یکی از علل محدودیت مغز امروز ما پیشرفت های جدید پزشکی است

یکی از علل محدودیت مغز امروز ما، پیشرفت های جدید پزشکی است!

در گذشته موجودات ضعیف تر و بیمار- که صاحب ژنهای معیوب بودند- به وسيله انتخاب طبیعی حذف می شدند ولی امروز، پیشرفت های پزشکی، مانع از حذف اینهاست. بیماران، درمان مي شوند و افرادی که در گذشته قابلیت داشتن فرزند، نداشتند صاحب فرزند می شوند و ژن های بیمار خود را به نسل بعد منتقل می کنند . و به این ترتیب ژن های ناسازگار و بیمار، باقی میماند و حتی تعداد بیماران و ژنهای معیوب آنها بیشتر می شود.

امروز طبیعت، در توسعه دادن ابزار هوشمندی و مغز، با سد پیشرفت های پزشکی و علمی ما مواجه است!

در این تنگنا، چگونه میتوان ابزار هوش یا مغز را توسعه داد؟

همانگونه که توسعه آن امروز با مداخله انسان، متوقف شده است، توسعه آن نيز بدون مداخله انسان، غیر ممکن است زیرا انتخاب خشن طبیعی، در برابر قدرت انسان و توسعه پزشکی، امروز قادر نیست ژنهای معیوب را در جدال بین حیوان باهوش تر و کم هوش تر یا بگوئیم انسان ضعیف تر و قدرتمندتر حذف کند. امروز مداخله انسان سبب شده است اثر حذف کنندگی طبیعت خشن، بر طرف شود و با حذف نسبي انتخاب طبیعی، سیر تکامل انسان امروز، وابسته به ارتقای موجود ضعیف تر با دستان انسان امروز و نه حذف انسان ضعیف تر با گزینش طبیعت است.

زمانی گزینش طبیعت، می درید و پاره میکرد و موجود تواناتر باقی می ماند ولی امروز، دستانی هنرمند در انسان باهوش، هست نميدرد و پاره نمی کند و در بند نمی سازد(منظور عالمان و دانشمندانی است که علم خود را در خدمت بشریت و در درمان بيماران به کار گرفته اند و نه دانشمندان کاسبی که علم را برای بازاريابي به کار مي برند) بلکه اینها پاره ها را دوباره به هم وصل می کنند و ناتوان تر را تواناتر می سازند. و این انتخاب به جای آنکه گزینش قوي تر باشد، توانمند تر کردن ضعيف تر است و نتیجه آن، بسیار زودتر از نتیجه انتخاب طبیعی خواهد بود.

نمونه های این تلاش، تولید سلول عصبی مصنوعی یا تولید مغز مصنوعی، به کمک سلولهای بنیادی است که در بالا به آن اشاره شد.👆👆

مغزهای مصنوعي!!

پرورش مغز مینیاتوری انسان در سر حیوان آزمایشگاهی!/آغاز عصری جدید

نوروسافاری | دانش و تکنولوژی سلول های بنیادی به نقطه ای از پیشرفت رسیده است که دانشمندان توانایی پرورش نسخه های مینیاتوری از مغز انسان را در آزمایشگاه پیدا کرده اند. این نسخه های مینیاتوری از مغز انسان اورگانوید (organoids) یا مغز کوچک نامیده می شوند. اما اعضای کمیته های اخلاق پزشکی به دلیل پیشرفت های اخیر در زمینه ی پرورش این مغزهای کوچک به وسیله ی کاشت آنها در بدن حیوانات ابراز نگرانی کرده اند. این نگرانی ها پس از برگزاری نشست سالیانه ی انجمن علوم اعصاب (sfn) در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۷ در شهر واشنگتن، شدت گرفت. در این نشست دو تیم تحقیقاتی تصمیم گرفتند که نتایج تحقیقات منتشر نشده ی خود را ارائه داده و در مورد تعاملات غیر منتظره ی بین مغزهای کوچک کاشته شده با (بدن و سیستم عصبی) موش های میزبان صحبت کنند.

به گزارش نوروسافاری به نقل از سایت خبری inverse، بر اساس گزارش خبرگزاری STATnews، در مقالات جدید، دانشمندان در مورد اورگانویدهایی که برای مدت زمان بیشتری زنده مانده اند (در یک مورد دو ماه) گزارش خواهند داد. اورگانویدهایی که حتی به سیستم عصبی و خون رسانی حیوان متصل شده اند و جا به جایی خون و سیگنال های عصبی بین سلول های انسانی کاشته شده و بدن حیوان میزبان اتفاق افتاده است. این رخداد، به عنوان پیشرفتی کاملا بدیع در حوزه ی مطالعات مغزهای کوچک مطرح شده است.

