سفر تجهیزات ناسا به مریخ ممکن است باعث ایجاد حیات در مریخ شود

حیات مشاهده شده بر روی مریخ ممکن است، واقعا در آزمایشگاه های ناسا ساخته شده باشد
ولی آیا این حیات مصنوعی روی مریخ، در همان سطح ابتدایی باقی خواهد ماند؟
کریستوفر ماسن میگوید: ممکن است ناسا مریخ را با حیات، آلوده کرده باشد. میکروب ها وقتی وارد اکوسیستم جدید میشوند میتوانند دچار دگرگونی و تحول شوند.
جستجوی مریخ در حال انجام است، دانشمند کورنل سوال کرده است آیا زندگی ای که بر سیاره ی قرمز، کشف شده است ممکن است واقعا در آزماشگاه های زمینی ناسا ساخته شده باشد؟
کریستوفر ماسون پروفسور در دانشگاه کورنل گفته است چنین سناریویی میتواند با وجود فرایندهای تمیز سازی بسیار وسیع و نگه داری فضاپیما در اتاق های خاص، ایجاد شود. فضاپیماها مانند جستجوگر اخیر ناسا در مریخ(جستجوگر استقامت) در اتاق های کاملا استریل با فیلترهای هوایی و فرایندهای بیولوژیک خالص در یک مرحله ساخته میشود و همه ی وسایل، پیش از آنکه به ماشین اضافه شود تمیز میشود. این روش ها باکتری ها، ویروس ها و قارچها را روی ماشین، محدود میکند.

مانسون میگوید: ولی غیر ممکن است توده ی زیستی کاملا صفر، در کشتی فضایی موجود باشد...میکروب ها میلیاردها سال بر زمین بوده اند و در همه جا هستند. آنها درون ما، روی بدن ما و در همه جا اطراف ما هستند. برخی میتوانند حتی به تمیزترین اتاق ها راه یابند.

در دو مطالعه ی اخیر که مانسون در آن شرکت داشت، پژوهشگران مشخص کردند چگونه برخی اورگانیسم ها ممکن است در فرایندهای پاکیزه سازی باقی بمانند و به مریخ سفر کنند و سرعت رشد گونه های میکروبی را در فضا مشخص کرده اند. او ادامه میدهد:نتیجه گیری میشود اتاق های تمیز، ممکن است به عنوان یک فرایند انتخاب تکاملی برای سخت ترین چالش ها عمل کند و ممکن است برخی میکرواورگانیسم ها بعدا بزرگترین شانس را برای زنده ماندن و سفر به مریخ داشته باشند!(سختی شرایط زیست، مانع از ادامه ی حیات موجود زنده نیست. شاید در کوتاه مدت، بخش بزرگی از یک گونه به خاطر شرایط استرس زا از میان برود ولی گروه اندکی از افراد گونه- که میتوانند به شکل بهتری با اطراف خود سازگار شوند- باقی می مانند و در محیط جدید شروع به تولید مثل می کنند.)
اتاق های تمیز در آزمایشگاه و شتاب موشک ناسا بزرگترین خطر را ایجاد میکند تا جایی که مدارکی بر وجود میکروب ها با بالاترین مقاومت در برابر اشعه و محیط های سرد پیدا شده است.

مانسون اضافه میکند اگر این میکروب ها در مریخ یافت شوند سبب چیزی میشود که پژوهشگران آن را آلودگی رو به جلو می نامند و این زمانی است که انسان چه از روی قصد یا بدون قصد شکل هایی از زندگی را از یک سیاره به سیاره ی دیگر می آورد. او هشدار میدهد میکروب ها می توانند وقتی به یک اکوسیستم جدید وارد شوند دستخوش تغییر و تحول شوند و این میتواند بزگترین خطر برای سلامت فضانوردان و حتی بزرگترین خطر برای انسان باشند.
فضانورد استقامت در فبریه روی مریخ نشست و در حال جستجو برای یافتن شواهدی از زندگی باستانی روی مریخ است. ناسا گفته است بیشترین احتیاط را میکند تا همه ی نمونه هایی را که از مریخ آمده است به خوبی جمع آوری کند. دانشمندان با این همه آگاه هستند تست های زیادی ممکن است نیاز باشد تا مطئن شوند یافته ها منشاشان از مریخ است.
(قرار دادن میکرو اورگانیسم های دارای ماده ی ژنتیکی درمحیط های جدید مانند مریخ، میتواند منجر به جهش های ژنتیکی بسیار جدیدی برای سازگاری موجود زنده با محیط سرد و بدون اکسیژن مریخ شود. محدود کردن این فرایند، به چند جهش ساده، ساده انگاری است؛ این جهش ها میتواند با هم جمع شود و طی چند نسل به سادگی قادر به تولید گونه های جدید روی مریخ یا هر جای دیگر خواهد بود.)

