ساخت شبکه عصبی مصنوعی با دی ان ای راهی برای پیشبرد مغز

ساخت شبکه عصبی مصنوعی با دیانای، راهی دیگر برای پیشبرد قدرت مغز انسان

DNA
مجموعه ای متشکل از نوکليوتيدهاست- که در حقیقت نقشه ای برای حیات بر روی کره زمین است؛ زبان خاصی که با آن زندگی بر کره زمین جریان می یابد و با جلو عقب کردن کلمات و حروف در این زبان، جملات جدید ساخته می شود. اين نقشه، هرچند از ابتداي خلقت، وجود داشته ولی جلوه های هدف آن، یعنی ایجاد مغز و ابزار هوش و توسعه آن، جز در چند میلیون سال اخيراتفاق نیفتاده است و این، کندی رسیدن به هدف نهايي، نشان دهنده لزوم پله ها و گام های ابتدايي و برنامه ای کاملا قانون مند است تا بتوان این ساختمان بزرگ را بنا کرد.

نقشه روی DNA، به سوی ساخت ابزار هوش مادی ما پیش می رود و همین ابزار هوش مادی، هرچند دارای نارسایی های فراوانی است، ولی حداقلی برای رسیدن به پله های ارتقای بیشتر انسان است.

هر چند این ابزار، در تنگناهای عالم مادی ما گم است و مقهور بسیاری از نالايقي هاي دنیاست ولی حداقلی برای پیوستن به فراماده و جهانهايي در نزدیکي زندگي ماست.

DNA
دارای نقشه این ابزار قدرتمند است ولی کارايی این نقشه، میلیون ها سال، به طول انجامید تا به مغز انسان امروز برسد، ولی این تصور که همین ابزار خودخواه، هدف غایی از خلقت زبان حیات، بر کره زمين است، اندیشه کاملي نیست. تاریخ تکامل انسان نشان میدهد این ابزار به تنهایی، نه تنها تمدن ساز و فرهنگ ساز نیست، بلکه گاهی بزرگ و حجیم شدن آن، کار دست موجود زنده میدهد.

در سلسله مباحث تفاوت هوش و اندازه مغز در نژادهای مختلف در همین کانال مفصل به این مطلب پرداخته شد.(توصیه ميشود جهت بررسی بیشتر، به این سلسله مقالات مراجعه شود.)

مشکل دیگر و خطرناک در هوش انسان امروز، متوقف کردن پیشرفت تکامل از طریق حذف انتخاب طبیعی، به دست انسان باهوش امروز است. امروز ژنهای معیوب، زندگي می کنند، ناتوانها با کمک ابزارهاي جانبي، توانا میشوند و بیماری های خطرناک، درمان مي گردند و ژن هاي بیمار به نسل های بعد منتقل مي شود و خود این موضوع، باعث کند شدن فرگشت و تکامل می شود.

ولی راه دیگری برای پيشبرد تکامل هست و آن مداخله خود انسان در تکامل و پيشبرد مصنوعی آن، با مداخله بر سلول های بنیادی و یا زبان ژنتیکی حيات است.

نمونه اين مداخلات، ساخت مغز مصنوعی است که در قسمتهای قبلی این کانال، مقاله مربوط به آن منتشر شد و اکنون باز پخش مي شود:

(یکی از علل محدودیت مغز امروز ما، پیشرفت های جدید پزشکی است!

در گذشته موجودات ضعیف تر و بیمار- که صاحب ژنهای معیوب بودند- به وسيله انتخاب طبیعی حذف می شدند ولی امروز، پیشرفت های پزشکی، مانع از حذف اینهاست. بیماران، درمان مي شوند و افرادی که در گذشته قابلیت داشتن فرزند، نداشتند صاحب فرزند می شوند و ژن های بیمار خود را به نسل بعد منتقل می کنند. و به این ترتیب ژن های ناسازگار و بیمار، باقی میماند و حتی تعداد بیماران و ژنهای معیوب آنها بیشتر می شود.

امروز طبیعت، در توسعه دادن ابزار هوشمندی و مغز، با سد پیشرفت های پزشکی و علمی ما مواجه است!

