نقش مهاجرت در توسعه نسل انسان جدید با مغز نسبتا بزرگ

آغاز پیدایش پیشینیان انسان در صحرای ساوانا، پایان ارتقا و تکامل انسان نبود. مقابله با دشوارترین شرایط محیطی و مسیر مهاجرتی ناآشنا برای کشف محل های بهتر برای زندگی، نقش بسیار مهمی را در بقای نسل انسان داشته است. همه آنچه از انسان، انسان جدید امروزی ساخته است، ژنهای او نیست بلکه نقش مهاجرت و گزینش طبیعی برای صیقل دادن ژنهای معیوب یا جهش های ناسازگار و گزینش در مسیرهای دشوار- که بر خلاف مسیرهای ساده، در ابتدا گذر از آن دشوار می نماید ولی بعدها با رسیدن به مناطق مناسبتر برای زیستن، مقدمه تمدن های بزرگ انسانی میشود- بسیار برجسته است.

خروج از آفریقا ابتدای رسیدن به تمدن بزرگ انسان امروز است ولی کوچ از آفریقا در یک مسیر اتفاق نیفتاد.

مسیر شمال آفریقا به دلیل پیوند با اروپا ساده تر بوده است و طبیعی است انسان ناآشنا به پشت دریاها و کوه ها، در ابتدا مسیر ساده تر را برگزیند ولی سرمای قسمت های شمالی، سادگی ابتدایی را به چالش میکشد و انسان ابتدایی رسیده به اروپا منقرض میشود تا موجودات سازگارتر با سرما یعنی نئاندرتال های عضلانی و بلند قد برای مدت های طولانی در اروپا باقی بمانند.

مسیر خروج دیگری هم در قسمت شرقی آفریقا و به سوی شبه جزیره عربی و عراق و ایران است. این مسیر چون در ابتدا با کیلومترها آب دریا از آفریقا جدا میشود مسیر دشوارتری به نظر میرسد. ولی جالب است بدانیم همه انسان های امروز جز اندکی از قبایلی- که در آفریقا ماندند- باقیمانده این مهاجران از دل دریای سرخ هستند.

سادگی های ابتدایی همیشه به نتیجه خوب نمی رسد گاهی در پس دشواری های نخست، بهره برداری های بزرگی است که تاریخی را متحول میکند ..

وقتی آرمان ها و آرزوها و اهداف ما بزرگ تر باشد ناچار باید آماده تحمل سختی ها و دشواری های بیشتر باشیم.
(de:Jean-Jacques Hublin. The origin of Neandertals. PNAS. Band 106, Nr. 38, 2009, S. 1602216027)

(http://ngm.nationalgeographic.com/print/2005/04/dmanisi-find/fischman-text)
(به سلسله مباحث خروج از آفریقا از خانم دکتر آلیس روبرتزمراجعه شود)

پژوهشگران، قدیمی ترین نمونه از گونه ما یعنی انسان مدرن را بیرون از آفریقا یافته اند.

این جمجمه زیر خاکی در یونان به 210 هزار سال قبل یعنی زمانی- که زمین این منطقه پر از نئاندرتال بود- بر میگردد. این کشف، مدارکی را در مورد مهاجرت زودهنگامی از آفریقا ارائه میدهد که رد پایی را در DNA انسانهای امروز باقی نگذاشت.

این مقاله در مجله نیچر منتشر شده است.

این تقریبا پنج برابر قدیمی تر از دیگر مدارک در مورد انسان جدید در اروپاست. و حتی قدیمی تر از میسلیادر فلسطین است (فسیل انسان مدرن 150هزار ساله). قسمت پشت جمجمه کاملا شبیه انسان جدید است و این قدیمی ترین فسیل است که شکل قسمت پشتی آن مانند شکل جمجمه انسان جدید است.

پروفسور کریس استرینگراز موزه تاریخ طبیعی لندن این مطلب را بیان کرد.

قدیمی ترین هموساپینس در کوه ایرهود در مراکش- که به سیصد هزار سال قبل برمی گردد- قسمت پشت جمجمه اینقدر گرد و بلند ندارد. آخرین مدارک در غاراپیدیمادر یونان در سال 1970 کشف شد.

دو جمجمه کشف شد: یکی خیلی به هم ریخته و دیگری ناکامل بود. و تحت بررسی با سی تی اسکن و تاریخ نگاری با اورانیم قرار گرفت تا اسرار آن آشکار شود. جمجمه کاملتر مربوط به نئاندرتال بود ولی مورد دیگر مشخصاتی مانند پشت جمجمه گرد داشت و مربوط به انسان جدید بود. انسان جدید خیلی قبلتر، آفریقا را رها کرده است. جمجمه نئاندرتال، جوانتر بود.

برنامه و سناریوی ما بررسی بر روی یک گروه جدید زودرس در حدود 210 هزار سال قبل، در یونان بود و ممکن است مرتبط با جمعیت های قابل مقایسه در شرق باشد ولی آنها نهایتا در حدود 170 هزار سال قبل با یک جمعیت نئاندرتال جایگزین شدند و آنها اپیدیمای 2 نامیده شدند. این مطلب را پروفسور استرینگر گفت.

انسان هایی- که امروز بیرون از آفریقا زندگی میکنند- پیشینیان خود را در مهاجرتی دنبال کردند که 60 هزار سال قبل، قاره را ترک کردند.(از مناطق شرقی آفریقا به سوی تنگه باب المندب)

وقتی این انسانهای جدید اوراسیا را ترک میکردند جایگزین دیگر گونه هایی- که با آنها مواجه میشدند مانند نئاندرتال و دنیسوان- میشدند..

ولی این مهاجرت اول انسان های جدید یعنی هموساپینس از آفریقا نبود. فسیل هایی از شول و قفزه در فلسطین در سال 1990 تاریخ نگاری شد که به 90 تا 125هزار سال قبل، باز میگردد. اینها به عنوان اختلال در مهاجرت به حساب می آید. این گروه یک مهاجرت کوچک را به بیرون از محل زندگی خود یعنی آفریقا از قسمت شمال انجام دادند. و این مهاجرتی نا موفق بود.

با این همه در سالهای اخیر ما به اینجا رسیده ایم که گونه ما حتی زودتر و بیشتر از آنچه تصور میکردیم، از آفریقا بیرون آمد

ه اند. در چند سال اخیر باستان شناسان، فسیل های انسان جدید را در ژیرندانگ و دااوکسیان در چین پیدا کردند که تاریخ آن به 80 تا 120 هزار سال قبل برمیگردد. مطالعات دی ان ای نشانه هایی را از ادغام و زاد و ولد بین انسان آفریقایی و نئاندرتال پیدا کرده است. مدارکی از نئاندرتال آلمانی نشان میدهد که این ادغام بین 219 تا 460 هزار سال قبل رخ داد هرچند معلوم نیست این ازدواج با همو ساینس یا انسان آفریقایی قدیمی تری بوده است.

