اجزای پر سلولی بدن انسان تحت کنترل اجزای تک سلولی

مجموعه های پر سلولی بدن ما مانند قلب و مغز ، تحت کنترل تک سلولی های بدن!!

سلولهای ایمنی، به صورتي غیر منتظره، به قلب کمک میکنند تا ضربان خود را حفظ کند!

آن زمان که سلول تکی، تبدیل به موجودات پرسلولي و پیچیده شد شاید مجموعه پر سلولی، تصور نمی کرد باز در بسیاری از کارهایش نیازمند همان سلول تکی و جداست!

سلولهای ايمنی جاری در جریان خون- امرزه بسیار روي نقش های مهم آن بحث میشود- و بسیاری از بیماری های تخریب کننده موجود پر سلولی به خصوص بیماری های تخریب کننده مغز مانند بیماری مولتيپل اسکلروز، در نتیجه درست کار نکردن همین سلول های ايمني در خون است.

کثرت که همچنان به وحدت(در اینجا سلول های منفرد و جدای از هم) نیازمند است

و اگر همین سلول های منفرد و جدا نباشند بسياري از عملکرد های مجموعه های پیچیده و پر سلول انجام نمی شود.

سلولهای ایمنی معروف به ماکروفاژ وظایف مهمی در بدن ما دارد. در برابر باکتری مقاومت می کنند و در واکنش ترمیم زخمها و دیگر وظایف حياتي، نقش دارندّ

مطالعه ای جدید نشان میدهد که برای نبض و ضربان قلب طبیعی هم مهم هستند و آن را به عنوان هدفی احتمالی برای درمان حالات اختلال در ریتم قلب- که در آن قلب به صورت نامنظم عمل میکند- قرار می دهد. دانشمند فیزیولوژی الکترومغناطيس قلب دوگلاس زيپس از دانشکده پزشکی در دانشگاه اندیانا در اندياناپوليس می گوید: اين مطالعه ای بسیار دقیق از همه جهات است و اضافه می کند: این سلولها نقش مهمی را به صورتي واضح در قلب، بازی می کنند.

وقتی تنظیم کننده قلب يعني گره سينواتريال(سینوسی دهليزي)( گره ای در گوشه دهلیز راست قلب که به صورت خودکار مسئولیت انقباض قلب را با تولید پتانسیل فعالیت خودبخودي، بر عهده دارد و این، یک ضربان ساز خودبخودی وطبيعي است. هرچند این ضربان ساز به صورت خودکار عمل میکند، ضربان آن، وابسته به اعصابی است که به آن وارد میشود)

این قسمت ضربان ساز، ضربان الکتریکی را مي فرستد و در طول دهليزها- که آن را جمع می کنند- منتشر میشود ولی برای رسیدن به بطن ها- که حفره هایی بزرگ، در قلب هستند- این ارسال به کمک کوچکی نيازمند است زیرا به کمک گره دیگری به نام گره دهلیزی بطنی، نبض را به دو بطن مي برد و به آنها اجازه انقباض می دهد و دانشمندان در گذشته فکر می کردند این سلولهای خورنده یعنی ماکروفاژها نقشی در این فرآیند ندارند. ولی ماکروفاژها به صورت گسترده اي در قلب، پراکنده هستند و دانشمند زیست شناس سلولی به نام ماتیوس نهرندورف از دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، در بوستون و همکاران او خواستند مشخص کنند که آن سلول ها در اينجا چه می کنند. وقتی گروهی از آنها شروع به جستجوی موش هایی کردند که فاقد ماکروفاژ بودند، مشاهده کردند که فرکانس الکتریکی قلب حیوانات، غیر طبیعی است.

نهرندورف میگوید موشها گره بین دهلیز و بطن داشتند ولی این گره دهلیزی بطنی پیام را به دو بطن نمی فرستاد !!

و محققان فهمیدند که ماکروفاژها، در گره دهلیزی بطنی موشها و انسان فراوان هستند و اين گره، همچنین تعداد زیادی از سلول های عضلانی قلبی را دارد که می توانند پیام را منتقل کنند و منجر به انقباض ناگهانی شوند.

پس وقتي محققان، ماکروفاژها و سلول های عضلانی قلب را با هم در طبقات بطنها کاشتند دیدند که هر دوی سلول ها از نظر فیزیولوژیک و از نظر الکتریکی به هم متصل مي شوند و ماکروفاژها توانستند در این اتصال، عمل عضلات قلبی را تسهیل کنند. گزارشات یافت شده، در سایت سلول منتشر شده است.

