ناتوانی در شناسایی چهره پروسوپاگنوزیا

ناتوانی در شناسایی چهره(پروسوپاگنوزیا prosopagnosia)

فرد در این بیماری، نمیتواند چهره ها را تشخیص دهد.

واقعا وحشتناک است.!!

عامل اصلی شناسایی اطرافیان و خویشاوندان، شناسایی چهره آنهاست و این قابلیت، حتی پس از این- که سالها خویشاوندان خود را نبینید- شما را قادر میسازد آنها را بشناسید حتی اگر پیر شده باشند یا آرایش کرده باشند یا جراحی های زیبایی کرده باشند و ...

قدرت شناسایی چهره، یک مکانیسم قدرتمند تکاملی است که سیر تکامل مادی عالم ما ایجاد کرده است.

چند فایده مهم قدرت شناسایی چهره:

1- شناسایی خویشاوندان و توجه به آنها(این توجه، سبب انتقال ژنهای ما به نسلهای بعدی شود)

2- شناسایی غریبه و ایجاد مرز بین خودی و غیر خودی(این فرایند کمک میکند فرد به اشتباه، به انتشار ژنهای غریبه غیر خودی کمک نکند.)

3- شناسایی درجه خویشاوندی و تمیز دادن بین خویشاوندان نزدیک و دور و تعیین درجه برخورد ایثاری با توجه به درجه اشتراک در ژن ها

3- شناسایی خواهر و برادر و فرزند و پدر و مادر(این فرایند کمک میکند فرد در زمان ازدواج، از ازدواج با این وابستگان خیلی نزدیک خودداری کند. ازدواج با محارم معایب بسیار زیاد تکاملی دارد و میتواند باعث بیشتر شدن و بروز ژنهای کشنده در فرزندان شود و طبیعت ما طی میلیون ها سال تکامل، با فراهم کردن قدرت شناسایی چهره ها در میمون های درجه بالا و انسان از این نوع ازدواج جلوگیری میکند)

میلیون ها سال ارتقا و تکامل مادی، به ژنهای ما روش حفظ خود را آموخته است و این فرایند همچنان پیش میرود و روش های نویی را برای حفظ خود فراهم میکند.

یکی از این فرآیندهای بسیار پیچیده و دقیق که همراه با توسعه ابزار هوش فراهم شده است، قدرت شناسایی چهره هاست.

دیدن چهره در ابتدا در قسمت زیرین لوب های پشتی مغز صورت میگیرد و پس از آن، اطلاعات از لوب پشتی به لوب کنار گوش (تمپورال) میرود و از آنجا اطلاعات به قشر مغز میرود. در درک صورت، نیمکره راست مغز در کورتکس فوزیفرم، نقش مهمی را بازی میکند.

کسانی- که به دلیل ضربه مغزی یا آسیب شیمیایی به این مناطق، یا تومور مغزی و یا سکته های مغزی دچار آسیب مغز، شوند و یا به صورت مادرزادی دچار اختلال رشد این منطقه مغز باشند- در درک چهره، دچار اشکال هستند.

با توجه به نقش مهم نیمکره راست در شناسایی صورت، نقش تکاملی این فرایند پیچیده، بیشتر مشخص میشود.

منطقه زبان در انسان در نیمکره چپ است و این منطقه مهم در مغز انسان در درک و ابراز زبان نقش دارد. فعالیت های منطقه زبان یک مکانیسم پیچیده است که فرآیندها را از دایره رفلکس و فرآیندهای ناخودآگاه خارج میکند و آن را به شکل هوشیار تبدیل میکند، ولی فرآیندها نیمکره راست در بیشتر مردم، ناخودآگاه هستند.

شناسایی ناخودآگاه چهره ها و تعامل ناخودآگاه با چهره ها- که نمونه برجسته آن در رفتارهای تحت تاثیر ژنها در برخورد با خویشاوندان و اجتناب از ازدواج با محارم رخ میدهد- نشانه یک فرایند پیچیده تکاملی برای بقاست و نشانه هوشیاری و خودآگاهی و رفتارهای آگاهانه انسان نیست بلکه در بهترین شکل، یک فرایند رفلکسی و تکاملی را نشان میدهد.

