اجزای پر سلولی بدن انسان تحت کنترل اجزای تک سلولی

مجموعه های پر سلولی بدن ما مانند قلب و مغز ، تحت کنترل تک سلولی های بدن!!

سلولهای ایمنی، به صورتي غیر منتظره، به قلب کمک میکنند تا ضربان خود را حفظ کند!

آن زمان که سلول تکی، تبدیل به موجودات پرسلولي و پیچیده شد شاید مجموعه پر سلولی، تصور نمی کرد باز در بسیاری از کارهایش نیازمند همان سلول تکی و جداست!

سلولهای ايمنی جاری در جریان خون- امرزه بسیار روي نقش های مهم آن بحث میشود- و بسیاری از بیماری های تخریب کننده موجود پر سلولی به خصوص بیماری های تخریب کننده مغز مانند بیماری مولتيپل اسکلروز، در نتیجه درست کار نکردن همین سلول های ايمني در خون است.

کثرت که همچنان به وحدت(در اینجا سلول های منفرد و جدای از هم) نیازمند است

و اگر همین سلول های منفرد و جدا نباشند بسياري از عملکرد های مجموعه های پیچیده و پر سلول انجام نمی شود.

سلولهای ایمنی معروف به ماکروفاژ وظایف مهمی در بدن ما دارد. در برابر باکتری مقاومت می کنند و در واکنش ترمیم زخمها و دیگر وظایف حياتي، نقش دارندّ

مطالعه ای جدید نشان میدهد که برای نبض و ضربان قلب طبیعی هم مهم هستند و آن را به عنوان هدفی احتمالی برای درمان حالات اختلال در ریتم قلب- که در آن قلب به صورت نامنظم عمل میکند- قرار می دهد. دانشمند فیزیولوژی الکترومغناطيس قلب دوگلاس زيپس از دانشکده پزشکی در دانشگاه اندیانا در اندياناپوليس می گوید: اين مطالعه ای بسیار دقیق از همه جهات است و اضافه می کند: این سلولها نقش مهمی را به صورتي واضح در قلب، بازی می کنند.

وقتی تنظیم کننده قلب يعني گره سينواتريال(سینوسی دهليزي)( گره ای در گوشه دهلیز راست قلب که به صورت خودکار مسئولیت انقباض قلب را با تولید پتانسیل فعالیت خودبخودي، بر عهده دارد و این، یک ضربان ساز خودبخودی وطبيعي است. هرچند این ضربان ساز به صورت خودکار عمل میکند، ضربان آن، وابسته به اعصابی است که به آن وارد میشود)

این قسمت ضربان ساز، ضربان الکتریکی را مي فرستد و در طول دهليزها- که آن را جمع می کنند- منتشر میشود ولی برای رسیدن به بطن ها- که حفره هایی بزرگ، در قلب هستند- این ارسال به کمک کوچکی نيازمند است زیرا به کمک گره دیگری به نام گره دهلیزی بطنی، نبض را به دو بطن مي برد و به آنها اجازه انقباض می دهد و دانشمندان در گذشته فکر می کردند این سلولهای خورنده یعنی ماکروفاژها نقشی در این فرآیند ندارند. ولی ماکروفاژها به صورت گسترده اي در قلب، پراکنده هستند و دانشمند زیست شناس سلولی به نام ماتیوس نهرندورف از دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، در بوستون و همکاران او خواستند مشخص کنند که آن سلول ها در اينجا چه می کنند. وقتی گروهی از آنها شروع به جستجوی موش هایی کردند که فاقد ماکروفاژ بودند، مشاهده کردند که فرکانس الکتریکی قلب حیوانات، غیر طبیعی است.

نهرندورف میگوید موشها گره بین دهلیز و بطن داشتند ولی این گره دهلیزی بطنی پیام را به دو بطن نمی فرستاد !!

و محققان فهمیدند که ماکروفاژها، در گره دهلیزی بطنی موشها و انسان فراوان هستند و اين گره، همچنین تعداد زیادی از سلول های عضلانی قلبی را دارد که می توانند پیام را منتقل کنند و منجر به انقباض ناگهانی شوند.

پس وقتي محققان، ماکروفاژها و سلول های عضلانی قلب را با هم در طبقات بطنها کاشتند دیدند که هر دوی سلول ها از نظر فیزیولوژیک و از نظر الکتریکی به هم متصل مي شوند و ماکروفاژها توانستند در این اتصال، عمل عضلات قلبی را تسهیل کنند. گزارشات یافت شده، در سایت سلول منتشر شده است.

ولی آیا ماکروفاژها همان تاثیر را بر قلب تپنده دارند؟

براي کشف این مورد، دانشمندان قلب های جدا شده از موش هایی با دستکاري ژنتیکی را مطالعه کردند و این موش ها ماکروفاژهايي داشتند که به نور جواب میداد. نور، بار الکتریکی سلول ها را بیشتر مثبت می کرد و این، به نوبه خود ارسال پیام ها را از طرف سلول ها به عضله مجاور تسهیل میکرد. و پس از تحریک قلب حیوانات برای نبض زدن بیشتر با واسطه محرک الکتریکی گره، کابلی از الیاف نوری را برای روشن کردن عضو، استفاده می کردند و این باعث تحریک ماکروفاژها میشد.

و چون قلب در این آزمایشات، با سرعت بالا میزند گاهی وقتی گره دهلیزی بطنی نتواند پیام انقباض را به بطنها بفرستد، ضربانی را از دست می دهد، و دانشمندان فهمیدند این تازيانه هاي گم شده در قلب هایی که با واسطه نور ماکروفاژهاي آن تحریک شده اند، با فرکانس کمتر رخ ميدهد.

