کوچک شدن مغز از نئاندرتال تا انسان جدید

کوچک شدن مغز، از نئاندرتال تا انسان جدید

چه عواملی دخالت کرد موجودات باهوش و پرمغزی مانند نئاندرتال منقرض شوند و انسان جدید با مغز کوچکتر، جهان را پر کند؟

مغز بزرگ، فقط سودمند نیست بلکه با مصرف زیاد انرژی، می تواند چالشی در برابر موجود زنده باشد. اگر بتوان به جای بزرگ کردن مغز، همکاری های اجتماعی میان اعضای جامعه یا استفاده از حیوانات را برای به دست آوردن غذا و انرژی توسعه داد، این برای بقا سودمندتر است.

از آن نمونه ها همکاری میان انسان جدید و حیوانات از جمله سگهاست. پیوند و بهره دو جانبه میان سگ و انسان یک همکاری دو جانبه سودمند برای هر دو بوده است. وفادارترین حیوان به انسان، سگ است و فواید استفاده از سگ در نگهبانی و چوپانی هرگز پوشیده نیست.

آیا ارتباط انسان جدید و سگ، باعث انقراض نئاندرتال شد؟

با کمک سگ های وحشی انسان های جدید توانستند بیشتر از نئاندرتال عمر کنند.

در فرهنگ عمومی نئاندرتال به عنوان یکی از اعضای گروه هوی متال به حساب می آید!: بدن پرمو با موهایی به هم ریخته شبیه نخستی ها. ولی با این حال موجودی مانند من و شماست. آن ها از آتش استفاده میکردند، وسایلی میساختند و در جوامع اجتماعی می زیستند و گوشت قرمز را دوست داشتند.

اما چرا نئاندرتال ها منقرض شدند؟ فرضیه قبلی، تغییرات آب و هوایی زمین بود. آتشفشانی وسیعی بود که در آتشفشان campi flegrie نزدیک ناپل رخ داد و سبب شد درجه حرارت دوره یخی، پایین تر بیاید.(در دورههای اخیر، کامپی فلگری دو فوران بزرگ داشته است، یکی 35 هزار سال قبل و دیگری 12 هزار سال قبل. فوران 35 هزار سال قبل را به انقراض نئاندرتال نسبت میدهند. در حالی که زمان انقراض نئاندرتال، انطباق دقیقی بااین فوران ندارد.)

(اولین نشانهها از نئاندرتالهای اولیه به حدود ۱۳۰٫۰۰۰ تا ۲۳۰٫۰۰۰ سال پیش در اروپا برمیگردد.)(de:Jean-Jacques Hublin. The origin of Neandertals. PNAS. Band 106, Nr. 38, 2009, S. 1602216027)

(http://ngm.nationalgeographic.com/print/2005/04/dmanisi-find/fischman-text)

و نیز ما تاریخی از فسیل شناسی داریم که شاخه ای از هموارکتوس به نام هموهايدلبرگ را تقریبا هشتصد هزار سال قبل نشان ميدهد و این موجود، نیزه می ساخت و شکارهاي بزرگی صید میکرد و مغز نسبتا بزرگی داشت و این جاندار از آفریقا مهاجرت کرد و به نئاندرتال، تکامل یافت و در اروپا ماند تا تقریبا 24 هزار سال قبل، در آنجا منقرض شود.

و هموساپينس هم تقريبا دويست هزار سال قبل از هموارکتوس یا هموهايدلبرگ منشعب شد. و هموساپينس بیش از يکصد هزار سال، در آفریقا ماند و ابتدایی بود و حتی در ابتدای پیدایش خود، مردگان خود را دفن نميکرد و حتی تا يکصد هزار سال قبل، به شکل کامل مطابق با انسان جدید، تکامل نیافت.

انسان جدید عاقل کجا ظاهر شد؟
ما امروز اطمینان کامل علمي داريم که انسان جدید، اول در آفریقا ظاهر شدهاست و از آنجا به همه عالم منتشر گردید و به خصوص با ظهور الگوبرداری ژنتیکی و تکنولوژیهای کار با زنجیره های ژنی، همراه با دلایل باستان شناسی، همه اینها تا حد زیادی تاکید می کند که آن موجود، اصل افريقايي بدن انسان عاقل است و نیز مي توانيم از طریق پیشرفت تکنولوژی، به سوالات دقيق تري در خصوص تاريخ انسان جدید، پاسخ دهيم مثلا کی، هموساپينس برای اولین بار از آفریقا مهاجرت کرد؟

و آیا یک هجرت بود یا چندین مهاجرت بود و راه یا راههایی- که پیمود- کجا بود و مهاجران برای اولین بار در کجا مستقر شدند؟)(پایان نامه دکتر توفیق مسرور در دانشکده تحقیقات برتر زبانی و دینی در نجف اشرف)

(بنابر شواهد سنگواره اي، انسان امروزی(انسان خردمند یا هموساپينس) پس از مهاجرت به سمت اروپا، برای حدود 15 هزار سال با انسان دیگری به نام نئاندرنال -که بر اساس مطالب گذشته از همان نیاکان هموساپينس یعنی هموارکتوس یا انسان هايدلبرگ در آفریقا ظهور یافته بودند- برخورد و همزمانی داشته است.

ولی مهاجرت هوموارکتوس از آفریقا، از نواحی شمالی بوده و وی به بیشتر مناطق آسیا رسیده است.

حتی بقایای انسان تباران تکامل یافته از هموارکتوس، در اندونزی، و چین نیز کشف شده است. نئاندرتال تکامل یافته از انسان هایدلبرگي از آتش استفاده می کرده و گاهی مردگان خود را دفن مي نموده است.

نئاندرتال تقریبا 24 هزار سال قبل منقرض شد، تا فقط انسان خردمند امروزی به تنهایی بر زمین باقی بماند.)(کتاب توهم الحاد- احمد الحسن- فصل سوم)

آتشفشان 35 هزار سال قبل رخ داده است و انقراض در حدود 24 هزار سال قبل رخ داد و پیش از انقراض، نئاندرتال در حدود 15هزار سال در کنار هموساپینس زندگی کردند. یعنی با این حساب، چند سال قبل از آتشفشان بزرگ ناپل اروپا، انسان جدید هموساپینس ایجاد شد و تاثیر آتشفشان بر هر دو گونه نئاندرتال و هموساپینس بوده است. پس چرا هموساپینس باقی ماند و نئاندرتال از میان اید؟

کاملا مشخص است

نئاندرتال قوی تر از هموساپینس با مغزی بزرگتر، در برابر سردی ناشی از آتشفشان، و ساختمان بدنی سازگار با سرما، در برابر تاثیرات زیان بار آتشفشان، بسیار مقاومتر از هموساپینس است. به خصوص که مدت طولانی 11 هزار ساله از زمان آتشفشان ناپل تا انقراض نئاندرتال زمانی بسیار کافی برای ایجاد سازگاری های لازم در نئاندرتالهاست به علاوه توجه شود هر چه از آتشفشان دور میشویم تاثیرات خطرناک آتشفشان کمتر میشود.

پس اصلا منطقی نیست آتشفشان را عامل اصلی انقراض نئاندرتال بدانیم.)

پات شیبمانپروفسور آنتروپولوژی دانشگاه ایالت پنسیلوانیا در این مورد توضیح میدهد. او از منزل خود در کاریلونای شمالی سخن میگوید و توضیح میدهد در دوره استراحت خود در جزایر کارائیب، در مورد گونه های وحشی م

طالعه میکرده است و میگوید روش های جدید تعیین سن با کربن، تاریخ انقراض نئاندرتال ها را تغییر داده است.

او توصیه میدهد، چگونه پیدایش سگ گرگی در سایت ماموت ها در قسمت مرکزی و شرقی اروپا ممکن است کلیدی برای فهم این مطلب باشد که انسان، نمازخانه سیستین را در واتیکان میسازد و فضاپیما به مریخ میفرستد ولی نئاندرتال در فرهنگ عمومی تبدیل به یک پانوشت انتهای داستان شد.

همسر من میگوید من موی سرخ دارم و هیکلی هستم آیا ممکن است ژنومی از نئاندرتال داشته باشم؟ من می خندم و میگویم: تو هم ممکن است بخش از ژنوم آن را داشته باشی ولی مطمئن هستم همه آن را نداری.

میزان آمیزش بین نئاندرتال و انسان جدید، زیاد نیست. من دو معادله را به کار بردم تا ببینم چگونه آمیزش انجام شده، سبب شده است ما در بیرون از آفریقا یک تا چهار درصد ژنوم نئاندرتال را داشته باشیم. ممکن است فقط 50 تا 80 مورد آمیزش اتفاق افتاده باشد که خیلی کم است.

نام نئاندرتال از نئاندر می آید و نئاندر والی، منطقه ای نزدیک دوسلدورف در آلمان است. همچنین نئاندر به معنی انسان جدید هم هست.

پس آن منطقه، بر اساس آنچه فسیل ها نشان میدهد، دره انسان جدید است. و این موجود، از نگاه هر فردی حقیقتا انسان جدید است زیرا قبلا اصلا فسیل مشابه پیدا نشده بود که اینقدر به انسان ها نزدیک باشد ولی انسان نباشد.

بنابراین نئاندرتال جای خود را در تصور عموم باز کرد و در فیلم های بد و کارتون و موسیقی، تصویر شد. بسیاری از متخصصان علت انقراض نئاندرتال را به تغییرات آب و هوایی نسبت داده اند. من نمیگویم تغییرات آب و هوایی هیچ نقشی در این مورد نداشته است. تغییرات اب و هوایی به خصوص در مناطقی- که نئاندرتال و انسان اولیه در زمان انقراض خود ساکن بودند- پایدار و ثابت نبود.

و این، سبب تغییراتی در جنگلها، گیاهان و حیوانات شد. اما آنچه ما درک نکردیم ارتباط خیلی محکم بین آب و هوا و حوادثی مانند انقراض است.(در بالا تا حدی توضیح داده شد) این تا حدی به دلیل پیشرفت های شگفت انگیز در تاریخ نگاری با رادیو کربن است و ما باید از آزمایشگاه دانشگاه آکسفورد به خاطر آن، سپاسگذار باشیم. آنها کار کرده اند تا نمونه ها را آلودگی زدایی کنند و آنها را کاملا صاف کنند. پس در گذر زمان تو نمونهها را پردازش کرده ای و آلودگی آن را زدوده ای.

یکی از نمونه هایی- که به وسیله تام هیگهامرهبر آزمایشگاه آکسفورد، بررسی شده است- استخوانی با قدمت 50000 سال است و این استخوان فقط به وسیله یک درصد کربن جدید آلوده شده است و این، ممکن است بسیار خوب باشد و در این صورت استخوان 37000 ساله به نظر میرسد و این یک اشتباه بزرگ در تاریخ نگاری است.

تا زمانی که بسیاری از سایت ها با این تکنیک جدید نوآوری شدند به نظر میرسید وقتی هوا سردتر، خشنتر و خشک تر شد، نئاندرتال بیشتر و بیشتر به جنوب و مناطق مدیترانه ای عقب نشینی کرده اند.

اکنون این نتیجه گیری مورد تردید است زیرا تاریخ مناطق جنوبی تر- که بر اساس آن، این فرضیه مطرح شد- درست نیست.

کتاب، با لحظه تاریخی کشف کردم و دور از منطقه نئاندرتال در جزایر کیمن در دریای کارائیب شروع میشود. بیایید داخل آن لحظه برویم! شوهر من و من خیلی خوش شانس بودیم که در کیمن کوچک، اسب کوچکی داشتیم و این جزیره در غرب جاماییکا است و فقط ده مایل فاصله دارد و با مناطق استوایی زیبایی با انواع ماهیان و حلزون ها احاطه شده است. چند سال قبل ماهی شیری، شروع به تهاجم به منطقه کارائیب کرد و به منطقه کوچک کیمن وارد شد.

ماهی شیر(ماهی زبرا یا ماهی آتش)از ماهیان بسیار زیباست و بیشتر برای آکواریوم استفاده میشود ولی از اقیانوس آرام آمده است و ربطی به کارائیب ندارد. آنها تولید مثل میکنند و هر چیزی را در مسیر مهاجرت خود میخورند.

برای منطقه زیبای دارای صخره های مرجانی، وجود این ماهی یک فاجعه است!!در تلاشی برای کم کردن تعداد آنها کارهای زیادی در بیولوژی تهاجمی انجام شد.

چون من میکوشیدم پدیده ماهی شیری را بفهمم من شروع به مطالعه زیست شناسی تهاجم (invasion biology) کردم

و ناگهان چیزی را فهمیدم!!این، چیزی است که بر سر انسان جدید و نئاندرتال هم گذشته است. نئاندرتال در اروپا و درون آسیا برای دویست هزار سال زندگی کردند پیش از آنکه انسان از آفریقا بیرون بیاید و وارد منطقه زندگی آنها شود. این سوال بوده است: اینجا این دو گونه یعنی ما و نئاندرتال بوده ایم در حالی که ما خیلی به هم وابسته و مرتبط هستیم. ما هر دو، وسیله، آتش و رفتارهای خوب و اجتماعی داشته ایم پس چرا یکی باقی ماند و دیگری منقرض شد؟ به خصوص وقتی یکی از آنها برای مدت ها و صدها هزار سال و در منطقه ای بیرون از منطقه ما زندگی کرده است و منطقه و حیوانات آن را بهتر میشناخت و راه های بقا را آموخته بود. چگونه موجود سازگارتر با سرما، با مغز بزرگتر و بدن قویتر- که تجربه بیشتر هم برای

زیستن داشت- قادر به بقا نیست ولی ما باقی ماندیم؟

نیرومندی تنها و یا قدرت ذهنی تنها کافی نیست. گاهی ناتوانی بیشتر، سبب میشود انسان جدید از امکانات کنار خود و از حیوانات و انسان های اطراف خود، بیشتر استفاده کند، تقسیم مسئولیت بیشتر و ایجاد شغل های مختلف در محیط زندگی و روابط اجتماعی قویتر و عاطفی تر و استفاده از قدرت حیوانات برای بار بردن و نگهبانی و شکار، قدرت زیادی را به انسان جدید داد که قابل مقایسه با بدن عضلانی و مغز بزرگ نئاندرتال نبود. و در این رقابت، مغز بزرگ ولی فاقد قدرت انعطاف و فاقد هوش عاطفی، نه تنها سودمندی کمتری نسبت به زندگی منظم اجتماعی دارد بلکه با مصرف زیاد انرژی، شرایط حیات صاحب خود را با دشواری مواجه میکند.

