ساخت شبکه عصبی مصنوعی با دی ان ای راهی برای پیشبرد مغز

ساخت شبکه عصبی مصنوعی با دیانای، راهی دیگر برای پیشبرد قدرت مغز انسان

DNA
مجموعه ای متشکل از نوکليوتيدهاست- که در حقیقت نقشه ای برای حیات بر روی کره زمین است؛ زبان خاصی که با آن زندگی بر کره زمین جریان می یابد و با جلو عقب کردن کلمات و حروف در این زبان، جملات جدید ساخته می شود. اين نقشه، هرچند از ابتداي خلقت، وجود داشته ولی جلوه های هدف آن، یعنی ایجاد مغز و ابزار هوش و توسعه آن، جز در چند میلیون سال اخيراتفاق نیفتاده است و این، کندی رسیدن به هدف نهايي، نشان دهنده لزوم پله ها و گام های ابتدايي و برنامه ای کاملا قانون مند است تا بتوان این ساختمان بزرگ را بنا کرد.

نقشه روی DNA، به سوی ساخت ابزار هوش مادی ما پیش می رود و همین ابزار هوش مادی، هرچند دارای نارسایی های فراوانی است، ولی حداقلی برای رسیدن به پله های ارتقای بیشتر انسان است.

هر چند این ابزار، در تنگناهای عالم مادی ما گم است و مقهور بسیاری از نالايقي هاي دنیاست ولی حداقلی برای پیوستن به فراماده و جهانهايي در نزدیکي زندگي ماست.

DNA
دارای نقشه این ابزار قدرتمند است ولی کارايی این نقشه، میلیون ها سال، به طول انجامید تا به مغز انسان امروز برسد، ولی این تصور که همین ابزار خودخواه، هدف غایی از خلقت زبان حیات، بر کره زمين است، اندیشه کاملي نیست. تاریخ تکامل انسان نشان میدهد این ابزار به تنهایی، نه تنها تمدن ساز و فرهنگ ساز نیست، بلکه گاهی بزرگ و حجیم شدن آن، کار دست موجود زنده میدهد.

در سلسله مباحث تفاوت هوش و اندازه مغز در نژادهای مختلف در همین کانال مفصل به این مطلب پرداخته شد.(توصیه ميشود جهت بررسی بیشتر، به این سلسله مقالات مراجعه شود.)

مشکل دیگر و خطرناک در هوش انسان امروز، متوقف کردن پیشرفت تکامل از طریق حذف انتخاب طبیعی، به دست انسان باهوش امروز است. امروز ژنهای معیوب، زندگي می کنند، ناتوانها با کمک ابزارهاي جانبي، توانا میشوند و بیماری های خطرناک، درمان مي گردند و ژن هاي بیمار به نسل های بعد منتقل مي شود و خود این موضوع، باعث کند شدن فرگشت و تکامل می شود.

ولی راه دیگری برای پيشبرد تکامل هست و آن مداخله خود انسان در تکامل و پيشبرد مصنوعی آن، با مداخله بر سلول های بنیادی و یا زبان ژنتیکی حيات است.

نمونه اين مداخلات، ساخت مغز مصنوعی است که در قسمتهای قبلی این کانال، مقاله مربوط به آن منتشر شد و اکنون باز پخش مي شود:

(یکی از علل محدودیت مغز امروز ما، پیشرفت های جدید پزشکی است!

در گذشته موجودات ضعیف تر و بیمار- که صاحب ژنهای معیوب بودند- به وسيله انتخاب طبیعی حذف می شدند ولی امروز، پیشرفت های پزشکی، مانع از حذف اینهاست. بیماران، درمان مي شوند و افرادی که در گذشته قابلیت داشتن فرزند، نداشتند صاحب فرزند می شوند و ژن های بیمار خود را به نسل بعد منتقل می کنند. و به این ترتیب ژن های ناسازگار و بیمار، باقی میماند و حتی تعداد بیماران و ژنهای معیوب آنها بیشتر می شود.

امروز طبیعت، در توسعه دادن ابزار هوشمندی و مغز، با سد پیشرفت های پزشکی و علمی ما مواجه است!

در این تنگنا، چگونه میتوان ابزار هوش یا مغز را توسعه داد؟

همانگونه که توسعه آن امروز با مداخله انسان، متوقف شده است، توسعه آن نيز بدون مداخله انسان، غیر ممکن است زیرا انتخاب خشن طبیعی، در برابر قدرت انسان و توسعه پزشکی، امروز قادر نیست ژن های معیوب را در جدال بین حیوان باهوش تر و کم هوش تر یا بگوئیم انسان ضعیف تر و قدرتمندتر حذف کند. امروز مداخله انسان سبب شده است اثر حذف کنندگی طبیعت خشن، بر طرف شود و با حذف نسبي انتخاب طبیعی، سیر تکامل انسان امروز، وابسته به ارتقای موجود ضعیف تر با دستان انسان امروز و نه حذف انسان ضعیف تر با گزینش طبیعت است.