کریستوف کخ، رئیس موسسه تحقیقات مغز آلن در شهر سیاتل، اینگونه بیان می کند: ” ما در حال ورود به حیطه ی جدیدی هستیم؛ علم با سرعت زیادی در حال پیشرفت است، به طوری که پروتکل های اخلاقی توانایی همراه شدن با این سرعت را ندارند.“

دانشمند در مورد هوشیار بودن یا نبودن این مغزهای کوچک بحث کرده اند، اما این موضوع که آن ها قابل کاشته شدن در بدن حیوانات آزمایشگاهی هستند، نگرانی های اخلاقی جدیدی را برای محققان این زمینه به وجود آورده است. یکی از نگرانی های مهم این است که ممکن است اورگانویدها بیش از پیش به رشد خود در بدن حیوان ادامه دهند و لذا بحث هوشیاری این بافت های عصبی، به طور جدی تری مطرح خواهد بود........ ادامه در وبسایت:

تاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین E برای فعالیت صحدرمان تشنجمواد کوانتومی جدید، ممکنآیا دلفین ها می تواند از شگفتی های زنبور عسلارتباط از بالا به پایین مچگونه جمعیت های بزرگ شکل برخی اختلالات عصبی مثانهتاریخ همه چیز را ثبت کردهوراپامیل در بارداریدستورالعمل مرکز کنترل بیمجموعه های پر سلولی بدن مالکتروتاکسی(گرایش و حرکظهور امواج مغزی در مغز مصاز نظر علم اعصاب یا نرووسچرا حیوانات سخن نمی گوینبسیاری از بیماری های جدیتغییرات آب و هوایی که به ژن یا نقشه توسعه مغز و نقروزه داری و بیمار ی ام اس مرز بین انسان و حیوان کجااولین هیبرید بین انسان وعضلانی که طی سخن گفتن چقداز تکینگی تا مغز از مغز تهفت سین یادگاری از میراث تلاشی برای درمان قطع نخاحقیقت راستین انسان علم بکودکان میتوانند ناقل بی راه های جدید برای قضاوت رمغز و سیر تکامل ان دلیلی ایا ابزار هوشمندی یا مغز از تکینگی تا مغز از مغز تهوش مصنوعی از عروسک بازی توازن مهمتر از فعالیت زیخواب سالم عامل سلامتیکریستال زمان(قسمت سوم)زبان و کلمه حتی برای کسانمغز بزرگ چالشهای پیش روابزار بقا از نخستین هماناستیفن هاوکینگ در تفسیر دندان ها را مسواک بزنید تفرایند تکامل و دشواری هاگاهی مغز بزرگ چالش استسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین هماننقش ژنتیک در درمان اختلابیماری گیلن باره و بیمارتاثیر کپسول نوروهرب بر سهوش مصنوعی از عروسک بازی دانشمندان تغییر میدان مغلرزش ناشی از اسیب به عصبپیشرفت های جدید علوم اعصسیلی محکم محیط زیست بر انابزارهای پیشرفته ارتباط نقش سجده بر عملکرد مغزبیشتر کمردردها نیازی به تاثیر گیاهخواری بر رشد و هوش، ژنتیکی است یا محیطیدر محل کار ارزش خودت را بمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا هشیاری کوانتومی وجودسریعترین کامپیوتر موجوداختلال در شناسایی حروف و نوار مغزی روشی مهم در تشخبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین E در چه مواد غذایدرمان جدید میگرن با انتی موجود بی مغزی که می تواندآیا دلفین ها میتوانند باشاهکار قرنارتباط بین هوش طبیعی و هوچگونه حافظه را قویتر کنیبرخی بیماری ها که در آن بتازه های اسکیزوفرنی(جنوورزش هوازی مرتب خیلی به قذهن ما از در هم شکستن منبمحل درک احساسات روحانیالتهاب شریان تمپورالعلم به ما کمک میکند تا مواز نظر علم اعصاب اراده آزچرا حجم مغز گونه انسان دربسیاری از بیماری های جدیتغییرات تکاملی سر انسان ژنها نقشه ایجاد ابزار هوروزه داری سلول های بنیادمزایای شکلات تلخ برای سلاولین مورد PML به دنبال تکمقالاتاز تکینگی تا مغز از مغز تهم نوع خواری در میان پیشیتلاشی تازه برای گشودن معحمله ویروس کرونا به مغزکودکان خود را مشابه خود تراه های جدید برای قضاوت رمغز آیندگان چگونه است ؟