تاثیر کپسول نوروهرب بر ناشنوایی ناگهانی

برای شنیدن ، امواج صوتی به گوش منتقل میشود و پس از عبور از پرده صماخ و استخوانچه های گوش میانی به گوش داخلی میرسد و در آنجا مایعی را به حرکت در می آورد و نهایتا روی سلولهای حسی خاصی در گوش داخلی درک میشود . سیستم پییچده ای که هر قسمت آن دچار آسیب شود، میتواند به کاهش شنوایی بینجامد . اگر در مسیر هدایت امواج صوتی اختلالی ایجاد شود ، با کاهش شنوایی هدایتی ( conductive ) و اگر در سیستم عصبی انتقال دهنده پیام صوتی اختلال ایجاد شود ، کاهش شنوایی حسی عصبی ( sensorineural ) مواجهیم .کاهش شنوایی ناگهانی ، اگر به دنبال ضربه به گوش و یا تصادفات نباشد ، اغلب به علت درگیری عصب شنوایی است .

برای جدا کردن کاهش شنوایی حسی عصبی از هدایتی، انجام نوار گوش کمک میکند .کاهش شنوایی حسی عصبی ناگهانی علل مختلفی دارد که عبارتند از مننژیت ، یا برخی ویروسها مانند هرپس ، سرخک ، اوریون در کودکان یا مصرف برخی داروها مانند جنتامایسن یا برخی داروهای شیمی درمانی یا داروهای ضد افسردگی .در یک فرد مسن با سابقه بیماریهای مزمن مانند بیماری قند یا فشار خون بالا ،افت ناگهانی شنوایی میتواند به علت یک انسداد عروقی در شریانهای تغذیه کننده عصب شنوایی باشد.

برخی بیماریهای مزمن مانند بیماریهای تیروئید و اختلالات کلیوی هم میتواند باعث کری ناگهانی شود .همچنین برخی اختلالات خودایمن میتواند باعث کری ناگهانی شود در این حالت سیستم ایمنی خود فرد ، علیه سلولهای عصبی شنوایی واکنش نشان میدهد و باعث تخریب آنها میشود .کریهای ناگهانی ناشی از ضایعات عصبی در تعدادی از موارد طی چندین هفته ، و حتی بدون درمان به طور خودبخودی بهبود می یابند .مصرف کورتون به خصوص تزریق درون گوش داخلی ، در مواردی که علت اختلال خود ایمنی و عروقی است سودمند میباشد . باید توجه داشت که این تزریق باید به سرعت و به صورت اورژانسی انجام شود تا بهترین نتیجه گرفته شود .

بیمار هفتادساله با کاهش شنوایی عصبی ناگهانی مراجعه کردند در نوار گوش اولیه ، کاهش شنوایی شدید به صورت حسی عصبی مشاهده شد .توصیه به مصرف کپسول نوروهرب و مراجعه به متخصص ENT و تزریق کورتون شد . بیمار طی چند روز اول به مصرف کپسول نوروهرب پرداخت و خوشبختانه نتیجه بازگشت شنوایی ، حتی پیش از تزریق کورتون ،بسیار عالی بود . نوارهای گوش قبل و بعد از مصرف کپسول نوروهرب در ادامه تصویر ارائه میشود . بیمار جهت پیگیری درمان و اقدامات بعدی به متخصص محترم ENTارجاع شدند

کپسول نوروهرب عصاره تغلیظ شده گیاه کندر است که چندین مرتبه تغلیظ روی آن انجام شده است و توسط همکاران متخصص داروسازی تولید میشود . اثر احتمالی این دارو روی کاهش شنوایی ناگهانی SN احتمالا مشابه مکانیسم کورتون در برگرداندن شنوایی میباشد . عصاره این گیاه به نام آکبا که قبلا در این کانال ، درباره اثرات آن در چند بیماری نوشتیم، اثرات ضد التهابی مفیدی دارد و حتی در درمان برخی بیماریهای التهابی مانند اسم هم استفاده میشود .

