اجزای پر سلولی بدن انسان تحت کنترل اجزای تک سلولی

مجموعه های پر سلولی بدن ما مانند قلب و مغز ، تحت کنترل تک سلولی های بدن!!

سلولهای ایمنی، به صورتي غیر منتظره، به قلب کمک میکنند تا ضربان خود را حفظ کند!

آن زمان که سلول تکی، تبدیل به موجودات پرسلولي و پیچیده شد شاید مجموعه پر سلولی، تصور نمی کرد باز در بسیاری از کارهایش نیازمند همان سلول تکی و جداست!

سلولهای ايمنی جاری در جریان خون- امرزه بسیار روي نقش های مهم آن بحث میشود- و بسیاری از بیماری های تخریب کننده موجود پر سلولی به خصوص بیماری های تخریب کننده مغز مانند بیماری مولتيپل اسکلروز، در نتیجه درست کار نکردن همین سلول های ايمني در خون است.

کثرت که همچنان به وحدت(در اینجا سلول های منفرد و جدای از هم) نیازمند است

و اگر همین سلول های منفرد و جدا نباشند بسياري از عملکرد های مجموعه های پیچیده و پر سلول انجام نمی شود.

سلولهای ایمنی معروف به ماکروفاژ وظایف مهمی در بدن ما دارد. در برابر باکتری مقاومت می کنند و در واکنش ترمیم زخمها و دیگر وظایف حياتي، نقش دارندّ

مطالعه ای جدید نشان میدهد که برای نبض و ضربان قلب طبیعی هم مهم هستند و آن را به عنوان هدفی احتمالی برای درمان حالات اختلال در ریتم قلب- که در آن قلب به صورت نامنظم عمل میکند- قرار می دهد. دانشمند فیزیولوژی الکترومغناطيس قلب دوگلاس زيپس از دانشکده پزشکی در دانشگاه اندیانا در اندياناپوليس می گوید: اين مطالعه ای بسیار دقیق از همه جهات است و اضافه می کند: این سلولها نقش مهمی را به صورتي واضح در قلب، بازی می کنند.

وقتی تنظیم کننده قلب يعني گره سينواتريال(سینوسی دهليزي)( گره ای در گوشه دهلیز راست قلب که به صورت خودکار مسئولیت انقباض قلب را با تولید پتانسیل فعالیت خودبخودي، بر عهده دارد و این، یک ضربان ساز خودبخودی وطبيعي است. هرچند این ضربان ساز به صورت خودکار عمل میکند، ضربان آن، وابسته به اعصابی است که به آن وارد میشود)

این قسمت ضربان ساز، ضربان الکتریکی را مي فرستد و در طول دهليزها- که آن را جمع می کنند- منتشر میشود ولی برای رسیدن به بطن ها- که حفره هایی بزرگ، در قلب هستند- این ارسال به کمک کوچکی نيازمند است زیرا به کمک گره دیگری به نام گره دهلیزی بطنی، نبض را به دو بطن مي برد و به آنها اجازه انقباض می دهد و دانشمندان در گذشته فکر می کردند این سلولهای خورنده یعنی ماکروفاژها نقشی در این فرآیند ندارند. ولی ماکروفاژها به صورت گسترده اي در قلب، پراکنده هستند و دانشمند زیست شناس سلولی به نام ماتیوس نهرندورف از دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، در بوستون و همکاران او خواستند مشخص کنند که آن سلول ها در اينجا چه می کنند. وقتی گروهی از آنها شروع به جستجوی موش هایی کردند که فاقد ماکروفاژ بودند، مشاهده کردند که فرکانس الکتریکی قلب حیوانات، غیر طبیعی است.

نهرندورف میگوید موشها گره بین دهلیز و بطن داشتند ولی این گره دهلیزی بطنی پیام را به دو بطن نمی فرستاد !!

و محققان فهمیدند که ماکروفاژها، در گره دهلیزی بطنی موشها و انسان فراوان هستند و اين گره، همچنین تعداد زیادی از سلول های عضلانی قلبی را دارد که می توانند پیام را منتقل کنند و منجر به انقباض ناگهانی شوند.

پس وقتي محققان، ماکروفاژها و سلول های عضلانی قلب را با هم در طبقات بطنها کاشتند دیدند که هر دوی سلول ها از نظر فیزیولوژیک و از نظر الکتریکی به هم متصل مي شوند و ماکروفاژها توانستند در این اتصال، عمل عضلات قلبی را تسهیل کنند. گزارشات یافت شده، در سایت سلول منتشر شده است.

