یک آلل ژنتیکی که از نئاندرتال به ارث رسیده است باعث کاهش خطر سندرم کویید 19میشود

یک آلل ژنتیکی- که از نئاندرتال به ارث رسیده است- باعث کاهش خطر سندرم کویید 19 (بیماری ناشی از ویروس کرونا)شدید میشود!
در مقاله ای تحت عنواننقش نظریه تکامل(evolution theory) در شناسایی، پیشگیری و درمان سندرم COVID 19در همین کانال به نقش برخی آلل های به ارث رسیده از پیشینیان موجود در زنجیره تکاملی انسان، در ابتلای سخت تر به کووید 19 اشاره شد. این ژنها روی کروموزم 3 قرار دارد ولی مطالعات جدید از ژنهای دیگری سخن میگوید که برعکس ژن های اول، برعلیه ویروس کرونای جدید اثر حفاظتی دارد.

نقش میراث ژنتیکی انسان، فقط محدود به شناسایی پیشینیان زنجیره تکاملی یا نشان دادن ژن برخی ویروس ها در ژنوم- که نشانه ی تاریخ نزاع بین انسان و ویروس هااست- نمیماند. میراث ژنتیکی نقش مهمی در ضعف و یا قدرت انسان کنونی در مقابله با بسیاری از شرایط دشوار طبیعی و همه گیری ها و همچنین سازماندهی قدرتمند سیستم دفاعی بدن در مواجهه با عوامل بیماری زا دارد.

آنچه طی تکامل(تمایز و انتخاب طبیعی)در بدن ها باقی مانده است، در ظرف کوچک عالم مادی، ایده ال نیست ولی برای رویارویی با سختی های دوره ی خاصی سودمند بوده است؛ با این حال تضمینی نیست در دوره های جدید در رویارویی با عوامل مهاجم و بیماریزای متفاوت سودمند باشد؛ به خصوص وقتی بدانیم، عوامل بیماری زا نهایت کوشش خود را خواهند کرد تا از سیستم دفاعی انسان بگذرند و این کار را با تغییرات ژنتیکی مستمر در ساختار ژنومی خود انجام میدهند.
میراث به جا مانده از تاریخ حیات در بدن موجودات زنده، شاهدی زنده از این رویارویی هاست و میراث به جای مانده در بدن آیندگان هم شاهدی از نزاع های سخت انسان امروز است. از این شواهد باید آموخت و درس گرفت و میتوان از آن در کشف واکسن ها ودرمان های سودمندتر در این رویارویی های سخت استفاده کرد.

SARS-CoV-2 ویروسی است که باعث سندرم COVID-19 میشود. علایم بیماران پس از این سندرم، بسیار متغیر است؛ برخی علایم بسیار خفیف نشان میدهند و برخی دیگر علایم شدید بیماری را نشان می دهند و بستری می شوند و به دلیل نارسایی تنفسی می میرند.

اکون پژوهشگران در موسسه علوم و تکنولوژی دانشگاه اوکیناوا در ژاپن و موسسه زیست شناسی تکاملی ماکس پلانک در آلمان کشف کرده اند گروهی از ژنها- که خطر بیماری شدید را تا 20% کاهش میدهد- از نئاندرتال به دست می آید.

پروفسور اسوانت پائابو که واحد ژنوم تکاملی انسان را در این دانشگاه، مدیریت میکند میگوید: حقیقتا عوامل دیگری مانند افزایش سن یا شرایط زیربنایی مانند دیابت تاثیر مهمی دارد که یک فرد مبتلا چقدر بدحال شود ولی عوامل ژنتیکی ممکن است نقش مهمی را داشته باشد و برخی از اینها مرتبط با میراث به دست آمده از نئاندرتال به انسان امروز است.

سال گذشته پروفسور اسوانت پائابو و همکار او پروفسور هوگو زبرگدر مجله نیچر گزارش کردند، بزرگترین عامل خطر شناخته شده ژنتیکی تا امروز- که خطر ایجاد کووید 19 را دو برابر میکند- از طریق نئاندرتال ها به ارث رسیده است. پژوهش اخیر آنها یک مطالعه جدید است که در دسامبر سال گذشته در کار مشترک برای تعیین عوامل ژنتیکی مرگ و میر در آی سی یو در انگلستان تایید و پابلیش شد و زنجیره ژنومی 2244 فرد را که کووید 19 شدید داشتند جمع آوری کرد. این مطالعه انگلیسی مناطق ژنتیکی اضافه ای را روی چهار کروموزوم مشخص کرد که بر نحوه ی پاسخ فرد به ویروس تاثیر می گذارد.

اکنون در مطالعه ای که در PANAS منتشر شده است پروفسور پائابو و پروفسور زبرگ نشان میدهند یکی از مناطقی که جدیدا شناسایی شده است دارای آللی است که بسیار شبیه آن موردی است که در سه نئاندرتال در 50 هزار سال قبل در کروتیا و دو نئاندرتال دیگر که یکی 70 هزار سال قبل و دیگری 120 هزار سال در جنوب سیبری زندگی میکردند دیده شد. با کمال تعجب این فاکتور دوم ژنتیکی بر نتیجه کووید 19 تاثیر میگذارد و این برعکس جهتی است که فاکتور ژنتیکی اول تاثیر داشت و به جای افزایش خطر ایجاد کووید 19 شدید، اثر حمایتی بر مبتلایان دارد.

آلل، در کروموزوم 12 قرار دارد و این خطر را که فرد به آی سی یو منتقل شود حدود 22% کاهش میدهد. پروفسور پائابو گفت: این بسیار جالب است که هرچند نئاندرتال ها در حدود 40 هزار سال قبل منقرض شده اند سیستم ایمنی آنها هنور در دو جهت مثبت و منفی بر ما تاثیر می گذارد.

در تلاش برای فهم اینکه چگونه آلل بر نتایج کووید 19 تاثیر میگذارد، تیم پژوهش نگاهی نزدیکتر به ژنهای موجود در این منطقه داشت. آنها دیدند سه ژن در این منطقه به نام های OAS آنزیم هایی را کد میکند که طی عفونت ویروسی تولید میشود و به نوبه خود آنزیم های دیگر را فعال میکند که ژنومهای ویروسی را در سلول های مبتلا تخریب میکند.

دکتر سید سلمان فاطمی . نورولوژیست, [04.03.21 02:36]
به نظر می رسد آنزیم هایی که به وسیله آلل نئاندرتال کد میشود در کاهش شانس نتایج شدید کووید 19 مفیدتر باشند. پژوهشگران همچنین مطالعه کردند که چگونه فرکانس آلل های ژنتیکی جدید کشف شده شبیه آلل نئاندرتال، پس از منتهی شدن به انسان جدید در حدود 60 هزار سال قبل، تغییر کرده است. برای انجام این مورد، آنها از اطلاعات ژنومی ای استفاده کردند که به وسیله گروه های پژوهشی مختلف از هزاران اسکلت انسانی در سنین مختلف بازآوری شده بود.

