ساخت شبکه عصبی با الفبای حیات

ساخت شبکه عصبی مصنوعی با دیانای، راهی دیگر برای پیشبرد قدرت مغز انسان

DNA
مجموعه ای متشکل از نوکليوتيدهاست- که در حقیقت نقشه ای برای حیات بر روی کره زمین است؛ زبان خاصی که با آن زندگی بر کره زمین جریان می یابد و با جلو عقب کردن کلمات و حروف در این زبان، جملات جدید ساخته می شود. اين نقشه، هرچند از ابتداي خلقت، وجود داشته ولی جلوه های هدف آن، یعنی ایجاد مغز و ابزار هوش و توسعه آن، جز در چند میلیون سال اخيراتفاق نیفتاده است و این، کندی رسیدن به هدف نهايي، نشان دهنده لزوم پله ها و گام های ابتدايي و برنامه ای کاملا قانون مند است تا بتوان این ساختمان بزرگ را بنا کرد.

نقشه روی DNA، به سوی ساخت ابزار هوش مادی ما پیش می رود و همین ابزار هوش مادی، هرچند دارای نارسایی های فراوانی است، ولی حداقلی برای رسیدن به پله های ارتقای بیشتر انسان است.

هر چند این ابزار، در تنگناهای عالم مادی ما گم است و مقهور بسیاری از نالايقي هاي دنیاست ولی حداقلی برای پیوستن به فراماده و جهانهايي در نزدیکي زندگي ماست.

DNA
دارای نقشه این ابزار قدرتمند است ولی کارايی این نقشه، میلیون ها سال، به طول انجامید تا به مغز انسان امروز برسد، ولی این تصور که همین ابزار خودخواه، هدف غایی از خلقت زبان حیات، بر کره زمين است، اندیشه کاملي نیست. تاریخ تکامل انسان نشان میدهد این ابزار به تنهایی، نه تنها تمدن ساز و فرهنگ ساز نیست، بلکه گاهی بزرگ و حجیم شدن آن، کار دست موجود زنده میدهد.

در سلسله مباحث تفاوت هوش و اندازه مغز در نژادهای مختلف در همین کانال مفصل به این مطلب پرداخته شد.(توصیه ميشود جهت بررسی بیشتر، به این سلسله مقالات مراجعه شود.)

مشکل دیگر و خطرناک در هوش انسان امروز، متوقف کردن پیشرفت تکامل از طریق حذف انتخاب طبیعی، به دست انسان باهوش امروز است. امروز ژنهای معیوب، زندگي می کنند، ناتوانها با کمک ابزارهاي جانبي، توانا میشوند و بیماری های خطرناک، درمان مي گردند و ژن هاي بیمار به نسل های بعد منتقل مي شود و خود این موضوع، باعث کند شدن فرگشت و تکامل می شود.

ولی راه دیگری برای پيشبرد تکامل هست و آن مداخله خود انسان در تکامل و پيشبرد مصنوعی آن، با مداخله بر سلول های بنیادی و یا زبان ژنتیکی حيات است.

نمونه اين مداخلات، ساخت مغز مصنوعی است که در قسمتهای قبلی این کانال، مقاله مربوط به آن منتشر شد و اکنون باز پخش مي شود:

(یکی از علل محدودیت مغز امروز ما، پیشرفت های جدید پزشکی است!

در گذشته موجودات ضعیف تر و بیمار- که صاحب ژنهای معیوب بودند- به وسيله انتخاب طبیعی حذف می شدند ولی امروز، پیشرفت های پزشکی، مانع از حذف اینهاست. بیماران، درمان مي شوند و افرادی که در گذشته قابلیت داشتن فرزند، نداشتند صاحب فرزند می شوند و ژن های بیمار خود را به نسل بعد منتقل می کنند. و به این ترتیب ژن های ناسازگار و بیمار، باقی میماند و حتی تعداد بیماران و ژنهای معیوب آنها بیشتر می شود.