در این تنگنا، چگونه میتوان ابزار هوش یا مغز را توسعه داد؟

همانگونه که توسعه آن امروز با مداخله انسان، متوقف شده است، توسعه آن نيز بدون مداخله انسان، غیر ممکن است زیرا انتخاب خشن طبیعی، در برابر قدرت انسان و توسعه پزشکی، امروز قادر نیست ژن های معیوب را در جدال بین حیوان باهوش تر و کم هوش تر یا بگوئیم انسان ضعیف تر و قدرتمندتر حذف کند. امروز مداخله انسان سبب شده است اثر حذف کنندگی طبیعت خشن، بر طرف شود و با حذف نسبي انتخاب طبیعی، سیر تکامل انسان امروز، وابسته به ارتقای موجود ضعیف تر با دستان انسان امروز و نه حذف انسان ضعیف تر با گزینش طبیعت است.

زمانی گزینش طبیعت، می درید و پاره میکرد و موجود تواناتر باقی می ماند ولی امروز، دستانی هنرمند در انسان باهوش، هست نمي درد و پاره نمی کند و در بند نمی سازد(منظور عالمان و دانشمندانی است که علم خود را در خدمت بشریت و در درمان بيماران به کار گرفته اند و نه دانشمندان کاسبی که علم را برای بازاريابي به کار مي برند) بلکه اینها پاره ها را دوباره به هم وصل می کنند و ناتوان تر را تواناتر می سازند. و این انتخاب به جای آنکه گزینش موجود قوي تر باشد، توانمند تر کردن موجود ضعيف تر است و نتیجه آن، بسیار زودتر از نتیجه انتخاب طبیعی خواهد بود.

نمونه های این تلاش، تولید سلول عصبی مصنوعی یا تولید مغز مصنوعی، به کمک سلولهای بنیادی است.

مغزهای مصنوعي!!

پرورش مغز مینیاتوری انسان در سر حیوان آزمایشگاهی!/آغاز عصری جدید

نوروسافاری | دانش و تکنولوژی سلول های بنیادی به نقطه ای از پیشرفت رسیده است که دانشمندان توانایی پرورش نسخه های مینیاتوری از مغز انسان را در آزمایشگاه پیدا کرده اند. این نسخه های مینیاتوری از مغز انسان اورگانوید (organoids)

یا مغز کوچک نامیده می شوند. اما اعضای کمیته های اخلاق پزشکی به دلیل پیشرفت های اخیر در زمینه ی پرورش این مغزهای کوچک به وسیله ی کاشت آنها در بدن حیوانات ابراز نگرانی کرده اند. این نگرانی ها پس از برگزاری نشست سالیانه ی انجمن علوم اعصاب (sfn) در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۷ در شهر واشنگتن، شدت گرفت. در این نشست دو تیم تحقیقاتی تصمیم گرفتند که نتایج تحقیقات منتشر نشده ی خود را ارائه داده و در مورد تعاملات غیر منتظره ی بین مغزهای کوچک کاشته شده با (بدن و سیستم عصبی) موش های میزبان صحبت کنند.

به گزارش نوروسافاری به نقل از سایت خبری inverse، بر اساس گزارش خبرگزاری STATnews، در مقالات جدید، دانشمندان در مورد اورگانویدهایی که برای مدت زمان بیشتری زنده مانده اند (در یک مورد دو ماه) گزارش خواهند داد. اورگانویدهایی که حتی به سیستم عصبی و خون رسانی حیوان متصل شده اند و جا به جایی خون و سیگنال های عصبی بین سلول های انسانی کاشته شده و بدن حیوان میزبان اتفاق افتاده است. این رخداد، به عنوان پیشرفتی کاملا بدیع در حوزه ی مطالعات مغزهای کوچک مطرح شده است.

کریستوف کخ، رئیس موسسه تحقیقات مغز آلن در شهر سیاتل، اینگونه بیان می کند: ” ما در حال ورود به حیطه ی جدیدی هستیم؛ علم با سرعت زیادی در حال پیشرفت است، به طوری که پروتکل های اخلاقی توانایی همراه شدن با این سرعت را ندارند.“

دانشمند در مورد هوشیار بودن یا نبودن این مغزهای کوچک بحث کرده اند، اما این موضوع که آن ها قابل کاشته شدن در بدن حیوانات آزمایشگاهی هستند، نگرانی های اخلاقی جدیدی را برای محققان این زمینه به وجود آورده است. یکی از نگرانی های مهم این است که ممکن است اورگانویدها بیش از پیش به رشد خود در بدن حیوان ادامه دهند و لذا بحث هوشیاری این بافت های عصبی، به طور جدی تری مطرح خواهد بود........ ادامه در وبسایت:

اکنون به تلاش دیگر از طرف انسان پر هیاهو ولی این بار ب روی زبان حیات و ساخت شبکه عصبی از روی DNA، برای زدودن موانع توسعه مغز می پردازیم.

