ساخت شبکه عصبی با الفبای حیات

ساخت شبکه عصبی مصنوعی با دیانای، راهی دیگر برای پیشبرد قدرت مغز انسان

DNA
مجموعه ای متشکل از نوکليوتيدهاست- که در حقیقت نقشه ای برای حیات بر روی کره زمین است؛ زبان خاصی که با آن زندگی بر کره زمین جریان می یابد و با جلو عقب کردن کلمات و حروف در این زبان، جملات جدید ساخته می شود. اين نقشه، هرچند از ابتداي خلقت، وجود داشته ولی جلوه های هدف آن، یعنی ایجاد مغز و ابزار هوش و توسعه آن، جز در چند میلیون سال اخيراتفاق نیفتاده است و این، کندی رسیدن به هدف نهايي، نشان دهنده لزوم پله ها و گام های ابتدايي و برنامه ای کاملا قانون مند است تا بتوان این ساختمان بزرگ را بنا کرد.

نقشه روی DNA، به سوی ساخت ابزار هوش مادی ما پیش می رود و همین ابزار هوش مادی، هرچند دارای نارسایی های فراوانی است، ولی حداقلی برای رسیدن به پله های ارتقای بیشتر انسان است.

هر چند این ابزار، در تنگناهای عالم مادی ما گم است و مقهور بسیاری از نالايقي هاي دنیاست ولی حداقلی برای پیوستن به فراماده و جهانهايي در نزدیکي زندگي ماست.

DNA
دارای نقشه این ابزار قدرتمند است ولی کارايی این نقشه، میلیون ها سال، به طول انجامید تا به مغز انسان امروز برسد، ولی این تصور که همین ابزار خودخواه، هدف غایی از خلقت زبان حیات، بر کره زمين است، اندیشه کاملي نیست. تاریخ تکامل انسان نشان میدهد این ابزار به تنهایی، نه تنها تمدن ساز و فرهنگ ساز نیست، بلکه گاهی بزرگ و حجیم شدن آن، کار دست موجود زنده میدهد.

در سلسله مباحث تفاوت هوش و اندازه مغز در نژادهای مختلف در همین کانال مفصل به این مطلب پرداخته شد.(توصیه ميشود جهت بررسی بیشتر، به این سلسله مقالات مراجعه شود.)

مشکل دیگر و خطرناک در هوش انسان امروز، متوقف کردن پیشرفت تکامل از طریق حذف انتخاب طبیعی، به دست انسان باهوش امروز است. امروز ژنهای معیوب، زندگي می کنند، ناتوانها با کمک ابزارهاي جانبي، توانا میشوند و بیماری های خطرناک، درمان مي گردند و ژن هاي بیمار به نسل های بعد منتقل مي شود و خود این موضوع، باعث کند شدن فرگشت و تکامل می شود.

ولی راه دیگری برای پيشبرد تکامل هست و آن مداخله خود انسان در تکامل و پيشبرد مصنوعی آن، با مداخله بر سلول های بنیادی و یا زبان ژنتیکی حيات است.

نمونه اين مداخلات، ساخت مغز مصنوعی است که در قسمتهای قبلی این کانال، مقاله مربوط به آن منتشر شد و اکنون باز پخش مي شود:

(یکی از علل محدودیت مغز امروز ما، پیشرفت های جدید پزشکی است!

در گذشته موجودات ضعیف تر و بیمار- که صاحب ژنهای معیوب بودند- به وسيله انتخاب طبیعی حذف می شدند ولی امروز، پیشرفت های پزشکی، مانع از حذف اینهاست. بیماران، درمان مي شوند و افرادی که در گذشته قابلیت داشتن فرزند، نداشتند صاحب فرزند می شوند و ژن های بیمار خود را به نسل بعد منتقل می کنند. و به این ترتیب ژن های ناسازگار و بیمار، باقی میماند و حتی تعداد بیماران و ژنهای معیوب آنها بیشتر می شود.

امروز طبیعت، در توسعه دادن ابزار هوشمندی و مغز، با سد پیشرفت های پزشکی و علمی ما مواجه است!

در این تنگنا، چگونه میتوان ابزار هوش یا مغز را توسعه داد؟

همانگونه که توسعه آن امروز با مداخله انسان، متوقف شده است، توسعه آن نيز بدون مداخله انسان، غیر ممکن است زیرا انتخاب خشن طبیعی، در برابر قدرت انسان و توسعه پزشکی، امروز قادر نیست ژن های معیوب را در جدال بین حیوان باهوش تر و کم هوش تر یا بگوئیم انسان ضعیف تر و قدرتمندتر حذف کند. امروز مداخله انسان سبب شده است اثر حذف کنندگی طبیعت خشن، بر طرف شود و با حذف نسبي انتخاب طبیعی، سیر تکامل انسان امروز، وابسته به ارتقای موجود ضعیف تر با دستان انسان امروز و نه حذف انسان ضعیف تر با گزینش طبیعت است.

زمانی گزینش طبیعت، می درید و پاره میکرد و موجود تواناتر باقی می ماند ولی امروز، دستانی هنرمند در انسان باهوش، هست نمي درد و پاره نمی کند و در بند نمی سازد(منظور عالمان و دانشمندانی است که علم خود را در خدمت بشریت و در درمان بيماران به کار گرفته اند و نه دانشمندان کاسبی که علم را برای بازاريابي به کار مي برند) بلکه اینها پاره ها را دوباره به هم وصل می کنند و ناتوان تر را تواناتر می سازند. و این انتخاب به جای آنکه گزینش موجود قوي تر باشد، توانمند تر کردن موجود ضعيف تر است و نتیجه آن، بسیار زودتر از نتیجه انتخاب طبیعی خواهد بود.

نمونه های این تلاش، تولید سلول عصبی مصنوعی یا تولید مغز مصنوعی، به کمک سلولهای بنیادی است.

مغزهای مصنوعي!!

پرورش مغز مینیاتوری انسان در سر حیوان آزمایشگاهی!/آغاز عصری جدید

نوروسافاری | دانش و تکنولوژی سلول های بنیادی به نقطه ای از پیشرفت رسیده است که دانشمندان توانایی پرورش نسخه های مینیاتوری از مغز انسان را در آزمایشگاه پیدا کرده اند. این نسخه های مینیاتوری از مغز انسان اورگانوید (organoids)

یا مغز کوچک نامیده می شوند. اما اعضای کمیته های اخلاق پزشکی به دلیل پیشرفت های اخیر در زمینه ی پرورش این مغزهای کوچک به وسیله ی کاشت آنها در بدن حیوانات ابراز نگرانی کرده اند. این نگرانی ها پس از برگزاری نشست سالیانه ی انجمن علوم اعصاب (sfn) در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۷ در شهر واشنگتن، شدت گرفت. در این نشست دو تیم تحقیقاتی تصمیم گرفتند که نتایج تحقیقات منتشر نشده ی خود را ارائه داده و در مورد تعاملات غیر منتظره ی بین مغزهای کوچک کاشته شده با (بدن و سیستم عصبی) موش های میزبان صحبت کنند.

به گزارش نوروسافاری به نقل از سایت خبری inverse، بر اساس گزارش خبرگزاری STATnews، در مقالات جدید، دانشمندان در مورد اورگانویدهایی که برای مدت زمان بیشتری زنده مانده اند (در یک مورد دو ماه) گزارش خواهند داد. اورگانویدهایی که حتی به سیستم عصبی و خون رسانی حیوان متصل شده اند و جا به جایی خون و سیگنال های عصبی بین سلول های انسانی کاشته شده و بدن حیوان میزبان اتفاق افتاده است. این رخداد، به عنوان پیشرفتی کاملا بدیع در حوزه ی مطالعات مغزهای کوچک مطرح شده است.

