ابزار بقای موجود زنده از نخستین هماند سازها تا مغز، از مغز تا کرونا قسمت یازدهم

ابزار بقای موجود زنده از نخستین همانندسازها تا مغز، از مغز تا ابزارهای بقای ویروس کرونا(قسمت یازدهم)

دست انسان قدیم در کشف بسیاری از علت ها بسته بود بنابراین دست به حدس های بی ارزش از نظر علمی میزد؛ به خصوص اگر این گمانه زنی ها با ایجاد جو احساسی در جامعه بتواند بازاری را برای گویندگانش ایجاد کند!
ولی انسان جدید در سایه دستاوردهای جدید و بزرگ علمی، میتواند علت بسیاری از اتفاقات و حوادث طبیعی و بیماری را بشناسد. کشف این علت ها، راه را بر گمانه زنی ها و حدس های غیر علمی می بندد. پیشرفت های شگفت آور علمی جدید به خصوص در عرصه نقشه ژنتیکی حیات و الفبای زندگی، توانسته است تا عمق زندگی موجود زنده را شناسایی کند و حتی به گذشته برود و پدران و اجداد یک موجود زنده را شناسایی کند و حتی با مطالعات آماری دقیق، در مورد آینده فرزندان یک جامعه و سالم بودن آنها، پیشگویی های ارزشمند علمی انجام دهد.

در این دوره شگفت از زندگی انسان، دست زدن به حدس های بازاریابانه و جذاب برای جذب مشتری، بسیار کمتر از گذشته، چشمها را به خود جلب میکند. امروز با وجود ذهن های آگاه و هوشیار، جایی برای کاسب کاری با شعار و جوآفرینی، کمتر شده است هرچند هنور خبر گزاری های بسیاری هستند که هدفشان، جا انداختن یک موضوع غیر علمی از طریق تبلیغات پی در پی است ولی به زودی با وجود هوشمندان و اندیشمندان و کوشش های آنها این غبار باقیمانده هم زدوده خواهد شد.

مشخص است روی آوردن به سخنان غیر علمی نه تنها دردی را دوا نمیکند بلکه در مورد همه گیری های ویروسی و میکروبی می تواند منجر به یک فاجعه بزرگ شود زیرا به جای شناسایی علت، کوشش میشود برخی توهمات، به عنوان عامل معرفی شود در حالی که علت اصلی چیزی دیگری است و در این جا چون علت اصلی باقی میماند، ویروس از راه های مرموز و ناشناخته و به طرزی بسیار وحشتناک منتقل میشود و چون دیده نمیشود و بسیار ریز است از هر منفذی عبور میکند و کاخ و کوخ برایش یکسان است

ولی اگر کوشش شود از طریق پژوهش های علمی، علت اصلی انتشار ویروس(مانند میزبان های حیوانی و عادت های بد زندگی و غذایی)کشف شود و با آن مقابله گردد، میتوان خیلی زود بیماری را ریشه کن کرد.

چگونه جهش های کروناویروس می تواند مسیر انتشار و پخش شدن آن را مشخص کند و فرضیه های توطئه را باطل سازد؟

آزمایشگاه ها در سرتاسر جهان زنجیره ژنومی ویروس ها را تهیه می کنند و سایت Nextstrain به عنوان موزه شیوع اپی دمی ها این اطلاعات را از طریق نقشه های جهانی شیوع بیماری ها منتقل می کند و چارت های تکامل نژادی و درخت نژادی ویروس ها را رسم میکند.

تا کنون این مرکز اطلاعات نزدیک به 1500 ژنوم از کروناویروس جدید را کشف کرده است و اطلاعات نشان میدهد چگونه ویروس هر 15 روز جهش پیدا میکند و می تواند یک همه گیری وسیع جهانی ایجاد کند.

این جهش ها به این معنی نیست که همیشه ویروس خطرناکتر شود؛ برعکس تغییرات و دگرگونی های ظریف در ساختار ژنومی، به دانشمندان کمک میکند بدانند این ویروس کجا بوده است و منشا ویروس را شناسایی کنند.

تروور بدفورد زیست شناس محاسباتی در مرکز پژوهش های سرطان هاچینسون، همکار این مرکز اطلاعاتی می گوید: این جهش ها کاملا خوشخیم و بی خطر و سودمند هستند و مانند پازلی عمل می کنند که با کمک آن میتوان نحوه انتشار ویروس کرونای جدید را شناسایی کرد.

در این پروژه اول-ژنتیک از پیگری کرونا ویروس به عنوان یک نقطه روشن برای بررسی همه نکات آسیب رسان همه گیری استفاده میشود. چنین پروهش هایی قبلا در مورد زیکا و ابولا هم استفاده شد. پژوهشگران می گویند کاهش هزینه ها و افزایش سرعت و سودمندی پژوهش های انجام شده برای تعیین زنجیره ژنومی، کمک میکند همه پژوهشگران در سطح جهانی بتوانند روی ژنوم ویروس کرونای جدید کار کنند. بدفورد می گوید: اگر ما به عقب به ویروس ابولا برگردیم فرایند بسیار کندتر بود ولی اکنون این کار بسیار سریع طی چند روز انجام میشود.

