ابزار بقای موجود زنده از نخستین هماند سازها تا مغز، از مغز تا کرونا قسمت یازدهم

ابزار بقای موجود زنده از نخستین همانندسازها تا مغز، از مغز تا ابزارهای بقای ویروس کرونا(قسمت یازدهم)

دست انسان قدیم در کشف بسیاری از علت ها بسته بود بنابراین دست به حدس های بی ارزش از نظر علمی میزد؛ به خصوص اگر این گمانه زنی ها با ایجاد جو احساسی در جامعه بتواند بازاری را برای گویندگانش ایجاد کند!
ولی انسان جدید در سایه دستاوردهای جدید و بزرگ علمی، میتواند علت بسیاری از اتفاقات و حوادث طبیعی و بیماری را بشناسد. کشف این علت ها، راه را بر گمانه زنی ها و حدس های غیر علمی می بندد. پیشرفت های شگفت آور علمی جدید به خصوص در عرصه نقشه ژنتیکی حیات و الفبای زندگی، توانسته است تا عمق زندگی موجود زنده را شناسایی کند و حتی به گذشته برود و پدران و اجداد یک موجود زنده را شناسایی کند و حتی با مطالعات آماری دقیق، در مورد آینده فرزندان یک جامعه و سالم بودن آنها، پیشگویی های ارزشمند علمی انجام دهد.

در این دوره شگفت از زندگی انسان، دست زدن به حدس های بازاریابانه و جذاب برای جذب مشتری، بسیار کمتر از گذشته، چشمها را به خود جلب میکند. امروز با وجود ذهن های آگاه و هوشیار، جایی برای کاسب کاری با شعار و جوآفرینی، کمتر شده است هرچند هنور خبر گزاری های بسیاری هستند که هدفشان، جا انداختن یک موضوع غیر علمی از طریق تبلیغات پی در پی است ولی به زودی با وجود هوشمندان و اندیشمندان و کوشش های آنها این غبار باقیمانده هم زدوده خواهد شد.

مشخص است روی آوردن به سخنان غیر علمی نه تنها دردی را دوا نمیکند بلکه در مورد همه گیری های ویروسی و میکروبی می تواند منجر به یک فاجعه بزرگ شود زیرا به جای شناسایی علت، کوشش میشود برخی توهمات، به عنوان عامل معرفی شود در حالی که علت اصلی چیزی دیگری است و در این جا چون علت اصلی باقی میماند، ویروس از راه های مرموز و ناشناخته و به طرزی بسیار وحشتناک منتقل میشود و چون دیده نمیشود و بسیار ریز است از هر منفذی عبور میکند و کاخ و کوخ برایش یکسان است

ولی اگر کوشش شود از طریق پژوهش های علمی، علت اصلی انتشار ویروس(مانند میزبان های حیوانی و عادت های بد زندگی و غذایی)کشف شود و با آن مقابله گردد، میتوان خیلی زود بیماری را ریشه کن کرد.

چگونه جهش های کروناویروس می تواند مسیر انتشار و پخش شدن آن را مشخص کند و فرضیه های توطئه را باطل سازد؟

آزمایشگاه ها در سرتاسر جهان زنجیره ژنومی ویروس ها را تهیه می کنند و سایت Nextstrain به عنوان موزه شیوع اپی دمی ها این اطلاعات را از طریق نقشه های جهانی شیوع بیماری ها منتقل می کند و چارت های تکامل نژادی و درخت نژادی ویروس ها را رسم میکند.

تا کنون این مرکز اطلاعات نزدیک به 1500 ژنوم از کروناویروس جدید را کشف کرده است و اطلاعات نشان میدهد چگونه ویروس هر 15 روز جهش پیدا میکند و می تواند یک همه گیری وسیع جهانی ایجاد کند.

این جهش ها به این معنی نیست که همیشه ویروس خطرناکتر شود؛ برعکس تغییرات و دگرگونی های ظریف در ساختار ژنومی، به دانشمندان کمک میکند بدانند این ویروس کجا بوده است و منشا ویروس را شناسایی کنند.

تروور بدفورد زیست شناس محاسباتی در مرکز پژوهش های سرطان هاچینسون، همکار این مرکز اطلاعاتی می گوید: این جهش ها کاملا خوشخیم و بی خطر و سودمند هستند و مانند پازلی عمل می کنند که با کمک آن میتوان نحوه انتشار ویروس کرونای جدید را شناسایی کرد.

