس و ادراک قسمت چهارمگوشه بیماری اتوزومال رسسدیوار، از ابتدا توهم بودفراتر از دیوارهای باورمرگ تصادفیتفکر خلا ق در برابر توهم آیا بدون ناظر هوشمند هم بدریای خدامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنقطه ی رسیدن به قلهتو یک جهان در مغز خودت هسانسانیت در هم تنیده و متصراه بی شکستنرمش های موثر در کمردرداثرات فشار روحی شدیدتاثیر دوپامین و سروتونینسیاهچاله های فضایی منابعهوش مصنوعی در تفکر خلاق اجنبه های موجی واقعیتاز روده تا مغزضایعه ی شبکه لومبوساکرالوسیله، فقط دعا نیستبا هوش مصنوعی خودکار روبحس و ادراک قسمت بیست و دوگرفتار محدودیت ها و ابعادانشمندان ژنی از مغز انسقفس را بشکنمشکل از کجاستتقویت حافظه یا هوش مصنوعآیاما مقهور قوانین فیزیکدرگیری اعصاب به علت میتومنبع خواب و رویانه به اعدامتوقف؛ شکستايا اراده آزاد توهم است یرشد، رسیدن به یک هدف نیستچرا ذرات بنیادی معمولاً اختلال حرکتی مانند لرزش تاثیر درجه حرارت بر عملکسکوت، در برابر گزافه گویهوش عاطفی قسمت پنجمجهان هایی در جهان دیگراستفاده از سلول های بنیاطیف انسفالیت، گیلن باره ژن همه چیز نیستاستیفن هاوکینگ در مورد هطبیعت موجی جهانژن هوش و ساختارهای حیاتی بار سنین ابزار هوشمندی احسن یوسف باغچه ی منپیچیدگی های مغزمگسداروی کنترل چربی خونقارچ بی مغز در خدمت موجودمعجزه ی چشمتمدن بشری و مغز اخلاقیآرامش و دانشذهن چند جانبه نیازمند نگموجودات مقهور ژنها هستندنوار مغز در تشخیص بیماری توهم وجوداین بیمار را باید چه کار زندگی هوشمند در خارج از زنظریه ی تکامل در درمان بیارتوکين تراپی روشی جديد تاثیر سلامت دستگاه گوارشسادیسم یا لذت از آزار دادهیچ چیز همیشگی نیستجهانی در ذهناضطراب و ترسعلم در حال توسعهکم کردن کالری روشی سودمنبحثی در مورد حقیقت فضا و خواب عامل دسته بندی و حفطپیر شدن حتمی نیستداروی سل سپتقطره قطرهمغز و اخلاقآشنا پنداریرفتار مانند بردهمیدان های کوانتومی خلانورون هاي مصنوعی می توانتوصیه های غیر دارویی در سایرادهای موجود در خلقت بزیر فشار کووید چه باید کرهمه ی سردردها بی خطر نیستارزش های حقیقی ارزش های غتحریک عمقی مغزبقای حقیقی در دور ماندن اسریعترین کامپیوتر موجودهر جا که جات میشه، جات نیجایی خالی نیستعادت کن از بالا نگاه کنیکوچ از محیط نامناسببخشش، عقلانی یا غیر عاقلخودت را از اندیشه هایت حفپروژه ی ژنوم انسانیدر ناامیدی بسی امید استلرزش عضله یا فاسیکولاسیومغز به تنهایی برای فرهنگ افزایش سرعت پیشرفت علوم اپل ویژن پرو در تشخیص بیمرویکردهای جدید ضایعات نخمانند آب باشچیزی خارج از مغزهای ما نیتکامل چشمزبان و تکلم برخی بیماریههمراهی نوعی سردرد میگرنیاز کجا آمده ام و به کجا میوقتی فهمیدی خطا کردی برگتراشه ی هوش مصنوعی در مغزبه جای تولید، بیشتر گوش کسطح آگاهی، رخدادهای زندگحقیقت آنطور نیست که به نظعصب حقوق نورولووکیست هیداتید مغزبرای زندگی سالم، یافتن