ساخت شبکه عصبی با الفبای حیات

ساخت شبکه عصبی مصنوعی با دیانای، راهی دیگر برای پیشبرد قدرت مغز انسان

DNA
مجموعه ای متشکل از نوکليوتيدهاست- که در حقیقت نقشه ای برای حیات بر روی کره زمین است؛ زبان خاصی که با آن زندگی بر کره زمین جریان می یابد و با جلو عقب کردن کلمات و حروف در این زبان، جملات جدید ساخته می شود. اين نقشه، هرچند از ابتداي خلقت، وجود داشته ولی جلوه های هدف آن، یعنی ایجاد مغز و ابزار هوش و توسعه آن، جز در چند میلیون سال اخيراتفاق نیفتاده است و این، کندی رسیدن به هدف نهايي، نشان دهنده لزوم پله ها و گام های ابتدايي و برنامه ای کاملا قانون مند است تا بتوان این ساختمان بزرگ را بنا کرد.

نقشه روی DNA، به سوی ساخت ابزار هوش مادی ما پیش می رود و همین ابزار هوش مادی، هرچند دارای نارسایی های فراوانی است، ولی حداقلی برای رسیدن به پله های ارتقای بیشتر انسان است.

هر چند این ابزار، در تنگناهای عالم مادی ما گم است و مقهور بسیاری از نالايقي هاي دنیاست ولی حداقلی برای پیوستن به فراماده و جهانهايي در نزدیکي زندگي ماست.

DNA
دارای نقشه این ابزار قدرتمند است ولی کارايی این نقشه، میلیون ها سال، به طول انجامید تا به مغز انسان امروز برسد، ولی این تصور که همین ابزار خودخواه، هدف غایی از خلقت زبان حیات، بر کره زمين است، اندیشه کاملي نیست. تاریخ تکامل انسان نشان میدهد این ابزار به تنهایی، نه تنها تمدن ساز و فرهنگ ساز نیست، بلکه گاهی بزرگ و حجیم شدن آن، کار دست موجود زنده میدهد.

در سلسله مباحث تفاوت هوش و اندازه مغز در نژادهای مختلف در همین کانال مفصل به این مطلب پرداخته شد.(توصیه ميشود جهت بررسی بیشتر، به این سلسله مقالات مراجعه شود.)

مشکل دیگر و خطرناک در هوش انسان امروز، متوقف کردن پیشرفت تکامل از طریق حذف انتخاب طبیعی، به دست انسان باهوش امروز است. امروز ژنهای معیوب، زندگي می کنند، ناتوانها با کمک ابزارهاي جانبي، توانا میشوند و بیماری های خطرناک، درمان مي گردند و ژن هاي بیمار به نسل های بعد منتقل مي شود و خود این موضوع، باعث کند شدن فرگشت و تکامل می شود.

ولی راه دیگری برای پيشبرد تکامل هست و آن مداخله خود انسان در تکامل و پيشبرد مصنوعی آن، با مداخله بر سلول های بنیادی و یا زبان ژنتیکی حيات است.

نمونه اين مداخلات، ساخت مغز مصنوعی است که در قسمتهای قبلی این کانال، مقاله مربوط به آن منتشر شد و اکنون باز پخش مي شود:

(یکی از علل محدودیت مغز امروز ما، پیشرفت های جدید پزشکی است!

در گذشته موجودات ضعیف تر و بیمار- که صاحب ژنهای معیوب بودند- به وسيله انتخاب طبیعی حذف می شدند ولی امروز، پیشرفت های پزشکی، مانع از حذف اینهاست. بیماران، درمان مي شوند و افرادی که در گذشته قابلیت داشتن فرزند، نداشتند صاحب فرزند می شوند و ژن های بیمار خود را به نسل بعد منتقل می کنند. و به این ترتیب ژن های ناسازگار و بیمار، باقی میماند و حتی تعداد بیماران و ژنهای معیوب آنها بیشتر می شود.

امروز طبیعت، در توسعه دادن ابزار هوشمندی و مغز، با سد پیشرفت های پزشکی و علمی ما مواجه است!

