ساخت شبکه عصبی مصنوعی با دی ان ای راهی برای پیشبرد مغز

ساخت شبکه عصبی مصنوعی با دیانای، راهی دیگر برای پیشبرد قدرت مغز انسان

DNA
مجموعه ای متشکل از نوکليوتيدهاست- که در حقیقت نقشه ای برای حیات بر روی کره زمین است؛ زبان خاصی که با آن زندگی بر کره زمین جریان می یابد و با جلو عقب کردن کلمات و حروف در این زبان، جملات جدید ساخته می شود. اين نقشه، هرچند از ابتداي خلقت، وجود داشته ولی جلوه های هدف آن، یعنی ایجاد مغز و ابزار هوش و توسعه آن، جز در چند میلیون سال اخيراتفاق نیفتاده است و این، کندی رسیدن به هدف نهايي، نشان دهنده لزوم پله ها و گام های ابتدايي و برنامه ای کاملا قانون مند است تا بتوان این ساختمان بزرگ را بنا کرد.

نقشه روی DNA، به سوی ساخت ابزار هوش مادی ما پیش می رود و همین ابزار هوش مادی، هرچند دارای نارسایی های فراوانی است، ولی حداقلی برای رسیدن به پله های ارتقای بیشتر انسان است.

هر چند این ابزار، در تنگناهای عالم مادی ما گم است و مقهور بسیاری از نالايقي هاي دنیاست ولی حداقلی برای پیوستن به فراماده و جهانهايي در نزدیکي زندگي ماست.

DNA
دارای نقشه این ابزار قدرتمند است ولی کارايی این نقشه، میلیون ها سال، به طول انجامید تا به مغز انسان امروز برسد، ولی این تصور که همین ابزار خودخواه، هدف غایی از خلقت زبان حیات، بر کره زمين است، اندیشه کاملي نیست. تاریخ تکامل انسان نشان میدهد این ابزار به تنهایی، نه تنها تمدن ساز و فرهنگ ساز نیست، بلکه گاهی بزرگ و حجیم شدن آن، کار دست موجود زنده میدهد.

در سلسله مباحث تفاوت هوش و اندازه مغز در نژادهای مختلف در همین کانال مفصل به این مطلب پرداخته شد.(توصیه ميشود جهت بررسی بیشتر، به این سلسله مقالات مراجعه شود.)

مشکل دیگر و خطرناک در هوش انسان امروز، متوقف کردن پیشرفت تکامل از طریق حذف انتخاب طبیعی، به دست انسان باهوش امروز است. امروز ژنهای معیوب، زندگي می کنند، ناتوانها با کمک ابزارهاي جانبي، توانا میشوند و بیماری های خطرناک، درمان مي گردند و ژن هاي بیمار به نسل های بعد منتقل مي شود و خود این موضوع، باعث کند شدن فرگشت و تکامل می شود.

ولی راه دیگری برای پيشبرد تکامل هست و آن مداخله خود انسان در تکامل و پيشبرد مصنوعی آن، با مداخله بر سلول های بنیادی و یا زبان ژنتیکی حيات است.

نمونه اين مداخلات، ساخت مغز مصنوعی است که در قسمتهای قبلی این کانال، مقاله مربوط به آن منتشر شد و اکنون باز پخش مي شود:

(یکی از علل محدودیت مغز امروز ما، پیشرفت های جدید پزشکی است!

در گذشته موجودات ضعیف تر و بیمار- که صاحب ژنهای معیوب بودند- به وسيله انتخاب طبیعی حذف می شدند ولی امروز، پیشرفت های پزشکی، مانع از حذف اینهاست. بیماران، درمان مي شوند و افرادی که در گذشته قابلیت داشتن فرزند، نداشتند صاحب فرزند می شوند و ژن های بیمار خود را به نسل بعد منتقل می کنند. و به این ترتیب ژن های ناسازگار و بیمار، باقی میماند و حتی تعداد بیماران و ژنهای معیوب آنها بیشتر می شود.

امروز طبیعت، در توسعه دادن ابزار هوشمندی و مغز، با سد پیشرفت های پزشکی و علمی ما مواجه است!

در این تنگنا، چگونه میتوان ابزار هوش یا مغز را توسعه داد؟

همانگونه که توسعه آن امروز با مداخله انسان، متوقف شده است، توسعه آن نيز بدون مداخله انسان، غیر ممکن است زیرا انتخاب خشن طبیعی، در برابر قدرت انسان و توسعه پزشکی، امروز قادر نیست ژن های معیوب را در جدال بین حیوان باهوش تر و کم هوش تر یا بگوئیم انسان ضعیف تر و قدرتمندتر حذف کند. امروز مداخله انسان سبب شده است اثر حذف کنندگی طبیعت خشن، بر طرف شود و با حذف نسبي انتخاب طبیعی، سیر تکامل انسان امروز، وابسته به ارتقای موجود ضعیف تر با دستان انسان امروز و نه حذف انسان ضعیف تر با گزینش طبیعت است.