ولی آیا ماکروفاژها همان تاثیر را بر قلب تپنده دارند؟

براي کشف این مورد، دانشمندان قلب های جدا شده از موش هایی با دستکاري ژنتیکی را مطالعه کردند و این موش ها ماکروفاژهايي داشتند که به نور جواب میداد. نور، بار الکتریکی سلول ها را بیشتر مثبت می کرد و این، به نوبه خود ارسال پیام ها را از طرف سلول ها به عضله مجاور تسهیل میکرد. و پس از تحریک قلب حیوانات برای نبض زدن بیشتر با واسطه محرک الکتریکی گره، کابلی از الیاف نوری را برای روشن کردن عضو، استفاده می کردند و این باعث تحریک ماکروفاژها میشد.

و چون قلب در این آزمایشات، با سرعت بالا میزند گاهی وقتی گره دهلیزی بطنی نتواند پیام انقباض را به بطنها بفرستد، ضربانی را از دست می دهد، و دانشمندان فهمیدند این تازيانه هاي گم شده در قلب هایی که با واسطه نور ماکروفاژهاي آن تحریک شده اند، با فرکانس کمتر رخ ميدهد.

نهرندروف می گوید: وقتی تاباندن نور انجام شد، گره دهلیزی بطنی به صورتی بهتر عمل میکرد . و محققان فهمیدند که گره دهلیزی بطنی در دو گروه مختلف موش ها که از نظر وراثتي دستکاری شده بودند، فاقد پروتئینی بود که ماکروفاژها را به سلول های عضله قلب می رساند یا حاوی پروتئینی هستند که اقدام به کشتن ماکروفاژها می کند.

نهرندوف میگوید: تاثیر واضح، آن است که ماکروفاژها سبب می شوند ارتبا

ط، فعالتر گردد.

دانشمند زیست شناس مولکولي و سلولی ونسنت کریستوفیلز از دانشگاه آمستردام در هلند می گوید: این مطالعه ماکروفاژها را بر یک نقشه یا ساختار قرار میدهد ولی او خبر داد که برخی مطالعات گذشته، به مداخله سلول های عضلانی غیر قلبی مانند سلول های فيبروبلاست در عمل گره های سینوسی بطنی اشاره کرده است. از این رو، ما نیازمند مقداری مشارکت ماکروفاژها با دیگر سلول ها هستیم.

نهرندروف می گوید: مشخص نیست چرا گره دهلیزی بطنی نیازمند کمک ماکروفاژها است زیرا خود سلول های عضله قلب جریان الکتريکي را به صورتي کاملا خوب و دقیق می فرستند! و سبب هر چه باشد، نتایج سبب ميشود ما بپرسیم آیا ماکروفاژها در شرایطی که ضربان قلب در آن غیر طبیعی است نقش دارد یا نه؟!

و اگر این نقش را دارد محققان میتوانند ضربان قلب را مثلا از طریق تغییر در ماکروفاژها با داروهایی- که رفتار آن را تغییر بدهد- تنظیم کنند. و برخی از اين داروها در مورد تجربه های بالینی انتخاب میشود.

