رژیم غذایی حاوی تخم مرغ و گوشت با کاهش آلزایمر همراه است

رژیم غذایی حاوی تخم مرغ و گوشت، با کاهش خطر زوال عقل همراه است.

نوروسافاری |اضافه کردن کولین اضافی از طریق تخم مرغ یا گوشت به رژیم غذایی روزانه شما می تواند به رفع اثرات زوال عقل کمک کند. در یک مطالعه بزرگ که اخیرا گزارش شده است دریافت بیشتر فسفاتیدیل کولین از طریق رژیم غذایی، با میزان پایین تر زوال عقل و بهبود عملکرد شناختی در سالمندان همراه بود.

در این مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه فنلاند شرقی صورت گرفته، برای اولین بار مشاهده کردند که رژیم غذایی حاوی فسفاتیدیل کولین با کاهش خطر زوال عقل همراه است. مصرف فسفاتیدیل کولین همچنین با افزایش عملکرد شناختی مرتبط بود.

منابع اصلی رژیم غذایی فسفاتیدیل کولین، تخم مرغ و گوشت بودند. این یافته ها در مجله آمریکایی تغذیه بالینی American Journal of Clinical Nutrition منتشر شد.

کولین یک ماده مغذی اساسی است که معمولاً در ترکیبات مختلف در مواد غذایی وجود دارد. کولین همچنین برای تشکیل استیل کولین که یک انتقال دهنده عصبی است نیز ضروری است. مطالعات اولیه، مصرف کولین را با پردازشهای شناختی مرتبط کرده است، و مصرف کولین به اندازه کافی، ممکن است در جلوگیری از افت شناختی و کاهش بیماری آلزایمر نقش داشته باشد. در حقیقت، امروزه کولین در یک نوشیدنی دارویی که محتوی چند ماده مغذی میباشد برای درمان آلزایمر در مراحل اولیه مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش نوروسافاری از دانشگاه فنلاند شرقی، مطالعه جدید نشان می دهد که خطر ابتلا به زوال عقل در مردان با بیشترین میزان مصرف فسفاتیدیل کولین در رژیم غذایی، در مقایسه با مردان با کمترین میزان مصرف، ۲۸ درصد کمتر است. مردانی که بیشترین میزان مصرف فسفاتیدیل کولین در رژیم غذایی را دارند، همچنین در تست های اندازه گیری حافظه و توانایی های زبانی خود برتر بودند.

راهی برای پیشگیری از آلزایمر؟

این یافته ها بسیار قابل توجه میباشد. با توجه به اینکه بیش از ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان از یک اختلال حافظه که منجر به زوال عقل شده است رنج می برند و انتظار می رود این تعداد با افزایش متوسط سن جمعیتی افزایش یابد.

بیماری آلزایمر شایعترین علت زوال عقل است که در حال حاضر هیچ درمانی برای آن وجود ندارد. بنابراین، یافته های جدید ممکن است نقشی حیاتی در پیشگیری از زوال عقل داشته باشد. پیشگیری موفقیت آمیز از زوال عقل شامل مجموعه ای از موارد بسیاری است و در این معادله، حتی عوامل کوچک فردی نیز می توانند احتمالاً با جلوگیری یا به تأخیر انداختن شروع بیماری، بطور کلی تأثیر مثبتی بر ریسک ابتلا داشته باشند.

ماجا یلیلاری دانشجوی دکتری در دانشگاه فنلاند شرقی خاطرنشان می کند:

با این وجود، این فقط یک مطالعه مشاهده شده است، و قبل از اینکه هرگونه نتیجه گیری نهایی حاصل شود، ما نیاز داریم تا تحقیقات بیشتری انجام دهیم.