آنها کشف کردند فرکانس آلل پس از آخرین دوره یخبندان افزایش یافت و سپس دوباره در هزاره ی گذشته، افزایش دوباره ای یافت. بنابراین امروز این ژنوم در حدودی نیمی از افرادی که در بیرون از آفریقا زندگی میکنند و در حدود 30% مردم ژاپن وجود دارد و. برعکس، پژوهشگران در گذشته فهمیده بودند، آلل خطر اصلی که از نئاندرتال ها به ارث رسیده است تقریبا در ژاپن وجود ندارد. پروفسور پائبو گفت افزایش فرکانس این آلل حمایت کننده- که از نئاندرتال به ارث رسیده است- پیشنهاد میدهد ممکن است در گذشته هم سودمند بوده باشد و ممکن است طی شیوع بیماری های دیگری که به وسیله ویروس های دارای آر ان ای ایجاد شده است سودمند بوده باشد.

سانسور از روی قصد بسیاری اختراع جدید اینترنت کوانبیان ژن های اسکیزوفرنی دتئوری تکامل در پیشگیری و منبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت چهل و دومنقش زنجبیل در جلوگیری از کاهش سن بیولوژیکی، تنها ذرات کوانتومی زیر اتمی قانرژی تاریکسرعت فکر کردن چگونه استارتباط شگفت مغز انسان و فبحثی در مورد نقش ویتامين تاثیر کتامین در درمان پامیگرن سردردی ژنتیکی که بهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت دوازدهمچهار میلیارد سال تکامل بگل زندگیروح رهاییايا اراده آزاد توهم است یشباهت کیهان و مغزاز نظر علم اعصاب اراده آزبرین نت به جای اینترنتتاثیر احتمالی عصاره تغلیمبانی ذهنی سیاه و سفیدهوشیاری کوانتومیخودآگاهی و هوشیاريریواستیگمینگزیده ای از وبینار یا کنفایجاد احساساتعلایم کمبود ویتامین E را از تکینگی تا مغز از مغز تبرخی سلولهای عصبی در تلافلج خوابتاثیر درجه حرارت بر عملکمرکز حافظه کجاستهستی ما پس از شروعی چگال دو برابر شدن خطر مرگ و میپیام های ناشناخته بر مغز رشته نوروایمونولوژی و نقابزار بقا از نخستین همانغیرقابل دیدن کردن مادهاز تکینگی تا مغز از مغز تبعد از کرونا دلخوشی بیهوقلب و عقلچگونه انتظارات بر ادراک تاریخ همه چیز را ثبت کردهمشکلات روانپزشکی در عقب واقعیت های متفاوتدانشمندان اولین سلول مصنآینده ی انسان در فراتر اززبان چهار حرفی حیات زمینابزار بقا از نخستین همانازدواج های بین گونه ای، رتلاشی جدید در درمان ام اسلا اکراه فی الدیننبرو و انرژی مداومتظاهر خوابیده ی مادهمغز انسان ایا طبیعتا تماواسطه ها د رمسیر ایجاد مغداروی ضد تشنج توپیراماتآیا امکان بازسازی اندامهسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقای موجود زنده از اطلاعات حسی ما از جهان، چتولید سلولهای جنسی از سلمنابع انرژی از نفت و گاز چراروياها را به یاد نمی آجهان کاملی در اطراف ما پرمغز بزرگترین مصرف کننده یادگیری مهارت های جدید ددرمان های رایج ام اسآیا رژیم غذایی گیاهی سلاسندرم پیریفورمیساثرات مضر ماری جوانابیماری های مغز و اعصاب و تکنولوژی جدید که سلول هامنبع هوشیاری کجاست قسمت همیشه عسل با موم بخوریمحقیقت قربانی نزاع بین بی نقش ژنتیک در درمان اختلاکنگره بین المللی سردرد ددرک عمیق در حیواناتافزایش مرگ و میر سندرم کوسانسور بر بسیاری از حقایادامه بحث تکامل چشمبیست تمرین ساده برای جلوتا 20 سال آینده مغز شما به منبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت چهل و سومنقش زبان در سلطه و قدرت اکایروپاکتیک چیستذرات کوانتومی زیر اتمی قانرژی تاریک که ما نمی توشلیک فراموشیارتباط شگفت انگیز مغز انبحثی در مورد نقش کلسیم و تاثیر گیاه خواری بر رشد ومیگرن شدید قابل درمان اسهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت سومچهار ساعت پس از کشتار خوکگلوئونروزه داری متناوب، مغز را ای نعمت من در زندگیمشباهت زیاد بین سلول هاي عاز واقعیت امروز تا حقیقتبرای پیش بینی آینده مغز دمباحث مهم حس و ادراکهوش، ژنتیکی است یا محیطیخودآگاهی و هوشیاريریاضیات یک حس جدید استگزارش یک مورد جالب لخته وایرادهای موجود در خلقت بعلایم کمبود ویتامین E را از تکینگی تا مغز از مغز تبرخی سيناپسها طی تکامل و فلج خواب چیستتاثیر درجه حرارت بر عملکمرکز خنده در کجای مغز استو هر کس تقوای خدا پیشه کندو برابر شدن خطر مرگ و میپیشینیان انسان از هفت میرشد مغز فرایندی پیچیده اابزار بقا از نخستین همانمقالاتاز تکینگی تا مغز از مغز تتفکر خلا ق در برابر توهم قیچی ژنتیکیچگونه باغبانی باعث کاهش تازه های اسکیزوفرنی(جنومشاهده گر جدای از شیء مشاواقعیت و مجازدانشمندان تغییر میدان مغآینده ی علم و فیزیک در60 ثزبان و کلمه حتی برای کسانابزار بقا از نخستین هماناستفاده از مغز، وزن را کمتمایل زیاد به خوردن بستنلایو دوم دکتر سید سلمان فنخاع ما تا پایین ستون فقرتظاهری از ماده است که بیدمغز انسان برای ایجاد تمدوبینار اساتید نورولوژی دداستانها و مفاهیمی اشتباآیا انسان با مغز بزرگش اخسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقای موجود زنده از اطلاعاتی عمومی در مورد متومورها و التهاب مغزی عامنابع انرژی از نفت و گاز نزاع بین جهل و علم رو به پجهان دارای برنامهمغز حریص برای خون، کلید تیادآوری خواب و رویادرمان های علامتی در ام اسآیا راهی برای رفع کم آبی سوپاپ ها یا ترانزیستورهااجزای پر سلولی بدن انسان بیماری گیلن باره و بیمارتکامل مادی تا ابزار هوشممنبع هوشیاری کجاست قسمت همراهی نوعی سردرد میگرنیحقیقت اشیانقش گرمایش آب و هوا در همکنترل همجوشی هسته ای با هدرگیری قلب در بیماری ویرافزایش سرعت پیشرفت علوم درگیری مغز در بیماری کویافسردگی و اضطراب در بیماساخت شبکه عصبی مصنوعی با اداراوون تنها داروی تاییبیش از نیمی از موارد انتقتا بحر یفعل ما یشامنبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت نهمنقش زبان در سلطه و قدرت اکار با یگانگی و یکپارچگیرفتار اجتماعی انسان، حاصانسان قدیم در شبه جزیره عشلیک فراموشیارتباط شگفت انگیز مغز انبحثی در مورد عملکرد لوب فتاثیر گیاه خواری بر رشد ومیدان مغناطيسي زمین بشر هوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت سی و هشتمنوآوری ای شگفت انگیز دانگمان میکنی جرمی کوچکی در روزه داری و بیمار ی ام اس ای آنکه نامش درمان و یادششباهت زیاد بین سلول هاي عاز آغاز خلقت تا نگاه انسابرای اولین بار دانشمندانمجموعه های پر سلولی بدن مهیچ کاری نکردن به معنی چیخورشید مصنوعیریسدیپلام تنها داروی تایگشایش دروازه جدیدی از طراگر میدانی مصیبت بزرگتر علت خواب آلودگی بعد از خواز تکینگی تا مغز از مغز تبرداشت مغز ما از گذر زمانفلج دوطرفه عصب 6 چشمتاثیر درجه حرارت بر عملکمرگ چیستوقت نهيب هاي غير علمي گذشدو سوی واقعیتپیشرفت های جدید علوم اعصرشد مغز علت تمایل انسان بابزار بقا از نخستین همانتاثیر ویتامین دی بر بیمااز تکینگی تا مغز از مغز تتفاوت مغز انسان و میمون هقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصچگونه تکامل مغزهای کنونیتازه های بیماری پارکینسومشاهده آینده از روی مشاهواکنش های ناخودآگاه و تقدانشمندان روش هاي جدیدی آیا ممکن است موش کور بی مزبان و بیان نتیجه ساختماابزار بقا از نخستین هماناستفاده از هوش مصنوعی در تمدن قدیمی ای در جنوب ایرلبخند بزن شاید صبح فردا زنخستین تصویر از سیاهچالهتغییر الگوی رشد مغزی با زمغز انسان برای شادمانی طوراپامیل در بارداریدر مانهای کمر دردآیا احتمال دارد رویا از آسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقای موجود زنده از اطلاعاتی عمومی در مورد متوهم لیلیپوتی(ریزبینی)منابع انرژی از نفت و گاز نزاع بین علم و نادانی رو جهان در حال نوسان و چرخشمغز زنان جوانتر از مغز مرژن هوش و ساختارهای حیاتی درمان ژنتیکی برای نوآوریآیاما مقهور قوانین فیزیکسوپاپ ها یا ترانزیستورهااجزایی ناشناخته در شکل گبیماری ای شبیه آلزایمر و تکامل مداوممنبع هوشیاری کجاست قسمت هندسه ی پایه ایحقیقت تنها چیزی است که شانقش پیش زمینه ها و اراده کندر در بیماریهای التهابدرگیری مغز در بیماران مبالکتروتاکسی(گرایش و حرکساخت شبکه عصبی با الفبای ادراک ما درک ارتعاشی است بیشتر کمردردها نیازی به تاثیر مشاهده بر واقعیت بمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت چهارمنقش سجده بر عملکرد مغزکاربرد روباتهای ريزنانورقیبی قدرتمند در برابر مانسان ها می توانند میدان شنا در ابهای گرم جنوب نیاارتباط غیرکلامی بین انسابحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر گیاه خواری بر رشد ومیدازولام در درمان تشنج هوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت سی و ششمنوار مغز مشاهده ی غیر مستگنجینه ای به نام ویتامین روزه داری سلول های بنیادایمپلانت مغزی کمک میکند شرکت نورالینک ویدیویی ازاز انفجار بزرگ تا انفجار برای خودآگاه بودن تو بایتاثیر ترکیبات استاتین (سمحل درک احساسات روحانیهیچ کس مانند تو نگاه نمیکخانواده پایدارریشه های مشترک حیاتپمبرولیزوماب در بیماری چاگر نیروی مغناطیس نباشد عماد الدین نسیمی قربانی از تکینگی تا مغز از مغز تبررسي علل احتمالي تغيير فناوری هوش مصنوعی نحوه ختاثیر درجه حرارت بر عملکمرگ و میر پنهانوقتی فهمیدی خطا کردی برگدوچرخه سواری ورزشی سبک و پیشرفتی مستقل از ابزار هزمین زیر خلیج فارس تمدنی ابزار بقا از نخستین همانصفحه اصلیاز تکینگی تا مغز از مغز تتفاوت ها و تمایزها کلید بقانون مندی نقشه ژنتیکی مچگونه جمعیت های بزرگ شکل تبدیل تراکت صوتی مصنوعی مطالعه ای بیان میکند اهدواکنش به حس جدیددانشمندان روشی برای تبدیآیا ما تنها موجودات زنده زبان و بیان، در سایه پیشرابزار بقا از نخستین هماناستفاده از سلول های بنیاتمدن پیشرفته ی پیشینیانلرزش ناشی از اسیب به عصبنخستین روبات های زنده ی جتغییر زودتر اتصالات مغزیمغز انسان برای شادمانی طورزش هوازی مرتب خیلی به قدر محل کار ارزش خودت را بآیا احتمال دارد رویا از آسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقای موجود زنده از اعداد بینهایت در دنیای متوهم چیستمنابع انرژی از نفت و گاز نزاع بین علم و جهل رو به پجهش های ژنتیکی مفید در سامغزهای کوچک بی احساسژن یا نقشه توسعه مغز و نقدرمان ام اس(مولتیپل اسکلآب زندگی است قسمت چهارمسوپاپ ها یا ترانزیستورهااحیای بینایی نسبی یک بیمبیماری ای شبیه ام اس مولتتکامل چشممنبع هوشیاری کجاست قسمت هندسه ی رایج کیهانحقیقت خواب و رویانقش آتش در رسیدن انسان بهکوچک شدن مغز از نئاندرتانقش انتخاب از طرف محیط، نکووید نوزده و خطر بیماری درگیری مغزی در سندرم کووالگوبرداری از طبیعتساختار شبکه های مغزی ثابادغام میان گونه های مختلبا هوش مصنوعی خودکار روبتاثیر نگاه ناظر هوشیار بمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت نوزدهمنقش غذاها و موجودات درياکاربرد روباتهای ريز، در رموزی از نخستین تمدن بشرانسان جدید از چه زمانی پاشناخت و معرفت، و نقش آن دارتروز یا خوردگی و التهابحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر گیاه خواری بر رشد ومکانیک کوانتومی بی معنی هوش مصنوعی به کمک هوش طبیحس و ادراک قسمت سیزدهمنوار مغزی روشی مهم در تشخگویید نوزده و ایمنی ساکتایمپلانت نخاعی میتواند دشش مرحله تکامل چشماز بحث های کنونی در ویروسبرخی ملاحظات در تشنج های تاثیر دوپامین و سروتونینمحل درک احساسات روحانی دهیچگاه از فشار و شکست نترخارق العاده و استثنایی برژیم های غذایی و نقش مهم پنج اکتشاف شگفت آور در مواگر نعمت فراموشی نبود بسعوامل موثر در پیدایش زبااز تکینگی تا مغز از مغز تبررسی و اپروچ جدید بر بیمفیلمی بسیار جالب از تغییتاثیر درجه حرارت بر عملکمرگ انتقال است یا نابود شویتنام نوعی کرونا ویروس ديدن با چشم بسته در خواب پاسخ گیاهان در زمان خوردزمان واقعیت است یا توهمابزار بقا از نخستین همانسوالات پزشکیاز تکینگی تا مغز از مغز تتفاوت های بین زن و مرد فققانون جنگلچگونه جمعیت های بزرگ شکل تبدیل سلولهای محافط به سمعنی روزهواکسن های شرکت فایزر آمرداروهای مصرفی در ام اسآیا مغز تا بزرگسالی توسعزبان و تکلم برخی بیماریهابزار بقا از نخستین هماناستفاده از سلول های بنیاتمدن بشری و مغز اخلاقیلرزش عضله یا فاسیکولاسیونرمش های مفید برای درد زاتغییر عمودی سر انسان از پمغز انسان رو به کوچک تر شورزش هوازی ، بهترین تمریدر چه مرحله ای از خواب ، رآیا برای تولید مثل همیشه سفری به آغاز کیهانابزارهای پیشرفته ارتباط بلندی در ذهن ما درک بلندیتوهمات و شناخت حقیقتمنابع انرژی از نفت و گاز نشانه های گذشته در کیهان جهش های ژنتیکی غیر تصادفمغزتان را در جوانی سیم کشژنها نقشه ایجاد ابزار هودرمان تومورهای مغزی با اآب زندگی است قسمت اولسودمندی موجودات ابزی بر احیای بینایی نسبی یک بیمبیماری اسپینال ماسکولار تکامل ابزار هوش ، راه پر منبع هوشیاری کجاست؟ (قسمهندسه بنیادینحقیقت راستین انسان علم بنقش اتصالات بین سلولهای کودک ایرانی که هوش او از درگیری مغزی در سندرم کووالتهاب شریان تمپورالسازگاری با محیط بین اجزاادغام دو حیطه علوم مغز و بار بزرگ ایستادن بر دو پاتاثیر نگاه و مشاهده ناظر منبع هوشیاری در کجاست؟ قهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت هفتمنقش غذاها و موجودات درياکتاب زیست شناسی باوررمز و رازهای ارتباط غیر کانسان عامل توقف رشد مغزشناسایی تاریخچه ی تکاملیارزش حقیقی زبان قسمت اولبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر گیاه خواری بر رشد ومکانیزمهای دفاعی در برابهوش مصنوعی در کامپیوترهاحس و ادراک قسمت ششمنورون هاي مصنوعی می توانگوشه بیماری اتوزومال رسساین پیوند نه با مغز بلکه ششمین کنگره بین المللی ساز تلسکوپ گالیله تا تلسکبرخی مرزهای اخلاق و علوم تاثیر دپاکین بر بیماری ممحدودیت های حافظه و حافظهیپرپاراتیروئیدیسمخدا موجود استرژیم های غذایی و نقش مهم پوست ساعتی مستقل از مغز داگر نعمت فراموشی نبود بسعوامل ایجاد لغت انسانی و از تکینگی تا مغز از مغز تبررسی ژنها در تشخیص بیمافیزیک مولکولها و ذرات در تاثیر درجه حرارت بر عملکمراحل ارتقای پله پله کیهویتامین E برای فعالیت صحدی متیل فومارات(زادیوا)(پختگی پس از چهل سالگي به زمان شگفت انگیزابزار بقا از نخستین همانپیامهای کاربراناز تکینگی تا مغز از مغز تتفاوت های تکاملی در مغز وقانون جنگلچگونه حافظه را قویتر کنیتداخل مرزها و صفات با بینمعادله ها فقط بخش خسته کنواکسن کووید 19 چیزهایی که داروهای ام اسآیا همه جنایت ها نتیجه بیزبان و شناخت حقیقت قسمت چابزار بقای موجود زنده از استفاده از سلول های بنیاتمدنی قدیمی در شمال خلیج لزوم سازگاری قانون مجازانرمش های مفید در سرگیجهتغییرات منطقه بویایی مغزمغز انسان رو به کوچکتر شدورزش و میگرندر هم تنیدگی مرزها و بی مآیا بزرگ شدن مغز فقط در دسقوط درون جاذبه ای خاص، چابزارهای بقا از نخستین هبلعیدن ستاره توسط سیاهچاتوپیراماتمنابع انرژی از نفت و گاز نظام مثبت زندگیجهشهای مفید و ذکاوتی که دمغزتان را در جوانی سیمکشژنها ، مغز و ارادهدرمان تشنجآب زندگی است قسمت دومسیلی محکم محیط زیست بر اناحساس گذر سریعتر زمانبیماری اضطراب عمومیتکامل داروینی هنوز در حامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهندسه در پایه ی همه ی واکحقایق ممکن و غیر ممکنحمله ویروس کرونا به مغزنقش تیروئید در تکامل مغزکودکان میتوانند ناقل بی درگیری اعصاب به علت میتوامیوتروفیک لترال اسکلروستون فقرات انسان دو پا جلارتقا و تکامل سنت آفرینش بار سنین ابزار هوشمندی اتاثیر نگاه انسان بر رفتامنبع هوشیاری در کجاست؟(قهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت هفدهمنقش غذاها و موجودات درياکتاب، سفری به تاریخرمز بقای جهش ژنتیکیانسانیت در هم تنیده و متصشناسایی سلول های ایمنی اارزش حقیقی زبان قسمت دومبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر گیاه خواری بر رشد وما انسانها چه اندازه نزدهوش مصنوعی در خدمت خلق وححس و ادراک سی و هفتمروش مقابله مغز با محدودینورون های ردیاب حافظهگوشت خواری یا گیاه خواریاینکه به خاطرخودت زندگی صرع و درمان های آناز تلسکوپ گالیله تا تلسکبرخی نکات از گاید لاین پرتاثیر داروهای ضد التهاب مخچه فراتر از حفظ تعادلهاوکينگ پیش از مرگش رسالخطا در محاسبات چیزی کاملرژیم غذایی حاوی تخم مرغ وپیموزایداگر با مطالعه فیزیک کوانعواملی که برای ظهور لغت ااز تکینگی تا مغز از مغز تبررسی سیستم تعادلی بدن افیزیک و هوشیاریتاثیر درجه حرارت بر عملکمرز مرگ و زندگی کجاستویتامین E در چه مواد غذایدید تو همیشه محدود به مقدپروژه ی ژنوم انسانیزندگی هوشمند در خارج از زابزار بقا از نخستین همانسایتهای دیگراز تکینگی تا مغز از مغز تتفاوت های زبانی سرمنشا تقانونمندی و محدودیت عالمنگاه محدود و تک جانبه، مشتروس جریان انرژیمعجزه ی علم در کنترل کرونواکسن کرونا و گشودن پنجرداروهای تغییر دهنده ی سیآیا هوش مصنوعی می تواند نزبان و شناخت حقیقت قسمت