تصور کنید همه کسانی که میبینید برای شما غریبه باشند!

در این صورت همه کسانی که میبینید هیچ واکنش خاصی در شما ایجاد نخواهند کرد، گویا همه افراد ماسکی بر صورت خود دارند و آشنا و غیر آشنا متمایز نیستند.!

اساس تشکیل جوامع بشری که از خانواده شروع میشود، قدرت شناسایی افراد نزدیک و هم نژاد و شناسایی فرزندان و اقوام است و اگر این فرآیندهای پیچیده برای حفظ ژنهای ما نبود، بسیاری از پایه های زندگی ما و همکاری میان افراد و تشکیل خانواده و قبایل و همکاری میان قبیله ها و اقوام ناممکن میشد و پایه زندگی اجتماعی انسان امروز متلاشی می گردید. احساسات و عواطف- که در ابتدا نسبت به خویشاوندان و اقوام و فرزند و ... است- در سیر تکاملی مغز موجودات ایجاد شده است زیرا زندگی مادی ما بدون احساسات و عواطف قادر نخواهد بود ما را به سوی زندگی اجتماعی و در نتیجه استفاده از همکاری و همیاری دیگران بکشاند.

منهدم شدن ساختار زندگی اجتماعی، بعد از میان رفتن احساسات و از میان رفتن قدرت شناسایی نزدیکان، تجربه ای است که قبلا آزموده شده است و نتیجه آن از میان رفتن پیشینیان قدرتمند انسان امروز بود.

باید توجه کرد این قدرت و فرآیندهای پیشرفته، فقط مقدمه ای بر ورود چیز دیگری در معادله انسان امروز است و اکتفا به آن، هرگز انسان را از حیوان متمایز نخواهد کرد!