در کمتر از چند ماه سوش جدهیچگاه از فشار و شکست نترسردرد و علتهای آنمنبع هوشیاری کجاست؟(قسماختلالات صحبت کردن در انآیا واکنش های یاد گرفته ونوروپلاستیسیتی چیستبحثی درباره احساساتی غیرتاثیر درجه حرارت بر عملکدرک فرد دیگر و رفتارهای اویتامین E در چه مواد غذایشبکه های مصنوعی مغز به درمیهمانهای ناخوانده عامل ارتباط شگفت انگیز مغز انآیا دلفین ها میتوانند بانگاه انسان محدود به ادرابرخی توصیه ها برای واکسیتبدیل سلولهای محافط به سرقیبی قدرتمند در برابر مورزش هوازی مرتب خیلی به قعلت خواب آلودگی بعد از خومحدودیت های حافظه و حافظاز انفجار بزرگ تا انفجار التهاب شریان تمپورالچرا در مغز انسان، فرورفتبعد از کرونا دلخوشی بیهوجنسیت و تفاوت های بیناییروش هایی ساده برای کاهش اژنها نقشه ایجاد ابزار هوسوالات پزشکیمشکلات نخاعیاز تکینگی تا مغز از مغز تاولین مورد PML به دنبال تکهمیشه عسل با موم بخوریمتمدن قدیمی ای در جنوب ایرحافظه و اطلاعات در کجاست رجزخوانی هایی که امروز بکودکان خود را مشابه خود تمغز انسان برای ایجاد تمداز تکینگی تا مغز- از مغز ایا بیماری ام اس (مولتیپهوش مصنوعی از عروسک بازی توصیه های غیر دارویی در سخودآگاهی و هوشیاريزبان و تکلم برخی بیماریهکشف مکانیسم عصبی خوانش پمغز زنان جوانتر از مغز مراصول سلامت کمرابزار بقا از نخستین همانتا 20 سال آینده مغز شما به دوچرخه سواری ورزشی سبک و سقوط درون جاذبه ای خاص، چفرضیه ای جدید توضیح میدهابزار بقای موجود زنده از گذر زمان کاملا وابسته به نقش انتخاب از طرف محیط، نبیماری بیش فعالیتاثیر گیاه خواری بر رشد وداروهای ام اسهوش مصنوعی از عروسک تا کمسیر آفرینش از روح تا مغز مقاومت به عوارض فشار خون ابزارهای دفاعی و بقای موپیشرفتی مستقل از ابزار هنقش غذاها و موجودات دريابازگشت از آثار به سوی خداتاثیر دوپامین و سروتونیندر آستانه ی موج پنجم کوویهاوکينگ پیش از مرگش رسالسردرد تنشنمنبع هوشیاری کجاست؟(قسماختراع جدید اینترنت کوانآیا گذشته، امروز وآینده نوشیدن چای برای مغز مفید بخش بزرگتر کیهان ناشناختتاثیر درجه حرارت بر عملکدرک و احساسویتامین دی گنجینه ای بزرشباهت مغز با کیهان مادیمیگرن سردردی ژنتیکی که بارتباط غیرکلامی بین انساآیا دست مصنوعی به زودی قانگاه از درون مجموعه با نگبرخی روش های تربیتی کودکتری فلوپرازینرموزی از نخستین تمدن بشرورزش هوازی ، بهترین تمریعوامل موثر در پیدایش زبامخچه فراتر از حفظ تعادلاز بحث های کنونی در ویروسامیوتروفیک لترال اسکلروچراروياها را به یاد نمی آبعد از کرونا دلخوشی بیهوجنسیت و تفاوت های بیناییروش صحبت کردن در حال تکامژنها ، مغز و ارادهپیامهای کاربرانمشکلات بین دو همسر و برخیاز تکینگی تا مغز از مغز تاولین مورد پیوند سر در انهمراهی نوعی سردرد میگرنیتمدن بشری و مغز اخلاقیحافظه و اطلاعات در کجاسترشته نوروایمونولوژی و نقکوری گذرای ناشی از موبایمغز انسان برای شادمانی طاز تکینگی تا مغز- از مغزتایا بدون زبان میتوانیم تهوش مصنوعی از عروسک بازی توصیه هایی در مصرف ماهیخورشید مصنوعیزبان و شناخت حقیقت قسمت چفلج بل، فلجی ترسناک که آنکشف مکانیسمی پیچیده در بمغزهای کوچک بی احساساضطراب و ترسابزار بقا از نخستین همانتاثیر مشاهده بر واقعیت بديدن با چشم بسته در خواب سلول های بنیادی منابع و اقیچی ژنتیکیابزار بقای موجود زنده از گربه شرودینگر و تاثیر مشنقش اتصالات بین سلولهای بیماری تی تی پیتاثیر گیاه خواری بر رشد وداروهای ضد بیماری ام اس وهوش مصنوعی از عروسک تا کمسیستم تعادلی بدنمقابله با کرونا با علم اساثر مضر مصرف طولانی مدت رپاسخ گیاهان در زمان خوردنقشه مغزی هر فرد منحصر بهبازگشت به ریشه های تکاملتاثیر دپاکین بر بیماری مدر درمان بیماری مولتیپل هاوکينگ پیش از مرگش رسالسردرد سکه ایمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمادامه بحث تکامل چشمآیا آگاهی پس از مرگ از بینوعی سکته مغزی ، وحشتناک بخش دیگری در وجود انسان هتاثیر درجه حرارت بر عملکدرک احساسات و تفکرات دیگویرایش DNA جنین انسان، برشباهت زیاد بین سلول هاي عمیگرن شدید قابل درمان اسارتروز یا خوردگی و التهاآیا رژیم غذایی گیاهی سلانگاهی بر قدرت بینایی درابرخی سلولهای عصبی در تلاتری فلوپرازینرمز و رازهای ارتباط غیر کورزش و