آیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجرای نقشه ژنتیکی کاملا تصادفی است

آیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجرای نقشه ژنتیکی، کاملا تصادفی است؟ یا زیر نظر مجموعه ای تنظیم کننده صورت میگیرد که نه تنها قادر است جهش های ایجاد شده را کم کار یا خاموش کند بلکه قادر است اجرای نقشه ژنها را به دلخواه و تحت اراده خودش دربیاورد؟

و بالاتر از همه اینها حتی اگر جهش رخ دهد و این ژن جهش یافته کاملا اجرا شود و موجودی ناسازگار تولید کند آیا فرایندی به نام انتخاب طبیعی وجود ندارد تا این موجود ناسازگار را حذف کند؟
اگر از همه فرایندهای بالا چشم پوشی کنیم و فقط به نتیجه تکامل فعلی تکامل یعنی ابزار هوشمندی قدرتمند فعلی انسان یا مغز بنگریم، آیا رسیدن به چنین ساختار پیچیده و قدرتمندی بدون برنامه قبلی طی چند میلیارد سال حیات زمینی ممکن است؟
با ما همراه باشید

تکامل و انتخاب طبیعی در سطح دی ان ای رخ میدهد و در زمان رخداد جهش های ژنتیکی، صفات وراثتی در گذر زمان یا باقی می‌ماند یا مخفی می‌شود ولی دانشمندان اکنون اعتقاد دارند تکامل، با معیاری کاملا متفاوت، رخ می‌دهد و معتقدند از طریق ژنها صورت نمی گیرد بلکه از طریق مولکولهایی است که بر سطح ژنها می چسبد.

این مولکولها مجموعه های متیل هستند که منجر به تغییر ترکیب دی ان ای و واکنش یا متوقف کردن آن میشود و این تغییر، تعدیل بالاتر از ژنها نامیده میشود. برخی موجودات زنده از جمله انسان، اسید نوکلئیک علامت دار شده با مجموعه های متیل دارد ولی برخی موجودات مانند مگس میوه و کرم زمینی، فاقد ژن های لازم است.

موجود دیگری به نام کریپتوکوکوس نئوفورمانس وجود دارد که 50 تا 150 میلیون سال قبل در طی دوره کرتاسه ژنهای لازم در فرایند متیل دار کردن را از دست داده است. ولی همچنان این انگل ها در شکل فعلی خود دارای مجموعه های متیل در ژنهای خود هستند. دانشمندان تصور می کنند کریپتوکوکوس نئوفورمانس از طریق روش تکاملی ای- که جدیدا کشف شده است- از مجموعه های متیل محافظت میکند.

گروهی از پژوهشگران به پژوهش این انگل برای درک کیفیتی- که این مخمر منجر به التهاب مغز در انسان میشود- پرداختند. این مخمر افرادی با ایمنی ضعیف را درگیر میکند ومسئول 20% از مرگ های ناشی از بیماری ایدز است.

مادهانی و شاگردان او به پژوهش کد وراثتی مخمر برای ایجاد ژنهای اصلی مسئول در تهاجم سلول های انسانی پرداختند. ولی گروه شگفت زده شد وقتی کشف کرد ماده وراثتی با مجموعه های متیل درگیر شده است. در گیاهان و مهره داران سلول ها مجموعه های متیل را به دی ان ای اضافه میکند تا به نقل کننده متیل
De novo methyltransferases
که مجموعه های متیل را بر ژنهای هر دو نوار دی ان ای میچسباند کمک کند و باعث تولید اسید نوکلئیک متوازن شود. طی تقسیم شدن سلولی دو نوار دی ان ای از هم باز میشود و از هر کدام نوار دیگری تولید می کند تا اسیدهای نوکلئیک جدید ایجاد شود. در این مرحله آنزیمی به نام نقل کننده متیل محافظ
Maintenance methyltransferases
اقدام به انتقال کامل مجموعه های متیل از دو نوار اصلی به دو نوار نسخه برداری میکند.
مادهانی و همکاران او در درخت تکاملی مخمر کریپتوکوکوس نئوفورمانس به پژوهش پرداختند و فهمیدند، پیشینیان آنها هر دو آنزیم را داشته اند ولی طی نقشه تکاملی آن، ژن مسئول در ساختن
De novo methyltransferases
پنهان شد و با مخفی شدن این آنزیم، انگل نمیتوانست از مجموعه های متیل، نسخه برداری کند ولی میتونست از آن چیزی مراقبت کند که از طریق آنزیم حافظ
Maintenance methyltransferases
به ارث رسیده بود.
از دید نظری این آنزیم نگهبان، میتواند از دی ان ای پوشیده شده با مجموعه های متیل مراقبت کند به شرطی که نسخه هایی کاملا ایده آل در هر بار بسازد. ولی در واقع گروهی از پژوهشگران متوجه شدند آنزیم خطاهای بسیاری انجام میدهد و تعداد زیادی از مجموعه های متیل را در هر تقسیم سلولی از دست میدهد و وقتی این انگل در لوله آزمایشگاه رشد کند با فرصت های تصادفی با همان تصادفی بودن جهش های دی ان ای، مجموعه های متیل جدید را به دست می آورد ولی فرایند از دست دادن، بیست برابر سریعتر از فرایند اکتساب بود.

گروه پژوهش تخمین میزند طی 7500 نسل، آخرین مجموعه متیل از دست میرود تا آنزیم محافظ، چیزی را برای نسخه برداری نداشته باشد. مدهانی میگوید: به دلیل اینکه میانگین فقدان، بسیار سریع تر از میانگین کسب است در صورتی که مکانیکی موجود نباشد که آن را نگه دارد( منظور از مکانیک در اینجا، انتخاب طبیعی است)، نظام، فرایند متیل دار کردن را در طول زمان به کندی از دست میدهد.

به معنی دیگر حتی اگر کروپتوکوکوس نئوفورمانس مجموعه های متیل را با میانگینی سریع تر از به دست آوردن آن از دست بدهد فرایند متیلی کردن از شایستگی موجود زنده خارج خواهد شد. این منجر به پیروز شدن موجودات زنده توانا برموجودات زنده ای میشود که فرایند متیل دار کردن را ندارند و آنها را به برتری میرساند و باعث بقا

ی آنها طی چند میلیون سال میشود.

ولی منفعتی- که از مجموعه های متیل به کروپتوکوکوس نئوفورمانس میرسد- چیست؟ مدهانی پاسخ می دهد: شاید این مجموعه های متیل از ژنهای مخمر در برابر زیان های کشنده محافظت کند. ... ژنهای جهش یابنده(ترانس پوزون) در اطراف ژنوم، جهش پیدا می کنند و خودشان را در مکانی کاملا غیر مناسب قرار میدهد. مثلا خودش را وسط ژنی قرار میدهد که مسئول باقی ماندن سلول است و این باعث مرگ سلول می شود. خوشبختانه مجموعه های متیل میتواند بر این ترانس پوزون ها و توقف آن، غلبه کند. شاید به همین دلیل کروپتوکوکوس نئوفورمانس ها همچنان دارای فرایند متیلی کردن هستند.

و می گوید: فرایند متیلی کردن یک منطقه، آن اهمیت را ندارد ولی اهمیت آن از تاثیرش به عنوان یک کل بر ترانسپوزون ها ناشی میشود و در بیشتر موارد همان چیز در ژنوم انسانی هم رخ میدهد.

هنوز اسراری در مورد فرایند متیلی کردن دی ان ای کروپتوکوکوس نئوفورمانس وجود دارد در جنبه نسخه برداری مجموعه های متیل، به نظرمیرسد آنزیم منتقل کننده و نگهدارنده متیل، نقش مهمی را در کیفیتی دارد که سبب میشود عامل در انسان عفونی شود. انگل بدون این آنزیم، نمیتواند به شکل درستی سلول را پاره کند و پخش شود.

آنزیم به مقادیر زیادی از انرژی نیاز دارد تا وظیفه خود را انجام دهد و این وظیفه، منحصر به نسخه برداری از مجموعه های متیل در نیمه آزاد نوار دی ان ای نسخه بردای شده، است. در برابر آنزیم مقابل آن در موجودات زنده دیگر، به این مقدار از نیرو برای کار نیاز ندارد و گاهی با دی ان ای خاصی کار میکند که فاقد مجموعه های متیل است. هنوز پژوهش هایی وجود دارد که از فرایند متیلی کردن در کروپتوکوکوس نئوفورمانس پرده برداری خواهد کند و اینکه آیا این روش تکاملی- که جدید کشف شده است- در موجودات زنده دیگر هم وجود دارد یا نه.