کریستوف کخ، رئیس موسسه تحقیقات مغز آلن در شهر سیاتل، اینگونه بیان می کند: ” ما در حال ورود به حیطه ی جدیدی هستیم؛ علم با سرعت زیادی در حال پیشرفت است، به طوری که پروتکل های اخلاقی توانایی همراه شدن با این سرعت را ندارند.“

دانشمند در مورد هوشیار بودن یا نبودن این مغزهای کوچک بحث کرده اند، اما این موضوع که آن ها قابل کاشته شدن در بدن حیوانات آزمایشگاهی هستند، نگرانی های اخلاقی جدیدی را برای محققان این زمینه به وجود آورده است. یکی از نگرانی های مهم این است که ممکن است اورگانویدها بیش از پیش به رشد خود در بدن حیوان ادامه دهند و لذا بحث هوشیاری این بافت های عصبی، به طور جدی تری مطرح خواهد بود........ ادامه در وبسایت:

اکنون به تلاش دیگر از طرف انسان پر هیاهو ولی این بار ب روی زبان حیات و ساخت شبکه عصبی از روی DNA، برای زدودن موانع توسعه مغز می پردازیم.

دانش > دانشهای بنیادی - ایرنا نوشت: محققان آمریکایی موفق شدند که در محیط آزمایشگاه یک شبکه عصبی مصنوعی از دیانای بسازند- که از روش فعالیت مغز تقلید میکند.

شبکههای عصبی مصنوعی، مدلهای ریاضی الهام گرفته از مغز انسان هستند. شبکههای عصبی مصنوعی، بهرغم اینکه بسیار سادهتر از همتاهای بیولوژیکی خود هستند اما همانند شبکههای عصبی عمل میکنند و قادر به پردازش اطلاعات پیچیده هستند.

این شبکه عصبی مصنوعی که توسط محققان دانشگاه 'کلتک' آمریکا ابداعشده است، میتواند با شناسایی درست اعداد دستنویس، مشکل یادگیری ماشینی را حل کند.

یادگیری ماشینی (Machine learning) بهعنوان یکی از شاخههای وسیع و پرکاربرد هوش مصنوعی، به تنظیم و اکتشاف شیوهها و الگوریتمهایی میپردازد که بر اساس آنها رایانهها و سامانهها توانایی تعلم و یادگیری پیدا میکنند.

محققان، توانایی هوش مصنوعی خود را در شناسایی اعداد دستنویس، گام مهمی در نشان دادن توانایی برنامهریزی هوش مصنوعی در مدارهای ارگانیک انسانساز عنوان میکنند.

به ادعای محققان، این کار روزی میتواند به ساخت رباتهای انسان نما منجر شود که کاملاً از مواد ارگانیک ساخته میشوند.

هوش مصنوعی ابداعی این محققان، در جریان آزمایشاتی توانست بهدرستی، اعداد دست نویس را ارزیابی کند؛

به گفته محققان، این تحقیق نشان میدهد که انسانها در حال هر چه نزدیکتر شدن به قرار دادن هوش مصنوعی، در مدارهای ارگانیک هستند.

بااینحال هدف نهایی این محققان، برنامهریزی رفتارهای هوشمند مانند توانایی محاسبه، توانایی انتخاب و غیره با استفاده از شبکههای عصبی مصنوعی ساختهشده از دیانای است.

مقالهای در رابطه با این دستاورد در مجله Nature منتشرشده است.