در این تنگنا، چگونه میتوان ابزار هوش یا مغز را توسعه داد؟

همانگونه که توسعه آن امروز با مداخله انسان، متوقف شده است، توسعه آن نيز بدون مداخله انسان، غیر ممکن است زیرا انتخاب خشن طبیعی، در برابر قدرت انسان و توسعه پزشکی، امروز قادر نیست ژن های معیوب را در جدال بین حیوان باهوش تر و کم هوش تر یا بگوئیم انسان ضعیف تر و قدرتمندتر حذف کند. امروز مداخله انسان سبب شده است اثر حذف کنندگی طبیعت خشن، بر طرف شود و با حذف نسبي انتخاب طبیعی، سیر تکامل انسان امروز، وابسته به ارتقای موجود ضعیف تر با دستان انسان امروز و نه حذف انسان ضعیف تر با گزینش طبیعت است.

زمانی گزینش طبیعت، می درید و پاره میکرد و موجود تواناتر باقی می ماند ولی امروز، دستانی هنرمند در انسان باهوش، هست نمي درد و پاره نمی کند و در بند نمی سازد(منظور عالمان و دانشمندانی است که علم خود را در خدمت بشریت و در درمان بيماران به کار گرفته اند و نه دانشمندان کاسبی که علم را برای بازاريابي به کار مي برند) بلکه اینها پاره ها را دوباره به هم وصل می کنند و ناتوان تر را تواناتر می سازند. و این انتخاب به جای آنکه گزینش موجود قوي تر باشد، توانمند تر کردن موجود ضعيف تر است و نتیجه آن، بسیار زودتر از نتیجه انتخاب طبیعی خواهد بود.

نمونه های این تلاش، تولید سلول عصبی مصنوعی یا تولید مغز مصنوعی، به کمک سلولهای بنیادی است.

مغزهای مصنوعي!!

پرورش مغز مینیاتوری انسان در سر حیوان آزمایشگاهی!/آغاز عصری جدید

نوروسافاری | دانش و تکنولوژی سلول های بنیادی به نقطه ای از پیشرفت رسیده است که دانشمندان توانایی پرورش نسخه های مینیاتوری از مغز انسان را در آزمایشگاه پیدا کرده اند. این نسخه های مینیاتوری از مغز انسان اورگانوید (organoids)

یا مغز کوچک نامیده می شوند. اما اعضای کمیته های اخلاق پزشکی به دلیل پیشرفت های اخیر در زمینه ی پرورش این مغزهای کوچک به وسیله ی کاشت آنها در بدن حیوانات ابراز نگرانی کرده اند. این نگرانی ها پس از برگزاری نشست سالیانه ی انجمن علوم اعصاب (sfn) در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۷ در شهر واشنگتن، شدت گرفت. در این نشست دو تیم تحقیقاتی تصمیم گرفتند که نتایج تحقیقات منتشر نشده ی خود را ارائه داده و در مورد تعاملات غیر منتظره ی بین مغزهای کوچک کاشته شده با (بدن و سیستم عصبی) موش های میزبان صحبت کنند.

به گزارش نوروسافاری به نقل از سایت خبری inverse، بر اساس گزارش خبرگزاری STATnews، در مقالات جدید، دانشمندان در مورد اورگانویدهایی که برای مدت زمان بیشتری زنده مانده اند (در یک مورد دو ماه) گزارش خواهند داد. اورگانویدهایی که حتی به سیستم عصبی و خون رسانی حیوان متصل شده اند و جا به جایی خون و سیگنال های عصبی بین سلول های انسانی کاشته شده و بدن حیوان میزبان اتفاق افتاده است. این رخداد، به عنوان پیشرفتی کاملا بدیع در حوزه ی مطالعات مغزهای کوچک مطرح شده است.

کریستوف کخ، رئیس موسسه تحقیقات مغز آلن در شهر سیاتل، اینگونه بیان می کند: ” ما در حال ورود به حیطه ی جدیدی هستیم؛ علم با سرعت زیادی در حال پیشرفت است، به طوری که پروتکل های اخلاقی توانایی همراه شدن با این سرعت را ندارند.“

دانشمند در مورد هوشیار بودن یا نبودن این مغزهای کوچک بحث کرده اند، اما این موضوع که آن ها قابل کاشته شدن در بدن حیوانات آزمایشگاهی هستند، نگرانی های اخلاقی جدیدی را برای محققان این زمینه به وجود آورده است. یکی از نگرانی های مهم این است که ممکن است اورگانویدها بیش از پیش به رشد خود در بدن حیوان ادامه دهند و لذا بحث هوشیاری این بافت های عصبی، به طور جدی تری مطرح خواهد بود........ ادامه در وبسایت:

اکنون به تلاش دیگر از طرف انسان پر هیاهو ولی این بار ب روی زبان حیات و ساخت شبکه عصبی از روی DNA، برای زدودن موانع توسعه مغز می پردازیم.