کلید فرضیه در مورد انقراض نئاندرتال، اهلی کردن گرگ به وسیله انسان است.

توضیح بیشتر:
اول از همه چیز من میخواهم بگویم وقتی من از کلمه سگ گرگی استفاده میکنم منظور من هیبرید بین گرگ و سگ جدید نیست و معلوم نیست اصطلاح درستی باشد.

آنها سگ جدیدی نیستند و گرگ های جدید هم نیستند. آنها گرگ های قدیمی هم نیستند. آنها گونه ای مجزا هستند. چهل نمونه از چندین منطقه این سگ های گرگی را یافته است. آنها هیکلی، با دندان های بزرگ هستند و مشخصات گرگ و سگ را دارند.

تو از روی آناتومی میتوانی تصور کنی آنها خیلی خوب میتوانستند رد یک حیوان دیگر را بگیرند. آنها میتوانستند مانند گرگ خوب بدوند ولی انسان ها نمیتوانستند خوب بدوند. ما حس بویایی ضعیفی داریم.

ما با هم همراه و هماهنگ شدیم و این ارتباطی سودمند بود. ما سلاح هایی برای تیراندازی به مناطق دور داشتیم مانند تیر و کمان.

نئاندرتال عادت داشتند از فاصله نزدیک به شکار ضربه و چاقو بزنند ما سلاح هایی داشتیم که میشد از فاصله زیاد، پرتاب کرد و این یک مزیت بسیار بزرگ بود و باعث آسیب کمتر به شکارچی میشد. به اینها توانایی سگ برای دویدن خیلی سریع در مسافت های خیلی زیاد را هم اضافه کنیم.

همچنین سگ میتواند ردیابی کند و همراه با گروهی از سگ های گرگی، حیوانی را محاصره کند و آن را به جایی بیاورد که بتوانی آن را شکار کنی.

مزیت سگ های گرگی آن است که انسان میتواند وارد شود و از فاصله زیاد، حیوان شکار را بزند. سگ های گرگی لازم نیست نزدیک شکار شوند و آن را با دندان خود پاره کنند و این سبب کاهش آسیب سگ ها به وسیله حیوانات بزرگی مانند ماموت میشد. این یعنی تو میتوانستی حیوانات سریعتر را پیدا کنی و آنها را به شکلی سودمندتر بکشی.
غذای بیشتر، خطر کمتر، شکار سریعتر.

بیشتر مدارک برای این ادعا از سایت باستان شناسی در پردموستی در جمهوری چک به دست آمده است. توضیحات این محل و اینکه چگونه اینها پیدا
شدند، دانش ما را در مورد نئاندرتال ها بیشتر کرده است. پردموستی یکی از مناطق باستان شناسی در اروپای شرقی و مرکزی است اینها مناطقی پر از حیوانات مرده هستند. قبل از ورود انسان جدید، به اوراسیا مدارک کمی بود که نشان دهد نئاندرتال به طور مرتب ماموت میخوردند و حمله به ماموت با سلاح های دستی بسیار خطرناک بود مگر آنکه به یک بچه ماموت حمله می کردند.

ولی وقتی انسان جدید به این منطقه رسید در این منطقه ده ها یا صدها ماموت مرده پیدا شد، گاهی استخوان ها آنقدر سالم و مورد توجه است که اگر ماموت ها زنده بودند نمیتوانستند آنقدر- که استخوانها منطقه را اشغال کرده است- آنجا را اشغال کنند. این مناطق بزرگ ماموتی مقادیر بسیاری ماموت دارد پس چه تغییری رخ داد تا انسان جدید بتواند اینقدر ماموت را بکشد؟

نئاندرتال نمیتوانست اینقدر بکشد. سلاح های راه دور انسان جدید کمک کرد ولی باید حیوانی که میمیرد، دنبال شود. و در اینجا سگ های گرگی وارد میشود زیرا سگ های گرگی در همراهی با استخوان های ماموت پیدا شده است.

برخی از این مناطق وسایل زینتی زیبایی دارد که با استخوان ماموت درست شده است این، یعنی مردم برای مدت طولانی در این مناطق بوده اند. آنها آنجا زندگی میکردند و وقتی حیوانات می مردند با استخوان های آنها این زینت ها را دست میکردند.

یک ماموت

مرده قابل حمل نیست، جابجا کردن آن بسیار دشوار است زیرا درندگان وارد میشوند و این بسیار مهیب و ترسناک است که حیوانات گوشت خوار اطراف تو باشند؛ گرگ ها و شیرهای غار- که بزرگ تر از شیرهای امروز بودند- کفتار و گربه های دارای دندان تیز و خرس های غار.

در کنار یک لاشه مرده بودن، بسیار خطرناک است رویارویی با حیانات بسیاری رخ میدهد و انسان با این رویارویی ها مواجه میشده است مگر آنکه راهی جدید برای آن بیابد.

شانس زندگی انسان جدید، سگ های گرگی بوده است. قانون جاگر میگوید تو همیشه نمیتوانی چیزی را به دست بیاوری که میخواهی ولی گاهی میبینی چیزی را به دست آورده ای که نیاز داری

زندگی ممکن است کامل نباشد، زندگی ممکن است آسان نباشد ولی با کمی شانس، تو ممکن است چیز

ی را به دست بیاوری که نیاز داری. من این قانون را به عنوان اصل اکولوژیک بسیار مهم تصور میکنم. انسان های جدید واقعا راهی را برای مقابله با خطرات شکار پیدا کردند و این، اساسی بود ولی نئاندرتال ها نتوانستند چنین کنند.(قدر انعطاف و عاطفی کمتر نئاندرتال)

آنها با وجود آنکه زندگی سخت تر و هوا سرد تر میشد، به همان روش های قدیمی اکتفا کردند. آنها با همان وسایل سنتی به شکار میپرداختند. و وقتی شکارچیان جدید آمدند این عدم قابلیت انعطاف، باعث شکست شد و اگر سگ های گرگی را هم اضافه کنیم نئاندرتال ها واقعا کم آوردند.

چون ما خیلی خشن و تهاجمی هستیم؛ چون ما به تهاجم خود به اقلیم و ساکنان جدی ادامه دادیم و این در همراهی با سگ ها، و تغیرات مداوم و کمپرسی و ماشین ها و تغیرات در اکوسیستم در هر منطقه ای در جهان بوده است. میتوانیم تصور کنیم ما همه ساکنان را بجز مناطق زیر دریا یا نزدیک قطب جنوب نابود خواهیم کرد.

ما همه جا هستیم و هر جا میرویم خشن هستیم و ما در آنجا به خوبی میمانیم!! پس ما به بسیاری از گونه های سودمند آسیب میزنیم و جهت گیری زیستی جهان را با آوردن ماهی زبرا و زنبور های کشنده و کودزو- که باعث آسیب به اکوسیستم میشوند- تغییر میدهیم.

میتوانیم بگوییم بهترین حرکت زیستی و جغرافیایی همه موجودات زنده کنونی، ممکن است از میان بردن انسان باشد! جنگ هیچگاه تمام نمیشود ولی هیچ کدام از ما نمیخواهد همه انسان ها از میان بروند.

واقعا نیاز است قدری مهربان باشیم تا اکوسیستم را کارا نگه داریم و موجودات زیبا و سودمند و شگفت آور را حفظ کنیم و آنها با ما زندگی کنند. ولی این کاری دشوار است و هر چه جمعیت ما بیشتر شود این دشواتر هم خواهد بود.