ولی آیا ماکروفاژها همان تاثیر را بر قلب تپنده دارند؟

براي کشف این مورد، دانشمندان قلب های جدا شده از موش هایی با دستکاري ژنتیکی را مطالعه کردند و این موش ها ماکروفاژهايي داشتند که به نور جواب میداد. نور، بار الکتریکی سلول ها را بیشتر مثبت می کرد و این، به نوبه خود ارسال پیام ها را از طرف سلول ها به عضله مجاور تسهیل میکرد. و پس از تحریک قلب حیوانات برای نبض زدن بیشتر با واسطه محرک الکتریکی گره، کابلی از الیاف نوری را برای روشن کردن عضو، استفاده می کردند و این باعث تحریک ماکروفاژها میشد.

و چون قلب در این آزمایشات، با سرعت بالا میزند گاهی وقتی گره دهلیزی بطنی نتواند پیام انقباض را به بطنها بفرستد، ضربانی را از دست می دهد، و دانشمندان فهمیدند این تازيانه هاي گم شده در قلب هایی که با واسطه نور ماکروفاژهاي آن تحریک شده اند، با فرکانس کمتر رخ ميدهد.

نهرندروف می گوید: وقتی تاباندن نور انجام شد، گره دهلیزی بطنی به صورتی بهتر عمل میکرد . و محققان فهمیدند که گره دهلیزی بطنی در دو گروه مختلف موش ها که از نظر وراثتي دستکاری شده بودند، فاقد پروتئینی بود که ماکروفاژها را به سلول های عضله قلب می رساند یا حاوی پروتئینی هستند که اقدام به کشتن ماکروفاژها می کند.

نهرندوف میگوید: تاثیر واضح، آن است که ماکروفاژها سبب می شوند ارتبا

ط، فعالتر گردد.

دانشمند زیست شناس مولکولي و سلولی ونسنت کریستوفیلز از دانشگاه آمستردام در هلند می گوید: این مطالعه ماکروفاژها را بر یک نقشه یا ساختار قرار میدهد ولی او خبر داد که برخی مطالعات گذشته، به مداخله سلول های عضلانی غیر قلبی مانند سلول های فيبروبلاست در عمل گره های سینوسی بطنی اشاره کرده است. از این رو، ما نیازمند مقداری مشارکت ماکروفاژها با دیگر سلول ها هستیم.

نهرندروف می گوید: مشخص نیست چرا گره دهلیزی بطنی نیازمند کمک ماکروفاژها است زیرا خود سلول های عضله قلب جریان الکتريکي را به صورتي کاملا خوب و دقیق می فرستند! و سبب هر چه باشد، نتایج سبب ميشود ما بپرسیم آیا ماکروفاژها در شرایطی که ضربان قلب در آن غیر طبیعی است نقش دارد یا نه؟!

و اگر این نقش را دارد محققان میتوانند ضربان قلب را مثلا از طریق تغییر در ماکروفاژها با داروهایی- که رفتار آن را تغییر بدهد- تنظیم کنند. و برخی از اين داروها در مورد تجربه های بالینی انتخاب میشود.