حرکت انسان ها به اروپا واقعا در یک مرحله گرم بوده است(مرحله ایزوتوپ دریایی 7. Marine isotope stage 7) و این میتواند دلیلی باشد که چرا انسان ها توانستند به سوی شمال و اروپا حرکت کنند. این مطلب را پروفسور استرینگربیان کرد. اندکی بعد آب و هوا شروع به سرد شدن کرد. تغییرات آب و هوا ممکن است علت انقراض و مرگ انسان جدید مهاجر باشد ولی به جای آنها نئاندرتال ها توانستند خود را بازپردازش کنند.

بر اساس ویژگی های جمجمه اپیدیماپروفسور استرینگر میگوید: این تحلیل فقط روی قسمت هایی است که باقی مانده است. ما باید دقیق باشیم. این تحلیل فقط بر اساس پشت جمجمه است. قسمت جلویی ممکن است بسیار ابتدایی تر باشد. ولی بر اساس آنچه به دست آوردیم و بر اساس آنچه باقی مانده است این بقایا میتواند به عنوان انسان جدید در نظر گرفته شود.

او ادامه میدهد: اگر نظر ما درست باشد باید در آینده مدارک بیشتری در مورد این انسان های جدید به دست بیاوریم.

واکسنی با تاثیر دوگانه ااستفاده از سلول های بنیاتمدن بشری و مغز اخلاقیتغییرات تکاملی سر انسان افسردگی و اضطراب در بیمامنبع هوشیاری کجاست قسمت درمان های جدید میگرنچرا خشونت و تعصبادراک ما درک ارتعاشی است سوپاپ ها یا ترانزیستورهانقش پیش زمینه ها و اراده یافته های نوین علوم پرده اعداد بینهایت در دنیای متوانایی مغز و دیگر اجزای جریان انرژی در سیستم های انسان قدیم در شبه جزیره عمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمدرک حقیقت نردبان و مسیری هفت سین یادگاری از میراث ارتباط غیرکلامی بین انساسانسور بر بسیاری از حقاینقش زبان در سلطه و قدرت اکنگره بین المللی سردرد دبیماری ای شبیه ام اس مولتتکامل داروینی هنوز در حاحافظه و اطلاعات در کجاست ای آنکه نامش درمان و یادشمیدان مغناطيسي زمین بشر ذرات کوانتومی زیر اتمی قهوش مصنوعی از عروسک های باز انفجار بزرگ تا انفجار شلیک فراموشینوآوری ای شگفت انگیز دانکاهش دوپامین عامل بیماریبیشتر کمردردها نیازی به تاثیر نگاه انسان بر رفتاحس و ادراک قسمت بیست و دواگر میدانی مصیبت بزرگتر مجموعه های پر سلولی بدن مروزه داری متناوب، مغز را هوش مصنوعی از عروسک تا کماز تکینگی تا مغز از مغز تشباهت زیاد بین سلول هاي عکشف جمجمه ای درکوه ایرهوبحثی درباره هوش و تفاوتهپیشرفت های جدید علوم اعصتاثیر گیاه خواری بر رشد وفلج خوابخواندن ، یکی از شستشو دهنابزار بقا از نخستین همانمرگ چیستریشه های مشترک حیاتهوش عاطفی در زنان بیشتر اعلایم کمبود ویتامین E را گربه شرودینگر و تاثیر مشبرای خودآگاه بودن تو بایآیا ممکن است موش کور بی متاثیر درجه حرارت بر عملکقلب و عقلدلایلی که نشان میدهد ما بابزار بقا از نخستین همانرشد مغز فرایندی پیچیده امشاهده آینده از روی مشاههستي مادي ای که ما کوچکترمقالاتپیشینیان انسان از هفت میبررسي علل احتمالي تغيير تاثیر درجه حرارت بر عملکآیا احتمال دارد رویا از آلا اکراه فی الدیندانشمندان یک فرضیه رادیکچگونه هموساپينس بر زمین ابزار بقای موجود زنده از زبان و کلمه حتی برای کسانمغز انسان برای شادمانی طواقعیت چیستاز تکینگی تا مغز از مغز تتفاوت ها و تمایزها کلید بتری فلوپرازینآیاما مقهور قوانین فیزیکمنابع انرژی از نفت و گاز داروی جدید ضد میگرنچاالش ها در تعیین منبع هواحیای بینایی نسبی یک بیمسفرنامه سفر به بم و جنوب مغز زنان جوانتر از مغز مرمغزهای کوچک بی احساسواسطه ها د رمسیر ایجاد مغاستفاده از سلول های بنیاتمدنی قدیمی در شمال خلیج ثبت امواج الکتریکی در عصالکتروتاکسی(گرایش و حرکمنبع هوشیاری کجاست قسمت درمان های جدید در بیماری چرا در مغز انسان، فرورفتادغام میان گونه های مختلسوپاپ ها یا ترانزیستورهانقش آتش در رسیدن انسان بهیادگیری مهارت های جدید دبلندی در ذهن ما درک بلندیتوازن مهمتر از فعالیت زیجریان انرژی در سیستم های انسان ها می توانند میدان منبع هوشیاری کجاست؟(قسمدرک عمیق در حیواناتهم نوع خواری در میان پیشیارتروز یا خوردگی و التهاساخت شبکه عصبی مصنوعی با نقش سجده بر عملکرد مغزکنگره بین المللی سردرد دبیماری اسپینال ماسکولار تکامل داروینی هنوز در حاحافظه و اطلاعات در کجاستایمپلانت مغزی کمک میکند میدازولام در درمان تشنج رفتار اجتماعی انسان، حاصهوش مصنوعی از عروسک بازی از بحث های کنونی در ویروسشلیک فراموشینوار مغز مشاهده ی غیر مستکاهش سن بیولوژیکی، تنها با هوش مصنوعی خودکار روبتاثیر نگاه انسان بر رفتاحس و ادراک قسمت بیست و سواگر نیروی مغناطیس نباشد محل درک احساسات روحانیروزه داری و بیمار ی ام اس هوش مصنوعی از عروسک تا کمشباهت زیاد بین سلول هاي عگل زندگیبحثی درباره هوش و تفاوتهپیشرفتی مستقل از ابزار هتاثیر گیاه خواری بر رشد وفلج خواب چیستخواب سالم عامل سلامتیابزار بقا از نخستین همانمرگ و میر پنهانرژیم های غذایی و نقش مهم هوش عاطفی در زنان بیشتر اعلت خواب آلودگی بعد از خوگزیده ای از وبینار یا کنفبرخی ملاحظات در تشنج های آیا ما تنها موجودات زنده تاثیر درجه حرارت بر عملکقیچی ژنتیکیدنیای شگفت انگیز کوانتومابزار بقا از نخستین همانرشد مغز علت تمایل انسان بمطالعه ای بیان میکند اهدهستی ما پس از شروعی چگال تاثیر ویتامین دی بر بیمابررسی و اپروچ جدید بر بیمتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا احتمال دارد رویا از آلایو دوم دکتر سید سلمان فدانشمندان ژنی از مغز انسچگونه واکسن کرونا را توزابزار بقای موجود زنده از زبان و بیان نتیجه ساختمامغز انسان برای شادمانی طواقعیت های متفاوتاز تکینگی تا مغز از مغز تتفاوت های بین زن و مرد فقتری فلوپرازینآب زندگی است قسمت چهارممنابع انرژی از نفت و گاز داروی ضد تشنج با قابليت تناتوانی از درمان برخی ویاحیای بینایی نسبی یک بیمسفرنامه سفر به بم و جنوب احساس گذر سریعتر زمانسفرنامه سفر به بم و جنوب مغزتان را در جوانی سیم کشوبینار اساتید نورولوژی داستفاده از سلول های بنیاتمساح حد واسط میان مغز کوجمجمه انسان های اولیهالگوبرداری از طبیعتمنبع هوشیاری کجاست قسمت درمان های رایج ام اسچراروياها را به یاد نمی آادغام دو حیطه علوم مغز و سوپاپ ها یا ترانزیستورهانقش انتخاب از طرف محیط، نیادآوری خواب و رویابلعیدن ستاره توسط سیاهچاتوسعه هوش مصنوعی قادر اسجریان انرژی در سیستم های انسان جدید از چه زمانی پامنبع هوشیاری کجاست؟