ابزار بقای موجود زنده از نخستین هماند سازها تا مغز، از مغز تا کرونا قسمت یازدهم

ابزار بقای موجود زنده از نخستین همانندسازها تا مغز، از مغز تا ابزارهای بقای ویروس کرونا(قسمت یازدهم)

دست انسان قدیم در کشف بسیاری از علت ها بسته بود بنابراین دست به حدس های بی ارزش از نظر علمی میزد؛ به خصوص اگر این گمانه زنی ها با ایجاد جو احساسی در جامعه بتواند بازاری را برای گویندگانش ایجاد کند!
ولی انسان جدید در سایه دستاوردهای جدید و بزرگ علمی، میتواند علت بسیاری از اتفاقات و حوادث طبیعی و بیماری را بشناسد. کشف این علت ها، راه را بر گمانه زنی ها و حدس های غیر علمی می بندد. پیشرفت های شگفت آور علمی جدید به خصوص در عرصه نقشه ژنتیکی حیات و الفبای زندگی، توانسته است تا عمق زندگی موجود زنده را شناسایی کند و حتی به گذشته برود و پدران و اجداد یک موجود زنده را شناسایی کند و حتی با مطالعات آماری دقیق، در مورد آینده فرزندان یک جامعه و سالم بودن آنها، پیشگویی های ارزشمند علمی انجام دهد.

در این دوره شگفت از زندگی انسان، دست زدن به حدس های بازاریابانه و جذاب برای جذب مشتری، بسیار کمتر از گذشته، چشمها را به خود جلب میکند. امروز با وجود ذهن های آگاه و هوشیار، جایی برای کاسب کاری با شعار و جوآفرینی، کمتر شده است هرچند هنور خبر گزاری های بسیاری هستند که هدفشان، جا انداختن یک موضوع غیر علمی از طریق تبلیغات پی در پی است ولی به زودی با وجود هوشمندان و اندیشمندان و کوشش های آنها این غبار باقیمانده هم زدوده خواهد شد.

مشخص است روی آوردن به سخنان غیر علمی نه تنها دردی را دوا نمیکند بلکه در مورد همه گیری های ویروسی و میکروبی می تواند منجر به یک فاجعه بزرگ شود زیرا به جای شناسایی علت، کوشش میشود برخی توهمات، به عنوان عامل معرفی شود در حالی که علت اصلی چیزی دیگری است و در این جا چون علت اصلی باقی میماند، ویروس از راه های مرموز و ناشناخته و به طرزی بسیار وحشتناک منتقل میشود و چون دیده نمیشود و بسیار ریز است از هر منفذی عبور میکند و کاخ و کوخ برایش یکسان است

ولی اگر کوشش شود از طریق پژوهش های علمی، علت اصلی انتشار ویروس(مانند میزبان های حیوانی و عادت های بد زندگی و غذایی)کشف شود و با آن مقابله گردد، میتوان خیلی زود بیماری را ریشه کن کرد.

چگونه جهش های کروناویروس می تواند مسیر انتشار و پخش شدن آن را مشخص کند و فرضیه های توطئه را باطل سازد؟

آزمایشگاه ها در سرتاسر جهان زنجیره ژنومی ویروس ها را تهیه می کنند و سایت Nextstrain به عنوان موزه شیوع اپی دمی ها این اطلاعات را از طریق نقشه های جهانی شیوع بیماری ها منتقل می کند و چارت های تکامل نژادی و درخت نژادی ویروس ها را رسم میکند.

تا کنون این مرکز اطلاعات نزدیک به 1500 ژنوم از کروناویروس جدید را کشف کرده است و اطلاعات نشان میدهد چگونه ویروس هر 15 روز جهش پیدا میکند و می تواند یک همه گیری وسیع جهانی ایجاد کند.

این جهش ها به این معنی نیست که همیشه ویروس خطرناکتر شود؛ برعکس تغییرات و دگرگونی های ظریف در ساختار ژنومی، به دانشمندان کمک میکند بدانند این ویروس کجا بوده است و منشا ویروس را شناسایی کنند.

تروور بدفورد زیست شناس محاسباتی در مرکز پژوهش های سرطان هاچینسون، همکار این مرکز اطلاعاتی می گوید: این جهش ها کاملا خوشخیم و بی خطر و سودمند هستند و مانند پازلی عمل می کنند که با کمک آن میتوان نحوه انتشار ویروس کرونای جدید را شناسایی کرد.

در این پروژه اول-ژنتیک از پیگری کرونا ویروس به عنوان یک نقطه روشن برای بررسی همه نکات آسیب رسان همه گیری استفاده میشود. چنین پروهش هایی قبلا در مورد زیکا و ابولا هم استفاده شد. پژوهشگران می گویند کاهش هزینه ها و افزایش سرعت و سودمندی پژوهش های انجام شده برای تعیین زنجیره ژنومی، کمک میکند همه پژوهشگران در سطح جهانی بتوانند روی ژنوم ویروس کرونای جدید کار کنند. بدفورد می گوید: اگر ما به عقب به ویروس ابولا برگردیم فرایند بسیار کندتر بود ولی اکنون این کار بسیار سریع طی چند روز انجام میشود.

آزمایشگاه بدفرود اکنون روی
SARS COV2
کار می کنند که نخستین موارد ابتلا به آن در ایالت واشنگتن در فبریه و مارس امسال مشاهده شد این پژوهشگران روی تاریخچه مسافرت مبتلایان و تماس آنها با افراد مبتلا- که طی سفر با آنها دیدار داشته اند- متمرکز است. بدفورد وتیم او کوشیدند رمز ژنتیکی ویروس را با آنالیز کردن نمونه هایی که از نزدیک به 12 تن به دست آمده بود به دست بیاورند. کشف آنها نشان داد، با پیگیری کیفیت و محلی که ویروس در طول زمان تغییر کرده، مشخص شد SARS COV2 - از زمانی که در 21 ژانویه اولین مورد مبتلا شناسایی شد- برای چند هفته به صورت مخفی در جامعه مانده است. بیمار، یک فرد 35 ساله بود که منطقه شیوع اولیه بیماری را در ووهان چین دیدار کرده بود.

به عبارت دیگر بدفورد مدارک علمی دارد- که افراد می توانند اگر علایم خفیفی داشته باشند و تحت مراقب پزشکی قرار نگیرند-

باعث انتقال بیماری به نسل بعد شوند. این یافته ها باعث عملیات قرنطینه وسیع در سرتاسر جهان برای جلوگیری از گسترش بیماری میشود.

بدفورد می گوید: آنچه مشخص است اینکه مطالعات ژنتیکی، داستان کاملی درباره اینکه بیماری چگونه گسترش می یابد میدهد.