واکنش های ناخودآگاه و تقبحثی درباره هوش و تفاوتهروشی برای بهبود هوش عاطفگزارش یک مورد جالب لخته وشاهکار قرنمغز ما کوچکتر از نیم نقطهانسان عامل توقف رشد مغزتاثیر درجه حرارت بر عملکچگونه حافظه را قویتر کنیارزش حقیقی زبان قسمت دومديدن با چشم بسته در خواب واسطه ها د رمسیر ایجاد مغبحثی درباره هوش و تفاوتهروشی جدید در درمان قطع نخفلج خوابگشایش دروازه جدیدی از طرتنفس هوازی و میتوکندریشباهت زیاد بین سلول هاي عمغز آیندگان چگونه است ؟انعطاف پذیری مکانیسمی علتاثیر درجه حرارت بر عملکنگاهی بر قدرت بینایی دراارزش حقیقی زبان قسمت سومدژا وو یا اشنا پنداریورزش هوازی مرتب خیلی به قبحثی درباره هوش و تفاوتهروشی جدید در درمان سکته مفلج خواب چیستپنج اکتشاف شگفت آور در موتو دی ان ای خاص ميتوکندريشباهت زیاد بین سلول هاي عمغز انسان ایا طبیعتا تمااولین مورد پیوند سر در انتاثیر درجه حرارت بر عملکنگاهی بر توانایی اجزاي باز نظر علم اعصاب یا نرووسدژاوو یا آشناپنداریورزش هوازی ، بهترین تمریبحثی درباره احساسات متفاريتوکسيمب در درمان ام اسفیلمی بسیار جالب از تغییپیوند مغز و سر و چالشهای تولید سلولهای جنسی از سلصرع و درمان های آنمغز ایندگان چگونه استايندگان چگونه خواهند دیدتاثیر درجه حرارت بر عملکنخاع ما تا پایین ستون فقراز نظر علم اعصاب اراده آزدانشمندان روش هاي جدیدی ورزش و میگرنبحثی درباره احساساتی غیرراه های جدید برای قضاوت رفراموشی همیشه هم بد نیستپیوند سر، یکی از راه حلهاتوانایی مغز و دیگر اجزای ضررهای مصرف شکر و قند بر مغز ابزار برتر بقاايا اراده آزاد توهم است یتاثیر رژیم گیاه خواری بر نرمش های مفید در سرگیجهاز نظر علم اعصاب اراده آزداروهای مصرفی در ام اسورزش بهترین درمان بیش فعبخش دیگری در وجود انسان هراه های جدید برای قضاوت رفرایند حذف برخی اجزای مغپیشرفتی مستقل از ابزار هتوصیه های غیر دارویی در سضررهای شکر بر سلامت مغزمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟ايا اراده آزاد توهم است یتاثیر رژیم گیاه خواری بر نرمشهای مهم برای تقویت عاز تلسکوپ گالیله تا تلسکداروهای ضد بیماری ام اس واستفاده از هوش مصنوعی در داروی ضد تشنج با قابليت تورزش در کمر دردبرای پیش بینی آینده مغز دراه پیروزی در زندگی چیستفرد حساس از نظر عاطفی و بپختگی پس از چهل سالگي به توصیه هایی در مصرف ماهیطی یکصد هزار سال اخیر هرچمغز بزرگ چالشهای پیش روایا کوچک شدن مغزانسان التاثیر عصاره تغلیظ شده گیچرا حیوانات سخن نمی گویناستیفن هاوکینگ در مورد هداروی ضد تشنج با قابليت توزوز گوشبرخی اثرات مضر ویتامین درشد مغز علت تمایل انسان بقارچ بی مغز در خدمت موجودپرورش مغز مینیاتوری انساتوضیحی ساده در مورد هوش معلم به ما کمک میکند تا مومغز زنان جوانتر از مغز مرایا ابزار هوشمندی یا مغز تبدیل سلولهای محافط به سچرا حجم مغز گونه انسان درچراروياها را به یاد نمی آاضطراب و ترسداستانها و مفاهیمی اشتبایک پیشنهاد خوب برای آسان برخی بیماری ها که در آن بزمین زیر خلیج فارس تمدنی لوب فرونتال یا پیشانی مغآیا ما تنها موجودات زنده تکامل ابزار هوش ، راه پر علایم کمبود ویتامین E را مغزهای کوچک بی احساسایا بیماری ام اس (مولتیپتشنج چیستچراروياها را به یاد نمی آاطلاعاتی عمومی در مورد مدر مانهای کمر دردیکی از علل محدودیت مغز امبرخی توجهات در ببمار پارزندگی هوشمند در خارج از زلرزش ناشی از اسیب به عصبآیا مغز تا بزرگسالی توسعتکامل ساختار رگهای مغزی علایم کمبود ویتامین E را نقش قهوه در سلامتیایا تکامل هدفمند استتغییر زودتر اتصالات مغزیهفت چیز که عملکرد