اابزار بقای موجود زنده از استیفن هاوکینگ در مورد هتمساح حد واسط میان مغز کولزوم سازگاری قانون مجازانرمشهای مهم برای تقویت عتغییرات آب و هوایی که به مغز ایندگان چگونه استورزش بهترین درمان بیش فعدر هم تنیدگی کوانتومی و پآیا تکامل و تغییرات ژنتیسلول های بنیادی منابع و اابزارهای بقا ازنخستین همبه مغز خزندگان خودت اجازتوانایی مغز و دیگر اجزای منابع انرژی از نفت و گاز نظریه ی تکامل در درمان بیجهشهای مفید و ذکاوتی که دنقش قهوه در سلامتیژنهای مشترک بین انسان و ودرمان جدید میگرن با انتی آب زندگی است قسمت سومسیاهچاله های فضایی منابعاحساسات کاذببیماری بیش فعالیتکامل داروینی هنوز در حامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوموارکتوس ها ممکن است دحمایت از طبیعتنقش حفاظتی مولکول جدید دکودکان خود را مشابه خود تدرختان اشعار زمینامید نیکو داشته باش تا آنسخن پاک و ثابتارتوکين تراپی روشی جديد بارداری بدون رحمتاثیر نگاه انسان بر رفتامنبع خواب و رویاهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت هجدهمنقشه مغزی هر فرد منحصر بهکجای مغز مسئول پردازش تجروی و منیزیم در تقویت استانعطاف پذیری مکانیسمی علشواهدی از نوع جدیدی از حاارزش حقیقی زبان قسمت سومبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر گیاه خواری بر رشد وما انسانها چه اندازه نزدهوش مصنوعی در خدمت خلق وححس و ادراک- قسمت بیست و پروش های صرفه جویی در ایجانوروپلاستیسیتی چیستگیلگمش باستانی کیستاینکه خانواده ات سالم باضررهای مصرف شکر و قند بر از تکنیکی تا مغز از مغز تبرخی نرمش های گردنتاثیر داروی ضد تشنج سدیم مخچه ، فراتر از حفظ تعادلهاوکينگ پیش از مرگش رسالخطا در محاسبات چیزی کاملراه فراری نیستپیموزایداگر تلاش انسان امروز براعوارض ازدواج و بچه دار شداز تکینگی تا مغز از مغز تبررسی علل کمر درد در میانفیزیکدانان ماشینی برای تتاثیر درجه حرارت بر عملکمرز بین انسان و حیوان کجاویتامین کادژا وو یا اشنا پنداریپروژه ی ژنوم انسانیزندگی زمینی امروز بیش از ابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز- از مغز تفاوتهای جنسیتی راهی براقارچ بی مغز در خدمت موجودنگاه انسان محدود به ادراتری فلوپرازینمغز فکر میکند مرگ برای دیواکسن کرونا از حقیقت تاتداروهای ضد بیماری ام اس وآیا هوش مصنوعی زندگی بشرزبان و شناخت حقیقت قسمت دابزار بقای موجود زنده از استیفن هاوکینگ در تفسیر تنفس هوازی و میتوکندریمقاومت به عوارض فشار خون چرا مغزهای ما ارتقا یافت تغییرات تکاملی سر انسان مغز ابزار بقای برتر مادیورزش در کمر درددر هم تنیدگی کوانتومی و دآیا جنین انسان، هوشمندی سلول عصبی شاهکار انطباق ابزارهای بقای موجود زندهبه بالا بر ستارگان نگاه کتوازن مهمتر از فعالیت زیمنابع انرژی از نفت و گاز نظریه ی تکامل در درمان بیجواب دانشمند سوال کننده نقش مهاجرت در توسعه نسل اژنهای هوش ، کدامنددرمان جدید کنترل مولتیپلآزمون ذهنی گربه شرودینگرسیاهچاله و تکینگی ابتدایاخلاق و علوم اعصاببیماری تی تی پیتکامل داروینی هنوز در حامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی می تواند بر احتکامل داروینی هنوز در حامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی و کشف زبان هایحوادث روزگار از جمله ویرنقش حیاتی تلومر دی ان آ دکوری گذرای ناشی از موبایدرد باسن و پا به دلیل کاهامید درمان کرونا با همانسرنوشتارتباط میکروب روده و پاربازگشت از آثار به سوی خداتاثیر ویتامین دی بر بیمامنحنی که ارتباط بین معرفهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت هشتمنقشه های مغزی جدید با جزیکرونا چه بر سر مغز می آوررویا و خبر از آیندهاولین مورد PML به دنبال تکشواهدی از دنیسوان(شبه نئارزش خود را چگونه میشناسبحثی درباره احساسات متفاتاثیر گیاه خواری بر رشد وما اکنون میدانیم فضا خالهوش مصنوعی درمانگر کامپیحساسیت روانی متفاوتروش هایی ساده برای کاهش انوروز یا روز پایانیگیاه خواری و گوشت خوار کداینترنت بدون فیلتر ماهواضررهای شکر بر سلامت مغزاز تکینگی تا مغز و از مغز برخی یونها و مولکول های متاثیر درجه حرارت بر عملکمخچه ابزاري که وظیفه آن فهدف یکسان، در مسیرهای متخطر آلودگی هواراه های جدید برای قضاوت رپیچیدگی های مغزمگساپی ژنتیکعید نوروز مبارکاز تکینگی تا مغز از مغز تبزرگ شدن مغز محدود به دورفرگشت و تکامل تصادفی محض تاثیر درجه حرارت بر عملکمزایای شکلات تلخ برای سلویتامین کا و استخواندژاوو یا آشناپنداریپرواز از نیویورک تا لوس آزندگی زودگذرابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز- از مغز تقلید مرحله ای نسبتا پیشقبل از آغازنگاه از درون مجموعه با نگتری فلوپرازینمغز قلبواکسن کرونا ساخته شده توداروی فامپیریدین یا نورلآیا هوش ارثی دریافتی از پزبان و شناخت حقیقت قسمت سابزار بقای موجود زنده از استخوان های کشف شده، ممکتنفس هوازی و میتوکندریمقابله با کرونا با علم اسچرا ویروس کرونای دلتا واثبت امواج الکتریکی در عصمغز ابزار برتر بقاوزن حقیقی معرفت و شناختدر کمتر از چند ماه سوش جدآیا جهان ذهن و افکار ما مسلولهای ایمنی القا کنندهابزارهای بقای از نخستین به خودت مغرور نشوتوسعه هوش مصنوعی قادر اسمنابع انرژی از نفت و گاز نظریه ی ریسمانجاذبه و نقش آن در شکلگیرینقش میدان مغناطیسی زمین ژنهای حاکم بر انسان و انسدرمانهای بیماری پارکینسآسيب میکروواسکولاریا آسسیاهچاله ی تولید کنندهاخلاق پایه تکامل و فرهنگبیماری دویکتکامل زبانمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی گوگل به کمک تشحافظه و اطلاعات در کجاست نقش خرچنگ های نعل اسبی درکی غایب شدی تا نیازمند دلدستورالعمل مرکز کنترل بیامگا سه عامل مهم سلامتسریعترین کامپیوتر موجودارتباط ماده و انرژیبازگشت به ریشه های تکاملتاثیر ویروس کرونا بر مغز منشأ اطلاعات و آموخته ها هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت پنجمنقص در تشخیص هیجانات عامکریستال زمان(قسمت اولرویا بخشی حقیقی از زندگی اولین مورد پیوند سر در انشکل های متفاوت پروتئین هاز نخستین همانند سازها تبحثی درباره احساساتی غیرتاثیر گیاه خواری بر رشد وما با کمک مغز خود مختاريمهوش مصنوعی درخدمت خلق وحخفاش با شیوع همه گیری جدیروش صحبت کردن در حال تکامنوشیدن چای برای مغز مفید گالکانزوماب، دارویی جدیایندرالطلای سیاهاز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی اثرات مضر ویتامین دتاثیر درجه حرارت بر عملکمدل همه جانبه نگر ژنرالیهدف از تکامل مغزخطرات هوش مصنوعیراه های جدید برای قضاوت رپیچیدگی های مغزی در درک زابزار هوش در حال ارتقا ازعامل کلیدی در کنترل کارآاز تکینگی تا مغز از مغز تبزرگ شدن تقریبا ناگهانی فراموش کارها باهوش تر هستاثیر درجه حرارت بر عملکمسیر دشوار تکامل و ارتقاویتامین کا در سبزیجاتدگرگونی های نژادی و تغییپرورش مغز مینیاتوری انسازونیسومایدابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز- از مغزتتقلید از روی طبیعتقبل از انفجار بزرگنگاه حقیقی نگاه به درون اتسلیم شدن از نورون شروع ممغز ما کوچکتر از نیم نقطهواکسن ایرانی کرونا تولیدداروی لیراگلوتیدآیا هوش سریعی که بدون احسزبان شناسی مدرن در سطح سلابزار بقای موجود زنده از استروژن مانند سپر زنان دتنفس بدون اکسیژنملاحظه های اخلاقی دربارهچرا پس از بیدار شدن از خوجمجمه انسان های اولیهمغز از بسیاری حقایق می گروزوز گوشدر آستانه ی موج پنجم کوویآیا جهش های ژنتیکی، ویروسلولهای بنیادی مصنوعی درابزارهای دفاعی و بقای موبه زودی شبکه مغزی به جای توسعه برخی شغل ها با هوش منابع انرژی از نفت و گاز نظریه تکامل در درمان بیمجدایی خطای حسی استنقش محیط زندگی و مهاجرت دکلرال هیدرات برای خواباندرهای اسرارآمیز و پوشیدهآسیب ها ناشی از آلودگی هوسیاره ی ابلهاناختلال خواب فرد را مستعد بیماری دیستروفی میوتونیتکامل زبانمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی گوگل به کمک تشحافظه و اطلاعات در کجاست نقش داروهاي مختلف معروف کیهان خود را طراحی میکندذهن ما از در هم شکستن منبامروز دانش ژنتیک هیچ ابهسرگیجه از شایعترین اختلاارتباط متقابل با همه ی حیبازخورد یا فیدبکتاثیر ژنها بر اختلالات خمهندسی ژنتیک در حال تلاش هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت بیست و چهنقطه بی بازگشتکریستال زمان(قسمت دوم)رویا تخیل یا واقعیتاولین هیبرید بین انسان و شگفتی های زنبور عسلاز نخستین همانند سازها تبخش فراموش شده ی حافظهتاثیر گیاه خواری بر رشد وما تحت کنترل ژنها هستیم یهوش مصنوعی ساخته هوش طبیخلاصه ای از مطالب همایش مروشهای نو در درمان دیسک بنوعی سکته مغزی ، وحشتناک گامی در درمان بیماریهای ایا کوچک شدن مغزانسان الطوفان فقر و گرسنگی و بی ساز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی اختلالات عصبی مثانهتاثیر درجه حرارت بر عملکمدل های ریز مغز مینی برینهدف از خلقت رسیدن به ابزادفاع در برابر تغییر ساختراه پیروزی در زندگی چیستپیوند مغز و سر و چالشهای ابزار بقا از نخستین همانعادت کردن به نعمتاز تکینگی تا مغز از مغز تبزرگترین خطایی که مردم مفراموشی همیشه هم بد نیستنکاتی در مورد تشنجتاثیر رو ح و روان بر جسممسئول صیانت از عقیده کیسویتامین دی گنجینه ای بزردانش بی نهایتآلودگی هوا و ویروس کرونازونا به وسیله ویروس ابله ابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز تقویت استخوان در گرو تغذقدم زدن و حرکت دید را تغینگاهی بر قدرت بینایی دراتشنج چیستمغز مادران و کودکان در زمواکسن اسپایکوژنداروی تشنجی دربارداریآیا هشیاری کوانتومی وجودزبان شناسی نوین نیازمند ابزار بقای موجود زنده از اسرار بازسازی اندام هاتو یک جهان در مغز خودت هسملاحظات بیهوشی قبل از جرچرا بیماری های تخریبی مغجنسیت و تفاوت های بیناییمغز به تنهایی برای فرهنگ یک پیشنهاد خوب برای آسان در درمان بیماری مولتیپل آیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجسلسله مباحث هوش مصنوعیاتفاق و تصادفبه زیر پای خود نگاه نکن بتوصیه های سازمان بهداشت منابع انرژی از نفت و گاز نظریه تکامل در درمان بیمجریان انرژی در سیستم های نقش نگاه از پایین یا نگاهکمردرددرک فرد دیگر و رفتارهای اآشنا پنداریسیاره ابلهاناختلال در شناسایی حروف و بیماری ضعف عضلات نزدیک بتکامل زبان انسان از پیشیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی الفاگوحافظه و اطلاعات در کجاستنقش ذهن و شناخت در حوادث کیهانِ هوشیارِ در حال یاذهن چند جانبه نیازمند نگانفجار و توقف تکاملی نشاسربازان ما محققا غلبه می ارتباط چاقی و کاهش قدرت ببازسازي مغز و نخاع چالشی تاثیر کلام در آیات کلام بمولتیپل اسکلروز در زنان هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت بیست و یکچند نرمش مفید برای کمردرکریستال زمان(قسمت سوم)رویا حقی از طرف خدااولین تصویر در تاریخ از سشاهکار قرناز نخستین همانند سازها تبخش بزرگتر کیهان ناشناختتاثیر گیاه خواری بر رشد وماه رجبهوش احساسیخونریزی مغز در سندرم کووروشهای شناسایی قدرت شنوانیکولا تسلاگامی در درمان بیماریهای ایا این جمله درست