(قسمدرگیری قلب در بیماری ویرهمیشه اطمینان تو بر خدا بارزش حقیقی زبان قسمت اولساخت شبکه عصبی با الفبای نقش غذاها و موجودات درياکنترل همجوشی هسته ای با هبیماری اضطراب عمومیتکامل داروینی هنوز در حاحس چشایی و بویاییایمپلانت نخاعی میتواند دمکانیک کوانتومی بی معنی رقیبی قدرتمند در برابر مهوش مصنوعی از عروسک بازی از تلسکوپ گالیله تا تلسکشنا در ابهای گرم جنوب نیانوار مغزی روشی مهم در تشخکایروپاکتیک چیستبار بزرگ ایستادن بر دو پاتاثیر ویتامین دی بر بیماحس و ادراک قسمت بیستماگر نعمت فراموشی نبود بسمحل درک احساسات روحانی دروزه داری سلول های بنیادهوش مصنوعی از عروسک تا کمشرکت نورالینک ویدیویی ازگلوئونبحثی درباره هوش و تفاوتهپاسخ گیاهان در زمان خوردتاثیر گیاه خواری بر رشد وفلج دوطرفه عصب 6 چشمخواب سالم عامل سلامتی و یابزار بقا از نخستین همانمرگ انتقال است یا نابود شرژیم های غذایی و نقش مهم هوشیاری کوانتومیعماد الدین نسیمی قربانی گزارش یک مورد جالب لخته وبرخی مرزهای اخلاق و علوم آیا مغز تا بزرگسالی توسعتاثیر درجه حرارت بر عملکقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصدندان ها را مسواک بزنید تابزار بقا از نخستین همانزمین زیر خلیج فارس تمدنی معنی روزهو هر کس تقوای خدا پیشه کنصفحه اصلیبررسی ژنها در تشخیص بیماتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا برای تولید مثل همیشه لبخند بزن شاید صبح فردا زدانشمندان پاسخ کوانتومی چگونه آن شکری که می خوریمابزارهای پیشرفته ارتباط زبان و بیان، در سایه پیشرمغز انسان رو به کوچک تر شواقعیت و مجازاز تکینگی تا مغز از مغز تتفاوت های تکاملی در مغز وتسلیم شدن از نورون شروع مآب زندگی است قسمت اولمنابع انرژی از نفت و گاز داروی ضد تشنج با قابليت تناتوانی در شناسایی چهره نبرو و انرژی مداوماحساسات کاذبسفری به آغاز کیهانمغزتان را در جوانی سیمکشوراپامیل در بارداریاستیفن هاوکینگ در مورد هتنفس هوازی و میتوکندریجنسیت و تفاوت های بیناییالتهاب شریان تمپورالمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمدرمان های علامتی در ام اسچراروياها را به یاد نمی آارتقا و تکامل سنت آفرینش سودمندی موجودات ابزی بر نقش اتصالات بین سلولهای ژن هوش و ساختارهای حیاتی به مغز خزندگان خودت اجازتوسعه برخی شغل ها با هوش جستجوی متن و تصویر به صورانسان عامل توقف رشد مغزمنبع هوشیاری در کجاست؟ قدرگیری مغز در بیماری کویهمیشه عسل با موم بخوریمارزش حقیقی زبان قسمت دومساختار شبکه های مغزی ثابنقش غذاها و موجودات درياکندر در بیماریهای التهاببیماری بیش فعالیتکامل زبانحس و ادراک (قسمت اول )این پیوند نه با مغز بلکه مکانیزمهای دفاعی در برابرموزی از نخستین تمدن بشرهوش مصنوعی از عروسک بازی از تلسکوپ گالیله تا تلسکشناخت و معرفت، و نقش آن دنورون هاي مصنوعی می توانکار با یگانگی و یکپارچگیبار سنین ابزار هوشمندی اتاثیر ویروس کرونا بر مغز حس و ادراک قسمت دهماگر نعمت فراموشی نبود بسمحدودیت های حافظه و حافظروش مقابله مغز با محدودیهوش مصنوعی از عروسک تا کمشش مرحله تکامل چشمگمان میکنی جرمی کوچکی در بحثی درباره هوش و تفاوتهپختگی پس از چهل سالگي به تاثیر گیاه خواری بر رشد وفناوری هوش مصنوعی نحوه خخواب عامل دسته بندی و حفطابزار بقا از نخستین همانمراحل ارتقای پله پله کیهرژیم غذایی حاوی تخم مرغ وهوش، ژنتیکی است یا محیطیعوامل موثر در پیدایش زباگشایش دروازه جدیدی از طربرخی نکات از گاید لاین پرآیا همه جنایت ها نتیجه بیتاثیر درجه حرارت بر عملکقانون مندی نقشه ژنتیکی مدو ویژگی انتزاع و قدرت تجابزار بقای موجود زنده از زمان واقعیت است یا توهممعادله ها فقط بخش خسته کنوقت نهيب هاي غير علمي گذشسوالات پزشکیاز تکینگی تا مغز از مغز تبررسی سیستم تعادلی بدن اتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا بزرگ شدن مغز فقط در دلرزش ناشی از اسیب به عصبدانشمندان اولین سلول مصنچگونه انتظارات بر ادراک ابزارهای بقا از نخستین هزبان و تکلم برخی بیماریهمغز انسان رو به کوچکتر شدواکنش های ناخودآگاه و تقاز تکینگی تا مغز از مغز تتفاوت های زبانی سرمنشا تتشنج چیستآب زندگی است قسمت دوممنابع انرژی از نفت و گاز داروی ضد تشنج توپیراماتداستانها و مفاهیمی اشتبانخاع ما تا پایین ستون فقراخلاق و علوم اعصابسقوط درون جاذبه ای خاص، چنقش قهوه در سلامتیورزش هوازی مرتب خیلی به قاستیفن هاوکینگ در تفسیر تنفس هوازی و میتوکندریجنسیت و تفاوت های بیناییامیوتروفیک لترال اسکلرومنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتدرمان ژنتیکی برای نوآورینزاع بین جهل و علم رو به پارتوکين تراپی روشی جديد سیلی محکم محیط زیست بر اننقش تیروئید در تکامل مغزژن یا نقشه توسعه مغز و نقبه بالا بر ستارگان نگاه کتوصیه های سازمان بهداشت جستجوی هوشیاری در مغز ماانسانیت در هم تنیده و متصمنبع هوشیاری در کجاست؟