دانش > دانشهای بنیادی - ایرنا نوشت: محققان آمریکایی موفق شدند که در محیط آزمایشگاه یک شبکه عصبی مصنوعی از دیانای بسازند- که از روش فعالیت مغز تقلید میکند.

شبکههای عصبی مصنوعی، مدلهای ریاضی الهام گرفته از مغز انسان هستند. شبکههای عصبی مصنوعی، بهرغم اینکه بسیار سادهتر از همتاهای بیولوژیکی خود هستند اما همانند شبکههای عصبی عمل میکنند و قادر به پردازش اطلاعات پیچیده هستند.

این شبکه عصبی مصنوعی که توسط محققان دانشگاه 'کلتک' آمریکا ابداعشده است، میتواند با شناسایی درست اعداد دستنویس، مشکل یادگیری ماشینی را حل کند.

یادگیری ماشینی (Machine learning) بهعنوان یکی از شاخههای وسیع و پرکاربرد هوش مصنوعی، به تنظیم و اکتشاف شیوهها و الگوریتمهایی میپردازد که بر اساس آنها رایانهها و سامانهها توانایی تعلم و یادگیری پیدا میکنند.

محققان، توانایی هوش مصنوعی خود را در شناسایی اعداد دستنویس، گام مهمی در نشان دادن توانایی برنامهریزی هوش مصنوعی در مدارهای ارگانیک انسانساز عنوان میکنند.

به ادعای محققان، این کار روزی میتواند به ساخت رباتهای انسان نما منجر شود که کاملاً از مواد ارگانیک ساخته میشوند.

هوش مصنوعی ابداعی این محققان، در جریان آزمایشاتی توانست بهدرستی، اعداد دست نویس را ارزیابی کند؛

به گفته محققان، این تحقیق نشان میدهد که انسانها در حال هر چه نزدیکتر شدن به قرار دادن هوش مصنوعی، در مدارهای ارگانیک هستند.

بااینحال هدف نهایی این محققان، برنامهریزی رفتارهای هوشمند مانند توانایی محاسبه، توانایی انتخاب و غیره با استفاده از شبکههای عصبی مصنوعی ساختهشده از دیانای است.

مقالهای در رابطه با این دستاورد در مجله Nature منتشرشده است.