امروز طبیعت، در توسعه دادن ابزار هوشمندی و مغز، با سد پیشرفت های پزشکی و علمی ما مواجه است!

در این تنگنا، چگونه میتوان ابزار هوش یا مغز را توسعه داد؟

همانگونه که توسعه آن امروز با مداخله انسان، متوقف شده است، توسعه آن نيز بدون مداخله انسان، غیر ممکن است زیرا انتخاب خشن طبیعی، در برابر قدرت انسان و توسعه پزشکی، امروز قادر نیست ژن های معیوب را در جدال بین حیوان باهوش تر و کم هوش تر یا بگوئیم انسان ضعیف تر و قدرتمندتر حذف کند. امروز مداخله انسان سبب شده است اثر حذف کنندگی طبیعت خشن، بر طرف شود و با حذف نسبي انتخاب طبیعی، سیر تکامل انسان امروز، وابسته به ارتقای موجود ضعیف تر با دستان انسان امروز و نه حذف انسان ضعیف تر با گزینش طبیعت است.

زمانی گزینش طبیعت، می درید و پاره میکرد و موجود تواناتر باقی می ماند ولی امروز، دستانی هنرمند در انسان باهوش، هست نمي درد و پاره نمی کند و در بند نمی سازد(منظور عالمان و دانشمندانی است که علم خود را در خدمت بشریت و در درمان بيماران به کار گرفته اند و نه دانشمندان کاسبی که علم را برای بازاريابي به کار مي برند) بلکه اینها پاره ها را دوباره به هم وصل می کنند و ناتوان تر را تواناتر می سازند. و این انتخاب به جای آنکه گزینش موجود قوي تر باشد، توانمند تر کردن موجود ضعيف تر است و نتیجه آن، بسیار زودتر از نتیجه انتخاب طبیعی خواهد بود.

نمونه های این تلاش، تولید سلول عصبی مصنوعی یا تولید مغز مصنوعی، به کمک سلولهای بنیادی است.

مغزهای مصنوعي!!

پرورش مغز مینیاتوری انسان در سر حیوان آزمایشگاهی!/آغاز عصری جدید

نوروسافاری | دانش و تکنولوژی سلول های بنیادی به نقطه ای از پیشرفت رسیده است که دانشمندان توانایی پرورش نسخه های مینیاتوری از مغز انسان را در آزمایشگاه پیدا کرده اند. این نسخه های مینیاتوری از مغز انسان اورگانوید (organoids)

یا مغز کوچک نامیده می شوند. اما اعضای کمیته های اخلاق پزشکی به دلیل پیشرفت های اخیر در زمینه ی پرورش این مغزهای کوچک به وسیله ی کاشت آنها در بدن حیوانات ابراز نگرانی کرده اند. این نگرانی ها پس از برگزاری نشست سالیانه ی انجمن علوم اعصاب (sfn) در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۷ در شهر واشنگتن، شدت گرفت. در این نشست دو تیم تحقیقاتی تصمیم گرفتند که نتایج تحقیقات منتشر نشده ی خود را ارائه داده و در مورد تعاملات غیر منتظره ی بین مغزهای کوچک کاشته شده با (بدن و سیستم عصبی) موش های میزبان صحبت کنند.

به گزارش نوروسافاری به نقل از سایت خبری inverse، بر اساس گزارش خبرگزاری STATnews، در مقالات جدید، دانشمندان در مورد اورگانویدهایی که برای مدت زمان بیشتری زنده مانده اند (در یک مورد دو ماه) گزارش خواهند داد. اورگانویدهایی که حتی به سیستم عصبی و خون رسانی حیوان متصل شده اند و جا به جایی خون و سیگنال های عصبی بین سلول های انسانی کاشته شده و بدن حیوان میزبان اتفاق افتاده است. این رخداد، به عنوان پیشرفتی کاملا بدیع در حوزه ی مطالعات مغزهای کوچک مطرح شده است.