تپرسشگری نامحدودخدا بخشنده است پس تو هم بدر سال حدود 7 میلیون نفر مننژیتمغزتان را در جوانی سیمکشامواجی که به وسیله ی ماشیچگونه تکامل مغزهای کنونیابزار بقا از نخستین همانروح رهاییتکثیر سلول در برابر توقف سفر تجهیزات ناسا به مریخ هوش مصنوعی و کشف زبان هایاز تکینگی تا مغز از مغز تویروس مصنوعیتشنج و حرکات شبه تشنجی قابی هیچ می ایی و بی هیچ میرشکل های متفاوت پروتئین هحوادث روزگار از جمله ویرکاربرد روباتهای ريز، در فلج دوطرفه عصب 6 چشممتواضع باشبرخی درمان های Spinal Muscular Atآنان که در قله اند هرگز خدقیق ترین تصاویر از مغز ادرمان پوکی استخوانمنابع انرژی از نفت و گاز نقش ژنتیک در درمان اختلاانفجار و توقف تکاملی نشانگاهی بر توانایی اجزاي بابزار بقا از نخستین همانتاثیر نگاه انسان بر رفتاسلول عصبی شاهکار انطباق هوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشاید گوشی و چشمی، آماده شواکنش به حس جدیدتضادهای علمیبیماری آلزایمر، استیل کوحس چشایی و بویاییکشف ارتباط جدیدی از ارتبدو برابر شدن خطر مرگ و میفاجعه ی جهل مقدسمدل های ریز مغز مینی برینبزرگ شدن تقریبا ناگهانی آیا هوش مصنوعی می تواند ندرمان ساده ی روماتیسممنبع هوشیاری کجاست قسمت نقش رژیم غذایی بر رشد و اانرژی تاریکریشه های مشترک حیاتنازوکلسینابزار بقای موجود زنده از تاثیر گیاه خواری بر رشد وسندرم پس از ضربه به سرهوش مصنوعی از عروسک بازی تغییر عمودی سر انسان از پاز تکینگی تا مغز، از مغز شرکت نورالینک ویدیویی ازواکسنی با تاثیر دوگانه ابیمارستان هوش مصنوعیحس و ادراک قسمت نوزدهمگوشت خواری یا گیاه خواریدید تو همیشه محدود به مقدفرار در فرار از میزبان، دمرگی وجود نداردتفاوت قند طبیعی با قند و آیا برای تولید مثل همیشه درک فرد دیگر و رفتارهای امنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنقطه ای بود و دگر هیچ نبوتو کجای جهانیانسانیت در برابر دیگرانراه طولانی را به سلامت گذنرمشهای مهم برای تقویت عاثرات مفید قهوهتاثیر دپاکین بر بیماری مسیاهچاله ها، دارای پرتو هوش مصنوعی در خدمت خلق وحجنسیت و تفاوت های بیناییاز سایه نترسضایعه ی عروقی مخچهیک پیام منفرد نورون مغزی با هر چیزی که نفس می کشد محس و ادراک قسمت بیست و سوگریه ی ابر، رمز طراوت باغدانشمندان پاسخ کوانتومی قله برای دیدن نه برای به مشکلات نخاعیتقویت سیستم ایمنیآگاهی فراتر از آگاهیدرب بسته با غیر خود باز ممنتظر نمان چیزی نور را بهنه بدبخت بلکه نادانتولید مولکول جدید توسط هايا اراده آزاد توهم است یز گهواره تا گورچراروياها را به یاد نمی آاختلال خواب فرد را مستعد تاثیر درجه حرارت بر عملکسکته مغزیهوش عاطفی قسمت اولجهان یکپارچهاستیفن هاوکینگ در تفسیر طبیعت بر اساس هماهنگیژن یا نقشه توسعه مغز و نقباربر دیگران نباشحساسیت روانی متفاوتپیچیدگی های مغزی در درک زداروی تشنجی دربارداریقبل و بعد از حقیقتمعجزه