آزمایشگاه بدفرود اکنون روی
SARS COV2
کار می کنند که نخستین موارد ابتلا به آن در ایالت واشنگتن در فبریه و مارس امسال مشاهده شد این پژوهشگران روی تاریخچه مسافرت مبتلایان و تماس آنها با افراد مبتلا- که طی سفر با آنها دیدار داشته اند- متمرکز است. بدفورد وتیم او کوشیدند رمز ژنتیکی ویروس را با آنالیز کردن نمونه هایی که از نزدیک به 12 تن به دست آمده بود به دست بیاورند. کشف آنها نشان داد، با پیگیری کیفیت و محلی که ویروس در طول زمان تغییر کرده، مشخص شد SARS COV2 - از زمانی که در 21 ژانویه اولین مورد مبتلا شناسایی شد- برای چند هفته به صورت مخفی در جامعه مانده است. بیمار، یک فرد 35 ساله بود که منطقه شیوع اولیه بیماری را در ووهان چین دیدار کرده بود.

به عبارت دیگر بدفورد مدارک علمی دارد- که افراد می توانند اگر علایم خفیفی داشته باشند و تحت مراقب پزشکی قرار نگیرند-

باعث انتقال بیماری به نسل بعد شوند. این یافته ها باعث عملیات قرنطینه وسیع در سرتاسر جهان برای جلوگیری از گسترش بیماری میشود.

بدفورد می گوید: آنچه مشخص است اینکه مطالعات ژنتیکی، داستان کاملی درباره اینکه بیماری چگونه گسترش می یابد میدهد.

کریستین اندرسون بیولوژیست محاسباتی در مرکز مطالعات اسکریپس در کالیفرنیا که روی حدود دو هزار ژنوم از جمله ویروس های زیکا و وست نایل کار کرده است می گوید: مشاهدات نکست استرین سبب شده است اشتهای بسیار زیادی برای کشف حقایق در مورد کروناویورس ایجاد شود او ادامه میدهد: این وسایل، برای شاگردان ناموفقی مانند من- که روی شجره نامه های حیوانات و ویروس ها کار میکنند- بسیار جالب بوده است ولی امروز با توسعه اینترنت، همه آنها روی توییتر آمده اند

هرچند این چارت ها و شجره ها برای دیدن تصویر بزرگی از چگونگی گسترش همه گیری مفید است آندرسون هشدار میدهد مبادا این مشاهدات سبب نتیجه گیری از طرف برخی محققان شود. بعد از برخی مطالعات روی بیماران ایتالیا و مونیخ او می گوید: شجره نامه، ارتباط را نشان میدهد ولی قطعات گم شده بسیاری در زنجیره انتفال وجود دارد که میتواند توضیحات دیگری را در مورد روش های انتقال ویروس بیان کند

نه یک سلاح بیولوژیک!
توانایی نشان دادن تاریخچه تکامل ویروس کمک کرده است پژوهشگران سریعا تئوری توطئه را باطل کنند در مقاله 17 مارس مجله معتبر نیچر، آندرسون با مقایسه تظاهرات ژنومی SARS COV2 با همه نزدیکترین زیر شاخه های آن، شامل سارس و مرس و گونه هایی- که از حیواناتی مانند خفاش و مورچه خوار جدا شده اند- به این نتایج رسید. ریز اجزای ساختمانی SARS COV2 مشابه کروناویروس هایی- که قبلا در آزمایشگاه دیده شده بودند- نبود.(یک طراح سلاح بیولوژِک کوشش میکند، از روی ویروس های موجود در طبیعت، و دستکاری ساختار ژنومی آنها ویروس جدیدی بسازد)

کرونا ویروس جدید همچنین شامل ساختار ژنتیکی ای بود که پیشنهاد میدهد با سیستم ایمنی زنده ای مواجه بوده است و اینطور نیست که در ظرف پرورش میکروب در آزمایشگاه حاصل شده باشد.

به علاوه طراح یک سلاح بیولوژیک می خواهد بیشترین تاثیر را شاهد باشد و ممکن است به تاریخچه نمونه های ویروس یا باکتری اعتماد کند ولی کرونا ویروس جدید، مشخصاتی دارد که نشان دهده تاثیر انتخاب طبیعی است؛ برای نمونه کروناویروس ها از چیزی به نام spike protein استفاده می کنند تا بتوانند از طریق گیرنده های سلولی به درون سلول راه یابند. آزمایشات نشان میدهد کروناویروس جدید با گیرنده ACE2 انسانی واکنش دارد ولی این واکنش، ایده آل نیست.

آندرسون می گوید: این چیزی نیست که یک سازنده ویروس مصنوعی می خواهد. مطالعه آنها پیشنهاد میدهد ویروس درماه نوامبر از حیوان به انسان منتقل شده است. در آینده تعیین زنجیره های ژنتیکی ویروس برای شناسایی شیوع منطقه ای یا یا جهانی ویروس را، بیشتر کمک خواهد کرد.