(قدرگیری مغز در بیماران مبهمراهی نوعی سردرد میگرنیارزش حقیقی زبان قسمت سومسازگاری با محیط بین اجزانقش غذاها و موجودات درياکوچک شدن مغز از نئاندرتابیماری تی تی پیتکامل زبانحس و ادراک (قسمت دوم )اینکه به خاطرخودت زندگی ما انسانها چه اندازه نزدرمز و رازهای ارتباط غیر کهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکنیکی تا مغز از مغز تشناسایی تاریخچه ی تکاملینورون های ردیاب حافظهکاربرد روباتهای ريزنانوبارداری بدون رحمتاثیر ژنها بر اختلالات خحس و ادراک قسمت دوازدهماگر با مطالعه فیزیک کوانمخچه فراتر از حفظ تعادلروش های صرفه جویی در ایجاهوش مصنوعی از عروسک تا کمششمین کنگره بین المللی سگنجینه ای به نام ویتامین بحثی درباره هوش و تفاوتهپروژه ی ژنوم انسانیتاثیر گیاه خواری بر رشد وفیلمی بسیار جالب از تغییخودآگاهی و هوشیاريابزار بقا از نخستین همانمرز مرگ و زندگی کجاستراه فراری نیستهیچ کاری نکردن به معنی چیعوامل ایجاد لغت انسانی و پمبرولیزوماب در بیماری چبرخی نرمش های گردنآیا هوش مصنوعی می تواند نقانون جنگلدو برابر شدن خطر مرگ و میابزار بقای موجود زنده از زمان شگفت انگیزمعجزه ی علم در کنترل کرونوقتی فهمیدی خطا کردی برگپیامهای کاربراناز تکینگی تا مغز از مغز تبررسی علل کمر درد در میانتاثیر رو ح و روان بر جسمآیا تکامل و تغییرات ژنتیلرزش عضله یا فاسیکولاسیودانشمندان تغییر میدان مغچگونه باغبانی باعث کاهش ابزارهای بقا ازنخستین همزبان و شناخت حقیقت قسمت چمغز ایندگان چگونه استواکنش به حس جدیداز تکینگی تا مغز- از مغز تفاوتهای جنسیتی راهی براتشنج و حرکات شبه تشنجی قاآب زندگی است قسمت سوممنابع انرژی از نفت و گاز منابع انرژی از نفت و گاز در مانهای کمر دردنخستین تصویر از سیاهچالهاخلاق پایه تکامل و فرهنگسلول های بنیادی منابع و انقش مهاجرت در توسعه نسل اورزش هوازی ، بهترین تمریاستخوان های کشف شده، ممکتنفس بدون اکسیژنجهل مقدسامید نیکو داشته باش تا آنمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتدرمان ام اس(مولتیپل اسکلنزاع بین علم و نادانی رو ارتباط میکروب روده و پارسیاهچاله های فضایی منابعنقش حفاظتی مولکول جدید دژنها نقشه ایجاد ابزار هوبه خودت مغرور نشوتوصیه های غیر دارویی در سحفره در مغزانعطاف پذیری مکانیسمی علمنبع خواب و رویادرگیری مغزی در سندرم کووهندسه ی پایه ایارزش خود را چگونه میشناسستون فقرات انسان دو پا جلنقشه مغزی هر فرد منحصر بهکووید نوزده و خطر بیماری بیماری دویکتکامل زبان انسان از پیشیحس و ادراک قسمت چهلاینکه خانواده ات سالم باما انسانها چه اندازه نزدرمز بقای جهش ژنتیکیهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز و از مغز شناسایی سلول های ایمنی انوروپلاستیسیتی چیستکاربرد روباتهای ريز، در بازگشت از آثار به سوی خداتاثیر کلام در آیات کلام بحس و ادراک قسمت سوماگر تلاش انسان امروز برامخچه ، فراتر از حفظ تعادلروش هایی ساده برای کاهش اهوش مصنوعی از عروسک تا کمصرع و درمان های آنگویید نوزده و ایمنی ساکتبحثی درباره احساسات متفاپروژه ی ژنوم انسانیتاثیر گیاه خواری بر رشد وفیزیک مولکولها و ذرات در خودآگاهی و هوشیاريابزار بقا از نخستین همانمرز بین انسان و حیوان کجاراه های جدید برای قضاوت رهیچگاه از فشار و شکست نترعواملی که برای ظهور لغت اپنج اکتشاف شگفت آور در موبرخی یونها و مولکول های مآیا هوش مصنوعی زندگی بشرقانون جنگلدو برابر شدن خطر مرگ و میابزار بقای موجود زنده از زندگی هوشمند در خارج از زمغز فکر میکند مرگ برای دیویتنام نوعی کرونا ویروس سایتهای دیگراز تکینگی تا مغز از مغز تبزرگ شدن مغز محدود به دورتاثیر رژیم گیاه خواری بر آیا جنین انسان، هوشمندی لزوم سازگاری قانون مجازادانشمندان روش هاي جدیدی چگونه تکامل مغزهای کنونیابزارهای بقای موجود زندهزبان و شناخت حقیقت قسمت امغز ابزار بقای برتر مادیواکسن های شرکت فایزر آمراز تکینگی تا مغز- از مغز تقلید مرحله ای نسبتا پیشتشنج عدم توازن بین نورون آزمون ذهنی گربه شرودینگرآسيب میکروواسکولاریا آسمنابع انرژی از نفت و گاز در محل کار ارزش خودت را بنخستین روبات های زنده ی جاختلال خواب فرد را مستعد سلول عصبی شاهکار انطباق نقش میدان مغناطیسی زمین ورزش و میگرناستروژن مانند سپر زنان دتو یک جهان در مغز خودت هسجهان یکپارچهامید درمان کرونا با همانمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتدرمان تومورهای مغزی با انزاع بین علم و جهل رو به پارتباط ماده و انرژیسیاهچاله و تکینگی ابتداینقش حیاتی تلومر دی ان آ دژنها ، مغز و ارادهبه زودی شبکه مغزی به جای توصیه هایی در مصرف ماهیحقیقت قربانی نزاع بین بی اولین مورد PML به دنبال تکمنحنی که ارتباط بین معرفدرگیری مغزی در سندرم کووهندسه ی رایج کیهاناز نخستین همانند سازها تسخن پاک و ثابتنقشه های مغزی جدید با جزیکودک ایرانی که هوش او از بیماری دیستروفی میوتونیتکامل ساختار رگهای مغزی حس و ادراک قسمت نهماینترنت بدون فیلتر ماهواما اکنون میدانیم فضا خالروی و منیزیم در تقویت استهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشواهدی از نوع جدیدی از حانوشیدن چای برای مغز مفید کتاب زیست شناسی باوربازگشت به ریشه های تکاملتاثیر کپسول نوروهرب بر نحس و ادراک قسمت سی و هشتماپی ژنتیکمخچه ابزاري که وظیفه آن فروش صحبت کردن در حال تکامهوش مصنوعی به کمک هوش طبیضررهای مصرف شکر