داده های این مطالعه از مطالعه فاکتورهای خطر بیماری ایسکمی قلبی Kuopio ،KIHD گرفته شده است. در آغاز مطالعه در سالهای ۱۹۸۴-۱۹۸۹، محققان تقریباً ۲۵۰۰ مرد فنلاندی بین ۴۲ تا ۶۰ سال را به دلیل عادتهای غذایی و شیوه زندگی و به طور کلی سلامت، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این داده ها با سوابق بیمارستانی آنها، علت مرگ ثبت شده آنها و سوابق بازپرداخت هزینه دارو پس از گذشت مدت متوسط ​​پیگیری حدود ۲۲ سال همراه بود. علاوه بر این، چهار سال پس از شروع مطالعه، تقریباً ۵۰۰ مرد تست های اندازه گیری حافظه و پردازش شناختی خود را به پایان رساندند. در طول پیگیری، ۳۳۷ مرد دچار زوال عقل شدند.

منابع اصلی فسفاتیدیل کولین در رژیم غذایی جمعیت مورد مطالعه تخم مرغ (۳۹٪) و گوشت (۳۷٪) بودند. تصوری که در عموم افراد هم حاکم است.

این تجزیه و تحلیل بطور گسترده ای میتواند برای دیگر سبک های زندگی و عوامل مرتبط با تغذیه- که می توانند روابط مشاهده شده را توضیح دهند- مفید باشند. علاوه بر این، ژن APOE4، که زمینه ساز ابتلا به بیماری آلزایمر است و در جمعیت فنلاندی رایج است، در نظر گرفته شد ولی تأثیر قابل توجهی در یافته ها نشان نداده است. منابع اصلی فسفاتیدیل کولین در رژیم غذایی جمعیت مورد مطالعه تخم مرغ (۳۹٪) و گوشت (۳۷٪) بودند.

نقش استفاده از گوشت و دیگر محصولات حیوانی در توسعه و تکامل مغز قابل کتمان نیست ولی نقش گیاه خواری هم در سلامت قلبی عروقی قابل کتمان نیست. جهت بررسی توازن گوشت خواری و گیاه خواری، به سلسله مباحث مربوطه در کانال دکتر سید سلمان فاطمی مراجعه شود.