دانش > دانشهای بنیادی - ایرنا نوشت: محققان آمریکایی موفق شدند که در محیط آزمایشگاه یک شبکه عصبی مصنوعی از دیانای بسازند- که از روش فعالیت مغز تقلید میکند.

شبکههای عصبی مصنوعی، مدلهای ریاضی الهام گرفته از مغز انسان هستند. شبکههای عصبی مصنوعی، بهرغم اینکه بسیار سادهتر از همتاهای بیولوژیکی خود هستند اما همانند شبکههای عصبی عمل میکنند و قادر به پردازش اطلاعات پیچیده هستند.

این شبکه عصبی مصنوعی که توسط محققان دانشگاه 'کلتک' آمریکا ابداعشده است، میتواند با شناسایی درست اعداد دستنویس، مشکل یادگیری ماشینی را حل کند.

یادگیری ماشینی (Machine learning) بهعنوان یکی از شاخههای وسیع و پرکاربرد هوش مصنوعی، به تنظیم و اکتشاف شیوهها و الگوریتمهایی میپردازد که بر اساس آنها رایانهها و سامانهها توانایی تعلم و یادگیری پیدا میکنند.

محققان، توانایی هوش مصنوعی خود را در شناسایی اعداد دستنویس، گام مهمی در نشان دادن توانایی برنامهریزی هوش مصنوعی در مدارهای ارگانیک انسانساز عنوان میکنند.

به ادعای محققان، این کار روزی میتواند به ساخت رباتهای انسان نما منجر شود که کاملاً از مواد ارگانیک ساخته میشوند.

هوش مصنوعی ابداعی این محققان، در جریان آزمایشاتی توانست بهدرستی، اعداد دست نویس را ارزیابی کند؛

به گفته محققان، این تحقیق نشان میدهد که انسانها در حال هر چه نزدیکتر شدن به قرار دادن هوش مصنوعی، در مدارهای ارگانیک هستند.

بااینحال هدف نهایی این محققان، برنامهریزی رفتارهای هوشمند مانند توانایی محاسبه، توانایی انتخاب و غیره با استفاده از شبکههای عصبی مصنوعی ساختهشده از دیانای است.

مقالهای در رابطه با این دستاورد در مجله Nature منتشرشده است.