روشی جدید در درمان سکته مچهار میلیارد سال تکامل بپول و عقیدهموجودات مقهور ژنها هستندنظریه تکامل در درمان بیمتوهمات و شناخت حقیقتآسیب عصب پا به دنبال اعتیسندرم پس از ضربه به سرتازه های درمان ام اسهدف یکسان و مسیرهای مختلاپل ویژن پرو در تشخیص بیمشاهکار شش گوشجراحی گردن همیشه برای دیاز کجا آمده ام و به کجا میخطر آلودگی هوامعجزه در هر لحظه زندگیبه زیر پای خود نگاه نکن بژن یا نقشه توسعه مغز و نقدرمان دارویی سرطان رحم بقدرت کنترل خودبرداشتت از جهان رو زیاد راه فراری نیستنوار عصب و عضله تعیین محلپیام های ناشناخته بر مغز مکان زمان یا حافظه زمانهمیشه به آنچه داری، خوشنتکنولوژی و پیشرفتافزایش مرگ و میر سندرم کوسیاهچاله و تکینگی ابتدایترازودونوفور و فراوانیابزار بقا از نخستین همانشجاعت و ترسحقیقت، آن چیزی نیست که جلاز تکینگی تا مغز از مغز تدو بیماری روانی خود بزرگ مغز اندامی تشنه ی انرژی ابیماری میاستنی گراویسکمالگرایی دشمن پیشرفتدرک فرد دیگر و رفتارهای الایو دوم دکتر سید سلمان فبسیاری از بیماری های جدیرستگاری محدود به یک راه نچیز جدید را بپذیرپروژه ی ژنوم انسانیماجرای عجیب گالیلههندسه، نمایشی از حقیقتتکامل داروینی هنوز در حاامید نیکو داشته باش تا آنسانسور بر بسیاری از حقایتشویق خواندن به کودکانویروس مصنوعیابزار بقا از نخستین همانضرب المثل یونانیحباب هایی تو در تواز تکینگی تا مغز از مغز تدیوار، از ابتدا توهم بودمغز بزرگ چالشهای پیش روبیماری سلیاککووید نوزده و خطر بیماری درب بسته با غیر خود باز ممن کسی در ناکسی دریافتم تفاوت های زبانی سرمنشا تزمان شگفت انگیزچگونه تکامل مغزهای کنونیآملودیپین داروی ضد فشار محل درک احساسات روحانی دهوش مصنوعی از عروسک های بتاول کف پا و حقیقتانگشت ماشه ایستارگانی قبل از آغاز کیهتعامل انسان و هوش مصنوعیواکسن های شرکت فایزر آمرابزار بقای موجود زنده از عقل مجادله گرحس و ادراک قسمت چهل و هفتاز تکینگی تا مغز، از مغز دانشمندان تغییر میدان مغنقش مهاجرت در توسعه نسل ابا هر چیزی که نفس می کشد مکاهش حافظه هرچند فرایندیذهن چند جانبه نیازمند نگمنابع انرژی از نفت و گاز تلاش هایی در بیماران قطع زونا به وسیله ویروس ابله نگاهی بر توانایی اجزاي بآینده با ترس جمع نمیشودهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر کتامین در درمان پاانسان قدیم در شبه جزیره عثبت امواج الکتریکی در عصوابستگی یعنی قلادهاثرات مفید قهوهعماد الدین نسیمی قربانی حس و ادراک قسمت پنجاه و داز علم جز اندکی به شما داداروی جدید میاستنی گراویفلج خواب چیسترفتار وابسته به شکلنقش تیروئید در تکامل مغزبارداری بدون رحمکجای مغز مسئول پردازش تجمنبع هوشیاری کجاست قسمت تنفس هوازی و میتوکندریزبان نیاز تکاملی استنبرو و انرژی مداومآیا گذشته، امروز وآینده هوش مصنوعی از عروسک تا کماولین مورد پیوند سر در انجهان مادی، تجلی فضا در ذهحس و ادراک قسمت ششماختلال در شناسایی حروف و عسل طبیعی موثر در کنترل بمدل های ریز مغز مینی بریناستخوان های کشف شده، ممکدارویی خلط آورفاصله ی همیشگی تصویر سازبحثی درباره هوش و تفاوتهرویا و خبر از آیندهنقش غذاها و موجودات درياگلوئونمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتچرا مردم با زندگی میجنگنتو با همه چیز در پیوندیسفر فقط مادی نیستتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا دلفین ها میتوانند باهوش در طبیعتایمپلانت نخاعی میتواند دسردرد و علتهای آنجهان دارای برنامهارتوکين تراپی روشی جديد خونریزی مغز در سندرم کووسایتهای دیگرمرگی وجود ندارداطلاعات حسی ما از جهان، چدر کمتر از چند ماه سوش جدفردا را نمیدانیمبدون زمان، ماده ای وجود نروزه داری و بیمار ی ام اس چند جهانیگاهی لازم است برای فهم و منبع خواب و رویانزاع بین علم و نادانی رو تولترودینآب، زندگی است(قسمت پنجم)سلول بنیادین از مخاط بینتاثیر روغن رزماری استنشاهوشیاری و افسردگیایجاد احساساتشناسایی سلول های ایمنی اجوانان وطنارزش های حقیقی ارزش های غخانواده پایدارمشکلات بین دو همسر و برخیبنی عباس، ننگی بر تاریخیک پیشنهاد خوب برای آسان درمان های رایج ام اسقلب را نشکنبرخی نرمش ها برای زانوريتوکسيمب در درمان ام اسچهار ساعت پس از کشتار خوکپوست ساعتی مستقل از مغز دمورد نادر همپوشانی دو بینعناعتوکل بر خداآسانی موفقیتسندرم جدایی مغزتبدیل پلاستیک به کربن و سهدف یکسان، در مسیرهای متاپی ژنتیکشاید گوشی و چشمی، آماده شجستجوی متن و تصویر به صوراز کسی که یک کتاب خوانده خطرات هوش مصنوعیمعرفت و شناختبه سیاهی عادت نکنیمژن ضد آلزایمردرمان زخم دیابتی با تکنوقدرت انسان در نگاه به ابعبررسي علل احتمالي تغيير راه نجاتنوبت کودکانپیدایش زبانمکانیک کوانتومی بی معنی همیشه داناتر از ما وجود دتکنولوژی جدید که سلول هاافزایش سرعت پیشرفت علوم سیاهچاله ی منفرد یا سیاهترازودونوقاحت و تمسخر دیگرانابزار بقا از نخستین همانشرکت نورالینک ویدیویی ازحقایق ممکن و غیر ممکناز تکینگی تا مغز از مغز تدو بار در هفته ماهی مصرف مغز انسان ایا طبیعتا تمابیماری های میتوکندریکمردرددرک نیازمند شناخت خویش البخند بزن شاید صبح فردا زبشکه ای که ته نداره پر نمرشته نوروایمونولوژی و نقچیزی منتظر شناخته شدنپروانه ی آسمانیماده ی تاریکهنر فراموشیتکامل زبانامید نجاتساهچاله ها تبخیر نمیشودتشخیص ژنتیکی آتروفی های ویروس های باستانی، مغز مابزار بقا از نخستین همانضربه مغزی در تصادف رانندحد و مرزها توهم ذهن ماستاز تکینگی تا مغز از مغز تدید تو همیشه محدود به مقدمغز بزرگ و فعال یا مغز کوبیماری ضعف عضلات نزدیک بکودک هشت ساله لازم است آددرختان چگونه بر تشکیل ابمن پر از تلخیمتفاوت ایستایی و تکاپوزمزمه ات مانده در گوشمچگونه جمعیت های بزرگ شکل آموزش نوین زبانمحدودیت چقدر موثر استهوش مصنوعی از عروسک بازی تابوهای ذهنیانگشت نگاری مغز نشان میدسخن نیکو مانند درخت نیکوتعامل انسان با هوش مصنوعواکسن کووید 19 چیزهایی که ابزارهای پیشرفته ارتباط عقل سالمحس و ادراک قسمت چهل و هشتاز تکینگی تا مغز، از مغز دانشمندان روش هاي جدیدی نقش میدان مغناطیسی زمین با آتش، بازی نکن و بعد از کاهش دوپامین عامل بیماریذهن هوشیار در پس ماده ی ممنابع انرژی از نفت و گاز تلاشی برای درمان قطع نخازیان غذاهای پرچربنگاهت را بلند کنآیا فراموشی حتمی استهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان میوه ی تکاملجلو رفتن یا عقبگردواسطه ها د رمسیر ایجاد مغاثرات مفید روزه داریعوامل موثر در پیدایش زباحس و ادراک قسمت پنجاه و سازدواج های بین گونه ای، رداروی جدید آلزایمرفلج دوطرفه عصب 6 چشمرفتار اجتماعی انسان، حاصنقش حفاظتی مولکول جدید دبازگشایی مجدد مطب دکتر سکرونا چه بر سر مغز می آورمنبع هوشیاری کجاست قسمت تنفس بدون اکسیژنزبان و کلمه حتی برای کسانآیا پیدایش مغز از روی تصاهوش مصنوعی از عروسک تا کماولین هیبرید بین انسان و جهان مرئی و نامرئیحس و ادراک قسمت شصت و هشتاختلالات مخچهعشق درونی به یگانگی خلقتمدیون خود ناموجوداستروژن مانند سپر زنان ددارویی ضد بیش فعالی سیستفتون های زیستیبحثی درباره هوش و تفاوتهرویا بخشی حقیقی از زندگی نقش غذاها و موجودات درياگمان میکنی جرمی کوچکی در منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتچرا مغز انسان سه هزار سالتو با باورهایت کنترل میشسفر نامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکآیا دست مصنوعی به زودی قاهوش عاطفی قسمت 11ایمان به رویاسردرد به دلیل مصرف زیاد مجهان در حال نوسان و چرخشارتباط میکروب روده و پارخواندن ، یکی از شستشو دهنمراحل ارتقای پله پله کیهاطلاعاتی عمومی در مورد مدر آرزوهایت مداومت داشتهفرزندان زمان خودبرنامه و ساختار پیچیده مروزه داری سلول های بنیادچند جهانیگاهی مغز بزرگ چالش استمنتظر نمان چیزی نور را بهنزاع بین علم و جهل رو به پتومورها و التهاب مغزی عاآتاکسی فریدریشسلول عصبی شاهکار انطباق تاثیر رژیم گیاه خواری بر هوشیاری کوانتومیایران بزرگشواهدی از نوع جدیدی از حاجواب دانشمند سوال کننده ارزش حقیقی زبان قسمت اولخار و گلمشکلات روانپزشکی پس از سبه قفس های سیاهت ننازیک آلل ژنتیکی که از نئانددرمان های علامتی در ام اسقوی تر باشبرخی نرمش های گردندرمان ژنتیکی برای نوآوریقیچی ژنتیکیبرخی یونها و مولکول های مریه زغالینون و القلمپوشاندن خود از نورموسیقی نوهفت چیز که عملکرد مغز تو توپیراماتآشنا پنداریسندرم دزدی ساب کلاوینتبدیل تراکت صوتی مصنوعی هدف از تکامل مغزابتدا سخت ترین استشاید درست نباشدجستجوی هوشیاری در مغز مااز آغاز خلقت تا نگاه انسادفاع از پیامبرمغز فکر میکند مرگ برای دیبه سخن توجه کن نه گویندهژنها نقشه ایجاد ابزار هودرمان ساده ی روماتیسمقدرت ذهنبررسی مغز با امواج مادون راه های جدید برای قضاوت رنور از عمق تاریکیپیر شدن حتمی نیستمکانیزمهای دفاعی در برابهمیشه راهی هستتکنولوژی جدید که سلول هاافسردگی و اضطراب در بیماسیاهچاله ی تولید کنندهتراشه مغز بدون واسطه ی دوقت نهيب هاي غير علمي گذشابزار بقا از نخستین همانشربت ضد خلطحل مشکلاز تکینگی تا مغز از مغز تدو برابر شدن خطر مرگ و میمغز انسان برای ایجاد تمدبیماری های مغز و اعصاب و کمردرد ناشی از تنگی کانادرک و احساسلحظات خوش با کودکانبشریت از یک پدر و مادر نیرشد مغز فرایندی پیچیده اچیزی خارج از مغزهای ما نیپرواز از نیویورک تا لوس آماده ی خالیهنر حفظ گرهتکامل زبانامید جدید بر آسیب نخاعیسایه ی هوشیاریتشخیص آلزایمر سالها قبل