تاثیر گیاه خواری بر رشد و تکثیر سلولهای عصبی و مغزی قسمت سوم

تاثیر گیاه خواری بر رشد و تکثیر سلولهای عصبی و مغزی(قسمت سوم)

در دو قسمت قبل، برخي فواید و ضررهای گیاه خواری و مزایا و ضررهای تغذیه ای آن بیان شد. از نکات قابل توجه، سودمندی گياه خواري های کوتاه مدت و غیر دائمی است. بیان شد که رژیم های گیاهخواری، فاقد برخی مواد و ويتامین هاي مهم برای سلولها بخصوص سلول های مغزی است (ویتامین دی و ویتامین B12).

در این قسمت، تحلیلی علمی بر شکلهای خاص گیاه خواری می آید.

ویتامین B12 یک مولکول پیچیده است که در آن اتم کوبالت در حلقه کورين قرار مي گيرد. ذخیره این ویتامين در بدن 2-5 mg است و نیمی از آن در کبد ذخیره میشود. ميزان مصرف توصیه شده آن 2 mcg/d در بالغين است که در زنان شیرده و باردار قدری بیشتر است. نکته مهم ذخیره این ویتامین در چرخه روده-کبد است و ذخیره زیاد آن در کبد، سبب میشود در اختلال جذب کوبالامين، پس از 2-5 سال کمبود ویتامین B12 رخ دهد و در گیاه خواران خالص، کمبود پس از 10-20 سال رخ میدهد. اين نکته نشان دهنده ضرر گیاه خواری طولانی و پی در پی است. پس میتوان با گیاه خواری متناوب از مزیت های آن استفاده کرد و دچار کمبود ویتامین B12 هم نشد.

ویتامین دی، دو فرم دارد D2 يا أرگوکلسیفرول و D3 یا کوله کلسيفرول است. شکل دی 3 در روغن ماهی و یا بر اتر تابش نور خورشید به دست می آید. در مطالعات قبلی تصور میشد ویتامین D3 موثرتر از D2 باشد، ولی مطالعه ای به وسیله هوليک و همکاران نشان داد این دو ویتامین با دوز روزانه 1000IU به یک اندازه در افزایش غلظت
25(OH)D
موثر هستند.

پیرو بحث های قبل درباره زیان های ویتامین دی خوراکی و احتمال مسموميت با آن و آسیب های مصرف زیاد آن بر کلیه و دیگر اندامها، لازم است توجه شود این عوارض در ویتامن دی ناشی از نور آفتاب وجود ندارد و تابش زياد نور آفتاب و ویتامن دی ناشی از آن حتی اگر بیش از نیاز فرد باشد، به متابوليت غیر فعال ویتامین دی یعنی tachysterol and lumisterol. تبدیل میشود و باعث مسمومیت نمی شود.

همچنین ویتامین دی ناشی از تابش اشعه فرا بنفش خورشید، به مدتی دو برابر ويتامين دی خوراکی در بدن باقی می ماند. ویتامین دی اضافی در کبد و بافت چربی ذخیره مي شود. بر اساس مطالعه ای در سال 2010 در مجله نفرولوژي کودکان، شکل های ویتامین دی D2و D3 به مدت 24 ساعت در خون، گردش دارند و بعد از آن به مدت دو ماه در کبد ذخیره میشوند.

در صورت نیاز به ویتامن دی، این ویتامین ذخیره شده به 25H ویتامن دی تبدیل می شود. این شکل از ویتامین، به مدت سه هفته در خون گردش دارد و پس از آن به مدت چندین ماه در بافت چربی ذخیره میشود. وقتی ذخائر ویتامین دی به پایان برسد و ویتامین دی جدید از راه تابش خورشید یا مواد غذایی به دست نیاید، فرد دچار کمبود ويتامین دی مي شود.( http://www.livestrong.com/article/153409-what-are-the-most-toxic-vitamins/)

پس حدود چند ماه و کمتر از یک سال محرومیت از ويتامين دی میتواند منجر به کمبود آن شود، زیرا تا آن زمان ذخائر ويتامين دی در بدن وجود دارد. رژیم های گیاه خواری صرف اگر همراه با تابش نور خورشید به میزان کافی نباشد طی چندین ماه میتواند علائم کمبود ویتامین دی را نشان دهد.

پس مشاهده می شود علایم کمبود ویتامین دی، سریعتر از کمبود ویتامین B12 آشکار میشود. با اين حال دوره های موقت گیاه خواری مضر نیست زیرا ذخیره ويتامين دی و B12 تأ مدت نسبتا طولانی در بدن باقی می ماند.

بر اساس آنچه در مطلب قبل، بیان شد، شاید علت آنکه عوارض روانپزشکی ناشی از گياه خواري در گياه خواری موقت به خاطر اعتقادات مذهبی مثلا در هند یا برخی معتقدان دیگر ادیان، کمتر ديده میشود، آن است که دوره های گیاه خواری آنها معمولا موقت مثلا یک ماهه است. پس اینها علاوه بر آنکه دچار عوارض کمبود ويتامین ها نمی شوند از مزیتهای گیاه خواری هن بهره مند مي گردند.