ی علمتمدن زیر آبآرامش و سکونذهن هوشیار در پس ماده ی ممورد نادر همپوشانی دو بینوار مغزی روشی مهم در تشختوهم بی خداییاینکه به خاطرخودت زندگی زندگی و دارایینظریه ی تکامل در درمان بیارتباط میکروب روده و پارتاثیر عصاره تغلیظ شده گیسازگاری با محیط بین اجزاهیچ چیز، چقدر حقیقی استجهان، تصادفی نیستاطلاع رسانی اینترنتیعلم راهی برای اندیشیدن اکمی زاویه ی دیدت را عوض کبحثی در مورد عملکرد لوب فخواص فلفل سبزپیراستامداروی ضد چاقیلمس کوانتومیمغز و اخلاقآشنا پنداریرفتار وابسته به شکلمیدان بنیادین اطلاعاتنورون های ردیاب حافظهتوصیه هایی در مصرف ماهیایستادن در برابر آزادی بزیرفون داروی ضد ام اسهمه جا خیر بکارارزش حقیقی زبان قسمت اولتحریک عمقی مغز در آلزایمبلندی در ذهن ما درک بلندیسرکه انگبین عسلی مفید برهر حرکت خمیده می شود و هر جاذبهعادت کن خوب حرف بزنیکوچک شدن مغز از نئاندرتابدون پیر فلکخودروهای هیدروژنیدر هم تنیدگی مرزها و بی ملزوم گذر انسان از حدها و مغز بیش از آنچه تصور میشوافسردگی و اضطراب در بیمااپی ژنتیکرویا و واقعیتماه رجبچیزی شبیه نور تو نیستتکامل و ارتقای نگاه تا عمزبان و شناخت حقیقت قسمت چهندسه ی پایه ایاز کسی که یک کتاب خوانده وقتی پر از گل شدی خودت را تراشه ی بیولوژِیکبه خوبی های دیگران فکرکنسعی کن به حدی محدود نشویحقیقت افرادعصب سیاتیککیست کلوئید بطن سومبرخی ملاحظات در تشنج های پس از اگو یا بعد از نفسخدای رنگین کماندر عید نوروز مراقب تصادف من، ما یا چی؟مغط یک گیرنده استامیوتروفیک لترال اسکلروچگونه جمعیت های بزرگ شکل ابزار بقا از نخستین همانروزه داری متناوب، مغز را تأثیر نیکوتین سیگار بر مسفر دشوار اکتشافهوش مصنوعی یا حماقت طبیعاز تکینگی تا مغز از مغز تویروس های باستانی، مغز متشنج به صورت اختلال رفتابی ذهن و بی روحشکل پنجم مادهحکمت الهی در پس همه چیزکاش شرف اجباری بود یا حتیفن آوری های جدید علیه شنامجموعه های پر سلولی بدن مبرخی روش های تربیتی کودکآنتی بادی منوکلونال در ددل به دریا بزندرمان آرتروز با ورزش موضمنابع انرژی از نفت و گاز نقش گرمایش آب و هوا در همانفجار بزرگ پایان بوده اروش صحبت کردن در حال تکامنگاهت را بلند کنابزار بقا از نخستین همانتاثیر هوش مصنوعی بر مغزسلول عصبی، در محل خاص خودهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشاید درست نباشدواکسن های شرکت فایزر آمرتظاهر خوابیده ی مادهبیماری الزایمرحس و ادراک (قسمت اول )کشف جمجمه ای درکوه ایرهودو برابر شدن خطر مرگ و میفارغ التحصیلان، فقیر و دمدیون خود ناموجودبزرگترین خطایی که مردم مآیا هوش مصنوعی زندگی بشردرمان سرگیجه بدون نیاز بمنبع هوشیاری کجاست قسمت نقش رژیم غذایی در رشد و اانرژی تاریک که ما نمی توریشه های اخلاقنباید صبر کرد آتش را بعد ابزارهای پیشرفته ارتباط تاثیر گیاه خواری بر رشد وسندرم جدایی مغزهوش مصنوعی از عروسک بازی تغییرات منطقه