کریستین اندرسون بیولوژیست محاسباتی در مرکز مطالعات اسکریپس در کالیفرنیا که روی حدود دو هزار ژنوم از جمله ویروس های زیکا و وست نایل کار کرده است می گوید: مشاهدات نکست استرین سبب شده است اشتهای بسیار زیادی برای کشف حقایق در مورد کروناویورس ایجاد شود او ادامه میدهد: این وسایل، برای شاگردان ناموفقی مانند من- که روی شجره نامه های حیوانات و ویروس ها کار میکنند- بسیار جالب بوده است ولی امروز با توسعه اینترنت، همه آنها روی توییتر آمده اند

هرچند این چارت ها و شجره ها برای دیدن تصویر بزرگی از چگونگی گسترش همه گیری مفید است آندرسون هشدار میدهد مبادا این مشاهدات سبب نتیجه گیری از طرف برخی محققان شود. بعد از برخی مطالعات روی بیماران ایتالیا و مونیخ او می گوید: شجره نامه، ارتباط را نشان میدهد ولی قطعات گم شده بسیاری در زنجیره انتفال وجود دارد که میتواند توضیحات دیگری را در مورد روش های انتقال ویروس بیان کند

نه یک سلاح بیولوژیک!
توانایی نشان دادن تاریخچه تکامل ویروس کمک کرده است پژوهشگران سریعا تئوری توطئه را باطل کنند در مقاله 17 مارس مجله معتبر نیچر، آندرسون با مقایسه تظاهرات ژنومی SARS COV2 با همه نزدیکترین زیر شاخه های آن، شامل سارس و مرس و گونه هایی- که از حیواناتی مانند خفاش و مورچه خوار جدا شده اند- به این نتایج رسید. ریز اجزای ساختمانی SARS COV2 مشابه کروناویروس هایی- که قبلا در آزمایشگاه دیده شده بودند- نبود.(یک طراح سلاح بیولوژِک کوشش میکند، از روی ویروس های موجود در طبیعت، و دستکاری ساختار ژنومی آنها ویروس جدیدی بسازد)

کرونا ویروس جدید همچنین شامل ساختار ژنتیکی ای بود که پیشنهاد میدهد با سیستم ایمنی زنده ای مواجه بوده است و اینطور نیست که در ظرف پرورش میکروب در آزمایشگاه حاصل شده باشد.

به علاوه طراح یک سلاح بیولوژیک می خواهد بیشترین تاثیر را شاهد باشد و ممکن است به تاریخچه نمونه های ویروس یا باکتری اعتماد کند ولی کرونا ویروس جدید، مشخصاتی دارد که نشان دهده تاثیر انتخاب طبیعی است؛ برای نمونه کروناویروس ها از چیزی به نام spike protein استفاده می کنند تا بتوانند از طریق گیرنده های سلولی به درون سلول راه یابند. آزمایشات نشان میدهد کروناویروس جدید با گیرنده ACE2 انسانی واکنش دارد ولی این واکنش، ایده آل نیست.

آندرسون می گوید: این چیزی نیست که یک سازنده ویروس مصنوعی می خواهد. مطالعه آنها پیشنهاد میدهد ویروس درماه نوامبر از حیوان به انسان منتقل شده است. در آینده تعیین زنجیره های ژنتیکی ویروس برای شناسایی شیوع منطقه ای یا یا جهانی ویروس را، بیشتر کمک خواهد کرد.

