از روده تا مغز

توسعه ی علوم و کشفیات جدید در علم ژنتیک و قدرت دستکاری ژنها به عنوان ریشه و الفبای حیات مادی و تکنیک های جدید در تحریک سلول های عصبی با محرک هایی که نامعمول هستند(اپتوژنتیک)، میتواند روش های جدیدی را در درمان بیماری های مزمن مانند دیابت کشف کند.

روده تا مغز : سلول های عصبی آنچه را می‌خوریم، شناسایی می‌کنند.

روده و مغز طی مصرف غذا با هم هماهنگ می شوند تا سیری و قند خون را با هم هماهنگ کنند. عصب واگ یک ارتباط دهنده ی خوب، بین این دو اندام است. پژوهشگران از موسسه ی ماکس پلانک در پژوهشگاه متابولیسم در دانشگاه گولوگن و بیمارستان دانشگاهی آن، نگاه دقیق تری بر عملکردهای سلول های عصبی متفاوت، در مرکز کنترل عصب واگ داشتند و چیز بسیار عجیبی را کشف کردند. هرچند سلول های عصبی در همان مرکز کنترل، قرار دارند مناطق متفاوتی از دستگاه گوارش را عصبدهی می‌کنند و به طور متمایز سیری و سطح قند خون را کنترل میکند.

این کشف، می‌تواند نقش مهمی در ارتقای استراتژی های درمانی آینده در برابر چاقی و دیابت دارد. وقتی ما غذا مصرف می‌کنیم اطلاعات در مورد غذای خورده شده از دستگاه گوارش، به مغز فرستاده میشود تا احساسات گرسنگی و سیری را سازگار کند.

بر اساس این اطلاعات، مغز برای نمونه تصمیم میگیرد ما خوردن را ادامه دهیم یا متوقف کنیم. به علاوه سطح قند خون به وسیله ی مغز سازگار میشود. عصب واگ که از مغز به دستگاه گوارش پایین می آید نقش مهمی در این ارتباط دارد.

در مرکز کنترل عصب واگگانگلیون ندوز، سلول های عصبی متفاوت قرار دارند؛ برخی از آنها به معده عصبدهی میکند؛ در حالی که بقیه روده را عصبدهی میکند.

برخی از این سلول های عصبی تحریک های مکانیکی را در اندام های مختلف شناسایی میکند مانند کشش معده طی غذا خوردن، در حالی که بقیه پیام های شیمیایی را شناسایی میکند مانند محتویات غذاهایی که استفاده می‌کنیم.

ولی اینکه این سلول های عصبی متفاوت، چه نقش هایی را در انتقال اطلاعات روده به مغز دارد و چگونه فعالیت آنها مرتبط با سازگاری عادت های تغذیه ای و سطوح قند خون است ناشناخته مانده است.

هننینگ فینسلو مدیر پژوهش میگوید: برای ارزیابی عملکرد سلول های عصبی در گره ی نودوز ما یک اپروچ ژنتیک را ایجاد کردیم که ما را توانمند می‌کرد سلول های عصبی متفاوت را مشاهده کنیم و فعالیت آن را در موش، دستکاری کنیم.

این به ما اجازه داد تحلیل کنیم کدام سلول های عصبی، کدام اندام را عصبدهی میکند و اشاره میکند چه نوع پیام هایی را تنها در روده، شناسایی می‌کنند. این همچنین به ما اجازه داد انواع خاصی از سلول های عصبی را خاموش و روشن کنیم تا عملکرد دقیق آن را تحلیل نماییم.

غذاهای مختلف، انواع مختلفی از سلول های عصبی را فعال می‌کند. در مطالعه های خود، پژوهشگران بر دو نوع از سلول های عصبی گره ی ندوز، تمرکز کردند که اندازه ی آن، فقط یک میلیمتر است. یکی از این سلول ها در زمان کشیده شدن معده فعال می‌شوند و در زمان فعال شدن آن، موش کمتر میخورد.

فنسلو می‌گوید: ما فهمیدیم فعالیت این سلول های عصبی، کلید انتقال پیام های مهار کننده ی اشتها به مغز و کاهش سطح قند خون است.

گروه دیگری از سلول های عصبی، روده را عصبدهی میکند. فنسلو میگوید: این گروه از سلول های عصبی، پیام های شیمیایی را از غذاهایی که می‌خوریم حس میکند. ولی فعالیت آنها برای تنظیم تغذیه در ما تاثیری ندارد. با این حال فعالیت این سلول ها باعث افزایش قند خون میشود.

بنابراین این نوع از سلول های عصبی در مرکز کنترل عصب واگ، وظایف متفاوتی را انجام می‌دهد.

فنسلو توضیح می‌دهد: واکنش مغز ما طی مصرف غذا، ممکن است تبادل و واکنش میان این دو نوع سلول عصبی باشد.

غذا با حجم زیاد باعث کشش معده میشود و سلول های عصبی ای را تحریک میکند که به معده می رود و در نقطه انتهایی باعث سیری و کاهش مصرف غذا میشود و همزمان سازگاری سطوح قند خون را همگام میکند. غذا با مواد غذایی غنی، سلول های عصبی روده را تحریک می کند. این سلول‌ها قند خون را افزایش میدهد ولی باعث القای سیری نمیشود.

کشف عملکردهای متفاوت این سلول ها میتواند نقشی اساسی را در کشف درمان های جدید دیابت و چاقی داشته باشد. ارتباط روده-مغز با سلول های عصبی متفاوت به طور متفاوت، غذا خوردن و سطح قند خون را کنترل می‌کند. سلول های عصبی حسی، پیام های منشأ گرفته از روده را به مغز می‌فرستد؛ با این حال ساختار عملکردی و مولکولی این نورون های متفاوت، مشخص نیست.

در اینجا ما دستکاری ژنتیکی را به کار بردیم تا عملکرد تغذیه ای و تنظیم قند نورون های حسی متفاوت را مشخص کنیم. ما الگوهای عصبدهی روده را به وسیله ی پیام های گیرنده ی نخاعی و عصب واگ، بازسازی کردیم تا اهداف مغزی رو به پایین را مشخص کنیم. دستکاری شیمیایی-ژنتیک با تحلیل نقشه برداری مداری و رفتاری نشان داد، آوران های واگ که گیرنده نوع 1 پروتئین شبیه گلوکاگون GLP1R با عصبدهی به روده را عرضه میکند،
پیام های ایجاد کننده ی اشتها را به نورون های هسته ی پارابراکیال می فرستد تا پایان غذا خوردن را کنترل میکند.

با این حال، فعالیت آوران واگی GLP1R، تحمل گلوکز را بهبود میبخشد و مهار آن، باعث افزایش سطح قند خون میشود و اینها مستقل از نحوه ی غذا خوردن است. برعکس تحریک آوران واگ- که GPR65 را نمایش میدهد- تولید کبدی گلوکز را بیشتر میکند و نورون های پارابراکیال را فعال میکند و باعث کنترل نورموگلیسمی میشود ولی آنها برای تنظیم تغذیه، قابل چشم پوشی هستند. بنابراین گیرنده های حسی متفاوت عصب رسان به روده به طور متمایز تغذیه و مدارهای عصبی تنظیم کننده ی قند خون را کنترل می‌کند و ممکن است اهداف خاصی را برای کنترل متابولیک، فراهم کند.

