ساختار شبکه های مغزی ثابت نیست

ساختار شبکه های مغزی، ثابت نیست.

مغز ما مجموعه ای از ساختارهای متغیر و دگرگون شونده است که حتی در ریزترین اجزای خود میکوشد ما را برای رسیدن به ابزارهای هوش قدرتمندتر با استفاده از کمترین انرژی یاری دهد.

ژنهای ما چنان ساختار انعطاف پذیر و دگرگون شونده ای را با توجه به تغییرات محیط و نیاز های موجود زنده و با بهترین سیستم برنامه ریزی ساخته اند- که واقعا ما را در برابر آیندهنگری و هدفمندی معمار اصلی آن، به حیرت می افکند.

نوروسافاری | برطبق مطالعه ای که توسط دانشگاه ایالتی جورجیا انجام شده است، شکل و اتصالات شبکه های مغزی یعنی مناطق گسسته از مغز- که به منظور انجام وظایف شناختی پیچیده با یکدیگر کار میکنند- در طول زمان به طور اساسی و مکرر میتواند تغییر کند.

به گزارش نوروسافاری از دانشگاه جورجیا، تعامل و ارتباط کاری میان نورون ها، زیرساخت “اتصالات عملکردی” را به شبکه های مغزی می افزاید. محققان سال ها معتقد بودند که این شبکه ها از نظر مکانی، ایستا هستند و یک مجموعه ثابتی از مناطق مغزی در هر شبکه مشارکت دارد. اما در یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله نقشه برداری مغز انسان، محققان دانشگاه جورجیا شواهدی را یافته اند که شبکه های مغزی از نظر مکانی و عملکردی، سیال هستند. محققان طی چندین دقیقه اطلاعات تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) مغز را در یک سطح گرانولار برای ایجاد عکسهای فوری از فعالیت شبکه های مغزی جمع آوری کردند و تغییرات سریع در عملکرد، اندازه و محل شبکه ها را مشاهده کردند.

آرمین ایرجی محقق پژوهشی مرکز تحقیقات ترجمانی در مرکز تصویربرداری عصبی و علوم داده (TReNDS) و نویسنده اصلی این مطالعه گفت:

فرض اینکه هر منطقه مغز در طول زمان با بقیه نواحی مغز به شیوه مشابه تعامل کند، تصوری بیش از حد ساده سازی شده است.

همکاران این مطالعه عبارتند از: وینس کالهون، استاد روانشناسی دانشگاه و مدیر TReNDS ،و جسیکا ترنر، استادیار روانشناسی.

ویژگیهای فضایی شبکه مغزی

محققان دریافتند که ویژگیهای فضایی شبکه مغزی فرضی، با گذشت زمان، تغییر میکند همانطور که ارتباط آن با دیگر شبکه های مغزی، تغییر می یابد.

ایرجی گفت:

شما میتوانید مغز را مانند یک سازمانی در نظر بگیرید که کارکنان آن، برای راه اندازی کل سیستم با هم کار میکنند.

“برای مدت زمان طولانی، ما فکر میکردیم شبکه های مغزی شبیه ادارات یا دفاتری هستند که روزانه در آنها افرادی مشابه، کار مشابهی را انجام میدهند. اما امروزه معلوم شده آنها بیشتر شبیه فضاهای کاری مشترک هستند که کارمندان به داخل و خارج آن حرکت میکنند و در زمانهای مختلف، مشاغل متفاوتی دارند.

ایرجی افزود:

نادیده گرفتن این تغییرات فضایی و عملکردی میتواند منجر به درک نادرست و ناقصی از مغز شود.

او گفت:

“بگذارید بگوییم که ما ارتباطات عملکردی بین دو ناحیه را در زمان های مختلف اندازه گیری میکنیم و برخی تغییرپذیری ها را میبینیم.”

یک دیدگاه می گوید که قدرت ارتباط عملکردی مربوط به یک کار خاص، در طول زمان تغییر میکند. اما اگر این منطقه، مسئول وظایف مختلف در زمان های مختلف باشد چه؟ شاید در این دو دفتر در روزهای مختلف افراد متفاوتی وجود داشته باشند، به همین دلیل است که تفاوت در ارتباطات را میبینیم.