کریستوف کخ، رئیس موسسه تحقیقات مغز آلن در شهر سیاتل، اینگونه بیان می کند: ” ما در حال ورود به حیطه ی جدیدی هستیم؛ علم با سرعت زیادی در حال پیشرفت است، به طوری که پروتکل های اخلاقی توانایی همراه شدن با این سرعت را ندارند.“

دانشمند در مورد هوشیار بودن یا نبودن این مغزهای کوچک بحث کرده اند، اما این موضوع که آن ها قابل کاشته شدن در بدن حیوانات آزمایشگاهی هستند، نگرانی های اخلاقی جدیدی را برای محققان این زمینه به وجود آورده است. یکی از نگرانی های مهم این است که ممکن است اورگانویدها بیش از پیش به رشد خود در بدن حیوان ادامه دهند و لذا بحث هوشیاری این بافت های عصبی، به طور جدی تری مطرح خواهد بود........ ادامه در وبسایت:

اکنون به تلاش دیگر از طرف انسان پر هیاهو ولی این بار ب روی زبان حیات و ساخت شبکه عصبی از روی DNA، برای زدودن موانع توسعه مغز می پردازیم.

دانش > دانشهای بنیادی - ایرنا نوشت: محققان آمریکایی موفق شدند که در محیط آزمایشگاه یک شبکه عصبی مصنوعی از دیانای بسازند- که از روش فعالیت مغز تقلید میکند.

شبکههای عصبی مصنوعی، مدلهای ریاضی الهام گرفته از مغز انسان هستند. شبکههای عصبی مصنوعی، بهرغم اینکه بسیار سادهتر از همتاهای بیولوژیکی خود هستند اما همانند شبکههای عصبی عمل میکنند و قادر به پردازش اطلاعات پیچیده هستند.

این شبکه عصبی مصنوعی که توسط محققان دانشگاه 'کلتک' آمریکا ابداعشده است، میتواند با شناسایی درست اعداد دستنویس، مشکل یادگیری ماشینی را حل کند.

یادگیری ماشینی (Machine learning) بهعنوان یکی از شاخههای وسیع و پرکاربرد هوش مصنوعی، به تنظیم و اکتشاف شیوهها و الگوریتمهایی میپردازد که بر اساس آنها رایانهها و سامانهها توانایی تعلم و یادگیری پیدا میکنند.

محققان، توانایی هوش مصنوعی خود را در شناسایی اعداد دستنویس، گام مهمی در نشان دادن توانایی برنامهریزی هوش مصنوعی در مدارهای ارگانیک انسانساز عنوان میکنند.

به ادعای محققان، این کار روزی میتواند به ساخت رباتهای انسان نما منجر شود که کاملاً از مواد ارگانیک ساخته میشوند.

هوش مصنوعی ابداعی این محققان، در جریان آزمایشاتی توانست بهدرستی، اعداد دست نویس را ارزیابی کند؛

به گفته محققان، این تحقیق نشان میدهد که انسانها در حال هر چه نزدیکتر شدن به قرار دادن هوش مصنوعی، در مدارهای ارگانیک هستند.

بااینحال هدف نهایی این محققان، برنامهریزی رفتارهای هوشمند مانند توانایی محاسبه، توانایی انتخاب و غیره با استفاده از شبکههای عصبی مصنوعی ساختهشده از دیانای است.

مقالهای در رابطه با این دستاورد در مجله Nature منتشرشده است.