زمانی گزینش طبیعت، می درید و پاره میکرد و موجود تواناتر باقی می ماند ولی امروز، دستانی هنرمند در انسان باهوش، هست نمي درد و پاره نمی کند و در بند نمی سازد(منظور عالمان و دانشمندانی است که علم خود را در خدمت بشریت و در درمان بيماران به کار گرفته اند و نه دانشمندان کاسبی که علم را برای بازاريابي به کار مي برند) بلکه اینها پاره ها را دوباره به هم وصل می کنند و ناتوان تر را تواناتر می سازند. و این انتخاب به جای آنکه گزینش موجود قوي تر باشد، توانمند تر کردن موجود ضعيف تر است و نتیجه آن، بسیار زودتر از نتیجه انتخاب طبیعی خواهد بود.

نمونه های این تلاش، تولید سلول عصبی مصنوعی یا تولید مغز مصنوعی، به کمک سلولهای بنیادی است.

مغزهای مصنوعي!!

پرورش مغز مینیاتوری انسان در سر حیوان آزمایشگاهی!/آغاز عصری جدید

نوروسافاری | دانش و تکنولوژی سلول های بنیادی به نقطه ای از پیشرفت رسیده است که دانشمندان توانایی پرورش نسخه های مینیاتوری از مغز انسان را در آزمایشگاه پیدا کرده اند. این نسخه های مینیاتوری از مغز انسان اورگانوید (organoids)

یا مغز کوچک نامیده می شوند. اما اعضای کمیته های اخلاق پزشکی به دلیل پیشرفت های اخیر در زمینه ی پرورش این مغزهای کوچک به وسیله ی کاشت آنها در بدن حیوانات ابراز نگرانی کرده اند. این نگرانی ها پس از برگزاری نشست سالیانه ی انجمن علوم اعصاب (sfn) در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۷ در شهر واشنگتن، شدت گرفت. در این نشست دو تیم تحقیقاتی تصمیم گرفتند که نتایج تحقیقات منتشر نشده ی خود را ارائه داده و در مورد تعاملات غیر منتظره ی بین مغزهای کوچک کاشته شده با (بدن و سیستم عصبی) موش های میزبان صحبت کنند.

به گزارش نوروسافاری به نقل از سایت خبری inverse، بر اساس گزارش خبرگزاری STATnews، در مقالات جدید، دانشمندان در مورد اورگانویدهایی که برای مدت زمان بیشتری زنده مانده اند (در یک مورد دو ماه) گزارش خواهند داد. اورگانویدهایی که حتی به سیستم عصبی و خون رسانی حیوان متصل شده اند و جا به جایی خون و سیگنال های عصبی بین سلول های انسانی کاشته شده و بدن حیوان میزبان اتفاق افتاده است. این رخداد، به عنوان پیشرفتی کاملا بدیع در حوزه ی مطالعات مغزهای کوچک مطرح شده است.

کریستوف کخ، رئیس موسسه تحقیقات مغز آلن در شهر سیاتل، اینگونه بیان می کند: ” ما در حال ورود به حیطه ی جدیدی هستیم؛ علم با سرعت زیادی در حال پیشرفت است، به طوری که پروتکل های اخلاقی توانایی همراه شدن با این سرعت را ندارند.“

دانشمند در مورد هوشیار بودن یا نبودن این مغزهای کوچک بحث کرده اند، اما این موضوع که آن ها قابل کاشته شدن در بدن حیوانات آزمایشگاهی هستند، نگرانی های اخلاقی جدیدی را برای محققان این زمینه به وجود آورده است. یکی از نگرانی های مهم این است که ممکن است اورگانویدها بیش از پیش به رشد خود در بدن حیوان ادامه دهند و لذا بحث هوشیاری این بافت های عصبی، به طور جدی تری مطرح خواهد بود........ ادامه در وبسایت:

اکنون به تلاش دیگر از طرف انسان پر هیاهو ولی این بار ب روی زبان حیات و ساخت شبکه عصبی از روی DNA، برای زدودن موانع توسعه مغز می پردازیم.

دانش > دانشهای بنیادی - ایرنا نوشت: محققان آمریکایی موفق شدند که در محیط آزمایشگاه یک شبکه عصبی مصنوعی از دیانای بسازند- که از روش فعالیت مغز تقلید میکند.

شبکههای عصبی مصنوعی، مدلهای ریاضی الهام گرفته از مغز انسان هستند. شبکههای عصبی مصنوعی، بهرغم اینکه بسیار سادهتر از همتاهای بیولوژیکی خود هستند اما همانند شبکههای عصبی عمل میکنند و قادر به پردازش اطلاعات پیچیده هستند.

این شبکه عصبی مصنوعی که توسط محققان دانشگاه 'کلتک' آمریکا ابداعشده است، میتواند با شناسایی درست اعداد دستنویس، مشکل یادگیری ماشینی را حل کند.