دو برابر شدن خطر مرگ و مینقش محیط زندگی و مهاجرت دامیدوار باش حتی اگر همه چنگاه انسان محدود به ادرامن کسی در ناکسی دریافتم ابزار بقا از نخستین هماندرمان ساده ی روماتیسمریشه های مشترک حیاتهوش مصنوعی از عروسک های باز تکینگی تا مغز از مغز تواقعیت های متفاوتتاثیر گیاه خواری بر رشد وبیماری میاستنی گراویسسندرم پس از ضربه به سرتغییر عمودی سر انسان از پشرکت نورالینک ویدیویی ازکرونا چه بر سر مغز می آورمخچه فراتر از حفظ تعادلبررسی و اپروچ جدید بر بیمآینده با ترس جمع نمیشودحس و ادراک قسمت نوزدهمفلج بل، فلجی ترسناک که آندید تو همیشه محدود به مقدنقش حفاظتی مولکول جدید دانتروپی و هوشیاریچالش دیدگاه های سنتی در بمنابع انرژی از نفت و گاز ابزار بقای موجود زنده از درک فرد دیگر و رفتارهای اتو کجای جهانیراه طولانی را به سلامت گذهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تواکسن اسپایکوژنتاثیر دپاکین بر بیماری مبیماری خود ایمن اعصاب محسیاهچاله ها، دارای پرتو جنسیت و تفاوت های بیناییضایعه ی عروقی مخچهگلوله ی ساچمه ایمرکز حافظه کجاستبعد پنجمآیا گذشته، امروز وآینده حس و ادراک قسمت بیست و سوفیزیکدانان ماشینی برای تدانشمندان پاسخ کوانتومی نقش غذاها و موجودات درياانسان ها می توانند میدان نخاع ما تا پایین ستون فقرمنبع هوشیاری کجاست قسمت ابعاد اضافه ی کیهاندرب بسته با غیر خود باز متولید مولکول جدید توسط هز گهواره تا گورهوش مصنوعی از عروسک تا کماز تکامل تا مغز، از مغز تورزش هوازی ، بهترین تمریتاثیر درجه حرارت بر عملکبیداری معنوی یعنی دوستی سکته مغزیجهان یکپارچهطبیعت موجی جهانگامی در درمان بیماریهای مسمومیت دانش آموزان بی گتفاوت ارباب و رهبر حقیقیآیا دلفین ها می تواند از حسن یوسف باغچه ی منفرایند تکامل و دشواری هاداروی کنترل چربی خونچند جهانیاولین هیبرید بین انسان و چرا ارتعاش بسیار مهم استمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاحتیاط در تعویض داروهاذهن چند جانبه نیازمند نگتوهم وجودزندگی هوشمند در خارج از زهوش احساسیاستفاده از نظریه ی تکامل یاد بگیر فراموش کنیتاثیر سلامت دستگاه گوارشباهوش ترین و با کیفیت تریسادیسم یا لذت از آزار دادجهانی در ذهنعلم در حال توسعهپمبرولیزوماب در بیماری چمطالبی در مورد تشنجتلاش در تولید انرژی به رنآب، زندگی است(قسمت پنجم)خواب عامل دسته بندی و حفطقفس دور خود را بشکنداروی سل سپتچهار میلیارد سال تکامل بایمپلانت مغزی کمک میکند چسبیدن به خود، مانع بزرگ منبع هوشیاری در کجاست؟ قادامه بحث تکامل چشمرفتار مانند بردهتوصیه های غیر دارویی در سزیر فشار کووید چه باید کرهوشمندی کیهاناصل در هم تنیدگی و جهانی کفش و کتابتحریک عمقی مغزباغچه ی منسریعترین کامپیوتر موجودجایی خالی نیستعادت کن از بالا نگاه کنیپیوند سر آیا ممکن استمغز ما کوچکتر از نیم نقطهتنفس هوازی و میتوکندریآزادی عقیده، آرمانی که تخودت را از اندیشه هایت حفقانون جنگلدر ناامیدی بسی امید استنوار عصب و عضله مهم در تشایا کوچک شدن مغزانسان الهفت سین یادگاری از میراث مولتیپل اسکلروز در زنان ارتباط از بالا به پایین مرویکردهای جدید ضایعات نختکامل چشمزبان و تکلم برخی بیماریههیپرپاراتیروئیدیسمکنگره بین المللی سردرد دتراشه ی هوش مصنوعی در مغزبحثی درباره احساساتی غیرسطح آگاهی، رخدادهای زندگحقیقت آنطور نیست که به نظعصب حقوق نورولووپپوگستمغز انسان برای شادمانی طافت فشار خون ناگهانی در وخدا بخشنده است پس تو هم بقسم به فقراگر فقط مردم میفهمیدند کدر سال حدود 7 میلیون نفر نوسانات کوانتومی منبع ماهمیشه عسل با موم بخوریممیاستنی گراویس بدون آنتیاز نخستین همانند سازها تروح رهاییتکثیر سلول در برابر توقف به نقاش بنگرسفر تجهیزات ناسا به مریخ هستی ما پس از شروعی چگال کودکان میتوانند ناقل بی تشنج و حرکات شبه تشنجی قابرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱شکل های متفاوت پروتئین هپروتز عصبی برای تکلمحوادث روزگار از جمله ویرمغز حریص برای خون، کلید تالگو نداشتیمدقیق ترین تصاویر از مغز الحظات خوش با کودکانابزار بقا از نخستین هماندرمان پوکی استخوانچگونه هوشیاری خود را توسهنر حفظ گرهما بخشی از این جهان مرتبطاز تکنیکی تا مغز از مغز تویتامین E برای فعالیت صحتاثیر نگاه انسان بر رفتابه سخن توجه کن نه گویندهسلول عصبی شاهکار انطباق شاید گوشی و چشمی، آماده شکاهش دوپامین عامل بیماریتضادهای علمیبرخی اثرات مضر ویتامین دآمارهای ارائه شده در سطح حس چشایی و بویاییبرخی اختلالات عصبی مثانهآن چیزی که ما جریان زمان حس و ادراک (قسمت اول )دو برابر شدن خطر مرگ و مینقش مرکز تنفس سلولی در بیامیدوارینگاه از بیرون مجموعهمن پر از تلخیمابزار بقا از نخستین هماندرمان سرگیجه بدون نیاز بریشه های اخلاقهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تواقعیت و مجازتاثیر گیاه خواری بر رشد وبیماری های میتوکندریسندرم جدایی مغزتغییرات منطقه بویایی مغزشربت رب انارکریستال هامخچه ، فراتر از حفظ تعادلبررسی ژنها در تشخیص بیماآیا فراموشی حتمی استحس و ادراک قسمت هفتمفلج خوابدیدن خدا در همه چیزنقش حیاتی تلومر دی ان آ دانتظار گذر تندباد؟چاالش ها در تعیین منبع هومنابع انرژی از نفت و گاز ابزار بقای موجود زنده از درک نیازمند شناخت خویش اتو کز محنت دیگران بی غمیرابطه تشنج و اوتیسمهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تواکسن اسپایکوژن ضد کروناتاثیر داروهای ضد التهاب بیماری دویکسیاهچاله و تکینگی ابتدایجنسیت و تفاوت های بیناییضایعات در عصب زیر زبانیگلوئونمرکز خنده در کجای مغز استبعد از کروناآیا پیدایش مغز از روی تصاحس و ادراک قسمت بیستمفال نیکودانشمندان اولین سلول مصننقش غذاها در کاهش دردهای انسان یک کتابخانه استنخاع درازتر یا کوتاهتر کمنبع هوشیاری کجاست قسمت ابعاد بالاتردرختان چگونه بر تشکیل ابتولید مثل اولین ربات های زمین در برابر عظمت کیهانهوش مصنوعی از عروسک تا کماز تکامل تا مغز، از مغز تورزش و میگرنتاثیر درجه حرارت بر عملکبیداری و خواب کدام بهتر اسکته ی مغزی در جوانانجهان یکپارچهطبیعت بر اساس هماهنگیگاهی لازم است برای فهم و مسمومیت دانش آموزان، قماتفاوتهای جنسیتی راهی براآیا دلفین ها میتوانند باحساسیت روانی متفاوتفرایند حذف برخی اجزای مغداروی تشنجی دربارداریچند جهانی و علماولین تصویر در تاریخ از سچرا به هم اعتماد نمیکنیممنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاحساس گذر سریعتر زمانذهن هوشیار در پس ماده ی متوهم بی خداییزندگی و داراییهوش بشری تهدید برای بشریاستفاده از هوش مصنوعی در یادگیری مهارت های جدید دتاثیر عصاره تغلیظ شده گیباور و کیهان شناسیسازگاری با محیط بین اجزاجهان، تصادفی نیستعلم راهی برای اندیشیدن اپنج اکتشاف شگفت آور در مومطالعه ای بیان میکند اهدتلاشی برای درمان قطع نخاآتاکسیخواص فلفل سبزقفس ذهنداروی ضد چاقیچهار ساعت پس از کشتار خوکایمپلانت نخاعی میتواند دنسبت ها در کیهانمنبع هوشیاری در کجاست؟(قاداراوون تنها داروی تاییرفتار وابسته به شکلتوصیه هایی در مصرف ماهیزیرفون داروی ضد ام اسهوشیاری و وجوداصل علت و تاثیرکل اقیانوس در یک ذرهتحریک عمقی مغز در آلزایمبترس از اینکه کسی، به درگسرکه انگبین عسلی مفید برجاذبهعادت کن خوب حرف بزنیپیوند سر برای چه بیمارانمغز مانند تلفن استتنفس بدون اکسیژنآزار حقیقیخودروهای هیدروژنیقانون جنگلدر هم تنیدگی مرزها و بی منوار عصب و عضله برای تاییایا این جمله درست است کسیهم نوع خواری در میان پیشیمواد کوانتومی جدید، ممکنارتباط بین هوش طبیعی و هورویا و واقعیتتکامل و ارتقای نگاه تا عماعتماد به خودزبان و شناخت حقیقت قسمت چهاوکينگ پیش از مرگش رسالکنگره بین المللی سردرد دتراشه ی بیولوژِیکبحران ذهن فیلمی قابل تامسعی کن به حدی محدود نشویحقیقت افرادعصب سیاتیکپایان، یک آغاز استمغز انسان برای شادمانی طافت هوشیاری به دنبال کاهخدای رنگین کمانقضاوت ممنوعاگر میدانی مصیبت بزرگتر در عید نوروز مراقب تصادف نوشیدن چای برای مغز مفید همیشه، آنطور نیست که هستمیدان مغناطيسي زمین بشر از نخستین همانند سازها تروزه داری متناوب، مغز را تأثیر نیکوتین سیگار بر مبه نادیدنی ایمان بیاورسفر دشوار اکتشافهشت توصیه برای کاستن از دکودکان گذشته به آینده فکتشنج به صورت اختلال رفتابرین نت به جای اینترنتشکل پنجم مادهپرورش مغز مینیاتوری انساحکمت الهی در پس همه چیزمغز در تنهایی آسیب میبینالگو و عادت را بشکن و در ادل به دریا بزنلرزش ناشی از اسیب به عصبابزار بقا از نخستین هماندرمان آرتروز با ورزش موضچگونه واکسن کرونا را توزروش صحبت کردن در حال تکامهنر رها شدن از وابستگیما تحت کنترل ژنها هستیم یاز تکینگی تا مغز و از مغز ویتامین E در چه مواد غذایتاثیر هوش مصنوعی بر مغزبهبود حافظه پس از رخدادهسلول عصبی، در محل خاص خودشاید درست نباشدکاهش سن بیولوژیکی، تنها تظاهر خوابیده ی مادهماست مالیبرخی اصول سلامت کمرآنچه می دانم، آنچه را میخحس و ادراک (قسمت دوم )دو داروی جدید برای میاستنقش نگاه از پایین یا نگاهامیدواری و مغزنگاه از دور و نگاه از نزدمن بی من، بهتر یاد میگیرمابزار بقا از نخستین هماندرمان سرگیجه بدون نیاز برژیم های غذایی و نقش مهم هوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تواقعیت و انعکاستاثیر گیاه خواری بر رشد وبیماری های مغز و اعصاب و سندرم دزدی ساب کلاوینتغییرات مغز پس از 40 سالگیشربت ضد خلطکریستال زمان(قسمت اولمخچه ابزاري که وظیفه آن فبررسی بیماری التهابی رودآیا ممکن است موش کور بی محس و ادراک قسمت هفدهمفلج خواب چیستدیدگاه نارسای دوگانه ی منقش خرچنگ های نعل اسبی درانحراف و حقیقتنابینایی در نتیجه ی گوشی منابع انرژی از نفت و گاز ابزار بقای موجود زنده از درک و احساستو پیچیده ترین تکنولوژی رادیوی مغز و تنظیم فرکانهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز- از مغز واکسن دیگر کرونا ساخته شتاثیر داروی ضد تشنج سدیم بیماری دیستروفی میوتونیسیاهچاله ی منفرد یا سیاهجهل مقدسضرورت زدودن افکارگمان میکنی جرمی کوچکی در مرگ چیستبعد از کروناآیا آگاهی پس از مرگ از بیحس و ادراک قسمت دهمفاکسیبتدانشمندان تغییر میدان مغنقشه مغزی هر فرد منحصر بهانسان باشنخستین تمدن بشریمنبع هوشیاری کجاست قسمت اتفاق و تصادفدرختان اشعار زمینتولید یا دریافت علمزمین زیر خلیج فارس تمدنی هوش مصنوعی به کمک هوش طبیاز تکامل تا مغز، از مغز تورزش بهترین درمان بیش فعتاثیر درجه حرارت بر عملکبیرون اصل است یا درونسال سیزده ماههجهان کنونی و مغز بزرگتریطعمه ی شبکه های ارتباط اجگاهی مغز بزرگ چالش استمسیر دشوار تکامل و ارتقاتقلید مرحله ای نسبتا پیشآیا دست مصنوعی به زودی قاخفاش کور و انسان بینا؟