ویتامین دی گنجینه ای بزرزمین زیر خلیج فارس تمدنی ارزش حقیقی زبان قسمت دومتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز بزرگ چالش است یا منفعکاهش التهاب ناشی از بیماسریعترین کامپیوتر موجوداضطراب و ترسجمجمه انسان های اولیهچیزی خارج از مغزهای ما نیآیا ما تنها موجودات زنده عضلانی که طی سخن گفتن چقدبحثی درباره هوش و تفاوتههوش مصنوعی گوگل به کمک تشدرمان جدید میگرن با انتی اگر نعمت فراموشی نبود بستولید سلولهای جنسی از سلما تحت کنترل ژنها هستیم یماه رجبواکنش های ناخودآگاه و تقزندگی هوشمند در خارج از زارزش حقیقی زبان قسمت سومتاثیر انتخاب از طرف محیط مغز بزرگ چالشهای پیش روکایروپاکتیک چیستسرگیجه از شایعترین اختلااطلاعاتی عمومی در مورد مجنسیت و تفاوت های بیناییچگونه مغز پیش انسان یا همآیا مغز تا بزرگسالی توسعخواب عامل دسته بندی و حفطافراد آغاز حرکت خودشان رمقالاتبحثی درباره احساسات متفافلج بل، فلجی ترسناک که آنهوش مصنوعی گوگل به کمک تشدرمانهای بیماری پارکینساگر تلاش انسان امروز براتوانایی مغز و دیگر اجزای ماپروتیلینواکسن سرطانزیباترین چیز در افزایش ساز نظر علم اعصاب یا نرووستاثیر ترکیبات استاتین (سمغز حریص برای خون، کلید تکاربرد روباتهای ريزنانوسردرد و علتهای آناطلاعاتی عمومی در مورد مجنسیت و تفاوت های بیناییچگونه هموساپينس بر زمین آیا هوش ارثی دریافتی از پخودآگاهی و هوشیاريافزایش قدرت ادراکات و حستاثیر ویتامین دی بر بیمابحثی درباره احساساتی غیرفلج خوابهوش مصنوعی الفاگودرک فرد دیگر و رفتارهای اابزار هوش در حال ارتقا ازتوازن مهمتر از فعالیت زیمبانی ذهنی سیاه و سفیدواسطه ها د رمسیر ایجاد مغزیرفون داروی ضد ام اساز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر دپاکین بر بیماری ممغز زنان جوانتر از مغز مرکاربرد روباتهای ريز، در سردرد تنشنبلندی در ذهن ما درک بلندیجهش های ژنتیکی مفید در ساچگونه آن شکری که می خوریمآیا هوش سریعی که بدون احسخودآگاهی و هوشیاريالکتروتاکسی(گرایش و حرکصفحه اصلیبخش دیگری در وجود انسان هفلج خواب چیستهوش مصنوعی از عروسک تا کدرک و احساسابزارهای بقای موجود زندتوسعه برخی شغل ها با هوش مجموعه های پر سلولی بدن موراپامیل در بارداریزبان چهار حرفی حیات زمیناز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر داروهای ضد التهاب مغزهای کوچک بی احساسکجای مغز مسئول پردازش تجسردرد سکه ایبه زودی شبکه مغزی به جای جهش های ژنتیکی غیر تصادفچگونه انتظارات بر ادراک آیا هشیاری کوانتومی وجودخطا در محاسبات چیزی کاملالتهاب شریان تمپورالسوالات پزشکیبرنامه و ساختار پیچیده مفیلمی بسیار جالب از تغییهوش مصنوعی از عروسک تا کدرک احساسات و تفکرات دیگابزارهای پیشرفته ارتباط توصیه های غیر دارویی در سمحل درک احساسات روحانیورزش هوازی مرتب خیلی به قزبان و بیان، در سایه پیشراز آغاز خلقت تا نگاه انساتاثیر داروی ضد تشنج سدیم مغزتان را در جوانی سیمکشکشف مکانیسم عصبی خوانش پسرعت فکر کردن چگونه استبوزون هیگز چیستجهشهای مفید و ذکاوتی که دچگونه باغبانی باعث کاهش آیا واکنش های یاد گرفته وخطا در محاسبات چیزی کاملامیوتروفیک لترال اسکلروپیامهای کاربرانبرین نت به جای اینترنتفیزیکدانان ماشینی برای تهوش مصنوعی از عروسک تا کدرک تصویر و زبان های مخلتابزارهای دفاعی و بقای موتوصیه هایی در مصرف ماهیمحل درک احساسات روحانی دورزش هوازی ، بهترین تمریزبان و تکلم برخی بیماریهاز تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش قهوه