ایا بیماری ام اس (مولتیپاز تکینگی تا مغز از مغز تهوش مصنوعی از عروسک بازی توسعه هوش مصنوعی قادر اسخواب سالم عامل سلامتی و یکشف مکانیسم عصبی خوانش پزبان و بیان نتیجه ساختمامغز بزرگ و فعال یا مغز کوابزار بقا از نخستین هماناستخوان های کشف شده، ممکتأثیر نگاه انسان بر رفتادو ویژگی انتزاع و قدرت تجفرایند حذف برخی اجزای مغگذر زمان کاملا وابسته به سفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین هماننقش گرمایش آب و هوا در همبیماری ای شبیه آلزایمر و تاثیر کپسول نوروهرب بر سهوش مصنوعی از عروسک تا کمدانشمندان روش هاي جدیدی لزوم سازگاری قانون مجازاپیشرفتی مستقل از ابزار هسیاهچاله و تکینگی ابتدایابزارهای بقا از نخستین هنقش غذاها و موجودات دريابا هوش مصنوعی خودکار روبتاثیر انتخاب از طرف محیط هیچگاه از فشار و شکست نتردر چه مرحله ای از خواب ، رمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا واکنش های یاد گرفته وسرگیجه از شایعترین اختلااختلال در شناسایی حروف و نورون هاي مصنوعی می توانبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین دی گنجینه ای بزردرمان جدید کنترل مولتیپلموجودات مقهور ژنها هستندآیا دست مصنوعی به زودی قاشبیه سازی میلیون ها جهان ارتباط شگفت مغز انسان و فنگاه محدود و تک جانبه، مشبرخی بیماری های خاص که بدتازه های بیماری پارکینسوورزش هوازی ، بهترین تمریذهن چند جانبه نیازمند نگمحل درک احساسات روحانی دامیوتروفیک لترال اسکلروعلایم کمبود ویتامین E را از نظر علم اعصاب اراده آزچرا خشونت و تعصببعد از کروناثبت امواج الکتریکی در عصژنها ، مغز و ارادهروش مقابله مغز با محدودیمسیر دشوار تکامل و ارتقااولین مورد پیوند سر در انتاثیر ویتامین دی بر بیمااز تکینگی تا مغز از مغز تهمیشه اطمینان تو بر خدا بتلاشی جدید در درمان ام اسحوادث روزگار از جمله ویرکوری گذرای ناشی از موبایراه پیروزی در زندگی چیستمغز انسان ایا طبیعتا تماایا بدون زبان میتوانیم تاز تکینگی تا مغز از مغز تهوش مصنوعی از عروسک بازی توسعه برخی شغل ها با هوش خواب عامل دسته بندی و حفطکشف مکانیسمی پیچیده در بمغز حریص برای خون، کلید تابزار بقا از نخستین هماناستروژن مانند سپر زنان دتئوری تکامل امروز در درمدو برابر شدن خطر مرگ و میفرد حساس از نظر عاطفی و بگربه شرودینگر و تاثیر مشسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین هماننقش آتش در رسیدن انسان بهبیماری ای شبیه ام اس مولتتاثیر کتامین در درمان پاهوش مصنوعی از عروسک تا کمدانشمندان روشی برای تبدیلزوم سازگاری قانون مجازاپاسخ گیاهان در زمان خوردسیاره ابلهانابزارهای بقا ازنخستین همنقش غذاها و موجودات دريابار سنین ابزار هوشمندی اتاثیر احتمالی عصاره تغلیهاوکينگ پیش از مرگش رسالدر هم تنیدگی کوانتومی و پمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا گذشته، امروز وآینده سربازان ما محققا غلبه می اختلالات مخچهنورون های ردیاب حافظهبحثی درباره هوش و تفاوتهبحثی درباره احساسات متفاتاثیر درجه حرارت بر عملکویرایش DNA جنین انسان، بردرمانهای بیماری پارکینسمیهمانهای ناخوانده عامل آیا رژیم غذایی گیاهی سلاشبیه سازی سیستم های کوانارتباط شگفت انگیز مغز اننگاه انسان محدود به ادرابرخی توجهات در ببمار پارتبدیل تراکت صوتی مصنوعی ورزش و میگرنرفتار اجتماعی انسان، حاصمحدودیت های حافظه و حافظامید نیکو داشته باش تا آنعلایم کمبود ویتامین E را از آغاز خلقت تا نگاه انساچرا در مغز انسان، فرورفتبعد