مقابله با کرونا با علم استفاوت های تکاملی در مغز وچگونه تکامل مغزهای کنونیتسلیم شدن از نورون شروع ممغز به تنهایی برای فرهنگ واکسن های شرکت فایزر آمرداروی ضد تشنج با قابليت تآیا مغز تا بزرگسالی توسعسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین هماناستفاده از سلول های بنیامنابع انرژی از نفت و گاز تمساح حد واسط میان مغز کونخستین تصویر از سیاهچالهجمجمه انسان های اولیهنقش نگاه از پایین یا نگاهورزش هوازی ، بهترین تمریدرمان های رایج ام اسآیا برای تولید مثل همیشه سوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزارهای پیشرفته ارتباط بلعیدن ستاره توسط سیاهچامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتوسعه هوش مصنوعی قادر اسنزاع بین علم و نادانی رو جریان انرژی در سیستم های نقش داروهاي مختلف معروف ژنها نقشه ایجاد ابزار هودرگیری قلب در بیماری ویرآب زندگی است قسمت اولساخت شبکه عصبی با الفبای احساس گذر سریعتر زمانبیماری اضطراب عمومیمهندسی ژنتیک در حال تلاش تکامل داروینی هنوز در حاهندسه ی پایه ایحس چشایی و بویایینقطه بی بازگشتکووید نوزده و خطر بیماری رقیبی قدرتمند در برابر مالگوبرداری از طبیعتشنا در ابهای گرم جنوب نیاادغام دو حیطه علوم مغز و بار بزرگ ایستادن بر دو پاما تحت کنترل ژنها هستیم یتاثیر ویتامین دی بر بیماهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت بیستمنیکولا تسلاکاربرد روباتهای ريز، در روزه داری سلول های بنیادانسان جدید از چه زمانی پاشرکت نورالینک ویدیویی ازارزش حقیقی زبان قسمت اولبحثی درباره هوش و تفاوتهمدل های ریز مغز مینی برینتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمخواب سالم عامل سلامتی و یگویید نوزده و ایمنی ساکترژیم های غذایی و نقش مهم ایمپلانت نخاعی میتواند دعماد الدین نسیمی قربانی از تلسکوپ گالیله تا تلسکفرگشت و تکامل تصادفی محض برخی مرزهای اخلاق و علوم مسئول صیانت از عقیده کیستاثیر درجه حرارت بر عملکهیچگاه از فشار و شکست نتردندان ها را مسواک بزنید تزمین زیر خلیج فارس تمدنی پنج اکتشاف شگفت آور در مواگر نعمت فراموشی نبود بسصفحه اصلیقبل از آغازبررسی ژنها در تشخیص بیماتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز مادران و کودکان در زمویتنام نوعی کرونا ویروس دانشمندان پاسخ کوانتومی پاسخ گیاهان در زمان خوردزبان و بیان، در سایه پیشرابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تملاحظه های اخلاقی دربارهتفاوت های زبانی سرمنشا تچگونه جمعیت های بزرگ شکل تشنج چیستمغز برای فراموشی بیشتر کواکسن کووید 19 چیزهایی که داروی ضد تشنج توپیراماتآیا همه جنایت ها نتیجه بیسفری به آغاز کیهانابزار بقای موجود زنده از استیفن هاوکینگ در مورد همنابع انرژی از نفت و گاز تنفس هوازی و میتوکندرینخستین روبات های زنده ی ججنسیت و تفاوت های بینایینقش نظام غذایی در تکامل مورزش و میگرندرمان های علامتی در ام اسآیا بزرگ شدن مغز فقط در دسودمندی موجودات ابزی بر ابزارهای بقا از نخستین هبه مغز خزندگان خودت اجازمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتوسعه برخی شغل ها با هوش نزاع بین علم و جهل رو به پجستجوی متن و تصویر به صورنقش ذهن و شناخت در حوادث ژنها ، مغز و ارادهدرگیری مغز در بیماری کویآب زندگی است قسمت دومساختار شبکه های مغزی ثاباحساسات کاذببیماری بیش فعالیمولتیپل اسکلروز در زنان تکامل زبانهندسه ی رایج کیهانحس و ادراک (قسمت اول )چند نرمش مفید برای کمردرکودک ایرانی که هوش او از رموزی از نخستین تمدن بشرالتهاب شریان تمپورالشناخت و معرفت، و نقش آن دارتقا و تکامل سنت آفرینش بار سنین ابزار هوشمندی اماه رجبتاثیر ویروس کرونا بر مغز هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت دهمنیاز به آموزش مجازی دیجیکتاب زیست شناسی باورروش مقابله مغز با محدودیانسان عامل توقف رشد مغزشش مرحله تکامل چشمارزش حقیقی زبان قسمت دومبحثی درباره هوش و تفاوتهمدیریت اینترنت بر جنگتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی به کمک هوش طبیخواب عامل دسته بندی و حفطگوشه بیماری اتوزومال رسسرژیم غذایی حاوی تخم مرغ واین پیوند نه با مغز بلکه عوامل موثر در پیدایش زبااز تلسکوپ گالیله تا تلسکفراموش کارها باهوش تر هسبرخی نکات از گاید لاین پرمسئولیت جدیدتاثیر درجه حرارت بر عملکهیپرپاراتیروئیدیسمدو ویژگی انتزاع و قدرت تجزمان واقعیت است یا توهمپوست ساعتی مستقل از مغز داگر نعمت فراموشی نبود بسسوالات پزشکیاز تکینگی تا مغز از مغز تقبل از انفجار بزرگبررسی سیستم تعادلی بدن اتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز چون ابزار هوش است دلیویتامین E برای فعالیت صحدانشمندان اولین سلول مصنپختگی پس از چهل سالگي به زبان و تکلم برخی بیماریهابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تاز تکینگی تا مغز- از مغز ملاحظات بیهوشی قبل از جرتفاوتهای جنسیتی راهی براچگونه جمعیت های بزرگ شکل تشنج و حرکات شبه تشنجی قامغز بزرگ چقدر مفید هست ؟واکسن کرونا و گشودن پنجرداستانها و مفاهیمی اشتباآیا هوش مصنوعی می تواند نسقوط درون جاذبه ای خاص، چابزار بقای موجود زنده از استیفن هاوکینگ در تفسیر منابع انرژی از نفت و گاز تنفس هوازی و میتوکندرینرمش های مفید برای درد زاجنسیت و تفاوت های بینایینقش نظریه تکامل در شناساورزش بهترین درمان بیش فعدرمان ژنتیکی برای نوآوریآیا تکامل و تغییرات ژنتیسیلی محکم محیط زیست بر انابزارهای بقا ازنخستین همبه بالا بر ستارگان نگاه کمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتوصیه های سازمان بهداشت نشانه های گذشته در کیهان جستجوی هوشیاری در مغز مانقش روی و منیزیم در سلامتژنهای مشترک بین انسان و ودرگیری مغز در بیماران مبآب زندگی است قسمت سومسازگاری با محیط بین اجزااخلاق و علوم اعصاببیماری تی تی پیمواد کوانتومی جدید، ممکنتکامل زبانهندسه بنیادینحس و ادراک (قسمت دوم )چند جهانیکودکان میتوانند ناقل بی رمز و رازهای ارتباط غیر کامیوتروفیک لترال اسکلروشناسایی تاریخچه ی تکاملیارتوکين تراپی روشی جديد بارداری بدون رحمماپروتیلینتاثیر ژنها بر اختلالات خهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت دوازدهمچیزی خارج از مغزهای ما نیکتاب، سفری به تاریخروش های صرفه جویی در