در سلامتیکشف مکانیسمی پیچیده در بشلیک فراموشیبیماری گیلن باره و بیمارجهشهای مفید و ذکاوتی که دچگونه جمعیت های بزرگ شکل آیا آگاهی پس از مرگ از بیدفاع در برابر تغییر ساختامگا سه عامل مهم سلامتسایتهای دیگربرای پیش بینی آینده مغز دفرگشت و تکامل تصادفی محض هوش مصنوعی از عروسک تا کدرک عمیق در حیواناتاثر مضر مصرف طولانی مدت رتوضیحی ساده در مورد هوش ممحدودیت های حافظه و حافظورزش و میگرنزبان و شناخت حقیقت قسمت چاز تکنیکی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش مهاجرت در توسعه نسل اکشف ارتباط جدیدی از ارتبشنا در ابهای گرم جنوب نیبیماری ای شبیه ام اس مولتجاذبه و نقش آن در شکلگیریچگونه جمعیت های بزرگ شکل آیا امکان بازسازی اندامهدقیق ترین تصاویر از مغز اامروز دانش ژنتیک هیچ ابهبرخی نکات از گاید لاین پرفراموش کارها باهوش تر هسهوش مصنوعی از عروسک تا کدرگیری اعصاب به علت میتواثرات مفید قهوهتکامل چشممخچه ، فراتر از حفظ تعادلورزش بهترین درمان بیش فعزبان و شناخت حقیقت قسمت ااز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش هورمون های تیروئید دکشف جمجمه ای درکوه ایرهوشناخت و معرفت، و نقش آن دبیماری بیش فعالیحافظه و اطلاعات در کجاست چگونه حافظه را قویتر کنیآیا انسان با مغز بزرگش اخدلایلی که نشان میدهد ما بانفجار و توقف تکاملی نشابرخی اثرات مضر ویتامین دفراموشی همیشه هم بد نیستهوش مصنوعی از عروسک تا کمرقیبی قدرتمند در برابر ماثرات مضر ماری جواناتکامل ابزار هوش ، راه پر مخچه ابزاري که وظیفه آن فورزش در کمر دردزبان و شناخت حقیقت قسمت داز تکینگی تا مغز و از مغز تاثیر درجه حرارت بر عملکنقش ژنتیک در درمان اختلاگنجینه ای به نام ویتامین شناسایی سلول های ایمنی ابیماری تی تی پیحافظه و اطلاعات در کجاست نگاهی بر قدرت بینایی دراآیا احتمال دارد رویا از آدو ویژگی انتزاع و قدرت تجانگشت نگاری مغز نشان میدبرخی اختلالات عصبی مثانهفرایند حذف برخی اجزای مغهوش مصنوعی از عروسک تا کمرموزی از نخستین تمدن بشراجزای پر سلولی بدن انسان تکامل زبانمدارک ژنتیکی چگونه انسانوزوز گوشزبان و شناخت حقیقت قسمت ساز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش انتخاب از طرف محیط، نگیاه خواری و گوشت خوار کدشواهدی از دنیسوان(شبه نئبیماری ضعف عضلات نزدیک بحافظه و اطلاعات در کجاستنگاهی بر توانایی اجزاي بآیا احتمال دارد رویا از آديدن با چشم بسته در خواب اندوهگین نباش اگر درب یا برخی بیماری ها که در آن بفرد حساس از نظر عاطفی و بهوش مصنوعی در کامپیوترهارمز و رازهای ارتباط غیر کاجزایی ناشناخته در شکل گتکامل ساختار رگهای مغزی مروری بر تشنج و درمان هاییک پیشنهاد خوب برای آسان زبان، وسیله شناسایی محیطاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش اتصالات بین سلولهای گالکانزوماب، دارویی جدیشاهکار قرنبیماریهای تحلیل عضلانی احس چشایی و بویاییناتوانی از درمان برخی ویآیا برای تولید مثل همیشه دی متیل فومارات(زادیوا)(انسان قدیم در شبه جزیره عبرخی توجهات در ببمار پارقانون مندی نقشه ژنتیکی مهوش مصنوعی در خدمت خلق وحرویای شفافاحساس گذر سریعتر زمانتکامل شناخت انسان با کشفمرکز خنده در کجای مغز استیکی از علل محدودیت مغز امسفر نامه سفر به بم و جنوب از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش حفاظتی مولکول جدید دگامی در درمان بیماریهای شبیه سازی میلیون ها جهان بیهوش کردن در جراحی و بیمحس و ادراک (قسمت اول )ناتوانی در شناسایی چهره آیا