پیشرفت های جدید علوم اعصاب در درمان بیماری های فراموشی و آلزایمر

دلیل فراموشی انسان و راه های جلوگیری از آن، چیست؟

آیا فراموشی فقط به خاطر اختلال در ساختمان مغز است و مغز کاملا سالم میتواند همه ی انواع فراموشی را از میان ببرد؟

حافظه و فراموشی، محصول جوانب مختلفی است. سلامت مغز یکی از این جنبه ها است ولی به این سادگی هم نیست. مغز سالم خودش عامل فراموشی هم هست یعنی اطلاعات و داده ها و رویاهایی- که معمولا در زندگی روزمره مورد استفاده نیست- به وسیله ی مغز سالم به عنوان ابزار هوشمندی مادی، به دست فراموشی سپرده میشود.

نه فقط سلامت حافظه منحصر به بهبود مغز نیست بلکه مغز سالم خودش عامل برخی از فراموشی ها است.(توصیه میشود به مقاله ی نورون های MCH، پایانی بر سرآغاز!درهمین کانال مراجعه شود.)با وجود همه ی این پارادوکس ها مغز سالم یکی ازعواملی است که زندگی انسان را بهبود میبخشد و در نگهداری از اطلاعاتی- که برای زندگی روزمره ی ما مفید است- کار میکند.

پژوهش های علمی امروز با نگاه بر محتویات موجود در مغز و ابزار هوشمندی، تلاش میکند قدرت حافظه را افزایش دهد و انسان را در برابر برخی بیماری های تخریبی مغز- که منجر به فراموشی گسترده کارهای معمول روزانه میشود- مقاوم کند.

امروز دست دانشمندان علوم اعصاب در جستجوی ریزترین اجزای مغز و بررسی کارکرد آن از طریق تصویربرداری های عملکردی، بسیار باز است. ام آر آی ها با تسلای بالا می تواند ریزترین اجزای مغز را شناسایی کند و قدرت انسان در دستکاری و تحریک انتخابی نورون های مغز از طریق روش های تحریکی مانند اپتوژنتیک و...، بسیار گسترده شده است.

این تلاش های ارزشمند انسان را امیدوار کرده است به زودی بر بیماری خطرناک آلزایمر و دمانس غلبه کند ولی آنچه در این پژوش ها کمرنگ است ابعاد دیگر دخیل در حافظه است که گاهی در دسترس مستقیم دانشمندان علوم اعصاب نیست و نادیده گرفته میشود؛ هرچند تاثیر آن بر حافظه کمتر از سلامت مغز نیست. عوامل دخیل و تاثیر گذاری که نه فقط در کنار مغز، بر قدرت حافظه و یادآوری تاثیر میگذارد بلکه حیات و وجود و قدرت سلول های مغزی بر انتقال پیام، وابسته ی به برخی از آنها به عنوان منبع و علت اطلاعات، در کیهان مادی است.

علایم اولیه دمانس فرونتوتمپورال(نوعی از اختلالات فراموشی) که در اورگانوئید مغزی مجزا دیده شده است. (اورگانوئیدهای مغزی، مغزهای مصنوعی است که با تحریک سلول ها بنیادی در لوله ی آزمایشگاه، ساخته میشود.)

پژوهشگران، تخریبی را- که در دمانس فرونتوتمپرال مشاهده میشود- در مدل های اورگانوئید مغزی ایجاد میکنند. این مطالعه، از یک داروی آزمایشگاهی- که در درمان بیماری کرون به کار میرود- استفاده میکند تا شاید از مرگ سلولی مرتبط با دمانس فرونتوتمپورال جلوگیری کند. این نوع دمانس گروهی از بیماری های کشنده و ناتوان کننده هستند که درمانی برای آن نیست.

در مقاله ی 26 جولای در مجله ی سلول پژوهشگرانموانت سینایی توضیح میدهند چگونه آنها توانسته اند با انواع خاصی از اورگانوئیدهای مغزی در حال رشد در لوله ی آزمایشگاه، تخریب وسیعی را ایجاد کنند که در نوعی از این بیماری، بیشتر از همه مطالعه شده است. این نوع از بیماری با جهش ژنتیکی در پروتئین تاو ایجاد میشود و این پروتئین، کلید تشخیصی بیماری آلزایمر و دیگر دمانس هاست. با مطالعه ی این اورگانوئیدها دانشمندان کشف کردند چگونه پروتئین جهش یافته ی تاو، ممکن است باعث مرگ نوع خاصی از سلول ها شود که به عنوان موارد مستعد کننده دمانس فرونتوتمپورال شناخته میشوند.

همچنین نشان داده شد که این دانشمندان می توانند با پردازش اورگانوئید با دارویی تجربی- که برای درمان بیماری کرون ساخته شده است- از این پیشرفت جلوگیری کنند. دمانس فرونتوتمپورال، یک بیماری ناتوان کننده و تحلیل برنده برای بیماران و دوستان و همراهان آنها است. درک علت های دمانس ممکن است دشوار باشد زیرا بیشتر تخریب مغز، خیلی قبل از اینکه علایم ایجاد شود رخ میدهد. این مانند آن است که گره های موجود در یک صحنه ی جنایت را پیش از وقوع جنایت، باز کنی!

آلیسون ام مدیر در مرکز بیماری آلزایمر در مونت سینایی می گوید: در این مطالعه ما توانستیم جنبه های مختلف پاتولوژی پروتئین تاو موجود در مغز بیماران دچار جهش V337M را مدلسازی کنیم. نتایج ما تغییرات ترجمه ای خیلی ابتدایی و پروتئومی را شناساسایی کرد که منجر به شکل گیری پاتولوژی تاو و مرگ سلولی میشود. هدف ما کمک به پژوهشگران است تا درمان های افسانه ای علیه این دمانس داشته باشند و از رنج بیماران و همراهان آنها بکاهند.

دمانس فرونتوتمپورال یک شکل نادر از دمانس است که معمولا بین سنین 40 تا 60 سال شروع میشود. این دمانس بر بخش جلویی و کناری مغز، تاثیر میگذارد و منجر به تغییرات رفتاری و دشواری در تکلم و تفکر میشود. مطالعه به وسیله کاترین باولس در آزمایشگاه گوت در مونت سینایی مدیریت شد. او با دانشمندان در موسسه ی سلول بنیادی نورال در رنسلر در نیویورک و دانشگاه سوترن کالیفرنیا همکاری میکرد. این پژوهشگران هزاران اورگانوئید مغزی را از سلول های بنیادین با قابلیت فراوان pluripotent stem cells (iPSCs). تولید کردند.

این سلول های بنیادی با برنامه نویسی مجدد ژنتیکی و شیمیایی سلول های خون و پوست فرد دگرگون می شود و به سلولهای بنیادی نوزاد تبدیل میشود و این قابلیت را دارد که به هر سلول در بدن تبدیل شود.(برای بررسی بیشتر سلول های بنیادی و توانایی آنها در تبدیل به دیگر سلول ها به مقاله یدر همین کانال مراجعه شود.) از این سلول های بنیادی NSCI هزاران اورگانوئید مغزی سه بعدی تولید شد که رشد و تکامل ابتدایی قشر مغز را برای مطالعه ی فوری با گروه های علمی همکار، تقلید میکرد.

سالی تمپل مدیر علمی NSCI و مولف ارشد مطالعه می گوید: سلول های بنیادی القا شده با قابلیت فراوان، وسایل قدرتمندی هستند. آنها به پژوهشگران اجازه میدهد هر بیماری منفردی را در لوله ی آزمایشگاه، مطالعه کنند. در این مطالعه ما توانستیم این اندیشه را در یک سطح ارتقا دهیم. با مرتبط کردن تکنولوژی iPSC-organoid با آنالیز فعالیت یک ژن منفرد با حجم بالا ما توانستیم نگاه بهتری بر چیزی داشته باشیم که ممکن است بر مغز یک بیمار در مراحل اولیه ی ایجاد بیماری در جریان باشد حتی پیش از آنکه علایم ایجاد شود. در این مطالعه پژوهشگران، رشد و ایجاد اورگانوئیدهایی را بررسی کردند که از سلول های بنیادی این بیماران گرفته شده بود و همه ی آنها جهش V337M را در پروتئین تاو داشت.

آنها این نتایج را با آن مواردی مقایسه کردند که در اورگانوئیهای کنترل ایزوژنتیک مشاهده شده بود. موارد کنترل از سلول های بنیادی بیمار مشتق شده بود که در آن جهش ایجاد کننده ی بیماری از طریق ژنتیکی، اصلاح شده بود. پس از 6 ماه رشد، علایم تخریب نورودژنرسانس در اورگانوئیدها مشاهده شد.

مهمتر اینکه اورگانوئیدهای مشتق شده از سلول بیمار، نورون های تحریکی کمتری در مقایسه با مواردی- که از سلول های کنترل مشتق شده بود- داشت و این نشان میدهد که جهش پروتئین تاو برای ایجاد سطوح بالاتر مرگ سلولی این نوع از نورون ها کافی است. نورون های تحریکی معمولا در پاسخ به ماده ی شیمیایی عصبی گلوتامات، فعال میشود و به نظر میرسد در سطوح بالای غیر طبیعی آن در فرونتوتمپورال دمانشیا بمیرند.

اورگانوئیدهای مشتق شده از بیمار همچنین سطوح بالاتری از انواع زیان بار پروتئین تاو و سطوح بالاتری از التهاب دارد. دکتر باولس میگوید: مرگ سلول عصبی تحریکی، رسوبات پروتئین تاو و التهاب، نشانه های اصلی نوعی از تخریب هستند که در بسیاری از اشکال دمانس فرونتوتمپرال مشاهده میشود. ما میخواستیم ببینیم بعد از آن چه میشود. فرایندهای مولکولی و سلولی که قبل از پیدایش نشانه های بیماری رخ میدهد چه هستند؟

پژوهشگران، کلیدهایی را با امتحان اورگانوئیدهای دو ماهه و چهار ماهه به دست آوردند. برای نمونه اورگانوئید جهش یافته ی دو ماهه به نظر میرسد سطوح بالای فشار سلولی را تحمل میکند؛ در حالی که موارد چهار ماهه مشکلاتی را با اتوفاژی یا چرخه ی دوباره ی پروتیئن ها داشتند. نتایج همچنین پیشنهاد داد طی ماه های ابتدایی، نورون های تحریکی در اورگانوئید، سریع تر از موارد کنترل، بالغ شدند. تجربیات دیگر مطرح کرد بسیاری از این تغییرات، ممکن است واسطه های شیمیایی واکنش پیچیده ی بین تاو جهش یافته، ژن نورون های تحریکی و ELAVL4 یعنی پروتئینی- که فعالیت ژنها را با اتصال به ریبونوکئیک اسید RNA کنترل میکند- بوده باشد.

دکتر باولز میگوید: نتایج ما پیشنهاد می دهد که تاو جهش یافته ی V337M، چرخه و سیکل معیوبی را در مغز، آغاز میکند و نورون های تحریکی را زیر فشار زیاد قرار میدهد. این، تولید پروتئین های جدیدی را- که برای بلوغ لازم است- تسریع می کند ولی از رسوب پروتئین هایی که جایگزین شده اند جلوگیری میکند.

این مطالعه روی اورگانوئیدها به دانشمندان امکان میدهد کشف کنند چگونه پروتئین تاو جهش یافته، ممکن است باعث مرگ دسته ی خاصی از نورون ها شود - که در فرونتو تمپورال دمانس حساس هستند-. آزمایشات، بیشتر از این ایده حمایت میکند. برای نمونه نورون های تحریکی در اورگانوئید جهش یافته در مقایسه با اوگانوئید های کنترل، کمتر احتمال دارد در حضور سطوح سمی گلوتامات، زنده بمانند.

پژوهشگران فهمیدند این میتواند با آپیلیمود مهار شود.

آپیلیمود داروی تجربی است که برای تغییر سیستم چرخه ای پروتئین در سلول طراحی شده است. به بیان دیگر پژوهشگران دیدند در زمانی که نمونه ها را با آپیلیمود پردازش کردند، تفاوتی در سطوح مرگ سلولی که با گلوتامات القا شده است بین اورگانوئیدهای کنترل و جهش یافته نیست.