آیا آگاهی پس از مرگ از بیاصول سلامت کمرمیهمانهای ناخوانده عامل تری فلوپرازینهوش مصنوعی ساخته هوش طبیساخت شبکه عصبی با الفبایافراد آغاز حرکت خودشان ربیوگرافیمخچه ابزاري که وظیفه آن فحقیقت راستین انسان علم بویتامین E در چه مواد غذایشبیه سازی میلیون ها جهان اولین مورد پیوند سر در انبحثی درباره هوش و تفاوتهمغز آیندگان چگونه است ؟خودآگاهی و هوشیاريژن هوش و ساختارهای حیاتی عید نوروز مبارکاگر نعمت فراموشی نبود بسبرخی سيناپسها طی تکامل و مغزهای کوچک بی احساسدانشمندان روشی برای تبدیکی غایب شدی تا نیازمند دلابزارهای پیشرفته ارتباط تمدن بشری و مغز اخلاقینقش غذاها و موجودات دريادرمان ژنتیکی برای نوآوریگذر زمان کاملا وابسته به ارتقا و تکامل سنت آفرینش تکامل شناخت انسان با کشفچیزی خارج از مغزهای ما نیروزه داری و بیمار ی ام اس پرورش مغز مینیاتوری انسااز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر گیاه خواری بر رشد ونرمشهای مهم برای تقویت عراه پیروزی در زندگی چیستاز تکینگی تا مغز از مغز تفرد حساس از نظر عاطفی و بهوش مصنوعی می تواند بر احسفرنامه سفر به بم و جنوب سفرنامه سفر به بم و جنوب آیا امکان بازسازی اندامهاضطراب و ترسمیگرن سردردی ژنتیکی که بتری فلوپرازینهوش احساسیساخت شبکه عصبی مصنوعی با افزایش قدرت ادراکات و حسبیان ژن های اسکیزوفرنی دمدارک ژنتیکی چگونه انسانحافظه و اطلاعات در کجاست ویتامین دی گنجینه ای بزرشبیه سازی سیستم های کواناولین تصویر در تاریخ از سبحثی درباره هوش و تفاوتهمغز انسان ایا طبیعتا تماخودآگاهی و هوشیاريژن یا نقشه توسعه مغز و نقعامل کلیدی در کنترل کارآاگر تلاش انسان امروز برابررسي علل احتمالي تغيير مغزتان را در جوانی سیمکشداروهای مصرفی در ام اسکاهش التهاب ناشی از بیماابزارهای دفاعی و بقای موتمساح حد واسط میان مغز کونقش غذاها و موجودات دريادرمان جدید میگرن با انتی گربه شرودینگر و تاثیر مشارتوکين تراپی روشی جديد تئوری تکامل امروز در درمچگونه مغز پیش انسان یا همروش مقابله مغز با محدودیآلزایمراز آغاز خلقت تا نگاه انساتاثیر گیاه خواری بر رشد وچرا مغزهای ما ارتقا یافت رشته نوروایمونولوژی و نقاز تکینگی تا مغز از مغز تقانون مندی نقشه ژنتیکی متاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی گوگل به کمک تشسفرنامه سفر به بم و جنوب آیا انسان با مغز بزرگش اخاطلاعاتی عمومی در مورد ممیدان مغناطيسي زمین بشر تسلیم شدن از نورون شروع مهوش احساسیساختار شبکه های مغزی ثابافسردگی و اضطراب در بیمابیست تمرین ساده برای جلومروری بر تشنج و درمان هایحافظه و اطلاعات در کجاست واکنش های ناخودآگاه و تقشباهت زیاد بین سلول هاي عاولین سلول مصنوعیبحثی درباره هوش و تفاوتهمغز انسان برای ایجاد تمدخانواده پایدارژنها نقشه ایجاد ابزار هوعسل طبیعی موثر در کنترل بابزار هوش در حال ارتقا ازبررسی و اپروچ جدید بر بیمنقش قهوه در سلامتیداروهای ضد بیماری ام اس وکایروپاکتیک چیستاثر مضر مصرف طولانی مدت رتنفس هوازی و میتوکندرینقش غذاها و موجودات دريادرمانهای بیماری پارکینسگزیده ای از وبینار یا کنفارتباط