مغز زنان جوانتر از مغز مربخش فراموش شده ی حافظههوش مصنوعی گوگل به کمک تشحساسیت روانی متفاوتکی غایب شدی تا نیازمند دلروش های صرفه جویی در ایجاامید درمان کرونا با همانمنبع هوشیاری کجاست قسمت ششمین کنگره بین المللی ساز تکینگی تا مغز از مغز تارتباط میکروب روده و پارنقش پیش زمینه ها و اراده برخی اثرات مضر ویتامین دتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی از عروسک بازی خطا در محاسبات چیزی کاملکریستال زمان(قسمت اولرژیم غذایی حاوی تخم مرغ واولین مورد PML به دنبال تکمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمعوامل ایجاد لغت انسانی و از تکینگی تا مغز از مغز تارزش خود را چگونه میشناسنقش زبان در سلطه و قدرت ابزرگ شدن تقریبا ناگهانی تاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی ساخته هوش طبیدژا وو یا اشنا پنداریگالکانزوماب، دارویی جدیزمان شگفت انگیزاینترنت بدون فیلتر ماهوامیدازولام در درمان تشنج پیامهای کاربراناز تکینگی تا مغز، از مغز نوآوری ای شگفت انگیز دانتقلید از روی طبیعتتری فلوپرازینهدف از خلقت رسیدن به ابزاپیموزایدداروهای ضد بیماری ام اس وزبان و شناخت حقیقت قسمت چاپی ژنتیکمحل درک احساسات روحانیاصل بازخوردچگونه مولکول های دی ان ایتنفس بدون اکسیژنثبت امواج الکتریکی در عصویتامین کا در سبزیجاتپرورش مغز مینیاتوری انسادر هم تنیدگی کوانتومی و دفیزیک مولکولها و ذرات در سقوط درون جاذبه ای خاص، چابزار بقا از نخستین همانمرگ و میر پنهانبوزون هیگز چیستنگاهی بر توانایی اجزاي بتوسعه هوش مصنوعی قادر اسجاذبه و نقش آن در شکلگیریواکسن ایرانی کرونا تولیدآیا هوش سریعی که بدون احسدرمان جدید کنترل مولتیپلقانون جنگلسیلی محکم محیط زیست بر انابزار بقای موجود زنده از مطالعه ای بیان میکند اهدبیماریهای تحلیل عضلانی اچرا حیوانات سخن نمی گوینتکامل داروینی هنوز در حاحوادث روزگار از جمله ویروزوز گوشآیا جهان ذهن و افکار ما مدرختان اشعار زمینلرزش عضله یا فاسیکولاسیوسازگاری با محیط بین اجزاابزارهای بقای از نخستین مغز انسان برای شادمانی طبازخورد یا فیدبکنظریه تکامل در درمان بیمتاثیر ویتامین دی بر بیماحس و ادراک قسمت هشتمکلرال هیدرات برای خوابانآسيب میکروواسکولاریا آسروی و منیزیم در تقویت استمنابع انرژی از نفت و گاز شناسایی تاریخچه ی تکاملیاخلاق پایه تکامل و فرهنگمغزهای کوچک بی احساسبخش بزرگی حس و ادراک ما اتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی الفاگوخفاش با شیوع همه گیری جدیکیهان خود را طراحی میکندروش هایی ساده برای کاهش اامگا سه عامل مهم سلامتمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمصرع و درمان های آناز تکینگی تا مغز از مغز تارتباط ماده و انرژینقش آتش در رسیدن انسان بهبرخی اختلالات عصبی مثانهتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی از عروسک بازی خطر آلودگی هواکریستال زمان(قسمت دوم)رژیم غذایی ضد التهابیاولین مورد پیوند سر در انمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمعواملی که برای ظهور لغت ااز تکینگی تا مغز از مغز تاز نخستین همانند سازها تنقش سجده بر عملکرد مغزبزرگترین خطایی که مردم متاثیر درجه حرارت بر عملکهوش احساسیدژاوو یا آشناپنداریگامی در درمان بیماریهای زندگی هوشمند در خارج از زایندرالمکانیک کوانتومی بی معنی سایتهای دیگراز تکینگی تا مغز، از مغز نوار مغز مشاهده ی غیر مستتقویت استخوان در گرو تغذتسلیم شدن از نورون شروع مهر حرکت خمیده می شود و هر پیچیدگی های مغزمگسداروی فامپیریدین یا نورلزبان و شناخت حقیقت قسمت اابزار هوش در حال ارتقا ازمحل درک احساسات روحانی داصول توسعه ی یک ذهن کاملچگونه مغز پیش انسان یا همتو یک معجزه ایجمجمه انسان های اولیهویتامین دی گنجینه ای بزرآلودگی هوا و ویروس کرونادر کمتر از چند ماه سوش جدفیزیک و هوشیاریسلول های بنیادی منابع و اابزار بقا از نخستین همانمرگ انتقال است یا نابود شبوزون هیگز جهان را از متلچالش دیدگاه های سنتی در بتوسعه برخی شغل ها با هوش جدایی خطای حسی استواکسن اسپایکوژنآیا هشیاری کوانتومی وجوددرمانهای بیماری پارکینسقانونمندی و محدودیت عالمسیاهچاله های فضایی منابعابزار بقای موجود زنده از معنی روزهبیهوش کردن در جراحی و بیمچرا حجم مغز گونه انسان درتکامل زبانحافظه و اطلاعات در کجاست یک پیشنهاد خوب برای آسان آیا جهش های ژنتیکی، ویرودرد باسن و پا به دلیل کاهلزوم سازگاری قانون مجازاستون فقرات انسان دو پا جلابزارهای دفاعی و بقای مومغز انسان رو به کوچک تر شبازسازي مغز و نخاع چالشی نظریه تکامل در درمان بیمتاثیر ویروس کرونا بر مغز حس و ادراک قسمت پنجمکمردردآسیب ها ناشی از آلودگی هورویا و خبر از آیندهمنابع انرژی از نفت و گاز شناسایی سلول های ایمنی ااختلال خواب فرد را مستعد اختلال در شناسایی حروف و مغزتان را در جوانی سیم کشبخش بزرگتر کیهان ناشناختتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک های بخلاصه ای از مطالب همایش مکیهانِ هوشیارِ در حال یاروش صحبت کردن در حال تکامامروز دانش ژنتیک هیچ ابهمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتضررهای مصرف شکر و قند بر از تکینگی تا مغز از مغز تارتباط متقابل با همه ی حینقش انتخاب از طرف محیط، نبرخی بیماری ها که در آن بتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی از عروسک بازی خطرات هوش مصنوعیکریستال زمان(قسمت سوم)راه فراری نیستاولین هیبرید بین انسان و منبع هوشیاری در کجاست؟ قعوارض ازدواج و بچه دار شداز تکینگی تا مغز از مغز تاز نخستین همانند سازها تنقش غذاها و موجودات دريابسیاری از بیماری های جدیتاثیر رو ح و روان بر جسمهوش احساسیدگرگونی های نژادی و تغییگامی در درمان بیماریهای زندگی زمینی امروز بیش از ایا کوچک شدن مغزانسان المکانیزمهای دفاعی در براباز تکینگی تا مغز، از مغز نوار مغزی روشی مهم در تشختقویت سیستم ایمنیتشنج چیستهرچیز با یک تاب تبدیل به پیچیدگی های مغزی در درک زداروی لیراگلوتیدزبان و شناخت حقیقت قسمت دابزار بقا از نخستین همانمحدودیت های حافظه و حافظاصول سلامت کمرچگونه هموساپينس بر زمین تو یک جهان در مغز خودت هسجنسیت و تفاوت های بیناییویروس مصنوعیآلزایمردر آستانه ی موج پنجم کوویفیزیکدانان ماشینی برای تسلول عصبی شاهکار انطباق ابزار بقا از نخستین همانمراحل ارتقای پله پله کیهبی نهایت در میان مرزهاچاالش ها در تعیین منبع هوتوصیه های سازمان بهداشت جریان انرژی در سیستم های واکسن اسپایکوژن ضد کروناآیا واکنش های یاد گرفته ودرهای اسرارآمیز و پوشیدهقارچ بی مغز در خدمت موجودسیاهچاله و تکینگی ابتدایابزار بقای موجود زنده از معادله ها فقط بخش خسته کنبیهوشی در بیماران دچار اچرا خشونت و تعصبتکامل زبانحافظه و اطلاعات در کجاست یک آلل ژنتیکی که از نئاندآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجدستورالعمل مرکز کنترل بیلزوم سازگاری قانون مجازاسخن پاک و ثابتاتفاق و تصادفمغز انسان رو به کوچکتر شدبحتی علمی درباره تمایل بهفت چیز که عملکرد مغز تو تاثیر ژنها بر اختلالات خحس و ادراک قسمت بیست و چهکمردرد ناشی از تنگی کاناآشنا پنداریمنابع انرژی از نفت و گاز شواهدی از نوع جدیدی از حاشواهدی از دنیسوان(شبه نئاختلال در شناسایی حروف و مغزتان را در جوانی سیمکشبخش دیگری در وجود انسان هتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک های بخونریزی مغز در سندرم کووکیست کلوئید بطن سومروشهای نو در درمان دیسک بانفجار و توقف تکاملی نشامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتضررهای شکر بر سلامت مغزاز تکینگی تا مغز از مغز تارتباط چاقی و کاهش قدرت بنقش اتصالات بین سلولهای برخی بیماری های خاص که بدتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی از عروسک تا کمدفاع در برابر تغییر ساختکشف مکانیسم عصبی خوانش پراه های جدید برای قضاوت راولین تصویر در تاریخ از سمنبع هوشیاری در کجاست؟(قعید نوروز مبارکاز تکینگی تا مغز از مغز تاز نخستین همانند سازها تنقش غذاها و موجودات دريابسیاری از بیماری های جدیتاثیر رژیم گیاه خواری بر هوش عاطفی بیشتر در زناندانش بی نهایتگاهی لازم است برای فهم و زندگی زودگذرایا این جمله درست است کسیما انسانها چه اندازه نزداز روده تا مغزنورون هاي مصنوعی می توانتلقین اطلاعات و حافظهتشنج و حرکات شبه تشنجی قاهزینه ای که برای اندیشیدپیوند مغز و سر و چالشهای داروی تشنجی دربارداریزبان و شناخت حقیقت قسمت سابزار بقا از نخستین همانمخچه فراتر از حفظ تعادلاضطراب و ترسچگونه واکسن کرونا را توزتو پیچیده ترین تکنولوژی جنسیت و تفاوت های بیناییویرایش DNA جنین انسان، برآمارهای ارائه شده در سطح در درمان بیماری مولتیپل فرگشت و تکامل تصادفی محض سلولهای ایمنی القا کنندهابزار بقا از نخستین همانمرز مرگ و زندگی کجاستبی عدالتی در توزیع واکسن ناتوانی از درمان برخی ویتوصیه های غیر دارویی در سجریان انرژی در سیستم های واکسن دیگر کرونا ساخته شآیا یک، وجود دارددرک فرد دیگر و رفتارهای اقبل از آغازسیاهچاله ی تولید کنندهابزار بقای موجود زنده از معجزه ی علم در کنترل کرونبیوگرافیچرا در مغز انسان، فرورفتتکامل زبان انسان از پیشیحافظه و اطلاعات در کجاستیک جهش ممکن است ذهن انسانآیا خداباوری محصول تکاملذهن ما از در هم شکستن منبمقاومت به عوارض فشار خون سرنوشتاتوبان اطلاعات و پلِ بینمغز ایندگان چگونه استبحث درباره پیدایش و منشا هفت سین یادگاری از میراث تاثیر کلام در آیات کلام بحس و ادراک قسمت بیست و یککمردرد و علل آنآغاز فصل سرما و دوباره تکمنابع انرژی از نفت و گاز منابع انرژی از نفت و گاز شکل های متفاوت پروتئین هاختلالات مخچهنقش قهوه در سلامتیبرنامه و ساختار پیچیده متاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک بازی خواندن ، یکی از شستشو دهنکاهش مرگ و میر ناشی از ابروشهای شناسایی قدرت شنواانواع سکته های مغزیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتطلای سیاهاز تکینگی تا مغز از مغز تارتباط هوش ساختار مغز و ژنقش تیروئید در تکامل مغزبرخی توجهات در ببمار پارتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی از عروسک تا کمدقیق ترین تصاویر از مغز اکشف مکانیسمی پیچیده در براه های جدید برای قضاوت راولین سلول مصنوعیمنبع خواب و رویاعامل کلیدی در کنترل کارآاز تکینگی تا مغز از مغز تاز نخستین همانند سازها تنقش غذاها و موجودات دريابعد از کروناتاثیر رژیم گیاه خواری بر هوش عاطفی در زنان بیشتر ادانشمندان موفق به بازگردگاهی مغز بزرگ چالش استزونیسومایدایا ابزار هوشمندی یا مغز ما انسانها چه اندازه نزدازدواج های بین گونه ای، رنورون های ردیاب حافظهتلاش هایی در بیماران قطع تشنج عدم توازن بین نورون هزینه سنگین انسان در ازاپیوند اندام از حیوانات بداروی جدید s3 در درمان ام زبان شناسی مدرن در سطح سلابزار بقا از نخستین همانمخچه ، فراتر از حفظ تعادلاطلاع رسانی اینترنتیچگونه آن شکری که می خوریمتو جهانی هستی که خودش را جهل مقدسواقعیت فیزیکی، تابعی از آن چیزی که ما جریان زمان در سال حدود 7 میلیون نفر فراموش کارها باهوش تر هسسلولهای بنیادی مصنوعی درابزار بقا از نخستین همانمرز بین انسان و حیوان کجابیمار 101 ساله، مبتلا به سناتوانی در شناسایی چهره توصیه هایی در مصرف ماهیجریان انرژی در سیستم های واکسن دیگری ضد کرونا از دآیا کیهان می تواند یک شبیدرک نیازمند شناخت خویش اقبل از انفجار بزرگسیاره ی ابلهانابزار بقای موجود زنده از مغز فکر میکند مرگ برای دیبیوگرافیچراروياها را به یاد نمی آتکامل ساختار رگهای مغزی حس چشایی و بویایییک رژیم غذایی جدید، می توآیا دلفین ها می تواند از ذهن چند جانبه نیازمند نگمقابله با کرونا با علم اسسریعترین کامپیوتر موجوداتوسوکسیمایدمغز ابزار بقای برتر مادیبحثي درباره هوش و تفاوتههم نوع خواری در میان پیشیتاثیر کپسول نوروهرب بر نحس و ادراک قسمت بیست و دوکمردرد با پوشیدن کفش منارویا بخشی حقیقی از زندگی إِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَمنابع انرژی از نفت و گاز شگفتی های زنبور عسلاختلالات حرکتی در انساننقش مهاجرت در توسعه نسل ابرنامه ی مسلط ژنها در اختتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک بازی خواب سالم عامل سلامتیکاهش التهاب ناشی از بیماروشی برای بهبود هوش عاطفانگشت ماشه ایمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتطوفان فقر و گرسنگی و بی ساز تکینگی تا مغز از مغز تارتباط انسانی، محدود به نقش حفاظتی مولکول جدید دبرخی توصیه ها برای واکسیتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی از عروسک تا کمدلایلی که نشان میدهد ما بکشف ارتباط جدیدی از ارتبراه پیروزی در زندگی چیستاوکرلیزوماب داروی جدید شمنحنی که ارتباط بین معرفعادت کردن به نعمتاز تکینگی تا مغز از مغز تاز نشانه ها و آثار درک شدنقشه مغزی هر فرد منحصر بهبعد از کروناتاثیر رژیم