در این پروژه اول-ژنتیک از پیگری کرونا ویروس به عنوان یک نقطه روشن برای بررسی همه نکات آسیب رسان همه گیری استفاده میشود. چنین پروهش هایی قبلا در مورد زیکا و ابولا هم استفاده شد. پژوهشگران می گویند کاهش هزینه ها و افزایش سرعت و سودمندی پژوهش های انجام شده برای تعیین زنجیره ژنومی، کمک میکند همه پژوهشگران در سطح جهانی بتوانند روی ژنوم ویروس کرونای جدید کار کنند. بدفورد می گوید: اگر ما به عقب به ویروس ابولا برگردیم فرایند بسیار کندتر بود ولی اکنون این کار بسیار سریع طی چند روز انجام میشود.

آزمایشگاه بدفرود اکنون روی
SARS COV2
کار می کنند که نخستین موارد ابتلا به آن در ایالت واشنگتن در فبریه و مارس امسال مشاهده شد این پژوهشگران روی تاریخچه مسافرت مبتلایان و تماس آنها با افراد مبتلا- که طی سفر با آنها دیدار داشته اند- متمرکز است. بدفورد وتیم او کوشیدند رمز ژنتیکی ویروس را با آنالیز کردن نمونه هایی که از نزدیک به 12 تن به دست آمده بود به دست بیاورند. کشف آنها نشان داد، با پیگیری کیفیت و محلی که ویروس در طول زمان تغییر کرده، مشخص شد SARS COV2 - از زمانی که در 21 ژانویه اولین مورد مبتلا شناسایی شد- برای چند هفته به صورت مخفی در جامعه مانده است. بیمار، یک فرد 35 ساله بود که منطقه شیوع اولیه بیماری را در ووهان چین دیدار کرده بود.

به عبارت دیگر بدفورد مدارک علمی دارد- که افراد می توانند اگر علایم خفیفی داشته باشند و تحت مراقب پزشکی قرار نگیرند-

باعث انتقال بیماری به نسل بعد شوند. این یافته ها باعث عملیات قرنطینه وسیع در سرتاسر جهان برای جلوگیری از گسترش بیماری میشود.

بدفورد می گوید: آنچه مشخص است اینکه مطالعات ژنتیکی، داستان کاملی درباره اینکه بیماری چگونه گسترش می یابد میدهد.

کریستین اندرسون بیولوژیست محاسباتی در مرکز مطالعات اسکریپس در کالیفرنیا که روی حدود دو هزار ژنوم از جمله ویروس های زیکا و وست نایل کار کرده است می گوید: مشاهدات نکست استرین سبب شده است اشتهای بسیار زیادی برای کشف حقایق در مورد کروناویورس ایجاد شود او ادامه میدهد: این وسایل، برای شاگردان ناموفقی مانند من- که روی شجره نامه های حیوانات و ویروس ها کار میکنند- بسیار جالب بوده است ولی امروز با توسعه اینترنت، همه آنها روی توییتر آمده اند

هرچند این چارت ها و شجره ها برای دیدن تصویر بزرگی از چگونگی گسترش همه گیری مفید است آندرسون هشدار میدهد مبادا این مشاهدات سبب نتیجه گیری از طرف برخی محققان شود. بعد از برخی مطالعات روی بیماران ایتالیا و مونیخ او می گوید: شجره نامه، ارتباط را نشان میدهد ولی قطعات گم شده بسیاری در زنجیره انتفال وجود دارد که میتواند توضیحات دیگری را در مورد روش های انتقال ویروس بیان کند

نه یک سلاح بیولوژیک!
توانایی نشان دادن تاریخچه تکامل ویروس کمک کرده است پژوهشگران سریعا تئوری توطئه را باطل کنند در مقاله 17 مارس مجله معتبر نیچر، آندرسون با مقایسه تظاهرات ژنومی SARS COV2 با همه نزدیکترین زیر شاخه های آن، شامل سارس و مرس و گونه هایی- که از حیواناتی مانند خفاش و مورچه خوار جدا شده اند- به این نتایج رسید. ریز اجزای ساختمانی SARS COV2 مشابه کروناویروس هایی- که قبلا در آزمایشگاه دیده شده بودند- نبود.(یک طراح سلاح بیولوژِک کوشش میکند، از روی ویروس های موجود در طبیعت، و دستکاری ساختار ژنومی آنها ویروس جدیدی بسازد)

کرونا ویروس جدید همچنین شامل ساختار ژنتیکی ای بود که پیشنهاد میدهد با سیستم ایمنی زنده ای مواجه بوده است و اینطور نیست که در ظرف پرورش میکروب در آزمایشگاه حاصل شده باشد.

به علاوه طراح یک سلاح بیولوژیک می خواهد بیشترین تاثیر را شاهد باشد و ممکن است به تاریخچه نمونه های ویروس یا باکتری اعتماد کند ولی کرونا ویروس جدید، مشخصاتی دارد که نشان دهده تاثیر انتخاب طبیعی است؛ برای نمونه کروناویروس ها از چیزی به نام spike protein استفاده می کنند تا بتوانند از طریق گیرنده های سلولی به درون سلول راه یابند. آزمایشات نشان میدهد کروناویروس جدید با گیرنده ACE2 انسانی واکنش دارد ولی این واکنش، ایده آل نیست.