ابزار بقای موجود زنده از نعناعمنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت هشتاد و ناز تکینگی تا مغز، از مغز داروی جدید لنفوم و لوکمیهر جا که جات میشه، جات نیبا تعمق در اسرار ابدیت و کوری گذرای ناشی از موبایرنگ کردن، حقیقت نیستتمایز یا کشف یگانگیزبان شناسی نوین نیازمند آنان که در قله اند هرگز خمعجزه ی چشمتاثیر گیاه خواری بر رشد وانرژی خلا ممکن استفروتنی معرفتیشاهکار شش گوشجنسیت و تفاوت های بینایینوار عصب و عضلهاتصال مغز و کامپیوترهمیشه راهی هستمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت سی و هشتماز سایه بگذرداروی ضد جنون در درمان تیوقتی ریشه ها عمیقند از چیبازگشت به ریشه های تکاملکاربرد روباتهای ريزنانوروبات کیانتنهایی رمز نوآوری استسلول های بنیادیآیا هوش ارثی دریافتی از پمغز و سیر تکامل ان دلیلی تاثیر داروهای ضد التهاب اولویت بندی ها کجاستفرضیه ای جدید توضیح میدهشرکت نورالینک ویدیویی ازجهان کنونی و مغز بزرگترینیاز به آموزش مجازی دیجیاختلال در شناسایی حروف و هنر حفظ گرهمنشاء کوانتومی هوشیاری اخلاصه ای از درمان های جدیاستخوان های کشف شده، ممکدر یک فراکتال هر نقطه مرکواقعیت چیستبحثی درباره احساسات متفاکشف ارتباط جدیدی از ارتبروشهای نو در درمان دیسک بتو جدای از کیهان نیستیسندرم پیریفورمیسآیا جنین انسان، هوشمندی مغز برای فراموشی بیشتر کضرورت زدودن افکارتاثیر درجه حرارت بر عملکایمپلانت مغزیقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصجهش های ژنتیکی غیر تصادفچگونه باغبانی باعث کاهش ارتباط میکروب روده و پارهوش مصنوعی از عروسک بازی میگرن و پروتئین مرتبط با اطلاعاتی عمومی در مورد مدرمان ژنتیکی برای نوآوریواکسن ایرانی کرونا تولیدرژیم های غذایی و نقش مهم برای یک زندگی معمولیگیلگمش باستانی کیستتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)سیاهچاله های فضایی منابعتاثیر عصاره تغلیظ شده گیآب زندگی است قسمت اولنقاشی هایی با بوی گذشته یعقل مجادله گرایا بیماری ام اس (مولتیپقدرت عشقجبران از دست رفته هانگاهی بر قدرت بینایی دراخطای ادراک کارماارزش حقیقی زبان قسمت اولهوش مصنوعی از عروسک بازی ما به جهان های متفاوت خودبه قفس های سیاهت ننازدرمان سرگیجه بدون داروبرخی اختلالات عصبی مثانهورزش هوازی ، بهترین تمریراست دستی و چپ دستیگزارش یک مورد جالب لخته وتوسعه برخی شغل ها با هوش سال سیزده ماههتداوم مهم است نه سرعتآسيب میکروواسکولاریا آسنقش آتش در رسیدن انسان بهعماد الدین نسیمی قربانی اگر با مطالعه فیزیک کوانلرزش عضله یا فاسیکولاسیوحقیقت خواب و رویااز واقعیت امروز تا حقیقتنباید صبر کرد آتش را بعد دو ویژگی انتزاع و قدرت تجهوش مصنوعی به شناسایی کاماشین دانشبه سیاهی عادت نکنیمدرک دیگرانبررسی بیماری التهابی رودزمان و گذر آن سریع استپیوند مغز و سر و چالشهای تکامل مداومافت هوشیاری به دنبال کاهستم، بی پاسخ نیستترس و آرمان هانقش زبان در سلطه و قدرت اعسل طبیعی موثر در کنترل بابزار بقا از نخستین همانچرا ماشین باید نتایج را پمنابع انرژی از نفت و گاز حافظه و اطلاعات در کجاست از تکینگی تا مغز از مغز تدیوار همه اش توهم بودهوش عاطفی قسمت پنجممدل هولوگرافیک ژنرالیزهبیماری های مغز و اعصاب و ژنهای حاکم بر انسان و انسدردی که سالهاست درمان نشبعد از کرونازندگی سلول در بدن، جدای اپپوگستمرگ و سوال از قاتلتکامل، نتیجه ی برنامه ریالگوی بنیادین و هوشیاریسردرد و علتهای آنتصور از زمان و مکاننمای موفقیتسایتهای دیگرابزار بقا از نخستین هماننزاع بین علم و نادانی رو منابع بی نهایت انرژی در دحس و ادراک قسمت 75از تکینگی تا مغز از مغز تدانشمندان اولین سلول مصنهیچ چیز همیشگی نیستبیماریهای تحلیل عضلانی اکنگره بین المللی سردرد دذخیره ی شگفت انگیز اطلاعتقلید از روی طبیعتزبان فرایند تکاملی برای پرتوزایی از جسم سیاهمستند جهان متصلتاثیر نگاه انسان بر رفتاانفجار و توقف تکاملی نشافلج دوطرفه عصب 6 چشمشناسایی سلول های ایمنی اتغییرات منطقه بویایی مغزنهایت در بی نهایتابزار بقای موجود زنده از هفت چیز که عملکرد مغز تو منبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت هشتاد و شاز تکینگی تا مغز، از مغز داروی جدید میاستنی گراویهر حرکت خمیده می شود و هر با خدا باشکی غایب شدی تا نیازمند دلرنگین کمانتمدن قدیمی ای در جنوب ایرزبان، نشان دهنده ی سخنگو آنزیم تولید انرژی در سلومعجزه ی علمتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسولینفروتنی و غرورشاید گوشی و چشمی، آماده شجهل مقدسنوار عصب و عضله مهم در تشاثر مضر مصرف طولانی مدت رهمیشه عسل با موم بخوریممنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت سی و ششماز علم جز اندکی به شما دادارویی خلط آورویتنام نوعی کرونا ویروس بازخورد یا فیدبککاربرد روباتهای ريز، در روح و آب حیاتتنبیه چقدر موثر استسلول های بنیادی منابع و اآیا هوش سریعی که بدون احسمغز کوانتومیتاثیر داروی ضد تشنج سدیم اولین قدم شناخت نقص های خفساد اقتصادی سیتماتیک درشربت ضد خلطجهان کاملی در اطراف ما پرچیز جدید را بپذیراختلال در شناسایی حروف و هنر رها شدن از وابستگیمهمان ناخواندهخم شدن فضا-زماناستروژن مانند سپر زنان ددر کمتر از چند ماه سوش جدواقعیت چیستبحثی درباره احساساتی غیرکشف جمجمه ای درکوه ایرهوروشهای شناسایی قدرت شنواتو دی ان ای خاص ميتوکندريسندرم پیریفورمیسآیا جهان ذهن و افکار ما ممغز بزرگ چقدر مفید هست ؟ضرب المثل یونانیتاثیر درجه حرارت بر عملکایمپلانت مغزی و کنترل دو قانون مندی نقشه ژنتیکی مجهش های بیماری زا، معمولچگونه تکامل مغزهای کنونیخوشبختی دور از رنج های مارتباط ماده و انرژیهوش مصنوعی از عروسک بازی میگرن سردردی ژنتیکی که باطلاعاتی عمومی در مورد مدرمان پوکی استخوانواکسن اسپایکوژنرژیم های غذایی و نقش مهم برای پیش بینی آینده مغز دگیاه بی عقل به سوی نور میتوهم چیستسیاهچاله ها، دارای پرتو تاریک ترین بخش شبآب زندگی است قسمت دومچقدر به چشم اعتماد کنیمعقل سالمایا بدون زبان میتوانیم تقضاوت ممنوعجدا کردن ناخالصی هانگاهی بر توانایی اجزاي بخطای حسارزش حقیقی زبان قسمت دومهوش مصنوعی از عروسک بازی ما با کمک مغز خود مختاريمبه مغز خزندگان خودت اجازدرمان سرطان با امواج صوتبرخی اصول سلامت کمرورزش و میگرنرجزخوانی هایی که امروز بگشایش دروازه جدیدی از طرتوصیه های سازمان بهداشت سانسور از روی قصد بسیاری تداخل مرزها و صفات با بینآسیب ها ناشی از آلودگی هونقش انتخاب از طرف محیط، نعوامل موثر در پیدایش زبااگر تلاش انسان امروز برالزوم سازگاری قانون مجازاحقیقت در علم، هرگز نهایی از کجا آمده ام و به کجا مینبرو و انرژی مداومدو بیماری روانی خود بزرگ هوش مصنوعی تعاملیمبانی ذهنی سیاه و سفیدبه سخن توجه کن نه گویندهدرک درست از خود و هوشیاریبررسی سیستم تعادلی بدن ازمان و صبرپیوند اندام از حیوانات بتکامل چشمافتخار انسانستون فقرات انسان دو پا جلتسلیم شدن از نورون شروع منقش سجده بر عملکرد مغزعشق درونی به یگانگی خلقتابزار بقا از نخستین همانچرا مردم با زندگی میجنگنمنابع انرژی از نفت و گاز حافظه و اطلاعات در کجاستاز تکینگی تا مغز از مغز تدیوار، از ابتدا توهم بودهوش عاطفی قسمت اولمدل هولوگرافیک تعمیم یافبیماری وسواسکفش و کتابدرس گرفتن از شکست هابعد از کرونا دلخوشی بیهوزندگی، مدیریت انرژیپایان، یک آغاز استمرگ انتقال است یا نابود شتکثیر سلول در برابر توقف الگوبرداری از طبیعتسردرد به دلیل مصرف زیاد متصادف یا قوانین ناشناختهنمایش تک نفرهابزار بقا از نخستین هماننزاع بین علم و جهل رو به پمنابع جدید انرژیحس و ادراک قسمت 78از تکینگی تا مغز از مغز تدانشمندان تغییر میدان مغهیچ چیز، چقدر حقیقی استبیماری، رساله ای برای سلکنگره بین المللی سردرد دذره ی معین یا ابری از الکتقلید از طبیعتزبان متغیرپرسش و چستجو همیشه باقی امشکل از کجاستتاثیر نگاه انسان بر رفتاانقراض را انتخاب نکنیدفن آوری های جدید علیه شناشواهدی از نوع جدیدی از حاتغییرات مغز پس از 40 سالگینهادینه سازی فرهنگ اختلاچهار میلیارد سال تکامل بابزار بقای موجود زنده از هفت سین یادگاری از میراث منبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت پنجماز تکینگی تا مغز، از مغز داروی جدید آلزایمرهرچیز با یک تاب تبدیل به با طبیعت بازی نکنکیهان خود را طراحی میکندرهبر حقیقیتمدن پیشرفته ی پیشینیانزبان، وسیله شناسایی محیطآواز خواندن در قفس، نشانمعجزه ی علم در کنترل کرونتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسولین هوشمندفرگشت و تکامل تصادفی محض شاید درست نباشدجهان فراکتالنوار عصب و عضله تعیین محلاثرات فشار روحی شدیدهمیشه، آنطور نیست که هستمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمحس و ادراک قسمت سیزدهمازدواج های بین گونه ای، ردارویی ضد بیش فعالی سیستویتامین E برای فعالیت صحبازسازي مغز و نخاع چالشی کاش شرف اجباری بود یا حتیروح در جهانی دیگر استتهدیدهای هوش مصنوعیسلول های بدن تو پیر نیستنآیا هشیاری کوانتومی وجودمغز آیندگان چگونه است ؟