و قند بر گوشه بیماری اتوزومال رسسبحثی درباره احساساتی غیرپرواز از نیویورک تا لوس آتاثیر گیاه خواری بر رشد وفیزیک و هوشیاریخورشید مصنوعیابزار بقا از نخستین همانمزایای شکلات تلخ برای سلراه های جدید برای قضاوت رهیپرپاراتیروئیدیسمعوارض ازدواج و بچه دار شدپوست ساعتی مستقل از مغز دبرخی اثرات مضر ویتامین دتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا هوش ارثی دریافتی از پقانونمندی و محدودیت عالمدو سوی واقعیتابزار بقای موجود زنده از زندگی زمینی امروز بیش از مغز قلبویتامین E برای فعالیت صحاز تکینگی تا مغز از مغز تبزرگ شدن تقریبا ناگهانی تاثیر رژیم گیاه خواری بر آیا جهان ذهن و افکار ما ملزوم سازگاری قانون مجازادانشمندان روشی برای تبدیچگونه جمعیت های بزرگ شکل ابزارهای بقای از نخستین زبان و شناخت حقیقت قسمت دمغز ابزار برتر بقاواکسن کووید 19 چیزهایی که از تکینگی تا مغز- از مغزتتقلید از روی طبیعتتشخیص ژنتیکی آتروفی های آسیب ها ناشی از آلودگی هومنابع انرژی از نفت و گاز در چه مرحله ای از خواب ، رنرمش های مفید برای درد زااختلال در شناسایی حروف و سلولهای ایمنی القا کنندهنقش محیط زندگی و مهاجرت دورزش بهترین درمان بیش فعاسرار بازسازی اندام هاتو پیچیده ترین تکنولوژی جهان کاملی در اطراف ما پرامگا سه عامل مهم سلامتمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتدرمان تشنجنشانه های گذشته در کیهان ارتباط متقابل با همه ی حیسیاهچاله ی تولید کنندهنقش خرچنگ های نعل اسبی درژنهای مشترک بین انسان و وبه زیر پای خود نگاه نکن بتوضیحی ساده در مورد هوش محقیقت اشیااولین مورد پیوند سر در انمنشأ اطلاعات و آموخته ها درگیری اعصاب به علت میتوهندسه بنیادیناز نخستین همانند سازها تسرنوشتنقص در تشخیص هیجانات عامکودکان میتوانند ناقل بی بیماری ضعف عضلات نزدیک بتکامل شناخت انسان با کشفحس و ادراک قسمت چهارمایندرالما با کمک مغز خود مختاريمرویا و خبر از آیندههوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشواهدی از دنیسوان(شبه نئنوعی سکته مغزی ، وحشتناک کتاب، سفری به تاریخبازخورد یا فیدبکتاثیر کپسول نوروهرب بر تحس و ادراک قسمت سی و ششمابزار هوش در حال ارتقا ازمدل همه جانبه نگر ژنرالیروشهای نو در درمان دیسک بهوش مصنوعی در کامپیوترهاضررهای شکر بر سلامت مغزگوشت خواری یا گیاه خواریبخش فراموش شده ی حافظهپرورش مغز مینیاتوری انساتاثیر گیاه خواری بر رشد وفیزیکدانان ماشینی برای تخانواده پایدارابزار بقا از نخستین همانمسیر دشوار تکامل و ارتقاهاوکينگ پیش از مرگش رسالعید نوروز مبارکپیموزایدبرخی اختلالات عصبی مثانهتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا هوش سریعی که بدون احسقارچ بی مغز در خدمت موجوددوچرخه سواری ورزشی سبک و ابزار بقای موجود زنده از زندگی زودگذرمغز ما کوچکتر از نیم نقطهویتامین E در چه مواد غذایاز تکینگی تا مغز از مغز تبزرگترین خطایی که مردم متاثیر رژیم گیاه خواری بر آیا جهش های ژنتیکی، ویرومقاومت به عوارض فشار خون داروهای مصرفی در ام اسچگونه جمعیت های بزرگ شکل ابزارهای دفاعی و بقای موزبان و شناخت حقیقت قسمت سمغز از بسیاری حقایق می گرواکسن کرونا و گشودن پنجراز تکینگی تا مغز، از مغز تقویت استخوان در گرو تغذتصویربرداری فضاپیمای آمتصادف یا قوانین ناشناختهآشنا پنداریمنابع انرژی از نفت و گاز در هم تنیدگی کوانتومی و پنرمش های مفید در سرگیجهاختلال در شناسایی حروف و سلولهای بنیادی مصنوعی درنقش نگاه از پایین یا نگاهورزش در کمر درداصل بازخوردتو دی ان ای خاص ميتوکندريجهان در حال نوسان و چرخشامروز دانش ژنتیک هیچ ابهمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتدرمان جدید میگرن با انتی نظام مثبت زندگیارتباط چاقی و کاهش قدرت بسیاره ی ابلهاننقش داروهاي مختلف معروف ژنهای هوش ، کدامندبوزون هیگز چیستتیوتیکسن داروی ضد جنونحقیقت تنها چیزی است که شااولین هیبرید بین انسان و مهندسی ژنتیک در حال تلاش درد باسن و پا به دلیل کاههندسه در پایه ی همه ی واکاز نخستین همانند سازها تسریعترین کامپیوتر موجودنقطه بی بازگشتکودکان خود را مشابه خود تبیماریهای تحلیل عضلانی اتأثیر نگاه انسان بر رفتاحس و ادراک قسمت نوزدهمایا کوچک شدن مغزانسان الما تحت کنترل ژنها هستیم یرویا بخشی حقیقی از زندگی هوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشکل های متفاوت پروتئین هنیکولا تسلاکجای مغز مسئول پردازش تجبازسازي مغز و نخاع چالشی تاثیر کپسول نوروهرب بر سحس و ادراک قسمت سیزدهمابزار بقا از نخستین همانمدل های ریز مغز مینی برینروشهای شناسایی قدرت شنواهوش مصنوعی در خدمت خلق وحطلای سیاهگیلگمش باستانی کیستبخش بزرگتر کیهان ناشناختآلودگی هوا و ویروس کروناتاثیر گیاهخواری بر رشد و فرگشت و تکامل تصادفی محض خارق العاده و استثنایی بابزار بقا از نخستین همانمسئول صیانت از عقیده کیسهاوکينگ پیش از مرگش رسالعامل کلیدی در کنترل کارآپیموزایدبرخی بیماری ها که در آن بتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا هشیاری کوانتومی وجودقبل از آغازديدن با چشم بسته در خواب ابزار بقای موجود زنده از زونیسومایدمغز مادران و کودکان در زمویتامین کااز تکینگی تا مغز از مغز تبسیاری از بیماری های جدیتاثیر رژیم گیاهخواری بر آیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجمقابله با کرونا با علم اسداروهای ام اسچگونه حافظه را قویتر کنیاتفاق و تصادفزبان شناسی مدرن در سطح سلمغز به تنهایی برای فرهنگ واکسن کرونا از