ساخت شبکه عصبی با الفبای حیات

ساخت شبکه عصبی مصنوعی با دیانای، راهی دیگر برای پیشبرد قدرت مغز انسان

DNA
مجموعه ای متشکل از نوکليوتيدهاست- که در حقیقت نقشه ای برای حیات بر روی کره زمین است؛ زبان خاصی که با آن زندگی بر کره زمین جریان می یابد و با جلو عقب کردن کلمات و حروف در این زبان، جملات جدید ساخته می شود. اين نقشه، هرچند از ابتداي خلقت، وجود داشته ولی جلوه های هدف آن، یعنی ایجاد مغز و ابزار هوش و توسعه آن، جز در چند میلیون سال اخيراتفاق نیفتاده است و این، کندی رسیدن به هدف نهايي، نشان دهنده لزوم پله ها و گام های ابتدايي و برنامه ای کاملا قانون مند است تا بتوان این ساختمان بزرگ را بنا کرد.

نقشه روی DNA، به سوی ساخت ابزار هوش مادی ما پیش می رود و همین ابزار هوش مادی، هرچند دارای نارسایی های فراوانی است، ولی حداقلی برای رسیدن به پله های ارتقای بیشتر انسان است.

هر چند این ابزار، در تنگناهای عالم مادی ما گم است و مقهور بسیاری از نالايقي هاي دنیاست ولی حداقلی برای پیوستن به فراماده و جهانهايي در نزدیکي زندگي ماست.

DNA
دارای نقشه این ابزار قدرتمند است ولی کارايی این نقشه، میلیون ها سال، به طول انجامید تا به مغز انسان امروز برسد، ولی این تصور که همین ابزار خودخواه، هدف غایی از خلقت زبان حیات، بر کره زمين است، اندیشه کاملي نیست. تاریخ تکامل انسان نشان میدهد این ابزار به تنهایی، نه تنها تمدن ساز و فرهنگ ساز نیست، بلکه گاهی بزرگ و حجیم شدن آن، کار دست موجود زنده میدهد.

در سلسله مباحث تفاوت هوش و اندازه مغز در نژادهای مختلف در همین کانال مفصل به این مطلب پرداخته شد.(توصیه ميشود جهت بررسی بیشتر، به این سلسله مقالات مراجعه شود.)

مشکل دیگر و خطرناک در هوش انسان امروز، متوقف کردن پیشرفت تکامل از طریق حذف انتخاب طبیعی، به دست انسان باهوش امروز است. امروز ژنهای معیوب، زندگي می کنند، ناتوانها با کمک ابزارهاي جانبي، توانا میشوند و بیماری های خطرناک، درمان مي گردند و ژن هاي بیمار به نسل های بعد منتقل مي شود و خود این موضوع، باعث کند شدن فرگشت و تکامل می شود.

ولی راه دیگری برای پيشبرد تکامل هست و آن مداخله خود انسان در تکامل و پيشبرد مصنوعی آن، با مداخله بر سلول های بنیادی و یا زبان ژنتیکی حيات است.

نمونه اين مداخلات، ساخت مغز مصنوعی است که در قسمتهای قبلی این کانال، مقاله مربوط به آن منتشر شد و اکنون باز پخش مي شود:

(یکی از علل محدودیت مغز امروز ما، پیشرفت های جدید پزشکی است!

در گذشته موجودات ضعیف تر و بیمار- که صاحب ژنهای معیوب بودند- به وسيله انتخاب طبیعی حذف می شدند ولی امروز، پیشرفت های پزشکی، مانع از حذف اینهاست. بیماران، درمان مي شوند و افرادی که در گذشته قابلیت داشتن فرزند، نداشتند صاحب فرزند می شوند و ژن های بیمار خود را به نسل بعد منتقل می کنند. و به این ترتیب ژن های ناسازگار و بیمار، باقی میماند و حتی تعداد بیماران و ژنهای معیوب آنها بیشتر می شود.

