از تکینگی تا مغز از مغز تا سیاهچاله قسمت دوم

از تکینگی تا مغز از مغز تا سیاهچاله قسمت دوم:

از ابتدا تا رسیدن به مغز، پیشرفتی واضح را در سیر حرکت موجودات می بنییم. و این فرایند هرچند تا رسیدن به مغز، از ماهیان تا خزندگان و پرندگان و پستانداران گذشته است ولی چون رازی مخفی ماند و آنچه توانست این سیر را کشف کند و تکامل را در خلقت ببیند، محصولی است که سالها بعد از ماهیان و خزندگان و پرندگان آمد.

این فاصله از خزنده تا انسان، هرچند در مقیاس های مادی بسیار طولانی است ولی در مسیر برگشت از مغز تا خزنده و پرنده، زمانی طولانی را نگذرانده است. از زمانی- که داروین این سیر را در فسیل ها کشف کرد تا امروز، چیزی کمتر از 150 سال می گذرد و حتی از زمانی- که داروین از روی زمین تا لایه های زیرین زمین گذر کرد و توانست اکتشافات بزرگی را از میلیون ها سال تکامل به دست بیاورد- حدود 60 سال بیشتر طول نکشید.

محصول فرایند تکامل یعنی مغز در سایه مشاهدات و دیدن ها در زمانی بسیار سریع توانست میلیون ها سال را مرور کند و به عبارتی آن را از سکوتی- که برابر با نیستی است- به حقیقتی قابل مشاهده تبدیل کند و این واقعا شگفت انگیر است.

مغز- که در حقیقت هماهنگ کننده ابزارهای مشاهده و لمس و حس و ادراک است- ناگهان در طی چند سال توانست میلیون ها سال را مرور کند و این مرور، محدود به یافته های داروین و غیر داروین نیست و امروز مغزانسان به وسیله تکنولوژی های جدید و تلسکوپ های پیشرفته، میتواند تا عمق تاریخ یعنی تا میلیاردها سال قبل را مشاهده کند. این حرکت به سوی ابتدای تاریخ و حرکت به سوی سیاه چاله- که اخیرا به وسیله دانشمند آمریکایی کتی بومن کشف شده است- نشان میدهد هرچند ما از ابتدای این جهان بسیار فاصله زمانی داریم ولی در سایه محصول خلقت یعنی مغز و شناخت، میتوانیم در زمانی بسیار کوتاه، تا ابتدای میلیارد سال برویم و ابتدای تاریخ خود را ببینیم.

رسیدن به مغز، دشوار و طولانی بوده است ولی اکنون در سایه مغز و شناخت، بازگشت، آسان و سریع است. و از امروز ما یعنی مغز تا رسیدن به ابزار هوش برتر از مغز هم فاصله ها بسیار است ولی در آینده، بازگشت و مشاهده امروز ما در سایه ابزار هوشی قدرتمندتر از مغز، بسیار سریع و آسان خواهد بود و شاید به زمانی بیشتر از یک چشم بر هم زدن نیاز نداشته باشد!!

این تلسکوپ ها ومشاهده حقیقت، در زمانی گالیه را در معرض اتهام نادان ها قرا داد و جردانوبرونو را به کشتن داد ولی کشف حقیقت با تلسکوپ، با وجود ریخته شدن خون مشابهان جردانو برنو متوقف نماند و این تلسکوپ ها جسورانه و کنجکاوانه در عمق تاریخ آفرینش می پوید به آن امید که این بار جردانو برنوهای دیگری کشته نشوند و حتی اگر کشته هم شوند حس کنجکاوی انسان امروز- که در مواردی میکوشد از همه موانع و محدودیت های شناختی بگذرد- آرام و قرار نخواهد گرفت!!

از خزنده تا پرنده، مسیری طولانی تا سیاهچاله!

ارکیوپترکس یا نخستین پرنده- که حدود 150 میلیون سال قبل منقرض شد- از پرندگانی است که دارای دندان می باشد و این مشخصه ای است که بین پرندگان و خزندگان، جمع می کند و واسط بین خزندگان و پرندگان است و اولین پرنده ای است که روی بدنش دارای پر است.