یادگیری ماشینی (Machine learning) بهعنوان یکی از شاخههای وسیع و پرکاربرد هوش مصنوعی، به تنظیم و اکتشاف شیوهها و الگوریتمهایی میپردازد که بر اساس آنها رایانهها و سامانهها توانایی تعلم و یادگیری پیدا میکنند.

محققان، توانایی هوش مصنوعی خود را در شناسایی اعداد دستنویس، گام مهمی در نشان دادن توانایی برنامهریزی هوش مصنوعی در مدارهای ارگانیک انسانساز عنوان میکنند.

به ادعای محققان، این کار روزی میتواند به ساخت رباتهای انسان نما منجر شود که کاملاً از مواد ارگانیک ساخته میشوند.

هوش مصنوعی ابداعی این محققان، در جریان آزمایشاتی توانست بهدرستی، اعداد دست نویس را ارزیابی کند؛

به گفته محققان، این تحقیق نشان میدهد که انسانها در حال هر چه نزدیکتر شدن به قرار دادن هوش مصنوعی، در مدارهای ارگانیک هستند.

بااینحال هدف نهایی این محققان، برنامهریزی رفتارهای هوشمند مانند توانایی محاسبه، توانایی انتخاب و غیره با استفاده از شبکههای عصبی مصنوعی ساختهشده از دیانای است.

مقالهای در رابطه با این دستاورد در مجله Nature منتشرشده است.