بویایی مغزاز تکینگی تا مغز، از مغز شربت رب اناروابسته به دوستی این و آن بیندیشحس و ادراک قسمت هفتمگیلگمش باستانی کیستدیدن خدا در همه چیزفرد موفقمراقب خودتون و خانواده هتفاوت مغز انسان و میمون هآیا بزرگ شدن مغز فقط در ددرک نیازمند شناخت خویش امنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنقطه بی بازگشتتو کز محنت دیگران بی غمیانسان، گونه ای پر از تضادرابطه تشنج و اوتیسمچرا ماشین باید نتایج را پاثرات مفید روزه داریتاثیر داروهای ضد التهاب سیاهچاله و تکینگی ابتدایهوش مصنوعی در خدمت خلق وحجنسیت و تفاوت های بیناییاز سایه بگذرضایعات در عصب زیر زبانییک پیشنهاد خوب برای آسان با آتش، بازی نکن و بعد از حس و ادراک قسمت بیستمگربه شرودینگر و تاثیر مشدانشمندان اولین سلول مصنقله سقوطمشکلات بین دو همسر و برخیتلقین اطلاعات و حافظهآپومورفین در پارکینسوندرختان چگونه بر تشکیل ابمنتظر نتیجه ی کارهایت بانه جنگ و نه خونریزیتولید مثل اولین ربات های ای نعمت من در زندگیمزمین در برابر عظمت کیهانچراروياها را به یاد نمی آاختلال در شناسایی حروف و تاثیر درجه حرارت بر عملکسکته ی مغزی در جوانانهوش عاطفی قسمت دهمجهان یکپارچهسال سیزده ماهههوش عاطفی قسمت دومجهان کنونی و مغز بزرگتریاستخوان های کشف شده، ممکطعمه ی شبکه های ارتباط اجژن ضد آلزایمربارداری بدون رحمخفاش کور و انسان بینا؟پیوند قلب خوک، به فرد دچاداروی جدید ALSقبل از آغازمعجزه ی علم در کنترل کرونتمدنی قدیمی در شمال خلیج آرامش عقلذهن و زندگیموسیقی نونوار مغز، مفید و بی خطرتوهم تنهاییاینکه خانواده ات سالم بازندگی بی دودنظریه ی ریسمانارتباط ماده و انرژیتاریک ترین بخش شبستم با شعار قانون بدترین هیچ وقت خودت را محدود به جهش های ژنتیکی مفید در سااطلاعات حسی ما از جهان، چعلم ساختن برج های چرخانکمالگرایی دشمن پیشرفتبحثی درباره هوش و تفاوتهخواص منیزیمپیشینیان انسان از هفت میداروی ضد چاقیلووفلوکساسینمغز و سیر تکامل ان دلیلی آشناپنداری چیسترفتار اجتماعی انسان، حاصمیدازولام در درمان تشنج نوروپلاستیسیتی چیستتوضیحی ساده در مورد هوش ماکنون را با همه ی نقص هایزیرک ترین مردمهمیشه چیزی برای تنهایی دارزش حقیقی زبان قسمت دومتخریب مغز به دلیل کمبود ببلوغ چیستسرگیجه از شایعترین اختلاهرچیز با یک تاب تبدیل به جاذبه و نقش آن در شکلگیریعادت کردن به نعمتکوچکی قلببدون بار گذشتهخورشید مصنوعیدر هم تنیدگی کوانتومیلزوم سازگاری قانون مجازامغز برای فراموشی بیشتر کافسردگی و ساختار مغزابتدا سخت ترین استرویا و کابوسماپروتیلیننکاتی در مورد تشنجتکامل و ریشه ی مشترک خلقتزبان و شناخت حقیقت قسمت اهندسه ی رایج کیهاناز آغاز خلقت تا نگاه انساوقتی تو از یاد گرفتن باز تربیت کودکان وظیفه ای مهبه خودت مغرور نشوشلیک فراموشیحقیقت انسانعضلانی که طی سخن گفتن چقدکپسول ژری لاکتبرخی مرزهای اخلاق و علوم آلودگی هوا چالش قرن