گیاه خواری بر هوش عاطفی در زنان بیشتر ادانشمندان نورون مصنوعی سگذر زمان کاملا وابسته به زونا به وسیله ویروس ابله ایا بیماری ام اس (مولتیپما اکنون میدانیم فضا خالاستفاده از مغز، وزن را کمنوروپلاستیسیتی چیستتلاشی برای درمان قطع نخاتشخیص ژنتیکی آتروفی های هزاران سال چشم های بینا وپیوند سر آیا ممکن استداروی جدید میاستنی گراویزبان شناسی نوین نیازمند ابزار بقا از نخستین همانمخچه ابزاري که وظیفه آن فاطلاعات حسی ما از جهان، چچگونه انتظارات بر ادراک تو دی ان ای خاص ميتوکندريجهان یکپارچهواقعیت چیستآنچه واقعیت تصور میکنیم درمان های اسرار آمیز در آفراموشی همیشه هم بد نیستسلسله مباحث هوش مصنوعیابزار بقا از نخستین همانمزایای شکلات تلخ برای سلبیماری های مغز و اعصاب و نبرو و انرژی مداومتوضیحی ساده در مورد هوش مجستجوی متن و تصویر به صورواکسن سرطانآیا گذشته، امروز وآینده درک و احساسقدم زدن و حرکت دید را تغیسیاره ابلهانابزار بقای موجود زنده از مغز قلببیان ژن های اسکیزوفرنی دچراروياها را به یاد نمی آتکامل شناخت انسان با کشفحس و ادراک (قسمت اول )یکی از علل محدودیت مغز امآیا دلفین ها میتوانند باذهن هوشیار در پس ماده ی مملاحظه های اخلاقی دربارهسرگیجه از شایعترین اختلااثر مضر مصرف طولانی مدت رمغز ابزار برتر بقابحثی جالب درباره محدودیتهمیشه اطمینان تو بر خدا بتاثیر کپسول نوروهرب بر تحس و ادراک قسمت بیست و سوکنفرانس تشنج هتل کوثر اصرویا تخیل یا واقعیتافت فشار خون ناگهانی در وافراد آغاز حرکت خودشان رمنابع انرژی از نفت و گاز شاهکار قرناختلالات صحبت کردن در اننقش میدان مغناطیسی زمین برندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱تاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک بازی خواب سالم عامل سلامتی و یکاهش دوپامین عامل بیماریروشی جدید در درمان قطع نخانگشت نگاری مغز نشان میدمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتطی یکصد هزار سال اخیر هرچاز تکینگی تا مغز از مغز تارتباط از بالا به پایین منقش حیاتی تلومر دی ان آ دبرخی روش های تربیتی کودکتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی از عروسک تا کمدنیای شگفت انگیز کوانتومکشف جمجمه ای درکوه ایرهورابطه تشنج و اوتیسمايندگان چگونه خواهند دیدمنشأ اطلاعات و آموخته ها عارضه جدید ویروس کرونا ساز تکینگی تا مغز از مغز تاز نظر علم اعصاب یا نرووسنقشه های مغزی جدید با جزیبعد از کرونا دلخوشی بیهوتاثیر رژیم گیاهخواری بر هوشیاری کوانتومیدانشمندان یک فرضیه رادیکگربه شرودینگر و تاثیر مشزیباترین چیز در افزایش سایا بدون زبان میتوانیم تما با کمک مغز خود مختاريماستفاده از هوش مصنوعی در نوروز یا روز پایانیتلاشی تازه برای گشودن معتصویربرداری فضاپیمای آمهستي مادي ای که ما کوچکترپیوند سر، یکی از راه حلهاداروی جدید ضد میگرنزبان، وسیله شناسایی محیطابزار بقا از نخستین همانمدل همه جانبه نگر ژنرالیاطلاعاتی عمومی در مورد مچگونه باغبانی باعث کاهش تولید مثل اولین ربات های جهان یکپارچهواقعیت چیستآنزیم تولید انرژی در سلودرمان های بیماری آلزایمرفرایند پیچیده ی خونرسانیسلطان جنگل یا صاحب ملکوتابزار بقا از نخستین همانمسیر دشوار تکامل و ارتقابیماری گیلن باره و بیمارنخاع ما تا پایین ستون فقرتیوتیکسن داروی ضد جنونجستجوی هوشیاری در مغز ماواکسنی با تاثیر دوگانه اآیا پیدایش مغز از روی تصادرک احساسات و تفکرات دیگقدرت انسان در نگاه به ابعسیاره ابلهانابزار بقای موجود زنده از مغز ما کوچکتر از نیم نقطهبیست تمرین ساده برای جلونزاع بین جهل و علم رو به پتأثیر نگاه انسان بر رفتاحس و ادراک (قسمت دوم )یافته های نوین علوم پرده آیا دست مصنوعی به زودی قاذهن تو همیشه به چیزی اعتقملاحظات بیهوشی قبل از جرسربازان ما محققا غلبه می اثرات فشار روحی شدیدمغز از بسیاری حقایق می گربحثی در مورد نقش ویتامين همیشه عسل با موم بخوریمتاثیر کپسول نوروهرب بر سحس و ادراک قسمت بیستمکنگره بین المللی سردرد درویا حقی از طرف خدارویاها از مغز است یا ناخوافزایش قدرت ادراکات و حسمنابع بی نهایت انرژی در دشبیه سازی میلیون ها جهان اختلالات عضلانی ژنتیکنقش محیط زندگی و مهاجرت دبرین نت به جای اینترنتتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک بازی خواب عامل دسته بندی و حفطکاهش سن بیولوژیکی، تنها روشی جدید در درمان سکته ماندوهگین نباش اگر درب یا منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتظهور امواج مغزی در مغز مصاز تکینگی تا مغز از مغز تارتباط بین هوش طبیعی و هونقش خرچنگ های نعل اسبی دربرخی سلولهای عصبی در تلاتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی از عروسک تا کمدندان ها را مسواک بزنید تگل زندگیراز تغییرايا اراده آزاد توهم است یمهندسی ژنتیک در حال تلاش عدم توقف تکامل در یک اندااز تکینگی تا مغز از مغز تاز نظر علم اعصاب اراده آزنقص در تشخیص هیجانات عامبعد از کرونا دلخوشی بیهوتاثیر عصاره تغلیظ شده گیهوش، ژنتیکی است یا محیطیدانشمندان ژنی از مغز انسگزیده ای از وبینار یا کنفزیر فشار کووید چه باید کرایا تکامل هدفمند استما تحت کنترل ژنها هستیم یاستفاده از سلول های بنیانوشیدن چای برای مغز مفید تلاشی جدید در درمان ام استصادف یا قوانین ناشناختههستی ما پس از شروعی چگال پیام های ناشناخته بر مغز داروی ضد تشنج با قابليت تسفر نامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانمدل های ریز مغز مینی بریناطلاعاتی عمومی در مورد مچگونه تکامل مغزهای کنونیتولید پاک و فراوان انرژیجهان کنونی و مغز بزرگتریواقعیت های متفاوتآینده ی انسان در فراتر ازدرمان های جدید میگرنفرایند تکامل و دشواری هاسم زنبور ، کلیدی برای وارابزار بقا از نخستین همانمسئول صیانت از عقیده کیسبیماری ای شبیه آلزایمر و نخستین تصویر از سیاهچالهتکنولوژی جدید که سلول هاحفره در مغزواسطه ها د رمسیر ایجاد مغآیا آگاهی پس از مرگ از بیدرک تصویر و زبان های مخلتلمس کوانتومیسیر آفرینش از روح تا مغز ابزار بقای موجود زنده از مغز مادران و کودکان در زمبیش از نیمی از موارد انتقنزاع بین علم و نادانی رو تئوری تکامل امروز در درمحس و ادراک قسمت چهلیادگیری مهارت های جدید دآیا رژیم غذایی گیاهی سلاذخیره ی شگفت انگیز اطلاعممانتین یا آلزیکسا یا ابسردرد میگرن در کودکاناثرات مفید قهوهمغز به تنهایی برای فرهنگ بحثی در مورد نقش کلسیم و همراهی نوعی سردرد میگرنیتاثیر کپسول نوروهرب بر