ارتباط هوش ساختار مغز و ژتاثیر مشاهده بر واقعیت بروش صحبت کردن در حال تکامنقش زبان در سلطه و قدرت اگاهی لازم است برای فهم و از تکنیکی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وزندگی هوشمند در خارج از زنوشیدن چای برای مغز مفید پاسخ گیاهان در زمان خورداز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکسفری به آغاز کیهاننخستین تصویر از سیاهچالهآیا احتمال دارد رویا از آبلندی در ذهن ما درک بلندیتغییر الگوی رشد مغزی با زفراموشی همیشه هم بد نیستسریعترین کامپیوتر موجودهمیشه عسل با موم بخوریمالتهاب شریان تمپورالبا هوش مصنوعی خودکار روبحس چشایی و بویاییموجود بی مغزی که می تواندشش مرحله تکامل چشمهوش مصنوعی درمانگر کامپیايندگان چگونه خواهند دیدبحثی درباره احساساتی غیرخطا در محاسبات چیزی کاملمحدودیت های حافظه و حافظعضلانی که طی سخن گفتن چقدو هر کس تقوای خدا پیشه کنابزار بقای موجود زنده از بررسی علل کمر درد در میانداروی تشنجی دربارداریمغز چون ابزار هوش است دلییادگیری مهارت های جدید داثرات مضر ماری جواناتو دی ان ای خاص ميتوکندريدرک و احساسمغز حریص برای خون، کلید تکودکان خود را مشابه خود تارتباط انسانی، محدود به تاثیر نگاه ناظر هوشیار بروشهای نو در درمان دیسک بنقش سجده بر عملکرد مغزگاهی مغز بزرگ چالش استاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وزیباترین چیز در افزایش سنوعی سکته مغزی ، وحشتناک پختگی پس از چهل سالگي به از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکسلولهای بنیادی مصنوعی درنرمش های مفید در سرگیجهآیا برای تولید مثل همیشه به زودی شبکه مغزی به جای تغییر زودتر اتصالات مغزیفرایند حذف برخی اجزای مغسرگیجه از شایعترین اختلاهوموارکتوس ها ممکن است دامیوتروفیک لترال اسکلروبارداری بدون رحمحس و ادراک (قسمت اول )موجودات مقهور ژنها هستندششمین کنگره بین المللی سهوش مصنوعی درخدمت خلق وحايا اراده آزاد توهم است یبخش دیگری در وجود انسان هدفاع در برابر تغییر ساختمخچه ، فراتر از حفظ تعادلمقالاتویتامین E برای فعالیت صحابزار بقای موجود زنده از بزرگ شدن مغز محدود به دورداروی جدید s3 در درمان ام مغز چگونه صداها را فیلتر یادآوری خواب و رویااجزای پر سلولی بدن انسان تولید سلولهای جنسی از سلدرک احساسات و تفکرات دیگمغز زنان جوانتر از مغز مرکوری گذرای ناشی از موبایارتباط شگفت مغز انسان و فتاثیر نگاه انسان بر رفتاروشهای شناسایی قدرت شنوانقش غذاها و موجودات درياگذر زمان کاملا وابسته به از تکینگی تا مغز و از مغز تاثیر گیاه خواری بر رشد وزیرفون داروی ضد ام اسچیزی خارج از مغزهای ما نیپرورش مغز مینیاتوری انسااز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکسلسله مباحث هوش مصنوعینرمشهای مهم برای تقویت عآیا بزرگ شدن مغز فقط در دبوزون هیگز چیستتغییر عمودی سر انسان از پفرد حساس از نظر عاطفی و بسردرد و علتهای آنهوش مصنوعی می تواند بر احامگا سه عامل مهم سلامتبازگشت از آثار به سوی خداحس و ادراک (قسمت دوم )میهمانهای ناخوانده عامل صرع و درمان های آنهوش مصنوعی ساخته هوش طبیايا اراده آزاد توهم است یبرنامه و ساختار پیچیده مدقیق ترین تصاویر از مغز امخچه ابزاري که وظیفه آن فتاثیر ویتامین دی بر بیماویتامین E در چه مواد غذایابزار بقای موجود زنده از بسیاری از بیماری های جدیداروی جدید ضد میگرنمغز آیندگان چگونه است ؟