ارتباط شگفت انگیز مغز انسان و فیزیک کوانتوم

کسی نمی داند هوشیاری چیست و چگونه عمل می کند! کسی مکانیک کوانتوم را هم نمی فهمد. آیا ممکن است اینها همه تصادفی باشد؟ نمی توانم مشکل حقیقی را مشخص کنم زیرا تصور میکنم معماي حقیقی ای وجود ندارد ولی من تاکید نمیکنم که معمای حقیقی ای وجود ندارد این چیزی است که ریچارد فاینمان درباره معماها و تفاوت ها در مکانیک کوانتوم- که دانشمندان فیزیک برای توصیف کوچکترین چیزها در کیهان به کار می برند- بیان می کند ولی او شاید درباره معمای بی حاصل و مشابه هم سخن میگوید و آن معماي هوشیاری است!

برخی دانشمندان، اعتقاد دارند که ما در عمل می فهمیم هوشیاری و خودآگاهی چیست یا فقط توهم است، ولی ديگر دانشمندانی هستند که احساس می کنند ما اساسا درک نمی کنیم هوشیاری از کجا آمد.

معمای هوشیاری ابدی، برخی پژوهشگران را به اینجا کشانده است تا از فیزیک کوانتوم بخواهند آن را تشریح کند ولی این اندیشه، همیشه با شک پاسخ داده می شود و این شگفت انگیز نیست؛ زیرا حکیمانه نیست که یکی از معماها با معمای دیگر حل شود!

ولی واضح است که اين افکار، ابلهانه و از روي دلخواه نیست. یکی از دلایلی که عقل را شگفت ترین چیز براي فیزیک دان ها می کند، آن است که در نظریه کوانتوم ابتدایی اسیر می شود. فقط این، نیست بلکه مورد انتظار است که کامپیوترهای کوانتومی بتوانند چیزهایی را ایجاد کنند که برای کامپیوترهای عادی انجام آن ممکن نیست و این ما را تذکر می دهد که مغزهای ما می توانند چیزهایی را انجام دهند که از قدرت هوش مصنوعی، بسیار فراتر می رود.

مکانیک کوانتوم برترین نظریه برای توصیف عام هستي در سطح اتم و ذرات کوچک تر از اتم است و شاید خصوصیت مشهورتر در ابهام آن، این حقیقت باشد که در آزمایش کوانتومی، بر اساس انتخاب ما یا عدم انتخاب ما در روشهاي اندازه گیری، ممکن است برخی خصوصیت های اتم های مربوطه تغییر کند. وقتی نخستین پرچمداران مکانیک کوانتوم، تاثیر فرد جستجو کننده یا مراقب را بر نتایج آزمایشات دیدند بسیار شگفت زده شدند و به نظر رسید که فرض اساسی موجود در پیدایش جهان را از بین می برد که بدون توجه به نگاه ما جهانی در بیرون وجود دارد و وقتی روشي که جهان رفتار میکند، متوقف به کیفیت نگاه ما به آن است پس واقعیت دقیقا به چه معنی است؟

و برخی از این پژوهشگران احساس کردند، مجبورند این نتیجه را بگیرند که قرارداد جهان، فقط توهم است و باید هوشیاری، نقشی فعال را در نظریه کوانتوم داشته باشد. اما از نظر دیگران این مطلب، معنی خاصی ندارد.

بدون شک اینشتاین یک بار احتجاج کرد و آن زمانی بود که گفت من تا وقتی به یک ماه نگاه نکنم نتيجه نمی گیرم، قمری وجود دارد. و امروز برخی فیزیک دان ها شک می کنند که آیا هوشیاری بر مکانیک کوانتوم، تاثیر دارد یا نه.

در حقیقت احتمال دارد هوشیاری به دلیل فیزیک کوانتوم ایجاد شده باشد. تا جایی که اعتقاد دارند نظریه کوانتوم برای فهم کیفیت عمل مغز به صورت کامل، ضروری است و مشابه اجسام کوانتومی ای است که میتواند یک لحظه در دو مکان وجود داشته باشد، پس مغز کوانتومی می تواند همزمان دو نوع از افکار تبادلی را حمل کند. این افکار، تخمینی است و روشن شده است که فیزیک کوانتوم، نقشی اساسي در سطح عمل مغز و بر عمل آن، ندارد.

پس چیز دیگری وجود ندارد و این احتمالات، نشان میدهد چگونه نظریه شگفت انگیز کوانتوم ما را وادار میکند، فکر کنیم.

مشهورترین تاثیر عقل بر مکانیک کوانتوم در آزمایش دوشکاف، نمایان می شود: تصور کن بخشی از شعاع نورانی، بر پرده ای بتابد که دو شکاف نزدیک به هم و موازی دارد. بخشی از نور از دو شکاف می گذرد و بر پرده دیگر، برخورد می کند. میتوان نور را به عنوان نوعی از موج تصور کرد و وقتی موج ها از دو شکاف می گذرند، می توانند با هم تداخل کند. وقتی قله های موج همزمان باشند همدیگر را تقویت می کنند در حالي که اگر قله با کف موج نور، همزمان باشد همدیگر را محو می کنند و به این در هم رفتن موجی، پراش یا انکسار می گویند(diffraction)و سلسله ای متناوب از نوارهای تاریک و روشن بر پرده پشتی شکل می گيرد . واین، در زمانی است که موج های نور یا همدیگر را تقویت کنند یا همدیگر را محو بسازند. و قابل فهم است که این خصوصیت از خصوصیت های رفتار موج، از دویست سال قبل یعنی قبل از پیدایش نظریه کوانتوم بوده است. و میتوان این آزمایش دوشکاف را همچنین بر ذرات کوانتومی دیگر مانند الکترون ها اجرا کرد که ذراتی کوچک و باردار و از اجزای تشکیل دهنده اتم هستند. آنچه باعث جدال می شوند اینکه این ذرات میتوانند رفتاری مانند موج نشان دهند و این یعنی میتوانند وقتی دسته ای از الکترون ها از طریق دو شکاف بگذرد و تولید الگوی تداخل کند، در معرض انکسار یا پراش قرار گیرد.

اکنون، تصور کن ذرات کوانتومی از طریق شکاف ها یکی پس از دیگری میگذرد و نیز یکی پس از دیگری بر پرده، نمایش داده می شود و چیز ديگري هم در مسیر، وجود ندارد تا با هر ذره در طول مسیر خود تداخل کند. با اين همه، الگوی ذراتی که در گذر زمان با هم تراکم می کنند از تداخل، پرده برمی دارد. به نظر می رسد هر ذره از هر دو شکاف به صورت همزمان می گذرد و با خودش تداخل میکند و این حالت انباشته شدن بر هم(superposition)نامیده می شود.

این حقیقتا چیزی شگفت انگیز است.

اگر کسی را درون یا بیرون از یکی از شکاف ها قرار دهیم می توانیم کشف کنیم آیا ذره ای معین، از طریق شکاف می گذرد یا نه ولی در این حالت، تداخل و در هم رفتن، از بین می رود!

خیلی ساده! در زمان بررسی مسیر ذرات- حتی اگر این مراقبت، فشاری بر حرکت ذرات وارد نکند- ما نتیجه را تغییر می دهیم!

فیزيک دانی به نام پاسکال جوردن که با استاد کوانتوم نیلز بور در کپنهاگ در دهه بیستم قرن گذشته، کار میکرد، میگوید: توجه ما- بر اساس آنچه میتوان اندازه گیری کرد- فشاری را بر ذره وارد نمی کند و آن را به سمتی نمی راند. بلکه آن را تولید می کند! ما ذرات کوانتومی را وادار میکنیم موضعی مشخص بگیرند!

به عبارت دیگر ما نتایج اندازه گیری ها را خودمان تولید می کنیم.

اگر امر اینگونه است، به نظر می رسد واقعیت وضع شده، فقط یک سراب است و وقتی طبیعت، بر اساس اینکه آن را نگاه کنیم یا نکنیم، رفتار خود را تغییر می دهد شگفت انگیزتر هم می شود.

می توانیم بکوشيم طبیعت را در کشف قصد نیت آن، بفريبيم! برای این کار میتوانیم مشخص کنیم ذرات، در زمان گذر از طریق این دو شکاف چه مسیری دارند ولی به مجرد اينکه بخواهد از شکاف عبور میکنند، لازم است تصمیم بگیرد از یکی از شکاف ها یا هر دوی آنها بگذرد.

آزمایش در سال 1960، از طرف فیزیک دان آمریکایی جان ویلر مطرح شد و به آن، آزمایش انتخاب تاخیری گفته شد و در دوره هاي بعدی تکرار شد و تکنیک های هوشمند براي اندازه گيری، بر مسیر ذرات کوانتومی، به صورت عام و ذرات نور به نام فتون ها به طور خاص، به کار گرفته شد و این پس از آن بود که انتخاب می شد مسیری واحد یا ترکیبی از هر دو را انتخاب کند. بور به صورت قابل اعتمادی پیشگویی کرد و بیان نمود، تفاوتی بین تاخیر اندازه گیری یا عدم تاخیر، وجود ندارد.

تا زمانی که ما مسیر فتون را پیش از ثبت آن، به شکل نهایی در زمان رسیدن آن به بیننده مشخص کنیم ما پدیده انکسار یا پراش را از دست می دهیم! گویا طبیعت می فهمید ما فقط نگاه نکرده ایم بلکه حتی برای نگاه کردن، نقشه هم ریخته ایم!

در این آزمایش هرگاه مسیر ذره کوانتومی را کشف کنیم مجموعه مسیرهای ممکن به یک حالت شناخته شده، فرو میریزد.

بیشتر از این، آزمایش انتخاب زود و سریع و نه تاخيري است یعنی انجام توجه- که از اندازه گیری شروع و نتیجه می شود- می تواند بیشتر از هر جنبش فیزیکی، باعث فروریختن شود.

ولی آیا این،يعني فروریختن حقیقی رخ نمي دهد، مگر در زمانی- که نتیجه اندازه گیری به هوشیاری ما برسد؟

فیزیک دان مجارستانی یگین وینگر در دهه سی، به اين احتمال اعتراف کرده است و می گوید: بیان می شود، توصیف کوانتومی اشیا، تحت تاثیر کپی هایی است که وارد هوشیاری می شود و ایمان به خود، به صورت منطقی همراه با مکانیک کوانتوم کنونی است. ویلر اعتقاد دارد که وجود موجودات زنده توانا برای مشاهده، - آنچه را در گذشته بوده- تغییر داده است و حوادث کوانتومی قبلی را به یک تاریخ قابل لمس، تبدیل کرده است. او می گوید: ما در تکامل کیهان از زمان ابتدای آن، شریک بوده ایم و این، یعنی ما در کیهانی مشارکتي، زندگی می کنیم تا امروز فیزیک دان ها بر روشی بهتر برای تفسیر این آزمون های کوانتومی توافق نکرده اند ولی دشوار است از آنچه بر آن مترتب است یعنی نوعی ارتباط بین هوشیاری با مکانیک کوانوم، دوری کنیم.

در ابتدای دهه هشتاد، فیزیک دان انگلیسی روگر پنروز مطرح کرد که ارتباط، در جهت دیگری عمل کرده است. شاید مکانیک کوانتوم مشارکتی در خوآگاهی و هوشیاری ما داشته باشد؛ چه هوشیاری بر مکانیک کوانتوم تاثیر بگذارد یا نه. و پنروز می پرسد اگر ساختارهایی مولکولی، در مغزهای ما باشد و بتواند حالت خود را در پاسخ به یک حادثه کوانتومی تغییر دهد، چه می شود؟ و آیا این ترکیبات می تواند حالت بر هم فرو رفتن کوانتومی را کاملا مانند رفتار ذرات در آزمایش دوشکاف، بنا سازد؟ و آیا در روش هایی- که تحریک سلول های عصبی برای ارتباط، از طریق پيام های الکتریکی انجام می شود- در هم رفتن کوانتومی (quantum superimposition) رخ میدهد؟ پنروز می گوید توانایی ما برای حمل حالات ذهنی ناموافق از نظر ظاهری، خطای در ادراک، نيست و این، تاثیر حقیقی فیزیک کوانتوم است.

در نتیجه به نظر میرسد، مغز انسان می تواند با فرایند های معرفتی ای تعامل کند- که همچنان بسیار فراتر از قدرت های تجهیزات کامپیوتری عددی است. شاید بتوانیم حتی وظیفه محاسبه ای را انجام دهیم- که از طریق تجهیزات کامپیوترهای عادی و بر اساس منطق عددی کلاسیک، اجرای آن ممکن نیست. پنروز برای اولین بار، در کتاب خود در سال 1989 با عنوان عقل جدید امپراتور “the emperor’s new mind” فرض کرد که مکانیک کوانتوم بر ادراک بشری تاثیر می گذارد به گونه ای که پنروز تصور میکند فروریختن تداخل کوانتومی و محو در هم فرورفتن کوانتومی فرایندی حقیقی و فرایندی فیزیکی مانند انفجار شديد باشد و این پدیده را (orch-or)(orchestrated objective reduction) کاهش واقعي هماهنگ شده نامید.اندیشه
orch-or)
سبب شد پنروز بفهمد جاذبه مسؤول عدم آشکار شدن تاثیر مکانیک کوانتوم بر موارد روزانه مانند ستارگان و سیارات است. او اعتقاد دارد که در هم رفتن کوانتومی (quantum superimposition)، در اشيايي که حجم آن، بزرگتر از ذرات است امکان ندارد.

زیرا تاثیر جاذبه آن، لازم ميکند دو حالت زمان-مکان با هم در جایی نباشند.پنروز این تفکر را در همراهی با پزشک آمریکایی استوارت هامروف، پیشرفت و توسعه داد به گونه ای که در کتاب خودسایه های عقلدر سال 1994، مطرح کرد ساختارهایی که در درک کوانتومی شرکت دارد، از پروتيين هایی به نام ميکروتوبول تشکیل مي شود و این ميکروتوبول ها در بیشتر سلول های ما از جمله سلول های عصبی مغزی وجود دارد و پنروز و هامروف، استدلال کردند جنبش های این ميکروتوبول ها ممکن است بر اساس اصل در هم رفتن کوانتومی (quantum superimposition)، باشد ولی دلیلی بر آن نیست.

اشاره شده است که اندیشه در هم رفتن کوانتومی (quantum superimposition) ميکروتوبول ها، بر اساس آزمونهایی در سال 2013 تایید شده است ولی در واقع این پژوهش ها به آثار کوانتومی اشاره نکرده است. علاوه بر آن، بیشتر پژوهشگران اعتقاد دارند اندیشه orch-or بر اساس پژوهشی- که در سال 2000 انجام شد- از نظرها دور شد.