دمی بلند و طویل دارد و مانند شکل انتقالی بین دایناسورها و پرندگان است و قدیمی ترین حیوان فسیلی است که به عنوان پرنده شناخته میشود.

این پرنده در دوره ژوراسیک و پیش از 144 تا 159 میلیون سال قبل، زندگی میکرد. نمونه های فسیل شده، اشاره دارد حجم آرکیاپتریکساز کوچک مانند گنجشک تا بزرگ مانند مرغ متغیر بود. خصوصیاتی مانند بالهای تکامل یافته و جمجمه شبیه جمجمه پرندگان داشت. فسیل آرکیاپتریکس در سال 1860 در باواریا پیدا شد. این موجودات، به خاطر بال و پا و وجود پر، از دسته پرندگان به حساب آمده است.

این اختلاف هست که آیا پرنده درختی یا زمینی بدون قدرت پرواز است و فسیلی از آن در سال 1983 در جنوب تگزاس پیدا شد و ببروتوافیس نامیده شد و پرنده ای ابتدایی بود که دانشمندان معتقدند 75 میلیون سال قبل از آرکیاپتریکس زندگی میکرده است.

آرکیوپتریکس در اواخر دوره ژوراسیک فوقانی در جنوب آلمان، در حدود 150 میلیون سال قبل زندگی میکرد و اروپا ىر اين دوره مجمع الجزایری بود که از جزر دریا ایجاد شده بود.

آرکیوپتریکسحجمی به اندازه یک کلاغ داشت. این موجود بیش از اشتراکاتش با پرندگان جدید، اشتراکاتی با دایناسورهای کوچک داشت به خصوص شباهت آن با دایناسور درومایوسوریدس و دایناسور ترو-اودونتیس جالب است: دو فک با دندان های تیز و سه انگشت دارای چنگال و دمی بلند و انگشتان ثانویه برای شکار داشت- که میتوانست بسیار باز شود.

این مشخصات از آرکیوپتریکس به عنوان یک فسیل واضح انتقالی بین دایناسورهای پرنده و پرندگان یاد میکند و به این ترتیب آرکیوپتریکسنقشی مهم را در مطالعات پرندگان و دایناسورها دارد.

همه فسیل های آرکیوپتری

کس نشانه هایی از پر دارند و اینها نشان میدهد که تکامل پر، پیش از دوره ژوراسیک بالایی شروع شده است، زیرا پری که در این موجودات پیدا شده است شکل ابتدایی از پر پرندگان است. اولین فسیل آرکیوپتریکس فقط دوسال پس از انتشار کتاب چارلز داروین با عنوان اصل گونه ها کشف شد و در آن زمان، آرکیوپتریکس به عنوان تاییدی بر نظریه داروین بود و از آن زمان به عنوان دلیل اصلی بر اصل و ریشه پرندگان هم بوده است. آرکیوپتریکس میتوانست پرواز کند ولی روش پرواز آن کاملا متفاوت از پرندگان بود.