میکروب روده و پارتئوری تکامل در پیشگیری و چگونه هموساپينس بر زمین روش های صرفه جویی در ایجاآیا ما تنها موجودات زنده از تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر گیاه خواری بر رشد وچرا حیوانات سخن نمی گوینرشد مغز علت تمایل انسان باز تکینگی تا مغز از مغز تقارچ بی مغز در خدمت موجودتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی گوگل به کمک تشسفرنامه سفر به بم و جنوب آیا احتمال دارد رویا از آاطلاعاتی عمومی در مورد ممکانیزمهای دفاعی در برابتشنج چیستهوش عاطفی بیشتر در زنانسخن پاک و ثابتالکتروتاکسی(گرایش و حرکبیشتر کمردردها نیازی به مرکز خنده در کجای مغز استحافظه و اطلاعات در کجاستواکسن سرطانشباهت زیاد بین سلول هاي عاوکرلیزوماب داروی جدید شبحثی درباره احساسات متفامغز انسان برای شادمانی طخطا در محاسبات چیزی کاملژنها ، مغز و ارادهعصب حقوق نورولووابزار بقای موجود زنده از بررسی سیستم تعادلی بدن انقش مهاجرت در توسعه نسل اداروی فامپیریدین یا نورلکاربرد روباتهای ريزنانواثرات مفید قهوهتنفس هوازی و میتوکندرینقشه مغزی هر فرد منحصر بهدرک فرد دیگر و رفتارهای اگزارش یک مورد جالب لخته وارتباط چاقی و کاهش قدرت بتا 20 سال آینده مغز شما به چگونه آن شکری که می خوریمروش هایی ساده برای کاهش اآیا مغز تا بزرگسالی توسعاز تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر گیاه خواری بر رشد وچرا حجم مغز گونه انسان درزمین زیر خلیج فارس تمدنی از تکینگی تا مغز از مغز تقدم زدن و حرکت دید را تغیتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی الفاگوهوش مصنوعی از عروسک تا کسفری به آغاز کیهانآیا احتمال دارد رویا از آبلندی در ذهن ما درک بلندیما انسانها چه اندازه نزدتغییر الگوی رشد مغزی با زهوش عاطفی در زنان بیشتر اسریعترین کامپیوتر موجودالتهاب شریان تمپورالبا هوش مصنوعی خودکار روبمرگ انتقال است یا نابود شحس چشایی و بویاییواسطه ها د رمسیر ایجاد مغشش مرحله تکامل چشمايندگان چگونه خواهند دیدبحثی درباره احساساتی غیرمغز انسان برای شادمانی طخطا در محاسبات چیزی کاملژنهای هوش ، کدامندعضلانی که طی سخن گفتن چقدابزار بقای موجود زنده از بررسی علل کمر درد در میاننقش هورمون های تیروئید دداروی تشنجی دربارداریکاربرد روباتهای ريز، در اثرات مضر ماری جواناتو دی ان ای خاص ميتوکندرينقص در تشخیص هیجانات عامدرک و احساسگشایش دروازه جدیدی از طرارتباط هوش ساختار مغز و ژتاثیر مشاهده بر واقعیت بچگونه انتظارات بر ادراک روش صحبت کردن در حال تکامآیا همه جنایت ها نتیجه بیاز تکنیکی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وچرا در مغز انسان، فرورفتزندگی هوشمند در خارج از زاز تکینگی تا مغز از مغز تقدرت انسان در نگاه به ابعتاثیر درجه حرارت بر عملکتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی از عروسک تا کسلولهای بنیادی مصنوعی درآیا برای تولید مثل همیشه به زودی شبکه مغزی به جای ما انسانها چه اندازه نزدتغییر زودتر اتصالات مغزیهوشیاری کوانتومیسرگیجه از شایعترین اختلاامیوتروفیک لترال