نهرندروف می گوید: وقتی تاباندن نور انجام شد، گره دهلیزی بطنی به صورتی بهتر عمل میکرد . و محققان فهمیدند که گره دهلیزی بطنی در دو گروه مختلف موش ها که از نظر وراثتي دستکاری شده بودند، فاقد پروتئینی بود که ماکروفاژها را به سلول های عضله قلب می رساند یا حاوی پروتئینی هستند که اقدام به کشتن ماکروفاژها می کند.

نهرندوف میگوید: تاثیر واضح، آن است که ماکروفاژها سبب می شوند ارتبا

ط، فعالتر گردد.

دانشمند زیست شناس مولکولي و سلولی ونسنت کریستوفیلز از دانشگاه آمستردام در هلند می گوید: این مطالعه ماکروفاژها را بر یک نقشه یا ساختار قرار میدهد ولی او خبر داد که برخی مطالعات گذشته، به مداخله سلول های عضلانی غیر قلبی مانند سلول های فيبروبلاست در عمل گره های سینوسی بطنی اشاره کرده است. از این رو، ما نیازمند مقداری مشارکت ماکروفاژها با دیگر سلول ها هستیم.

نهرندروف می گوید: مشخص نیست چرا گره دهلیزی بطنی نیازمند کمک ماکروفاژها است زیرا خود سلول های عضله قلب جریان الکتريکي را به صورتي کاملا خوب و دقیق می فرستند! و سبب هر چه باشد، نتایج سبب ميشود ما بپرسیم آیا ماکروفاژها در شرایطی که ضربان قلب در آن غیر طبیعی است نقش دارد یا نه؟!

و اگر این نقش را دارد محققان میتوانند ضربان قلب را مثلا از طریق تغییر در ماکروفاژها با داروهایی- که رفتار آن را تغییر بدهد- تنظیم کنند. و برخی از اين داروها در مورد تجربه های بالینی انتخاب میشود.