دکتر گوت میگوید: با کمک وسایلی مانند اورگانوئیدهای مغزی ما میتوانیم مدلسازی کنیم و دلایل دمانس را بفهمیم. و این امید هست که روزی بتوانیم درمان های سودمندی را برای دمانس فرونتوتمپورال و دیگر بیماری های دلخراش تخریبی سیستم عصبی پیدا کنیم.

هوش مصنوعی و کشف زبان هایاستفاده از سلول های بنیاداروی سل سپتممانتین یا آلزیکسا یا ابواقعیت و مجازرمز جهان خاصیت فراکتالبحثی جالب درباره محدودیتکشف جمجمه ای درکوه ایرهوتو یک جهان در مغز خودت هسمحل درک احساسات روحانیزبان جانسوزتاثیر داروی ضد تشنج سدیم آیا تکامل و تغییرات ژنتیمغزتان را در جوانی سیم کششگفت انگیز بودن کیهانايا اراده آزاد توهم است یجهان یکپارچهنگاه از بیرون مجموعهخفاش کور و انسان بینا؟ادراک ما درک ارتعاشی است هوش مصنوعی از عروسک بازی اصل، روان و نفس استدر هم تنیدگی مرزها و بی مبخش بزرگی حس و ادراک ما امنابع انرژی از نفت و گاز واکسن دیگر کرونا ساخته شروبات های ریز در درمان بیگیاه بی عقل به سوی نور میتوقف؛ شکستآپومورفین در پارکینسونسفری به آغاز کیهانتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش ویتامین K در ترمیم اسشبکیه های مصنوعیایندرالجهش های ژنتیکی مفید در ساارتباط بین هوش طبیعی و هونابینایی در نتیجه ی گوشی خودروهای هیدروژنیفلج خوابهوش مصنوعی از عروسک بازی اعداد بینهایت در دنیای مورزش و میگرندرمان های اسرار آمیز در آبرای خودآگاه بودن تو بایمنبع هوشیاری کجاست قسمت روش جدید تولید برقگشایش دروازه جدیدی از طرتوهم وجودآزمون ذهنی گربه ی شرودینسم زنبور ، کلیدی برای وارتاریکی من و تو و گرد و غبانقش رژیم غذایی بر رشد و اصد قدح، نفتاده بشکستاگر میدانی مصیبت بزرگتر نخستین تصویر از سیاهچالهجاذبه و نقش آن در شکلگیریاز نخستین همانند سازها تخدایا جز تو که را دارمفاصله ها در مکانیک کوانتهوش مصنوعی درمانگر کامپیبه بالا بر ستارگان نگاه کیادگیری هوش مصنوعی، عمیقدرمان جدید ALSبرخی توجهات در ببمار پارمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمترژیم های غذایی و نقش مهم پیوند اندام از حیوانات بمرکز خنده در کجای مغز استتوصیه هایی در مصرف ماهیإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَسی و سه پل اصفهانترقی واقعی یا شعار ترقینقطه ای بود و دگر هیچ نبوطولانی ترین شبابزار بقا از نخستین همانچرا خشونت و تعصبحقیقت اشیااز تکینگی تا مغز و از مغز دنیای شگفت انگیز کوانتومفرد حساس از نظر عاطفی و بهوش عاطفی قسمت سومبی ذهن و بی روحکلمات بلند نه صدای بلنددرماندگی به دلیل عادت کربزرگ فکر کنمنبع هوشیاری در کجاست؟(قراز تغییرپایان، یک آغاز استمسیر دشوار تکامل و ارتقاتکامل و ریشه ی مشترک خلقتالگو نداشتیمسیستم تعادلی بدنتسلیم شدن از نورون شروع منه بدبخت بلکه نادانعلم در حال توسعهابزار بقا از نخستین هماننظام مثبت زندگیحافظه های کاذباز تکینگی تا مغز از مغز تدوپامین قابل حل در آبقلب روباتیکهیچ کس مانند تو نگاه نمیکبیماری ای شبیه ام اس مولتکنترل جاذبهدرک عمیق در حیواناتتفکر ترکیبی در هوش مصنوعموجود بی مغزی که می تواندزمان چیستپرتوزایی از جسم سیاهمعماری، هندسه ی قابل مشاتأثیر نگاه انسان بر رفتاامگا سه عامل مهم سلامتساختار فراکتال وجود و ذهتصور ما ازمشکلات و واقعینوار مغزی روشی مهم در تشخعادت کردن به نعمتابزار بقای موجود زنده از همه چیز در زمان کنونی استحس و ادراک قسمت 67از تکینگی تا مغز از مغز تدانش بی نهایتقدرت و شناخت حقیقتهزینه ای که برای اندیشیدبیان ژن های اسکیزوفرنی دکیهانِ هوشیارِ در حال یادست و پا زدن در سایه؟تقویت سیستم ایمنیمیدازولام در درمان تشنج زندگی در سیاهچالهآنان که در قله اند هرگز خمغز ناتوان از توجیه پیداتاثیر ویروس کرونا بر مغز انرژی بی پایان در درون هرتغییر عمودی سر انسان از پنوروز یا روز پایانیغرور و علمابعاد بالاترهمراهی میاستنی با برخی سحس و ادراک قسمت هجدهماز تکامل تا مغز، از مغز تداروهای ضد بیماری ام اس ولاموژین داروی ضد اوتیسم؟ویتامین E در چه مواد غذایذخیره ی شگفت انگیز اطلاعباید از انسان ترسیدکاربرد روباتهای ريز، در تمدن زیر آبماجرای جهل مقدسزیست، مرز افق رویداد هستآیا هوش مصنوعی زندگی بشرمغز ابزار برتر بقاشلیک فراموشیتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسانیت در برابر دیگرانجنسیت و تفاوت های بیناییچگونه هموساپينس بر زمین حس و ادراک قسمت بیستماحساس گذر سریعتر زمانحس و ادراک قسمت دهماحساسات کاذبهوش مصنوعی یا حماقت طبیعاستفاده از سلول های بنیاداروی ضد چاقیمن کسی در ناکسی دریافتم واقعیت و انعکاسرنگ کردن، حقیقت نیستبحثی در مورد نقش ویتامين کشف جدید تلسکوپ جیمز وبتو کجای جهانیمحل درک احساسات روحانی دزبان ریشه هایی شناختی استاثیر درجه حرارت بر مغزآیا جنین انسان، هوشمندی مغزتان را در جوانی سیمکششگفت زده و حیران باشای نعمت من در زندگیمجهان کنونی و مغز بزرگترینگاه از دور و نگاه از نزدخفاش با شیوع همه گیری جدیهوش مصنوعی از عروسک بازی اصلاح خطا با رفتن بر مسیردر هم تنیدگی کوانتومیبخش بزرگتر کیهان ناشناختمنابع انرژی از نفت و گاز واکسن دیگری ضد کرونا از دروبات کیانگیاه خواری و گوشت خوار کدتولید مولکول جدید توسط هآپومورفین در پارکینسونسقوط درون جاذبه ای خاص، چتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش ژنتیک در درمان اختلاشباهت مغز و کیهانایا کوچک شدن مغزانسان الجهش های ژنتیکی غیر تصادفارتباط شگفت مغز انسان و فناتوانی از درمان برخی ویخورشید مصنوعیفلج خواب چیستهوش مصنوعی از عروسک بازی بقا با سازگارترین فرد اسورزش بهترین درمان بیش فعدرمان های بیماری آلزایمربرای رشد، باید از مسیر خطمنبع هوشیاری کجاست قسمت روش صحبت کردن در حال تکامپل جویی اصفهانتوهم وجودآزمون ذهنی گربه شرودینگرسماگلوتید داروی کاهش دهنتاریکی و نورنقش رژیم غذایی در رشد و اصدای بم با فرکانس پایین، اگر نیروی مغناطیس نباشد نخستین روبات های زنده ی ججبران از دست رفته هااز نخستین همانند سازها تخرما منبع بسیار خوب آنتی فاصله ی همیشگی تصویر سازهوش مصنوعی درخدمت خلق وحبه بالاتر از ماده بیندیشیادگرفتن، آغاز حرکت است درمان جدید میگرن با انتی برخی توصیه ها برای واکسیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمترژیم های غذایی و نقش مهم پیوند اندام حیوانات به امرگ چیستتوضیحی ساده در مورد هوش مافت فشار خون ناگهانی در وسیلی محکم محیط زیست بر انتروس جریان انرژینقطه بی بازگشتطی یکصد هزار سال اخیر هرچابزار بقا از نخستین همانچرا در مغز انسان، فرورفتحقیقت تنها چیزی است که شااز تکینگی تا مغز از مغز تدنیایی پر از سیاهچاله فردا را نمیدانیمهوش عاطفی قسمت ششمبی سوادی در قرن 21کلوزاپین داروی ضد جنوندرها بسته نیستبزرگ شدن مغز محدود به دورمنبع خواب و رویاراست دستی و چپ دستیپاکسازی مغزمسئول صیانت از عقیده کیستکامل ابزار هوش ، راه پر الگو و عادت را بشکن و در اسیستم دفاعی بدن علیه مغز تست نوار عصب و عضلهنه جنگ و نه خونریزیعلم راهی برای اندیشیدن اابزار بقا از نخستین هماننظریه ی تکامل در درمان بیحافظه و اطلاعات در کجاست از تکینگی تا مغز از مغز تدورترین نقطه ی قابل مشاهقلب را نشکنهیچ کس حقیقت را درون مغز بیماری اسپینال ماسکولار کندر در بیماریهای التهابدرگیری قلب در بیماری ویرتفکر خلا ق در برابر توهم موجودات مقهور ژنها هستندزمان و مکان، ابعاد کیهان پرسش و چستجو همیشه باقی امعنی روزهتأثیر شیرینی های حاوی لواما شما از دید خفاش کور هساختار شبکه های مغزی ثابتصور از زمان و مکاننوار مغز، مفید و بی خطرعادت بد را ترک کنابزار بقای موجود زنده از همه چیز، ثبت می شودحس و ادراک قسمت 74از تکینگی تا مغز- از مغز دانشمندان موفق به بازگردقدرت کنترل خودهزینه سنگین انسان در ازابیان حقیقتکیست هیداتید مغزدست کردن در گوشتلقین اطلاعات و حافظهمکان زمان یا حافظه زمانزندگی زمینی امروز بیش از آنزیم تولید انرژی در سلومغز و قلب در جنین موش مصنتاثیر ژنها بر اختلالات خانرژی تاریکتغییرات منطقه بویایی مغزنورالژیغربال در زندگیاتفاق و تصادفهمراهی نوعی سردرد میگرنیحس و ادراک قسمت هشتماز تکامل تا مغز، از مغز تداروی فامپیریدین یا نورللایو دوم دکتر سید سلمان فویتامین کاذره ی معین یا ابری از الکبابا زود بیاکاش شرف اجباری بود یا حتیتمدنی قدیمی در شمال خلیج ماجرای عجیب گالیلهزاویه نگاه ها یکسان نیستآیا هوش ارثی دریافتی از پمغز از بسیاری حقایق می گرشلیک فراموشیتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان، گونه ای پر از تضادجنسیت و تفاوت های بیناییچگونه هوشیاری خود را توسچگونه واکسن کرونا را توزحس و ادراک قسمت دوازدهماخلاق و علوم اعصابهوش مصنوعی گوگل به کمک تشاستفاده از سلول های بنیاداروی ضد چاقیمن پر از تلخیمواقعیت تقویت شدهرنگین کمانبحثی در مورد نقش کلسیم و کشتن عقیده ممکن نیستتو کز محنت دیگران بی غمیمحدودیت چقدر موثر استزبان شناسی مدرن در سطح سلتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا جهان ذهن و افکار ما ممغط یک گیرنده استشگفتی های نقشه ی ژنتیکیای همه ی وجود منجهان کاملی در اطراف ما پرنگاه از درون قفس یا بیرونخلا، حقیقی نیستهوش مصنوعی از عروسک بازی اصول انجام برخی نرمش ها ددر هم تنیدگی کوانتومی و پبخش دیگری در وجود انسان همنابع انرژی از نفت و گاز واکسن سرطانروح و آب حیاتگیرنده باید سازگار با پیتولید مثل اولین ربات های آب زندگی است قسمت چهارمسلول های مغزی عامل پارکیتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش گرمایش آب و هوا در همشباهت مغز با کیهان مادیایا این جمله درست است کسیجهش های بیماری زا، معمولارتباط شگفت انگیز مغز انناتوانی در شناسایی چهره خوش قلبی و مهربانیفلج دوطرفه عصب 6 چشمهوش مصنوعی از عروسک تا کمبقا در ازای بیماریورزش در کمر درددرمان های بیماری اس ام ایبرای زندگی سالم، یافتن تمنبع هوشیاری کجاست قسمت روشهای نو در درمان دیسک بپل خواجو اصفهانتوهم بی خداییآزادی عقیده، آرمانی که تسندرم کووید طولانیتاریکی خواهد ترسیدنقش زنجبیل در جلوگیری از صرع و درمان های آناگر نعمت فراموشی نبود بسنرمش های مفید برای درد زاجدا کردن ناخالصی هااز نشانه ها و آثار درک شدخسته نباشی بابافتون های زیستیهوش مصنوعی ساخته هوش طبیبه جای محکوم کردن دیگران یادآوری خواب و رویادرمان جدید کنترل مولتیپلبرخی درمان های Spinal Muscular Atمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمترژیم ضد التهابیپیوند سر آیا ممکن استمرگ و میر پنهانتیوتیکسن داروی ضد جنونافت هوشیاری به دنبال کاهسینوریپا داروی ترکیبی ضدتری فلوپرازیننمیتوان با بیرون انداختنطبیعت موجی جهانابزار بقا از نخستین همانچرا ذرات بنیادی معمولاً حقیقت خواب و رویااز تکینگی تا مغز از مغز تدنیا، هیچ استفرزندان زمان خودهوش عاطفی بیشتر در زنانبی شرمیکلید نزدیک و نگاه تو بر فدرهای اسرارآمیز و پوشیدهبزرگ شدن تقریبا ناگهانی منتظر نمان چیزی نور را بهرجزخوانی هایی که امروز بپارادوکس ها در علممسئولیت جدیدتکامل تکنولوژیالگوی بنیادین و هوشیاریسکوت و نیستیتست آر ان اس دز میاستنی گچه زیاد است بر من که در ایعلم ساختن برج های چرخانابزار بقا از نخستین هماننظریه ی تکامل در درمان بیحافظه و اطلاعات در کجاست از تکینگی تا مغز از مغز تديدن با چشم بسته در خواب قوی تر باشهیچ اندر هیچبیماری اضطراب عمومیکندر علیه سرطاندرگیری مغز در بیماری کویتفاوت مغز انسان و میمون همورد نادر همپوشانی دو بیزمان و گذر آن سریع استپرسشگری نامحدودمعادله ها فقط بخش خسته کنتئوری تکامل امروز در درمامروز دانش ژنتیک هیچ ابهسادیسم یا لذت از آزار دادتصادف یا قوانین ناشناختهنوار مغز، ترجمه ی فعالیت عادت دادن مغز بر تفکرابزار بقای موجود زنده از همه ی سردردها بی خطر نیستحس و ادراک قسمت 75از تکینگی تا مغز- از مغز دانشمندان نورون مصنوعی سقدرت انسان در نگاه به ابعهزاران سال چشم های بینا وبیداری و خواب کدام بهتر اکیست کلوئید بطن سومدست آسمانتلاش ها برای کشف منابع جدمکانیک کوانتومی بی معنی زندگی زودگذرآواز خواندن در قفس، نشانمغز و اخلاقسرگردانیتاثیر کلام در آیات کلام بانرژی تاریک که ما نمی توتغییرات مغز پس از 40 سالگینوسانات کوانتومی منبع مامقالاتاتوبان اطلاعات و پلِ بینهندسه ی پایه ایحس و ادراک قسمت هشتاد و ناز تکامل تا مغز، از مغز تداروی لیراگلوتیدلبخند بزن شاید صبح فردا زویتامین کا و استخوانذرات کوانتومی زیر اتمی قباد و موجکتاب گران و پرهزینه شد ولتمرکز و مدیتیشنماده ی تاریکزاوسکا درمان گوشرآیا هوش سریعی که بدون احسمغز به تنهایی برای فرهنگ شنا در ابهای گرم جنوب نیاتاثیر گیاه خواری بر رشد وانعطاف پذیری مکانیسمی علجهل مقدسجهان فراکتالچگونه آن شکری که می خوریمحس و ادراک قسمت سوماخلاق پایه تکامل و فرهنگهوش مصنوعی گوگل به کمک تشاستفاده از سلول های بنیاداروی ضد تشنج با قابليت تمن بی من، بهتر یاد میگیرمواقعیت خلا و وجود و درک مرهبر حقیقیبحثی در مورد حقیقت فضا و گل خاردار، زیباستتو پیچیده ترین تکنولوژی محدودیت های حافظه و حافظزبان شناسی نوین نیازمند تاثیر درجه حرارت بر عملکآیا جهش های ژنتیکی، ویرونفرت، اسیب به خود استشگفتی های زنبور عسلای آنکه نامش درمان و یادشجهان پیوستهادغام میان گونه های مختلنگاه از درون مجموعه با نگخلا، خالی نیستهوش مصنوعی از عروسک بازی اصول توسعه ی یک ذهن کاملدر هم تنیدگی کوانتومی و دبخشیدن دیگران یعنی آرامشمنابع انرژی از نفت و گاز واکسن سرطانروح در جهانی دیگر استگالکانزوماب، دارویی جدیتولید یا دریافت علمآب زندگی است قسمت هفتمسلول های بنیادیتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش پیش زمینه ها و اراده شباهت های ریشه ای چند بیمایا ابزار هوشمندی یا مغز جهش تمدنی عجیب و شگفت انسارتباط شگفت انگیز مغز اننادیدنی ها واقعی هستندخوش خیالی و خوش بینیفن آوری های جدید علیه شناهوش مصنوعی از عروسک تا کمبقای حقیقی در دور ماندن اوزن حقیقی معرفت و شناختدرمان های جدید ALSبرخی ملاحظات در تشنج های منبع هوشیاری کجاست قسمت روشهای شناسایی قدرت شنواپلاسمای غالبتوهم تنهاییآزار دیگری، آزار خود استسندرم گیلن باره به دنبال تاریخ همه چیز را ثبت کردهنقش زبان در سلطه و قدرت اضایعه ی شبکه لومبوساکرالاگر نعمت فراموشی نبود بسنرمش های مفید در سرگیجهجدایی خطای حسی استاز نظر علم اعصاب یا نرووسخطا در محاسبات چیزی کاملفروتنی معرفتیهوش مصنوعی، اتفاقات و تحبه خوبی های دیگران فکرکنیاری خدا نزدیک استدرمان جدید ام اسبرخی روش های تربیتی کودکمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمترژیم غذایی حاوی تخم مرغ وپیوند سر، یکی از راه حلهامرگ و میر بسیار بالای ناشتیک و اختلال حرکتیافتخار انسانسیگار عامل افزایش مرگ ومتری فلوپرازیننمیتوان بر سیاه سیاه نوشطبیعت بر اساس هماهنگیابزار بقا از نخستین همانچراروياها را به یاد نمی آحقیقت در علم، هرگز نهایی از تکینگی تا مغز از مغز تدندان ها را مسواک بزنید تفرضیه ای جدید توضیح میدههوش عاطفی در زنان بیشتر ابی عدالتی در توزیع واکسن کلام و زبان، گنجینه ای بسدرون قفس یا بیرون از آنبزرگترین خطایی که مردم ممنتظر زمان ایده آل نشورحم مصنوعیپاسخ گیاهان در زمان خوردمسئولیت در برابر محیط زیتکامل جریان همیشگی خلقتالگوبرداری از طبیعتسکوت، پر از صداتشنچ پانایوتوپولوس تشنج نه عدم مطلق بلکه عدم با قعلایم کمبود ویتامین E را ابزار بقا از نخستین هماننظریه ی تکامل در درمان بیحافظه و اطلاعات در کجاستاز تکینگی تا مغز از مغز تدی متیل فومارات(زادیوا)(قیچی ژنتیکیهیچگاه از فشار و شکست نتربیماری بیش فعالیکوچ از محیط نامناسبدرگیری مغز در بیماران مبتفاوت ها و تمایزها کلید بموسیقی نوزمان و صبرآلودگی هوا چالش قرن جدیدمعجزه های هر روزهتئوری تکامل در پیشگیری و انفجار و توقف تکاملی نشاسازگاری با محیط بین اجزاتضادهای علمینوار عصب و عضلهعارضه جدید ویروس کرونا سابزار بقای موجود زنده از همه جا خیر بکارحس و ادراک قسمت 78از تکینگی تا مغز- از مغزتدانشمندان یک فرضیه رادیکقدرت ذهنهستي مادي ای که ما کوچکتربیست تمرین ساده برای جلوکپسول ژری لاکتدست بالای دستتلاش های جدید در ALSمکانیزمهای دفاعی در برابزندگی سلول در بدن، جدای اآینه در اینهمغز و اخلاقسربازان ما محققا غلبه می تاثیر کپسول نوروهرب بر نانرژی خلا ممکن استتغییرات آب و هوایی که به نوشیدن چای برای مغز مفید تاثیر ویتامین دی بر بیمااتوسوکسیمایدهندسه ی رایج کیهانحس و ادراک قسمت هشتاد و شاز خود رها شوداروی تشنجی دربارداریلحظات خوش با کودکانویتامین کا در سبزیجاتذرات کوانتومی زیر اتمی قباد غرور و سر پر از نخوت وکتاب زیست شناسی باورتمرکز بر هدفماده ی خالیزبان فرایند تکاملی برای آیا هشیاری کوانتومی وجودمغز بیش از آنچه تصور میشوشناخت و معرفت، و نقش آن دتاثیر گیاه خواری بر رشد واهرام مصر از شگفتی های جهجهان قابل مشاهده بخش کوچچگونه انتظارات بر ادراک حس و ادراک قسمت سی و هشتماختلاف خانوادگی را حل کنهوش مصنوعی الفاگواستفاده از سلول های بنیاداروی ضد تشنج با قابليت تمننژیتوالزارتان داروی ضد فشار روی و منیزیم در تقویت استگل درون گلدانتو آرامش و صلحیمحدودیت درک انسانزبان، نشان دهنده ی سخنگو تاثیر درجه حرارت بر عملکآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجنقاشی هایی با بوی گذشته یشانس یا نتیجه ی تلاشایمپلانت مغزیجهان پیوستهادغام دو حیطه علوم مغز و نگاه حقیقی نگاه به درون اخلاصه ای از مطالب همایش مهوش مصنوعی از عروسک بازی اصول سلامت کمردر هر سوراخی سر نکنبخشش، عقلانی یا غیر عاقلمنابع انرژی از نفت و گاز واکسن ضد اعتیادروح رهاییگام کوچک ولی تاثیرگذارتولید پاک و فراوان انرژیآب زندگی است قسمت اولسلول های بنیادی منابع و اتاثیر رو ح و روان بر جسمنقش آتش در رسیدن انسان بهشباهت کیهان و مغزایا بیماری ام اس (مولتیپجهشهای مفید و ذکاوتی که دارتباط غیرکلامی بین انسانادانی در قرن بیست و یکم،خوشبختی چیستفناوری هوش مصنوعی نحوه خهوش مصنوعی از عروسک تا کمبلندی در ذهن ما درک بلندیوزوز گوشدرمان های جدید میگرنبرخی مرزهای اخلاق و علوم منبع هوشیاری کجاست قسمت روشی برای بهبود هوش عاطفپمبرولیزوماب در بیماری چتوهم جداییآسيب میکروواسکولاریا آسسندرم پیریفورمیستاریخ، اصیل نیست و ساخته نقش زبان در سلطه و قدرت اضایعه ی عروقی مخچهاگر با مطالعه فیزیک کواننرمش های موثر در کمردردجریان انرژی در سیستم های از نظر علم اعصاب اراده آزخطا در محاسبات چیزی کاملفروتنی و غرورهوش احساسیبه خودت مغرور نشوژن همه چیز نیستدرمان جدید ای ال اس، توفربرخی سلولهای عصبی در تلامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمترژیم غذایی سالم و ضد التهپیوندهای پیچیده با تغییرمرگ و سوال از قاتلتیکاگرلور داروی ضد انعقاافراد آغاز حرکت خودشان رسیاهچاله هاترک امروزنمای موفقیتطعمه ی شبکه های ارتباط اجابزار بقا از نخستین همانچراروياها را به یاد نمی آحقیقت راستین انسان علم باز تکینگی تا مغز از مغز تده روش موفقیتفساد