ساخت شبکه عصبی مصنوعی با دی ان ای راهی برای پیشبرد مغز

ساخت شبکه عصبی مصنوعی با دیانای، راهی دیگر برای پیشبرد قدرت مغز انسان

DNA
مجموعه ای متشکل از نوکليوتيدهاست- که در حقیقت نقشه ای برای حیات بر روی کره زمین است؛ زبان خاصی که با آن زندگی بر کره زمین جریان می یابد و با جلو عقب کردن کلمات و حروف در این زبان، جملات جدید ساخته می شود. اين نقشه، هرچند از ابتداي خلقت، وجود داشته ولی جلوه های هدف آن، یعنی ایجاد مغز و ابزار هوش و توسعه آن، جز در چند میلیون سال اخيراتفاق نیفتاده است و این، کندی رسیدن به هدف نهايي، نشان دهنده لزوم پله ها و گام های ابتدايي و برنامه ای کاملا قانون مند است تا بتوان این ساختمان بزرگ را بنا کرد.

نقشه روی DNA، به سوی ساخت ابزار هوش مادی ما پیش می رود و همین ابزار هوش مادی، هرچند دارای نارسایی های فراوانی است، ولی حداقلی برای رسیدن به پله های ارتقای بیشتر انسان است.

هر چند این ابزار، در تنگناهای عالم مادی ما گم است و مقهور بسیاری از نالايقي هاي دنیاست ولی حداقلی برای پیوستن به فراماده و جهانهايي در نزدیکي زندگي ماست.

DNA
دارای نقشه این ابزار قدرتمند است ولی کارايی این نقشه، میلیون ها سال، به طول انجامید تا به مغز انسان امروز برسد، ولی این تصور که همین ابزار خودخواه، هدف غایی از خلقت زبان حیات، بر کره زمين است، اندیشه کاملي نیست. تاریخ تکامل انسان نشان میدهد این ابزار به تنهایی، نه تنها تمدن ساز و فرهنگ ساز نیست، بلکه گاهی بزرگ و حجیم شدن آن، کار دست موجود زنده میدهد.

در سلسله مباحث تفاوت هوش و اندازه مغز در نژادهای مختلف در همین کانال مفصل به این مطلب پرداخته شد.(توصیه ميشود جهت بررسی بیشتر، به این سلسله مقالات مراجعه شود.)

مشکل دیگر و خطرناک در هوش انسان امروز، متوقف کردن پیشرفت تکامل از طریق حذف انتخاب طبیعی، به دست انسان باهوش امروز است. امروز ژنهای معیوب، زندگي می کنند، ناتوانها با کمک ابزارهاي جانبي، توانا میشوند و بیماری های خطرناک، درمان مي گردند و ژن هاي بیمار به نسل های بعد منتقل مي شود و خود این موضوع، باعث کند شدن فرگشت و تکامل می شود.

ولی راه دیگری برای پيشبرد تکامل هست و آن مداخله خود انسان در تکامل و پيشبرد مصنوعی آن، با مداخله بر سلول های بنیادی و یا زبان ژنتیکی حيات است.

نمونه اين مداخلات، ساخت مغز مصنوعی است که در قسمتهای قبلی این کانال، مقاله مربوط به آن منتشر شد و اکنون باز پخش مي شود:

(یکی از علل محدودیت مغز امروز ما، پیشرفت های جدید پزشکی است!

در گذشته موجودات ضعیف تر و بیمار- که صاحب ژنهای معیوب بودند- به وسيله انتخاب طبیعی حذف می شدند ولی امروز، پیشرفت های پزشکی، مانع از حذف اینهاست. بیماران، درمان مي شوند و افرادی که در گذشته قابلیت داشتن فرزند، نداشتند صاحب فرزند می شوند و ژن های بیمار خود را به نسل بعد منتقل می کنند. و به این ترتیب ژن های ناسازگار و بیمار، باقی میماند و حتی تعداد بیماران و ژنهای معیوب آنها بیشتر می شود.