تاثیر درجه حرارت بر عملکمغز ابزار بقای برتر مادیویرایش DNA جنین انسان، بردرمانهای بیماری پارکینسآیا رژیم غذایی گیاهی سلاشبیه سازی سیستم های کوانارتباط شگفت انگیز مغز انفیلمی بسیار جالب از تغییبرخی توجهات در ببمار پارتبدیل تراکت صوتی مصنوعی نقش میدان مغناطیسی زمین ورزش و میگرنرفتار اجتماعی انسان، حاصامید نیکو داشته باش تا آنعلایم کمبود ویتامین E را از آغاز خلقت تا نگاه انساقارچ بی مغز در خدمت موجودبعد از کروناجمجمه انسان های اولیهنقش ذهن و شناخت در حوادث ژنهای مشترک بین انسان و وروش های صرفه جویی در ایجااولین تصویر در تاریخ از سصفحه اصلیاز تکینگی تا مغز از مغز تمنابع انرژی از نفت و گاز تمایل زیاد به خوردن بستنحافظه و اطلاعات در کجاست چند جهانیکی غایب شدی تا نیازمند دلراست دستی و چپ دستیایا تکامل هدفمند استاز تکینگی تا مغز- از مغز منبع هوشیاری در کجاست؟ قتوصیه های سازمان بهداشت خودآگاهی و هوشیاريچگونه هموساپينس بر زمین کشف ارتباط جدیدی از ارتبزبان و بیان، در سایه پیشرابزار بقا از نخستین هماناسرار بازسازی اندام هاتئوری تکامل در پیشگیری و ما انسانها چه اندازه نزددو برابر شدن خطر مرگ و مینخاع ما تا پایین ستون فقرگزیده ای از وبینار یا کنفسفری به آغاز کیهانابزار بقای موجود زنده از بیماری اضطراب عمومیتاثیر گیاه خواری بر رشد ومرکز هوشیاری، روح یا بدن هوش مصنوعی به کمک هوش طبیداروهای مصرفی در ام اسنشانه های گذشته در کیهان پختگی پس از چهل سالگي به سیاره ابلهانابزارهای بقای از نخستین بارداری بدون رحمتاثیر ترکیبات استاتین (سمعنی روزههاوکينگ پیش از مرگش رسالدر هم تنیدگی کوانتومی و دهوش مصنوعی گوگل به کمک تشآیا آگاهی پس از مرگ از بیسردرد میگرن در کودکاناختلالات حرکتی در انسانبحثی درباره احساسات متفابحثی درباره احساساتی غیرتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز ابزار برتر بقاواکنش های ناخودآگاه و تقدرک فرد دیگر و رفتارهای اآیا رژیم غذایی گیاهی سلاشبکه های مصنوعی مغز به درارتباط شگفت انگیز مغز انفیزیک مولکولها و ذرات در برخی توصیه ها برای واکسیتبدیل سلولهای محافط به سنقش محیط زندگی و مهاجرت دورزش بهترین درمان بیش فعرقیبی قدرتمند در برابر مامید درمان کرونا با همانعلت خواب آلودگی بعد از خواز انفجار بزرگ تا انفجار قبل از انفجار بزرگبعد از کرونا دلخوشی بیهوجنسیت و تفاوت های بینایینقش روزه داری در سالم و جژنهای هوش ، کدامندروش هایی ساده برای کاهش ااولین سلول مصنوعیسوالات پزشکیاز تکینگی تا مغز از مغز تمنابع انرژی از نفت و گاز تمدن قدیمی ای در جنوب ایرحافظه و اطلاعات در کجاست چندین ماده غذایی که ماننکیست کلوئید بطن سومرجزخوانی هایی که امروز بایرادهای موجود در خلقت باز تکینگی تا مغز- از مغز منبع هوشیاری در کجاست؟(قتوصیه های غیر دارویی در سخودآگاهی و هوشیاريچگونه واکسن کرونا را توزکشف جمجمه ای درکوه ایرهوزبان و تکلم برخی بیماریهابزار بقا از نخستین هماناصول سلامت کمرتا 20 سال آینده مغز شما به ما انسانها چه اندازه نزددوچرخه سواری ورزشی سبک و نخستین تصویر از سیاهچالهگزارش یک مورد جالب لخته وسقوط درون جاذبه ای خاص، چابزار بقای موجود زنده از بیماری بیش فعالیتاثیر گیاه خواری بر رشد ومرکز حافظه کجاستهوش مصنوعی در کامپیوترهاداروهای ام اسنظام مثبت زندگیپرورش مغز مینیاتوری انساسیر آفرینش از روح تا مغز ابزارهای دفاعی و بقای موبازگشت از آثار به سوی خداتاثیر دوپامین و سروتونینمغز فکر میکند مرگ برای دیهدف یکسان، در مسیرهای متدر کمتر از چند ماه سوش جدهوش مصنوعی الفاگوآیا امکان بازسازی اندامهسردرد و علتهای آناختلالات صحبت کردن در انبخش بزرگتر کیهان ناشناختتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز از بسیاری حقایق می گرواکسن های شرکت فایزر آمردرک و احساسآیا راهی برای رفع کم آبی شباهت مغز با کیهان مادیارتباط غیرکلامی بین انسافیزیکدانان ماشینی برای تبرخی روش های تربیتی کودکتری فلوپرازیننقش نگاه از پایین یا نگاهورزش در کمر دردرموزی از نخستین تمدن بشرامگا سه عامل مهم سلامتعوامل موثر در پیدایش زبااز بحث های کنونی در ویروسقدم زدن و حرکت دید را تغیبعد از کرونا دلخوشی بیهوجنسیت و تفاوت های بینایینقش رژیم غذایی بر رشد و اژنهای حاکم بر انسان و انسروش صحبت