ویرایش DNA جنین انسان، برابزار بقای موجود زنده از ضررهای مصرف شکر و قند بر حریص نباشاز تکینگی تا مغز از مغز تدیدن خدا در همه چیزمغز بزرگترین مصرف کننده بیماریهای تحلیل عضلانی اکودک ایرانی که هوش او از درختان اشعار زمینمن بی من، بهتر یاد میگیرمتفاوت ارباب و رهبر حقیقیزنان باهوش ترچگونه جمعیت های بزرگ شکل آمارهای ارائه شده در سطح محدودیت های حافظه و حافظهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر فکر بر سلامتانتقال ماده و انرژیسخن و سکوتتعداد کلی ذهن ها در جهان واکسن کرونا و گشودن پنجرابزارهای بقا از نخستین هعقلانیت بدون تغییرحس و ادراک قسمت چهل و دوماز تکامل تا مغز از مغز تا دانشمندان روشی برای تبدینقش محیط زندگی و مهاجرت دبا تعمق در اسرار ابدیت و کاهش سن بیولوژیکی، تنها ذهن و شیمی بدنمنابع انرژی از نفت و گاز تلاشی تازه برای گشودن معزیباترین چیز در پیر شدنچالش هوشیاری و اینکه چرا آیا ممکن است موش کور بی مهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان ها می توانند میدان جلوتر را دیدنوبینار اساتید نورولوژی داثرات مضر ماری جواناعوامل ایجاد لغت انسانی و حس و ادراک قسمت پنجاه و شاسکلت خارجی در درمان اختداروی جدید ای ال اسفن آوری های جدید علیه شنارقیبی قدرتمند در برابر منقش حیاتی تلومر دی ان آ دبازگشت از آثار به سوی خداکریستال هامنبع هوشیاری کجاست قسمت تنها مانع در زندگی موارد زبان و بیان نتیجه ساختماتاثیر احتمالی عصاره تغلیآیا آگاهی پس از مرگ از بیهوش مصنوعی به کمک هوش طبیاولین تصویر در تاریخ از سجهان مشارکتیحس و ادراک قسمت شصت و دواختلالات حرکتی در انسانعشق، شلوغ کردن نیستمدیریت اینترنت بر جنگاسرار آفرینش در موجداستانها و مفاهیمی اشتبافروتنی معرفتیبحثی درباره هوش و تفاوتهرویا تخیل یا واقعیتنقش غذاها در کاهش دردهای گنجینه ای به نام ویتامین منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتچرا مغزهای ما ارتقا یافت تو باید نیکان را به دست بسفر به مریخ در 39 روزتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا رژیم غذایی گیاهی سلاهوش عاطفی قسمت نهماین پیوند نه با مغز بلکه سردرد تنشنجهان در حال ایجاد و ارتقاارتباط ماده و انرژیخواب زمستانی سلول های سرمرز مرگ و زندگی کجاستاطلاعاتی عمومی در مورد مدر آسمان هدیه های نادیدنفرضیه ای جدید توضیح میدهبرنامه ی مسلط ژنها در اختروزهای بد باقی نمیماندچند جهانی و علمگاهی جهت را عوض کنمنتظر زمان ایده آل نشونسبیت عام از زبان دکتر برتومورهای نخاعیآتاکسی مخچه ای خودایمنسلول عصبی، در محل خاص خودتاثیر رژیم گیاه خواری بر هوشیاری سنتی یا هوشیاری ایرادهای موجود در خلقت بشواهدی از دنیسوان(شبه نئجواب سنگ اندازیارزش حقیقی زبان قسمت دومخارق العاده و استثنایی بمشکلات روانپزشکی در عقب به مغز خزندگان خودت اجازیک جهش ممکن است ذهن انسانیک رژیم غذایی جدید، می تودرمان پوکی استخوانقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصبرخی اثرات مضر ویتامین دریواستیگمیننوآوری ای شگفت انگیز دانپیموزایدموسیقی هنر مایع استهفت سین یادگاری از میراث توانایی مغز و دیگر اجزای آشنا پنداریسندرم سردرد به دلیل افت فتبدیل سلولهای محافط به سهدف از خلقت رسیدن به ابزاابتدایی که در ذهن دانشمنشایسته نیست در جیب خود قرحفره در مغزاز انفجار بزرگ تا انفجار دفاع در برابر تغییر ساختمغز قلببهبود حافظه پس از رخدادهژنها ، مغز و ارادهدرمان سرگیجه بدون نیاز بقدرت عشقبررسی و اپروچ جدید بر بیمراه های جدید برای قضاوت رنور درونپیشینیان انسان از هفت میما انسانها چه اندازه نزدهمیشه عسل با موم بخوریمتکینگیافسردگی و ساختار مغزسیاره ی ابلهانتراشه ها روی مغزوقتی فهمیدی خطا کردی برگابزار بقا از نخستین همانشش مرحله تکامل چشمحلقه های اسرارآمیزاز تکینگی تا مغز از مغز تدو برابر شدن خطر مرگ و میمغز انسان برای شادمانی طبیماری وسواسکمردرد و علل آندرک کنیم ما همه یکی هستیملرزش ناشی از اسیب به عصببعد پنجمرشد مغز علت تمایل انسان بچیزی شبیه نور تو نیستپروتئین های ساده ی ابتداماده ای ضد التهابیهنر رها شدن از وابستگیتکامل زبان انسان از پیشیامید درمان کرونا با همانسایه را اصالت دادن، جز فرتشخیص ایدزویشن پروابزار بقای موجود زنده از ضررهای شکر بر سلامت مغزحرکات چشم، ترجمه کننده ی از تکینگی تا مغز از مغز تدیدگاه نارسای دوگانه ی ممغز حریص برای خون، کلید تبیماری، رساله ای برای سلکودکان میتوانند ناقل بی درد و درسمننژیتتفاوتهای جنسیتی راهی برازنجیرها را ما باید پاره کچگونه حافظه را قویتر کنیآن چیزی که ما جریان زمان محدودیت درک انسانهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر مشاهده بر واقعیت بانتروپی و هوشیاریسخن پاک و ثابتتعذیه ی ذهنواکسن کرونا از حقیقت تاتابزارهای بقا ازنخستین همعقیده ی بی عملحس و ادراک قسمت چهل و سوماز تکامل تا مغز، از مغز تدانش، قفل ذهن را باز میکننقش مرکز تنفس سلولی در بیبا خودت نجنگکایروپاکتیک چیستذهن تو همیشه به چیزی اعتقمنابع انرژی از نفت و گاز تلاشی جدید در درمان ام اسزیباترین چیز در افزایش سچالش هوشیاری و اینکه چرا آیا ما کالا هستیمهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان یک کتابخانه استجمجمه انسان های اولیهوجود قبل از ناظر هوشمنداجزای پر سلولی بدن انسان عواملی که برای ظهور لغت ااسکار، لگوی هوشمندداروی جدید برای میاستنی فناوری هوش مصنوعی نحوه خرموزی از نخستین تمدن بشرنقش خرچنگ های نعل اسبی دربازگشت به ریشه های تکاملکریستال زمان(قسمت اولمنبع هوشیاری کجاست قسمت چت جی پی تیتنها در برابر جهانزبان و بیان، در سایه پیشرتاثیر ترکیبات استاتین (سآیا امکان بازسازی اندامههوش مصنوعی به شناسایی کااولین دارو برای آتاکسی فجهان معناحس و ادراک قسمت شصت و ششاختلالات صحبت کردن در انعصب حقوق نورولوومداخله ی زیانبار انساناسرار بازسازی اندام هادخالت در ساختار ژنهافروتنی و غروربحثی درباره هوش و تفاوتهرویا حقی از طرف خدانقشه مغزی هر فرد منحصر بهگوهر با نظر دیگران سنگ نممنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتچرا ویروس کرونای دلتا واتو برای خزیدن خلق نشده ایسفر تجهیزات ناسا به مریخ تاثیر درجه حرارت بر عملکآیا رژیم غذایی گیاهی سلاهوش عاطفی قسمت هفتماین اندوه چیستسردرد سکه ایجهان ریز و درشتارتباط متقابل با همه ی حیخواب سالم عامل سلامتیمرز بین انسان و حیوان کجااعتقاد اشتباه، نتیجه ی ندر آستانه ی موج پنجم کوویفساد اقتصادی سیتماتیک دربرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱روزهای سختچند روش ساده برای موفقیتگذر زمان کاملا وابسته به منحنی که ارتباط بین معرفچسبیدن به خود، مانع بزرگ تومورهای ستون فقراتآتش منبع انرژیسلولهای ایمنی القا کنندهتاثیر رژیم گیاه خواری بر هوش، ژنتیکی است یا محیطیایستادن در برابر آزادی بشیشه ی بازالتی و سیلیکونجوسازی مدرنارزش حقیقی زبان قسمت سومخبر مهم تلسکوپ هابلمشاهده گر جدای از شیء مشابه نقاش بنگرمشاهده آینده از روی مشاهبه نقاش بنگریکی از علل محدودیت مغز امدرمان پوکی استخوانقانون مندی نقشه ژنتیکی مبرخی اختلالات عصبی مثانهریاضیات یک حس جدید استنوار مغز مشاهده ی غیر مستپیموزایدمیهمانهای ناخوانده عامل هم نوع خواری در میان پیشیتوازن مهمتر از فعالیت زیآشناپنداری چیستسوپاپ ها یا ترانزیستورهاتبر را بردارهر چیز با هر چیز دیگر در تابتذال با شعار دینشادی، پاداش انجام وظیفهحق انتخاباز بار خود بکاه تا پرواز دقیق ترین تصاویر از مغز امغز ما کوچکتر از نیم نقطهبهداشت خوابژنهای مشترک بین انسان و ودرمان سرگیجه بدون نیاز بقضاوت ممنوعبررسی ژنها در تشخیص بیماراه پیروزی در زندگی چیستنوروفیبروماتوزپیشرفت های جدید علوم اعصما انسانها چه اندازه نزدهمیشه، آنطور نیست که هستتکامل فردی یا اجتماعیاقلیت خلاقسیاره ابلهانتراشه ی هوش مصنوعی در مغزوقتی پر از گل شدی خودت را ابزار بقا از نخستین همانششمین کنگره بین المللی سحمله ویروس کرونا به مغزاز تکینگی تا مغز از مغز تدو داروی جدید برای میاستمغز انسان برای شادمانی طبیماری کروتز فیلد جاکوبکمردرد با پوشیدن کفش منادرک احساسات و تفکرات دیگلرزش عضله یا فاسیکولاسیوبعد از کرونارشد در سختی استنکاتی در مورد تشنجپروتز چشمماده، چیزی نیستهنر، پر کردن است نه فحش دتکامل ساختار رگهای مغزی امیدوار باش حتی اگر همه چساخت سلول عصبی حتی پس از تصویر خورشید یا خود خورشواقعیت فیزیکی، تابعی از ابزار بقای موجود زنده از ضعیف و قویحرکت چرخشی و دائمی کیهاناز تکینگی تا مغز از مغز تدژا وو یا اشنا پنداریمغز در تنهایی آسیب میبینبیندیشکودکان خود را مشابه خود تدرد باسن و پا به دلیل کاهمنابع انرژي پاک سرچشمه حتقلید مرحله ای نسبتا پیشزندگی فعال و مثبت روند آلنگاه من، نگاه تو و یا حقیآنچه ناشناخته است باید شمخچه فراتر از حفظ تعادلهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر نگاه ناظر هوشیار بانتظار گذر تندباد؟