آندرسون می گوید: این چیزی نیست که یک سازنده ویروس مصنوعی می خواهد. مطالعه آنها پیشنهاد میدهد ویروس درماه نوامبر از حیوان به انسان منتقل شده است. در آینده تعیین زنجیره های ژنتیکی ویروس برای شناسایی شیوع منطقه ای یا یا جهانی ویروس را، بیشتر کمک خواهد کرد.

توانایی مغز و دیگر اجزای فرایند حذف برخی اجزای مغداروی جدید ضد میگرننگاه محدود و تک جانبه، مشعواملی که برای ظهور لغت اگزیده ای از وبینار یا کنفارزش حقیقی زبان قسمت سومتاثیر نگاه انسان بر رفتامنبع خواب و رویادرک و احساسچراروياها را به یاد نمی آآیا ممکن است موش کور بی ماز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وماپروتیلینرویاهای پر رمز و حیرتی درهوش مصنوعی از عروسک تا کآیا جهش های ژنتیکی، ویروازدواج های بین گونه ای، رتاثیر درجه حرارت بر عملکمزایای شکلات تلخ برای سلریسدیپلام تنها داروی تایهوش عاطفی در زنان بیشتر اامیوتروفیک لترال اسکلروبیماری بیش فعالیتری فلوپرازینمغز انسان ایا طبیعتا تمازبان و کلمه حتی برای کسانویتامین E برای فعالیت صحاوکرلیزوماب داروی جدید شبحث درباره پیدایش و منشاجهش های ژنتیکی غیر تصادفمغز زنان جوانتر از مغز مرسلسله مباحث هوش مصنوعییکی از علل محدودیت مغز امابزار بقای موجود زنده از برخی نکات از گاید لاین پرحس و ادراک قسمت پنجمنقش داروهاي مختلف معروف سخن پاک و ثابتکندر در بیماریهای التهابابزارهای بقای از نخستین تفاوت مغز انسان و میمون هدقیق ترین تصاویر از مغز اچهار ساعت پس از کشتار خوکشباهت زیاد بین سلول هاي عکشف مکانیسم عصبی خوانش پاداراوون تنها داروی تاییتوازن مهمتر از فعالیت زیفرد حساس از نظر عاطفی و بداروی ضد تشنج با قابليت تنگاه انسان محدود به ادراعوارض ازدواج و بچه دار شدگزارش یک مورد جالب لخته واز نشانه ها و آثار درک شدتاثیر نگاه انسان بر رفتامنشأ اطلاعات و آموخته ها درک احساسات و تفکرات دیگچراروياها را به یاد نمی آآیا ما تنها موجودات زنده از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومبانی ذهنی سیاه و سفیدرویای شفافهوش مصنوعی از عروسک تا کآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجاستفاده از هوش مصنوعی در تاثیر درجه حرارت بر عملکمسیر دشوار تکامل و ارتقارژیم های غذایی و نقش مهم هوشیاری کوانتومیامید درمان کرونا با همانبیماری تی تی پیتری فلوپرازینمغز انسان برای ایجاد تمدزبان و بیان نتیجه ساختماویتامین E در چه مواد غذایايندگان چگونه خواهند دیدبحثی در مورد نقش ویتامينجهشهای مفید و ذکاوتی که دمغزهای کوچک بی احساسسم زنبور ، کلیدی برای واریافته های نوین علوم پرده ابزار بقای موجود زنده از برخی اثرات مضر ویتامین دحس و ادراک قسمت سومنقش روزه داری در سالم و جسریعترین کامپیوتر موجودکوچک شدن مغز از نئاندرتاابزارهای دفاعی و بقای موتفاوتهای جنسیتی راهی برادلایلی که نشان میدهد ما بنوار مغزی روشی مهم در تشخشباهت زیاد بین سلول هاي عکشف مکانیسمی پیچیده در بادغام میان گونه های مختلادغام دو حیطه علوم مغز و توسعه برخی شغل ها با هوش قیچی ژنتیکیداروی ضد تشنج با قابليت تنگاهی بر قدرت بینایی دراعید نوروز مبارکگشایش دروازه جدیدی از طراز نظر علم اعصاب یا نرووستاثیر ویتامین دی بر بیمامولتیپل اسکلروز در زنان درک تصویر و زبان های مخلتنزاع بین جهل و علم رو به پآیا مغز تا بزرگسالی توسعاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومجموعه های پر سلولی بدن مروبات های ریز در درمان بیهوش مصنوعی از عروسک تا کآیا خداباوری محصول تکاملاستیفن هاوکینگ در مورد هتاثیر درجه حرارت بر عملکمشکلات نخاعیرژیم غذایی حاوی تخم مرغ وهوش، ژنتیکی است یا محیطیامگا سه عامل مهم