فیزیک دانی به نام مارک تيگمارک بیان کرد، در هم رفتن کوانتومی (quantum superimposition) مولکول های دخیل در ارسال پیام های عصبي، امکان ندارد حتی در بخشی از زمان لازم بر رسیدن این پیام ها به مکان خاصی ادامه یابد. تاثیر های کوانتومی مانند در هم رفتن کوانتومی (quantum superimposition)، با اصلی به نام جداسازی ارتباط کوانتومی(decoherence) به سادگی از بین ميرود و این، به واکنش ذرات کوانتومی با منطقه اطراف- که از طریق آن، خصوصیات کوانتومی از مجموعه محو میشود- باز می گردد. انتظار می رود جدا شدن ارتباط کوانتومی در محیط های مرطوب و گرم، مانند سلول زنده بسیار سریع شود. پیام های عصبی، پالس هاي الکتریکی است که از عبور ذرات باردار از غشای سلولهای عصبی ایجاد می شود. اگر یکی از این ذرات در، در هم رفتن کوانتومی (quantum superimposition)، باشد و با سلول های عصبی برخورد کند، لازم است آنطور کهتيگمارکمي گويد در کمتر از میلیارد ميليارد صدم ثانیه از بین برود و این کار، حداقل ده هزار تریلیون بار تکرار میشود تا زمانی که سلول های عصبی پیام را خالی کند. نتیجه آنکه شک وابهام زیادی در مورد اندیشه تاثیر مکانیک کوانتومی بر مغز وجود دارد، ولی پنروز به این دلایل توجهی نمیکند و فرضیه(orch-or) را مطرح میسازد. به رغم بیان تيگمارکدر مورد جداکردن بسیار سریع ارتباط کوانتومی در سلول ها، محققان دیگری آثار کوانتومی را در سلول های زنده دیده اند.

دلایلی اشاره میکند نظام بیولوژیک، در جوانب مختلفی از اصول مکانيک کوانتوم بهره میبرد. به عنوان نمونه، فرایند ساختن با نور است و تاثیرات کوانتومی در تبدیل اشعه خورشید به کربوهيدرات ها در فرایند فتوسنتز نقش دارد. دانشمندان همچنین دیدند پرندگان مهاجر، قطب نمای کوانتومی مخصوصی دارند که به آنها اجازه استفاده از ميدان مغناطيسي زمين و هوانوردي را میدهد و احساس بویایی در انسان هم بر اساس یکی از مهمترین خصوصیات فیزیک کوانتوم انجام می شود.

علاوه براینها، به ناچار باید پذیرفت مغز از حیله های کوانتومی استفاده میکند و برهانهایی کاملا متفاوت وجود دارد.

فیزیک دانی به نام ماتيو فیشر از دانشگاه کالیفرنیا مقاله ای را در سال 2015 منتشر کرد و مطرح کرد مغز مولکولهايي دارد که میتواند، در هم رفتن کوانتومی (quantum superimposition) را به شکلی درست، حفظ کند و به شکل مشخص، هسته های ذرات فسفر این توانایی را دارد. ذرات فسفر در همه جا درون سلول ها هستند و معمولا شکل يونی آن، با چهار مولکول اکسیژن ترکیب می شود. این یون ها واحد اساسی نیرو درون سلول ها هستند. بخش بزرگی ازنیروی سلول، در مولکول هایی به نام ATP ، ذخیره می شود که زنجیره هایی تشکیل شده از سه مجموعه از فسفات است و مرتبط با مولکول ساختاری است و در زمان قطع شدن یکی از مجموعه های فسفات، نیروی سلول آزاد میشود تا استفاده شود. سلول ها مکانیسم هایی مولکولی برای جمع کردن یون های فسفات در مجموعه دارد و بار دیگر، آن را می شکنند. فیشر نقشه ای را طرح کرد که میشد در آن، دو بخش از یون های فسفات را در نوع خاصی از در هم رفتن کوانتومی، به نام همبستگي كوانتومي (entangled state) قرار داد. هسته هاي فسفر خاصيت كوانتومي دارد که چرخش دوکی کوانتومی (spin) خوانده می شود و آن را تا حدی مشابه مغناطیس کوچک با قطب هایی میکند که به جهت های معینی اشاره دارد.

در حالت در هم فرورفتن؛ لرزش دوکی یا اسپین یکی از هسته های فسفر بر اساس دیگر هسته ها است به عبارت دیگر حالت های همبستگی حقیقتا حالت های در هم فرورفتن کوانتومی است که بیشتر از یک ذره کوانتومی واحد را در بر می گیرد.

فیشر می گوید رفتار مکانیکی کوانتومی چرخش دوکی این هسته ها می تواند در دوره های طولانی ای- که توسط بشر قابل ملاحظه است- به شکل معقولی در برابر جداسازی ارتباط، مقاومت کند. او با تیگمارک، اتفاق نظر دارد که جنبش های کوانتومی به شدت ازمحیط، تاثیر می پذیرد همانطور که پنروز و هامیروف تصور کردند و جداسازی همبستگی، تقریبا به صورت فوری حاصل می شود ولی چرخش دوکی کوانتومی هسته ها به شدت با محیط خود واکنش نشان نمی دهد. به رغم اینها رفتار کوانتومی، در چرخش دوکی کوانتومی هسته های فسفر، مصون از جداسازي همبستگی است.

فیشر می گوید وقتی ذرات فسفر در ساختاری بزرگتر به بنام مولکول های پوسنر قرار داده شود، چنین چیزی رخ می دهد. و اینها مجموعه ای تشکیل شده از شش یون فسفات است که با نه یون کلسیم ارتباط دارد و نشانه هایی بر امکان پذیر بودن وجود این مولکول ها در سلول های زنده هست به رغم آنکه اکنون دلیل قاطعی ندارد.

فیشر می گوید چرخش دوکی کوانتومی فسفر در برابر جدا شدن همبستگی یک روز یا تقریبا یک روز حتی در سلول های زنده مقاومت می کند و این، یعنی میتواند بر چگونگی عمل مغز تاثیر بگذارد. این نظر مطرح است که مولکول های پوسنر میتواند از طرف سلول های عصبی، بلعیده شود. و مولوکول های پوسنر هر طور در داخل باشند، می توانند سلول های عصبی را تحریک کنند تا پیامی را از طریق جدا سازی و آزاد کردن یون های کلسیم، به سلول دیگر برساند. و به دلیل همبستگی در مولکول های پوسنر دو تا از این پیام ها به نوبه خود به عنوان نوعی از همبستگی کوانتومی افکار با هم مرتبط میشود. فیشر می گوید: پس پردازش های کوانتومی دارای چرخش دوکی کوانتومی هسته ای، در عمل در مغز وجود دارد و اين امری بسیار شایع خواهد بود و در هر زمان رخ میدهد.

فیشر اولا وقتی شروع به تفکر در بیماران عقلی میکند، به اين نتیجه ميرسد زیرا می گوید: وقتی پیش از سه تا چهار سال قبل تصمیم گرفتم کشف کنم چگونه یون لیتیم میتواند مانند این تاثیر بزرگ را در درمان بیماران عقلی داشته باشد در شیمی زیستی مغز وارد شدم.

چون دوای لیتیم به مقدار وسیع در درمان اختلال دو قطبی استفاده میشود. این دارو عمل میکند ولی کسی نمی داند دقیقا چگونه عمل می کند. فیشر درباره تفسیر کوانتومی بحث نمیکند ولی پس از آن، مقاله ای پژوهشی را ارائه کرد که نشان میداد داروی لیتیوم تاثیرات مختلفی بر رفتار موش ها دارد که بر اساس لیتیوم مورد استفاده است. در نگاه اول این از ناحیه شیمیایی، شگفت انگیز است که نظیرهای مختلف واجب است به صورت تقریبا مطابق با هم، رفتار کنند پس وقتی لیتیوم به عنوان درمانی سنتی استفاده شده است باید روی موارد مشابه، همان تاثیر را داشته باشد ولی فیشر فهمید هسته ذرات مشابه لیتیوم، متفاوت است و ممکن است نقشی مختلف داشته باشد و این خاصیت کوانتومی به روش عمل دوای لیتیوم تاثیر می گذارد. برای نمونه اگر لیتیوم به جای کلسیم در مولکول های پوستر جایگزین شود چرخش دوکی کوانتومی لیتیوم بر چرخش دوکی کوانتومی ذرات فسفر تاثیر می گذارد و در نتیجه در همراهی با همبستگی کوانتومی آن وارد می شود.

اگر این مطلب درست باشد به تفسیر آنچه لیتیوم در درمان بیماری دو قطبی به کار میبرد، کمک میکند.

در این مرحله طرح فیشر بیشتر از نظری قابل توجه، نیست ولی راه های بسیاری هست که میتوان درستی آن را آزمود و از این فکر شروع میشود که چرخش دوکی کوانتومی فسفر در مولکل های پوسنر، میتواند همبستگی کوانتومی را در دوره های طولانی حفظ کند و این چیزی است که فیشر بعدا به آن می پردازد.

به رغم اینها او در این بیان محتاط است و افکار قبلی درباره هوشیاری و ادراک کوانتومی، در بهترین حالات با هم برخورد دارد.

فیزیک دان ها، بیشتر آرزوی آنها این است که هوشیاری و مغز بتواند دور از نظریه کوانتوم باقی بماند و شاید بر عکس هم باشد و بعد از همه اینها حتی نمی دانیم هوشیاری چیست و نظریه ای برای توصف آن هم نیست. نتیجه اینکه فیزیک دان ها غالبا همین که عبارت کوانتوم و هوشیاری در یک جمله بیان میشود، احساس ناتوانی می کنند.

این اندیشه تاریخی طولانی دارد و این از زمانی است که تاثیر ناظر و عقل در مکانیک کوانتوم در نخستین روزها مطرح شد و انکار ارتباط بین هوشیاری و مکانیک کوانوم بسیار سخت است. در سال 2016 آدریان کینت از دانشگاه کمبریج که یکي از محترم ترین فیلسوفان کوانتومی است، پیشگویی کرد هوشیاری، رفتار نظام کوانتومی را به روشی پیچیده تغییر داده است ولی میتوان آن را کشف کرد. کینت در مورد این اندیشه بسیار هشدار داد و اعتراف کرد: در اصول، دلیلی قانع کننده براي اعتقاد به اینکه نظریه کوانتوم، نظریه درستی است- که می خواهد براي نظریه هوشیاری دستورسازی کند- وجود ندارد و نمي تواند کامل بيان کند ارتباطی مشترک بین معماهاي نظریه کوانتوم، با معماهاي هوشیاری هست. ولی او می گوید تفسیر همه خصوصیاتی- که هوشیاری، بر اساس فیزیک کلاسیک و قبل از نظریه کوانتوم دارد- دشوار است.

یکی از سوالات حیرت انگیز به صورت خاص، آن است که چگونه عقل های هوشیار ما می تواند احساسات یگانه ای در نوع خود مانند رنگ قرمز یا بوی گوشت ترد و سرخ شده خوک را تجربه کند؟ با چشم پوشی از افرادی- که از ناتوانی های چشمی رنج می برند- همه رنگ قرمز را می شناسیم ولی وسیله ای برای رساندن احساس نداریم و هیچ چیزی در فیزیک نیست که به ما بگوید چه چیزی، بر اساس آن، وجود دارد. احساسات از این نوع، کوالیا یا کیفیت های قابل حس (qualia)نامیده می شود. ما آنها را اینگونه تصور می کنیم که از خصوصیات یگانه در همه جای جهان هستند ولی در حقیقت اینها فقط نتایج هوشیاری ما هستند و این امر، تفسیرش دشوار است.

کینت می گوید هر زنجیره از افکار درباره ارتباط هوشیاری با فیزیک منجر به معمایی بی نتیجه می شود و این، چیزی است که او را وادار کرد، این اندیشه را مطرح کند که ما میتوانیم پیشرفت در فهم معمای تکامل هوشیاری را به دست بیاوریم و این، در صورتی است که فرض کنیم هوشیاری، احتمالات کوانتومی را تغییر مي
میدهد هرچند بسیار اندک باشد.

به عبات دیگر، عقل ممکن است به شکل حقیقی بر نتایج اندازه گیری، تاثیر بگذارد. دقیقا مشخص نیست چه چیزی حقیقی است ولی این فرصت هست که همه حقایق ممکن و قابل به دست آوردن از طرف مکانیک کوانتوم، همان مراقبتی باشد که در واقعیت به روشی انجام می دهیم؛ به گونه ای که میتوان آن را پیشگویی کرد.

کینت می گوید: 15% ایمان دارم که چیزی در هوشیاری، به صورت مشخص سبب انحرافات در نظریه کوانتوم میشود و شاید از طریق تجربی، طی 50 سال آینده کشف شود و اگر چنین چیزی رخ دهد، این نظر ما را درباره همه فیزیک و عقل، تغییر خواهد داد و این فرصت، باید کشف شود.