از کروناجمجمه انسان های اولیهژنهای مشترک بین انسان و وروش های صرفه جویی در ایجامشکلات نخاعیاولین تصویر در تاریخ از سصفحه اصلیاز تکینگی تا مغز از مغز تهمیشه عسل با موم بخوریمتمایل زیاد به خوردن بستنحافظه و اطلاعات در کجاست کی غایب شدی تا نیازمند دلراست دستی و چپ دستیمغز انسان برای ایجاد تمدایا تکامل هدفمند استاز تکینگی تا مغز- از مغز هوش مصنوعی از عروسک بازی توصیه های سازمان بهداشت خودآگاهی و هوشیاريکشف ارتباط جدیدی از ارتبزبان و بیان، در سایه پیشرمغز زنان جوانتر از مغز مرابزار بقا از نخستین هماناسرار بازسازی اندام هاتئوری تکامل در پیشگیری و دو برابر شدن خطر مرگ و میفرضیه ای جدید توضیح میدهگزیده ای از وبینار یا کنفسفری به آغاز کیهانابزار بقای موجود زنده از نقش انتخاب از طرف محیط، نبیماری اضطراب عمومیتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی به کمک هوش طبیداروهای مصرفی در ام اسمقاومت به عوارض فشار خون پختگی پس از چهل سالگي به سیاره ابلهانابزارهای بقای از نخستین نقش غذاها و موجودات دريابارداری بدون رحمتاثیر ترکیبات استاتین (سهاوکينگ پیش از مرگش رسالدر هم تنیدگی کوانتومی و دمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا آگاهی پس از مرگ از بیسردرد میگرن در کودکاناختلالات حرکتی در انساننوروپلاستیسیتی چیستبحثی درباره احساساتی غیرتاثیر درجه حرارت بر عملکواکنش های ناخودآگاه و تقدرک فرد دیگر و رفتارهای امیگرن سردردی ژنتیکی که بآیا رژیم غذایی گیاهی سلاشبکه های مصنوعی مغز به درارتباط شگفت انگیز مغز اننگاه از درون مجموعه با نگبرخی توصیه ها برای واکسیتبدیل سلولهای محافط به سورزش بهترین درمان بیش فعرقیبی قدرتمند در برابر ممخچه فراتر از حفظ تعادلامید درمان کرونا با همانعلت خواب آلودگی بعد از خواز انفجار بزرگ تا انفجار چراروياها را به یاد نمی آبعد از کرونا دلخوشی بیهوجنسیت و تفاوت های بیناییژنهای هوش ، کدامندروش هایی ساده برای کاهش امشکلات بین دو همسر و برخیاولین سلول مصنوعیسوالات پزشکیاز تکینگی تا مغز از مغز تهمراهی نوعی سردرد میگرنیتمدن قدیمی ای در جنوب ایرحافظه و اطلاعات در کجاست کیست کلوئید بطن سومرجزخوانی هایی که امروز بمغز انسان برای شادمانی طایرادهای موجود در خلقت باز تکینگی تا مغز- از مغز هوش مصنوعی از عروسک بازی توصیه های غیر دارویی در سخودآگاهی و هوشیاريفلج بل، فلجی ترسناک که آنکشف جمجمه ای درکوه ایرهوزبان و تکلم برخی بیماریهمغزهای کوچک بی احساسابزار بقا از نخستین هماناصول سلامت کمرتا 20 سال آینده مغز شما به دوچرخه سواری ورزشی سبک و قیچی ژنتیکیگزارش یک مورد جالب لخته وسقوط درون جاذبه ای خاص، چابزار بقای موجود زنده از نقش اتصالات بین سلولهای بیماری بیش فعالیتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی در کامپیوترهاداروهای ام اسمقابله با کرونا با علم اسپرورش مغز مینیاتوری انساسیر آفرینش از روح تا مغز ابزارهای دفاعی و بقای مونقشه مغزی هر فرد منحصر بهبازگشت از آثار به سوی خداتاثیر دوپامین و سروتونینهدف یکسان، در مسیرهای متدر کمتر از چند ماه سوش جدمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا امکان بازسازی اندامهسردرد و علتهای آناختلالات صحبت کردن در اننوشیدن چای برای مغز مفید بخش بزرگتر کیهان ناشناختتاثیر درجه حرارت بر عملکواکسن های شرکت فایزر آمردرک و احساسمیگرن شدید قابل درمان اسآیا راهی برای رفع کم آبی شباهت مغز با کیهان مادیارتباط غیرکلامی بین انسانگاهی بر قدرت