نقش حیاتی تلومر دی ان آ دآیا ما تنها موجودات زنده تلاشی جدید در درمان ام اسروش های صرفه جویی در ایجاچرا حیوانات سخن نمی گویناولین مورد پیوند سر در انتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش، ژنتیکی است یا محیطیاز تکینگی تا مغز از مغز تتغییر عمودی سر انسان از پشاهکار قرنمبانی ذهنی سیاه و سفیدکندر در بیماریهای التهاببحث درباره پیدایش و منشادی متیل فومارات(زادیوا)(نقش داروهاي مختلف معروف آیا مغز تا بزرگسالی توسعتمایل زیاد به خوردن بستنروش هایی ساده برای کاهش اچرا حجم مغز گونه انسان دراخلاق و علوم اعصاباولین تصویر در تاریخ از ستاثیر گیاه خواری بر رشد وزبان و شناخت حقیقت قسمت دفلج بل، فلجی ترسناک که آنهاوکينگ پیش از مرگش رسالاز تکینگی تا مغز از مغز تثبت امواج الکتریکی در عصشباهت زیاد بین سلول هاي عمجموعه های پر سلولی بدن مکودک ایرانی که هوش او از بحثی در مورد نقش ویتاميندژا وو یا اشنا پندارینقش روزه داری در سالم و جآیا هوش ارثی دریافتی از پتمدن قدیمی ای در جنوب ایرروش صحبت کردن در حال تکامچرا در مغز انسان، فرورفتاختلال در شناسایی حروف و ايندگان چگونه خواهند دیدتاثیر گیاه خواری بر رشد وزبان و شناخت حقیقت قسمت سفلج خوابهاوکينگ پیش از مرگش رسالاز تکینگی تا مغز- از مغز جنسیت و تفاوت های بیناییشباهت زیاد بین سلول هاي عمحل درک احساسات روحانیکودکان خود را مشابه خود تبحثی جالب درباره محدودیتدژاوو یا آشناپندارینقش زبان در سلطه و قدرت اآیا هوش سریعی که بدون احستمساح حد واسط میان مغز کوروشهای نو در درمان دیسک بچراروياها را به یاد نمی آاختلالات مخچهايا اراده آزاد توهم است یتاثیر گیاه خواری بر رشد وزبان، وسیله شناسایی محیطفلج خواب چیستهدف از تکامل مغزاز تکینگی تا مغز- از مغز جنسیت و تفاوت های بیناییشش مرحله تکامل چشممحل درک احساسات روحانی دکوری گذرای ناشی از موبایبحثی در مورد نقش کلسیم و دانشمندان ژنی از مغز انسنقش زبان در سلطه و قدرت اآیا هشیاری کوانتومی وجودتنفس هوازی و میتوکندریروشهای شناسایی قدرت شنواچراروياها را به یاد نمی آاختلالات حرکتی در انسانايا اراده آزاد توهم است یتاثیر گیاه خواری بر رشد وسفر نامه سفر به بم و جنوب فیلمی بسیار جالب از تغییهزینه ای که برای اندیشیداز تکینگی تا مغز- از مغزتجهش های ژنتیکی مفید در ساصرع و درمان های آنمحدودیت های حافظه و حافظکی غایب شدی تا نیازمند دلبحثی در مورد عملکرد لوب فدانشمندان روش هاي جدیدی نقش غذاها و موجودات درياآیا واکنش های یاد گرفته وتنفس هوازی و میتوکندریروشی برای بهبود هوش عاطفنزاع بین جهل و علم رو به پاختلالات صحبت کردن در انایا کوچک شدن مغزانسان التاثیر انتخاب از طرف محیط سفرنامه سفر به بم و جنوب فیزیکدانان ماشینی برای تهستي مادي ای که ما کوچکتراز تکینگی تا مغز، از مغز جهش های ژنتیکی غیر تصادفضررهای مصرف شکر و قند بر مخچه ، فراتر از حفظ تعادلکاهش التهاب ناشی از بیمابحثی درباره هوش و تفاوتهدانشمندان روشی برای تبدینقش غذاها و موجودات درياآیا آگاهی پس از مرگ از بیتو دی ان ای