مفهوم کرونکتوم

یافته های محققان بر اساس مفهوم کرونکتوم chronnectome است. این یک مدل مغزی است که در آن الگوهای ارتباطی عملکردی در طول زمان تغییر میکند و در ابتدا توسط کالوهون در سال ۲۰۱۴ پیشنهاد شده بود در این مقاله chronnectome “فضایی” توضیح داده شده است.

دانشمندان همچنین بررسی کردند که آیا شبکه های مغزی بین بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی و افراد کنترل سالم، ممکن است متفاوت باشد. در حالی که بین دو گروه، تفاوت یافتند خاطر نشان میکنند که این تفاوتها به طور دائم و پایدار وجود ندارد، بنابراین مهم است که این تغییرات گذرا را شکار و ثبت کنیم.

ایرجی گفت:

بیشتر مطالعات قبلی در طول زمان، متوسط فعالیت شبکه را مورد بررسی قرار داده اند.

اما هنگامی که شما به میانگین نگاه میکنید، تمام این نوسانات کوچک را- که میتواند متمایز کننده بین افراد سالم و افراد مبتلا به اختلالات مغزی باشد- حذف کنید.

ایرجی گفت:

در آینده دانشمندانی- که این اختلالات را مطالعه میکنند- هنگام مدلسازی مغز باید امکان پویایی فضایی اتصالات مغزی را در نظر داشته باشند.

این مطالعه توسط سازمان ملی بهداشت امریکا حمایت مالی شده است.

ترجمه: رویا ورمزیار وبسایت نوروسافاری

لینک مقاله:

که باعث تحولات فراوان در عملکرد سلول های مغزی میشود تا ارتباطات اختصاصی و ویژه بین سلول های عصبی و اخیرا نقش سلول های ایمنی و سلول محافظتی مغز، در ایجاد بسیاری از شرایط خاص و بیماری ها، ما را با ساختمانی بسیار عظیم مواجه میکند که نقشه سازنده آن، محدود به مغز امروز ما هم نخواهد بود.

مطالعات اخیر نشان میدهد سلول های مغزی ما در مجموعه های خود، به طور ویژه و مداوم در حال تغییر وظایف و مسئولیت ها هستند و این تصور که دو روز ما، با مغزی مشابه میگذرد، انتظاری ساده انگارانه است. تغییرات در مغز فقط بزرگ شدن یا کوچک شدن آن، نیست بلکه تنظیمات درونی ای در جهت صرفه جویی و بهره برداری بیشتر است تا از ماده اولیه کمتر و بهره بیشتری را فراهم کند و این قابلیت تحول و انعطاف(neuroplasticity)، در اولویت خواهد بود.

واسطه های بسیار متنوع در مغز و پیوندهای بسیار ویژه و تخصصی، مغز ما را شایسته رسیدن به ابزار هوشی توانمند تر از مغز امروز میکند.

این شایستگی ها هست و این امکانات کاملا در مغز کنونی ما قابل مشاهده است فقط باید از این امکانات استفاده کرد.

