رفتار اجتماعی انسان، حاصل مغز است یا نیازی تکاملی است

رفتار اجتماعی انسان، حاصل مغز است یا نیازی تکاملی است که حتی در نبود مغز پیچیده از طریق فرآیندهای تکاملی انجام میشود؟
و آیا فرآیندهای تکاملی سودمند فقط در روابط اجتماعی و ازدحام و شلوغی، خلاصه میشود؟
کشف نخستین دلیل بر رفتار اجتماعی در پستانداران
از چه زمانی پستانداران، موجوداتی اجتماعی بوده اند؟
حداقل از زمان دایناسورها!
زیرا پژوهش های جدیدی دلایل رفتار اجتماعی را به ده میلیون سال قبل، برمیگرداند! ولی یافته های دانشمندان فسیل شناس، اقامت برخی جوندگان کوچک و کرمی به نان فلیکومیس پرامووس را با هم در مجموعه ها از 75.5 میلیون سال قبل نشان میدهد.
نمیخواهیم در مورد تربیت کودکان توسط حیوانات بالغ سخن بگوییم بلکه محل اکتشاف در کوهایگ در غرب مونتانا آن چیزی را کشف کرد که ممکن است نخستین فعالیت اجتماعی در تاریخ باشد. زیرا حیوانات بالغ و کم سن تر با هم پنهان شده اند و با هم زیسته اند.
دانشمند باستان شناس لوکی وایفر از دانشگاه واشنگتن می‌گوید: اعتقاد دارم نگاه بر عمق ریشه های واکنش های اجتماعی در پستانداران، امری بسیار مهم است. اگر روشن شود رفتار اجتماعی در درخت تکاملی پستانداران در جایگاهی بسیار دور قرار دارد، این برعکس اعتقاد قبلی ماست که تصور میکردیم فقط در ما و نزدیکان تکاملی ما جریان دارد چون تصور می‌کردیم ما موجودات اجتماعی هستیم.
یافته ها از قدیمی ترین مجموعه های پستانداران منقرض شده از 35 میلیون سال قبل در عصر سنگی متاخر، رفتاری اجتماعی مشابه رفتار سنجاب ها در زمان ما را کشف کرده است. قبلا این تصور بود که تکامل این نوع از رفتار اجتماعی در موجودات دارای جفت که انسان از جمله آنهاست بعد از انقراض دایناسورها در 66 میلیون سال قبل بوده است ولی بر خلاف آن، جنس صخره هایی که در آن، این فسیل ها به دست آمده است به مشارکت این موجودات قدیمی در صفات اجتماعی بسیاری با حیوانات دارای فسیل های معاصر اشاره دارد.
پژوهشگران اثری از آسیب استخوان ناشی از گاز گرفتگی بر این فسیل ها ندیدند که نشان دهد اینها به خاطر درندگان در کنار هم قرار گرفته اند و باقیماندن سالم و کامل آن، دلیل بر عدم حرکت دادن آن با جریان نهر یا سیل است.
باستان شناس ویلسون مانتیلا میگوید: این یافته ها همه چیز را دگرگون کرد زیرا معمولا زیست شناسان پژوهشگر بر پستانداران بر دندان های منفرد یا فک جدا شده که در آب افتاده است تمرکز میکرده اند ولی این بار ما در برابر جمجمه ها و بدن های بزرگ و کامل و نزدیک به هم هستیم که در یک جا یعنی محل زندگی آن موجودات حفظ شده اند.
از این رو می‌توانیم حقیقتا روش برخورد آن پستانداران را با دایناسورها و حیوانات آن دوره ها بفهمیم.
کیسه داران مانند کانگرو و نیمی از پستانداران دارای جفت به همان روش به صورت اجتماعی رفتار میکنند.
انسان ها بیشتر وقت خود را به صورت اجتماعی می‌گذرانند و این علاوه بر تولید مثل و تربیت فرزندان است و این رفتار اجتماعی به آنها از نظر تکاملی کمک کرده‌است از درندگان فرار کنند و گرما را حفظ کنند و با هم به کنار منابع آب بروند. اکنون گروه پژوهش به خوبی میفهمند این رفتارهای اجتماعی در زمانی خیلی زود در گذشته در مقایسه با آنچه تصور می‌کردیم میباشد و به ما نزاع دائمی جهان را در برابر بندها و قیدهای مفروض، در قالب دیدارهای اجتماعی یادآوری میکند زیرا ما موجوداتی عمیقا اجتماعی هستیم.
ویفر اضافه میکند: خنده دار اینکه پایان این مقاله علمی در سایه لزوم ماندن در منزل به خاطر کرونا بود. و وقتی همه می‌کوشیم هر چه میتوانیم دور ماندن اجتماعی را حفظ کنیم، در مورد رفتارهای دوجانبه و اجتماعی پستانداران می‌نوشتم در زمانی عقب تر از زمانی که دایناسورها زمین را اشغال می‌کردند!! این موضوع خنده دار، جای تامل دارد. در روزهایی که به خاطر ویروس کرونا دوری اجتماعی توصیه میشه، این دانشمندان دورترین رابطه های ریشه ای اجتماعی را در پیشینیان پستانداران کشف میکنند. و بعید نیست در قرن های آینده دانشمندان دیگر، در یافته های فسیل شناسی خود، ارتباط اجتماعی عمیق را به تنهایی عامل بقا نبینند بلکه دوری اجتماعی و فاصله گذاری اجتماعی را هم در شرایط متفاوتی مانند همه گیری ها عامل بقای انسان بدانند.
کشف فرآیندهای تکاملی در قالب رفتارهای اجتماعی برای فرار از دست دشمنان و حفظ گرما، شاید در دوره هایی برای موجودات زنده، سودمند بوده باشد ولی امروز با عمیق شدن نگاه انسان تا ریزترین اجزای حیات، و قدرت تفکر و تامل، گاهی برای حفظ تکامل و بقا- که محدود به تکامل مادی صرف نیست بلکه عرصه شناخت و اندیشه را هم در بر میگیرد- لازم است فاصله گذاری اجتماعی و مصون داشتن اندیشه و فکر از دستبرد، در اولویت، قرار بگیرد.
و آیندگان، تاثیر مثبت این فاصله گذاری ها را در حفظ و بقای نسلها، مشابه تاثیر مثبت رابطه اجتماعی عمیق در گذشته، مشاهده خواهند کرد.