میگرنعوامل ایجاد لغت انسانی و مخچه ، فراتر از حفظ تعادلاز تلسکوپ گالیله تا تلسکامید نیکو داشته باش تا آنچراروياها را به یاد نمی آتفکر خلا ق در برابر توهم جهان کاملی در اطراف ما پرروشهای نو در درمان دیسک بژنهای مشترک بین انسان و وسایتهای دیگرمشکلات روانپزشکی پس از ساز تکینگی تا مغز از مغز تاولین تصویر در تاریخ از سهوموارکتوس ها ممکن است دتمساح حد واسط میان مغز کوحس چشایی و بویاییرشد مغز علت تمایل انسان بکی غایب شدی تا نیازمند دلمغز انسان برای شادمانی طاز تکینگی تا مغز، از مغز ایا تکامل هدفمند استتوضیحی ساده در مورد هوش مخانواده پایدارزبان و شناخت حقیقت قسمت افلج خوابکشف ارتباط جدیدی از ارتبمغزتان را در جوانی سیم کشاطلاعات حسی ما از جهان، چابزار بقا از نخستین همانتاثیر نگاه ناظر هوشیار بدی متیل فومارات(زادیوا)(سلول عصبی شاهکار انطباق قیچی ژنتیکی تهدید یا فرصابزار بقای موجود زنده از گزیده ای از وبینار یا کنفنقش حفاظتی مولکول جدید دبیماری دویکتاثیر گیاه خواری بر رشد وداروی فامپیریدین یا نورلهوش مصنوعی به کمک هوش طبیسیستم دفاعی بدن علیه مغز ملاحظات بیهوشی قبل از جراثرات فشار روحی شدیدپختگی پس از چهل سالگي به نقشه های مغزی جدید با جزیبازسازي مغز و نخاع چالشی تاثیر داروهای ضد التهاب درمان های اسرار آمیز در آهدف یکسان، در مسیرهای متسرعت فکر کردن چگونه استمنبع هوشیاری کجاست؟(قسماداراوون تنها داروی تاییآیا امکان بازسازی اندامهنیاز به آموزش مجازی دیجیبرنامه و ساختار پیچیده متاثیر درجه حرارت بر عملکدرک تصویر و زبان های مخلتواکنش های ناخودآگاه و تقشباهت زیاد بین سلول هاي عمیدان مغناطيسي زمین بشر ارزش حقیقی زبان قسمت اولآیا رژیم غذایی گیاهی سلانگاهی بر توانایی اجزاي ببرخی سيناپسها طی تکامل و تسلیم شدن از نورون شروع مرویا و خبر از آیندهورزش بهترین درمان بیش فععواملی که برای ظهور لغت امخچه ابزاري که وظیفه آن فاز تلسکوپ گالیله تا تلسکامید درمان کرونا با هماننزاع بین جهل و علم رو به پتفاوت مغز انسان و میمون هجهش های ژنتیکی مفید در ساروشهای شناسایی قدرت شنواژنهای هوش ، کدامندمشکلات روانپزشکی در عقب از تکینگی تا مغز از مغز تاولین سلول مصنوعیهوش مصنوعی می تواند بر احتنفس هوازی و میتوکندریحس و ادراک (قسمت اول )زمین زیر خلیج فارس تمدنی کیست کلوئید بطن سوممغز انسان رو به کوچک تر شاز تکینگی تا مغز، از مغز ایرادهای موجود در خلقت بتکنولوژی جدید که سلول‌هخارق العاده و استثنایی بزبان و شناخت حقیقت قسمت دفلج خواب چیستکشف جمجمه ای درکوه ایرهومغزتان را در جوانی سیمکشاطلاعاتی عمومی در مورد مابزار بقا از نخستین همانتاثیر نگاه و مشاهده ناظر دژا وو یا اشنا پنداریسلولهای ایمنی القا کنندهقانون مندی نقشه ژنتیکی مابزار بقای موجود زنده از گزارش یک مورد جالب لخته ونقش حیاتی تلومر دی ان آ دبیماری ضعف عضلات نزدیک بتاثیر گیاه خواری بر رشد وداروی لیراگلوتیدهوش مصنوعی در کامپیوترهاسکته مغزیممانتین یا آلزیکسا یا اباثرات مفید قهوهپرورش مغز مینیاتوری انسانقص در تشخیص هیجانات عامبحتی علمی درباره تمایل بتاثیر داروی ضد تشنج سدیم تاثیر درجه حرارت بر عملکدرمان های بیماری آلزایمرهدف از تکامل مغزشلیک فراموشیمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمادغام میان گونه های مختلآیا انسان با مغز بزرگش اخچیزی خارج از مغزهای ما نیبرنامه ی مسلط ژنها در اختتاثیر درجه حرارت بر عملکدرک حقیقت نردبان و مسیری واکسن های شرکت فایزر آمرشرکت نورالینک ویدیویی ازمیدازولام در درمان تشنج ارزش حقیقی زبان قسمت دومآیا راهی برای رفع کم آبی ناتوانی از درمان برخی ویبرداشت مغز ما از گذر زمانتشنج چیسترویا بخشی حقیقی از زندگی ورزش در کمر دردعوارض ازدواج و بچه دار شدمدارک ژنتیکی چگونه انساناز تکنیکی تا مغز از مغز تامگا سه عامل مهم سلامتنزاع بین علم و نادانی رو تفاوت ها و تمایزها کلید بجهش های ژنتیکی غیر تصادفروشی برای بهبود هوش عاطفژنهای حاکم بر انسان و انسمشاهده آینده از روی مشاهاز تکینگی تا مغز از مغز تاوکرلیزوماب داروی جدید شهوش مصنوعی و کشف زبان هایتنفس هوازی و میتوکندریحس و ادراک (قسمت دوم )زندگی هوشمند در خارج از زکاهش مرگ و میر ناشی از ابمغز انسان رو به کوچکتر شداز تکینگی تا مغز، از