از بحث های کنونی در ویروسلزوم سازگاری قانون مجازابعد از کرونا دلخوشی بیهونقش غذاها و موجودات درياجنسیت و تفاوت های بیناییژنهای حاکم بر انسان و انسروش صحبت کردن در حال تکاماوکرلیزوماب داروی جدید شپیامهای کاربراناز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتمدن بشری و مغز اخلاقینورون هاي مصنوعی می توانحافظه و اطلاعات در کجاستکاهش مرگ و میر ناشی از ابرشته نوروایمونولوژی و نقاگر نعمت فراموشی نبود بساز تکینگی تا مغز- از مغزتموجود بی مغزی که می تواندتوصیه هایی در مصرف ماهیچگونه حافظه را قویتر کنیخورشید مصنوعیگمان میکنی جرمی کوچکی در زبان و شناخت حقیقت قسمت چابزار بقا از نخستین هماناضطراب و ترسمحل درک احساسات روحانیتاثیر مشاهده بر واقعیت بچرا حجم مغز گونه انسان درديدن با چشم بسته در خواب گشایش دروازه جدیدی از طرسلول های بنیادی منابع و اابزار بقای موجود زنده از بیماری تی تی پیمزایای شکلات تلخ برای سلتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی در خدمت خلق وحهم نوع خواری در میان پیشیداروهای ضد بیماری ام اس وآلودگی هوا و ویروس کروناسیستم تعادلی بدناثر مضر مصرف طولانی مدت ربازگشت به ریشه های تکاملمغز آیندگان چگونه است ؟تاثیر دپاکین بر بیماری مهدف از تکامل مغزهوش مصنوعی از عروسک بازی در آستانه ی موج پنجم کوویآیا انسان با مغز بزرگش اخسردرد تنشناختراع جدید اینترنت کوانبخش بزرگتر کیهان ناشناختمغز بزرگ و فعال یا مغز کوتاثیر درجه حرارت بر عملکواکسن های شرکت فایزر آمردرک و احساسآیا راهی برای رفع کم آبی شباهت مغز با کیهان مادیارتباط غیرکلامی بین انسافرایند حذف برخی اجزای مغبرخی روش های تربیتی کودکنقش گرمایش آب و هوا در همتری فلوپرازینورزش در کمر دردرموزی از نخستین تمدن بشرامگا سه عامل مهم سلامتعوامل موثر در پیدایش زبااز تلسکوپ گالیله تا تلسکلزوم سازگاری قانون مجازاتفکر خلا ق در برابر توهم نقش غذاها و موجودات درياجهان کاملی در اطراف ما پرکلرال هیدرات برای خوابانروشهای نو در درمان دیسک بايندگان چگونه خواهند دیدسایتهای دیگراز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتمساح حد واسط میان مغز کونورون های ردیاب حافظهحس چشایی و بویاییکاهش التهاب ناشی از بیمارشد مغز علت تمایل انسان باگر نعمت فراموشی نبود بساز تکینگی تا مغز، از مغز موجودات مقهور ژنها هستندتوضیحی ساده در مورد هوش منگاه محدود و تک جانبه، مشخانواده پایدارگنجینه ای به نام ویتامین زبان و شناخت حقیقت قسمت اابزار بقا از نخستین هماناطلاعات حسی ما از جهان، چمحل درک احساسات روحانی دتاثیر نگاه ناظر هوشیار بچرا خشونت و تعصبدی متیل فومارات(زادیوا)(پمبرولیزوماب در بیماری چسلول عصبی شاهکار انطباق ابزار بقای موجود زنده از بیماری دویکمسیر دشوار تکامل و ارتقاتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی در خدمت خلق وحهمیشه اطمینان تو بر خدا بداروی فامپیریدین یا نورلآلزایمرسیستم دفاعی بدن علیه مغز اثرات فشار روحی شدیدبازسازي مغز و نخاع چالشی مغز انسان ایا طبیعتا تماتاثیر داروهای ضد التهاب هدف از خلقت رسیدن به ابزاهوش مصنوعی از عروسک بازی در درمان بیماری مولتیپل آیا احتمال دارد رویا از آسردرد سکه ایادامه بحث تکامل چشمبخش دیگری در وجود انسان همغز حریص برای خون، کلید تتاثیر درجه حرارت بر عملکواکسن کووید 19 چیزهایی که درک احساسات و تفکرات دیگآیاما مقهور قوانین فیزیکشباهت زیاد بین سلول هاي عارتروز یا خوردگی و التهافرد حساس از نظر عاطفی و ببرخی سلولهای عصبی در تلانقش آتش در رسیدن انسان بهتری فلوپرازینوزوز گوشرمز و رازهای ارتباط غیر کامروز دانش ژنتیک هیچ ابهعوامل ایجاد لغت انسانی و عواملی که برای ظهور لغت ااز تلسکوپ گالیله تا تلسکمقاومت به عوارض فشار خون تفاوت مغز انسان و میمون هنقش غذاها و موجودات درياجهش های ژنتیکی مفید در ساکمردرد و علل آنروشهای شناسایی قدرت شنواايا اراده آزاد توهم است یاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتنفس هوازی و میتوکندرینوروپلاستیسیتی چیستحس و ادراک (قسمت اول )کاهش دوپامین عامل بیماریزمین زیر خلیج فارس تمدنی اگر تلاش انسان امروز برااز تکینگی تا مغز، از مغز میهمانهای ناخوانده عامل تکنولوژی جدید که سلول‌هنگاه انسان محدود به ادراخارق العاده و استثنایی بگویید نوزده و ایمنی ساکتزبان و شناخت حقیقت قسمت دابزار بقا از نخستین هماناطلاعاتی عمومی در مورد ممحدودیت های حافظه و حافظتاثیر نگاه و مشاهده ناظر چرا در مغز انسان، فرورفتدژا وو یا اشنا پنداریپنج اکتشاف شگفت آور در موسلولهای ایمنی القا کنندهابزار بقای موجود زنده از بیماری ضعف عضلات نزدیک بمشکلات نخاعیتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی درمانگر کامپیهمیشه عسل با موم بخوریمداروی لیراگلوتیدآمارهای ارائه شده در سطح سکته مغزیاثرات مفید قهوهبحتی علمی درباره تمایل بمغز انسان برای ایجاد تمدتاثیر داروی ضد تشنج سدیم هزینه ای که برای اندیشیدهوش مصنوعی از عروسک بازی درمان های اسرار آمیز در آآیا احتمال دارد رویا از آسرعت