تاثیر رژیم گیاه خواری بر واکسن های شرکت فایزر آمرماجرای جهل مقدسدید تو همیشه محدود به مقدآیا مغز تا بزرگسالی توسعزمین زیر خلیج فارس تمدنی ابزار بقا از نخستین همانصفحه اصلیاستفاده از مغز، وزن را کمتلاش هایی در بیماران قطع چرا مغزهای ما ارتقا یافت فلج خوابتشنج و حرکات شبه تشنجی قاورزش هوازی ، بهترین تمریمروری بر تشنج و درمان هایداروهای تغییر دهنده ی سیآیا احتمال دارد رویا از آزبان و بیان، در سایه پیشرابزار بقای موجود زنده از اطلاعات حسی ما از جهان، چتو جهانی هستی که خودش را نظریه ی تکامل در درمان بیقلب و عقلجنسیت و تفاوت های بیناییژنها نقشه ایجاد ابزار هومستند جهان متصلدر هم تنیدگی کوانتومی و پآب زندگی است قسمت چهارمسفرنامه سفر به بم و جنوب اجزایی ناشناخته در شکل گبیماری های مغز و اعصاب و توصیه های غیر دارویی در سهوموارکتوس ها ممکن است دلیس دگرامفتامین یا ویاسجدایی خطای حسی استکووید نوزده و خطر بیماری مغز چگونه صداها را فیلتر درمان جدید میگرن با انتی افسردگی و اضطراب در بیماسوپاپ ها یا ترانزیستورهااداراوون تنها داروی تاییبیان ژن های اسکیزوفرنی دتکامل زبان انسان از پیشیهوش مصنوعی از عروسک بازی منابع انرژی از نفت و گاز حافظه و اطلاعات در کجاست کاربرد روباتهای ريز، در مغز بزرگ چقدر مفید هست ؟درگیری اعصاب به علت میتوانسان قدیم در شبه جزیره عساخت شبکه عصبی با الفبای ارتباط شگفت انگیز مغز انبحثي درباره هوش و تفاوتهتاثیر کلام در آیات کلام بهوش مصنوعی در خدمت خلق وحمنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت هجدهمرموزی از نخستین تمدن بشرگویید نوزده و ایمنی ساکتنقش نگاه از پایین یا نگاهای آنکه نامش درمان و یادششنا در ابهای گرم جنوب نیابرنامه و ساختار پیچیده متاثیر گیاه خواری بر رشد وهاوکينگ پیش از مرگش رسالمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک- قسمت بیست و پگشایش دروازه جدیدی از طرروزه داری سلول های بنیادنقش داروهاي مختلف معروف اگر میدانی مصیبت بزرگتر شرکت نورالینک ویدیویی ازاز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی توجهات در ببمار پارنیاز به آموزش مجازی دیجیتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین E برای فعالیت صحموجود بی مغزی که می تواندخطا در محاسبات چیزی کاملپاسخ گیاهان در زمان خوردرژیم های غذایی و نقش مهم نقطه بی بازگشتابزار بقا از نخستین همانعماد الدین نسیمی قربانی از تکینگی تا مغز از مغز تبعد از کرونانگاه انسان محدود به ادرابعد از کرونانگاه از درون مجموعه با نگتاثیر رژیم گیاه خواری بر واکسن کووید 19 چیزهایی که ماده ی تاریکدژا وو یا اشنا پنداریآیا همه جنایت ها نتیجه بیزمان واقعیت است یا توهمابزار بقا از نخستین همانسوالات پزشکیاستفاده از هوش مصنوعی در تلاشی برای درمان قطع نخاچرا ویروس کرونای دلتا وافلج خواب چیستتشنج عدم توازن بین نورون ورزش و میگرنمرکز هوشیاری، روح یا بدن داروهای ضد بیماری ام اس وآیا برای تولید مثل همیشه زبان و تکلم برخی بیماریهابزار بقای موجود زنده از اطلاعاتی عمومی در مورد متو دی ان ای خاص ميتوکندرينظریه ی تکامل در درمان بیقیچی ژنتیکیجهل مقدسژنها ، مغز و ارادهمشکلات نخاعیدر هم تنیدگی کوانتومی و دآب زندگی است قسمت اولسفری به آغاز کیهاناحیای بینایی نسبی یک بیمبیماری گیلن باره و بیمارتوصیه هایی در مصرف ماهیهوش مصنوعی می تواند بر احلا اکراه فی الدینجریان انرژی در سیستم های کودک ایرانی که هوش او از مغز ناتوان از توجیه پیدادرمان جدید کنترل مولتیپلالکتروتاکسی(گرایش و حرکسودمندی موجودات ابزی بر ادراک ما درک ارتعاشی است بیست تمرین ساده برای جلوتکامل ساختار رگهای مغزی هوش مصنوعی از عروسک بازی منابع انرژی از نفت و گاز حافظه و اطلاعات در کجاست کتاب زیست شناسی باورمغز بزرگ چالش است یا منفعدرختان اشعار زمینانسان ها می توانند میدان ساختار شبکه های مغزی ثابارتباط غیرکلامی بین انسابحثی جالب درباره محدودیتتاثیر کپسول نوروهرب بر نهوش مصنوعی در خدمت خلق وحمنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت هشتمرمز و رازهای ارتباط غیر کگوشه بیماری اتوزومال رسسنقش نظام غذایی در تکامل مایمپلانت مغزی کمک میکند شناخت و معرفت، و نقش آن دبرنامه ی مسلط ژنها در اختتاثیر گیاه خواری بر رشد وهاوکينگ پیش از مرگش رسالمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمحساسیت روانی متفاوتپمبرولیزوماب در بیماری چروش مقابله مغز با محدودینقش ذهن و شناخت در حوادث اگر نیروی مغناطیس نباشد شش مرحله تکامل چشماز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی توصیه ها برای واکسیچیزی خارج از مغزهای ما نیتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین E در چه مواد غذایموجودات مقهور ژنها هستندخطا در محاسبات چیزی کاملپختگی پس از چهل سالگي به رژیم ضد التهابیچند نرمش مفید برای کمردرابزار بقا از نخستین همانعوامل موثر در پیدایش زبااز تکینگی تا مغز از مغز تبعد از کرونا دلخوشی بیهونگاه حقیقی نگاه به درون اتاثیر رژیم گیاه خواری بر واکسن کرونا و گشودن پنجرماده ی خالیدژاوو یا آشناپنداریآیا هوش مصنوعی می تواند نزمان شگفت انگیزابزار بقا از نخستین همانپیامهای کاربراناستفاده از سلول های بنیاتلاشی تازه برای گشودن معچرا پس از بیدار شدن از خوفلج دوطرفه عصب 6 چشمتشخیص ژنتیکی آتروفی های ورزش بهترین درمان بیش فعمرکز حافظه کجاستداروی فامپیریدین یا نورلآیا بزرگ شدن مغز فقط در دزبان و شناخت حقیقت قسمت چابزارهای پیشرفته ارتباط اطلاعاتی عمومی در مورد متولید مثل اولین ربات های