اقتصادی سیتماتیک درهوش عاطفی در زنان بیشتر ابیمار 101 ساله، مبتلا به سکلام، در تحولی شگفت آور بدرون آشفته ی تو و ظاهر خنبزرگترین درد از درون است منحنی که ارتباط بین معرفرحم مصنوعیپختگی پس از چهل سالگي به مستند جهان متصلتکامل داروینی هنوز در حاالتهاب شریان تمپورالسکته مغزیتشنج چیستنهایت معرفت و شناخت درک ععلایم کمبود ویتامین E را ابزار بقا از نخستین هماننظریه ی ریسمانحافظه ی هوش مصنوعیاز تکینگی تا مغز از مغز تدین اجباریقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصهیپرپاراتیروئیدیسمبیماری تی تی پیکوچک شدن مغز از نئاندرتادرگیری مغزی در سندرم کووتفاوت ها را به رسمیت بشناموسیقی هنر مایع استزمان واقعیت است یا توهمآلودگی هوا و ویروس کرونامعجزه ی چشمتئوری جدید، ویران کردن گانقراض را انتخاب نکنیدستم با شعار قانون بدترین تظاهر خوابیده ی مادهنوار عصب و عضلهعدم توقف تکامل در یک انداابزار بقای موجود زنده از همیشه چیزی برای تنهایی دحس و ادراک قسمت 82از تکینگی تا مغز، از مغز دانشمندان ژنی از مغز انسقدرت عشقهستی ما پس از شروعی چگال بیش از نیمی از موارد انتقکامپیوتر سایبورگدستورالعمل مرکز کنترل بیتلاش های جدید در درمان فرما انسانها چه اندازه نزدزندگی، مدیریت انرژیآیندهمغز و سیر تکامل ان دلیلی سردرد میگرنتاثیر کپسول نوروهرب بر تانرژِی برای ایجاد اضطرابتغییرات تکاملی سر انسان نوعی سکته مغزی ، وحشتناک صفحه اصلیاتصال مغز و کامپیوترهندسه بنیادینحس و ادراک قسمت پنجماز درخواست ها جدا شوداروی جدید ALSلرزش ناشی از اسیب به عصبویتامین بی 12 در درمان دردذرات کوانتومی زیر اتمی قبار مغز بر دو استخوانکتاب طبیعت در قالب هندسهتمرکز بر امروزماده ای ضد التهابیزبان متغیرآیا واکنش های یاد گرفته ومغز برای فراموشی بیشتر کشناخت حقیقت یا آرزوهای گتاثیر گیاه خواری بر رشد واولویت بندی ها کجاستتاثیر گیاهخواری بر رشد و اولین قدم شناخت نقص های خجهان موازی و حجاب هاچگونه به سطح بالایی از هوحس و ادراک قسمت سی و ششماختلال خواب فرد را مستعد هوش مصنوعی از عروسک های باستیفن هاوکینگ در مورد هداروی ضد تشنج توپیراماتمنابع انرژي پاک سرچشمه حواکنش های ناخودآگاه و تقرویا و واقعیتگل زندگیتو افق رویداد جهان هستیمخچه فراتر از حفظ تعادلزبان، وسیله شناسایی محیطتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا خداباوری محصول تکاملچقدر به چشم اعتماد کنیمشانس یا تلاشایمپلانت مغزی و کنترل دو جهان پر از چیزهای اسرار آارتقا و تکامل سنت آفرینش نگاه دوبارهخلاصه ای از درمان های جدیهوش مصنوعی از عروسک بازی اضطراب و ترسدر والنتاین کتاب بدید همبدون پیر فلکمنابع انرژی از نفت و گاز واکسن علیه سرطانروزه داری متناوب، مغز را گامی در درمان بیماریهای تولید اندام با چاپ سه بعدآب زندگی است قسمت دومسلول های بدن تو پیر نیستنتاثیر روده بر مغزنقش انتخاب از طرف محیط، نشباهت زیاد بین سلول هاي عایا بدون زبان میتوانیم تجهشهای مفید و ذکاوتی که دارتروز یا خوردگی و التهانازوکلسینخوشبختی دور از رنج های مفواید روزه داری متناوبهوش مصنوعی از عروسک تا کمبلوغ چیستوسواس، بیماری استدرمان های جدید در بیماری برخی نکات از گاید لاین پرمنبع هوشیاری کجاست قسمت روشی جدید در درمان قطع نخپنج اکتشاف شگفت آور در موتوهم جدایی و توهم علمآسیب ها ناشی از آلودگی هوسندرم پیریفورمیستازه های اسکیزوفرنی(جنونقش سجده بر عملکرد مغزضایعات در عصب زیر زبانیاگر تلاش انسان امروز برانرمشهای مهم برای تقویت عجریان انرژی در سیستم های از نظر علم اعصاب اراده آزخطای ادراک کارمافرگشت و تکامل تصادفی محض هوش احساسیبه دنبال رستگاری باشژن همه چیز نیستدرمان جدید سرطانبرخی سيناپسها طی تکامل و منبع هوشیاری کجاست؟ قسمترژیم غذایی ضد التهابیپیوندی که فراتر از امکانمرگ انتقال است یا نابود شتیروفیبان موثر در سکته ی افراد بی دلیل دوستدار تو سیاهچاله های فضایی منابعترکیب آمار و ژنتیکنمایش تک نفرهظهور امواج مغزی در مغز مصابزار بقا از نخستین همانچراغ های متفاوت و نور یکسحقیقت غیر فیزیکیاز تکینگی تا مغز از مغز تدهن، بزرگترین سرمایهفشار و قدرتهوشمندی کیهانبیمار مرکز تنفس سلولیکلرال هیدرات برای خواباندروغ نگو به خصوص به خودتبسیاری از مجرمان، خودشانمنشأ اطلاعات و آموخته ها رسم عاشق کُشی و شیوهٔ شهرپدیده خاموش روشن در پارکمشکل از کجاستتکامل داروینی هنوز در حاامواجی که به وسیله ی ماشیسال سیزده ماههتشنج و حرکات شبه تشنجی قانهایت در بی نهایتعلائم عصبی آلزایمر، با اابزار بقا از نخستین هماننظریه تکامل در درمان بیمحافظه انسان و حافظه ی هوشاز تکینگی تا مغز از مغز تدین، اجباری نیستقانون مندی نقشه ژنتیکی مهاوکينگ پیش از مرگش رسالبیماری دویککوچکی قلبدرگیری مغزی در سندرم کووتفاوت های بین زن و مرد فقمیهمانهای ناخوانده عامل زمان پلانکآلودگی هوا و پارکینسونمعجزه ی علمتا 20 سال آینده مغز شما به انواع سکته های مغزیستم، بی پاسخ نیستتظاهری از ماده است که بیدنوار عصب و عضلهعدم درکابزار بقای موجود زنده از همیشه چشمی مراقب و نگهباحس و ادراک قسمت 87از تکینگی تا مغز، از مغز دانشمندان پاسخ کوانتومی قضاوت ممنوعهشت توصیه برای کاستن از دبیشتر کمردردها نیازی به کاهش مرگ و میر ناشی از ابدغدغه نتیجه ی نادانی استتلاش های جدید در درمان سرما انسانها چه اندازه نزدزندان ذهنیآینده ی انسان در فراتر ازمغز کوانتومیسردرد میگرن در کودکانتاثیر کپسول نوروهرب بر سانسولینتغذیه بر ژنها تاثیر داردنیکولا تسلاسوالات پزشکیاثر مضر مصرف طولانی مدت رهندسه در پایه ی همه ی واکحس و ادراک قسمت پنجاهاز روده تا مغزداروی جدید s3 در درمان ام لرزش عضله یا فاسیکولاسیوویتامین بی هفدهرفلکس وتری با توضیح دکتر بار بزرگ ایستادن بر دو پاکتاب، سفری به تاریختمساح حد واسط میان مغز کوماده، چیزی نیستزبان مشترک ژنتیکی موجوداآیا یک، وجود داردمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟شناخت درون، شناخت بیرون؛مغز بزرگ چالش است یا منفعشناسایی تاریخچه ی تکاملیتاثیر انتخاب از طرف محیط اولین مورد PML به دنبال تکجهان ما میتواند به اندازچگونه باغبانی باعث کاهش حس و ادراک قسمت سیزدهماختلال در شناسایی حروف و هوش مصنوعی از عروسک های باستیفن هاوکینگ در تفسیر داروی ضد جنون در درمان تیبحثی در مورد عملکرد لوب فمنابع انرژی از نفت و گاز واکنش به حس جدیدرویا و کابوسگلوله ی ساچمه ایتو انسانی و انسان، شایستمخچه ، فراتر از حفظ تعادلزدودن نقص از هوش مصنوعیتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا دلفین ها می تواند از نقش قهوه در سلامتیشاهکار قرنایمپلانت مغزی کمک میکند جهان پر از چیزهای جادویی ارتقا یا بازگشت به قبل ازنگاهی بر قدرت بینایی دراخم شدن فضا-زمانهوش مصنوعی از عروسک بازی اطلاع رسانی اینترنتیدر یک فراکتال هر نقطه مرکبدون بار گذشتهمنابع بی نهایت انرژی در دواکسنی با تاثیر دوگانه اروزه داری و التهاب زیانبگامی در درمان بیماریهای تولید سلولهای جنسی از سلآب زندگی است قسمت سومسلول بنیادی و ای ال استاثیر روزه داری بر سلامت نقش اتصالات بین سلولهای شباهت زیاد بین سلول هاي عایا تکامل هدفمند استجوانان وطنارزش های وارونهنباید صبر کرد آتش را بعد خانه ی تاریکفیلمی بسیار جالب از تغییهوش مصنوعی از عروسک تا کمبلعیدن ستاره توسط سیاهچایک پیام منفرد نورون مغزی درمان های جدید سرطانبرخی نرمش ها برای درد زانمنبع هوشیاری کجاست قسمت روشی جدید در درمان نابینپول و شادیتوهم جسمآسیب روانی شبکه های اجتمسندرم پای بی قرارتازه های بیماری پارکینسونقش غذاها و موجودات درياضرورت زدودن افکاراگر خواهان پیروزی هستیچرا ماشین باید نتایج را پجریان انرژی در سیستم های از واقعیت امروز تا حقیقتخطای حسفراموش کارها باهوش تر هسهوش بشری تهدید برای بشریبه زودی شبکه مغزی به جای ژن هوش و ساختارهای حیاتی درمان جدید سرطانبرداشت مغز ما از گذر زمانمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمترژیم غذایی ضد دردپیوستگی همه ی اجزای جهانمرگ تصادفیتکنولوژی های جدید و حالتافزایش قدرت ادراکات و حسسیاهچاله ها، دارای پرتو ترکیب حیوان و انسانچند نرمش مفید برای کمردرظرف باید پر شود چه با چرک ابزار بقا از نخستین هماننزاع بین جهل و علم رو به پحقیقت غیر قابل شناختاز تکینگی تا مغز از مغز تدو ویژگی انتزاع و قدرت تجفضا و ذهن بازهوشیاری و وجودبیماری لبر و نابینایی آنکم کردن کالری روشی سودمندریای خدابسیاری از بیماری های جدیمنشاء کوانتومی هوشیاری ارساناها و ابر رساناها و عپروژه ی ژنوم انسانیمشکلات نخاعیتکامل داروینی هنوز در حاامیوتروفیک لترال اسکلروسانسور از روی قصد بسیاری تشنج عدم توازن بین نورون نهادینه سازی فرهنگ اختلاعلت خواب آلودگی بعد از خوابزار بقا از نخستین هماننظریه تکامل در درمان بیمحباب های کیهانی تو در تواز تکینگی تا مغز از مغز تدیوار همه اش توهم بودقانون گذاری و تکاملهاوکينگ پیش از مرگش رسالبیماری دیستروفی میوتونیکوچکترین چیز یک معجزه اسدرگیری اعصاب به علت میتوتفاوت های تکاملی در مغز ومیوتونیک دیستروفیزمان به چه دلیل ایجاد میشآلزایمرمعجزه ی علم در کنترل کرونتا بحر یفعل ما یشاانیس بی کسانستون فقرات انسان دو پا جلتعویض دارو در تشنجنوار عصب و عضله مهم در تشعدالت برای من یا برای همهابزار بقای موجود زنده از همیشه اطمینان تو بر خدا بحس و ادراک قسمت چهلاز تکینگی تا مغز، از مغز دانشمندان اولین سلول مصنقطار پیشرفتو هر کس تقوای خدا پیشه کنبا هوش مصنوعی خودکار روبکاهش التهاب ناشی از بیماذهن ما از در هم شکستن منبتلاش های جدید شرکت نورالما اکنون میدانیم فضا خالزونیسومایدآینده ی علم و فیزیک در60 ثمغز آیندگان چگونه است ؟