امروز طبیعت، در توسعه دادن ابزار هوشمندی و مغز، با سد پیشرفت های پزشکی و علمی ما مواجه است!

در این تنگنا، چگونه میتوان ابزار هوش یا مغز را توسعه داد؟

همانگونه که توسعه آن امروز با مداخله انسان، متوقف شده است، توسعه آن نيز بدون مداخله انسان، غیر ممکن است زیرا انتخاب خشن طبیعی، در برابر قدرت انسان و توسعه پزشکی، امروز قادر نیست ژن های معیوب را در جدال بین حیوان باهوش تر و کم هوش تر یا بگوئیم انسان ضعیف تر و قدرتمندتر حذف کند. امروز مداخله انسان سبب شده است اثر حذف کنندگی طبیعت خشن، بر طرف شود و با حذف نسبي انتخاب طبیعی، سیر تکامل انسان امروز، وابسته به ارتقای موجود ضعیف تر با دستان انسان امروز و نه حذف انسان ضعیف تر با گزینش طبیعت است.

زمانی گزینش طبیعت، می درید و پاره میکرد و موجود تواناتر باقی می ماند ولی امروز، دستانی هنرمند در انسان باهوش، هست نمي درد و پاره نمی کند و در بند نمی سازد(منظور عالمان و دانشمندانی است که علم خود را در خدمت بشریت و در درمان بيماران به کار گرفته اند و نه دانشمندان کاسبی که علم را برای بازاريابي به کار مي برند) بلکه اینها پاره ها را دوباره به هم وصل می کنند و ناتوان تر را تواناتر می سازند. و این انتخاب به جای آنکه گزینش موجود قوي تر باشد، توانمند تر کردن موجود ضعيف تر است و نتیجه آن، بسیار زودتر از نتیجه انتخاب طبیعی خواهد بود.

نمونه های این تلاش، تولید سلول عصبی مصنوعی یا تولید مغز مصنوعی، به کمک سلولهای بنیادی است.

مغزهای مصنوعي!!

پرورش مغز مینیاتوری انسان در سر حیوان آزمایشگاهی!/آغاز عصری جدید

نوروسافاری | دانش و تکنولوژی سلول های بنیادی به نقطه ای از پیشرفت رسیده است که دانشمندان توانایی پرورش نسخه های مینیاتوری از مغز انسان را در آزمایشگاه پیدا کرده اند. این نسخه های مینیاتوری از مغز انسان اورگانوید (organoids)

یا مغز کوچک نامیده می شوند. اما اعضای کمیته های اخلاق پزشکی به دلیل پیشرفت های اخیر در زمینه ی پرورش این مغزهای کوچک به وسیله ی کاشت آنها در بدن حیوانات ابراز نگرانی کرده اند. این نگرانی ها پس از برگزاری نشست سالیانه ی انجمن علوم اعصاب (sfn) در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۷ در شهر واشنگتن، شدت گرفت. در این نشست دو تیم تحقیقاتی تصمیم گرفتند که نتایج تحقیقات منتشر نشده ی خود را ارائه داده و در مورد تعاملات غیر منتظره ی بین مغزهای کوچک کاشته شده با (بدن و سیستم عصبی) موش های میزبان صحبت کنند.

به گزارش نوروسافاری به نقل از سایت خبری inverse، بر اساس گزارش خبرگزاری STATnews، در مقالات جدید، دانشمندان در مورد اورگانویدهایی که برای مدت زمان بیشتری زنده مانده اند (در یک مورد دو ماه) گزارش خواهند داد. اورگانویدهایی که حتی به سیستم عصبی و خون رسانی حیوان متصل شده اند و جا به جایی خون و سیگنال های عصبی بین سلول های انسانی کاشته شده و بدن حیوان میزبان اتفاق افتاده است. این رخداد، به عنوان پیشرفتی کاملا بدیع در حوزه ی مطالعات مغزهای کوچک مطرح شده است.