نظریه ی ریسمانقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصجهان یکپارچهژنهای مشترک بین انسان و ومشکلات بین دو همسر و برخیدر کمتر از چند ماه سوش جدآب زندگی است قسمت دومسقوط درون جاذبه ای خاص، چاحیای بینایی نسبی یک بیمبیماری ای شبیه آلزایمر و توضیحی ساده در مورد هوش مهوش مصنوعی و کشف زبان هایلایو دوم دکتر سید سلمان فجریان انرژی در سیستم های کودکان میتوانند ناقل بی مغز و سیر تکامل ان دلیلی درمانهای بیماری پارکینسالگوبرداری از طبیعتسیلی محکم محیط زیست بر انادغام میان گونه های مختلبیش از نیمی از موارد انتقتکامل شناخت انسان با کشفهوش مصنوعی از عروسک بازی منابع انرژی از نفت و گاز حافظه و اطلاعات در کجاستکتاب، سفری به تاریخمغز بزرگ چالشهای پیش رودرد باسن و پا به دلیل کاهانسان جدید از چه زمانی پاسازگاری با محیط بین اجزاارتروز یا خوردگی و التهابحثی در مورد نقش ویتامين تاثیر کپسول نوروهرب بر تهوش مصنوعی درمانگر کامپیمنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت پنجمرمز بقای جهش ژنتیکیگوشت خواری یا گیاه خوارینقش نظریه تکامل در شناساایمپلانت نخاعی میتواند دشناسایی تاریخچه ی تکاملیاز آغاز خلقت تا نگاه انسابرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱تاثیر گیاه خواری بر رشد وهدف یکسان، در مسیرهای متمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمخفاش با شیوع همه گیری جدیپنج اکتشاف شگفت آور در موروش های صرفه جویی در ایجانقش روی و منیزیم در سلامتاگر نعمت فراموشی نبود بسششمین کنگره بین المللی ساز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی روش های تربیتی کودکچیزی شبیه نور تو نیستتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین کامیهمانهای ناخوانده عامل خطر آلودگی هواپروژه ی ژنوم انسانیرژیم غذایی حاوی تخم مرغ وچند جهانیابزار بقا از نخستین همانعوامل ایجاد لغت انسانی و از تکینگی تا مغز از مغز تبعد از کرونا دلخوشی بیهونگاهی بر قدرت بینایی دراتاثیر رژیم گیاهخواری بر واکسن کرونا از حقیقت تاتمبانی ذهنی سیاه و سفیددگرگونی های نژادی و تغییآیا هوش مصنوعی زندگی بشرزندگی هوشمند در خارج از زابزار بقای موجود زنده از سایتهای دیگراستفاده از سلول های بنیاتلاشی جدید در درمان ام اسچرا بیماری های تخریبی مغفناوری هوش مصنوعی نحوه ختصویربرداری فضاپیمای آمورزش در کمر دردمرکز حافظه کجاستداروی لیراگلوتیدآیا تکامل و تغییرات ژنتیزبان و شناخت حقیقت قسمت اابزارهای بقا از نخستین هاعداد بینهایت در دنیای متولید پاک و فراوان انرژینظریه تکامل در درمان بیمقانون مندی نقشه ژنتیکی مجهان یکپارچهژنهای هوش ، کدامندمشکلات روانپزشکی پس از سدر آستانه ی موج پنجم کوویآب زندگی است قسمت سومسلول های بنیادی منابع و ااحساس گذر سریعتر زمانبیماری ای شبیه ام اس مولتتیوتیکسن داروی ضد جنونهوش مصنوعی گوگل به کمک تشلبخند بزن شاید صبح فردا زجریان انرژی در سیستم های کودکان خود را مشابه خود تمغز آیندگان چگونه است ؟درهای اسرارآمیز و پوشیدهالتهاب شریان تمپورالسیاهچاله های فضایی منابعادغام دو حیطه علوم مغز و بیشتر کمردردها نیازی به تأثیر نگاه انسان بر رفتاهوش مصنوعی از عروسک بازی منابع انرژی از نفت و گاز حس چشایی و بویاییکجای مغز مسئول پردازش تجمغز بزرگ و فعال یا مغز کودستورالعمل مرکز کنترل بیانسان عامل توقف رشد مغزستون فقرات انسان دو پا جلارزش حقیقی زبان قسمت اولبحثی در مورد نقش کلسیم و هوش مصنوعی درخدمت خلق وحمنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت بیست و چهرمز جهانگیلگمش باستانی کیستنقش هورمون های تیروئید داین پیوند نه با مغز بلکه شناسایی سلول های ایمنی ااز انفجار بزرگ تا انفجار برین نت به جای اینترنتتاثیر گیاه خواری بر رشد وهدف از تکامل مغزمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمخلاصه ای از مطالب همایش مپوست ساعتی مستقل از مغز دروش هایی ساده برای کاهش انقش روزه داری در سالم و جاگر نعمت فراموشی نبود بسصرع و درمان های آناز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی سلولهای عصبی در تلانکاتی در مورد تشنجتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین کا و استخوانمیگرن سردردی ژنتیکی که بخطرات هوش مصنوعیپروژه ی ژنوم انسانیرژیم غذایی ضد التهابیچندین ماده غذایی که ماننابزار بقا از نخستین همانعواملی که برای ظهور لغت ااز تکینگی تا مغز از مغز تتفکر خلا ق در برابر توهم نگاهی بر توانایی اجزاي بتاثیر عصاره تغلیظ شده گیواکسن کرونا ساخته شده تومباحث مهم حس و ادراکدانش بی نهایتآیا هوش ارثی دریافتی از پزندگی زمینی امروز بیش از ابزار بقای موجود زنده از استفاده از سلول های بنیاتمایل زیاد به خوردن بستنچرا حیوانات سخن نمی گوینفیلمی بسیار جالب از تغییتصادف یا قوانین ناشناختهوزن حقیقی معرفت و شناختمرکز خنده در کجای مغز استداروی تشنجی دربارداریآیا جنین انسان، هوشمندی زبان و شناخت حقیقت قسمت دابزارهای بقا ازنخستین همبلندی در ذهن ما درک بلندیتولید سلولهای جنسی از سلنظریه تکامل در درمان بیمقانون جنگلجهان کنونی و مغز بزرگتریژنهای حاکم بر انسان و انسمشکلات روانپزشکی در عقب در درمان بیماری مولتیپل آزمون ذهنی گربه شرودینگرسلول عصبی شاهکار انطباق احساسات کاذببیماری اسپینال ماسکولار تکنولوژی جدید که سلول هاهوش مصنوعی گوگل به کمک تشلرزش ناشی از اسیب به عصبجستجوی متن و تصویر به صورکوری گذرای ناشی از موبایمغز انسان ایا طبیعتا تمادرک فرد دیگر و رفتارهای اامیوتروفیک لترال اسکلروسیاهچاله و تکینگی ابتدایارتقا و تکامل سنت آفرینش با هوش مصنوعی خودکار روبتئوری تکامل امروز در درمهوش مصنوعی از عروسک بازی منابع انرژی از نفت و گاز حس و ادراک (قسمت اول )کرونا چه بر سر مغز می آورمغز بزرگترین مصرف کننده ذهن ما از در هم شکستن منبانسانیت در هم تنیده و متصسخن پاک و ثابتارزش حقیقی زبان قسمت دومبحثی در مورد عملکرد لوب فهوش مصنوعی ساخته هوش طبیمنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت بیست و یکروی و منیزیم در تقویت استگیاه خواری و گوشت خوار کدنقش هورمون زنانه استروژناینکه به خاطرخودت زندگی شواهدی از نوع جدیدی از حااز بحث های کنونی در ویروسبرای پیش بینی آینده مغز دتاثیر گیاه خواری بر رشد وهدف از خلقت رسیدن به ابزامنبع هوشیاری کجاست؟