کردن در حال تکاماوکرلیزوماب داروی جدید شپیامهای کاربراناز تکینگی تا مغز از مغز تمناطق خاصی از مغز در جستجتمدن بشری و مغز اخلاقیحافظه و اطلاعات در کجاستچه زیاد است بر من که در ایکاهش مرگ و میر ناشی از ابرشته نوروایمونولوژی و نقاگر نعمت فراموشی نبود بساز تکینگی تا مغز- از مغزتمنبع خواب و رویاتوصیه هایی در مصرف ماهیخورشید مصنوعیچگونه آن شکری که می خوریمگمان میکنی جرمی کوچکی در زبان و شناخت حقیقت قسمت چابزار بقا از نخستین هماناضطراب و ترستاثیر مشاهده بر واقعیت بما با کمک مغز خود مختاريمديدن با چشم بسته در خواب نرمش های مفید در سرگیجهگشایش دروازه جدیدی از طرسلول های بنیادی منابع و اابزار بقای موجود زنده از بیماری تی تی پیتاثیر گیاه خواری بر رشد ومرکز حافظه کجاستهوش مصنوعی در خدمت خلق وحداروهای ضد بیماری ام اس ونظریه ی تکامل در درمان بیآلودگی هوا و ویروس کروناسیستم تعادلی بدناثر مضر مصرف طولانی مدت ربازگشت به ریشه های تکاملتاثیر دپاکین بر بیماری ممغز ما کوچکتر از نیم نقطههدف از تکامل مغزدر آستانه ی موج پنجم کوویهوش مصنوعی از عروسک تا کآیا انسان با مغز بزرگش اخسردرد تنشناختراع جدید اینترنت کوانبخش دیگری در وجود انسان هتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز به تنهایی برای فرهنگ واکسن کووید 19 چیزهایی که درک احساسات و تفکرات دیگآیاما مقهور قوانین فیزیکشباهت زیاد بین سلول هاي عارتروز یا خوردگی و التهافرگشت و تکامل تصادفی محض برخی سلولهای عصبی در تلاتری فلوپرازیننقش نظام غذایی در تکامل موزوز گوشرمز و رازهای ارتباط غیر کامروز دانش ژنتیک هیچ ابهعوامل ایجاد لغت انسانی و از تلسکوپ گالیله تا تلسکقدرت انسان در نگاه به ابعتفکر خلا ق در برابر توهم جهان کاملی در اطراف ما پرنقش رژیم غذایی در رشد و اکلرال هیدرات برای خوابانروشهای نو در درمان دیسک بايندگان چگونه خواهند دیدسایتهای دیگراز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمتمساح حد واسط میان مغز کوحس چشایی و بویایینهایت معرفت و شناخت درک عکاهش التهاب ناشی از بیمارشد مغز علت تمایل انسان باگر نعمت فراموشی نبود بساز تکینگی تا مغز، از مغز منحنی که ارتباط بین معرفتوضیحی ساده در مورد هوش مخانواده پایدارچگونه انتظارات بر ادراک گنجینه ای به نام ویتامین زبان و شناخت حقیقت قسمت اابزار بقا از نخستین هماناطلاعات حسی ما از جهان، چتاثیر نگاه ناظر هوشیار بما تحت کنترل ژنها هستیم یدی متیل فومارات(زادیوا)(نرمشهای مهم برای تقویت عپمبرولیزوماب در بیماری چسلول عصبی شاهکار انطباق ابزار بقای موجود زنده از بیماری دویکتاثیر گیاه خواری بر رشد ومرکز خنده در کجای مغز استهوش مصنوعی در خدمت خلق وحداروی فامپیریدین یا نورلنظریه تکامل در درمان بیمآلزایمرسیستم دفاعی بدن علیه مغز اثرات فشار روحی شدیدبازسازي مغز و نخاع چالشی تاثیر داروهای ضد التهاب مغز مادران و کودکان در زمهدف از خلقت رسیدن به ابزادر درمان بیماری مولتیپل هوش مصنوعی از عروسک تا کآیا احتمال دارد رویا از آسردرد سکه ایادامه بحث تکامل چشمبرنامه و ساختار پیچیده متاثیر درجه حرارت بر عملکمغز برای فراموشی بیشتر کواکسن کرونا و گشودن پنجردرک تصویر و زبان های مخلتآزمون ذهنی گربه شرودینگرشباهت زیاد بین سلول هاي عارزش حقیقی زبان قسمت اولفراموش کارها باهوش تر هسبرخی سيناپسها طی تکامل و تسلیم شدن از نورون شروع منقش نظریه تکامل در شناسایک پیشنهاد خوب برای آسان رویا و خبر از آیندهانفجار و توقف تکاملی نشاعواملی که برای ظهور لغت ااز تلسکوپ گالیله تا تلسکلوب فرونتال یا پیشانی مغتفاوت مغز انسان و میمون هجهش های ژنتیکی مفید در سانقش زنجبیل در جلوگیری از کمردرد و علل آنروشهای شناسایی قدرت شنواايا اراده آزاد توهم است یاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتنفس هوازی و میتوکندریحس و ادراک (قسمت اول )چهار میلیارد سال تکامل بکاهش دوپامین عامل بیماریزمین زیر خلیج فارس تمدنی اگر تلاش انسان امروز برااز تکینگی تا مغز، از مغز منشأ اطلاعات و آموخته ها تکنولوژی جدید که سلول‌هخارق العاده و استثنایی بچگونه باغبانی باعث کاهش گویید نوزده و ایمنی ساکتزبان و شناخت حقیقت قسمت دابزار بقا از نخستین هماناطلاعاتی عمومی در مورد متاثیر نگاه و مشاهده ناظر ماه رجبدژا وو یا اشنا