زبان مشترک ژنتیکی موجوداکووید نوزده و خطر بیماریاولین تصویر در تاریخ از سبازسازي مغز و نخاع چالشی جنسیت و تفاوت های بینایینورون هاي مصنوعی می توانسفری به آغاز کیهاناگر تلاش انسان امروز برابرین نت به جای اینترنتقیچی ژنتیکیحس و ادراک (قسمت دوم )نگاهی بر قدرت بینایی دراساختار شبکه های مغزی ثابابزارهای بقا از نخستین هبزرگ شدن تقریبا ناگهانی مولتیپل اسکلروز در زنان خطرات هوش مصنوعینزاع بین جهل و علم رو به پشبیه سازی میلیون ها جهان کجای مغز مسئول پردازش تجاختلالات صحبت کردن در انتو دی ان ای خاص ميتوکندريمجموعه های پر سلولی بدن مداروی تشنجی دربارداریهوش مصنوعی از عروسک تا کعوامل موثر در پیدایش زباگذر زمان کاملا وابسته به ارزش حقیقی زبان قسمت اولتاثیر مشاهده بر واقعیت بمشکلات نخاعیدرمانهای بیماری پارکینسهوش، ژنتیکی است یا محیطیسایتهای دیگرپرورش مغز مینیاتوری انسااز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز انسان برای شادمانی طرویا تخیل یا واقعیتویتامین دی گنجینه ای بزرآیا بزرگ شدن مغز فقط در داز تکینگی تا مغز- از مغزتتاثیر درجه حرارت بر عملکمغزتان را در جوانی سیمکشريتوکسيمب در درمان ام اسیادگیری مهارت های جدید دالکتروتاکسی(گرایش و حرکبیماری ای شبیه آلزایمر و تبدیل تراکت صوتی مصنوعی نقش رژیم غذایی بر رشد و ازبان چهار حرفی حیات زمینکودک ایرانی که هوش او از اولین سلول مصنوعیبحتی علمی درباره تمایل بجهش های ژنتیکی مفید در سانورون های ردیاب حافظهسلولهای بنیادی مصنوعی درابزار هوش در حال ارتقا ازبرای پیش بینی آینده مغز دقانون مندی نقشه ژنتیکی محس و ادراک قسمت چهارمنگاهی بر توانایی اجزاي بسازگاری با محیط بین اجزاابزارهای بقا ازنخستین همبسیاری از بیماری های جدیمواد کوانتومی جدید، ممکندفاع در برابر تغییر ساختنزاع بین علم و نادانی رو شبیه سازی سیستم های کوانکرونا چه بر سر مغز می آورادامه بحث تکامل چشمتولید سلولهای جنسی از سلمحل درک احساسات روحانیداروی جدید s3 در درمان ام هوش مصنوعی از عروسک تا کعوامل ایجاد لغت انسانی و گربه شرودینگر و تاثیر مشارزش حقیقی زبان قسمت دومتاثیر نگاه ناظر هوشیار بمشکلات بین دو همسر و برخیدرک فرد دیگر و رفتارهای اهیچگاه از فشار و شکست نترآلزایمراز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز انسان برای شادمانی طرویاها از مغز است یا ناخوواکنش های ناخودآگاه و تقآیا تکامل و تغییرات ژنتیاز تکینگی تا مغز، از مغز تاثیر درجه حرارت بر عملکنقش قهوه در سلامتیریواستیگمینیادآوری خواب و رویاالتهاب شریان تمپورالبیماری ای شبیه ام اس مولتتبدیل سلولهای محافط به سنقش رژیم غذایی در رشد و انقش زبان در سلطه و قدرت ازبان و کلمه حتی برای کسانکودکان میتوانند ناقل بی اوکرلیزوماب داروی جدید شبحث درباره پیدایش و منشاجهش های ژنتیکی غیر تصادفنوروپلاستیسیتی چیستسلسله مباحث هوش مصنوعیابزار بقای موجود زنده از برخی نکات از گاید لاین پرقانونمندی و محدودیت عالمحس و ادراک قسمت پنجمناتوانی از درمان برخی ویسخن پاک و ثابتابزارهای بقای از نخستین تفاوت مغز انسان و میمون هموجود بی مغزی که می توانددقیق ترین تصاویر از مغز انزاع بین علم و جهل رو به پشباهت زیاد بین سلول هاي عکشف مکانیسم عصبی خوانش پاداراوون تنها داروی تاییتوانایی مغز و دیگر اجزای محل درک احساسات روحانی دداروی جدید ضد میگرنهوش مصنوعی از عروسک تا کمعواملی که برای ظهور لغت اگزیده ای از وبینار یا کنفارزش حقیقی زبان قسمت سومتاثیر نگاه انسان بر رفتامشکلات روانپزشکی پس از سدرک و احساسهاوکينگ پیش از مرگش رسالآیا ممکن است موش کور بی ماز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز انسان رو به کوچک تر شرویاهای پر رمز و حیرتی درواکسن کرونا از حقیقت تاتآیا جهش های ژنتیکی، ویروازدواج های بین گونه ای، رتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش مهاجرت در توسعه نسل اریسدیپلام تنها داروی تایژن هوش و ساختارهای حیاتی امیوتروفیک لترال اسکلروبیماری بیش فعالیتری فلوپرازیننقش زبان در سلطه و قدرت ازبان و بیان نتیجه ساختماکودکان خود را مشابه خود تايندگان چگونه خواهند دیدبحثی در مورد نقش ویتامينجهشهای مفید و ذکاوتی که دنوشیدن چای برای مغز مفید سم زنبور ، کلیدی برای وارابزار بقای موجود زنده از برخی اثرات مضر ویتامین دقارچ بی مغز در خدمت موجودحس و ادراک قسمت سومناتوانی در شناسایی