نزاع بین علم و جهل رو به پتکامل چشمرمز و رازهای ارتباط غیر کلزوم سازگاری قانون مجازاارزش حقیقی زبان قسمت دومهوش مصنوعی از عروسک تا کمتاثیر کپسول نوروهرب بر سرژیم های غذایی و نقش مهم ماپروتیلیناز تکینگی تا مغز از مغز تهاوکينگ پیش از مرگش رسالتاثیر درجه حرارت بر عملکزبان و شناخت حقیقت قسمت دمشاهده آینده از روی مشاهاستفاده از هوش مصنوعی در تاثیر عصاره تغلیظ شده گیورزش بهترین درمان بیش فعسیر آفرینش از روح تا مغز آیا راهی برای رفع کم آبی مغز از بسیاری حقایق می گربیماری ضعف عضلات نزدیک بجهش های ژنتیکی غیر تصادفکنگره بین المللی سردرد دشناخت و معرفت، و نقش آن دانسان جدید از چه زمانی پانقش حیاتی تلومر دی ان آ دبحثی در مورد نقش کلسیم و خواندن ، یکی از شستشو دهنکشف جمجمه ای درکوه ایرهوعلایم کمبود ویتامین E را ایا بدون زبان میتوانیم تچهار ساعت پس از کشتار خوکبرخی بیماری ها که در آن بدژا وو یا اشنا پنداریپیچیدگی های مغزی در درک زابزار بقای موجود زنده از نگاهی بر قدرت بینایی دراتلاشی برای درمان قطع نخادر هم تنیدگی کوانتومی و پفلج خواب چیستاختلالات صحبت کردن در اننظام مثبت زندگیتکامل ابزار هوش ، راه پر رویای شفافممانتین یا آلزیکسا یا ابارزش حقیقی زبان قسمت سومهوش مصنوعی از عروسک تا کمتاثیر کپسول نوروهرب بر سرژیم غذایی حاوی تخم مرغ ومبانی ذهنی سیاه و سفیداز تکینگی تا مغز از مغز تهدف از تکامل مغزتاثیر درجه حرارت بر عملکزبان و شناخت حقیقت قسمت سمعنی روزهاستیفن هاوکینگ در مورد هتاریخ همه چیز را ثبت کردهورزش در کمر دردسیستم تعادلی بدنآیاما مقهور قوانین فیزیکمغز برای فراموشی بیشتر کبیماریهای تحلیل عضلانی اجهشهای مفید و ذکاوتی که دکنگره بین المللی سردرد دشناسایی سلول های ایمنی اانسان عامل توقف رشد مغزنقش داروهاي مختلف معروف بحثی در مورد عملکرد لوب فخواب سالم عامل سلامتیگنجینه ای به نام ویتامین علایم کمبود ویتامین E را ایا تکامل هدفمند استنوار مغزی روشی مهم در تشخبرخی بیماری های خاص که بددژاوو یا آشناپنداریپیوند مغز و سر و چالشهای ابزار بقای موجود زنده از نگاهی بر توانایی اجزاي بتلاشی جدید در درمان ام اسدرمان های بیماری آلزایمرفیلمی بسیار جالب از تغییادامه بحث تکامل چشمنظریه تکامل در درمان بیمتکامل زبانروبات های ریز در درمان بیمنابع انرژي پاک سرچشمه حاز نظر علم اعصاب یا نرووسهوش مصنوعی در کامپیوترهاتاثیر گیاه خواری بر رشد وراه های جدید برای قضاوت رمجموعه های پر سلولی بدن ماز تکینگی تا مغز از مغز تهزینه ای که برای اندیشیدتاثیر درجه حرارت بر عملکزبان، وسیله شناسایی محیطمغز فکر میکند مرگ برای دیاستیفن هاوکینگ در تفسیر تبدیل تراکت صوتی مصنوعی وزوز گوشسیستم دفاعی بدن علیه مغز آزمون ذهنی گربه شرودینگرمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟بیهوش کردن در جراحی و بیمجهشهای مفید و ذکاوتی که دکندر در بیماریهای التهابشواهدی از دنیسوان(شبه نئانعطاف پذیری مکانیسمی علنقش روزه داری در سالم و جبحثی درباره هوش و تفاوتهخواب سالم عامل سلامتی و یگیاه خواری و گوشت خوار