اسکلروبارداری بدون رحممراحل ارتقای پله پله کیهحس و ادراک (قسمت اول )وراپامیل در بارداریششمین کنگره بین المللی سايا اراده آزاد توهم است یبخش دیگری در وجود انسان همغز انسان رو به کوچک تر شدفاع در برابر تغییر ساختکلرال هیدرات برای خوابانمقالاتابزار بقای موجود زنده از بزرگ شدن مغز محدود به دورنقش ژنتیک در درمان اختلاداروی جدید s3 در درمان ام کجای مغز مسئول پردازش تجاجزای پر سلولی بدن انسان تولید سلولهای جنسی از سلچند جهانیدرک احساسات و تفکرات دیگپمبرولیزوماب در بیماری چارتباط انسانی، محدود به تاثیر نگاه ناظر هوشیار بچگونه باغبانی باعث کاهش روشهای نو در درمان دیسک بآیا هوش ارثی دریافتی از پاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وچراروياها را به یاد نمی آزیباترین چیز در افزایش ساز تکینگی تا مغز از مغز تلوب فرونتال یا پیشانی مغتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش مصنوعی از عروسک تا کسلسله مباحث هوش مصنوعیآیا بزرگ شدن مغز فقط در دبوزون هیگز چیستما با کمک مغز خود مختاريمتغییر عمودی سر انسان از پهوش، ژنتیکی است یا محیطیسردرد و علتهای آنامگا سه عامل مهم سلامتبازگشت از آثار به سوی خدامزایای شکلات تلخ برای سلحس و ادراک (قسمت دوم )ورزش هوازی مرتب خیلی به قصرع و درمان های آنايا اراده آزاد توهم است یبرنامه و ساختار پیچیده ممغز انسان رو به کوچکتر شددقیق ترین تصاویر از مغز اکمردرد و علل آنتاثیر ویتامین دی بر بیماابزار بقای موجود زنده از بسیاری از بیماری های جدینقش انتخاب از طرف محیط، نداروی جدید ضد میگرنکشف مکانیسم عصبی خوانش پاجزایی ناشناخته در شکل گتوانایی مغز و دیگر اجزای چندین ماده غذایی که مانندرک تصویر و زبان های مخلتپنج اکتشاف شگفت آور در موارتباط شگفت مغز انسان و فتاثیر نگاه انسان بر رفتاچگونه جمعیت های بزرگ شکل روشهای شناسایی قدرت شنواآیا هوش سریعی که بدون احساز تکینگی تا مغز و از مغز تاثیر گیاه خواری بر رشد وچراروياها را به یاد نمی آزیرفون داروی ضد ام اساز تکینگی تا مغز از مغز تلبخند بزن شاید صبح فردا زتاثیر رو ح و روان بر جسمهوش مصنوعی از عروسک تا کسم زنبور ، کلیدی برای وارآیا تکامل و تغییرات ژنتیبیماری گیلن باره و بیمارما تحت کنترل ژنها هستیم یثبت امواج الکتریکی در عصهیچگاه از فشار و شکست نترسردرد تنشنامروز دانش ژنتیک هیچ ابهبازسازي مغز و نخاع چالشی مسیر دشوار تکامل و ارتقاحس و ادراک قسمت چهارمورزش هوازی ، بهترین تمریضررهای مصرف شکر و قند بر ای آنکه نامش درمان و یادشبرین نت به جای اینترنتمغز ایندگان چگونه استدلایلی که نشان میدهد ما بکمردرد با پوشیدن کفش مناصفحه اصلیابزار بقای موجود زنده از تفاوت مغز انسان و میمون هنقش اتصالات بین سلولهای داروی ضد تشنج با قابليت تکشف مکانیسمی پیچیده در باحساس گذر سریعتر زمانتوازن مهمتر از فعالیت زیچه زیاد است بر من که در ایدرک عمیق در حیواناتپوست ساعتی مستقل از مغز دارتباط شگفت انگیز مغز انتاثیر نگاه انسان بر رفتاچگونه جمعیت های بزرگ شکل روشی برای بهبود هوش عاطفآیا هشیاری کوانتومی وجوداز تکینگی تا مغز از مغز تفلج