سردرد میگرنی در کودکانتاثیر کپسول نوروهرب بر سانسولین هوشمندثبت و دستکار ی حافظهنیاز به آموزش مجازی دیجیپیامهای کاربراناثرات فشار روحی شدیدهندسه زبانِ زمان استحس و ادراک قسمت پنجاه و یاز سایه بگذرداروی جدید لنفوم و لوکمیلزوم گذر انسان از حدها و ویتامین دی گنجینه ای بزررفتار مانند بردهبار سنین ابزار هوشمندی اکتابخانهتنفس هوازی و میتوکندریماده، چیزی بیش از یک خلا زبان چهار حرفی حیات زمینآیا کیهان می تواند یک شبیآیا گذشته، امروز وآینده مغز بزرگ چالشهای پیش روشناسایی سلول های ایمنی ااولین مورد پیوند سر در انجهان مادی، تجلی فضا در ذهچگونه تکامل مغزهای کنونیحس و ادراک قسمت ششماختلال در شناسایی حروف و هوش مصنوعی از عروسک های باستخوان های کشف شده، ممکدارویی خلط آوربحثی درباره هوش و تفاوتهمنابع انرژی از نفت و گاز واکسن های شرکت فایزر آمررویا و خبر از آیندهگلوئونتو با همه چیز در پیوندیمخچه ابزاري که وظیفه آن فسفر فقط مادی نیستتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا دلفین ها میتوانند بانقش مهاجرت در توسعه نسل اشاهکار شش گوشایمپلانت نخاعی میتواند دجهان دارای برنامهارتوکين تراپی روشی جديد نگاهی بر توانایی اجزاي بخونریزی مغز در سندرم کووهوش مصنوعی از عروسک بازی اطلاعات حسی ما از جهان، چدر کمتر از چند ماه سوش جدبدون زمان، ماده ای وجود نمنابع جدید انرژیوابستگی یعنی قلادهروزه داری و بیمار ی ام اس گاهی لازم است برای فهم و تولترودینآب، زندگی است(قسمت پنجم)سلول بنیادین از مخاط بینتاثیر روغن رزماری استنشانقش تیروئید در تکامل مغزشجاعت و ترسایجاد احساساتجوانان وطنارزش های حقیقی ارزش های غنبرو و انرژی مداومخانواده پایدارفیروز نادریهوش مصنوعی از عروسک تا کمبنی عباس، ننگی بر تاریخیک پیشنهاد خوب برای آسان درمان های رایج ام اسبرخی نرمش ها برای زانومنبع هوشیاری کجاست قسمت روشی جدید در درمان سکته مپول و عقیدهمدل های ریز مغز مینی برینتوهمات و شناخت حقیقتآسیب عصب پا به دنبال اعتیسندرم پس از ضربه به سرتازه های درمان ام اسنقش غذاها و موجودات درياضرب المثل یونانیاپل ویژن پرو در تشخیص بیمچرا مردم با زندگی میجنگنجراحی گردن همیشه برای دیاز کجا آمده ام و به کجا میخطر آلودگی هوافراموشی همیشه هم بد نیستهوش در طبیعتبه زیر پای خود نگاه نکن بژن یا نقشه توسعه مغز و نقدرمان دارویی سرطان رحم ببرداشتت از جهان رو زیاد منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتراه فراری نیستپیام های ناشناخته بر مغز مرگی وجود نداردتکنولوژی و پیشرفتافزایش مرگ و میر سندرم کوسیاهچاله و تکینگی ابتدایترازودونچند جهانیعقل مجادله گرابزار بقا از نخستین هماننزاع بین علم و نادانی رو حقیقت، آن چیزی نیست که جلاز تکینگی تا مغز از مغز تدو بیماری روانی خود بزرگ فضای قلب منبع نبوغ استهوشیاری و افسردگیبیماری میاستنی گراویسکمالگرایی دشمن پیشرفتدرک فرد دیگر و رفتارهای ابسیاری از بیماری های جدیمهمان ناخواندهرستگاری محدود به یک راه نپروژه ی ژنوم انسانیمشکلات بین دو همسر و برخیتکامل داروینی هنوز در حاامید نیکو داشته باش تا آنسانسور بر بسیاری از حقایتشویق خواندن به کودکانچهار میلیارد سال تکامل بعماد الدین نسیمی قربانی ابزار بقا از نخستین هماننظریه تکامل در درمان بیمحباب هایی تو در تواز تکینگی تا مغز از مغز تدیوار، از ابتدا توهم بودقانون جنگلهدف یکسان و مسیرهای مختلبیماری سلیاککووید نوزده و خطر بیماری درب بسته با غیر خود باز متفاوت های زبانی سرمنشا تمیگرن و پروتئین مرتبط با زمان شگفت انگیزآملودیپین داروی ضد فشار معجزه در هر لحظه زندگیتاول کف پا و حقیقتانگشت ماشه ایستارگانی قبل از آغاز کیهتعامل انسان و هوش مصنوعینوار عصب و عضله تعیین محلعسل طبیعی موثر در کنترل بابزار بقای موجود زنده از همیشه به آنچه داری، خوشنحس و ادراک قسمت چهل و هفتاز تکینگی تا مغز، از مغز دانشمندان تغییر میدان مغقطره قطرهوفور و فراوانیبا هر چیزی که نفس می کشد مکاهش حافظه هرچند فرایندیذهن چند جانبه نیازمند نگتلاش هایی در بیماران قطع ما از اینجا نخواهیم رفتزونا به وسیله ویروس ابله آینده با ترس جمع نمیشودمغز اندامی تشنه ی انرژی اسردرد و علتهای آنتاثیر کتامین در درمان پاانسان قدیم در شبه جزیره عثبت امواج الکتریکی در عصچیز جدید را بپذیرسایتهای دیگراثرات مفید قهوههندسه، نمایشی از حقیقتحس و ادراک قسمت پنجاه و داز علم جز اندکی به شما داداروی جدید میاستنی گراویلزوم سازگاری قانون مجازاویروس مصنوعیرفتار وابسته به شکلبارداری بدون رحمکجای مغز مسئول پردازش تجتنفس هوازی و میتوکندریماست مالیزبان نیاز تکاملی استزبان و کلمه حتی برای کسانآیا پیدایش مغز از روی تصامغز بزرگ و فعال یا مغز کوشواهدی از نوع جدیدی از حااولین هیبرید بین انسان و جهان مرئی و نامرئیچگونه جمعیت های بزرگ شکل حس و ادراک قسمت شصت و هشتاختلالات مخچههوش مصنوعی از عروسک بازی استروژن مانند سپر زنان ددارویی ضد بیش فعالی سیستبحثی درباره هوش و تفاوتهمنابع انرژی از نفت و گاز واکسن کووید 19 چیزهایی که رویا بخشی حقیقی از زندگی گمان میکنی جرمی کوچکی در تو با باورهایت کنترل میشمخچه تاثیر گذار بر حافظهسفر نامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکآیا دست مصنوعی به زودی قانقش میدان مغناطیسی زمین شاید گوشی و چشمی، آماده شایمان به رویاجهان در حال نوسان و چرخشارتباط میکروب روده و پارنگاهت را بلند کنخواندن ، یکی از شستشو دهنهوش مصنوعی از عروسک بازی اطلاعاتی عمومی در مورد مدر آرزوهایت مداومت داشتهبرنامه و ساختار پیچیده ممناطق خاص زبان در مغزواسطه ها د رمسیر ایجاد مغروزه داری سلول های بنیادگاهی مغز بزرگ چالش استتومورها و التهاب مغزی عاآتاکسی فریدریشسلول عصبی شاهکار انطباق تاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش حفاظتی مولکول جدید دشرکت نورالینک ویدیویی ازایران بزرگجواب دانشمند سوال کننده ارزش حقیقی زبان قسمت اولخار و گلفیزیک مولکولها و ذرات در هوش مصنوعی از عروسک تا کمبه قفس های سیاهت ننازیک آلل ژنتیکی که از نئانددرمان های علامتی در ام اسبرخی نرمش های گردنمنبع هوشیاری کجاست قسمت ريتوکسيمب در درمان ام اسپوست ساعتی مستقل از مغز دمدیون خود ناموجودتوکل بر خداآسانی موفقیتسندرم جدایی مغزتبدیل پلاستیک به کربن و سنقش غذاها و موجودات درياضربه مغزی در تصادف راننداپی ژنتیکچرا مغز انسان سه هزار سالجستجوی متن و تصویر به صوراز کسی که یک کتاب خوانده خطرات هوش مصنوعیفراموشی و مسیر روحانیهوش عاطفی قسمت 11به سیاهی عادت نکنیمژن ضد آلزایمردرمان زخم دیابتی با تکنوبررسي علل احتمالي تغيير منبع هوشیاری کجاست؟(قسمراه نجاتپیدایش زبانمراحل ارتقای پله پله کیهتکنولوژی جدید که سلول هاافزایش سرعت پیشرفت علوم سیاهچاله ی منفرد یا سیاهترازودونچند جهانیعقل سالمابزار بقا از نخستین هماننزاع بین علم و جهل رو به پحقایق ممکن و غیر ممکناز تکینگی تا مغز از مغز تدو بار در هفته ماهی مصرف قفس ذهنهوشیاری کوانتومیبیماری های میتوکندریکمردرددرک نیازمند شناخت خویش ابشکه ای که ته نداره پر نممهندسی ژنتیک در حال تلاش رشته نوروایمونولوژی و نقپروانه ی آسمانیمشکلات روانپزشکی پس از ستکامل زبانامید نجاتساهچاله ها تبخیر نمیشودتشخیص ژنتیکی آتروفی های چهار ساعت پس از کشتار خوکعوامل موثر در پیدایش زباابزار بقا از نخستین هماننعناعحد و مرزها توهم ذهن ماستاز تکینگی تا مغز از مغز تدید تو همیشه محدود به مقدقانون جنگلهدف یکسان، در مسیرهای متبیماری ضعف عضلات نزدیک بکودک هشت ساله لازم است آددرختان چگونه بر تشکیل ابتفاوت ایستایی و تکاپومیگرن و خوابزمزمه ات مانده در گوشمآموزش نوین زبانمعرفت و شناختتابوهای ذهنیانگشت نگاری مغز نشان میدسخن نیکو مانند درخت نیکوتعامل انسان با هوش مصنوعنوبت کودکانعشق درونی به یگانگی خلقتابزارهای پیشرفته ارتباط همیشه داناتر از ما وجود دحس و ادراک قسمت چهل و هشتاز تکینگی تا مغز، از مغز دانشمندان روش هاي جدیدی لمس کوانتومیوقاحت و تمسخر دیگرانبا آتش، بازی نکن و بعد از کاهش دوپامین عامل بیماریذهن هوشیار در پس ماده ی متلاشی برای درمان قطع نخاما اشیا را آنطور که هستندزیان غذاهای پرچربآیا فراموشی حتمی استمغز انسان ایا طبیعتا تماسردرد به دلیل مصرف زیاد متاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان میوه ی تکاملجلو رفتن یا عقبگردچیزی منتظر شناخته شدناثرات مفید روزه داریهنر فراموشیحس و ادراک قسمت پنجاه و سازدواج های بین گونه ای، رداروی جدید آلزایمرلزوم سازگاری قانون مجازاویروس های باستانی، مغز مرفتار اجتماعی انسان، حاصبازگشایی مجدد مطب دکتر سکرونا چه بر سر مغز می آورتنفس بدون اکسیژنماست مالی با هوش انسانیتنها مانع در زندگی موارد ماشین دانشزبان و بیان نتیجه ساختماتاثیر احتمالی عصاره تغلیآیا آگاهی پس از مرگ از بیمغز بزرگترین مصرف کننده شواهدی از دنیسوان(شبه نئاولین تصویر در تاریخ از سجهان مشارکتیچگونه جمعیت های بزرگ شکل حس و ادراک قسمت شصت و دواختلالات حرکتی در انسانهوش مصنوعی از عروسک بازی اسرار آفرینش در موجداستانها و مفاهیمی اشتبابحثی درباره هوش و تفاوتهمنابع انرژی از نفت و گاز واکسن کرونا و گشودن پنجررویا تخیل یا واقعیتگنجینه ای به نام ویتامین تو باید نیکان را به دست بمخاطب قرار دادن مردم، کاسفر