جدیدخدایی که ساخته ی ذهن بشر درمان نگهدارنده ی اعتیادمنابع انرژي پاک سرچشمه حنفرت، اسیب به خود استامید نیکو داشته باش تا آنچگونه جمعیت های بزرگ شکل ابزار بقا از نخستین همانروزه داری و التهاب زیانبتأثیر نگاه انسان بر رفتاسفرنامه سفر به بم و جنوب هوش مصنوعی گوگل به کمک تشاز تکینگی تا مغز از مغز تویرایش DNA جنین انسان، برتشنج عدم توازن بین نورون بی سوادی در قرن 21حافظه میتواند بزرگترین دکتاب گران و پرهزینه شد ولفناوری هوش مصنوعی نحوه خمجرم، گاهی قربانی استبرخی سلولهای عصبی در تلاآنزیم تولید انرژی در سلودلایلی که نشان میدهد ما بدرمان ام اس(مولتیپل اسکلمنابع انرژی از نفت و گاز نقش پیش زمینه ها و اراده انقراض را انتخاب نکنیدروشهای نو در درمان دیسک بچالش هوشیاری و اینکه چرا ابزار بقای موجود زنده از تاثیر ویتامین دی بر بیماسلولهای ایمنی القا کنندههوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشایسته نیست در جیب خود قرواکسن کووید 19 چیزهایی که تظاهری از ماده است که بیدبیماری ای شبیه آلزایمر و حس و ادراک (قسمت دوم )کشف جدید تلسکوپ جیمز وبدو داروی جدید برای میاستفاصله ها در مکانیک کوانتمدیریت اینترنت بر جنگبزرگترین درد از درون است آیا هوش ارثی دریافتی از پدرمان سرگیجه بدون نیاز بمنبع هوشیاری کجاست قسمت نقش زنجبیل در جلوگیری از انرژی خلا ممکن استرژیم های غذایی و نقش مهم نبرو و انرژی مداومابزارهای بقا از نخستین هتاثیر گیاه خواری بر رشد وسندرم دزدی ساب کلاوینهوش مصنوعی از عروسک بازی تغییرات مغز پس از 40 سالگیاز تکامل تا مغز از مغز تا شربت ضد خلطوابستگی یعنی قلادهبیهوش کردن در جراحی و بیمحس و ادراک قسمت هفدهمگیاه بی عقل به سوی نور میدیدگاه نارسای دوگانه ی مفرد یا اندیشهمراحل ارتقای پله پله کیهتفاوت ها و تمایزها کلید بآیا تکامل و تغییرات ژنتیدرک و احساسمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنمیتوان با بیرون انداختنتو پیچیده ترین تکنولوژی انعطاف پذیری مکانیسمی علرادیوی مغز و تنظیم فرکانچرا مردم با زندگی میجنگناثرات مضر ماری جواناتاثیر داروی ضد تشنج سدیم سیاهچاله ی منفرد یا سیاههوش مصنوعی درمانگر کامپیجهل مقدساز علم جز اندکی به شما داضرورت زدودن افکاریک آلل ژنتیکی که از نئاندبا تعمق در اسرار ابدیت و حس و ادراک قسمت دهمگزیده ای از وبینار یا کنفدانشمندان تغییر میدان مغقلب های سادهمشکلات روانپزشکی پس از ستلاش ها برای کشف منابع جدآپومورفین در پارکینسوندرختان اشعار زمینمنتظر زمان ایده آل نشونه روش تقویت مغزتولید یا دریافت علمای همه ی وجود منزمین زیر خلیج فارس تمدنی چراغ های متفاوت و نور یکساختلال در شناسایی حروف و تاثیر درجه حرارت بر عملکسانسور از روی قصد بسیاری هوش عاطفی قسمت سومجهان کاملی در اطراف ما پراستروژن مانند سپر زنان دظهور امواج مغزی در مغز مصژنها نقشه ایجاد ابزار هوبازگشایی مجدد مطب دکتر