بل، فلجی ترسناک که آنتاثیر انتخاب از طرف محیط نزاع بین جهل و علم رو به پزبان چهار حرفی حیات زمیناز تکینگی تا مغز- از مغز لرزش ناشی از اسیب به عصباز تکینگی تا مغز- از مغز لزوم سازگاری قانون مجازاتاثیر رژیم گیاه خواری بر هوش مصنوعی از عروسک تا کسودمندی موجودات ابزی بر آیا خداباوری محصول تکاملبیماری ای شبیه آلزایمر و ماه رجبجمجمه انسان های اولیههاوکينگ پیش از مرگش رسالسردرد سکه ایانفجار و توقف تکاملی نشابحتی علمی درباره تمایل بمشکلات نخاعیحس و ادراک قسمت پنجمورزش و میگرنضررهای شکر بر سلامت مغزایندرالبرای پیش بینی آینده مغز دمغز ابزار برتر بقادندان ها را مسواک بزنید تکنفرانس تشنج هتل کوثر اصسوالات پزشکیابزار بقای موجود زنده از تفاوتهای جنسیتی راهی برانقش حفاظتی مولکول جدید دداروی ضد تشنج با قابليت تکشف ارتباط جدیدی از ارتباخلاق و علوم اعصابتوسعه برخی شغل ها با هوش چهار میلیارد سال تکامل بدرگیری قلب در بیماری ویرپیموزایدارتباط شگفت انگیز مغز انتاثیر ویتامین دی بر بیماچگونه حافظه را قویتر کنیروشی جدید در درمان قطع نخاز تکینگی تا مغز از مغز تفلج خوابتاثیر ترکیبات استاتین (سنزاع بین علم و نادانی رو زبان و بیان، در سایه پیشراز تکینگی تا مغز- از مغزتلزوم سازگاری قانون مجازاتاثیر رژیم گیاه خواری بر هوش مصنوعی از عروسک تا کمسیاهچاله و تکینگی ابتدایآیا دلفین ها می تواند از بیماری ای شبیه ام اس مولتماپروتیلینجنسیت و تفاوت های بیناییهاوکينگ پیش از مرگش رسالسرعت فکر کردن چگونه استانگشت نگاری مغز نشان میدبحث درباره پیدایش و منشامشاهده آینده از روی مشاهحس و ادراک قسمت سومورزش بهترین درمان بیش فعطی یکصد هزار سال اخیر هرچایا کوچک شدن مغزانسان البرخی نکات از گاید لاین پرمغز از بسیاری حقایق می گردو ویژگی انتزاع و قدرت تجکنگره بین المللی سردرد دپیامهای کاربرانابزار بقای موجود زنده از تقلید مرحله ای نسبتا پیشنقش حیاتی تلومر دی ان آ دداستانها و مفاهیمی اشتباکشف جمجمه ای درکوه ایرهواختلال در شناسایی حروف و توصیه های غیر دارویی در سچهار ساعت پس از کشتار خوکدرگیری اعصاب به علت میتوپیچیدگی های مغزی در درک زارتباط غیرکلامی بین انساتاثیر ژنها بر اختلالات خنگاهی بر قدرت بینایی دراروشی جدید در درمان سکته ماز تکینگی تا مغز از مغز تفلج خواب چیستتاثیر دپاکین بر بیماری منزاع بین علم و جهل رو به پزبان و تکلم برخی بیماریهاز تکینگی تا مغز، از مغز ممانتین یا آلزیکسا یا ابتاثیر رژیم گیاه خواری بر هوش مصنوعی از عروسک تا کمسیاره ابلهانآیا دست مصنوعی به زودی قابیماری بیش فعالیمبانی ذهنی سیاه و سفیدجنسیت و تفاوت های بیناییهدف از تکامل مغزشلیک فراموشیاندوهگین نباش اگر درب یا بحثی در مورد نقش ویتامينمعنی روزهحساسیت روانی متفاوتورزش در کمر دردظهور امواج مغزی در مغز مصایا ابزار هوشمندی یا مغز برخی اثرات مضر ویتامین دمغز برای فراموشی بیشتر کديدن با چشم بسته در خواب کنگره بین المللی سردرد دسایتهای دیگرابزار بقای موجود زنده از تلقین اطلاعات و حافظهنقش داروهاي مختلف معروف در مانهای کمر دردگنجینه ای به نام ویتامین اختلالات