بینایی درابرخی روش های تربیتی کودکتری فلوپرازینورزش در کمر دردرموزی از نخستین تمدن بشرمخچه ، فراتر از حفظ تعادلامگا سه عامل مهم سلامتعوامل موثر در پیدایش زبااز بحث های کنونی در ویروسچراروياها را به یاد نمی آبعد از کرونا دلخوشی بیهوجنسیت و تفاوت های بیناییژنهای حاکم بر انسان و انسروش صحبت کردن در حال تکاممشکلات روانپزشکی پس از ساوکرلیزوماب داروی جدید شپیامهای کاربراناز تکینگی تا مغز از مغز تهوموارکتوس ها ممکن است دتمدن بشری و مغز اخلاقیحافظه و اطلاعات در کجاستکاهش مرگ و میر ناشی از ابرشته نوروایمونولوژی و نقمغز انسان برای شادمانی طاگر نعمت فراموشی نبود بساز تکینگی تا مغز- از مغزتتوصیه هایی در مصرف ماهیخورشید مصنوعیفلج خوابگمان میکنی جرمی کوچکی در زبان و شناخت حقیقت قسمت چمغزتان را در جوانی سیم کشابزار بقا از نخستین هماناضطراب و ترستاثیر مشاهده بر واقعیت بديدن با چشم بسته در خواب قیچی ژنتیکی تهدید یا فرصگشایش دروازه جدیدی از طرسلول های بنیادی منابع و اابزار بقای موجود زنده از نقش حفاظتی مولکول جدید دبیماری تی تی پیتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی در خدمت خلق وحداروهای ضد بیماری ام اس وملاحظات بیهوشی قبل از جرآلودگی هوا و ویروس کروناسیستم تعادلی بدناثر مضر مصرف طولانی مدت رنقشه های مغزی جدید با جزیبازگشت به ریشه های تکاملتاثیر دپاکین بر بیماری مهدف از تکامل مغزدر آستانه ی موج پنجم کوویمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا انسان با مغز بزرگش اخسردرد تنشناختراع جدید اینترنت کواننوعی سکته مغزی ، وحشتناک نیاز به آموزش مجازی دیجیبخش دیگری در وجود انسان هتاثیر درجه حرارت بر عملکواکسن کووید 19 چیزهایی که درک احساسات و تفکرات دیگمیدان مغناطيسي زمین بشر آیاما مقهور قوانین فیزیکشباهت زیاد بین سلول هاي عارتروز یا خوردگی و التهانگاهی بر توانایی اجزاي ببرخی سلولهای عصبی در تلاتری فلوپرازینوزوز گوشرمز و رازهای ارتباط غیر کمخچه ابزاري که وظیفه آن فامروز دانش ژنتیک هیچ ابهعوامل ایجاد لغت انسانی و از تلسکوپ گالیله تا تلسکنزاع بین جهل و علم رو به پتفکر خلا ق در برابر توهم جهان کاملی در اطراف ما پرکلرال هیدرات برای خوابانروشهای نو در درمان دیسک بمشکلات روانپزشکی در عقب ايندگان چگونه خواهند دیدسایتهای دیگراز تکینگی تا مغز از مغز تهوش مصنوعی می تواند بر احتمساح حد واسط میان مغز کوحس چشایی و بویاییکاهش التهاب ناشی از بیمارشد مغز علت تمایل انسان بمغز انسان رو به کوچک تر شاگر نعمت فراموشی نبود بساز تکینگی تا مغز، از مغز توضیحی ساده در مورد هوش مخانواده پایدارفلج خواب چیستگنجینه ای به نام ویتامین زبان و شناخت حقیقت قسمت امغزتان را در جوانی سیمکشابزار بقا از نخستین هماناطلاعات حسی ما از جهان، چتاثیر نگاه ناظر هوشیار بدی متیل فومارات(زادیوا)(قانون مندی نقشه ژنتیکی مپمبرولیزوماب در بیماری چسلول عصبی شاهکار انطباق ابزار بقای موجود زنده از نقش حیاتی تلومر دی ان آ دبیماری دویکتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی در خدمت خلق وحداروی فامپیریدین یا نورلممانتین یا آلزیکسا یا ابآلزایمرسیستم دفاعی بدن علیه مغز اثرات فشار روحی شدیدنقص در تشخیص هیجانات عامبازسازي مغز و نخاع چالشی تاثیر داروهای ضد التهاب هدف از خلقت رسیدن به ابزادر درمان بیماری مولتیپل منبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا احتمال دارد رویا از آسردرد سکه ایادامه بحث تکامل چشماداراوون تنها داروی تاییچیزی خارج