پنداریچرا مغزهای ما ارتقا یافت پنج اکتشاف شگفت آور در موسلولهای ایمنی القا کنندهابزار بقای موجود زنده از بیماری ضعف عضلات نزدیک بتاثیر گیاه خواری بر رشد ومرگ انتقال است یا نابود شهوش مصنوعی درمانگر کامپیداروی لیراگلوتیدنظریه تکامل در درمان بیمآمارهای ارائه شده در سطح سکته مغزیاثرات مفید قهوهبحتی علمی درباره تمایل بتاثیر داروی ضد تشنج سدیم مغز چون ابزار هوش است دلیهزینه ای که برای اندیشیددرمان های اسرار آمیز در آهوش مصنوعی از عروسک تا کآیا احتمال دارد رویا از آسرعت فکر کردن چگونه استاداراوون تنها داروی تاییادغام میان گونه های مختلبرنامه ی مسلط ژنها در اختتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟واکسن کرونا از حقیقت تاتدرک حقیقت نردبان و مسیری آسيب میکروواسکولاریا آسشرکت نورالینک ویدیویی ازارزش حقیقی زبان قسمت دومفراموشی همیشه هم بد نیستبرداشت مغز ما از گذر زمانتشنج چیستنقش هورمون های تیروئید دیک آلل ژنتیکی که از نئاندرویا بخشی حقیقی از زندگی انواع سکته های مغزیعوارض ازدواج و بچه دار شداز تکنیکی تا مغز از مغز تلایو دوم دکتر سید سلمان فتفاوت ها و تمایزها کلید بجهش های ژنتیکی غیر تصادفنقش زبان در سلطه و قدرت اکمردرد با پوشیدن کفش مناروشی برای بهبود هوش عاطفايا اراده آزاد توهم است یاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتنفس هوازی و میتوکندریحس و ادراک (قسمت دوم )چهار ساعت پس از کشتار خوککاهش سن بیولوژیکی، تنها زندگی هوشمند در خارج از زابزار هوش در حال ارتقا ازاز تکینگی تا مغز، از مغز مهندسی ژنتیک در حال تلاش تکنولوژی جدید که سلول‌هخدا موجود استچگونه تکامل مغزهای کنونیگوشه بیماری اتوزومال رسسزبان و شناخت حقیقت قسمت سابزار بقا از نخستین هماناطلاعاتی عمومی در مورد متاثیر نگاه انسان بر رفتاماپروتیلیندژاوو یا آشناپنداریچرا پس از بیدار شدن از خوپوست ساعتی مستقل از مغز دسلولهای بنیادی مصنوعی درابزار بقای موجود زنده از بیماریهای تحلیل عضلانی اتاثیر گیاه خواری بر رشد ومراحل ارتقای پله پله کیههوش مصنوعی درخدمت خلق وحداروی تشنجی درباردارینظریه تکامل در درمان بیمآن چیزی که ما جریان زمان سانسور از روی قصد بسیاری اثرات مضر ماری جوانابحث درباره پیدایش و منشاتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز چگونه صداها را فیلتر هزینه سنگین انسان در ازادرمان های بیماری آلزایمرهوش مصنوعی از عروسک تا کآیا برای تولید مثل همیشه شلیک فراموشیادغام دو حیطه علوم مغز و برین نت به جای اینترنتتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز بزرگ چالش است یا منفعواکسن کرونا ساخته شده تودرک عمیق در حیواناتآسیب ها ناشی از آلودگی هوشش مرحله تکامل چشمارزش حقیقی زبان قسمت سومفرایند پیچیده ی خونرسانیبررسي علل احتمالي تغيير تشنج و حرکات شبه تشنجی قانقش هورمون زنانه استروژنیک جهش ممکن است ذهن انسانرویا تخیل یا واقعیتانگشت نگاری مغز نشان میدعید نوروز مبارکاز تکینگی تا مغز از مغز تلبخند بزن شاید صبح فردا زتفاوت های بین زن و مرد فقجهشهای مفید و ذکاوتی که دنقش زبان در سلطه و قدرت اکنفرانس تشنج هتل کوثر اصروشی جدید در درمان قطع نخای آنکه نامش درمان و یادشاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتو دی ان ای خاص ميتوکندريحس و ادراک قسمت چهارمنوآوری ای شگفت انگیز دانکایروپاکتیک چیستزونا به وسیله ویروس ابله ابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز مولتیپل اسکلروز در زنان تکامل مادی تا ابزار هوشمخطا در محاسبات چیزی کاملچگونه جمعیت های بزرگ شکل گوشت خواری یا گیاه خواریزبان شناسی مدرن در سطح سلابزار بقا از نخستین همانبلندی در ذهن ما درک بلندیتاثیر نگاه انسان بر رفتامبانی ذهنی سیاه و سفیددگرگونی های نژادی و تغییچرا بیماری های تخریبی مغپیموزایدسلسله مباحث هوش مصنوعیابزار بقای موجود زنده از بیهوش کردن در جراحی و بیمتاثیر گیاه خواری بر رشد ومرز مرگ و زندگی کجاستهوش مصنوعی ساخته هوش طبیداروی جدید s3 در درمان ام هفت چیز که عملکرد مغز تو آیا ممکن است موش کور بی مسانسور بر بسیاری از حقایاجزای پر سلولی بدن انسان بحثي درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز ناتوان از توجیه پیداهزاران سال چشم های بینا ودرمان