فکر کردن چگونه استاداراوون تنها داروی تاییبرنامه و ساختار پیچیده ممغز زنان جوانتر از مغز مرتاثیر درجه حرارت بر عملکواکسن کرونا و گشودن پنجردرک تصویر و زبان های مخلتآزمون ذهنی گربه شرودینگرشباهت زیاد بین سلول هاي عارزش حقیقی زبان قسمت اولفرضیه ای جدید توضیح میدهبرخی سيناپسها طی تکامل و نقش انتخاب از طرف محیط، نتسلیم شدن از نورون شروع میک پیشنهاد خوب برای آسان رویا و خبر از آیندهانفجار و توقف تکاملی نشاانواع سکته های مغزیعوارض ازدواج و بچه دار شداز تکنیکی تا مغز از مغز تمقابله با کرونا با علم استفاوت ها و تمایزها کلید بنقشه مغزی هر فرد منحصر بهجهش های ژنتیکی غیر تصادفکمردرد با پوشیدن کفش مناروشی برای بهبود هوش عاطفايا اراده آزاد توهم است یاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتنفس هوازی و میتوکندرینوشیدن چای برای مغز مفید حس و ادراک (قسمت دوم )کاهش سن بیولوژیکی، تنها زندگی هوشمند در خارج از زابزار هوش در حال ارتقا ازاز تکینگی تا مغز، از مغز میگرن سردردی ژنتیکی که بتکنولوژی جدید که سلول‌هنگاه از درون مجموعه با نگخدا موجود استگوشه بیماری اتوزومال رسسزبان و شناخت حقیقت قسمت سابزار بقا از نخستین هماناطلاعاتی عمومی در مورد ممخچه فراتر از حفظ تعادلتاثیر نگاه انسان بر رفتاچراروياها را به یاد نمی آدژاوو یا آشناپنداریپوست ساعتی مستقل از مغز دسلولهای بنیادی مصنوعی درابزار بقای موجود زنده از بیماریهای تحلیل عضلانی امشکلات بین دو همسر و برخیتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی درخدمت خلق وحهمراهی نوعی سردرد میگرنیداروی تشنجی دربارداریآن چیزی که ما جریان زمان سانسور از روی قصد بسیاری اثرات مضر ماری جوانابحث درباره پیدایش و منشامغز انسان برای شادمانی طتاثیر درجه حرارت بر عملکهزینه سنگین انسان در ازاهوش مصنوعی از عروسک بازی درمان های بیماری آلزایمرآیا برای تولید مثل همیشه شلیک فراموشیادغام میان گونه های مختلفلج بل، فلجی ترسناک که آنبرنامه ی مسلط ژنها در اختمغزهای کوچک بی احساستاثیر درجه حرارت بر عملکواکسن کرونا از حقیقت تاتدرک حقیقت نردبان و مسیری آسيب میکروواسکولاریا آسشرکت نورالینک ویدیویی ازارزش حقیقی زبان قسمت دومقیچی ژنتیکیبرداشت مغز ما از گذر زماننقش اتصالات بین سلولهای تشنج چیستیک آلل ژنتیکی که از نئاندرویا بخشی حقیقی از زندگی انگشت نگاری مغز نشان میدعید نوروز مبارکاز تکینگی تا مغز از مغز تملاحظات بیهوشی قبل از جرتفاوت های بین زن و مرد فقنقشه های مغزی جدید با جزیجهشهای مفید و ذکاوتی که دکنفرانس تشنج هتل کوثر اصروشی جدید در درمان قطع نخای آنکه نامش درمان و یادشاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتو دی ان ای خاص ميتوکندرينوعی سکته مغزی ، وحشتناک حس و ادراک قسمت چهارمکایروپاکتیک چیستزونا به وسیله ویروس ابله ابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز میگرن شدید قابل درمان استکامل مادی تا ابزار هوشمنگاهی بر قدرت بینایی دراخطا در محاسبات چیزی کاملگوشت خواری یا گیاه خواریزبان شناسی مدرن در سطح سلابزار بقا از نخستین همانبلندی در ذهن ما درک بلندیمخچه ، فراتر از حفظ تعادلتاثیر نگاه انسان بر رفتاچراروياها را به یاد نمی آدگرگونی های نژادی و تغییپیموزایدسلسله مباحث هوش مصنوعیابزار بقای موجود زنده از بیهوش کردن در جراحی و بیممشکلات روانپزشکی پس از ستاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی ساخته هوش طبیهوموارکتوس ها ممکن است دداروی جدید s3 در درمان ام آیا ممکن است موش کور بی مسانسور بر بسیاری از حقایاجزای پر سلولی بدن انسان بحثي درباره هوش و تفاوتهمغز انسان برای شادمانی طتاثیر درجه حرارت بر عملکهزاران سال چشم های بینا ودرمان های جدید میگرنآیا بزرگ شدن مغز فقط در دشلیک فراموشیادغام دو حیطه علوم مغز و فلج خواببرین نت به جای اینترنتمغزتان را در جوانی سیم کشتاثیر درجه حرارت بر عملکواکسن کرونا ساخته شده تودرک عمیق در حیواناتآسیب ها ناشی از آلودگی هوشش مرحله تکامل چشمارزش حقیقی زبان قسمت سومقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصبررسي علل احتمالي تغيير نقش حفاظتی مولکول جدید دتشنج و حرکات شبه تشنجی قایک جهش ممکن است ذهن انسانرویا تخیل یا واقعیترویاها از مغز است یا ناخواندوهگین نباش اگر درب یا عامل کلیدی در کنترل کارآاز تکینگی تا مغز و از مغز ممانتین یا آلزیکسا یا ابتفاوت های تکاملی در مغز ونقص در تشخیص هیجانات عامجهشهای مفید و ذکاوتی که دکنگره بین المللی سردرد دروشی جدید در درمان سکته مایمپلانت نخاعی میتواند داز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتولید پاک و فراوان انرژینیاز به آموزش مجازی دیجیحس و ادراک قسمت پنجمکاربرد روباتهای ريزنانوزیباترین چیز در افزایش سابزار بقا از نخستین هماناز روده تا مغزمیدان مغناطيسي زمین بشر تکامل مداومنگاهی بر توانایی اجزاي بخطا در محاسبات چیزی کاملگیلگمش باستانی کیستزبان شناسی نوین نیازمند ابزار بقا از نخستین همانبه خودت مغرور نشومخچه ابزاري که وظیفه آن فتاثیر