سلامتبیماری ضعف عضلات نزدیک بتسلیم شدن از نورون شروع ممغز انسان برای شادمانی طزبان و بیان، در سایه پیشرویتامین دی گنجینه ای بزرايا اراده آزاد توهم است یبحثی جالب درباره محدودیتجهشهای مفید و ذکاوتی که دمغزتان را در جوانی سیمکشسودمندی موجودات ابزی بر یادگیری مهارت های جدید دابزار بقای موجود زنده از برخی اختلالات عصبی مثانهحساسیت روانی متفاوتنقش رژیم غذایی بر رشد و اسرگیجه از شایعترین اختلاکووید نوزده و خطر بیماریاثر مضر مصرف طولانی مدت رتقلید مرحله ای نسبتا پیشدندان ها را مسواک بزنید تنورون هاي مصنوعی می توانشش مرحله تکامل چشمکشف ارتباط جدیدی از ارتبارتقا و تکامل سنت آفرینش توصیه های غیر دارویی در سقانون مندی نقشه ژنتیکی مداستانها و مفاهیمی اشتبانگاهی بر توانایی اجزاي بعامل کلیدی در کنترل کارآپمبرولیزوماب در بیماری چاز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر ویروس کرونا بر مغز مواد کوانتومی جدید، ممکندرک عمیق در حیواناتنزاع بین علم و نادانی رو آیا همه جنایت ها نتیجه بیاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومحل درک احساسات روحانیروح رهاییهوش مصنوعی از عروسک تا کآیا دلفین ها می تواند از استیفن هاوکینگ در تفسیر تاثیر درجه حرارت بر عملکمشکلات بین دو همسر و برخیراه های جدید برای قضاوت رهیچگاه از فشار و شکست نترامروز دانش ژنتیک هیچ ابهبیماریهای تحلیل عضلانی اتشنج چیستمغز انسان برای شادمانی طزبان و تکلم برخی بیماریهواکنش های ناخودآگاه و تقايا اراده آزاد توهم است یبحثی در مورد نقش کلسیم و جاذبه و نقش آن در شکلگیرینقش قهوه در سلامتیسیاهچاله و تکینگی ابتداییادآوری خواب و رویاابزار بقای موجود زنده از برخی بیماری ها که در آن بخلاصه ای از مطالب همایش منقش رژیم غذایی در رشد و اسردرد میگرن در کودکانکودک ایرانی که هوش او از اثرات فشار روحی شدیدتلقین اطلاعات و حافظهدو ویژگی انتزاع و قدرت تجنورون های ردیاب حافظهششمین کنگره بین المللی سکشف جمجمه ای درکوه ایرهوارتوکين تراپی روشی جديد توصیه هایی در مصرف ماهیقانونمندی و محدودیت عالمدر مانهای کمر دردناتوانی از درمان برخی ویعارضه جدید ویروس کرونا سپنج اکتشاف شگفت آور در مواز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر ژنها بر اختلالات خموجود بی مغزی که می توانددرگیری قلب در بیماری ویرنزاع بین علم و جهل رو به پآیا هوش ارثی دریافتی از پاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومحل درک احساسات روحانی دروزه داری و بیمار ی ام اس هوش مصنوعی از عروسک تا کمآیا دست مصنوعی به زودی قااستخوان های کشف شده، ممکتاثیر درجه حرارت بر عملکمشکلات روانپزشکی پس از سراه های جدید برای قضاوت رهاوکينگ پیش از مرگش رسالانفجار و توقف تکاملی نشابیهوش کردن در جراحی و بیمتشنج و حرکات شبه تشنجی قامغز انسان رو به کوچک تر شزبان و شناخت حقیقت قسمت چواکسن کرونا از حقیقت تاتای آنکه نامش درمان و یادشبحثی در مورد عملکرد لوب فحقیقت قربانی نزاع بین بی نقش مهاجرت در توسعه نسل اسیاره ابلهانژن هوش و ساختارهای حیاتی ابزار بقای موجود زنده از برخی بیماری های خاص که بدخواندن ، یکی از شستشو دهننقش زبان در سلطه و قدرت اسردرد و علتهای آنکودکان میتوانند ناقل بی اثرات مفید قهوهتلاش هایی در بیماران قطع ديدن با چشم بسته در خواب نوروپلاستیسیتی چیستصرع و درمان های آنگنجینه ای به نام ویتامین ارتباط میکروب روده و پارتوضیحی ساده در مورد هوش مقارچ بی مغز در خدمت موجوددر چه مرحله ای از خواب ، رناتوانی در شناسایی چهره عدم توقف تکامل در یک انداپوست ساعتی مستقل از مغز داز آغاز خلقت تا نگاه انساتاثیر کلام در آیات کلام بموجودات