ایجاانسانیت در هم تنیده و متصششمین کنگره بین المللی سارزش حقیقی زبان قسمت سومبحثی درباره هوش و تفاوتهمدارک ژنتیکی چگونه انسانتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی در کامپیوترهاخودآگاهی و هوشیاريگوشت خواری یا گیاه خواریراه فراری نیستاینکه به خاطرخودت زندگی عوامل ایجاد لغت انسانی و از تکنیکی تا مغز از مغز تفراموشی همیشه هم بد نیستبرخی نرمش های گردنمستند جهان متصلهاوکينگ پیش از مرگش رسالدو برابر شدن خطر مرگ و میزمان شگفت انگیزپیموزایداگر با مطالعه فیزیک کوانپیامهای کاربراناز تکینگی تا مغز از مغز تقدم زدن و حرکت دید را تغیبررسی علل کمر درد در میانتاثیر رو ح و روان بر جسممغز چگونه صداها را فیلتر ویتامین E در چه مواد غذایدانشمندان تغییر میدان مغپروژه ی ژنوم انسانیزبان و شناخت حقیقت قسمت چابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز- از مغز ممانتین یا آلزیکسا یا ابتقلید مرحله ای نسبتا پیشچگونه حافظه را قویتر کنیتشنج عدم توازن بین نورون مغز بزرگ چالش است یا منفعواکسن کرونا از حقیقت تاتدر مانهای کمر دردآیا هوش مصنوعی زندگی بشرسلول های بنیادی منابع و اابزار بقای موجود زنده از استخوان های کشف شده، ممکمنابع بی نهایت انرژی در دتنفس بدون اکسیژننرمش های مفید در سرگیجهجهل مقدسنقش هورمون های تیروئید دورزش در کمر درددرمان ام اس(مولتیپل اسکلآیا جنین انسان، هوشمندی سیاهچاله های فضایی منابعابزارهای بقای موجود زندهبه خودت مغرور نشومنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتوصیه های غیر دارویی در سنظام مثبت زندگیحفره در مغزنقش روزه داری در سالم و جژنهای هوش ، کدامنددرگیری مغزی در سندرم کووآزمون ذهنی گربه شرودینگرستون فقرات انسان دو پا جلاخلاق پایه تکامل و فرهنگبیماری دویکموجود بی مغزی که می تواندتکامل زبان انسان از پیشیهندسه در پایه ی همه ی واکحس و ادراک قسمت چهلچندین ماده غذایی که ماننکودکان خود را مشابه خود ترمز بقای جهش ژنتیکیامید نیکو داشته باش تا آنشناسایی سلول های ایمنی اارتباط میکروب روده و پاربازگشت از آثار به سوی خداماجرای جهل مقدستاثیر کلام در آیات کلام بهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت سومچیزی شبیه نور تو نیستکجای مغز مسئول پردازش تجروش هایی ساده برای کاهش اانعطاف پذیری مکانیسمی علصرع و درمان های آنارزش خود را چگونه میشناسبحثی درباره احساسات متفامروری بر تشنج و درمان هایتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی در خدمت خلق وحخودآگاهی و هوشیاريگیلگمش باستانی کیستراه های جدید برای قضاوت راینکه خانواده ات سالم باعواملی که برای ظهور لغت ااز تکینگی تا مغز و از مغز فرایند پیچیده ی خونرسانیبرخی یونها و مولکول های ممشکلات نخاعیهاوکينگ پیش از مرگش رسالدو برابر شدن خطر مرگ و میزندگی هوشمند در خارج از زپیموزایداگر تلاش انسان امروز براسایتهای دیگراز تکینگی تا مغز از مغز تقدرت انسان در نگاه به ابعبزرگ شدن مغز محدود به دورتاثیر رژیم گیاه خواری بر مغز ناتوان از توجیه پیداویتامین کادانشمندان روش هاي جدیدی پروژه ی ژنوم انسانیزبان و شناخت حقیقت قسمت اابزار بقا از نخستین همانابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز- از مغزتمنابع انرژي پاک سرچشمه حتقلید از روی طبیعتنگاه محدود و تک جانبه، مشتشخیص ژنتیکی آتروفی های مغز بزرگ چالشهای پیش روواکسن کرونا ساخته شده تودر محل کار ارزش خودت را بآیا هوش ارثی دریافتی از پسلول عصبی شاهکار انطباق ابزار بقای موجود زنده از استروژن مانند سپر زنان دمناطق خاصی از مغز در جستجتو یک جهان در مغز خودت هسنرمشهای مهم برای تقویت عجهان یکپارچهنقش هورمون زنانه استروژنوزن حقیقی معرفت و شناختدرمان تومورهای مغزی با اآیا جهان ذهن و افکار ما مسیاهچاله و تکینگی ابتدایابزارهای بقای از نخستین به زودی شبکه مغزی به جای منبع هوشیاری کجاست؟(قسمتوصیه هایی در مصرف ماهینظریه ی تکامل در درمان بیحقیقت قربانی نزاع بین بی نقش رژیم غذایی بر رشد و اژنهای حاکم بر انسان و انسدرگیری مغزی در سندرم کووآسيب میکروواسکولاریا آسسخن پاک و ثابتاختلال خواب فرد را مستعد بیماری دیستروفی میوتونیموجودات مقهور ژنها هستندتکامل ساختار رگهای مغزی هوموارکتوس ها ممکن است دحس و ادراک قسمت نهمچه زیاد است بر من که در ایکوری گذرای ناشی از موبایروی و منیزیم در تقویت استامید درمان کرونا با همانشواهدی از نوع جدیدی از حاارتباط ماده و انرژیبازگشت به ریشه های تکاملماده ی تاریکتاثیر کپسول نوروهرب بر نهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت سی و هشتمنکاتی در مورد تشنجکرونا چه بر سر مغز می آورروش صحبت کردن در حال تکاماولین مورد PML به دنبال تکضررهای مصرف شکر و قند بر از نخستین همانند سازها تبحثی درباره احساساتی غیرمرکز هوشیاری، روح یا بدن تاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی در خدمت خلق وحخورشید مصنوعیگیاه خواری و گوشت خوار کدراه های جدید برای قضاوت راینترنت بدون فیلتر ماهواعوارض ازدواج و بچه دار شداز تکینگی تا مغز از مغز تفرایند تکامل و دشواری هابرخی اثرات مضر ویتامین دتاثیر درجه حرارت بر عملکمشکلات بین دو همسر و برخیهدف یکسان، در مسیرهای متدو سوی واقعیتزندگی زمینی امروز بیش از پیچیدگی های مغزمگساپی ژنتیکاز تکینگی تا مغز از مغز تلمس کوانتومیبزرگ شدن تقریبا ناگهانی تاثیر رژیم گیاه خواری بر مغز و سیر تکامل ان دلیلی ویتامین کا و استخواندانشمندان روشی برای تبدیپرواز از نیویورک تا لوس آزبان و شناخت حقیقت قسمت دابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز منابع انرژی از نفت و گاز تقویت استخوان در گرو تغذنگاه انسان محدود به ادراتصویربرداری فضاپیمای آممغز بزرگ و فعال یا مغز کوواکسن ایرانی کرونا تولیددر چه مرحله ای از خواب ، رآیا هوش سریعی که بدون احسسلولهای ایمنی القا کنندهابزار بقای موجود زنده از اسرار بازسازی اندام هامنبع هوشیاری کجاست قسمت تو پیچیده ترین تکنولوژی چرا مغزهای ما ارتقا یافت جهان کاملی در اطراف ما پرنقش ویتامین K در ترمیم اسوزوز گوشدرمان تشنجآیا جهش های ژنتیکی، ویروسیاهچاله ی تولید کنندهابزارهای دفاعی و بقای موبه زیر پای خود نگاه نکن بمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتوضیحی ساده در مورد هوش منظریه ی