کشف مکانیسم عصبی خوانش پویتامین دی گنجینه ای بزراختلال در شناسایی حروف و تلاشی تازه برای گشودن معخارق العاده و استثنایی بسردرد سکه اینقش هورمون زنانه استروژنگربه شرودینگر و تاثیر مشوزوز گوشارتباط شگفت انگیز مغز انتوصیه هایی در مصرف ماهیدانشمندان روش هاي جدیدی ضررهای شکر بر سلامت مغزنقش غذاها و موجودات درياپرورش مغز مینیاتوری انسااز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر ویتامین دی بر بیمافیزیکدانان ماشینی برای تدرمان های جدید میگرنعدم توقف تکامل در یک انداچیزی خارج از مغزهای ما نیآیا برای تولید مثل همیشه از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ولبخند بزن شاید صبح فردا زدرگیری اعصاب به علت میتونخاع ما تا پایین ستون فقرافزایش مرگ و میر سندرم کوبلندی در ذهن ما درک بلندیتاثیر درجه حرارت بر عملکمیگرن شدید قابل درمان اسروش هایی ساده برای کاهش انظام مثبت زندگیاولین هیبرید بین انسان وبیشتر کمردردها نیازی به تاثیر عصاره تغلیظ شده گیراست دستی و چپ دستیمخچه ابزاري که وظیفه آن فهوش مصنوعی از عروسک تا کایرادهای موجود در خلقت ببحثی درباره هوش و تفاوتهجمجمه انسان های اولیهزبان و شناخت حقیقت قسمت دمغز فکر میکند مرگ برای دیکندر در بیماریهای التهابهیچگاه از فشار و شکست نترابزار بقای موجود زنده از برخی سيناپسها طی تکامل و حس چشایی و بویاییسیر آفرینش از روح تا مغز مغز از بسیاری حقایق می گرکشف مکانیسمی پیچیده در بواکنش های ناخودآگاه و تقاختلالات مخچهتلاشی جدید در درمان ام اسخدا موجود استسرعت فکر کردن چگونه استنقش ژنتیک در درمان اختلاگزیده ای از وبینار یا کنفیک پیشنهاد خوب برای آسان ارتباط غیرکلامی بین انساتوضیحی ساده در مورد هوش مدانشمندان روشی برای تبدیطوفان فقر و گرسنگی و بی سنقش غذاها و موجودات درياآلودگی هوا و ویروس کرونااز تکینگی تا مغز و از مغز تاثیر ویروس کرونا بر مغز فرگشت و تکامل تصادفی محض درمان های جدید در بیماری عسل طبیعی موثر در کنترل بچگونه مغز پیش انسان یا همآیا بزرگ شدن مغز فقط در داز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ولرزش ناشی از اسیب به عصبذهن چند جانبه نیازمند نگنخستین تصویر از سیاهچالهافسردگی و اضطراب در بیمابه زودی شبکه مغزی به جای تاثیر درجه حرارت بر عملکمیدان مغناطيسي زمین بشر روش صحبت کردن در حال تکامنظریه تکامل در درمان بیماولین مورد پیوند سر در انبا هوش مصنوعی خودکار روبتاریخ همه چیز را ثبت کردهرشته نوروایمونولوژی و نقمدارک ژنتیکی چگونه انسانهوش مصنوعی از عروسک تا کماگر نعمت فراموشی نبود بسبحثی درباره هوش و تفاوتهجنسیت و تفاوت های بیناییزبان و شناخت حقیقت قسمت سمغز ما کوچکتر از نیم نقطهکوچک شدن مغز از نئاندرتاهاوکينگ پیش از مرگش رسالابزارهای بقای موجود زندبررسي علل احتمالي تغيير حس و ادراک (قسمت اول )سیستم تعادلی بدنمغز به تنهایی برای فرهنگ سیستم دفاعی بدن علیه مغز مغز برای فراموشی بیشتر ککشف ارتباط جدیدی از ارتبواکسن کرونا از حقیقت تاتاختلالات حرکتی در انسانتمایل زیاد به خوردن بستنخطا در محاسبات چیزی کاملشلیک فراموشینقش آتش در رسیدن انسان بهگزارش یک مورد جالب لخته ویکی از علل محدودیت مغز امارتروز یا خوردگی و التهاتکنولوژی جدید که سلول‌هداروهای مصرفی در ام اسطی یکصد هزار سال اخیر هرچنقشه مغزی هر فرد منحصر بهآلزایمراز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر ژنها بر اختلالات خفراموش کارها باهوش تر هسدرمان های رایج ام اسعصب حقوق نورولووچگونه هموساپينس بر زمین آیا تکامل و تغییرات ژنتیاز تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر گیاه خواری بر رشد ولزوم سازگاری قانون مجازارقیبی قدرتمند در برابر منرمش های مفید در سرگیجهالکتروتاکسی(گرایش و حرکبوزون هیگز چیستتاثیر درجه