امروز طبیعت، در توسعه دادن ابزار هوشمندی و مغز، با سد پیشرفت های پزشکی و علمی ما مواجه است!

در این تنگنا، چگونه میتوان ابزار هوش یا مغز را توسعه داد؟

همانگونه که توسعه آن امروز با مداخله انسان، متوقف شده است، توسعه آن نيز بدون مداخله انسان، غیر ممکن است زیرا انتخاب خشن طبیعی، در برابر قدرت انسان و توسعه پزشکی، امروز قادر نیست ژن های معیوب را در جدال بین حیوان باهوش تر و کم هوش تر یا بگوئیم انسان ضعیف تر و قدرتمندتر حذف کند. امروز مداخله انسان سبب شده است اثر حذف کنندگی طبیعت خشن، بر طرف شود و با حذف نسبي انتخاب طبیعی، سیر تکامل انسان امروز، وابسته به ارتقای موجود ضعیف تر با دستان انسان امروز و نه حذف انسان ضعیف تر با گزینش طبیعت است.

زمانی گزینش طبیعت، می درید و پاره میکرد و موجود تواناتر باقی می ماند ولی امروز، دستانی هنرمند در انسان باهوش، هست نمي درد و پاره نمی کند و در بند نمی سازد(منظور عالمان و دانشمندانی است که علم خود را در خدمت بشریت و در درمان بيماران به کار گرفته اند و نه دانشمندان کاسبی که علم را برای بازاريابي به کار مي برند) بلکه اینها پاره ها را دوباره به هم وصل می کنند و ناتوان تر را تواناتر می سازند. و این انتخاب به جای آنکه گزینش موجود قوي تر باشد، توانمند تر کردن موجود ضعيف تر است و نتیجه آن، بسیار زودتر از نتیجه انتخاب طبیعی خواهد بود.

نمونه های این تلاش، تولید سلول عصبی مصنوعی یا تولید مغز مصنوعی، به کمک سلولهای بنیادی است.

مغزهای مصنوعي!!

پرورش مغز مینیاتوری انسان در سر حیوان آزمایشگاهی!/آغاز عصری جدید

نوروسافاری | دانش و تکنولوژی سلول های بنیادی به نقطه ای از پیشرفت رسیده است که دانشمندان توانایی پرورش نسخه های مینیاتوری از مغز انسان را در آزمایشگاه پیدا کرده اند. این نسخه های مینیاتوری از مغز انسان اورگانوید (organoids)

یا مغز کوچک نامیده می شوند. اما اعضای کمیته های اخلاق پزشکی به دلیل پیشرفت های اخیر در زمینه ی پرورش این مغزهای کوچک به وسیله ی کاشت آنها در بدن حیوانات ابراز نگرانی کرده اند. این نگرانی ها پس از برگزاری نشست سالیانه ی انجمن علوم اعصاب (sfn) در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۷ در شهر واشنگتن، شدت گرفت. در این نشست دو تیم تحقیقاتی تصمیم گرفتند که نتایج تحقیقات منتشر نشده ی خود را ارائه داده و در مورد تعاملات غیر منتظره ی بین مغزهای کوچک کاشته شده با (بدن و سیستم عصبی) موش های میزبان صحبت کنند.

به گزارش نوروسافاری به نقل از سایت خبری inverse، بر اساس گزارش خبرگزاری STATnews، در مقالات جدید، دانشمندان در مورد اورگانویدهایی که برای مدت زمان بیشتری زنده مانده اند (در یک مورد دو ماه) گزارش خواهند داد. اورگانویدهایی که حتی به سیستم عصبی و خون رسانی حیوان متصل شده اند و جا به جایی خون و سیگنال های عصبی بین سلول های انسانی کاشته شده و بدن حیوان میزبان اتفاق افتاده است. این رخداد، به عنوان پیشرفتی کاملا بدیع در حوزه ی مطالعات مغزهای کوچک مطرح شده است.