سختی ها رفتنی استتغییرواکسن کرونا ساخته شده توابزارهای بقای موجود زندهعلم و ادراک فقط مشاهده ی حس و ادراک قسمت نهماز تکامل تا مغز، از مغز تدانش، یک انسان را ناسازگنقش نگاه از پایین یا نگاهبا خدا باشکار امروز را به فردا نیندذهن خود را مشغول هماهنگیمنابع انرژی از نفت و گاز تمایل زیاد به خوردن بستنزیر فشار کووید چه باید کرچالش هوشیاری و اینکه چرا آیا ما تنها موجودات زنده هوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان باشجنین مصنوعیاجزایی ناشناخته در شکل گعوارض ازدواج و بچه دار شداساس انسان اندیشه و باور داروی جدید برای کاهش وزنفواید روزه داری متناوبرمز و رازهای ارتباط غیر کنقش داروهاي مختلف معروف بازخورد یا فیدبککریستال زمان(قسمت دوم)منبع هوشیاری کجاست قسمت چت جی پی تیتنهاییزبان و تکلم برخی بیماریهتاثیر تغذیه بر سلامت رواآیا انسان با مغز بزرگش اخهوش مصنوعی تعاملیاولین دروغجهان هوشمندحس و ادراک سی و هفتماختلالات عضلانی ژنتیکعصب سیاتیکمدارک ژنتیکی چگونه انساناصفهان زیبادر میان تاریکی و روشناییفرگشت و تکامل تصادفی محض بحثی درباره هوش و تفاوتهرویاها از مغز است یا ناخونقشه های مغزی جدید با جزیگویید نوزده و ایمنی ساکتمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتچرا پس از بیدار شدن از خوتو تغییر و تحولیسفر دشوار اکتشافتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا راهی برای رفع کم آبی هوش عاطفی قسمت یازدهاین ایده که ذرات سیاهچالسردرد عروقی میگرنجهان شگفت انگیزارتباط چاقی و کاهش قدرت بخواب سالم عامل سلامتی و یمرز جدید جستجو و اکتشاف، اعتماد به خوددر درمان بیماری مولتیپل فشار و قدرتبرین نت به جای اینترنتروش مقابله مغز با محدودیچندین ماده غذایی که ماننگذشته را دفن کنمنشأ اطلاعات و آموخته ها نسبت ها در کیهانتوهم فضای خالیآثار باستانی تمدن های قدسلولهای بنیادی مصنوعی درتاثیر رژیم گیاهخواری بر هیچ نقطه ای مرکزی تر از ااکنون را با همه ی نقص هایشکل های متفاوت پروتئین هجامعه ی آسمانیارزش خود را چگونه میشناسخدا موجود استمشاهدات آمیخته با اشتباهبه نادیدنی ایمان بیاوریافته های نوین علوم پرده درمان آرتروز با ورزش موضقانون گذاری و تکاملبرخی اصول سلامت کمرریتوکسیمابنوار مغز با توضیح دکتر فاپیچیدگی های مغزمگسمیوتونیک دیستروفیهمه چیز موج استتوسعه هوش مصنوعی قادر اسآشتی بهتر استسوپاپ ها یا ترانزیستورهاتحریک عمقی مغزهر جا که جات میشه، جات نیابداع دی ان ای بزرگترین دشب سیاه سحر شودحقیقت قربانی نزاع بین بی از بحث های کنونی در ویروسدل به دریا بزنمغز مانند تلفن استبوزون هیگز چیستژنهای هوش ، کدامنددرمان سرگیجه بدون داروقطار پیشرفتبررسی بیماری التهابی رودراه انسان شدن، راه رفتن ونورون هاي مصنوعی می توانپیشرفت در عقل است یا ظواهما اکنون میدانیم فضا خالهمکاری یا رقابتتکامل مادی تا ابزار هوشماقیانوس نادانیسیاره ابلهانتراشه ی بیولوژِیکوقتی تو از یاد گرفتن باز ابزار بقا از نخستین همانصبور باشحمایت از طبیعتاز تکینگی تا مغز از مغز تدو سوی واقعیتمغز انسان رو به کوچک تر شبیماری گیلن باره و بیمارکنفرانس تشنج هتل کوثر اصدرک تصویر و زبان های مخلتلزوم گذر انسان از حدها و بعد از کرونارشد، رسیدن به یک هدف نیستچگونه مولکول های دی ان ایپروتز عصبی برای تکلمماده، چیزی بیش از یک خلا هوموارکتوس ها ممکن است دتکامل شناخت انسان با کشفامیدواریساخت شبکه عصبی مصنوعی با تصویر در هم تنیدگی کوانتواقعیت چند سویهابزار بقای موجود زنده از طلوع و حقیقتحس متفاوتاز تکینگی تا مغز از مغز تدژاوو یا آشناپنداریمغز را از روی امواج بشناسبیهوش کردن در جراحی و بیمکودکان را برای راه آماده درد زانو همیشه نیاز به جرمنابع انرژی از نفت و گاز تقلید از روی طبیعتزندگی هوشمند در خارج از زنگاه مادی غیر علمی استآنچه واقعیت تصور میکنیم مخچه ، فراتر از حفظ تعادلهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر نگاه و مشاهده ناظر اندوه در دنیا استسرنوشتتغییر الگوی رشد مغزی با زواکسن آلزایمرابزارهای بقای از نخستین علم و روححس و ادراک قسمت چهارماز تکامل تا مغز، از مغز تدائما بخواننقش نظام غذایی در تکامل مبا طبیعت بازی نکنکار با یگانگی و یکپارچگیذهن سالممنابع بی نهایت انرژی در دتمایز یا کشف یگانگیزیرفون داروی ضد ام اسچالش هوشیاری و اینکه چرا آیا مصرف مولتی ویتامین ههوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان جدید از چه زمانی پاجنگ هفتاد و دو ملت همه را حس و ادراک قسمت بیست و چهاحیای بینایی نسبی یک بیمعید نوروز مبارکاستفاده از مغز، وزن را کمداروی جدید برای ای ال اسفیلمی بسیار جالب از تغییرمز گشایی از اتصالات مغزنقش درختان در تکاملبازسازي مغز و نخاع چالشی کریستال زمان(قسمت سوم)منبع هوشیاری کجاست قسمت نتایج نادانی و جهلتنهایی رمز نوآوری استزبان و شناخت حقیقت قسمت چتاثیر حرکات چشم بر امواج آیا احتمال دارد رویا از آهوش مصنوعی در کامپیوترهااولین سلول مصنوعیجهان هوشیارحس و ادراک- قسمت پنجاه و اختراع جدید اینترنت کوانعضلانی که طی سخن گفتن چقدمروری بر تشنج و درمان هایاصل بازخورددر مانهای کمر دردفراموش کارها باهوش تر هسبحثی درباره احساسات متفارویاهای پر رمز و حیرتی درنقشه با واقعیت متفاوت اسگوش دادن بهتر از حرف زدنمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتچرا ارتعاش بسیار مهم استتو جهانی هستی که خودش را سفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکآیاما مقهور قوانین فیزیکهوش عاطفی قسمت پنجماین ابتدای تناقض هاستسرطان کمیت گراییجهانی که نه با یک رخداد و ارتباط هوش ساختار مغز و ژخواب عامل دسته بندی و حفطمرزهای حقیقی یا مرزهای تاعتماد به خوددر سال حدود 7 میلیون نفر فضا و ذهن بازبرای یک زندگی معمولیروش های صرفه جویی در ایجاچندجهانیگریه ی ابر، رمز طراوت باغمنشاء کوانتومی هوشیاری انسبت طلایی، نشانه ای به ستوهم فضای خالی یا توهم فضآرامش و دانشسلام تا روشناییتاثیر رژِیم غذایی بر میگهیچ چیز همیشگی نیستاکوییفلکسشکل پنجم مادهجاودانگی مصنوعیاز فرد ایستا و متعصب بگذرخدا نور آسمان ها و زمین اخدا بخشنده است پس تو هم بمطالبه ی حق خودبه هلال بنگریاد گرفتن مداومدرمان ام اس(مولتیپل اسکلقانون جنگلبرخی اطلاعات روانشناسی مریسدیپلام تنها داروی تاینوار مغز ترجمه رخدادهای پیچیدگی های مغزی در درک زمیگرن و پروتئین مرتبط با همه چیز و هیچ چیزتوسعه برخی شغل ها با هوش آغاز فرایند دانستنسوپاپ ها یا ترانزیستورهاتحریک عمقی مغز در آلزایمهر حرکت خمیده می شود و هر ابزار هوش در حال ارتقا ازشبیه سازی میلیون ها جهان حقیقت آنطور نیست که به نظاز تلسکوپ گالیله تا تلسکدلایلی که نشان میدهد ما بمغز مادران و کودکان در زمبوزون هیگز جهان را از متلژنهای حاکم بر انسان و انسدرمان سرطان با امواج صوتقطره قطرهبررسی سیستم تعادلی بدن اراه بی شکستنورون های ردیاب حافظهپیشرفت ذهن در خلاقیت استما از اینجا نخواهیم رفتهمانند سازی در انسانتکامل مداومالکترومغناطیس شنوایی و هسیب یکسان و دیدگاه های متتربیت کودکان وظیفه ای مهوقتی ریشه ها عمیقند از چیابزار بقا از نخستین همانصبر لازمه ی پیروزی استحوادث روزگار از جمله ویراز تکینگی تا مغز از مغز تدولت یا گروهکمغز انسان رو به کوچکتر شدبیماری آلزایمر، استیل کوکنگره بین المللی سردرد ددرک حقیقت نردبان و مسیری لزوم سازگاری قانون مجازابعد از کرونا دلخوشی بیهوز گهواره تا گورچگونه میتوان با قانون جنپرورش مغز مینیاتوری انساماست مالیهورمون شیرساز یا پرولاکتتکامل، نتیجه ی برنامه ریامیدواری و مغزساخت شبکه عصبی با الفبای تصویر زیبا از سلولواقعیت چیستابزار بقای موجود زنده از طلای سیاهحس چشایی و بویاییاز تکینگی تا مغز از مغز تدگرگونی های نژادی و تغییمغز زنان جوانتر از مغز مربیهوشی در بیماران دچار اکوری گذرای ناشی از موبایدردهای سال گذشته فراموش منابع انرژی از نفت و گاز تقلید از طبیعتزندگی و دارایینگاه محدود و تک جانبه، مشآنچه حس می کنیم، نتیجه ی مخچه ابزاري که وظیفه آن فهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر نگاه انسان بر رفتااندوه دردی را دوا نمیکندسریع دویدن مهم نیستتغییر دیگران یا تغییر خوواکسن ایرانی کرونا تولیدابزارهای دفاعی و بقای موعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهحس و ادراک قسمت نوزدهماز تکامل تا مغز، از مغز تداروهای مصرفی در ام اسنقش نظریه تکامل در شناسابالاترین هدف از دولتکارهای کوچک، بی ارزش نیسمنابع جدید انرژیتمدن قدیمی ای در جنوب ایرزیرک ترین مردمچالش کمبود اندام برای پیآیا مغز تا بزرگسالی توسعهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان خطرناکترین موجودجنگ و تصور از جنگحس و ادراک قسمت بیست و یکاحیای بینایی نسبی یک بیمعامل کلیدی در کنترل کارآاستفاده از نظریه ی تکامل داروی جدید برای دیابتفیروز نادریرمز پیشرفت تواضع است نه طنقش ذهن و شناخت در حوادث بحتی علمی درباره تمایل بکشف مکانیسم عصبی خوانش پمنبع هوشیاری کجاست قسمت نجات در راستگوییتنبیه چقدر موثر استزبان و شناخت حقیقت قسمت اتاثیر دوپامین و سروتونینآیا احتمال دارد رویا از آهوش مصنوعی در تفکر خلاق ااوکرلیزوماب داروی جدید شجهان های بسیار دیگرحس و ادراک- قسمت بیست و پادامه بحث تکامل چشمغم بی پایانمرکز هوشیاری، روح یا بدن اصل در هم تنیدگی و جهانی در محل کار ارزش خودت را بفراموشی همیشه هم بد نیستبحثی درباره احساساتی غیررویای شفافنقص های سیستمی ایمنیگوشه بیماری اتوزومال رسسمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتچرا بیماری های تخریبی مغتو جدای از کیهان نیستیسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکآگاهی فراتر از آگاهیهوش عاطفی قسمت اولاینکه به خاطرخودت زندگی سرعت فکر کردن چگونه استجهانی که از یک منبع، تغذیارتباط پیوسته ی جهانخودآگاهی و هوشیاريمزایای شکلات تلخ برای سلاعتماد بی موردوراپامیل در بارداریدر عید نوروز مراقب تصادف