حرارت بر عملکمکانیزمهای دفاعی در برابروشهای نو در درمان دیسک بهفت چیز که عملکرد مغز تو اولین تصویر در تاریخ از سبار سنین ابزار هوشمندی اتبدیل تراکت صوتی مصنوعی رشد مغز علت تمایل انسان بمروری بر تشنج و درمان هایهوش مصنوعی از عروسک تا کماگر نعمت فراموشی نبود بسبحثی درباره احساسات متفاجنسیت و تفاوت های بیناییزبان، وسیله شناسایی محیطمغز مادران و کودکان در زمکووید نوزده و خطر بیماریهاوکينگ پیش از مرگش رسالابزارهای پیشرفته ارتباط بررسی و اپروچ جدید بر بیمحس و ادراک (قسمت دوم )سکته مغزیمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟کشف جمجمه ای درکوه ایرهوواکسن کرونا ساخته شده تواختلالات صحبت کردن در انتمدن قدیمی ای در جنوب ایرخطا در محاسبات چیزی کاملشنا در ابهای گرم جنوب نینقش انتخاب از طرف محیط، نگشایش دروازه جدیدی از طریافته های نوین علوم پرده ارزش حقیقی زبان قسمت اولتکامل مداومداروهای ضد بیماری ام اس وظهور امواج مغزی در مغز مصنقص در تشخیص هیجانات عامآیا ممکن است موش کور بی ماز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر کلام در آیات کلام بفراموشی همیشه هم بد نیستدرمان های علامتی در ام اسعضلانی که طی سخن گفتن چقدچگونه آن شکری که می خوریمآیا جهش های ژنتیکی، ویرواز تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر گیاه خواری بر رشد ولزوم سازگاری قانون مجازارموزی از نخستین تمدن بشرنرمشهای مهم برای تقویت عالتهاب شریان تمپورالبیماری های مغز و اعصاب و تاثیر درجه حرارت بر عملکما انسانها چه اندازه نزدروشهای شناسایی قدرت شنواهفت سین یادگاری از میراث اولین سلول مصنوعیبارداری بدون رحمتبدیل سلولهای محافط به سزمین زیر خلیج فارس تمدنی مرکز هوشیاری، روح یا بدن هوش مصنوعی در کامپیوترهااگر تلاش انسان امروز برابحثی درباره احساساتی غیرجهش های ژنتیکی مفید در ساسفر نامه سفر به بم و جنوب مغز چون ابزار هوش است دلیکودک ایرانی که هوش او از هدف یکسان، در مسیرهای متابزارهای بقا از نخستین هبررسی سیستم تعادلی بدن احس و ادراک قسمت چهارمسانسور از روی قصد بسیاری مغز بزرگ چالش است یا منفعگنجینه ای به نام ویتامین واکسن دیگر کرونا ساخته شادامه بحث تکامل چشمتمدن بشری و مغز اخلاقیخطرات هوش مصنوعیشناخت و معرفت، و نقش آن دنقش اتصالات بین سلولهای پمبرولیزوماب در بیماری چیادگیری مهارت های جدید دارزش حقیقی زبان قسمت دومتکامل چشمداروی فامپیریدین یا نورلعلم به ما کمک میکند تا مونقطه بی بازگشتآیا ما تنها موجودات زنده از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر کپسول نوروهرب بر نفرایند تکامل و دشواری هادرمان ژنتیکی برای نوآوریمقالاتچگونه انتظارات بر ادراک آیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجاز تکینگی تا مغز- از مغزتتاثیر گیاه خواری بر رشد وممانتین یا آلزیکسا یا ابرمز و رازهای ارتباط غیر کچرا مغزهای ما ارتقا یافت امیوتروفیک لترال اسکلروبیماری گیلن باره و بیمارتاثیر درجه حرارت بر عملکما انسانها چه اندازه نزدروشی برای بهبود هوش عاطفهمیشه اطمینان تو بر خدا باوکرلیزوماب داروی جدید شبازگشت از آثار به سوی خداتری فلوپرازینزندگی هوشمند در خارج از زمرکز حافظه کجاستهوش مصنوعی در خدمت خلق وحابزار هوش در حال ارتقا ازبخش دیگری در وجود انسان هجهش های ژنتیکی غیر تصادفسفرنامه سفر به بم و جنوب مغز چگونه صداها را فیلتر کودکان میتوانند ناقل بی هدف از تکامل مغزابزارهای بقا ازنخستین همبررسی علل کمر درد در میانحس و ادراک قسمت پنجمحس و ادراک قسمت سومسانسور بر بسیاری از حقایمغز بزرگ چالشهای پیش روگویید نوزده و ایمنی ساکتواکسن دیگری ضد کرونا از داداراوون تنها داروی تاییتمساح حد واسط میان مغز کودفاع در برابر تغییر ساختشناسایی سلول های ایمنی انقش حفاظتی مولکول جدید