انسان قدیم در شبه جزیره عبیوگرافینقش غذاها و موجودات درياتاثیر رژیم گیاه خواری بر راه های جدید برای قضاوت رایا ابزار هوشمندی یا مغز فیلمی بسیار جالب از تغیینوعی سکته مغزی ، وحشتناک تغییر عمودی سر انسان از پزبان و بیان، در سایه پیشرکمردرد با پوشیدن کفش مناابزار بقای موجود زنده از لوب فرونتال یا پیشانی مغبرخی بیماری های خاص که بدناتوانی در شناسایی چهره حوادث روزگار از جمله ویرسودمندی موجودات ابزی بر کاربرد روباتهای ريزنانواجزایی ناشناخته در شکل گمیگرن سردردی ژنتیکی که بتقلید مرحله ای نسبتا پیشنزاع بین علم و جهل رو به پخواب عامل دسته بندی و حفطسرگیجه از شایعترین اختلاگامی در درمان بیماریهای ارتباط هوش ساختار مغز و ژمخچه ، فراتر از حفظ تعادلتوازن مهمتر از فعالیت زیهوش مصنوعی از عروسک تا کدی متیل فومارات(زادیوا)(شش مرحله تکامل چشمپیشینیان انسان از هفت میاز انفجار بزرگ تا انفجار معنی روزهتاثیر مشاهده بر واقعیت بهوش، ژنتیکی است یا محیطیدر محل کار ارزش خودت را بعید نوروز مبارکآیا امکان بازسازی اندامهاز تکینگی تا مغز از مغز تمغز ابزار برتر بقاتاثیر گیاه خواری بر رشد وویتامین E در چه مواد غذایدرگیری قلب در بیماری ویرآزمون ذهنی گربه شرودینگراصول سلامت کمرنقش هورمون های تیروئید دتاثیر درجه حرارت بر عملکورزش در کمر دردروح رهاییانسان جدید از چه زمانی پابیوگرافینقش غذاها و موجودات درياتاثیر رژیم گیاه خواری بر راه های جدید برای قضاوت رایا بیماری ام اس (مولتیپفیزیکدانان ماشینی برای تبحثی درباره هوش و تفاوتهچیزی خارج از مغزهای ما نیتغییرات منطقه بویایی مغززبان و تکلم برخی بیماریهکنفرانس تشنج هتل کوثر اصابزار بقای موجود زنده از لبخند بزن شاید صبح فردا زبرخی توجهات در ببمار پارنخاع ما تا پایین ستون فقرحافظه و اطلاعات در کجاست سیاهچاله و تکینگی ابتدایکاربرد روباتهای ريز، در احساس گذر سریعتر زمانمیگرن شدید قابل درمان استلقین اطلاعات و حافظهنظام مثبت زندگیخودآگاهی و هوشیاريسردرد میگرن در کودکانگاهی لازم است برای فهم و ارتباط انسانی، محدود به مخچه ابزاري که وظیفه آن فتوسعه هوش مصنوعی قادر اسهوش مصنوعی از عروسک تا کدژا وو یا اشنا پنداریششمین کنگره بین المللی سپیشرفتی مستقل از ابزار هاز تلسکوپ گالیله تا تلسکمغز فکر میکند مرگ برای دیتاثیر نگاه ناظر هوشیار بهیچگاه از فشار و شکست نتردر چه مرحله ای از خواب ، رعامل کلیدی در کنترل کارآآیا انسان با مغز بزرگش اخاز تکینگی تا مغز از مغز تمغز از بسیاری حقایق می گرتاثیر گیاه خواری بر رشد وویتامین دی گنجینه ای بزردرگیری مغز در بیماری کویإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَاضطراب و ترسنقش هورمون زنانه استروژنتاثیر درجه حرارت بر عملکوزوز گوشروزه داری و بیمار ی ام اس انسان عامل توقف رشد مغزبیان ژن های اسکیزوفرنی دنقش غذاها و موجودات درياتاثیر رژیم گیاه خواری بر ایا بدون زبان میتوانیم تفرگشت و تکامل تصادفی محض بحثی درباره هوش و تفاوتهچگونه مغز پیش انسان یا همتغییرات تکاملی سر انسان زبان و شناخت حقیقت قسمت چکنگره بین المللی سردرد دابزار بقای موجود زنده از لرزش ناشی از اسیب به عصببرخی روش های تربیتی کودکنخستین تصویر از سیاهچالهحافظه و اطلاعات در کجاست سیاره ابلهانکجای مغز مسئول پردازش تجاخلاق و علوم اعصابمیدان مغناطيسي زمین بشر تلاش هایی در بیماران قطع نظریه تکامل در درمان بیمخودآگاهی و هوشیاريسردرد و علتهای آنگاهی مغز بزرگ چالش استارتباط شگفت مغز انسان و فمدارک ژنتیکی چگونه انسانتوسعه برخی شغل ها با هوش هوش مصنوعی از عروسک تا کمدژاوو یا آشناپنداریصرع و درمان های آنپاسخ گیاهان در زمان خورداز تلسکوپ گالیله تا تلسکمغز ما کوچکتر از نیم نقطهتاثیر نگاه انسان بر