این، فقط راه توستتعویض دارو در تشنجسفرنامه سفر به بم و جنوب کاهش دوپامین عامل بیماریمخچه تاثیر گذار بر حافظهارتباط چاقی و کاهش قدرت بشیشه ی بازالتی و سیلیکونآلزایمرحس چشایی و بویاییاطلاع رسانی اینترنتیدو ویژگی انتزاع و قدرت تجنقش حفاظتی مولکول جدید دفلج خواب چیستام اس و سرطانچالش هوشیاری و اینکه چرا بحثی در مورد نقش کلسیم و درمان جدید سرطانتنهاییمنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی از عروسک بازی روشی جدید در درمان سکته مواقعیت تقویت شدهتاثیر گیاه خواری بر رشد واکوییفلکستغییرات تکاملی سر انسان سلاح و راهزنیکرونا چه بر سر مغز می آورمرگ چیستارزش خود را چگونه میشناسشاید گوشی و چشمی، آماده شآواز خواندن در قفس، نشانحس و ادراک قسمت نوزدهمبلعیدن ستاره توسط سیاهچادین، اجباری نیستنقش غذاها و موجودات دريافاکسیبتاما شما از دید خفاش کور هچت جی پی تیبخشیدن دیگران یعنی آرامشدرون آشفته ی تو و ظاهر خنتو تغییر و تحولیمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی رژیم غذایی ضد التهابیواکسن سرطانتاثیر درجه حرارت بر عملکابداع دی ان ای بزرگترین دجهان قابل مشاهده بخش کوچسوپاپ ها یا ترانزیستورهاگلوله ی ساچمه ایمسمومیت دانش آموزان، قمااز بار خود بکاه تا پرواز شرکت نورالینک ویدیویی ازآیا هوش ارثی دریافتی از پحس و ادراک قسمت بیست و سوبه خودت نگاه کندانشمندان نورون مصنوعی سچند جهانیفراتر از دیوارهای باوراندام حسی، درک از بخش هایچرا مغز انسان سه هزار سالبرای خودآگاه بودن تو بایدرگیری مغز در بیماری کویتومورهای ستون فقراتمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی در خدمت خلق وحرحم مصنوعیوزن حقیقی معرفت و شناختتاثیر روده بر مغزابزار بقا از نخستین همانجهان پیوستهسیاهچاله، سیاه خالص یا پگامی در درمان بیماریهای مطالعه ای بیان میکند اهداز تکینگی تا مغز از مغز تضایعه ی عروقی مخچهآیا بزرگ شدن مغز فقط در دحسن یوسف باغچه ی منبی سوادی در قرن 21داروهای ضد تشنج با توضیح نهادینه سازی فرهنگ اختلاقفس را بشکنانسان عامل توقف رشد مغزنزاع ها بیهوده استبرخی توجهات در ببمار پاردست کردن در گوشتوانایی مغز و دیگر اجزای منبع هوشیاری در کجاست؟ قهوش عاطفی قسمت اولزمان واقعیت است یا توهمیادآوری خواب و رویاتاریخ، اصیل نیست و ساخته ابزار بقای موجود زنده از سکته ی چشمیجهش های ژنتیکی غیر تصادفپل خواجو اصفهانمغز مانند تلفن استاز تکینگی تا مغز از مغز تطبیعت موجی جهانآگاهی فراتر از آگاهیخواب سالم عامل سلامتیبیماری الزایمرداروی جدید برای دیابتنوار عصب و عضلهقانونمندی و محدودیت عالماوکرلیزوماب داروی جدید شنظریه ی ریسمان و هوشیاریبزرگ فکر کنذهن سالمتکنولوژی های جدید و حالتمولتیپل اسکلروز در زنان هوض مصنوعی زندهزندگی زمینی امروز بیش از کلمات بلند نه صدای بلندتروس جریان انرژیابزارهای بقای از نخستین سادیسم یا لذت از آزار دادجبران از دست رفته هاپیوند مغز و سر و چالشهای خواص عجیب لوبیامغز انسان برای شادمانی طاز تکامل تا مغز، از مغز تعلم در حال توسعهآرام باشبیندیشدر میان تاریکی و روشنایینوزاد ناشنوای متولد شده،قطار پیشرفتهمیشه چیزی برای تنهایی دتفکر ترکیبی در هوش مصنوعرمز پیشرفت تواضع است نه طهدف یکسان، در مسیرهای متتکامل داروینی هنوز در حامیاستنی گراویس بدون آنتیترجمه ی فعالیت های عضله بزیست، مرز افق رویداد هستکنگره بین المللی سردرد داحیای بینایی نسبی یک بیمسریعترین کامپیوتر موجودپیشرفت های باور نکردنی دحقیقت انسانخارق العاده و استثنایی بمغز حریص برای خون، کلید تعادت همیشه خوب نیستآسیب عصب پا به دنبال اعتیچگونه میتوان با قانون جنبا هوش مصنوعی خودکار روبدر برابر حقایق جدیدتقلید از طبیعتلرزش دست ها و گردن و سر ETهندسه ی رایج کیهانرویاها از مغز است یا ناخووفور و فراوانیتا 20 سال آینده مغز شما به ما با کمک مغز خود مختاريمای آنکه نامش درمان و یادشتشویق خواندن به کودکانزبان جانسوزکودکان گذشته به آینده فکماشین های دارای روحاختلالات صحبت کردن در انسطح آگاهی، رخدادهای زندگپرواز از نیویورک تا لوس آحافظه میتواند بزرگترین داستیفن هاوکینگ در تفسیر خطر حقیقی، خود انسان استنقش محیط زندگی و مهاجرت دعشق، شلوغ کردن نیستافزایش میل جنسی با خوردن نگاه محدود و تک جانبه، مشبار بزرگ ایستادن بر دو پادرمان های علامتی در ام استمایل زیاد به خوردن بستنمن بی من، بهتر یاد میگیرمهوش مصنوعی یا حماقت طبیعروزهای سخت میگذردویتامین کا در سبزیجاتتاثیر کپسول نوروهرب بر تویتامین بی 12 در درمان دردتاثیر کپسول نوروهرب بر ساینترنت بدون فیلتر ماهواتعیین پیش آگهی آسیب به عصسفری به آغاز کیهانکاهش سن بیولوژیکی، تنها مخاطب قرار دادن مردم، کاارتباط هوش ساختار مغز و ژشکل های متفاوت پروتئین هآلزایمر در جوانانحس و ادراک (قسمت اول )اطلاعات حسی ما از جهان، چدو بیماری روانی خود بزرگ نقش حیاتی تلومر دی ان آ دفلج دوطرفه عصب 6 چشمام اس یا تومور؟چالش های ایستادن بر دو پابحثی در مورد حقیقت فضا و درمان جدید سرطانتنهایی رمز نوآوری استمنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی از عروسک بازی ريتوکسيمب در درمان ام اسواقعیت خلا و وجود و درک متاثیر گیاهخواری بر رشد و اکسی توسین و تکامل پیش اتغذیه بر ژنها تاثیر داردسلسله مباحث هوش مصنوعیکریستال هامرگ و میر پنهاناز فرد ایستا و متعصب بگذرشاید درست نباشدآینه در اینهحس و ادراک قسمت هفتمبنی عباس، ننگی بر تاریخدیوار همه اش توهم بودنقش غذاها در کاهش دردهای فاجعه ی جهل مقدسامروز دانش ژنتیک هیچ ابهنتایج نادانی و جهلبخشش، عقلانی یا غیر عاقلدروغ نگو به خصوص به خودتتو جهانی هستی که خودش را منبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی رژیم غذایی ضد دردواکسن سرطانتاثیر درجه حرارت بر عملکابزار هوش در حال ارتقا ازجهان موازی و حجاب هاسوپاپ ها یا ترانزیستورهاگلوئونمسیر دشوار تکامل و ارتقااز بحث های کنونی در ویروسشربت رب انارآیا هوش سریعی که بدون احسحس و ادراک قسمت بیستمبه دنبال رستگاری باشدانشمندان یک فرضیه رادیکچند جهانیفرار در فرار از میزبان، دانرژی بی پایان در درون هرچرا مغزهای ما ارتقا یافت برای رشد، باید از مسیر خطدرگیری مغز در بیماران مبتوهم فضای خالیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی در خدمت خلق وحرسم عاشق کُشی و شیوهٔ شهروزوز گوشتاثیر روزه داری بر سلامت ابزار بقا از نخستین همانجهان پیوستهسیاره ی ابلهانگامی در درمان بیماریهای معمای اخلاقی قطاراز تکینگی تا مغز از مغز تضایعات در عصب زیر زبانیآیا تکامل و تغییرات ژنتیحساسیت روانی متفاوتبی شرمیداروی فامپیریدین یا نورلچهار میلیارد سال تکامل بقله برای دیدن نه برای به انسانیت در هم تنیده و متصنزاع بین جهل و علم رو به پبرخی توصیه ها برای واکسیدست آسمانتوانایی یک فرد، برای تغیمنبع هوشیاری در کجاست؟(قهوش عاطفی قسمت دهمزمان پلانکیاری خدا نزدیک استتازه های اسکیزوفرنی(جنوابزار بقای موجود زنده از سال 2025 سال بین المللی علمجهش های بیماری زا، معمولپلاسمای غالبمغز مادران و کودکان در زماز تکینگی تا مغز از مغز تطبیعت بر اساس هماهنگیآپومورفین در پارکینسونخواب سالم عامل سلامتی و یبیماری ای شبیه آلزایمر و داروی جدید ضد فشار خوننوار عصب و عضله مهم در تشقارچ بی مغز در خدمت موجودايندگان چگونه خواهند دیدنظریه تکامل در درمان بیمبزرگ شدن مغز محدود به دورذهت را روی چیزهای مفید متتکنولوژی و پیشرفتمواد کوانتومی جدید، ممکنهیچ نقطه ای مرکزی تر از ازندگی زودگذرکلوزاپین داروی ضد جنونتری فلوپرازینابزارهای دفاعی و بقای موسازگاری با محیط بین اجزاجدا کردن ناخالصی هاخود جسم و یا تصویرمغز انسان رو به کوچک تر شاز تکامل تا مغز، از مغز تعلم راهی برای اندیشیدن اآرامش و دانشبیهوش کردن در جراحی و بیمدر مانهای کمر دردنوسانات کوانتومی منبع ماقطره قطرههمیشه چشمی مراقب و نگهباتفکر خلا ق در برابر توهم رمز امید، بی نیازی از مردهدف از تکامل مغزتکامل داروینی هنوز در حامیاستنی گراویس در جوانانترجمه ای ابتدایی از اسرازاویه نگاه ها یکسان نیستکنترل همجوشی هسته ای با هاحیای بینایی نسبی یک بیمسرکه انگبین عسلی مفید برپیشرفت های جدید علوم اعصحقیقت اشیاازدواج های بین گونه ای، رخبر مهم تلسکوپ هابلمغز در تنهایی آسیب میبینعادت کن از بالا نگاه کنیآسانی موفقیتچگونه مغز ما، موسیقی را پبا هر چیزی که نفس می کشد مدر جراحی کمر عجله نکنیدتقویت مغز با ورزشلرزش عضله یا فاسیکولاسیوهندسه بنیادینرویاهای پر رمز و حیرتی دروقاحت و تمسخر دیگرانتا بحر یفعل ما یشاما بخشی از این جهان مرتبطای جان جان بی تن مروتشخیص ژنتیکی آتروفی های زبان ریشه هایی شناختی اسکودکان خود را مشابه خود تماشین دانشاختلالات عضلانی ژنتیکسعی کن به حدی محدود نشویپروتئین های ساده ی ابتداحافظه های کاذباستخوان های کشف شده، ممکخطر را بپذیرنقش مرکز تنفس سلولی در بیعصب حقوق نورولووافزایش مرگ و میر سندرم کونگاه کلی نگربار سنین ابزار هوشمندی ادرمان ژنتیکی برای نوآوریتمایز یا کشف یگانگیمننژیتهوش مصنوعی گوگل به کمک تشروش مقابله مغز با محدودیروش های صرفه جویی در ایجاویتامین بی هفدهتاثیر کپسول نوروهرب بر ساینترنت، حقیقت جامعه ی فتعامل انسان و هوش مصنوعیسقوط درون جاذبه ای خاص، چکایروپاکتیک چیستمدل همه جانبه نگر ژنرالیارتباط پیوسته ی جهانشکل پنجم مادهآملودیپین داروی ضد فشار حس و ادراک (قسمت دوم )اطلاعاتی عمومی در مورد مدو بار در هفته ماهی مصرف نقش خرچنگ های نعل اسبی درفن آوری های جدید علیه شناامواجی که به وسیله ی ماشیچالش کمبود اندام برای پیبحثی در مورد عملکرد لوب فدرمان دارویی سرطان رحم بتنبیه چقدر موثر استمنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی از عروسک بازی ریه زغالیوالزارتان داروی ضد فشار تاثیر انتخاب از طرف محیط اکسکاربازپین در درمان تشثبت و دستکار ی حافظهسلطان جنگل یا صاحب ملکوتکریستال زمان(قسمت اولمرگ و میر بسیار بالای ناشاز مخالفت بشنوشایسته نیست در جیب خود قرآیندهحس و ادراک قسمت هفدهمبه قفس های سیاهت ننازدیوار، از ابتدا توهم بودنقشه مغزی هر فرد منحصر بهفارغ التحصیلان، فقیر و دانفجار و توقف تکاملی نشانتاران، جذب کنبدون پیر فلکدریا آرام نخواهد شد کشتی تو جدای از کیهان نیستیمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی راه فراری نیستواکسن ضد اعتیادتاثیر درجه حرارت بر عملکابزار بقا از نخستین همانجهان ما میتواند به اندازسوپاپ ها یا ترانزیستورهاگمان میکنی جرمی کوچکی در مسئول صیانت از عقیده کیساز تلسکوپ گالیله تا تلسکشربت ضد خلطآیا هشیاری کوانتومی وجودحس و ادراک قسمت دهمبه زودی شبکه مغزی به جای دانشمندان ژنی از مغز انسچند جهانی و علمفرد موفقانرژی تاریکچرا ویروس کرونای دلتا وابرای زندگی سالم، یافتن تدرگیری مغزی در سندرم کووتوهم فضای خالی یا توهم فضمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی درمانگر کامپیرساناها و ابر رساناها و عوسواس، بیماری استتاثیر روزها، ماه ها یا ساابزار بقا از نخستین همانجهان پر از چیزهای اسرار آسیاره ابلهانگاهی لازم است برای فهم و معماری، هندسه ی قابل مشااز تکینگی تا مغز از مغز تضرورت زدودن افکارآیا تراشه ها داخل مغز، میخفاش کور و انسان بینا؟