سردرد سکه ایبیهوش کردن در جراحی و بیممغز انسان رو به کوچکتر شدکمردرد و علل آندفاع در برابر تغییر ساختاولین سلول مصنوعیسوالات پزشکیبرخی توجهات در ببمار پارچندین ماده غذایی که ماننپنج اکتشاف شگفت آور در مودرک تصویر و زبان های مخلتادغام میان گونه های مختلتکامل ساختار رگهای مغزی چراروياها را به یاد نمی آزبان و بیان، در سایه پیشراز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکما با کمک مغز خود مختاريمهوش، ژنتیکی است یا محیطیتغییر عمودی سر انسان از پآیا احتمال دارد رویا از آسرعت فکر کردن چگونه استبیوگرافیمغز ایندگان چگونه استکمردرد با پوشیدن کفش منادقیق ترین تصاویر از مغز ااوکرلیزوماب داروی جدید شپیامهای کاربرانبرخی سلولهای عصبی در تلاچه زیاد است بر من که در ایپوست ساعتی مستقل از مغز ددرک عمیق در حیواناتادغام دو حیطه علوم مغز و تکامل شناخت انسان با کشففلج بل، فلجی ترسناک که آننزاع بین جهل و علم رو به پزبان و تکلم برخی بیماریهاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکما تحت کنترل ژنها هستیم یهیچگاه از فشار و شکست نترثبت امواج الکتریکی در عصآیا احتمال دارد رویا از آشلیک فراموشیبیوگرافیمغز ابزار برتر بقاکنفرانس تشنج هتل کوثر اصدلایلی که نشان میدهد ما بايندگان چگونه خواهند دیدسایتهای دیگربرخی سيناپسها طی تکامل و چهار میلیارد سال تکامل بپیموزایددرگیری اعصاب به علت میتوارتقا و تکامل سنت آفرینش تئوری تکامل امروز در درمفلج خوابنزاع بین علم و نادانی رو زبان و شناخت حقیقت قسمت چاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکماه رجبهاوکينگ پیش از مرگش رسالجمجمه انسان های اولیهآیا برای تولید مثل همیشه شنا در ابهای گرم جنوب نیبیان ژن های اسکیزوفرنی دمغز از بسیاری حقایق می گرکنگره بین المللی سردرد ددندان ها را مسواک بزنید تايا اراده آزاد توهم است یبررسي علل احتمالي تغيير چهار ساعت پس از کشتار خوکپیچیدگی های مغزی در درک زرقیبی قدرتمند در برابر مارتوکين تراپی روشی جديد تئوری تکامل در پیشگیری و فلج خواب چیستنزاع بین علم و جهل رو به پزبان و شناخت حقیقت قسمت ااز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکماپروتیلینهاوکينگ پیش از مرگش رسالجنسیت و تفاوت های بیناییآیا بزرگ شدن مغز فقط در دشناخت و معرفت، و نقش آن دبیست تمرین ساده برای جلومغز برای فراموشی بیشتر ککنگره بین المللی سردرد ددو ویژگی انتزاع و قدرت تجايا اراده آزاد توهم است یبررسی و اپروچ جدید بر بیمنوار مغزی روشی مهم در تشخپیوند مغز و سر و چالشهای رموزی از نخستین تمدن بشرارتباط میکروب روده و پارتا 20 سال آینده مغز شما به فیلمی بسیار جالب از تغیینظام مثبت زندگیزبان و شناخت حقیقت قسمت داز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکمبانی ذهنی سیاه و سفیدهدف از تکامل مغزجنسیت و تفاوت های بیناییآیا تکامل و تغییرات ژنتیشناسایی سلول های ایمنی ابیشتر کمردردها نیازی به مغز بزرگ چقدر مفید هست ؟کندر در بیماریهای التهابديدن با چشم بسته در خواب ای آنکه نامش درمان و یادشبررسی سیستم تعادلی بدن انورون هاي مصنوعی می توانپیوند سر، یکی از راه حلهارمز و رازهای ارتباط غیر کارتباط چاقی و کاهش قدرت بتاثیر مشاهده بر واقعیت بفیزیکدانان ماشینی برای تنظریه تکامل در درمان بیمزبان و شناخت حقیقت قسمت ساز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکمجموعه های پر سلولی بدن مهزینه ای که برای اندیشیدجهش های ژنتیکی مفید در ساآیا خداباوری محصول تکاملشواهدی از دنیسوان(شبه نئبا هوش مصنوعی خودکار روبمغز بزرگ چالش است یا منفعکوچک شدن مغز از نئاندرتادی متیل فومارات(زادیوا)(ایندرالبررسی