ما تحت کنترل ژنها هستیم یزمین زیر خلیج فارس تمدنی ویتامین دی گنجینه ای بزرارزش حقیقی زبان قسمت دومتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز بزرگ چالش است یا منفعسریعترین کامپیوتر موجودکاهش التهاب ناشی از بیمااضطراب و ترسجمجمه انسان های اولیهچیزی خارج از مغزهای ما نیعضلانی که طی سخن گفتن چقدآیا ما تنها موجودات زنده بحثی درباره هوش و تفاوتهدرمان جدید میگرن با انتی هوش مصنوعی گوگل به کمک تشاگر نعمت فراموشی نبود بستولید سلولهای جنسی از سلماه رجبزندگی هوشمند در خارج از زواکنش های ناخودآگاه و تقارزش حقیقی زبان قسمت سومتاثیر انتخاب از طرف محیط مغز بزرگ چالشهای پیش روسرگیجه از شایعترین اختلاکایروپاکتیک چیستاطلاعاتی عمومی در مورد مجنسیت و تفاوت های بیناییخواب عامل دسته بندی و حفطچگونه مغز پیش انسان یا همافراد آغاز حرکت خودشان رمقالاتآیا مغز تا بزرگسالی توسعبحثی درباره احساسات متفافلج بل، فلجی ترسناک که آندرمانهای بیماری پارکینسهوش مصنوعی گوگل به کمک تشاگر تلاش انسان امروز براتوانایی مغز و دیگر اجزای ماپروتیلینزیباترین چیز در افزایش سواکسن سرطاناز نظر علم اعصاب یا نرووستاثیر ترکیبات استاتین (سمغز حریص برای خون، کلید تسردرد و علتهای آنکاربرد روباتهای ريزنانواطلاعاتی عمومی در مورد مجنسیت و تفاوت های بیناییخودآگاهی و هوشیاريچگونه هموساپينس بر زمین افزایش قدرت ادراکات و حستاثیر ویتامین دی بر بیماآیا هوش ارثی دریافتی از پبحثی درباره احساساتی غیرفلج خوابدرک فرد دیگر و رفتارهای اهوش مصنوعی الفاگوابزار هوش در حال ارتقا ازتوازن مهمتر از فعالیت زیمبانی ذهنی سیاه و سفیدزیرفون داروی ضد ام اسواسطه ها د رمسیر ایجاد مغاز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر دپاکین بر بیماری ممغز زنان جوانتر از مغز مرسردرد تنشنکاربرد روباتهای ريز، در بلندی در ذهن ما درک بلندیجهش های ژنتیکی مفید در ساخودآگاهی و هوشیاريچگونه آن شکری که می خوریمالکتروتاکسی(گرایش و حرکصفحه اصلیآیا هوش سریعی که بدون احسبخش دیگری در وجود انسان هفلج خواب چیستدرک و احساسهوش مصنوعی از عروسک تا کابزارهای بقای موجود زندتوسعه برخی شغل ها با هوش مجموعه های پر سلولی بدن مزبان چهار حرفی حیات زمینوراپامیل در بارداریاز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر داروهای ضد التهاب مغزهای کوچک بی احساسسردرد سکه ایکجای مغز مسئول پردازش تجبه زودی شبکه مغزی به جای جهش های ژنتیکی غیر تصادفخطا در محاسبات چیزی کاملچگونه انتظارات بر ادراک التهاب شریان تمپورالسوالات پزشکیآیا هشیاری کوانتومی وجودبرنامه و ساختار پیچیده مفیلمی بسیار جالب از تغییدرک احساسات و تفکرات دیگهوش مصنوعی از عروسک تا کابزارهای پیشرفته ارتباط توصیه های غیر دارویی در سمحل درک احساسات روحانیزبان و بیان، در سایه پیشرورزش هوازی مرتب خیلی به قاز آغاز خلقت تا نگاه انساتاثیر داروی ضد تشنج سدیم مغزتان را در جوانی سیمکشسرعت فکر کردن چگونه استکشف مکانیسم عصبی خوانش پبوزون هیگز چیستجهشهای مفید و ذکاوتی که دخطا در محاسبات چیزی کاملچگونه باغبانی باعث کاهش امیوتروفیک لترال اسکلروپیامهای کاربرانآیا واکنش های یاد گرفته وبرین نت به جای اینترنتفیزیکدانان ماشینی برای تدرک تصویر و زبان های مخلتهوش مصنوعی از عروسک تا کابزارهای دفاعی و بقای موتوصیه هایی در مصرف ماهیمحل درک احساسات روحانی دزبان و تکلم برخی بیماریهورزش هوازی ، بهترین تمریاز تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش قهوه در