تاثیر درجه حرارت بر مغزاولین مورد PML به دنبال تکفشار و قدرتشش مرحله تکامل چشمجهان پیوستهچیزی منتظر شناخته شدناختلالات مخچههنر، پر کردن است نه فحش دمهندسی ژنتیک در حال تلاش خونریزی مغز در سندرم کوواسرار آفرینش در موجدر آرزوهایت مداومت داشتهواقعیت های متفاوتبخش فراموش شده ی حافظهکشف جدید تلسکوپ جیمز وبتو در میانه ی جهان نیستی سندرم پس از ضربه به سرآیا جهش های ژنتیکی، ویرومغز بزرگ چالش است یا منفعضررهای مصرف شکر و قند بر تاثیر درجه حرارت بر عملکایمپلانت مغزی کمک میکند قانون گذاری و تکاملجهش تمدنی عجیب و شگفت انسچگونه جمعیت های بزرگ شکل خانه ی تاریکارتباط متقابل با همه ی حیهوش مصنوعی از عروسک بازی میگرن شدید قابل درمان اساعتقاد اشتباه، نتیجه ی ندرمان پوکی استخوانواکسن اسپایکوژن ضد کرونارژیم ضد التهابیبرای اولین بار دانشمندانگیاه خواری و گوشت خوار کدتوهم و خیالسیاهچاله و تکینگی ابتدایتاریکی من و تو و گرد و غباآب زندگی است قسمت سومنقش قهوه در سلامتیعقلانیت بدون تغییرایا تکامل هدفمند استقطار پیشرفتجدایی خطای حسی استنگاهت را بلند کنخطر آلودگی هواارزش حقیقی زبان قسمت سومهوش مصنوعی از عروسک بازی ما بخشی از این جهان مرتبطبه نقاش بنگردرمانهای بیماری پارکینسبرخی اطلاعات روانشناسی مورزش بهترین درمان بیش فعرحم مصنوعیپل جویی اصفهانتوصیه های غیر دارویی در سسانسور بر بسیاری از حقایترقی واقعی یا شعار ترقیآسیب روانی شبکه های اجتمنقش اتصالات بین سلولهای عوامل ایجاد لغت انسانی و اگر خواهان پیروزی هستیلزوم سازگاری قانون مجازاحقیقت راستین انسان علم باز کسی که یک کتاب خوانده چت جی پی تیدو بار در هفته ماهی مصرف هوش مصنوعی در کامپیوترهامباحث مهم حس و ادراکبهبود حافظه پس از رخدادهیادگیری مهارت های جدید ددرک عمیق در حیواناتبررسی علل کمر درد در میانزمان واقعیت است یا توهمپیوند اندام حیوانات به اتکامل و ارتقای نگاه تا عمافراد آغاز حرکت خودشان رستارگانی قبل از آغاز کیهتست آر ان اس دز میاستنی گنقش غذاها و موجودات درياعشق، شلوغ کردن نیستابزار بقا از نخستین همانچرا مغز انسان سه هزار سالمنابع انرژی از نفت و گاز حافظه ی هوش مصنوعیاز تکینگی تا مغز از مغز تدید تو همیشه محدود به مقدهوش عاطفی قسمت دهممدل های ریز مغز مینی برینبیماری کروتز فیلد جاکوبکل اقیانوس در یک ذرهدست و پا زدن در سایه؟بعد از کرونا دلخوشی بیهوزندان ذهنیپارادوکس ها در علممرگ تصادفیتأثیر نیکوتین سیگار بر مالتهاب شریان تمپورالسردرد تنشنتضادهای علمیچند نرمش مفید برای کمردرابزار بقا از نخستین هماننسبیت عام از زبان دکتر برمناطق خاص زبان در مغزحس و ادراک قسمت 82از تکینگی تا مغز از مغز تدانشمندان روش هاي جدیدی هیچ وقت خودت را محدود به بیندیشکنترل همجوشی هسته ای با هذرات کوانتومی زیر اتمی قتقویت استخوان در گرو تغذزبان مشترک ژنتیکی موجوداپرسشگری نامحدودمشکلات نخاعیتاثیر ویتامین دی بر بیماانواع سکته های مغزیفناوری هوش مصنوعی نحوه خشواهدی از دنیسوان(شبه نئتغییرات آب و هوایی که به فیلمی بسیار جالب از تغییشیشه ی بازالتی و سیلیکونتغییرات تکاملی سر انسان چهار ساعت پس از کشتار خوکابزار بقای موجود زنده از هم نوع خواری در میان پیشیمنبع هوشیاری کجاست قسمت53حس و ادراک قسمت پنجاهاز تکامل تا مغز از مغز تا داروی جدید ای ال اسهز ذره، یک دنیاستبالاترین هدف از دولتکیهانِ هوشیارِ در حال یاروی و منیزیم در تقویت استتمدن بشری و مغز اخلاقیزدودن نقص از هوش مصنوعیآینه در اینهمعجزه در هر لحظه زندگیتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان قدیم در شبه جزیره عفراموش کارها باهوش تر هسشایسته نیست در جیب خود قرجهان قابل مشاهده بخش کوچنوبت کودکاناثرات مفید قهوههمکاری یا رقابتمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمحس و ادراک قسمت ششماسکلت خارجی در درمان اختداستانها و مفاهیمی اشتباویتامین E در چه مواد غذایبحتی علمی درباره تمایل بکتاب گران و پرهزینه شد ولروح رهاییتو یک معجزه ایسلول بنیادی و ای ال اسآیا واکنش های یاد گرفته ومغز اندامی تشنه ی انرژی اتاثیر درجه حرارت بر عملکاولین مورد پیوند سر در انفضا و ذهن بازششمین کنگره بین المللی سجهان پیوستهچیزی خارج از مغزهای ما نیاختلالات حرکتی در انسانهوموارکتوس ها ممکن است دمهندسی بدنخواندن ، یکی از شستشو دهناسرار بازسازی اندام هادر آسمان هدیه های نادیدنواقعیت و مجازبخش های تنظیمی ژنومکشتن عقیده ممکن نیستتوقف؛ شکستسندرم جدایی مغزآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجمغز بزرگ چالشهای پیش روضررهای شکر بر سلامت مغزتاثیر درجه حرارت بر عملکایمپلانت نخاعی میتواند دقانون جنگلجهشهای مفید و ذکاوتی که دچگونه جمعیت های بزرگ شکل خانواده پایدارارتباط چاقی و کاهش قدرت بهوش مصنوعی از عروسک بازی میدان مغناطيسي زمین بشر اعتماد به خوددرمان ام اس(مولتیپل اسکلواکسن دیگر کرونا ساخته شرژیم غذایی حاوی تخم مرغ وبرای تمدن سازی، باید در بگیرنده باید سازگار با پیتوهم وجودسیاهچاله ی منفرد یا سیاهتاریکی و نورآب، زندگی است(قسمت پنجم)نقش مهاجرت در توسعه نسل اعقیده ی بی عملایجاد احساساتلمس کوانتومیجریان انرژی در سیستم های چالش هوشیاری و اینکه چرا خطرات هوش مصنوعیارزش خود را چگونه میشناسهوش مصنوعی از عروسک بازی ما تحت کنترل ژنها هستیم یبه نقاش بنگردرماندگی به دلیل عادت کربرخی بیماری ها که در آن بورزش در کمر دردرحم مصنوعیپل خواجو اصفهانتوصیه هایی در مصرف ماهیساهچاله ها تبخیر نمیشودتروس جریان انرژینقش تیروئید در تکامل مغزعواملی که برای ظهور لغت ااپل ویژن پرو در تشخیص بیملزوم عدم وابستگی به گوگل حقیقت غیر فیزیکیاز آغاز خلقت تا نگاه انساچت جی پی تیدو برابر شدن خطر مرگ و میهوش مصنوعی در خدمت خلق وحمبتکران خودشکوفابهداشت خوابیادگیری هوش مصنوعی، عمیقدرگیری قلب در بیماری ویربرطرف کردن خشونت را از خازمان پلانکپیوند سر آیا ممکن استتکامل و ریشه ی مشترک خلقتافراد بی دلیل دوستدار تو سخن نیکو مانند درخت نیکوتشنچ پانایوتوپولوس تشنج نقش غذاها و موجودات درياعصب حقوق نورولووابزار بقا از نخستین همانچرا مغزهای ما ارتقا یافت منابع انرژی از نفت و گاز حافظه انسان و حافظه ی هوشاز تکینگی تا مغز از مغز تدیدن خدا در همه چیزهوش عاطفی قسمت دوممدیون خود ناموجودبیماری گیلن باره و بیمارکلمات بلند نه صدای بلنددست کردن در گوشتفکر قبل از کارزونیسومایدپاسخ گیاهان در زمان خوردمرگی وجود نداردتأثیر نگاه انسان بر رفتاامواجی که به وسیله ی ماشیسردرد سکه ایتظاهر خوابیده ی مادهچند جهانیابزار بقا از نخستین همانچسبیدن به خود، مانع بزرگ مناطق خاصی از مغز در جستجحس و ادراک قسمت 87از تکینگی تا مغز از مغز تدانشمندان روشی برای تبدیهیچ کاری نکردن به معنی چیبیهوش کردن در جراحی و بیمکنترل جاذبهذرات کوانتومی زیر اتمی قتقویت حافظه یا هوش مصنوعزبان چهار حرفی حیات زمینآلودگی هوا چالش قرن جدیدمشکلات بین دو همسر و برخیتاثیر ویروس کرونا بر مغز انیس بی کسانانگشت ماشه ایفیروز نادریشکل های متفاوت پروتئین هتغذیه بر ژنها تاثیر داردنون و القلمابزارهای پیشرفته ارتباط همه چیز موج استمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمحس و ادراک قسمت پنجاه و یاز تکامل تا مغز، از مغز تداروی جدید برای میاستنی هزینه ای که برای اندیشیدباهوش ترین و با کیفیت تریکیست هیداتید مغزرویا و واقعیتتمدن زیر آبسفر فقط مادی نیستآیندهمعرفت و شناختتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان میوه ی تکاملفراموشی همیشه هم بد نیستشادی، پاداش انجام وظیفهجهان موازی و حجاب هانور از عمق تاریکیاثرات مفید روزه داریهمانند سازی در انسانمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمحس و ادراک قسمت شصت و هشتاسکار، لگوی هوشمنددخالت در ساختار ژنهاویتامین کابحث درباره پیدایش و منشا کتاب زیست شناسی باورروزه داری متناوب، مغز را تو یک جهان در مغز خودت هسسلول عصبی شاهکار انطباق آیا یک، وجود داردمغز انسان ایا طبیعتا تماتاثیر درجه حرارت بر عملکاولین هیبرید بین انسان و فضای قلب منبع نبوغ استصبور باشجهان پر از چیزهای اسرار آچیزی شبیه نور تو نیستاختلالات صحبت کردن در انهورمون شیرساز یا پرولاکتمهربانی، شرط موفقیتخواب سالم عامل سلامتیاصل بازخورددر آستانه ی موج پنجم کوویواقعیت و انعکاسروشی برای بهبود هوش عاطفبخش بزرگی حس و ادراک ما اگل خاردار، زیباستتولید مولکول جدید توسط هسندرم دزدی ساب کلاوینآیا خداباوری محصول تکاملمغز بزرگ و فعال یا مغز کوضعیف و قویتاثیر درجه حرارت بر عملکایمان به رویاقانون جنگلجهشهای مفید و ذکاوتی که دچگونه حافظه را قویتر کنیخار و گلارتباط هوش ساختار مغز و ژهوش مصنوعی از عروسک بازی میدان های مغناطیسی قابل اعتماد به خوددرمان تومورهای مغزی با اواکسن دیگری ضد کرونا از درژیم غذایی ضد التهابیبرای خودآگاه بودن تو بایگالکانزوماب، دارویی جدیتوهم وجودسیاهچاله ی تولید کنندهتاریکی خواهد ترسیدآتاکسی فریدریشنقش میدان مغناطیسی زمین علم و ادراک فقط مشاهده ی ایران بزرگلووفلوکساسینجریان انرژی در سیستم های چالش هوشیاری و اینکه چرا دفاع از پیامبراز فرد ایستا و متعصب بگذرهوش مصنوعی از عروسک بازی مانند آب باشبه نادیدنی ایمان بیاوردرها بسته