مغز اگر نعمت فراموشی نبود بستکنولوژی جدید که سلول‌هخدا موجود استزبان و شناخت حقیقت قسمت سفلج دوطرفه عصب 6 چشمگمان میکنی جرمی کوچکی در نقش قهوه در سلامتیاطلاعاتی عمومی در مورد مابزار بقا از نخستین همانتاثیر نگاه انسان بر رفتادژاوو یا آشناپنداریسلولهای بنیادی مصنوعی درقانون جنگلابزار بقای موجود زنده از گشایش دروازه جدیدی از طرنقش خرچنگ های نعل اسبی دربیماریهای تحلیل عضلانی اتاثیر گیاه خواری بر رشد وداروی تشنجی دربارداریهوش مصنوعی در خدمت خلق وحسانسور از روی قصد بسیاری منابع انرژي پاک سرچشمه حاثرات مضر ماری جواناآلودگی هوا و ویروس کرونانقطه بی بازگشتبحث درباره پیدایش و منشاتاثیر درجه حرارت بر عملکدرمان های جدید میگرنهدف از خلقت رسیدن به ابزاشلیک فراموشیمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمادغام دو حیطه علوم مغز و آیا احتمال دارد رویا از آچگونه مغز پیش انسان یا همبرین نت به جای اینترنتتاثیر درجه حرارت بر عملکدرک عمیق در حیواناتواکسن کووید 19 چیزهایی که شش مرحله تکامل چشممکانیزمهای دفاعی در برابارزش حقیقی زبان قسمت سومآیاما مقهور قوانین فیزیکناتوانی در شناسایی چهره بررسي علل احتمالي تغيير تشنج و حرکات شبه تشنجی قارویا تخیل یا واقعیتوزوز گوشعید نوروز مبارکمروری بر تشنج و درمان هایاز تکینگی تا مغز از مغز تامروز دانش ژنتیک هیچ ابهنزاع بین علم و جهل رو به پتفاوت های بین زن و مرد فقجهشهای مفید و ذکاوتی که دروشی جدید در درمان قطع نخکلرال هیدرات برای خوابانمطالعه ای بیان میکند اهداز تکینگی تا مغز از مغز تايندگان چگونه خواهند دیدهوش مصنوعی گوگل به کمک تشتو دی ان ای خاص ميتوکندريحس و ادراک قسمت چهارمزونا به وسیله ویروس ابله کاهش التهاب ناشی از بیمامغز ایندگان چگونه استاز تکینگی تا مغز، از مغز اگر نعمت فراموشی نبود بستکامل مادی تا ابزار هوشمخطا در محاسبات چیزی کاملزبان شناسی مدرن در سطح سلفناوری هوش مصنوعی نحوه خگنجینه ای به نام ویتامین نقش مهاجرت در توسعه نسل ابلندی در ذهن ما درک بلندیابزار بقا از نخستین همانتاثیر نگاه انسان بر رفتادگرگونی های نژادی و تغییسلسله مباحث هوش مصنوعیقانونمندی و محدودیت عالمابزار بقای موجود زنده از پمبرولیزوماب در بیماری چنقش داروهاي مختلف معروف بیهوش کردن در جراحی و بیمتاثیر گیاه خواری بر رشد وداروی جدید s3 در درمان ام هوش مصنوعی در خدمت خلق وحسانسور بر بسیاری از حقایمنابع انرژی از نفت و گاز اجزای پر سلولی بدن انسان آلزایمرچند نرمش مفید برای کمردربحثي درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکدرمان های جدید در بیماری هزینه ای که برای اندیشیدشنا در ابهای گرم جنوب نیمنبع هوشیاری در کجاست؟ قارتقا و تکامل سنت آفرینش آیا احتمال دارد رویا از آچگونه هموساپينس بر زمین برای پیش بینی آینده مغز دتاثیر رو ح و روان بر جسمدرگیری قلب در بیماری ویرواکسن کرونا و گشودن پنجرششمین کنگره بین المللی سما انسانها چه اندازه نزدارزش خود را چگونه میشناسآزمون ذهنی گربه شرودینگرنخاع ما تا پایین ستون فقربررسی و اپروچ جدید بر بیمتشنج عدم توازن بین نورون رویاها از مغز است یا ناخویک پیشنهاد خوب برای آسان عامل کلیدی در کنترل کارآمرکز هوشیاری، روح یا بدن از تکینگی تا مغز و از مغز انفجار و توقف تکاملی نشانشانه های گذشته در کیهان تفاوت های تکاملی در مغز وجهشهای مفید و ذکاوتی که دروشی جدید در درمان سکته مکمردرد و علل آنمعنی روزهاز تکینگی تا مغز از مغز تايا اراده آزاد توهم است یهوش مصنوعی گوگل به کمک تشتولید پاک و فراوان انرژیحس و ادراک قسمت پنجمزیباترین چیز در افزایش سکاهش دوپامین عامل بیماریمغز ابزار بقای برتر مادیاز روده تا مغزاگر تلاش انسان امروز براتکامل مداومخطا در محاسبات چیزی کاملزبان شناسی نوین نیازمند فیلمی بسیار جالب از تغییگویید نوزده و ایمنی ساکتنقش میدان مغناطیسی زمین به خودت مغرور نشوابزار بقا از نخستین همانتاثیر ویتامین دی بر بیمادانشمندان موفق به بازگردسم زنبور ، کلیدی برای وارقارچ بی مغز در خدمت موجودابزار بقای موجود زنده از پنج اکتشاف شگفت آور در مونقش ذهن و شناخت در حوادث بیهوشی در بیماران دچار اتاثیر گیاه خواری بر رشد وداروی جدید میاستنی گراویهوش مصنوعی درمانگر کامپیساخت شبکه عصبی با الفبایمنابع انرژی از نفت و گاز اجزایی ناشناخته در شکل گآمارهای ارائه شده در سطح چند جهانیبحثی در مورد نقش ویتامينبحثی جالب درباره محدودیتتاثیر درجه حرارت بر عملکدرمان های رایج ام اسهزینه سنگین انسان در ازاشناخت و معرفت، و نقش آن دمنبع هوشیاری در کجاست؟