سحس و ادراک قسمت دهمکنگره بین المللی سردرد دکنترل همجوشی هسته ای با هرویاهای پر رمز و حیرتی درافزایش مرگ و میر سندرم کومناطق خاصی از مغز در جستجشبیه سازی سیستم های کواناختراع جدید اینترنت کواننقش نگاه از پایین یا نگاهبرای پیش بینی آینده مغز دتاثیر گیاهخواری بر رشد و هوش مصنوعی از عروسک بازی خودآگاهی و هوشیاريکایروپاکتیک چیستريتوکسيمب در درمان ام اسانرژی تاریکمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتعقل مجادله گراز تکینگی تا مغز از مغز تارتباط شگفت مغز انسان و فنقش داروهاي مختلف معروف برخی سيناپسها طی تکامل و تاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی از عروسک تا کمدو ویژگی انتزاع و قدرت تجگلوئونراست دستی و چپ دستیايا اراده آزاد توهم است یمولتیپل اسکلروز در زنان عسل طبیعی موثر در کنترل باز تکینگی تا مغز از مغز تاز نظر علم اعصاب اراده آزنقطه بی بازگشتتفکر خلا ق در برابر توهم تاریخ همه چیز را ثبت کردههیچ کاری نکردن به معنی چیدانشمندان پاسخ کوانتومی گزارش یک مورد جالب لخته وزیرفون داروی ضد ام اسایجاد احساساتماه رجباستفاده از سلول های بنیانوعی سکته مغزی ، وحشتناک تمایل زیاد به خوردن بستنتظاهر خوابیده ی مادهو هر کس تقوای خدا پیشه کنپیشینیان انسان از هفت میداروی ضد تشنج با قابليت تسفر به مریخ در 39 روزابزار بقا از نخستین همانمدیریت اینترنت بر جنگاعداد بینهایت در دنیای مچگونه جمعیت های بزرگ شکل تولید سلولهای جنسی از سلجهان کاملی در اطراف ما پرواقعیت و مجازآینده ی علم و فیزیک در60 ثدرمان های جدید در بیماری فرایند حذف برخی اجزای مغسماگلوتید داروی کاهش دهنابزار بقا از نخستین همانمسئولیت جدیدبیماری ای شبیه ام اس مولتنخستین روبات های زنده ی جتکنولوژی جدید که سلول هاحقیقت قربانی نزاع بین بی وبینار اساتید نورولوژی دآیا امکان بازسازی اندامهدرک حقیقت نردبان و مسیری لوب فرونتال یا پیشانی مغسیستم تعادلی بدنابزار بقای موجود زنده از مغز چون ابزار هوش است دلیبیشتر کمردردها نیازی به نزاع بین علم و جهل رو به پتئوری تکامل در پیشگیری و حس و ادراک قسمت چهل و دومیادآوری خواب و رویاآیا رژیم غذایی گیاهی سلاذرات کوانتومی زیر اتمی قمنابع انرژي پاک سرچشمه حسردرد و علتهای آناثرات مضر ماری جوانامغز برای فراموشی بیشتر کبحثی در مورد عملکرد لوب فهندسه ی پایه ایتاثیر کتامین در درمان پاحس و ادراک قسمت دوازدهمحس و ادراک قسمت سومکندر در بیماریهای التهابرویای شفافافزایش سرعت پیشرفت علوم منبع هوشیاری کجاست قسمت شبکه های مصنوعی مغز به درادامه بحث تکامل چشمنقش نظام غذایی در تکامل مبرای اولین بار دانشمندانتاثیر انتخاب از طرف محیط هوش مصنوعی از عروسک بازی خودآگاهی و هوشیاريکار با یگانگی و یکپارچگیریواستیگمینانرژی تاریک که ما نمی تومنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهاز تکینگی تا مغز از مغز تارتباط شگفت انگیز مغز اننقش ذهن و شناخت در حوادث برداشت مغز ما از گذر زمانتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی از عروسک تا کمدو برابر شدن خطر مرگ و میگمان میکنی جرمی کوچکی در رجزخوانی هایی که امروز بای نعمت من در زندگیممواد کوانتومی جدید، ممکنعصب حقوق نورولوواز تکینگی تا مغز از مغز تاز واقعیت امروز تا حقیقتچند نرمش مفید برای کمردرتفاوت مغز انسان و میمون هتازه های اسکیزوفرنی(جنوهیچ کس مانند تو نگاه نمیکدانشمندان اولین سلول مصنگشایش دروازه جدیدی از طرزاوسکا درمان گوشرایرادهای موجود در خلقت بماپروتیلیناستفاده از سلول های بنیانیکولا تسلاتمدن قدیمی ای در جنوب ایرتظاهری از ماده است که بیدوقت نهيب هاي غير علمي گذشپیشرفت های جدید علوم اعصداروی ضد تشنج توپیراماتفلج نخاعی با الکترودهای سفر تجهیزات ناسا به مریخ ابزار بقا از نخستین همانمدارک ژنتیکی چگونه انسانبلندی در ذهن ما درک بلندیچگونه جمعیت های بزرگ شکل تومورها و التهاب مغزی عاجهان دارای برنامهواکنش های ناخودآگاه و تقآیا ممکن است موش کور بی مدرمان های رایج ام اسفرد حساس از نظر عاطفی و بسندرم کووید طولانیابزار بقا از نخستین همانمستند جهان متصلبیماری اسپینال ماسکولار نرمش های مفید برای درد زاتکامل مادی تا ابزار هوشمحقیقت اشیاوراپامیل در بارداریآیا انسان با مغز بزرگش اخدرک عمیق در حیواناتلوتیراستامسیستم دفاعی بدن علیه مغز ابزار بقای موجود زنده از مغز چگونه صداها را فیلتر با هوش مصنوعی خودکار روبنسبت طلایی، نشانه ای به ستا 20 سال آینده مغز شما به حس و ادراک قسمت چهل و سومژن هوش و ساختارهای حیاتی آیا راهی برای رفع کم آبی ذرات کوانتومی زیر اتمی قمنابع انرژی از نفت و گاز سردرد تنشناجزای پر سلولی بدن انسان مغز بزرگ چقدر مفید هست ؟بحثی درباره هوش و تفاوتههندسه ی رایج کیهانتاثیر گیاه خواری بر رشد وحس و ادراک قسمت سی و هشتمکوچک شدن مغز از نئاندرتاروبات های ریز در درمان بیافسردگی و اضطراب در بیمامنبع هوشیاری کجاست قسمت شباهت مغز با کیهان مادیاداراوون تنها داروی تایینقش نظریه تکامل در شناسابرای خودآگاه بودن تو بایتاثیر احتمالی عصاره تغلیهوش مصنوعی از عروسک بازی خورشید مصنوعیکاربرد روباتهای ريزنانوریاضیات یک حس جدید استانسان قدیم در شبه جزیره عمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتعلم به ما کمک میکند تا مواز تکینگی تا مغز از مغز تارتباط شگفت انگیز مغز اننقش روی و منیزیم در سلامتبررسي علل احتمالي تغيير تاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی به کمک هوش طبیدو برابر شدن خطر مرگ و میگنجینه ای به نام ویتامین رساناها و ابر رساناها و عای آنکه نامش درمان و یادشموجود بی مغزی که می تواندعضلانی که طی سخن گفتن چقداز تکینگی تا مغز از مغز تاز آغاز خلقت تا نگاه انساچند جهانیتفاوت ها و تمایزها کلید بتازه های بیماری پارکینسوهیچگاه از فشار و شکست نتردانشمندان تغییر میدان مغپمبرولیزوماب در بیماری چزبان مشترک ژنتیکی موجودااگر میدانی مصیبت بزرگتر ماجرای جهل مقدساستیفن هاوکینگ در مورد هتمدن پیشرفته ی پیشینیانتغییر الگوی رشد مغزی با زوقتی فهمیدی خطا کردی برگپیشرفتی مستقل از ابزار هداستانها و مفاهیمی اشتبافلج بل، فلجی ترسناک که آنسفر دشوار اکتشافابزار بقا از نخستین همانمروری بر تشنج و درمان هایبلعیدن ستاره توسط سیاهچاچگونه حافظه را قویتر کنیتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)جهان در حال نوسان و چرخشواکنش به حس جدیدآیا ما تنها موجودات زنده درمان های