مغز تو اطلاعاتی عمومی در مورد مدر چه مرحله ای از خواب ، ریادگیری مهارت های جدید دبرخی سيناپسها طی تکامل و زبان چهار حرفی حیات زمینلزوم سازگاری قانون مجازاآیا هوش ارثی دریافتی از پتئوری تکامل امروز در درمعوارض ازدواج و بچه دار شدنقش هورمون های تیروئید دایرادهای موجود در خلقت بتغییر عمودی سر انسان از پهمیشه عسل با موم بخوریمبلندی در ذهن ما درک بلندیدرمان های بیماری آلزایمریادآوری خواب و رویابررسي علل احتمالي تغيير زبان و شناخت حقیقت قسمت چلزوم سازگاری قانون مجازاآیا هوش سریعی که بدون احستئوری تکامل در پیشگیری و عید نوروز مبارکنقش ژنتیک در درمان اختلااگر نعمت فراموشی نبود بسثبت امواج الکتریکی در عصهوش مصنوعی می تواند بر احبه زودی شبکه مغزی به جای درمان های رایج ام اسژن هوش و ساختارهای حیاتی بررسی و اپروچ جدید بر بیمزبان و شناخت حقیقت قسمت امنابع انرژي پاک سرچشمه حآیا هشیاری کوانتومی وجودتاثیر ویتامین دی بر بیماعامل کلیدی در کنترل کارآنقش اتصالات بین سلولهای اگر نعمت فراموشی نبود بسجنسیت و تفاوت های بیناییهوش مصنوعی گوگل به کمک تشبوزون هیگز چیستدرمان جدید میگرن با انتی ژن یا نقشه توسعه مغز و نقبررسی سیستم تعادلی بدن ازبان و شناخت حقیقت قسمت دمولتیپل اسکلروز در زنان آیا واکنش های یاد گرفته وتاثیر کپسول نوروهرب بر نعصب حقوق نورولوونقش حفاظتی مولکول جدید داگر تلاش انسان امروز براجهش های ژنتیکی مفید در ساهوش مصنوعی گوگل به کمک تشبیماری گیلن باره و بیماردرمانهای بیماری پارکینسژنها نقشه ایجاد ابزار هوبررسی علل کمر درد در میانزبان و شناخت حقیقت قسمت سموجودات مقهور ژنها هستندآیا آگاهی پس از مرگ از بیتاثیر کپسول نوروهرب بر تعضلانی که طی سخن گفتن چقدنقش حیاتی تلومر دی ان آ داثر مضر مصرف طولانی مدت رحافظه و اطلاعات در کجاست هوش مصنوعی الفاگوبیماری ای شبیه ام اس مولتدرک فرد دیگر و رفتارهای اژنها ، مغز و ارادهبزرگ شدن مغز محدود به دورسفرنامه سفر به بم و جنوب میهمانهای ناخوانده عامل آیا امکان بازسازی اندامهتاثیر کپسول نوروهرب بر سمقالاتنقش داروهاي مختلف معروف اثرات مفید قهوهحافظه و اطلاعات در کجاست هوش مصنوعی در خدمت خلق وحبیماری تی تی پیدرک و احساسژنهای هوش ، کدامندتفاوت مغز انسان و میمون هسفرنامه سفر به بم و جنوب میدان مغناطيسي زمین بشر آیا انسان با مغز بزرگش اختاثیر کپسول نوروهرب بر ستاثیر ویتامین دی بر بیمانقش زبان در سلطه و قدرت ااثرات مضر ماری جواناحافظه و اطلاعات در کجاستهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبیماریهای تحلیل عضلانی ادرک احساسات و تفکرات دیگکنفرانس تشنج هتل کوثر اصتلاشی برای درمان قطع نخاسلولهای بنیادی مصنوعی درما انسانها چه اندازه نزدآیا احتمال دارد رویا از آتاثیر گیاه خواری بر رشد وصفحه اصلینقش زبان در سلطه و قدرت ااجزای پر سلولی بدن انسان حس چشایی و بویاییهوش مصنوعی درمانگر کامپیبیوگرافیدرک تصویر و زبان های مخلتکندر در بیماریهای التهابتلاشی جدید در درمان ام اسسلسله مباحث هوش مصنوعیما انسانها چه اندازه نزدآیا برای تولید مثل همیشه تاثیر گیاه خواری بر رشد وسوالات پزشکینقش غذاها و موجودات دريااخلاق و علوم اعصابحس و ادراک (قسمت اول )هوش مصنوعی درخدمت خلق وحبیوگرافیدرک عمیق در حیواناتکودکان خود را مشابه خود تتمدن قدیمی ای در جنوب ایرسم زنبور ، کلیدی برای وارما تحت کنترل ژنها هستیم یآیا بزرگ شدن مغز فقط در دتاثیر گیاه خواری بر رشد وپیامهای کاربراننقش غذاها و موجودات دريااختلال در شناسایی حروف و حس و ادراک (قسمت دوم )هوش احساسیبیست تمرین ساده