فضای قلب منبع نبوغ استبرای پیش بینی آینده مغز دروش هایی برای کم کردن اضطنه ناامیدی بلکه ارتقاگربه شرودینگر و تاثیر مشمهمان ناخواندهنشانه های گذشته در کیهان توهم لیلیپوتی(ریزبینی)آرامش و سکونسلاح و راهزنیتاثیر سلامت دستگاه گوارشهیچ چیز، چقدر حقیقی استاکسی توسین و تکامل پیش اشکرگزار هر چیزی باش که داجایی برای یاد گرفتن باقی از مخالفت بشنوخدای رنگین کمانمطالبی در مورد تشنجبه کدامین گناه کشته شدندیاد بگیر فراموش کنیدرمان تومورهای مغزی با اقانون جنگلبرخی بیماری ها که در آن بریشه های مشترک همه ی موجونوار مغز در فراموشی هاپیوند قلب خوک، به فرد دچامیگرن و خوابهمه چیز کهنه میشودتوصیه های سازمان بهداشت آغاز فصل سرما و دوباره تکسوخت هیدروژنی پاکتداوم مهم است نه سرعتهرچیز با یک تاب تبدیل به ابزار بقا از نخستین همانشبیه سازی سیستم های کوانحقیقت افراداز تلسکوپ گالیله تا تلسکدنیا فریب و سرگرمیمغز چون ابزار هوش است دلیبی نهایت در میان مرزهاکفش و کتابدرمان ضایعات نخاعیلمس کوانتومیبررسی علل کمر درد در میانرابطه تشنج و اوتیسمنوروپلاستیسیتی چیستپیشرفتی مستقل از ابزار هما اشیا را آنطور که هستندهمجوشی هسته ای، انرژِی بتکامل چشمالکتروتاکسی(گرایش و حرکسیر آفرینش از روح تا مغز ترجمه ای ابتدایی از اسراویتنام نوعی کرونا ویروس ابزار بقا از نخستین همانصبر و واقعیتحکمت الهی در پس همه چیزاز تکینگی تا مغز از مغز تدوچرخه در کاهش دردهای کممغز ایندگان چگونه استبیماری الزایمرکنگره بین المللی سردرد ددرک دیگرانلزوم سازگاری قانون مجازابعد از کرونا دلخوشی بیهوزمین در برابر عظمت کیهانچگونه مغز ما، موسیقی را پپرکاری تیروئیدماست مالی با هوش انسانیهوش فوق العاده، هر فرد استکثیر سلول در برابر توقف امیدی به این سوی قبر نیستساختن آیندهتصویر زیبای اصفهانواقعیت چیستابزار بقای موجود زنده از طوفان فقر و گرسنگی و بی سحس و ادراک (قسمت اول )از تکینگی تا مغز از مغز تدانش قدرت استمغزهای کوچک بی احساسبیوگرافیکی غایب شدی تا نیازمند دلدردی که سالهاست درمان نشمنابع انرژی از نفت و گاز تقویت استخوان در گرو تغذزندگی بی دودنگاه کلی نگرآنها نمیخواهند دیگران رامخچه تاثیر گذار بر حافظههوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر نگاه انسان بر رفتااندوهگین نباش اگر درب یا سریعترین کامپیوتر موجودتغییر دادن ژنها آیا روزی واکسن اسپایکوژنابعاد و نیازهای تکاملیعلم به ما کمک میکند تا موحس و ادراک قسمت هفتماز تکامل تا مغز، از مغز تداروهای ام اسنقش هورمون های تیروئید دباهوش ترین و با کیفیت تریکارهایی بیش از طراحی و گپمناطق خاص زبان در مغزتمدن پیشرفته ی پیشینیانزیست شناسی کل در جزء فراکچالش دیدگاه های سنتی در بآیا همه جنایت ها نتیجه بیهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان عامل توقف رشد مغزجنگ داده هاحس و ادراک قسمت بیست و دواحتیاط در ورزش زانو در خاعادت همیشه خوب نیستاستفاده از هوش مصنوعی در داروی جدید ضد میگرنفیزیک مولکولها و ذرات در رمز بقای جهش ژنتیکینقش روی و منیزیم در سلامتبحث درباره پیدایش و منشا کشف مکانیسمی پیچیده در بمنبع هوشیاری کجاست قسمت نخاع ما تا پایین ستون فقرتهدیدهای هوش مصنوعیزبان و شناخت حقیقت قسمت دتاثیر دپاکین بر بیماری مآیا برای تولید مثل همیشه هوش مصنوعی در خدمت خلق وحايندگان چگونه خواهند دیدجهان هایی در جهان دیگرحس و ادراک- قسمت شصت و چهاداراوون تنها داروی تاییغم بی پایانمرکز حافظه کجاستاصل علت و تاثیردر چه مرحله ای از خواب ، رفراموشی و مسیر روحانیبخش فراموش شده ی حافظهروان سالمنقص در تشخیص هیجانات عامگوشت خواری یا گیاه خواریمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچرا حیوانات سخن نمی گوینتو دی ان ای خاص ميتوکندريسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکهوش عاطفی قسمت دهماینکه خانواده ات سالم باسطح آگاهی، رخدادهای زندگجهانی در ذهنارتباط انسانی، محدود به خودآگاهی و هوشیاريمسمومیت دانش آموزان بی گاعتیاد و تلاش های درمانی ورزش هوازی مرتب خیلی به قدرمان نگهدارنده ی اعتیادقفس ذهنبرای اولین بار دانشمندانروش هایی برای جلوگیری از نه به اعدامگزیده ای از وبینار یا کنفمهندسی ژنتیک در حال تلاش نشانه های پروردگار در جهتوهم چیستآرامش(سکوت) stillness و تکاپوسلسله مباحث هوش مصنوعیتاثیر عصاره تغلیظ شده گیهیچ وقت خودت را محدود به اکسکاربازپین در درمان تششکست حتمیجایی خالی نیستاز نخستین همانند سازها تجاذبهاز نخستین همانند سازها تخدایی که ساخته ی ذهن بشر مطالعه ای بیان میکند اهدبه امید روزهای بهتریادگیری مهارت های جدید ددرمان تشنجقانونمندی و محدودیت عالمبرخی بیماری های خاص که بدریشه های مشترک حیاتنوار مغز در تشخیص بیماری پیوند مغز و سر و چالشهای میگرن و روزه داریهمه چیز در زمان مناسبتوصیه های غیر دارویی در سآغاز مبهم آفرینشسودمندی موجودات ابزی بر تداخل مرزها و صفات با بینهز ذره، یک دنیاستابزار بقا از نخستین همانشبکه های مصنوعی مغز به درحقیقت انساناز تکنیکی تا مغز از مغز تدنیا مکانی بسیار اسرارآممغز چگونه صداها را فیلتر بی هیچ می ایی و بی هیچ میرکل اقیانوس در یک ذرهدرمانهای بیماری پارکینسلووفلوکساسینبرطرف کردن خشونت را از خارادیوی مغز و تنظیم فرکاننوروز مبارکپپوگستما به جهان های متفاوت خودهمراه سختی، اسانی هستتکامل و ارتقای نگاه تا عمالکترودهای کاشتنیسیستم تخلیه ی مغز بینشی نترس و آرمان هاویتامین E برای فعالیت صحابزار بقا از نخستین همانصبر بسیار بایدحافظه میتواند بزرگترین داز تکینگی تا مغز از مغز تدوچرخه سواری ورزشی سبک و مغز ابزار بقای برتر مادیبیماری ای شبیه آلزایمر و کنترل همجوشی هسته ای با هدرک درست از خود و هوشیاریلزوم عدم وابستگی به گوگل تفکر قبل از کارزمین زیر خلیج فارس تمدنی چگونه مغز پیش انسان یا همپرتوهای صادر شده از سیاهماشین دانشهوش مصنوعی می تواند بر احتأثیر نیکوتین سیگار بر مامیدی تازه در درمان سرطاساختن آینده، بهترین روش تصویربرداری فضاپیمای آمواقعیت های متفاوتابزار بقای موجود زنده از طوفان زیباییحس و ادراک (قسمت دوم )از تکینگی تا مغز از مغز تدانش محدود به ابعاد چهارمغز، فقط گیرندهبیوگرافیکیهان خود را طراحی میکنددرس گرفتن از شکست هامنابع انرژی از نفت و گاز تقویت حافظه یا هوش مصنوعزندگی در جمع مواردی را برنگاه انسان محدود به ادراآنژیوگرافی از مغزمخاطب قرار دادن مردم، کاهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر ویتامین دی بر بیمااندام حسی، درک از بخش هایسرگیجه از شایعترین اختلاتغییر زودتر اتصالات مغزیواکسن اسپایکوژن ضد کروناابعاد اضافه ی کیهانعلم بدون توقفحس و ادراک قسمت هفدهماز تکامل تا مغز، از مغز تداروهای تغییر دهنده ی سیذهت را روی چیزهای مفید متنقش هورمون زنانه استروژنباور و کیهان شناسیکاربرد روباتهای ريزنانومناطق خاصی از مغز در جستجتمدن بشری و مغز اخلاقیزیست شناسی باور حقیقت یا چاالش ها در تعیین منبع هوآیا هوش مصنوعی می تواند نهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وانسانیت در هم تنیده و متصجنبه های موجی واقعیتحس و ادراک قسمت بیست و سواحتیاط در تعویض داروهاعادت کن خوب حرف بزنیاستفاده از انرژی خلاداروی جدید ضد الزایمرفیزیک هوشیاریرمز جهاننقش روزه داری در سالم و جبحثي درباره هوش و تفاوتهکشف ارتباط جدیدی از ارتبمنبع هوشیاری کجاست قسمت53نخستین تمدن بشریتو یک معجزه ایزبان و شناخت حقیقت قسمت ستاثیر داروهای ضد التهاب آیا بزرگ شدن مغز فقط در دهوش مصنوعی در خدمت خلق وحايا اراده آزاد توهم است یجهان یکپارچهحساسیت روانی متفاوتادب برخورد با دیگرانغیرقابل دیدن کردن مادهمرکز حافظه کجاستاصل عدم قطعیت از کوانتوم در ناامیدی بسی امید استفراموشی آرمانبخش های تنظیمی ژنومروبات ها قول میدهندنقطه ی رسیدن به قلهگیلگمش باستانی کیستمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچرا حجم مغز گونه انسان درتو در میانه ی جهان نیستی سفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکهوش عاطفی قسمت دوماینترنت بدون فیلتر ماهواسعی کن به حدی محدود نشویجهان، تصادفی نیستارتباط از بالا به پایین مخودت را از اندیشه هایت حفمسمومیت دانش آموزان، قمااعتیاد را به دور بیندازورزش هوازی ، بهترین تمریدرمان نابینایان آیا ممکنقفس را بشکنبرای تمدن سازی، باید در بروش هایی ساده برای کاهش انه به اعدامگزارش یک مورد جالب لخته ومهندسی بدننشانه های بیداری روحیتوهم و خیالآزمون تجربی، راهی برای رسلطان جنگل یا صاحب ملکوتتاریک ترین بخش شبهیچ کاری نکردن به معنی چیاگر فقط مردم میفهمیدند کشگفت نیست من عاشق تو باشمشگفت انگیز بودن کیهانجاذبه و نقش آن در شکلگیریاز نخستین همانند سازها تخدایا جز تو که را دارممعماری، هندسه ی قابل مشابه بالا بر ستارگان نگاه کیادگیری هوش مصنوعی، عمیقدرمان جدید ALSقارچ بی مغز در خدمت موجودبرخی توجهات در ببمار پاررژیم های غذایی و نقش مهم نوار مغزی روشی مهم در تشخپیوند اندام از حیوانات بمیگرن سردردی ژنتیکی که بهمه چیز در زمان کنونی استتوصیه هایی در مصرف ماهیإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَسی و سه پل اصفهانترقی واقعی یا شعار ترقیهزینه ای که برای اندیشیدابزار بقا از نخستین همانشبکیه های مصنوعیحقیقت اشیااز تکینگی تا مغز و از مغز دنیای شگفت انگیز کوانتوممغز ناتوان از توجیه پیدابی ذهن و بی روحکلمات بلند نه صدای بلنددرماندگی به دلیل عادت کرلوب فرونتال یا پیشانی مغبزرگ فکر کنراز تغییرنوروز یا روز پایانیپایان، یک آغاز استما با کمک مغز خود مختاريمهمراهی میاستنی با برخی ستکامل و ریشه ی مشترک خلقتالگو نداشتیمسیستم تعادلی بدنتسلیم شدن از نورون شروع مویتامین E در چه مواد غذایابزار بقا از نخستین همانصد قدح، نفتاده بشکستحافظه های کاذباز تکینگی تا مغز از مغز تدوپامین قابل حل در آبمغز ابزار برتر بقابیماری ای شبیه ام اس مولتکنترل جاذبهدرک عمیق در حیواناتمقاومت به عوارض فشار خون تفکر ترکیبی در هوش مصنوعزمان چیستچگونه هموساپينس بر زمین پرتوزایی از جسم سیاهمبانی ذهنی سیاه و سفیدهوش مصنوعی و کشف زبان هایتأثیر نگاه انسان بر رفتاامگا سه عامل مهم سلامتساختار فراکتال وجود و ذهتصور ما ازمشکلات و واقعیواقعیت و مجازابزار بقای موجود زنده از طولانی ترین شبحس و ادراک قسمت 67از تکینگی تا مغز از مغز تدانش بی نهایتمغزتان را در جوانی سیم کشبیان ژن های اسکیزوفرنی دکیهانِ هوشیارِ در حال یادست و پا زدن در سایه؟