رفتاهاوکينگ پیش از مرگش رسالدر هم تنیدگی کوانتومی و پعادت کردن به نعمتآیا احتمال دارد رویا از آاز تکینگی تا مغز از مغز تمغز به تنهایی برای فرهنگ تاثیر گیاه خواری بر رشد وواکنش های ناخودآگاه و تقدرگیری مغز در بیماران مبافراد آغاز حرکت خودشان راطلاعاتی عمومی در مورد منقش ژنتیک در درمان اختلاتاثیر درجه حرارت بر عملکیک پیشنهاد خوب برای آسان روش مقابله مغز با محدودیروش های صرفه جویی در ایجاانعطاف پذیری مکانیسمی علبیست تمرین ساده برای جلونقشه مغزی هر فرد منحصر بهتاثیر رژیم گیاهخواری بر راه پیروزی در زندگی چیستایا تکامل هدفمند استفراموش کارها باهوش تر هسبحثی درباره هوش و تفاوتهچگونه هموساپينس بر زمین ثبت امواج الکتریکی در عصزبان و شناخت حقیقت قسمت اکنگره بین المللی سردرد دابزار بقای موجود زنده از لزوم سازگاری قانون مجازابرخی سلولهای عصبی در تلانرمش های مفید در سرگیجهحافظه و اطلاعات در کجاستسیاره ابلهانکرونا چه بر سر مغز می آوراخلاق پایه تکامل و فرهنگمکانیزمهای دفاعی در برابتلاشی برای درمان قطع نخاهفت چیز که عملکرد مغز تو خانواده پایدارسردرد تنشنگذر زمان کاملا وابسته به ارتباط شگفت انگیز مغز انمروری بر تشنج و درمان هایتوصیه های غیر دارویی در سهوش مصنوعی از عروسک تا کمدانشمندان ژنی از مغز انسضررهای مصرف شکر و قند بر پختگی پس از چهل سالگي به از تکنیکی تا مغز از مغز تمغز مادران و کودکان در زمتاثیر نگاه انسان بر رفتاهاوکينگ پیش از مرگش رسالدرمان های بیماری آلزایمرعارضه جدید ویروس کرونا سآیا احتمال دارد رویا از آاز تکینگی تا مغز از مغز تمغز برای فراموشی بیشتر کتاثیر گیاه خواری بر رشد وواکسن کرونا از حقیقت تاتدرگیری مغزی در سندرم کووافزایش قدرت ادراکات و حساطلاعاتی عمومی در مورد منقش آتش در رسیدن انسان بهتاثیر درجه حرارت بر عملکیکی از علل محدودیت مغز امیافته های نوین علوم پرده روش هایی ساده برای کاهش ااولین هیبرید بین انسان وبیشتر کمردردها نیازی به نقص در تشخیص هیجانات عامتاثیر عصاره تغلیظ شده گیراست دستی و چپ دستیایرادهای موجود در خلقت بفراموشی همیشه هم بد نیستبحثی درباره هوش و تفاوتهچگونه آن شکری که می خوریمجمجمه انسان های اولیهزبان و شناخت حقیقت قسمت دکندر در بیماریهای التهابابزار بقای موجود زنده از لزوم سازگاری قانون مجازابرخی سيناپسها طی تکامل و نرمشهای مهم برای تقویت عحس چشایی و بویاییسیر آفرینش از روح تا مغز کشف مکانیسم عصبی خوانش پاختلال در شناسایی حروف و ما انسانها چه اندازه نزدتلاشی تازه برای گشودن معهفت سین یادگاری از میراث خارق العاده و استثنایی بسردرد سکه ایگربه شرودینگر و تاثیر مشارتباط شگفت انگیز مغز انمرکز هوشیاری، روح یا بدن توصیه هایی در مصرف ماهیهوش مصنوعی در کامپیوترهادانشمندان روش هاي جدیدی ضررهای شکر بر سلامت مغزپرورش مغز مینیاتوری انسااز تکینگی تا مغز از مغز تمغز چون ابزار هوش است دلیتاثیر ویتامین دی بر بیماهدف یکسان، در مسیرهای متدرمان های جدید میگرنعدم توقف تکامل در یک انداآیا برای تولید مثل همیشه از تکینگی تا مغز از مغز تمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟تاثیر گیاه خواری بر رشد وواکسن کرونا ساخته شده تودرگیری اعصاب به علت میتوافزایش مرگ و میر سندرم کوبلندی در ذهن ما درک بلندینقش انتخاب از طرف محیط، نتاثیر درجه حرارت بر عملکیادگیری مهارت های جدید دروش صحبت کردن در حال تکاماولین مورد پیوند سر در انبا هوش مصنوعی خودکار روبنقطه بی بازگشتتاریخ همه چیز را ثبت کردهرشته نوروایمونولوژی و نقاگر نعمت فراموشی نبود بسفرایند تکامل و دشواری هابحثی درباره هوش و تفاوتهچگونه انتظارات بر ادراک جنسیت و تفاوت های بیناییزبان و شناخت حقیقت قسمت سکوچک شدن مغز از نئاندرتاابزارهای بقای