بی عدالتی در توزیع واکسن داروی لیراگلوتیدچهار ساعت پس از کشتار خوکقله سقوطانسانیت در برابر دیگراننزاع بین علم و نادانی رو برخی درمان های Spinal Muscular Atدست بالای دستتوازن مهمتر از فعالیت زیمنبع خواب و رویاهوش عاطفی قسمت دومزمان به چه دلیل ایجاد میشژن همه چیز نیستتازه های بیماری پارکینسوابزار بقای موجود زنده از سال سیزده ماههجهش تمدنی عجیب و شگفت انسپمبرولیزوماب در بیماری چمغز چون ابزار هوش است دلیاز تکینگی تا مغز از مغز تطعمه ی شبکه های ارتباط اجآپومورفین در پارکینسونخواب عامل دسته بندی و حفطبیماری ای شبیه ام اس مولتداروی جدید ضد میگرننوار عصب و عضله برای تاییقبل و بعد از حقیقتايا اراده آزاد توهم است ینظریه تکامل در درمان بیمبزرگ شدن تقریبا ناگهانی ذخیره ی شگفت انگیز اطلاعتکنولوژی به طرز وحشتناکیموجود بی مغزی که می تواندهیچ چیز همیشگی نیستزندگی سلول در بدن، جدای اکلید نزدیک و نگاه تو بر فتری فلوپرازینابعاد و نیازهای تکاملیستم با شعار قانون بدترین جدایی خطای حسی استخودآگاهی و هوشیاريمغز انسان رو به کوچکتر شداز تکامل تا مغز، از مغز تعلم ساختن برج های چرخانآرامش و سکونبیهوشی در بیماران دچار ادر محل کار ارزش خودت را بنوشیدن چای برای مغز مفید لمس کوانتومیهمیشه اطمینان تو بر خدا برمز بقای جهش ژنتیکیهدف از خلقت رسیدن به ابزاتکامل داروینی هنوز در حامیدان مغناطيسي زمین بشر ترس و آرمان هازاوسکا درمان گوشرکنترل جاذبهاحتیاط در ورزش زانو در خاسرگیجه از شایعترین اختلاپیشرفت در عقل است یا ظواهحقیقت تنها چیزی است که شااسکلت خارجی در درمان اختخدا موجود استمغز را از روی امواج بشناسعادت کن خوب حرف بزنیآشنا پنداریچگونه مغز پیش انسان یا همبا آتش، بازی نکن و بعد از در درمان بیماری مولتیپل تقویت استخوان در گرو تغذلزوم گذر انسان از حدها و هندسه در پایه ی همه ی واکرویای شفافوقت نهيب هاي غير علمي گذشتاول کف پا و حقیقتما تحت کنترل ژنها هستیم یایمونوگلوبولین وریدی IVIgتشخیص آلزایمر سالها قبل زبان شناسی مدرن در سطح سلکودکان را برای راه آماده مبانی ذهنی سیاه و سفیداختراع جدید اینترنت کوانشلیک فراموشیپروتز چشمحافظه و اطلاعات در کجاست استروژن مانند سپر زنان دخطرات هوش مصنوعینقش نگاه از پایین یا نگاهعصب سیاتیکافزایش سرعت پیشرفت علوم نگاه انسان محدود به ادراباربر دیگران نباشدرمان کارتی سل و تومور مغتمدن قدیمی ای در جنوب ایرمن، ما یا چی؟هوش مصنوعی گوگل به کمک تشهوش مصنوعی الفاگوروش های عملی برای رفع کمرویتامین دی گنجینه ای بزرتاثیر کتامین در درمان پاایندرالتعامل انسان با هوش مصنوعسقوط زیگزاگی یا ناگهانیکار امروز را به فردا نیندمدل هولوگرافیک ژنرالیزهارتباط انسانی، محدود به شکرگزار هر چیزی باش که داآموزش نوین زبانحس و ادراک قسمت 67اطلاعاتی عمومی در مورد مدو برابر شدن خطر مرگ و مینقش داروهاي مختلف معروف فناوری هوش مصنوعی نحوه خامیوتروفیک لترال اسکلروچالش دیدگاه های سنتی در ببحثی درباره هوش و تفاوتهدرمان زخم دیابتی با تکنوتهدیدهای هوش مصنوعیمنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی از عروسک بازی ریواستیگمینواکنش های ناخودآگاه و تقتاثیر احتمالی عصاره تغلیاگر فقط مردم میفهمیدند کثبت امواج الکتریکی در عصسم زنبور ، کلیدی برای وارکریستال زمان(قسمت دوم)مرگ و سوال از قاتلاز نخستین همانند سازها تشادی، پاداش انجام وظیفهآینده ی انسان در فراتر ازحس و ادراک قسمت هجدهمبه مغز خزندگان خودت اجازدید تو همیشه محدود به مقدنقشه های مغزی جدید با جزیفاصله ها در مکانیک کوانتانفجار بزرگ پایان بوده انجات در اعتماد به خودبدون بار گذشتهدریافت هورمون امید با ورتو دی ان ای خاص ميتوکندريمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک تا کمراه نجاتواکسن علیه سرطانتاثیر درجه حرارت بر عملکابزار بقا از نخستین همانجهان مادی، تجلی فضا در ذهسوخت هیدروژنی پاکگنجینه ای به نام ویتامین مسئولیت جدیداز تلسکوپ گالیله تا تلسکشش مرحله تکامل چشمآیا واکنش های یاد گرفته وحس و ادراک قسمت دوازدهمبه زیر پای خود نگاه نکن بدانشمندان پاسخ کوانتومی چند روش ساده برای موفقیتفرد یا اندیشهانرژی تاریک که ما نمی توچرا یک ساعت، 60 دقیقه و یک برخی ملاحظات در تشنج های درگیری مغزی در سندرم کووتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی درخدمت خلق وحرستگاری محدود به یک راه نوسیله، فقط دعا نیستتاثیر روغن رزماری استنشاابزار بقا از نخستین همانجهان پر از چیزهای جادویی سیاره ابلهانگاهی مغز بزرگ چالش استمعنی روزهاز تکینگی تا مغز از مغز تضرب المثل یونانیآیا جنین انسان، هوشمندی خفاش با شیوع همه گیری جدیبیمار 101 ساله، مبتلا به سداروی کنترل چربی خوننون و القلمقلب های سادهانسان، گونه ای پر از تضادنزاع بین علم و جهل رو به پبرخی روش های تربیتی کودکدست خدا بارها را از دوشت توت زیاد بخوریدمنتظر نمان چیزی نور را بههوش عاطفی قسمت سومزمان شگفت انگیزژن همه چیز نیستتازه های درمان ام اسابزار بقای موجود زنده از سانسور از روی قصد بسیاری جهشهای مفید و ذکاوتی که دپناه به بیابانمغز چگونه صداها را فیلتر از تکینگی تا مغز از مغز تظهور امواج مغزی در مغز مصآب زندگی است قسمت چهارمخواص فلفل سبزبیماری اسپینال ماسکولار داروی جدید ضد الزایمرنوار عصب و عضله تعیین محلقبل از آغازايا اراده آزاد توهم است ینظریه تکامل در درمان بیمبزرگترین خطایی که مردم مذره ی معین یا ابری از الکتکنولوژی جدید که سلول هاموجودات مقهور ژنها هستندهیچ چیز، چقدر حقیقی استزندگی، مدیریت انرژیکلید، در ناشناخته هاستترک امروزابعاد اضافه ی کیهانستم، بی پاسخ نیستپیوند اندام از حیوانات بجریان انرژی در سیستم های خودآگاهی و هوشیاريمغز ایندگان چگونه استاز تکامل تا مغز، از مغز تعلیت رو به عقبآرامش عقلبیو الکترونیک؛ ترکیب موجدر چه مرحله ای از خواب ، رنوعی سکته مغزی ، وحشتناک لووفلوکساسینهمیشه به آنچه داری، خوشنرمز جهانهر چیز با هر چیز دیگر در تتکامل زبانمیدان های مغناطیسی قابل ترسناک تر از کوریزبان فرایند تکاملی برای کندن ریشه ی خوداحتیاط در تعویض داروهاسرگردانیپیشرفت ذهن در خلاقیت استحقیقت خواب و رویااسکار، لگوی هوشمندخدا نور آسمان ها و زمین امغز زنان جوانتر از مغز مرعادت کردن به نعمتآشنا پنداریچگونه هموساپينس بر زمین با تعمق در اسرار ابدیت و در دعواها چه میکنی؟تقویت حافظه یا هوش مصنوعلزوم سازگاری قانون مجازاهندسه زبانِ زمان استروان سالموقتی فهمیدی خطا کردی برگتابوهای ذهنیمانند کودکان باشیدایمپلانت مغزیتشخیص ایدززبان شناسی نوین نیازمند کوری گذرای ناشی از موبایمباحث مهم حس و ادراکادامه بحث تکامل چشمشلیک فراموشیپروتز عصبی برای تکلمحافظه و اطلاعات در کجاست اسرار آفرینش در موجدفاع از پیامبرنقش نظام غذایی در تکامل معضلانی که طی سخن گفتن چقدافسردگی و اضطراب در بیمانگاه از کنار و یا از روبربارداری بدون رحمدرمان پوکی استخوانتمدن پیشرفته ی پیشینیانمن، خود تو هستممنابع انرژي پاک سرچشمه حهوش مصنوعی اکنون می توانروش هایی برای مقابله با اویروس مصنوعیتاثیر گیاه خواری بر رشد وایپیداکرینتعداد کلی ذهن ها در جهان سلول های مغزی عامل پارکیکار با یگانگی و یکپارچگیمدل هولوگرافیک تعمیم یافارتباط از بالا به پایین مشکست حتمیآمارهای ارائه شده در سطح حس و ادراک قسمت 74اعتقاد اشتباه، نتیجه ی ندو برابر شدن خطر مرگ و مینقش درختان در تکاملفواید روزه داری متناوبامید نیکو داشته باش تا آنچاالش ها در تعیین منبع هوبحثی درباره هوش و تفاوتهدرمان ساده ی روماتیسمتو یک معجزه ایمنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی از عروسک بازی ریاضیات یک حس جدید استواکنش به حس جدیدتاثیر بینش و انتظارات فراگر میدانی مصیبت بزرگتر جلو رفتن یا عقبگردسماگلوتید داروی کاهش دهنکریستال زمان(قسمت سوم)مرگ انتقال است یا نابود شاز نخستین همانند سازها تشب سیاه سحر شودآینده ی حمل و نقل هوایی دحس و ادراک قسمت هشتمبه نقاش بنگردیدن خدا در همه چیزنقشه با واقعیت متفاوت اسفاصله ی همیشگی تصویر سازانقراض را انتخاب نکنیدنجات در راستگوییبدون زمان، ماده ای وجود ندریای خداتو در میانه ی جهان نیستی منبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک تا کمراه های جدید برای قضاوت رواکسنی با تاثیر دوگانه اتاثیر درجه حرارت بر عملکابزار بقا از نخستین همانجهان مرئی و نامرئیسودمندی موجودات ابزی بر گندم بکاری، جو درو نمیکنمسئولیت در برابر محیط زیاز تکنیکی تا مغز از مغز تششمین کنگره بین المللی سآیا یک، وجود داردحس و ادراک قسمت سومبه سیاهی عادت نکنیمدانشمندان اولین سلول مصنچندین ماده غذایی که ماننفرد حساس از نظر عاطفی و بانرژی خلا ممکن استچرا پس از بیدار شدن از خوبرخی مرزهای اخلاق و علوم درگیری اعصاب به علت میتوتوهم چیستمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی ساخته هوش طبیرشته نوروایمونولوژی و نقیک پیام منفرد نورون مغزی تاثیر رژیم گیاه خواری بر ابزار بقا از نخستین همانجهان دارای برنامهسیب یکسان و دیدگاه های متگاهی جهت را عوض کنمعاینه قبل از نوار عصب و از تکینگی تا مغز از مغز تضربه مغزی در تصادف رانندآیا جهان ذهن و افکار ما مخلا، حقیقی نیستبیمار مرکز تنفس سلولیداروی تشنجی درباردارینوآوری ای شگفت انگیز دانقلب و عقلانعطاف پذیری مکانیسمی علنسبیت عام از زبان دکتر بربرخی سلولهای عصبی در تلادستورالعمل مرکز کنترل بیتوسعه هوش مصنوعی قادر اسمنتظر نتیجه ی کارهایت باهوش عاطفی قسمت ششمزمان طلایی سکته ی مغزی راژن هوش و ساختارهای حیاتی تاسف بار است انسان، حق خوابزار بقای موجود زنده از سانسور بر بسیاری از حقایجهشهای مفید و ذکاوتی که دپنج اکتشاف شگفت آور در مومغز ناتوان از توجیه پیدااز تکینگی تا مغز از مغز تظرف باید پر شود چه با چرک آب زندگی است قسمت هفتمخواص منیزیمبیماری اضطراب عمومیداروی سل سپتنوار عصب و عضله در مطب دکقبل از انفجار بزرگنعناعبزرگترین درد از درون است ذرات کوانتومی زیر اتمی قتکنولوژی جدید که سلول هامورد نادر همپوشانی دو بیهیچ وقت خودت را محدود به زندگی، مراتب هوشیاری استکلام و زبان، گنجینه ای بسترکیب آمار و ژنتیکابعاد بالاترستون فقرات انسان دو پا جلپیوند اندام حیوانات به اجریان انرژی در سیستم های خودت را از اندیشه هایت حفمغز ابزار بقای برتر مادیاز تکامل تا مغز، از مغز تعلایم کمبود ویتامین E را آرامش(سکوت) stillness و تکاپوبیوگرافیدر ناامیدی بسی امید استنیوالینتفاوت قند طبیعی با قند و لوب فرونتال یا پیشانی مغهمیشه داناتر از ما وجود درمز جهان خاصیت فراکتالهر جا که جات میشه، جات نیتکامل زبانمیدان های کوانتومی خلاترسان نیستیزبان متغیرکندر در بیماریهای التهاباحساس گذر سریعتر زمانسربازان ما محققا غلبه می پیشرفتی مستقل از ابزار هحقیقت در علم، هرگز نهایی اسارت و پرخوریخدا بخشنده است پس تو هم بمغزهای کوچک بی احساسعادت بد را ترک کنآشناپنداری چیستچگونه هوشیاری خود را توسبا خودت نجنگدر سال حدود 7 میلیون نفر تقویت سیستم ایمنیلزوم سازگاری قانون مجازاهندسه، نمایشی از حقیقتروبات ها قول میدهندوقتی ناراحتی چیکار میکنیتاثیر فکر بر سلامتمانند آب باشایمپلانت مغزی و کنترل دو تصویر خورشید یا خود خورشزبان، نشان دهنده ی سخنگو کی غایب شدی تا نیازمند دلمبتکران خودشکوفااداراوون تنها داروی تاییشنا در ابهای گرم جنوب نیاپرورش مغز مینیاتوری انساحافظه و اطلاعات در کجاستاسرار بازسازی اندام هادفاع در برابر تغییر ساختنقش نظریه تکامل در شناساغم بی پایانافسردگی و ساختار مغزنگاه از بیرون مجموعهبازگشایی مجدد مطب دکتر سدرمان پوکی استخوانتمدن بشری و مغز اخلاقیدرمان آرتروز با ورزش موضتمدن زیر آبمنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی از عروسک های بروش هایی برای کم کردن اضطویروس های باستانی، مغز متاثیر گیاه خواری بر رشد وایا کوچک شدن مغزانسان التعذیه ی ذهنسلول های بنیادیکارهای کوچک، بی ارزش نیسمدل های ریز مغز مینی برینارتباط بین هوش طبیعی و هوشکستن مرز دور مغزآن چیزی که ما جریان زمان حس و ادراک قسمت 75اعتماد به خوددو داروی جدید برای میاستنقش ذهن و شناخت در حوادث فواید روزه داری متناوبامید نجاتنابینایی در نتیجه ی گوشی بحثی درباره هوش و تفاوتهدرمان سرگیجه بدون نیاز بتو یک جهان در مغز خودت هسمنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی از عروسک بازی ریتوکسیمابواکسن های شرکت فایزر آمرتاثیر ترکیبات استاتین (ساگر نیروی مغناطیس نباشد جلوتر را دیدنسندرم میلر فیشرکشف مکانیسم عصبی خوانش پمرگ تصادفیاز نخستین همانند سازها تشبیه سازی میلیون ها جهان آینده ی علم و فیزیک در60 ثحس و ادراک قسمت هشتاد و نبه نقاش بنگردیدگاه نارسای دوگانه ی منقص های سیستمی ایمنیفتون های زیستیانواع سکته های مغزینخاع ما تا پایین ستون فقربر کسی اعتماد نکن مگر ایندرک فرد دیگر و رفتارهای اتوقف؛ شکستمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک تا کمراه های جدید برای قضاوت روابسته به دوستی این و آن تاثیر درجه حرارت بر عملکابزار بقا از نخستین همانجهان مشارکتیسی و سه پل اصفهانگوهر با نظر دیگران سنگ نممستند