منابع انرژی از نفت و گاز تقویت سیستم ایمنیزندگی در سیاهچالهنگاه از بیرون مجموعهآنان که در قله اند هرگز خمدل همه جانبه نگر ژنرالیهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر ویروس کرونا بر مغز انرژی بی پایان در درون هرتغییر عمودی سر انسان از پواکسن دیگر کرونا ساخته شابعاد بالاترعلم در حال توسعهحس و ادراک قسمت هجدهماز تکامل تا مغز، از مغز تداروهای ضد بیماری ام اس وذخیره ی شگفت انگیز اطلاعنقش ویتامین K در ترمیم اسباید از انسان ترسیدکاربرد روباتهای ريز، در منبع هوشیاری کجاست قسمت تمدن زیر آبزیست، مرز افق رویداد هستنابینایی در نتیجه ی گوشی آیا هوش مصنوعی زندگی بشرهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وانسانیت در برابر دیگرانجنسیت و تفاوت های بیناییحس و ادراک قسمت بیستماحساس گذر سریعتر زمانعادت کردن به نعمتاستفاده از سلول های بنیاداروی سل سپتفیزیک و هوشیاریرمز جهان خاصیت فراکتالنقش رژیم غذایی بر رشد و ابحثی جالب درباره محدودیتکشف جمجمه ای درکوه ایرهومنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمنخستین تصویر از سیاهچالهتو یک جهان در مغز خودت هسزبان جانسوزتاثیر داروی ضد تشنج سدیم آیا تکامل و تغییرات ژنتیهوش مصنوعی درمانگر کامپیايا اراده آزاد توهم است یجهان یکپارچهخفاش کور و انسان بینا؟ادراک ما درک ارتعاشی است غرور و علممرکز خنده در کجای مغز استاصل، روان و نفس استدر هم تنیدگی مرزها و بی مفرایند پیچیده ی خونرسانیبخش بزرگی حس و ادراک ما اروبات های ریز در درمان بینقطه ای بود و دگر هیچ نبوگیاه بی عقل به سوی نور میمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچرا خشونت و تعصبتوقف؛ شکستآپومورفین در پارکینسونسفری به آغاز کیهانتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش عاطفی قسمت سومایندرالشلیک فراموشیجهش های ژنتیکی مفید در ساارتباط بین هوش طبیعی و هوخودروهای هیدروژنیمسیر دشوار تکامل و ارتقااعداد بینهایت در دنیای مورزش و میگرندرمان های اسرار آمیز در آقله برای دیدن نه برای به برای خودآگاه بودن تو بایروش جدید تولید برقنه بدبخت بلکه نادانگشایش دروازه جدیدی از طرمهربانی، شرط موفقیتنظام مثبت زندگیتوهم وجودآزمون ذهنی گربه ی شرودینسم زنبور ، کلیدی برای وارتاریکی من و تو و گرد و غباهیچ کس مانند تو نگاه نمیکاگر میدانی مصیبت بزرگتر هیچ کس حقیقت را درون مغز اگر نیروی مغناطیس نباشد شگفت زده و حیران باشجبران از دست رفته هااز نخستین همانند سازها تخرما منبع بسیار خوب آنتی معنی روزهبه بالاتر از ماده بیندیشیادگرفتن، آغاز حرکت است درمان جدید میگرن با انتی قبل از آغازبرخی توصیه ها برای واکسیرژیم های غذایی و نقش مهم نوار مغز، مفید و بی خطرپیوند اندام حیوانات به امیگرن شدید قابل درمان اسهمه چیز، ثبت می شودتوضیحی ساده در مورد هوش مافت فشار خون ناگهانی در وسیلی محکم محیط زیست بر انتروس جریان انرژیهزینه سنگین انسان در ازاابزار بقا از نخستین همانشباهت مغز و کیهانحقیقت تنها چیزی است که شااز تکینگی تا مغز از مغز تدنیایی پر از سیاهچاله مغز و قلب در جنین موش مصنبی سوادی در قرن 21کلوزاپین داروی ضد جنوندرها بسته نیستلوتیراستامبزرگ شدن مغز محدود به دورراست دستی و چپ دستینورالژیپاکسازی مغزما بخشی از این جهان مرتبطهمراهی نوعی سردرد میگرنیتکامل ابزار هوش ، راه پر الگو و عادت را بشکن و در اسیستم دفاعی بدن علیه مغز تست نوار عصب و عضلهویتامین کاابزار بقا از نخستین همانصدای بم با فرکانس پایین، حافظه و اطلاعات در کجاست از تکینگی تا مغز از مغز تدورترین نقطه ی قابل مشاهمغز از بسیاری حقایق می گربیماری اسپینال ماسکولار کندر در بیماریهای التهابدرگیری قلب در بیماری ویرمقایسه رقابت و همکاریتفکر خلا ق در برابر توهم زمان و مکان، ابعاد کیهان چگونه هوشیاری خود را توسپرسش و چستجو همیشه باقی امباحث مهم حس و ادراکهوش مصنوعی یا حماقت طبیعتأثیر شیرینی های حاوی لواما شما از دید خفاش کور هساختار شبکه های مغزی ثابتصور از زمان و مکانواقعیت و انعکاسابزار بقای موجود زنده از طی یکصد هزار سال اخیر هرچحس و ادراک قسمت 74از تکینگی تا مغز- از مغز دانشمندان موفق به بازگردمغزتان را در جوانی سیمکشبیان حقیقتکیست هیداتید مغزدست کردن در گوشمنابع انرژی از نفت و گاز تلقین اطلاعات و حافظهزندگی زمینی امروز بیش از نگاه از دور و نگاه از نزدآنزیم تولید انرژی در سلومدل هولوگرافیک ژنرالیزههوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر ژنها بر اختلالات خانرژی تاریکتغییرات منطقه بویایی مغزواکسن دیگری ضد کرونا از داتفاق و تصادفعلم راهی برای اندیشیدن احس و ادراک قسمت هشتماز تکامل تا مغز، از مغز تداروی فامپیریدین یا نورلذره ی معین یا ابری از الکنقش ژنتیک در درمان اختلابابا زود بیاکاش شرف اجباری بود یا حتیمنبع هوشیاری کجاست قسمت تمدنی قدیمی در شمال خلیج زاویه نگاه ها یکسان نیستناتوانی از درمان برخی ویآیا هوش ارثی دریافتی از پهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان، گونه ای پر از تضادجنسیت و تفاوت های بیناییحس و ادراک قسمت دهماحساسات کاذبعادت بد را ترک کناستفاده از سلول های بنیاداروی ضد چاقیفیزیک آگاهیرنگ کردن، حقیقت نیستنقش رژیم غذایی در رشد و ابحثی در مورد نقش ویتامين کشف جدید تلسکوپ جیمز وبمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنخستین روبات های زنده ی جتو کجای جهانیزبان ریشه هایی شناختی استاثیر درجه حرارت بر مغزآیا جنین انسان، هوشمندی هوش مصنوعی درخدمت خلق وحای نعمت من در زندگیمجهان کنونی و مغز بزرگتریخفاش با شیوع همه گیری جدیغربال در زندگیمرگ چیستاصلاح خطا با رفتن بر مسیردر هم تنیدگی کوانتومیفرایند تکامل و دشواری هابخش بزرگتر کیهان ناشناختروبات کیاننقطه بی بازگشتگیاه خواری و گوشت خوار کدمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچرا در مغز انسان، فرورفتتولید مولکول جدید توسط هآپومورفین در پارکینسونسقوط درون جاذبه ای خاص، چتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش عاطفی قسمت ششمایا کوچک شدن مغزانسان الشلیک فراموشیجهش های ژنتیکی غیر تصادفارتباط شگفت مغز انسان و فخورشید مصنوعیمسئول صیانت از عقیده کیسبقا با سازگارترین فرد اسورزش بهترین درمان بیش فعدرمان های بیماری آلزایمرقله سقوطبرای رشد، باید از مسیر خطروش صحبت کردن در حال تکامنه جنگ و نه خونریزیپل جویی اصفهانموفقیت هوش مصنوعی در امتنظریه ی تکامل در درمان بیتوهم وجودآزمون ذهنی گربه شرودینگرسماگلوتید داروی کاهش دهنتاریکی و نورهیچ اندر هیچاگر نعمت فراموشی نبود بسشگفتی های نقشه ی ژنتیکیجدا کردن ناخالصی هااز نشانه ها و آثار درک شدخسته نباشی بابامعادله ها فقط بخش خسته کنبه جای محکوم کردن دیگران یادآوری خواب و رویادرمان جدید کنترل مولتیپلقبل از انفجار بزرگبرخی درمان های Spinal Muscular Atرژیم ضد التهابینوار مغز، ترجمه ی فعالیت پیوند سر آیا ممکن استمیدان مغناطيسي زمین بشر همه ی سردردها بی خطر نیستتیوتیکسن داروی ضد جنونافت هوشیاری به دنبال کاهسینوریپا داروی ترکیبی ضدتری فلوپرازینهزاران سال چشم های بینا وابزار بقا از نخستین همانشباهت مغز با کیهان مادیحقیقت خواب و رویااز تکینگی تا مغز از مغز تدنیا، هیچ استمغز و اخلاقبی شرمیکلید نزدیک و نگاه تو بر فدرهای اسرارآمیز و پوشیدهلوزالمعده(پانکراس)مصنوعبزرگ شدن تقریبا ناگهانی رجزخوانی هایی که امروز بنوسانات کوانتومی منبع ماپارادوکس ها در علمما تحت کنترل ژنها هستیم یهندسه ی پایه ایتکامل تکنولوژیالگوی بنیادین و هوشیاریسکوت و نیستیتست آر ان اس دز میاستنی گویتامین کا و استخوانابزار بقا از نخستین همانصرع و درمان های آنحافظه و اطلاعات در کجاست از تکینگی تا مغز از مغز تديدن با چشم بسته در خواب مغز به تنهایی برای فرهنگ بیماری اضطراب عمومیکندر علیه سرطاندرگیری مغز در بیماری کویمقابله ی منطقی با اعتراضتفاوت مغز انسان و میمون هزمان و گذر آن سریع استچگونه واکسن کرونا را توزپرسشگری نامحدودمبتکران خودشکوفاهوش مصنوعی گوگل به کمک تشتئوری تکامل امروز در درمامروز دانش ژنتیک هیچ ابهسادیسم یا لذت از آزار دادتصادف یا قوانین ناشناختهواقعیت تقویت شدهابزار بقای موجود زنده از طبیعت موجی جهانحس و ادراک قسمت 75از تکینگی تا مغز- از مغز دانشمندان نورون مصنوعی سمغط یک گیرنده استبیداری و خواب کدام بهتر اکیست کلوئید بطن سومدست آسمانمنابع انرژی از نفت و گاز تلاش ها برای کشف منابع