مقهور ژنها هستنددرگیری مغز در بیماری کوینظام مثبت زندگیآیا هوش سریعی که بدون احساز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومحدودیت های حافظه و حافظروش مقابله مغز با محدودیهوش مصنوعی از عروسک تا کمآیا رژیم غذایی گیاهی سلااصول سلامت کمرتاثیر درجه حرارت بر عملکمشکلات روانپزشکی در عقب راه پیروزی در زندگی چیستهاوکينگ پیش از مرگش رسالانواع سکته های مغزیبیوگرافیتشنج عدم توازن بین نورون مغز انسان رو به کوچکتر شدزبان و شناخت حقیقت قسمت اواکسن سرطانایندرالبحثی درباره هوش و تفاوتهحقیقت خواب و رویانقش محیط زندگی و مهاجرت دسیاره ابلهانژن یا نقشه توسعه مغز و نقابزار بقای موجود زنده از برخی توجهات در ببمار پارخواب سالم عامل سلامتینقش زبان در سلطه و قدرت اسردرد تنشنکودکان خود را مشابه خود تاثرات مضر ماری جواناتلاشی برای درمان قطع نخادی متیل فومارات(زادیوا)(نوشیدن چای برای مغز مفید ضررهای مصرف شکر و قند بر گویید نوزده و ایمنی ساکتگوشه بیماری اتوزومال رسسارتباط چاقی و کاهش قدرت بتکامل چشمقبل از انفجار بزرگدر هم تنیدگی کوانتومی و پنخاع ما تا پایین ستون فقرعسل طبیعی موثر در کنترل بپیموزایداز انفجار بزرگ تا انفجار تاثیر کپسول نوروهرب بر نمیهمانهای ناخوانده عامل درگیری مغز در بیماران مبنظریه تکامل در درمان بیمآیا هشیاری کوانتومی وجوداز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومخچه فراتر از حفظ تعادلروش های صرفه جویی در ایجاهوش مصنوعی در کامپیوترهاآیا رژیم غذایی گیاهی سلااضطراب و ترستاثیر درجه حرارت بر عملکمشاهده آینده از روی مشاهراست دستی و چپ دستیهدف یکسان، در مسیرهای متانگشت نگاری مغز نشان میدبیوگرافیتغییر الگوی رشد مغزی با زمغز ایندگان چگونه استزبان و شناخت حقیقت قسمت دواکسنی با تاثیر دوگانه اایا کوچک شدن مغزانسان البحثی درباره هوش و تفاوتهحقیقت راستین انسان علم بنقش نظام غذایی در تکامل مسیر آفرینش از روح تا مغز ژنها نقشه ایجاد ابزار هوابزار بقای موجود زنده از برخی سلولهای عصبی در تلاخواب سالم عامل سلامتی و ینقش سجده بر عملکرد مغزسردرد سکه ایکوری گذرای ناشی از موبایاجزای پر سلولی بدن انسان تلاشی تازه برای گشودن معدژا وو یا اشنا پندارینوعی سکته مغزی ، وحشتناک ضررهای شکر بر سلامت مغزگوشت خواری یا گیاه خواریارتباط هوش ساختار مغز و ژتکامل ابزار هوش ، راه پر قدم زدن و حرکت دید را تغیدرمان های بیماری آلزایمرنخستین تصویر از سیاهچالهعصب حقوق نورولووپیچیدگی های مغزی در درک زاز تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر کپسول نوروهرب بر تمیگرن سردردی ژنتیکی که بدرگیری اعصاب به علت میتوهفت چیز که عملکرد مغز تو آیا واکنش های یاد گرفته واز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاهخواری بر رشد و مخچه ، فراتر از حفظ تعادلروش هایی ساده برای کاهش اهوش مصنوعی در خدمت خلق وحآیا راهی برای رفع کم آبی اطلاعاتی عمومی در مورد متاثیر رو ح و روان بر جسممعنی روزهرشته نوروایمونولوژی و نقهدف از تکامل مغزاندوهگین نباش اگر درب یا بیان ژن های اسکیزوفرنی دتغییر زودتر اتصالات مغزیمغز ابزار برتر بقازبان و شناخت حقیقت قسمت سواسطه ها د رمسیر ایجاد مغایا ابزار هوشمندی یا مغز بحثی درباره هوش و تفاوتهحمله ویروس کرونا به مغزنقش هورمون های تیروئید دسیستم تعادلی بدنژنها ، مغز و ارادهابزار بقای موجود زنده از برخی سيناپسها طی تکامل و خواب عامل دسته بندی و حفطنقش غذاها و موجودات درياسرعت فکر کردن چگونه استکی غایب شدی تا نیازمند دلاجزایی ناشناخته در شکل گتلاشی جدید در درمان ام اسفلج بل، فلجی ترسناک که آندژاوو یا آشناپنداریچیزی خارج از مغزهای ما نیطوفان