کریستوف کخ، رئیس موسسه تحقیقات مغز آلن در شهر سیاتل، اینگونه بیان می کند: ” ما در حال ورود به حیطه ی جدیدی هستیم؛ علم با سرعت زیادی در حال پیشرفت است، به طوری که پروتکل های اخلاقی توانایی همراه شدن با این سرعت را ندارند.“

دانشمند در مورد هوشیار بودن یا نبودن این مغزهای کوچک بحث کرده اند، اما این موضوع که آن ها قابل کاشته شدن در بدن حیوانات آزمایشگاهی هستند، نگرانی های اخلاقی جدیدی را برای محققان این زمینه به وجود آورده است. یکی از نگرانی های مهم این است که ممکن است اورگانویدها بیش از پیش به رشد خود در بدن حیوان ادامه دهند و لذا بحث هوشیاری این بافت های عصبی، به طور جدی تری مطرح خواهد بود........ ادامه در وبسایت:

اکنون به تلاش دیگر از طرف انسان پر هیاهو ولی این بار ب روی زبان حیات و ساخت شبکه عصبی از روی DNA، برای زدودن موانع توسعه مغز می پردازیم.

دانش > دانشهای بنیادی - ایرنا نوشت: محققان آمریکایی موفق شدند که در محیط آزمایشگاه یک شبکه عصبی مصنوعی از دیانای بسازند- که از روش فعالیت مغز تقلید میکند.

شبکههای عصبی مصنوعی، مدلهای ریاضی الهام گرفته از مغز انسان هستند. شبکههای عصبی مصنوعی، بهرغم اینکه بسیار سادهتر از همتاهای بیولوژیکی خود هستند اما همانند شبکههای عصبی عمل میکنند و قادر به پردازش اطلاعات پیچیده هستند.

این شبکه عصبی مصنوعی که توسط محققان دانشگاه 'کلتک' آمریکا ابداعشده است، میتواند با شناسایی درست اعداد دستنویس، مشکل یادگیری ماشینی را حل کند.

یادگیری ماشینی (Machine learning) بهعنوان یکی از شاخههای وسیع و پرکاربرد هوش مصنوعی، به تنظیم و اکتشاف شیوهها و الگوریتمهایی میپردازد که بر اساس آنها رایانهها و سامانهها توانایی تعلم و یادگیری پیدا میکنند.

محققان، توانایی هوش مصنوعی خود را در شناسایی اعداد دستنویس، گام مهمی در نشان دادن توانایی برنامهریزی هوش مصنوعی در مدارهای ارگانیک انسانساز عنوان میکنند.

به ادعای محققان، این کار روزی میتواند به ساخت رباتهای انسان نما منجر شود که کاملاً از مواد ارگانیک ساخته میشوند.

هوش مصنوعی ابداعی این محققان، در جریان آزمایشاتی توانست بهدرستی، اعداد دست نویس را ارزیابی کند؛

به گفته محققان، این تحقیق نشان میدهد که انسانها در حال هر چه نزدیکتر شدن به قرار دادن هوش مصنوعی، در مدارهای ارگانیک هستند.

بااینحال هدف نهایی این محققان، برنامهریزی رفتارهای هوشمند مانند توانایی محاسبه، توانایی انتخاب و غیره با استفاده از شبکههای عصبی مصنوعی ساختهشده از دیانای است.

مقالهای در رابطه با این دستاورد در مجله Nature منتشرشده است.