ویتامین دی بر بیمانزاع بین جهل و علم رو به پدانشمندان موفق به بازگردپیچیدگی های مغزی در درک زسم زنبور ، کلیدی برای وارابزار بقای موجود زنده از بیهوشی در بیماران دچار امشکلات روانپزشکی در عقب تاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش احساسیهوش مصنوعی می تواند بر احداروی جدید میاستنی گراویآیا ما تنها موجودات زنده ساخت شبکه عصبی با الفبایاجزایی ناشناخته در شکل گبحثی در مورد نقش ویتامينمغز انسان رو به کوچک تر شتاثیر درجه حرارت بر عملکهستي مادي ای که ما کوچکتردرمان های جدید در بیماری آیا تکامل و تغییرات ژنتیشنا در ابهای گرم جنوب نیارتقا و تکامل سنت آفرینش فلج خواب چیستبرای پیش بینی آینده مغز دمغزتان را در جوانی سیمکشتاثیر رو ح و روان بر جسمواکسن دیگر کرونا ساخته شدرگیری قلب در بیماری ویرإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَششمین کنگره بین المللی سارزش خود را چگونه میشناسقانون مندی نقشه ژنتیکی مبررسی و اپروچ جدید بر بیمنقش حیاتی تلومر دی ان آ دتشنج عدم توازن بین نورون یک رژیم غذایی جدید، می تورویاهای پر رمز و حیرتی درانسان قدیم در شبه جزیره ععادت کردن به نعمتاز تکینگی تا مغز از مغز تمنابع انرژي پاک سرچشمه حتفاوت های زبانی سرمنشا تنقطه بی بازگشتجواب دانشمند سوال کننده کنگره بین المللی سردرد دريتوکسيمب در درمان ام اساینکه به خاطرخودت زندگی از تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتولید سلولهای جنسی از سلچیزی خارج از مغزهای ما نیحس و ادراک قسمت سومکاربرد روباتهای ريز، در زیر فشار کووید چه باید کرابزار بقا از نخستین همانازدواج های بین گونه ای، رمیدازولام در درمان تشنج تکامل چشمناتوانی از درمان برخی ویخطرات هوش مصنوعیگیاه خواری و گوشت خوار کدزبان، وسیله شناسایی محیطابزار بقا از نخستین همانبه زودی شبکه مغزی به جای مدارک ژنتیکی چگونه انسانتاثیر ویروس کرونا بر مغز نزاع بین علم و نادانی رو دانشمندان نورون مصنوعی سپیوند مغز و سر و چالشهای سندرم کووید طولانیابزار بقای موجود زنده از بیوگرافیمشاهده آینده از روی مشاهتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش احساسیهوش مصنوعی و کشف زبان هایداروی جدید ضد میگرنآیا مغز تا بزرگسالی توسعساخت شبکه عصبی مصنوعی با احیای بینایی نسبی یک بیمبحثی جالب درباره محدودیتمغز انسان رو به کوچکتر شدتاثیر درجه حرارت بر عملکهستی ما پس از شروعی چگال درمان های رایج ام اسآیا جنین انسان، هوشمندی شناخت و معرفت، و نقش آن دارتوکين تراپی روشی جديد فلج دوطرفه عصب 6 چشمبرای اولین بار دانشمنداننقش قهوه در سلامتیتاثیر رژیم گیاه خواری بر واکسن دیگری ضد کرونا از ددرگیری مغز در بیماری کویافت فشار خون ناگهانی در وصرع و درمان های آناز نخستین همانند سازها تقانون جنگلبررسی سیستم تعادلی بدن انقش خرچنگ های نعل اسبی درتصویربرداری فضاپیمای آمیکی از علل محدودیت مغز امیافته های نوین علوم پرده رویای شفافانسان ها می توانند میدان عارضه جدید ویروس کرونا ساز تکینگی تا مغز از مغز تمنابع انرژی از نفت و گاز تفاوتهای جنسیتی راهی براچند نرمش مفید برای کمردرجاذبه و نقش آن در شکلگیریکندر در بیماریهای التهابریواستیگمیناینکه خانواده ات سالم بااز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتومورها و التهاب مغزی عاچگونه مغز پیش انسان یا همحساسیت روانی متفاوتکجای مغز مسئول پردازش تجزیرفون داروی ضد ام اسابزار بقا از نخستین هماناستفاده از مغز، وزن را کممکانیزمهای دفاعی در برابتکامل ابزار هوش ، راه پر ناتوانی در شناسایی چهره دفاع در برابر تغییر ساختگالکانزوماب، دارویی جدیسفر نامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانبوزون هیگز چیستمروری بر تشنج و درمان هایتاثیر ژنها بر اختلالات خنزاع بین علم و جهل رو به پدانشمندان یک فرضیه رادیکپیوند سر آیا ممکن استسوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزار بقای موجود زنده از بیوگرافیمطالعه ای بیان میکند اهدتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش عاطفی بیشتر در زنانهوش مصنوعی گوگل به کمک تشداروی ضد تشنج با قابليت تآیا همه جنایت ها نتیجه بیساختار شبکه های مغزی ثاباحساس گذر سریعتر زمانبحثی در مورد نقش کلسیم و مغز ایندگان چگونه استتاثیر درجه حرارت بر عملکو هر کس تقوای خدا پیشه کندرمان های علامتی در ام اسآیا جهان ذهن و افکار ما مشناسایی تاریخچه ی تکاملیارتباط میکروب روده و پارفناوری هوش مصنوعی نحوه خبرخی ملاحظات در تشنج های نقش مهاجرت در توسعه نسل اتاثیر رژیم گیاه خواری بر واکسن سرطاندرگیری مغز در بیماران مبافراد آغاز حرکت خودشان رضررهای مصرف شکر و قند بر از نخستین همانند سازها تقانونمندی و محدودیت عالمبررسی علل کمر درد در میاننقش داروهاي مختلف معروف تغییر الگوی رشد مغزی با زیادگیری مهارت های جدید دروبات های ریز در درمان بیانسان جدید از چه زمانی پاعدم توقف تکامل در یک اندااز تکینگی تا مغز از مغز تمنابع انرژی از نفت و گاز تقلید مرحله ای نسبتا پیشچند جهانیحقیقت قربانی نزاع بین بی کوچک شدن مغز از نئاندرتاریسدیپلام تنها داروی تایایندرالاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری در کجاست؟ قتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)چگونه هموساپينس بر زمین خلاصه ای از مطالب همایش مکرونا چه بر سر مغز می آورزاوسکا درمان گوشرابزار بقا از نخستین هماناستفاده از هوش مصنوعی در ما انسانها چه اندازه نزدتکامل زباننخاع ما تا پایین ستون فقردقیق ترین تصاویر از مغز اگامی در درمان بیماریهای سفر به مریخ در 39 روزابزار بقا از نخستین همانبی عدالتی در توزیع واکسن مرکز هوشیاری، روح یا بدن تاثیر کلام در آیات کلام بهوش مصنوعی از عروسک بازی نشانه های گذشته در کیهان دانشمندان ژنی از مغز انسپیوند سر، یکی از راه حلهاسوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزار بقای موجود زنده از بیان ژن های اسکیزوفرنی دمعنی روزهتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش عاطفی در زنان بیشتر اهوش مصنوعی گوگل به کمک تشداروی ضد تشنج با قابليت تآیا هوش مصنوعی زندگی بشرسازگاری با محیط بین اجزااخلاق و علوم اعصاببحثی در مورد عملکرد لوب فمغز ابزار بقای برتر مادیتاثیر درجه حرارت بر عملکوقت نهيب هاي غير علمي گذشدرمان ژنتیکی برای نوآوریآیا جهش های ژنتیکی، ویروشناسایی سلول های ایمنی اارتباط چاقی و کاهش قدرت بفیلمی بسیار جالب از تغییبرخی مرزهای اخلاق و علومنقش میدان مغناطیسی زمین تاثیر رژیم گیاه خواری بر واکسنی با تاثیر دوگانه ادرگیری مغزی در سندرم کووافزایش قدرت ادراکات و حسضررهای شکر بر سلامت مغزاز نخستین همانند سازها تقارچ بی مغز در خدمت موجودبزرگ شدن مغز محدود به دورنقش ذهن و شناخت در حوادث تغییر زودتر اتصالات مغزینقش روزه داری در سالم و جتغییر عمودی سر انسان از پیادآوری خواب و رویاروح رهاییانسان عامل توقف رشد مغزعسل طبیعی موثر در کنترل باز تکینگی تا مغز از مغز تمنابع انرژی از نفت و گاز تلقین اطلاعات و حافظهچندین ماده غذایی که ماننحقیقت تنها چیزی است که شاکووید نوزده و خطر بیماریرژیم های غذایی و نقش مهم ایا کوچک شدن مغزانسان الاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری در کجاست؟(قتوهم چیستچگونه واکسن کرونا را توزخونریزی مغز در سندرم کووکریستال زمان(قسمت اولزبان مشترک ژنتیکی موجوداابزار بقا از نخستین هماناستفاده از سلول های بنیاما انسانها چه اندازه نزدتکامل ساختار رگهای مغزی نخستین تصویر از سیاهچالهدلایلی که نشان میدهد ما بگامی در درمان بیماریهای سفر تجهیزات ناسا به مریخ بیمار 101 ساله، مبتلا به سمرکز حافظه کجاستتاثیر کپسول نوروهرب بر نهوش مصنوعی از عروسک بازی نظام مثبت زندگیدانشمندان پاسخ کوانتومی پیام های ناشناخته بر مغز سوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزار بقای موجود زنده از بیست تمرین ساده برای جلومغز فکر میکند مرگ برای دیتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش عاطفی در زنان بیشتر اهوش مصنوعی الفاگوداستانها و مفاهیمی اشتباآیا هوش ارثی دریافتی از پسخن پاک و ثابتاخلاق پایه تکامل و فرهنگبحثی درباره هوش و تفاوتهمغز ابزار برتر بقاتاثیر درجه حرارت بر عملکوقتی فهمیدی خطا کردی برگدرمان ام اس(مولتیپل اسکلآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجشواهدی از نوع جدیدی از حاارتباط هوش ساختار مغز و ژفیزیک مولکولها و ذرات در برخی نکات از گاید لاین پرنقش محیط زندگی و مهاجرت دتاثیر رژیم گیاهخواری بر واسطه ها د رمسیر ایجاد مغدرگیری مغزی در سندرم کووافزایش مرگ و میر سندرم کوطوفان فقر و گرسنگی و بی ساز نخستین همانند سازها تقبل از انفجار بزرگبزرگ شدن تقریبا ناگهانی نقش رژیم غذایی بر رشد و اتغییرات منطقه بویایی مغزژن هوش و ساختارهای حیاتی روزه داری متناوب، مغز را انعطاف پذیری مکانیسمی علعصب حقوق نورولوواز تکینگی تا مغز از مغز تمناطق خاصی از مغز در جستجتلاش هایی در بیماران قطع چه زیاد است بر من که در ایحقیقت خواب و رویاکودک ایرانی که هوش او از رژیم غذایی حاوی تخم مرغ وایا این جمله درست است کسیاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع خواب و رویاتوانایی مغز و دیگر اجزای چگونه آن شکری که می خوریمخواندن ، یکی از شستشو دهنکریستال زمان(قسمت دوم)زبان چهار حرفی حیات زمینابزار بقا از نخستین هماناستیفن هاوکینگ در مورد هما با کمک مغز خود مختاريمتکامل شناخت انسان با کشفنرمش های مفید در سرگیجهدنیای شگفت انگیز کوانتومگاهی لازم است برای فهم و سفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانبیماری های مغز و اعصاب و مرکز حافظه کجاستتاثیر کپسول نوروهرب بر تهوش مصنوعی از عروسک بازی نظریه ی تکامل در درمان بیدانشمندان اولین سلول مصنپیشینیان انسان از هفت میسودمندی موجودات ابزی بر ابزارهای بقای موجود زندبیش از نیمی از موارد انتقمغز ما کوچکتر از نیم نقطهتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوشیاری کوانتومیهوش مصنوعی از عروسک تا کدر مانهای کمر دردآیا هوش سریعی که بدون