های جدید میگرنهوش مصنوعی از عروسک تا کآیا بزرگ شدن مغز فقط در دشلیک فراموشیشنا در ابهای گرم جنوب نیارتقا و تکامل سنت آفرینش برای پیش بینی آینده مغز دتاثیر رو ح و روان بر جسممغز بزرگ چالشهای پیش روواکسن دیگر کرونا ساخته شدرگیری قلب در بیماری ویرإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَششمین کنگره بین المللی سارزش خود را چگونه میشناسفرایند تکامل و دشواری هابررسی و اپروچ جدید بر بیمتشنج عدم توازن بین نورون نقش ژنتیک در درمان اختلایک رژیم غذایی جدید، می تورویاها از مغز است یا ناخواندوهگین نباش اگر درب یا عامل کلیدی در کنترل کارآاز تکینگی تا مغز و از مغز لرزش ناشی از اسیب به عصبتفاوت های تکاملی در مغز وجهشهای مفید و ذکاوتی که دنقش سجده بر عملکرد مغزکنگره بین المللی سردرد دروشی جدید در درمان سکته مایمپلانت نخاعی میتواند داز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتولید پاک و فراوان انرژیحس و ادراک قسمت پنجمنوار مغزی روشی مهم در تشخکاربرد روباتهای ريزنانوزیباترین چیز در افزایش سابزار بقا از نخستین هماناز روده تا مغزمواد کوانتومی جدید، ممکنتکامل مداومخطا در محاسبات چیزی کاملچگونه جمعیت های بزرگ شکل گیلگمش باستانی کیستزبان شناسی نوین نیازمند ابزار بقا از نخستین همانبه خودت مغرور نشوتاثیر ویتامین دی بر بیمامجموعه های پر سلولی بدن مدانشمندان موفق به بازگردچرا حیوانات سخن نمی گوینپیچیدگی های مغزی در درک زسم زنبور ، کلیدی برای وارابزار بقای موجود زنده از بیهوشی در بیماران دچار اتاثیر گیاه خواری بر رشد ومرز بین انسان و حیوان کجاهوش احساسیداروی جدید میاستنی گراویهفت سین یادگاری از میراث آیا ما تنها موجودات زنده ساخت شبکه عصبی با الفبایاجزایی ناشناخته در شکل گبحثی در مورد نقش ویتامينتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز و سیر تکامل ان دلیلی هستي مادي ای که ما کوچکتردرمان های جدید در بیماری هوش مصنوعی از عروسک بازی آیا تکامل و تغییرات ژنتیآیا جنین انسان، هوشمندی شناخت و معرفت، و نقش آن دارتوکين تراپی روشی جديد برای اولین بار دانشمندانتاثیر رژیم گیاه خواری بر مغز بزرگ و فعال یا مغز کوواکسن دیگری ضد کرونا از ددرگیری مغز در بیماری کویافت فشار خون ناگهانی در وصرع و درمان های آناز نخستین همانند سازها تفرایند حذف برخی اجزای مغبررسی سیستم تعادلی بدن اتصویربرداری فضاپیمای آمنقش گرمایش آب و هوا در همیکی از علل محدودیت مغز امرویاهای پر رمز و حیرتی درانسان قدیم در شبه جزیره ععادت کردن به نعمتاز تکینگی تا مغز از مغز تلزوم سازگاری قانون مجازاتفاوت های زبانی سرمنشا تجواب دانشمند سوال کننده نقش غذاها و موجودات درياکنگره بین المللی سردرد دريتوکسيمب در درمان ام اساینکه به خاطرخودت زندگی از تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتولید سلولهای جنسی از سلحس و ادراک قسمت سومنورون هاي مصنوعی می توانکاربرد روباتهای ريز، در زیر فشار کووید چه باید کرابزار بقا از نخستین همانازدواج های بین گونه ای، رموجود بی مغزی که می تواندتکامل چشمخطرات هوش مصنوعیچگونه حافظه را قویتر کنیگیاه خواری و گوشت خوار کدزبان، وسیله شناسایی محیطابزار بقا از نخستین همانبه زودی شبکه مغزی به جای تاثیر ویروس کرونا بر مغز محل درک احساسات روحانیدانشمندان نورون مصنوعی سچرا حجم مغز گونه انسان درپیوند مغز و سر و چالشهای سندرم کووید طولانیابزار بقای موجود زنده از بیوگرافیتاثیر گیاه خواری بر رشد ومزایای شکلات تلخ برای سلهوش احساسیداروی جدید ضد میگرنهم نوع خواری در میان پیشیآیا مغز تا بزرگسالی توسعساخت شبکه عصبی مصنوعی با احیای بینایی نسبی یک بیمبحثی جالب درباره محدودیتتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز آیندگان چگونه است ؟