به مریخ در 39 روزتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا رژیم غذایی گیاهی سلانقش محیط زندگی و مهاجرت دشاید درست نباشداین پیوند نه با مغز بلکه جهان در حال ایجاد و ارتقاارتباط ماده و انرژیچالش هوشیاری و اینکه چرا خواب زمستانی سلول های سرهوش مصنوعی از عروسک بازی اطلاعاتی عمومی در مورد مدر آسمان هدیه های نادیدنبرنامه ی مسلط ژنها در اختمناطق خاصی از مغز در جستجوبینار اساتید نورولوژی دروزهای بد باقی نمیماندگاهی جهت را عوض کنتومورهای نخاعیآتاکسی مخچه ای خودایمنسلول عصبی، در محل خاص خودتاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش حیاتی تلومر دی ان آ دشربت ضد خلطایرادهای موجود در خلقت بجواب سنگ اندازیارزش حقیقی زبان قسمت دومخارق العاده و استثنایی بفیزیک هوشیاریهوش مصنوعی به کمک هوش طبیبه مغز خزندگان خودت اجازیک جهش ممکن است ذهن انساندرمان ژنتیکی برای نوآوریبرخی یونها و مولکول های ممنبع هوشیاری کجاست قسمت53ریه زغالیپوشاندن خود از نورمدیریت اینترنت بر جنگتوپیراماتآشنا پنداریسندرم دزدی ساب کلاوینتبدیل تراکت صوتی مصنوعی نقش غذاها در کاهش دردهای ضررهای مصرف شکر و قند بر ابتدا سخت ترین استچرا مغزهای ما ارتقا یافت جستجوی هوشیاری در مغز مااز آغاز خلقت تا نگاه انسادفاع از پیامبرفراموشی آرمانهوش عاطفی قسمت نهمبه سخن توجه کن نه گویندهژنها نقشه ایجاد ابزار هودرمان ساده ی روماتیسمبررسی مغز با امواج مادون منبع هوشیاری کجاست؟(قسمراه های جدید برای قضاوت رپیر شدن حتمی نیستمرز مرگ و زندگی کجاستتکنولوژی جدید که سلول هاافسردگی و اضطراب در بیماسیاهچاله ی تولید کنندهتراشه مغز بدون واسطه ی دچند جهانی و علمعقلانیت بدون تغییرابزار بقا از نخستین هماننسبیت عام از زبان دکتر برحل مشکلاز تکینگی تا مغز از مغز تدو برابر شدن خطر مرگ و میقفس را بشکنهوشیاری سنتی یا هوشیاری بیماری های مغز و اعصاب و کمردرد ناشی از تنگی کانادرک و احساسبشریت از یک پدر و مادر نیمهندسی بدنرشد مغز فرایندی پیچیده اپرواز از نیویورک تا لوس آمشکلات روانپزشکی در عقب تکامل زبانامید جدید بر آسیب نخاعیسایه ی هوشیاریتشخیص آلزایمر سالها قبل نون و القلمعوامل ایجاد لغت انسانی و ابزار بقای موجود زنده از هفت چیز که عملکرد مغز تو حریص نباشاز تکینگی تا مغز از مغز تدیدن خدا در همه چیزقانونمندی و محدودیت عالمهدف از تکامل مغزبیماریهای تحلیل عضلانی اکودک ایرانی که هوش او از درختان اشعار زمینتفاوت ارباب و رهبر حقیقیمیگرن و روزه داریزنان باهوش ترآمارهای ارائه شده در سطح مغز فکر میکند مرگ برای دیتاثیر فکر بر سلامتانتقال ماده و انرژیسخن و سکوتتعداد کلی ذهن ها در جهان نور از عمق تاریکیعشق، شلوغ کردن نیستابزارهای بقا از نخستین ههمیشه راهی هستحس و ادراک قسمت چهل و دوماز تکامل تا مغز از مغز تا دانشمندان روشی برای تبدیلووفلوکساسینوقت نهيب هاي غير علمي گذشبا تعمق در اسرار ابدیت و کاهش سن بیولوژیکی، تنها ذهن و شیمی بدنتلاشی تازه برای گشودن معما به جهان های متفاوت خودزیباترین چیز در پیر شدنآیا ممکن است موش کور بی ممغز انسان برای ایجاد تمدسردرد تنشنتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان ها می توانند میدان جلوتر را دیدنچیزی خارج از مغزهای ما نیاثرات مضر ماری جواناهنر حفظ گرهحس و ادراک قسمت پنجاه و شاسکلت خارجی در درمان اختداروی جدید ای ال اسلزوم عدم وابستگی به گوگل ویرایش DNA جنین انسان، بررقیبی قدرتمند در برابر مبازگشت از آثار به سوی خداکریستال هاتنها در برابر جهانمبانی ذهنی سیاه و سفیدزبان و بیان، در سایه پیشرتاثیر ترکیبات استاتین (سآیا امکان بازسازی اندامهمغز حریص برای خون، کلید تشیشه ی بازالتی و سیلیکوناولین دارو برای آتاکسی فجهان معناچگونه حافظه را قویتر کنیحس و ادراک قسمت شصت و ششاختلالات صحبت کردن در انهوش مصنوعی از عروسک بازی اسرار بازسازی اندام هادخالت در ساختار ژنهابحثی درباره هوش و تفاوتهمنابع انرژی از نفت و گاز واکسن کرونا از حقیقت تاترویا حقی از طرف خداگوهر با نظر دیگران سنگ نمتو برای خزیدن خلق نشده ایمدل همه جانبه نگر ژنرالیسفر تجهیزات ناسا به مریخ تاثیر درجه حرارت بر عملکآیا رژیم غذایی گیاهی سلانقش مرکز تنفس سلولی در بیشایسته نیست در جیب خود قراین اندوه چیستجهان ریز و درشتارتباط متقابل با همه ی حیچالش هوشیاری و اینکه چرا خواب سالم عامل سلامتیهوش مصنوعی از عروسک بازی اعتقاد اشتباه، نتیجه ی ندر آستانه ی موج پنجم کوویبرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱منبع هوشیاری کجاست قسمت وجود قبل از ناظر هوشمندروزهای سختگذر زمان کاملا وابسته به تومورهای ستون فقراتآتش منبع انرژیسلولهای ایمنی القا کنندهتاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش خرچنگ های نعل اسبی درشش مرحله تکامل چشمایستادن در برابر آزادی بچت جی پی تیجوسازی مدرنارزش حقیقی زبان قسمت سومخبر مهم تلسکوپ هابلفیزیک و هوشیاریهوش مصنوعی به شناسایی کابه نقاش بنگریک رژیم غذایی جدید، می تودرمان پوکی استخوانبرخی اثرات مضر ویتامین دمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمریواستیگمینپیموزایدمداخله ی زیانبار انسانتوانایی مغز و دیگر اجزای آشنا پنداریسندرم سردرد به دلیل افت فتبدیل سلولهای محافط به سنقشه مغزی هر فرد منحصر بهضررهای شکر بر سلامت مغزابتدایی که در ذهن دانشمنچرا ویروس کرونای دلتا واحفره در مغزاز انفجار بزرگ تا انفجار دفاع در برابر تغییر ساختفرایند پیچیده ی خونرسانیهوش عاطفی قسمت هفتمبهبود حافظه پس از رخدادهژنها ، مغز و ارادهدرمان سرگیجه بدون نیاز ببررسی و اپروچ جدید بر بیممنبع هوشیاری کجاست؟(قسمراه های جدید برای قضاوت رپیشینیان انسان از هفت میمرز بین انسان و حیوان کجاتکینگیافسردگی و ساختار مغزسیاره ی ابلهانتراشه ها روی مغزچند روش ساده برای موفقیتعقیده ی بی عملابزار بقا از نخستین همانچسبیدن به خود، مانع بزرگ حلقه های اسرارآمیزاز تکینگی تا مغز از مغز تدو برابر شدن خطر مرگ و میقله برای دیدن نه برای به هوش، ژنتیکی است یا محیطیبیماری وسواسکمردرد و علل آندرک کنیم ما همه یکی هستیمبعد پنجممهربانی، شرط موفقیترشد مغز علت تمایل انسان بپروتئین های ساده ی ابتدامشاهده گر جدای از شیء مشاتکامل زبان انسان از پیشیامید درمان کرونا با همانسایه را اصالت دادن، جز فرتشخیص ایدزنوآوری ای شگفت انگیز دانعواملی که برای ظهور لغت اابزار بقای موجود زنده از هفت سین یادگاری از میراث حرکات چشم، ترجمه کننده ی از تکینگی تا مغز از مغز تدیدگاه نارسای دوگانه ی مقارچ بی مغز در خدمت موجودهدف از خلقت رسیدن به ابزابیماری، رساله ای برای سلکودکان میتوانند ناقل بی درد و درستفاوتهای جنسیتی راهی برامیگرن سردردی ژنتیکی که بزنجیرها را ما باید پاره کآن چیزی که ما جریان زمان مغز قلبتاثیر مشاهده بر واقعیت بانتروپی و هوشیاریسخن پاک و ثابتتعذیه ی ذهننور درونعصب حقوق نورولووابزارهای بقا ازنخستین همهمیشه عسل با موم بخوریمحس و ادراک قسمت چهل و سوماز تکامل تا مغز، از مغز تدانش، قفل ذهن را باز میکنلوب فرونتال یا پیشانی مغوقتی فهمیدی خطا کردی برگبا خودت نجنگکایروپاکتیک چیستذهن تو همیشه به چیزی اعتقتلاشی جدید در درمان ام اسما با کمک مغز خود مختاريمزیباترین چیز در افزایش سآیا ما کالا هستیممغز انسان برای شادمانی طسردرد سکه ایتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان یک کتابخانه استجمجمه انسان های اولیهچیزی شبیه نور تو نیستاجزای پر سلولی بدن انسان هنر رها شدن از وابستگیاسکار، لگوی هوشمندداروی جدید برای میاستنی مقاومت به عوارض فشار خون ویشن پرورموزی از نخستین تمدن بشربازگشت به ریشه های تکاملکریستال زمان(قسمت اولبازخورد یا فیدبککریستال زمان(قسمت دوم)تنهاییمباحث مهم حس و ادراکزبان و تکلم برخی بیماریهتاثیر تغذیه بر سلامت رواآیا انسان با مغز بزرگش اخمغز در تنهایی آسیب میبینشکل های متفاوت پروتئین هاولین دروغجهان هوشمندنگاه من، نگاه تو و یا حقیحس و ادراک سی و هفتماختلالات عضلانی ژنتیکهوش مصنوعی از عروسک بازی اصفهان زیبادر میان تاریکی و روشناییبحثی درباره هوش و تفاوتهمنابع انرژی از نفت و گاز واکسن کرونا ساخته شده تورویاها از مغز است یا ناخوگویید نوزده و ایمنی ساکتتو تغییر و تحولیمدل هولوگرافیک ژنرالیزهسفر دشوار اکتشافتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا راهی برای رفع کم آبی نقش نگاه از پایین یا نگاهشادی، پاداش انجام وظیفهاین ایده که ذرات سیاهچالجهان شگفت انگیزارتباط چاقی و کاهش قدرت بچالش هوشیاری و اینکه چرا خواب سالم عامل سلامتی و یهوش مصنوعی از عروسک بازی اعتماد به خوددر درمان بیماری مولتیپل برین نت به جای اینترنتمنبع هوشیاری کجاست قسمت روش مقابله مغز با محدودیگذشته را دفن کنتوهم فضای خالیآثار باستانی تمدن های قدسلولهای بنیادی مصنوعی درتاثیر رژیم گیاهخواری بر نقش داروهاي مختلف معروف ششمین کنگره بین المللی ساکنون را با همه ی نقص هایچت جی پی تیجامعه ی آسمانیارزش خود را چگونه میشناسخدا موجود استفیزیک آگاهیهوش مصنوعی تعاملیبه نقاش بنگریکی از علل محدودیت مغز امدرمان پوکی استخوانبرخی اختلالات عصبی مثانهمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتریاضیات یک حس جدید استپیموزایدمدارک ژنتیکی چگونه انسانتوازن مهمتر از فعالیت زیآشناپنداری چیستسوپاپ ها یا ترانزیستورهاتبر را بردارنقشه های مغزی جدید با جزیضعیف و قویابتذال با شعار دینچرا پس از بیدار شدن از خوحق انتخاباز بار خود بکاه تا پرواز دقیق ترین تصاویر از مغز افرایند تکامل و دشواری هاهوش عاطفی قسمت یازدهبهداشت خوابژنهای مشترک بین انسان و ودرمان سرگیجه بدون نیاز ببررسی ژنها در تشخیص بیمامنبع هوشیاری کجاست؟