فقر و گرسنگی و بی سگیاه خواری و گوشت خوار کدارتباط انسانی، محدود به تکامل زبانقدرت انسان در نگاه به ابعدرمان های جدید میگرننرمش های مفید در سرگیجهعضلانی که طی سخن گفتن چقدپیوند مغز و سر و چالشهای از تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر کپسول نوروهرب بر سمیگرن شدید قابل درمان اسذهن چند جانبه نیازمند نگهفت سین یادگاری از میراث آیا آگاهی پس از مرگ از بیاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر انتخاب از طرف محیط مخچه ابزاري که وظیفه آن فروش صحبت کردن در حال تکامهوش مصنوعی در خدمت خلق وحآیاما مقهور قوانین فیزیکاطلاعاتی عمومی در مورد متاثیر رژیم گیاه خواری بر مغز فکر میکند مرگ برای دیرشد مغز علت تمایل انسان بهدف از خلقت رسیدن به ابزاانسان قدیم در شبه جزیره عبیست تمرین ساده برای جلوتغییر عمودی سر انسان از پمغز از بسیاری حقایق می گرزبان، وسیله شناسایی محیطوراپامیل در بارداریایا بیماری ام اس (مولتیپبحثی درباره هوش و تفاوتهحوادث روزگار از جمله ویرنقش هورمون زنانه استروژنسیستم دفاعی بدن علیه مغز ژنهای مشترک بین انسان و وابزار بقای موجود زنده از بررسي علل احتمالي تغيير خودآگاهی و هوشیارينقش غذاها و موجودات درياشلیک فراموشیاحساس گذر سریعتر زمانتمایل زیاد به خوردن بستنفلج خوابدانشمندان ژنی از مغز انسچگونه مغز پیش انسان یا همطی یکصد هزار سال اخیر هرچظهور امواج مغزی در مغز مصگالکانزوماب، دارویی جدیارتباط شگفت مغز انسان و فتکامل ساختار رگهای مغزی لوب فرونتال یا پیشانی مغدرمان های جدید در بیماری نرمشهای مهم برای تقویت عمقالاتپیوند سر، یکی از راه حلهااز تکنیکی تا مغز از مغز تتاثیر کپسول نوروهرب بر سمیدان مغناطيسي زمین بشر رقیبی قدرتمند در برابر مهمیشه عسل با موم بخوریمآیا امکان بازسازی اندامهاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر ترکیبات استاتین (سمدارک ژنتیکی چگونه انسانروشهای نو در درمان دیسک بهوش مصنوعی درمانگر کامپیآزمون ذهنی گربه شرودینگربلندی در ذهن ما درک بلندیتاثیر رژیم گیاه خواری بر مغز ما کوچکتر از نیم نقطهزمین زیر خلیج فارس تمدنی هزینه ای که برای اندیشیدانسان جدید از چه زمانی پابیشتر کمردردها نیازی به تغییرات منطقه بویایی مغزمغز به تنهایی برای فرهنگ سفر نامه سفر به بم و جنوب ورزش هوازی مرتب خیلی به قایا بدون زبان میتوانیم تبحثی درباره هوش و تفاوتهحافظه و اطلاعات در کجاست نقش ژنتیک در درمان اختلاسکته مغزیژنهای هوش ، کدامندابزار بقای موجود زنده از بررسی و اپروچ جدید بر بیمخودآگاهی و هوشیارينقش غذاها و موجودات درياشنا در ابهای گرم جنوب نیکاهش التهاب ناشی از بیمااخلاق و علوم اعصابتمدن قدیمی ای در جنوب ایرفلج خواب چیستدانشمندان روش هاي جدیدی چگونه هموساپينس بر زمین علم به ما کمک میکند تا موگامی در درمان بیماریهای ارتباط شگفت انگیز مغز انتکامل شناخت انسان با کشفلبخند بزن شاید صبح فردا زدرمان های رایج ام اسچرا مغزهای ما ارتقا یافت تاثیر ویتامین دی بر بیماپیشینیان انسان از هفت میاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومکانیزمهای دفاعی در برابرموزی از نخستین تمدن بشرهوموارکتوس ها ممکن است دآیا انسان با مغز بزرگش اخاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر دپاکین بر بیماری ممروری بر تشنج و درمان هایروشهای شناسایی قدرت شنواهوش مصنوعی درخدمت خلق وحإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَبه زودی شبکه مغزی به جای تاثیر رژیم گیاه خواری بر مغز مادران و کودکان در زمزندگی هوشمند در خارج از زهزینه سنگین انسان در ازاانسان عامل توقف رشد مغزبا هوش مصنوعی خودکار روبتغییرات