خاص ميتوکندريروشی جدید در درمان قطع نخنزاع بین علم و نادانی رو ادامه بحث تکامل چشمایا ابزار هوشمندی یا مغز تاثیر ترکیبات استاتین (سسفرنامه سفر به بم و جنوب فراموشی همیشه هم بد نیستهستی ما پس از شروعی چگال ازدواج های بین گونه ای، رجهشهای مفید و ذکاوتی که دضررهای شکر بر سلامت مغزمخچه ابزاري که وظیفه آن فکایروپاکتیک چیستبحثی درباره هوش و تفاوتهداروهای مصرفی در ام اسنقش غذاها و موجودات درياآیا امکان بازسازی اندامهتولید سلولهای جنسی از سلروشی جدید در درمان سکته منظریه تکامل در درمان بیمادغام میان گونه های مختلایا بیماری ام اس (مولتیپتاثیر دپاکین بر بیماری مسفرنامه سفر به بم و جنوب فرایند حذف برخی اجزای مغو هر کس تقوای خدا پیشه کناستفاده از هوش مصنوعی در جهشهای مفید و ذکاوتی که دطی یکصد هزار سال اخیر هرچمدارک ژنتیکی چگونه انسانکاربرد روباتهای ريزنانوبحثی درباره هوش و تفاوتهداروهای ضد بیماری ام اس ونقشه مغزی هر فرد منحصر بهآیا انسان با مغز بزرگش اختوانایی مغز و دیگر اجزای ريتوکسيمب در درمان ام اسهفت چیز که عملکرد مغز تو ادغام دو حیطه علوم مغز و ایا بدون زبان میتوانیم تتاثیر داروهای ضد التهاب سفرنامه سفر به بم و جنوب فرد حساس از نظر عاطفی و بویتامین E برای فعالیت صحاستیفن هاوکینگ در مورد هجاذبه و نقش آن در شکلگیریعلم به ما کمک میکند تا مومرگ انتقال است یا نابود شکاربرد روباتهای ريز، در بحثی درباره هوش و تفاوتهداروی فامپیریدین یا نورلچندین ماده غذایی که ماننآیا احتمال دارد رویا از آتوازن مهمتر از فعالیت زیراه های جدید برای قضاوت رهفت سین یادگاری از میراث ارتقا و تکامل سنت آفرینش ایا تکامل هدفمند استتاثیر داروی ضد تشنج سدیم سلولهای بنیادی مصنوعی درقانون مندی نقشه ژنتیکی مویتامین E در چه مواد غذایاستیفن هاوکینگ در تفسیر حافظه و اطلاعات در کجاست علایم کمبود ویتامین E را مزایای شکلات تلخ برای سلکجای مغز مسئول پردازش تجبحثی درباره هوش و تفاوتهداروی تشنجی دربارداریچه زیاد است بر من که در ایآیا احتمال دارد رویا از آتوسعه برخی شغل ها با هوش راه های جدید برای قضاوت رهمیشه عسل با موم بخوریمارتوکين تراپی روشی جديد ایرادهای موجود در خلقت بتاثیر درجه حرارت بر عملکسلسله مباحث هوش مصنوعیقارچ بی مغز در خدمت موجودویتامین دی گنجینه ای بزراستخوان های کشف شده، ممکحافظه و اطلاعات در کجاست علایم کمبود ویتامین E را مشکلات نخاعیکشف مکانیسم عصبی خوانش پبحثی درباره احساسات متفاداروی ضد تشنج با قابليت تچهار میلیارد سال تکامل بآیا برای تولید مثل همیشه توصیه های غیر دارویی در سراه پیروزی در زندگی چیستهوش مصنوعی می تواند بر احارتباط میکروب روده و پاراگر نعمت فراموشی نبود بستاثیر درجه حرارت بر عملکسم زنبور ، کلیدی برای وارلوب فرونتال یا پیشانی مغواکنش های ناخودآگاه و تقاصول سلامت کمرحافظه و اطلاعات در کجاستعوارض ازدواج و بچه دار شدمغز ما کوچکتر از نیم نقطهکشف مکانیسمی پیچیده در ببحثی درباره احساساتی غیرداروی ضد تشنج با قابليت تچهار ساعت پس از کشتار خوکآیا بزرگ شدن مغز فقط در دتوصیه هایی در مصرف ماهیرشته نوروایمونولوژی و نقهوش مصنوعی گوگل به کمک تشارتباط چاقی و کاهش قدرت باگر نعمت فراموشی نبود بستاثیر درجه حرارت بر عملکسودمندی موجودات ابزی بر لبخند بزن شاید صبح فردا زواسطه ها د رمسیر ایجاد مغاضطراب و ترسحس چشایی و بویاییعید نوروز مبارکمغز چون ابزار هوش است دلیکشف ارتباط جدیدی از ارتببخش دیگری در وجود انسان هداستانها و مفاهیمی اشتبانوار مغزی روشی مهم در تشخآیا تکامل و تغییرات ژنتیتوضیحی ساده در مورد هوش مرشد مغز علت تمایل انسان بهوش مصنوعی گوگل به کمک تشارتباط شگفت مغز انسان و فاگر تلاش انسان امروز براتاثیر درجه حرارت بر عملکسیاهچاله و تکینگی ابتدایلرزش ناشی از اسیب به عصبوراپامیل در بارداریاطلاعاتی عمومی در مورد محس و ادراک (قسمت اول )عامل کلیدی در کنترل کارآمغز آیندگان چگونه است ؟کشف جمجمه ای درکوه ایرهوبرنامه و ساختار پیچیده مدر مانهای کمر دردنورون هاي مصنوعی می توانآیا خداباوری محصول تکاملتکامل چشمزمین زیر خلیج فارس تمدنی هوش مصنوعی الفاگوارتباط شگفت انگیز مغز انابزار هوش در حال ارتقا ازتاثیر درجه حرارت بر عملکسیاره ابلهانلزوم سازگاری قانون مجازاورزش هوازی مرتب خیلی به قاطلاعاتی عمومی در مورد محس و ادراک (قسمت دوم )عسل طبیعی موثر در کنترل بمغز انسان ایا طبیعتا تماگنجینه ای به نام ویتامین برین نت به جای اینترنتدر چه مرحله ای از خواب ، رنوروپلاستیسیتی چیستآیا دلفین ها می تواند از تکامل ابزار هوش ، راه پر زندگی هوشمند در خارج از زهوش مصنوعی از عروسک تا کارتباط شگفت انگیز مغز انابزارهای بقای موجود زندتاثیر درجه حرارت بر عملکسیاره ابلهانلزوم سازگاری قانون مجازاورزش هوازی ، بهترین تمریبلندی در ذهن ما درک بلندیحس و ادراک قسمت چهارمعصب حقوق نورولوومغز انسان برای شادمانی طگیاه خواری و گوشت خوار کدبرای پیش بینی آینده مغز ددرمان های بیماری آلزایمرچیزی خارج از مغزهای ما نیآیا دست مصنوعی به زودی قاتکامل ساختار رگهای مغزی زیباترین چیز در افزایش سهوش مصنوعی از عروسک تا کارتباط غیرکلامی بین انساابزارهای دفاعی و بقای موتاثیر درجه حرارت بر عملکسیستم تعادلی بدنممانتین یا آلزیکسا یا ابورزش و میگرنبه زودی شبکه مغزی به جای حس و ادراک قسمت پنجمعضلانی که طی سخن گفتن چقدمغز انسان رو به کوچکتر شدگالکانزوماب، دارویی جدیبرخی نکات از گاید لاین پردرمان های رایج ام اسچگونه مغز پیش انسان یا همآیا راهی برای رفع کم آبی تکامل شناخت انسان با کشفزبان چهار حرفی حیات زمینهوش مصنوعی از عروسک تا کارتروز یا خوردگی و التهااثر مضر مصرف طولانی مدت رتاثیر درجه حرارت بر عملکسیستم دفاعی بدن علیه مغز منابع انرژي پاک سرچشمه حورزش بهترین درمان بیش فعبوزون هیگز چیستحس و ادراک قسمت سوممقالاتمغز ایندگان چگونه استگامی در درمان بیماریهای برخی اثرات مضر ویتامین ددرمان جدید میگرن با انتی چگونه هموساپينس بر زمین آیاما مقهور قوانین فیزیکتئوری تکامل امروز در درمزبان و بیان، در سایه پیشرهوش مصنوعی از عروسک تا کارزش حقیقی زبان قسمت اولاثرات