زمانی گزینش طبیعت، می درید و پاره میکرد و موجود تواناتر باقی می ماند ولی امروز، دستانی هنرمند در انسان باهوش، هست نمي درد و پاره نمی کند و در بند نمی سازد(منظور عالمان و دانشمندانی است که علم خود را در خدمت بشریت و در درمان بيماران به کار گرفته اند و نه دانشمندان کاسبی که علم را برای بازاريابي به کار مي برند) بلکه اینها پاره ها را دوباره به هم وصل می کنند و ناتوان تر را تواناتر می سازند. و این انتخاب به جای آنکه گزینش موجود قوي تر باشد، توانمند تر کردن موجود ضعيف تر است و نتیجه آن، بسیار زودتر از نتیجه انتخاب طبیعی خواهد بود.

نمونه های این تلاش، تولید سلول عصبی مصنوعی یا تولید مغز مصنوعی، به کمک سلولهای بنیادی است.

مغزهای مصنوعي!!

پرورش مغز مینیاتوری انسان در سر حیوان آزمایشگاهی!/آغاز عصری جدید

نوروسافاری | دانش و تکنولوژی سلول های بنیادی به نقطه ای از پیشرفت رسیده است که دانشمندان توانایی پرورش نسخه های مینیاتوری از مغز انسان را در آزمایشگاه پیدا کرده اند. این نسخه های مینیاتوری از مغز انسان اورگانوید (organoids)

یا مغز کوچک نامیده می شوند. اما اعضای کمیته های اخلاق پزشکی به دلیل پیشرفت های اخیر در زمینه ی پرورش این مغزهای کوچک به وسیله ی کاشت آنها در بدن حیوانات ابراز نگرانی کرده اند. این نگرانی ها پس از برگزاری نشست سالیانه ی انجمن علوم اعصاب (sfn) در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۷ در شهر واشنگتن، شدت گرفت. در این نشست دو تیم تحقیقاتی تصمیم گرفتند که نتایج تحقیقات منتشر نشده ی خود را ارائه داده و در مورد تعاملات غیر منتظره ی بین مغزهای کوچک کاشته شده با (بدن و سیستم عصبی) موش های میزبان صحبت کنند.

به گزارش نوروسافاری به نقل از سایت خبری inverse، بر اساس گزارش خبرگزاری STATnews، در مقالات جدید، دانشمندان در مورد اورگانویدهایی که برای مدت زمان بیشتری زنده مانده اند (در یک مورد دو ماه) گزارش خواهند داد. اورگانویدهایی که حتی به سیستم عصبی و خون رسانی حیوان متصل شده اند و جا به جایی خون و سیگنال های عصبی بین سلول های انسانی کاشته شده و بدن حیوان میزبان اتفاق افتاده است. این رخداد، به عنوان پیشرفتی کاملا بدیع در حوزه ی مطالعات مغزهای کوچک مطرح شده است.

کریستوف کخ، رئیس موسسه تحقیقات مغز آلن در شهر سیاتل، اینگونه بیان می کند: ” ما در حال ورود به حیطه ی جدیدی هستیم؛ علم با سرعت زیادی در حال پیشرفت است، به طوری که پروتکل های اخلاقی توانایی همراه شدن با این سرعت را ندارند.“

دانشمند در مورد هوشیار بودن یا نبودن این مغزهای کوچک بحث کرده اند، اما این موضوع که آن ها قابل کاشته شدن در بدن حیوانات آزمایشگاهی هستند، نگرانی های اخلاقی جدیدی را برای محققان این زمینه به وجود آورده است. یکی از نگرانی های مهم این است که ممکن است اورگانویدها بیش از پیش به رشد خود در بدن حیوان ادامه دهند و لذا بحث هوشیاری این بافت های عصبی، به طور جدی تری مطرح خواهد بود........ ادامه در وبسایت:

اکنون به تلاش دیگر از طرف انسان پر هیاهو ولی این بار ب روی زبان حیات و ساخت شبکه عصبی از روی DNA، برای زدودن موانع توسعه مغز می پردازیم.

دانش > دانشهای بنیادی - ایرنا نوشت: محققان آمریکایی موفق شدند که در محیط آزمایشگاه یک شبکه عصبی مصنوعی از دیانای بسازند- که از روش فعالیت مغز تقلید میکند.

شبکههای عصبی مصنوعی، مدلهای ریاضی الهام گرفته از مغز انسان هستند. شبکههای عصبی مصنوعی، بهرغم اینکه بسیار سادهتر از همتاهای بیولوژیکی خود هستند اما همانند شبکههای عصبی عمل میکنند و قادر به پردازش اطلاعات پیچیده هستند.

این شبکه عصبی مصنوعی که توسط محققان دانشگاه 'کلتک' آمریکا ابداعشده است، میتواند با شناسایی درست اعداد دستنویس، مشکل یادگیری ماشینی را حل کند.

یادگیری ماشینی (Machine learning) بهعنوان یکی از شاخههای وسیع و پرکاربرد هوش مصنوعی، به تنظیم و اکتشاف شیوهها و الگوریتمهایی میپردازد که بر اساس آنها رایانهها و سامانهها توانایی تعلم و یادگیری پیدا میکنند.