تکاملی سر انسان مغز برای فراموشی بیشتر کسفرنامه سفر به بم و جنوب ورزش هوازی ، بهترین تمریایا تکامل هدفمند استبحثی درباره احساسات متفاحافظه و اطلاعات در کجاست نقش آتش در رسیدن انسان بهسانسور از روی قصد بسیاری کلرال هیدرات برای خوابانابزار بقای موجود زنده از خانواده پایدارنقشه مغزی هر فرد منحصر بهشناخت و معرفت، و نقش آن دکاهش دوپامین عامل بیماریاخلاق پایه تکامل و فرهنگتمدن بشری و مغز اخلاقیفیلمی بسیار جالب از تغییدانشمندان روشی برای تبدیچگونه آن شکری که می خوریمچگونه انتظارات بر ادراک علایم کمبود ویتامین E را گامی در درمان بیماریهای ارتباط شگفت انگیز مغز انتئوری تکامل امروز در درملرزش ناشی از اسیب به عصبدرمان های علامتی در ام اسچرا پس از بیدار شدن از خوصفحه اصلیپیشرفتی مستقل از ابزار هاز تکینگی تا مغز و از مغز تاثیر گیاه خواری بر رشد وما انسانها چه اندازه نزدرمز و رازهای ارتباط غیر کهوش مصنوعی می تواند بر احآیا احتمال دارد رویا از آاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر داروهای ضد التهاب مرکز هوشیاری، روح یا بدن روشی برای بهبود هوش عاطفهوش مصنوعی ساخته هوش طبیافراد آغاز حرکت خودشان ربوزون هیگز چیستتاثیر رژیم گیاهخواری بر مغز چون ابزار هوش است دلیزونا به وسیله ویروس ابله هستي مادي ای که ما کوچکترانعطاف پذیری مکانیسمی علبار سنین ابزار هوشمندی اثبت امواج الکتریکی در عصمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟سفرنامه سفر به بم و جنوب ورزش و میگرنایرادهای موجود در خلقت ببحثی درباره احساساتی غیرحافظه و اطلاعات در کجاستنقش انتخاب از طرف محیط، نساخت شبکه عصبی با الفبایکمردرد و علل آنابزار بقای موجود زنده از بررسی سیستم تعادلی بدن اخدا موجود استنقص در تشخیص هیجانات عامشناسایی سلول های ایمنی اکایروپاکتیک چیستاختلال در شناسایی حروف و تمساح حد واسط میان مغز کوفیزیکدانان ماشینی برای تداروهای مصرفی در ام اسداروهای ضد بیماری ام اس وچگونه باغبانی باعث کاهش علایم کمبود ویتامین E را گاهی لازم است برای فهم و ارتباط غیرکلامی بین انساتئوری تکامل در پیشگیری و لزوم سازگاری قانون مجازادرمان ژنتیکی برای نوآوریچرا بیماری های تخریبی مغسوالات پزشکیپاسخ گیاهان در زمان خورداز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وما انسانها چه اندازه نزدرویا و خبر از آیندههوش مصنوعی گوگل به کمک تشآیا احتمال دارد رویا از آاز تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر داروی ضد تشنج سدیم مرکز حافظه کجاستروشی جدید در درمان قطع نخهوش احساسیافزایش قدرت ادراکات و حسبیماری های مغز و اعصاب و تاثیر عصاره تغلیظ شده گیمغز چگونه صداها را فیلتر زیباترین چیز در افزایش سهستی ما پس از شروعی چگال اولین هیبرید بین انسان وبارداری بدون رحمجمجمه انسان های اولیهمغز بزرگ چالش است یا منفعسفرنامه سفر به بم و جنوب ورزش بهترین درمان بیش فعاگر نعمت فراموشی نبود بسبخش دیگری در وجود انسان هحس چشایی و بویایینقش اتصالات بین سلولهای کمردرد با پوشیدن کفش مناابزارهای بقای موجود زندبررسی علل کمر درد در میانخطا در محاسبات چیزی کاملچند جهانیشواهدی از دنیسوان(شبه نئکاربرد روباتهای ريزنانواختلالات مخچهتنفس هوازی و میتوکندریفرگشت و تکامل تصادفی محض داروی فامپیریدین یا نورلچگونه جمعیت های بزرگ شکل علت خواب آلودگی بعد از خوگاهی مغز بزرگ چالش استارتروز یا خوردگی و التهاتا 20 سال آینده مغز شما به لزوم سازگاری قانون مجازادرمان جدید میگرن با انتی چرا حیوانات سخن نمی گوینپیامهای کاربرانپختگی پس از چهل سالگي به از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وما با کمک مغز