بزرگ شدن مغز فقط در ددژا وو یا اشنا پنداریانسان جدید از چه زمانی پابرخی سيناپسها طی تکامل و قارچ بی مغز در خدمت موجودهوش مصنوعی در خدمت خلق وحروبات های ریز در درمان بیاخلاق و علوم اعصابتئوری تکامل امروز در درمتئوری تکامل در پیشگیری و مرگ انتقال است یا نابود شیادگیری مهارت های جدید دسفرنامه سفر به بم و جنوب از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش حیاتی تلومر دی ان آ دگاهی لازم است برای فهم و شبیه سازی سیستم های کوانبیوگرافیحس و ادراک (قسمت دوم )نخاع ما تا پایین ستون فقرآیا تکامل و تغییرات ژنتیدژاوو یا آشناپنداریانسان عامل توقف رشد مغزبررسي علل احتمالي تغيير قدرت انسان در نگاه به ابعهوش مصنوعی درمانگر کامپیروح رهاییاختلال در شناسایی حروف و تا 20 سال آینده مغز شما به مراحل ارتقای پله پله کیهیادآوری خواب و رویاسفرنامه سفر به بم و جنوب از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش داروهاي مختلف معروف گاهی مغز بزرگ چالش استشباهت زیاد بین سلول هاي عبیوگرافیحس و ادراک قسمت چهارمنخستین تصویر از سیاهچالهآیا خداباوری محصول تکاملدانشمندان ژنی از مغز انسانعطاف پذیری مکانیسمی علبررسی و اپروچ جدید بر بیملوب فرونتال یا پیشانی مغهوش مصنوعی درخدمت خلق وحروزه داری و بیمار ی ام اس اختلالات مخچهاختلالات حرکتی در انسانتاثیر مشاهده بر واقعیت بمزایای شکلات تلخ برای سلژن هوش و ساختارهای حیاتی سفرنامه سفر به بم و جنوب از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش روزه داری در سالم و جگذر زمان کاملا وابسته به شباهت زیاد بین سلول هاي عبیان ژن های اسکیزوفرنی دحس و ادراک قسمت پنجمنرمش های مفید در سرگیجهآیا دلفین ها می تواند از دانشمندان روش هاي جدیدی اولین هیبرید بین انسان وبررسی سیستم تعادلی بدن البخند بزن شاید صبح فردا زهوش مصنوعی ساخته هوش طبیروش مقابله مغز با محدودیاختلالات صحبت کردن در انتاثیر نگاه انسان بر رفتامسیر دشوار تکامل و ارتقاژن یا نقشه توسعه مغز و نقسفرنامه سفر به بم و جنوب از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر رو ح و روان بر جسمنقش رژیم غذایی در رشد و اگربه شرودینگر و تاثیر مششش مرحله تکامل چشمبیست تمرین ساده برای جلوحس و ادراک قسمت سومنرمشهای مهم برای تقویت عآیا دست مصنوعی به زودی قادانشمندان روشی برای تبدیاولین مورد پیوند سر در انبررسی علل کمر درد در میانلرزش ناشی از اسیب به عصبهوش احساسیروش های صرفه جویی در ایجاروش هایی ساده برای کاهش اادامه بحث تکامل چشمتاثیر نگاه انسان بر رفتامشکلات نخاعیژنها نقشه ایجاد ابزار هوسلولهای بنیادی مصنوعی دراز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش زبان در سلطه و قدرت اگزیده ای از وبینار یا کنفششمین کنگره بین المللی سبیشتر کمردردها نیازی به حساسیت روانی متفاوتچرا مغزهای ما ارتقا یافت آیا رژیم غذایی گیاهی سلاداروهای مصرفی در ام اساولین تصویر در تاریخ از سبزرگ شدن مغز محدود به دورلزوم سازگاری قانون مجازاهوش احساسیروش صحبت کردن در حال تکامادغام میان گونه های مختلتاثیر ویتامین دی بر بیمامشاهده آینده از روی مشاهژنها ، مغز و ارادهسلسله مباحث هوش مصنوعیاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش زبان در سلطه و قدرت اگزارش یک مورد جالب لخته وصرع و درمان های آنبا هوش مصنوعی خودکار روبخلاصه ای از مطالب همایش مچرا حیوانات سخن نمی گوینآیا راهی برای رفع کم آبی داروهای ضد بیماری ام اس واولین سلول مصنوعیبسیاری از