است کسیطی یکصد هزار سال اخیر هرچاز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی بیماری ها که در آن بتاثیر درجه حرارت بر عملکمدیریت اینترنت بر جنگهرچیز با یک تاب تبدیل به دقیق ترین تصاویر از مغز ارابطه تشنج و اوتیسمابزار بقا از نخستین همانعارضه جدید ویروس کرونا ساز تکینگی تا مغز از مغز تبسیاری از بیماری های جدیفرایند پیچیده ی خونرسانیچگونه مولکول های دی ان ایتاثیر رژیم گیاه خواری بر مسئولیت جدیدویروس مصنوعیدانشمندان موفق به بازگردآلزایمرزیباترین چیز در افزایش سابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز تقویت سیستم ایمنیقدرت انسان در نگاه به ابعنگاهی بر توانایی اجزاي بتشنج و حرکات شبه تشنجی قامغز چون ابزار هوش است دلیواکسن اسپایکوژن ضد کروناداروی جدید s3 در درمان ام آیا واکنش های یاد گرفته وزبان، وسیله شناسایی محیطابزار بقای موجود زنده از اصل بازخوردتو پیچیده ترین تکنولوژی ممانتین یا آلزیکسا یا ابچرا حیوانات سخن نمی گوینجنسیت و تفاوت های بیناییمغز برای فراموشی بیشتر کیک آلل ژنتیکی که از نئانددر سال حدود 7 میلیون نفر آیا خداباوری محصول تکاملسلطان جنگل یا صاحب ملکوتاتوبان اطلاعات و پلِ بینبوزون هیگز چیستتوصیه های غیر دارویی در سمنابع بی نهایت انرژی در دنظریه تکامل در درمان بیمجریان انرژی در سیستم های نقش نظام غذایی در تکامل مکمردرد ناشی از تنگی کانادرک نیازمند شناخت خویش اآغاز فصل سرما و دوباره تکسیاره ابلهاناختلال در شناسایی حروف و بیماریهای تحلیل عضلانی ابیهوش کردن در جراحی و بیمتکامل ساختار رگهای مغزی منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی از عروسک های بحس چشایی و بویایینقش روی و منیزیم در سلامتکیست کلوئید بطن سومذهن هوشیار در پس ماده ی مانواع سکته های مغزیسردرد میگرن در کودکانارتباط هوش ساختار مغز و ژبحتی علمی درباره تمایل بتاثیر کپسول نوروهرب بر نمواد کوانتومی جدید، ممکنهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت بیست و دوچند جهانیکشف مکانیسم عصبی خوانش پرویاها از مغز است یا ناخواولین سلول مصنوعیشبیه سازی میلیون ها جهان از نخستین همانند سازها تبخش دیگری در وجود انسان هتاثیر گیاه خواری بر رشد وماپروتیلینهوش احساسیخواندن ، یکی از شستشو دهنروشی برای بهبود هوش عاطفنیاز به آموزش مجازی دیجیگاهی لازم است برای فهم و ایا ابزار هوشمندی یا مغز ظهور امواج مغزی در مغز مصاز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی بیماری های خاص که بدتاثیر درجه حرارت بر عملکمدارک ژنتیکی چگونه انسانهزینه ای که برای اندیشیددلایلی که نشان میدهد ما براز تغییرابزار بقا از نخستین همانعدم توقف تکامل در یک اندااز تکینگی تا مغز از مغز تبسیاری از بیماری های جدیفرایند تکامل و دشواری هاچگونه مغز پیش انسان یا همتاثیر رژیم گیاه خواری بر مستند جهان متصلویرایش DNA جنین انسان، بردانشمندان نورون مصنوعی سآمارهای ارائه شده در سطح زیر فشار کووید چه باید کرابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز تلقین اطلاعات و حافظهلمس کوانتومیچالش دیدگاه های سنتی در بتشنج عدم توازن بین نورون مغز چگونه صداها را فیلتر واکسن دیگر کرونا ساخته شداروی جدید میاستنی گراویآیا یک، وجود داردسفر نامه سفر به بم و جنوب ابزار بقای موجود زنده از اصول توسعه ی یک ذهن کاملتو جهانی هستی که خودش را منابع انرژي پاک سرچشمه حچرا حجم مغز گونه انسان درجهل مقدسمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟یک جهش ممکن است ذهن انساندرمان های اسرار آمیز در آآیا دلفین ها می تواند از سم زنبور ، کلیدی برای واراتوسوکسیمایدبوزون هیگز جهان را از متلتوصیه هایی در مصرف ماهیمناطق خاصی از مغز در جستجهفت چیز که عملکرد مغز تو جریان انرژی در سیستم های نقش نظریه تکامل در شناساکمردرد و علل آندرک و احساسإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَسیر آفرینش از روح تا مغز اختلالات مخچهبیهوشی در بیماران دچار اتکامل شناخت انسان با کشفمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی از عروسک های بحس و ادراک (قسمت اول )نقش روزه داری در سالم و جکاهش مرگ و میر ناشی از ابذهن تو همیشه به چیزی اعتقانگشت ماشه ایسردرد و علتهای آنارتباط انسانی، محدود به بحث درباره پیدایش و منشا تاثیر کپسول نوروهرب بر تموجود بی مغزی که می تواندهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت بیست و سوچندین ماده غذایی که ماننکشف مکانیسمی پیچیده در برویاهای پر رمز و حیرتی دراوکرلیزوماب داروی جدید ششبیه سازی سیستم های کواناز نشانه ها و آثار درک شدبرنامه و ساختار پیچیده متاثیر گیاه خواری بر رشد وماجرای جهل مقدسهوش عاطفی بیشتر در زنانخواب سالم عامل سلامتیروشی جدید در درمان قطع نخچیزی خارج از مغزهای ما نیگاهی مغز بزرگ چالش استایا بیماری ام اس (مولتیپعقل مجادله گراز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی توجهات در ببمار پارتاثیر درجه حرارت بر عملکمروری بر تشنج و درمان هایهزینه سنگین انسان در ازادنیای شگفت انگیز کوانتومپیوند اندام از حیوانات براست دستی و چپ دستیابزار بقا از نخستین همانعسل طبیعی موثر در کنترل باز تکینگی تا مغز از مغز تبعد از کرونافرایند حذف برخی اجزای مغچگونه هموساپينس بر زمین تاثیر رژیم گیاه خواری بر مشکلات نخاعیواقعیت فیزیکی، تابعی از دانشمندان یک فرضیه رادیکآن چیزی که ما جریان زمان زیرفون داروی ضد ام اسابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز تلاش هایی در بیماران