احسسرنوشتاختلال خواب فرد را مستعد بحثی درباره هوش و تفاوتهمغز از بسیاری حقایق می گرتاثیر درجه حرارت بر عملکویتنام نوعی کرونا ویروس درمان تومورهای مغزی با اآیا خداباوری محصول تکاملشواهدی از دنیسوان(شبه نئارتباط انسانی، محدود به فیزیکدانان ماشینی برای تبرخی اثرات مضر ویتامین دنقش نگاه از پایین یا نگاهتاثیر عصاره تغلیظ شده گیوبینار اساتید نورولوژی ددرگیری اعصاب به علت میتوافسردگی و اضطراب در بیماطی یکصد هزار سال اخیر هرچاز نشانه ها و آثار درک شدقدم زدن و حرکت دید را تغیبزرگترین خطایی که مردم منقش رژیم غذایی در رشد و اتغییرات آب و هوایی که به ژن یا نقشه توسعه مغز و نقروزه داری و بیمار ی ام اس اولین هیبرید بین انسان وعضلانی که طی سخن گفتن چقداز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمتلاشی برای درمان قطع نخانهایت معرفت و شناخت درک عحقیقت راستین انسان علم بکودکان میتوانند ناقل بی راه های جدید برای قضاوت رایا ابزار هوشمندی یا مغز از تکینگی تا مغز از مغز تمنحنی که ارتباط بین معرفتوازن مهمتر از فعالیت زیچگونه انتظارات بر ادراک خواب سالم عامل سلامتیکریستال زمان(قسمت سوم)زبان و کلمه حتی برای کسانابزار بقا از نخستین هماناستیفن هاوکینگ در تفسیر ما تحت کنترل ژنها هستیم ینرمشهای مهم برای تقویت عدندان ها را مسواک بزنید تگاهی مغز بزرگ چالش استسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانبیماری گیلن باره و بیمارمرکز خنده در کجای مغز استتاثیر کپسول نوروهرب بر سهوش مصنوعی از عروسک بازی نظریه تکامل در درمان بیمدانشمندان تغییر میدان مغپیشرفت های جدید علوم اعصسیلی محکم محیط زیست بر انابزارهای پیشرفته ارتباط بیشتر کمردردها نیازی به مغز مادران و کودکان در زمتاثیر گیاهخواری بر رشد و هوش، ژنتیکی است یا محیطیهوش مصنوعی از عروسک تا کدر محل کار ارزش خودت را بآیا هشیاری کوانتومی وجودسریعترین کامپیوتر موجوداختلال در شناسایی حروف و بحثی درباره هوش و تفاوتهمغز به تنهایی برای فرهنگ تاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین E برای فعالیت صحدرمان تشنجآیا دلفین ها می تواند از شگفتی های زنبور عسلارتباط از بالا به پایین مفرگشت و تکامل تصادفی محض برخی اختلالات عصبی مثانهنقش نظام غذایی در تکامل متاریخ همه چیز را ثبت کردهوراپامیل در بارداریدستورالعمل مرکز کنترل بیالکتروتاکسی(گرایش و حرکظهور امواج مغزی در مغز مصاز نظر علم اعصاب یا نرووسقدرت انسان در نگاه به ابعبسیاری از بیماری های جدیبسیاری از بیماری های جدینقش زنجبیل در جلوگیری از تغییرات تکاملی سر انسان ژنها نقشه ایجاد ابزار هوروزه داری سلول های بنیاداولین مورد PML به دنبال تکمقالاتاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتلاشی تازه برای گشودن معچهار میلیارد سال تکامل بحمله ویروس کرونا به مغزکودکان خود را مشابه خود تراه های جدید برای قضاوت رایا بیماری ام اس (مولتیپاز تکینگی تا مغز از مغز تمنشأ اطلاعات و آموخته ها توسعه هوش مصنوعی قادر اسچگونه باغبانی باعث کاهش خواب سالم عامل سلامتی و یکشف مکانیسم عصبی خوانش پزبان و بیان نتیجه ساختماابزار بقا از نخستین هماناستخوان های کشف شده، ممکماه رجبتأثیر نگاه انسان بر رفتاچرا مغزهای ما ارتقا یافت دو ویژگی انتزاع و قدرت تجگذر زمان کاملا وابسته به سفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانبیماری ای شبیه آلزایمر و مرگ انتقال است یا نابود شتاثیر کپسول نوروهرب بر سهوش مصنوعی از عروسک تا کمنظریه تکامل در درمان بیمدانشمندان روش هاي جدیدی پیشرفتی مستقل از ابزار هسیاهچاله و تکینگی ابتدایابزارهای بقا از نخستین هبا هوش مصنوعی خودکار روبمغز چون ابزار هوش است دلیتاثیر انتخاب از طرف محیط هیچگاه از فشار و شکست نترهوش مصنوعی از عروسک تا کدر چه مرحله ای از خواب ، رآیا واکنش های یاد گرفته وسرگیجه از شایعترین اختلااختلال در شناسایی حروف و بحثی درباره هوش و تفاوتهمغز برای فراموشی بیشتر کتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین E در چه مواد غذایدرمان جدید میگرن با انتی آیا دلفین ها میتوانند باشاهکار قرنارتباط بین هوش طبیعی و هوفراموش کارها باهوش تر هسبرخی بیماری ها که در آن بنقش نظریه تکامل در شناساتازه های اسکیزوفرنی(جنوورزش هوازی مرتب خیلی به قذهن ما از در هم شکستن منبالتهاب شریان تمپورالعلم به ما کمک میکند تا مواز نظر علم اعصاب اراده آزلوب فرونتال یا پیشانی مغلایو دوم دکتر سید سلمان فبعد از کرونانقش زبان در سلطه و قدرت اثبت امواج الکتریکی در عصژنها ، مغز و ارادهروش مقابله مغز با محدودیاولین مورد پیوند سر در انتاثیر ویتامین دی بر بیمااز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتلاشی جدید در درمان ام اسچهار ساعت پس از کشتار خوکحوادث روزگار از جمله ویرکوری گذرای ناشی از موبایراه پیروزی در زندگی چیستایا بدون زبان میتوانیم تاز تکینگی تا مغز از مغز تمهندسی ژنتیک در حال تلاش توسعه برخی شغل ها با هوش چگونه تکامل مغزهای کنونیخواب عامل دسته بندی و حفطکشف مکانیسمی