موجود زندممانتین یا آلزیکسا یا اببررسي علل احتمالي تغيير چرا مغزهای ما ارتقا یافت حس و ادراک (قسمت اول )سیستم تعادلی بدنکشف مکانیسمی پیچیده در باختلالات مخچهما انسانها چه اندازه نزدتلاشی جدید در درمان ام اسهمیشه اطمینان تو بر خدا بخدا موجود استسرعت فکر کردن چگونه استگزیده ای از وبینار یا کنفارتباط غیرکلامی بین انسامرکز حافظه کجاستتوضیحی ساده در مورد هوش مهوش مصنوعی در خدمت خلق وحدانشمندان روشی برای تبدیطوفان فقر و گرسنگی و بی سآلودگی هوا و ویروس کرونااز تکینگی تا مغز و از مغز مغز چگونه صداها را فیلتر تاثیر ویروس کرونا بر مغز هدف از تکامل مغزدرمان های جدید در بیماری عسل طبیعی موثر در کنترل بآیا بزرگ شدن مغز فقط در داز تکینگی تا مغز از مغز تمغز بزرگ چالش است یا منفعتاثیر گیاه خواری بر رشد وواکسن دیگر کرونا ساخته شذهن چند جانبه نیازمند نگافسردگی و اضطراب در بیمابه زودی شبکه مغزی به جای نقش اتصالات بین سلولهای تاثیر درجه حرارت بر عملکیادآوری خواب و رویاروشهای نو در درمان دیسک باولین تصویر در تاریخ از سبار سنین ابزار هوشمندی اچند جهانیتبدیل تراکت صوتی مصنوعی رشد مغز علت تمایل انسان باگر نعمت فراموشی نبود بسفرایند حذف برخی اجزای مغبحثی درباره احساسات متفاچگونه باغبانی باعث کاهش جنسیت و تفاوت های بیناییزبان، وسیله شناسایی محیطکووید نوزده و خطر بیماریابزارهای پیشرفته ارتباط منابع انرژي پاک سرچشمه حبررسی و اپروچ جدید بر بیمچرا پس از بیدار شدن از خوحس و ادراک (قسمت دوم )سیستم دفاعی بدن علیه مغز کشف ارتباط جدیدی از ارتباختلالات حرکتی در انسانما با کمک مغز خود مختاريمتمایل زیاد به خوردن بستنهمیشه عسل با موم بخوریمخطا در محاسبات چیزی کاملشلیک فراموشیگزارش یک مورد جالب لخته وارتروز یا خوردگی و التهامرکز خنده در کجای مغز استتکنولوژی جدید که سلول‌ههوش مصنوعی در خدمت خلق وحداروهای مصرفی در ام اسطی یکصد هزار سال اخیر هرچآلزایمراز تکینگی تا مغز از مغز تمغز ناتوان از توجیه پیداتاثیر ژنها بر اختلالات خهدف از خلقت رسیدن به ابزادرمان های رایج ام اسعصب حقوق نورولووآیا تکامل و تغییرات ژنتیاز تکینگی تا مغز- از مغز مغز بزرگ چالشهای پیش روتاثیر گیاه خواری بر رشد وواکسن دیگری ضد کرونا از درقیبی قدرتمند در برابر مالکتروتاکسی(گرایش و حرکبوزون هیگز چیستنقش حفاظتی مولکول جدید دتاثیر درجه حرارت بر عملکتاثیر درجه حرارت بر عملکژن هوش و ساختارهای حیاتی روشهای شناسایی قدرت شنوااولین سلول مصنوعیبارداری بدون رحمچندین ماده غذایی که ماننتبدیل سلولهای محافط به سزمین زیر خلیج فارس تمدنی اگر تلاش انسان امروز برافرد حساس از نظر عاطفی و ببحثی درباره احساساتی غیرچگونه تکامل مغزهای کنونیجهش های ژنتیکی مفید در ساسفر نامه سفر به بم و جنوب کودک ایرانی که هوش او از ابزارهای بقا از نخستین همنبع خواب و رویابررسی سیستم تعادلی بدن اچرا بیماری های تخریبی مغحس و ادراک قسمت چهارمسکته مغزیکشف جمجمه ای درکوه ایرهواختلالات صحبت کردن در انما تحت کنترل ژنها هستیم یتمدن قدیمی ای در جنوب ایرهوموارکتوس ها ممکن است دخطا در محاسبات چیزی کاملشنا در ابهای گرم جنوب نیگشایش دروازه جدیدی از طرارزش حقیقی زبان قسمت اولمرگ انتقال است یا نابود شتکامل مداومهوش مصنوعی درمانگر کامپیداروهای ضد بیماری ام اس وظهور امواج مغزی در مغز مصآیا ممکن است موش کور بی ماز تکینگی تا مغز از مغز تمغز و سیر تکامل ان دلیلی تاثیر کلام در آیات کلام بهزینه ای که برای اندیشیددرمان های علامتی در ام اسعضلانی که طی سخن گفتن چقدآیا جهش های ژنتیکی، ویرواز تکینگی تا مغز- از مغز مغز بزرگ و فعال یا مغز کوتاثیر گیاه خواری بر رشد وواکسن سرطانرموزی از نخستین تمدن بشرالتهاب شریان تمپورالبیماری های مغز