حقیقت تاتاز تکینگی تا مغز، از مغز تلقین اطلاعات و حافظهتظاهر خوابیده ی مادهآغاز فصل سرما و دوباره تکمنابع انرژی از نفت و گاز در هم تنیدگی کوانتومی و دنرمشهای مهم برای تقویت عاختلالات مخچهسلسله مباحث هوش مصنوعینقش نظام غذایی در تکامل موزن حقیقی معرفت و شناختاصول توسعه ی یک ذهن کاملتولید مثل اولین ربات های جهش های ژنتیکی مفید در ساانفجار و توقف تکاملی نشامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتدرمان جدید کنترل مولتیپلنظریه ی تکامل در درمان بیارتباط هوش ساختار مغز و ژسیاره ابلهاننقش ذهن و شناخت در حوادث ژنهای حاکم بر انسان و انسبوزون هیگز جهان را از متلتکنولوژی جدید که سلول هاحقیقت خواب و رویااولین تصویر در تاریخ از سمولتیپل اسکلروز در زنان دستورالعمل مرکز کنترل بیهوموارکتوس ها ممکن است داز نخستین همانند سازها تسرگیجه از شایعترین اختلاچند نرمش مفید برای کمردرکوری گذرای ناشی از موبایبیهوش کردن در جراحی و بیمتئوری تکامل امروز در درمحس و ادراک قسمت هفتمایا این جمله درست است کسیماه رجبرویا تخیل یا واقعیتهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشگفتی های زنبور عسلنیاز به آموزش مجازی دیجیکرونا چه بر سر مغز می آوربحتی علمی درباره تمایل بتاثیر کپسول نوروهرب بر سحس و ادراک قسمت ششمابزار بقا از نخستین همانمدیریت اینترنت بر جنگروشی برای بهبود هوش عاطفهوش مصنوعی در خدمت خلق وحطوفان فقر و گرسنگی و بی سگیاه خواری و گوشت خوار کدبخش دیگری در وجود انسان هآلزایمرتاثیر انتخاب از طرف محیط فراموش کارها باهوش تر هسخدا موجود استابزار بقا از نخستین همانراه پیروزی در زندگی چیستمسئولیت جدیدهدف یکسان، در مسیرهای متعادت کردن به نعمتپیچیدگی های مغزمگسبرخی بیماری های خاص که بدتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا واکنش های یاد گرفته وقبل از انفجار بزرگدی متیل فومارات(زادیوا)(ابزار بقای موجود زنده از زونا به وسیله ویروس ابله مغز چون ابزار هوش است دلیویتامین کا و استخواناز تکینگی تا مغز از مغز تبسیاری از بیماری های جدیتاثیر عصاره تغلیظ شده گیآیا خداباوری محصول تکاململاحظه های اخلاقی دربارهداروهای تغییر دهنده ی سینگاه محدود و تک جانبه، مشاتوسوکسیمایدزبان شناسی نوین نیازمند مغز برای فراموشی بیشتر کواکسن کرونا ساخته شده تواز تکینگی تا مغز، از مغز تلاش هایی در بیماران قطع تلاشی برای درمان قطع نخاتظاهری از ماده است که بیدإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَمنابع انرژی از نفت و گاز در کمتر از چند ماه سوش جدچرا مغزهای ما ارتقا یافت اختلالات حرکتی در انسانسلطان جنگل یا صاحب ملکوتنقش نظریه تکامل در شناساوزوز گوشاصول سلامت کمرتولید پاک و فراوان انرژیجهش های ژنتیکی غیر تصادفانواع سکته های مغزیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتدرمانهای بیماری پارکینسنظریه ی تکامل در درمان بیارتباط انسانی، محدود به سیاره ابلهاننقش روی و منیزیم در سلامتکلرال هیدرات برای خوابانبی نهایت در میان مرزهاتکنولوژی جدید که سلول هاحقیقت راستین انسان علم باولین سلول مصنوعیمواد کوانتومی جدید، ممکنذهن ما از در هم شکستن منبهوش مصنوعی می تواند بر احاز نشانه ها و آثار درک شدسربازان ما محققا غلبه می چند جهانیکی غایب شدی تا نیازمند دلبیهوشی در بیماران دچار اتئوری تکامل در پیشگیری و حس و ادراک قسمت هفدهمایا ابزار هوشمندی یا مغز ماپروتیلینرویا حقی از طرف خداهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشاهکار قرنچیزی خارج از مغزهای ما نیکریستال زمان(قسمت اولبحث درباره پیدایش و منشا تاثیر کتامین در درمان پاحس و ادراک سی و هفتمابزار بقا از نخستین همانمدارک ژنتیکی چگونه انسانروشی جدید در درمان قطع نخهوش مصنوعی درمانگر کامپیطی یکصد هزار سال اخیر هرچگالکانزوماب، دارویی جدیبرنامه و ساختار پیچیده مآمارهای ارائه شده در سطح تاثیر احتمالی عصاره تغلیفراموشی همیشه هم بد نیستخطا در محاسبات چیزی کاملابزار بقا از نخستین همانرابطه تشنج و اوتیسممستند جهان متصلهدف از تکامل مغزعارضه جدید ویروس کرونا سپیچیدگی های مغزی در درک زبرخی توجهات در ببمار پارتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا یک، وجود داردقدم زدن و حرکت دید را تغیدژا وو یا اشنا پنداریابزار بقای موجود زنده از زیباترین چیز در افزایش سمغز چگونه صداها را فیلتر ویتامین کا در سبزیجاتاز تکینگی تا مغز از مغز تبعد از کروناتاریخ همه چیز را ثبت کردهآیا دلفین ها می تواند از ملاحظات بیهوشی قبل از جرداروهای ضد بیماری ام اس ونگاه انسان محدود به ادرااثر مضر مصرف طولانی مدت رزبان، وسیله شناسایی محیطمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟واکسن ایرانی کرونا تولیداز تکینگی تا مغز، از مغز تلاشی تازه برای گشودن معتغییر الگوی رشد مغزی با زافت فشار خون ناگهانی در ومنابع بی نهایت انرژی در ددر آستانه ی موج پنجم کوویچرا ویروس کرونای دلتا وااختلالات صحبت کردن در انسم زنبور ، کلیدی برای وارنقش هورمون های تیروئید دیک پیشنهاد خوب برای آسان اضطراب و ترستولید سلولهای جنسی از سلجهشهای مفید و ذکاوتی که دانگشت ماشه ایمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتدرهای اسرارآمیز و پوشیدهنظریه ی ریسمانارتباط از بالا به پایین مسیر آفرینش از روح تا مغز نقش روزه داری در سالم و جکمردردبی عدالتی در توزیع واکسن تکامل مادی تا ابزار هوشمحقایق ممکن و غیر ممکناوکرلیزوماب داروی جدید شموجود بی مغزی که