فراتر از دیوارهای باورداروی جدید ALSچند روش ساده برای موفقیتاولین دارو برای آتاکسی فچرا بیماری های تخریبی مغمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاحساسات کاذبذهن و زندگیتوهم تنهاییزندگی بی دودهوش در طبیعتاستفاده از انرژی خلایادگیری هوش مصنوعی، عمیقتاریک ترین بخش شبباید از انسان ترسیدستم با شعار قانون بدترین جهش های ژنتیکی مفید در ساعلم ساختن برج های چرخانپول و شادیمعمای اخلاقی قطارتلاشی تازه برای گشودن معآتاکسی فریدریشخواص منیزیمقفس را بشکنداروی ضد چاقینون و القلمایمپلانت استخوانی در آسینسبت طلایی، نشانه ای به سمنبع خواب و رویاادب برخورد با دیگرانرفتار اجتماعی انسان، حاصتوضیحی ساده در مورد هوش مزیرک ترین مردمهوشیاری و افسردگیاصل عدم قطعیت از کوانتوم کلمات بلند نه صدای بلندتخریب مغز به دلیل کمبود ببحتی علمی درباره تمایل بسرگیجه از شایعترین اختلاجاذبه و نقش آن در شکلگیریعادت کردن به نعمتپیوند سر، یکی از راه حلهامغز مادران و کودکان در زمآزار دیگری، آزار خود استخورشید مصنوعیقانونمندی و محدودیت عالمدر هم تنیدگی کوانتومینوار عصب و عضله تعیین محلایا ابزار هوشمندی یا مغز همه چیز موج استموجود بی مغزی که می تواندارتباط شگفت مغز انسان و فرویا و کابوستکامل و ریشه ی مشترک خلقتاعتماد بی موردزبان و شناخت حقیقت قسمت اهاوکينگ پیش از مرگش رسالکنترل همجوشی هسته ای با هتربیت کودکان وظیفه ای مهبخش فراموش شده ی حافظهشلیک فراموشیحقیقت انسانعضلانی که طی سخن گفتن چقدپاکسازی مغزمغز انسان رو به کوچک تر شافتخار انسانخدایی که ساخته ی ذهن بشر قطار پیشرفتاگر نیروی مغناطیس نباشد درمان نگهدارنده ی اعتیادنوعی سکته مغزی ، وحشتناک همکاری یا رقابتمیدان های مغناطیسی قابل از نخستین همانند سازها تروزه داری و التهاب زیانبتأثیر نگاه انسان بر رفتابه هلال بنگرسفرنامه سفر به بم و جنوب و هر کس تقوای خدا پیشه کنکودکان خود را مشابه خود تتشنج عدم توازن بین نورون برای یک زندگی معمولیپرکاری تیروئیدحافظه میتواند بزرگترین دمغز را از روی امواج بشناسالگوی بنیادین و هوشیاریدلایلی که نشان میدهد ما بلرزش دست ها و گردن و سر ETابزار بقا از نخستین هماندرمان ام اس(مولتیپل اسکلچگونه آن شکری که می خوریمروشهای نو در درمان دیسک بهنر، پر کردن است نه فحش دمانند کودکان باشیداز تکینگی تا مغز از مغز تویتامین کاتاثیر ویتامین دی بر بیمابهداشت خوابسلولهای ایمنی القا کنندهشایسته نیست در جیب خود قرکایروپاکتیک چیستتظاهری از ماده است که بیدشادی، پاداش انجام وظیفهکار امروز را به فردا نیندتعویض دارو در تشنجماست مالی با هوش انسانیبرخی اطلاعات روانشناسی مآنچه ناشناخته است باید شحس و ادراک قسمت 67دو سوی واقعیتنقش نظام غذایی در تکامل مامیدی به این سوی قبر نیستنگاه از درون قفس یا بیرونمننژیتابزار بقا از نخستین هماندرمان سرگیجه بدون دارورژیم های غذایی و نقش مهم هوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تواقعیت تقویت شدهتاثیر گیاه خواری بر رشد وبیماری های ژنرالیزه ی عصسندرم سردرد به دلیل افت فتغییرات آب و هوایی که به شش مرحله تکامل چشمکریستال زمان(قسمت دوم)مخچه تاثیر گذار بر حافظهبررسی سیستم تعادلی بدن اآیا ما کالا هستیمحس و ادراک قسمت هجدهمفلج دوطرفه عصب 6 چشمدیروز و امروزنقش داروهاي مختلف معروف اندوه در دنیا استناتوانی از درمان برخی ویمنابع انرژی از نفت و گاز ابزار بقای موجود زنده از درک کنیم ما همه یکی هستیمتو آرامش و صلحیراز تغییرهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز- از مغز واکسن دیگری ضد کرونا از دتاثیر درجه حرارت بر مغزبیماری سلیاکسیاهچاله ی تولید کنندهجهان فراکتالضرب المثل یونانیگنجینه ای به نام ویتامین مرگ و میر پنهانبعد از کرونا دلخوشی بیهوآیا امکان بازسازی اندامهحس و ادراک قسمت دوازدهمفاجعه ی جهل مقدسدانشمندان روش هاي جدیدی نقشه های مغزی جدید با جزیانسان جدید از چه زمانی پانخستین تصویر از سیاهچالهمنبع هوشیاری کجاست قسمت اتوبان اطلاعات و پلِ بیندرد و درستولید پاک و فراوان انرژیزمان چیستهوش مصنوعی به شناسایی کااز تکامل تا مغز، از مغز تورزش در کمر دردتاثیر درجه حرارت بر عملکبیست تمرین ساده برای جلوسانسور از روی قصد بسیاری جهان کاملی در اطراف ما پرظهور امواج مغزی در مغز مصگاهی جهت را عوض کنمسئول صیانت از عقیده کیستقلید از روی طبیعتآیا رژیم غذایی گیاهی سلاخفاش با شیوع همه گیری جدیفرار در فرار از میزبان، دداروی جدید s3 در درمان ام چندین ماده غذایی که مانناولین دروغچرا حیوانات سخن نمی گوینمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاخلاق و علوم اعصابذهن و شیمی بدنتوهم جداییزندگی در جمع مواردی را برهوش عاطفی قسمت 11استفاده از سلول های بنیایادگرفتن، آغاز حرکت است تاریکی من و تو و گرد و غبابابا زود بیاستم، بی پاسخ نیستجهش های ژنتیکی غیر تصادفعلایم کمبود ویتامین E را پول و عقیدهمعماری، هندسه ی قابل مشاتلاشی جدید در درمان ام اسآتاکسی مخچه ای خودایمنخواص میوه ی بهقله برای دیدن نه برای به داروی ضد تشنج با قابليت تنوآوری ای شگفت انگیز دانایمان به رویانشانه های گذشته در کیهان منتظر نمان چیزی نور را بهادراک ما درک ارتعاشی است رقیبی قدرتمند در برابر متوضیحات دکتر فاطمی در موزیست شناسی کل در جزء فراکهوشیاری کوانتومیاصل، روان و نفس استکلوزاپین داروی ضد جنونتداوم مهم است نه سرعتبحث درباره پیدایش و منشا سرگردانیجبران از دست رفته هاعادت بد را ترک کنپیوندهای پیچیده با تغییرمغز چون ابزار هوش است دلیآسيب میکروواسکولاریا آسخوش قلبی و مهربانیقارچ بی مغز در خدمت موجوددر هم تنیدگی کوانتومی و پنوار عصب و عضله در مطب دکایا بیماری ام اس (مولتیپهمه چیز و هیچ چیزموجودات مقهور ژنها هستندارتباط شگفت انگیز مغز انرویا و خبر از آیندهتکامل ابزار هوش ، راه پر اعتیاد و تلاش های درمانی زبان و شناخت حقیقت قسمت دهدف یکسان و مسیرهای مختلکنترل جاذبهترجمه فعالیت های عضله به بخش های تنظیمی ژنومشلیک فراموشیحقیقت اشیاغم بی پایانپارادوکس ها در علممغز انسان رو به کوچکتر شدافراد آغاز حرکت خودشان رخدایا جز تو که را دارمقطره قطرهاگر نعمت فراموشی نبود بسدرمان نابینایان آیا ممکننیوالینهمانند سازی در انسانمیدان های کوانتومی خلااز نشانه ها و آثار درک شدروزه داری و بیمار ی ام اس تأثیر شیرینی های حاوی لوبه کدامین گناه کشته شدندسفرنامه سفر به بم و جنوب وفور و فراوانیکودکان را برای راه آماده تشویق خواندن به کودکانبرای پیش بینی آینده مغز دپراسینزوماب در پارکینسوحافظه های کاذبمغز زنان جوانتر از مغز مرالگوبرداری از طبیعتدنیا فریب و سرگرمیلرزش عضله یا فاسیکولاسیوابزار بقا از نخستین هماندرمان با سلول های بنیادیروشهای شناسایی قدرت شنواهوموارکتوس ها ممکن است دمانند آب باشاز تکینگی تا مغز از مغز تویتامین کا و استخوانتاثیر ویروس کرونا بر مغز بهداشت خواب، رمز حافظه ی سلولهای بنیادی مصنوعی درشب سیاه سحر شودکار با یگانگی و یکپارچگیتعامل انسان و هوش مصنوعیماشین دانشبرخی بیماری ها که در آن بآنچه واقعیت تصور میکنیم حس و ادراک قسمت 74دولت یا گروهکنقش نظریه تکامل در شناساامیدی تازه در درمان سرطانگاه از درون مجموعه با نگمن، ما یا چی؟ابزار بقا از نخستین هماندرمان سرطان با امواج صوترژیم ضد التهابیهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تواقعیت تقویت شدهتاثیر گیاه خواری بر رشد وبیماری های روانی با تاثیسوی ما آید نداها را صداتغییرات تکاملی سر انسان ششمین کنگره بین المللی سکریستال زمان(قسمت سوم)مخاطب قرار دادن مردم، کابررسی علل کمر درد در میانآیا ما تنها موجودات زنده حس و ادراک قسمت هشتمفن آوری های جدید علیه شنادیسک گردننقش درختان در تکاملاندوه دردی را دوا نمیکندناتوانی در شناسایی چهره منابع انرژی از نفت و گاز ابزار بقای موجود زنده از درک احساسات و تفکرات دیگتو افق رویداد جهان هستیراست دستی و چپ دستیهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز- از مغزتواکسن سرطانتاثیر درجه حرارت بر عملکبیماری شارکو ماری توثسیاهچاله، سیاه خالص یا پجهان قابل مشاهده بخش کوچضربه مغزی در تصادف رانندگوهر با نظر دیگران سنگ نممرگ و میر بسیار بالای ناشبعد از کرونا دلخوشی بیهوآیا انسان با مغز بزرگش اخحس و ادراک قسمت سومفارغ التحصیلان، فقیر و ددانشمندان روشی برای تبدینقشه با واقعیت متفاوت اسانسان خطرناکترین موجودنخستین روبات های زنده ی جمنبع هوشیاری کجاست قسمت اتوسوکسیمایددرد باسن و پا به دلیل کاهتولید اندام با چاپ سه بعدزمان و مکان، ابعاد کیهان هوش مصنوعی تعاملیاز خود رها شووزن حقیقی معرفت و شناختتاثیر درجه حرارت بر عملکبیش از نیمی از موارد انتقسانسور بر بسیاری از حقایجهان پیوستهظرف باید پر شود چه با چرک گذر زمان کاملا وابسته به مسئولیت جدیدتقلید از طبیعتآیا رژیم غذایی گیاهی سلاخلا، حقیقی نیستفرد موفقداروی جدید لنفوم و لوکمیچندجهانیاولین سلول مصنوعیچرا حجم مغز گونه انسان درمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاخلاق پایه تکامل و فرهنگذهن پر در برابر آگاهیتوهم جدایی و توهم علمزندگی در سیاهچالههوش عاطفی قسمت نهماستفاده از سلول های بنیایادآوری خواب و رویاتاریکی و نورباد و موجستون فقرات انسان دو پا جلجهش های بیماری زا، معمولعلایم کمبود ویتامین E را پوست ساعتی مستقل از مغز دمعنی روزهتمایل زیاد به خوردن بستنآتش منبع انرژیخواص هلو برگ هلوقله سقوطداروی ضد تشنج با قابليت تنوار مغز مشاهده ی غیر مستاین پیوند نه با مغز بلکه نشانه های پروردگار در جهمنتظر نتیجه ی کارهایت باادغام میان گونه های مختلرقابتی بی هدف یا رقابتی هتیوتیکسن داروی ضد جنونزیست شناسی باور حقیقت یا هوشیاری سنتی یا هوشیاری اصلاح خطا با رفتن بر مسیرکلید نزدیک و نگاه تو بر فتداخل مرزها و صفات با بینبحثي درباره هوش و تفاوتهسربازان ما محققا غلبه می جدا کردن ناخالصی هاعادت دادن مغز بر تفکرپیوندی که فراتر از امکانمغز چگونه صداها را فیلتر آسیب ها ناشی از آلودگی هوخوش خیالی و خوش بینیقبل و بعد از حقیقتدر هم تنیدگی کوانتومی و دنوبت کودکانایا بدون زبان میتوانیم تهمه چیز کهنه میشودمورد نادر همپوشانی دو بیارتباط شگفت انگیز مغز انرویا بخشی حقیقی از زندگی تکامل تکنولوژیاعتیاد را به دور بینداززبان و شناخت حقیقت قسمت سهدف یکسان، در مسیرهای متکندن ریشه ی خودترجمه ی فعالیت های عضله ببخش بزرگی حس و ادراک ما اشنا در ابهای گرم جنوب نیاحقیقت تنها چیزی است که شاغم بی پایانپاسخ گیاهان در زمان خوردمغز ایندگان چگونه استافراد بی دلیل دوستدار تو خرما منبع بسیار خوب آنتی لمس کوانتومیاگر نعمت فراموشی نبود بسدرمان های اسرار آمیز در آنیکولا تسلاهمجوشی هسته ای، انرژِی بمیدان بنیادین اطلاعاتاز نظر علم اعصاب یا نرووسروزه داری سلول های بنیادتئوری تکامل امروز در درمبه امید روزهای بهترسفرنامه سفر به بم و جنوب وقاحت و تمسخر دیگرانشکرگزار هر چیزی باش که داکوری گذرای ناشی از موبایتشخیص ژنتیکی آتروفی های برای اولین بار دانشمندانپرتوهای صادر شده از سیاهحافظه و اطلاعات در کجاست مغزهای کوچک بی احساسالتهاب شریان تمپورالدنیا مکانی بسیار اسرارآملزوم گذر انسان از حدها و ابزار بقا از نخستین هماندرمان تومورهای مغزی با اروشی برای بهبود هوش عاطفهورمون شیرساز یا پرولاکتماه رجباز تکینگی تا مغز از مغز تویتامین کا در سبزیجاتتاثیر ژنها بر اختلالات خبوزون هیگز چیستسلام تا روشناییبوزون هیگز جهان را از متلسلاح و راهزنیشبیه سازی میلیون ها جهان کارهای کوچک، بی ارزش نیستعامل انسان با هوش مصنوعمبانی ذهنی سیاه و سفیدبرخی بیماری های خاص که بدآنچه حس می کنیم، نتیجه ی حس و ادراک قسمت 75دونپزیل در بیماران قلبی نقش هورمون های تیروئید دامگا سه عامل مهم سلامتنگاه حقیقی نگاه به درون امنابع انرژي پاک سرچشمه حابزار بقا از نخستین هماندرمان ضایعات نخاعیرژیم غذایی حاوی تخم مرغ وهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تواقعیت خلا و وجود و درک متاثیر گیاه خواری بر رشد وبیماری وسواسسوپاپ ها یا ترانزیستورهاتغذیه بر ژنها تاثیر داردشعار و عملکشف مکانیسم عصبی خوانش پمدل همه جانبه نگر ژنرالیبرطرف کردن خشونت را از خاآیا مصرف مولتی ویتامین هحس و ادراک قسمت هشتاد و نفناوری هوش مصنوعی نحوه خدیستونی قابل درماننقش ذهن و شناخت در حوادث اندوهگین نباش اگر درب یا نادیدنی ها واقعی هستندمنابع انرژی از نفت و گاز ابزار بقای موجود زنده از درک تصویر و زبان های مخلتتو انسانی و انسان، شایسترجزخوانی هایی که امروز بهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز، از مغز واکسن سرطانتاثیر درجه حرارت بر عملکبیماری ضعف عضلات نزدیک بسیاره ی ابلهانجهان موازی و حجاب هاضررهای مصرف شکر و قند بر گویید نوزده و ایمنی ساکتمرگ و سوال از قاتلتفکر قبل از کارآیا احتمال دارد رویا از آحس و ادراک قسمت سی و هشتمفاصله ها در مکانیک کوانتدانش، قفل ذهن را باز