سلامتیشلیک فراموشیکشف مکانیسمی پیچیده در ببیماری گیلن باره و بیمارجهشهای مفید و ذکاوتی که ددفاع در برابر تغییر ساختچگونه جمعیت های بزرگ شکل امگا سه عامل مهم سلامتسایتهای دیگرآیا آگاهی پس از مرگ از بیبرای پیش بینی آینده مغز دفرگشت و تکامل تصادفی محض درک عمیق در حیواناتهوش مصنوعی از عروسک تا کاثر مضر مصرف طولانی مدت رتوضیحی ساده در مورد هوش ممحدودیت های حافظه و حافظزبان و شناخت حقیقت قسمت چورزش و میگرناز تکنیکی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش مهاجرت در توسعه نسل اشنا در ابهای گرم جنوب نیکشف ارتباط جدیدی از ارتببیماری ای شبیه ام اس مولتجاذبه و نقش آن در شکلگیریدقیق ترین تصاویر از مغز اچگونه جمعیت های بزرگ شکل امروز دانش ژنتیک هیچ ابهآیا امکان بازسازی اندامهبرخی نکات از گاید لاین پرفراموش کارها باهوش تر هسدرگیری اعصاب به علت میتوهوش مصنوعی از عروسک تا کاثرات مفید قهوهتکامل چشممخچه ، فراتر از حفظ تعادلزبان و شناخت حقیقت قسمت اورزش بهترین درمان بیش فعاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش هورمون های تیروئید دشناخت و معرفت، و نقش آن دکشف جمجمه ای درکوه ایرهوبیماری بیش فعالیحافظه و اطلاعات در کجاست دلایلی که نشان میدهد ما بچگونه حافظه را قویتر کنیانفجار و توقف تکاملی نشاآیا انسان با مغز بزرگش اخبرخی اثرات مضر ویتامین دفراموشی همیشه هم بد نیسترقیبی قدرتمند در برابر مهوش مصنوعی از عروسک تا کماثرات مضر ماری جواناتکامل ابزار هوش ، راه پر مخچه ابزاري که وظیفه آن فزبان و شناخت حقیقت قسمت دورزش در کمر درداز تکینگی تا مغز و از مغز تاثیر درجه حرارت بر عملکنقش ژنتیک در درمان اختلاشناسایی سلول های ایمنی اگنجینه ای به نام ویتامین بیماری تی تی پیحافظه و اطلاعات در کجاست دو ویژگی انتزاع و قدرت تجنگاهی بر قدرت بینایی دراانگشت نگاری مغز نشان میدآیا احتمال دارد رویا از آبرخی اختلالات عصبی مثانهفرایند حذف برخی اجزای مغرموزی از نخستین تمدن بشرهوش مصنوعی از عروسک تا کماجزای پر سلولی بدن انسان تکامل زبانمدارک ژنتیکی چگونه انسانزبان و شناخت حقیقت قسمت سوزوز گوشاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش انتخاب از طرف محیط، نشواهدی از دنیسوان(شبه نئگیاه خواری و گوشت خوار کدبیماری ضعف عضلات نزدیک بحافظه و اطلاعات در کجاستديدن با چشم بسته در خواب نگاهی بر توانایی اجزاي باندوهگین نباش اگر درب یا آیا احتمال دارد رویا از آبرخی بیماری ها که در آن بفرد حساس از نظر عاطفی و برمز و رازهای ارتباط غیر کهوش مصنوعی در کامپیوترهااجزایی ناشناخته در شکل گتکامل ساختار رگهای مغزی مروری بر تشنج و درمان هایزبان، وسیله شناسایی محیطیک پیشنهاد خوب برای آسان از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش اتصالات بین سلولهای شاهکار قرنگالکانزوماب، دارویی جدیبیماریهای تحلیل عضلانی احس چشایی و بویاییدی متیل فومارات(زادیوا)(ناتوانی از درمان برخی ویانسان قدیم در شبه جزیره عآیا برای تولید مثل همیشه برخی توجهات در ببمار پارقانون مندی نقشه ژنتیکی مرویای شفافهوش مصنوعی در خدمت خلق وحاحساس گذر سریعتر زمانتکامل شناخت انسان با کشفمرکز خنده در کجای مغز استسفر نامه سفر به بم و جنوب یکی از علل محدودیت مغز اماز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش حفاظتی مولکول جدید دشبیه سازی میلیون ها جهان گامی در درمان بیماریهای بیهوش کردن در جراحی و بیمحس و ادراک (قسمت اول )دژا وو یا اشنا پنداریناتوانی در شناسایی