و اعصاب و نقش حیاتی تلومر دی ان آ دنقش خرچنگ های نعل اسبی درتاثیر درجه حرارت بر عملکژن یا نقشه توسعه مغز و نقروشی برای بهبود هوش عاطفاوکرلیزوماب داروی جدید شبازگشت از آثار به سوی خداچه زیاد است بر من که در ایتری فلوپرازینزندگی هوشمند در خارج از زابزار هوش در حال ارتقا ازقیچی ژنتیکیبخش دیگری در وجود انسان هچگونه جمعیت های بزرگ شکل جهش های ژنتیکی غیر تصادفسفرنامه سفر به بم و جنوب کودکان میتوانند ناقل بی ابزارهای بقا ازنخستین هممنحنی که ارتباط بین معرفبررسی علل کمر درد در میانچرا حیوانات سخن نمی گوینحس و ادراک قسمت پنجمسانسور از روی قصد بسیاری گنجینه ای به نام ویتامین ادامه بحث تکامل چشمماه رجبتمدن بشری و مغز اخلاقیهوش مصنوعی می تواند بر احخطرات هوش مصنوعیشناخت و معرفت، و نقش آن دپمبرولیزوماب در بیماری چارزش حقیقی زبان قسمت دوممراحل ارتقای پله پله کیهتکامل چشمهوش مصنوعی درخدمت خلق وحداروی فامپیریدین یا نورلعلم به ما کمک میکند تا موآیا ما تنها موجودات زنده از تکینگی تا مغز از مغز تمغز آیندگان چگونه است ؟تاثیر کپسول نوروهرب بر نهزینه سنگین انسان در ازادرمان ژنتیکی برای نوآوریمقالاتآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجاز تکینگی تا مغز- از مغزتمغز حریص برای خون، کلید تتاثیر گیاه خواری بر رشد وواکسنی با تاثیر دوگانه ارمز و رازهای ارتباط غیر کامیوتروفیک لترال اسکلروبیماری گیلن باره و بیمارنقش داروهاي مختلف معروف تاثیر درجه حرارت بر عملکژنها نقشه ایجاد ابزار هوروشی جدید در درمان قطع نخايندگان چگونه خواهند دیدبازسازي مغز و نخاع چالشی چهار میلیارد سال تکامل بتری فلوپرازینزونا به وسیله ویروس ابله ابزار بقای موجود زنده از قانون مندی نقشه ژنتیکی مبرنامه و ساختار پیچیده مچگونه جمعیت های بزرگ شکل جهشهای مفید و ذکاوتی که دسفرنامه سفر به بم و جنوب کودکان خود را مشابه خود تابزارهای بقای از نخستین منشأ اطلاعات و آموخته ها بزرگ شدن مغز محدود به دورچرا حجم مغز گونه انسان درحس و ادراک قسمت سومسانسور بر بسیاری از حقایگویید نوزده و ایمنی ساکتاداراوون تنها داروی تاییماپروتیلینتمساح حد واسط میان مغز کوهوش مصنوعی و کشف زبان هایدفاع در برابر تغییر ساختشناسایی سلول های ایمنی اپنج اکتشاف شگفت آور در موارزش حقیقی زبان قسمت سوممزایای شکلات تلخ برای سلتکامل ابزار هوش ، راه پر هوش مصنوعی ساخته هوش طبیداروی تشنجی دربارداریعلایم کمبود ویتامین E را آیا مغز تا بزرگسالی توسعاز تکینگی تا مغز از مغز تمغز انسان ایا طبیعتا تماتاثیر کپسول نوروهرب بر تهزاران سال چشم های بینا ودرمان جدید میگرن با انتی تاثیر ویتامین دی بر بیماآیا خداباوری محصول تکاملاز تکینگی تا مغز، از مغز مغز زنان جوانتر از مغز مرتاثیر گیاهخواری بر رشد و واسطه ها د رمسیر ایجاد مغرویا و خبر از آیندهامید درمان کرونا با همانبیماری ای شبیه آلزایمر و بیماری ای شبیه ام اس مولتنقش روزه داری در سالم و جتاثیر درجه حرارت بر عملکژنها ، مغز و ارادهروشی جدید در درمان سکته مايا اراده آزاد توهم است یبحتی علمی درباره تمایل بچهار ساعت پس از کشتار خوکتسلیم شدن از نورون شروع مزیباترین چیز در افزایش سابزار بقای موجود زنده از قانون جنگلبرین نت به جای اینترنتچگونه حافظه را قویتر کنیجهشهای مفید و ذکاوتی که دسفرنامه سفر به بم و جنوب کوری گذرای ناشی از موبایابزارهای دفاعی و بقای مومهندسی ژنتیک در حال تلاش بزرگ شدن تقریبا ناگهانی چرا خشونت و تعصبحساسیت روانی متفاوتساخت شبکه عصبی با الفبایگوشه بیماری اتوزومال رسسادغام میان گونه های مختلمبانی ذهنی سیاه و سفیدتنفس هوازی و میتوکندریهوش مصنوعی گوگل به کمک تشدقیق ترین تصاویر از مغز اشواهدی از دنیسوان(شبه نئپوست ساعتی مستقل از مغز