مخچهتوصیه هایی در مصرف ماهینوار مغزی روشی مهم در تشخرقیبی قدرتمند در برابر مپیوند مغز و سر و چالشهای ارتروز یا خوردگی و التهاتاثیر کپسول نوروهرب بر ننگاهی بر توانایی اجزاي بريتوکسيمب در درمان ام اساز تکینگی تا مغز از مغز تفیلمی بسیار جالب از تغییتاثیر داروهای ضد التهاب نظام مثبت زندگیزبان و شناخت حقیقت قسمت چازدواج های بین گونه ای، رمنابع انرژي پاک سرچشمه حتاثیر رژیم گیاهخواری بر هوش مصنوعی در کامپیوترهاسیاره ابلهانآیا رژیم غذایی گیاهی سلابیماری تی تی پیمجموعه های پر سلولی بدن مجهش های ژنتیکی مفید در ساهزینه ای که برای اندیشیدشنا در ابهای گرم جنوب نیانسان قدیم در شبه جزیره عبحثی جالب درباره محدودیتمغز فکر میکند مرگ برای دیخلاصه ای از مطالب همایش موزوز گوشعلم به ما کمک میکند تا موایا بیماری ام اس (مولتیپبرخی اختلالات عصبی مثانهمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟دی متیل فومارات(زادیوا)(کندر در بیماریهای التهابابزار بقای موجود زنده از تلاش هایی در بیماران قطع نقش روزه داری در سالم و جدر چه مرحله ای از خواب ، رگیاه خواری و گوشت خوار کداختلالات حرکتی در انسانتوضیحی ساده در مورد هوش منورون هاي مصنوعی می توانرموزی از نخستین تمدن بشرپیوند سر، یکی از راه حلهاارزش حقیقی زبان قسمت اولتاثیر کپسول نوروهرب بر تناتوانی از درمان برخی ویریواستیگمیناز تکینگی تا مغز از مغز تفیزیکدانان ماشینی برای تتاثیر داروی ضد تشنج سدیم نظریه تکامل در درمان بیمزبان و شناخت حقیقت قسمت ااستفاده از هوش مصنوعی در مولتیپل اسکلروز در زنان تاثیر عصاره تغلیظ شده گیهوش مصنوعی در خدمت خلق وحسیر آفرینش از روح تا مغز آیا راهی برای رفع کم آبی بیماری ضعف عضلات نزدیک بمحل درک احساسات روحانیجهش های ژنتیکی غیر تصادفهستي مادي ای که ما کوچکترشناخت و معرفت، و نقش آن دانسان جدید از چه زمانی پابحثی در مورد نقش کلسیم و مغز ما کوچکتر از نیم نقطهخواندن ، یکی از شستشو دهنیک پیشنهاد خوب برای آسان علایم کمبود ویتامین E را ایا بدون زبان میتوانیم تبرخی بیماری ها که در آن بمغز بزرگ چالش است یا منفعدژا وو یا اشنا پنداریکوچک شدن مغز از نئاندرتاابزار بقای موجود زنده از تلاشی برای درمان قطع نخانقش رژیم غذایی در رشد و ادر هم تنیدگی کوانتومی و پگالکانزوماب، دارویی جدیاختلالات صحبت کردن در انتکامل چشمنورون های ردیاب حافظهرمز و رازهای ارتباط غیر کپیشینیان انسان از هفت میارزش حقیقی زبان قسمت دومتاثیر کپسول نوروهرب بر سناتوانی در شناسایی چهره رژیم های غذایی و نقش مهم از تکینگی تا مغز از مغز تفرگشت و تکامل تصادفی محض تاثیر درجه حرارت بر عملکهفت چیز که عملکرد مغز تو زبان و شناخت حقیقت قسمت داستیفن هاوکینگ در مورد همواد کوانتومی جدید، ممکنتاریخ همه چیز را ثبت کردههوش مصنوعی در خدمت خلق وحسیستم تعادلی بدنآیاما مقهور قوانین فیزیکبیماریهای تحلیل عضلانی امحل درک احساسات روحانی دجهشهای مفید و ذکاوتی که دهستی ما پس از شروعی چگال شناسایی سلول های ایمنی اانسان عامل توقف رشد مغزبحثی در مورد عملکرد لوب فمغز مادران و کودکان در زمخواب