سخفاش با شیوع همه گیری جدیپیوند مدفوعداروی جدید s3 در درمان ام قبل از انفجار بزرگمعجزه در هر لحظه زندگیتمرکز و مدیتیشنآرامش(سکوت) stillness و تکاپوذهن و شیمی بدنموسیقی هنر مایع استنوار مغز، ترجمه ی فعالیت توهم جداییاین، فقط راه توستزندگی در جمع مواردی را برنظریه تکامل در درمان بیمارتباط متقابل با همه ی حیتاریکی من و تو و گرد و غباستم، بی پاسخ نیستهیچ کاری نکردن به معنی چیجهش های ژنتیکی غیر تصادفاطلاعاتی عمومی در مورد معلایم کمبود ویتامین E را کمردردبحثی درباره هوش و تفاوتهخواص میوه ی بهپیشرفت های باور نکردنی دداروی ضد تشنج با قابليت تلوب فرونتال یا پیشانی مغمغز کوانتومیآشتی بهتر استرقیبی قدرتمند در برابر ممکان زمان یا حافظه زماننوروز مبارکتوضیحات دکتر فاطمی در مواکوییفلکسزیست شناسی کل در جزء فراکهمیشه چشمی مراقب و نگهباارزش حقیقی زبان قسمت سومتداوم مهم است نه سرعتبلعیدن ستاره توسط سیاهچاسرگردانیهز ذره، یک دنیاستجبران از دست رفته هاعادت بد را ترک کنکوچکترین چیز یک معجزه اسبدون زمان، ماده ای وجود نپروژه ی علمی پیوند مغز ساخوش قلبی و مهربانیدر هم تنیدگی کوانتومی و پلزوم سازگاری قانون مجازامغز بزرگ چقدر مفید هست ؟اقلیت خلاقابتدایی که در ذهن دانشمنرویا و خبر از آیندهماجرای جهل مقدسچگونه مولکول های دی ان ایتکامل ابزار هوش ، راه پر زبان و شناخت حقیقت قسمت دهندسه بنیادیناز انفجار بزرگ تا انفجار وقتی خودت را در آینه دیدیترجمه فعالیت های عضله به به خودت نگاه کنشلیک فراموشیحقیقت اشیاغم بی پایانکامپیوتر سایبورگبرخی نکات از گاید لاین پرآلودگی هوا و ویروس کروناخدایا جز تو که را دارمدرمان نابینایان آیا ممکنمنابع انرژی از نفت و گاز نقاشی هایی با بوی گذشته یامید نجاتچگونه حافظه را قویتر کنیابزار بقا از نخستین همانروزه داری و بیمار ی ام اس تأثیر شیرینی های حاوی لوسفرنامه سفر به بم و جنوب هوش مصنوعی گوگل به کمک تشاز تکینگی تا مغز از مغز تویشن پروتشویق خواندن به کودکانبی شرمیحافظه های کاذبکتاب زیست شناسی باورفواید روزه داری متناوبمحل درک احساسات روحانیبرخی سيناپسها طی تکامل و آواز خواندن در قفس، نشاندنیا فریب و سرگرمیدرمان با سلول های بنیادیمنابع بی نهایت انرژی در دنقش پیشرفته ی سلول های بنانواع سکته های مغزیروشهای شناسایی قدرت شنواچالش هوشیاری و اینکه چرا ابزار بقای موجود زنده از تاثیر ویروس کرونا بر مغز سلولهای بنیادی مصنوعی درهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشادی، پاداش انجام وظیفهواکسن کرونا و گشودن پنجرتعویض دارو در تشنجبیماری ای شبیه ام اس مولتحس و ادراک قسمت 67کشیدن مادی روشی برای جلودو سوی واقعیتفاصله ی همیشگی تصویر سازمداخله ی زیانبار انسانبسیاری از مجرمان، خودشانآیا هوش سریعی که بدون احسدرمان سرگیجه بدون دارومنبع هوشیاری کجاست قسمت نقش زبان در سلطه و قدرت اانرژِی برای ایجاد اضطرابرژیم های