جدزندگی زودگذرنگاه از درون قفس یا بیرونآواز خواندن در قفس، نشانمدل هولوگرافیک تعمیم یافهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر کلام در آیات کلام بانرژی تاریک که ما نمی توتغییرات مغز پس از 40 سالگیواکسن سرطاناتوبان اطلاعات و پلِ بینعلم ساختن برج های چرخانحس و ادراک قسمت هشتاد و ناز تکامل تا مغز، از مغز تداروی لیراگلوتیدALS نگاهی کامل بر بیماری وذرات کوانتومی زیر اتمی قنقش گرمایش آب و هوا در همباد و موجکتاب گران و پرهزینه شد ولمنبع هوشیاری کجاست قسمت تمرکز و مدیتیشنزاوسکا درمان گوشرناتوانی در شناسایی چهره آیا هوش سریعی که بدون احسهوش مصنوعی از عروسک تا کمتاثیر گیاه خواری بر رشد وانعطاف پذیری مکانیسمی علجهل مقدسحس و ادراک قسمت دوازدهماخلاق و علوم اعصابعادت دادن مغز بر تفکراستفاده از سلول های بنیاداروی ضد چاقیفیزیکدانان ماشینی برای ترنگین کماننقش زنجبیل در جلوگیری از بحثی در مورد نقش کلسیم و کشتن عقیده ممکن نیستمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنرمش های مفید برای درد زاتو کز محنت دیگران بی غمیزبان شناسی مدرن در سطح سلتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا جهان ذهن و افکار ما مهوش مصنوعی ساخته هوش طبیای همه ی وجود منسرگردانیجهان کاملی در اطراف ما پرخلا، حقیقی نیستمقالاتمرگ و میر پنهاناصول انجام برخی نرمش ها ددر هم تنیدگی کوانتومی و پفرایند حذف برخی اجزای مغبخش دیگری در وجود انسان هروح و آب حیاتنمیتوان با بیرون انداختنگیرنده باید سازگار با پیمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچرا ذرات بنیادی معمولاً تولید مثل اولین ربات های آب زندگی است قسمت چهارمسلول های مغزی عامل پارکیتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش عاطفی بیشتر در زنانایا این جمله درست است کسیشنا در ابهای گرم جنوب نیاجهش های بیماری زا، معمولارتباط شگفت انگیز مغز انخوش قلبی و مهربانیمسئولیت جدیدبقا در ازای بیماریورزش در کمر درددرمان های بیماری اس ام ایقلب های سادهبرای زندگی سالم، یافتن تروشهای نو در درمان دیسک بچه زیاد است بر من که در ایپل خواجو اصفهانموفقیت در تفکر استنظریه ی تکامل در درمان بیتوهم بی خداییآزادی عقیده، آرمانی که تسندرم کووید طولانیتاریکی خواهد ترسیدتاریخ همه چیز را ثبت کردههیچگاه از فشار و شکست نتراگر نعمت فراموشی نبود بسشگفتی های زنبور عسلجدایی خطای حسی استاز نظر علم اعصاب یا نرووسخطا در محاسبات چیزی کاملمعجزه های هر روزهبه خوبی های دیگران فکرکنیاری خدا نزدیک استدرمان جدید ام اسقبرستان ها با بوی شجاعتبرخی روش های تربیتی کودکرژیم غذایی حاوی تخم مرغ ونوار عصب و عضلهپیوند سر، یکی از راه حلهامیدان های مغناطیسی قابل همه جا خیر بکارتیک و اختلال حرکتیافتخار انسانسیگار عامل افزایش مرگ ومتری فلوپرازینهستي مادي ای که ما کوچکترابزار بقا از نخستین همانشباهت های ریشه ای چند بیمحقیقت در علم، هرگز نهایی از تکینگی تا مغز از مغز تدندان ها را مسواک بزنید تمغز و اخلاقبی عدالتی در توزیع واکسن کلام و زبان، گنجینه ای بسدرون قفس یا بیرون از آنلیروپریم داروی ترکیبی ضدبزرگترین خطایی که مردم مرحم مصنوعینوشیدن چای برای مغز مفید پاسخ گیاهان در زمان خوردمانند آب باشهندسه ی رایج کیهانتکامل جریان همیشگی خلقتالگوبرداری از طبیعتسکوت، پر از صداتشنچ پانایوتوپولوس تشنج ویتامین کا در سبزیجاتابزار بقا از نخستین همانضایعه ی شبکه لومبوساکرالحافظه و اطلاعات در کجاستاز تکینگی تا مغز از مغز تدی متیل فومارات(زادیوا)(مغز بیش از آنچه تصور میشوبیماری بیش فعالیکوچ از محیط نامناسبدرگیری مغز در بیماران مبمقابله با کرونا با علم استفاوت ها و تمایزها کلید بزمان و صبرچگونه آن شکری که می خوریمآلودگی هوا چالش قرن جدیدمتواضع باشهوش مصنوعی گوگل به کمک تشتئوری تکامل در پیشگیری و انفجار و توقف تکاملی نشاسازگاری با محیط بین اجزاتضادهای علمیواقعیت خلا و وجود و درک مابزار بقای موجود زنده از طبیعت بر اساس هماهنگیحس و ادراک قسمت 78از تکینگی تا مغز- از مغزتدانشمندان یک فرضیه رادیکنفرت، اسیب به خود استبیست تمرین ساده برای جلوکپسول ژری لاکتدست بالای دستمنابع انرژی از نفت و گاز تلاش های جدید در ALSزندگی سلول در بدن، جدای انگاه از درون مجموعه با نگآینه در اینههوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر کپسول نوروهرب بر نانرژی خلا ممکن استتغییرات آب و هوایی که به واکسن سرطاناتوسوکسیمایدعلایم کمبود ویتامین E را حس و ادراک قسمت هشتاد و شاز خود رها شوداروی تشنجی دربارداریفقر داده ها در هوش مصنوعیذرات کوانتومی زیر اتمی قنقش پیش زمینه ها و اراده باد غرور و سر پر از نخوت وکتاب زیست شناسی باورمنبع هوشیاری کجاست قسمت تمرکز بر هدفزبان فرایند تکاملی برای نادیدنی ها واقعی هستندآیا هشیاری کوانتومی وجودهوش مصنوعی از عروسک تا کمتاثیر گیاه خواری بر رشد واهرام مصر از شگفتی های جهجهان فراکتالحس و ادراک قسمت سوماخلاق پایه تکامل و فرهنگعارضه جدید ویروس کرونا ساستفاده از سلول های بنیاداروی ضد تشنج با قابليت تفال نیکورهبر حقیقینقش زبان در سلطه و قدرت ابحثی در مورد حقیقت فضا و گل خاردار، زیباستمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنرمش های مفید در سرگیجهتو پیچیده ترین تکنولوژی زبان شناسی نوین نیازمند تاثیر درجه حرارت بر عملکآیا جهش های ژنتیکی، ویروهوش مصنوعی، اتفاقات و تحای آنکه نامش درمان و یادشسربازان ما محققا غلبه می جهان پیوستهادغام میان گونه های مختلخلا، خالی نیستتاثیر ویتامین دی بر بیمامرگ و میر بسیار بالای ناشاصول توسعه ی یک ذهن کاملدر هم تنیدگی کوانتومی و دفراتر از دیوارهای باوربخشیدن دیگران یعنی آرامشروح در جهانی دیگر استنمیتوان بر سیاه سیاه نوشگالکانزوماب، دارویی جدیمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچراروياها را به یاد نمی آتولید یا دریافت علمآب زندگی است قسمت هفتمسلول های بنیادیتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش عاطفی در زنان بیشتر اایا ابزار هوشمندی یا مغز شناخت و معرفت، و نقش آن دجهش تمدنی عجیب و شگفت انسارتباط شگفت انگیز مغز انخوش خیالی و خوش بینیمسئولیت در برابر محیط زیبقای حقیقی در دور ماندن اوزن حقیقی معرفت و شناختدرمان های جدید ALSقلب و عقلبرخی ملاحظات در تشنج های روشهای شناسایی قدرت شنوانه عدم مطلق بلکه عدم با قپلاسمای غالبمولکول ضد پیرینظریه ی تکامل در درمان بیتوهم تنهاییآزار دیگری، آزار خود استسندرم گیلن باره به دنبال سندرم پیریفورمیستاریخ، اصیل نیست و ساخته هیپرپاراتیروئیدیسماگر با مطالعه فیزیک کوانشانس یا نتیجه ی تلاشجریان انرژی در سیستم های از نظر علم اعصاب اراده آزخطا در محاسبات چیزی کاملمعجزه ی چشمبه خودت مغرور نشوژن همه چیز نیستدرمان جدید ای ال اس، توفرقدم زدن و حرکت دید را تغیبرخی سلولهای عصبی در تلارژیم غذایی سالم و ضد التهنوار عصب و عضلهپیوندهای پیچیده با تغییرمیدان های کوانتومی خلاهمیشه چیزی برای تنهایی دتیکاگرلور داروی ضد انعقاافراد آغاز حرکت خودشان رسیاهچاله هاترک امروزهستی ما پس از شروعی چگال ابزار بقا از نخستین همانشباهت کیهان و مغزحقیقت راستین انسان علم باز تکینگی تا مغز از مغز تده روش موفقیتمغز و سیر تکامل ان دلیلی بیمار 101 ساله، مبتلا به سکلام، در تحولی شگفت آور بدرون آشفته ی تو و ظاهر خنلیس دگرامفتامین یا ویاسبزرگترین درد از درون است رحم مصنوعینوعی سکته مغزی ، وحشتناک پختگی پس از چهل سالگي به ماه رجبهندسه بنیادینتکامل داروینی هنوز در حاالتهاب شریان تمپورالسکته مغزیتشنج چیستویتامین بی 12 در درمان دردابزار بقا از نخستین همانضایعه ی عروقی مخچهحافظه ی هوش مصنوعیاز تکینگی تا مغز از مغز تدین اجباریمغز برای فراموشی بیشتر کبیماری تی تی پیکوچک شدن مغز از نئاندرتادرگیری مغزی در سندرم کووملاحظه های اخلاقی دربارهتفاوت ها را به رسمیت بشنازمان واقعیت است یا توهمچگونه انتظارات بر ادراک آلودگی هوا و ویروس کرونامجموعه های پر سلولی بدن مهوش مصنوعی الفاگوتئوری جدید، ویران کردن گانقراض را انتخاب نکنیدستم با شعار قانون بدترین تظاهر خوابیده ی مادهوالزارتان داروی ضد فشار ابزار بقای موجود زنده از طعمه ی شبکه های ارتباط اجحس و ادراک قسمت 82از تکینگی تا مغز، از مغز دانشمندان ژنی از مغز انسنقاشی هایی با بوی گذشته یبیش از نیمی از موارد انتقکامپیوتر سایبورگدستورالعمل مرکز کنترل بیمنابع انرژی از نفت و گاز تلاش های جدید در درمان فرزندگی، مدیریت انرژینگاه حقیقی نگاه به درون اآیندههوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر کپسول نوروهرب بر تانرژِی برای ایجاد اضطرابتغییرات تکاملی سر انسان واکسن ضد اعتیاداتصال مغز و کامپیوترعلایم کمبود ویتامین E را حس و ادراک قسمت پنجماز درخواست ها جدا شوداروی جدید ALSفلج نخاعی با الکترودهای ذرات کوانتومی زیر اتمی قنقش آتش در رسیدن انسان بهبار مغز بر دو استخوانکتاب طبیعت در قالب هندسهمنبع هوشیاری کجاست قسمت تمرکز بر امروززبان متغیرنادانی در قرن بیست و یکم،آیا واکنش های یاد گرفته وهوش مصنوعی از عروسک تا کمتاثیر گیاه خواری بر رشد واولویت بندی ها کجاستجهان قابل مشاهده بخش کوچحس و ادراک قسمت سی و هشتماختلاف خانوادگی را حل کنعدم توقف تکامل در یک اندااستفاده از سلول های بنیاداروی ضد تشنج با قابليت تفاکسیبتروی و منیزیم در تقویت استنقش زبان در سلطه و قدرت اگل درون گلدانمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنرمش های موثر در کمردردتو آرامش و صلحیزبان، نشان دهنده ی سخنگو تاثیر درجه حرارت بر عملکآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجهوش احساسیایمپلانت مغزیسردرد میگرنجهان پیوستهادغام دو حیطه علوم مغز و خلاصه ای از مطالب همایش مصفحه اصلیمرگ و سوال از قاتلاصول سلامت کمردر هر سوراخی سر نکنفرد موفقبخشش، عقلانی یا غیر عاقلروح رهایینمای موفقیتگام کوچک ولی تاثیرگذارمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچراروياها را به یاد نمی آتولید پاک و فراوان انرژیآب زندگی است قسمت اولسلول های بنیادی منابع و اتاثیر رو ح و روان بر جسمهوش عاطفی در زنان بیشتر اایا بیماری ام اس (مولتیپشناخت حقیقت یا آرزوهای گجهشهای مفید و ذکاوتی که دارتباط غیرکلامی بین انساخوشبختی چیستمستند جهان متصلبلندی در ذهن ما درک بلندیوزوز گوشدرمان های جدید میگرنقلب یا مغزبرخی مرزهای اخلاق و علوم روشی برای بهبود هوش عاطفنهایت معرفت و شناخت درک عپمبرولیزوماب در بیماری چمولتیپل اسکلروز در زنان نظریه ی ریسمانتوهم جداییآسيب میکروواسکولاریا آسمواد کوانتومی جدید، ممکننظریه تکامل در درمان بیمتوهم جدایی و توهم علمآسیب ها ناشی از آلودگی هوسندرم پیریفورمیستازه های اسکیزوفرنی(جنوهاوکينگ پیش از مرگش رسالاگر تلاش انسان امروز براشانس یا تلاشجریان انرژی در سیستم های از نظر علم اعصاب اراده آزخطای ادراک کارمامعجزه ی علمبه دنبال رستگاری باشژن همه چیز نیستدرمان جدید سرطانقدرت مردمبرخی سيناپسها طی تکامل و رژیم غذایی ضد التهابینوار عصب و عضلهپیوندی که فراتر از امکانمیدان بنیادین اطلاعاتهمیشه چشمی مراقب و نگهباتیروفیبان موثر در سکته ی افراد بی دلیل دوستدار تو سیاهچاله های فضایی منابعترکیب آمار و ژنتیکهشت توصیه برای کاستن از دابزار بقا از نخستین همانشباهت زیاد بین سلول هاي عحقیقت غیر فیزیکیاز تکینگی تا مغز از مغز تدهن، بزرگترین سرمایهمغز کوانتومیبیمار مرکز تنفس سلولیکلرال هیدرات برای خواباندروغ نگو به خصوص به خودتلا اکراه فی الدینبسیاری از مجرمان، خودشانرسم عاشق کُشی و شیوهٔ شهرنیکولا تسلاپدیده خاموش روشن در پارکماپروتیلینهندسه در پایه ی همه ی واکتکامل داروینی هنوز در حاامواجی که به وسیله ی ماشیسال سیزده ماههتشنج و حرکات شبه تشنجی قاویتامین بی هفدهابزار بقا از نخستین همانضایعات در عصب زیر زبانیحافظه انسان و حافظه ی هوشاز تکینگی تا مغز از مغز تدین، اجباری نیستمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟بیماری دویککوچکی قلبدرگیری مغزی در سندرم کووملاحظات بیهوشی قبل از جرتفاوت های بین زن و مرد فقزمان پلانکچگونه به سطح بالایی از هوآلودگی هوا و پارکینسونمجرم، گاهی قربانی استهوش مصنوعی از عروسک های بتا 20 سال آینده مغز شما به انواع سکته های مغزیستم، بی پاسخ نیستتظاهری از ماده است که بیدواکنش های ناخودآگاه و تقابزار بقای موجود زنده از ظهور امواج مغزی در مغز مصحس و ادراک قسمت 87از تکینگی تا مغز، از مغز دانشمندان پاسخ کوانتومی چقدر به چشم اعتماد کنیمبیشتر کمردردها نیازی به کاهش مرگ و میر ناشی از ابدغدغه نتیجه ی نادانی استمنابع انرژی از نفت و گاز تلاش های جدید در درمان سرزندان ذهنینگاه دوبارهآینده ی انسان در فراتر ازهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر کپسول نوروهرب بر سانسولینتغذیه بر ژنها تاثیر داردواکسن علیه سرطاناثر مضر مصرف طولانی مدت رعلائم عصبی آلزایمر، با احس و ادراک قسمت پنجاهاز روده تا مغزداروی جدید s3 در درمان ام فلج بل، فلجی ترسناک که آنرفلکس وتری با توضیح دکتر نقش انتخاب از طرف محیط، نبار بزرگ ایستادن بر دو پاکتاب، سفری به تاریخمنبع هوشیاری کجاست قسمت تمساح حد واسط میان مغز کوزبان مشترک ژنتیکی موجودانازوکلسینآیا یک، وجود داردهوش مصنوعی از عروسک تا کمتاثیر گیاهخواری بر رشد و اولین قدم شناخت نقص های خجهان موازی و حجاب هاحس و ادراک قسمت سی و ششماختلال خواب فرد را مستعد عدم درکاستیفن هاوکینگ در مورد هداروی ضد تشنج توپیراماتفاجعه ی جهل مقدسرویا و واقعیتنقش سجده بر عملکرد مغزگل زندگیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنرمشهای مهم برای تقویت عتو افق رویداد جهان هستیزبان، وسیله شناسایی محیطتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا خداباوری محصول تکاملهوش احساسیایمپلانت مغزی و کنترل دو سردرد میگرن در کودکانجهان پر از چیزهای اسرار آارتقا و تکامل سنت آفرینش خلاصه ای از درمان های جدیسوالات پزشکیمرگ انتقال است یا نابود شاضطراب و ترسدر والنتاین کتاب بدید همفرد یا اندیشهبدون پیر فلکروزه داری متناوب، مغز را نمایش تک نفرهگامی در درمان بیماریهای منبع هوشیاری در کجاست؟ قچراغ های متفاوت و نور یکستولید اندام با چاپ سه بعدآب زندگی است قسمت دومسلول های بدن تو پیر نیستنتاثیر روده بر مغزهوشمندی کیهانایا بدون زبان میتوانیم تشناخت درون، شناخت بیرون؛جهشهای مفید و ذکاوتی که دارتروز یا خوردگی و التهاخوشبختی دور از رنج های ممشکل از کجاستبلوغ چیستوسواس، بیماری استدرمان های جدید در بیماری قلب دروازه ی ارتباطبرخی نکات از گاید لاین پرروشی جدید در درمان قطع نخنهایت در بی نهایتپنج اکتشاف شگفت آور در موموجود بی مغزی که می تواندنظریه تکامل در درمان بیمتوهم جسمآسیب روانی شبکه های اجتمسندرم پای بی قرارتازه های بیماری پارکینسوهاوکينگ پیش از مرگش رسالاگر خواهان پیروزی هستیشاهکار قرنجریان انرژی در سیستم های از واقعیت امروز تا حقیقتخطای حسمعجزه ی علم در کنترل کرونبه زودی شبکه مغزی به جای ژن هوش و ساختارهای حیاتی درمان جدید سرطانقدرت و شناخت حقیقتبرداشت مغز ما از گذر زمانرژیم غذایی ضد دردنوار عصب و عضله مهم در تشپیوستگی همه ی اجزای جهانمیدازولام در درمان تشنج همیشه اطمینان تو بر خدا بتکنولوژی های جدید و حالتافزایش قدرت ادراکات و حسسیاهچاله ها، دارای پرتو ترکیب حیوان و انسانو هر کس تقوای خدا پیشه کنابزار بقا از نخستین همانشباهت زیاد بین سلول هاي عحقیقت غیر قابل شناختاز تکینگی تا مغز از مغز تدو ویژگی انتزاع و قدرت تجمغز آیندگان چگونه است ؟بیماری لبر و نابینایی آنکم کردن کالری روشی سودمندریای خدالاموژین داروی ضد اوتیسم؟بسیاری از بیماری های جدیرساناها و ابر رساناها و عنیاز به آموزش مجازی دیجیپروژه ی ژنوم انسانیماجرای جهل مقدسهندسه زبانِ زمان استتکامل داروینی هنوز در حاامیوتروفیک لترال اسکلروسانسور از روی قصد بسیاری تشنج عدم توازن بین نورون ویتامین دی گنجینه ای بزرابزار بقا از نخستین همانضرورت زدودن افکارحباب های کیهانی تو در تواز تکینگی تا مغز از مغز تدیوار همه اش توهم بودمغز بزرگ چالش است یا منفعبیماری دیستروفی میوتونیکوچکترین چیز یک معجزه اسدرگیری اعصاب به علت میتوممانتین یا آلزیکسا یا ابتفاوت های تکاملی در مغز وزمان به چه دلیل ایجاد میشچگونه باغبانی باعث کاهش آلزایمرمحل درک احساسات روحانیهوش مصنوعی از عروسک های بتا بحر یفعل ما یشاانیس بی کسانستون فقرات انسان دو پا جلتعویض دارو در تشنجواکنش به حس جدیدابزار بقای موجود زنده از ظرف باید پر شود چه با چرک حس و ادراک قسمت چهلاز تکینگی تا مغز، از مغز دانشمندان اولین سلول مصننقش قهوه در سلامتیبا هوش مصنوعی خودکار روبکاهش التهاب ناشی از بیماذهن ما از در هم شکستن منبمنابع انرژی از نفت و گاز تلاش های جدید شرکت نورالزونیسومایدنگاهی بر قدرت بینایی دراآینده ی علم و فیزیک در60 ثهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر کپسول نوروهرب بر سانسولین هوشمندثبت و دستکار ی حافظهواکسنی با تاثیر دوگانه ااثرات فشار روحی شدیدعلت خواب آلودگی بعد از خوحس و ادراک قسمت پنجاه و یاز سایه بگذرداروی جدید لنفوم و لوکمیفلج خوابرفتار مانند بردهنقش اتصالات بین سلولهای بار سنین ابزار هوشمندی اکتابخانهمنبع هوشیاری کجاست قسمت تنفس هوازی و میتوکندریزبان چهار حرفی حیات زمیننباید صبر کرد آتش را بعد آیا کیهان می تواند یک شبیهوش مصنوعی از عروسک تا کمتاثیر انتخاب از طرف محیط اولین مورد PML به دنبال تکجهان ما میتواند به اندازحس و ادراک قسمت سیزدهماختلال در شناسایی حروف و عدالت برای من یا برای همهاستیفن هاوکینگ در تفسیر داروی ضد جنون در درمان تیفاصله ها در مکانیک کوانتبحثی در مورد عملکرد لوب فرویا و کابوسنقش غذاها و موجودات درياگلوله ی ساچمه ایمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتچرا ماشین باید نتایج را پتو انسانی و انسان، شایستزدودن نقص از هوش مصنوعیتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا دلفین ها می تواند از هوش بشری تهدید برای بشریایمپلانت مغزی کمک میکند سردرد میگرنی در کودکانجهان پر از چیزهای جادویی ارتقا یا بازگشت به قبل ازخم شدن فضا-زمانپیامهای کاربرانمرگ تصادفیاطلاع رسانی اینترنتیدر یک فراکتال هر نقطه مرکفرد حساس از نظر عاطفی و ببدون بار گذشتهروزه داری و التهاب زیانبچند نرمش مفید برای کمردرگامی در درمان بیماریهای منبع هوشیاری در کجاست؟(قنزاع بین جهل و علم رو به پتولید سلولهای جنسی از سلآب زندگی است قسمت سومسلول بنیادی و ای ال استاثیر روزه داری بر سلامت هوشیاری و وجودایا تکامل هدفمند استشناسایی تاریخچه ی تکاملیجوانان وطنارزش های وارونهخانه ی تاریکمشکلات نخاعیبلعیدن ستاره توسط سیاهچایک پیام منفرد نورون مغزی درمان های جدید سرطانقلب روباتیکبرخی نرمش ها برای درد زانروشی جدید در درمان نابیننهادینه سازی فرهنگ اختلاپول و شادی