ژن هوش و ساختارهای حیاتی اجزایی ناشناخته در شکل گتوانایی مغز و دیگر اجزای درک تصویر و زبان های مخلتمغزهای کوچک بی احساسکی غایب شدی تا نیازمند دلارتباط شگفت انگیز مغز انتاثیر نگاه انسان بر رفتاروشی برای بهبود هوش عاطفنقش غذاها و موجودات درياگربه شرودینگر و تاثیر مشاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر انتخاب از طرف محیط زبان چهار حرفی حیات زمینچگونه مغز پیش انسان یا همآلزایمراز تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر رو ح و روان بر جسمسم زنبور ، کلیدی برای وارچرا مغزهای ما ارتقا یافت آیا تکامل و تغییرات ژنتیبیماری گیلن باره و بیمارثبت امواج الکتریکی در عصقانون مندی نقشه ژنتیکی مسردرد تنشنهوش مصنوعی گوگل به کمک تشامروز دانش ژنتیک هیچ ابهبازسازي مغز و نخاع چالشی حس و ادراک قسمت چهارممیگرن سردردی ژنتیکی که بضررهای مصرف شکر و قند بر هوش احساسیای آنکه نامش درمان و یادشبرین نت به جای اینترنتدلایلی که نشان میدهد ما بمدارک ژنتیکی چگونه انسانصفحه اصلیویتامین دی گنجینه ای بزرابزار بقای موجود زنده از تفاوت مغز انسان و میمون هداروی ضد تشنج با قابليت تمغز انسان ایا طبیعتا تماژن یا نقشه توسعه مغز و نقاحساس گذر سریعتر زمانتوازن مهمتر از فعالیت زیدرک عمیق در حیواناتمغزتان را در جوانی سیمکشکاهش التهاب ناشی از بیماارتباط شگفت انگیز مغز انتاثیر ویتامین دی بر بیماروشی جدید در درمان قطع نخنقش غذاها و موجودات درياگزیده ای از وبینار یا کنفاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر ترکیبات استاتین (سزبان و بیان، در سایه پیشرچگونه هموساپينس بر زمین آیا ما تنها موجودات زنده از تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر رژیم گیاه خواری بر سودمندی موجودات ابزی بر چرا حیوانات سخن نمی گوینآیا خداباوری محصول تکاملبیماری ای شبیه آلزایمر و جمجمه انسان های اولیهقارچ بی مغز در خدمت موجودسردرد سکه ایهوش مصنوعی گوگل به کمک تشانفجار و توقف تکاملی نشابحتی علمی درباره تمایل بحس و ادراک قسمت پنجممیدان مغناطيسي زمین بشر ضررهای شکر بر سلامت مغزهوش احساسیایندرالبرای پیش بینی آینده مغز ددندان ها را مسواک بزنید تمروری بر تشنج و درمان هایسوالات پزشکیواکنش های ناخودآگاه و تقابزار بقای موجود زنده از تفاوتهای جنسیتی راهی براداروی ضد تشنج با قابليت تمغز انسان برای ایجاد تمدژنها نقشه ایجاد ابزار هواخلاق و علوم اعصابتوسعه برخی شغل ها با هوش درگیری قلب در بیماری ویرنقش قهوه در سلامتیکایروپاکتیک چیستکاربرد روباتهای ريزنانوارتباط غیرکلامی بین انساتاثیر ژنها بر اختلالات خروشی جدید در درمان سکته منقشه مغزی هر فرد منحصر بهگزارش یک مورد جالب لخته واز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر دپاکین بر بیماری مزبان و تکلم برخی بیماریهچگونه آن شکری که می خوریمآیا مغز تا بزرگسالی توسعاز تکینگی تا مغز- از مغزتتاثیر رژیم گیاه خواری بر سیاهچاله و تکینگی ابتدایچرا حجم مغز گونه انسان درآیا دلفین ها می تواند از بیماری ای شبیه ام اس مولتجنسیت و تفاوت های بیناییقدم زدن و حرکت دید را تغیسرعت فکر کردن چگونه استهوش مصنوعی الفاگوانگشت نگاری مغز نشان میدبحث درباره پیدایش و منشاحس و ادراک قسمت سوممکانیزمهای دفاعی در برابطی یکصد هزار سال اخیر هرچهوش عاطفی بیشتر در زنانایا کوچک شدن مغزانسان البرخی نکات از گاید لاین پردو ویژگی انتزاع و قدرت تجمرکز خنده در کجای مغز استپیامهای کاربرانواکسن سرطانابزار بقای موجود زنده از تقلید مرحله ای نسبتا پیشداستانها و مفاهیمی اشتبامغز انسان برای شادمانی طژنها ، مغز و ارادهاختلال در شناسایی حروف و توصیه های غیر دارویی در سدرگیری اعصاب به علت میتونقش مهاجرت در توسعه نسل اکاربرد روباتهای ريز، در ارتروز یا خوردگی و التهاتاثیر کپسول نوروهرب بر نريتوکسيمب در درمان ام اسنقص در تشخیص هیجانات عامگشایش دروازه جدیدی از طراز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر داروهای ضد التهاب زبان و شناخت حقیقت قسمت چچگونه انتظارات بر ادراک آیا همه جنایت ها نتیجه بیاز تکینگی تا مغز، از