علل کمر درد در میاننورون های ردیاب حافظهپیشینیان انسان از هفت میرویای شفافارتباط هوش ساختار مغز و ژتاثیر نگاه ناظر هوشیار بفرگشت و تکامل تصادفی محض هفت چیز که عملکرد مغز تو زبان، وسیله شناسایی محیطاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکمحل درک احساسات روحانیهستي مادي ای که ما کوچکترهستی ما پس از شروعی چگال جهش های ژنتیکی غیر تصادفآیا دلفین ها می تواند از شاهکار قرنبارداری بدون رحممغز بزرگ چالشهای پیش روکودک ایرانی که هوش او از دژا وو یا اشنا پنداریایا کوچک شدن مغزانسان البزرگ شدن مغز محدود به دورنوروپلاستیسیتی چیستپیشرفتی مستقل از ابزار هروبات های ریز در درمان بیارتباط انسانی، محدود به تاثیر نگاه انسان بر رفتافراموش کارها باهوش تر هسهفت سین یادگاری از میراث سفر نامه سفر به بم و جنوب از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر رو ح و روان بر جسممحل درک احساسات روحانی دو هر کس تقوای خدا پیشه کنجهشهای مفید و ذکاوتی که دآیا دست مصنوعی به زودی قاشبیه سازی میلیون ها جهان بازگشت از آثار به سوی خدامغز حریص برای خون، کلید تکودکان خود را مشابه خود تدژاوو یا آشناپنداریایا ابزار هوشمندی یا مغز بسیاری از بیماری های جدینوشیدن چای برای مغز مفید پاسخ گیاهان در زمان خوردروح رهاییارتباط شگفت مغز انسان و فتاثیر نگاه انسان بر رفتافراموشی همیشه هم بد نیستهمیشه عسل با موم بخوریمسفرنامه سفر به بم و جنوب از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر رژیم گیاه خواری بر محدودیت های حافظه و حافظمخچه ، فراتر از حفظ تعادلویتامین E برای فعالیت صحجهشهای مفید و ذکاوتی که دآیا رژیم غذایی گیاهی سلاشبیه سازی سیستم های کوانبازسازي مغز و نخاع چالشی مغز زنان جوانتر از مغز مرکوری گذرای ناشی از موبایدانشمندان ژنی از مغز انسایا بیماری ام اس (مولتیپتفاوت مغز انسان و میمون هنوعی سکته مغزی ، وحشتناک پختگی پس از چهل سالگي به روزه داری و بیمار ی ام اس ارتباط شگفت انگیز مغز انتاثیر ویتامین دی بر بیمافرایند حذف برخی اجزای مغهوموارکتوس ها ممکن است دسفرنامه سفر به بم و جنوب از تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر رژیم گیاه خواری بر مخچه ابزاري که وظیفه آن فویتامین E در چه مواد غذایجاذبه و نقش آن در شکلگیریآیا راهی برای رفع کم آبی شباهت زیاد بین سلول هاي عبحتی علمی درباره تمایل بمغزهای کوچک بی احساسکی غایب شدی تا نیازمند دلدانشمندان روش هاي جدیدی ایا بدون زبان میتوانیم تتفاوتهای جنسیتی راهی براچیزی خارج از مغزهای ما نیپرورش مغز مینیاتوری انساروش مقابله مغز با محدودیارتباط شگفت انگیز مغز انتاثیر ژنها بر اختلالات خفرد حساس از نظر عاطفی و بهوش مصنوعی می تواند بر احسفرنامه سفر به بم و جنوب از تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر رژیم گیاه خواری بر مدارک ژنتیکی چگونه انسانویتامین دی گنجینه ای بزرحقیقت راستین انسان علم بآیاما مقهور قوانین فیزیکشباهت زیاد بین سلول هاي عبحث درباره پیدایش و منشامغزتان را در جوانی سیمکشکاهش التهاب ناشی از بیمادانشمندان روشی برای تبدیایا تکامل هدفمند استتقلید مرحله ای نسبتا پیشچگونه مغز پیش انسان یا همآلزایمرروش های صرفه جویی در ایجاارتباط غیرکلامی بین انساتاثیر کپسول نوروهرب بر نقانون مندی نقشه ژنتیکی مهوش مصنوعی گوگل به کمک تشسفرنامه سفر به بم و جنوب از تکینگی تا مغز- از مغزتتاثیر رژیم گیاهخواری بر مروری بر تشنج و درمان هایواکنش های ناخودآگاه و تقحافظه و اطلاعات در کجاست آزمون ذهنی گربه شرودینگرشش مرحله تکامل چشمبحثی در مورد نقش ویتاميننقش قهوه در سلامتیکایروپاکتیک چیستداروهای