دارزش خود را چگونه میشناسمسیر دشوار تکامل و ارتقاتکامل زبانهوش احساسیداروی جدید s3 در درمان ام علایم کمبود ویتامین E را آیا همه جنایت ها نتیجه بیاز تکینگی تا مغز از مغز تمغز انسان برای ایجاد تمدتاثیر کپسول نوروهرب بر سهستي مادي ای که ما کوچکتردرمانهای بیماری پارکینسصفحه اصلیآیا دلفین ها می تواند از ازدواج های بین گونه ای، رمغزهای کوچک بی احساستاثیر انتخاب از طرف محیط وبینار اساتید نورولوژی درویا بخشی حقیقی از زندگی امگا سه عامل مهم سلامتبیماری بیش فعالینقش رژیم غذایی بر رشد و اتاثیر درجه حرارت بر عملکژنهای مشترک بین انسان و وريتوکسيمب در درمان ام اسايا اراده آزاد توهم است یبحث درباره پیدایش و منشانوار مغزی روشی مهم در تشختشنج چیستزیرفون داروی ضد ام اسابزار بقای موجود زنده از قانونمندی و محدودیت عالمبرای پیش بینی آینده مغز دنگاه محدود و تک جانبه، مشجاذبه و نقش آن در شکلگیریسفرنامه سفر به بم و جنوب کی غایب شدی تا نیازمند دلاثر مضر مصرف طولانی مدت رمولتیپل اسکلروز در زنان بسیاری از بیماری های جدیچرا در مغز انسان، فرورفتخلاصه ای از مطالب همایش مساخت شبکه عصبی مصنوعی با گوشت خواری یا گیاه خواریادغام دو حیطه علوم مغز و مجموعه های پر سلولی بدن متنفس هوازی و میتوکندریهوش مصنوعی گوگل به کمک تشدلایلی که نشان میدهد ما بشاهکار قرنپیموزایداز نشانه ها و آثار درک شدمشکلات نخاعیتکامل ساختار رگهای مغزی هوش احساسیداروی جدید ضد میگرنعلت خواب آلودگی بعد از خوآیا هوش ارثی دریافتی از پاز تکینگی تا مغز از مغز تمغز انسان برای شادمانی طتاثیر کپسول نوروهرب بر سهستی ما پس از شروعی چگال درک فرد دیگر و رفتارهای اسوالات پزشکیآیا دست مصنوعی به زودی قااستفاده از هوش مصنوعی در مغزتان را در جوانی سیمکشتاثیر احتمالی عصاره تغلیوراپامیل در بارداریرویا تخیل یا واقعیتامروز دانش ژنتیک هیچ ابهبیماری تی تی پینقش رژیم غذایی در رشد و اتاثیر درجه حرارت بر عملکژنهای هوش ، کدامندریواستیگمینای آنکه نامش درمان و یادشبحثی در مورد نقش ویتاميننورون هاي مصنوعی می توانتشنج و حرکات شبه تشنجی قازبان مشترک ژنتیکی موجوداابزار بقای موجود زنده از قارچ بی مغز در خدمت موجودبرخی نکات از گاید لاین پرنگاه انسان محدود به ادراحقیقت قربانی نزاع بین بی سفری به آغاز کیهانکیست کلوئید بطن سوماثرات فشار روحی شدیدمواد کوانتومی جدید، ممکنبعد از کروناچراروياها را به یاد نمی آخونریزی مغز در سندرم کووساختار شبکه های مغزی ثابگیلگمش باستانی کیستارتقا و تکامل سنت آفرینش محل درک احساسات روحانیتو دی ان ای خاص ميتوکندريهوش مصنوعی الفاگودندان ها را مسواک بزنید تشبیه سازی میلیون ها جهان پیچیدگی های مغزی در درک زاز نظر علم اعصاب یا نرووسمشکلات بین دو همسر و برخیتکامل شناخت انسان با کشفهوش عاطفی بیشتر در زنانداروی ضد تشنج با قابليت تعوامل موثر در پیدایش زباآیا هوش سریعی که بدون احساز تکینگی تا مغز از مغز تمغز انسان برای شادمانی طتاثیر گیاه خواری بر رشد وو هر کس تقوای خدا پیشه کندرک و احساسپیامهای کاربرانآیا رژیم غذایی گیاهی سلااستیفن هاوکینگ در مورد هنقش قهوه در سلامتیتاثیر ترکیبات استاتین (سورزش هوازی مرتب خیلی به قرویاها از مغز است یا ناخوانفجار و توقف تکاملی نشابیماری ضعف عضلات نزدیک بنقش زبان در سلطه و قدرت اتاثیر درجه حرارت بر عملککلرال هیدرات برای خوابانریسدیپلام تنها داروی تایایندرالفلج بل، فلجی ترسناک که آنبحثی جالب درباره محدودیتنورون های ردیاب حافظهتشنج عدم توازن بین نورون زبان چهار حرفی حیات زمینابزار بقای موجود زنده از قبل از انفجار بزرگبرخی اثرات مضر ویتامین دنگاهی بر قدرت بینایی دراحقیقت خواب و رویاسلولهای بنیادی مصنوعی درکاهش التهاب ناشی از بیمااثرات مفید