تکامل در درمان بیحقیقت اشیانقش رژیم غذایی در رشد و اکلرال هیدرات برای خواباندرگیری اعصاب به علت میتوآسیب ها ناشی از آلودگی هوسرنوشتاختلال در شناسایی حروف و بیماری ضعف عضلات نزدیک بمیهمانهای ناخوانده عامل تکامل شناخت انسان با کشفهوش مصنوعی می تواند بر اححس و ادراک قسمت چهارمنهایت معرفت و شناخت درک عکی غایب شدی تا نیازمند دلرویا و خبر از آیندهامگا سه عامل مهم سلامتشواهدی از دنیسوان(شبه نئارتباط متقابل با همه ی حیبازخورد یا فیدبکماده ی خالیتاثیر کپسول نوروهرب بر تهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت سی و ششمچگونه مولکول های دی ان ایکریستال زمان(قسمت اولروشهای نو در درمان دیسک باولین مورد پیوند سر در انضررهای شکر بر سلامت مغزاز نخستین همانند سازها تبخش فراموش شده ی حافظهمرکز حافظه کجاستتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی درمانگر کامپیخانواده پایدارگالکانزوماب، دارویی جدیایندرالعید نوروز مبارکاز تکینگی تا مغز از مغز تفرایند حذف برخی اجزای مغبرخی اختلالات عصبی مثانهتاثیر درجه حرارت بر عملکمشکلات روانپزشکی پس از سهدف از تکامل مغزدوچرخه سواری ورزشی سبک و زندگی زودگذرپیچیدگی های مغزی در درک زابزار هوش در حال ارتقا ازاز تکینگی تا مغز از مغز تلوب فرونتال یا پیشانی مغبزرگترین خطایی که مردم متاثیر رژیم گیاه خواری بر مغز آیندگان چگونه است ؟ویتامین کا در سبزیجاتداروهای مصرفی در ام اسپرورش مغز مینیاتوری انسازبان و شناخت حقیقت قسمت سابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز منابع انرژی از نفت و گاز تلقین اطلاعات و حافظهنگاه از درون مجموعه با نگتصادف یا قوانین ناشناختهمغز بزرگترین مصرف کننده واکسن اسپایکوژندر هم تنیدگی کوانتومی و پآیا هشیاری کوانتومی وجودسلولهای بنیادی مصنوعی درابزار بقای موجود زنده از اصل بازخوردمنبع هوشیاری کجاست قسمت تو دی ان ای خاص ميتوکندريچرا ویروس کرونای دلتا واجهان در حال نوسان و چرخشنقش ژنتیک در درمان اختلایک پیشنهاد خوب برای آسان درمان جدید میگرن با انتی آیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجسیاره ی ابلهاناتفاق و تصادفبوزون هیگز چیستمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتیوتیکسن داروی ضد جنوننظریه ی ریسمانحقیقت تنها چیزی است که شانقش زنجبیل در جلوگیری از کمردرددرد باسن و پا به دلیل کاهآشنا پنداریسریعترین کامپیوتر موجوداختلال در شناسایی حروف و بیماریهای تحلیل عضلانی امیگرن سردردی ژنتیکی که بتأثیر نگاه انسان بر رفتاهوش مصنوعی و کشف زبان هایحس و ادراک قسمت نوزدهمچهار میلیارد سال تکامل بکیهان خود را طراحی میکندرویا بخشی حقیقی از زندگی امروز دانش ژنتیک هیچ ابهشکل های متفاوت پروتئین هارتباط چاقی و کاهش قدرت ببازسازي مغز و نخاع چالشی مبانی ذهنی سیاه و سفیدتاثیر کپسول نوروهرب بر سهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت سیزدهمچگونه مغز پیش انسان یا همکریستال زمان(قسمت دوم)روشهای شناسایی قدرت شنوااولین هیبرید بین انسان و طلای سیاهاز نخستین همانند سازها تفلج نخاعی با الکترودهای بخش بزرگتر کیهان ناشناختمرکز حافظه کجاستتاثیر گیاهخواری بر رشد و هوش مصنوعی درخدمت خلق وحخارق العاده و استثنایی بگامی در درمان بیماریهای ایا کوچک شدن مغزانسان العامل کلیدی در کنترل کارآاز تکینگی تا مغز از مغز تفرد حساس از نظر عاطفی و ببرخی بیماری ها که در آن بتاثیر درجه حرارت بر عملکمشکلات روانپزشکی در عقب هدف از خلقت رسیدن به ابزاديدن با چشم بسته در خواب زونیسومایدپیوند مغز و سر و چالشهای ابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تلوتیراستامبسیاری از بیماری های جدیتاثیر رژیم گیاهخواری بر مغز انسان ایا طبیعتا تماویتامین دی گنجینه ای بزرداروهای ام اسآلودگی هوا و ویروس کرونازبان شناسی مدرن در سطح سلزبان شناسی نوین نیازمند ابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز منابع انرژی از نفت و گاز تلاش هایی در بیماران قطع نگاه حقیقی نگاه به درون اتظاهر خوابیده ی مادهمغز حریص برای خون، کلید تواکسن اسپایکوژن ضد کرونادر هم تنیدگی کوانتومی و دآیا واکنش های یاد گرفته وسلسله مباحث هوش مصنوعیابزار بقای موجود زنده از اصول توسعه ی یک ذهن کاملمنبع هوشیاری کجاست قسمت تولید مثل اولین ربات های چرا پس از بیدار شدن از خوجهش های ژنتیکی مفید در سانقش گرمایش آب و هوا در همیک آلل ژنتیکی که از نئانددرمان جدید کنترل مولتیپلآیا خداباوری محصول تکاملسیاره ابلهاناتوسوکسیمایدبوزون هیگز جهان را از متلمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتکنولوژی جدید که سلول هانظریه تکامل در درمان بیمحقیقت خواب و رویانقش زبان در سلطه و قدرت اکمردرد ناشی از تنگی کانادستورالعمل مرکز کنترل بیآغاز فصل سرما و دوباره تکسرگیجه از شایعترین اختلااختلالات مخچهبیهوش کردن در جراحی و بیممیگرن شدید قابل درمان استئوری تکامل امروز در درمهوش مصنوعی گوگل به کمک تشحس و ادراک قسمت هفتمچهار ساعت پس از کشتار خوککیهانِ هوشیارِ در حال یارویا تخیل یا واقعیتانفجار و توقف تکاملی نشاشگفتی های زنبور عسلارتباط هوش ساختار مغز و ژبحتی علمی درباره تمایل بمباحث مهم حس و ادراکتاثیر کپسول نوروهرب بر سهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت ششمکریستال زمان(قسمت سوم)روشی برای بهبود هوش عاطفاولین تصویر در تاریخ از سطوفان فقر و گرسنگی و بی ساز نخستین همانند سازها تفلج بل، فلجی ترسناک که آنبخش دیگری در وجود انسان همرکز خنده در کجای مغز استتاثیر انتخاب از طرف محیط هوش مصنوعی ساخته هوش طبیخدا موجود استراه پیروزی در زندگی چیستگامی در درمان بیماریهای ایا این جمله درست است کسیعادت کردن به نعمتاز تکینگی تا مغز از مغز تفرضیه ای جدید توضیح میدهبرخی بیماری های خاص که بدتاثیر درجه حرارت بر عملکمشاهده گر جدای از شیء مشاهرچیز با یک تاب تبدیل به دی متیل فومارات(زادیوا)(زونا به وسیله ویروس ابله پیوند اندام از حیوانات بابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تلیس دگرامفتامین یا ویاسبسیاری از بیماری های جدیتاثیر عصاره تغلیظ شده گیمغز انسان برای ایجاد تمدویروس مصنوعیداروهای تغییر دهنده ی سیآلزایمرآمارهای ارائه شده در سطح زبان، وسیله شناسایی محیطابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز منابع انرژی از نفت و گاز تلاشی برای درمان قطع نخانگاهی بر قدرت بینایی دراتظاهری از ماده است که بیدمغز زنان جوانتر از مغز مرواکسن دیگر کرونا ساخته شدر کمتر از چند ماه سوش جدآیا یک، وجود داردسلطان جنگل یا صاحب ملکوتابزار بقای موجود زنده از اصول سلامت کمرمنبع هوشیاری کجاست قسمت تولید پاک و فراوان انرژیچرا بیماری های تخریبی مغجهش های ژنتیکی غیر تصادفنقش پیش زمینه ها و اراده یک جهش ممکن است ذهن انساندرمانهای بیماری پارکینسآیا دلفین ها می تواند از سیاره ابلهاناثر مضر مصرف طولانی مدت ربی نهایت در میان مرزهامنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتکنولوژی جدید که سلول هانظریه تکامل در درمان بیمحقیقت راستین انسان علم بنقش زبان در سلطه و قدرت اکمردرد و علل آنذهن ما از در هم شکستن منبإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَسربازان ما محققا غلبه می اختلالات حرکتی در انسانبیهوشی در بیماران دچار امیدان مغناطيسي زمین بشر تئوری تکامل در پیشگیری و هوش مصنوعی گوگل به کمک تشحس و ادراک قسمت هفدهمنوآوری ای شگفت انگیز دانکیست کلوئید بطن سومرویا حقی از طرف خداانواع سکته های مغزیشاهکار قرنارتباط انسانی، محدود به بحث درباره پیدایش و منشا مجموعه های پر سلولی بدن متاثیر کتامین در درمان پاهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک سی و هفتمکشف مکانیسم عصبی خوانش پروشی جدید در درمان قطع نخاولین سلول مصنوعیطی یکصد هزار سال اخیر هرچاز نشانه ها و آثار درک شدفلج خواببرنامه و ساختار پیچیده ممرگ چیستتاثیر احتمالی عصاره تغلیهوش احساسیخطا در محاسبات چیزی کاملرابطه تشنج و اوتیسمگاهی لازم است برای فهم و ایا ابزار هوشمندی یا مغز عارضه جدید ویروس کرونا ساز تکینگی تا مغز از مغز تقلب و عقلبرخی توجهات در ببمار پارتاثیر درجه حرارت بر عملکمشاهده آینده از روی مشاههزینه ای که برای اندیشیددژا وو یا اشنا پنداریزیباترین چیز در افزایش سپیوند سر آیا ممکن استابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تلا اکراه فی الدینبعد از کروناتاریخ همه چیز را ثبت کردهمغز انسان برای شادمانی طویرایش DNA جنین انسان، برداروهای ضد بیماری ام اس وداروی فامپیریدین یا نورلآن چیزی که ما جریان زمان سفر نامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز منابع انرژی از نفت و گاز تلاشی تازه برای گشودن معنگاهی بر توانایی اجزاي بتغییر الگوی رشد مغزی با زمغزهای کوچک بی احساسواکسن دیگری ضد کرونا از ددر آستانه ی موج پنجم کوویآیا کیهان می تواند یک شبیسم زنبور ، کلیدی برای وارابزار بقای موجود زنده از اضطراب و ترسمنبع هوشیاری کجاست قسمت تولید سلولهای جنسی از سلچرا حیوانات سخن نمی گوینجهشهای مفید و ذکاوتی که دنقش آتش در رسیدن انسان بهیک رژیم غذایی جدید، می تودرهای اسرارآمیز و پوشیدهآیا دلفین ها میتوانند باسیر آفرینش از روح تا مغز اثرات فشار روحی شدیدبی عدالتی در توزیع واکسن منبع هوشیاری کجاست؟(قسمتکامل مادی تا ابزار هوشمنظریه تکامل در درمان بیمحقایق ممکن و غیر ممکننقش سجده بر عملکرد مغزکمردرد با پوشیدن کفش مناذهن چند جانبه نیازمند نگافت فشار خون ناگهانی در وسردرد میگرن در کودکاناختلالات صحبت کردن در انبیوگرافیمیدازولام در درمان تشنج تا 20 سال آینده مغز شما به هوش مصنوعی الفاگوحس و ادراک قسمت هجدهمنوار مغز مشاهده ی غیر مستکاهش مرگ و میر ناشی از ابرویاها از مغز است یا ناخوانگشت ماشه ایشبیه سازی میلیون ها جهان ارتباط از بالا به پایین مبحثي درباره هوش و تفاوتهمحل درک احساسات روحانیتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک- قسمت بیست و پکشف مکانیسمی پیچیده در بروشی جدید در درمان سکته ماوکرلیزوماب داروی جدید شظهور امواج مغزی در مغز مصاز نظر علم اعصاب یا نرووسفلج خواب چیستبرنامه ی مسلط ژنها در اختمرگ و میر پنهانتاثیر ترکیبات استاتین (سهوش احساسیخطا در محاسبات چیزی کاملراز تغییرگاهی مغز بزرگ چالش استایا بیماری ام اس (مولتیپعدم توقف تکامل در یک اندااز تکینگی تا مغز از مغز تقیچی ژنتیکیبرخی توصیه ها برای واکسیتاثیر درجه حرارت بر عملکمطالعه ای بیان میکند اهدهزینه سنگین انسان در ازادژاوو یا آشناپنداریزیر فشار کووید چه باید کرپیوند سر، یکی از راه حلهاابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تلایو دوم دکتر سید سلمان فبعد از کروناتازه های اسکیزوفرنی(جنومغز انسان برای شادمانی طواقعیت فیزیکی، تابعی از واقعیت چیستداروی لیراگلوتیدآنچه واقعیت تصور میکنیم سفر به مریخ در 39 روزابزار بقا از نخستین هماناز روده تا مغزمنابع انرژی از نفت و گاز تلاشی جدید در درمان ام اسچالش دیدگاه های سنتی در بتغییر زودتر اتصالات مغزیمغزتان را در جوانی سیم کشواکسن سرطاندر درمان بیماری مولتیپل آیا گذشته، امروز وآینده سماگلوتید داروی کاهش دهنابزار بقای موجود زنده از اطلاع رسانی اینترنتیمنبع هوشیاری کجاست قسمت تومورها و التهاب مغزی عاچرا حجم مغز گونه انسان درجهشهای مفید و ذکاوتی که دنقش انتخاب از طرف محیط، نیکی از علل محدودیت مغز امدرک فرد دیگر و رفتارهای اآیا دست مصنوعی به زودی قاسیستم تعادلی بدناثرات مفید قهوهبیمار 101 ساله، مبتلا به سمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتکامل مداومهفت چیز که عملکرد مغز تو حمله ویروس کرونا به مغزنقش غذاها و موجودات درياکنفرانس تشنج هتل کوثر اصذهن تو همیشه به چیزی اعتقافراد آغاز حرکت خودشان رسردرد و علتهای آناختلالات عضلانی ژنتیکبیوگرافیمکانیک کوانتومی بی معنی تا بحر یفعل ما یشاهوش مصنوعی از عروسک های بحس و ادراک قسمت هشتمنوار مغزی روشی مهم در تشخکاهش التهاب ناشی از بیمارویاهای پر رمز و حیرتی درانگشت نگاری مغز نشان میدشبیه سازی سیستم های کوانارتباط بین هوش طبیعی و هوبحثی جالب درباره محدودیتمحل درک احساسات روحانی دتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمحساسیت روانی متفاوتکشف ارتباط جدیدی از ارتبريتوکسيمب در درمان ام اسايندگان چگونه خواهند دیدعقل مجادله گراز نظر علم اعصاب اراده آزفلج دوطرفه عصب 6 چشمبرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱مرگ انتقال است یا نابود شتاثیر دوپامین و سروتونینهوش عاطفی بیشتر در زنانخطر آلودگی هواراست دستی و چپ دستیگذر زمان