آیا آگاهی پس از مرگ از بیجهش های ژنتیکی مفید در ساما تحت کنترل ژنها هستیم یاخلاق و علوم اعصابدرک احساسات و تفکرات دیگچیزی خارج از مغزهای ما نیبحثی در مورد نقش ویتامينسرعت فکر کردن چگونه استواکنش های ناخودآگاه و تقتکامل ساختار رگهای مغزی آیا امکان بازسازی اندامهحافظه و اطلاعات در کجاست مجموعه های پر سلولی بدن ماختلال در شناسایی حروف و درک عمیق در حیواناتچگونه مغز پیش انسان یا همبحثی جالب درباره محدودیتشنا در ابهای گرم جنوب نیورزش هوازی مرتب خیلی به قتئوری تکامل امروز در درمآیا انسان با مغز بزرگش اخحافظه و اطلاعات در کجاست محل درک احساسات روحانیاختلالات مخچهدرگیری اعصاب به علت میتوچگونه هموساپينس بر زمین بحثی در مورد نقش کلسیم و شاهکار قرنورزش هوازی ، بهترین تمریتئوری تکامل در پیشگیری و آیا احتمال دارد رویا از آحافظه و اطلاعات در کجاستمحل درک احساسات روحانی داختلالات حرکتی در انسانرقیبی قدرتمند در برابر مچگونه آن شکری که می خوریمبحثی در مورد عملکرد لوب فشباهت زیاد بین سلول هاي عورزش و میگرنتاثیر ویتامین دی بر بیماآیا برای تولید مثل همیشه حس چشایی و بویاییمخچه ، فراتر از حفظ تعادلاختلالات صحبت کردن در انرویای شفافچگونه جمعیت های بزرگ شکل بحثی درباره هوش و تفاوتهشباهت زیاد بین سلول هاي عورزش بهترین درمان بیش فعتاثیر کپسول نوروهرب بر نآیا بزرگ شدن مغز فقط در دحس و ادراک (قسمت اول )مخچه ابزاري که وظیفه آن فادامه بحث تکامل چشمروبات های ریز در درمان بیچگونه جمعیت های بزرگ شکل بحثی درباره هوش و تفاوتهصرع و درمان های آنورزش در کمر دردتاثیر کپسول نوروهرب بر تآیا تکامل و تغییرات ژنتیحس و ادراک (قسمت دوم )مدارک ژنتیکی چگونه انسانارتوکين تراپی روشی جديد روزه داری و بیمار ی ام اس چگونه حافظه را قویتر کنیبحثی درباره هوش و تفاوتهضررهای مصرف شکر و قند بر وزوز گوشتاثیر کپسول نوروهرب بر ستاثیر کپسول نوروهرب بر سآیا خداباوری محصول تکاملحس و ادراک قسمت چهارممرگ انتقال است یا نابود شارتباط میکروب روده و پارروش مقابله مغز با محدودینگاهی بر قدرت بینایی درابحثی درباره هوش و تفاوتهضررهای شکر بر سلامت مغزیکی از علل محدودیت مغز امتاثیر گیاه خواری بر رشد وآیا دلفین ها می تواند از حس و ادراک قسمت پنجممزایای شکلات تلخ برای سلارتباط شگفت انگیز مغز انروش صحبت کردن در حال تکامنگاهی بر توانایی اجزاي ببحثی درباره هوش و تفاوتهطی یکصد هزار سال اخیر هرچیادگیری مهارت های جدید دیادآوری خواب و رویاتاثیر گیاه خواری بر رشد وآیاما مقهور قوانین فیزیکحس و ادراک قسمت سوممشکلات نخاعیارتروز یا خوردگی و التهاروشهای نو در درمان دیسک بنخاع ما تا پایین ستون فقربحثی درباره احساسات متفاعلم به ما کمک میکند تا موژن هوش و ساختارهای حیاتی تاثیر گیاه خواری بر رشد وافراد آغاز حرکت خودشان رخلاصه ای از مطالب همایش ممغز ما کوچکتر از نیم نقطهارزش حقیقی زبان قسمت اولروشهای شناسایی قدرت شنوانرمش های مفید در سرگیجهبحثی درباره احساساتی غیرعلایم کمبود ویتامین E را ژن یا نقشه توسعه مغز و نقتاثیر گیاه خواری بر رشد وامیوتروفیک لترال اسکلروخواندن ، یکی از شستشو دهنمغز آیندگان چگونه است ؟