جهان متصلاز تکینگی تا مغز و از مغز شعار و عملآیا کیهان می تواند یک شبیحس و ادراک قسمت سی و هشتمبه سخن توجه کن نه گویندهدانشمندان تغییر میدان مغچندجهانیفردا را نمیدانیمانرژِی برای ایجاد اضطرابچرا ارتعاش بسیار مهم استبرخی نکات از گاید لاین پردرب بسته با غیر خود باز متوهم و خیالمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی، کیفیت فریب مرشد مغز فرایندی پیچیده ایک پیشنهاد خوب برای آسان تاثیر رژیم گیاه خواری بر ابزار بقا از نخستین همانجهان در حال نوسان و چرخشسیر آفرینش از روح تا مغز گاهی در پارکینسون باید پمعادله ها فقط بخش خسته کناز تکینگی تا مغز از مغز تضررهای مصرف شکر و قند بر آیا جهش های ژنتیکی، ویروخلا، خالی نیستبیماری لبر و نابینایی آنداروی جدید ALSنوار مغز مشاهده ی غیر مستقلب یا مغزاهمیت کنترل خشمچسبیدن به خود، مانع بزرگ برخی سيناپسها طی تکامل و دغدغه نتیجه ی نادانی استتوسعه برخی شغل ها با هوش منتظر زمان ایده آل نشوهوش عاطفی بیشتر در زنانزمان، واقعی نیستژن یا نقشه توسعه مغز و نقتبدیل پلاستیک به کربن و سابزار بقای موجود زنده از سانسور ذهنجوانان وطنپول و شادیمغز و قلب در جنین موش مصناز تکینگی تا مغز از مغز تظرفیت مغز چقدر استآب زندگی است قسمت اولخواص میوه ی بهبیماری بیش فعالیداروی ضد چاقینوبت کودکانقبرستان ها با بوی شجاعتهفت چیز که عملکرد مغز تو بسیاری از مجرمان، خودشانذرات کوانتومی زیر اتمی قتکینگیموسیقی نوهیچ کاری نکردن به معنی چیزندان ذهنیکلام، در تحولی شگفت آور باتفاق و تصادفستارگانی قبل از آغاز کیهپیوند سر آیا ممکن استجریان انرژی در سیستم های خودروهای هیدروژنیمغز ابزار برتر بقااز تکامل تا مغز، از مغز تعلایم کمبود ویتامین E را آرزوها را کم کنبیوگرافیدر هم تنیدگی مرزها و بی منیکولا تسلاتفاوت مغز انسان و میمون هلوتیراستامهمیشه راهی هسترنگ کردن، حقیقت نیستهر حرکت خمیده می شود و هر تکامل زبان انسان از پیشیمیدان بنیادین اطلاعاتتزریق قیچی ژنتیکی کریسپرزبان مشترک ژنتیکی موجوداکندر علیه سرطاناحساسات کاذبسربرولایزینپپوگستحقیقت راستین انسان علم باساس انسان اندیشه و باور خدا تاس نمیریزدمغز، فقط گیرندهعادت دادن مغز بر تفکرآشتی بهتر استچگونه واکسن کرونا را توزبا خدا باشدر عید نوروز مراقب تصادف تلقین اطلاعات و حافظهلزوم عدم وابستگی به گوگل هنر فراموشیروبات های ریز در درمان بیوقتی پر از گل شدی خودت را تاثیر مشاهده بر واقعیت بماه رجبایمپلانت مغزی کمک میکند تصویر در هم تنیدگی کوانتزبان، وسیله شناسایی محیطکیهان خود را طراحی میکندمتواضع باشادب برخورد با دیگرانشناخت ناشناختهپرکاری تیروئیدحافظه ی ما انسان ها چرا ماصفهان زیبادقیق ترین تصاویر از مغز انقش هورمون های تیروئید دغم بی پایاناقلیت خلاقنگاه از دور و نگاه از نزدبازگشت از آثار به سوی خدادرمان ام اس(مولتیپل اسکلتمدنی قدیمی در شمال خلیج منابع انرژی از منابع نهفهوش مصنوعی از عروسک های بروش هایی برای جلوگیری از ویرایش DNA جنین انسان، برتاثیر گیاه خواری بر رشد وایا این جمله درست است کسیتغییرسلول های بنیادی منابع و اکارهایی بیش از طراحی و گپمدیون خود ناموجودارتباط شگفت مغز انسان و فشکستگی لگن یا سکته ی مغزیآنچه می دانم، آنچه را میخحس و ادراک قسمت 78اعتماد به خوددو سوی واقعیتنقش روی و منیزیم در سلامتفواید زیاد دوچرخه سواریامید یا ناامیدی؟ناتوانی از درمان برخی ویبحثی درباره هوش و تفاوتهدرمان سرگیجه بدون نیاز بتو کجای جهانیمنابع بی نهایت انرژی در دهوش مصنوعی از عروسک بازی ریسپریدونواکسن کووید 19 چیزهایی که تاثیر تغذیه بر سلامت روااگر نعمت فراموشی نبود بسجمجمه انسان های اولیهسندرم کووید طولانیکشف مکانیسمی پیچیده در بمرگ عاطفه و محبتاز نخستین همانند سازها تشبیه سازی سیستم های کوانآینده با ترس جمع نمیشودحس و ادراک قسمت هشتاد و شبه نادیدنی ایمان بیاوردیروز و امروزنقص در تشخیص هیجانات عامفروتنی معرفتیانیس بی کساننخاع درازتر یا کوتاهتر کبرلیتیوندرک نیازمند شناخت خویش اتولید مولکول جدید توسط همنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک تا کمراه پیروزی در زندگی چیستوابستگی یعنی قلادهتاثیر درجه حرارت بر عملکابزار بقا از نخستین همانجهان معناسیلی محکم محیط زیست بر انگویید نوزده و ایمنی ساکتمشکل از کجاستاز تکینگی تا مغز از مغز تصبور باشآیا گذشته، امروز وآینده حس و ادراک قسمت سی و ششمبهبود حافظه پس از رخدادهدانشمندان روش هاي جدیدی نه ناامیدی بلکه ارتقافرزندان زمان خودانسولینچرا به هم اعتماد نمیکنیمبرخی نرمش ها برای درد زاندرختان چگونه بر تشکیل ابتوهم وجودمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی، اتفاقات و تحرشد مغز علت تمایل انسان بیک آلل ژنتیکی که از نئاندتاثیر رژیم گیاه خواری بر ابزار بقا از نخستین همانجهان در حال ایجاد و ارتقاسیستم تخلیه ی مغز بینشی نگذر زمان کاملا وابسته به معجزه های هر روزهاز تکینگی تا مغز از مغز تضررهای شکر بر سلامت مغزآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجخلاصه ای از مطالب همایش مبیماری میاستنی گراویسداروی جدید s3 در درمان ام نوار مغز با توضیح دکتر فاقلب دروازه ی ارتباطاهرام مصر از شگفتی های جهنسبت ها در کیهانبرداشت مغز ما از گذر زمانذهن ما از در هم شکستن منبتوصیه های سازمان بهداشت منحنی که ارتباط بین معرفهوش عاطفی در زنان بیشتر ازمان، اندک استژن درمانی در درمان چاقیتبدیل تراکت صوتی مصنوعی ابزار بقای موجود زنده از ساهچاله ها تبخیر نمیشودجوانان وطنپول و عقیدهمغز و هوش، برترین ابزار باز تکینگی تا مغز- از مغز عقل مجادله گرآب زندگی است قسمت دومخواص هلو برگ هلوبیماری تی تی پیداروی ضد چاقینور از عمق تاریکیقدم زدن و حرکت دید را تغیهفت سین یادگاری از میراث بسیاری از بیماری های جدیذرات کوانتومی زیر اتمی قتکامل فردی یا اجتماعیموسیقی هنر مایع استهیچ کس مانند تو نگاه نمیکزونیسومایدکلرال هیدرات برای خواباناتوبان اطلاعات و پلِ بینسخن نیکو مانند درخت نیکوپیوند سر برای چه بیمارانجراحی هوشیار مغزخورشید مصنوعیمغز از بسیاری حقایق می گراز تکامل تا مغز، از مغز تعلائم عصبی آلزایمر، با اآزمون تجربی، راهی برای ربیان ژن های اسکیزوفرنی ددر هم تنیدگی کوانتومینیاز به آموزش مجازی دیجیتفاوت ها و تمایزها کلید بلوزالمعده(پانکراس)مصنوعهمیشه عسل با موم بخوریمرنگین کمانهرچیز با یک تاب تبدیل به تکامل ساختار رگهای مغزی میدازولام در درمان تشنج تسلیم ارتباط با من برترزبان چهار حرفی حیات زمینکو کیو تن coQ10اخلاق و علوم اعصابسردرد میگرنپایان، یک آغاز استحقیقت غیر فیزیکیاستفاده از مغز، وزن را کمخدای رنگین کمانمغز، همه ی واقعیت را نمیبعارضه جدید ویروس کرونا سآغاز فرایند دانستنچگونه آن شکری که می خوریمبا طبیعت بازی نکندرمان نگهدارنده ی اعتیادتلاش ها برای کشف منابع جدمقاومت به عوارض فشار خون هنر حفظ گرهروبات کیانوقتی تو از یاد گرفتن باز تاثیر نگاه ناظر هوشیار بماهیچه ی صبرایمپلانت نخاعی میتواند دتصویر زیبا از سلولزدودن نقص از هوش مصنوعیکیهانِ هوشیارِ در حال یامجموعه های پر سلولی بدن مادراک ما درک ارتعاشی است شناخت و معرفت، و نقش آن دپراسینزوماب در پارکینسوحافظه ی ما انسان ها چرا ماصل بازخورددل به دریا بزننقش هورمون زنانه استروژنغیرقابل دیدن کردن مادهاقیانوس نادانینگاه از درون قفس یا بیرونبازگشت به ریشه های تکاملالکترومغناطیس شنوایی و هنگاه از درون مجموعه با نگبازخورد یا فیدبکدرمان با سلول های بنیادیتمرکز و مدیتیشنمنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی از عروسک های بروش هایی ساده برای کاهش اویشن پروتاثیر گیاه خواری بر رشد وایا ابزار هوشمندی یا مغز تغییر الگوی رشد مغزی با زسلول های بدن تو پیر نیستنکاربرد روباتهای ريزنانومدیریت اینترنت بر جنگارتباط شگفت انگیز مغز انشگفت نیست من عاشق تو باشمآنچه ناشناخته است باید شحس و ادراک قسمت 82اعتماد بی مورددولت یا گروهکنقش روزه داری در سالم و جفیلم کوتاه هیروشیما از هامید جدید بر آسیب نخاعیناتوانی در شناسایی چهره بحثی درباره هوش و تفاوتهدرمان سرگیجه بدون داروتو کز محنت دیگران بی غمیمنابع جدید انرژیهوش مصنوعی از عروسک بازی ریسدیپلام تنها داروی تایواکسن کرونا و گشودن پنجرتاثیر حرکات چشم بر امواج اگر نعمت فراموشی نبود بسجنین مصنوعیسندرم گیلن باره به دنبال کشف ژن جدید، می تواند گستمرگی وجود ندارداز نشانه ها و آثار درک شدشبکه های مصنوعی مغز به درآیا فراموشی حتمی استحس و ادراک قسمت پنجمبه هلال بنگردیسک گردننقطه ی رسیدن به قلهفروتنی و غرورانگشت ماشه اینخستین تمدن بشریبرنامه و ساختار پیچیده مدرک و احساستولید مثل فقط با یک مادر منبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک تا کمراه انسان شدن، راه رفتن وواسطه ها د رمسیر ایجاد مغتاثیر درجه حرارت بر عملکابزار بقا از نخستین همانجهان معکوسسینوریپا داروی ترکیبی ضدگوش دادن بهتر از حرف زدنمشکلات نخاعیاز تکینگی تا مغز از مغز تصبور باشآیا پیدایش مغز از روی تصاحس و ادراک قسمت سیزدهمبهداشت خوابدانشمندان روشی برای تبدینه به اعدامفرضیه ای جدید توضیح میدهانسولین هوشمندچرا بیماری های تخریبی مغبرخی نرمش ها برای زانودرختان اشعار زمینتوهم وجودمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش احساسیرشد در سختی استیک جهش ممکن است ذهن انسانتاثیر رژیم گیاهخواری بر ابزار بقا از نخستین همانجهان ریز و درشتسیستم تعادلی بدنگذشته را دفن کنمعجزه ی چشماز تکینگی تا مغز از مغز تضعیف و قویآیا خداباوری محصول تکاملخلاصه ای از درمان های جدیبیماری میاستنی گراویسداروی جدید لنفوم و لوکمینوار مغز ترجمه رخدادهای قلب روباتیکاولویت بندی ها کجاستنسبت طلایی، نشانه ای به سبرداشتت از جهان رو زیاد ذهن چند جانبه نیازمند نگتوصیه های غیر دارویی در سمنشأ اطلاعات و آموخته ها هوش عاطفی در زنان بیشتر ازمزمه ات مانده در گوشمژن ضد آلزایمرتبدیل سلولهای محافط به سابزار بقای موجود زنده از سایه ی هوشیاریجواب دانشمند سوال کننده پوست ساعتی مستقل از مغز دمغز و اخلاقاز تکینگی تا مغز- از مغز عقل در جهان جدید، عجیب اسآب زندگی است قسمت سومخواص هندوانهبیماری خود ایمن اعصاب محداروی ضد تشنج با قابليت تنور درونقدرت مردمهم نوع خواری در میان پیشیبسیاری از بیماری های جدیرفلکس وتری با توضیح دکتر تکامل مادی تا ابزار هوشممیلر فیشر نوعی نادر از گیهیچ کس حقیقت را درون مغز ترکیب حیوان و انسانزونا به وسیله ویروس ابله کم کردن کالری روشی سودمناتوسوکسیمایدسخن و سکوتپیوند سر، یکی از راه حلهاجراحی گردن همیشه برای دیخوش قلبی و مهربانیمغز به تنهایی برای فرهنگ از تکامل تا مغز، از مغز تعلت خواب آلودگی بعد از خوآزمون ذهنی گربه ی شرودینبیان حقیقتدر هم تنیدگی کوانتومی و پنیروی پنجم در طبیعتتفاوت ها را به رسمیت بشنالیروپریم داروی ترکیبی ضدهمیشه، آنطور نیست که هسترهبر حقیقیهرگز از زندگی یا امکاناتتکامل شناخت انسان با کشفمکان زمان یا حافظه زمانتسلیم شدن از نورون شروع مزبان نیاز تکاملی استکوچ از محیط نامناسباخلاق پایه تکامل و فرهنگسردرد میگرن در کودکانپاکسازی مغزحقیقت غیر قابل شناختاستفاده از نظریه ی تکامل خدایی که ساخته ی ذهن بشر مغزتان را در جوانی سیم کشعبارت های مبهم مانند انرآغاز فصل سرما و دوباره تکچگونه انتظارات بر ادراک بالای هر دستی، دستی هستدرمان نابینایان آیا ممکنتلاش های جدید در ALSمقایسه رقابت و همکاریهنر دانستنروح و آب حیاتوقتی خودت را در آینه دیدیتاثیر نگاه و مشاهده ناظر ماپروتیلینایمپلانت استخوانی در آسیتصویر زیبای اصفهانسفر فقط مادی نیستکیست هیداتید مغزمجرم، گاهی قربانی استادراک، فراتر از آنچه معمشناخت حقیقت یا آرزوهای گپرتوهای صادر شده از سیاهحافظه ی هوش مصنوعیاصل در هم تنیدگی و جهانی دلایلی که نشان میدهد ما بنقش ویتامین K در ترمیم اسغار افلاطونغرور و علمالکتروتاکسی(گرایش و حرکنگاه حقیقی نگاه به درون ابازسازي مغز و نخاع چالشی درمان تومورهای مغزی با اتمرکز بر هدفمنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی از عروسک های بروش استفاده از بالش طبیواقعیت فیزیکی، تابعی از تاثیر گیاه خواری بر رشد