نیستبرخی بیماری های خاص که بدوزن حقیقی معرفت و شناخترسم عاشق کُشی و شیوهٔ شهرپلاسمای غالبتوضیحی ساده در مورد هوش مسایه ی هوشیاریتری فلوپرازیننقش حفاظتی مولکول جدید دعوارض ازدواج و بچه دار شداپی ژنتیکمقاومت به عوارض فشار خون حقیقت غیر قابل شناختاز انفجار بزرگ تا انفجار نتایج نادانی و جهلدو برابر شدن خطر مرگ و میهوش مصنوعی در خدمت خلق وحمتواضع باشبوزون هیگز چیستیادگرفتن، آغاز حرکت است درگیری مغز در بیماری کویبزرگ فکر کنزمان به چه دلیل ایجاد میشپیوند سر، یکی از راه حلهاتکامل ابزار هوش ، راه پر افزایش قدرت ادراکات و حسسخن و سکوتتشنج چیستنقش غذاها و موجودات درياعصب سیاتیکابزار بقا از نخستین همانچرا ویروس کرونای دلتا وامنابع انرژی از نفت و گاز حباب های کیهانی تو در تواز تکینگی تا مغز از مغز تدیدگاه نارسای دوگانه ی مهوش عاطفی قسمت سوممدیریت اینترنت بر جنگبیماری آلزایمر، استیل کوکلوزاپین داروی ضد جنوندست آسمانتفکر ترکیبی در هوش مصنوعزونا به وسیله ویروس ابله پختگی پس از چهل سالگي به مراحل ارتقای پله پله کیهتأثیر شیرینی های حاوی لوامیوتروفیک لترال اسکلروسردرد عروقی میگرنتظاهری از ماده است که بیدچند جهانیابزار بقا از نخستین هماننسبت ها در کیهانمنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت چهلاز تکینگی تا مغز از مغز تدانش، قفل ذهن را باز میکنهیچ کس مانند تو نگاه نمیکبیهوشی در بیماران دچار اکندر در بیماریهای التهابذرات کوانتومی زیر اتمی قتقویت سیستم ایمنیزبان نیاز تکاملی استآلودگی هوا و ویروس کرونامشکلات روانپزشکی پس از ستاثیر ژنها بر اختلالات ختاثیر کلام در آیات کلام بانگشت نگاری مغز نشان میدفیزیک مولکولها و ذرات در شکل پنجم مادهثبت و دستکار ی حافظهنوآوری ای شگفت انگیز دانابزارهای بقا از نخستین ههمه چیز و هیچ چیزمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت پنجاه و داز تکامل تا مغز، از مغز تداروی جدید برای کاهش وزنهزینه سنگین انسان در ازاباور و کیهان شناسیکیست کلوئید بطن سومرویا و کابوستمدنی قدیمی در شمال خلیج سفر نامه سفر به بم و جنوب آینده ی انسان در فراتر ازمغز فکر میکند مرگ برای دیتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان ها می توانند میدان فراموشی و مسیر روحانیشب سیاه سحر شودجهان ما میتواند به اندازنور دروناثرات مضر ماری جواناهمجوشی هسته ای، انرژِی بمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمحس و ادراک قسمت شصت و دواساس انسان اندیشه و باور در میان تاریکی و روشناییویتامین کا و استخوانبحثي درباره هوش و تفاوتهکتاب طبیعت در قالب هندسهروزه داری و التهاب زیانبتو کجای جهانیسلول عصبی، در محل خاص خودآیا کیهان می تواند یک شبیمغز انسان برای ایجاد تمدتاثیر درجه حرارت بر عملکاولین تصویر در تاریخ از سقفس ذهنجهان پر از چیزهای جادویی نکاتی در مورد تشنجاختلالات عضلانی ژنتیکهوش فوق العاده، هر فرد اسموفقیت هوش مصنوعی در امتخواب سالم عامل سلامتی و یاصل در هم تنیدگی و جهانی در درمان بیماری مولتیپل واقعیت تقویت شدهروشی جدید در درمان قطع نخبخش بزرگتر کیهان ناشناختگل درون گلدانتولید مثل اولین ربات های سندرم سردرد به دلیل افت فآیا دلفین ها می تواند از مغز بزرگترین مصرف کننده طلوع و حقیقتتاثیر رو ح و روان بر جسماین پیوند نه با مغز بلکه قانونمندی و محدودیت عالمجوانان وطننگاه من، نگاه تو و یا حقیخارق العاده و استثنایی بارتباط پیوسته ی جهانهوش مصنوعی از عروسک بازی میدان های کوانتومی خلااعتماد بی مورددرمان تشنجواکسن سرطانرژیم غذایی ضد دردبرای رشد، باید از مسیر خطگام کوچک ولی تاثیرگذارتوهم بی خداییسیاره ی ابلهانتاریخ همه چیز را ثبت کردهآتاکسی مخچه ای خودایمننقش محیط زندگی و مهاجرت دعلم و روحایرادهای موجود در خلقت بلوب فرونتال یا پیشانی مغجریان انرژی در سیستم های چالش هوشیاری و اینکه چرا دفاع در برابر تغییر ساختاز مخالفت بشنوهوش مصنوعی از عروسک بازی ماه رجببه هلال بنگردرهای اسرارآمیز و پوشیدهبرخی توجهات در ببمار پاروزوز گوشرساناها و ابر رساناها و عپمبرولیزوماب در بیماری چتیوتیکسن داروی ضد جنونآسیب عصب پا به دنبال اعتیسایه را اصالت دادن، جز فرتری فلوپرازیننقش حیاتی تلومر دی ان آ دعید نوروز مبارکابتدا سخت ترین استمقایسه رقابت و همکاریحقیقت، آن چیزی نیست که جلاز بار خود بکاه تا پرواز نجات در راستگوییدو داروی جدید برای میاستهوش مصنوعی درمانگر کامپیمجموعه های پر سلولی بدن مبوزون هیگز جهان را از متلیادآوری خواب و رویادرگیری مغز در بیماران مببزرگ شدن مغز محدود به دورزمان شگفت انگیزپیوندهای پیچیده با تغییرتکامل تکنولوژیافزایش مرگ و میر سندرم کوسخن پاک و ثابتتشنج و حرکات شبه تشنجی قانقش غذاها در کاهش دردهای عضلانی که طی سخن گفتن چقدابزار بقا از نخستین همانچرا پس از بیدار شدن از خومنابع انرژی از نفت و گاز حباب هایی تو در تواز تکینگی تا مغز از مغز تدژا وو یا اشنا پنداریهوش عاطفی قسمت ششممداخله ی زیانبار انسانبیماری الزایمرکلید نزدیک و نگاه تو بر فدست بالای دستتفکر خلا ق در برابر توهم زیان غذاهای پرچربپدیده خاموش روشن در پارکمرز مرگ و زندگی کجاستتئوری تکامل امروز در درمامید نیکو داشته باش تا آنسرطان کمیت گراییتعویض دارو در تشنجچند جهانی و علمابزار بقای موجود زنده از نسبت طلایی، نشانه ای به سمنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت چهل و هفتاز تکینگی تا مغز از مغز تدانش، یک انسان را ناسازگهیچ کس حقیقت را درون مغز بیوگرافیکندر علیه سرطانرفتار مانند بردهتلقین اطلاعات و حافظهزبان و کلمه حتی برای کسانآلودگی هوا و پارکینسونمشکلات روانپزشکی در عقب آلزایمرمشاهده گر جدای از شیء مشاتاثیر کپسول نوروهرب بر نانتقال ماده و انرژیفیزیک هوشیاریشکرگزار هر چیزی باش که داثبت امواج الکتریکی در عصنوار مغز مشاهده ی غیر مستابزارهای بقا ازنخستین همهمه چیز کهنه میشودمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت پنجاه و ساز تکامل تا مغز، از مغز تداروی جدید برای ای ال اسهزاران سال چشم های بینا وباید از انسان ترسیدکپسول ژری لاکترویا و خبر از آیندهتمرکز و مدیتیشنسفر به مریخ در 39 روزآینده ی علم و فیزیک در60 ثمغز قلبتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان یک کتابخانه استفراموشی آرمانشبیه سازی میلیون ها جهان جهان مادی، تجلی فضا در ذهنوروفیبروماتوزاجزای پر سلولی بدن انسان همراه سختی، اسانی هستمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمحس و ادراک قسمت شصت و ششاستفاده از مغز، وزن را کمدر مانهای کمر دردویتامین کا در سبزیجاتبحثی جالب درباره محدودیتکتاب، سفری به تاریخروزه داری و بیمار ی ام اس تو کز محنت دیگران بی غمیسلولهای ایمنی القا کنندهآیا گذشته، امروز وآینده مغز انسان برای شادمانی طتاثیر درجه حرارت بر عملکاولین دارو برای آتاکسی فقفس را بشکنجهان دارای برنامهچگونه مولکول های دی ان ایاختراع جدید اینترنت کوانهوش مصنوعی می تواند بر احموفقیت در تفکر استخواب عامل دسته بندی و حفطاصل علت و تاثیردر سال حدود 7 میلیون نفر واقعیت خلا و وجود و درک مروشی جدید در درمان نابینبخش دیگری در وجود انسان هگل زندگیتولید یا دریافت علمسوپاپ ها یا ترانزیستورهاآیا دلفین ها میتوانند بامغز حریص برای خون، کلید تطلای سیاهتاثیر روده بر مغزاین اندوه چیستقارچ بی مغز در خدمت موجودجوانان وطننگاه مادی غیر علمی استخبر مهم تلسکوپ هابلارتباط انسانی، محدود به هوش مصنوعی از عروسک بازی میدان بنیادین اطلاعاتاعتیاد و تلاش های درمانی درمان جدید ALSواکسن سرطانراه فراری نیستبرای زندگی سالم، یافتن تگامی در درمان بیماریهای توهم تنهاییسیاره ابلهانتاریخ، اصیل نیست و ساخته آتش منبع انرژینقش مرکز تنفس سلولی در بیعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهایستادن در برابر آزادی بلوتیراستامجراحی گردن همیشه برای دیچالش هوشیاری و اینکه چرا دقیق ترین تصاویر از مغز اهوش مصنوعی از عروسک بازی ماپروتیلینبه کدامین گناه کشته شدنددرون قفس یا بیرون از آنبرخی توصیه ها برای واکسیوسواس، بیماری استرستگاری محدود به یک راه نپنج اکتشاف شگفت آور در موتیک و اختلال حرکتیآسانی موفقیتساخت سلول عصبی حتی پس از ترک امروزنقش خرچنگ های نعل اسبی درعامل کلیدی در کنترل کارآابتدایی که در ذهن دانشمنمقابله ی منطقی با اعتراضحقایق ممکن و غیر ممکناز بحث های کنونی در ویروسنخاع ما تا پایین ستون فقردو سوی واقعیتهوش مصنوعی درخدمت خلق وحمجرم، گاهی قربانی استبی نهایت در میان مرزهایاری خدا نزدیک استدرگیری مغزی در سندرم کووبزرگ شدن تقریبا ناگهانی زنان باهوش ترپیوندی که فراتر از امکانتکامل جریان همیشگی خلقتافزایش سرعت پیشرفت علوم سختی ها رفتنی استتشنج عدم توازن بین نورون نقشه مغزی هر فرد منحصر بهغم بی پایانابزار بقا از نخستین همانچرا ارتعاش بسیار مهم استمنابع انرژی از نفت و گاز حد و مرزها توهم ذهن ماستاز تکینگی تا مغز از مغز تدژاوو یا آشناپنداریهوش عاطفی بیشتر در زنانمدارک ژنتیکی چگونه انسانبیماری ای شبیه آلزایمر و کلام و زبان، گنجینه ای بسدستورالعمل مرکز کنترل بیتفاوت مغز انسان و میمون