کریستوف کخ، رئیس موسسه تحقیقات مغز آلن در شهر سیاتل، اینگونه بیان می کند: ” ما در حال ورود به حیطه ی جدیدی هستیم؛ علم با سرعت زیادی در حال پیشرفت است، به طوری که پروتکل های اخلاقی توانایی همراه شدن با این سرعت را ندارند.“

دانشمند در مورد هوشیار بودن یا نبودن این مغزهای کوچک بحث کرده اند، اما این موضوع که آن ها قابل کاشته شدن در بدن حیوانات آزمایشگاهی هستند، نگرانی های اخلاقی جدیدی را برای محققان این زمینه به وجود آورده است. یکی از نگرانی های مهم این است که ممکن است اورگانویدها بیش از پیش به رشد خود در بدن حیوان ادامه دهند و لذا بحث هوشیاری این بافت های عصبی، به طور جدی تری مطرح خواهد بود........ ادامه در وبسایت:

اکنون به تلاش دیگر از طرف انسان پر هیاهو ولی این بار ب روی زبان حیات و ساخت شبکه عصبی از روی DNA، برای زدودن موانع توسعه مغز می پردازیم.

دانش > دانشهای بنیادی - ایرنا نوشت: محققان آمریکایی موفق شدند که در محیط آزمایشگاه یک شبکه عصبی مصنوعی از دیانای بسازند- که از روش فعالیت مغز تقلید میکند.

شبکههای عصبی مصنوعی، مدلهای ریاضی الهام گرفته از مغز انسان هستند. شبکههای عصبی مصنوعی، بهرغم اینکه بسیار سادهتر از همتاهای بیولوژیکی خود هستند اما همانند شبکههای عصبی عمل میکنند و قادر به پردازش اطلاعات پیچیده هستند.

این شبکه عصبی مصنوعی که توسط محققان دانشگاه 'کلتک' آمریکا ابداعشده است، میتواند با شناسایی درست اعداد دستنویس، مشکل یادگیری ماشینی را حل کند.

یادگیری ماشینی (Machine learning) بهعنوان یکی از شاخههای وسیع و پرکاربرد هوش مصنوعی، به تنظیم و اکتشاف شیوهها و الگوریتمهایی میپردازد که بر اساس آنها رایانهها و سامانهها توانایی تعلم و یادگیری پیدا میکنند.

محققان، توانایی هوش مصنوعی خود را در شناسایی اعداد دستنویس، گام مهمی در نشان دادن توانایی برنامهریزی هوش مصنوعی در مدارهای ارگانیک انسانساز عنوان میکنند.

به ادعای محققان، این کار روزی میتواند به ساخت رباتهای انسان نما منجر شود که کاملاً از مواد ارگانیک ساخته میشوند.

هوش مصنوعی ابداعی این محققان، در جریان آزمایشاتی توانست بهدرستی، اعداد دست نویس را ارزیابی کند؛

به گفته محققان، این تحقیق نشان میدهد که انسانها در حال هر چه نزدیکتر شدن به قرار دادن هوش مصنوعی، در مدارهای ارگانیک هستند.

بااینحال هدف نهایی این محققان، برنامهریزی رفتارهای هوشمند مانند توانایی محاسبه، توانایی انتخاب و غیره با استفاده از شبکههای عصبی مصنوعی ساختهشده از دیانای است.

مقالهای در رابطه با این دستاورد در مجله Nature منتشرشده است.