بحثی درباره احساساتی غیرعلایم کمبود ویتامین E را ژنها نقشه ایجاد ابزار هوتاثیر گیاه خواری بر رشد وفلج خوابامیوتروفیک لترال اسکلروخلاصه ای از مطالب همایش ممغز بزرگ چقدر مفید هست ؟ارزش حقیقی زبان قسمت دومروشهای شناسایی قدرت شنواچراروياها را به یاد نمی آهفت چیز که عملکرد مغز تو بخش دیگری در وجود انسان هعلایم کمبود ویتامین E را ژنهای هوش ، کدامندتاثیر گیاه خواری بر رشد وفلج خواب چیستامگا سه عامل مهم سلامتخواندن ، یکی از شستشو دهننقش قهوه در سلامتیارزش حقیقی زبان قسمت سومروشی جدید در درمان قطع نخهمیشه عسل با موم بخوریمبرای پیش بینی آینده مغز دعوارض ازدواج و بچه دار شدکندر در بیماریهای التهابتاثیر گیاه خواری بر رشد وفیلمی بسیار جالب از تغییامروز دانش ژنتیک هیچ ابهخواب سالم عامل سلامتینقش هورمون های تیروئید داز نظر علم اعصاب یا نرووسروشی جدید در درمان سکته مهوش مصنوعی می تواند بر احبرخی اثرات مضر ویتامین دعید نوروز مبارککوری گذرای ناشی از موبایتاثیر گیاه خواری بر رشد وفراموشی همیشه هم بد نیستانگشت نگاری مغز نشان میدخواب سالم عامل سلامتی و ینقش ژنتیک در درمان اختلااز نظر علم اعصاب اراده آزريتوکسيمب در درمان ام اسهوش مصنوعی گوگل به کمک تشبرخی بیماری ها که در آن بعامل کلیدی در کنترل کارآکایروپاکتیک چیستتاثیر دپاکین بر بیماری مفرایند حذف برخی اجزای مغانسان جدید از چه زمانی پاخواب عامل دسته بندی و حفطنقش اتصالات بین سلولهای از نظر علم اعصاب اراده آزراه های جدید برای قضاوت رهوش مصنوعی گوگل به کمک تشبرخی توجهات در ببمار پارعصب حقوق نورولووکاربرد روباتهای ريزنانوتاثیر داروهای ضد التهاب قارچ بی مغز در خدمت موجودانسان عامل توقف رشد مغزخودآگاهی و هوشیارينقش حفاظتی مولکول جدید داستفاده از هوش مصنوعی در راه های جدید برای قضاوت رهوش مصنوعی الفاگوبرخی سيناپسها طی تکامل و عضلانی که طی سخن گفتن چقدکاربرد روباتهای ريز، در تاثیر داروی ضد تشنج سدیم لوب فرونتال یا پیشانی مغانعطاف پذیری مکانیسمی علخودآگاهی و هوشیارينقش حیاتی تلومر دی ان آ داستیفن هاوکینگ در مورد هراه پیروزی در زندگی چیستهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبررسي علل احتمالي تغيير مقالاتکجای مغز مسئول پردازش تجتاثیر درجه حرارت بر عملکلرزش ناشی از اسیب به عصباولین مورد پیوند سر در اندلایلی که نشان میدهد ما بنقش داروهاي مختلف معروف اضطراب و ترسرشد مغز علت تمایل انسان بهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبررسی و اپروچ جدید بر بیمتاثیر ویتامین دی بر بیماگنجینه ای به نام ویتامین تاثیر درجه حرارت بر عملکلزوم سازگاری قانون مجازاايندگان چگونه خواهند دیدديدن با چشم بسته در خواب نقش زبان در سلطه و قدرت ااطلاعاتی عمومی در مورد مزمین زیر خلیج فارس تمدنی هوش مصنوعی درمانگر کامپیبررسی سیستم تعادلی بدن اصفحه اصلیگامی در درمان بیماریهای تاثیر درجه حرارت بر عملکلزوم سازگاری قانون مجازاايا اراده آزاد توهم است یدژا وو یا اشنا پندارینقش زبان در سلطه