می تواندذهن چند جانبه نیازمند نگهوش مصنوعی و کشف زبان هایاز نظر علم اعصاب یا نرووسسردرد میگرن در کودکانچندین ماده غذایی که ماننکیهان خود را طراحی میکندبیوگرافیتا 20 سال آینده مغز شما به حس و ادراک قسمت هجدهمایا بیماری ام اس (مولتیپماجرای جهل مقدسرویاها از مغز است یا ناخوهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشبیه سازی میلیون ها جهان چیزی شبیه نور تو نیستکریستال زمان(قسمت دوم)بحثي درباره هوش و تفاوتهتاثیر گیاه خواری بر رشد وحس و ادراک- قسمت بیست و پابزار بقا از نخستین همانمروری بر تشنج و درمان هایروشی جدید در درمان سکته مهوش مصنوعی درخدمت خلق وحظهور امواج مغزی در مغز مصگامی در درمان بیماریهای برنامه ی مسلط ژنها در اختآن چیزی که ما جریان زمان تاثیر ترکیبات استاتین (سفرایند پیچیده ی خونرسانیخطا در محاسبات چیزی کاملابزار بقا از نخستین همانراز تغییرمشکلات نخاعیهدف از خلقت رسیدن به ابزاعدم توقف تکامل در یک انداپیوند مغز و سر و چالشهای برخی توصیه ها برای واکسیتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا کیهان می تواند یک شبیقدرت انسان در نگاه به ابعدژاوو یا آشناپنداریابزار بقای موجود زنده از زیر فشار کووید چه باید کرمغز ناتوان از توجیه پیداویتامین دی گنجینه ای بزراز تکینگی تا مغز از مغز تبعد از کروناتازه های اسکیزوفرنی(جنوآیا دلفین ها میتوانند باممانتین یا آلزیکسا یا ابداروی فامپیریدین یا نورلنگاه از درون مجموعه با نگاثرات فشار روحی شدیدسفر نامه سفر به بم و جنوب مغز بزرگ چالش است یا منفعواکسن اسپایکوژناز تکینگی تا مغز، از مغز تلاشی جدید در درمان ام استغییر زودتر اتصالات مغزیافراد آغاز حرکت خودشان رمناطق خاصی از مغز در جستجدر درمان بیماری مولتیپل چرا پس از بیدار شدن از خواختلالات عضلانی ژنتیکسماگلوتید داروی کاهش دهننقش هورمون زنانه استروژنیک آلل ژنتیکی که از نئانداطلاع رسانی اینترنتیتومورها و التهاب مغزی عاجهشهای مفید و ذکاوتی که دانگشت نگاری مغز نشان میدمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمدرک فرد دیگر و رفتارهای انظریه تکامل در درمان بیمارتباط بین هوش طبیعی و هوسیستم تعادلی بدننقش رژیم غذایی بر رشد و اکمردرد ناشی از تنگی کانابیمار 101 ساله، مبتلا به ستکامل مداومحمله ویروس کرونا به مغزايندگان چگونه خواهند دیدموجودات مقهور ژنها هستندذهن تو همیشه به چیزی اعتقهوش مصنوعی گوگل به کمک تشاز نظر علم اعصاب اراده آزسردرد و علتهای آنچه زیاد است بر من که در ایکیهانِ هوشیارِ در حال یابیوگرافیتا بحر یفعل ما یشاحس و ادراک قسمت هشتمایا بدون زبان میتوانیم تماده ی تاریکرویاهای پر رمز و حیرتی درهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشبیه سازی سیستم های کواننکاتی در مورد تشنجکریستال زمان(قسمت سوم)بحثی جالب درباره محدودیتتاثیر گیاه خواری بر رشد وحساسیت روانی متفاوتابزار بقا از نخستین همانمرکز هوشیاری، روح یا بدن ريتوکسيمب در درمان ام اسهوش مصنوعی ساخته هوش طبیعقل مجادله گرگامی در درمان بیماریهای برندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱آنچه واقعیت تصور میکنیم تاثیر دوپامین و سروتونینفرایند تکامل و دشواری هاخطر آلودگی هواابزار بقا از نخستین همانراست دستی و چپ دستیمشکلات بین دو همسر و برخیهرچیز با یک تاب تبدیل به عسل طبیعی موثر در کنترل بپیوند اندام از حیوانات ببرخی روش های تربیتی کودکتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا گذشته، امروز وآینده لمس کوانتومیدگرگونی های نژادی و تغییابزار بقای موجود زنده از زیرفون داروی ضد ام اسمغز و سیر تکامل ان دلیلی ویروس مصنوعیاز تکینگی تا مغز از مغز تبعد از کرونا دلخوشی بیهوتازه های بیماری پارکینسوآیا دست مصنوعی به زودی قامنابع انرژي پاک سرچشمه حداروی لیراگلوتیدنگاه حقیقی نگاه به درون ااثرات مفید قهوهسفر به مریخ در 39 روزمغز بزرگ چالشهای پیش روواکسن اسپایکوژن ضد کرونااز روده تا مغزتمایل زیاد به خوردن بستنتغییر عمودی سر انسان از پافزایش قدرت ادراکات و حسمنبع هوشیاری کجاست قسمت در سال حدود 7 میلیون نفر چرا بیماری های تخریبی مغاختراع جدید اینترنت کوانسندرم کووید طولانینقش ویتامین K در ترمیم اسیک جهش ممکن است ذهن انساناطلاعات حسی ما از جهان، چتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)جواب دانشمند سوال کننده اندوهگین نباش اگر درب یا منبع هوشیاری کجاست؟(قسمدرک و احساسنظریه تکامل در درمان بیمارتباط شگفت مغز انسان و فسیستم دفاعی بدن علیه مغز نقش رژیم غذایی در رشد و اکمردرد و علل آنبیماری های مغز و اعصاب و تکامل چشمحمایت از طبیعتايا اراده آزاد توهم است یمیهمانهای ناخوانده عامل ذخیره ی شگفت انگیز اطلاعهوش مصنوعی گوگل به کمک تشاز نظر علم اعصاب اراده آزسردرد تنشننهایت معرفت و شناخت درک عکیست کلوئید بطن سومبیان ژن های اسکیزوفرنی دتاثیر مشاهده بر واقعیت بحس و ادراک قسمت پنجمایا تکامل هدفمند استماده ی خالیرویای شفافهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشبکه های مصنوعی مغز به درچگونه مولکول های دی ان ایکشف مکانیسم عصبی خوانش پبحثی در مورد نقش ویتامين تاثیر گیاه خواری بر رشد وخفاش با شیوع همه گیری جدیابزار بقا از نخستین همانمرکز حافظه کجاستریواستیگمینهوش احساسیعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهگاهی لازم است برای فهم و برین نت به جای اینترنتآنزیم تولید انرژی در سلوتاثیر دپاکین بر بیماری مفرایند حذف برخی اجزای مغخطرات هوش مصنوعیابزار بقا از نخستین همانرجزخوانی هایی که امروز بمشکلات روانپزشکی پس از سهزینه ای که برای اندیشیدعصب حقوق نورولووپیوند سر آیا ممکن استبرخی سلولهای عصبی در تلاتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا آگاهی پس از مرگ از بیلوب فرونتال یا پیشانی مغدانش بی نهایتابزار بقای موجود زنده از زاوسکا درمان گوشرمغز آیندگان چگونه است ؟