علامتی در ام اسفرضیه ای جدید توضیح میدهسندرم گیلن باره به دنبال ابزار بقا از نخستین همانمشکلات نخاعیبیماری اضطراب عمومینرمش های مفید در سرگیجهتکامل مداومحقیقت تنها چیزی است که شاورزش هوازی مرتب خیلی به قآیا احتمال دارد رویا از آدرگیری قلب در بیماری ویرلوزالمعده(پانکراس)مصنوعسکته مغزیابزار بقای موجود زنده از مغز ناتوان از توجیه پیداباهوش ترین و با کیفیت ترینشانه های گذشته در کیهان تا بحر یفعل ما یشاحس و ادراک قسمت نهمژن یا نقشه توسعه مغز و نقآیاما مقهور قوانین فیزیکذرات کوانتومی زیر اتمی قمنابع انرژی از نفت و گاز سردرد سکه ایاجزایی ناشناخته در شکل گمغز بزرگ چالش است یا منفعبحثی درباره هوش و تفاوتههندسه بنیادینتاثیر گیاه خواری بر رشد وتاثیر گیاه خواری بر رشد وحس و ادراک قسمت سی و ششمکووید نوزده و خطر بیماری روح رهاییالکتروتاکسی(گرایش و حرکمنبع هوشیاری کجاست قسمت شباهت کیهان و مغزادراک ما درک ارتعاشی است نقش هورمون های تیروئید دبرخی ملاحظات در تشنج های تاثیر ترکیبات استاتین (سهوش مصنوعی از عروسک بازی خانواده پایدارکاربرد روباتهای ريز، در ریسدیپلام تنها داروی تایانسان ها می توانند میدان منبع هوشیاری کجاست؟(قسمعلایم کمبود ویتامین E را از تکینگی تا مغز از مغز تارتباط غیرکلامی بین انسانقش روزه داری در سالم و جبررسی و اپروچ جدید بر بیمتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی در کامپیوترهادو سوی واقعیتگویید نوزده و ایمنی ساکترشته نوروایمونولوژی و نقایمپلانت مغزی کمک میکند موجودات مقهور ژنها هستندغیرقابل دیدن کردن مادهاز تکینگی تا مغز- از مغز از انفجار بزرگ تا انفجار چندین ماده غذایی که ماننتفاوت های بین زن و مرد فقتبدیل تراکت صوتی مصنوعی هیپرپاراتیروئیدیسمدانشمندان روش هاي جدیدی پنج اکتشاف شگفت آور در موزبان چهار حرفی حیات زمیناگر نیروی مغناطیس نباشد ماده ی تاریکاستیفن هاوکینگ در تفسیر تمدن بشری و مغز اخلاقیتغییر زودتر اتصالات مغزیویتنام نوعی کرونا ویروس پاسخ گیاهان در زمان خورددر مانهای کمر دردفلج خوابسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانمرکز هوشیاری، روح یا بدن به مغز خزندگان خودت اجازنگاه محدود و تک جانبه، مشتوهم چیستجهش های ژنتیکی مفید در ساواکسن های شرکت فایزر آمرآیا مغز تا بزرگسالی توسعدرمان ژنتیکی برای نوآوریقلب و عقلسندرم پیریفورمیسابزار بقا از نخستین همانمشکلات بین دو همسر و برخیبیماری بیش فعالینرمشهای مهم برای تقویت عتکامل چشمحقیقت خواب و رویاورزش هوازی ، بهترین تمریآیا احتمال دارد رویا از آدرگیری مغز در بیماری کویلیس دگرامفتامین یا ویاسسانسور از روی قصد بسیاری ابزار بقای موجود زنده از مغز و سیر تکامل ان دلیلی بار بزرگ ایستادن بر دو پانظام مثبت زندگیتاثیر مشاهده بر واقعیت بحس و ادراک قسمت چهارمژنها نقشه ایجاد ابزار هوآب زندگی است قسمت چهارمرفتار اجتماعی انسان، حاصمنابع انرژی از نفت و گاز سرعت فکر کردن چگونه استاحیای بینایی نسبی یک بیممغز بزرگ چالشهای پیش روبحثی درباره هوش و تفاوتههندسه در پایه ی همه ی واکهوموارکتوس ها ممکن است دتاثیر گیاه خواری بر رشد وحس و ادراک قسمت سیزدهمکودک ایرانی که هوش او از روزه داری متناوب، مغز را الگوبرداری از طبیعتمنبع هوشیاری کجاست قسمت شباهت زیاد بین سلول هاي عادغام میان گونه های مختلنقش هورمون زنانه استروژنبرخی مرزهای اخلاق و علوم تاثیر دوپامین و سروتونینهوش مصنوعی از عروسک بازی خارق العاده و استثنایی بکتاب زیست شناسی باورریشه های مشترک حیاتانسان جدید از چه زمانی پامنبع هوشیاری کجاست؟(قسمعلایم کمبود ویتامین E را از تکینگی تا مغز از مغز تارتروز یا خوردگی و التهانقش رژیم غذایی بر رشد و ابررسی ژنها در تشخیص بیماتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی در خدمت خلق وحدوچرخه سواری ورزشی سبک و گوشه بیماری اتوزومال رسسرشد مغز فرایندی پیچیده اایمپلانت نخاعی میتواند دمیهمانهای ناخوانده عامل مقالاتاز تکینگی تا مغز- از مغز از بحث های کنونی در ویروسچه زیاد است بر من که در ایتفاوت های تکاملی در مغز وتبدیل سلولهای محافط به سهاوکينگ پیش از مرگش رسالدانشمندان روشی برای تبدیپوست ساعتی مستقل از مغز دزبان و کلمه حتی برای کساناگر نعمت فراموشی نبود بسماده ی خالیاستخوان های کشف شده، ممکنیاز به آموزش مجازی دیجیتمدنی قدیمی در شمال خلیج تغییر عمودی سر انسان از پویتامین E برای فعالیت صحپختگی پس از چهل سالگي به در محل کار ارزش خودت را بفلج خواب چیستسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانمرکز حافظه کجاستبه بالا بر ستارگان نگاه کنگاه انسان محدود به ادراتوهمات و شناخت حقیقتجهش های ژنتیکی غیر تصادفواکسن کووید 19 چیزهایی که آیا همه جنایت ها نتیجه بیدرمان ام اس(مولتیپل اسکلقیچی ژنتیکیسوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزار بقا از نخستین همانمشکلات روانپزشکی پس از سبیماری تی تی پیچرا مغزهای ما ارتقا یافت تکامل ابزار هوش ، راه پر حقیقت راستین انسان علم بورزش و میگرنآیا برای تولید مثل همیشه درگیری مغز در بیماران مبلا اکراه فی الدینسانسور بر بسیاری از حقایابزارهای پیشرفته ارتباط مغز آیندگان چگونه است ؟بار سنین ابزار هوشمندی انظریه ی تکامل در درمان بیتاثیر نگاه ناظر هوشیار بحس و ادراک قسمت نوزدهمژنها ، مغز و ارادهآب زندگی است قسمت اولرقیبی قدرتمند در برابر ممنابع انرژی از نفت و گاز شلیک فراموشیاحیای بینایی نسبی یک بیممغز بزرگ و فعال یا مغز کوبحثی درباره هوش و تفاوتههوش مصنوعی می تواند بر احتاثیر گیاه خواری بر رشد وحس و ادراک قسمت ششمکودکان میتوانند ناقل بی روزه داری و بیمار ی ام اس التهاب شریان تمپورالمنبع هوشیاری کجاست قسمت شباهت زیاد بین سلول هاي عادغام دو حیطه علوم مغز و نقش ویتامین K در ترمیم اسبرخی نکات از گاید لاین پرتاثیر دپاکین بر بیماری مهوش مصنوعی از عروسک بازی خبر مهم تلسکوپ هابلکتاب، سفری به تاریخرژیم های غذایی و نقش مهم انسان عامل توقف رشد مغزمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمعلت خواب آلودگی بعد از خواز تکینگی تا مغز از مغز تارزش حقیقی زبان قسمت اولنقش رژیم غذایی در رشد و ابررسی سیستم تعادلی بدن اتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی در خدمت خلق وحديدن با چشم بسته در خواب گوشت خواری یا گیاه خواریرشد مغز علت تمایل انسان باین پیوند نه با مغز بلکه میگرن سردردی ژنتیکی که بتاثیر ویتامین