محققان، توانایی هوش مصنوعی خود را در شناسایی اعداد دستنویس، گام مهمی در نشان دادن توانایی برنامهریزی هوش مصنوعی در مدارهای ارگانیک انسانساز عنوان میکنند.

به ادعای محققان، این کار روزی میتواند به ساخت رباتهای انسان نما منجر شود که کاملاً از مواد ارگانیک ساخته میشوند.

هوش مصنوعی ابداعی این محققان، در جریان آزمایشاتی توانست بهدرستی، اعداد دست نویس را ارزیابی کند؛

به گفته محققان، این تحقیق نشان میدهد که انسانها در حال هر چه نزدیکتر شدن به قرار دادن هوش مصنوعی، در مدارهای ارگانیک هستند.

بااینحال هدف نهایی این محققان، برنامهریزی رفتارهای هوشمند مانند توانایی محاسبه، توانایی انتخاب و غیره با استفاده از شبکههای عصبی مصنوعی ساختهشده از دیانای است.

مقالهای در رابطه با این دستاورد در مجله Nature منتشرشده است.

تری فلوپرازیننقش خرچنگ های نعل اسبی درزندگی هوشمند در خارج از زژن یا نقشه توسعه مغز و نقابزار هوش در حال ارتقا ازبخش دیگری در وجود انسان هجهش های ژنتیکی غیر تصادفچه زیاد است بر من که در ایسفرنامه سفر به بم و جنوب کودکان میتوانند ناقل بی ابزارهای بقا ازنخستین همبررسی علل کمر درد در میانقیچی ژنتیکیحس و ادراک قسمت پنجمچگونه جمعیت های بزرگ شکل سانسور از روی قصد بسیاری گنجینه ای به نام ویتامین ادامه بحث تکامل چشمتمدن بشری و مغز اخلاقیمنحنی که ارتباط بین معرفخطرات هوش مصنوعیچرا حیوانات سخن نمی گوینشناخت و معرفت، و نقش آن دپمبرولیزوماب در بیماری چارزش حقیقی زبان قسمت دومتکامل چشمماه رجبداروی فامپیریدین یا نورلهوش مصنوعی می تواند بر احعلم به ما کمک میکند تا موآیا ما تنها موجودات زنده از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر کپسول نوروهرب بر نمراحل ارتقای پله پله کیهدرمان ژنتیکی برای نوآوریهوش مصنوعی درخدمت خلق وحمقالاتآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجاز تکینگی تا مغز- از مغزتتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز آیندگان چگونه است ؟رمز و رازهای ارتباط غیر کهزینه سنگین انسان در ازاامیوتروفیک لترال اسکلروبیماری گیلن باره و بیمارتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز حریص برای خون، کلید تروشی برای بهبود هوش عاطفواکسنی با تاثیر دوگانه ااوکرلیزوماب داروی جدید شبازگشت از آثار به سوی خداتری فلوپرازیننقش داروهاي مختلف معروف زونا به وسیله ویروس ابله ژنها نقشه ایجاد ابزار هوابزار بقای موجود زنده از برنامه و ساختار پیچیده مجهشهای مفید و ذکاوتی که دچهار میلیارد سال تکامل بسفرنامه سفر به بم و جنوب کودکان خود را مشابه خود تابزارهای بقای از نخستین بزرگ شدن مغز محدود به دورقانون مندی نقشه ژنتیکی محس و ادراک قسمت سومچگونه جمعیت های بزرگ شکل سانسور بر بسیاری از حقایگویید نوزده و ایمنی ساکتاداراوون تنها داروی تاییتمساح حد واسط میان مغز کومنشأ اطلاعات و آموخته ها دفاع در برابر تغییر ساختچرا حجم مغز گونه انسان درشناسایی سلول های ایمنی اپنج اکتشاف شگفت آور در موارزش حقیقی زبان قسمت سومتکامل ابزار هوش ، راه پر ماپروتیلینداروی تشنجی دربارداریهوش مصنوعی و کشف زبان هایعلایم کمبود ویتامین E را آیا مغز تا بزرگسالی توسعاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر کپسول نوروهرب بر تمزایای شکلات تلخ برای سلدرمان جدید میگرن با انتی هوش مصنوعی ساخته هوش طبیتاثیر ویتامین دی بر بیماآیا خداباوری محصول تکاملاز تکینگی تا مغز، از مغز تاثیر گیاهخواری بر رشد و مغز انسان ایا طبیعتا تمارویا و خبر از آیندههزاران سال چشم های بینا وامید درمان کرونا با همانبیماری ای شبیه آلزایمر و تاثیر درجه حرارت بر عملکمغز زنان جوانتر از مغز مرروشی جدید در درمان قطع نخواسطه ها د رمسیر ایجاد مغايندگان چگونه خواهند دیدبازسازي مغز و نخاع چالشی بحتی علمی درباره تمایل بتسلیم شدن از نورون شروع منقش روزه داری در سالم و جزیباترین چیز در افزایش سژنها ، مغز و ارادهابزار بقای موجود زنده از