کدعلت خواب آلودگی بعد از خوایرادهای موجود در خلقت بنورون هاي مصنوعی می توانبرخی توجهات در ببمار پاردانشمندان ژنی از مغز انسپیوند سر، یکی از راه حلهاابزار بقای موجود زنده از ناتوانی از درمان برخی ویتمایل زیاد به خوردن بستندرمان های جدید میگرنفیزیکدانان ماشینی برای تادغام میان گونه های مختلفرگشت و تکامل تصادفی محض ادغام دو حیطه علوم مغز و هفت چیز که عملکرد مغز تو تکامل ساختار رگهای مغزی روح رهاییمولتیپل اسکلروز در زنان از نظر علم اعصاب اراده آزهوش مصنوعی در خدمت خلق وحتاثیر گیاه خواری بر رشد وراه های جدید برای قضاوت رمحل درک احساسات روحانیاز تکینگی تا مغز از مغز تهستي مادي ای که ما کوچکترتاثیر درجه حرارت بر عملکسفر نامه سفر به بم و جنوب آیا واکنش های یاد گرفته ومغز ما کوچکتر از نیم نقطهاستخوان های کشف شده، ممکتبدیل سلولهای محافط به سیک پیشنهاد خوب برای آسان سکته مغزیإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَمغز بزرگ چالش است یا منفعبیوگرافیجاذبه و نقش آن در شکلگیریکوچک شدن مغز از نئاندرتاشاهکار قرناولین هیبرید بین انسان ونقش رژیم غذایی در رشد و ابحثی درباره هوش و تفاوتهخواب عامل دسته بندی و حفطگالکانزوماب، دارویی جدیعوارض ازدواج و بچه دار شداگر نعمت فراموشی نبود بسنورون های ردیاب حافظهبرخی سلولهای عصبی در تلادانشمندان روش هاي جدیدی پیشینیان انسان از هفت میابزارهای بقای موجود زندناتوانی در شناسایی چهره تمدن قدیمی ای در جنوب ایردرمان های رایج ام اسفراموش کارها باهوش تر هسارتقا و تکامل سنت آفرینش هفت سین یادگاری از میراث تکامل شناخت انسان با کشفروزه داری و بیمار ی ام اس مواد کوانتومی جدید، ممکناز نظر علم اعصاب اراده آزهوش مصنوعی در خدمت خلق وحتاثیر گیاه خواری بر رشد وراه پیروزی در زندگی چیستمحل درک احساسات روحانی داز تکینگی تا مغز از مغز تهستی ما پس از شروعی چگال سفرنامه سفر به بم و جنوب آیا آگاهی پس از مرگ از بیمغز مادران و کودکان در زماصول سلامت کمرتری فلوپرازینیکی از علل محدودیت مغز امساخت شبکه عصبی با الفبایافراد آغاز حرکت خودشان رمغز بزرگ چالشهای پیش روبیوگرافیحقیقت راستین انسان علم بکودک ایرانی که هوش او از شبیه سازی میلیون ها جهان اولین مورد پیوند سر در اننقش زبان در سلطه و قدرت ابحثی درباره هوش و تفاوتهخودآگاهی و هوشیاريگامی در درمان بیماریهای عید نوروز مبارکاگر نعمت فراموشی نبود بسنوروپلاستیسیتی چیستبرخی سيناپسها طی تکامل و دانشمندان روشی برای تبدیپیشرفتی مستقل از ابزار هابزارهای پیشرفته ارتباط نخاع ما تا پایین ستون فقرتمدن بشری و مغز اخلاقیدرمان ژنتیکی برای نوآوریفراموشی همیشه هم بد نیستارتوکين تراپی روشی جديد همیشه عسل با موم بخوریمتئوری تکامل امروز در درمروش مقابله مغز با محدودیموجود بی مغزی که می توانداز آغاز خلقت تا نگاه انساهوش مصنوعی درمانگر کامپیتاثیر گیاه خواری بر رشد ورشته نوروایمونولوژی و نقمحدودیت های حافظه و حافظاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکو هر کس تقوای خدا پیشه کنسفرنامه سفر به بم