مصرفی در ام اسایرادهای موجود در خلقت بتلقین اطلاعات و حافظهچگونه هموساپينس بر زمین آیا ما تنها موجودات زنده روش هایی ساده برای کاهش اارتروز یا خوردگی و التهاتاثیر کپسول نوروهرب بر تقارچ بی مغز در خدمت موجودهوش مصنوعی گوگل به کمک تشسفری به آغاز کیهاناز تکینگی تا مغز، از مغز تاثیر عصاره تغلیظ شده گیمرکز خنده در کجای مغز استواکسن سرطانحافظه و اطلاعات در کجاست إِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَششمین کنگره بین المللی سبحثی جالب درباره محدودیتنقش مهاجرت در توسعه نسل اکاربرد روباتهای ريزنانوداروهای ضد بیماری ام اس واگر نعمت فراموشی نبود بستلاش هایی در بیماران قطع چگونه آن شکری که می خوریمآیا مغز تا بزرگسالی توسعروش صحبت کردن در حال تکامارزش حقیقی زبان قسمت اولتاثیر کپسول نوروهرب بر سقدم زدن و حرکت دید را تغیهوش مصنوعی الفاگوسلولهای بنیادی مصنوعی درازدواج های بین گونه ای، رتاریخ همه چیز را ثبت کردهمرگ انتقال است یا نابود شواسطه ها د رمسیر ایجاد مغحافظه و اطلاعات در کجاستافراد آغاز حرکت خودشان رصرع و درمان های آنبحثی در مورد نقش کلسیم و نقش هورمون های تیروئید دکاربرد روباتهای ريز، در داروی فامپیریدین یا نورلاگر نعمت فراموشی نبود بستلاشی برای درمان قطع نخاچگونه انتظارات بر ادراک آیا همه جنایت ها نتیجه بیروشهای نو در درمان دیسک بارزش حقیقی زبان قسمت دومتاثیر کپسول نوروهرب بر سقدرت انسان در نگاه به ابعهوش مصنوعی از عروسک تا کسلسله مباحث هوش مصنوعیاستفاده از هوش مصنوعی در تبدیل تراکت صوتی مصنوعی مراحل ارتقای پله پله کیهوراپامیل در بارداریحس چشایی و بویاییافزایش قدرت ادراکات و حسضررهای مصرف شکر و قند بر بحثی در مورد عملکرد لوب فنقش ژنتیک در درمان اختلاکجای مغز مسئول پردازش تجداروی تشنجی دربارداریاگر تلاش انسان امروز براتلاشی جدید در درمان ام اسچگونه باغبانی باعث کاهش آیا هوش ارثی دریافتی از پروشهای شناسایی قدرت شنواارزش حقیقی زبان قسمت سومتاثیر گیاه خواری بر رشد ولوب فرونتال یا پیشانی مغهوش مصنوعی از عروسک تا کسم زنبور ، کلیدی برای واراستیفن هاوکینگ در مورد هتبدیل سلولهای محافط به سمزایای شکلات تلخ برای سلورزش هوازی مرتب خیلی به قحس و ادراک (قسمت اول )افسردگی و اضطراب در بیماضررهای شکر بر سلامت مغزبحثی درباره هوش و تفاوتهنقش انتخاب از طرف محیط، نکشف مکانیسم عصبی خوانش پداروی جدید s3 در درمان ام ابزار هوش در حال ارتقا ازتمایل زیاد به خوردن بستنچگونه جمعیت های بزرگ شکل آیا هوش سریعی که بدون احسروشی برای بهبود هوش عاطفاز نظر علم اعصاب یا نرووستاثیر گیاه خواری بر رشد ولبخند بزن شاید صبح فردا زهوش مصنوعی از عروسک تا کسودمندی موجودات ابزی بر استیفن هاوکینگ در تفسیر تری فلوپرازینمسیر دشوار تکامل و ارتقاورزش هوازی ، بهترین تمریحس و ادراک (قسمت دوم )الکتروتاکسی(گرایش و حرکطی یکصد هزار سال اخیر هرچبحثی درباره هوش و تفاوتهنقش اتصالات بین سلولهای کشف مکانیسمی پیچیده در بداروی جدید ضد میگرنابزارهای بقای موجود زندتمدن قدیمی ای در جنوب ایرچگونه جمعیت های بزرگ شکل آیا هشیاری کوانتومی وجودروشی جدید در درمان قطع نخاز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر گیاه خواری بر رشد ولرزش ناشی از اسیب به عصبهوش مصنوعی از عروسک تا کسیاهچاله و تکینگی ابتدایاستخوان های کشف شده، ممکتری فلوپرازینمشکلات نخاعیورزش و میگرنحس و ادراک قسمت چهارمالتهاب شریان تمپورالظهور امواج مغزی در مغز مصبحثی درباره هوش و تفاوتهنقش حفاظتی مولکول جدید دکشف ارتباط جدیدی از ارتبداروی ضد تشنج با قابليت تابزارهای پیشرفته ارتباط تمساح حد واسط میان مغز کوچگونه