وایا بیماری ام اس (مولتیپتغییر خود یا تغییر دیگراسلول بنیادی و ای ال اسکاربرد روباتهای ريز، در مدیریت اضطراب، از مهمتریارتباط شگفت انگیز مغز انشگفت انگیز بودن کیهانآنچه واقعیت تصور میکنیم حس و ادراک قسمت 87اعتیاد و تلاش های درمانی دونپزیل در بیماران قلبی نقش رژیم غذایی بر رشد و افیلمی بسیار جالب از تغییامید درمان کرونا با هماننادیدنی ها واقعی هستندبحثی درباره احساسات متفادرمان سرطان با امواج صوتتو پیچیده ترین تکنولوژی مناطق خاص زبان در مغزهوش مصنوعی از عروسک بازی ریشه های مشترک همه ی موجوواکسن کرونا از حقیقت تاتتاثیر دوپامین و سروتونیناگر با مطالعه فیزیک کوانجنگ هفتاد و دو ملت همه را سندرم پیریفورمیسکشف ارتباط جدیدی از ارتبمراقب خودتون و خانواده هاز نظر علم اعصاب یا نرووسشبکیه های مصنوعیآیا ممکن است موش کور بی محس و ادراک قسمت پنجاهبه کدامین گناه کشته شدنددیستونی قابل درماننقطه ای بود و دگر هیچ نبوفرگشت و تکامل تصادفی محض انگشت نگاری مغز نشان میدنخستین تصویر از سیاهچالهبرنامه ی مسلط ژنها در اختدرک کنیم ما همه یکی هستیمتولید مثل اولین ربات های منبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک تا کمراه بی شکستوبینار اساتید نورولوژی دتاثیر درجه حرارت بر عملکابزار بقا از نخستین همانجهان هوشمندسیناپس، شگفتی خلقتگوشه بیماری اتوزومال رسسمشکلات بین دو همسر و برخیاز تکینگی تا مغز از مغز تصبر لازمه ی پیروزی استآیا آگاهی پس از مرگ از بیحس و ادراک قسمت ششمبهداشت خواب، امروز در جهدانش، قفل ذهن را باز میکننه به اعدامفساد اقتصادی سیتماتیک درانسان قدیم در شبه جزیره عچرا حیوانات سخن نمی گوینبرخی نرمش های گردندرد و درستوهم بی خداییمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش احساسیرشد، رسیدن به یک هدف نیستیک رژیم غذایی جدید، می توتاثیر رژِیم غذایی بر میگابزار بقا از نخستین همانجهان شگفت انگیزسیستم دفاعی بدن علیه مغز گر جان به جز تو خواهد از خمعجزه ی علماز تکینگی تا مغز از مغز تطلوع و حقیقتآیا دلفین ها می تواند از خم شدن فضا-زمانبیماری های میتوکندریداروی جدید میاستنی گراوینوار مغز در فراموشی هاقلب را نشکناولین قدم شناخت نقص های خنشانه های گذشته در کیهان بررسي علل احتمالي تغيير ذهن هوشیار در پس ماده ی متوصیه هایی در مصرف ماهیمنشاء کوانتومی هوشیاری اهوش عاطفی رمز آزادگیزنان باهوش ترژنها نقشه ایجاد ابزار هوتبر را بردارابزار بقای موجود زنده از سایه را اصالت دادن، جز فرجواب سنگ اندازیپوشاندن خود از نورمغز و اخلاقاز تکینگی تا مغز- از مغزتعقل سالمآب، زندگی است(قسمت پنجم)بیماری دویکداروی ضد تشنج با قابليت تنوروفیبروماتوزقدرت و شناخت حقیقتهمه چیز موج استبشکه ای که ته نداره پر نمرفتار مانند بردهتکامل مداوممیهمانهای ناخوانده عامل هیچ اندر هیچترازودونزیان غذاهای پرچربکمی زاویه ی دیدت را عوض کاتصال مغز و کامپیوترسخن پاک و ثابتپیوندهای پیچیده با تغییرجز تو که را دارمخوش خیالی و خوش بینیمغز بیش از آنچه تصور میشواز خود رها شوعماد الدین نسیمی قربانی آزمون ذهنی گربه شرودینگربیداری معنوی یعنی دوستی در هم تنیدگی کوانتومی و دچیز جدید را بپذیرتفاوت های بین زن و مرد فقلیس دگرامفتامین یا ویاسهمکاری یا رقابتروی و منیزیم در تقویت استهز ذره، یک دنیاستتکامل، نتیجه ی برنامه ریمکانیک کوانتومی بی معنی تست نوار عصب و عضلهزبان و کلمه حتی برای کسانکوچک شدن مغز از نئاندرتااختلا ل در خود عضلهسردرد میگرنی در کودکانپارادوکس ها در علمحقیقت، آن چیزی نیست که جلاستفاده از هوش مصنوعی در خدایا جز تو که را دارممغزتان را در جوانی سیمکشعجول نباشآغاز مبهم آفرینشچگونه به سطح بالایی از هوبالاترین هدف از دولتدرمان های اسرار آمیز در آتلاش های جدید در درمان فرمقابله ی منطقی با اعتراضهنر رها شدن از وابستگیروح در جهانی دیگر استوقتی خورشید هست شمع به کاتاثیر نگاه انسان بر رفتاماجرای جهل مقدسایمان به رویاتصویربرداری فضاپیمای آمسفر نامه سفر به بم و جنوب کیست کلوئید بطن سوممحل درک احساسات روحانیادغام میان گونه های مختلشناخت درون، شناخت بیرون؛پرتوزایی از جسم سیاهحافظه انسان و حافظه ی هوشاصل علت و تاثیردنیا فریب و سرگرمینقش ژنتیک در درمان اختلادنیا مکانی بسیار اسرارآمنقش گرمایش آب و هوا در همغربال در زندگیالکترودهای کاشتنینگاه دوبارهباغچه ی مندرمان تشنجتمرکز بر امروزمنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی از عروسک بازی روش جدید تولید برقواقعیت چند سویهتاثیر گیاه خواری بر رشد وایا بدون زبان میتوانیم تتغییر دیگران یا تغییر خوسلول بنیادی در درمان ایدکاش شرف اجباری بود یا حتیمداخله ی زیانبار انسانارتباط غیرکلامی بین انساشگفت زده و حیران باشآنچه حس می کنیم، نتیجه ی حس و ادراک قسمت چهلاعتیاد را به دور بیندازدوچرخه در کاهش دردهای کمنقش رژیم غذایی در رشد و افیروز نادریامیدهای جدید برای بازیابنادیدنی ها بیشتر از دیدنبحثی درباره احساساتی غیردرمان ضایعات نخاعیتو آرامش و صلحیمناطق خاصی از مغز در جستجهوش مصنوعی از عروسک بازی ریشه های مشترک حیاتواکسن کرونا ساخته شده توتاثیر دپاکین بر بیماری ماگر تلاش انسان امروز براجنگ و تصور از جنگسندرم پیریفورمیسکشف جمجمه ای درکوه ایرهومراحل ارتقای پله پله کیهاز نظر علم اعصاب اراده آزشباهت مغز و کیهانآیا ما کالا هستیمحس و ادراک قسمت پنجاه و یبه امید روزهای بهتردژا وو یا اشنا پندارینقطه بی بازگشتفراموش کارها باهوش تر هسانتقال ماده و انرژینخستین روبات های زنده ی جبرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱درک احساسات و تفکرات دیگتولید یا دریافت علممنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک تا کمراه طولانی را به سلامت گذوجود قبل از ناظر هوشمندتاثیر درجه حرارت بر عملکابزار بقا از نخستین همانجهان هوشیارسیگار عامل افزایش مرگ ومگوشت خواری یا گیاه خواریمشکلات روانپزشکی پس از ساز تکینگی تا مغز از مغز تصبر و واقعیتآیا امکان بازسازی اندامهحس و ادراک قسمت شصت و هشتبهداشت خواب، رمز حافظه ی دانش، یک انسان را ناسازگنه بدبخت بلکه نادانفشار و قدرتانسان میوه ی تکاملچرا حجم مغز گونه انسان دربرخی یونها و مولکول های مدرد باسن و پا به دلیل کاهتوهم تنهاییمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش بشری تهدید برای بشریز گهواره تا گوریکی از علل محدودیت مغز امتاثیر سلامت دستگاه گوارشابزار بقا از نخستین همانجهان شگفت انگیز و بی زمانسکوت و نیستیگرفتار محدودیت ها و ابعامعجزه ی علم در کنترل کروناز تکینگی تا مغز از مغز تطلای سیاهآیا دلفین ها میتوانند باخونریزی مغز در سندرم کووبیماری های مغز و اعصاب و داروی جدید کنترل قند خوننوار مغز در تشخیص بیماری قوی تر باشاولین مورد PML به دنبال تکنشانه های پروردگار در جهبررسی مغز با امواج مادون ذهن و زندگیتوضیحی ساده در مورد هوش ممهمان ناخواندههوشمندی کیهانزنجیرها را ما باید پاره کژنها ، مغز و ارادهتحریک الکترومغناطیسی مغابزار بقای موجود زنده از ساخت سلول عصبی حتی پس از جوسازی مدرنپیموزایدمغز و سیر تکامل ان دلیلی از تکینگی تا مغز، از مغز عقلانیت بدون تغییرآتاکسیبیماری دیستروفی میوتونیداروی ضد تشنج توپیراماتنورون هاي مصنوعی می توانقدرت کنترل خودهمه چیز و هیچ چیزبشریت از یک پدر و مادر نیرفتار وابسته به شکلتکامل چشممیوپاتی و نوار عصب و عضلههیچگاه از فشار و شکست نترترازودونزیباترین چیز در پیر شدنکمالگرایی دشمن پیشرفتاثر مضر مصرف طولانی مدت رسخت ترین حصارپیوندی که فراتر از امکانجستجوی متن و تصویر به صورخوشبختی چیستمغز باستانی، هنوز نقش هااز درخواست ها جدا شوعنصر اصلی تعیین واقعیتآزادی در چیستبیداری و خواب کدام بهتر ادر هر سوراخی سر نکنچیزی منتظر شناخته شدنتفاوت های تکاملی در مغز ولا اکراه فی الدینهمانند سازی در انسانرویکردهای جدید ضایعات نخهزینه ای که برای اندیشیدتکثیر سلول در برابر توقف مکانیزمهای دفاعی در برابتست کم هزینه ی بزاق برای زبان و بیان نتیجه ساختماکوچکی قلباختلاف خانوادگی را حل کنسردرد و علتهای آنپاسخ گیاهان در زمان خوردحقایق ممکن و غیر ممکناستفاده از انرژی خلاخرما منبع بسیار خوب آنتی مغط یک گیرنده استعدم توقف تکامل در یک انداإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَچگونه باغبانی باعث کاهش باهوش ترین و با کیفیت تریدرمان های بیماری آلزایمرتلاش های جدید در درمان سرمقابله با کرونا با علم اسهنر، پر کردن است نه فحش دروح رهاییوقتی ریشه ها عمیقند از چیتاثیر نگاه انسان بر رفتاماجرای عجیب گالیلهاین پیوند نه با مغز بلکه تصور ما ازمشکلات و واقعیسفر به مریخ در 39 روزکپسول ژری لاکتمحل درک احساسات روحانی دادغام دو حیطه علوم مغز و شناسایی تاریخچه ی تکاملیپرسشحباب های کیهانی تو در تواصل عدم قطعیت از کوانتوم دنیای شگفت انگیز کوانتومنقش پیش زمینه ها و اراده ALS نگاهی کامل بر بیماری ومقالاتالگو نداشتیمنگاهی بر قدرت بینایی درابترس از اینکه کسی، به درگدرمان جدید ALSتمساح حد واسط میان مغز کومنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی از عروسک بازی روش صحبت کردن در حال تکامواقعیت چیستتاثیر گیاه خواری بر رشد وایا تکامل هدفمند استتغییر دادن ژنها آیا روزی سلول بنیادین از مخاط بینکتاب گران و پرهزینه شد ولمدارک ژنتیکی چگونه انسانارتروز یا خوردگی و التهاشگفتی های نقشه ی ژنتیکیآنها نمیخواهند دیگران راحس و ادراک قسمت چهل و هفتاعداد بینهایت در دنیای مدوچرخه سواری ورزشی سبک و نقش زنجبیل در جلوگیری از فیزیک مولکولها و ذرات در امیدوار باش حتی اگر همه چنادانی در قرن بیست و یکم،بحران ذهن فیلمی قابل تامدرمانهای بیماری پارکینستو افق رویداد جهان هستیمنبع نور واقعی و ثابت، حقهوش مصنوعی از عروسک بازی ریشه های اخلاقواکسن آلزایمرتاثیر داروهای ضد التهاب اگر خواهان پیروزی هستیجنگ داده هاسندرم پای بی قرارکشف جدید تلسکوپ جیمز وبمرز مرگ و زندگی کجاستاز نظر علم اعصاب اراده آزشباهت مغز با کیهان مادیآیا ما تنها موجودات زنده حس و ادراک قسمت پنجاه و دبه بالا بر ستارگان نگاه کدژاوو یا آشناپندارینقطه، وجود است یا فاصلهفراموشی همیشه هم بد نیستانتروپی و هوشیارینرمش های مفید برای درد زابرین نت به جای اینترنتدرک تصویر و زبان های مخلتتولید پاک و فراوان انرژیمنبع هوشیاری کجاست قسمت53هوش مصنوعی به کمک هوش طبیرابطه تشنج و اوتیسموراپامیل در بارداریتاثیر درجه حرارت بر عملکابزار بقا از نخستین همانجهان های بسیار دیگرسیاهچاله هاگیلگمش باستانی کیستمشکلات روانپزشکی در عقب از تکینگی تا مغز از مغز تصبر بسیار بایدآیا انسان با مغز بزرگش اخحس و ادراک قسمت شصت و دوبوزون هیگز چیستدائما بخواننه جنگ و نه خونریزیفشار روحی، همیشه بد نیست انسان ها می توانند میدان چرا خشونت و تعصببرخی اثرات مضر ویتامین ددرد زانو همیشه نیاز به جرتوهم جداییمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش در طبیعتزمین در برابر عظمت کیهانیافته های نوین علوم پرده تاثیر عصاره تغلیظ شده گیابزار بقا از نخستین همانجهانی که نه با یک رخداد و سکوت، پر از صداگریه ی ابر، رمز طراوت باغمعجزه در هر لحظه زندگیاز تکینگی تا مغز از مغز تطوفان فقر و گرسنگی و بی سآیا دست مصنوعی به زودی قاخونریزی مغزی کشندهبیماری های ژنرالیزه ی عصداروی جدید آلزایمرنوار مغزی روشی مهم در تشخقیچی ژنتیکیاولین مورد پیوند سر در اننشانه های بیداری روحیبررسی و اپروچ جدید بر بیمذهن و شیمی بدنتوضیحات دکتر فاطمی در مومهندسی ژنتیک در حال تلاش هوشمندسازی زندان هازندگی فعال و مثبت روند آلژنهای مشترک بین انسان و وتحریک عمقی مغزابزار بقای موجود زنده از ساخت شبکه عصبی مصنوعی با جامعه ی آسمانیپیموزایدخواص انارمغز کوانتومیاز تکینگی تا مغز، از مغز عقیده ی بی عملآتاکسی فریدریشبیماری سلیاکداروی ضد جنون در درمان تینورون های ردیاب حافظهقدرت انسان در نگاه به ابعهمه چیز کهنه میشودبعد پنجمرفتار اجتماعی انسان، حاصتکامل و ارتقای نگاه تا عممیوتونیک دیستروفیهیپرپاراتیروئیدیسمتراشه مغز بدون واسطه ی دزیباترین چیز در افزایش سکمردرداثرات فشار روحی شدیدسخت ترین کار، شناخت خود اپیوستگی همه ی اجزای جهانجستجوی هوشیاری در مغز ماخوشبختی دور از رنج های ممغز برای فراموشی بیشتر کاز دست دادن دم در پیشینیاعوامل موثر در پیدایش زباآزادی عقیده، آرمانی که تبیرون اصل است یا دروندر والنتاین کتاب بدید همچیزی خارج از مغزهای ما نیتفاوت های زبانی سرمنشا تلاموژین داروی ضد اوتیسم؟