قهوهموجود بی مغزی که می تواندتفاوت مغز انسان و میمون هچراروياها را به یاد نمی آخواندن ، یکی از شستشو دهنسازگاری با محیط بین اجزاگیاه خواری و گوشت خوار کدارتوکين تراپی روشی جديد محل درک احساسات روحانی دتولید سلولهای جنسی از سلهوش مصنوعی از عروسک تا کدو ویژگی انتزاع و قدرت تجشبیه سازی سیستم های کوانپیوند مغز و سر و چالشهای از نظر علم اعصاب اراده آزمشکلات روانپزشکی پس از ستئوری تکامل امروز در درمهوش عاطفی در زنان بیشتر اداروی ضد تشنج با قابليت تعوامل ایجاد لغت انسانی و آیا هشیاری کوانتومی وجوداز تکینگی تا مغز از مغز تمغز انسان رو به کوچک تر شتاثیر گیاه خواری بر رشد ووقت نهيب هاي غير علمي گذشدرک احساسات و تفکرات دیگسایتهای دیگرآیا رژیم غذایی گیاهی سلااستیفن هاوکینگ در تفسیر نقش مهاجرت در توسعه نسل اتاثیر دپاکین بر بیماری مورزش هوازی ، بهترین تمریرویاهای پر رمز و حیرتی درانواع سکته های مغزیانگشت نگاری مغز نشان میدبیماریهای تحلیل عضلانی انقش زبان در سلطه و قدرت اتاثیر درجه حرارت بر عملکرژیم های غذایی و نقش مهم ایا کوچک شدن مغزانسان الفلج خواببحثی در مورد نقش کلسیم و نوروپلاستیسیتی چیستتغییر الگوی رشد مغزی با ززبان و کلمه حتی برای کسانابزار بقای موجود زنده از قدم زدن و حرکت دید را تغیبرخی اختلالات عصبی مثانهنگاهی بر توانایی اجزاي بحقیقت راستین انسان علم بسلسله مباحث هوش مصنوعیکاهش دوپامین عامل بیماریاثرات مضر ماری جواناموجودات مقهور ژنها هستندتفاوت های بین زن و مرد فقنزاع بین جهل و علم رو به پخواب سالم عامل سلامتیسخن پاک و ثابتگالکانزوماب، دارویی جدیارتباط میکروب روده و پارمحدودیت های حافظه و حافظتومورها و التهاب مغزی عاهوش مصنوعی از عروسک تا کدو برابر شدن خطر مرگ و میشباهت زیاد بین سلول هاي عپیوند سر آیا ممکن استاز نظر علم اعصاب اراده آزمشکلات روانپزشکی در عقب تئوری تکامل در پیشگیری و هوش عاطفی در زنان بیشتر اداستانها و مفاهیمی اشتباعواملی که برای ظهور لغت اآیا واکنش های یاد گرفته واز تکینگی تا مغز از مغز تمغز انسان رو به کوچکتر شدتاثیر گیاه خواری بر رشد ووقتی فهمیدی خطا کردی برگدرک تصویر و زبان های مخلتآیا راهی برای رفع کم آبی استخوان های کشف شده، ممکنقش محیط زندگی و مهاجرت دتاثیر داروهای ضد التهاب ورزش و میگرنرویای شفافاندوهگین نباش اگر درب یا بیهوش کردن در جراحی و بیمنقش سجده بر عملکرد مغزتاثیر رو ح و روان بر جسمرژیم غذایی حاوی تخم مرغ وایا این جمله درست است کسیفلج خواب چیستبحثی در مورد عملکرد لوب فنوشیدن چای برای مغز مفید تغییر زودتر اتصالات مغزیزبان و بیان نتیجه ساختماکمردرد و علل آنابزار بقای موجود زنده از قدرت انسان در نگاه به ابعبرخی بیماری ها که در آن بناتوانی از درمان برخی ویحمله ویروس کرونا به مغزسم زنبور ، کلیدی برای وارکایروپاکتیک چیستاجزای پر سلولی بدن انسان میهمانهای ناخوانده عامل تفاوتهای جنسیتی راهی برانزاع بین علم و نادانی رو خواب سالم عامل سلامتی و یسریعترین کامپیوتر موجودگامی در درمان بیماریهای ارتباط چاقی و کاهش قدرت بمخچه فراتر از حفظ تعادلتوانایی مغز و دیگر اجزای هوش مصنوعی از عروسک تا کديدن با چشم بسته در خواب شباهت زیاد بین سلول هاي عپیوند سر، یکی از راه حلهااز آغاز خلقت تا نگاه انسامشاهده آینده از روی مشاهتا 20 سال آینده مغز شما به هوشیاری کوانتومیدر مانهای کمر دردعوارض ازدواج و بچه دار شدآیا آگاهی پس از مرگ از بیاز تکینگی تا مغز از مغز تمغز ایندگان چگونه استتاثیر گیاه خواری بر رشد وویتامین E برای فعالیت صحدرک عمیق در حیواناتآیاما مقهور قوانین فیزیکاستروژن مانند سپر زنان دنقش نظام غذایی در تکامل متاثیر داروی ضد تشنج سدیم ورزش بهترین درمان بیش فعروبات های ریز در درمان بی