بیماری های جدیلزوم سازگاری قانون مجازاهوش عاطفی بیشتر در زنانروشهای نو در درمان دیسک بادغام دو حیطه علوم مغز و تاثیر ژنها بر اختلالات خمغز ما کوچکتر از نیم نقطهژنهای هوش ، کدامندسم زنبور ، کلیدی برای واراز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش غذاها و موجودات درياگشایش دروازه جدیدی از طرضررهای مصرف شکر و قند بر بارداری بدون رحمخواندن ، یکی از شستشو دهنچرا حجم مغز گونه انسان درآیاما مقهور قوانین فیزیکداروی فامپیریدین یا نورلاوکرلیزوماب داروی جدید شتفاوت مغز انسان و میمون هممانتین یا آلزیکسا یا ابهوش عاطفی در زنان بیشتر اروشهای شناسایی قدرت شنواارتقا و تکامل سنت آفرینش تاثیر کپسول نوروهرب بر نمغز چون ابزار هوش است دلیکلرال هیدرات برای خوابانسودمندی موجودات ابزی بر از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر رژیم گیاهخواری بر نقش غذاها و موجودات درياپمبرولیزوماب در بیماری چضررهای شکر بر سلامت مغزبازگشت از آثار به سوی خداخواب سالم عامل سلامتیچرا در مغز انسان، فرورفتآزمون ذهنی گربه شرودینگرداروی تشنجی دربارداریايندگان چگونه خواهند دیدتفاوتهای جنسیتی راهی برامنابع انرژي پاک سرچشمه حهوشیاری کوانتومیروشی برای بهبود هوش عاطفارتوکين تراپی روشی جديد تاثیر کپسول نوروهرب بر تمغز چگونه صداها را فیلتر کمردرد و علل آنسیاهچاله و تکینگی ابتدایاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر عصاره تغلیظ شده گینقش غذاها و موجودات درياپنج اکتشاف شگفت آور در موطی یکصد هزار سال اخیر هرچبازسازي مغز و نخاع چالشی خواب سالم عامل سلامتی و یچراروياها را به یاد نمی آإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَداروی جدید s3 در درمان ام ايا اراده آزاد توهم است یتقلید مرحله ای نسبتا پیشمولتیپل اسکلروز در زنان هوش، ژنتیکی است یا محیطیروشی جدید در درمان قطع نخارتباط میکروب روده و پارتاثیر کپسول نوروهرب بر سمغز آیندگان چگونه است ؟کمردرد با پوشیدن کفش مناسیاره ابلهاناز تکینگی تا مغز- از مغز تبدیل تراکت صوتی مصنوعی نقشه مغزی هر فرد منحصر بهپیموزایدظهور امواج مغزی در مغز مصبحتی علمی درباره تمایل بچراروياها را به یاد نمی آداروی جدید ضد میگرنايا اراده آزاد توهم است یتلقین اطلاعات و حافظهمواد کوانتومی جدید، ممکنهیچگاه از فشار و شکست نترروشی جدید در درمان سکته مارتباط چاقی و کاهش قدرت بتاثیر کپسول نوروهرب بر سمغز انسان ایا طبیعتا تماکنفرانس تشنج هتل کوثر اصسیاره ابلهاناز تکینگی تا مغز- از مغز تبدیل سلولهای محافط به سچند جهانیپیچیدگی های مغزی در درک زعلم به ما کمک میکند تا موبحث درباره پیدایش و منشانزاع بین جهل و علم رو به پداروی ضد تشنج با قابليت تای آنکه نامش درمان و یادشتلاش هایی در بیماران قطع موجود بی مغزی که می تواندهاوکينگ پیش از مرگش رسالريتوکسيمب در درمان ام اسارتباط هوش ساختار مغز و ژتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز انسان برای شادمانی طکنگره بین المللی سردرد دسیر آفرینش از روح تا مغز از تکینگی تا مغز- از مغزتتری فلوپرازینچندین ماده غذایی که ماننپیوند مغز و سر و چالشهای علایم کمبود ویتامین E را بحثی در مورد نقش ویتاميننزاع بین علم و نادانی رو داروی ضد تشنج با قابليت تایندرالتلاشی برای درمان قطع نخاموجودات مقهور ژنها هستندهاوکينگ پیش از مرگش رسالریواستیگمینارتباط انسانی، محدود به تاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز انسان برای شادمانی طکنگره بین المللی