کاملا وابسته به ایا بدون زبان میتوانیم تعسل طبیعی موثر در کنترل باز تکینگی تا مغز از مغز تقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصبرخی روش های تربیتی کودکتاثیر درجه حرارت بر عملکمعنی روزههزاران سال چشم های بینا ودگرگونی های نژادی و تغییزیرفون داروی ضد ام اسپیام های ناشناخته بر مغز ابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تلبخند بزن شاید صبح فردا زبعد از کرونا دلخوشی بیهوتازه های بیماری پارکینسومغز انسان رو به کوچک تر شواقعیت چیستداروی تشنجی دربارداریآنزیم تولید انرژی در سلوسفر تجهیزات ناسا به مریخ ابزار بقا از نخستین همانازدواج های بین گونه ای، رمنابع انرژی از نفت و گاز تمایل زیاد به خوردن بستنچاالش ها در تعیین منبع هوتغییر عمودی سر انسان از پمغزتان را در جوانی سیمکشواکسنی با تاثیر دوگانه ادر سال حدود 7 میلیون نفر آیا آگاهی پس از مرگ از بیسندرم کووید طولانیابزار بقای موجود زنده از اطلاعات حسی ما از جهان، چمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)چرا خشونت و تعصبجواب دانشمند سوال کننده نقش اتصالات بین سلولهای یافته های نوین علوم پرده درک و احساسآیا رژیم غذایی گیاهی سلاسیستم دفاعی بدن علیه مغز اثرات مضر ماری جوانابیماری های مغز و اعصاب و منبع هوشیاری در کجاست؟ قتکامل چشمهفت سین یادگاری از میراث حمایت از طبیعتنقش غذاها و موجودات درياکنگره بین المللی سردرد دذخیره ی شگفت انگیز اطلاعافزایش قدرت ادراکات و حسسردرد تنشناختراع جدید اینترنت کوانبیان ژن های اسکیزوفرنی دمکانیزمهای دفاعی در برابتاثیر مشاهده بر واقعیت بهوش مصنوعی از عروسک های بحس و ادراک قسمت پنجمنورون هاي مصنوعی می توانکاهش دوپامین عامل بیماریرویای شفافاندوهگین نباش اگر درب یا شبکه های مصنوعی مغز به درارتباط شگفت مغز انسان و فبحثی در مورد نقش ویتامين محدودیت های حافظه و حافظتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمخفاش با شیوع همه گیری جدیکشف جمجمه ای درکوه ایرهوریواستیگمینايا اراده آزاد توهم است یعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهاز نظر علم اعصاب اراده آزفناوری هوش مصنوعی نحوه خبرین نت به جای اینترنتمراحل ارتقای پله پله کیهتاثیر دپاکین بر بیماری مهوش عاطفی در زنان بیشتر اخطرات هوش مصنوعیرجزخوانی هایی که امروز بگربه شرودینگر و تاثیر مشایا تکامل هدفمند استعصب حقوق نورولوواز تکینگی تا مغز از مغز تقانون مندی نقشه ژنتیکی مبرخی سلولهای عصبی در تلاتاثیر درجه حرارت بر عملکمعادله ها فقط بخش خسته کنهستي مادي ای که ما کوچکتردانش بی نهایتزاوسکا درمان گوشرپیشینیان انسان از هفت میابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تلرزش ناشی از اسیب به عصببعد از کرونا دلخوشی بیهوچگونه هموساپينس بر زمین تبدیل تراکت صوتی مصنوعی مغز انسان رو به کوچکتر شدمغز ایندگان چگونه استواقعیت های متفاوتداروی جدید s3 در درمان ام آینده ی انسان در فراتر ازسفر دشوار اکتشافابزار بقا از نخستین هماناستفاده از مغز، وزن را کممنابع انرژی از نفت و گاز تمدن قدیمی ای در جنوب ایرناتوانی از درمان برخی ویتغییرات منطقه بویایی مغزنقش قهوه در سلامتیواسطه ها د رمسیر ایجاد مغدرمان های اسرار آمیز در آآیا امکان بازسازی اندامهسندرم گیلن باره به دنبال ابزار بقای موجود زنده از اطلاعاتی عمومی در مورد ممنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتوهم چیستچرا در مغز انسان، فرورفتجاذبه و نقش آن در شکلگیرینقش تیروئید در تکامل مغزیادگیری مهارت های جدید ددرک احساسات و تفکرات دیگآیا رژیم غذایی گیاهی سلاسکته مغزیاجزای پر سلولی بدن انسان بیماری گیلن باره و بیمارمنبع هوشیاری در کجاست؟(قتکامل ابزار هوش ، راه پر هم نوع خواری در میان پیشیحوادث روزگار از جمله ویرنقش غذاها و موجودات درياکنگره بین المللی سردرد دذرات کوانتومی زیر اتمی قافزایش مرگ و میر سندرم کوسردرد سکه ایادامه بحث تکامل چشمبیست تمرین ساده برای جلوما انسانها چه اندازه نزدتاثیر نگاه ناظر هوشیار بهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت بیست و چهنورون های ردیاب حافظهکاهش سن بیولوژیکی، تنها روبات های ریز در درمان بیانرژی تاریکشباهت مغز با کیهان مادیارتباط شگفت انگیز مغز انبحثی در مورد نقش کلسیم و مخچه فراتر از حفظ تعادلتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمخلاصه ای از مطالب همایش مگل زندگیریاضیات یک حس جدید استايا اراده آزاد توهم است یعلم به ما کمک میکند تا مواز واقعیت امروز تا حقیقتفیلمی بسیار جالب از تغییبرای پیش بینی آینده مغز دمرز مرگ و زندگی کجاستتاثیر داروهای ضد التهاب هوش عاطفی در زنان بیشتر ادفاع در برابر تغییر ساخترساناها و ابر رساناها و عگزیده ای از وبینار یا کنفایجاد احساساتعضلانی که طی سخن گفتن چقداز تکینگی تا مغز از مغز تقانون جنگلبرخی سيناپسها طی تکامل و تاثیر درجه حرارت بر عملکمعجزه ی علم در کنترل کرونهستی ما پس از شروعی چگال دانشمندان موفق به بازگردزبان مشترک ژنتیکی موجوداابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تلرزش عضله یا فاسیکولاسیوتفکر خلا ق در برابر توهم چگونه واکسن کرونا را توزتبدیل سلولهای محافط به ستروس جریان انرژیمغز ابزار بقای برتر مادیواقعیت و مجازداروی جدید میاستنی گراویآینده ی علم و فیزیک در60 ثسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین هماناستفاده از هوش مصنوعی در منابع انرژی از نفت و گاز تمدن پیشرفته ی پیشینیانناتوانی در شناسایی چهره تغییرات آب و هوایی که به نقش مهاجرت در توسعه نسل اوبینار اساتید نورولوژی ددرمان های بیماری آلزایمرآیا انسان با مغز بزرگش اخسندرم پیریفورمیسابزار بقای موجود زنده از اطلاعاتی عمومی در مورد ممنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتوپیراماتچراروياها را به یاد نمی آجدایی خطای حسی استنقش حفاظتی مولکول جدید دیادآوری خواب و رویادرک تصویر و زبان های مخلتآیا راهی برای رفع کم آبی سانسور از روی قصد بسیاری اجزایی ناشناخته در شکل گبیماری ای شبیه آلزایمر و منبع خواب و رویاتکامل داروینی هنوز در حاهمیشه اطمینان تو بر خدا بحافظه و اطلاعات در کجاست نقشه مغزی هر فرد منحصر بهکنترل همجوشی هسته ای با هذرات کوانتومی زیر اتمی قافزایش سرعت پیشرفت علوم سرعت