قطع لوب فرونتال یا پیشانی مغچاالش ها در تعیین منبع هوتشخیص ژنتیکی آتروفی های مغز ناتوان از توجیه پیداواکسن دیگری ضد کرونا از دداروی جدید ضد میگرنآیا کیهان می تواند یک شبیسفر به مریخ در 39 روزابزار بقای موجود زنده از اصول سلامت کمرتو دی ان ای خاص ميتوکندريمنابع انرژی از نفت و گاز چرا خشونت و تعصبجهان یکپارچهمغز بزرگ چالش است یا منفعیک رژیم غذایی جدید، می تودرمان های بیماری آلزایمرآیا دلفین ها میتوانند باسماگلوتید داروی کاهش دهناثر مضر مصرف طولانی مدت ربی نهایت در میان مرزهاتوضیحی ساده در مورد هوش ممنبع هوشیاری کجاست قسمت هفت سین یادگاری از میراث جستجوی متن و تصویر به صورنقش هورمون های تیروئید دکمردرد با پوشیدن کفش منادرک احساسات و تفکرات دیگافت فشار خون ناگهانی در وسیستم تعادلی بدناختلالات حرکتی در انساناختلالات صحبت کردن در انبیوگرافیتأثیر نگاه انسان بر رفتامنبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک (قسمت دوم )نقش رژیم غذایی بر رشد و اکاهش التهاب ناشی از بیماذخیره ی شگفت انگیز اطلاعانگشت نگاری مغز نشان میدسردرد تنشنارتباط از بالا به پایین مبحثي درباره هوش و تفاوتهتاثیر کپسول نوروهرب بر سموجودات مقهور ژنها هستندهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت بیستمچه زیاد است بر من که در ایکشف ارتباط جدیدی از ارتبرویای شفافايندگان چگونه خواهند دیدشبکه های مصنوعی مغز به دراز نظر علم اعصاب یا نرووسبرنامه ی مسلط ژنها در اختتاثیر گیاهخواری بر رشد و ماده ی تاریکهوش عاطفی در زنان بیشتر اخواب سالم عامل سلامتی و یروشی جدید در درمان سکته مچیزی شبیه نور تو نیستگذر زمان کاملا وابسته به ایا بدون زبان میتوانیم تعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهبرخی توصیه ها برای واکسیفلج نخاعی با الکترودهای تاثیر درجه حرارت بر عملکمرکز هوشیاری، روح یا بدن هزاران سال چشم های بینا ودندان ها را مسواک بزنید تپیوند سر آیا ممکن استرجزخوانی هایی که امروز بابزار بقا از نخستین همانعصب حقوق نورولوواز تکینگی تا مغز از مغز تبعد از کرونافرد حساس از نظر عاطفی و بچگونه واکسن کرونا را توزتاثیر رژیم گیاهخواری بر مشکلات بین دو همسر و برخیواقعیت چیستدانشمندان ژنی از مغز انسآنچه واقعیت تصور میکنیم زاوسکا درمان گوشرابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز تلاشی برای درمان قطع نخالوتیراستامناتوانی از درمان برخی ویتصویربرداری فضاپیمای آممغز و سیر تکامل ان دلیلی واکسن سرطانداروی ضد تشنج با قابليت تآیا گذشته، امروز وآینده سفر تجهیزات ناسا به مریخ ابزار بقای موجود زنده از اضطراب و ترستولید مثل اولین ربات های منابع انرژی از نفت و گاز چرا در مغز انسان، فرورفتجهان یکپارچهمغز بزرگ چالشهای پیش رویکی از علل محدودیت مغز امدرمان های جدید میگرنآیا دست مصنوعی به زودی قاسندرم کووید طولانیاثرات فشار روحی شدیدبی عدالتی در توزیع واکسن تیوتیکسن داروی ضد جنونمنبع هوشیاری کجاست قسمت هم نوع خواری در میان پیشیجستجوی هوشیاری در مغز مانقش هورمون زنانه استروژنکنفرانس تشنج هتل کوثر اصدرک تصویر و زبان های مخلتافراد آغاز حرکت خودشان رسیستم دفاعی بدن علیه مغز اختلالات عضلانی ژنتیکبیوگرافیتئوری تکامل امروز در درممنبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت چهلنقش رژیم غذایی در رشد و اکاهش دوپامین عامل بیماریذرات کوانتومی زیر اتمی قاندوهگین نباش اگر درب یا سردرد سکه ایارتباط بین هوش طبیعی و هوبحثی جالب درباره محدودیتتاثیر کپسول نوروهرب بر سمیهمانهای ناخوانده عامل هوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت دهمنهایت معرفت و شناخت درک عکشف جمجمه ای درکوه ایرهوروبات های ریز در درمان بیايا اراده آزاد توهم است یشباهت مغز با کیهان مادیاز نظر علم اعصاب اراده آزبرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱تاثیر انتخاب از طرف محیط ماده ی خالیهوش عاطفی در زنان بیشتر اخواب عامل دسته بندی و حفطريتوکسيمب در درمان ام اسگربه شرودینگر و تاثیر مشایا تکامل هدفمند استعلم به ما کمک میکند تا موبرخی روش های تربیتی کودکفلج بل، فلجی ترسناک که آنتاثیر درجه حرارت بر عملکمرکز حافظه کجاستهستي مادي ای که ما کوچکتردو ویژگی انتزاع و قدرت تجپیوند سر، یکی از راه حلهارساناها و ابر رساناها و عابزار بقا از نخستین همانعضلانی که طی سخن گفتن چقداز تکینگی تا مغز از مغز تبعد از کرونا دلخوشی بیهوفرضیه ای جدید توضیح میدهچگونه آن شکری که می خوریمتاثیر عصاره تغلیظ شده گیمشکلات روانپزشکی پس از سواقعیت چیستدانشمندان پاسخ کوانتومی آنزیم تولید انرژی در سلوزبان مشترک ژنتیکی موجوداابزار بقا از نخستین هماناز روده تا مغزتلاشی تازه برای گشودن معلیس دگرامفتامین یا ویاسناتوانی در شناسایی چهره تصادف یا قوانین ناشناختهمغز آیندگان چگونه است ؟واکسنی با تاثیر دوگانه اداروی ضد تشنج با قابليت تآیا آگاهی پس از مرگ از بیسفر دشوار اکتشافابزار بقای موجود زنده از اطلاع رسانی اینترنتیتولید پاک و فراوان انرژیمنابع انرژی از نفت و گاز چراروياها را به یاد نمی آجهان کنونی و مغز بزرگتریمغز بزرگ و فعال یا مغز کویافته های نوین علوم پرده درمان های جدید در بیماری آیا رژیم غذایی گیاهی سلاسندرم گیلن باره به دنبال اثرات مفید قهوهبیمار 101 ساله، مبتلا به ستکنولوژی جدید که سلول هامنبع هوشیاری کجاست قسمت همیشه اطمینان تو بر خدا بحفره در مغزنقش ویتامین K در ترمیم اسکنگره بین المللی سردرد ددرک حقیقت نردبان و مسیری افزایش قدرت ادراکات و حسسکته مغزی