سالم عامل سلامتییکی از علل محدودیت مغز امعلایم کمبود ویتامین E را ایا تکامل هدفمند استبرخی بیماری های خاص که بدمغز بزرگ چالشهای پیش رودژاوو یا آشناپنداریکودک ایرانی که هوش او از ابزار بقای موجود زنده از تلاشی جدید در درمان ام اسنقش زبان در سلطه و قدرت ادرمان های بیماری آلزایمرگامی در درمان بیماریهای ادامه بحث تکامل چشمتکامل ابزار هوش ، راه پر نوروپلاستیسیتی چیسترویای شفافپیشرفتی مستقل از ابزار هارزش حقیقی زبان قسمت سومتاثیر کپسول نوروهرب بر سنخاع ما تا پایین ستون فقررژیم غذایی حاوی تخم مرغ واز تکینگی تا مغز از مغز تفراموش کارها باهوش تر هستاثیر درجه حرارت بر عملکهفت سین یادگاری از میراث زبان و شناخت حقیقت قسمت ساستیفن هاوکینگ در تفسیر موجود بی مغزی که می تواندتبدیل تراکت صوتی مصنوعی هوش مصنوعی درمانگر کامپیسیستم دفاعی بدن علیه مغز آزمون ذهنی گربه شرودینگربیهوش کردن در جراحی و بیممحدودیت های حافظه و حافظجهشهای مفید و ذکاوتی که دو هر کس تقوای خدا پیشه کنشواهدی از دنیسوان(شبه نئانعطاف پذیری مکانیسمی علبحثی درباره هوش و تفاوتهمغز چون ابزار هوش است دلیخواب سالم عامل سلامتی و ییادگیری مهارت های جدید دعلت خواب آلودگی بعد از خوایرادهای موجود در خلقت ببرخی توجهات در ببمار پارمغز حریص برای خون، کلید تدانشمندان ژنی از مغز انسکودکان خود را مشابه خود تابزار بقای موجود زنده از تمایل زیاد به خوردن بستننقش زبان در سلطه و قدرت ادرمان های جدید میگرنگاهی لازم است برای فهم و ادغام میان گونه های مختلتکامل زباننوشیدن چای برای مغز مفید روبات های ریز در درمان بیپاسخ گیاهان در زمان خورداز نظر علم اعصاب یا نرووستاثیر گیاه خواری بر رشد ونخستین تصویر از سیاهچالهراه های جدید برای قضاوت راز تکینگی تا مغز از مغز تفراموشی همیشه هم بد نیستتاثیر درجه حرارت بر عملکهمیشه عسل با موم بخوریمزبان، وسیله شناسایی محیطآیا واکنش های یاد گرفته واستخوان های کشف شده، ممکموجودات مقهور ژنها هستندتبدیل سلولهای محافط به سهوش مصنوعی درخدمت خلق وحسکته مغزیإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَبیوگرافیمخچه ، فراتر از حفظ تعادلجاذبه و نقش آن در شکلگیریویتامین E برای فعالیت صحشاهکار قرناولین هیبرید بین انسان وبحثی درباره هوش و تفاوتهمغز چگونه صداها را فیلتر خواب عامل دسته بندی و حفطیادآوری خواب و رویاعوارض ازدواج و بچه دار شداگر نعمت فراموشی نبود بسبرخی سلولهای عصبی در تلامغز زنان جوانتر از مغز مردانشمندان روش هاي جدیدی کوری گذرای ناشی از موبایابزارهای بقای موجود زندتمدن قدیمی ای در جنوب ایرنقش سجده بر عملکرد مغزدرمان های رایج ام اسگاهی مغز بزرگ چالش استادغام دو حیطه علوم مغز و تکامل ساختار رگهای مغزی نوعی سکته مغزی ، وحشتناک روح رهاییپختگی پس از چهل سالگي به از نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر گیاه خواری بر رشد ونرمش های مفید در سرگیجهراه های جدید برای قضاوت راز تکینگی تا مغز از مغز تفرایند حذف برخی اجزای مغتاثیر درجه حرارت بر عملکهوموارکتوس ها ممکن است دسفر نامه سفر به بم و جنوب