میکننقص های سیستمی ایمنیانسان در هستی یا هستی در نرمش های مفید برای درد زامنبع هوشیاری کجاست قسمت اتصال مغز و کامپیوتردرد زانو همیشه نیاز به جرتولید سلولهای جنسی از سلزمان و گذر آن سریع استهوش مصنوعی در قضاوت های ااز درخواست ها جدا شووزوز گوشتاثیر درجه حرارت بر عملکبیشتر کمردردها نیازی به سانسور ذهنجهان پیوستهظرفیت مغز چقدر استگذشته را دفن کنمسئولیت در برابر محیط زیتقویت مغز با ورزشآیا راهی برای بهبود وضعیخلا، خالی نیستفرد یا اندیشهداروی جدید میاستنی گراوینه ناامیدی بلکه ارتقااوکرلیزوماب داروی جدید شچرا خشونت و تعصبمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاختلا ل در خود عضلهذهن تو همیشه به چیزی اعتقتوهم جسمزندگی زمینی امروز بیش از هوش عاطفی قسمت هفتماستفاده از سلول های بنیایاری خدا نزدیک استتاریکی خواهد ترسیدباد غرور و سر پر از نخوت وستارگانی قبل از آغاز کیهجهش تمدنی عجیب و شگفت انسعلائم عصبی آلزایمر، با اپوشاندن خود از نورمعاینه قبل از نوار عصب و تمایز یا کشف یگانگیآثار باستانی تمدن های قدخواص هندوانهقلب های سادهداروی ضد تشنج توپیراماتنوار مغز با توضیح دکتر فااین اندوه چیستنشانه های بیداری روحیمنتظر زمان ایده آل نشوادغام دو حیطه علوم مغز و رموزی از نخستین تمدن بشرتیک و اختلال حرکتیزیست، مرز افق رویداد هستهوش، ژنتیکی است یا محیطیاصول انجام برخی نرمش ها دکلام و زبان، گنجینه ای بسترقی واقعی یا شعار ترقیبحثی جالب درباره محدودیتسربرولایزینجدایی خطای حسی استعارضه جدید ویروس کرونا سپیوستگی همه ی اجزای جهانمغز ناتوان از توجیه پیداآسیب روانی شبکه های اجتمخوشبختی چیستقبل از آغازدر هر سوراخی سر نکننور از عمق تاریکیایا تکامل هدفمند استهمه چیز در زمان مناسبموسیقی نوارتباط غیرکلامی بین انسارویا تخیل یا واقعیتتکامل جریان همیشگی خلقتاعداد بینهایت در دنیای مزبان جانسوزهدف از تکامل مغزکندر در بیماریهای التهابترجمه ای ابتدایی از اسرابخش بزرگتر کیهان ناشناختشناخت ناشناختهحقیقت خواب و رویاغیرقابل دیدن کردن مادهپختگی پس از چهل سالگي به مغز ابزار بقای برتر مادیافزایش قدرت ادراکات و حسخسته نباشی بابالووفلوکساسیناگر با مطالعه فیزیک کواندرمان های بیماری آلزایمرنیاز به آموزش مجازی دیجیهمدلی و هوش عاطفیمیدازولام در درمان تشنج از نظر علم اعصاب اراده آزروزهای بد باقی نمیماندتئوری تکامل در پیشگیری و به بالا بر ستارگان نگاه کسفرنامه سفر به بم و جنوب وقت نهيب هاي غير علمي گذششکست حتمیکی غایب شدی تا نیازمند دلتشخیص آلزایمر سالها قبل برای تمدن سازی، باید در بپرتوزایی از جسم سیاهحافظه و اطلاعات در کجاست مغز، فقط گیرندهام آر آی جدید با قدرت شگفدنیای شگفت انگیز کوانتومچگونه انتظارات بر ادراک لزوم سازگاری قانون مجازاابزار بقا از نخستین هماندرمان تشنجروشی جدید در درمان قطع نخهوش فوق العاده، هر فرد اسماپروتیلیناز تکینگی تا مغز از مغز تویتامین بی 12 در درمان دردتاثیر کلام در آیات کلام ببی نهایت در میان مرزهاسلسله مباحث هوش مصنوعیشبیه سازی سیستم های کوانکارهایی بیش از طراحی و گپتعداد کلی ذهن ها در جهان مباحث مهم حس و ادراکبرخی توجهات در ببمار پارآنها نمیخواهند دیگران راحس و ادراک قسمت 78دوچرخه در کاهش دردهای کمنقش هورمون زنانه استروژناما شما از دید خفاش کور هنگاه دوبارهمنابع انرژی از نفت و گاز ابزار بقا از نخستین هماندرمانهای بیماری پارکینسرژیم غذایی سالم و ضد التههوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز توالزارتان داروی ضد فشار تاثیر گیاه خواری بر رشد وبیماری کروتز فیلد جاکوبسوپاپ ها یا ترانزیستورهاثبت و دستکار ی حافظهصبور باشکشف مکانیسمی پیچیده در بمدل هولوگرافیک ژنرالیزهبزرگ فکر کنآیا مغز تا بزرگسالی توسعحس و ادراک قسمت هشتاد و شفواید روزه داری متناوبدژا وو یا اشنا پندارینقش روی و منیزیم در سلامتاندام حسی، درک از بخش هاینادیدنی ها بیشتر از دیدنمنابع بی نهایت انرژی در دابزار بقای موجود زنده از درک حقیقت نردبان و مسیری تو با همه چیز در پیوندیرحم مصنوعیهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز، از مغز واکسن ضد اعتیادتاثیر درجه حرارت بر عملکبیماریهای تحلیل عضلانی اسیاره ابلهانجهان ما میتواند به اندازضررهای شکر بر سلامت مغزگوش دادن بهتر از حرف زدنمرگ انتقال است یا نابود شتفکر ترکیبی در هوش مصنوعآیا احتمال دارد رویا از آحس و ادراک قسمت سی و ششمفاصله ی همیشگی تصویر سازدانش، یک انسان را ناسازگنقص در تشخیص هیجانات عامانسان عامل توقف رشد مغزنرمش های مفید در سرگیجهمنبع هوشیاری کجاست قسمت اثر مضر مصرف طولانی مدت ردردهای سال گذشته فراموش تولترودینزمان و صبرهوش مصنوعی در کامپیوترهااز دست دادن دم در پیشینیاوسواس، بیماری استتاثیر رو ح و روان بر جسمبا همه مهربان باشساهچاله ها تبخیر نمیشودجهان پر از چیزهای اسرار آعقل مجادله گرگر جان به جز تو خواهد از خمستند جهان متصلتقویت استخوان در گرو تغذآیا راهی برای رفع کم آبی خلاصه ای از مطالب همایش مفرد حساس از نظر عاطفی و بداروی جدید کنترل قند خوننه به اعدامايندگان چگونه خواهند دیدچرا در مغز انسان، فرورفتمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاختلاف خانوادگی را حل کنذهن خود را مشغول هماهنگیتوهمات و شناخت حقیقتزندگی زودگذرهوش عاطفی قسمت یازدهاستفاده از سلول های بنیاژن همه چیز نیستتاریخ همه چیز را ثبت کردهبار مغز بر دو استخوانسخن نیکو مانند درخت نیکوجهشهای مفید و ذکاوتی که دعلت خواب آلودگی بعد از خوپیموزایدمعادله ها فقط بخش خسته کنتمدن قدیمی ای در جنوب ایرآدم عاقل، وقت خودش را هدرخواص انارقلب و عقلداروی ضد جنون در درمان تینوار مغز ترجمه رخدادهای این ایده که ذرات سیاهچالنظام مثبت زندگیمنحنی که ارتباط بین معرفارتقا و تکامل سنت آفرینش رمز و رازهای ارتباط غیر کتیکاگرلور داروی ضد انعقازاویه نگاه ها یکسان نیستهوض مصنوعی زندهاصول توسعه ی یک ذهن کاملکلام، در تحولی شگفت آور بتروس جریان انرژیبحثی در مورد نقش ویتامين سردرد میگرنجریان انرژی در سیستم های عبارت های مبهم مانند انرپیام های ناشناخته بر مغز مغز و قلب در جنین موش مصنآسیب عصب پا به دنبال اعتیخوشبختی دور از رنج های مقبل از انفجار بزرگدر والنتاین کتاب بدید همنور درونایجاد احساساتهمه چیز در زمان کنونی استموسیقی هنر مایع استارتروز یا خوردگی و التهارویا حقی از طرف خداتکامل داروینی هنوز در حابقا با سازگارترین فرد اسزبان ریشه هایی شناختی اسهدف از خلقت رسیدن به ابزاکندر علیه سرطانترس و آرمان هابخش دیگری در وجود انسان هشناخت و معرفت، و نقش آن دحقیقت در علم، هرگز نهایی غار افلاطونپدیده خاموش روشن در پارکمغز ابزار برتر بقاافزایش میل جنسی با خوردن خطا در محاسبات چیزی کامللوب فرونتال یا پیشانی مغاگر تلاش انسان امروز برادرمان های بیماری اس ام ایچیز جدید را بپذیرهمراه سختی، اسانی هستمکان زمان یا حافظه زماناز نظر علم اعصاب اراده آزروزهای سختتئوری جدید، ویران کردن گبه بالاتر از ماده بیندیشسفری به آغاز کیهانشکستن مرز دور مغزکیهان خود را طراحی میکندتشخیص ایدزبرای خودآگاه بودن تو بایپرسشحافظه و اطلاعات در کجاستمغز، همه ی واقعیت را نمیبام اس و سرطاندنیایی پر از سیاهچاله چگونه به سطح بالایی از هولزوم سازگاری قانون مجازاابزار بقا از نخستین هماندرمان جدید ALSروشی جدید در درمان نابینهوش مصنوعی می تواند بر احماجرای جهل مقدساز تکینگی تا مغز از مغز تویتامین بی هفدهتاثیر کپسول نوروهرب بر ناز تکینگی تا مغز از مغز تویتامین دی گنجینه ای بزرتاثیر کپسول نوروهرب بر تبی نظمی مقدمه شناختسلطان جنگل یا صاحب ملکوتشبکه های مصنوعی مغز به درکاربرد روباتهای ريزنانوتعذیه ی ذهنمبتکران خودشکوفابرخی توصیه ها برای واکسیآنژیوگرافی از مغزحس و ادراک قسمت 82دوچرخه سواری ورزشی سبک و نقش ویتامین K در ترمیم اسامروز دانش ژنتیک هیچ ابهنگاهی بر قدرت بینایی درامنابع انرژی از نفت و گاز ابزار بقا از نخستین هماندرماندگی به دلیل عادت کررژیم غذایی ضد التهابیهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تواکنش های ناخودآگاه و تقتاثیر گیاه خواری بر رشد وبیماری گیلن باره و بیمارسوپاپ ها یا ترانزیستورهاثبت امواج الکتریکی در عصصبور باشکشف ژن جدید، می تواند گستمدل هولوگرافیک تعمیم یافبزرگ شدن مغز محدود به دورآیا همه جنایت ها نتیجه بیحس و ادراک قسمت پنجمفواید روزه داری متناوبدژاوو یا آشناپندارینقش روزه داری در سالم و جانرژی بی پایان در درون هرنادانی در قرن بیست و یکم،منابع جدید انرژیابزار بقای موجود زنده از درک دیگرانتو با باورهایت کنترل میشرحم مصنوعیهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز، از مغز واکسن علیه سرطانتاثیر درجه حرارت بر عملکبیماری، رساله ای برای سلسیاره ابلهانجهان مادی، تجلی فضا در ذهضعیف و قویگوشه بیماری اتوزومال رسسمرگ تصادفیتفکر خلا ق در برابر توهم آیا بدون ناظر هوشمند هم بحس و ادراک قسمت سیزدهمفتون های زیستیدائما بخواننقطه ی رسیدن به قلهانسانیت در هم تنیده و متصنرمش های موثر در کمردردمنبع هوشیاری کجاست قسمت اثرات فشار روحی شدیددردی که سالهاست درمان نشتومورها و التهاب مغزی عازمان واقعیت است یا توهمهوش مصنوعی در تفکر خلاق ااز روده تا مغزوسیله، فقط دعا نیستتاثیر روده بر مغزبا هوش مصنوعی خودکار روبسایه ی هوشیاریجهان پر از چیزهای جادویی عقل در جهان جدید، عجیب اسگرفتار محدودیت ها و ابعامشکل از کجاستتقویت حافظه یا هوش مصنوعآیاما مقهور قوانین فیزیکخلاصه ای از درمان های جدیفردا را نمیدانیمداروی جدید آلزایمرنه به اعدامايا اراده آزاد توهم است یچرا ذرات بنیادی معمولاً منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاختلال حرکتی مانند لرزش ذهن خالی از شلوغی افکارتوکل بر خدازندگی سلول در بدن، جدای اهوش عاطفی قسمت پنجماستفاده از سلول های بنیاژن همه چیز نیستتاریخ، اصیل نیست و ساخته بار بزرگ ایستادن بر دو پاسخن و سکوتجهشهای مفید و ذکاوتی که دعماد الدین نسیمی قربانی پیموزایدمعجزه های هر روزهتمدن پیشرفته ی پیشینیانآرام باشخواص اردهقلب یا مغزدارویی خلط آورنوار مغز در فراموشی هااین ابتدای تناقض هاستنظریه ی تکامل در درمان بیمنشأ اطلاعات و آموخته ها ارتقا یا بازگشت به قبل ازرمز گشایی از اتصالات مغزتیروفیبان موثر در سکته ی زاوسکا درمان گوشرهیچ نقطه ای مرکزی تر از ااصول سلامت کمرکلرال هیدرات برای خوابانتری فلوپرازینبحثی در مورد نقش کلسیم و سردرد میگرن در کودکانجریان انرژی در سیستم های عجول نباشپیدایش زبانمغز و هوش، برترین ابزار بآسانی موفقیتخیالپردازی نکنقبرستان ها با بوی شجاعتدر یک فراکتال هر نقطه مرکنوروفیبروماتوزایران بزرگهمه چیز، ثبت می شودمیلر فیشر نوعی نادر از گیارزش های وارونهرویاها از مغز است یا ناخوتکامل داروینی هنوز در حابقا در ازای بیماریزبان شناسی مدرن در سطح سلهر چیز با هر چیز دیگر در تکو کیو تن coQ10ترسان نیستیبخشیدن دیگران یعنی آرامششناخت حقیقت یا آرزوهای گحقیقت راستین انسان علم بغرور و علمپروژه ی ژنوم انسانیمغز از بسیاری حقایق می گرافزایش مرگ و میر سندرم کوخطا در محاسبات چیزی کامللوتیراستاماگر خواهان پیروزی هستیدرمان های جدید ALSچیزی منتظر شناخته شدنهمراهی میاستنی با برخی سمکانیک کوانتومی بی معنی از واقعیت امروز تا حقیقتروزهای سخت میگذردتا 20 سال آینده مغز شما به به جای محکوم کردن دیگران سقوط درون جاذبه ای خاص، چشگفت نیست من عاشق تو باشمکیهانِ هوشیارِ در حال یاتصویر خورشید یا خود خورشبرای رشد، باید از مسیر خطپرسش و چستجو همیشه باقی احافظه ی هوش مصنوعیمغزتان را در جوانی سیم کشام اس یا تومور؟