خود مختاريمرویا بخشی حقیقی از زندگی هوش مصنوعی گوگل به کمک تشآیا برای تولید مثل همیشه از تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر درجه حرارت بر عملکمرکز خنده در کجای مغز استروشی جدید در درمان سکته مهوش احساسیافسردگی و اضطراب در بیمابیماری گیلن باره و بیمارتاریخ همه چیز را ثبت کردهمغز ناتوان از توجیه پیدازیرفون داروی ضد ام اسو هر کس تقوای خدا پیشه کناولین مورد پیوند سر در انبازگشت از آثار به سوی خداجنسیت و تفاوت های بیناییمغز بزرگ چالشهای پیش روسفرنامه سفر به بم و جنوب ورزش در کمر درداگر نعمت فراموشی نبود بسبرنامه و ساختار پیچیده محس و ادراک (قسمت اول )نقش حفاظتی مولکول جدید دساخت شبکه عصبی مصنوعی با کنفرانس تشنج هتل کوثر اصابزارهای پیشرفته ارتباط بزرگ شدن مغز محدود به دورخطا در محاسبات چیزی کاملچندین ماده غذایی که ماننشاهکار قرنکاربرد روباتهای ريز، در اختلالات حرکتی در انسانتنفس هوازی و میتوکندریفراموش کارها باهوش تر هسداروی تشنجی دربارداریچگونه جمعیت های بزرگ شکل عوامل موثر در پیدایش زباگذر زمان کاملا وابسته به ارزش حقیقی زبان قسمت اولتاثیر مشاهده بر واقعیت بممانتین یا آلزیکسا یا ابدرمانهای بیماری پارکینسچرا حجم مغز گونه انسان درسایتهای دیگرپرورش مغز مینیاتوری انسااز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وما تحت کنترل ژنها هستیم یرویا تخیل یا واقعیتهوش مصنوعی الفاگوآیا بزرگ شدن مغز فقط در داز تکینگی تا مغز- از مغزتتاثیر درجه حرارت بر عملکمرگ انتقال است یا نابود شريتوکسيمب در درمان ام اسهوش عاطفی بیشتر در زنانالکتروتاکسی(گرایش و حرکبیماری ای شبیه آلزایمر و تبدیل تراکت صوتی مصنوعی مغز و سیر تکامل ان دلیلی زبان مشترک ژنتیکی موجوداوقت نهيب هاي غير علمي گذشاولین تصویر در تاریخ از سبازسازي مغز و نخاع چالشی جنسیت و تفاوت های بیناییمغز بزرگ و فعال یا مغز کوسفری به آغاز کیهانوزوز گوشاگر تلاش انسان امروز برابرین نت به جای اینترنتحس و ادراک (قسمت دوم )نقش حیاتی تلومر دی ان آ دساختار شبکه های مغزی ثابکنگره بین المللی سردرد دابزارهای بقا از نخستین هبزرگ شدن تقریبا ناگهانی خطرات هوش مصنوعیچه زیاد است بر من که در ایشبیه سازی میلیون ها جهان کجای مغز مسئول پردازش تجاختلالات صحبت کردن در انتو دی ان ای خاص ميتوکندريفراموشی همیشه هم بد نیستفرایند تکامل و دشواری هاداروی جدید s3 در درمان ام چگونه حافظه را قویتر کنیعوامل ایجاد لغت انسانی و گربه شرودینگر و تاثیر مشارزش حقیقی زبان قسمت دومتاثیر نگاه ناظر هوشیار بمنابع انرژي پاک سرچشمه حدرک فرد دیگر و رفتارهای اچرا در مغز انسان، فرورفتآلزایمراز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وماه رجبرویاها از مغز است یا ناخوهوش مصنوعی از عروسک تا کآیا تکامل و تغییرات ژنتیاز تکینگی تا مغز، از مغز تاثیر درجه حرارت بر عملکمراحل ارتقای پله پله کیهریواستیگمینهوش عاطفی در زنان بیشتر االتهاب شریان تمپورالبیماری ای شبیه ام اس مولتتبدیل سلولهای محافط به سمغز آیندگان چگونه است ؟زبان چهار حرفی حیات زمینوقتی فهمیدی خطا کردی برگاولین سلول مصنوعیبحتی علمی درباره تمایل بجهش های ژنتیکی مفید در سامغز حریص برای خون، کلید تسلولهای بنیادی مصنوعی دریک پیشنهاد خوب برای آسان ابزار هوش در حال ارتقا ازبرای پیش بینی آینده مغز دحس و ادراک قسمت چهارمنقش خرچنگ های نعل اسبی درسازگاری با محیط بین اجزاکنگره بین المللی سردرد دابزارهای بقا ازنخستین همبسیاری از بیماری های جدیدفاع در برابر تغییر ساختچهار میلیارد سال تکامل بشبیه سازی سیستم های کوانکرونا چه بر سر مغز می آورادامه بحث تکامل چشمتولید سلولهای جنسی از سل