(قارتوکين تراپی روشی جديد آیا برای تولید مثل همیشه چگونه واکسن کرونا را توزبرای اولین بار دانشمندانتاثیر رژیم گیاه خواری بر درگیری مغز در بیماری کویواکسن کرونا از حقیقت تاتصرع و درمان های آنما انسانها چه اندازه نزداز نخستین همانند سازها تآسيب میکروواسکولاریا آسنخستین تصویر از سیاهچالهبررسی سیستم تعادلی بدن اتصویربرداری فضاپیمای آمرویاهای پر رمز و حیرتی دریک آلل ژنتیکی که از نئاندعادت کردن به نعمتمرکز حافظه کجاستاز تکینگی تا مغز از مغز تانواع سکته های مغزینظام مثبت زندگیتفاوت های زبانی سرمنشا تجواب دانشمند سوال کننده ريتوکسيمب در درمان ام اسکمردرد با پوشیدن کفش منامغز فکر میکند مرگ برای دیاز تکینگی تا مغز از مغز تايا اراده آزاد توهم است یهوش مصنوعی الفاگوتولید سلولهای جنسی از سلحس و ادراک قسمت سومزیر فشار کووید چه باید کرکاهش سن بیولوژیکی، تنها مغز ابزار برتر بقاازدواج های بین گونه ای، رابزار هوش در حال ارتقا ازتکامل چشمخطرات هوش مصنوعیزبان، وسیله شناسایی محیطفیزیک مولکولها و ذرات در گوشه بیماری اتوزومال رسسنقش محیط زندگی و مهاجرت دبه زودی شبکه مغزی به جای ابزار بقا از نخستین همانتاثیر ویروس کرونا بر مغز دانشمندان نورون مصنوعی سسندرم کووید طولانیقبل از انفجار بزرگابزار بقای موجود زنده از پوست ساعتی مستقل از مغز دنقش روزه داری در سالم و جبیوگرافیتاثیر گیاه خواری بر رشد وداروی جدید ضد میگرنهوش مصنوعی درخدمت خلق وحساخت شبکه عصبی مصنوعی با منابع انرژی از نفت و گاز احیای بینایی نسبی یک بیمآن چیزی که ما جریان زمان چندین ماده غذایی که ماننبحثی در مورد نقش کلسیم و تاثیر درجه حرارت بر عملکدرمان های علامتی در ام اسهزاران سال چشم های بینا وشناسایی تاریخچه ی تکاملیمنبع خواب و رویاارتباط میکروب روده و پارآیا بزرگ شدن مغز فقط در دچگونه آن شکری که می خوریمبرخی ملاحظات در تشنج های تاثیر رژیم گیاه خواری بر درگیری مغز در بیماران مبواکسن کرونا ساخته شده توضررهای مصرف شکر و قند بر ما با کمک مغز خود مختاريماز نخستین همانند سازها تآسیب ها ناشی از آلودگی هونرمش های مفید در سرگیجهبررسی علل کمر درد در میانتغییر الگوی رشد مغزی با زرویای شفافیک جهش ممکن است ذهن انسانعارضه جدید ویروس کرونا سمرکز حافظه کجاستاز تکینگی تا مغز از مغز تانگشت نگاری مغز نشان میدنظریه ی تکامل در درمان بیتفاوتهای جنسیتی راهی براجاذبه و نقش آن در شکلگیریریواستیگمینکنفرانس تشنج هتل کوثر اصمغز ما کوچکتر از نیم نقطهاز تکینگی تا مغز از مغز تای آنکه نامش درمان و یادشهوش مصنوعی از عروسک تا کتومورها و التهاب مغزی عاحساسیت روانی متفاوتزیرفون داروی ضد ام اسکایروپاکتیک چیستمغز از بسیاری حقایق می گراستفاده از مغز، وزن را کمابزار بقا از نخستین همانتکامل ابزار هوش ، راه پر دفاع در برابر تغییر ساختسفر نامه سفر به بم و جنوب فیزیکدانان ماشینی برای تگوشت خواری یا گیاه خوارینقش نگاه از پایین یا نگاهبوزون هیگز چیستابزار بقا از نخستین همانتاثیر ژنها بر اختلالات خدانشمندان یک فرضیه رادیکسوپاپ ها یا ترانزیستورهاقدم زدن و حرکت دید را تغیابزار بقای موجود زنده از پیموزایدنقش رژیم غذایی بر رشد و ابیوگرافیتاثیر گیاه خواری بر رشد وداروی ضد تشنج با قابليت تهوش مصنوعی ساخته هوش طبیساختار شبکه های مغزی ثابمناطق خاصی از مغز در جستجاحساس گذر سریعتر زمانآیا ممکن است موش کور بی مچه زیاد است بر من که در اینهایت معرفت و شناخت درک عبحثی در مورد عملکرد لوب فتاثیر درجه حرارت بر عملکدرمان ژنتیکی برای نوآوریهستي مادي ای که ما کوچکترشناسایی سلول های ایمنی امنحنی که ارتباط بین معرفارتباط چاقی و کاهش قدرت بآیا تکامل و تغییرات ژنتیچگونه انتظارات بر ادراک برخی مرزهای اخلاق و علومتاثیر رژیم گیاه خواری بر درگیری مغزی در سندرم کووواکسن دیگر کرونا ساخته شضررهای شکر بر سلامت مغزما تحت کنترل ژنها هستیم یاز نخستین همانند سازها تإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَنرمشهای مهم برای تقویت عبزرگ شدن مغز محدود به دورتغییر زودتر اتصالات مغزیروبات های ریز در درمان بییک رژیم غذایی جدید، می توعدم توقف تکامل در یک اندامرکز خنده در کجای مغز استاز تکینگی تا مغز از مغز تاندوهگین نباش اگر درب یا نظریه تکامل در درمان بیمتقلید مرحله ای نسبتا پیشحقیقت قربانی نزاع بین بی ریسدیپلام تنها داروی تایکنگره بین المللی سردرد دمغز مادران و کودکان در زماز تکینگی تا مغز از مغز تایمپلانت نخاعی میتواند دهوش مصنوعی از عروسک تا کتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)خلاصه ای از مطالب همایش مزاوسکا درمان گوشرکاربرد روباتهای ريزنانومغز به تنهایی برای فرهنگ استفاده از هوش مصنوعی در ابزار بقا از نخستین همانتکامل زباندقیق ترین تصاویر از مغز اسفر به مریخ در 39 روزفرگشت و تکامل تصادفی محض گیلگمش باستانی کیستنقش نظام غذایی در تکامل مبی عدالتی در توزیع واکسن ابزار بقا از نخستین همانتاثیر کلام در آیات کلام بدانشمندان ژنی از مغز انسسوپاپ ها یا ترانزیستورهاقدرت انسان در نگاه به ابعابزار بقای موجود زنده از پیچیدگی های مغزی در درک زنقش رژیم غذایی در رشد و ابیان ژن های اسکیزوفرنی دتاثیر گیاه خواری بر رشد وداروی ضد تشنج با قابليت تهوش احساسیسازگاری با محیط بین اجزامنبع هوشیاری کجاست؟ (قسماخلاق و علوم اعصابآیا ما تنها موجودات زنده چهار میلیارد سال تکامل ببحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکدرمان ام اس(مولتیپل اسکلهستی ما پس از شروعی چگال شواهدی از نوع جدیدی از حامنشأ اطلاعات و آموخته ها ارتباط هوش ساختار مغز و ژآیا جنین انسان، هوشمندی چگونه باغبانی باعث کاهش برخی نکات از گاید لاین پرتاثیر رژیم گیاهخواری بر درگیری مغزی در سندرم کووواکسن دیگری ضد کرونا از دطوفان فقر و گرسنگی و بی سماه رجباز نخستین همانند سازها تافت فشار خون ناگهانی در وچرا مغزهای ما ارتقا یافت بزرگ شدن تقریبا ناگهانی تغییر عمودی سر انسان از پروح رهایییکی از علل محدودیت مغز امعسل طبیعی موثر در کنترل بمرگ انتقال است یا نابود شاز تکینگی تا مغز از مغز تانسان قدیم در شبه جزیره عنظریه تکامل در درمان بیمتلقین اطلاعات و حافظهحقیقت تنها چیزی است که شارژیم های غذایی و نقش مهم کنگره بین المللی سردرد دمغز چون ابزار هوش است دلیاز تکینگی تا مغز از مغز تاینکه به خاطرخودت زندگی هوش مصنوعی از عروسک تا کتوهم چیستخونریزی مغز در سندرم کووزبان مشترک ژنتیکی موجوداکاربرد روباتهای ريز، در مغز برای فراموشی بیشتر کاستفاده از سلول های بنیاابزار بقا از نخستین همانتکامل ساختار رگهای مغزی دلایلی که نشان میدهد ما بسفر تجهیزات ناسا به مریخ فراموش کارها باهوش تر هسگیاه خواری و گوشت خوار کدنقش نظریه تکامل در شناسابیمار 101 ساله، مبتلا به سابزار بقا از نخستین همانتاثیر کپسول نوروهرب بر ندانشمندان پاسخ کوانتومی سوپاپ ها یا ترانزیستورهالوب فرونتال یا پیشانی مغابزار بقای موجود زنده از پیوند مغز و سر و چالشهای نقش زنجبیل در جلوگیری از بیست تمرین ساده برای جلوتاثیر گیاه خواری بر رشد وداستانها و مفاهیمی اشتباهوش احساسیسخن پاک و ثابتمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاخلاق پایه تکامل و فرهنگآیا مغز تا بزرگسالی توسعاختلال خواب فرد را مستعد آیا همه جنایت ها نتیجه بیچهار ساعت پس از کشتار خوکبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکدرمان تومورهای مغزی با او هر کس تقوای خدا پیشه کنشواهدی از دنیسوان(شبه نئمهندسی ژنتیک در حال تلاش ارتباط انسانی، محدود به آیا جهان ذهن و افکار ما مچگونه تکامل مغزهای کنونیبرخی اثرات مضر ویتامین دتاثیر عصاره تغلیظ شده گیدرگیری اعصاب به علت میتوواکسن سرطانطی یکصد هزار سال اخیر هرچماپروتیلیناز نشانه ها و آثار درک شدافراد آغاز حرکت خودشان رچرا پس از بیدار شدن از خوبزرگترین خطایی که مردم متغییرات منطقه بویایی مغزروزه داری متناوب، مغز را یافته های نوین علوم پرده عصب حقوق نورولوومراحل ارتقای پله پله کیهاز تکینگی تا مغز از مغز تانسان ها می توانند میدان نظریه تکامل در درمان بیمتلاش هایی در بیماران قطع حقیقت خواب و رویارژیم غذایی حاوی تخم مرغ وکندر در بیماریهای التهابمغز چگونه صداها را فیلتر از تکینگی تا