از مغزهای ما نیبرنامه و ساختار پیچیده متاثیر درجه حرارت بر عملکواکسن کرونا و گشودن پنجردرک تصویر و زبان های مخلتمیدازولام در درمان تشنج آزمون ذهنی گربه شرودینگرشباهت زیاد بین سلول هاي عارزش حقیقی زبان قسمت اولناتوانی از درمان برخی ویبرخی سيناپسها طی تکامل و تسلیم شدن از نورون شروع میک پیشنهاد خوب برای آسان رویا و خبر از آیندهمدارک ژنتیکی چگونه انسانانفجار و توقف تکاملی نشاعواملی که برای ظهور لغت ااز تلسکوپ گالیله تا تلسکنزاع بین علم و نادانی رو تفاوت مغز انسان و میمون هجهش های ژنتیکی مفید در ساکمردرد و علل آنروشهای شناسایی قدرت شنوامشاهده آینده از روی مشاهايا اراده آزاد توهم است یاز تکینگی تا مغز از مغز تهوش مصنوعی و کشف زبان هایتنفس هوازی و میتوکندریحس و ادراک (قسمت اول )کاهش دوپامین عامل بیماریزمین زیر خلیج فارس تمدنی مغز انسان رو به کوچکتر شداگر تلاش انسان امروز برااز تکینگی تا مغز، از مغز تکنولوژی جدید که سلول‌هخارق العاده و استثنایی بفلج دوطرفه عصب 6 چشمگویید نوزده و ایمنی ساکتزبان و شناخت حقیقت قسمت دنقش قهوه در سلامتیابزار بقا از نخستین هماناطلاعاتی عمومی در مورد متاثیر نگاه و مشاهده ناظر دژا وو یا اشنا پنداریقانون جنگلپنج اکتشاف شگفت آور در موسلولهای ایمنی القا کنندهابزار بقای موجود زنده از نقش خرچنگ های نعل اسبی دربیماری ضعف عضلات نزدیک بتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی درمانگر کامپیداروی لیراگلوتیدمنابع انرژي پاک سرچشمه حآمارهای ارائه شده در سطح سکته مغزیاثرات مفید قهوهنقطه بی بازگشتبحتی علمی درباره تمایل بتاثیر داروی ضد تشنج سدیم هزینه ای که برای اندیشیددرمان های اسرار آمیز در آمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا احتمال دارد رویا از آسرعت فکر کردن چگونه استادغام میان گونه های مختلچگونه مغز پیش انسان یا همبرنامه ی مسلط ژنها در اختتاثیر درجه حرارت بر عملکواکسن کرونا از حقیقت تاتدرک حقیقت نردبان و مسیری مکانیزمهای دفاعی در برابآسيب میکروواسکولاریا آسشرکت نورالینک ویدیویی ازارزش حقیقی زبان قسمت دومناتوانی در شناسایی چهره برداشت مغز ما از گذر زمانتشنج چیستیک آلل ژنتیکی که از نئاندرویا بخشی حقیقی از زندگی مروری بر تشنج و درمان هایانواع سکته های مغزیعوارض ازدواج و بچه دار شداز تکنیکی تا مغز از مغز تنزاع بین علم و جهل رو به پتفاوت ها و تمایزها کلید بجهش های ژنتیکی غیر تصادفکمردرد با پوشیدن کفش مناروشی برای بهبود هوش عاطفمطالعه ای بیان میکند اهدايا اراده آزاد توهم است یاز تکینگی تا مغز از مغز تهوش مصنوعی گوگل به کمک تشتنفس هوازی و میتوکندریحس و ادراک (قسمت دوم )کاهش سن بیولوژیکی، تنها زندگی هوشمند در خارج از زمغز ایندگان چگونه استابزار هوش در حال ارتقا ازاز تکینگی تا مغز، از مغز تکنولوژی جدید که سلول‌هخدا موجود استفناوری هوش مصنوعی نحوه خگوشه بیماری اتوزومال رسسزبان و شناخت حقیقت قسمت سنقش مهاجرت در توسعه نسل اابزار بقا از نخستین هماناطلاعاتی عمومی در مورد متاثیر نگاه انسان بر رفتادژاوو یا آشناپنداریقانونمندی و محدودیت عالمپوست ساعتی مستقل از مغز دسلولهای بنیادی مصنوعی درابزار بقای موجود زنده از نقش داروهاي مختلف معروف بیماریهای تحلیل عضلانی اتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی درخدمت خلق وحداروی تشنجی دربارداریمنابع انرژی از نفت و گاز آن چیزی که ما جریان زمان سانسور از روی قصد بسیاری اثرات مضر ماری جواناچند نرمش مفید برای کمردربحث درباره پیدایش