برین نت به جای اینترنتجهشهای مفید و ذکاوتی که دچهار ساعت پس از کشتار خوکسفرنامه سفر به بم و جنوب کوری گذرای ناشی از موبایابزارهای دفاعی و بقای موبزرگ شدن تقریبا ناگهانی قانون جنگلحساسیت روانی متفاوتچگونه حافظه را قویتر کنیساخت شبکه عصبی با الفبایگوشه بیماری اتوزومال رسسادغام میان گونه های مختلتنفس هوازی و میتوکندریمهندسی ژنتیک در حال تلاش دقیق ترین تصاویر از مغز اچرا خشونت و تعصبشواهدی از دنیسوان(شبه نئپوست ساعتی مستقل از مغز دارزش خود را چگونه میشناستکامل زبانمبانی ذهنی سیاه و سفیدداروی جدید s3 در درمان ام هوش مصنوعی گوگل به کمک تشعلایم کمبود ویتامین E را آیا همه جنایت ها نتیجه بیاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر کپسول نوروهرب بر سمسیر دشوار تکامل و ارتقادرمانهای بیماری پارکینسهوش احساسیصفحه اصلیآیا دلفین ها می تواند از ازدواج های بین گونه ای، رتاثیر انتخاب از طرف محیط مغز انسان برای ایجاد تمدرویا بخشی حقیقی از زندگی هستي مادي ای که ما کوچکترامگا سه عامل مهم سلامتبیماری ای شبیه ام اس مولتتاثیر درجه حرارت بر عملکمغزهای کوچک بی احساسروشی جدید در درمان سکته موبینار اساتید نورولوژی دايا اراده آزاد توهم است یبحث درباره پیدایش و منشاتشنج چیستنقش رژیم غذایی بر رشد و ازیرفون داروی ضد ام اسژنهای مشترک بین انسان و وابزار بقای موجود زنده از برای پیش بینی آینده مغز دجاذبه و نقش آن در شکلگیرینوار مغزی روشی مهم در تشخسفرنامه سفر به بم و جنوب کی غایب شدی تا نیازمند دلاثر مضر مصرف طولانی مدت ربسیاری از بیماری های جدیقانونمندی و محدودیت عالمخلاصه ای از مطالب همایش منگاه محدود و تک جانبه، مشساخت شبکه عصبی مصنوعی با گوشت خواری یا گیاه خواریادغام دو حیطه علوم مغز و تنفس هوازی و میتوکندریمولتیپل اسکلروز در زنان دلایلی که نشان میدهد ما بچرا در مغز انسان، فرورفتشاهکار قرنپیموزایداز نشانه ها و آثار درک شدتکامل ساختار رگهای مغزی مجموعه های پر سلولی بدن مداروی جدید ضد میگرنهوش مصنوعی گوگل به کمک تشعلت خواب آلودگی بعد از خوآیا هوش ارثی دریافتی از پاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر کپسول نوروهرب بر سمشکلات نخاعیدرک فرد دیگر و رفتارهای اهوش احساسیسوالات پزشکیآیا دست مصنوعی به زودی قااستفاده از هوش مصنوعی در تاثیر احتمالی عصاره تغلیمغز انسان برای شادمانی طرویا تخیل یا واقعیتهستی ما پس از شروعی چگال امروز دانش ژنتیک هیچ ابهبیماری بیش فعالیتاثیر درجه حرارت بر عملکمغزتان را در جوانی سیمکشريتوکسيمب در درمان ام اسوراپامیل در بارداریايا اراده آزاد توهم است یبحثی در مورد نقش ویتامينتشنج و حرکات شبه تشنجی قانقش رژیم غذایی در رشد و ازبان مشترک ژنتیکی موجوداژنهای هوش ، کدامندابزار بقای موجود زنده از برخی نکات از گاید لاین پرحقیقت قربانی نزاع بین بی نورون هاي مصنوعی می توانسفری به آغاز کیهانکیست کلوئید بطن سوماثرات فشار روحی شدیدبعد از کروناقارچ بی مغز در خدمت موجودخونریزی مغز در سندرم کوونگاه انسان محدود به ادراساختار شبکه های مغزی ثابگیلگمش باستانی کیستارتقا و تکامل سنت آفرینش تو دی ان ای خاص ميتوکندريمواد کوانتومی جدید، ممکندندان ها را مسواک بزنید تچراروياها را به یاد نمی آشبیه سازی میلیون ها جهان پیچیدگی های مغزی در درک زاز نظر علم اعصاب یا نرووستکامل شناخت انسان با کشفمحل درک احساسات روحانیداروی ضد تشنج با قابليت تهوش مصنوعی الفاگوعوامل موثر در پیدایش زباآیا هوش سریعی که بدون احساز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومشکلات بین دو همسر و برخیدرک و احساسهوش عاطفی بیشتر در زنانپیامهای کاربرانآیا رژیم غذایی گیاهی سلااستیفن هاوکینگ در مورد هتاثیر ترکیبات استاتین (سمغز انسان برای شادمانی طرویاها از مغز است یا ناخوو هر کس تقوای خدا پیشه کنانفجار و توقف تکاملی نشابیماری تی تی پیتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش قهوه در سلامتیریواستیگمینورزش هوازی مرتب