دی بر بیمااز تکینگی تا مغز- از مغزتاز تلسکوپ گالیله تا تلسکنهایت معرفت و شناخت درک عتفاوت های زبانی سرمنشا تتداخل مرزها و صفات با بینهاوکينگ پیش از مرگش رسالداروهای مصرفی در ام اسزبان و بیان نتیجه ساختمااگر نعمت فراموشی نبود بسمبانی ذهنی سیاه و سفیداستروژن مانند سپر زنان دچیزی خارج از مغزهای ما نیتمساح حد واسط میان مغز کوتغییرات منطقه بویایی مغزویتامین E در چه مواد غذایپروژه ی ژنوم انسانیدر چه مرحله ای از خواب ، رفلج دوطرفه عصب 6 چشمسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانمرکز حافظه کجاستبه خودت مغرور نشونگاه از درون مجموعه با نگتوپیراماتجهشهای مفید و ذکاوتی که دواکسن کرونا و گشودن پنجرآیا هوش مصنوعی می تواند ندرمان تومورهای مغزی با اقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصسوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزار بقای موجود زنده از مشکلات روانپزشکی در عقب بیماری دویکچرا ویروس کرونای دلتا واتکامل داروینی هنوز در حاحقایق ممکن و غیر ممکنورزش بهترین درمان بیش فعآیا بزرگ شدن مغز فقط در ددرگیری مغزی در سندرم کوولایو دوم دکتر سید سلمان فساخت شبکه عصبی مصنوعی با ابزارهای بقا از نخستین همغز انسان ایا طبیعتا تمابارداری بدون رحمنظریه ی تکامل در درمان بیتاثیر نگاه و مشاهده ناظر حس و ادراک قسمت هفتمژنهای مشترک بین انسان و وآب زندگی است قسمت دومرموزی از نخستین تمدن بشرمنابع انرژی از نفت و گاز شلیک فراموشیاحساس گذر سریعتر زمانمغز بزرگترین مصرف کننده بحثی درباره هوش و تفاوتههوش مصنوعی و کشف زبان هایتاثیر گیاه خواری بر رشد وحس و ادراک سی و هفتمکودکان خود را مشابه خود تروزه داری سلول های بنیادامیوتروفیک لترال اسکلرومنبع هوشیاری کجاست قسمت شرکت نورالینک ویدیویی ازاز تکینگی تا مغز و از مغز ارتقا و تکامل سنت آفرینش نقش ژنتیک در درمان اختلابرخی نرمش های گردنتاثیر داروهای ضد التهاب هوش مصنوعی از عروسک بازی خدا موجود استکجای مغز مسئول پردازش تجرژیم های غذایی و نقش مهم انسانیت در هم تنیده و متصمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمعماد الدین نسیمی قربانی از تکینگی تا مغز از مغز تارزش حقیقی زبان قسمت دومنقش زنجبیل در جلوگیری از بررسی علل کمر درد در میانتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی درمانگر کامپیدی متیل فومارات(زادیوا)(گیلگمش باستانی کیستزمین زیر خلیج فارس تمدنی اینکه به خاطرخودت زندگی میگرن شدید قابل درمان اسصفحه اصلیاز تکینگی تا مغز، از مغز از تلسکوپ گالیله تا تلسکچهار میلیارد سال تکامل بتفاوتهای جنسیتی راهی براتروس جریان انرژیهدف یکسان، در مسیرهای متداروهای ام اسزبان و بیان، در سایه پیشراگر با مطالعه فیزیک کوانمباحث مهم حس و ادراکاسرار آفرینش در موجچیزی شبیه نور تو نیستتنفس هوازی و میتوکندریتغییرات آب و هوایی که به ویتامین کاپروژه ی ژنوم انسانیدر هم تنیدگی مرزها و بی مفناوری هوش مصنوعی نحوه خسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانمرکز خنده در کجای مغز استبه زودی شبکه مغزی به جای نگاه حقیقی نگاه به درون اتوانایی مغز و دیگر اجزای جهشهای مفید و ذکاوتی که دواکسن کرونا از حقیقت تاتآیا هوش مصنوعی زندگی بشردرمان تشنجقانون مندی نقشه ژنتیکی مسوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزار بقای موجود زنده از مشاهده گر جدای از شیء مشابیماری دیستروفی میوتونیچرا پس از بیدار شدن از خوتکامل داروینی هنوز در حاحمله ویروس کرونا به مغزورزش در کمر دردآیا تکامل و تغییرات ژنتیدرگیری مغزی در سندرم کوولبخند بزن شاید صبح فردا زساخت شبکه عصبی با الفبای ابزارهای بقا ازنخستین هممغز انسان برای ایجاد تمدبازگشت از آثار به سوی خدانظریه ی ریسمانتاثیر نگاه انسان بر رفتاحس و ادراک قسمت هفدهمژنهای هوش ، کدامندآب زندگی است قسمت سومرمز و رازهای ارتباط غیر کمنابع انرژی از نفت و گاز شنا در ابهای گرم جنوب نیااحساسات کاذبمغز حریص برای خون، کلید تبحثی درباره احساسات متفابحثی درباره احساساتی غیرهوش مصنوعی گوگل به کمک تشحس و ادراک- قسمت بیست و پکوری گذرای ناشی از موبایروش مقابله مغز با محدودیامید نیکو داشته باش تا آنمنبع هوشیاری کجاست قسمت شش مرحله تکامل چشماز تکینگی تا مغز از مغز تارتوکين تراپی روشی جديد نقش گرمایش آب و هوا در همبرخی یونها و مولکول های متاثیر داروی ضد تشنج سدیم هوش مصنوعی از عروسک بازی خطا در محاسبات چیزی کاملکرونا چه بر سر مغز می آوررژیم ضد التهابیانعطاف پذیری مکانیسمی علمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمعوامل موثر در پیدایش زبااز تکینگی تا مغز از مغز تارزش حقیقی زبان قسمت سومنقش زبان در سلطه و قدرت ابزرگ شدن مغز محدود به دورتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی درخدمت خلق وحدید تو همیشه محدود به مقدگیاه خواری و گوشت خوار کدزمان واقعیت است یا توهماینکه خانواده ات سالم بامیدان مغناطيسي زمین بشر سوالات پزشکیاز تکینگی تا مغز، از مغز از تکنیکی تا مغز از مغز تچهار ساعت پس از کشتار خوکتقلید مرحله ای نسبتا پیشتری فلوپرازینهدف از تکامل مغزپیموزایدداروهای تغییر دهنده ی سیزبان و تکلم برخی بیماریهاگر تلاش انسان امروز برامجموعه های پر سلولی بدن ماسرار بازسازی اندام هانکاتی در مورد تشنجتنفس هوازی و میتوکندریتغییرات تکاملی سر انسان ویتامین کا و استخوانپرواز از نیویورک تا لوس آدر هم تنیدگی کوانتومی و پفیلمی بسیار جالب از تغییسفری به آغاز کیهانابزار بقا از نخستین همانمرگ چیستبه زیر پای خود نگاه نکن بنگاهی بر قدرت بینایی دراتوازن مهمتر از فعالیت زیجواب دانشمند سوال کننده واکسن کرونا ساخته شده توآیا هوش ارثی دریافتی از پدرمان جدید میگرن با انتی قانون جنگلسودمندی موجودات ابزی بر ابزار بقای موجود زنده از مشاهده آینده از روی مشاهبیماری ضعف عضلات نزدیک بچرا بیماری های تخریبی مغتکامل داروینی هنوز در حاحمایت از طبیعتوزن حقیقی معرفت و شناختآیا جنین انسان، هوشمندی درگیری اعصاب به علت میتولرزش ناشی از اسیب به عصبساختار شبکه های مغزی ثابابزارهای بقای موجود زندهمغز انسان برای شادمانی طبازگشت به ریشه های تکاملنظریه تکامل در درمان بیمتاثیر نگاه انسان بر رفتاحس و ادراک قسمت هجدهمژنهای حاکم بر انسان و انسآزمون ذهنی گربه شرودینگررمز بقای جهش ژنتیکیمنابع انرژی از نفت و گاز شناخت و معرفت، و نقش آن داخلاق و علوم اعصابمغز را از روی امواج بشناس