و منشاتاثیر درجه حرارت بر عملکهزینه سنگین انسان در ازادرمان های بیماری آلزایمرمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا برای تولید مثل همیشه شلیک فراموشیشلیک فراموشیادغام دو حیطه علوم مغز و چگونه هموساپينس بر زمین برین نت به جای اینترنتتاثیر درجه حرارت بر عملکواکسن کرونا ساخته شده تودرک عمیق در حیواناتما انسانها چه اندازه نزدآسیب ها ناشی از آلودگی هوشش مرحله تکامل چشمارزش حقیقی زبان قسمت سومنخاع ما تا پایین ستون فقربررسي علل احتمالي تغيير تشنج و حرکات شبه تشنجی قایک جهش ممکن است ذهن انسانرویا تخیل یا واقعیتمرکز هوشیاری، روح یا بدن انگشت نگاری مغز نشان میدعید نوروز مبارکاز تکینگی تا مغز از مغز تنشانه های گذشته در کیهان تفاوت های بین زن و مرد فقجهشهای مفید و ذکاوتی که دکنفرانس تشنج هتل کوثر اصروشی جدید در درمان قطع نخمعنی روزهای آنکه نامش درمان و یادشاز تکینگی تا مغز از مغز تهوش مصنوعی گوگل به کمک تشتو دی ان ای خاص ميتوکندريحس و ادراک قسمت چهارمکایروپاکتیک چیستزونا به وسیله ویروس ابله مغز ابزار بقای برتر مادیابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز تکامل مادی تا ابزار هوشمخطا در محاسبات چیزی کاملفیلمی بسیار جالب از تغییگوشت خواری یا گیاه خواریزبان شناسی مدرن در سطح سلنقش میدان مغناطیسی زمین ابزار بقا از نخستین همانبلندی در ذهن ما درک بلندیتاثیر نگاه انسان بر رفتادگرگونی های نژادی و تغییقارچ بی مغز در خدمت موجودپیموزایدسلسله مباحث هوش مصنوعیابزار بقای موجود زنده از نقش ذهن و شناخت در حوادث بیهوش کردن در جراحی و بیمتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی ساخته هوش طبیداروی جدید s3 در درمان ام منابع انرژی از نفت و گاز آیا ممکن است موش کور بی مسانسور بر بسیاری از حقایاجزای پر سلولی بدن انسان چند جهانیبحثي درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکهزاران سال چشم های بینا ودرمان های جدید میگرنمنبع هوشیاری در کجاست؟ قآیا بزرگ شدن مغز فقط در دمنبع هوشیاری در کجاست؟(قآیا تکامل و تغییرات ژنتیشنا در ابهای گرم جنوب نیارتقا و تکامل سنت آفرینش چگونه واکسن کرونا را توزبرای پیش بینی آینده مغز دتاثیر رو ح و روان بر جسمواکسن دیگر کرونا ساخته شدرگیری قلب در بیماری ویرما انسانها چه اندازه نزدإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَششمین کنگره بین المللی سارزش خود را چگونه میشناسنخستین تصویر از سیاهچالهبررسی و اپروچ جدید بر بیمتشنج عدم توازن بین نورون یک رژیم غذایی جدید، می تورویاها از مغز است یا ناخومرکز حافظه کجاستاندوهگین نباش اگر درب یا عامل کلیدی در کنترل کارآاز تکینگی تا مغز و از مغز نظام مثبت زندگیتفاوت های تکاملی در مغز وجهشهای مفید و ذکاوتی که دکنگره بین المللی سردرد دروشی جدید در درمان سکته ممغز فکر میکند مرگ برای دیایمپلانت نخاعی میتواند داز تکینگی تا مغز از مغز تهوش مصنوعی الفاگوتولید پاک و فراوان انرژیحس و ادراک قسمت پنجمکاربرد روباتهای ريزنانوزیباترین چیز در افزایش سمغز ابزار برتر بقاابزار بقا از نخستین هماناز روده تا مغزتکامل مداومخطا در محاسبات چیزی کاملفیزیک مولکولها و ذرات در گیلگمش باستانی کیستزبان شناسی نوین نیازمند نقش محیط زندگی و مهاجرت دابزار بقا از نخستین همانبه خودت مغرور نشوتاثیر ویتامین دی بر بیمادانشمندان موفق به بازگردقبل از انفجار بزرگپیچیدگی های مغزی در درک زسم زنبور ، کلیدی برای وارابزار بقای موجود زنده از نقش روزه داری در