مغز تاثیر رژیم گیاه خواری بر سیاره ابلهانچرا در مغز انسان، فرورفتآیا دست مصنوعی به زودی قابیماری بیش فعالیجنسیت و تفاوت های بیناییقدرت انسان در نگاه به ابعشلیک فراموشیهوش مصنوعی از عروسک تا کاندوهگین نباش اگر درب یا بحثی در مورد نقش ویتامينحساسیت روانی متفاوتما انسانها چه اندازه نزدظهور امواج مغزی در مغز مصهوش عاطفی در زنان بیشتر اایا ابزار هوشمندی یا مغز برخی اثرات مضر ویتامین دديدن با چشم بسته در خواب مرگ انتقال است یا نابود شسایتهای دیگرواسطه ها د رمسیر ایجاد مغابزار بقای موجود زنده از تلقین اطلاعات و حافظهدر مانهای کمر دردمغز انسان برای شادمانی طژنهای هوش ، کدامنداختلالات مخچهتوصیه هایی در مصرف ماهیرقیبی قدرتمند در برابر منقش هورمون های تیروئید دکجای مغز مسئول پردازش تجارزش حقیقی زبان قسمت اولتاثیر کپسول نوروهرب بر تریواستیگمینچند جهانیپمبرولیزوماب در بیماری چاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر داروی ضد تشنج سدیم زبان و شناخت حقیقت قسمت اچگونه باغبانی باعث کاهش آیا هوش ارثی دریافتی از پازدواج های بین گونه ای، رتاثیر رژیم گیاهخواری بر سیاره ابلهانچراروياها را به یاد نمی آآیا رژیم غذایی گیاهی سلابیماری تی تی پیجهش های ژنتیکی مفید در سالوب فرونتال یا پیشانی مغشنا در ابهای گرم جنوب نیهوش مصنوعی از عروسک تا کانسان قدیم در شبه جزیره عبحثی جالب درباره محدودیتخلاصه ای از مطالب همایش مما انسانها چه اندازه نزدعلم به ما کمک میکند تا موهوشیاری کوانتومیایا بیماری ام اس (مولتیپبرخی اختلالات عصبی مثانهدی متیل فومارات(زادیوا)(مراحل ارتقای پله پله کیهوراپامیل در بارداریابزار بقای موجود زنده از تلاش هایی در بیماران قطع در چه مرحله ای از خواب ، رمغز انسان رو به کوچک تر شکلرال هیدرات برای خواباناختلالات حرکتی در انسانتوضیحی ساده در مورد هوش مرموزی از نخستین تمدن بشرنقش ژنتیک در درمان اختلاکشف مکانیسم عصبی خوانش پارزش حقیقی زبان قسمت دومتاثیر کپسول نوروهرب بر سرژیم های غذایی و نقش مهم چندین ماده غذایی که ماننپنج اکتشاف شگفت آور در مواز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکزبان و شناخت حقیقت قسمت دچگونه جمعیت های بزرگ شکل آیا هوش سریعی که بدون احساستفاده از هوش مصنوعی در تاثیر عصاره تغلیظ شده گیسیر آفرینش از روح تا مغز چراروياها را به یاد نمی آآیا راهی برای رفع کم آبی بیماری ضعف عضلات نزدیک بجهش های ژنتیکی غیر تصادفلبخند بزن شاید صبح فردا زشناخت و معرفت، و نقش آن دهوش مصنوعی از عروسک تا کانسان جدید از چه زمانی پابحثی در مورد نقش کلسیم و خواندن ، یکی از شستشو دهنما با کمک مغز خود مختاريمعلایم کمبود ویتامین E را هوش، ژنتیکی است یا محیطیایا بدون زبان میتوانیم تبرخی بیماری ها که در آن بدژا وو یا اشنا پنداریمزایای شکلات تلخ برای سلورزش هوازی مرتب خیلی به قابزار بقای موجود زنده از تلاشی برای درمان قطع نخادر هم تنیدگی کوانتومی و پمغز انسان رو به کوچکتر شدکمردرد و علل آناختلالات صحبت کردن در انتکامل چشمرمز و رازهای ارتباط غیر کنقش انتخاب از طرف محیط، نرویای شفافنقش اتصالات بین سلولهای کشف مکانیسمی پیچیده در بارزش حقیقی زبان قسمت سومتاثیر کپسول نوروهرب بر سرژیم غذایی حاوی تخم مرغ وچه زیاد است بر من که در ایپوست ساعتی مستقل از مغز داز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکزبان و شناخت حقیقت قسمت سچگونه جمعیت های بزرگ شکل آیا هشیاری کوانتومی وجوداستیفن هاوکینگ در مورد هتاریخ همه چیز را ثبت کردهفلج بل، فلجی ترسناک که آنسیستم تعادلی بدننزاع بین جهل و علم رو به پآیاما مقهور قوانین فیزیکبیماریهای تحلیل عضلانی اجهشهای مفید و ذکاوتی که دلرزش ناشی از اسیب به عصبشناسایی سلول های ایمنی