چهره سریعترین کامپیوتر موجودابزارهای دفاعی و بقای موتفاوتهای جنسیتی راهی براموجودات مقهور ژنها هستنددلایلی که نشان میدهد ما بنظام مثبت زندگیشباهت زیاد بین سلول هاي عکشف مکانیسمی پیچیده در بادغام میان گونه های مختلتوازن مهمتر از فعالیت زیمحدودیت های حافظه و حافظداروی ضد تشنج با قابليت تهوش مصنوعی از عروسک تا کمعوارض ازدواج و بچه دار شدگزارش یک مورد جالب لخته واز نشانه ها و آثار درک شدتاثیر نگاه انسان بر رفتامشکلات روانپزشکی در عقب درک احساسات و تفکرات دیگهاوکينگ پیش از مرگش رسالآیا ما تنها موجودات زنده از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز انسان رو به کوچکتر شدرویای شفافواکسن سرطانآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجاستفاده از هوش مصنوعی در تاثیر درجه حرارت بر عملکنقش محیط زندگی و مهاجرت درژیم های غذایی و نقش مهم ژن یا نقشه توسعه مغز و نقامید درمان کرونا با همانبیماری تی تی پیتری فلوپرازینتسلیم شدن از نورون شروع منقش سجده بر عملکرد مغززبان و بیان، در سایه پیشرکوری گذرای ناشی از موبایايا اراده آزاد توهم است یبحثی جالب درباره محدودیتجهشهای مفید و ذکاوتی که دنوعی سکته مغزی ، وحشتناک سودمندی موجودات ابزی بر ابزار بقای موجود زنده از برخی اختلالات عصبی مثانهقبل از انفجار بزرگحساسیت روانی متفاوتنخاع ما تا پایین ستون فقرسرگیجه از شایعترین اختلااثر مضر مصرف طولانی مدت رتقلید مرحله ای نسبتا پیشمیهمانهای ناخوانده عامل دندان ها را مسواک بزنید تنظریه تکامل در درمان بیمشش مرحله تکامل چشمکشف ارتباط جدیدی از ارتبادغام دو حیطه علوم مغز و توسعه برخی شغل ها با هوش مخچه فراتر از حفظ تعادلداروی ضد تشنج با قابليت تهوش مصنوعی در کامپیوترهاعید نوروز مبارکگشایش دروازه جدیدی از طراز نظر علم اعصاب یا نرووستاثیر ویتامین دی بر بیمامشاهده آینده از روی مشاهدرک تصویر و زبان های مخلتهدف یکسان، در مسیرهای متآیا مغز تا بزرگسالی توسعاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز ایندگان چگونه استروبات های ریز در درمان بیواکسنی با تاثیر دوگانه اآیا خداباوری محصول تکاملاستیفن هاوکینگ در مورد هتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش نظام غذایی در تکامل مرژیم غذایی حاوی تخم مرغ وژنها نقشه ایجاد ابزار هوامگا سه عامل مهم سلامتبیماری ضعف عضلات نزدیک بتشنج چیستنقش غذاها و موجودات دريازبان و تکلم برخی بیماریهکی غایب شدی تا نیازمند دلايا اراده آزاد توهم است یبحثی در مورد نقش کلسیم و فلج بل، فلجی ترسناک که آنجاذبه و نقش آن در شکلگیریچیزی خارج از مغزهای ما نیسیاهچاله و تکینگی ابتدایابزار بقای موجود زنده از برخی بیماری ها که در آن بقدم زدن و حرکت دید را تغیخلاصه ای از مطالب همایش منخستین تصویر از سیاهچالهسردرد میگرن در کودکاناثرات فشار روحی شدیدتلقین اطلاعات و حافظهمیگرن سردردی ژنتیکی که بدو ویژگی انتزاع و قدرت تجهفت چیز که عملکرد مغز تو ششمین کنگره بین المللی سکشف جمجمه ای درکوه ایرهوارتقا و تکامل سنت آفرینش توصیه های غیر دارویی در سمخچه ، فراتر از حفظ تعادلداستانها و مفاهیمی اشتباهوش مصنوعی در خدمت خلق وحعامل کلیدی در کنترل کارآپمبرولیزوماب در بیماری چاز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر ویروس کرونا بر مغز معنی روزهدرک عمیق در حیواناتهدف از تکامل مغزآیا همه جنایت ها نتیجه بیاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز ابزار برتر بقاروح رهاییواسطه ها د رمسیر ایجاد مغآیا دلفین ها می تواند از استیفن هاوکینگ در تفسیر تاثیر درجه حرارت بر عملکنقش هورمون های تیروئید دراه های جدید برای قضاوت رژنها ، مغز و ارادهامروز دانش ژنتیک هیچ ابهبیماریهای تحلیل عضلانی اتشنج و حرکات شبه تشنجی قانقش غذاها و موجودات دريازبان و شناخت حقیقت قسمت چای آنکه نامش درمان و یادشبحثی در مورد عملکرد لوب ففلج خوابحقیقت قربانی نزاع بین بی چگونه مغز پیش انسان یا همسیاره ابلهانابزار بقای موجود زنده از برخی بیماری های خاص که بدقدرت انسان در نگاه به ابعخواندن ، یکی از شستشو دهننرمش های مفید در سرگیجهسردرد و علتهای آناثرات مفید قهوهتلاش هایی در بیماران قطع میگرن شدید قابل درمان اسديدن با چشم بسته در خواب هفت سین یادگاری از میراث صرع و درمان های آنگنجینه ای به نام ویتامین ارتوکين تراپی روشی جديد توصیه هایی در مصرف ماهیمخچه