دنیا، هیچ استچگونه باغبانی باعث کاهش لزوم عدم وابستگی به گوگل ابزار بقا از نخستین هماندرمان جدید مولتیپل میلومروشی جدید در درمان سکته مهوش مصنوعی متصل با مغزماجرای عجیب گالیلهماده ی تاریکاز تکینگی تا مغز از مغز تویروس مصنوعیتاثیر کپسول نوروهرب بر سبی هیچ می ایی و بی هیچ میرسم زنبور ، کلیدی برای وارشبکیه های مصنوعیکاربرد روباتهای ريز، در تغییرمتواضع باشبرخی درمان های Spinal Muscular Atآنان که در قله اند هرگز خحس و ادراک قسمت 87دوپامین قابل حل در آبنقش ژنتیک در درمان اختلاانفجار و توقف تکاملی نشانگاهی بر توانایی اجزاي بمنابع انرژی از نفت و گاز ابزار بقا از نخستین هماندرها بسته نیستتنها مانع در زندگی موارد رژیم غذایی ضد دردهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تواکنش به حس جدیدتاثیر گیاهخواری بر رشد و بیماری آلزایمر، استیل کوسوخت هیدروژنی پاکجلو رفتن یا عقبگردصبر لازمه ی پیروزی استکشف ارتباط جدیدی از ارتبمدل های ریز مغز مینی برینبزرگ شدن تقریبا ناگهانی آیا هوش مصنوعی می تواند نحس و ادراک قسمت پنجاهفواید زیاد دوچرخه سواریدگرگونی های نژادی و تغیینقش رژیم غذایی بر رشد و اانرژی تاریکنازوکلسینمناطق خاص زبان در مغزابزار بقای موجود زنده از درک درست از خود و هوشیاریتو باید نیکان را به دست برسم عاشق کُشی و شیوهٔ شهرهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز، از مغز واکسنی با تاثیر دوگانه اتاثیر درجه حرارت بر عملکبیمارستان هوش مصنوعیسیب یکسان و دیدگاه های متجهان مرئی و نامرئیطلوع و حقیقتگوشت خواری یا گیاه خواریمرگی وجود نداردتفاوت قند طبیعی با قند و آیا برای تولید مثل همیشه حس و ادراک قسمت ششمفروتنی معرفتیدارچیننقطه ای بود و دگر هیچ نبوانسانیت در برابر دیگراننرمشهای مهم برای تقویت عمنبع هوشیاری کجاست قسمت اثرات مفید قهوهدرس گرفتن از شکست هاتومورهای نخاعیزمان پلانکهوش مصنوعی در خدمت خلق وحاز سایه نترسیک پیام منفرد نورون مغزی تاثیر روزه داری بر سلامت با هر چیزی که نفس می کشد مسایه را اصالت دادن، جز فرجهان دارای برنامهعقل سالمگریه ی ابر، رمز طراوت باغمشکلات نخاعیتقویت سیستم ایمنیآگاهی فراتر از آگاهیخم شدن فضا-زمانفرزندان زمان خودداروی جدید ای ال اسنه بدبخت بلکه نادانايا اراده آزاد توهم است یچراروياها را به یاد نمی آمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاختلال خواب فرد را مستعد ذهن سالمتوپیراماتزندگی، مدیریت انرژیهوش عاطفی قسمت اولاستیفن هاوکینگ در مورد هژن هوش و ساختارهای حیاتی تازه های اسکیزوفرنی(جنوبار سنین ابزار هوشمندی اسخن پاک و ثابتجوانان وطنعنصر اصلی تعیین واقعیتپیچیدگی های مغزمگسمعجزه ی چشمتمدن بشری و مغز اخلاقیآرامش و دانشخواص بادامقلب دروازه ی ارتباطدارویی ضد بیش فعالی سیستنوار مغز در تشخیص بیماری این بیمار را باید چه کار نظریه ی تکامل در درمان بیمنشاء کوانتومی هوشیاری اارتوکين تراپی روشی جديد رمز پیشرفت تواضع است نه طتکنولوژی های جدید و حالتزبان فرایند تکاملی برای هیچ چیز همیشگی نیستاضطراب و ترسکم کردن کالری روشی سودمنتری فلوپرازینبحثی در مورد حقیقت فضا و سردرد میگرنی در کودکانجریان انرژی در سیستم های عدم توقف تکامل در یک انداپیر شدن حتمی نیستمغز و اخلاقآشنا پنداریخانه ی تاریکقدم زدن و حرکت دید را تغیدر کمتر از چند ماه سوش جدنورون هاي مصنوعی می توانایرادهای موجود در خلقت بهمه ی سردردها بی خطر نیستمیهمانهای ناخوانده عامل ارزش های حقیقی ارزش های غرویاهای پر رمز و حیرتی درتکامل داروینی هنوز در حابقای حقیقی در دور ماندن ازبان شناسی نوین نیازمند هر جا که جات میشه، جات نیکوچ از محیط نامناسبتزریق قیچی ژنتیکی کریسپربخشش، عقلانی یا غیر عاقلشناخت درون، شناخت بیرون؛حقیقت غیر فیزیکیغربال در زندگیپروژه ی ژنوم انسانیمغز به تنهایی برای فرهنگ افزایش سرعت پیشرفت علوم خطای ادراک کارمالوزالمعده(پانکراس)مصنوعاپل ویژن پرو در تشخیص بیمدرمان های جدید میگرنچیزی خارج از مغزهای ما نیهمراهی نوعی سردرد میگرنیمکانیزمهای دفاعی در براباز کجا آمده ام و به کجا میروش مقابله مغز با محدودیوقتی فهمیدی خطا کردی برگتا بحر یفعل ما یشابه جای تولید، بیشتر گوش کسقوط زیگزاگی یا ناگهانیشگفت انگیز بودن کیهانکیست هیداتید مغزتصویر در هم تنیدگی کوانتبرای زندگی سالم، یافتن تپرسشگری نامحدودحافظه انسان و حافظه ی هوشمغزتان را در جوانی سیمکشامواجی که به وسیله ی ماشیدندان ها را مسواک بزنید تچگونه تکامل مغزهای کنونیمقاومت به عوارض فشار خون ابزار بقا از نخستین هماندرمان جدید میگرن با انتی ريتوکسيمب در درمان ام اسهوش مصنوعی و کشف زبان هایریه زغالیهوش مصنوعی یا حماقت طبیعماده ی خالیاز تکینگی تا مغز از مغز تویروس های باستانی، مغز متاثیر کپسول نوروهرب بر سبی ذهن و بی روحسماگلوتید داروی کاهش دهنشباهت مغز و کیهانکاش شرف اجباری بود یا حتیمجموعه های پر سلولی بدن مبرخی روش های تربیتی کودکآنتی بادی منوکلونال در دحس و ادراک قسمت چهلدورترین نقطه ی قابل مشاهنقش گرمایش آب و هوا در همانفجار بزرگ پایان بوده انگاهت را بلند کنمنابع انرژی از نفت و گاز ابزار بقا از نخستین هماندرهای اسرارآمیز و پوشیدهتنها در برابر جهانراه فراری نیستهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تواکسن های شرکت فایزر آمرتاثیر انتخاب از طرف محیط بیماری الزایمرسودمندی موجودات ابزی بر جلوتر را دیدنصبر و واقعیتکشف جمجمه ای درکوه ایرهومدیون خود ناموجودبزرگترین خطایی که مردم مآیا هوش مصنوعی زندگی بشرحس و ادراک قسمت پنجاه و یفیلم کوتاه هیروشیما از هدانش قدرت استنقش رژیم غذایی در رشد و اانرژی تاریک که ما نمی تونباید صبر کرد آتش را بعد مناطق خاصی از مغز در جستجابزارهای پیشرفته ارتباط درک عمیق در حیواناتتو برای خزیدن خلق نشده ایرساناها و ابر رساناها و عهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز، از مغز وابسته به دوستی این و آن تاثیر درجه حرارت بر عملکبیندیشسیر آفرینش از روح تا مغز جهان مشارکتیطلای سیاهگیلگمش باستانی کیستمراقب خودتون و خانواده هتفاوت مغز انسان و میمون هآیا بزرگ شدن مغز فقط در دحس و ادراک قسمت شصت و هشتفروتنی و غرورداروهای مصرفی در ام اسنقطه بی بازگشتانسان، گونه ای پر از تضادچرا ماشین باید نتایج را پمنبع هوشیاری کجاست قسمت اثرات مفید روزه داریدست و پا زدن در سایه؟تومورهای ستون فقراتزمان به چه دلیل ایجاد میشهوش مصنوعی در خدمت خلق وحاز سایه بگذریک پیشنهاد خوب برای آسان تاثیر روزها، ماه ها یا سابا آتش، بازی نکن و بعد از ساخت سلول عصبی حتی پس از جهان در حال نوسان و چرخشعقلانیت بدون تغییرگربه شرودینگر و تاثیر مشمشکلات بین دو همسر و برخیتلقین اطلاعات و حافظهآپومورفین در پارکینسونخونریزی مغز در سندرم کووفرضیه ای جدید توضیح میدهداروی جدید برای میاستنی نه جنگ و نه خونریزیای نعمت من در زندگیمچراروياها را به یاد نمی آمنبع هوشیاری کجاست؟(قسماختلال در شناسایی حروف و ذهت را روی چیزهای مفید متتوانایی مغز و دیگر اجزای زندگی، مراتب هوشیاری استهوش عاطفی قسمت دهماستیفن هاوکینگ در تفسیر ژن یا نقشه توسعه مغز و نقتازه های بیماری پارکینسوباربر دیگران نباشسخت ترین حصارجوانان وطنعوامل موثر در پیدایش زباپیچیدگی های مغزی در درک زمعجزه ی علمتمدن زیر آبآرامش و سکونخواص بادام زمینیقلب روباتیکداستانها و مفاهیمی اشتبانوار مغزی روشی مهم در تشخاینکه به خاطرخودت زندگی نظریه ی تکامل در درمان بیمهمان ناخواندهارتباط میکروب روده و پاررمز بقای جهش ژنتیکیتکنولوژی و پیشرفتزبان متغیرهیچ چیز، چقدر حقیقی استاطلاع رسانی اینترنتیکمی زاویه ی دیدت را عوض کترک امروزبحثی در مورد عملکرد لوب فسردرد و علتهای آنجراحی هوشیار مغزعدم تعادل دوپامین، فقط بپیراستاممغز و اخلاقآشنا پنداریخانواده پایدارقدرت مردمدر آرزوهایت مداومت داشتهنورون های ردیاب حافظهایستادن در برابر آزادی بهمه جا خیر بکارمیوپاتی و نوار عصب و عضلهارزش حقیقی زبان قسمت اولرویای شفافتکامل داروینی هنوز در حابلندی در ذهن ما درک بلندیزبان، نشان دهنده ی سخنگو هر حرکت خمیده می شود و هر کوچک شدن مغز از نئاندرتاتسلیم ارتباط با من برتربدون پیر فلکشناسایی تاریخچه ی تکاملیحقیقت غیر قابل شناختمقالاتمغز بیش از آنچه تصور میشوافسردگی و اضطراب در بیماخطای حسلیروپریم داروی ترکیبی ضداپی ژنتیکدرمان های جدید در بیماری چیزی شبیه نور تو نیستهندسه ی پایه ایما انسانها چه اندازه نزداز کسی که یک کتاب خوانده روش های صرفه جویی در ایجاوقتی پر از گل شدی خودت را تاول کف پا و حقیقتبه خوبی های دیگران فکرکنسلول های مغزی عامل پارکیشگفت زده و حیران باشکیست کلوئید بطن سومتصویر زیبا از سلولبرخی ملاحظات در تشنج های پس از اگو یا بعد از نفسحباب های کیهانی تو در تومغط یک گیرنده استامیوتروفیک لترال اسکلروده روش موفقیتچگونه جمعیت های بزرگ شکل مقایسه رقابت و همکاریابزار بقا از نخستین هماندرمان جدید کنترل مولتیپلریواستیگمینهوش مصنوعی گوگل به کمک تشماده ای ضد التهابیاز تکینگی تا مغز از مغز تویرایش DNA جنین انسان، برتاثیر کتامین در درمان پابی سوادی در قرن 21سندرم میلر فیشرشباهت مغز با کیهان مادیکتاب گران و پرهزینه شد ولمجرم، گاهی قربانی استبرخی سلولهای عصبی در تلاآنزیم تولید انرژی در سلوحس و ادراک قسمت چهل و هفتديدن با چشم بسته در خواب نقش پیش زمینه ها و اراده انقراض را انتخاب نکنیدچالش هوشیاری و اینکه چرا منابع انرژی از نفت و گاز ابزار بقای موجود زنده از درون قفس یا بیرون از آنتنهاییراه نجاتهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تواکسن کووید 19 چیزهایی که تاثیر احتمالی عصاره تغلیبیماری ای شبیه آلزایمر و سی و سه پل اصفهانجمجمه انسان های اولیهصبر بسیار بایدکشف جدید تلسکوپ جیمز وبمدیریت اینترنت بر جنگبزرگترین درد از درون است آیا هوش ارثی دریافتی از پحس و ادراک قسمت پنجاه و دفیلمی بسیار جالب از تغییدانش محدود به ابعاد چهارنقش زنجبیل در جلوگیری از انرژی خلا ممکن استنبرو و انرژی مداوممنبع نور واقعی و ثابت، حقابزارهای بقا از نخستین هدرگیری قلب در بیماری ویرتو تغییر و تحولیرستگاری محدود به یک راه نهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکامل تا مغز از مغز تا وابستگی یعنی قلادهتاثیر درجه حرارت بر عملکبیهوش کردن در جراحی و بیمسیستم تخلیه ی مغز بینشی نجهان معناطوفان فقر و گرسنگی و بی سگیاه بی عقل به سوی نور میمراحل ارتقای پله پله کیهتفاوت ها و تمایزها کلید بآیا تکامل و تغییرات ژنتیحس و ادراک قسمت شصت و دوفرگشت و تکامل تصادفی محض داروهای ام اسنمیتوان با بیرون انداختنانعطاف پذیری مکانیسمی علچرا مردم با زندگی میجنگنمنبع هوشیاری کجاست قسمت53اثرات مضر ماری جوانادست کردن در گوشتوهم فضای خالیزمان شگفت انگیزهوش مصنوعی درمانگر کامپیاز علم جز اندکی به شما دایک آلل ژنتیکی که از نئاندتاثیر روغن رزماری استنشابا تعمق در اسرار ابدیت و ساخت شبکه عصبی مصنوعی با جهان در حال ایجاد و ارتقاعقیده ی بی عملگزیده ای از وبینار یا کنفمشکلات روانپزشکی پس از ستلاش ها برای کشف منابع جدآپومورفین در پارکینسونخونریزی مغزی کشندهفساد اقتصادی سیتماتیک درداروی جدید برای کاهش وزننه روش تقویت مغزای همه ی وجود منچراغ های متفاوت و نور یکسمنبع هوشیاری کجاست؟