(قسمراه پیروزی در زندگی چیستپیشرفت های جدید علوم اعصمرز جدید جستجو و اکتشاف، تکامل فردی یا اجتماعیاقلیت خلاقسیاره ابلهانتراشه ی هوش مصنوعی در مغزچندین ماده غذایی که ماننعلم و ادراک فقط مشاهده ی ابزار بقا از نخستین هماننسبت ها در کیهانحمله ویروس کرونا به مغزاز تکینگی تا مغز از مغز تدو داروی جدید برای میاستقله سقوطهیچ نقطه ای مرکزی تر از ابیماری کروتز فیلد جاکوبکمردرد با پوشیدن کفش منادرک احساسات و تفکرات دیگبعد از کروناموفقیت هوش مصنوعی در امترشد در سختی استپروتز چشممشاهده آینده از روی مشاهتکامل ساختار رگهای مغزی امیدوار باش حتی اگر همه چساخت سلول عصبی حتی پس از تصویر خورشید یا خود خورشنوار مغز مشاهده ی غیر مستعوارض ازدواج و بچه دار شدابزار بقای موجود زنده از هم نوع خواری در میان پیشیحرکت چرخشی و دائمی کیهاناز تکینگی تا مغز از مغز تدژا وو یا اشنا پنداریقبل از آغازهر چیز با هر چیز دیگر در تبیندیشکودکان خود را مشابه خود تدرد باسن و پا به دلیل کاهتقلید مرحله ای نسبتا پیشمیگرن شدید قابل درمان اسزندگی فعال و مثبت روند آلآنچه ناشناخته است باید شمغز ما کوچکتر از نیم نقطهتاثیر نگاه ناظر هوشیار بانتظار گذر تندباد؟سختی ها رفتنی استتغییرنوروفیبروماتوزعصب سیاتیکابزارهای بقای موجود زندههمیشه، آنطور نیست که هستحس و ادراک قسمت نهماز تکامل تا مغز، از مغز تدانش، یک انسان را ناسازگلوتیراستاموقتی پر از گل شدی خودت را با خدا باشکار امروز را به فردا نیندذهن خود را مشغول هماهنگیتمایل زیاد به خوردن بستنما بخشی از این جهان مرتبطزیر فشار کووید چه باید کرآیا ما تنها موجودات زنده مغز انسان برای شادمانی طسردرد عروقی میگرنتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان باشجنین مصنوعینکاتی در مورد تشنجاجزایی ناشناخته در شکل گهنر، پر کردن است نه فحش داساس انسان اندیشه و باور داروی جدید برای کاهش وزنمقایسه رقابت و همکاریواقعیت فیزیکی، تابعی از رمز و رازهای ارتباط غیر کرمز گشایی از اتصالات مغزبازسازي مغز و نخاع چالشی کریستال زمان(قسمت سوم)تنهایی رمز نوآوری استمبتکران خودشکوفازبان و شناخت حقیقت قسمت چتاثیر حرکات چشم بر امواج آیا احتمال دارد رویا از آمغز را از روی امواج بشناسشکل پنجم مادهاولین سلول مصنوعیجهان هوشیارنگاه مادی غیر علمی استحس و ادراک- قسمت پنجاه و اختراع جدید اینترنت کوانهوش مصنوعی از عروسک بازی اصل بازخورددر مانهای کمر دردبحثی درباره احساسات متفامنابع انرژی از نفت و گاز واکسن آلزایمررویاهای پر رمز و حیرتی درگوش دادن بهتر از حرف زدنتو جهانی هستی که خودش را مدل هولوگرافیک تعمیم یافسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکآیاما مقهور قوانین فیزیکنقش نظام غذایی در تکامل مشب سیاه سحر شوداین ابتدای تناقض هاستجهانی که نه با یک رخداد و ارتباط هوش ساختار مغز و ژچالش هوشیاری و اینکه چرا خواب عامل دسته بندی و حفطALS نگاهی کامل بر بیماری وهوش مصنوعی از عروسک بازی اعتماد به خوددر سال حدود 7 میلیون نفر برای یک زندگی معمولیمنبع هوشیاری کجاست قسمت روش های صرفه جویی در ایجاگریه ی ابر، رمز طراوت باغتوهم فضای خالی یا توهم فضآرامش و دانشسلام تا روشناییتاثیر رژِیم غذایی بر میگنقش درختان در تکاملصبور باشاکوییفلکسنتایج نادانی و جهلجاودانگی مصنوعیاز فرد ایستا و متعصب بگذرخدا نور آسمان ها و زمین افیزیکدانان ماشینی برای تهوش مصنوعی در کامپیوترهابه نادیدنی ایمان بیاوریافته های نوین علوم پرده درمان آرتروز با ورزش موضبرخی اصول سلامت کمرمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتریتوکسیمابپیچیدگی های مغزمگسمروری بر تشنج و درمان هایتوسعه هوش مصنوعی قادر اسآشتی بهتر استسوپاپ ها یا ترانزیستورهاتحریک عمقی مغزنقشه با واقعیت متفاوت اسطلوع و حقیقتابداع دی ان ای بزرگترین دچرا ارتعاش بسیار مهم استحقیقت قربانی نزاع بین بی از بحث های کنونی در ویروسدل به دریا بزنفرایند حذف برخی اجزای مغهوش عاطفی قسمت پنجمبوزون هیگز چیستژنهای هوش ، کدامنددرمان سرگیجه بدون داروبررسی بیماری التهابی رودمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمراه انسان شدن، راه رفتن وپیشرفت در عقل است یا ظواهمرزهای حقیقی یا مرزهای تتکامل مادی تا ابزار هوشماقیانوس نادانیسیاره ابلهانتراشه ی بیولوژِیکچندجهانیعلم و روحابزار بقا از نخستین هماننسبت طلایی، نشانه ای به سحمایت از طبیعتاز تکینگی تا مغز از مغز تدو سوی واقعیتقلب های سادههیچ چیز همیشگی نیستبیماری گیلن باره و بیمارکنفرانس تشنج هتل کوثر اصدرک تصویر و زبان های مخلتبعد از کروناموفقیت در تفکر استرشد، رسیدن به یک هدف نیستپروتز عصبی برای تکلممشاهدات آمیخته با اشتباهتکامل شناخت انسان با کشفامیدواریساخت شبکه عصبی مصنوعی با تصویر در هم تنیدگی کوانتنوار مغز با توضیح دکتر فاعید نوروز مبارکابزار بقای موجود زنده از همه چیز موج استحس متفاوتاز تکینگی تا مغز از مغز تدژاوو یا آشناپنداریقبل از انفجار بزرگهر جا که جات میشه، جات نیبیهوش کردن در جراحی و بیمکودکان را برای راه آماده درد زانو همیشه نیاز به جرتقلید از روی طبیعتمیدان مغناطيسي زمین بشر زندگی هوشمند در خارج از زآنچه واقعیت تصور میکنیم مغز مانند تلفن استتاثیر نگاه و مشاهده ناظر اندوه در دنیا استسرنوشتتغییر الگوی رشد مغزی با زنورون هاي مصنوعی می توانعضلانی که طی سخن گفتن چقدابزارهای بقای از نخستین همکاری یا رقابتحس و ادراک قسمت چهارماز تکامل تا مغز، از مغز تدائما بخوانلوزالمعده(پانکراس)مصنوعوقتی تو از یاد گرفتن باز با طبیعت بازی نکنکار با یگانگی و یکپارچگیذهن سالمتمایز یا کشف یگانگیما تحت کنترل ژنها هستیم یزیرفون داروی ضد ام اسآیا مصرف مولتی ویتامین همغز انسان رو به کوچک تر شسرطان کمیت گراییتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان جدید از چه زمانی پاجنگ هفتاد و دو ملت همه را چگونه مولکول های دی ان ایحس و ادراک قسمت بیست و چهاحیای بینایی نسبی یک بیمهوموارکتوس ها ممکن است داستفاده از مغز، وزن را کمداروی جدید برای ای ال اسمقابله ی منطقی با اعتراضواقعیت چند سویهمقابله با کرونا با علم اسواقعیت چیسترمز پیشرفت تواضع است نه طبحتی علمی درباره تمایل بکشف مکانیسم عصبی خوانش پتنبیه چقدر موثر استمتواضع باشزبان و شناخت حقیقت قسمت اتاثیر دوپامین و سروتونینآیا احتمال دارد رویا از آمغز زنان جوانتر از مغز مرشکرگزار هر چیزی باش که دااوکرلیزوماب داروی جدید شجهان های بسیار دیگرنگاه محدود و تک جانبه، مشحس و ادراک- قسمت بیست و پادامه بحث تکامل چشمهوش مصنوعی از عروسک بازی اصل در هم تنیدگی و جهانی در محل کار ارزش خودت را ببحثی درباره احساساتی غیرمنابع انرژی از نفت و گاز واکسن ایرانی کرونا تولیدرویای شفافگوشه بیماری اتوزومال رسستو جدای از کیهان نیستیسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکآگاهی فراتر از آگاهینقش نظریه تکامل در شناساشبیه سازی میلیون ها جهان اینکه به خاطرخودت زندگی جهانی که از یک منبع، تغذیارتباط پیوسته ی جهانچالش کمبود اندام برای پیخودآگاهی و هوشیاريفقر داده ها در هوش مصنوعیهوش مصنوعی از عروسک بازی اعتماد بی موردوراپامیل در بارداریدر عید نوروز مراقب تصادف برای پیش بینی آینده مغز دمنبع هوشیاری کجاست قسمت روش هایی برای کم کردن اضطگربه شرودینگر و تاثیر مشتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)آرامش و سکونسلاح و راهزنیتاثیر سلامت دستگاه گوارشنقش ذهن و شناخت در حوادث صبر لازمه ی پیروزی استاکسی توسین و تکامل پیش انجات در راستگوییجایی برای یاد گرفتن باقی از مخالفت بشنوخدا بخشنده است پس تو هم بفال نیکوهوش مصنوعی در تفکر خلاق ابه هلال بنگریاد گرفتن مداومدرمان ام اس(مولتیپل اسکلبرخی اطلاعات روانشناسی ممنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتریسدیپلام تنها داروی تایپیچیدگی های مغزی در درک زمرکز هوشیاری، روح یا بدن توسعه برخی شغل ها با هوش آغاز فرایند دانستنسوپاپ ها یا ترانزیستورهاتحریک عمقی مغز در آلزایمنقص های سیستمی ایمنیطلای سیاهابزار هوش در حال ارتقا ازچرا بیماری های تخریبی مغحقیقت آنطور نیست که به نظاز تلسکوپ گالیله تا تلسکدلایلی که نشان میدهد ما بفراتر از دیوارهای باورهوش عاطفی قسمت اولبوزون هیگز جهان را از متلژنهای حاکم بر انسان و انسدرمان سرطان با امواج صوتبررسی سیستم تعادلی بدن امنبع هوشیاری کجاست؟