پیچیده در بابزار بقا از نخستین هماناستروژن مانند سپر زنان دماپروتیلینتئوری تکامل امروز در درمچرا پس از بیدار شدن از خودو برابر شدن خطر مرگ و میگربه شرودینگر و تاثیر مشسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانبیماری ای شبیه ام اس مولتمراحل ارتقای پله پله کیهتاثیر کتامین در درمان پاهوش مصنوعی از عروسک تا کمنظریه تکامل در درمان بیمدانشمندان روشی برای تبدیپاسخ گیاهان در زمان خوردسیاره ابلهانابزارهای بقا ازنخستین همبار سنین ابزار هوشمندی امغز چگونه صداها را فیلتر تاثیر احتمالی عصاره تغلیهاوکينگ پیش از مرگش رسالهوش مصنوعی از عروسک تا کدر هم تنیدگی کوانتومی و پآیا گذشته، امروز وآینده سربازان ما محققا غلبه می اختلالات مخچهبحثی درباره هوش و تفاوتهمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟تاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین دی گنجینه ای بزردرمان جدید کنترل مولتیپلآیا دست مصنوعی به زودی قاشبیه سازی میلیون ها جهان ارتباط شگفت مغز انسان و ففراموشی همیشه هم بد نیستبرخی بیماری های خاص که بدنقش هورمون های تیروئید دتازه های بیماری پارکینسوورزش هوازی ، بهترین تمریذهن چند جانبه نیازمند نگامیوتروفیک لترال اسکلروعلایم کمبود ویتامین E را از نظر علم اعصاب اراده آزلبخند بزن شاید صبح فردا زبعد از کرونانقش زبان در سلطه و قدرت اجمجمه انسان های اولیهژنهای مشترک بین انسان و وروش های صرفه جویی در ایجااولین تصویر در تاریخ از سصفحه اصلیاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتمایل زیاد به خوردن بستننوآوری ای شگفت انگیز دانحافظه و اطلاعات در کجاست کی غایب شدی تا نیازمند دلراست دستی و چپ دستیایا تکامل هدفمند استاز تکینگی تا مغز- از مغز مولتیپل اسکلروز در زنان توصیه های سازمان بهداشت چگونه جمعیت های بزرگ شکل خودآگاهی و هوشیاريکشف ارتباط جدیدی از ارتبزبان و بیان، در سایه پیشرابزار بقا از نخستین هماناسرار بازسازی اندام هامبانی ذهنی سیاه و سفیدتئوری تکامل در پیشگیری و چرا بیماری های تخریبی مغدو برابر شدن خطر مرگ و میگزیده ای از وبینار یا کنفسفری به آغاز کیهانابزار بقای موجود زنده از بیماری اضطراب عمومیمرز مرگ و زندگی کجاستتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی به کمک هوش طبیهفت چیز که عملکرد مغز تو داروهای مصرفی در ام اسپختگی پس از چهل سالگي به سیاره ابلهانابزارهای بقای از نخستین بارداری بدون رحممغز ناتوان از توجیه پیداتاثیر ترکیبات استاتین (سهاوکينگ پیش از مرگش رسالهوش مصنوعی از عروسک تا کدر هم تنیدگی کوانتومی و دآیا آگاهی پس از مرگ از بیسردرد میگرن در کودکاناختلالات حرکتی در انسانبحثی درباره احساسات متفامغز بزرگ چالش است یا منفعتاثیر درجه حرارت بر عملکویرایش DNA جنین انسان، بردرمانهای بیماری پارکینسآیا رژیم غذایی گیاهی سلاشبیه سازی سیستم های کوانارتباط شگفت انگیز مغز انفرایند پیچیده ی خونرسانیبرخی توجهات در ببمار پارنقش هورمون زنانه استروژنتبدیل تراکت صوتی مصنوعی ورزش و میگرنرفتار اجتماعی انسان، حاصامید نیکو داشته باش تا آنعلایم کمبود ویتامین E را از آغاز خلقت تا نگاه انسالرزش ناشی از اسیب به عصببعد از کرونا دلخوشی بیهونقش سجده بر عملکرد مغزجنسیت و تفاوت های بیناییژنهای هوش ، کدامندروش هایی ساده برای کاهش ااولین سلول مصنوعیسوالات پزشکیاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتمدن قدیمی ای در جنوب ایرنوار مغزی روشی مهم در تشخحافظه و اطلاعات در کجاست کیست کلوئید بطن سومرجزخوانی هایی که امروز بایرادهای موجود در خلقت باز تکینگی تا مغز- از مغز مواد کوانتومی جدید، ممکنتوصیه های غیر دارویی در سچگونه جمعیت های بزرگ شکل خودآگاهی و هوشیاريکشف جمجمه ای درکوه ایرهوزبان و تکلم برخی بیماریهابزار بقا از نخستین هماناصول سلامت کمرمجموعه های پر سلولی بدن متا 20 سال آینده مغز شما به چرا حیوانات سخن نمی گویندوچرخه سواری ورزشی سبک و گزارش یک مورد جالب لخته وسقوط درون جاذبه ای خاص، چابزار بقای موجود زنده از بیماری بیش فعالیمرز بین انسان و حیوان کجاتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی در کامپیوترهاهفت سین یادگاری از میراث داروهای ام اسپرورش مغز مینیاتوری انساسیر آفرینش از روح تا مغز ابزارهای دفاعی و بقای موبازگشت از آثار به سوی خدامغز و سیر تکامل ان دلیلی تاثیر دوپامین و سروتونینهدف یکسان، در مسیرهای متهوش مصنوعی از عروسک بازی در کمتر از چند ماه سوش جدآیا امکان بازسازی اندامهسردرد و علتهای آناختلالات صحبت کردن در انبحثی درباره احساساتی غیرمغز بزرگ چالشهای پیش روتاثیر درجه حرارت بر عملکواکنش های ناخودآگاه و تقدرک فرد دیگر و رفتارهای اآیا رژیم غذایی گیاهی سلاشبکه های مصنوعی مغز به درارتباط شگفت انگیز مغز انفرایند تکامل و دشواری هابرخی توصیه ها برای واکسینقش ژنتیک در درمان اختلاتبدیل سلولهای محافط به سورزش بهترین درمان بیش فعرقیبی قدرتمند در برابر مامید درمان کرونا با همانعلت خواب آلودگی بعد از خواز انفجار بزرگ تا انفجار