(قسمخونریزی مغز در سندرم کووپیموزایدروش صحبت کردن در حال تکامنقش رژیم غذایی بر رشد و ااگر با مطالعه فیزیک کوانضررهای مصرف شکر و قند بر از تکینگی تا مغز از مغز تبرخی سيناپسها طی تکامل و چگونه مولکول های دی ان ایتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین کا در سبزیجاتمیگرن شدید قابل درمان اسدفاع در برابر تغییر ساختپرواز از نیویورک تا لوس آراه فراری نیستچه زیاد است بر من که در ایابزار بقا از نخستین همانعوارض ازدواج و بچه دار شداز تکینگی تا مغز از مغز تاز تکینگی تا مغز از مغز تتفاوت مغز انسان و میمون هچالش دیدگاه های سنتی در بتاریخ همه چیز را ثبت کردهواکسن ایرانی کرونا تولیدمجموعه های پر سلولی بدن مدانشمندان موفق به بازگردآیا هوش سریعی که بدون احسزندگی زودگذرابزار بقای موجود زنده از استیفن هاوکینگ در مورد هتمدن قدیمی ای در جنوب ایرچرا حجم مغز گونه انسان درفیزیک مولکولها و ذرات در تظاهر خوابیده ی مادهوزوز گوشمرگ چیستداروی جدید s3 در درمان ام آیا جهان ذهن و افکار ما مزبان و شناخت حقیقت قسمت سابزارهای بقای موجود زندهبلعیدن ستاره توسط سیاهچاتومورها و التهاب مغزی عانظریه تکامل در درمان بیمقانون جنگلجهان کاملی در اطراف ما پرکلرال هیدرات برای خوابانمشاهده گر جدای از شیء مشادر سال حدود 7 میلیون نفر آسيب میکروواسکولاریا آسسلولهای ایمنی القا کنندهاخلاق و علوم اعصاببیماری اضطراب عمومیتکنولوژی جدید که سلول هاهوش مصنوعی الفاگولرزش عضله یا فاسیکولاسیوجستجوی هوشیاری در مغز ماکی غایب شدی تا نیازمند دلمغز انسان برای ایجاد تمددرک نیازمند شناخت خویش اامید نیکو داشته باش تا آنسیاهچاله ی تولید کنندهارتوکين تراپی روشی جديد با تعمق در اسرار ابدیت و تئوری تکامل در پیشگیری و هوش مصنوعی از عروسک بازی منابع انرژی از نفت و گاز حس و ادراک (قسمت دوم )کریستال زمان(قسمت اولمغز حریص برای خون، کلید تذهن چند جانبه نیازمند نگانعطاف پذیری مکانیسمی علسرنوشتارزش حقیقی زبان قسمت سومبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر کپسول نوروهرب بر سهوش احساسیمنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت بیست و دورویا و خبر از آیندهگالکانزوماب، دارویی جدینقش ویتامین K در ترمیم اساینکه خانواده ات سالم باشواهدی از دنیسوان(شبه نئاز تلسکوپ گالیله تا تلسکبرای اولین بار دانشمندانتاثیر گیاهخواری بر رشد و هر حرکت خمیده می شود و هر منبع هوشیاری کجاست؟(قسمخواندن ، یکی از شستشو دهنپیموزایدروشهای نو در درمان دیسک بنقش رژیم غذایی در رشد و ااگر تلاش انسان امروز براضررهای شکر بر سلامت مغزاز تکینگی تا مغز از مغز تبرداشت مغز ما از گذر زمانچگونه مغز پیش انسان یا همتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین دی گنجینه ای بزرمیدان مغناطيسي زمین بشر دقیق ترین تصاویر از مغز اپرورش مغز مینیاتوری انساراه های جدید برای قضاوت رنهایت معرفت و شناخت درک عابزار بقا از نخستین همانعید نوروز مبارکعامل کلیدی در کنترل کارآاز تکینگی تا مغز- از مغز تفاوت ها و تمایزها کلید بچاالش ها در تعیین منبع هوتازه های اسکیزوفرنی(جنوواکسن اسپایکوژنمحل درک احساسات روحانیدانشمندان نورون مصنوعی سآیا هشیاری کوانتومی وجودزونیسومایدابزار بقای موجود زنده از استیفن هاوکینگ در تفسیر تمدن پیشرفته ی پیشینیانچرا خشونت و تعصبفیزیک و هوشیاریتظاهری از ماده است که بیدیک پیشنهاد خوب برای آسان مرگ و میر پنهانداروی جدید میاستنی گراویآیا جهش های ژنتیکی، ویروزبان شناسی مدرن در سطح سلابزارهای بقای از نخستین به مغز خزندگان خودت اجازتوهم فضای خالی یا توهم فضهفت چیز که عملکرد مغز تو قانونمندی و محدودیت عالمجهان دارای برنامهکمردردمشاهده آینده از روی مشاهدرمان های اسرار آمیز در آآسیب ها ناشی از آلودگی هوسلولهای بنیادی مصنوعی دراخلاق پایه تکامل و فرهنگبیماری بیش فعالیتکامل مادی تا ابزار هوشمهوش مصنوعی از عروسک های بلزوم سازگاری قانون مجازاحفره در مغزکیهان خود را طراحی میکندمغز انسان برای شادمانی طدرک و احساسامید درمان کرونا با همانسیاره ی ابلهانارتباط میکروب روده و پارباهوش ترین و با کیفیت تریتا 20 سال آینده مغز شما به هوش مصنوعی از عروسک بازی منابع انرژی از نفت و گاز حس و ادراک قسمت چهلکریستال زمان(قسمت دوم)مغز در تنهایی آسیب میبیناولین مورد PML به دنبال تکسریعترین کامپیوتر موجودارزش خود را چگونه میشناسبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر کپسول نوروهرب بر سهوش احساسیمنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت بیست و سورویا بخشی حقیقی از زندگی گامی در درمان بیماریهای نقش ژنتیک در درمان اختلااینترنت بدون فیلتر ماهواشکل های متفاوت پروتئین هاز تلسکوپ گالیله تا تلسکبرای خودآگاه بودن تو بایتاثیر انتخاب از طرف محیط هرچیز با یک تاب تبدیل به منبع هوشیاری کجاست؟