هزیباترین چیز در پیر شدنپروژه ی ژنوم انسانیمرز بین انسان و حیوان کجاتئوری تکامل در پیشگیری و امید نجاتسرعت فکر کردن چگونه استتعامل انسان و هوش مصنوعیچند روش ساده برای موفقیتابزار بقای موجود زنده از نشانه های گذشته در کیهان منبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت چهل و هشتاز تکینگی تا مغز از مغز تدائما بخوانهیچ اندر هیچبیوگرافیکوچ از محیط نامناسبرفتار وابسته به شکلتلاش ها برای کشف منابع جدزبان و بیان نتیجه ساختمازبان و بیان، در سایه پیشرآملودیپین داروی ضد فشار مشاهده آینده از روی مشاهتاثیر کپسول نوروهرب بر تانتروپی و هوشیاریفیزیک و هوشیاریشکست حتمیجلو رفتن یا عقبگردنوار مغز ترجمه رخدادهای ابزارهای بقای موجود زندههمه چیز در زمان مناسبمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت پنجاه و شاز تکامل تا مغز، از مغز تداروی جدید برای دیابتهستي مادي ای که ما کوچکتربابا زود بیاکامپیوتر سایبورگرویا بخشی حقیقی از زندگی تمرکز بر هدفسفر تجهیزات ناسا به مریخ آینده با ترس جمع نمیشودمغز ما کوچکتر از نیم نقطهتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان باشفرایند پیچیده ی خونرسانیشبیه سازی سیستم های کوانجهان مرئی و نامرئینورون هاي مصنوعی می تواناجزایی ناشناخته در شکل گهمراهی میاستنی با برخی سمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمحس و ادراک سی و هفتماستفاده از نظریه ی تکامل در محل کار ارزش خودت را بویتامین بی 12 در درمان دردبحثی در مورد نقش ویتامين کتابخانهروزه داری سلول های بنیادتو پیچیده ترین تکنولوژی سلولهای بنیادی مصنوعی درآیا پیدایش مغز از روی تصامغز انسان برای شادمانی طصبر لازمه ی پیروزی استتاثیر درجه حرارت بر عملکاولین دروغقله سقوطجهان در حال نوسان و چرخشچگونه میتوان با قانون جنادامه بحث تکامل چشمهوش مصنوعی و کشف زبان هایمولکول ضد پیریخودآگاهی و هوشیارياصل عدم قطعیت از کوانتوم درمان نگهدارنده ی اعتیادوالزارتان داروی ضد فشار روشی جدید در درمان سکته مبخشیدن دیگران یعنی آرامشگلوله ی ساچمه ایتولید پاک و فراوان انرژیسوپاپ ها یا ترانزیستورهاآیا دست مصنوعی به زودی قامغز در تنهایی آسیب میبینطوفان فقر و گرسنگی و بی ستاثیر روزه داری بر سلامت این ایده که ذرات سیاهچالقبل از آغازجواب دانشمند سوال کننده نگاه محدود و تک جانبه، مشخدا موجود استارتباط از بالا به پایین مهوش مصنوعی از عروسک بازی میدازولام در درمان تشنج اعتیاد را به دور بیندازدرمان جدید میگرن با انتی واکسن ضد اعتیادراه نجاتبرخی ملاحظات در تشنج های گامی در درمان بیماریهای توهم جداییسیاره ابلهانتازه های اسکیزوفرنی(جنوآثار باستانی تمدن های قدنقش نگاه از پایین یا نگاهعلم به ما کمک میکند تا مواکنون را با همه ی نقص هایلوزالمعده(پانکراس)مصنوعجستجوی متن و تصویر به صورچالش کمبود اندام برای پیدل به دریا بزنهوش مصنوعی از عروسک بازی ماجرای جهل مقدسبه امید روزهای بهتردروغ نگو به خصوص به خودتبرخی درمان های Spinal Muscular Atیک پیام منفرد نورون مغزی رشته نوروایمونولوژی و نقپول و شادیتیکاگرلور داروی ضد انعقاآشنا پنداریساخت شبکه عصبی مصنوعی با ترکیب آمار و ژنتیکنقش داروهاي مختلف معروف عادت همیشه خوب نیستابتذال با شعار دینمقابله با کرونا با علم اسحل مشکلاز تلسکوپ گالیله تا تلسکنخستین تمدن بشریدولت یا گروهکهوش مصنوعی ساخته هوش طبیمحل درک احساسات روحانیبی هیچ می ایی و بی هیچ میرژن همه چیز نیستدرگیری مغزی در سندرم کووبزرگترین خطایی که مردم مزنجیرها را ما باید پاره کپیوستگی همه ی اجزای جهانتکامل داروینی هنوز در حاافسردگی و اضطراب در بیماسرنوشتتشویق خواندن به کودکاننقشه های مغزی جدید با جزیغم بی پایانابزار بقا از نخستین همانچرا بیماری های تخریبی مغمنابع انرژی از نفت و گاز حریص نباشاز تکینگی تا مغز از مغز تدگرگونی های نژادی و تغییهوش عاطفی در زنان بیشتر امروری بر تشنج و درمان هایبیماری ای شبیه ام اس مولتکلام، در تحولی شگفت آور بدغدغه نتیجه ی نادانی استتفاوت ها و تمایزها کلید بزیباترین چیز در افزایش سپروژه ی ژنوم انسانیمرز جدید جستجو و اکتشاف، تئوری جدید، ویران کردن گامید جدید بر آسیب نخاعیسطح آگاهی، رخدادهای زندگتعامل انسان با هوش مصنوعچندین ماده غذایی که ماننابزار بقای موجود زنده از نشانه های پروردگار در جهمنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت چهل و دوماز تکینگی تا مغز از مغز تداروهای مصرفی در ام اسهیچگاه از فشار و شکست نتربیان ژن های اسکیزوفرنی دکوچک شدن مغز از نئاندرتارفتار اجتماعی انسان، حاصتلاش های جدید در ALSزبان و تکلم برخی بیماریهآموزش نوین زبانمشاهدات آمیخته با اشتباهتاثیر کپسول نوروهرب بر سانتظار گذر تندباد؟فیزیک آگاهیشگفت نیست من عاشق تو باشمجلوتر را دیدننوار مغز در فراموشی هاابزارهای بقای از نخستین همه چیز در زمان کنونی استمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت بیست و چهاز تکامل تا مغز، از مغز تداروی جدید ضد میگرنهستی ما پس از شروعی چگال باد و موجکاهش مرگ و میر ناشی از ابرویا تخیل یا واقعیتتمرکز بر امروزسفر دشوار اکتشافآیا فراموشی حتمی استمغز مانند تلفن استتاثیر گیاهخواری بر رشد و انسان جدید از چه زمانی پافرایند تکامل و دشواری هاشبکه های مصنوعی مغز به درجهان مشارکتینورون های ردیاب حافظهاحیای بینایی نسبی یک بیمهمراهی نوعی سردرد میگرنیمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمحس و ادراک- قسمت پنجاه و استفاده از هوش مصنوعی در در چه مرحله ای از خواب ، رویتامین بی هفدهبحثی در مورد نقش کلسیم و کجای مغز مسئول پردازش تجروزهای بد باقی نمیماندتو آرامش و صلحیسلام تا روشناییآیا آگاهی پس از مرگ از بیمغز انسان رو به کوچک تر شصبر و واقعیتتاثیر درجه حرارت بر عملکاولین سلول مصنوعیقلب های سادهجهان در حال ایجاد و ارتقاچگونه مغز ما، موسیقی را پاداراوون تنها داروی تاییهوش مصنوعی یا حماقت طبیعمولتیپل اسکلروز در زنان خودآگاهی و هوشیارياصل، روان و نفس استدرمان نابینایان آیا ممکنواکنش های ناخودآگاه و تقريتوکسيمب در درمان ام اسبخشش، عقلانی یا غیر عاقلگلوئونتولید اندام با چاپ سه بعدسوپاپ ها یا ترانزیستورهاآیا رژیم غذایی گیاهی سلامغز را از روی امواج بشناسطوفان زیباییتاثیر رژیم گیاه خواری بر این ابتدای تناقض هاستقبل از انفجار بزرگجواب سنگ اندازینگاه کلی نگرخدا نور آسمان ها و زمین اارتباط بین هوش طبیعی و هوهوش مصنوعی از عروسک بازی مکان زمان یا حافظه زماناعداد بینهایت در دنیای مدرمان جدید کنترل مولتیپلواکسن علیه سرطانراه های جدید برای قضاوت ربرخی مرزهای اخلاق و علوم گاهی لازم است برای فهم و توهم جدایی و توهم علمسیب یکسان و دیدگاه های متتازه های بیماری پارکینسوآرامش و دانشنقش نظام غذایی در تکامل معلم بدون توقفاکوییفلکسلیروپریم داروی ترکیبی ضدجستجوی هوشیاری در مغز مااز نخستین همانند سازها تچالش دیدگاه های سنتی در بدلایلی که نشان میدهد ما بهوش مصنوعی از عروسک تا کمماجرای عجیب گالیلهبه بالا بر ستارگان نگاه کدریای خدابرخی روش های تربیتی کودکیک پیشنهاد خوب برای آسان رشد مغز فرایندی پیچیده اپول و عقیدهتیروفیبان موثر در سکته ی آشنا پنداریساخت شبکه عصبی با الفبای ترکیب حیوان و انساننقش درختان در تکاملعادت کن خوب حرف بزنیابداع دی ان ای بزرگترین دملاحظه های اخلاقی دربارهحلقه های اسرارآمیزاز تلسکوپ گالیله تا تلسکنخستین تصویر از سیاهچالهدوچرخه در کاهش دردهای کمهوش مصنوعی، اتفاقات و تحمحل درک احساسات روحانی دبی ذهن و بی روحژن همه چیز نیستدرگیری اعصاب به علت میتوبزرگترین درد از درون است زندگی فعال و مثبت روند آلپیام های ناشناخته بر مغز تکامل داروینی هنوز در حاافسردگی و ساختار مغزسریع دویدن مهم نیستتشخیص ژنتیکی آتروفی های نقشه با واقعیت متفاوت اسغیرقابل دیدن کردن مادهابزار بقا از نخستین همانچرا حیوانات سخن نمی گوینمنابع انرژی از نفت و گاز حرکات چشم، ترجمه کننده ی از تکینگی تا مغز از مغز تدانش قدرت استهوش عاطفی در زنان بیشتر امرکز هوشیاری، روح یا بدن بیماری اسپینال ماسکولار کلرال هیدرات برای خوابانذهن ما از در هم شکستن منبتفاوت ها را به رسمیت بشنازیر فشار کووید چه باید کرپروانه ی آسمانیمرزهای حقیقی یا مرزهای تتا 20 سال آینده مغز شما به امید درمان کرونا با همانسعی کن به حدی محدود نشویتعداد کلی ذهن ها در جهان چندجهانیابزار بقای موجود زنده از نظام مثبت زندگیمنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت چهل و سوماز تکینگی تا مغز از مغز تداروهای ام اسهیپرپاراتیروئیدیسمبیان حقیقتکوچکی قلبرقیبی قدرتمند در برابر متلاش های جدید در درمان فررموزی از نخستین تمدن بشرتلاش های جدید در درمان سرزبان و شناخت حقیقت قسمت چآمارهای ارائه شده در سطح مطالبه ی حق خودتاثیر کپسول نوروهرب بر ساندوه در دنیا استفیزیکدانان ماشینی برای تشگفت انگیز بودن کیهانجمجمه انسان های اولیهنوار مغز در تشخیص بیماری ابزارهای دفاعی و بقای موهمه چیز، ثبت می شودمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت بیست و یکاز تکامل تا مغز، از مغز تداروی جدید ضد الزایمرو هر کس تقوای خدا پیشه کنباد غرور و سر پر از نخوت وکاهش التهاب ناشی از بیمارویا حقی از طرف خداتمساح حد واسط میان مغز کوسفرنامه سفر به بم و جنوب آیا ممکن است موش کور بی ممغز مادران و کودکان در زمتاثیر انتخاب از طرف محیط انسان خطرناکترین موجودفرایند حذف برخی اجزای مغشبکیه های مصنوعیجهان معنانوروپلاستیسیتی چیستاحیای بینایی نسبی یک بیمهندسه ی پایه ایمنبع هوشیاری در کجاست؟ قحس و ادراک- قسمت بیست و پاستفاده از انرژی خلادر ناامیدی بسی امید استویتامین دی گنجینه ای بزربحثی در مورد حقیقت فضا و کرونا چه بر سر مغز می آورروزهای سختتو افق رویداد جهان هستیسلاح و راهزنیآیا امکان بازسازی اندامهمغز انسان رو به کوچکتر شدصبر بسیار بایدتاثیر درجه حرارت بر عملکاوکرلیزوماب داروی جدید شقلب و عقلجهان ریز و درشتچگونه مغز پیش انسان یا همادب برخورد با دیگرانهوش مصنوعی گوگل به کمک تشمواد کوانتومی جدید، ممکنخودت را از اندیشه هایت حفاصلاح خطا با رفتن بر مسیردرمان های اسرار آمیز در آواکنش به حس جدیدریه زغالیبدون پیر فلکگمان میکنی جرمی کوچکی در تولید سلولهای جنسی از سلسوخت هیدروژنی پاکآیا رژیم غذایی گیاهی سلامغز زنان جوانتر از مغز مرطولانی ترین شبتاثیر رژیم گیاه خواری بر اینکه به خاطرخودت زندگی قبرستان ها با بوی شجاعتجوسازی مدرننگاه انسان محدود به ادراخدا بخشنده است پس تو هم بارتباط شگفت مغز انسان و فهوش مصنوعی از عروسک بازی مکانیک کوانتومی بی معنی بقا با سازگارترین فرد اسدرمان جدید ای ال اس، توفرواکسنی با تاثیر دوگانه اراه های جدید برای قضاوت رگاهی مغز بزرگ چالش استتوهم جسمسیر آفرینش از روح تا مغز تازه های درمان ام اسآرامش و سکوننقش نظریه تکامل در شناساعلم در حال توسعهاکسی توسین و تکامل پیش الیس دگرامفتامین یا ویاسحفره در مغزاز نخستین همانند سازها تچاالش ها در تعیین منبع هودنیا فریب و سرگرمیهوش مصنوعی از عروسک تا کمماده ی تاریکبه بالاتر از ماده بیندیشدرک فرد دیگر و رفتارهای ابرخی سلولهای عصبی در تلایک آلل ژنتیکی که از نئاندرشد مغز علت تمایل انسان بپوست ساعتی مستقل از مغز دتکنولوژی های جدید و حالتآشناپنداری چیستساختن آیندهترازودوننقش ذهن و شناخت در حوادث عادت کردن به نعمتابزار هوش در حال ارتقا ازملاحظات بیهوشی قبل از جرحمله ویروس کرونا به مغزاز تکنیکی تا مغز از مغز تنخستین روبات های زنده ی جدوچرخه سواری ورزشی سبک و هوش احساسیمحدودیت چقدر موثر استبی سوادی در قرن 21ژن هوش و ساختارهای حیاتی درب بسته با غیر خود باز مبسیاری از مجرمان، خودشانزندگی هوشمند در خارج از زپیدایش زبانتکامل داروینی هنوز در حااقلیت خلاقسریعترین کامپیوتر موجودتشخیص آلزایمر سالها قبل نقص های سیستمی ایمنیغرور و علمابزار بقا از نخستین همانچرا حجم مغز گونه انسان درمنابع انرژی از نفت و گاز حرکت چرخشی و دائمی کیهاناز تکینگی تا مغز از مغز تدانش محدود به ابعاد چهارهوشمندی کیهانمرکز حافظه کجاستبیماری اضطراب عمومیکم کردن کالری روشی سودمنذهن چند جانبه نیازمند نگتفاوت های بین زن و مرد فقزیرفون داروی ضد ام اسپرواز از نیویورک تا لوس آمزایای شکلات تلخ برای سلتا بحر یفعل ما یشاامیدوار باش حتی اگر همه چشلیک فراموشیتعذیه ی ذهننه ناامیدی بلکه ارتقاابزار بقای موجود زنده از نظریه ی تکامل در درمان بیمنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت نهماز تکینگی تا مغز از مغز تداروهای تغییر دهنده ی سیهاوکينگ پیش از مرگش رسالبیداری و خواب کدام بهتر اکوچکترین چیز یک معجزه اسکووید نوزده و خطر بیماری رمز و رازهای ارتباط غیر کتلاش های جدید شرکت نورالزبان و شناخت حقیقت قسمت اآن چیزی که ما جریان زمان مطالبی در مورد تشنجتاثیر کتامین در درمان پااندوه دردی را دوا نمیکندفال نیکوشگفت زده و حیران باشجنین مصنوعینوار مغزی روشی مهم در تشخابعاد و نیازهای تکاملیهمه ی سردردها بی خطر نیستمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت بیست و دواز تکامل تا مغز، از مغز تداروی سل سپتوفور و فراوانیبار مغز بر دو استخوانکاهش حافظه هرچند فرایندیرویاها از مغز است یا ناخوتنفس هوازی و میتوکندریسفرنامه سفر به بم و جنوب آیا ما کالا هستیممغز چون ابزار هوش است دلیتاثیر احتمالی عصاره تغلیانسان عامل توقف رشد مغزفراتر از دیوارهای باورشباهت مغز و کیهانجهان هوشمندنوروز یا روز پایانیاحساس گذر سریعتر زمانهندسه ی رایج کیهانمنبع هوشیاری در کجاست؟(قحس و ادراک- قسمت شصت و چهاستفاده از سلول های بنیادر هم تنیدگی مرزها و بی مویروس مصنوعیبحثی در مورد عملکرد لوب فکریستال هاروش مقابله مغز با محدودیتو انسانی و انسان، شایستسلسله مباحث هوش مصنوعیآیا انسان با مغز بزرگش اخمغز ایندگان چگونه استصد قدح، نفتاده بشکستتاثیر درجه حرارت بر عملکايندگان چگونه خواهند دیدقلب یا مغزجهان شگفت انگیزچگونه هموساپينس بر زمین ادراک ما درک ارتعاشی است هوش مصنوعی گوگل به کمک تشموجود بی مغزی که می تواندخودروهای هیدروژنیاصول انجام برخی نرمش ها ددرمان های بیماری آلزایمرواکسن های شرکت فایزر آمرریواستیگمینبدون بار گذشتهگنجینه ای به نام ویتامین تولترودینسودمندی موجودات ابزی بر آیا راهی برای رفع کم آبی مغزهای کوچک بی احساسطی یکصد هزار سال اخیر هرچتاثیر رژیم گیاه خواری بر اینکه خانواده ات سالم باقدم زدن و حرکت دید را تغیجامعه ی آسمانینگاه از بیرون مجموعهخدای رنگین کمانارتباط شگفت انگیز مغز انهوش مصنوعی از عروسک بازی مکانیزمهای دفاعی در براببقا در ازای بیماریدرمان جدید سرطانوابستگی یعنی قلادهراه پیروزی در زندگی چیستگاهی جهت را عوض کنتوهمات و شناخت حقیقتسیستم تخلیه ی مغز بینشی نتبدیل پلاستیک به کربن و سآرامش(سکوت) stillness و تکاپونقش هورمون های تیروئید دعلم راهی برای اندیشیدن ااکسکاربازپین در درمان تشلا اکراه فی الدینحق انتخاباز نخستین همانند سازها تنابینایی در نتیجه ی گوشی دنیای شگفت انگیز کوانتومهوش مصنوعی از عروسک تا کمماده ی خالیبه جای محکوم کردن دیگران درک نیازمند شناخت خویش ابرخی سيناپسها طی تکامل و یک جهش ممکن است ذهن انسانرشد در سختی استپوشاندن خود از نورتکنولوژی و پیشرفتآشتی بهتر استساختن آینده، بهترین روش ترازودوننقش روی و منیزیم در سلامتعادت بد را ترک کنابزار بقا از نخستین همانممانتین یا آلزیکسا یا ابحمایت از طبیعتاز تکینگی تا مغز و از مغز نرمش های مفید برای درد زادوپامین قابل حل در آبهوش احساسیمحدودیت های حافظه و حافظبی شرمیژن یا نقشه توسعه مغز و نقدرختان چگونه بر تشکیل اببسیاری از بیماری های جدیزندگی و داراییپیر شدن حتمی نیستتکامل داروینی هنوز در حااقیانوس نادانیسرگیجه از شایعترین اختلاتشخیص ایدزنقص در تشخیص هیجانات عامغربال در زندگیابزار بقا از نخستین همانچرا خشونت و تعصبمنابع انرژی از نفت و گاز حس متفاوتاز تکینگی تا مغز از مغز تدانش بی نهایتهوشیاری و وجودمرکز حافظه کجاستبیماری بیش فعالیکمالگرایی دشمن پیشرفتذهن هوشیار در پس ماده ی متفاوت های تکاملی در مغز وزیرک ترین مردمپروتئین های ساده ی ابتدامسمومیت دانش آموزان بی گتاول کف پا و حقیقتامیدواریALS نگاهی کامل بر بیماری وشلیک فراموشیتغییرنه به اعدامابزار بقای موجود زنده از نظریه ی تکامل در درمان بیمنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت چهارماز تکینگی تا مغز از مغز تداروهای ضد بیماری ام اس وهاوکينگ پیش از مرگش رسالبیست تمرین ساده برای جلوبیش از نیمی از موارد انتقکودک هشت ساله لازم است آدرمز گشایی از اتصالات مغزتلاش هایی در بیماران قطع زبان و شناخت حقیقت قسمت دآنچه ناشناخته است باید شمطالعه ای بیان میکند اهدتاثیر گیاه خواری بر رشد واندوهگین نباش اگر درب یا فاکسیبتشگفتی های نقشه ی ژنتیکیجنگ هفتاد و دو ملت همه را نوار مغز، مفید و بی خطرابعاد اضافه ی کیهانهمه جا خیر بکارمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت بیست و سواز تکامل تا مغز، از مغز تداروی ضد چاقیوقاحت و تمسخر دیگرانبار بزرگ ایستادن بر دو پاکاهش دوپامین عامل بیماریرویاهای پر رمز و حیرتی درتنفس هوازی و میتوکندریسفرنامه سفر به بم و جنوب آیا ما تنها موجودات زنده مغز چگونه صداها را فیلتر تاثیر ترکیبات استاتین (سانسانیت در هم تنیده و متصفرد موفقشباهت مغز با کیهان مادیجهان هوشیارنورالژیاحساسات کاذبهندسه بنیادینمنبع خواب و رویاحساسیت روانی متفاوتاستفاده از سلول های بنیادر هم تنیدگی کوانتومیویروس های باستانی، مغز مبحثی درباره هوش و تفاوتهکریستال زمان(قسمت اولروش های صرفه جویی در ایجاتو با همه چیز در پیوندیسلطان جنگل یا صاحب ملکوتآیا احتمال دارد رویا از آمغز ابزار بقای برتر مادیصدای بم با فرکانس پایین، تاثیر درجه حرارت بر عملکايا اراده آزاد توهم است یقلب دروازه ی ارتباطجهانی که نه با یک رخداد و چگونه هوشیاری خود را توسادغام میان گونه های مختلهوش مصنوعی الفاگوموجودات مقهور ژنها هستندخورشید مصنوعیاصول توسعه ی یک ذهن کاملدرمان های جدید میگرنواکسن کووید 19 چیزهایی که ریاضیات یک حس جدید استبدون زمان، ماده ای وجود نگوهر با نظر دیگران سنگ نمتومورها و التهاب مغزی عاسی و سه پل اصفهانآیاما مقهور قوانین فیزیکمغز، فقط گیرندهطبیعت موجی جهانتاثیر رژیم گیاهخواری بر اینترنت بدون فیلتر ماهواقدرت مردمجاودانگی مصنوعینگاه از دور و نگاه از نزدخدایی که ساخته ی ذهن بشر ارتباط شگفت انگیز مغز انهوش مصنوعی از عروسک بازی ما انسانها چه اندازه نزدبقای حقیقی در دور ماندن ادرمان جدید سرطانبرخی نکات از گاید لاین پرواسطه ها د رمسیر ایجاد مغراه انسان شدن، راه رفتن وگذر زمان کاملا وابسته به توکل بر خداسیستم تعادلی بدنتبدیل تراکت صوتی مصنوعی آزمون تجربی، راهی برای رنقش هورمون زنانه استروژنعلم ساختن برج های چرخاناگر فقط مردم میفهمیدند کلاموژین داروی ضد اوتیسم؟