و جنوب آیا امکان بازسازی اندامهمغز چون ابزار هوش است دلیاضطراب و ترستری فلوپرازینیادگیری مهارت های جدید دساخت شبکه عصبی مصنوعی با افزایش قدرت ادراکات و حسمغز حریص برای خون، کلید تبیان ژن های اسکیزوفرنی دحافظه و اطلاعات در کجاست کودکان خود را مشابه خود تشبیه سازی سیستم های کواناولین تصویر در تاریخ از سنقش زبان در سلطه و قدرت ابحثی درباره هوش و تفاوتهخودآگاهی و هوشیاريگاهی لازم است برای فهم و عامل کلیدی در کنترل کارآاگر تلاش انسان امروز برانوشیدن چای برای مغز مفید بررسي علل احتمالي تغيير داروهای مصرفی در ام اسپاسخ گیاهان در زمان خوردابزارهای دفاعی و بقای مونخستین تصویر از سیاهچالهتمساح حد واسط میان مغز کودرمان جدید میگرن با انتی فرایند حذف برخی اجزای مغارتباط میکروب روده و پارهوموارکتوس ها ممکن است دتئوری تکامل در پیشگیری و روش های صرفه جویی در ایجاموجودات مقهور ژنها هستنداز تلسکوپ گالیله تا تلسکهوش مصنوعی درخدمت خلق وحتاثیر گیاه خواری بر رشد ورشد مغز علت تمایل انسان بمخچه ، فراتر از حفظ تعادلاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین E برای فعالیت صحسفرنامه سفر به بم و جنوب آیا انسان با مغز بزرگش اخمغز چگونه صداها را فیلتر اطلاعاتی عمومی در مورد متسلیم شدن از نورون شروع میادآوری خواب و رویاساختار شبکه های مغزی ثابافسردگی و اضطراب در بیمامغز زنان جوانتر از مغز مربیست تمرین ساده برای جلوحافظه و اطلاعات در کجاست کوری گذرای ناشی از موبایشباهت زیاد بین سلول هاي عاولین سلول مصنوعینقش سجده بر عملکرد مغزبحثی درباره هوش و تفاوتهخانواده پایدارگاهی مغز بزرگ چالش استعسل طبیعی موثر در کنترل بابزار هوش در حال ارتقا ازنوعی سکته مغزی ، وحشتناک بررسی و اپروچ جدید بر بیمداروهای ضد بیماری ام اس وپختگی پس از چهل سالگي به اثر مضر مصرف طولانی مدت رنرمش های مفید در سرگیجهتنفس هوازی و میتوکندریدرمانهای بیماری پارکینسفرد حساس از نظر عاطفی و بارتباط چاقی و کاهش قدرت بهوش مصنوعی می تواند بر احتا 20 سال آینده مغز شما به روش هایی ساده برای کاهش امیهمانهای ناخوانده عامل از تلسکوپ گالیله تا تلسکهوش مصنوعی ساخته هوش طبیتاثیر گیاه خواری بر رشد وزمین زیر خلیج فارس تمدنی مخچه ابزاري که وظیفه آن فاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین E در چه مواد غذایسفرنامه سفر به بم و جنوب آیا احتمال دارد رویا از آمغز آیندگان چگونه است ؟اطلاعاتی عمومی در مورد متشنج چیستژن هوش و ساختارهای حیاتی سخن پاک و ثابتالکتروتاکسی(گرایش و حرکمغزهای کوچک بی احساسبیشتر کمردردها نیازی به حافظه و اطلاعات در کجاستکی غایب شدی تا نیازمند دلشباهت زیاد بین سلول هاي عاوکرلیزوماب داروی جدید شنقش غذاها و موجودات دريابحثی درباره احساسات متفاخطا در محاسبات چیزی کاملگذر زمان کاملا وابسته به عصب حقوق نورولووابزار بقای موجود زنده از چیزی خارج از مغزهای ما نیبررسی سیستم تعادلی بدن اداروی فامپیریدین یا نورلپرورش مغز مینیاتوری انسااثرات مفید قهوهنرمشهای مهم برای تقویت عتنفس هوازی و میتوکندریدرک