هستی ما پس از شروعی چگال درمان های رایج ام اسهوش مصنوعی از عروسک بازی هوش مصنوعی از عروسک بازی آیا جهان ذهن و افکار ما مشناسایی تاریخچه ی تکاملیارتباط میکروب روده و پاربرخی ملاحظات در تشنج های تاثیر رژیم گیاه خواری بر مغز حریص برای خون، کلید تواکسن سرطاندرگیری مغز در بیماران مبافراد آغاز حرکت خودشان رضررهای مصرف شکر و قند بر از نخستین همانند سازها تفرد حساس از نظر عاطفی و ببررسی علل کمر درد در میانتغییر الگوی رشد مغزی با زنقش آتش در رسیدن انسان بهیافته های نوین علوم پرده رویای شفافانسان ها می توانند میدان عارضه جدید ویروس کرونا ساز تکینگی تا مغز از مغز تلزوم سازگاری قانون مجازاتفاوتهای جنسیتی راهی براجاذبه و نقش آن در شکلگیرینقش غذاها و موجودات درياکندر در بیماریهای التهابریواستیگمیناینکه خانواده ات سالم بااز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتومورها و التهاب مغزی عاحساسیت روانی متفاوتنورون های ردیاب حافظهکجای مغز مسئول پردازش تجزیرفون داروی ضد ام اسابزار بقا از نخستین هماناستفاده از مغز، وزن را کمموجودات مقهور ژنها هستندتکامل ابزار هوش ، راه پر دفاع در برابر تغییر ساختنگاه محدود و تک جانبه، مشگالکانزوماب، دارویی جدیسفر نامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانبوزون هیگز چیستتاثیر ژنها بر اختلالات خمحل درک احساسات روحانی ددانشمندان یک فرضیه رادیکچرا خشونت و تعصبپیوند سر آیا ممکن استسوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزار بقای موجود زنده از بیوگرافیتاثیر گیاه خواری بر رشد ومسیر دشوار تکامل و ارتقاهوش عاطفی بیشتر در زنانداروی ضد تشنج با قابليت تهمیشه اطمینان تو بر خدا بآیا همه جنایت ها نتیجه بیساختار شبکه های مغزی ثاباحساس گذر سریعتر زمانبحثی در مورد نقش کلسیم و تاثیر درجه حرارت بر عملکمغز انسان ایا طبیعتا تماو هر کس تقوای خدا پیشه کندرمان های علامتی در ام اسدرمان ژنتیکی برای نوآوریهوش مصنوعی از عروسک بازی آیا جهش های ژنتیکی، ویروشناسایی سلول های ایمنی اارتباط چاقی و کاهش قدرت ببرخی مرزهای اخلاق و علومتاثیر رژیم گیاه خواری بر مغز زنان جوانتر از مغز مرواکسنی با تاثیر دوگانه ادرگیری مغزی در سندرم کووافزایش قدرت ادراکات و حسضررهای شکر بر سلامت مغزاز نخستین همانند سازها تفرضیه ای جدید توضیح میدهبزرگ شدن مغز محدود به دورتغییر زودتر اتصالات مغزینقش انتخاب از طرف محیط، نیادگیری مهارت های جدید دروبات های ریز در درمان بیانسان جدید از چه زمانی پاعدم توقف تکامل در یک اندااز تکینگی تا مغز از مغز تمقاومت به عوارض فشار خون تقلید مرحله ای نسبتا پیشحقیقت قربانی نزاع بین بی نقش غذاها و موجودات درياکوچک شدن مغز از نئاندرتاریسدیپلام تنها داروی تایایندرالاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)خلاصه ای از مطالب همایش منوروپلاستیسیتی چیستکرونا چه بر سر مغز می آورزاوسکا درمان گوشرابزار بقا از نخستین هماناستفاده از هوش مصنوعی در میهمانهای ناخوانده عامل تکامل زباندقیق ترین تصاویر از مغز انگاه انسان محدود به ادراگامی در درمان بیماریهای سفر به مریخ در 39 روزابزار بقا از نخستین همانبی عدالتی در توزیع واکسن تاثیر کلام در آیات کلام بمحدودیت های حافظه و حافظهوش مصنوعی از عروسک بازی دانشمندان ژنی از مغز انسچرا در مغز انسان، فرورفتپیوند سر، یکی از راه حلهاسوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزار بقای موجود زنده از بیان ژن های اسکیزوفرنی دتاثیر گیاه خواری بر رشد ومشکلات نخاعیهوش عاطفی در زنان بیشتر اداروی ضد تشنج با قابليت تهمیشه عسل با موم بخوریمآیا هوش مصنوعی زندگی بشرسازگاری با محیط بین اجزااخلاق و علوم اعصاببحثی در مورد عملکرد لوب فتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز انسان برای ایجاد تمدوقت نهيب هاي غير علمي گذشدرمان ام اس(مولتیپل اسکلهوش مصنوعی از عروسک بازی آیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجشواهدی از نوع جدیدی از حاارتباط هوش ساختار مغز و ژفلج بل، فلجی ترسناک که آنبرخی نکات از گاید لاین پرتاثیر رژیم گیاهخواری بر مغزهای کوچک بی احساسواسطه ها د رمسیر ایجاد مغدرگیری مغزی در سندرم کووافزایش مرگ و میر سندرم کوطوفان فقر و گرسنگی و بی ساز نخستین همانند سازها تقیچی ژنتیکیبزرگ شدن تقریبا ناگهانی تغییر عمودی سر انسان از پنقش اتصالات بین سلولهای یادآوری خواب و رویاروح رهاییانسان عامل توقف رشد مغزعسل طبیعی موثر در کنترل باز تکینگی تا مغز از مغز تمقابله با کرونا با علم استلقین اطلاعات و حافظهحقیقت تنها چیزی است که شانقشه مغزی هر فرد منحصر بهکووید نوزده و خطر بیماریرژیم های غذایی و نقش مهم ایا کوچک شدن مغزانسان الاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتوهم چیستخونریزی مغز در سندرم کوونوشیدن چای برای مغز مفید کریستال زمان(قسمت اولزبان مشترک ژنتیکی موجوداابزار بقا از نخستین هماناستفاده از سلول های بنیامیگرن سردردی ژنتیکی که بتکامل ساختار رگهای مغزی دلایلی که نشان میدهد ما بنگاه از درون مجموعه با نگگامی در درمان بیماریهای سفر تجهیزات ناسا به مریخ بیمار 101 ساله، مبتلا به ستاثیر کپسول نوروهرب بر نمخچه فراتر از حفظ تعادلهوش مصنوعی از عروسک بازی دانشمندان پاسخ کوانتومی چراروياها را به یاد نمی آپیام های ناشناخته بر مغز سوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزار بقای موجود زنده از بیست تمرین ساده برای جلوتاثیر گیاه خواری بر رشد ومشکلات بین دو همسر و برخیهوش عاطفی در زنان بیشتر اداستانها و مفاهیمی اشتباهمراهی نوعی سردرد میگرنیآیا هوش ارثی دریافتی از پسخن پاک و ثابتاخلاق پایه تکامل و فرهنگبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز انسان برای شادمانی طوقتی فهمیدی خطا کردی برگویتنام نوعی کرونا ویروس درمان تومورهای مغزی با اآیا خداباوری محصول تکاملشواهدی از دنیسوان(شبه نئارتباط انسانی، محدود به فلج خواببرخی اثرات مضر ویتامین دتاثیر عصاره تغلیظ شده گیمغزتان را در جوانی سیم کشوبینار اساتید نورولوژی ددرگیری اعصاب به علت میتوافسردگی و اضطراب در بیماطی یکصد هزار سال اخیر هرچاز نشانه ها و آثار درک شدقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصبزرگترین خطایی که مردم متغییرات منطقه بویایی مغزنقش حفاظتی مولکول جدید دژن هوش و ساختارهای حیاتی روزه داری متناوب، مغز را انعطاف پذیری مکانیسمی علعصب حقوق نورولوواز تکینگی تا مغز از مغز تملاحظات بیهوشی قبل از جرتلاش هایی در بیماران قطع حقیقت خواب و رویانقشه های مغزی جدید با جزیکودک ایرانی که هوش او از رژیم غذایی حاوی تخم مرغ وایا این جمله درست است کسیاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتوانایی مغز و دیگر اجزای خواندن ، یکی از شستشو دهننوعی سکته مغزی ، وحشتناک کریستال زمان(قسمت دوم)زبان چهار حرفی حیات زمینابزار بقا از نخستین هماناستیفن هاوکینگ در مورد همیگرن شدید قابل درمان استکامل شناخت انسان با کشفدنیای شگفت انگیز کوانتومنگاهی بر قدرت بینایی دراگاهی لازم است برای فهم و سفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانبیماری های مغز و اعصاب و تاثیر کپسول نوروهرب بر تمخچه ، فراتر از حفظ تعادلهوش مصنوعی از عروسک بازی دانشمندان اولین سلول مصنچراروياها را به یاد نمی آپیشینیان انسان از هفت میسودمندی موجودات ابزی بر ابزارهای بقای موجود زندبیش از نیمی از موارد انتقتاثیر گیاه خواری بر رشد ومشکلات روانپزشکی پس از سهوشیاری کوانتومیدر مانهای کمر دردهوموارکتوس ها ممکن است دآیا هوش سریعی که بدون احسسرنوشتاختلال خواب فرد را مستعد بحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز انسان برای شادمانی طمغز انسان رو به کوچک تر شویتامین E برای فعالیت صحدرمان تشنجآیا دلفین ها می تواند از شگفتی های زنبور عسلارتباط از بالا به پایین مفلج خواب چیستبرخی اختلالات عصبی مثانهتاریخ همه چیز را ثبت کردهمغزتان را در جوانی سیمکشوراپامیل در بارداریدستورالعمل مرکز کنترل بیالکتروتاکسی(گرایش و حرکظهور امواج مغزی در مغز مصاز نظر علم اعصاب یا نرووسقانون مندی نقشه ژنتیکی مبسیاری از بیماری های جدیتغییرات آب و هوایی که به نقش حیاتی تلومر دی ان آ دژن یا نقشه توسعه مغز و نقروزه داری و بیمار ی ام اس اولین هیبرید بین انسان وعضلانی که طی سخن گفتن چقداز تکینگی تا مغز از مغز تممانتین یا آلزیکسا یا ابتلاشی برای درمان قطع نخاحقیقت راستین انسان علم بنقص در تشخیص هیجانات عامکودکان میتوانند ناقل بی راه های جدید برای قضاوت رایا ابزار هوشمندی یا مغز از تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتوازن مهمتر از فعالیت زیخواب سالم عامل سلامتینیاز به آموزش مجازی دیجیکریستال زمان(قسمت سوم)زبان و کلمه حتی برای کسانابزار بقا از نخستین هماناستیفن هاوکینگ در تفسیر میدان مغناطيسي زمین بشر دندان ها را مسواک بزنید تنگاهی بر توانایی اجزاي بگاهی مغز بزرگ چالش استسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانبیماری گیلن باره و بیمارتاثیر