چهره انسان جدید از چه زمانی پاآیا بزرگ شدن مغز فقط در دبرخی سيناپسها طی تکامل و قارچ بی مغز در خدمت موجودروبات های ریز در درمان بیهوش مصنوعی در خدمت خلق وحاخلاق و علوم اعصابتئوری تکامل امروز در درمتئوری تکامل در پیشگیری و مرگ انتقال است یا نابود شسفرنامه سفر به بم و جنوب یادگیری مهارت های جدید داز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش حیاتی تلومر دی ان آ دشبیه سازی سیستم های کوانگاهی لازم است برای فهم و بیوگرافیحس و ادراک (قسمت دوم )دژاوو یا آشناپندارینخاع ما تا پایین ستون فقرانسان عامل توقف رشد مغزآیا تکامل و تغییرات ژنتیبررسي علل احتمالي تغيير قدرت انسان در نگاه به ابعروح رهاییهوش مصنوعی درمانگر کامپیاختلال در شناسایی حروف و تا 20 سال آینده مغز شما به مراحل ارتقای پله پله کیهسفرنامه سفر به بم و جنوب یادآوری خواب و رویااز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش داروهاي مختلف معروف شباهت زیاد بین سلول هاي عگاهی مغز بزرگ چالش استبیوگرافیحس و ادراک قسمت چهارمدانشمندان ژنی از مغز انسنخستین تصویر از سیاهچالهانعطاف پذیری مکانیسمی علآیا خداباوری محصول تکاملبررسی و اپروچ جدید بر بیملوب فرونتال یا پیشانی مغروزه داری و بیمار ی ام اس هوش مصنوعی درخدمت خلق وحاختلالات مخچههوش مصنوعی ساخته هوش طبیاختلالات حرکتی در انسانتاثیر مشاهده بر واقعیت بمزایای شکلات تلخ برای سلسفرنامه سفر به بم و جنوب ژن هوش و ساختارهای حیاتی از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش روزه داری در سالم و جشباهت زیاد بین سلول هاي عگذر زمان کاملا وابسته به بیان ژن های اسکیزوفرنی دحس و ادراک قسمت پنجمدانشمندان روش هاي جدیدی نرمش های مفید در سرگیجهاولین هیبرید بین انسان وآیا دلفین ها می تواند از بررسی سیستم تعادلی بدن البخند بزن شاید صبح فردا زروش مقابله مغز با محدودیهوش احساسیاختلالات صحبت کردن در انتاثیر نگاه انسان بر رفتامسیر دشوار تکامل و ارتقاسفرنامه سفر به بم و جنوب ژن یا نقشه توسعه مغز و نقاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر رو ح و روان بر جسمنقش رژیم غذایی در رشد و اشش مرحله تکامل چشمگربه شرودینگر و تاثیر مشبیست تمرین ساده برای جلوحس و ادراک قسمت سومدانشمندان روشی برای تبدینرمشهای مهم برای تقویت عاولین مورد پیوند سر در انآیا دست مصنوعی به زودی قابررسی علل کمر درد در میانلرزش ناشی از اسیب به عصبروش های صرفه جویی در ایجالزوم سازگاری قانون مجازاروش هایی ساده برای کاهش اهوش احساسیادامه بحث تکامل چشمتاثیر نگاه انسان بر رفتامشکلات نخاعیسلولهای بنیادی مصنوعی درژنها نقشه ایجاد ابزار هواز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش زبان در سلطه و قدرت اششمین کنگره بین المللی سگزیده ای از وبینار یا کنفبیشتر کمردردها نیازی به حساسیت روانی متفاوتداروهای مصرفی در ام اسچرا مغزهای ما ارتقا یافت اولین تصویر در تاریخ از سآیا رژیم غذایی گیاهی سلابزرگ شدن مغز محدود به دورلزوم سازگاری قانون مجازاروش صحبت کردن در حال تکامهوش عاطفی بیشتر در زنانادغام میان گونه های مختلتاثیر ویتامین دی بر بیمامشاهده آینده از روی مشاهسلسله مباحث هوش مصنوعیژنها ، مغز و ارادهاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش زبان در سلطه و قدرت اصرع و درمان های آنگزارش یک مورد جالب لخته وبا هوش مصنوعی خودکار روبخلاصه ای از مطالب همایش مداروهای ضد بیماری ام اس وچرا حیوانات سخن نمی گویناولین سلول مصنوعیآیا راهی