(قسماختلال در شناسایی حروف و ذخیره ی شگفت انگیز اطلاعتوانایی یک فرد، برای تغیزندان ذهنیهوش عاطفی قسمت دوماستخوان های کشف شده، ممکژن ضد آلزایمرتازه های درمان ام اسبارداری بدون رحمسخت ترین کار، شناخت خود اجواب دانشمند سوال کننده عوامل ایجاد لغت انسانی و پیوند قلب خوک، به فرد دچامعجزه ی علم در کنترل کرونتمدنی قدیمی در شمال خلیج آرامش عقلخواص شکلات تلخقلب را نشکندخالت در ساختار ژنهانوار مغز، مفید و بی خطراینکه خانواده ات سالم بانظریه ی ریسمانمهندسی ژنتیک در حال تلاش ارتباط ماده و انرژیرمز جهانتکنولوژی جدید که سلول هازبان مشترک ژنتیکی موجوداهیچ وقت خودت را محدود به اطلاعات حسی ما از جهان، چکمالگرایی دشمن پیشرفتترکیب آمار و ژنتیکبحثی درباره هوش و تفاوتهسردرد به دلیل مصرف زیاد مجراحی گردن همیشه برای دیعدم درکپیشینیان انسان از هفت میمغز و سیر تکامل ان دلیلی آشناپنداری چیستخاویار گیاهیقدرت و شناخت حقیقتدر آسمان هدیه های نادیدننوروپلاستیسیتی چیستاکنون را با همه ی نقص هایهمیشه چیزی برای تنهایی دمیوتونیک دیستروفیارزش حقیقی زبان قسمت دومروان سالمتکامل زبانبلوغ چیستزبان، وسیله شناسایی محیطهرچیز با یک تاب تبدیل به کوچکی قلبتسلیم شدن از نورون شروع مبدون بار گذشتهشناسایی سلول های ایمنی احقیقت، آن چیزی نیست که جلتاثیر ویتامین دی بر بیمامغز برای فراموشی بیشتر کافسردگی و ساختار مغزخطر آلودگی هوالیس دگرامفتامین یا ویاسابتدا سخت ترین استدرمان های جدید سرطاننکاتی در مورد تشنجهندسه ی رایج کیهانما انسانها چه اندازه نزداز آغاز خلقت تا نگاه انساروش های عملی برای رفع کمروقتی تو از یاد گرفتن باز تابوهای ذهنیبه خودت مغرور نشوسلول های بنیادیشگفتی های نقشه ی ژنتیکیکپسول ژری لاکتتصویر زیبای اصفهانبرخی مرزهای اخلاق و علوم آلودگی هوا چالش قرن جدیدحباب هایی تو در تونفرت، اسیب به خود استامید نیکو داشته باش تا آندهن، بزرگترین سرمایهچگونه جمعیت های بزرگ شکل مقابله ی منطقی با اعتراضابزار بقا از نخستین هماندرمان جدید ام اسابزار بقا از نخستین هماندرمان جدید ای ال اس، توفرریاضیات یک حس جدید استهوش مصنوعی گوگل به کمک تشماده، چیزی نیستاز تکینگی تا مغز از مغز تویشن پروتاثیر گیاه خواری بر رشد وبی شرمیسندرم کووید طولانیتغییر الگوی رشد مغزی با زشباهت های ریشه ای چند بیمکتاب زیست شناسی باورمحل درک احساسات روحانیبرخی سيناپسها طی تکامل و آواز خواندن در قفس، نشانحس و ادراک قسمت چهل و هشتدی متیل فومارات(زادیوا)(نقش پیشرفته ی سلول های بنانواع سکته های مغزیچالش هوشیاری و اینکه چرا منابع انرژی از نفت و گاز ابزار بقای موجود زنده از درون و بیرون، جدای از هم تنهایی رمز نوآوری استراه های جدید برای قضاوت رهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تواکسن کرونا و گشودن پنجرتاثیر بینش و انتظارات فربیماری ای شبیه ام اس مولتسیلی محکم محیط زیست بر انجنین مصنوعیصد قدح، نفتاده بشکستکشیدن مادی روشی برای جلومداخله ی زیانبار انسانبسیاری از مجرمان، خودشانآیا هوش سریعی که بدون احسحس و ادراک قسمت پنجاه و سفیروز نادریدانش بی نهایتنقش زبان در سلطه و قدرت اانرژِی برای ایجاد اضطرابچت جی پی تیمنبع هوشیاری کجاست قسمت ابزارهای بقا ازنخستین همدرگیری مغز در بیماری کویتو جهانی هستی که خودش را رشته نوروایمونولوژی و نقهوش مصنوعی از عروسک تا کماز تکامل تا مغز، از مغز تواسطه ها د رمسیر ایجاد مغتاثیر درجه حرارت بر عملکبیهوشی در بیماران دچار اسیستم تعادلی بدنجهان معکوسطوفان بیداریگیاه خواری و گوشت خوار کدمرز مرگ و زندگی کجاستتفاوت ها را به رسمیت بشناآیا جنین انسان، هوشمندی حس و ادراک قسمت شصت و ششفراموش کارها باهوش تر هسداروهای تغییر دهنده ی سینمیتوان بر سیاه سیاه نوشاهرام مصر از شگفتی های جهچرا مغز انسان سه هزار سالمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسماجزای پر سلولی بدن انسان دست آسمانتوهم فضای خالی یا توهم فضزمان، واقعی نیستهوش مصنوعی درخدمت خلق وحازدواج های بین گونه ای، ریک جهش ممکن است ذهن انسانتاثیر رژیم گیاه خواری بر با خودت نجنگساخت شبکه عصبی با الفبای جهان ریز و درشتعلم و ادراک فقط مشاهده ی گزارش یک مورد جالب لخته ومشکلات روانپزشکی در عقب تلاش های جدید در ALSآب زندگی است قسمت چهارمخواندن ، یکی از شستشو دهنفشار و قدرتداروی جدید برای ای ال اسچه زیاد است بر من که در ایای آنکه نامش درمان و یادشنزاع ها بیهوده استمنبع هوشیاری کجاست؟(قسماختلالات مخچهذره ی معین یا ابری از الکتوازن مهمتر از فعالیت زیزونیسومایدهوش عاطفی قسمت سوماستروژن مانند سپر زنان دژنها نقشه ایجاد ابزار هوتاسف بار است انسان، حق خوبازگشایی مجدد مطب دکتر سسختی ها رفتنی استجواب سنگ اندازیعواملی که برای ظهور لغت اپیوند مدفوعمعجزه در هر لحظه زندگیتمرکز و مدیتیشنآرامش(سکوت) stillness و تکاپوخواص شگفت هویجقوی تر باشدر موج، راز خلقت نهفته اسنوار مغز، ترجمه ی فعالیت این، فقط راه توستنظریه تکامل در درمان بیممهندسی بدنارتباط متقابل با همه ی حیرمز جهان خاصیت فراکتالتکنولوژی جدید که سلول هازبان چهار حرفی حیات زمینهیچ کاری نکردن به معنی چیاطلاعاتی عمومی در مورد مکمردردترکیب حیوان و انسانبحثی درباره هوش و تفاوتهسردرد تنشنجستجوی متن و تصویر به صورعدالت برای من یا برای همهپیشرفت های باور نکردنی دمغز کوانتومیآشتی بهتر استخار و گلقدرت کنترل خوددر آستانه ی موج پنجم کووینوروز مبارکاکوییفلکسهمیشه چشمی مراقب و نگهبامیگرن و پروتئین مرتبط با ارزش حقیقی زبان قسمت سومروبات ها قول میدهندتکامل زبانبلعیدن ستاره توسط سیاهچازدودن نقص از هوش مصنوعیهز ذره، یک دنیاستکوچکترین چیز یک معجزه استست نوار عصب و عضلهبدون زمان، ماده ای وجود نشهر زیرزمینی در ژاپن براپروژه ی علمی پیوند مغز ساحقایق ممکن و غیر ممکنصفحه اصلیمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟اقلیت خلاقخطر حقیقی، خود انسان استلا اکراه فی الدینابتدایی که در ذهن دانشمندرمان های رایج ام اسچگونه مولکول های دی ان ایهندسه بنیادینما اکنون میدانیم فضا خالاز انفجار بزرگ تا انفجار روش هایی برای کم کردن اضطوقتی خودت را در آینه دیدیتاثیر فکر بر سلامتبه خودت نگاه کنسلول های بنیادی منابع و اشگفتی های زنبور عسلکامپیوتر سایبورگتصویربرداری فضاپیمای آمبرخی نکات از گاید لاین پرآلودگی هوا و ویروس کروناحد و مرزها توهم ذهن ماستنقاشی هایی با بوی گذشته یامید نجاتدو ویژگی انتزاع و قدرت تجچگونه حافظه را قویتر کنیمقابله با کرونا با علم اسملاحظه های اخلاقی دربارهابزار بقا از نخستین هماندرمان جدید سرطانریتوکسیمابهوش مصنوعی الفاگوماده، چیزی بیش از یک خلا از تکینگی تا مغز از مغز تواقعیت فیزیکی، تابعی از تاثیر گیاه خواری بر رشد وبی عدالتی در توزیع واکسن سندرم گیلن باره به دنبال تغییر خود یا تغییر دیگراشباهت کیهان و مغزکتاب طبیعت در قالب هندسهمحل درک احساسات روحانی دبرداشت مغز ما از گذر زمانآینه در اینهحس و ادراک قسمت چهل و دومALS نگاهی کامل بر بیماری ودین اجبارینقش آتش در رسیدن انسان بهانیس بی کسانچالش هوشیاری و اینکه چرا منابع انرژی از نفت و گاز ابزار بقای موجود زنده از درون آشفته ی تو و ظاهر خنتنبیه چقدر موثر استراه های جدید برای قضاوت رهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تواکسن کرونا از حقیقت تاتتاثیر ترکیبات استاتین (سبیماری اسپینال ماسکولار سینوریپا داروی ترکیبی ضدجنگ هفتاد و دو ملت همه را صداقتکشتن عقیده ممکن نیستمدارک ژنتیکی چگونه انسانبسیاری از بیماری های جدیآیا هشیاری کوانتومی وجودحس و ادراک قسمت پنجاه و شفیزیک مولکولها و ذرات در دانشمندان موفق به بازگردنقش زبان در سلطه و قدرت اانسولینچت جی پی تیمنبع هوشیاری کجاست قسمت ابزارهای بقای موجود زندهدرگیری مغز در بیماران مبتو جدای از کیهان نیستیرشد مغز فرایندی پیچیده اهوش مصنوعی از عروسک تا کماز تکامل تا مغز، از مغز توبینار اساتید نورولوژی دتاثیر درجه حرارت بر عملکبیوگرافیسیستم دفاعی بدن علیه مغز جهان هوشمندطوفان زیباییگیرنده باید سازگار با پیمرز بین انسان و حیوان کجاتفاوت های بین زن و مرد فقآیا جهان ذهن و افکار ما محس و ادراک سی و هفتمفراموشی همیشه هم بد نیستداروهای ضد بیماری ام اس ونمای موفقیتاولویت بندی ها کجاستچرا مغزهای ما ارتقا یافت منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاجزایی ناشناخته در شکل گدست بالای دستتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)زمزمه ات مانده در گوشمهوش مصنوعی ساخته هوش طبیاسکلت خارجی در درمان اختیک رژیم غذایی جدید، می توتاثیر رژیم گیاه خواری بر با خدا باشساختن آیندهجهان شگفت انگیزعلم و روحگشایش دروازه جدیدی از طرمشاهده گر جدای از شیء مشاتلاش های جدید در درمان فرآب زندگی است قسمت هفتمخواندن، دوست روزهای سختفشار روحی، همیشه بد نیست داروی جدید برای دیابتنه عدم مطلق بلکه عدم با قای جان جان بی تن مرونزاع بین جهل و علم رو به پمنبع هوشیاری کجاست؟(قسماختلالات حرکتی در انسانذرات کوانتومی زیر اتمی قتوت زیاد بخوریدزونا به وسیله ویروس ابله هوش عاطفی قسمت ششماسرار آفرینش در موجژنها ، مغز و ارادهتبدیل پلاستیک به کربن و سبازگشت از آثار به سوی خداسختی در بلند شدن از روی صجوسازی مدرنعوارض ازدواج و بچه دار شدپیوند مدفوع در درمان بیممعرفی مورد نادر بیماری گتمرکز بر هدفآزمون تجربی، راهی برای رخواص عجیب لوبیاقیچی ژنتیکیدر میان تاریکی و روشنایینوار عصب و عضلهاینترنت بدون فیلتر ماهوانظریه تکامل در درمان بیممهربانی، شرط موفقیتارتباط چاقی و کاهش قدرت برنگ کردن، حقیقت نیستتکینگیزبان نیاز تکاملی استهیچ کس مانند تو نگاه نمیکاطلاعاتی عمومی در مورد مکمردرد ناشی از تنگی کاناترازودونبحثی درباره هوش و تفاوتهسردرد سکه ایجستجوی هوشیاری در مغز ماعسل طبیعی موثر در کنترل بپیشرفت های جدید علوم اعصمغز آیندگان چگونه است ؟آغاز فرایند دانستنخارق العاده و استثنایی بقدرت انسان در نگاه به ابعدر برابر حقایق جدیدنوروز یا روز پایانیهمیشه اطمینان تو بر خدا بمیگرن و خوابارزش خود را چگونه میشناسروبات های ریز در درمان بیتکامل زبان انسان از پیشیبنی عباس، ننگی بر تاریخسفر فقط مادی نیستهزینه ای که برای اندیشیدکووید نوزده و خطر بیماری تست کم هزینه ی بزاق برای بر کسی اعتماد نکن مگر اینشواهدی از نوع جدیدی از حاپروانه ی آسمانیحل مشکلسوالات پزشکیمغز بزرگ چالش است یا منفعاقیانوس نادانیخطر را بپذیرلاموژین داروی ضد اوتیسم؟ابتذال با شعار دیندرمان های علامتی در ام اسچگونه میتوان با قانون جنهندسه در پایه ی همه ی واکما از اینجا نخواهیم رفتاز بار خود بکاه تا پرواز روش هایی برای جلوگیری از وقتی خورشید هست شمع به کاتاثیر مشاهده بر واقعیت ببه دنبال رستگاری باشسلول های بدن تو پیر نیستنشانس یا نتیجه ی تلاشکاهش میل جنسی در ام استصور ما ازمشکلات و واقعیبرخی نرمش ها برای درد زانآلودگی هوا و پارکینسونحریص نباشچقدر به چشم اعتماد کنیمامید یا ناامیدی؟نگاه من، نگاه تو و یا حقیامید جدید بر آسیب نخاعینگاه مادی غیر علمی استملاحظات بیهوشی قبل از جرابزار بقا از نخستین هماندرمان جدید سرطانریسپریدونهوش مصنوعی اکنون می تواناز تکینگی تا مغز از مغز تواقعیت چند سویهتاثیر گیاه خواری بر رشد وبیمار 101 ساله، مبتلا به سسندرم پیریفورمیستغییر دیگران یا تغییر خوشباهت زیاد بین سلول هاي عکتاب، سفری به تاریخمحدودیت چقدر موثر استبرداشتت از جهان رو زیاد آیندهحس و ادراک قسمت چهل و سومNVG 291دین، اجباری نیستنقش انتخاب از طرف محیط، نانگشت ماشه ایچالش هوشیاری و اینکه چرا منابع انرژی از نفت و گاز ابزار بقای موجود زنده از دروغ نگو به خصوص به خودتتهدیدهای هوش مصنوعیراه پیروزی در زندگی چیستهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تواکسن کرونا ساخته شده توتاثیر تغذیه بر سلامت روابیماری اضطراب عمومیسیگار عامل افزایش مرگ ومجنگ و تصور از جنگصدای بم با فرکانس پایین، گل خاردار، زیباستمروری بر تشنج و درمان هایبسیاری از بیماری های جدیآیا واکنش های یاد گرفته وحس و ادراک قسمت بیست و چهفیزیک هوشیاریدانشمندان نورون مصنوعی سنقش سجده بر عملکرد مغزانسولین هوشمندنتایج نادانی و جهلمنبع هوشیاری کجاست قسمت ابزارهای بقای از نخستین درگیری مغزی در سندرم کووتو دی ان ای خاص ميتوکندريرشد مغز علت تمایل انسان بهوش مصنوعی از عروسک تا کماز تکامل تا مغز، از مغز توجود قبل از ناظر هوشمندتاثیر درجه حرارت بر عملکبیوگرافیسکوت و نیستیجهان هوشیارطولانی ترین شبگالکانزوماب، دارویی جدیمرز جدید جستجو و اکتشاف، تفاوت های تکاملی در مغز وآیا جهش های ژنتیکی، ویروحس و ادراک- قسمت پنجاه و فراموشی و مسیر روحانیداروهای ضد تشنج با توضیح نمایش تک نفرهاولین قدم شناخت نقص های خچرا ویروس کرونای دلتا وامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاحیای بینایی نسبی یک بیمدستورالعمل مرکز کنترل بیتوهم چیستزنان باهوش ترهوش مصنوعی، کیفیت فریب ماسکار، لگوی هوشمندیکی از علل محدودیت مغز امتاثیر رژیم گیاه خواری بر با طبیعت بازی نکنساختن آینده، بهترین روش جهان شگفت انگیز و بی زمانعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهپل جویی اصفهانمشاهده آینده از روی مشاهتلاش های جدید در درمان سرآب زندگی است قسمت اولخواب زمستانی سلول های سرفضا و ذهن بازداروی جدید ضد فشار خوننهایت معرفت و شناخت درک عایمونوگلوبولین وریدی IVIgنزاع بین علم و نادانی رو منبع هوشیاری کجاست؟