برای جلودرگیری اعصاب به علت میتوکوری گذرای ناشی از موبایتمساح حد واسط میان مغز کوسودمندی موجودات ابزی بر ماه رجبآیا تکامل و تغییرات ژنتیتاثیر گیاه خواری بر رشد وسایتهای دیگرنقش غذاها و موجودات دريااختلالات مخچهحس و ادراک قسمت چهارمهوش احساسیبیشتر کمردردها نیازی به رقیبی قدرتمند در برابر مکاهش التهاب ناشی از بیماتنفس هوازی و میتوکندریسیاره ابلهانمبانی ذهنی سیاه و سفیدآیا خداباوری محصول تکاملتاثیر گیاه خواری بر رشد ونقشه مغزی هر فرد منحصر بهاختلالات حرکتی در انسانحس و ادراک قسمت پنجمهوش عاطفی بیشتر در زنانبا هوش مصنوعی خودکار روبرمز و رازهای ارتباط غیر ککایروپاکتیک چیستسیاره ابلهانمجموعه های پر سلولی بدن مآیا دلفین ها می تواند از تاثیر گیاه خواری بر رشد وچندین ماده غذایی که مانناختلالات صحبت کردن در انحس و ادراک قسمت سومهوش عاطفی در زنان بیشتر ابارداری بدون رحمرویای شفافکاربرد روباتهای ريزنانوسیستم تعادلی بدنمحل درک احساسات روحانیآیا راهی برای رفع کم آبی تاثیر دپاکین بر بیماری مچهار میلیارد سال تکامل بادامه بحث تکامل چشمحساسیت روانی متفاوتهاوکينگ پیش از مرگش رسالبازسازي مغز و نخاع چالشی روبات های ریز در درمان بیکاربرد روباتهای ريز، در سکته مغزیمحل درک احساسات روحانی دآیاما مقهور قوانین فیزیکتاثیر داروهای ضد التهاب نورون هاي مصنوعی می توانارتوکين تراپی روشی جديد خلاصه ای از مطالب همایش مهدف از تکامل مغزبحث درباره پیدایش و منشاروزه داری و بیمار ی ام اس کجای مغز مسئول پردازش تجساخت شبکه عصبی با الفبایمحدودیت های حافظه و حافظافراد آغاز حرکت خودشان رتاثیر داروی ضد تشنج سدیم نوروپلاستیسیتی چیستارتباط میکروب روده و پارخواندن ، یکی از شستشو دهنهزینه ای که برای اندیشیدبحثی در مورد نقش ویتامينروش مقابله مغز با محدودیکشف مکانیسم عصبی خوانش پساخت شبکه عصبی مصنوعی با مخچه ، فراتر از حفظ تعادلامیوتروفیک لترال اسکلروتاثیر درجه حرارت بر عملکچیزی خارج از مغزهای ما نیارتباط چاقی و کاهش قدرت بخواب سالم عامل سلامتیهستي مادي ای که ما کوچکتربحثی جالب درباره محدودیتروش های صرفه جویی در ایجاکشف مکانیسمی پیچیده در بسریعترین کامپیوتر موجودمخچه ابزاري که وظیفه آن فامگا سه عامل مهم سلامتتاثیر درجه حرارت بر عملکچگونه مغز پیش انسان یا همارتباط شگفت مغز انسان و فخواب سالم عامل سلامتی و یهستی ما پس از شروعی چگال بحثی در مورد نقش کلسیم و روش هایی ساده برای کاهش اکشف ارتباط جدیدی از ارتبسردرد و علتهای آنمدارک ژنتیکی چگونه انسانامروز دانش ژنتیک هیچ ابهتاثیر درجه حرارت بر عملکچگونه هموساپينس بر زمین ارتباط شگفت انگیز مغز انخواب عامل دسته بندی و حفطویتامین E برای فعالیت صحبحثی در مورد عملکرد لوب فروش صحبت کردن در حال تکامگنجینه ای به نام ویتامین سردرد تنشنمرگ انتقال است یا نابود شانگشت نگاری مغز نشان میدتاثیر درجه حرارت بر عملکچگونه آن شکری که می خوریمارتباط غیرکلامی بین انساخودآگاهی و هوشیاريویتامین E در چه مواد غذایبحثی درباره هوش و تفاوتهروشهای نو در درمان دیسک بگامی در درمان بیماریهای سرعت فکر کردن چگونه استمزایای شکلات تلخ برای سلاندوهگین نباش اگر درب یا تاثیر درجه حرارت بر عملکچگونه جمعیت های بزرگ شکل ارتروز یا خوردگی و التهاخودآگاهی و هوشیاريویتامین دی گنجینه ای بزربحثی درباره هوش و تفاوتهروشهای شناسایی قدرت شنواگاهی لازم است برای فهم و شنا در ابهای گرم جنوب نیمشکلات نخاعیانسان جدید از چه زمانی پاتاثیر درجه حرارت بر عملکچگونه جمعیت های بزرگ شکل ارزش حقیقی زبان قسمت اولدلایلی که نشان میدهد ما ب