مغز از مغز تاینکه خانواده ات سالم باهوش مصنوعی از عروسک تا کتوانایی مغز و دیگر اجزای خواندن ، یکی از شستشو دهنزبان چهار حرفی حیات زمینکجای مغز مسئول پردازش تجمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟استیفن هاوکینگ در مورد هابزار بقا از نخستین همانتکامل شناخت انسان با کشفدنیای شگفت انگیز کوانتومسفرنامه سفر به بم و جنوب فراموشی همیشه هم بد نیستابزار بقا از نخستین همانگالکانزوماب، دارویی جدینقش هورمون های تیروئید دبیماری های مغز و اعصاب و ابزار بقا از نخستین همانتاثیر کپسول نوروهرب بر تدانشمندان اولین سلول مصنسودمندی موجودات ابزی بر لایو دوم دکتر سید سلمان فابزارهای بقای موجود زندپیوند سر آیا ممکن استنقش زبان در سلطه و قدرت ابیش از نیمی از موارد انتقتاثیر گیاه خواری بر رشد ودر مانهای کمر دردهوش عاطفی بیشتر در زنانسرنوشتمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاختلال در شناسایی حروف و آیا هوش مصنوعی زندگی بشرنوآوری ای شگفت انگیز دانبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکدرمان تشنجوقت نهيب هاي غير علمي گذششگفتی های زنبور عسلمولتیپل اسکلروز در زنان ارتباط از بالا به پایین مآیا جهش های ژنتیکی، ویروچگونه جمعیت های بزرگ شکل برخی اختلالات عصبی مثانهتاریخ همه چیز را ثبت کردهدستورالعمل مرکز کنترل بیواکسنی با تاثیر دوگانه اظهور امواج مغزی در مغز مصمبانی ذهنی سیاه و سفیداز نظر علم اعصاب یا نرووسافزایش قدرت ادراکات و حسچرا بیماری های تخریبی مغبسیاری از بیماری های جدیتغییرات آب و هوایی که به روزه داری و بیمار ی ام اس یادگیری مهارت های جدید دعضلانی که طی سخن گفتن چقدمرز مرگ و زندگی کجاستاز تکینگی تا مغز از مغز تانسان جدید از چه زمانی پاهفت چیز که عملکرد مغز تو تلاشی برای درمان قطع نخاحقیقت راستین انسان علم براه های جدید برای قضاوت رکوچک شدن مغز از نئاندرتامغز ناتوان از توجیه پیدااز تکینگی تا مغز از مغز تایندرالهوش مصنوعی از عروسک تا کتوازن مهمتر از فعالیت زیخواب سالم عامل سلامتیزبان و کلمه حتی برای کسانکرونا چه بر سر مغز می آورمغز بزرگ چالش است یا منفعاستیفن هاوکینگ در تفسیر ابزار بقا از نخستین هماندندان ها را مسواک بزنید تسفرنامه سفر به بم و جنوب فرایند پیچیده ی خونرسانیابزار بقا از نخستین همانگامی در درمان بیماریهای نقش هورمون زنانه استروژنبیماری گیلن باره و بیمارابزار بقا از نخستین همانتاثیر کپسول نوروهرب بر سدانشمندان تغییر میدان مغهوش مصنوعی از عروسک بازی سیلی محکم محیط زیست بر انلبخند بزن شاید صبح فردا زابزارهای پیشرفته ارتباط پیوند سر، یکی از راه حلهانقش زبان در سلطه و قدرت ابیشتر کمردردها نیازی به تاثیر گیاهخواری بر رشد و در محل کار ارزش خودت را بهوش عاطفی در زنان بیشتر اسریعترین کامپیوتر موجودمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاختلال در شناسایی حروف و آیا هوش ارثی دریافتی از پنوار مغزی روشی مهم در تشخبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکدرمان جدید میگرن با انتی وقتی فهمیدی خطا کردی برگشاهکار قرنمواد کوانتومی جدید، ممکنارتباط بین هوش طبیعی و هوآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجچگونه جمعیت های بزرگ شکل برخی بیماری ها که در آن بتازه های اسکیزوفرنی(جنوذهن ما از در هم شکستن منبواسطه ها د رمسیر ایجاد مغعلم به ما کمک میکند تا مومجموعه های پر سلولی بدن ماز نظر علم اعصاب اراده آزافزایش مرگ و میر سندرم کوچرا حیوانات سخن نمی گوینبسیاری از بیماری های جدیتغییرات تکاملی سر انسان روزه داری سلول های بنیادیادآوری خواب و رویامقالاتمرز بین انسان و حیوان کجااز تکینگی تا مغز از مغز تانسان عامل توقف رشد مغزهفت سین یادگاری از میراث تلاشی تازه برای گشودن معحمله ویروس کرونا به مغزراه های جدید برای قضاوت رکووید نوزده و خطر بیماریمغز و سیر تکامل ان دلیلی از تکینگی تا مغز از مغز تایا کوچک شدن مغزانسان الهوش مصنوعی از عروسک بازی توسعه هوش مصنوعی قادر اسخواب سالم عامل سلامتی و یزبان و بیان نتیجه ساختماکریستال زمان(قسمت اولمغز بزرگ چالشهای پیش رواستخوان های کشف شده، ممکابزار بقا از نخستین همانتأثیر نگاه انسان بر رفتادو ویژگی انتزاع و قدرت تجسفرنامه سفر