مفید قهوهتاثیر درجه حرارت بر عملکسکته مغزیمولتیپل اسکلروز در زنان ورزش در کمر دردبیماری گیلن باره و بیمارحساسیت روانی متفاوتتاثیر ویتامین دی بر بیمامغز ابزار برتر بقاگاهی لازم است برای فهم و برخی اختلالات عصبی مثانهدرمانهای بیماری پارکینسچگونه آن شکری که می خوریمإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَتئوری تکامل در پیشگیری و زبان و تکلم برخی بیماریههوش مصنوعی از عروسک تا کارزش حقیقی زبان قسمت دوماثرات مضر ماری جواناتاثیر درجه حرارت بر عملکساخت شبکه عصبی با الفبایمواد کوانتومی جدید، ممکنوزوز گوشبیماری ای شبیه ام اس مولتخلاصه ای از مطالب همایش مصفحه اصلیمغز برای فراموشی بیشتر کگاهی مغز بزرگ چالش استبرخی بیماری ها که در آن بدرک فرد دیگر و رفتارهای اچگونه جمعیت های بزرگ شکل افراد آغاز حرکت خودشان رتا 20 سال آینده مغز شما به زبان و شناخت حقیقت قسمت چهوش مصنوعی از عروسک تا کمارزش حقیقی زبان قسمت سوماجزای پر سلولی بدن انسان تاثیر رو ح و روان بر جسمساخت شبکه عصبی مصنوعی با موجود بی مغزی که می تواندیک پیشنهاد خوب برای آسان بیماری بیش فعالیخواندن ، یکی از شستشو دهنسوالات پزشکیمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟گزیده ای از وبینار یا کنفبرخی توجهات در ببمار پاردرک و احساسچگونه جمعیت های بزرگ شکل افزایش قدرت ادراکات و حستاثیر مشاهده بر واقعیت بزبان و شناخت حقیقت قسمت اهوش مصنوعی از عروسک تا کماز نظر علم اعصاب یا نرووساجزایی ناشناخته در شکل گتاثیر رژیم گیاه خواری بر ساختار شبکه های مغزی ثابموجودات مقهور ژنها هستندیکی از علل محدودیت مغز امبیماری تی تی پیخواب سالم عامل سلامتیپیامهای کاربرانمغز بزرگ چالش است یا منفعگزارش یک مورد جالب لخته وبرخی سيناپسها طی تکامل و درک احساسات و تفکرات دیگچگونه حافظه را قویتر کنیالکتروتاکسی(گرایش و حرکتاثیر ویتامین دی بر بیماهوش مصنوعی در کامپیوترهااز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر رژیم گیاه خواری بر سریعترین کامپیوتر موجودمیهمانهای ناخوانده عامل یادگیری مهارت های جدید دبیماری ضعف عضلات نزدیک بخواب سالم عامل سلامتی و یسایتهای دیگرمغز بزرگ چالشهای پیش روگشایش دروازه جدیدی از طربررسي علل احتمالي تغيير درک تصویر و زبان های مخلتنگاهی بر قدرت بینایی دراامیوتروفیک لترال اسکلروتاثیر ژنها بر اختلالات خهوش مصنوعی در خدمت خلق وحاز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر رژیم گیاه خواری بر سرگیجه از شایعترین اختلامیگرن سردردی ژنتیکی که بیادآوری خواب و رویابیماریهای تحلیل عضلانی اخواب عامل دسته بندی و حفطمغز حریص برای خون، کلید تپنج اکتشاف شگفت آور در موبررسی و اپروچ جدید بر بیمدرک عمیق در حیواناتنگاهی بر توانایی اجزاي بامگا سه عامل مهم سلامتتاثیر کپسول نوروهرب بر نهوش مصنوعی در خدمت خلق وحاز تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر رژیم گیاهخواری بر سردرد و علتهای آنمیدان مغناطيسي زمین بشر ژن هوش و ساختارهای حیاتی بیوگرافیخودآگاهی