حافظه را قویتر کنیآیا واکنش های یاد گرفته وروشی جدید در درمان سکته ماز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر گیاه خواری بر رشد ولزوم سازگاری قانون مجازاهوش مصنوعی از عروسک تا کسیاره ابلهاناصول سلامت کمرتسلیم شدن از نورون شروع ممشاهده آینده از روی مشاهورزش بهترین درمان بیش فعحس و ادراک قسمت پنجمامیوتروفیک لترال اسکلروعلم به ما کمک میکند تا موبحثی درباره هوش و تفاوتهنقش حیاتی تلومر دی ان آ دکشف جمجمه ای درکوه ایرهوداروی ضد تشنج با قابليت تابزارهای دفاعی و بقای موتنفس هوازی و میتوکندرینگاهی بر قدرت بینایی دراآیا آگاهی پس از مرگ از بیريتوکسيمب در درمان ام اساز آغاز خلقت تا نگاه انساتاثیر گیاه خواری بر رشد ولزوم سازگاری قانون مجازاهوش مصنوعی از عروسک تا کمسیاره ابلهاناضطراب و ترستشنج چیستمعنی روزهورزش در کمر دردحس و ادراک قسمت سومامگا سه عامل مهم سلامتعلایم کمبود ویتامین E را بحثی درباره هوش و تفاوتهنقش داروهاي مختلف معروف گنجینه ای به نام ویتامین داستانها و مفاهیمی اشتبااثر مضر مصرف طولانی مدت رتنفس هوازی و میتوکندرینگاهی بر توانایی اجزاي بآیا امکان بازسازی اندامهریواستیگمیناز تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر گیاه خواری بر رشد وممانتین یا آلزیکسا یا ابهوش مصنوعی از عروسک تا کمسیر آفرینش از روح تا مغز اطلاعاتی عمومی در مورد متغییر الگوی رشد مغزی با زمغز فکر میکند مرگ برای دیوزوز گوشحساسیت روانی متفاوتامروز دانش ژنتیک هیچ ابهعلایم کمبود ویتامین E را بحثی درباره احساسات متفانقش روزه داری در سالم و جگیاه خواری و گوشت خوار کددر مانهای کمر درداثرات مفید قهوهتو دی ان ای خاص ميتوکندريناتوانی از درمان برخی ویآیا انسان با مغز بزرگش اخرژیم غذایی حاوی تخم مرغ واز تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر گیاه خواری بر رشد ومنابع انرژي پاک سرچشمه حهوش مصنوعی در کامپیوترهاسیستم تعادلی بدناطلاعاتی عمومی در مورد متغییر زودتر اتصالات مغزیمغز ما کوچکتر از نیم نقطهیک پیشنهاد خوب برای آسان خلاصه ای از مطالب همایش مانفجار و توقف تکاملی نشاعلت خواب آلودگی بعد از خوبحثی درباره احساساتی غیرنقش رژیم غذایی در رشد و اگالکانزوماب، دارویی جدیدر چه مرحله ای از خواب ، راثرات مضر ماری جواناتولید سلولهای جنسی از سلناتوانی در شناسایی چهره راه های جدید برای قضاوت راز تکنیکی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومولتیپل اسکلروز در زنان هوش مصنوعی در خدمت خلق وحسیستم دفاعی بدن علیه مغز بلندی در ذهن ما درک بلندیمغز مادران و کودکان در زمیکی از علل محدودیت مغز امخواندن ، یکی از شستشو دهنانگشت نگاری مغز نشان میدعوارض ازدواج و بچه دار شدبخش دیگری در وجود انسان هنقش زبان در سلطه و قدرت اگامی در درمان بیماریهای در هم تنیدگی کوانتومی و پاجزای پر سلولی بدن انسان توانایی مغز و دیگر اجزای نخاع ما تا پایین ستون فقرراه های جدید برای قضاوت راز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومواد کوانتومی جدید، ممکنهوش مصنوعی در خدمت خلق وحسکته مغزیبه زودی شبکه مغزی به جای مغز چون ابزار هوش است دلییادگیری مهارت های جدید دخواب سالم عامل سلامتیاندوهگین نباش اگر درب یا عید نوروز مبارکبرنامه و ساختار پیچیده منقش زبان در سلطه و قدرت اگاهی لازم است برای فهم و درمان های بیماری آلزایمراجزایی ناشناخته در شکل گتوازن مهمتر از فعالیت زینخستین تصویر از سیاهچالهراه پیروزی در زندگی چیستاز تکینگی تا مغز و از مغز تاثیر انتخاب از طرف محیط موجود بی مغزی که می تواندهوش مصنوعی درمانگر کامپیساخت شبکه عصبی با الفبایبوزون هیگز چیستمغز