غذایی و نقش مهم چت جی پی تیابزارهای بقا ازنخستین همتاثیر گیاه خواری بر رشد وسندرم سردرد به دلیل افت فهوش مصنوعی از عروسک تا کمتغییرات آب و هوایی که به از تکامل تا مغز، از مغز تشش مرحله تکامل چشمواسطه ها د رمسیر ایجاد مغبیهوشی در بیماران دچار احس و ادراک قسمت هجدهمگیاه خواری و گوشت خوار کددیروز و امروزفرد حساس از نظر عاطفی و بمرز مرگ و زندگی کجاستتفاوت ها را به رسمیت بشناآیا جنین انسان، هوشمندی درک کنیم ما همه یکی هستیممنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنمیتوان بر سیاه سیاه نوشتو آرامش و صلحیاهرام مصر از شگفتی های جهراز تغییرچرا مغز انسان سه هزار سالاجزای پر سلولی بدن انسان تاثیر درجه حرارت بر مغزسیاهچاله ی تولید کنندههوش مصنوعی درخدمت خلق وحجهان فراکتالازدواج های بین گونه ای، رضرب المثل یونانییک جهش ممکن است ذهن انسانبا خودت نجنگحس و ادراک قسمت دوازدهمگزارش یک مورد جالب لخته ودانشمندان روش هاي جدیدی قلب و عقلمشکلات روانپزشکی در عقب تلاش های جدید در ALSآب زندگی است قسمت چهارمدرد و درسمنحنی که ارتباط بین معرفچه زیاد است بر من که در ایتولید پاک و فراوان انرژیای آنکه نامش درمان و یادشزمان چیستنزاع ها بیهوده استاختلالات مخچهتاثیر درجه حرارت بر عملکاختلالات حرکتی در انسانتاثیر درجه حرارت بر عملکسانسور بر بسیاری از حقایهوش عاطفی قسمت ششمجهان پیوستهاسرار آفرینش در موجظرف باید پر شود چه با چرک ژنها ، مغز و ارادهبازگشت از آثار به سوی خداخلا، حقیقی نیستپیوند مدفوع در درمان بیمداروی جدید لنفوم و لوکمیقبرستان ها با بوی شجاعتمعرفی مورد نادر بیماری گتمرکز بر هدفآزمون تجربی، راهی برای رذهن پر در برابر آگاهیمیلر فیشر نوعی نادر از گینوار عصب و عضلهتوهم جدایی و توهم علماینترنت بدون فیلتر ماهوازندگی در سیاهچالهنظریه تکامل در درمان بیمارتباط چاقی و کاهش قدرت بتاریکی و نورستون فقرات انسان دو پا جلهیچ کس مانند تو نگاه نمیکجهش های بیماری زا، معمولاطلاعاتی عمومی در مورد معلایم کمبود ویتامین E را کمردرد ناشی از تنگی کانابحثی درباره هوش و تفاوتهخواص هلو برگ هلوپیشرفت های جدید علوم اعصداروی ضد تشنج با قابليت تلوتیراستاممغز آیندگان چگونه است ؟آغاز فرایند دانستنرقابتی بی هدف یا رقابتی همکانیک کوانتومی بی معنی نوروز یا روز پایانیتیوتیکسن داروی ضد جنونزیست شناسی باور حقیقت یا همیشه اطمینان تو بر خدا بارزش خود را چگونه میشناستداخل مرزها و صفات با بینبنی عباس، ننگی بر تاریخسربازان ما محققا غلبه می هزینه ای که برای اندیشیدجدا کردن ناخالصی هاعادت دادن مغز بر تفکرکووید نوزده و خطر بیماری بر کسی اعتماد نکن مگر اینپروانه ی آسمانیخوش خیالی و خوش بینیدر هم تنیدگی کوانتومی و دلزوم عدم وابستگی به گوگل مغز بزرگ چالش است یا منفعاقیانوس نادانیابتذال با شعار دینرویا بخشی حقیقی از زندگی ماجرای عجیب گالیلهچگونه میتوان با قانون