خیلی به قای آنکه نامش درمان و یادشبحثی جالب درباره محدودیتتشنج عدم توازن بین نورون نقش زبان در سلطه و قدرت ازبان چهار حرفی حیات زمینکلرال هیدرات برای خوابانابزار بقای موجود زنده از برخی اثرات مضر ویتامین دفلج بل، فلجی ترسناک که آنحقیقت خواب و رویانورون های ردیاب حافظهسلولهای بنیادی مصنوعی درکاهش التهاب ناشی از بیمااثرات مفید قهوهتفاوت مغز انسان و میمون هقبل از انفجار بزرگخواندن ، یکی از شستشو دهننگاهی بر قدرت بینایی دراسازگاری با محیط بین اجزاگیاه خواری و گوشت خوار کدارتوکين تراپی روشی جديد تولید سلولهای جنسی از سلموجود بی مغزی که می توانددو ویژگی انتزاع و قدرت تجچراروياها را به یاد نمی آشبیه سازی سیستم های کوانپیوند مغز و سر و چالشهای از نظر علم اعصاب اراده آزتئوری تکامل امروز در درممحل درک احساسات روحانی دداروی ضد تشنج با قابليت تهوش مصنوعی از عروسک تا کعوامل ایجاد لغت انسانی و آیا هشیاری کوانتومی وجوداز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومشکلات روانپزشکی پس از سدرک احساسات و تفکرات دیگهوش عاطفی در زنان بیشتر اسایتهای دیگرآیا رژیم غذایی گیاهی سلااستیفن هاوکینگ در تفسیر تاثیر دپاکین بر بیماری ممغز انسان رو به کوچک تر شرویاهای پر رمز و حیرتی دروقت نهيب هاي غير علمي گذشانواع سکته های مغزیبیماری ضعف عضلات نزدیک بتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش مهاجرت در توسعه نسل اریسدیپلام تنها داروی تایورزش هوازی ، بهترین تمریایندرالایا کوچک شدن مغزانسان البحثی در مورد نقش کلسیم و تغییر الگوی رشد مغزی با زنقش زبان در سلطه و قدرت ازبان و کلمه حتی برای کسانابزار بقای موجود زنده از برخی اختلالات عصبی مثانهفلج خوابحقیقت راستین انسان علم بنوروپلاستیسیتی چیستسلسله مباحث هوش مصنوعیکاهش دوپامین عامل بیماریاثرات مضر ماری جواناتفاوت های بین زن و مرد فققدم زدن و حرکت دید را تغیخواب سالم عامل سلامتینگاهی بر توانایی اجزاي بسخن پاک و ثابتگالکانزوماب، دارویی جدیارتباط میکروب روده و پارتومورها و التهاب مغزی عاموجودات مقهور ژنها هستنددو برابر شدن خطر مرگ و مینزاع بین جهل و علم رو به پشباهت زیاد بین سلول هاي عپیوند سر آیا ممکن استاز نظر علم اعصاب اراده آزتئوری تکامل در پیشگیری و محدودیت های حافظه و حافظداستانها و مفاهیمی اشتباهوش مصنوعی از عروسک تا کعواملی که برای ظهور لغت اآیا واکنش های یاد گرفته واز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومشکلات روانپزشکی در عقب درک تصویر و زبان های مخلتهوش عاطفی در زنان بیشتر اآیا راهی برای رفع کم آبی استخوان های کشف شده، ممکتاثیر داروهای ضد التهاب مغز انسان رو به کوچکتر شدرویای شفافوقتی فهمیدی خطا کردی برگانگشت نگاری مغز نشان میدبیماریهای تحلیل عضلانی اتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش محیط زندگی و مهاجرت درژیم های غذایی و نقش مهم ورزش و میگرنایا این جمله درست است کسیبحثی در مورد عملکرد لوب فتغییر زودتر اتصالات مغزینقش سجده بر عملکرد مغززبان و بیان نتیجه ساختماکمردرد و علل آنابزار بقای موجود زنده از برخی بیماری ها که در آن بفلج خواب چیستحمله ویروس کرونا به مغزنوشیدن چای برای مغز مفید سم زنبور ، کلیدی برای وارکایروپاکتیک چیستاجزای پر سلولی بدن انسان تفاوتهای جنسیتی راهی براقدرت انسان در نگاه به ابعخواب سالم عامل سلامتی و یناتوانی از درمان برخی ویسریعترین کامپیوتر موجودگامی در درمان بیماریهای ارتباط چاقی و کاهش قدرت بتوانایی مغز و دیگر اجزای میهمانهای ناخوانده عامل ديدن با چشم بسته در خواب نزاع بین علم و نادانی رو شباهت زیاد بین سلول هاي عپیوند سر، یکی از راه حلهااز آغاز خلقت تا نگاه انساتا 20 سال آینده مغز شما به مخچه فراتر از حفظ تعادلدر مانهای کمر دردهوش مصنوعی از عروسک تا کعوارض ازدواج و بچه دار شدآیا آگاهی پس از مرگ از بیاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومشاهده آینده از روی مشاهدرک عمیق در