به بم و جنوب فرایند تکامل و دشواری هاابزار بقا از نخستین همانگامی در درمان بیماریهای نقش ژنتیک در درمان اختلابیماری ای شبیه آلزایمر و تاثیر کپسول نوروهرب بر سدانشمندان روش هاي جدیدی هوش مصنوعی از عروسک بازی سیاهچاله و تکینگی ابتدایلرزش ناشی از اسیب به عصبابزارهای بقا از نخستین هپیام های ناشناخته بر مغز نقش سجده بر عملکرد مغزبا هوش مصنوعی خودکار روبتاثیر انتخاب از طرف محیط در چه مرحله ای از خواب ، رهوش عاطفی در زنان بیشتر اسرگیجه از شایعترین اختلاسربازان ما محققا غلبه می منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاختلالات مخچهآیا هوش سریعی که بدون احسنورون هاي مصنوعی می توانبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکدرمان جدید کنترل مولتیپلویتنام نوعی کرونا ویروس شبیه سازی میلیون ها جهان موجود بی مغزی که می تواندارتباط شگفت مغز انسان و فآیا خداباوری محصول تکاملچگونه حافظه را قویتر کنیبرخی بیماری های خاص که بدتازه های بیماری پارکینسوذهن چند جانبه نیازمند نگوبینار اساتید نورولوژی دعلایم کمبود ویتامین E را محل درک احساسات روحانیاز نظر علم اعصاب اراده آزافسردگی و اضطراب در بیماچرا حجم مغز گونه انسان دربعد از کروناثبت امواج الکتریکی در عصروش مقابله مغز با محدودیژن هوش و ساختارهای حیاتی تاثیر ویتامین دی بر بیمامزایای شکلات تلخ برای سلاز تکینگی تا مغز از مغز تانعطاف پذیری مکانیسمی علهم نوع خواری در میان پیشیتلاشی جدید در درمان ام اسحوادث روزگار از جمله ویرراه پیروزی در زندگی چیستکودک ایرانی که هوش او از مغز آیندگان چگونه است ؟از تکینگی تا مغز از مغز تایا این جمله درست است کسیهوش مصنوعی از عروسک بازی توسعه برخی شغل ها با هوش خواب عامل دسته بندی و حفطکریستال زمان(قسمت دوم)مغز بزرگ و فعال یا مغز کواستروژن مانند سپر زنان دابزار بقا از نخستین همانتئوری تکامل امروز در درمدو برابر شدن خطر مرگ و میسفرنامه سفر به بم و جنوب فرایند حذف برخی اجزای مغابزار بقا از نخستین همانگاهی لازم است برای فهم و نقش گرمایش آب و هوا در همبیماری ای شبیه ام اس مولتتاثیر کتامین در درمان پادانشمندان روشی برای تبدیهوش مصنوعی از عروسک بازی سیاره ابلهانلزوم سازگاری قانون مجازاابزارهای بقا ازنخستین همپیشینیان انسان از هفت مینقش غذاها و موجودات دريابار سنین ابزار هوشمندی اتاثیر احتمالی عصاره تغلیدر هم تنیدگی کوانتومی و پهوشیاری کوانتومیهوش، ژنتیکی است یا محیطیسردرد میگرن در کودکانمنبع هوشیاری کجاست؟(قسماختلالات حرکتی در انسانآیا هشیاری کوانتومی وجودنورون های ردیاب حافظهبحثی درباره احساسات متفاتاثیر درجه حرارت بر عملکدرمانهای بیماری پارکینسویتامین E برای فعالیت صحشبیه سازی سیستم های کوانموجودات مقهور ژنها هستندارتباط شگفت انگیز مغز انآیا دلفین ها می تواند از نگاه محدود و تک جانبه، مشبرخی توجهات در ببمار پارتبدیل تراکت صوتی مصنوعی رفتار اجتماعی انسان، حاصوراپامیل در بارداریعلایم کمبود ویتامین E را محل درک احساسات روحانی داز آغاز خلقت تا نگاه انساالکتروتاکسی(گرایش و حرکچرا خشونت و تعصببعد از کروناجمجمه انسان های اولیهروش های صرفه جویی در ایجاژن یا نقشه توسعه مغز و نقصفحه اصلیمسیر دشوار تکامل و ارتقااز تکینگی تا مغز از مغز تاولین هیبرید بین انسان وهمیشه اطمینان تو بر خدا بتمایل زیاد به خوردن بستنحافظه و اطلاعات در کجاست راست دستی و چپ دستیکودکان میتوانند ناقل بی مغز انسان ایا طبیعتا تمااز تکینگی تا مغز- از مغز ایا ابزار هوشمندی یا مغز هوش مصنوعی از عروسک بازی توصیه های سازمان بهداشت خودآگاهی و هوشیاريزبان و بیان، در سایه پیشرکریستال زمان(قسمت سوم)مغز حریص برای خون، کلید تاسرار بازسازی اندام هاابزار بقا از نخستین همانتئوری تکامل در پیشگیری و دو برابر شدن خطر مرگ و میسفری به آغاز کیهانفرد حساس از نظر عاطفی و بابزار بقای موجود زنده از گاهی مغز بزرگ چالش استنقش آتش در رسیدن انسان بهبیماری اضطراب عمومیتاثیر گیاه خواری بر رشد وداروهای مصرفی در ام اسهوش مصنوعی از عروسک بازی سیاره ابلهانلزوم سازگاری قانون مجازاابزارهای بقای از نخستین پیشرفت های جدید علوم اعصنقش غذاها و موجودات دريابارداری بدون رحمتاثیر ترکیبات استاتین (سدر هم تنیدگی کوانتومی و د