برای رفع کم آبی بسیاری از بیماری های جدیممانتین یا آلزیکسا یا ابروشهای نو در درمان دیسک بهوش عاطفی در زنان بیشتر اادغام دو حیطه علوم مغز و تاثیر ژنها بر اختلالات خمغز ما کوچکتر از نیم نقطهسم زنبور ، کلیدی برای وارژنهای هوش ، کدامنداز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش غذاها و موجودات درياضررهای مصرف شکر و قند بر گشایش دروازه جدیدی از طربارداری بدون رحمخواندن ، یکی از شستشو دهنداروی فامپیریدین یا نورلچرا حجم مغز گونه انسان دراوکرلیزوماب داروی جدید شآیاما مقهور قوانین فیزیکتفاوت مغز انسان و میمون همنابع انرژي پاک سرچشمه حروشهای شناسایی قدرت شنواهوشیاری کوانتومیارتقا و تکامل سنت آفرینش تاثیر کپسول نوروهرب بر نمغز چون ابزار هوش است دلیسودمندی موجودات ابزی بر کلرال هیدرات برای خواباناز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر رژیم گیاهخواری بر نقش غذاها و موجودات درياضررهای شکر بر سلامت مغزپمبرولیزوماب در بیماری چبازگشت از آثار به سوی خداخواب سالم عامل سلامتیداروی تشنجی دربارداریچرا در مغز انسان، فرورفتايندگان چگونه خواهند دیدآزمون ذهنی گربه شرودینگرتفاوتهای جنسیتی راهی برامولتیپل اسکلروز در زنان روشی برای بهبود هوش عاطفهوش، ژنتیکی است یا محیطیارتوکين تراپی روشی جديد تاثیر کپسول نوروهرب بر تمغز چگونه صداها را فیلتر سیاهچاله و تکینگی ابتدایکمردرد و علل آناز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر عصاره تغلیظ شده گینقش غذاها و موجودات درياطی یکصد هزار سال اخیر هرچپنج اکتشاف شگفت آور در موبازسازي مغز و نخاع چالشی خواب سالم عامل سلامتی و یداروی جدید s3 در درمان ام چراروياها را به یاد نمی آايا اراده آزاد توهم است یإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَتقلید مرحله ای نسبتا پیشمواد کوانتومی جدید، ممکنروشی جدید در درمان قطع نخهیچگاه از فشار و شکست نترارتباط میکروب روده و پارتاثیر کپسول نوروهرب بر سمغز آیندگان چگونه است ؟سیاره ابلهانکمردرد با پوشیدن کفش منااز تکینگی تا مغز- از مغز تبدیل تراکت صوتی مصنوعی نقشه مغزی هر فرد منحصر بهظهور امواج مغزی در مغز مصپیموزایدبحتی علمی درباره تمایل بداروی جدید ضد میگرنچراروياها را به یاد نمی آايا اراده آزاد توهم است یتلقین اطلاعات و حافظهموجود بی مغزی که می تواندروشی جدید در درمان سکته مهاوکينگ پیش از مرگش رسالارتباط چاقی و کاهش قدرت بتاثیر کپسول نوروهرب بر سمغز انسان ایا طبیعتا تماسیاره ابلهانکنفرانس تشنج هتل کوثر اصاز تکینگی تا مغز- از مغز تبدیل سلولهای محافط به سچند جهانیعلم به ما کمک میکند تا موپیچیدگی های مغزی در درک زبحث درباره پیدایش و منشاداروی ضد تشنج با قابليت تنزاع بین جهل و علم رو به پای آنکه نامش درمان و یادشتلاش هایی در بیماران قطع موجودات مقهور ژنها هستندريتوکسيمب در درمان ام اسهاوکينگ پیش از مرگش رسالارتباط هوش ساختار مغز و ژتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز انسان برای شادمانی طسیر آفرینش از روح تا مغز کنگره بین المللی سردرد داز تکینگی تا مغز- از مغزتتری فلوپرازینچندین ماده غذایی که ماننعلایم کمبود ویتامین E را پیوند مغز و سر و چالشهای بحثی در مورد نقش ویتامينداروی ضد تشنج با قابليت تنزاع بین علم و نادانی رو ایندرالتلاشی برای درمان قطع نخامیهمانهای ناخوانده عامل ریواستیگمینهدف از تکامل مغزارتباط انسانی، محدود به تاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز انسان برای شادمانی