ارزش حقیقی زبان قسمت دومروشی جدید در درمان قطع نخنرمشهای مهم برای تقویت عبخش دیگری در وجود انسان هعلایم کمبود ویتامین E را ژنها نقشه ایجاد ابزار هوتاثیر گیاه خواری بر رشد وامگا سه عامل مهم سلامتخواب سالم عامل سلامتیمغز انسان ایا طبیعتا تماارزش حقیقی زبان قسمت سومروشی جدید در درمان سکته مچرا حیوانات سخن نمی گوینبرای پیش بینی آینده مغز دعوارض ازدواج و بچه دار شدژنهای هوش ، کدامندتاثیر گیاه خواری بر رشد وامروز دانش ژنتیک هیچ ابهخواب سالم عامل سلامتی و یمغز ایندگان چگونه استاز نظر علم اعصاب یا نرووسريتوکسيمب در درمان ام اسچرا حجم مغز گونه انسان دربرخی اثرات مضر ویتامین دعید نوروز مبارککندر در بیماریهای التهابتاثیر دپاکین بر بیماری مانگشت نگاری مغز نشان میدخواب عامل دسته بندی و حفطمغز ابزار برتر بقااز نظر علم اعصاب اراده آزراه های جدید برای قضاوت رچراروياها را به یاد نمی آبرخی بیماری ها که در آن بعامل کلیدی در کنترل کارآکوری گذرای ناشی از موبایتاثیر داروهای ضد التهاب انسان جدید از چه زمانی پاخودآگاهی و هوشیاريمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟از نظر علم اعصاب اراده آزراه های جدید برای قضاوت رچراروياها را به یاد نمی آبرخی توجهات در ببمار پارعصب حقوق نورولووکایروپاکتیک چیستتاثیر داروی ضد تشنج سدیم فلج خوابانسان عامل توقف رشد مغزخودآگاهی و هوشیارينقش قهوه در سلامتیاستفاده از هوش مصنوعی در راه پیروزی در زندگی چیستهفت چیز که عملکرد مغز تو برخی سيناپسها طی تکامل و عضلانی که طی سخن گفتن چقدکاربرد روباتهای ريزنانوتاثیر درجه حرارت بر عملکفلج خواب چیستانعطاف پذیری مکانیسمی علدلایلی که نشان میدهد ما بنقش هورمون های تیروئید داضطراب و ترسرشد مغز علت تمایل انسان بهمیشه عسل با موم بخوریمبررسي علل احتمالي تغيير مقالاتکاربرد روباتهای ريز، در تاثیر درجه حرارت بر عملکفیلمی بسیار جالب از تغییاولین مورد پیوند سر در انديدن با چشم بسته در خواب نقش ژنتیک در درمان اختلااطلاعاتی عمومی در مورد مزمین زیر خلیج فارس تمدنی هوش مصنوعی گوگل به کمک تشبررسی و اپروچ جدید بر بیمتاثیر ویتامین دی بر بیماکجای مغز مسئول پردازش تجتاثیر درجه حرارت بر عملکفراموشی همیشه هم بد نیستايندگان چگونه خواهند دیددژا وو یا اشنا پندارینقش اتصالات بین سلولهای اطلاعاتی عمومی در مورد مزندگی هوشمند در خارج از زهوش مصنوعی گوگل به کمک تشبررسی سیستم تعادلی بدن اصفحه اصلیگنجینه ای به نام ویتامین تاثیر درجه حرارت بر عملکفرایند حذف برخی اجزای مغايا اراده آزاد توهم است یدژاوو یا آشناپندارینقش حفاظتی مولکول جدید دبلندی در ذهن ما درک بلندیزبان چهار حرفی حیات زمینهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبررسی علل کمر درد در میانسوالات