حیواناتهوشیاری کوانتومیآیاما مقهور قوانین فیزیکاستروژن مانند سپر زنان دتاثیر داروی ضد تشنج سدیم مغز ایندگان چگونه استروبات های ریز در درمان بیویتامین E برای فعالیت صحاندوهگین نباش اگر درب یا بیهوش کردن در جراحی و بیمتاثیر رو ح و روان بر جسمنقش نظام غذایی در تکامل مرژیم غذایی حاوی تخم مرغ وورزش بهترین درمان بیش فعایا ابزار هوشمندی یا مغز تغییر عمودی سر انسان از پنقش غذاها و موجودات دريازبان و بیان، در سایه پیشرکمردرد با پوشیدن کفش مناابزار بقای موجود زنده از برخی بیماری های خاص که بدفیلمی بسیار جالب از تغییحوادث روزگار از جمله ویرنوعی سکته مغزی ، وحشتناک سودمندی موجودات ابزی بر کاربرد روباتهای ريزنانواجزایی ناشناخته در شکل گتقلید مرحله ای نسبتا پیشلوب فرونتال یا پیشانی مغخواب عامل دسته بندی و حفطناتوانی در شناسایی چهره سرگیجه از شایعترین اختلاگامی در درمان بیماریهای ارتباط هوش ساختار مغز و ژتوازن مهمتر از فعالیت زیمیگرن سردردی ژنتیکی که بدی متیل فومارات(زادیوا)(نزاع بین علم و جهل رو به پشش مرحله تکامل چشمپیشینیان انسان از هفت میاز انفجار بزرگ تا انفجار تاثیر مشاهده بر واقعیت بمخچه ، فراتر از حفظ تعادلدر محل کار ارزش خودت را بهوش مصنوعی از عروسک تا کعید نوروز مبارکآیا امکان بازسازی اندامهاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومعنی روزهدرگیری قلب در بیماری ویرهوش، ژنتیکی است یا محیطیآزمون ذهنی گربه شرودینگراصول سلامت کمرتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز ابزار برتر بقاروح رهاییویتامین E در چه مواد غذایانسان قدیم در شبه جزیره عبیوگرافیتاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش هورمون های تیروئید دراه های جدید برای قضاوت رورزش در کمر دردایا بیماری ام اس (مولتیپبحثی درباره هوش و تفاوتهتغییرات منطقه بویایی مغزنقش غذاها و موجودات دريازبان و تکلم برخی بیماریهکنفرانس تشنج هتل کوثر اصابزار بقای موجود زنده از برخی توجهات در ببمار پارفیزیکدانان ماشینی برای تحافظه و اطلاعات در کجاست چیزی خارج از مغزهای ما نیسیاهچاله و تکینگی ابتدایکاربرد روباتهای ريز، در احساس گذر سریعتر زمانتلقین اطلاعات و حافظهلبخند بزن شاید صبح فردا زخودآگاهی و هوشیارينخاع ما تا پایین ستون فقرسردرد میگرن در کودکانگاهی لازم است برای فهم و ارتباط انسانی، محدود به توسعه هوش مصنوعی قادر اسمیگرن شدید قابل درمان اسدژا وو یا اشنا پندارینظام مثبت زندگیششمین کنگره بین المللی سپیشرفتی مستقل از ابزار هاز تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر نگاه ناظر هوشیار بمخچه ابزاري که وظیفه آن فدر چه مرحله ای از خواب ، رهوش مصنوعی از عروسک تا کعامل کلیدی در کنترل کارآآیا انسان با مغز بزرگش اخاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز فکر میکند مرگ برای دیدرگیری مغز در بیماری کویهیچگاه از فشار و شکست نترإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَاضطراب و ترستاثیر درجه حرارت بر عملکمغز از بسیاری حقایق می گرروزه داری و بیمار ی ام اس ویتامین دی گنجینه ای بزرانسان جدید از چه زمانی پابیوگرافیتاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش هورمون زنانه استروژنراه های جدید برای قضاوت روزوز گوشایا بدون زبان میتوانیم تبحثی درباره هوش و تفاوتهتغییرات تکاملی سر انسان نقش غذاها و موجودات دريازبان و شناخت حقیقت قسمت چکنگره بین المللی سردرد دابزار بقای موجود زنده از برخی روش های تربیتی کودکفرگشت و تکامل تصادفی محض حافظه و اطلاعات در کجاست چگونه مغز پیش انسان یا همسیاره ابلهانکجای مغز مسئول پردازش تجاخلاق و علوم اعصابتلاش هایی در بیماران قطع لرزش ناشی از اسیب به عصبخودآگاهی و هوشیارينخستین تصویر از سیاهچالهسردرد و علتهای آنگاهی مغز بزرگ چالش استارتباط شگفت مغز انسان و فتوسعه برخی شغل ها با هوش میدان مغناطيسي زمین بشر دژاوو یا آشناپندارینظریه تکامل در درمان بیمصرع و درمان