(قسمخواب سالم عامل سلامتیپیچیدگی های مغزمگسروشهای شناسایی قدرت شنوانقش زنجبیل در جلوگیری از اپی ژنتیکطلای سیاهاز تکینگی تا مغز از مغز تبررسي علل احتمالي تغيير چگونه هموساپينس بر زمین تاثیر درجه حرارت بر عملکویروس مصنوعیمیدازولام در درمان تشنج دلایلی که نشان میدهد ما بآلودگی هوا و ویروس کروناراه های جدید برای قضاوت رچهار میلیارد سال تکامل بابزار بقا از نخستین همانابزار بقا از نخستین همانعادت کردن به نعمتاز تکینگی تا مغز- از مغز تفاوت های بین زن و مرد فقناتوانی از درمان برخی ویتازه های بیماری پارکینسوواکسن اسپایکوژن ضد کرونامحل درک احساسات روحانی ددانشمندان یک فرضیه رادیکآیا واکنش های یاد گرفته وزونا به وسیله ویروس ابله ابزار بقای موجود زنده از استخوان های کشف شده، ممکتمدن بشری و مغز اخلاقیچرا در مغز انسان، فرورفتفیزیکدانان ماشینی برای تتغییر الگوی رشد مغزی با زیک آلل ژنتیکی که از نئاندمرگ و میر بسیار بالای ناشداروی جدید ضد میگرنآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجزبان شناسی نوین نیازمند ابزارهای دفاعی و بقای موبه بالا بر ستارگان نگاه کتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)هفت سین یادگاری از میراث قارچ بی مغز در خدمت موجودجهان در حال نوسان و چرخشکمردرد ناشی از تنگی کانامطالعه ای بیان میکند اهددرمان های بیماری آلزایمرآشنا پنداریسلسله مباحث هوش مصنوعیاختلال خواب فرد را مستعد بیماری تی تی پیتکامل مداومهوش مصنوعی از عروسک های بلزوم سازگاری قانون مجازاحقیقت قربانی نزاع بین بی کیهانِ هوشیارِ در حال یامغز انسان برای شادمانی طدرک احساسات و تفکرات دیگامگا سه عامل مهم سلامتسیاره ابلهانارتباط ماده و انرژیبار بزرگ ایستادن بر دو پاتا بحر یفعل ما یشاهوش مصنوعی از عروسک تا کممنابع انرژی از نفت و گاز حس و ادراک قسمت چهل و هفتکریستال زمان(قسمت سوم)مغز را از روی امواج بشناساولین مورد پیوند سر در انسرگیجه از شایعترین اختلااز نخستین همانند سازها تبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر کتامین در درمان پاهوش عاطفی بیشتر در زنانمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمحس و ادراک قسمت بیستمرویا تخیل یا واقعیتگامی در درمان بیماریهای نقش گرمایش آب و هوا در همایندرالشگفتی های زنبور عسلاز تکنیکی تا مغز از مغز تبرخی ملاحظات در تشنج های تاثیر احتمالی عصاره تغلیهزینه ای که برای اندیشیدمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمخواب سالم عامل سلامتی و یپیچیدگی های مغزی در درک زروشی برای بهبود هوش عاطفنقش زبان در سلطه و قدرت اابزار هوش در حال ارتقا ازطوفان فقر و گرسنگی و بی ساز تکینگی تا مغز از مغز تبررسی و اپروچ جدید بر بیمچگونه واکسن کرونا را توزتاثیر درجه حرارت بر عملکویرایش DNA جنین انسان، برمکانیک کوانتومی بی معنی دنیای شگفت انگیز کوانتومآلزایمرراه پیروزی در زندگی چیستچهار ساعت پس از کشتار خوکنوآوری ای شگفت انگیز دانابزار بقا از نخستین همانعارضه جدید ویروس کرونا ساز تکینگی تا مغز- از مغزتتفاوت های تکاملی در مغز وناتوانی در شناسایی چهره تبدیل تراکت صوتی مصنوعی واکسن دیگر کرونا ساخته شمحدودیت های حافظه و حافظدانشمندان ژنی از مغز انسآیا یک، وجود داردزیباترین چیز در افزایش سابزار بقای موجود زنده از استروژن مانند سپر زنان دتمدنی قدیمی در شمال خلیج چراروياها را به یاد نمی آفرگشت و تکامل تصادفی محض تغییر زودتر اتصالات مغزییک جهش ممکن است ذهن انسانمرگ انتقال است یا نابود شداروی ضد تشنج با قابليت تآیا خداباوری محصول تکاملزبان، وسیله شناسایی محیطاتفاق و تصادفبه خودت مغرور نشوتوهم چیستهم نوع خواری در میان پیشیقبل از آغازجهان شگفت انگیزکمردرد و علل آنمعنی روزهدرمان های جدید میگرنآغاز فصل سرما و دوباره تکسلطان جنگل یا صاحب ملکوتاختلال در شناسایی حروف و بیماری دویکتکامل چشمهوش مصنوعی از عروسک بازی مقاومت به عوارض فشار خون حقیقت اشیاکیست کلوئید بطن سوممغز انسان رو به کوچک تر شدرک تصویر و زبان های مخلتامروز دانش ژنتیک هیچ ابهسیاره ابلهانارتباط متقابل با همه ی حیبار سنین ابزار هوشمندی اتاثیر مشاهده بر واقعیت بهوش مصنوعی از عروسک تا کممنابع انرژی از نفت و گاز حس و ادراک قسمت چهل و هشتذهن هوشیار در پس ماده ی مکشف مکانیسم عصبی خوانش پمغز زنان جوانتر از مغز مراولین هیبرید بین انسان و سربازان ما محققا غلبه می از نخستین همانند سازها تبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش عاطفی در زنان بیشتر امنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت دهمرویا حقی از طرف خداگاهی لازم است برای فهم و نقش پیش زمینه ها و اراده ایا کوچک شدن مغزانسان الشاهکار قرناز تکینگی تا مغز و از مغز برخی مرزهای اخلاق و علوم تاثیر ترکیبات استاتین (سهزینه سنگین انسان در ازامنبع هوشیاری در کجاست؟ قخواب عامل دسته بندی و حفطپیوند مغز و سر و چالشهای روشی جدید در درمان قطع نخنقش زبان در سلطه و قدرت اابزار بقا از نخستین همانطی یکصد هزار سال اخیر هرچاز تکینگی تا مغز از مغز تبررسی ژنها در تشخیص بیماچگونه آن شکری که می خوریمتاثیر درجه حرارت بر عملکواقعیت فیزیکی، تابعی از مکانیزمهای دفاعی در برابدندان ها را مسواک بزنید تآمارهای ارائه شده در سطح رابطه تشنج و اوتیسمنوار مغز مشاهده ی غیر مستابزار بقا از نخستین همانعدم توقف تکامل در یک اندااز تکینگی تا مغز، از مغز تفاوت های زبانی سرمنشا تنبرو و انرژی مداومتبدیل سلولهای محافط به سواکسن دیگری ضد کرونا از دمخچه فراتر از حفظ تعادلدانشمندان پاسخ کوانتومی آیا کیهان می تواند یک شبیزیر فشار کووید چه باید کرابزار بقای موجود زنده از اسرار آفرینش در موجتمساح حد واسط میان مغز کوچراروياها را به یاد نمی آفراموش کارها باهوش تر هستغییر عمودی سر انسان از پیک رژیم غذایی جدید، می تومراحل ارتقای پله پله کیهداروی ضد تشنج با قابليت تآیا دلفین ها می تواند از سفر نامه سفر به بم و جنوب اتوبان اطلاعات و پلِ بینبه زودی شبکه مغزی به جای توهمات و شناخت حقیقتهمیشه اطمینان تو بر خدا بقبل از انفجار بزرگجهش های ژنتیکی مفید در ساکمردرد با پوشیدن کفش منامعادله ها فقط بخش خسته کندرمان های جدید در بیماری إِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَسم زنبور ، کلیدی برای واراختلال در شناسایی حروف و بیماری دیستروفی میوتونیتکامل ابزار هوش ، راه پر هوش مصنوعی از عروسک بازی مقابله با کرونا با علم اسحقیقت تنها چیزی است که شاکاهش مرگ و میر ناشی از ابمغز انسان رو به کوچکتر شددرک حقیقت نردبان و مسیری انفجار و توقف تکاملی نشاسیر آفرینش از روح تا مغز ارتباط چاقی و کاهش قدرت ببارداری بدون رحمتاثیر نگاه ناظر هوشیار بهوش مصنوعی از عروسک تا کممنابع انرژی از نفت و گاز حس و ادراک قسمت چهل و دومذهن تو همیشه به چیزی اعتقکشف مکانیسمی پیچیده در بمغزهای کوچک بی احساساولین تصویر در تاریخ از سسردرد میگرن در کودکاناز نخستین همانند سازها تبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش عاطفی در زنان بیشتر امنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت دوازدهمرویاها از مغز است یا ناخوگاهی مغز بزرگ چالش استنقش آتش در رسیدن انسان بهایا این جمله درست است کسیشبیه سازی میلیون ها جهان از تکینگی تا مغز از مغز تبرخی نکات از گاید لاین پرتاثیر دوپامین و سروتونینهزاران سال چشم های بینا ومنبع هوشیاری در کجاست؟(قخودآگاهی و هوشیاريپیوند اندام از حیوانات بروشی جدید در درمان سکته منقش سجده بر عملکرد مغزابزار بقا از نخستین همانظهور امواج مغزی در مغز مصاز تکینگی تا مغز از مغز تبررسی سیستم تعادلی بدن اچگونه انتظارات بر ادراک تاثیر درجه حرارت بر عملکواقعیت چیستما انسانها چه اندازه نزددو ویژگی انتزاع و قدرت تجآن چیزی که ما جریان زمان راز تغییرراست دستی و چپ دستینوار مغز در تشخیص بیماری ابزار بقا از نخستین همانعسل طبیعی موثر در کنترل باز تکینگی تا مغز، از مغز تفاوتهای جنسیتی راهی برانخاع ما تا پایین ستون فقرتداخل مرزها و صفات با بینواکسن سرطانمخچه ، فراتر از حفظ تعادلدانشمندان اولین سلول مصنآیا گذشته، امروز وآینده زیرفون داروی ضد ام اسابزار بقای موجود زنده از اسرار بازسازی اندام هاتنفس هوازی و میتوکندرینزاع بین جهل و علم رو به پفراموشی همیشه هم بد نیستتغییرات منطقه بویایی مغزیکی از علل محدودیت مغز اممرز مرگ و زندگی کجاستداروی ضد تشنج توپیراماتآیا دلفین ها میتوانند باسفر به مریخ در 39 روزاتوسوکسیمایدبه زیر پای خود نگاه نکن بتوپیراماتهمیشه عسل با موم بخوریمقدم زدن و حرکت دید را تغیجهش های ژنتیکی غیر تصادفکنفرانس تشنج هتل کوثر اصمعجزه ی علم در کنترل کروندرمان های رایج ام اسافت فشار خون ناگهانی در وسماگلوتید داروی کاهش دهناختلالات مخچهبیماری ضعف عضلات نزدیک بتکامل داروینی هنوز در حاهوش مصنوعی از عروسک بازی ملاحظه های اخلاقی دربارهحقیقت خواب و رویاکاهش التهاب ناشی از بیمامغز ایندگان چگونه استدرک عمیق در حیواناتانواع سکته های مغزیسیستم تعادلی بدنارتباط هوش ساختار مغز و ژبازگشت از آثار به سوی خداتاثیر نگاه و مشاهده ناظر هوش مصنوعی از عروسک تا کممنابع انرژی از نفت و گاز حس و ادراک قسمت چهل و سومذخیره ی شگفت انگیز اطلاعکشف ارتباط جدیدی از ارتبمغزتان را در جوانی سیم کشاولین سلول مصنوعیسردرد و علتهای آناز نخستین همانند سازها تبحثی درباره احساسات متفاتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوشیاری کوانتومیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت سومرویاهای پر رمز و حیرتی درگذر زمان کاملا وابسته به نقش انتخاب از طرف محیط، نایا ابزار هوشمندی یا مغز شبیه سازی سیستم های کواناز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی نرمش های گردنتاثیر دپاکین بر بیماری مهستي مادي ای که ما کوچکترمنبع خواب و رویاخودآگاهی و هوشیاريپیوند سر آیا ممکن استريتوکسيمب در درمان ام اسنقش غذاها و موجودات درياابزار بقا از نخستین همانعقل مجادله گراز تکینگی تا مغز از مغز تبررسی علل کمر درد در میانچگونه باغبانی باعث کاهش تاثیر درجه حرارت بر عملکواقعیت چیستما انسانها چه اندازه نزددو برابر شدن خطر مرگ و میآنچه واقعیت تصور میکنیم آنزیم تولید انرژی در سلورجزخوانی هایی که امروز بنوار مغزی روشی مهم در تشخابزار بقا از نخستین همانعصب حقوق نورولوواز تکینگی تا مغز، از مغز تقلید مرحله ای نسبتا پیشنخستین تصویر از سیاهچالهتروس جریان انرژیواکسنی با تاثیر دوگانه امخچه ابزاري که وظیفه آن فدانشمندان تغییر میدان مغآیا پیدایش مغز از روی تصازاوسکا درمان گوشرابزار بقای موجود زنده از اصل بازخوردتنفس هوازی و میتوکندرینزاع بین علم و نادانی رو فرایند پیچیده ی خونرسانیتغییرات آب و هوایی که به یافته های نوین علوم پرده مرز بین انسان و حیوان کجاداستانها و مفاهیمی اشتباآیا دست مصنوعی به زودی قاسفر تجهیزات ناسا به مریخ اثر مضر مصرف طولانی مدت ربوزون هیگز چیستتوانایی مغز و دیگر اجزای همراهی نوعی سردرد میگرنیقدرت انسان در نگاه به ابعجهشهای مفید و ذکاوتی که دکنگره بین المللی سردرد دمغز فکر میکند مرگ برای دیدرمان های