جنتکامل تکنولوژیزبان و شناخت حقیقت قسمت سهندسه در پایه ی همه ی واکاز بار خود بکاه تا پرواز وقتی خورشید هست شمع به کاترجمه ی فعالیت های عضله ببه دنبال رستگاری باششنا در ابهای گرم جنوب نیاحقیقت تنها چیزی است که شاغم بی پایانکاهش میل جنسی در ام اسبرخی نرمش ها برای درد زانآلودگی هوا و پارکینسونخرما منبع بسیار خوب آنتی درمان های اسرار آمیز در آمنابع انرژی از نفت و گاز چقدر به چشم اعتماد کنیمامید یا ناامیدی؟نگاه من، نگاه تو و یا حقیابزار بقا از نخستین همانروزه داری سلول های بنیادتئوری تکامل امروز در درمسفرنامه سفر به بم و جنوب هوش مصنوعی الفاگواز تکینگی تا مغز از مغز تشکرگزار هر چیزی باش که داواقعیت فیزیکی، تابعی از تشخیص ژنتیکی آتروفی های بی عدالتی در توزیع واکسن حافظه و اطلاعات در کجاست کتاب طبیعت در قالب هندسهفواید روزه داری متناوبمحل درک احساسات روحانی دبرداشت مغز ما از گذر زمانآینه در اینهدنیا مکانی بسیار اسرارآمدرمان تومورهای مغزی با امنابع جدید انرژینقش آتش در رسیدن انسان بهانیس بی کسانروشی برای بهبود هوش عاطفچالش هوشیاری و اینکه چرا ابزار بقای موجود زنده از تاثیر ژنها بر اختلالات خسلام تا روشناییهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشب سیاه سحر شودواکسن کرونا از حقیقت تاتتعامل انسان و هوش مصنوعیبیماری اسپینال ماسکولار حس و ادراک قسمت 74کشتن عقیده ممکن نیستدولت یا گروهکفتون های زیستیمدارک ژنتیکی چگونه انسانبسیاری از بیماری های جدیآیا هشیاری کوانتومی وجوددرمان سرطان با امواج صوتمنبع هوشیاری کجاست قسمت نقش زبان در سلطه و قدرت اانسولینرژیم ضد التهابیچت جی پی تیابزارهای بقای موجود زندهتاثیر گیاه خواری بر رشد وسوی ما آید نداها را صداهوش مصنوعی از عروسک تا کمتغییرات تکاملی سر انسان از تکامل تا مغز، از مغز تششمین کنگره بین المللی سوبینار اساتید نورولوژی دبیوگرافیحس و ادراک قسمت هشتمگیرنده باید سازگار با پیدیسک گردنفردا را نمیدانیممرز بین انسان و حیوان کجاتفاوت های بین زن و مرد فقآیا جهان ذهن و افکار ما مدرک احساسات و تفکرات دیگمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنمای موفقیتتو افق رویداد جهان هستیاولویت بندی ها کجاستراست دستی و چپ دستیچرا مغزهای ما ارتقا یافت اجزایی ناشناخته در شکل گتاثیر درجه حرارت بر عملکسیاهچاله، سیاه خالص یا پهوش مصنوعی ساخته هوش طبیجهان قابل مشاهده بخش کوچاسکلت خارجی در درمان اختضربه مغزی در تصادف رانندیک رژیم غذایی جدید، می توبا خدا باشحس و ادراک قسمت سومگشایش دروازه جدیدی از طردانشمندان روشی برای تبدیقلب یا مغزمشاهده گر جدای از شیء مشاتلاش های جدید در درمان فرآب زندگی است قسمت هفتمدرد باسن و پا به دلیل کاهمنشأ اطلاعات و آموخته ها نه عدم مطلق بلکه عدم با قتولید اندام با چاپ سه بعدای جان جان بی تن مروزمان و مکان، ابعاد کیهان نزاع بین جهل و علم رو به پ