(قسمراه بی شکستپیشرفت ذهن در خلاقیت استمزایای شکلات تلخ برای سلتکامل مداومالکترومغناطیس شنوایی و هسیب یکسان و دیدگاه های متتربیت کودکان وظیفه ای مهنه ناامیدی بلکه ارتقاعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهابزار بقا از نخستین هماننشانه های گذشته در کیهان حوادث روزگار از جمله ویراز تکینگی تا مغز از مغز تدولت یا گروهکقلب و عقلهیچ چیز، چقدر حقیقی استبیماری آلزایمر، استیل کوکنگره بین المللی سردرد ددرک حقیقت نردبان و مسیری بعد از کرونا دلخوشی بیهومولکول ضد پیریز گهواره تا گورپرورش مغز مینیاتوری انسامطالبه ی حق خودتکامل، نتیجه ی برنامه ریامیدواری و مغزساخت شبکه عصبی با الفبای تصویر زیبا از سلولنوار مغز ترجمه رخدادهای عامل کلیدی در کنترل کارآابزار بقای موجود زنده از همه چیز و هیچ چیزحس چشایی و بویاییاز تکینگی تا مغز از مغز تدگرگونی های نژادی و تغییقبرستان ها با بوی شجاعتهر حرکت خمیده می شود و هر بیهوشی در بیماران دچار اکوری گذرای ناشی از موبایدردهای سال گذشته فراموش تقلید از طبیعتمیدان های مغناطیسی قابل زندگی و داراییآنچه حس می کنیم، نتیجه ی مغز مادران و کودکان در زمتاثیر نگاه انسان بر رفتااندوه دردی را دوا نمیکندسریع دویدن مهم نیستتغییر دیگران یا تغییر خونورون های ردیاب حافظهغم بی پایانابزارهای دفاعی و بقای موهمانند سازی در انسانحس و ادراک قسمت نوزدهماز تکامل تا مغز، از مغز تداروهای مصرفی در ام اسلیروپریم داروی ترکیبی ضدوقتی ریشه ها عمیقند از چیبالاترین هدف از دولتکارهای کوچک، بی ارزش نیستمدن قدیمی ای در جنوب ایرمانند آب باشزیرک ترین مردمآیا مغز تا بزرگسالی توسعمغز انسان رو به کوچکتر شدسرعت فکر کردن چگونه استتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان خطرناکترین موجودجنگ و تصور از جنگچگونه میتوان با قانون جنحس و ادراک قسمت بیست و یکاحیای بینایی نسبی یک بیمهورمون شیرساز یا پرولاکتاستفاده از نظریه ی تکامل داروی جدید برای دیابتداروی جدید ضد میگرنملاحظه های اخلاقی دربارهواقعیت چیسترمز بقای جهش ژنتیکیبحث درباره پیدایش و منشا کشف مکانیسمی پیچیده در بتهدیدهای هوش مصنوعیمجموعه های پر سلولی بدن مزبان و شناخت حقیقت قسمت دتاثیر دپاکین بر بیماری مآیا برای تولید مثل همیشه مغزهای کوچک بی احساسشکست حتمیايندگان چگونه خواهند دیدجهان هایی در جهان دیگرنگاه کلی نگرحس و ادراک- قسمت شصت و چهاداراوون تنها داروی تاییهوش مصنوعی از عروسک بازی اصل علت و تاثیردر چه مرحله ای از خواب ، ربخش فراموش شده ی حافظهمنابع انرژی از نفت و گاز واکسن اسپایکوژنروان سالمگوشت خواری یا گیاه خواریتو دی ان ای خاص ميتوکندريسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکنقش هورمون های تیروئید دشبیه سازی سیستم های کواناینکه خانواده ات سالم باجهانی در ذهنارتباط انسانی، محدود به چالش دیدگاه های سنتی در بخودآگاهی و هوشیاريفلج نخاعی با الکترودهای هوش مصنوعی از عروسک بازی اعتیاد و تلاش های درمانی ورزش هوازی مرتب خیلی به قدرمان نگهدارنده ی اعتیادبرای اولین بار دانشمندانمنبع هوشیاری کجاست قسمت روش هایی برای جلوگیری از گزیده ای از وبینار یا کنفتوهم چیستآرامش(سکوت) stillness و تکاپوسلسله مباحث هوش مصنوعیتاثیر عصاره تغلیظ شده گینقش روی و منیزیم در سلامتصبر و واقعیتاکسکاربازپین در درمان تشنخاع ما تا پایین ستون فقرجایی خالی نیستاز نخستین همانند سازها تخدای رنگین کمانفاکسیبتهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبه کدامین گناه کشته شدندیاد بگیر فراموش کنیدرمان تومورهای مغزی با ابرخی بیماری ها که در آن بمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتریشه های مشترک همه ی موجوپیوند قلب خوک، به فرد دچامرکز حافظه کجاستتوصیه های سازمان بهداشت آغاز فصل سرما و دوباره تکسوخت هیدروژنی پاکتداوم مهم است نه سرعتنقص در تشخیص هیجانات عامطوفان فقر و گرسنگی و بی سابزار بقا از نخستین همانچرا حیوانات سخن نمی گوینحقیقت افراداز تلسکوپ گالیله تا تلسکدنیا فریب و سرگرمیفرد موفقهوش عاطفی قسمت دهمبی نهایت در میان مرزهاکفش و کتابدرمان ضایعات نخاعیبررسی علل کمر درد در میانمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمرابطه تشنج و اوتیسمپیشرفتی مستقل از ابزار همسمومیت دانش آموزان بی گتکامل چشمالکتروتاکسی(گرایش و حرکسیر آفرینش از روح تا مغز ترجمه ای ابتدایی از اسرانه به اعدامعلم به ما کمک میکند تا موابزار بقا از نخستین هماننشانه های پروردگار در جهحکمت الهی در پس همه چیزاز تکینگی تا مغز از مغز تدوچرخه در کاهش دردهای کمقلب یا مغزهیچ وقت خودت را محدود به بیماری الزایمرکنگره بین المللی سردرد ددرک دیگرانبعد از کرونا دلخوشی بیهومولتیپل اسکلروز در زنان زمین در برابر عظمت کیهانپرکاری تیروئیدمطالبی در مورد تشنجتکثیر سلول در برابر توقف امیدی به این سوی قبر نیستساختن آیندهتصویر زیبای اصفهاننوار مغز در فراموشی هاعادت همیشه خوب نیستابزار بقای موجود زنده از همه چیز کهنه میشودحس و ادراک (قسمت اول )از تکینگی تا مغز از مغز تدانش قدرت استقدم زدن و حرکت دید را تغیهرچیز با یک تاب تبدیل به بیوگرافیکی غایب شدی تا نیازمند دلدردی که سالهاست درمان نشتقویت استخوان در گرو تغذمیدان های کوانتومی خلازندگی بی دودآنها نمیخواهند دیگران رامغز چون ابزار هوش است دلیتاثیر نگاه انسان بر رفتااندوهگین نباش اگر درب یا سریعترین کامپیوتر موجودتغییر دادن ژنها آیا روزی نوروپلاستیسیتی چیستغم بی پایانابعاد و نیازهای تکاملیهمجوشی هسته ای، انرژِی بحس و ادراک قسمت هفتماز تکامل تا مغز، از مغز تداروهای ام اسلیس دگرامفتامین یا ویاسویتنام نوعی کرونا ویروس باهوش ترین و با کیفیت تریکارهایی بیش از طراحی و گپتمدن پیشرفته ی پیشینیانماه رجبزیست شناسی کل در جزء فراکآیا همه جنایت ها نتیجه بیمغز ایندگان چگونه استسطح آگاهی، رخدادهای زندگتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان عامل توقف رشد مغزجنگ داده هاچگونه مغز ما، موسیقی را پحس و ادراک قسمت بیست و دواحتیاط در ورزش زانو در خاهوش فوق العاده، هر فرد اساستفاده از هوش مصنوعی در استفاده از انرژی خلاداروی جدید ضد الزایمرملاحظات بیهوشی قبل از جرواقعیت های متفاوترمز جهانبحثي درباره هوش و تفاوتهکشف ارتباط جدیدی از ارتبتو یک معجزه ایمجرم، گاهی قربانی استزبان و شناخت حقیقت قسمت ستاثیر داروهای ضد التهاب آیا بزرگ شدن مغز فقط در دمغز، فقط گیرندهشگفت نیست من عاشق تو باشمايا اراده آزاد توهم است یجهان یکپارچهنگاه انسان محدود به ادراحساسیت روانی متفاوتادب برخورد با دیگرانهوش مصنوعی از عروسک بازی اصل عدم قطعیت از کوانتوم در ناامیدی بسی امید استبخش های تنظیمی ژنوممنابع انرژی از نفت و گاز واکسن اسپایکوژن ضد کروناروبات ها قول میدهندگیلگمش باستانی کیستتو در میانه ی جهان نیستی سفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکنقش هورمون زنانه استروژنشبکه های مصنوعی مغز به دراینترنت بدون فیلتر ماهواجهان، تصادفی نیستارتباط از بالا به پایین مچاالش ها در تعیین منبع هوخودت را از اندیشه هایت حففلج بل، فلجی ترسناک که آنهوش مصنوعی از عروسک بازی اعتیاد را به دور بیندازورزش هوازی ، بهترین تمریدرمان نابینایان آیا ممکنبرای تمدن سازی، باید در بمنبع هوشیاری کجاست قسمت روش هایی ساده برای کاهش اگزارش یک مورد جالب لخته وتوهم و خیالآزمون تجربی، راهی برای رسلطان جنگل یا صاحب ملکوتتاریک ترین بخش شبنقش روزه داری در سالم و جصبر بسیار بایداگر فقط مردم میفهمیدند کنخستین تمدن بشریجاذبهاز نخستین همانند سازها تخدایی که ساخته ی ذهن بشر فاجعه ی جهل مقدسهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبه امید روزهای بهتریادگیری مهارت های جدید ددرمان تشنجبرخی بیماری های خاص که بدمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتریشه های مشترک حیاتپیوند مغز و سر و چالشهای مرکز حافظه کجاستتوصیه های غیر دارویی در سآغاز مبهم آفرینشسودمندی موجودات ابزی بر تداخل مرزها و صفات با بیننقطه ی رسیدن به قلهطوفان زیباییابزار بقا از نخستین همانچرا حجم مغز گونه انسان درحقیقت انساناز تکنیکی تا مغز از مغز تدنیا مکانی بسیار اسرارآمفرد یا اندیشههوش عاطفی قسمت دومبی هیچ می ایی و بی هیچ میرکل اقیانوس در یک ذرهدرمانهای بیماری پارکینسبرطرف کردن خشونت را از خامنبع هوشیاری در کجاست؟ قرادیوی مغز و تنظیم فرکانپپوگستمسمومیت دانش آموزان، قماتکامل و ارتقای نگاه تا عمالکترودهای کاشتنیسیستم تخلیه ی مغز بینشی نترس و آرمان هانه به اعدامعلم بدون توقفابزار بقا از نخستین هماننشانه های بیداری روحیحافظه میتواند بزرگترین داز تکینگی تا مغز از مغز تدوچرخه سواری ورزشی سبک و قلب دروازه ی ارتباطهیچ کاری نکردن به معنی چیبیماری ای شبیه آلزایمر و کنترل همجوشی هسته ای با هدرک درست از خود و هوشیاریتفکر قبل از کارمواد کوانتومی جدید، ممکنزمین زیر خلیج فارس تمدنی پرتوهای صادر شده از سیاهمطالعه ای بیان میکند اهدتأثیر نیکوتین سیگار بر مامیدی تازه در درمان سرطاساختن آینده، بهترین روش تصویربرداری فضاپیمای آمنوار مغز در تشخیص بیماری عادت کن خوب حرف بزنیابزار بقای موجود زنده از همه چیز در زمان مناسبحس و ادراک (قسمت دوم )از تکینگی تا مغز از مغز تدانش محدود به ابعاد چهارقدرت مردمهز ذره، یک دنیاستبیوگرافیکیهان خود را طراحی میکنددرس گرفتن از شکست هاتقویت حافظه یا هوش مصنوعمیدان بنیادین اطلاعاتزندگی در جمع مواردی را برآنژیوگرافی از مغزمغز چگونه صداها را فیلتر تاثیر ویتامین دی بر بیمااندام حسی، درک از بخش هایسرگیجه از شایعترین اختلاتغییر زودتر اتصالات مغزینوروز مبارکغیرقابل دیدن کردن مادهابعاد اضافه ی کیهانهمراه سختی، اسانی هستحس و ادراک قسمت هفدهماز تکامل تا مغز، از مغز تداروهای تغییر دهنده ی سیلا اکراه فی الدینویتامین E برای فعالیت صحذهت را روی چیزهای مفید متباور و کیهان شناسیکاربرد روباتهای ريزنانوتمدن بشری و مغز اخلاقیماپروتیلینزیست شناسی باور حقیقت یا آیا هوش مصنوعی می تواند نمغز ابزار بقای برتر مادیسعی کن به حدی محدود نشویتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسانیت در هم تنیده و متصجنبه های موجی واقعیتچگونه مغز پیش انسان یا همحس و ادراک قسمت بیست و سواحتیاط در تعویض داروهاهوش مصنوعی می تواند بر اح