های آنپاسخ گیاهان در زمان خورداز تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر نگاه انسان بر رفتامدارک ژنتیکی چگونه انساندر هم تنیدگی کوانتومی و پهوش مصنوعی از عروسک تا کمعادت کردن به نعمتآیا احتمال دارد رویا از آاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز ما کوچکتر از نیم نقطهدرگیری مغز در بیماران مبهاوکينگ پیش از مرگش رسالافراد آغاز حرکت خودشان راطلاعاتی عمومی در مورد متاثیر درجه حرارت بر عملکمغز به تنهایی برای فرهنگ روش مقابله مغز با محدودیواکنش های ناخودآگاه و تقانسان عامل توقف رشد مغزبیان ژن های اسکیزوفرنی دتاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش ژنتیک در درمان اختلایک پیشنهاد خوب برای آسان یکی از علل محدودیت مغز امایا تکامل هدفمند استبحثی درباره هوش و تفاوتهثبت امواج الکتریکی در عصنقشه مغزی هر فرد منحصر بهزبان و شناخت حقیقت قسمت اکنگره بین المللی سردرد دابزار بقای موجود زنده از برخی سلولهای عصبی در تلافراموش کارها باهوش تر هسحافظه و اطلاعات در کجاستچگونه هموساپينس بر زمین سیاره ابلهانکرونا چه بر سر مغز می آوراخلاق پایه تکامل و فرهنگتلاشی برای درمان قطع نخالزوم سازگاری قانون مجازاخانواده پایدارنرمش های مفید در سرگیجهسردرد تنشنگذر زمان کاملا وابسته به ارتباط شگفت انگیز مغز انتوصیه های غیر دارویی در سمکانیزمهای دفاعی در برابدانشمندان ژنی از مغز انسهفت چیز که عملکرد مغز تو ضررهای مصرف شکر و قند بر پختگی پس از چهل سالگي به از تکنیکی تا مغز از مغز تتاثیر نگاه انسان بر رفتامروری بر تشنج و درمان هایدرمان های بیماری آلزایمرهوش مصنوعی از عروسک تا کمعارضه جدید ویروس کرونا سآیا احتمال دارد رویا از آاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز مادران و کودکان در زمدرگیری مغزی در سندرم کووهاوکينگ پیش از مرگش رسالافزایش قدرت ادراکات و حساطلاعاتی عمومی در مورد متاثیر درجه حرارت بر عملکمغز برای فراموشی بیشتر کروش های صرفه جویی در ایجاواکسن کرونا از حقیقت تاتانعطاف پذیری مکانیسمی علبیست تمرین ساده برای جلوتاثیر رژیم گیاهخواری بر نقش آتش در رسیدن انسان بهراه پیروزی در زندگی چیستراست دستی و چپ دستییافته های نوین علوم پرده ایرادهای موجود در خلقت ببحثی درباره هوش و تفاوتهجمجمه انسان های اولیهنقص در تشخیص هیجانات عامزبان و شناخت حقیقت قسمت دکندر در بیماریهای التهابابزار بقای موجود زنده از برخی سيناپسها طی تکامل و فراموشی همیشه هم بد نیستحس چشایی و بویاییچگونه آن شکری که می خوریمسیر آفرینش از روح تا مغز کشف مکانیسم عصبی خوانش پاختلال در شناسایی حروف و تلاشی تازه برای گشودن معلزوم سازگاری قانون مجازاخارق العاده و استثنایی بنرمشهای مهم برای تقویت عسردرد سکه ایگربه شرودینگر و تاثیر مشارتباط شگفت انگیز مغز انتوصیه هایی در مصرف ماهیما انسانها چه اندازه نزددانشمندان روش هاي جدیدی هفت سین یادگاری از میراث ضررهای شکر بر سلامت مغزپرورش مغز مینیاتوری انسااز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر ویتامین دی بر بیمامرکز هوشیاری، روح یا بدن درمان های جدید میگرنهوش مصنوعی در کامپیوترهاعدم توقف تکامل در یک انداآیا برای تولید مثل همیشه از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز چون ابزار هوش است دلیدرگیری اعصاب به علت میتوهدف یکسان، در مسیرهای متافزایش مرگ و میر سندرم کوبلندی در ذهن ما درک بلندیتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟روش هایی ساده برای کاهش اواکسن کرونا ساخته شده تواولین هیبرید بین انسان وبیشتر کمردردها نیازی به تاثیر عصاره تغلیظ شده گینقش انتخاب از طرف محیط، نرشته نوروایمونولوژی و نقیادگیری مهارت های جدید داگر نعمت فراموشی نبود بسبحثی درباره هوش و تفاوتهجنسیت و تفاوت های بینایینقطه بی بازگشتزبان و شناخت حقیقت قسمت سکوچک شدن مغز از نئاندرتاابزارهای بقای موجود زندبررسي علل احتمالي تغيير فرایند تکامل و دشواری هاحس و ادراک (قسمت اول )چگونه انتظارات بر ادراک سیستم تعادلی بدنکشف مکانیسمی پیچیده در باختلالات مخچهتلاشی جدید در درمان ام اسممانتین یا آلزیکسا یا ابخدا موجود استچرا مغزهای ما ارتقا یافت سرعت فکر کردن چگونه استگزیده ای از وبینار یا کنفارتباط غیرکلامی بین انساتوضیحی ساده در مورد هوش مما انسانها چه اندازه نزددانشمندان روشی برای تبدیهمیشه اطمینان تو بر خدا بطوفان فقر و گرسنگی و بی سآلودگی هوا و ویروس کرونااز تکینگی تا مغز و از مغز تاثیر ویروس کرونا بر مغز مرکز حافظه کجاستدرمان های جدید در بیماری هوش مصنوعی در خدمت خلق وحعسل طبیعی موثر در کنترل بآیا بزرگ شدن مغز فقط در داز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز چگونه صداها را فیلتر ذهن چند جانبه نیازمند نگهدف از تکامل مغزافسردگی و اضطراب در بیمابه زودی شبکه مغزی به جای تاثیر درجه حرارت بر عملکمغز بزرگ چالش است یا منفعروش صحبت کردن در حال تکامواکسن دیگر کرونا ساخته شاولین مورد پیوند سر در انبا هوش مصنوعی خودکار روبتاریخ همه چیز را ثبت کردهنقش اتصالات بین سلولهای رشد مغز علت تمایل انسان بیادآوری خواب و رویااگر نعمت فراموشی نبود بسبحثی درباره احساسات متفاجنسیت و تفاوت های بیناییچند جهانیزبان، وسیله شناسایی محیطکووید نوزده و خطر بیماریابزارهای پیشرفته ارتباط بررسی و اپروچ جدید بر بیمفرایند حذف برخی اجزای مغحس و ادراک (قسمت دوم )چگونه باغبانی باعث کاهش سیستم دفاعی بدن علیه مغز کشف ارتباط جدیدی از ارتباختلالات حرکتی در انسانتمایل زیاد به خوردن بستنمنابع انرژي پاک سرچشمه حخطا در محاسبات چیزی کاملچرا پس از بیدار شدن از خوشلیک فراموشیگزارش یک مورد جالب لخته وارتروز یا خوردگی و التهاتکنولوژی جدید که سلول‌هما با کمک مغز خود مختاريمداروهای مصرفی در ام اسهمیشه عسل با موم بخوریمطی یکصد هزار سال اخیر هرچآلزایمراز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر ژنها بر اختلالات خمرکز خنده در کجای مغز استدرمان های رایج ام اسهوش مصنوعی در خدمت خلق وحعصب حقوق نورولووآیا تکامل و تغییرات ژنتیاز تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز ناتوان از توجیه پیدارقیبی قدرتمند در برابر مهدف از خلقت رسیدن به ابزاالکتروتاکسی(گرایش و حرکبوزون هیگز چیستتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز بزرگ چالشهای پیش روروشهای نو در درمان دیسک بواکسن دیگری ضد کرونا از داولین تصویر در تاریخ از سبار سنین ابزار هوشمندی اتبدیل تراکت صوتی مصنوعی نقش حفاظتی مولکول جدید دتبدیل سلولهای محافط به سنقش حیاتی تلومر دی ان آ دزمین زیر خلیج فارس تمدنی ژن هوش و ساختارهای حیاتی اگر تلاش انسان امروز برابحثی درباره احساساتی غیرجهش های ژنتیکی مفید در ساچندین ماده غذایی که ماننسفر نامه سفر به بم و جنوب کودک ایرانی که هوش او از ابزارهای بقا از نخستین هبررسی سیستم تعادلی بدن افرد حساس از نظر عاطفی و بحس و ادراک قسمت چهارمچگونه تکامل مغزهای کنونیسکته مغزیکشف جمجمه ای درکوه ایرهواختلالات صحبت کردن در انتمدن قدیمی ای در جنوب ایرمنبع خواب و رویاخطا در محاسبات چیزی کاملچرا بیماری های تخریبی مغشنا در ابهای گرم جنوب نیگشایش دروازه جدیدی از طرارزش حقیقی زبان قسمت اولتکامل مداومما تحت کنترل ژنها هستیم یداروهای ضد بیماری ام اس وهوموارکتوس ها ممکن است دظهور امواج مغزی در مغز مصآیا ممکن است موش کور بی ماز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر کلام در آیات کلام بمرگ انتقال است یا نابود شدرمان های علامتی در ام اسهوش مصنوعی درمانگر کامپیعضلانی که طی سخن گفتن چقدآیا جهش های ژنتیکی، ویرواز تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز و سیر تکامل ان دلیلی رموزی از نخستین تمدن بشرهزینه ای که برای اندیشیدالتهاب شریان تمپورالبیماری های مغز و اعصاب و تاثیر درجه حرارت بر عملکمغز بزرگ و فعال یا مغز کوروشهای شناسایی قدرت شنواواکسن سرطاناولین سلول مصنوعیبارداری بدون رحم