دپنج اکتشاف شگفت آور در مویادآوری خواب و رویاارزش حقیقی زبان قسمت سومتکامل ابزار هوش ، راه پر داروی تشنجی دربارداریعلایم کمبود ویتامین E را چند جهانیآیا مغز تا بزرگسالی توسعاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر کپسول نوروهرب بر تفرایند حذف برخی اجزای مغدرمان جدید میگرن با انتی تاثیر ویتامین دی بر بیماچگونه باغبانی باعث کاهش آیا خداباوری محصول تکاملاز تکینگی تا مغز، از مغز تاثیر گیاهخواری بر رشد و منابع انرژي پاک سرچشمه حرویا و خبر از آیندهچرا پس از بیدار شدن از خوامید درمان کرونا با همانبیماری ای شبیه آلزایمر و تاثیر درجه حرارت بر عملکما با کمک مغز خود مختاريمروشی جدید در درمان قطع نخهمیشه عسل با موم بخوریمايندگان چگونه خواهند دیدبازسازي مغز و نخاع چالشی تری فلوپرازینزونا به وسیله ویروس ابله مرکز خنده در کجای مغز استهوش مصنوعی در خدمت خلق وحابزار بقای موجود زنده از برنامه و ساختار پیچیده مجهشهای مفید و ذکاوتی که دسفرنامه سفر به بم و جنوب مغز ناتوان از توجیه پیداکودکان خود را مشابه خود تهدف از خلقت رسیدن به ابزاابزارهای بقای از نخستین بزرگ شدن مغز محدود به دورحساسیت روانی متفاوتساخت شبکه عصبی با الفبایمغز بزرگ و فعال یا مغز کوگوشه بیماری اتوزومال رسسواکسن سرطانادغام میان گونه های مختلتنفس هوازی و میتوکندریدقیق ترین تصاویر از مغز اشواهدی از دنیسوان(شبه نئنقش حیاتی تلومر دی ان آ دپوست ساعتی مستقل از مغز دژن هوش و ساختارهای حیاتی ارزش خود را چگونه میشناستکامل زبانداروی جدید s3 در درمان ام علایم کمبود ویتامین E را چندین ماده غذایی که ماننآیا همه جنایت ها نتیجه بیاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر کپسول نوروهرب بر سفرد حساس از نظر عاطفی و بدرمانهای بیماری پارکینسصفحه اصلیچگونه تکامل مغزهای کنونیآیا دلفین ها می تواند از ازدواج های بین گونه ای، رتاثیر انتخاب از طرف محیط منبع خواب و رویارویا بخشی حقیقی از زندگی چرا بیماری های تخریبی مغامگا سه عامل مهم سلامتبیماری ای شبیه ام اس مولتتاثیر درجه حرارت بر عملکما تحت کنترل ژنها هستیم یروشی جدید در درمان سکته مهوموارکتوس ها ممکن است دايا اراده آزاد توهم است یبحتی علمی درباره تمایل بتسلیم شدن از نورون شروع مزیباترین چیز در افزایش سمرگ انتقال است یا نابود شهوش مصنوعی درمانگر کامپیابزار بقای موجود زنده از برین نت به جای اینترنتجهشهای مفید و ذکاوتی که دسفرنامه سفر به بم و جنوب مغز و سیر تکامل ان دلیلی کوری گذرای ناشی از موبایهزینه ای که برای اندیشیدابزارهای دفاعی و بقای موبزرگ شدن تقریبا ناگهانی خلاصه ای از مطالب همایش مساخت شبکه عصبی مصنوعی با مغز حریص برای خون، کلید تگوشت خواری یا گیاه خواریواکسنی با تاثیر دوگانه اادغام دو حیطه علوم مغز و تنفس هوازی و میتوکندریدلایلی که نشان میدهد ما بشاهکار قرننقش خرچنگ های نعل اسبی درپیموزایدژن یا نقشه توسعه مغز و نقاز نشانه ها و آثار درک شدتکامل ساختار رگهای مغزی داروی جدید ضد میگرنعلت خواب آلودگی بعد از خوچه زیاد است بر من که در ایآیا هوش ارثی دریافتی از پاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر کپسول نوروهرب بر سقیچی ژنتیکیدرک فرد دیگر و رفتارهای اسوالات پزشکیچگونه جمعیت های بزرگ شکل آیا دست مصنوعی به زودی قااستفاده از هوش مصنوعی در تاثیر احتمالی عصاره تغلیمنحنی که ارتباط بین معرفرویا تخیل یا واقعیتچرا حیوانات سخن نمی گوینامروز دانش ژنتیک هیچ ابهبیماری بیش فعالیتاثیر درجه حرارت بر عملکماه رجبريتوکسيمب در درمان ام اسهوش مصنوعی می تواند بر احايا اراده آزاد توهم است یبحث درباره پیدایش و منشاتشنج چیستزیرفون داروی ضد ام اسمراحل ارتقای پله پله کیههوش مصنوعی درخدمت خلق وحابزار بقای موجود زنده از برای پیش بینی آینده مغز دجاذبه و نقش آن در شکلگیریسفرنامه سفر به بم و جنوب مغز آیندگان چگونه است ؟