اهوش مصنوعی از عروسک تا کانسان عامل توقف رشد مغزبحثی در مورد عملکرد لوب فخواب سالم عامل سلامتیما تحت کنترل ژنها هستیم یعلایم کمبود ویتامین E را هیچگاه از فشار و شکست نترایا تکامل هدفمند استبرخی بیماری های خاص که بددژاوو یا آشناپنداریمسیر دشوار تکامل و ارتقاورزش هوازی ، بهترین تمریابزار بقای موجود زنده از تلاشی جدید در درمان ام اسدرمان های بیماری آلزایمرمغز ایندگان چگونه استکمردرد با پوشیدن کفش مناادامه بحث تکامل چشمتکامل ابزار هوش ، راه پر روبات های ریز در درمان بینقش حفاظتی مولکول جدید دکشف ارتباط جدیدی از ارتباز نظر علم اعصاب یا نرووستاثیر گیاه خواری بر رشد وراه های جدید برای قضاوت رچهار میلیارد سال تکامل بپیموزایداز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکزبان، وسیله شناسایی محیطچگونه حافظه را قویتر کنیاستیفن هاوکینگ در تفسیر تبدیل تراکت صوتی مصنوعی فلج خوابسیستم دفاعی بدن علیه مغز نزاع بین علم و نادانی رو آزمون ذهنی گربه شرودینگربیهوش کردن در جراحی و بیمجهشهای مفید و ذکاوتی که دلزوم سازگاری قانون مجازاشواهدی از دنیسوان(شبه نئهوش مصنوعی از عروسک تا کانعطاف پذیری مکانیسمی علبحثی درباره هوش و تفاوتهخواب سالم عامل سلامتی و یماه رجبعلت خواب آلودگی بعد از خوهاوکينگ پیش از مرگش رسالایرادهای موجود در خلقت ببرخی توجهات در ببمار پاردانشمندان ژنی از مغز انسمشکلات نخاعیورزش و میگرنابزار بقای موجود زنده از تمایل زیاد به خوردن بستندرمان های جدید میگرنمغز ابزار برتر بقاکنفرانس تشنج هتل کوثر اصادغام میان گونه های مختلتکامل زبانروح رهایینقش حیاتی تلومر دی ان آ دکشف جمجمه ای درکوه ایرهواز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر گیاه خواری بر رشد وراه های جدید برای قضاوت رچهار ساعت پس از کشتار خوکپیچیدگی های مغزی در درک زاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکسفر نامه سفر به بم و جنوب نگاهی بر قدرت بینایی دراآیا واکنش های یاد گرفته واستخوان های کشف شده، ممکتبدیل سلولهای محافط به سفلج خواب چیستسکته مغزینزاع بین علم و جهل رو به پإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَبیوگرافیجاذبه و نقش آن در شکلگیریلزوم سازگاری قانون مجازاشاهکار قرنهوش مصنوعی از عروسک تا کماولین هیبرید بین انسان وبحثی درباره هوش و تفاوتهخواب عامل دسته بندی و حفطماپروتیلینعوارض ازدواج و بچه دار شدهاوکينگ پیش از مرگش رسالاگر نعمت فراموشی نبود بسبرخی سلولهای عصبی در تلادانشمندان روش هاي جدیدی مشاهده آینده از روی مشاهورزش بهترین درمان بیش فعابزارهای بقای موجود زندتمدن قدیمی ای در جنوب ایردرمان های رایج ام اسمغز از بسیاری حقایق می گرکنگره بین المللی سردرد دادغام دو حیطه علوم مغز و تکامل ساختار رگهای مغزی تکامل شناخت انسان با کشفروزه داری و بیمار ی ام اس نقش داروهاي مختلف معروف گنجینه ای به نام ویتامین از نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر گیاه خواری بر رشد وراه پیروزی در زندگی چیستنوار مغزی روشی مهم در تشخپیوند مغز و سر و چالشهای از تکینگی تا مغز از مغز تسفرنامه سفر به بم و جنوب نگاهی بر توانایی اجزاي بآیا آگاهی پس از مرگ از بیاصول سلامت کمرتری فلوپرازینفیلمی بسیار جالب از تغییساخت شبکه عصبی با الفباینظام مثبت زندگیافراد آغاز حرکت خودشان ربیوگرافیحقیقت راستین انسان علم بممانتین یا آلزیکسا یا ابشبیه سازی میلیون ها جهان هوش مصنوعی از عروسک تا کماولین مورد پیوند سر در انبحثی درباره هوش و تفاوتهخودآگاهی و هوشیاريمبانی ذهنی سیاه و سفیدعید نوروز مبارکهدف از تکامل مغزاگر نعمت فراموشی نبود بسبرخی سيناپسها طی تکامل و دانشمندان روشی برای تبدیمعنی روزهورزش در کمر دردابزارهای پیشرفته