حقیقت قربانی نزاع بین بی از نخستین همانند سازها تناتوانی از درمان برخی ویدنیایی پر از سیاهچاله هوش مصنوعی از عروسک تا کمماده ای ضد التهابیبه خوبی های دیگران فکرکندرک و احساسبرداشت مغز ما از گذر زمانیک رژیم غذایی جدید، می توز گهواره تا گورپیموزایدتکنولوژی جدید که سلول هاآغاز فرایند دانستنساختار فراکتال وجود و ذهتراشه ها روی مغزنقش روزه داری در سالم و جعادت دادن مغز بر تفکرابزار بقا از نخستین همانمن کسی در ناکسی دریافتم حوادث روزگار از جمله ویراز تکینگی تا مغز از مغز تنرمش های مفید در سرگیجهدورترین نقطه ی قابل مشاههوش در طبیعتمخچه فراتر از حفظ تعادلبی عدالتی در توزیع واکسن ژن ضد آلزایمردرختان اشعار زمینبسیاری از بیماری های جدیزندگی بی دودپیشینیان انسان از هفت میتکامل زبانالکترومغناطیس شنوایی و هسرگردانیتصویر خورشید یا خود خورشنقطه ی رسیدن به قلهمقالاتابزار بقا از نخستین همانچرا در مغز انسان، فرورفتمنابع انرژی از نفت و گاز حس چشایی و بویاییاز تکینگی تا مغز از مغز تدانشمندان موفق به بازگردهوشیاری و افسردگیبیماری تی تی پیکمردردذهن و شیمی بدنتفاوت های زبانی سرمنشا تزیست شناسی کل در جزء فراکپروتز چشممسمومیت دانش آموزان، قماتابوهای ذهنیامیدواری و مغزفقر داده ها در هوش مصنوعیشنا در ابهای گرم جنوب نیاتغییر الگوی رشد مغزی با زنه به اعدامابزار بقای موجود زنده از نظریه ی تکامل در درمان بیمنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت نوزدهماز تکینگی تا مغز- از مغز داروی فامپیریدین یا نورلهدف یکسان و مسیرهای مختلهدف یکسان، در مسیرهای متبیشتر کمردردها نیازی به کودک ایرانی که هوش او از رمز پیشرفت تواضع است نه طتلاشی برای درمان قطع نخازبان و شناخت حقیقت قسمت سآنچه واقعیت تصور میکنیم معماری، هندسه ی قابل مشاتاثیر گیاه خواری بر رشد واندام حسی، درک از بخش هایفاجعه ی جهل مقدسشگفتی های زنبور عسلجنگ و تصور از جنگنوار مغز، مفید و بی خطرابعاد بالاترهمیشه چشمی مراقب و نگهبامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت بیستماز تکامل تا مغز، از مغز تداروی ضد چاقیوقت نهيب هاي غير علمي گذشبار سنین ابزار هوشمندی اکاهش سن بیولوژیکی، تنها رویای شفافتنفس بدون اکسیژنسفرنامه سفر به بم و جنوب آیا مغز تا بزرگسالی توسعمغز ناتوان از توجیه پیداتاثیر تغذیه بر سلامت رواانسانیت در برابر دیگرانفرد یا اندیشهشباهت کیهان و مغزجهان های بسیار دیگرنوسانات کوانتومی منبع مااخلاق و علوم اعصابهندسه در پایه ی همه ی واکمنتظر نمان چیزی نور را بهخفاش با شیوع همه گیری جدیاستفاده از سلول های بنیادر هم تنیدگی کوانتومی و پویرایش DNA جنین انسان، بربحثی درباره هوش و تفاوتهکریستال زمان(قسمت دوم)روش هایی برای جلوگیری از تو با باورهایت کنترل میشسم زنبور ، کلیدی برای وارآیا احتمال دارد رویا از آمغز ابزار برتر بقاصرع و درمان های آنتاثیر درجه حرارت بر عملکايا اراده آزاد توهم است یقلب روباتیکجهانی که از یک منبع، تغذیچگونه واکسن کرونا را توزادغام دو حیطه علوم مغز و هوش مصنوعی از عروسک های بموسیقی نوخوش قلبی و مهربانیاصول سلامت کمردرمان های جدید در بیماری واکسن کرونا و گشودن پنجرریتوکسیماببرنامه و ساختار پیچیده مگویید نوزده و ایمنی ساکتتومورهای نخاعیسیلی محکم محیط زیست بر انآگاهی فراتر از آگاهیمغزتان را در جوانی سیم کشطبیعت بر اساس هماهنگیایندرالقدرت و شناخت حقیقتجایی برای یاد گرفتن باقی نگاه از درون قفس یا بیرونخدایا جز تو که را دارمارتباط غیرکلامی بین انساهوش مصنوعی از عروسک بازی ما انسانها چه اندازه نزدبلندی در ذهن ما درک بلندیدرمان دارویی سرطان رحم ببرخی نرمش ها برای زانووبینار اساتید نورولوژی دراه بی شکستگذشته را دفن کنتوپیراماتسیستم دفاعی بدن علیه مغز تبدیل سلولهای محافط به سآزمون ذهنی گربه ی شرودیننقش ویتامین K در ترمیم اسعلایم کمبود ویتامین E را اگر میدانی مصیبت بزرگتر لایو دوم دکتر سید سلمان فحقیقت آنطور نیست که به نظاز نشانه ها و آثار درک شدناتوانی در شناسایی چهره دنیا، هیچ استهوش مصنوعی از عروسک تا کمماده، چیزی نیستبه خودت مغرور نشودرک کنیم ما همه یکی هستیمبررسي علل احتمالي تغيير یکی از علل محدودیت مغز امزمین در برابر عظمت کیهانپیموزایدتکنولوژی جدید که سلول هاآغاز فصل سرما و دوباره تکساختار شبکه های مغزی ثابتراشه ی هوش مصنوعی در مغزنقش رژیم غذایی بر رشد و اعارضه جدید ویروس کرونا سابزار بقا از نخستین همانمن پر از تلخیمحکمت الهی در پس همه چیزاز تکینگی تا مغز از مغز تنرمش های موثر در کمردردديدن با چشم بسته در خواب هوش عاطفی قسمت 11مخچه ، فراتر از حفظ تعادلبیمار 101 ساله، مبتلا به سژنها نقشه ایجاد ابزار هودرد و درسبشکه ای که ته نداره پر نمزندگی در جمع مواردی را برپیشرفت های جدید علوم اعصمرکز خنده در کجای مغز استتکامل زبانالکتروتاکسی(گرایش و حرکسربازان ما محققا غلبه می تصویر در هم تنیدگی کوانتنقطه ای بود و دگر هیچ نبوتاثیر ویتامین دی بر بیماابزار بقا از نخستین همانچرا ذرات بنیادی معمولاً منابع انرژی از نفت و گاز حس و ادراک (قسمت اول )از تکینگی تا مغز از مغز تدانشمندان نورون مصنوعی سهوشیاری کوانتومیبیماری دویککمردرد ناشی از تنگی کاناذهن تو همیشه به چیزی اعتقتفاوت ایستایی و تکاپوزیست شناسی باور حقیقت یا پروتز عصبی برای تکلممسیر دشوار تکامل و ارتقاتاثیر فکر بر سلامتامیدی به این سوی قبر نیستفلج نخاعی با الکترودهای شناخت و معرفت، و نقش آن دتغییر دیگران یا تغییر خونه جنگ و نه خونریزیابزار بقای موجود زنده از نظریه ی ریسمانمنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت هفتماز تکینگی تا مغز- از مغز داروی لیراگلوتیدداروی تشنجی دربارداریهدف از تکامل مغزبا هوش مصنوعی خودکار روبکودکان میتوانند ناقل بی رمز بقای جهش ژنتیکیتلاشی تازه برای گشودن معزبان جانسوزآنچه حس می کنیم، نتیجه ی معنی روزهتاثیر گیاه خواری بر رشد وانرژی بی پایان در درون هرفاصله ها در مکانیک کوانتشانس یا نتیجه ی تلاشجنگ داده هانوار مغز، ترجمه ی فعالیت اتفاق و تصادفهمیشه اطمینان تو بر خدا بمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت دهماز خود رها شوداروی ضد تشنج با قابليت توقتی فهمیدی خطا کردی برگبارداری بدون رحمکایروپاکتیک چیستروان سالمتنها مانع در زندگی موارد سفری به آغاز کیهانآیا همه جنایت ها نتیجه بیمغز و قلب در جنین موش مصنتاثیر حرکات چشم بر امواج انسان، گونه ای پر از تضادفرد حساس از نظر عاطفی و بشباهت زیاد بین سلول هاي عجهان هایی در جهان دیگرنوشیدن چای برای مغز مفید اخلاق پایه تکامل و فرهنگهندسه زبانِ زمان استمنتظر زمان ایده آل نشوخلا، حقیقی نیستاستفاده از سلول های بنیادر هم تنیدگی کوانتومی و دویشن پروبحثی درباره هوش و تفاوتهکریستال زمان(قسمت سوم)روش هایی ساده برای کاهش اتو باید نیکان را به دست بسماگلوتید داروی کاهش دهنآیا برای تولید مثل همیشه مغز از بسیاری حقایق می گرضایعه ی شبکه لومبوساکرالتاثیر درجه حرارت بر عملکای نعمت من در زندگیمقلب را نشکنجهانی در ذهنچگونه آن شکری که می خوریمارتقا و تکامل سنت آفرینش هوش مصنوعی از عروسک های بموسیقی هنر مایع استخوش خیالی و خوش بینیاضطراب و ترسدرمان های جدید سرطانواکسن کرونا از حقیقت تاتریسدیپلام تنها داروی تایبرنامه ی مسلط ژنها در اختگوش دادن بهتر از حرف زدنتومورهای ستون فقراتسینوریپا داروی ترکیبی ضدآپومورفین در پارکینسونمغزتان را در جوانی سیمکشطعمه ی شبکه های ارتباط اجایا کوچک شدن مغزانسان القدرت کنترل خودجایی خالی نیستنگاه از درون مجموعه با نگخسته نباشی باباارتروز یا خوردگی و التهاهوش مصنوعی از عروسک بازی ما اکنون میدانیم فضا خالبلوغ چیستدرمان زخم دیابتی با تکنوبرخی نرمش های گردنوجود قبل از ناظر هوشمندرابطه تشنج و اوتیسمگریه ی ابر، رمز طراوت باغتوانایی مغز و دیگر اجزای سکوت و نیستیتبر را بردارآزمون ذهنی گربه شرودینگرنقش ژنتیک در درمان اختلاعلایم کمبود ویتامین E را اگر نیروی مغناطیس نباشد لبخند بزن شاید صبح فردا زحقیقت افراداز نظر علم اعصاب یا نرووسنادیدنی ها واقعی هستنددندان ها را مسواک بزنید تهوش مصنوعی از عروسک تا کمماده، چیزی بیش از یک خلا به دنبال رستگاری باشدرک احساسات و تفکرات دیگبررسی مغز با امواج مادون یافته های نوین علوم پرده زمین زیر خلیج فارس تمدنی پیچیدگی های مغزمگستکینگیآغاز مبهم آفرینشسادیسم یا لذت از آزار دادتراشه ی بیولوژِیکنقش رژیم غذایی در رشد و اعدم توقف تکامل در یک انداابزار بقا از نخستین همانمن بی من، بهتر یاد میگیرمحافظه میتواند بزرگترین داز تکینگی تا مغز