ویرایش DNA جنین انسان، براز تکینگی تا مغز از مغز تبعد از کرونا دلخوشی بیهوتبدیل تراکت صوتی مصنوعی آیا رژیم غذایی گیاهی سلامنابع انرژی از نفت و گاز داروی تشنجی درباردارینگاهی بر قدرت بینایی درااثرات مضر ماری جواناسفر تجهیزات ناسا به مریخ مغز بزرگ و فعال یا مغز کوواکسن دیگر کرونا ساخته شازدواج های بین گونه ای، راستفاده از مغز، وزن را کمتمدن قدیمی ای در جنوب ایرتغییرات منطقه بویایی مغزافزایش مرگ و میر سندرم کومنبع هوشیاری کجاست قسمت درمان های اسرار آمیز در آچرا حیوانات سخن نمی گوینادامه بحث تکامل چشمسندرم گیلن باره به دنبال نقش ژنتیک در درمان اختلایک رژیم غذایی جدید، می تواطلاعاتی عمومی در مورد متوهم چیستجاذبه و نقش آن در شکلگیریانرژی تاریکمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمدرک احساسات و تفکرات دیگنظریه تکامل در درمان بیمارتباط شگفت انگیز مغز انسکته مغزینقش زنجبیل در جلوگیری از کمردرد با پوشیدن کفش منابیماری گیلن باره و بیمارتکامل ابزار هوش ، راه پر حوادث روزگار از جمله ویرايا اراده آزاد توهم است یمیگرن سردردی ژنتیکی که بذرات کوانتومی زیر اتمی قهوش مصنوعی الفاگواز واقعیت امروز تا حقیقتسردرد سکه ایچهار میلیارد سال تکامل بکاهش مرگ و میر ناشی از اببیست تمرین ساده برای جلوتاثیر نگاه ناظر هوشیار بحس و ادراک قسمت بیست و چهایجاد احساساتمبانی ذهنی سیاه و سفیدروبات های ریز در درمان بیهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تشباهت مغز با کیهان مادیچگونه مغز پیش انسان یا همکشف مکانیسمی پیچیده در ببحثی در مورد نقش کلسیم و تاثیر گیاه خواری بر رشد وفلج نخاعی با الکترودهای خلاصه ای از مطالب همایش مابزار بقا از نخستین همانمرکز حافظه کجاستریاضیات یک حس جدید استهوش احساسیعلم به ما کمک میکند تا موگاهی مغز بزرگ چالش استبرای پیش بینی آینده مغز دآینده ی انسان در فراتر ازتاثیر داروهای ضد التهاب فرد حساس از نظر عاطفی و بدفاع در برابر تغییر ساختابزار بقا از نخستین همانرساناها و ابر رساناها و عمشکلات روانپزشکی در عقب هزینه سنگین انسان در ازاعضلانی که طی سخن گفتن چقدپیوند سر، یکی از راه حلهابرخی سيناپسها طی تکامل و تاثیر درجه حرارت بر عملکآیا امکان بازسازی اندامهلوتیراستامدانشمندان موفق به بازگردابزار بقای موجود زنده از زبان مشترک ژنتیکی موجودامغز انسان ایا طبیعتا تماواقعیت فیزیکی، تابعی از از تکینگی تا مغز از مغز تتفکر خلا ق در برابر توهم تبدیل سلولهای محافط به سآیا رژیم غذایی گیاهی سلامنابع انرژی از نفت و گاز داروی جدید s3 در درمان ام نگاهی بر توانایی اجزاي باجزای پر سلولی بدن انسان سفر دشوار اکتشافمغز بزرگترین مصرف کننده واکسن دیگری ضد کرونا از داستفاده از هوش مصنوعی در تمدن پیشرفته ی پیشینیانتغییرات آب و هوایی که به افزایش سرعت پیشرفت علوم منبع هوشیاری کجاست قسمت درمان های بیماری آلزایمرچرا حجم مغز گونه انسان دراداراوون تنها داروی تاییسندرم پیریفورمیسنقش گرمایش آب و هوا در همیکی از علل محدودیت مغز اماطلاعاتی عمومی در مورد متوپیراماتجدایی خطای حسی استانرژی تاریک که ما نمی تومنبع هوشیاری کجاست؟(قسمدرک تصویر و زبان های مخلتهفت چیز که عملکرد مغز تو ارتباط شگفت انگیز مغز انسانسور از روی قصد بسیاری نقش زبان در سلطه و قدرت اکنفرانس تشنج هتل کوثر اصبیماری ای شبیه آلزایمر و تکامل داروینی هنوز در حاحافظه و اطلاعات در کجاست ای نعمت من در زندگیممیگرن شدید قابل درمان اسذرات کوانتومی زیر اتمی قهوش مصنوعی از عروسک های باز آغاز خلقت تا نگاه انساسرعت فکر کردن چگونه استچهار ساعت پس از کشتار خوککاهش التهاب ناشی از بیمابیش از نیمی از موارد انتقتاثیر نگاه و مشاهده ناظر حس و ادراک قسمت بیست و یکایرادهای موجود در خلقت بمباحث مهم حس و ادراکروح رهاییهوش مصنوعی از عروسک تا کماز تکینگی تا مغز از مغز تشباهت کیهان و مغزکشف ارتباط جدیدی از ارتببحثی در مورد عملکرد لوب فتاثیر گیاه خواری بر رشد وفلج بل، فلجی ترسناک که آنخونریزی مغز در سندرم کووابزار بقا از نخستین همانمرکز خنده در کجای مغز استریسدیپلام تنها داروی تایهوش عاطفی بیشتر در زنانعلایم کمبود ویتامین E را گذر زمان کاملا وابسته به برای اولین بار دانشمندانآینده ی علم و فیزیک در60 ثتاثیر داروی ضد تشنج سدیم فرضیه ای جدید توضیح میدهدقیق ترین تصاویر از مغز اابزار بقا از نخستین همانرشته نوروایمونولوژی و نقمشاهده گر جدای از شیء مشاهزاران سال چشم های بینا وغیرقابل دیدن کردن مادهپیام های ناشناخته بر مغز برداشت مغز ما از گذر زمانتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا انسان با مغز بزرگش اخلیس دگرامفتامین یا ویاسدانشمندان نورون مصنوعی سابزار بقای موجود زنده از زبان چهار حرفی حیات زمینمغز انسان برای ایجاد تمدواقعیت چیستاز تکینگی تا مغز از مغز تتفاوت مغز انسان و میمون هتروس جریان انرژیآیا راهی برای رفع کم آبی منابع انرژی از نفت و گاز داروی جدید میاستنی گراویچالش دیدگاه های سنتی در باجزایی ناشناخته در شکل گسفرنامه سفر به بم و جنوب مغز حریص برای خون، کلید تواکسن سرطان