علامتی در ام اسافت هوشیاری به دنبال کاهسندرم کووید طولانیاختلالات حرکتی در انسانبیماریهای تحلیل عضلانی اتکامل داروینی هنوز در حاهوش مصنوعی از عروسک بازی ملاحظات بیهوشی قبل از جرحقیقت راستین انسان علم بکاهش دوپامین عامل بیماریمغز ابزار بقای برتر مادیدرگیری قلب در بیماری ویرانگشت ماشه ایسیستم دفاعی بدن علیه مغز ارتباط انسانی، محدود به بازگشت به ریشه های تکاملتاثیر نگاه انسان بر رفتاهوش مصنوعی از عروسک تا کممنابع انرژی از نفت و گاز حس و ادراک قسمت نهمذرات کوانتومی زیر اتمی قکشف جمجمه ای درکوه ایرهومغزتان را در جوانی سیمکشاوکرلیزوماب داروی جدید شسردرد تنشناز نشانه ها و آثار درک شدبحثی درباره احساساتی غیرتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش، ژنتیکی است یا محیطیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت سی و هشتمرویای شفافگربه شرودینگر و تاثیر مشنقش اتصالات بین سلولهای ایا بیماری ام اس (مولتیپشبکه های مصنوعی مغز به دراز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی یونها و مولکول های متاثیر داروهای ضد التهاب هستی ما پس از شروعی چگال منحنی که ارتباط بین معرفخورشید مصنوعیپیوند سر، یکی از راه حلهاریواستیگمیننقش غذاها و موجودات درياابزار بقا از نخستین همانعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهاز تکینگی تا مغز از مغز تبزرگ شدن مغز محدود به دورچگونه تکامل مغزهای کنونیتاثیر درجه حرارت بر عملکواقعیت های متفاوتما اکنون میدانیم فضا خالدو برابر شدن خطر مرگ و میما با کمک مغز خود مختاريمدو سوی واقعیتآینده ی انسان در فراتر ازرساناها و ابر رساناها و عنورون هاي مصنوعی می توانابزار بقا از نخستین همانعضلانی که طی سخن گفتن چقداز تکینگی تا مغز، از مغز تقلید از روی طبیعتنخستین روبات های زنده ی جتری فلوپرازینواسطه ها د رمسیر ایجاد مغمدل همه جانبه نگر ژنرالیدانشمندان روش هاي جدیدی آیا آگاهی پس از مرگ از بیزبان مشترک ژنتیکی موجوداابزار بقای موجود زنده از اصول توسعه ی یک ذهن کاملتنفس بدون اکسیژننزاع بین علم و جهل رو به پفرایند تکامل و دشواری هاتغییرات تکاملی سر انسان یادگیری مهارت های جدید دمزایای شکلات تلخ برای سلدر مانهای کمر دردآیا رژیم غذایی گیاهی سلاسفر دشوار اکتشافاثرات فشار روحی شدیدبوزون هیگز جهان را از متلتوازن مهمتر از فعالیت زیهندسه ی پایه ایلمس کوانتومیجهشهای مفید و ذکاوتی که دکنگره بین المللی سردرد دمغز قلبدرمان ژنتیکی برای نوآوریافراد آغاز حرکت خودشان رسندرم گیلن باره به دنبال اختلالات صحبت کردن در انبیهوش کردن در جراحی و بیمتکامل داروینی هنوز در حاهوش مصنوعی از عروسک بازی ممانتین یا آلزیکسا یا ابحقایق ممکن و غیر ممکنکاهش سن بیولوژیکی، تنها مغز ابزار برتر بقادرگیری مغز در بیماری کویانگشت نگاری مغز نشان میدسکته مغزیارتباط از بالا به پایین مبازخورد یا فیدبکتاثیر نگاه انسان بر رفتاهوش مصنوعی از عروسک تا کممنابع بی نهایت انرژی در دحس و ادراک قسمت چهارمذرات کوانتومی زیر اتمی قگل زندگینقش قهوه در سلامتیايندگان چگونه خواهند دیدسردرد سکه ایاز نظر علم اعصاب یا نرووسبخش فراموش شده ی حافظهتاثیر گیاه خواری بر رشد وهیچ کاری نکردن به معنی چیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت سی و ششمروبات های ریز در درمان بیگزیده ای از وبینار یا کنفنقش تیروئید در تکامل مغزایا بدون زبان میتوانیم تشباهت مغز با کیهان مادیاز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی اثرات مضر ویتامین دنوروز یا روز پایانیتاثیر داروی ضد تشنج سدیم و هر کس تقوای خدا پیشه کنمنشأ اطلاعات و آموخته ها خانواده پایدارپیام های ناشناخته بر مغز ریاضیات یک حس جدید استنقش غذاها و موجودات درياابزار بقا از نخستین همانعلم به ما کمک میکند تا مواز تکینگی تا مغز از مغز تبزرگ شدن تقریبا ناگهانی چگونه جمعیت های بزرگ شکل تاثیر درجه حرارت بر عملکواقعیت و مجازواقعیت خلا و وجود و درک مما تحت کنترل ژنها هستیم یدوچرخه سواری ورزشی سبک و آینده ی علم و فیزیک در60 ثرشته نوروایمونولوژی و نقنورون های ردیاب حافظهابزار بقا از نخستین همانغیرقابل دیدن کردن مادهاز تکینگی تا مغز، از مغز تقویت استخوان در گرو تغذنرمش های مفید برای درد زاتری فلوپرازینوبینار اساتید نورولوژی دمدل های ریز مغز مینی بریندانشمندان روشی برای تبدیآیا امکان بازسازی اندامهزبان چهار حرفی حیات زمینابزار بقای موجود زنده از اصول سلامت کمرتو یک معجزه اینسبت طلایی، نشانه ای به سفرایند حذف برخی اجزای مغثبت امواج الکتریکی در عصیادآوری خواب و رویامسیر دشوار تکامل و ارتقادر محل کار ارزش خودت را بآیا رژیم غذایی گیاهی سلاسفرنامه سفر به بم و جنوب اثرات مفید قهوهبی نهایت در میان مرزهاتوسعه هوش مصنوعی قادر اسهندسه ی رایج کیهانلوب فرونتال یا پیشانی مغجواب دانشمند سوال کننده کنترل همجوشی هسته ای با همغز ما کوچکتر از نیم نقطهدرمان ام اس(مولتیپل اسکلافزایش قدرت ادراکات و حسسندرم پیریفورمیساختلالات عضلانی ژنتیکبیهوشی در بیماران دچار اتکامل داروینی هنوز در حاهوش مصنوعی از عروسک بازی منابع انرژي پاک سرچشمه ححمله ویروس کرونا به مغزکایروپاکتیک چیستمغز از بسیاری حقایق می گردرگیری مغز در بیماران مباندوهگین نباش اگر درب یا سانسور از روی قصد بسیاری ارتباط بین هوش طبیعی و هوبازسازي مغز و نخاع چالشی تاثیر ویتامین دی بر بیماهوش مصنوعی از عروسک تا کممناطق خاصی از مغز در جستجحس و ادراک قسمت نوزدهمذرات کوانتومی زیر اتمی قگلوئوننقش مهاجرت در توسعه نسل اايا اراده آزاد توهم است یسرعت فکر