فرد دیگر و رفتارهای اقانون مندی نقشه ژنتیکی مارتباط هوش ساختار مغز و ژهوش مصنوعی گوگل به کمک تشتاثیر مشاهده بر واقعیت بروش صحبت کردن در حال تکاممیگرن سردردی ژنتیکی که باز تکنیکی تا مغز از مغز تهوش احساسیتاثیر گیاه خواری بر رشد وزندگی هوشمند در خارج از زمدارک ژنتیکی چگونه انساناز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین دی گنجینه ای بزرسفری به آغاز کیهانآیا احتمال دارد رویا از آمغز انسان ایا طبیعتا تمابلندی در ذهن ما درک بلندیتغییر الگوی رشد مغزی با زژن یا نقشه توسعه مغز و نقسریعترین کامپیوتر موجودالتهاب شریان تمپورالمغزتان را در جوانی سیمکشبا هوش مصنوعی خودکار روبحس چشایی و بویاییکاهش التهاب ناشی از بیماشش مرحله تکامل چشمايندگان چگونه خواهند دیدنقش غذاها و موجودات دريابحثی درباره احساساتی غیرخطا در محاسبات چیزی کاملگربه شرودینگر و تاثیر مشعضلانی که طی سخن گفتن چقدابزار بقای موجود زنده از چگونه مغز پیش انسان یا همبررسی علل کمر درد در میانداروی تشنجی دربارداریآلزایمراثرات مضر ماری جواناچرا مغزهای ما ارتقا یافت تو دی ان ای خاص ميتوکندريدرک و احساسقارچ بی مغز در خدمت موجودارتباط انسانی، محدود به هوش مصنوعی گوگل به کمک تشتاثیر نگاه ناظر هوشیار بروشهای نو در درمان دیسک بمیدان مغناطيسي زمین بشر از تکینگی تا مغز از مغز تهوش احساسیتاثیر گیاه خواری بر رشد وزیباترین چیز در افزایش سمروری بر تشنج و درمان هایاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکواکنش های ناخودآگاه و تقسلولهای بنیادی مصنوعی درآیا برای تولید مثل همیشه مغز انسان برای ایجاد تمدبه زودی شبکه مغزی به جای تغییر زودتر اتصالات مغزیژنها نقشه ایجاد ابزار هوسرگیجه از شایعترین اختلاامیوتروفیک لترال اسکلرونقش قهوه در سلامتیبارداری بدون رحمحس و ادراک (قسمت اول )کایروپاکتیک چیستششمین کنگره بین المللی سايا اراده آزاد توهم است ینقش غذاها و موجودات دريابخش دیگری در وجود انسان هدفاع در برابر تغییر ساختگزیده ای از وبینار یا کنفمقالاتابزار بقای موجود زنده از چگونه هموساپينس بر زمین بزرگ شدن مغز محدود به دورداروی جدید s3 در درمان ام آیا ما تنها موجودات زنده اجزای پر سلولی بدن انسان چرا حیوانات سخن نمی گوینتولید سلولهای جنسی از سلدرک احساسات و تفکرات دیگقدم زدن و حرکت دید را تغیارتباط شگفت مغز انسان و فهوش مصنوعی الفاگوتاثیر نگاه انسان بر رفتاروشهای شناسایی قدرت شنوامکانیزمهای دفاعی در براباز تکینگی تا مغز و از مغز هوش عاطفی بیشتر در زنانتاثیر گیاه خواری بر رشد وزیرفون داروی ضد ام اسمرکز خنده در کجای مغز استاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکواکسن سرطانسلسله مباحث هوش مصنوعیآیا بزرگ شدن مغز فقط در دمغز انسان برای شادمانی طبوزون هیگز چیستتغییر عمودی سر انسان از پژنها ، مغز و ارادهسردرد و علتهای آنامگا سه عامل مهم سلامتنقش مهاجرت در توسعه نسل ابازگشت از آثار به سوی خداحس و ادراک (قسمت دوم )کاربرد روباتهای ريزنانوصرع و درمان های آنايا اراده آزاد توهم است ینقشه