طسیستم تعادلی بدنکنگره بین المللی سردرد داز تکینگی تا مغز، از مغز تری فلوپرازینچه زیاد است بر من که در ایعلایم کمبود ویتامین E را پیوند سر، یکی از راه حلهابحثی جالب درباره محدودیتداستانها و مفاهیمی اشتبانزاع بین علم و جهل رو به پایا کوچک شدن مغزانسان التلاشی جدید در درمان ام اسمیگرن سردردی ژنتیکی که برژیم غذایی حاوی تخم مرغ وهزینه ای که برای اندیشیدارتباط شگفت مغز انسان و فتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز انسان رو به کوچک تر شسیستم دفاعی بدن علیه مغز کندر در بیماریهای التهابازدواج های بین گونه ای، رتسلیم شدن از نورون شروع مچهار میلیارد سال تکامل بعلت خواب آلودگی بعد از خوپیشینیان انسان از هفت میبحثی در مورد نقش کلسیم و در مانهای کمر دردنظریه تکامل در درمان بیمایا ابزار هوشمندی یا مغز تمایل زیاد به خوردن بستنمیدان مغناطيسي زمین بشر راه های جدید برای قضاوت رهستي مادي ای که ما کوچکترارتباط شگفت انگیز مغز انتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز انسان رو به کوچکتر شدسکته مغزیکوچک شدن مغز از نئاندرتااستفاده از هوش مصنوعی در تشنج چیستچهار ساعت پس از کشتار خوکعوارض ازدواج و بچه دار شدپیشرفتی مستقل از ابزار هبحثی در مورد عملکرد لوب فدر چه مرحله ای از خواب ، رهفت چیز که عملکرد مغز تو ایا بیماری ام اس (مولتیپتمدن قدیمی ای در جنوب ایرمکانیزمهای دفاعی در برابراه های جدید برای قضاوت رهستی ما پس از شروعی چگال ارتباط شگفت انگیز مغز انتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز ایندگان چگونه استساخت شبکه عصبی با الفبایکودک ایرانی که هوش او از استیفن هاوکینگ در مورد هتغییر الگوی رشد مغزی با زنوار مغزی روشی مهم در تشخعید نوروز مبارکپاسخ گیاهان در زمان خوردبحثی درباره هوش و تفاوتهدر هم تنیدگی کوانتومی و پهفت سین یادگاری از میراث ایا بدون زبان میتوانیم تتمساح حد واسط میان مغز کوما انسانها چه اندازه نزدراه پیروزی در زندگی چیستو هر کس تقوای خدا پیشه کنارتباط غیرکلامی بین انساتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز ابزار برتر بقاساخت شبکه عصبی مصنوعی با کودکان خود را مشابه خود تاستیفن هاوکینگ در تفسیر تغییر زودتر اتصالات مغزینورون هاي مصنوعی می توانعامل کلیدی در کنترل کارآپختگی پس از چهل سالگي به بحثی درباره هوش و تفاوتهدرمان های بیماری آلزایمرهمیشه عسل با موم بخوریمایا تکامل هدفمند استتنفس هوازی و میتوکندریما انسانها چه اندازه نزدرشته نوروایمونولوژی و نقویتامین E برای فعالیت صحارتروز یا خوردگی و التهاتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز برای فراموشی بیشتر کساختار شبکه های مغزی ثابکوری گذرای ناشی از موبایاستخوان های کشف شده، ممکتغییر عمودی سر انسان از پنوروپلاستیسیتی چیستعسل طبیعی موثر در کنترل بپرورش مغز مینیاتوری انسابحثی درباره هوش و تفاوتهدرمان های جدید میگرنهوموارکتوس ها ممکن است دایرادهای موجود در خلقت بتنفس هوازی و میتوکندریما با کمک مغز خود مختاريمرشد مغز علت تمایل انسان بویتامین E در چه مواد غذایارزش حقیقی زبان قسمت اولتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز بزرگ چقدر مفید هست ؟سخن پاک و ثابتکی غایب شدی تا نیازمند دلاصول سلامت کمرثبت امواج الکتریکی در عصنوشیدن چای برای مغز مفید عصب حقوق نورولووآلزایمربحثی درباره هوش و تفاوتهدرمان های رایج ام اسهوش مصنوعی می تواند بر احاگر نعمت فراموشی نبود بستو دی ان ای خاص ميتوکندري