همجوشی هسته ای، انرژِی برویا و واقعیتهزینه سنگین انسان در ازاتأثیر نیکوتین سیگار بر مما انسانها چه اندازه نزدتست آر ان اس دز میاستنی گزبان و بیان، در سایه پیشرکوچکترین چیز یک معجزه اسماده ی خالیاختلال حرکتی مانند لرزش سردرد به دلیل مصرف زیاد مپختگی پس از چهل سالگي به حل مشکلاستفاده از سلول های بنیاخسته نباشی بابانفرت، اسیب به خود استعدم تعادل دوپامین، فقط بافت فشار خون ناگهانی در وچگونه تکامل مغزهای کنونیباور و کیهان شناسیدرمان های بیماری اس ام ایتلاش های جدید شرکت نورالملاحظه های اخلاقی دربارههوموارکتوس ها ممکن است دروزه داری متناوب، مغز را وقتی شروع به بیدار شدن میتاثیر هوش مصنوعی بر مغزماده ی تاریکاین اندوه چیستتصور از زمان و مکانسفر به درون سفری زیباکامپیوتر سایبورگمحدودیت چقدر موثر استارتقا و تکامل سنت آفرینش شناسایی زبان حیوانات با پرسش و چستجو همیشه باقی احباب هایی تو در تواصل، روان و نفس استپرسشگری نامحدودحد و مرزها توهم ذهن ماستاصلاح خطا با رفتن بر مسیردنیایی پر از سیاهچاله نقش پیشرفته ی سلول های بنNVG 291تاثیر ویتامین دی بر بیماالگو و عادت را بشکن و در انگاهی بر توانایی اجزاي ببحتی علمی درباره تمایل بدرمان جدید مولتیپل میلومتنفس هوازی و میتوکندریمنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی از عروسک بازی روشهای نو در درمان دیسک بواقعیت چیستتاثیر گیاه خواری بر رشد وایجاد احساساتتغییر زودتر اتصالات مغزیسلول عصبی شاهکار انطباق کتاب زیست شناسی باورمروری بر تشنج و درمان هایارزش های وارونهشگفتی های زنبور عسلآنژیوگرافی از مغزحس و ادراک قسمت چهل و هشتبقا با سازگارترین فرد اسدوپامین قابل حل در آبنقش زبان در سلطه و قدرت افیزیک هوشیاریامیدوارینازوکلسینبخش فراموش شده ی حافظهدرماندگی به دلیل عادت کرتو انسانی و انسان، شایستمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی رژیم های غذایی و نقش مهم واکسن ایرانی کرونا تولیدتاثیر داروی ضد تشنج سدیم اپل ویژن پرو در تشخیص بیمجنبه های موجی واقعیتسندرم پس از ضربه به سرکشیدن مادی روشی برای جلومرز بین انسان و حیوان کجااز واقعیت امروز تا حقیقتشباهت های ریشه ای چند بیمآیا مصرف مولتی ویتامین هحس و ادراک قسمت پنجاه و سبه بالاتر از ماده بیندیشدگرگونی های نژادی و تغیینمیتوان با بیرون انداختنفراموشی و مسیر روحانیانتظار گذر تندباد؟نرمش های مفید در سرگیجهبرای یک زندگی معمولیدرک حقیقت نردبان و مسیری تولید اندام با چاپ سه بعدمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمهوش مصنوعی به شناسایی کارادیوی مغز و تنظیم فرکانورزش هوازی مرتب خیلی به قتاثیر درجه حرارت بر عملکابزار بقا از نخستین همانجهان هایی در جهان دیگرسیاهچاله های فضایی منابعگیاه بی عقل به سوی نور میمشاهده گر جدای از شیء مشااز تکینگی تا مغز از مغز تصد قدح، نفتاده بشکستآیا انسان در آستانه ی انقحس و ادراک قسمت شصت و ششبوزون هیگز جهان را از متلدارچیننه روش تقویت مغزفضا و ذهن بازانسان یک کتابخانه استچرا در مغز انسان، فرورفتبرخی اختلالات عصبی مثانهدردهای سال گذشته فراموش توهم جدایی و توهم علممنبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش عاطفی قسمت 11زمین زیر خلیج فارس تمدنی یاد گرفتن مداومتاریک ترین بخش شبابزار بقا از نخستین همانجهانی که از یک منبع، تغذیسکوت، در برابر گزافه گویگربه شرودینگر و تاثیر مشمعرفی مورد نادر بیماری گاز تکینگی تا مغز از مغز تطوفان بیداریآیا رژیم غذایی گیاهی سلاخونریزی مغزی کشنده ولی قبیماری های روانی با تاثیداروی جدید آلزایمر تاییدنوار مغز، مفید و بی خطرقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصاولین هیبرید بین انسان و نظام مثبت زندگیبررسی ژنها در تشخیص بیماتیوتیکسن داروی ضد جنونمهندسی بدنهوشیاری و وجودزندگی هوشمند در خارج از زژنهای هوش ، کدامندتحریک عمقی مغز در آلزایمابزار بقای موجود زنده از ساخت شبکه عصبی با الفبای جاودانگی مصنوعیپیچیدگی های مغزمگسخواص اردهمغز آیندگان چگونه است ؟از تکینگی تا مغز، از مغز علم و ادراک فقط مشاهده ی آتاکسی مخچه ای خودایمنبیماری شارکو ماری توثدارویی خلط آورنوروپلاستیسیتی چیستقدرت ذهنهمه چیز در زمان مناسببعد از کرونارقیبی قدرتمند در برابر متکامل و ریشه ی مشترک خلقتمیگرن و پروتئین مرتبط با هاوکينگ پیش از مرگش رسالتراشه ها روی مغززیر فشار کووید چه باید کرکمردرد ناشی از تنگی کانااثرات مفید قهوهسختی ها رفتنی استپیام های ناشناخته بر مغز حفره در مغزخیالپردازی نکنمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟از روده تا مغزعوامل ایجاد لغت انسانی و آزار حقیقیبیست تمرین ساده برای جلودر یک فراکتال هر نقطه مرکتفاوت ایستایی و تکاپولایو دوم دکتر سید سلمان فهمدلی و هوش عاطفیرویا و کابوسهزاران سال چشم های بینا وتأثیر نگاه انسان بر رفتاما انسانها چه اندازه نزدتشنچ پانایوتوپولوس تشنج زبان و تکلم برخی بیماریهکووید نوزده و خطر بیماری ماده ای ضد التهابیاختلال خواب فرد را مستعد سردرد تنشنپدیده خاموش روشن در پارکحلقه های اسرارآمیزاستفاده از سلول های بنیاخطا در محاسبات چیزی کاملنقاشی هایی با بوی گذشته یعدم درکافت هوشیاری به دنبال کاهچگونه جمعیت های بزرگ شکل باید از انسان ترسیددرمان های جدید ALSتلاش هایی در بیماران قطع ملاحظات بیهوشی قبل از جرهورمون شیرساز یا پرولاکتروزه داری و التهاب زیانبویتنام نوعی کرونا ویروس تاثیر ویتامین دی بر بیمااین ایده که ذرات سیاهچالتصاویر زیبای رعد و برقسفر تجهیزات ناسا به مریخ کانال یوتیوب دکتر سلمان محدودیت های حافظه و حافظارتقا یا بازگشت به قبل ازشناسایی سلول های ایمنی اشهر زیرزمینی در ژاپن براپس از اگو یا بعد از نفسحریص نباشاصول انجام برخی نرمش ها ددنیا، هیچ استنقش آتش در رسیدن انسان بهفقر داده ها در هوش مصنوعیصفحه اصلیالگوی بنیادین و هوشیارینگاهت را بلند کنبحث درباره پیدایش و منشا درمان جدید میگرن با انتی تنفس هوازی و میتوکندریمنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی از عروسک بازی روشهای شناسایی قدرت شنواواقعیت های متفاوتتاثیر گیاه خواری بر رشد وایران بزرگتغییر عمودی سر انسان از پسلول عصبی، در محل خاص خودکتاب طبیعت در قالب هندسهمرکز هوشیاری، روح یا بدن ارزش های حقیقی ارزش های غشانس یا نتیجه ی تلاشآنان که در قله اند هرگز خحس و ادراک قسمت چهل و دومبقا در ازای بیماریدورترین نقطه ی قابل مشاهنقش زبان در سلطه و قدرت افیزیک و هوشیاریامیدواری و مغزنبودن مدرک و شاهد، مدرک بخش های تنظیمی ژنومدرها بسته نیستتو با همه چیز در پیوندیمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی رژیم های غذایی و نقش مهم واکسن اسپایکوژنتاثیر درجه حرارت بر مغزاپی ژنتیکجنسیت و تفاوت های بیناییسندرم جدایی مغزکشتن عقیده ممکن نیستمرز جدید جستجو و اکتشاف، از کجا آمده ام و به کجا میشباهت کیهان و مغزآیا مغز تا بزرگسالی توسعحس و ادراک قسمت پنجاه و شبه جای محکوم کردن دیگران دانش قدرت استنمیتوان بر سیاه سیاه نوشفراموشی آرمانانحراف و حقیقتنرمش های موثر در کمردردبرای پیش بینی آینده مغز ددرک دیگرانتولید سلولهای جنسی از سلمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی تعاملیراز تغییرورزش هوازی ، بهترین تمریتاثیر درجه حرارت بر عملکابزار بقا از نخستین همانجهان یکپارچهسیاهچاله ها، دارای پرتو گیاه خواری و گوشت خوار کدمشاهده آینده از روی مشاهاز تکینگی تا مغز از مغز تصداقتآیا احتمال دارد رویا از آحس و ادراک سی و هفتمبی نهایت در میان مرزهاداروهای مصرفی در ام اسچه زیاد است بر من که در ایفضای قلب منبع نبوغ استانسان باشچرا ذرات بنیادی معمولاً برخی اصول سلامت کمردردی که سالهاست درمان نشتوهم جسممنبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش عاطفی قسمت نهمزمان چیستیاد بگیر فراموش کنیتاریکی من و تو و گرد و غباابزار بقا از نخستین همانجهانی پر از سیاهچاله یا پسکته مغزیگزیده ای از وبینار یا کنفمعرفت و شناختاز تکینگی تا مغز از مغز تطوفان زیباییآیا رژیم غذایی گیاهی سلاخواندن ، یکی از شستشو دهنبیماری وسواسداروی جدید ای ال اسنوار مغز، ترجمه ی فعالیت قانون مندی نقشه ژنتیکی ماولین تصویر در تاریخ از سنظریه ی تکامل در درمان بیبررسی بیماری التهابی رودذهن پر در برابر آگاهیتیک و اختلال حرکتیمهربانی، شرط موفقیتهوشیاری و افسردگیزندگی و داراییژنهای حاکم بر انسان و انستخریب مغز به دلیل کمبود بابزارهای پیشرفته ارتباط ساختن آیندهجایی برای یاد گرفتن باقی پیچیدگی های مغزی در درک زخواص باداممغز اندامی تشنه ی انرژی ااز تکینگی تا مغز، از مغز علم و روحآتش منبع انرژیبیماری ضعف عضلات نزدیک بدارویی ضد بیش فعالی سیستنوروز مبارکقدرت شناختی انسان، محدودهمه چیز در زمان کنونی استبعد از کرونارقابتی بی هدف یا رقابتی هتکامل ابزار هوش ، راه پر میگرن و خوابهاوکينگ پیش از مرگش رسالتراشه ی هوش مصنوعی در مغززیرفون داروی ضد ام اسکمردرد و علل آناثرات مفید روزه داریسختی در بلند شدن از روی صپیدایش زبانحق انتخابخانه ی تاریکمغز بزرگ چالش است یا منفعاز سایه نترسعواملی که برای ظهور لغت اآزار دیگری، آزار خود استبیش از نیمی از موارد انتقدر کمتر از چند ماه سوش جدتفاوت ارباب و رهبر حقیقیلازم است هیچ کاری نکنیدهمراه سختی، اسانی هسترویا و خبر از آیندههستي مادي ای که ما کوچکترتأثیر شیرینی های حاوی لوما اکنون میدانیم فضا خالتشنج چیستزبان و شناخت حقیقت قسمت چکودک هشت ساله لازم است آدماده، چیزی نیستاختلال در شناسایی حروف و سردرد سکه ایپروژه ی ژنوم انسانیحمله ویروس کرونا به مغزاستفاده از سلول های بنیاخطا در محاسبات چیزی کاملچقدر به چشم اعتماد کنیمعدالت برای من یا برای همهافتخار انسانچگونه جمعیت های بزرگ شکل بابا زود بیادرمان های جدید میگرنتلاش در تولید انرژی به رنممانتین یا آلزیکسا یا ابهوش فوق العاده، هر فرد اسروزه داری و بیمار ی ام اس ویتامین E برای فعالیت صحتاثیر ویروس کرونا بر مغز این ابتدای تناقض هاستتصادف یا قوانین ناشناختهسفر دشوار اکتشافکاهش میل جنسی در ام اسمحدودیت درک انسانارتوکين تراپی روشی جديد کاهش مرگ و میر ناشی از ابمخچه فراتر از حفظ تعادلارتباط میکروب روده و پارشواهدی از نوع جدیدی از حاآلودگی هوا چالش قرن جدیدحرکات چشم، ترجمه کننده ی اصول توسعه ی یک ذهن کاملدندان ها را مسواک بزنید تنقش انتخاب از طرف محیط، نفلج نخاعی با الکترودهای سوالات پزشکیالگوبرداری از طبیعتچالش هوشیاری و اینکه چرا بحثي درباره هوش و تفاوتهدرمان جدید کنترل مولتیپلتنفس بدون اکسیژنمنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی از عروسک بازی روشی برای بهبود هوش عاطفواقعیت و مجازتاثیر گیاه خواری بر رشد وایرادهای موجود در خلقت بتغییرات منطقه بویایی مغزسلولهای ایمنی القا کنندهکتاب، سفری به تاریخمرکز حافظه کجاستارزش حقیقی زبان قسمت اولشانس یا تلاشآنتی بادی منوکلونال در دحس و ادراک قسمت چهل و سومبقای حقیقی در دور ماندن اديدن با چشم بسته در خواب نقش سجده بر عملکرد مغزفیزیک آگاهیامیدی به این سوی قبر نیستنباید صبر کرد آتش را بعد بخش بزرگی حس و ادراک ما ادرهای اسرارآمیز و پوشیدهتو با باورهایت کنترل میشمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی رژیم ضد التهابیواکسن اسپایکوژن ضد کروناتاثیر درجه حرارت بر عملکابتدا سخت ترین استجنسیت و تفاوت های بیناییسندرم دزدی ساب کلاوینگل خاردار، زیباستمرزهای حقیقی یا مرزهای تاز کسی که یک کتاب خوانده شباهت زیاد بین سلول هاي عآیا همه جنایت ها نتیجه بیحس و ادراک قسمت بیست و چهبه جای تولید، بیشتر گوش کدانش محدود به ابعاد چهارنمای موفقیتفرایند پیچیده ی خونرسانیاندوه در دنیا استنرمشهای مهم برای تقویت عبرای اولین بار دانشمنداندرک درست از خود و هوشیاریتولترودینمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی در قضاوت های اراست دستی و چپ دستیورزش و میگرنتاثیر درجه حرارت بر عملکابزار بقا از نخستین همانجهان یکپارچهسیاهچاله و تکینگی ابتدایگیرنده باید سازگار با پیمشاهدات آمیخته با اشتباهاز تکینگی تا مغز از مغز تصدای بم با فرکانس پایین، آیا احتمال دارد رویا از آحس و ادراک- قسمت پنجاه و بی نظمی مقدمه شناختداروهای ام اسنه عدم مطلق بلکه عدم با قفضای خالی ای وجود نداردانسان جدید از چه زمانی پاچراروياها را به یاد نمی آبرخی اطلاعات روانشناسی مدرد، رمز موفقیتتوهمات و شناخت حقیقتمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش عاطفی قسمت هفتمزمان و مکان، ابعاد کیهان یادگیری مهارت های جدید دتاریکی و نورابزار بقای موجود زنده از جهانی در ذهنگزارش یک مورد جالب لخته ومغز فکر میکند مرگ برای دیاز تکینگی تا مغز از مغز تطولانی ترین شبآیا راهی برای بهبود وضعیخواندن، دوست روزهای سختبیماری کروتز فیلد جاکوبداروی جدید برای میاستنی نوار عصب و عضلهقانون گذاری و تکاملاولین دارو برای آتاکسی فنظریه ی تکامل در درمان بیبررسی سیستم تعادلی بدن اذهن تو همیشه به چیزی اعتقتیکاگرلور داروی ضد انعقاموفقیت هوش مصنوعی در امتهوشیاری کوانتومیزندگی بی دودکفش و کتابتداوم مهم است نه سرعتابزارهای بقا از نخستین هساختن آینده، بهترین روش جایی خالی نیستپیوند قلب خوک، به فرد دچاخواص بادام زمینیمغز انسان ایا طبیعتا تمااز تکینگی تا مغز، از مغز علم اپی ژنتیک دریچه ای بهآثار باستانی تمدن های قدبیماریهای تحلیل عضلانی اداستانها و مفاهیمی اشتبانوروز یا روز پایانیقدرت عشقهمه چیز، ثبت می شودبعد از کرونا دلخوشی بیهورموزی از نخستین تمدن بشرتکامل تکنولوژیمیگرن و روزه داریهدف یکسان و مسیرهای مختلتراشه ی بیولوژِیکزیرک ترین مردمکمردرد با پوشیدن کفش منااثرات مضر ماری جواناسدسازی روش مناسب برای مقپیر شدن حتمی نیستحقیقت قربانی نزاع بین بی خانواده پایدارمغز بزرگ چالشهای پیش رواز سایه بگذرعوارض ازدواج و بچه دار شدآسيب میکروواسکولاریا آسچیزی شبیه نور تو نیستبیشتر کمردردها نیازی به در آرزوهایت مداومت داشتهتفاوتهای جنسیتی راهی برالبخند بزن شاید صبح فردا زهمراهی میاستنی با برخی سرویا بخشی حقیقی از زندگی هستی ما پس از شروعی چگال تئوری تکامل امروز در درمما از اینجا نخواهیم رفتتشنج و حرکات شبه تشنجی قازبان و شناخت حقیقت قسمت اکودک ایرانی که هوش او از ماده، چیزی بیش از یک خلا اختلال در شناسایی حروف و سردرد عروقی میگرنپروژه ی ژنوم انسانیحمایت از طبیعتاستفاده از سلول های بنیاخطای ادراک کارمانقش قهوه در سلامتیعسل طبیعی موثر در کنترل بافراد آغاز حرکت خودشان رچگونه حافظه را قویتر کنیباد و موجدرمان های جدید در بیماری تلاشی برای درمان قطع نخامن و وجود توهمیهوش مصنوعی می تواند بر احروزه داری سلول های بنیادویتامین E در چه مواد غذایتاثیر ژنها بر اختلالات خاین بیمار را باید چه کار تضادهای علمیسفرنامه سفر به بم و جنوب سفرنامه سفر به بم و جنوب کاهش التهاب ناشی از بیمامخچه ، فراتر از حفظ تعادلارتباط ماده و انرژیشواهدی از دنیسوان(شبه نئآلودگی هوا و ویروس کروناحرکت چرخشی و دائمی کیهاناصول سلامت کمرده روش موفقیتنقش اتصالات بین سلولهای فلج بل، فلجی ترسناک که آنپیامهای کاربرانالتهاب شریان تمپورالچالش هوشیاری و اینکه چرا بحثی جالب درباره محدودیتدرمان جدید ام استنها مانع در زندگی موارد منابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی از عروسک بازی روشی جدید در درمان قطع نخواقعیت و انعکاستاثیر گیاه خواری بر رشد وایستادن در برابر آزادی بتغییرات مغز پس از 40 سالگیسلولهای بنیادی مصنوعی درکتابخانهمرکز حافظه کجاستارزش حقیقی زبان قسمت دومشاهکار قرنآنتروبات؛ ترکیب سلول زندحس و ادراک قسمت نهمبلندی در ذهن ما درک بلندیدی متیل فومارات(زادیوا)(نقش غذاها و موجودات دريافیزیکدانان ماشینی برای تامیدی تازه در درمان سرطانبرو و انرژی مداومبخش بزرگتر کیهان ناشناختدرون قفس یا بیرون از آنتو باید نیکان را به دست بمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی رژیم غذایی حاوی تخم مرغ وواکسن دیگر کرونا ساخته شتاثیر درجه حرارت بر عملکابتدایی که در ذهن دانشمنجهل مقدسسندرم سردرد به دلیل افت فگل درون گلدانمزایای شکلات تلخ برای سلاز آغاز خلقت تا نگاه انساشباهت زیاد بین سلول هاي عآیا هوش مصنوعی می تواند نحس و ادراک قسمت بیست و یکبه خوبی های دیگران فکرکندانش بی نهایتنمایش تک نفرهفرایند تکامل و دشواری هااندوه دردی را دوا نمیکندچرا ماشین باید نتایج را پبرای بقا به جایی فراتر ازدرک عمیق در حیواناتتومورها و التهاب مغزی عامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی در کامپیوترهارجزخوانی هایی که امروز بورزش بهترین درمان بیش فعتاثیر درجه حرارت بر عملکابزار بقا از نخستین همانجهان کنونی و مغز بزرگتریسیاهچاله ی منفرد یا سیاهگالکانزوماب، دارویی جدیمطالبه ی حق خوداز تکینگی تا مغز از مغز تصرع و درمان های آنآیا بدون ناظر هوشمند هم بحس و ادراک- قسمت بیست و پبی هیچ می ایی و بی هیچ میرداروهای تغییر دهنده ی سینهایت معرفت و شناخت درک عقفس دور خود را بشکنانسان خطرناکترین موجودچراروياها را به یاد نمی آبرخی بیماری ها که در آن بدرس گرفتن از شکست هاتوکل بر خدامنبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش عاطفی قسمت یازدهزمان و گذر آن سریع استیادگیری هوش مصنوعی، عمیقتاریکی خواهد ترسیدابزار بقای موجود زنده از جهان، تصادفی نیستگشایش دروازه جدیدی از طرمغز قلباز تکینگی تا مغز از مغز تطی یکصد هزار سال اخیر هرچآیا راهی برای رفع کم آبی خواب و بیداری نوسانی مغزبیماری گیلن باره و بیمارداروی جدید برای کاهش وزننوار عصب و عضلهقانون جنگلاولین دروغنظریه ی تکامل در درمان بیبررسی علل کمر درد در میانذهن خود را مشغول هماهنگیتیروفیبان موثر در سکته ی موفقیت در تفکر استهوشیاری سنتی یا هوشیاری زندگی در جمع مواردی را برکفش بد، عامل مهم کمردردتداخل مرزها و صفات با بینابزارهای بقا ازنخستین همساختار فراکتال وجود و ذهجاذبهپیوند مدفوعخواص شکلات تلخمغز انسان برای ایجاد تمداز تکامل تا مغز از مغز تا علم به ما کمک میکند تا موآدم عاقل، وقت خودش را هدربیماری، رساله ای برای سلدخالت در ساختار ژنهانورالژیقسم به فقرهمه ی سردردها بی خطر نیستبعد از کرونا دلخوشی بیهورمز و رازهای ارتباط غیر کتکامل جریان همیشگی خلقتمیگرن سردردی ژنتیکی که بتربیت کودکان وظیفه ای مهزیست شناسی کل در جزء فراککنفرانس تشنج هتل کوثر اصاجزای پر سلولی بدن انسان سرنوشتپیراستامحقیقت آنطور نیست که به نظخاویار گیاهیمغز بزرگ و فعال یا مغز کواز علم جز اندکی به شما داعید نوروز مبارکآسیب ها ناشی از آلودگی هونکاتی در مورد تشنجبیشتر علم، در نادانسته هدر آسمان هدیه های نادیدنتقلید مرحله ای نسبتا پیشلحظات خوش با کودکانهمراهی نوعی سردرد میگرنیرویا تخیل یا واقعیتهشت توصیه برای کاستن از دتئوری تکامل در پیشگیری و ما اشیا را آنطور که هستندای نعمت من در زندگیمتشنج به صورت اختلال رفتازبان و شناخت حقیقت قسمت دکودکان مهاجرماست مالیاختلالات مخچهسرطان کمیت گراییپروژه ی علمی پیوند مغز ساحوادث روزگار از جمله ویراستفاده از سلول های بنیاخطای حسنقش مهاجرت در توسعه نسل اعشق به هفت مرتبه ی شناختیافراد بی دلیل دوستدار تو نگاه من، نگاه تو و یا حقیباد غرور و سر پر از نخوت ودرمان های جدید سرطانتلاشی تازه برای گشودن معمن کسی در ناکسی دریافتم هوش مصنوعی متصل با مغزروزهای بد باقی نمیماندویتامین کاتاثیر کلام در آیات کلام باینکه به خاطرخودت زندگی تظاهر خوابیده ی مادهتظاهری از ماده است که بیدسفرنامه سفر به بم و جنوب کاهش حافظه هرچند فرایندیمخچه ابزاري که وظیفه آن فارتباط متقابل با همه ی حیشیر و دوغ بادامآلودگی هوا و پارکینسونحس متفاوتاضطراب و ترسدهن، بزرگترین سرمایهنقش تیروئید در تکامل مغزفلج خوابسایتهای دیگرام آر آی جدید با قدرت شگفچالش هوشیاری و اینکه چرا بحثی در مورد نقش ویتامين درمان جدید ای ال اس، توفرتنها در برابر جهانمنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی از عروسک بازی روشی جدید در درمان نابینواقعیت تقویت شدهتاثیر گیاه خواری بر رشد واکنون را با همه ی نقص هایتغییرات آب و هوایی که به سلام تا روشناییکجای مغز مسئول پردازش تجمرکز خنده در کجای مغز استارزش حقیقی زبان قسمت سومشاهکار شش گوشآنزیم تولید انرژی در سلوحس و ادراک قسمت چهارمبلوغ چیستدین اجبارینقش غذاها و موجودات دريافال نیکوامگا سه عامل مهم سلامتچت جی پی تیبخش دیگری در وجود انسان هدرون و بیرون، جدای از هم تو برای خزیدن خلق نشده ایمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی رژیم غذایی سالم و ضد التهواکسن دیگری ضد کرونا از دتاثیر درجه حرارت بر عملکابتذال با شعار دینجهان فراکتالسوی ما آید نداها را صداگل زندگیمسمومیت دانش آموزان بی گاز انفجار بزرگ تا انفجار شجاعت و ترسآیا هوش مصنوعی زندگی بشرحس و ادراک قسمت بیست و دوبه خودت مغرور نشودانشمندان موفق به بازگردچند نرمش مفید برای کمردرفرایند حذف برخی اجزای مغاندوهگین نباش اگر درب یا چرا مردم با زندگی میجنگنبرای تمدن سازی، باید در بدرگیری قلب در بیماری ویرتومورهای نخاعیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی در تفکر خلاق ارحم مصنوعیورزش در کمر دردتاثیر رو ح و روان بر جسمابزار بقا از نخستین همانجهان کاملی در اطراف ما پرسیاهچاله ی تولید کنندهگام کوچک ولی تاثیرگذارمطالبی در مورد تشنجاز تکینگی تا مغز از مغز تضایعه ی شبکه لومبوساکرالآیا برای تولید مثل همیشه حس و ادراک- قسمت شصت و چهبی ذهن و بی روحداروهای ضد بیماری ام اس ونهایت در بی نهایتقفس ذهنانسان در هستی یا هستی در چراغ های متفاوت و نور یکسبرخی بیماری های خاص که بددست و پا زدن در سایه؟توپیراماتمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش عاطفی قسمت پنجمزمان و صبریادگرفتن، آغاز حرکت است تاریخ همه چیز را ثبت کردهابزار بقای موجود زنده از سکته ی مغزی در جوانانجهش های ژنتیکی مفید در ساپل جویی اصفهانمغز ما کوچکتر از نیم نقطهاز تکینگی تا مغز از مغز تطیف انسفالیت، گیلن باره آیاما مقهور قوانین فیزیکخواب زمستانی سلول های سربیماری آلزایمر، استیل کوداروی جدید برای ای ال اسنوار عصب و عضلهقانون جنگلاولین سلول مصنوعینظریه ی ریسمانبرطرف کردن خشونت را از خاذهن خالی از شلوغی افکارتکلم در گیاهانمولکول ضد پیریهوش، ژنتیکی است یا محیطیزندگی در سیاهچالهکل اقیانوس در یک ذرهترقی واقعی یا شعار ترقیابزارهای بقای موجود زندهساختار شبکه های مغزی ثابجاذبه و نقش آن در شکلگیریپیوند مدفوع در درمان بیمخواص شگفت هویجمغز انسان برای شادمانی طاز تکامل تا مغز، از مغز تعلم بدون توقفآرمانگرای تخیلی نباشبیمارستان هوش مصنوعیدر موج، راز خلقت نهفته اسنورالژی تریژمینالقضاوت ممنوعهمه جا خیر بکارتفکر قبل از کاررمز گشایی از اتصالات مغزتکامل داروینی هنوز در حامیگرن شدید قابل درمان استرجمه فعالیت های عضله به زیست شناسی باور حقیقت یا کنگره بین المللی سردرد داجزایی ناشناخته در شکل گسریع دویدن مهم نیستپیشینیان انسان از هفت میحقیقت افرادخار و گلمغز بزرگترین مصرف کننده عامل کلیدی در کنترل کارآآسیب روانی شبکه های اجتمچگونه مولکول های دی ان ایبا همه مهربان باشدر آستانه ی موج پنجم کوویتقلید از روی طبیعتلرزش ناشی از اسیب به عصبهندسه ی پایه ایرویا حقی از طرف خداو هر کس تقوای خدا پیشه کنتئوری جدید، ویران کردن گما به جهان های متفاوت خودای همه ی وجود منتشنج عدم توازن بین نورون زبان و شناخت حقیقت قسمت سکودکان میتوانند ناقل بی ماست مالی با هوش انسانیاختلالات حرکتی در انسانسرعت فکر کردن چگونه استپروانه ی آسمانیحکمت الهی در پس همه چیزاستیفن هاوکینگ در مورد هخطر آلودگی هوانقش میدان مغناطیسی زمین عشق درونی به یگانگی خلقتافزایش قدرت ادراکات و حسنگاه مادی غیر علمی استبار مغز بر دو استخواندرمان های رایج ام استلاشی جدید در درمان ام اسمن پر از تلخیمهوش مصنوعی و کشف زبان هایروزهای سختویتامین کا و استخوانتاثیر کپسول نوروهرب بر ناینکه خانواده ات سالم با