کردن چگونه استاز نظر علم اعصاب اراده آزبخش بزرگی حس و ادراک ما اتاثیر گیاه خواری بر رشد وهیچ کس مانند تو نگاه نمیکمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت سیزدهمروح رهایینقش حفاظتی مولکول جدید دایا تکامل هدفمند استشباهت کیهان و مغزاز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی اختلالات عصبی مثانهنوشیدن چای برای مغز مفید تاثیر درجه حرارت بر عملکوقت نهيب هاي غير علمي گذشمهندسی ژنتیک در حال تلاش خارق العاده و استثنایی بپیشینیان انسان از هفت میریسدیپلام تنها داروی تاینقشه مغزی هر فرد منحصر بهابزار بقا از نخستین همانعلایم کمبود ویتامین E را از تکینگی تا مغز از مغز تبزرگترین خطایی که مردم مچگونه جمعیت های بزرگ شکل تاثیر درجه حرارت بر عملکواکنش های ناخودآگاه و تقماه رجبديدن با چشم بسته در خواب آیا ممکن است موش کور بی مرشد مغز فرایندی پیچیده انوروپلاستیسیتی چیستابزار بقا از نخستین همانمقالاتاز روده تا مغزتقویت سیستم ایمنینرمش های مفید در سرگیجهفلج نخاعی با الکترودهای تسلیم شدن از نورون شروع موراپامیل در بارداریمدیریت اینترنت بر جنگداروهای مصرفی در ام اسآیا انسان با مغز بزرگش اخزبان و کلمه حتی برای کسانابزار بقای موجود زنده از اضطراب و ترستو یک جهان در مغز خودت هسنشانه های گذشته در کیهان فرد حساس از نظر عاطفی و بجمجمه انسان های اولیهژن هوش و ساختارهای حیاتی مسئول صیانت از عقیده کیسدر چه مرحله ای از خواب ، رآیا راهی برای رفع کم آبی سفرنامه سفر به بم و جنوب اثرات مضر ماری جوانابی عدالتی در توزیع واکسن توسعه برخی شغل ها با هوش هندسه بنیادینلوتیراستامجوسازی مدرنکندر در بیماریهای التهابمغز مادران و کودکان در زمدرمان تومورهای مغزی با اافزایش مرگ و میر سندرم کوسوپاپ ها یا ترانزیستورهااختراع جدید اینترنت کوانبیوگرافیتکامل زبانهوش مصنوعی از عروسک بازی منابع انرژی از نفت و گاز حمایت از طبیعتکار با یگانگی و یکپارچگیمغز به تنهایی برای فرهنگ درگیری مغزی در سندرم کووانرژی تاریکسانسور بر بسیاری از حقایارتباط شگفت مغز انسان و فبحتی علمی درباره تمایل بتاثیر ویروس کرونا بر مغز هوش مصنوعی به کمک هوش طبیمنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت هفتمرفتار اجتماعی انسان، حاصگمان میکنی جرمی کوچکی در نقش میدان مغناطیسی زمین ايا اراده آزاد توهم است یشلیک فراموشیاز نظر علم اعصاب اراده آزبخش بزرگتر کیهان ناشناختتاثیر گیاه خواری بر رشد وهیچگاه از فشار و شکست نترمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت ششمروزه داری متناوب، مغز را نقش حیاتی تلومر دی ان آ دایجاد احساساتشباهت زیاد بین سلول هاي عاز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی بیماری ها که در آن بنوعی سکته مغزی ، وحشتناک تاثیر درجه حرارت بر عملکوقتی فهمیدی خطا کردی برگمولتیپل اسکلروز در زنان خبر مهم تلسکوپ هابلپیشرفت های جدید علوم اعصریشه های مشترک حیاتنقشه های مغزی جدید با جزیابزار بقا از نخستین همانعلایم کمبود ویتامین E را از تکینگی تا مغز از مغز تبسیاری از بیماری های جدیچگونه حافظه را قویتر کنیتاثیر درجه حرارت بر عملکواکنش به حس جدیدماپروتیلیندی متیل فومارات(زادیوا)(آیا ما تنها موجودات زنده رشد مغز علت تمایل انسان بابزار بقا از نخستین همانتاثیر ویتامین دی بر بیماازدواج های بین گونه ای، رتلقین اطلاعات و حافظهنرمشهای مهم برای تقویت عفلج بل، فلجی ترسناک که آنتشنج چیستورزش هوازی مرتب خیلی به قمدارک ژنتیکی چگونه انسانداروهای ام اسآیا احتمال دارد رویا از آزبان و بیان نتیجه ساختماابزار بقای موجود زنده از اطلاع رسانی اینترنتیتو پیچیده ترین تکنولوژی نظام مثبت زندگیفرضیه ای جدید توضیح میدهجنسیت و تفاوت های بیناییژن یا نقشه توسعه مغز و نقمسئولیت جدیددر هم تنیدگی مرزها و بی مآیاما مقهور قوانین فیزیکسفرنامه سفر به بم و جنوب اجزای پر سلولی بدن انسان بیمار 101 ساله، مبتلا به ستوصیه های سازمان بهداشت هندسه در پایه ی همه ی واکلوزالمعده(پانکراس)مصنوعجاذبه و نقش آن در شکلگیریکوچک شدن مغز از نئاندرتامغز چون ابزار هوش است دلیدرمان تشنجافزایش سرعت پیشرفت علوم سوپاپ ها یا ترانزیستورهاادامه بحث تکامل چشمبیوگرافیتکامل زبانهوش مصنوعی از عروسک بازی منابع انرژی از نفت و گاز حوادث روزگار از جمله ویرکاربرد روباتهای ريزنانومغز برای فراموشی بیشتر کدرگیری مغزی در سندرم کووانرژی تاریک که ما نمی توساخت شبکه عصبی مصنوعی با ارتباط شگفت انگیز مغز انبحث درباره پیدایش و منشا تاثیر ژنها بر اختلالات خهوش مصنوعی در کامپیوترهامنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت هفدهمرقیبی قدرتمند در برابر مگنجینه ای به نام ویتامین نقش محیط زندگی و مهاجرت دای نعمت من در زندگیمشلیک فراموشیاز واقعیت امروز تا حقیقتبخش دیگری در وجود انسان هتاثیر گیاه خواری بر رشد وهیپرپاراتیروئیدیسممنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک سی و هفتمگزارش یک مورد جالب لخته وروزه داری و بیمار ی ام اس نقش خرچنگ های نعل اسبی درایرادهای موجود در خلقت بشباهت زیاد بین سلول هاي عاز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی بیماری های خاص که بدنیکولا تسلاتاثیر درجه حرارت بر عملکویتنام نوعی کرونا ویروس مواد کوانتومی جدید، ممکنخدا موجود استپیشرفتی مستقل از ابزار هرژیم های غذایی و نقش مهم نقص در تشخیص هیجانات عامابزار بقا از نخستین همانعلت خواب آلودگی بعد از خواز تکینگی تا مغز از مغز تبسیاری از بیماری های جدینگاه محدود و تک جانبه، مشتاثیر رو ح و روان بر جسم