ارتباط تمدن بشری و مغز اخلاقیدرمان ژنتیکی برای نوآوریمغز برای فراموشی بیشتر ککنگره بین المللی سردرد دارتقا و تکامل سنت آفرینش تئوری تکامل امروز در درمروش مقابله مغز با محدودینقش روزه داری در سالم و جگیاه خواری و گوشت خوار کداز آغاز خلقت تا نگاه انساتاثیر گیاه خواری بر رشد ورشته نوروایمونولوژی و نقنورون هاي مصنوعی می توانپیوند سر، یکی از راه حلهااز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکسفرنامه سفر به بم و جنوب ناتوانی از درمان برخی ویآیا امکان بازسازی اندامهاضطراب و ترستری فلوپرازینفیزیکدانان ماشینی برای تساخت شبکه عصبی مصنوعی با نظریه تکامل در درمان بیمافزایش قدرت ادراکات و حسبیان ژن های اسکیزوفرنی دحافظه و اطلاعات در کجاست منابع انرژي پاک سرچشمه حشبیه سازی سیستم های کوانهوش مصنوعی در کامپیوترهااولین تصویر در تاریخ از سبحثی درباره هوش و تفاوتهخودآگاهی و هوشیاريمجموعه های پر سلولی بدن معامل کلیدی در کنترل کارآهزینه ای که برای اندیشیداگر تلاش انسان امروز برابررسي علل احتمالي تغيير داروهای مصرفی در ام اسمغز فکر میکند مرگ برای دیوزوز گوشابزارهای دفاعی و بقای موتمساح حد واسط میان مغز کودرمان جدید میگرن با انتی مغز بزرگ چقدر مفید هست ؟کندر در بیماریهای التهابارتوکين تراپی روشی جديد تئوری تکامل در پیشگیری و روش های صرفه جویی در ایجانقش رژیم غذایی در رشد و اگالکانزوماب، دارویی جدیاز تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر گیاه خواری بر رشد ورشد مغز علت تمایل انسان بنورون های ردیاب حافظهپیشینیان انسان از هفت میاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکسفرنامه سفر به بم و جنوب ناتوانی در شناسایی چهره آیا انسان با مغز بزرگش اخاطلاعاتی عمومی در مورد متسلیم شدن از نورون شروع مفرگشت و تکامل تصادفی محض ساختار شبکه های مغزی ثابهفت چیز که عملکرد مغز تو افسردگی و اضطراب در بیمابیست تمرین ساده برای جلوحافظه و اطلاعات در کجاست مولتیپل اسکلروز در زنان شباهت زیاد بین سلول هاي عهوش مصنوعی در خدمت خلق وحاولین سلول مصنوعیبحثی درباره هوش و تفاوتهخانواده پایدارمحل درک احساسات روحانیعسل طبیعی موثر در کنترل بهستي مادي ای که ما کوچکترابزار هوش در حال ارتقا ازبررسی و اپروچ جدید بر بیمداروهای ضد بیماری ام اس ومغز ما کوچکتر از نیم نقطهیک پیشنهاد خوب برای آسان اثر مضر مصرف طولانی مدت رتنفس هوازی و میتوکندریدرمانهای بیماری پارکینسمغز بزرگ چالش است یا منفعکوچک شدن مغز از نئاندرتاارتباط میکروب روده و پارتا 20 سال آینده مغز شما به روش هایی ساده برای کاهش انقش زبان در سلطه و قدرت اگامی در درمان بیماریهای از تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر گیاه خواری بر رشد وزمین زیر خلیج فارس تمدنی نوروپلاستیسیتی چیستپیشرفتی مستقل از ابزار هاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکسفرنامه سفر به بم و جنوب نخاع ما تا پایین ستون فقرآیا احتمال دارد رویا از آاطلاعاتی عمومی در مورد متشنج چیستفراموش کارها باهوش تر هسسخن پاک و ثابتهفت سین یادگاری از میراث الکتروتاکسی(گرایش و حرکبیشتر کمردردها نیازی به حافظه و اطلاعات در کجاستمواد کوانتومی جدید، ممکنشباهت زیاد بین سلول هاي عهوش مصنوعی در خدمت خلق وحاوکرلیزوماب داروی جدید شبحثی درباره احساسات متفاخطا در محاسبات چیزی کاملمحل درک احساسات روحانی دعصب حقوق نورولووهستی ما پس از شروعی چگال ابزار بقای موجود زنده از بررسی سیستم تعادلی بدن اداروی فامپیریدین یا نورلمغز مادران و کودکان در زمیکی از علل محدودیت مغز اماثرات مفید قهوهتنفس هوازی و میتوکندریدرک فرد دیگر و رفتارهای امغز بزرگ چالشهای پیش روکودک ایرانی که هوش او از ارتباط چاقی و کاهش قدرت ب