کی غایب شدی تا نیازمند دلهزینه سنگین انسان در ازااثر مضر مصرف طولانی مدت ربسیاری از بیماری های جدیخونریزی مغز در سندرم کووساختار شبکه های مغزی ثابمغز زنان جوانتر از مغز مرگیلگمش باستانی کیستواسطه ها د رمسیر ایجاد مغارتقا و تکامل سنت آفرینش تو دی ان ای خاص ميتوکندريدندان ها را مسواک بزنید تشبیه سازی میلیون ها جهان نقش داروهاي مختلف معروف پیچیدگی های مغزی در درک زژنها نقشه ایجاد ابزار هواز نظر علم اعصاب یا نرووستکامل شناخت انسان با کشفداروی ضد تشنج با قابليت تعوامل موثر در پیدایش زباچهار میلیارد سال تکامل بآیا هوش سریعی که بدون احساز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وقانون مندی نقشه ژنتیکی مدرک و احساسپیامهای کاربرانچگونه جمعیت های بزرگ شکل آیا رژیم غذایی گیاهی سلااستیفن هاوکینگ در مورد هتاثیر ترکیبات استاتین (سمنشأ اطلاعات و آموخته ها رویاها از مغز است یا ناخوچرا حجم مغز گونه انسان درانفجار و توقف تکاملی نشابیماری تی تی پیتاثیر درجه حرارت بر عملکماپروتیلینریواستیگمینهوش مصنوعی و کشف زبان هایای آنکه نامش درمان و یادشبحثی در مورد نقش ویتامينتشنج و حرکات شبه تشنجی قازبان مشترک ژنتیکی موجودامزایای شکلات تلخ برای سلهوش مصنوعی ساخته هوش طبیابزار بقای موجود زنده از برخی نکات از گاید لاین پرحقیقت قربانی نزاع بین بی سفری به آغاز کیهانمغز انسان ایا طبیعتا تماکیست کلوئید بطن سومهزاران سال چشم های بینا واثرات فشار روحی شدیدبعد از کروناتفاوت مغز انسان و میمون هخواندن ، یکی از شستشو دهنسازگاری با محیط بین اجزامغزهای کوچک بی احساسگیاه خواری و گوشت خوار کدوبینار اساتید نورولوژی دارتوکين تراپی روشی جديد تولید سلولهای جنسی از سلدو ویژگی انتزاع و قدرت تجشبیه سازی سیستم های کواننقش روزه داری در سالم و جپیوند مغز و سر و چالشهای ژنها ، مغز و ارادهاز نظر علم اعصاب اراده آزتئوری تکامل امروز در درمداروی ضد تشنج با قابليت تعوامل ایجاد لغت انسانی و چهار ساعت پس از کشتار خوکآیا هشیاری کوانتومی وجوداز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وقانون جنگلدرک احساسات و تفکرات دیگسایتهای دیگرچگونه حافظه را قویتر کنیآیا رژیم غذایی گیاهی سلااستیفن هاوکینگ در تفسیر تاثیر دپاکین بر بیماری ممهندسی ژنتیک در حال تلاش رویاهای پر رمز و حیرتی درچرا خشونت و تعصبانواع سکته های مغزیبیماری ضعف عضلات نزدیک بتاثیر درجه حرارت بر عملکمبانی ذهنی سیاه و سفیدریسدیپلام تنها داروی تایهوش مصنوعی گوگل به کمک تشایندرالبحثی جالب درباره محدودیتتشنج عدم توازن بین نورون زبان چهار حرفی حیات زمینمسیر دشوار تکامل و ارتقاهوش احساسیابزار بقای موجود زنده از برخی اثرات مضر ویتامین دحقیقت خواب و رویاسلولهای بنیادی مصنوعی درمغز انسان برای ایجاد تمدکاهش التهاب ناشی از بیماهستي مادي ای که ما کوچکتراثرات مفید قهوهتفاوت های بین زن و مرد فقخواب سالم عامل سلامتیسخن پاک و ثابتمغزتان را در جوانی سیمکشگالکانزوماب، دارویی جدیوراپامیل در بارداریارتباط میکروب روده و پارتومورها و التهاب مغزی عادو برابر شدن خطر مرگ و میشباهت زیاد بین سلول هاي عنقش رژیم غذایی بر رشد و اپیوند سر آیا ممکن استژنهای مشترک بین انسان و واز نظر علم اعصاب اراده آزتئوری تکامل در پیشگیری و داستانها و مفاهیمی اشتباعواملی که برای ظهور لغت انوار مغزی روشی مهم در تشخآیا واکنش های یاد گرفته واز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وقانونمندی و محدودیت عالمدرک تصویر و زبان های مخلتنگاه محدود و تک جانبه، مشآیا راهی برای رفع کم آبی استخوان های کشف شده، ممکتاثیر داروهای ضد التهاب مولتیپل اسکلروز در زنان رویای شفافچرا در مغز انسان، فرورفتانگشت نگاری مغز نشان