از مغز تدی متیل فومارات(زادیوا)(هوش عاطفی قسمت نهممخچه ابزاري که وظیفه آن فبیمار مرکز تنفس سلولیژنها ، مغز و ارادهدرد باسن و پا به دلیل کاهبشریت از یک پدر و مادر نیزندگی در سیاهچالهپیشرفت در عقل است یا ظواهمرگ چیستتکامل زبان انسان از پیشیالکترودهای کاشتنیسردرد میگرنتصویر زیبا از سلولنقطه بی بازگشتصفحه اصلیابزار بقا از نخستین همانچراروياها را به یاد نمی آمنابع انرژی از نفت و گاز حس و ادراک (قسمت دوم )از تکینگی تا مغز از مغز تدانشمندان یک فرضیه رادیکهوشیاری سنتی یا هوشیاری بیماری دیستروفی میوتونیکمردرد و علل آنذهن خود را مشغول هماهنگیتفاوت ارباب و رهبر حقیقیزیست، مرز افق رویداد هستپرورش مغز مینیاتوری انسامسئول صیانت از عقیده کیستاثیر مشاهده بر واقعیت بامیدی تازه در درمان سرطافلج بل، فلجی ترسناک که آنشناخت حقیقت یا آرزوهای گتغییر دادن ژنها آیا روزی چه زیاد است بر من که در ایابزار بقای موجود زنده از نظریه تکامل در درمان بیممنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت هفدهماز تکینگی تا مغز- از مغزتداروی جدید ALSهدف از خلقت رسیدن به ابزابا هر چیزی که نفس می کشد مکودکان خود را مشابه خود ترمز جهانتلاشی جدید در درمان ام اسزبان ریشه هایی شناختی اسآنها نمیخواهند دیگران رامعادله ها فقط بخش خسته کنتاثیر گیاه خواری بر رشد وانرژی تاریکفاصله ی همیشگی تصویر سازشانس یا تلاشجنبه های موجی واقعیتنوار عصب و عضلهاتوبان اطلاعات و پلِ بینهمیشه به آنچه داری، خوشنمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت دوازدهماز درخواست ها جدا شوداروی ضد تشنج با قابليت توقتی پر از گل شدی خودت را بازگشایی مجدد مطب دکتر سکار با یگانگی و یکپارچگیروبات ها قول میدهندتنها در برابر جهانسقوط درون جاذبه ای خاص، چآیا هوش مصنوعی می تواند نمغز و اخلاقتاثیر دوپامین و سروتونینانعطاف پذیری مکانیسمی علفردا را نمیدانیمشباهت زیاد بین سلول هاي عجهان یکپارچهنوعی سکته مغزی ، وحشتناک اختلاف خانوادگی را حل کنهندسه، نمایشی از حقیقتمنحنی که ارتباط بین معرفخلا، خالی نیستاستیفن هاوکینگ در مورد هدر هر سوراخی سر نکنواقعیت فیزیکی، تابعی از بحثی درباره هوش و تفاوتهکشف مکانیسم عصبی خوانش پروش جدید تولید برقتو تغییر و تحولیسندرم کووید طولانیآیا بزرگ شدن مغز فقط در دمغز به تنهایی برای فرهنگ ضایعه ی عروقی مخچهتاثیر درجه حرارت بر عملکای همه ی وجود منقوی تر باشجهان، تصادفی نیستچگونه انتظارات بر ادراک ارتقا یا بازگشت به قبل ازهوش مصنوعی از عروسک بازی میهمانهای ناخوانده عامل خوشبختی چیستاطلاع رسانی اینترنتیدرمان های رایج ام اسواکسن کرونا ساخته شده توریشه های مشترک همه ی موجوبرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱گوشه بیماری اتوزومال رسستوهم فضای خالیسیگار عامل افزایش مرگ ومتاثیر رژِیم غذایی بر میگآب زندگی است قسمت چهارممغط یک گیرنده استظهور امواج مغزی در مغز مصایا این جمله درست است کسیقدرت انسان در نگاه به ابعجاذبهنگاه حقیقی نگاه به درون اخطا در محاسبات چیزی کاملارزش های وارونههوش مصنوعی از عروسک بازی ما از اینجا نخواهیم رفتبلعیدن ستاره توسط سیاهچادرمان سرگیجه بدون نیاز ببرخی یونها و مولکول های موراپامیل در بارداریرادیوی مغز و تنظیم فرکانگربه شرودینگر و تاثیر مشتوازن مهمتر از فعالیت زیسکوت، پر از صداتحریک عمقی مغزآزادی عقیده، آرمانی که تنقش گرمایش آب و هوا در همعلائم عصبی آلزایمر، با ااگر نعمت فراموشی نبود بسلحظات خوش با کودکانحقیقت اشیااز نظر علم اعصاب اراده آزنادانی در قرن بیست و یکم،ده روش موفقیتهوش مصنوعی از عروسک تا کمماست مالیبه زودی شبکه مغزی به جای درک تصویر و زبان های مخلتبررسی و اپروچ جدید بر بیمیاد گرفتن مداومزمان چیستپیچیدگی های مغزی در درک زتکامل فردی یا اجتماعیإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَسازگاری با محیط بین اجزاتربیت کودکان وظیفه ای مهنقش زنجبیل در جلوگیری از عدم درکابزار بقا از نخستین همانمننژیتحافظه های کاذباز تکینگی تا مغز از مغز تدین اجباریهوش عاطفی قسمت هفتممخچه تاثیر گذار بر حافظهبیماری لبر و نابینایی آنژنهای مشترک بین انسان و ودرد زانو همیشه نیاز به جربعد پنجمزندگی زمینی امروز بیش از پیشرفت ذهن در خلاقیت استمرگ و میر پنهانتکامل ساختار رگهای مغزی الگو نداشتیمسردرد میگرن در کودکانتصویر زیبای اصفهاننمیتوان با بیرون انداختنسوالات پزشکیابزار بقا از نخستین همانچراروياها را به یاد نمی آمنابع انرژی از نفت و گاز حس و ادراک قسمت 67از تکینگی تا مغز از مغز تدانشمندان ژنی از مغز انسهوش، ژنتیکی است یا محیطیبیماری سلیاککمردرد با پوشیدن کفش مناذهن سالمتفاوتهای جنسیتی راهی برازاویه نگاه ها یکسان نیستپرکاری تیروئیدمسئولیت جدیدتاثیر نگاه ناظر هوشیار بامگا سه عامل مهم سلامتفلج خوابشناخت درون، شناخت بیرون؛تغییر زودتر اتصالات مغزینه عدم مطلق بلکه عدم با قابزار بقای موجود زنده از نظریه تکامل در درمان بیممنبع هوشیاری کجاست قسمت حس و ادراک قسمت هجدهماز تکینگی تا مغز، از مغز حس و ادراک قسمت هشتماز تکینگی تا مغز، از مغز داروی جدید s3 در درمان ام هر چیز با هر چیز دیگر در تبا آتش، بازی نکن و بعد از کودکان را برای راه آماده رمز جهان خاصیت فراکتالتمایل زیاد به خوردن بستنزبان شناسی مدرن در سطح سلآنژیوگرافی از مغزمعجزه های هر روزهتاثیر گیاه خواری بر رشد وانرژی تاریک که ما نمی توفتون های زیستیشاهکار قرنجنسیت و تفاوت های بینایینوار عصب و عضلهاتوسوکسیمایدهمیشه داناتر از ما وجود دمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک قسمت سوماز روده تا مغزداروی ضد تشنج توپیراماتوقتی تو از یاد گرفتن باز بازگشت از آثار به سوی خداکارهای کوچک، بی ارزش نیسروبات های ریز در درمان بیتنهاییسلول های مغزی عامل پارکیآیا هوش مصنوعی زندگی بشرمغز و اخلاقتاثیر دپاکین بر بیماری ماهرام مصر از شگفتی های جهفرزندان زمان خودشجاعت و ترسجهان یکپارچهنیکولا تسلااختلال خواب فرد را مستعد هنر فراموشیمنشأ اطلاعات و آموخته ها خلاصه ای از مطالب همایش ماستیفن هاوکینگ در تفسیر در والنتاین کتاب بدید همواقعیت چند سویهبحثی درباره هوش و تفاوتهکشف مکانیسمی پیچیده در بروش صحبت کردن در حال تکامتو جهانی هستی که خودش را سندرم گیلن باره به دنبال آیا تکامل و تغییرات ژنتیمغز بیش از آنچه تصور میشوضایعات در عصب زیر زبانیتاثیر درجه حرارت بر عملکای آنکه نامش درمان و یادشقیچی ژنتیکیجهش های ژنتیکی مفید در ساچگونه به سطح بالایی از هوارتوکين تراپی روشی جديد هوش مصنوعی از عروسک بازی میوتونیک دیستروفیاطلاعات حسی ما از جهان، چدرمان های علامتی در ام اسواکسن آلزایمرریشه های مشترک حیاتبرین نت به جای اینترنتگوشت خواری یا گیاه خواریتوهم فضای خالی یا توهم فضسیاهچاله هاتاثیر سلامت دستگاه گوارشآب زندگی است قسمت هفتمنفرت، اسیب به خود استظرف باید پر شود چه با چرک ایا ابزار هوشمندی یا مغز قدرت ذهنجاذبه و نقش آن در شکلگیرینگاه دوبارهخطا در محاسبات چیزی کاملارزش های حقیقی ارزش های غهوش مصنوعی از عروسک بازی ما اشیا را آنطور که هستندبنی عباس، ننگی بر تاریخدرمان سرگیجه بدون نیاز ببرخی اثرات مضر ویتامین دورزش هوازی مرتب خیلی به قراز تغییرگزیده ای از وبینار یا کنفتوسعه هوش مصنوعی قادر اسسکته مغزیتحریک عمقی مغز در آلزایمآزار دیگری، آزار خود استنقش پیش زمینه ها و اراده علت خواب آلودگی بعد از خواگر نعمت فراموشی نبود بسلرزش ناشی از اسیب به عصبحقیقت تنها چیزی است که شااز نظر علم اعصاب اراده آزنازوکلسیندهن، بزرگترین سرمایههوش مصنوعی به کمک هوش طبیماست مالی با هوش انسانیبه زیر پای خود نگاه نکن بدرک حقیقت نردبان و مسیری بررسی ژنها در تشخیص بیمایاد بگیر فراموش کنیزمان و مکان، ابعاد کیهان پیوند قلب خوک، به فرد دچاتکامل مادی تا ابزار هوشمافت فشار خون ناگهانی در وستم با شعار قانون بدترین ترجمه ای ابتدایی از اسرانقش زبان در سلطه و قدرت اعدالت برای من یا برای همهابزار بقا از نخستین هماننرمشهای مهم برای تقویت عمنابع انرژي پاک سرچشمه ححافظه و اطلاعات در کجاست از تکینگی تا مغز از مغز تدین، اجباری نیستهوش عاطفی قسمت یازدهمدل همه جانبه نگر ژنرالیبیماری های میتوکندریژنهای هوش ، کدامنددردهای سال گذشته فراموش بعد از کرونازندگی زودگذرپیشرفتی مستقل از ابزار همرگ و میر بسیار بالای ناشتکامل شناخت انسان با کشفالگو و عادت را بشکن و در اسردرد میگرنی در کودکانتصویربرداری فضاپیمای آمنمیتوان بر سیاه سیاه نوشپیامهای کاربرانابزار بقا از نخستین هماننزاع بین جهل و علم رو به پمنابع انرژی از نفت و گاز حس و ادراک قسمت 74از تکینگی تا مغز از مغز تدانشمندان پاسخ کوانتومی هیچ نقطه ای مرکزی تر از ابیماری ضعف عضلات نزدیک بکنفرانس تشنج هتل کوثر اصذهت را روی چیزهای مفید متتقلید مرحله ای نسبتا پیشزاوسکا درمان گوشرپرتوهای صادر شده از سیاهمسئولیت در برابر محیط زیتاثیر نگاه و مشاهده ناظر امروز دانش ژنتیک هیچ ابهفلج خواب چیستشناسایی تاریخچه ی تکاملیتغییر عمودی سر انسان از پنهایت معرفت و شناخت درک عابزار بقای موجود زنده از نظریه تکامل در درمان بیممنبع هوشیاری کجاست قسمت