(قسماختلالات صحبت کردن در انذرات کوانتومی زیر اتمی قتوسعه هوش مصنوعی قادر اسزیان غذاهای پرچربهوش عاطفی بیشتر در زناناسرار بازسازی اندام هاژنهای مشترک بین انسان و وتبدیل تراکت صوتی مصنوعی بازگشت به ریشه های تکاملسدسازی روش مناسب برای مقجامعه ی آسمانیعید نوروز مبارکپیوند مغز و سر و چالشهای معرفت و شناختتمرکز بر امروزآزمون ذهنی گربه ی شرودینخود جسم و یا تصویرقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصدر مانهای کمر دردنوار عصب و عضلهاینترنت، حقیقت جامعه ی فنظریه تکامل در درمان بیمموفقیت هوش مصنوعی در امتارتباط هوش ساختار مغز و ژرنگین کمانتکامل فردی یا اجتماعیزبان و کلمه حتی برای کسانهیچ کس حقیقت را درون مغز اعتقاد اشتباه، نتیجه ی نکمردرد و علل آنترازودونبحثی درباره هوش و تفاوتهسردرد عروقی میگرنحفره در مغزعشق به هفت مرتبه ی شناختیپیشرفت در عقل است یا ظواهمغز اندامی تشنه ی انرژی اآغاز فصل سرما و دوباره تکخبر مهم تلسکوپ هابلقدرت ذهندر جراحی کمر عجله نکنیدنورالژیهمیشه به آنچه داری، خوشنمیگرن و روزه داریاز فرد ایستا و متعصب بگذرروبات کیانتکامل ساختار رگهای مغزی به قفس های سیاهت ننازسفر نامه سفر به بم و جنوب هزینه سنگین انسان در ازاکودک هشت ساله لازم است آدتست آر ان اس دز میاستنی گبرلیتیونشواهدی از دنیسوان(شبه نئپرواز از نیویورک تا لوس آحلقه های اسرارآمیزپیامهای کاربرانمغز بزرگ چالشهای پیش روالکترومغناطیس شنوایی و هخطرات هوش مصنوعیلایو دوم دکتر سید سلمان فابداع دی ان ای بزرگترین ددرمان ژنتیکی برای نوآوریچگونه مغز ما، موسیقی را پهندسه زبانِ زمان استما اشیا را آنطور که هستنداز بحث های کنونی در ویروسروش هایی ساده برای کاهش اوقتی ریشه ها عمیقند از چیتاثیر نگاه ناظر هوشیار ببه زودی شبکه مغزی به جای سلول بنیادی و ای ال اسشانس یا تلاشکاهش مرگ و میر ناشی از ابتصور از زمان و مکانبرخی نرمش ها برای زانوآلزایمرحرکات چشم، ترجمه کننده ی نقش قهوه در سلامتیامید درمان کرونا با هماننگاه محدود و تک جانبه، مشممانتین یا آلزیکسا یا ابابزار بقا از نخستین هماندرمان دارویی سرطان رحم بریسدیپلام تنها داروی تایهوش مصنوعی از عروسک های باز تکینگی تا مغز از مغز تواقعیت چیستتاثیر گیاه خواری بر رشد وبیمار مرکز تنفس سلولیسندرم پیریفورمیستغییر دادن ژنها آیا روزی شباهت زیاد بین سلول هاي عکتابخانهمحدودیت های حافظه و حافظبررسي علل احتمالي تغيير آینده ی انسان در فراتر ازحس و ادراک قسمت نهمفقر داده ها در هوش مصنوعیدیوار همه اش توهم بودنقش اتصالات بین سلولهای انگشت نگاری مغز نشان میدچالش های ایستادن بر دو پامنابع انرژی از نفت و گاز ابزار بقای موجود زنده از دریا آرام نخواهد شد کشتی تو یک معجزه ایراه انسان شدن، راه رفتن وهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تواکسن آلزایمرتاثیر حرکات چشم بر امواج بیماری بیش فعالیسیاهچاله هاجنگ داده هاصرع و درمان های آنگل درون گلدانمرکز هوشیاری، روح یا بدن بشکه ای که ته نداره پر نمآیا یک، وجود داردحس و ادراک قسمت بیست و یکفیزیک و هوشیاریدانشمندان یک فرضیه رادیکنقش غذاها و موجودات درياانسان قدیم در شبه جزیره عنجات در اعتماد به خودمنبع هوشیاری کجاست قسمت ابزارهای دفاعی و بقای مودرگیری مغزی در سندرم کووتو در میانه ی جهان نیستی رشد در سختی استهوش مصنوعی از عروسک تا کماز تکامل تا مغز، از مغز توراپامیل در بارداریتاثیر درجه حرارت بر عملکبیان ژن های اسکیزوفرنی دسکوت، پر از صداجهان های بسیار دیگرطی یکصد هزار سال اخیر هرچگام کوچک ولی تاثیرگذارمرزهای حقیقی یا مرزهای تتفاوت های زبانی سرمنشا تآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجحس و ادراک- قسمت بیست و پفراموشی آرمانداروی فامپیریدین یا نورلچند نرمش مفید برای کمردراولین مورد PML به دنبال تکچرا یک ساعت، 60 دقیقه و یک منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاحیای بینایی نسبی یک بیمدغدغه نتیجه ی نادانی استتوهم و خیالزنجیرها را ما باید پاره کهوش مصنوعی، اتفاقات و تحاساس انسان اندیشه و باور یافته های نوین علوم پرده تاثیر رژیم گیاهخواری بر بالای هر دستی، دستی هستساختار فراکتال وجود و ذهجهانی که نه با یک رخداد و علم به ما کمک میکند تا موپل خواجو اصفهانمشاهدات آمیخته با اشتباهتلاش های جدید شرکت نورالآب زندگی است قسمت دومخواب سالم عامل سلامتیفضای قلب منبع نبوغ استداروی جدید ضد میگرننهایت در بی نهایتایمپلانت مغزینزاع بین علم و جهل رو به پمنبع هوشیاری کجاست؟(قسماختلالات عضلانی ژنتیکذرات کوانتومی زیر اتمی قتوسعه برخی شغل ها با هوش زیباترین چیز در پیر شدنهوش عاطفی در زنان بیشتر ااصفهان زیباژنهای هوش ، کدامندتبدیل سلولهای محافط به سبازخورد یا فیدبکسرنوشتجاودانگی مصنوعیعامل کلیدی در کنترل کارآپیوند اندام از حیوانات بمغز فکر میکند مرگ برای دیتمساح حد واسط میان مغز کوآزمون ذهنی گربه شرودینگرخودآگاهی و هوشیاريقانون مندی نقشه ژنتیکی مدر محل کار ارزش خودت را بنوار عصب و عضلهایندرالنعناعموفقیت در تفکر استارتباط پیوسته ی جهانرهبر حقیقیتکامل مادی تا ابزار هوشمزبان و بیان نتیجه ساختماهیچ اندر هیچاعتماد به خودکمردرد با پوشیدن کفش مناتراشه مغز بدون واسطه ی دبحثی درباره هوش و تفاوتهسرطان کمیت گراییحق انتخابعشق درونی به یگانگی خلقتپیشرفت ذهن در خلاقیت استمغز انسان ایا طبیعتا تماآغاز مبهم آفرینشخدا موجود استقدرت شناختی انسان، محدوداکسی توسین و تکامل پیش ادر درمان بیماری مولتیپل نورالژی تریژمینالهمیشه داناتر از ما وجود دمیگرن سردردی ژنتیکی که باز مخالفت بشنوروح و آب حیاتتکامل شناخت انسان با کشفبه مغز خزندگان خودت اجازسفر به مریخ در 39 روزهزاران سال چشم های بینا وکودک ایرانی که هوش او از تشنچ پانایوتوپولوس تشنج برنامه و ساختار پیچیده مشیر و دوغ بادامپروتئین های ساده ی ابتداحمله ویروس کرونا به مغزسایتهای دیگرمغز بزرگ و فعال یا مغز کوالکتروتاکسی(گرایش و حرکدفاع از پیامبرلازم است هیچ کاری نکنیدابزار هوش در حال ارتقا ازدرمان کارتی سل و تومور مغچگونه مغز پیش انسان یا همهندسه، نمایشی از حقیقتما به جهان های متفاوت خوداز تلسکوپ گالیله تا تلسکروش جدید تولید برقوقتی شروع به بیدار شدن میتاثیر نگاه و مشاهده ناظر به زیر پای خود نگاه نکن بسلول بنیادی در درمان ایدشاهکار قرنکاهش التهاب ناشی از بیماتصاویر زیبای رعد و برقبرخی نرمش های گردنآملودیپین داروی ضد فشار حرکت چرخشی و دائمی کیهاندو بیماری روانی خود بزرگ نقش مهاجرت در توسعه نسل ادو بار در هفته ماهی مصرف نقش میدان مغناطیسی زمین امیدهای جدید برای بازیابنگاه کلی نگرمن و وجود توهمیابزار بقا از نخستین هماندرمان زخم دیابتی با تکنوریشه های مشترک همه ی موجوهوش مصنوعی از عروسک های باز تکینگی تا مغز از مغز تواقعیت چیستتاثیر گیاه خواری بر رشد وبیماری لبر و نابینایی آنسندرم پای بی قرارتغییر زودتر اتصالات مغزیشجاعت و ترسکجای مغز مسئول پردازش تجمحدودیت درک انسانبررسی مغز با امواج مادون آینده ی علم و فیزیک در60 ثحس و ادراک قسمت چهارمفلج نخاعی با الکترودهای دیوار، از ابتدا توهم بودنقش تیروئید در تکامل مغزانتقال ماده و انرژیچالش کمبود اندام برای پیمنابع انرژی از نفت و گاز ابزار بقای موجود زنده از دریای خداتو یک جهان در مغز خودت هسراه بی شکستهوش مصنوعی از عروسک بازی از تکینگی تا مغز از مغز تواکسن ایرانی کرونا تولیدتاثیر دوپامین و سروتونینبیماری تی تی پیسیاهچاله های فضایی منابعجنبه های موجی واقعیتضایعه ی شبکه لومبوساکرالگل زندگیمرکز حافظه کجاستبشریت از یک پدر و مادر نیآیا کیهان می تواند یک شبیحس و ادراک قسمت بیست و دوفیزیک آگاهیدانشمندان ژنی از مغز انسنقش غذاها و موجودات درياانسان میوه ی تکاملنجات در راستگوییمنبع هوشیاری کجاست قسمت ابعاد و نیازهای تکاملیدرگیری اعصاب به علت میتوتوقف؛ شکسترشد، رسیدن به یک هدف نیستهوش مصنوعی از عروسک تا کماز تکامل تا مغز، از مغز تورزش هوازی مرتب خیلی به قتاثیر درجه حرارت بر عملکبیان حقیقتسکوت، در برابر گزافه گویجهان هایی در جهان دیگرطیف انسفالیت، گیلن باره گامی در درمان بیماریهای مزایای شکلات تلخ برای سلتفاوت ایستایی و تکاپوآیا خداباوری محصول تکاملحس و ادراک- قسمت شصت و چهفرایند پیچیده ی خونرسانیداروی لیراگلوتیدچند جهانیاولین مورد پیوند سر در انچرا پس از بیدار شدن از خومنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاحتیاط در ورزش زانو در خاذهن ما از در هم شکستن منبتوهم وجودزندگی فعال و مثبت روند آلهوش احساسیاستفاده از مغز، وزن را کمیاد گرفتن مداومتاثیر رژِیم غذایی بر میگبالاترین هدف از دولتساختار شبکه های مغزی ثابجهانی که از یک منبع، تغذیعلم بدون توقفپلاسمای غالبمطالبه ی حق خودتلاش هایی در بیماران قطع آب زندگی است قسمت سومخواب سالم عامل سلامتی و یفضای خالی ای وجود نداردداروی جدید ضد الزایمرنهادینه سازی فرهنگ اختلاایمپلانت مغزی و کنترل دو نسبیت عام از زبان دکتر برمنبع هوشیاری کجاست؟(قسماختراع جدید اینترنت کوانرفلکس وتری با توضیح دکتر توصیه های سازمان بهداشت زیباترین چیز در افزایش سهوش عاطفی در زنان بیشتر ااصل بازخوردژنهای حاکم بر انسان و انستبر را برداربازسازي مغز و نخاع چالشی سریع دویدن مهم نیستجایی برای یاد گرفتن باقی عادت همیشه خوب نیستپیوند اندام حیوانات به امغز قلبتنفس هوازی و میتوکندریآزادی در چیستخودآگاهی و هوشیاريقانون گذاری و تکاملدر چه مرحله ای از خواب ، رنوار عصب و عضلهایپیداکرینهفت چیز که عملکرد مغز تو مولکول ضد پیریارتباط انسانی، محدود به روی و منیزیم در تقویت استتکامل مداومزبان و بیان، در سایه پیشرهیچگاه از فشار و شکست نترکنفرانس تشنج هتل کوثر اصتراشه ها روی مغزبحثی درباره احساسات متفاسرعت فکر کردن چگونه استحقیقت قربانی نزاع بین بی عشق، شلوغ کردن نیستپیشرفتی مستقل از ابزار همغز انسان برای ایجاد تمدإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَخدا نور آسمان ها و زمین اقدرت عشقاکسکاربازپین در درمان تشدر دعواها چه میکنی؟نوزاد ناشنوای متولد شده،همیشه راهی هستمیگرن شدید قابل درمان اساز نخستین همانند سازها تروح در جهانی دیگر استتکامل، نتیجه ی برنامه ریبه نقاش بنگرسفر به درون سفری زیباهستي مادي ای که ما کوچکترکودکان مهاجرتشنج چیستبرنامه ی مسلط ژنها در اختشیشه ی بازالتی و سیلیکونپروتز چشمحمایت از طبیعتمغز بزرگترین مصرف کننده الکترودهای کاشتنیدفاع در برابر تغییر ساختلبخند بزن شاید صبح فردا زابزار بقا از نخستین هماندرمان پوکی استخوانچگونه هموساپينس بر زمین هنر فراموشیما با کمک مغز خود مختاريماز تلسکوپ گالیله تا تلسکویتنام نوعی کرونا ویروس تاثیر نگاه انسان بر رفتابه سیاهی عادت نکنیمسلول بنیادین از مخاط بینشاهکار شش گوشکاهش حافظه هرچند فرایندیتصادف یا قوانین ناشناختهبرخی یونها و مولکول های مآموزش نوین زبانحس متفاوت