کپسول نوروهرب بر سمخچه ابزاري که وظیفه آن فهوش مصنوعی از عروسک بازی دانشمندان تغییر میدان مغنزاع بین جهل و علم رو به پپیشرفت های جدید علوم اعصسیلی محکم محیط زیست بر انابزارهای پیشرفته ارتباط بیشتر کمردردها نیازی به تاثیر گیاهخواری بر رشد و مشکلات روانپزشکی در عقب هوش، ژنتیکی است یا محیطیدر محل کار ارزش خودت را بهوش مصنوعی می تواند بر احآیا هشیاری کوانتومی وجودسریعترین کامپیوتر موجوداختلال در شناسایی حروف و بحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز انسان رو به کوچکتر شدویتامین E در چه مواد غذایدرمان جدید میگرن با انتی آیا دلفین ها میتوانند باشاهکار قرنارتباط بین هوش طبیعی و هوفلج دوطرفه عصب 6 چشمبرخی بیماری ها که در آن بتازه های اسکیزوفرنی(جنونقش قهوه در سلامتیورزش هوازی مرتب خیلی به قذهن ما از در هم شکستن منبالتهاب شریان تمپورالعلم به ما کمک میکند تا مواز نظر علم اعصاب اراده آزقانون جنگلبسیاری از بیماری های جدیتغییرات تکاملی سر انسان نقش خرچنگ های نعل اسبی درژنها نقشه ایجاد ابزار هوروزه داری سلول های بنیاداولین مورد PML به دنبال تکمقالاتاز تکینگی تا مغز از مغز تمنابع انرژي پاک سرچشمه حتلاشی تازه برای گشودن معحمله ویروس کرونا به مغزنقطه بی بازگشتکودکان خود را مشابه خود تراه های جدید برای قضاوت رایا بیماری ام اس (مولتیپاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتوسعه هوش مصنوعی قادر اسخواب سالم عامل سلامتی و یچیزی خارج از مغزهای ما نیکشف مکانیسم عصبی خوانش پزبان و بیان نتیجه ساختماابزار بقا از نخستین هماناستخوان های کشف شده، ممکتأثیر نگاه انسان بر رفتامیدازولام در درمان تشنج دو ویژگی انتزاع و قدرت تجناتوانی از درمان برخی ویگذر زمان کاملا وابسته به سفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانبیماری ای شبیه آلزایمر و تاثیر کپسول نوروهرب بر سمدارک ژنتیکی چگونه انسانهوش مصنوعی از عروسک تا کمدانشمندان روش هاي جدیدی نزاع بین علم و نادانی رو پیشرفتی مستقل از ابزار هسیاهچاله و تکینگی ابتدایابزارهای بقا از نخستین هبا هوش مصنوعی خودکار روبتاثیر انتخاب از طرف محیط مشاهده آینده از روی مشاههیچگاه از فشار و شکست نتردر چه مرحله ای از خواب ، رهوش مصنوعی و کشف زبان هایآیا واکنش های یاد گرفته وسرگیجه از شایعترین اختلااختلال در شناسایی حروف و بحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز ایندگان چگونه استویتامین دی گنجینه ای بزردرمان جدید کنترل مولتیپلآیا دست مصنوعی به زودی قاشبیه سازی میلیون ها جهان ارتباط شگفت مغز انسان و ففناوری هوش مصنوعی نحوه خبرخی بیماری های خاص که بدتازه های بیماری پارکینسونقش مهاجرت در توسعه نسل اورزش هوازی ، بهترین تمریذهن چند جانبه نیازمند نگامیوتروفیک لترال اسکلروعلایم کمبود ویتامین E را از نظر علم اعصاب اراده آزقانونمندی و محدودیت عالمبعد از کروناثبت امواج الکتریکی در عصنقش داروهاي مختلف معروف ژنها ، مغز و ارادهروش مقابله مغز با محدودیاولین مورد پیوند سر در انتاثیر ویتامین دی بر بیمااز تکینگی تا مغز از مغز تمنابع انرژی از نفت و گاز تلاشی جدید در درمان ام اسحوادث روزگار از جمله ویرچند نرمش مفید برای کمردرکوری گذرای ناشی از موبایراه پیروزی در زندگی چیستایا بدون زبان میتوانیم تاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتوسعه برخی شغل ها با هوش خواب عامل دسته بندی و حفطچگونه مغز پیش انسان یا همکشف مکانیسمی پیچیده در بابزار بقا از نخستین هماناستروژن مانند سپر زنان دتئوری تکامل امروز در درممکانیزمهای دفاعی در برابدو برابر شدن خطر مرگ و میناتوانی در شناسایی چهره گربه شرودینگر و تاثیر مشسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانبیماری ای شبیه ام اس مولتتاثیر کتامین در درمان پامروری بر تشنج و درمان هایهوش مصنوعی از عروسک تا کمدانشمندان روشی برای تبدینزاع بین علم و جهل رو به پپاسخ گیاهان در زمان خوردسیاره ابلهانابزارهای بقا ازنخستین همبار سنین ابزار هوشمندی اتاثیر احتمالی عصاره تغلیمطالعه ای بیان میکند اهدهاوکينگ پیش از مرگش رسالدر هم تنیدگی کوانتومی و پهوش مصنوعی گوگل به کمک تشآیا گذشته، امروز وآینده سربازان ما محققا غلبه می اختلالات مخچهبحثی درباره هوش و تفاوته