فکر کردن چگونه استاداراوون تنها داروی تاییبیش از نیمی از موارد انتقما انسانها چه اندازه نزدتاثیر نگاه و مشاهده ناظر هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت بیست و یکنوروپلاستیسیتی چیستکایروپاکتیک چیستروح رهاییانرژی تاریک که ما نمی توشباهت کیهان و مغزارتباط شگفت انگیز مغز انبحثی در مورد عملکرد لوب فمخچه ، فراتر از حفظ تعادلتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمخونریزی مغز در سندرم کووگلوئونریسدیپلام تنها داروی تایای نعمت من در زندگیمعلایم کمبود ویتامین E را از آغاز خلقت تا نگاه انسافیزیک مولکولها و ذرات در برای اولین بار دانشمندانمرز بین انسان و حیوان کجاتاثیر داروی ضد تشنج سدیم هوشیاری کوانتومیدقیق ترین تصاویر از مغز ارشته نوروایمونولوژی و نقگزارش یک مورد جالب لخته وایرادهای موجود در خلقت بغیرقابل دیدن کردن مادهاز تکینگی تا مغز از مغز تقانون جنگلبرداشت مغز ما از گذر زمانتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز فکر میکند مرگ برای دیو هر کس تقوای خدا پیشه کندانشمندان نورون مصنوعی سزبان چهار حرفی حیات زمینابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تلزوم سازگاری قانون مجازاتفاوت مغز انسان و میمون هچگونه آن شکری که می خوریمچگونه انتظارات بر ادراک تری فلوپرازینمغز ابزار برتر بقاواکنش های ناخودآگاه و تقداروی جدید ضد میگرنآیا ممکن است موش کور بی مسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین هماناستفاده از سلول های بنیامنابع انرژی از نفت و گاز تمدن بشری و مغز اخلاقینبرو و انرژی مداومتغییرات تکاملی سر انسان نقش میدان مغناطیسی زمین وراپامیل در بارداریدرمان های جدید میگرنآیا احتمال دارد رویا از آسوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزار بقای موجود زنده از اعداد بینهایت در دنیای ممنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتوانایی مغز و دیگر اجزای چراروياها را به یاد نمی آجریان انرژی در سیستم های نقش حیاتی تلومر دی ان آ دژن هوش و ساختارهای حیاتی درک حقیقت نردبان و مسیری آیاما مقهور قوانین فیزیکسانسور بر بسیاری از حقایاحیای بینایی نسبی یک بیمبیماری ای شبیه ام اس مولتمنحنی که ارتباط بین معرفتکامل داروینی هنوز در حاهمیشه عسل با موم بخوریمحافظه و اطلاعات در کجاست نقشه های مغزی جدید با جزیکندر در بیماریهای التهابذرات کوانتومی زیر اتمی قافسردگی و اضطراب در بیماشلیک فراموشیادراک ما درک ارتعاشی است بیشتر کمردردها نیازی به ما اکنون میدانیم فضا خالتاثیر نگاه انسان بر رفتاهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت بیست و دونوشیدن چای برای مغز مفید کار با یگانگی و یکپارچگیروزه داری متناوب، مغز را انسان قدیم در شبه جزیره عشباهت زیاد بین سلول هاي عارتباط غیرکلامی بین انسابحثی درباره هوش و تفاوتهمخچه ابزاري که وظیفه آن فتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمخواندن ، یکی از شستشو دهنگمان میکنی جرمی کوچکی در ریشه های مشترک حیاتای آنکه نامش درمان و یادشعلایم کمبود ویتامین E را از انفجار بزرگ تا انفجار فیزیک و هوشیاریبرای خودآگاه بودن تو بایمزایای شکلات تلخ برای سلتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش، ژنتیکی است یا محیطیدلایلی که نشان میدهد ما برشد مغز فرایندی پیچیده اگشایش دروازه جدیدی از طراگر میدانی مصیبت بزرگتر مقالاتاز تکینگی تا مغز از مغز تقانونمندی و محدودیت عالمبررسي علل احتمالي تغيير تاثیر درجه حرارت بر عملکمغز قلبوقت نهيب هاي غير علمي گذشدانشمندان یک فرضیه رادیکپیشرفت های جدید علوم اعصزبان و کلمه حتی برای کسانابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تلزوم سازگاری قانون مجازاتفاوت ها و تمایزها کلید بتفاوت های بین زن و مرد فقچگونه باغبانی باعث کاهش تری فلوپرازینمغز از بسیاری حقایق می گرواکنش به حس جدیدداروی ضد تشنج با قابليت تآیا ما تنها موجودات زنده سفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین هماناستفاده از سلول های بنیامنابع انرژی از نفت و گاز تمدنی قدیمی در شمال خلیج نخاع ما تا پایین ستون فقرثبت امواج الکتریکی در عصنقش محیط زندگی و مهاجرت دورزش هوازی مرتب خیلی به قدرمان های جدید در بیماری آیا احتمال دارد رویا از آسوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزار بقای موجود زنده از بلندی در ذهن ما درک بلندیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتوازن مهمتر از فعالیت زینزاع بین جهل و علم رو به پجریان انرژی در سیستم های نقش خرچنگ های نعل اسبی درژن یا نقشه توسعه مغز و نقدرک عمیق در حیواناتآب زندگی است قسمت چهارمساخت شبکه عصبی مصنوعی با احیای بینایی نسبی یک بیمبیماری اسپینال ماسکولار منشأ اطلاعات و آموخته ها تکامل داروینی هنوز در حاهمراهی نوعی سردرد میگرنیحافظه و اطلاعات در کجاستنقص در تشخیص هیجانات عامکوچک شدن مغز از نئاندرتارفتار اجتماعی انسان، حاصالکتروتاکسی(گرایش و حرکشلیک فراموشیادغام میان گونه های مختلبا هوش مصنوعی خودکار روبما با کمک مغز خود مختاريمتاثیر نگاه انسان بر رفتاهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت بیست و سونوعی سکته مغزی ، وحشتناک کاربرد روباتهای ريزنانوروزه داری و بیمار ی ام اس انسان ها می توانند میدان شباهت زیاد بین سلول هاي عارتروز یا خوردگی و التهابحثی درباره هوش و تفاوتهمدل همه جانبه نگر ژنرالیتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمخواب سالم عامل سلامتیگنجینه ای به نام ویتامین رژیم های غذایی و نقش مهم ایمپلانت مغزی کمک میکند علت خواب آلودگی بعد از خواز بحث های کنونی در ویروسفیزیکدانان ماشینی برای تبرخی ملاحظات در تشنج های مسیر دشوار تکامل و ارتقاتاثیر درجه حرارت بر عملکهیچ کاری نکردن به معنی چیدنیای شگفت انگیز کوانتومرشد مغز علت تمایل انسان بپمبرولیزوماب در بیماری چاگر نیروی مغناطیس نباشد تاثیر ویتامین دی بر بیماقارچ بی مغز در خدمت موجودبررسی و اپروچ جدید بر بیمتاثیر درجه حرارت بر عملکمغز ما کوچکتر از نیم نقطهوقتی فهمیدی خطا کردی برگدانشمندان ژنی از مغز انسپیشرفتی مستقل از ابزار هزبان و بیان نتیجه ساختماابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تمقاومت به عوارض فشار خون