پزشکیگامی در درمان بیماریهای تاثیر درجه حرارت بر عملکقارچ بی مغز در خدمت موجودايا اراده آزاد توهم است یدانشمندان روش هاي جدیدی نقش حیاتی تلومر دی ان آ دبیماری گیلن باره و بیمارسلولهای بنیادی مصنوعی درهوش مصنوعی درمانگر کامپیتلاشی برای درمان قطع نخاپیامهای کاربرانگزارش یک مورد جالب لخته وتاثیر درجه حرارت بر عملکلوب فرونتال یا پیشانی مغایا ابزار هوشمندی یا مغز داروهای مصرفی در ام اسنقش داروهاي مختلف معروف بیماری ای شبیه ام اس مولتسم زنبور ، کلیدی برای وارهوش مصنوعی درخدمت خلق وحتلاشی جدید در درمان ام اسسایتهای دیگرگشایش دروازه جدیدی از طرتاثیر درجه حرارت بر عملکلرزش ناشی از اسیب به عصبایا بیماری ام اس (مولتیپداروی ضد تشنج با قابليت تنقش زبان در سلطه و قدرت ابیماریهای تحلیل عضلانی اسودمندی موجودات ابزی بر هوش احساسیتمدن قدیمی ای در جنوب ایرپنج اکتشاف شگفت آور در موتاثیر درجه حرارت بر عملکلزوم سازگاری قانون مجازاایا تکامل هدفمند استداروی ضد تشنج با قابليت تنقش زبان در سلطه و قدرت ابیوگرافیسیاره ابلهانهوش احساسیتنفس هوازی و میتوکندریپیوند مغز و سر و چالشهای تاثیر درجه حرارت بر عملکلزوم سازگاری قانون مجازاایرادهای موجود در خلقت بداستانها و مفاهیمی اشتبانقش غذاها و موجودات دريابیوگرافیسیاره ابلهانهاوکينگ پیش از مرگش رسالتنفس هوازی و میتوکندریپیوند سر، یکی از راه حلهاتاثیر درجه حرارت بر عملکمولتیپل اسکلروز در زنان اگر نعمت فراموشی نبود بسدر چه مرحله ای از خواب ، رنقش غذاها و موجودات دريابیست تمرین ساده برای جلوسیستم تعادلی بدنهدف از تکامل مغزتو دی ان ای خاص ميتوکندريپیشرفتی مستقل از ابزار هتاثیر رژیم گیاه خواری بر موجودات مقهور ژنها هستنداگر نعمت فراموشی نبود بسدرمان های بیماری آلزایمرنقش غذاها و موجودات دريابیشتر کمردردها نیازی به سکته مغزیهزینه ای که برای اندیشیدتولید سلولهای جنسی از سلپختگی پس از چهل سالگي به تاثیر رژیم گیاه خواری بر میهمانهای ناخوانده عامل اگر تلاش انسان امروز برادرمان جدید میگرن با انتی نقشه مغزی هر فرد منحصر بهبا هوش مصنوعی خودکار روبساخت شبکه عصبی با الفبایهستي مادي ای که ما کوچکترتوانایی مغز و دیگر اجزای پرورش مغز مینیاتوری انساتاثیر عصاره تغلیظ شده گیمیدان مغناطيسي زمین بشر اثر مضر مصرف طولانی مدت ردرمانهای بیماری پارکینسچهار میلیارد سال تکامل ببارداری بدون رحمساخت شبکه عصبی مصنوعی با ویتامین E برای فعالیت صحتوصیه های غیر دارویی در سآیا هوش ارثی دریافتی از پتشنج چیستما انسانها چه اندازه نزداثرات مفید قهوهدرک فرد دیگر و رفتارهای انورون هاي مصنوعی می توانبازسازي مغز و نخاع چالشی سردرد و علتهای آنویتامین E در چه مواد غذایتوصیه هایی در مصرف ماهیآیا هشیاری کوانتومی وجودثبت امواج الکتریکی در عصما انسانها چه اندازه نزداثرات مضر ماری جوانادرک و احساسنوروپلاستیسیتی چیستبحث درباره پیدایش و منشاسردرد تنشنویتامین دی گنجینه ای بزرتکامل ابزار هوش ، راه پر