و هوشیاريمغز زنان جوانتر از مغز مرپیموزایدبررسی سیستم تعادلی بدن ادرگیری اعصاب به علت میتوناتوانی از درمان برخی ویامروز دانش ژنتیک هیچ ابهتاثیر کپسول نوروهرب بر تهوش مصنوعی درمانگر کامپیاز تکنیکی تا مغز از مغز تتاثیر عصاره تغلیظ شده گیسردرد تنشنمکانیزمهای دفاعی در برابژن یا نقشه توسعه مغز و نقبیوگرافیخودآگاهی و هوشیاريمغزهای کوچک بی احساسپیوند مغز و سر و چالشهای بررسی علل کمر درد در میانرقیبی قدرتمند در برابر مناتوانی در شناسایی چهره انفجار و توقف تکاملی نشاتاثیر کپسول نوروهرب بر سهوش مصنوعی درخدمت خلق وحاز تکینگی تا مغز از مغز تتبدیل تراکت صوتی مصنوعی سردرد سکه ایما انسانها چه اندازه نزدژنها نقشه ایجاد ابزار هوبیست تمرین ساده برای جلوخطا در محاسبات چیزی کاملنقش قهوه در سلامتیپیوند سر، یکی از راه حلهابزرگ شدن مغز محدود به دوررموزی از نخستین تمدن بشرنخاع ما تا پایین ستون فقرانگشت نگاری مغز نشان میدتاثیر کپسول نوروهرب بر سهوش مصنوعی ساخته هوش طبیاز تکینگی تا مغز و از مغز تبدیل سلولهای محافط به سسرعت فکر کردن چگونه استما انسانها چه اندازه نزدژنها ، مغز و ارادهبیشتر کمردردها نیازی به خطا در محاسبات چیزی کاملنقش هورمون های تیروئید دپیشینیان انسان از هفت میتفاوت مغز انسان و میمون هرمز و رازهای ارتباط غیر کرویای شفافنخستین تصویر از سیاهچالهاندوهگین نباش اگر درب یا تاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش احساسیاز تکینگی تا مغز از مغز تتری فلوپرازینشنا در ابهای گرم جنوب نیما با کمک مغز خود مختاريمژنهای هوش ، کدامندبا هوش مصنوعی خودکار روبدفاع در برابر تغییر ساختنقش ژنتیک در درمان اختلاپیشرفتی مستقل از ابزار هتفاوتهای جنسیتی راهی براروبات های ریز در درمان بینرمش های مفید در سرگیجهانسان جدید از چه زمانی پاتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش احساسیاز تکینگی تا مغز از مغز تتشنج چیستشناخت و معرفت، و نقش آن دما تحت کنترل ژنها هستیم یکمردرد و علل آنبارداری بدون رحمدقیق ترین تصاویر از مغز انقش انتخاب از طرف محیط، نپاسخ گیاهان در زمان خوردتقلید مرحله ای نسبتا پیشتلاش هایی در بیماران قطع روزه داری و بیمار ی ام اس نرمشهای مهم برای تقویت عانسان عامل توقف رشد مغزتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش عاطفی بیشتر در زناناز تکینگی تا مغز از مغز تتغییر الگوی رشد مغزی با زشناسایی سلول های ایمنی اماه رجبکمردرد با پوشیدن کفش منابازسازي مغز و نخاع چالشی دلایلی که نشان میدهد ما بنقش اتصالات بین سلولهای پختگی پس از چهل سالگي به پرورش مغز مینیاتوری انساتلاشی برای درمان قطع نخاروش مقابله مغز با محدودیچرا مغزهای ما ارتقا یافت انعطاف پذیری مکانیسمی علتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش عاطفی در زنان بیشتر ااز تکینگی تا مغز از مغز تتغییر زودتر اتصالات مغزیشواهدی از دنیسوان(شبه نئماپروتیلینکنفرانس تشنج هتل کوثر اصبحتی علمی درباره تمایل بديدن با چشم بسته در خواب نقش حفاظتی مولکول جدید د