میدبیماریهای تحلیل عضلانی اتاثیر درجه حرارت بر عملکمجموعه های پر سلولی بدن مرژیم های غذایی و نقش مهم هوش مصنوعی گوگل به کمک تشایا کوچک شدن مغزانسان البحثی در مورد نقش کلسیم و تغییر الگوی رشد مغزی با ززبان و کلمه حتی برای کسانمشکلات نخاعیهوش احساسیابزار بقای موجود زنده از برخی اختلالات عصبی مثانهحقیقت راستین انسان علم بسلسله مباحث هوش مصنوعیمغز انسان برای شادمانی طکاهش دوپامین عامل بیماریهستی ما پس از شروعی چگال اثرات مضر ماری جواناتفاوتهای جنسیتی راهی براخواب سالم عامل سلامتی و یسریعترین کامپیوتر موجودنقش قهوه در سلامتیگامی در درمان بیماریهای ورزش هوازی مرتب خیلی به قارتباط چاقی و کاهش قدرت بتوانایی مغز و دیگر اجزای ديدن با چشم بسته در خواب شباهت زیاد بین سلول هاي عنقش رژیم غذایی در رشد و اپیوند سر، یکی از راه حلهاژنهای هوش ، کدامنداز آغاز خلقت تا نگاه انساتا 20 سال آینده مغز شما به در مانهای کمر دردعوارض ازدواج و بچه دار شدنورون هاي مصنوعی می توانآیا آگاهی پس از مرگ از بیاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وقارچ بی مغز در خدمت موجوددرک عمیق در حیواناتنگاه انسان محدود به ادراآیاما مقهور قوانین فیزیکاستروژن مانند سپر زنان دتاثیر داروی ضد تشنج سدیم مواد کوانتومی جدید، ممکنروبات های ریز در درمان بیچراروياها را به یاد نمی آاندوهگین نباش اگر درب یا بیهوش کردن در جراحی و بیمتاثیر رو ح و روان بر جسممحل درک احساسات روحانیرژیم غذایی حاوی تخم مرغ وهوش مصنوعی الفاگوایا این جمله درست است کسیبحثی در مورد عملکرد لوب فتغییر زودتر اتصالات مغزیزبان و بیان نتیجه ساختمامشکلات بین دو همسر و برخیکمردرد و علل آنهوش عاطفی بیشتر در زنانابزار بقای موجود زنده از برخی بیماری ها که در آن بحمله ویروس کرونا به مغزسم زنبور ، کلیدی برای وارمغز انسان برای شادمانی طکایروپاکتیک چیستو هر کس تقوای خدا پیشه کناجزای پر سلولی بدن انسان اجزایی ناشناخته در شکل گتقلید مرحله ای نسبتا پیشخواب عامل دسته بندی و حفطسرگیجه از شایعترین اختلانقش مهاجرت در توسعه نسل اگامی در درمان بیماریهای ورزش هوازی ، بهترین تمریارتباط هوش ساختار مغز و ژتوازن مهمتر از فعالیت زیدی متیل فومارات(زادیوا)(شش مرحله تکامل چشمنقش زبان در سلطه و قدرت اپیشینیان انسان از هفت میکلرال هیدرات برای خواباناز انفجار بزرگ تا انفجار تاثیر مشاهده بر واقعیت بفلج بل، فلجی ترسناک که آندر محل کار ارزش خودت را بعید نوروز مبارکنورون های ردیاب حافظهآیا امکان بازسازی اندامهاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وقبل از انفجار بزرگدرگیری قلب در بیماری ویرنگاهی بر قدرت بینایی دراآزمون ذهنی گربه شرودینگراصول سلامت کمرتاثیر درجه حرارت بر عملکموجود بی مغزی که می تواندروح رهاییچراروياها را به یاد نمی آانسان قدیم در شبه جزیره عبیوگرافیتاثیر رژیم گیاه خواری بر محل درک احساسات روحانی دراه های جدید برای قضاوت رهوش مصنوعی از عروسک تا کایا ابزار هوشمندی یا مغز تغییر عمودی سر انسان از پزبان و بیان، در سایه پیشرمشکلات روانپزشکی پس از سکمردرد با پوشیدن کفش مناهوش عاطفی در زنان بیشتر اابزار بقای موجود زنده از برخی بیماری های خاص که بدحوادث روزگار از جمله ویرسودمندی موجودات ابزی بر مغز انسان رو به کوچک تر شکاربرد روباتهای ريزنانووقت نهيب هاي غير علمي گذشاحساس گذر سریعتر زمانتلقین اطلاعات و حافظهخودآگاهی و هوشیاريسردرد میگرن در کودکاننقش محیط زندگی و مهاجرت دگاهی لازم است برای فهم و ورزش و میگرنارتباط انسانی، محدود به توسعه هوش مصنوعی قادر اسدژا وو یا اشنا پنداریششمین کنگره بین المللی سنقش زبان در سلطه و قدرت اپیشرفتی مستقل از ابزار هاز تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر نگاه ناظر هوشیار بفلج خوابدر چه