ابزاري که وظیفه آن فدر مانهای کمر دردهوش مصنوعی در خدمت خلق وحعارضه جدید ویروس کرونا سپنج اکتشاف شگفت آور در مواز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر ژنها بر اختلالات خمغز فکر میکند مرگ برای دیدرگیری قلب در بیماری ویرهدف از خلقت رسیدن به ابزاآیا هوش ارثی دریافتی از پاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز از بسیاری حقایق می گرروزه داری و بیمار ی ام اس وراپامیل در بارداریآیا دست مصنوعی به زودی قااستخوان های کشف شده، ممکتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش هورمون زنانه استروژنراه های جدید برای قضاوت رژنهای مشترک بین انسان و وانفجار و توقف تکاملی نشابیهوش کردن در جراحی و بیمبیوگرافیتشنج عدم توازن بین نورون نقش غذاها و موجودات دريازبان و شناخت حقیقت قسمت اایندرالبحثی درباره هوش و تفاوتهفلج خواب چیستحقیقت خواب و رویاچگونه هموساپينس بر زمین سیاره ابلهانابزار بقای موجود زنده از برخی توجهات در ببمار پارلوب فرونتال یا پیشانی مغخواب سالم عامل سلامتینرمشهای مهم برای تقویت عسردرد تنشناثرات مضر ماری جواناتلاشی برای درمان قطع نخامیدان مغناطيسي زمین بشر دی متیل فومارات(زادیوا)(همیشه عسل با موم بخوریمضررهای مصرف شکر و قند بر گویید نوزده و ایمنی ساکتارتباط میکروب روده و پارتوضیحی ساده در مورد هوش ممدارک ژنتیکی چگونه انساندر چه مرحله ای از خواب ، رهوش مصنوعی درمانگر کامپیعدم توقف تکامل در یک انداپوست ساعتی مستقل از مغز داز آغاز خلقت تا نگاه انساتاثیر کلام در آیات کلام بمغز ما کوچکتر از نیم نقطهدرگیری مغز در بیماری کویهزینه ای که برای اندیشیدآیا هوش سریعی که بدون احساز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز به تنهایی برای فرهنگ روش مقابله مغز با محدودیورزش هوازی مرتب خیلی به قآیا رژیم غذایی گیاهی سلااصول سلامت کمرتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش ژنتیک در درمان اختلاراه پیروزی در زندگی چیستژنهای هوش ، کدامندانواع سکته های مغزیبیوگرافیتغییر الگوی رشد مغزی با زنقشه مغزی هر فرد منحصر بهزبان و شناخت حقیقت قسمت دایا کوچک شدن مغزانسان البحثی درباره هوش و تفاوتهفیلمی بسیار جالب از تغییحقیقت راستین انسان علم بچگونه آن شکری که می خوریمسیر آفرینش از روح تا مغز ابزار بقای موجود زنده از برخی سلولهای عصبی در تلالبخند بزن شاید صبح فردا زخواب سالم عامل سلامتی و یچرا مغزهای ما ارتقا یافت سردرد سکه ایاجزای پر سلولی بدن انسان تلاشی تازه برای گشودن معمکانیزمهای دفاعی در برابدژا وو یا اشنا پنداریهوموارکتوس ها ممکن است دضررهای شکر بر سلامت مغزگوشه بیماری اتوزومال رسسارتباط چاقی و کاهش قدرت بتکامل چشممروری بر تشنج و درمان هایدر هم تنیدگی کوانتومی و پهوش مصنوعی درخدمت خلق وحعسل طبیعی موثر در کنترل بپیموزایداز انفجار بزرگ تا انفجار تاثیر کپسول نوروهرب بر نمغز مادران و کودکان در زمدرگیری مغز در بیماران مبهزینه سنگین انسان در ازاآیا هشیاری کوانتومی وجوداز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز برای فراموشی بیشتر کروش های صرفه جویی در ایجاورزش هوازی ، بهترین تمریآیا رژیم غذایی گیاهی سلااضطراب و ترستاثیر درجه حرارت بر عملکنقش آتش در رسیدن انسان بهراست دستی و چپ دستیکلرال هیدرات برای خوابانانگشت نگاری مغز نشان میدبیان ژن های اسکیزوفرنی دتغییر زودتر اتصالات مغزینقص در تشخیص هیجانات عامزبان و شناخت حقیقت قسمت سایا ابزار هوشمندی یا مغز بحثی درباره هوش و تفاوتهفیزیکدانان ماشینی برای تحمله ویروس کرونا به مغزچگونه انتظارات بر ادراک سیستم تعادلی بدنابزار بقای موجود زنده از برخی سيناپسها طی تکامل و لرزش ناشی از اسیب به عصبخواب عامل دسته بندی و حفطچرا پس از بیدار شدن از خوسرعت فکر کردن چگونه استاجزایی ناشناخته در شکل گتلاشی جدید در درمان ام اسما انسانها چه اندازه نزددژاوو یا آشناپنداریهوش مصنوعی می تواند بر احطوفان فقر و گرسنگی و بی سگوشت خواری یا گیاه خواریارتباط هوش ساختار مغز و ژتکامل ابزار هوش ، راه پر مرکز هوشیاری، روح یا بدن درمان های بیماری آلزایمرهوش مصنوعی ساخته هوش طبیعصب حقوق نورولووپیچیدگی های مغزی در درک زاز تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر کپسول نوروهرب بر تمغز چون ابزار هوش است دلیدرگیری اعصاب به علت میتوهستي مادي ای که ما کوچکترآیا واکنش های یاد گرفته واز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاهخواری بر رشد و مغز بزرگ چقدر مفید هست ؟