لزوم سازگاری قانون مجازااولین مورد پیوند سر در اندلایلی که نشان میدهد ما بنقش زبان در سلطه و قدرت ااضطراب و ترسرشد مغز علت تمایل انسان بهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبررسي علل احتمالي تغيير مقالاتکشف مکانیسمی پیچیده در بتاثیر درجه حرارت بر عملکلزوم سازگاری قانون مجازاايندگان چگونه خواهند دیدديدن با چشم بسته در خواب نقش زبان در سلطه و قدرت ااطلاعاتی عمومی در مورد مزمین زیر خلیج فارس تمدنی هوش مصنوعی درمانگر کامپیبررسی و اپروچ جدید بر بیمتاثیر ویتامین دی بر بیماگنجینه ای به نام ویتامین تاثیر درجه حرارت بر عملکمنابع انرژي پاک سرچشمه حايا اراده آزاد توهم است یدژا وو یا اشنا پندارینقش غذاها و موجودات دريااطلاعاتی عمومی در مورد مزندگی هوشمند در خارج از زهوش مصنوعی درخدمت خلق وحبررسی سیستم تعادلی بدن اصفحه اصلیگامی در درمان بیماریهای تاثیر درجه حرارت بر عملکمولتیپل اسکلروز در زنان ايا اراده آزاد توهم است یدژاوو یا آشناپندارینقش غذاها و موجودات دريابلندی در ذهن ما درک بلندیزبان چهار حرفی حیات زمینهوش احساسیبررسی علل کمر درد در میانسوالات پزشکیگزارش یک مورد جالب لخته وتاثیر درجه حرارت بر عملکموجودات مقهور ژنها هستندایا ابزار هوشمندی یا مغز دانشمندان روش هاي جدیدی نقش غذاها و موجودات دريابیماری گیلن باره و بیمارسلولهای بنیادی مصنوعی درهوش احساسیتلاشی برای درمان قطع نخاپیامهای کاربرانگشایش دروازه جدیدی از طرتاثیر درجه حرارت بر عملکمیهمانهای ناخوانده عامل ایا بیماری ام اس (مولتیپداروهای مصرفی در ام اسنقشه مغزی هر فرد منحصر بهبیماری ای شبیه ام اس مولتسم زنبور ، کلیدی برای وارهاوکينگ پیش از مرگش رسالتلاشی جدید در درمان ام اسسایتهای دیگرپنج اکتشاف شگفت آور در موتاثیر درجه حرارت بر عملکمیدان مغناطيسي زمین بشر ایا تکامل هدفمند استداروی ضد تشنج با قابليت تچهار میلیارد سال تکامل ببیماریهای تحلیل عضلانی اسودمندی موجودات ابزی بر هدف از تکامل مغزتمدن قدیمی ای در جنوب ایرپیوند مغز و سر و چالشهای تاثیر درجه حرارت بر عملکما انسانها چه اندازه نزدایرادهای موجود در خلقت بداروی ضد تشنج با قابليت تنورون هاي مصنوعی می توانبیوگرافیسیاره ابلهانهزینه ای که برای اندیشیدتنفس هوازی و میتوکندریپیوند سر، یکی از راه حلهاتاثیر درجه حرارت بر عملکما انسانها چه اندازه نزداگر نعمت فراموشی نبود بسداستانها و مفاهیمی اشتبانوروپلاستیسیتی چیستبیوگرافیسیاره ابلهانهستي مادي ای که ما کوچکترتنفس هوازی و میتوکندریپیشرفتی مستقل از ابزار هتاثیر درجه حرارت بر عملکما تحت کنترل ژنها هستیم یاگر نعمت فراموشی نبود بسدر چه مرحله ای از خواب ، رچیزی خارج از مغزهای ما نیبیست تمرین ساده برای جلوسیستم تعادلی بدنویتامین E برای فعالیت صحتو دی ان ای خاص ميتوکندريپختگی پس از چهل سالگي به تاثیر درجه حرارت بر عملکمجموعه های پر سلولی بدن ماگر تلاش انسان امروز برادرمان های بیماری آلزایمرچگونه مغز پیش انسان یا همبیشتر کمردردها نیازی به سکته مغزیویتامین E در چه