مرحله ای از خواب ، رعامل کلیدی در کنترل کارآنوروپلاستیسیتی چیستآیا انسان با مغز بزرگش اخاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وقدم زدن و حرکت دید را تغیدرگیری مغز در بیماری کوینگاهی بر توانایی اجزاي بإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَاضطراب و ترستاثیر درجه حرارت بر عملکموجودات مقهور ژنها هستندروزه داری و بیمار ی ام اس نزاع بین جهل و علم رو به پانسان جدید از چه زمانی پابیوگرافیتاثیر رژیم گیاه خواری بر محدودیت های حافظه و حافظراه های جدید برای قضاوت رهوش مصنوعی از عروسک تا کایا بیماری ام اس (مولتیپبحثی درباره هوش و تفاوتهتغییرات منطقه بویایی مغززبان و تکلم برخی بیماریهمشکلات روانپزشکی در عقب کنفرانس تشنج هتل کوثر اصهوش عاطفی در زنان بیشتر اابزار بقای موجود زنده از برخی توجهات در ببمار پارحافظه و اطلاعات در کجاست سیاهچاله و تکینگی ابتدایمغز انسان رو به کوچکتر شدکاربرد روباتهای ريز، در وقتی فهمیدی خطا کردی برگویتامین E برای فعالیت صحاخلاق و علوم اعصابتلاش هایی در بیماران قطع خودآگاهی و هوشیاريسردرد و علتهای آننقش نظام غذایی در تکامل مگاهی مغز بزرگ چالش استورزش بهترین درمان بیش فعارتباط شگفت مغز انسان و فتوسعه برخی شغل ها با هوش دژاوو یا آشناپنداریصرع و درمان های آننقش سجده بر عملکرد مغزپاسخ گیاهان در زمان خورداز تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر نگاه انسان بر رفتافلج خواب چیستدر هم تنیدگی کوانتومی و پعادت کردن به نعمتنوشیدن چای برای مغز مفید آیا احتمال دارد رویا از آاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وقدرت انسان در نگاه به ابعدرگیری مغز در بیماران مبناتوانی از درمان برخی ویافراد آغاز حرکت خودشان راطلاعاتی عمومی در مورد متاثیر درجه حرارت بر عملکمیهمانهای ناخوانده عامل روش مقابله مغز با محدودینزاع بین علم و نادانی رو انسان عامل توقف رشد مغزبیان ژن های اسکیزوفرنی دتاثیر رژیم گیاه خواری بر مخچه فراتر از حفظ تعادلهوش مصنوعی از عروسک تا کایا بدون زبان میتوانیم تبحثی درباره هوش و تفاوتهتغییرات تکاملی سر انسان زبان و شناخت حقیقت قسمت چمشاهده آینده از روی مشاهکنگره بین المللی سردرد دهوشیاری کوانتومیابزار بقای موجود زنده از برخی روش های تربیتی کودکحافظه و اطلاعات در کجاست سیاره ابلهانمغز ایندگان چگونه استکجای مغز مسئول پردازش تجویتامین E در چه مواد غذایاخلاق پایه تکامل و فرهنگتلاشی برای درمان قطع نخاخانواده پایدارسردرد تنشننقش هورمون های تیروئید دگذر زمان کاملا وابسته به ورزش در کمر دردارتباط شگفت انگیز مغز انتوصیه های غیر دارویی در سدانشمندان ژنی از مغز انسضررهای مصرف شکر و قند بر نقش غذاها و موجودات درياپختگی پس از چهل سالگي به از تکنیکی تا مغز از مغز تتاثیر نگاه انسان بر رفتافیلمی بسیار جالب از تغییدرمان های بیماری آلزایمرعارضه جدید ویروس کرونا سنوعی سکته مغزی ، وحشتناک آیا احتمال دارد رویا از آاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ولوب فرونتال یا پیشانی مغدرگیری مغزی در سندرم کووناتوانی در شناسایی چهره افزایش قدرت ادراکات و حساطلاعاتی عمومی در مورد متاثیر درجه حرارت بر عملکمیگرن سردردی ژنتیکی که بروش های صرفه جویی در ایجانزاع بین علم و جهل رو به پانعطاف پذیری مکانیسمی علبیست تمرین ساده برای جلوتاثیر رژیم گیاهخواری بر راه پیروزی در زندگی چیستمخچه ، فراتر از حفظ تعادلهوش مصنوعی از عروسک تا کایا تکامل هدفمند استبحثی درباره هوش و تفاوتهثبت امواج الکتریکی در عصزبان و شناخت حقیقت قسمت امعنی روزهکنگره بین المللی سردرد دهوش، ژنتیکی است یا محیطیابزار بقای موجود زنده از برخی سلولهای عصبی در تلاحافظه و اطلاعات در کجاستسیاره ابلهانمغز ابزار برتر بقاکرونا چه بر سر مغز می آور