روش هایی ساده برای کاهش اورزش و میگرنآیا راهی برای رفع کم آبی اطلاعاتی عمومی در مورد متاثیر رو ح و روان بر جسمنقش انتخاب از طرف محیط، نرشته نوروایمونولوژی و نقکمردرد و علل آناندوهگین نباش اگر درب یا بیست تمرین ساده برای جلوتغییر عمودی سر انسان از پچند جهانیزبان، وسیله شناسایی محیطایا بیماری ام اس (مولتیپبحثی درباره هوش و تفاوتهفرگشت و تکامل تصادفی محض حوادث روزگار از جمله ویرچگونه باغبانی باعث کاهش سیستم دفاعی بدن علیه مغز ابزار بقای موجود زنده از بررسي علل احتمالي تغيير لزوم سازگاری قانون مجازاخودآگاهی و هوشیاريچرا بیماری های تخریبی مغشلیک فراموشیاحساس گذر سریعتر زمانتمایل زیاد به خوردن بستنما انسانها چه اندازه نزددانشمندان ژنی از مغز انسهوش مصنوعی گوگل به کمک تشطی یکصد هزار سال اخیر هرچگیاه خواری و گوشت خوار کدارتباط انسانی، محدود به تکامل زبانمرکز حافظه کجاستدرمان های جدید میگرنهوش احساسیعضلانی که طی سخن گفتن چقدپیوند مغز و سر و چالشهای از تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر کپسول نوروهرب بر سمغز چگونه صداها را فیلتر ذهن چند جانبه نیازمند نگهستی ما پس از شروعی چگال آیا آگاهی پس از مرگ از بیاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر انتخاب از طرف محیط مغز بزرگ چالش است یا منفعروش صحبت کردن در حال تکامورزش بهترین درمان بیش فعآیاما مقهور قوانین فیزیکاطلاعاتی عمومی در مورد متاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش اتصالات بین سلولهای رشد مغز علت تمایل انسان بکمردرد با پوشیدن کفش مناانسان قدیم در شبه جزیره عانسان جدید از چه زمانی پابیشتر کمردردها نیازی به تغییرات منطقه بویایی مغزچندین ماده غذایی که ماننسفر نامه سفر به بم و جنوب ایا بدون زبان میتوانیم تبحثی درباره هوش و تفاوتهفراموش کارها باهوش تر هسحافظه و اطلاعات در کجاست چگونه جمعیت های بزرگ شکل سکته مغزیابزار بقای موجود زنده از بررسی و اپروچ جدید بر بیملزوم سازگاری قانون مجازاخودآگاهی و هوشیاريچرا حیوانات سخن نمی گوینشنا در ابهای گرم جنوب نیکاهش التهاب ناشی از بیمااخلاق و علوم اعصابتمدن قدیمی ای در جنوب ایرما با کمک مغز خود مختاريمدانشمندان روش هاي جدیدی هوش مصنوعی گوگل به کمک تشظهور امواج مغزی در مغز مصگالکانزوماب، دارویی جدیارتباط شگفت مغز انسان و فتکامل ساختار رگهای مغزی مرکز خنده در کجای مغز استدرمان های جدید در بیماری هوش احساسیمقالاتپیوند سر، یکی از راه حلهااز تکنیکی تا مغز از مغز تتاثیر کپسول نوروهرب بر سمغز ناتوان از توجیه پیدارقیبی قدرتمند در برابر مو هر کس تقوای خدا پیشه کنآیا امکان بازسازی اندامهاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر ترکیبات استاتین (سمغز بزرگ چالشهای پیش روروشهای نو در درمان دیسک بورزش در کمر دردآزمون ذهنی گربه شرودینگربلندی در ذهن ما درک بلندیتاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش حفاظتی مولکول جدید دزمین زیر خلیج فارس تمدنی کنفرانس تشنج هتل کوثر اصانسان عامل توقف رشد مغزبا هوش مصنوعی خودکار روبتغییرات تکاملی سر انسان چه زیاد است بر من که در ایسفرنامه سفر به بم و جنوب ایا تکامل هدفمند استبحثی درباره احساسات متفافراموشی همیشه هم بد نیستحافظه و اطلاعات در کجاست چگونه جمعیت های بزرگ شکل سانسور از روی قصد بسیاری ابزار بقای موجود زنده از ممانتین یا آلزیکسا یا ابخانواده پایدارچرا حجم مغز گونه انسان درشناخت و معرفت، و نقش آن دکاهش دوپامین عامل بیماریاخلاق پایه تکامل و فرهنگتمدن بشری و مغز اخلاقیما تحت کنترل ژنها هستیم یدانشمندان روشی برای تبدیهوش مصنوعی الفاگوعلم به ما کمک میکند تا موگامی در درمان بیماریهای ارتباط شگفت انگیز مغز انتکامل شناخت انسان با کشفمرگ انتقال است یا نابود شدرمان های رایج ام اسهوش عاطفی بیشتر در زنانتاثیر ویتامین دی بر بیماپیشینیان انسان از هفت میاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز و سیر تکامل ان دلیلی رموزی از نخستین تمدن بشروقت نهيب هاي غير علمي گذشآیا انسان با مغز بزرگش اخاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر دپاکین بر بیماری ممغز بزرگ و فعال یا مغز کوروشهای شناسایی قدرت شنواوزوز گوشإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَبه زودی شبکه مغزی به جای تاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش حیاتی تلومر دی ان آ دزندگی هوشمند در خارج از زکنگره بین المللی سردرد دانعطاف پذیری مکانیسمی علبار سنین ابزار هوشمندی اثبت امواج الکتریکی در عصچهار میلیارد سال تکامل بسفرنامه سفر به بم و جنوب ایرادهای موجود در خلقت ببحثی درباره احساساتی غیرفرایند تکامل و دشواری هاحافظه و اطلاعات در کجاستچگونه حافظه را قویتر کنیساخت شبکه عصبی با الفبایابزار بقای موجود زنده از بررسی سیستم تعادلی بدن امنابع انرژي پاک سرچشمه حخدا موجود استچرا در مغز انسان، فرورفتشناسایی سلول های ایمنی اکایروپاکتیک چیستاختلال در شناسایی حروف و تمساح حد واسط میان مغز کوماه رجبداروهای مصرفی در ام اسهوش مصنوعی از عروسک تا کعلایم کمبود ویتامین E را گامی در درمان بیماریهای ارتباط شگفت انگیز مغز انتئوری تکامل امروز در درممراحل ارتقای پله پله کیهدرمان های علامتی در ام اسهوش عاطفی در زنان بیشتر اصفحه اصلیپیشرفتی مستقل از ابزار هاز تکینگی تا مغز و از مغز تاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز آیندگان چگونه است ؟رمز و رازهای ارتباط غیر کوقتی فهمیدی خطا کردی برگآیا احتمال دارد رویا از آاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر داروهای ضد التهاب مغز حریص برای خون، کلید تروشی برای بهبود هوش عاطفیک پیشنهاد خوب برای آسان افراد آغاز حرکت خودشان ربوزون هیگز چیستتاثیر رژیم گیاهخواری بر نقش خرچنگ های نعل اسبی درزونا به وسیله ویروس ابله کنگره بین المللی سردرد داولین هیبرید بین انسان وبارداری بدون رحمجمجمه انسان های اولیهچهار ساعت پس از کشتار خوکسفرنامه سفر به بم و جنوب اگر نعمت فراموشی نبود بسبخش دیگری در وجود انسان هفرایند حذف برخی اجزای مغحس چشایی و بویایینگاه محدود و تک جانبه، مشابزارهای بقای موجود زندبررسی علل کمر درد در میانمنبع خواب و رویاخطا در محاسبات چیزی کاملچراروياها را به یاد نمی آشواهدی از دنیسوان(شبه نئکاربرد روباتهای ريزنانواختلالات مخچهتنفس هوازی و میتوکندریماپروتیلینداروهای ضد بیماری ام اس وهوش مصنوعی از عروسک تا کعلایم کمبود ویتامین E را گاهی لازم است برای فهم و ارتباط غیرکلامی بین انساتئوری تکامل در پیشگیری و مزایای شکلات تلخ برای سلدرمان ژنتیکی برای نوآوریهوش عاطفی در زنان بیشتر اسوالات پزشکیپاسخ گیاهان در زمان خورداز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز انسان ایا طبیعتا تمارویا و خبر از آیندهویتامین E برای فعالیت صحآیا احتمال دارد رویا از آاز تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر داروی ضد تشنج سدیم مغز زنان جوانتر از مغز مرروشی جدید در درمان قطع نخیکی از علل محدودیت مغز امافزایش قدرت ادراکات و حسبیماری های مغز و اعصاب و تاثیر عصاره تغلیظ شده گینقش داروهاي مختلف معروف زیباترین چیز در افزایش سکندر در بیماریهای التهابکوچک شدن مغز از نئاندرتااولین مورد پیوند سر در انبازگشت از آثار به سوی خداجنسیت و تفاوت های بینایینوار مغزی روشی مهم در تشخسفرنامه سفر به بم و جنوب اگر نعمت فراموشی نبود بسبرنامه و ساختار پیچیده مفرد حساس از نظر عاطفی و بحس و ادراک (قسمت اول )نگاه انسان محدود به ادراساخت شبکه عصبی مصنوعی با ابزارهای پیشرفته ارتباط بزرگ شدن مغز محدود به دورمنشأ اطلاعات و آموخته ها خطا در محاسبات چیزی کاملچراروياها را به یاد نمی آشاهکار قرنکاربرد روباتهای ريز، در اختلالات حرکتی در انسانتنفس هوازی و میتوکندریمبانی ذهنی سیاه و سفیدداروی فامپیریدین یا نورلهوش مصنوعی از عروسک تا کعلت خواب آلودگی بعد از خوگاهی مغز بزرگ چالش استارتروز یا خوردگی و التهاتا 20 سال آینده مغز شما به مسیر دشوار تکامل و ارتقادرمان جدید میگرن با انتی هوشیاری کوانتومیپیامهای کاربرانپختگی پس از چهل سالگي به از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز انسان برای ایجاد تمدرویا بخشی حقیقی از زندگی ویتامین E در چه مواد غذایآیا برای تولید مثل همیشه از تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر درجه حرارت بر عملکمغزهای کوچک بی احساسروشی جدید در درمان سکته میافته های نوین علوم پرده افسردگی و اضطراب در بیمابیماری گیلن باره و بیمارتاریخ همه چیز را ثبت کردهنقش روزه داری در سالم و جزیرفون داروی ضد ام اس