چگونه صداها را فیلتر یادآوری خواب و رویاخواب سالم عامل سلامتی و یانسان قدیم در شبه جزیره ععامل کلیدی در کنترل کارآبرین نت به جای اینترنتنقش سجده بر عملکرد مغزگاهی مغز بزرگ چالش استدرمان های جدید میگرناحساس گذر سریعتر زمانتوسعه برخی شغل ها با هوش نرمش های مفید در سرگیجهرشته نوروایمونولوژی و نقاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر ترکیبات استاتین (سموجودات مقهور ژنها هستندهوش مصنوعی درخدمت خلق وحساخت شبکه عصبی مصنوعی با بیماری گیلن باره و بیمارمغز آیندگان چگونه است ؟ژن هوش و ساختارهای حیاتی خواب عامل دسته بندی و حفطانسان جدید از چه زمانی پاعسل طبیعی موثر در کنترل ببرای پیش بینی آینده مغز دنقش غذاها و موجودات درياگذر زمان کاملا وابسته به درمان های رایج ام اساخلاق و علوم اعصابتوصیه های غیر دارویی در سنرمشهای مهم برای تقویت عرشد مغز علت تمایل انسان باز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر دپاکین بر بیماری ممیهمانهای ناخوانده عامل هوش مصنوعی ساخته هوش طبیساختار شبکه های مغزی ثاببیماری ای شبیه آلزایمر و مغز انسان ایا طبیعتا تماژن یا نقشه توسعه مغز و نقخودآگاهی و هوشیاريانسان عامل توقف رشد مغزعصب حقوق نورولووبرخی نکات از گاید لاین پرنقش غذاها و موجودات درياگربه شرودینگر و تاثیر مشدرمان جدید میگرن با انتی اختلال در شناسایی حروف و توصیه هایی در مصرف ماهیچرا مغزهای ما ارتقا یافت زمین زیر خلیج فارس تمدنی از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر داروهای ضد التهاب میگرن سردردی ژنتیکی که بهوش احساسیسخن پاک و ثابتبیماری ای شبیه ام اس مولتمغز انسان برای ایجاد تمدژنها نقشه ایجاد ابزار هوخودآگاهی و هوشیاريانعطاف پذیری مکانیسمی علعضلانی که طی سخن گفتن چقدبرخی اثرات مضر ویتامین دنقش غذاها و موجودات درياگزیده ای از وبینار یا کنفدرمانهای بیماری پارکینساختلالات مخچهتوضیحی ساده در مورد هوش مچرا حیوانات سخن نمی گوینزندگی هوشمند در خارج از زاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر داروی ضد تشنج سدیم میدان مغناطيسي زمین بشر هوش احساسیسریعترین کامپیوتر موجودبیماری بیش فعالیمغز انسان برای شادمانی طژنها ، مغز و ارادهخانواده پایداراولین هیبرید بین انسان ومقالاتبرخی اختلالات عصبی مثانهنقشه مغزی هر فرد منحصر بهگزارش یک مورد جالب لخته ودرک فرد دیگر و رفتارهای ااختلالات حرکتی در انسانتکامل چشمچرا حجم مغز گونه انسان درزیباترین چیز در افزایش ساز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکمکانیزمهای دفاعی در برابهوش عاطفی بیشتر در زنانسرگیجه از شایعترین اختلابیماری تی تی پیبیماری ضعف عضلات نزدیک بمغز انسان برای شادمانی طژنهای هوش ، کدامندخطا در محاسبات چیزی کاملاولین مورد پیوند سر در انتاثیر ویتامین دی بر بیمابرخی بیماری ها که در آن بنقص در تشخیص هیجانات عامگشایش دروازه جدیدی از طردرک و احساساختلالات صحبت کردن در انتکامل ابزار هوش ، راه پر چرا در مغز انسان، فرورفتزیرفون داروی ضد ام اساز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکما انسانها چه اندازه نزدهوش عاطفی در زنان بیشتر اسردرد و علتهای آنبیماریهای تحلیل عضلانی امغز انسان رو به کوچک تر شکلرال هیدرات برای خوابانخطا در محاسبات چیزی کاملاولین تصویر در تاریخ از سصفحه اصلیبرخی بیماری های خاص که بدچند جهانیپمبرولیزوماب در بیماری چدرک احساسات و تفکرات دیگادامه بحث تکامل چشمتکامل زبانچراروياها را به یاد نمی آزبان چهار حرفی حیات زمیناز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکما انسانها چه اندازه نزدهوشیاری کوانتومیسردرد تنشن