و قدرت ااطلاعاتی عمومی در مورد مزندگی هوشمند در خارج از زهوش مصنوعی درخدمت خلق وحبررسی علل کمر درد در میانسوالات پزشکیگزارش یک مورد جالب لخته وتاثیر درجه حرارت بر عملکمنابع انرژي پاک سرچشمه حايا اراده آزاد توهم است یدژاوو یا آشناپندارینقش غذاها و موجودات دريابلندی در ذهن ما درک بلندیزبان چهار حرفی حیات زمینهوش احساسیتلاشی برای درمان قطع نخاپیامهای کاربرانگشایش دروازه جدیدی از طرتاثیر درجه حرارت بر عملکمولتیپل اسکلروز در زنان ایا ابزار هوشمندی یا مغز دانشمندان روش هاي جدیدی نقش غذاها و موجودات دريابیماری گیلن باره و بیمارسلولهای بنیادی مصنوعی درهوش احساسیتلاشی جدید در درمان ام اسسایتهای دیگرپنج اکتشاف شگفت آور در موتاثیر درجه حرارت بر عملکموجودات مقهور ژنها هستندایا بیماری ام اس (مولتیپداروهای مصرفی در ام اسنقش غذاها و موجودات دريابیماری ای شبیه ام اس مولتسم زنبور ، کلیدی برای وارهاوکينگ پیش از مرگش رسالتمدن قدیمی ای در جنوب ایرپیوند مغز و سر و چالشهای تاثیر درجه حرارت بر عملکمیهمانهای ناخوانده عامل ایا تکامل هدفمند استداروی ضد تشنج با قابليت تنقشه مغزی هر فرد منحصر بهبیماریهای تحلیل عضلانی اسودمندی موجودات ابزی بر هدف از تکامل مغزتنفس هوازی و میتوکندریپیوند سر، یکی از راه حلهاتاثیر درجه حرارت بر عملکمیدان مغناطيسي زمین بشر ایرادهای موجود در خلقت بداروی ضد تشنج با قابليت تچهار میلیارد سال تکامل ببیوگرافیسیاره ابلهانهزینه ای که برای اندیشیدتنفس هوازی و میتوکندریپیشرفتی مستقل از ابزار هتاثیر درجه حرارت بر عملکما انسانها چه اندازه نزداگر نعمت فراموشی نبود بسداستانها و مفاهیمی اشتبانورون هاي مصنوعی می توانبیوگرافیسیاره ابلهانهستي مادي ای که ما کوچکترتو دی ان ای خاص ميتوکندريپختگی پس از چهل سالگي به تاثیر درجه حرارت بر عملکما انسانها چه اندازه نزداگر نعمت فراموشی نبود بسدر چه مرحله ای از خواب ، رنوروپلاستیسیتی چیستبیست تمرین ساده برای جلوسیستم تعادلی بدنویتامین E برای فعالیت صحتولید سلولهای جنسی از سلپرورش مغز مینیاتوری انساتاثیر رژیم گیاه خواری بر ما تحت کنترل ژنها هستیم یاگر تلاش انسان امروز برادرمان های بیماری آلزایمرچیزی خارج از مغزهای ما نیبیشتر کمردردها نیازی به سکته مغزیویتامین E در چه مواد غذایتوانایی مغز و دیگر اجزای آیا هوش ارثی دریافتی از پتاثیر رژیم گیاه خواری بر مجموعه های پر سلولی بدن ماثر مضر مصرف طولانی مدت ردرمان جدید میگرن با انتی چگونه مغز پیش انسان یا همبا هوش مصنوعی خودکار روبساخت شبکه عصبی با الفبایویتامین دی گنجینه ای بزرتوصیه های غیر دارویی در سآیا هوش سریعی که بدون احستاثیر عصاره تغلیظ شده گیمحل درک احساسات روحانیاثرات مفید قهوهدرمانهای بیماری پارکینسچگونه هموساپينس بر زمین بارداری بدون رحمساخت شبکه عصبی مصنوعی با واکنش های ناخودآگاه و تقتوصیه هایی در مصرف ماهیآیا هشیاری کوانتومی وجودتشنج چیستمحل درک احساسات روحانی داثرات مضر ماری جوانادرک فرد دیگر و رفتارهای اچگونه آن شکری که می خوریمبازسازي مغز و نخاع چالشی سردرد و علتهای آنورزش هوازی مرتب خیلی به قتکامل ابزار هوش ، راه پر آیا آگاهی پس از مرگ از بیثبت امواج الکتریکی در عصمخچه ، فراتر از حفظ تعادلاخلاق و علوم اعصابدرک و احساسچگونه جمعیت های بزرگ شکل بحث درباره پیدایش و منشاسردرد تنشنورزش هوازی ، بهترین تمریتکامل ساختار رگهای مغزی آیا امکان بازسازی اندامهجهش های ژنتیکی مفید در سامخچه ابزاري که وظیفه آن فاختلال در شناسایی حروف و درک احساسات و تفکرات دیگچگونه جمعیت های بزرگ شکل بحثی در مورد نقش ویتامينسرعت فکر کردن چگونه استورزش و میگرنتئوری تکامل امروز در درمآیا انسان با مغز بزرگش اخحافظه و اطلاعات در کجاست مدارک ژنتیکی چگونه انساناختلالات مخچهدرک عمیق در حیواناتچگونه حافظه را قویتر کنیبحثی جالب درباره محدودیتشنا در ابهای گرم جنوب نیورزش بهترین درمان بیش فعتئوری تکامل در پیشگیری و آیا احتمال دارد رویا از آحافظه و اطلاعات در کجاست مرگ انتقال است یا نابود شاختلالات حرکتی در انساندرگیری اعصاب به علت میتونگاهی بر قدرت بینایی درابحثی در مورد نقش کلسیم و شاهکار قرنورزش در کمر دردتاثیر ویتامین دی بر بیماآیا برای تولید مثل همیشه حافظه و اطلاعات در کجاستمزایای شکلات تلخ برای سلاختلالات صحبت کردن در انرقیبی قدرتمند در برابر منگاهی بر توانایی اجزاي ببحثی در مورد عملکرد لوب فشباهت زیاد بین سلول هاي عوزوز گوشتاثیر کپسول نوروهرب بر نآیا بزرگ شدن مغز فقط در دحس چشایی و بویاییمشکلات نخاعیادامه بحث تکامل چشمرویای شفافنخاع ما تا پایین ستون فقربحثی درباره هوش و تفاوتهشباهت زیاد بین سلول هاي عیکی از علل محدودیت مغز امتاثیر کپسول نوروهرب بر تآیا تکامل و تغییرات ژنتیحس و ادراک (قسمت اول )مغز ما کوچکتر از نیم نقطهارتوکين تراپی روشی جديد روبات های ریز در درمان بینرمش های مفید در سرگیجهبحثی درباره هوش و تفاوتهصرع و درمان های آنیادگیری مهارت های جدید دتاثیر کپسول نوروهرب بر سآیا خداباوری محصول تکاملحس و ادراک (قسمت دوم )مغز آیندگان چگونه است ؟ارتباط میکروب روده و پارروزه داری و بیمار ی ام اس نرمشهای مهم برای تقویت عبحثی درباره هوش و تفاوتهضررهای مصرف شکر و قند بر ضررهای شکر بر سلامت مغزیادآوری خواب و رویاتاثیر کپسول نوروهرب بر سآیا دلفین ها می تواند از حس و ادراک قسمت چهارممغز انسان ایا طبیعتا تماارتباط شگفت انگیز مغز انروش مقابله مغز با محدودیچرا حیوانات سخن نمی گوینبحثی درباره هوش و تفاوتهطی یکصد هزار سال اخیر هرچژن هوش و ساختارهای حیاتی تاثیر گیاه خواری بر رشد وآیاما مقهور قوانین فیزیکحس و ادراک قسمت پنجممغز ایندگان چگونه استارتروز یا خوردگی و التهاروش صحبت کردن در حال تکامچرا حجم مغز گونه انسان دربحثی درباره هوش و تفاوتهبحثی درباره احساسات متفاعلم به ما کمک میکند تا موژن یا نقشه توسعه مغز و نقتاثیر گیاه خواری بر رشد وافراد آغاز حرکت خودشان رحس و ادراک قسمت سوممغز ابزار برتر بقاارزش حقیقی زبان قسمت اولروشهای نو در درمان دیسک بچراروياها را به یاد نمی آ