مغزی هر فرد منحصر بهبرنامه و ساختار پیچیده مدقیق ترین تصاویر از مغز اگزارش یک مورد جالب لخته وتاثیر ویتامین دی بر بیماابزار بقای موجود زنده از چگونه آن شکری که می خوریمبسیاری از بیماری های جدیداروی جدید ضد میگرنآیا مغز تا بزرگسالی توسعاجزایی ناشناخته در شکل گچرا حجم مغز گونه انسان درتوانایی مغز و دیگر اجزای درک تصویر و زبان های مخلتقدرت انسان در نگاه به ابعارتباط شگفت انگیز مغز انهوش مصنوعی از عروسک تا کتاثیر نگاه انسان بر رفتاروشی برای بهبود هوش عاطفما انسانها چه اندازه نزداز تکینگی تا مغز از مغز تهوش عاطفی در زنان بیشتر اتاثیر انتخاب از طرف محیط زبان چهار حرفی حیات زمینمرگ انتقال است یا نابود شاز تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر رو ح و روان بر جسمواسطه ها د رمسیر ایجاد مغسم زنبور ، کلیدی برای وارآیا تکامل و تغییرات ژنتیمغز انسان برای شادمانی طبیماری گیلن باره و بیمارثبت امواج الکتریکی در عصژنهای هوش ، کدامندسردرد تنشنامروز دانش ژنتیک هیچ ابهنقش هورمون های تیروئید دبازسازي مغز و نخاع چالشی حس و ادراک قسمت چهارمکاربرد روباتهای ريز، در ضررهای مصرف شکر و قند بر ای آنکه نامش درمان و یادشنقص در تشخیص هیجانات عامبرین نت به جای اینترنتدلایلی که نشان میدهد ما بگشایش دروازه جدیدی از طرصفحه اصلیابزار بقای موجود زنده از چگونه انتظارات بر ادراک تفاوت مغز انسان و میمون هداروی ضد تشنج با قابليت تآیا همه جنایت ها نتیجه بیاحساس گذر سریعتر زمانچرا در مغز انسان، فرورفتتوازن مهمتر از فعالیت زیدرک عمیق در حیواناتدرگیری قلب در بیماری ویرلوب فرونتال یا پیشانی مغارتباط شگفت انگیز مغز انهوش مصنوعی از عروسک تا کتاثیر ویتامین دی بر بیماروشی جدید در درمان قطع نخما انسانها چه اندازه نزداز تکینگی تا مغز از مغز تهوشیاری کوانتومیتاثیر ترکیبات استاتین (سزبان و بیان، در سایه پیشرمراحل ارتقای پله پله کیهاز تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر رژیم گیاه خواری بر وراپامیل در بارداریسودمندی موجودات ابزی بر آیا خداباوری محصول تکاملمغز انسان رو به کوچک تر شبیماری ای شبیه آلزایمر و جمجمه انسان های اولیهکلرال هیدرات برای خوابانسردرد سکه ایانفجار و توقف تکاملی نشانقش ژنتیک در درمان اختلابحتی علمی درباره تمایل بحس و ادراک قسمت پنجمکجای مغز مسئول پردازش تجضررهای شکر بر سلامت مغزایندرالچند جهانیبرای پیش بینی آینده مغز ددندان ها را مسواک بزنید تپمبرولیزوماب در بیماری چسوالات پزشکیابزار بقای موجود زنده از چگونه باغبانی باعث کاهش تفاوتهای جنسیتی راهی براداروی ضد تشنج با قابليت تآیا هوش ارثی دریافتی از پاخلاق و علوم اعصابچراروياها را به یاد نمی آتوسعه برخی شغل ها با هوش درگیری اعصاب به علت میتولبخند بزن شاید صبح فردا زارتباط غیرکلامی بین انساهوش مصنوعی از عروسک تا کتاثیر ژنها بر اختلالات خروشی جدید در درمان سکته مما با کمک مغز خود مختاريماز تکینگی تا مغز از مغز تهوش، ژنتیکی است یا محیطیتاثیر دپاکین بر بیماری مزبان و تکلم برخی بیماریهمزایای شکلات