مواد غذایتولید سلولهای جنسی از سلپرورش مغز مینیاتوری انساتاثیر رژیم گیاه خواری بر محل درک احساسات روحانیاثر مضر مصرف طولانی مدت ردرمان جدید میگرن با انتی چگونه هموساپينس بر زمین با هوش مصنوعی خودکار روبساخت شبکه عصبی با الفبایویتامین دی گنجینه ای بزرتوانایی مغز و دیگر اجزای آیا هوش ارثی دریافتی از پتاثیر رژیم گیاه خواری بر محل درک احساسات روحانی داثرات مفید قهوهدرمانهای بیماری پارکینسچگونه آن شکری که می خوریمبارداری بدون رحمساخت شبکه عصبی مصنوعی با واکنش های ناخودآگاه و تقتوصیه های غیر دارویی در سآیا هوش سریعی که بدون احستاثیر عصاره تغلیظ شده گیمخچه ، فراتر از حفظ تعادلاثرات مضر ماری جوانادرک فرد دیگر و رفتارهای اچگونه جمعیت های بزرگ شکل بازسازي مغز و نخاع چالشی سردرد و علتهای آنورزش هوازی مرتب خیلی به قتوصیه هایی در مصرف ماهیآیا هشیاری کوانتومی وجودتشنج چیستمخچه ابزاري که وظیفه آن فاخلاق و علوم اعصابدرک و احساسچگونه جمعیت های بزرگ شکل بحث درباره پیدایش و منشاسردرد تنشنورزش هوازی ، بهترین تمریتکامل ابزار هوش ، راه پر آیا آگاهی پس از مرگ از بیثبت امواج الکتریکی در عصمدارک ژنتیکی چگونه انساناختلال در شناسایی حروف و درک احساسات و تفکرات دیگچگونه حافظه را قویتر کنیبحثی در مورد نقش ویتامينسرعت فکر کردن چگونه استورزش و میگرنتکامل ساختار رگهای مغزی آیا امکان بازسازی اندامهجهش های ژنتیکی مفید در سامرگ انتقال است یا نابود شاختلالات مخچهدرک عمیق در حیواناتنگاهی بر قدرت بینایی درابحثی جالب درباره محدودیتشنا در ابهای گرم جنوب نیورزش بهترین درمان بیش فعتئوری تکامل امروز در درمآیا انسان با مغز بزرگش اخحافظه و اطلاعات در کجاست مزایای شکلات تلخ برای سلاختلالات حرکتی در انساندرگیری اعصاب به علت میتونگاهی بر توانایی اجزاي ببحثی در مورد نقش کلسیم و شاهکار قرنورزش در کمر دردتئوری تکامل در پیشگیری و آیا احتمال دارد رویا از آحافظه و اطلاعات در کجاست مشکلات نخاعیاختلالات صحبت کردن در انرقیبی قدرتمند در برابر منخاع ما تا پایین ستون فقربحثی در مورد عملکرد لوب فشباهت زیاد بین سلول هاي عوزوز گوشتاثیر ویتامین دی بر بیماآیا برای تولید مثل همیشه حافظه و اطلاعات در کجاستمغز ما کوچکتر از نیم نقطهادامه بحث تکامل چشمرویای شفافنرمش های مفید در سرگیجهبحثی درباره هوش و تفاوتهشباهت زیاد بین سلول هاي عیکی از علل محدودیت مغز امتاثیر کپسول نوروهرب بر نآیا بزرگ شدن مغز فقط در دحس چشایی و بویاییمغز آیندگان چگونه است ؟ارتوکين تراپی روشی جديد روبات های ریز در درمان بینرمشهای مهم برای تقویت عبحثی درباره هوش و تفاوتهصرع و درمان های آنیادگیری مهارت های جدید دتاثیر کپسول نوروهرب بر تآیا تکامل و تغییرات ژنتیحس و ادراک (قسمت اول )مغز انسان ایا طبیعتا تماارتباط میکروب روده و پارروزه داری و بیمار ی ام اس چرا حیوانات سخن نمی گوینبحثی درباره هوش و تفاوتهضررهای مصرف شکر و قند بر یادآوری خواب و رویاتاثیر کپسول نوروهرب بر سآیا خداباوری محصول تکاملحس و ادراک (قسمت دوم )مغز ایندگان چگونه استارتباط شگفت انگیز مغز انروش مقابله مغز با محدودیچرا حجم مغز گونه انسان دربحثی درباره هوش و تفاوتهضررهای شکر بر سلامت مغزژن هوش و ساختارهای حیاتی تاثیر کپسول نوروهرب بر سآیا دلفین ها می تواند از حس و ادراک قسمت چهارمحس و ادراک قسمت پنجممغز ابزار برتر بقاارتروز یا خوردگی و التهاروش صحبت کردن در حال تکامچراروياها را به یاد نمی آبحثی درباره هوش و تفاوتهطی یکصد هزار سال اخیر هرچژن یا نقشه توسعه مغز و نقتاثیر گیاه خواری بر رشد وآیاما مقهور قوانین فیزیکحس و ادراک قسمت سوممغز بزرگ چقدر مفید هست ؟ارزش حقیقی زبان قسمت اولروشهای نو در درمان دیسک بچراروياها را به یاد نمی آبحثی درباره احساسات متفاعلم به ما کمک میکند تا موژنها نقشه ایجاد ابزار هوتاثیر گیاه خواری بر رشد وفلج خوابافراد آغاز حرکت خودشان رامیوتروفیک لترال اسکلروخلاصه ای از مطالب همایش منقش قهوه در سلامتیارزش حقیقی زبان قسمت دومروشهای شناسایی قدرت شنواهفت چیز که عملکرد مغز تو بحثی درباره احساساتی غیرعلایم کمبود ویتامین E را ژنهای هوش ، کدامندتاثیر گیاه خواری بر رشد وفلج خواب چیستامگا سه عامل مهم سلامتخواندن ، یکی از شستشو دهننقش هورمون های تیروئید دارزش حقیقی زبان قسمت سومروشی جدید در درمان قطع نخهمیشه عسل با موم بخوریمبخش دیگری در وجود انسان هعلایم کمبود ویتامین E را کندر در بیماریهای التهابتاثیر گیاه خواری بر رشد وفیلمی بسیار جالب از تغییفراموشی همیشه هم بد نیستامروز دانش ژنتیک هیچ ابهخواب سالم عامل سلامتینقش ژنتیک در درمان اختلااز نظر علم اعصاب یا نرووسروشی جدید در درمان سکته مهوش مصنوعی می تواند بر احبرای پیش بینی آینده مغز دعوارض ازدواج و بچه دار شدکوری گذرای ناشی از موبایتاثیر گیاه خواری بر رشد وفرایند حذف برخی اجزای مغانگشت نگاری مغز نشان میدخواب سالم عامل سلامتی و ینقش اتصالات بین سلولهای از نظر علم اعصاب اراده آزريتوکسيمب در درمان ام اسهوش مصنوعی گوگل به کمک تشبرخی اثرات مضر ویتامین دعید نوروز مبارککایروپاکتیک چیستتاثیر گیاه خواری بر رشد وقارچ بی مغز در خدمت موجودانسان جدید از چه زمانی پاخواب عامل دسته بندی و حفطنقش حفاظتی مولکول جدید داز نظر علم اعصاب اراده آزراه های جدید برای قضاوت رهوش مصنوعی گوگل به کمک تشبرخی بیماری ها که در آن بعامل کلیدی در کنترل کارآکاربرد روباتهای ريزنانوتاثیر دپاکین بر بیماری ملوب فرونتال یا پیشانی مغانسان عامل توقف رشد مغزخودآگاهی و هوشیارينقش حیاتی تلومر دی ان آ داستفاده از هوش مصنوعی در راه های جدید برای قضاوت رهوش مصنوعی الفاگوبرخی توجهات در ببمار پارعصب حقوق نورولووکاربرد روباتهای ريز، در تاثیر داروهای ضد التهاب لرزش ناشی از اسیب به عصبانعطاف پذیری مکانیسمی علخودآگاهی و هوشیارينقش داروهاي مختلف معروف استیفن هاوکینگ در مورد هراه پیروزی در زندگی چیستهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبرخی سيناپسها طی تکامل و عضلانی که طی سخن گفتن چقدکجای مغز مسئول پردازش تجتاثیر داروی ضد تشنج سدیم