سردرد دسیستم تعادلی بدناز تکینگی تا مغز، از مغز تری فلوپرازینچه زیاد است بر من که در ایپیوند سر، یکی از راه حلهاعلایم کمبود ویتامین E را بحثی جالب درباره محدودیتنزاع بین علم و جهل رو به پداستانها و مفاهیمی اشتباایا کوچک شدن مغزانسان التلاشی جدید در درمان ام اسمیهمانهای ناخوانده عامل هدف از تکامل مغزرژیم غذایی حاوی تخم مرغ وارتباط شگفت مغز انسان و فتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز انسان رو به کوچک تر شکندر در بیماریهای التهابسیستم دفاعی بدن علیه مغز ازدواج های بین گونه ای، رتسلیم شدن از نورون شروع مچهار میلیارد سال تکامل بپیشینیان انسان از هفت میعلت خواب آلودگی بعد از خوبحثی در مورد نقش کلسیم و نظریه تکامل در درمان بیمدر مانهای کمر دردایا ابزار هوشمندی یا مغز تمایل زیاد به خوردن بستنمیگرن سردردی ژنتیکی که بهزینه ای که برای اندیشیدراه های جدید برای قضاوت رارتباط شگفت انگیز مغز انتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز انسان رو به کوچکتر شدکوچک شدن مغز از نئاندرتاسکته مغزیاستفاده از هوش مصنوعی در تشنج چیستچهار ساعت پس از کشتار خوکپیشرفتی مستقل از ابزار هعوارض ازدواج و بچه دار شدبحثی در مورد عملکرد لوب فهفت چیز که عملکرد مغز تو در چه مرحله ای از خواب ، رایا بیماری ام اس (مولتیپتمدن قدیمی ای در جنوب ایرمیدان مغناطيسي زمین بشر هستي مادي ای که ما کوچکترراه های جدید برای قضاوت رارتباط شگفت انگیز مغز انتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز ایندگان چگونه استکودک ایرانی که هوش او از ساخت شبکه عصبی با الفبایاستیفن هاوکینگ در مورد هتغییر الگوی رشد مغزی با زنوار مغزی روشی مهم در تشخپاسخ گیاهان در زمان خوردعید نوروز مبارکبحثی درباره هوش و تفاوتههفت سین یادگاری از میراث در هم تنیدگی کوانتومی و پایا بدون زبان میتوانیم تتمساح حد واسط میان مغز کومکانیزمهای دفاعی در برابهستی ما پس از شروعی چگال راه پیروزی در زندگی چیستارتباط غیرکلامی بین انساتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز ابزار برتر بقاکودکان خود را مشابه خود تساخت شبکه عصبی مصنوعی با استیفن هاوکینگ در تفسیر تغییر زودتر اتصالات مغزینورون هاي مصنوعی می توانپختگی پس از چهل سالگي به عامل کلیدی در کنترل کارآبحثی درباره هوش و تفاوتههمیشه عسل با موم بخوریمدرمان های بیماری آلزایمرایا تکامل هدفمند استتنفس هوازی و میتوکندریما انسانها چه اندازه نزدو هر کس تقوای خدا پیشه کنرشته نوروایمونولوژی و نقارتروز یا خوردگی و التهاتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز برای فراموشی بیشتر ککوری گذرای ناشی از موبایساختار شبکه های مغزی ثاباستخوان های کشف شده، ممکتغییر عمودی سر انسان از پنوروپلاستیسیتی چیستپرورش مغز مینیاتوری انساعسل طبیعی موثر در کنترل ببحثی درباره هوش و تفاوتههوموارکتوس ها ممکن است ددرمان های جدید میگرنایرادهای موجود در خلقت بتنفس هوازی و میتوکندریما انسانها چه اندازه نزدویتامین E برای فعالیت صحویتامین E در چه مواد غذایرشد مغز علت تمایل انسان بارزش حقیقی زبان قسمت اولتاثیر گیاه خواری بر رشد ومغز بزرگ چقدر مفید هست ؟کی غایب شدی تا نیازمند دلسخن پاک و ثابتاصول سلامت کمرثبت امواج الکتریکی در عصنوشیدن چای برای مغز مفید آلزایمرعصب حقوق نورولووبحثی درباره هوش و تفاوتههوش مصنوعی می تواند بر احدرمان های رایج ام اساگر نعمت فراموشی نبود بستو دی ان ای خاص ميتوکندريما با کمک مغز خود مختاريم