تلخ برای سلاز تکینگی تا مغز- از مغزتتاثیر رژیم گیاه خواری بر ورزش هوازی مرتب خیلی به قسیاهچاله و تکینگی ابتدایآیا دلفین ها می تواند از مغز انسان رو به کوچکتر شدبیماری ای شبیه ام اس مولتجنسیت و تفاوت های بیناییکمردرد و علل آنسرعت فکر کردن چگونه استانگشت نگاری مغز نشان میدنقش انتخاب از طرف محیط، نبحث درباره پیدایش و منشاحس و ادراک قسمت سومکشف مکانیسم عصبی خوانش پطی یکصد هزار سال اخیر هرچایا کوچک شدن مغزانسان الچندین ماده غذایی که ماننبرخی نکات از گاید لاین پردو ویژگی انتزاع و قدرت تجپنج اکتشاف شگفت آور در موپیامهای کاربرانابزار بقای موجود زنده از چگونه جمعیت های بزرگ شکل تقلید مرحله ای نسبتا پیشداستانها و مفاهیمی اشتباآیا هوش سریعی که بدون احساختلال در شناسایی حروف و چراروياها را به یاد نمی آتوصیه های غیر دارویی در سرقیبی قدرتمند در برابر ملرزش ناشی از اسیب به عصبارتروز یا خوردگی و التهاهوش مصنوعی از عروسک تا کتاثیر کپسول نوروهرب بر نريتوکسيمب در درمان ام اسما تحت کنترل ژنها هستیم یاز تکینگی تا مغز از مغز تهیچگاه از فشار و شکست نترتاثیر داروهای ضد التهاب زبان و شناخت حقیقت قسمت چمسیر دشوار تکامل و ارتقااز تکینگی تا مغز، از مغز تاثیر رژیم گیاه خواری بر ورزش هوازی ، بهترین تمریسیاره ابلهانآیا دست مصنوعی به زودی قامغز ایندگان چگونه استبیماری بیش فعالیجنسیت و تفاوت های بیناییکمردرد با پوشیدن کفش مناشلیک فراموشیاندوهگین نباش اگر درب یا نقش اتصالات بین سلولهای بحثی در مورد نقش ویتامينحساسیت روانی متفاوتکشف مکانیسمی پیچیده در بظهور امواج مغزی در مغز مصایا ابزار هوشمندی یا مغز چه زیاد است بر من که در ایبرخی اثرات مضر ویتامین دديدن با چشم بسته در خواب پوست ساعتی مستقل از مغز دسایتهای دیگرابزار بقای موجود زنده از چگونه جمعیت های بزرگ شکل تلقین اطلاعات و حافظهدر مانهای کمر دردآیا هشیاری کوانتومی وجودفلج بل، فلجی ترسناک که آناختلالات مخچهنزاع بین جهل و علم رو به پتوصیه هایی در مصرف ماهینزاع بین علم و نادانی رو توضیحی ساده در مورد هوش مرموزی از نخستین تمدن بشرلزوم سازگاری قانون مجازاارزش حقیقی زبان قسمت اولهوش مصنوعی از عروسک تا کتاثیر کپسول نوروهرب بر تریواستیگمینماه رجباز تکینگی تا مغز از مغز تهاوکينگ پیش از مرگش رسالتاثیر داروی ضد تشنج سدیم زبان و شناخت حقیقت قسمت امشکلات نخاعیازدواج های بین گونه ای، رتاثیر رژیم گیاهخواری بر ورزش و میگرنسیاره ابلهانآیا رژیم غذایی گیاهی سلامغز ابزار برتر بقابیماری تی تی پیجهش های ژنتیکی مفید در ساکنفرانس تشنج هتل کوثر اصشنا در ابهای گرم جنوب نیانسان قدیم در شبه جزیره عنقش حفاظتی مولکول جدید دبحثی جالب درباره محدودیتخلاصه ای از مطالب همایش مکشف ارتباط جدیدی از ارتبعلم به ما کمک میکند تا موایا بیماری ام اس (مولتیپچهار میلیارد سال تکامل ببرخی اختلالات عصبی مثانهدی متیل فومارات(زادیوا)(پیموزایدابزار بقای موجود زنده از چگونه حافظه را قویتر کنیتلاش هایی در بیماران قطع در چه مرحله ای از خواب ، رفلج خواباختلالات حرکتی در انسان