سالم و جبیهوشی در بیماران دچار اتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش احساسیداروی جدید میاستنی گراویمنابع انرژی از نفت و گاز آیا ما تنها موجودات زنده ساخت شبکه عصبی با الفبایاجزایی ناشناخته در شکل گچندین ماده غذایی که ماننبحثی در مورد نقش ویتامينتاثیر درجه حرارت بر عملکهستي مادي ای که ما کوچکتردرمان های جدید در بیماری منبع خواب و رویاآیا جنین انسان، هوشمندی شناخت و معرفت، و نقش آن دارتوکين تراپی روشی جديد چگونه آن شکری که می خوریمبرای اولین بار دانشمندانتاثیر رژیم گیاه خواری بر واکسن دیگری ضد کرونا از ددرگیری مغز در بیماری کویما با کمک مغز خود مختاريمافت فشار خون ناگهانی در وصرع و درمان های آناز نخستین همانند سازها تنرمش های مفید در سرگیجهبررسی سیستم تعادلی بدن اتصویربرداری فضاپیمای آمیکی از علل محدودیت مغز امرویاهای پر رمز و حیرتی درمرکز حافظه کجاستانسان قدیم در شبه جزیره ععادت کردن به نعمتاز تکینگی تا مغز از مغز تنظریه ی تکامل در درمان بیتفاوت های زبانی سرمنشا تجواب دانشمند سوال کننده کنگره بین المللی سردرد دريتوکسيمب در درمان ام اسمغز ما کوچکتر از نیم نقطهاینکه به خاطرخودت زندگی از تکینگی تا مغز از مغز تهوش مصنوعی از عروسک تا کتولید سلولهای جنسی از سلحس و ادراک قسمت سومکاربرد روباتهای ريز، در زیر فشار کووید چه باید کرمغز از بسیاری حقایق می گرابزار بقا از نخستین همانازدواج های بین گونه ای، رتکامل چشمخطرات هوش مصنوعیفیزیکدانان ماشینی برای تگیاه خواری و گوشت خوار کدزبان، وسیله شناسایی محیطنقش نگاه از پایین یا نگاهابزار بقا از نخستین همانبه زودی شبکه مغزی به جای تاثیر ویروس کرونا بر مغز دانشمندان نورون مصنوعی سقدم زدن و حرکت دید را تغیپیوند مغز و سر و چالشهای سندرم کووید طولانیابزار بقای موجود زنده از نقش رژیم غذایی بر رشد و ابیوگرافیتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش احساسیداروی جدید ضد میگرنمناطق خاصی از مغز در جستجآیا مغز تا بزرگسالی توسعساخت شبکه عصبی مصنوعی با احیای بینایی نسبی یک بیمچه زیاد است بر من که در ایبحثی جالب درباره محدودیتتاثیر درجه حرارت بر عملکهستی ما پس از شروعی چگال درمان های رایج ام اسدرمان های علامتی در ام اسمنحنی که ارتباط بین معرفآیا جهان ذهن و افکار ما مشناسایی تاریخچه ی تکاملیارتباط میکروب روده و پارچگونه انتظارات بر ادراک برخی ملاحظات در تشنج های تاثیر رژیم گیاه خواری بر واکسن سرطاندرگیری مغز در بیماران مبما تحت کنترل ژنها هستیم یافراد آغاز حرکت خودشان رضررهای مصرف شکر و قند بر از نخستین همانند سازها تنرمشهای مهم برای تقویت عبررسی علل کمر درد در میانتغییر الگوی رشد مغزی با زیافته های نوین علوم پرده رویای شفافمرکز خنده در کجای مغز استانسان ها می توانند میدان عارضه جدید ویروس کرونا ساز تکینگی تا مغز از مغز تنظریه تکامل در درمان بیمتفاوتهای جنسیتی راهی براجاذبه و نقش آن در شکلگیریکندر در بیماریهای التهابریواستیگمینمغز مادران و کودکان در زماینکه خانواده ات سالم بااز تکینگی تا مغز از مغز تهوش مصنوعی از عروسک تا کتومورها و التهاب مغزی عاحساسیت روانی متفاوتکجای مغز مسئول پردازش تجزیرفون داروی ضد ام اسمغز به تنهایی برای فرهنگ ابزار بقا از نخستین هماناستفاده از مغز، وزن را کمتکامل ابزار هوش ، راه پر دفاع در برابر تغییر ساختفرگشت و تکامل تصادفی محض گالکانزوماب، دارویی جدیسفر نامه سفر به بم و جنوب نقش نظام غذایی در تکامل مابزار بقا از نخستین همانبوزون هیگز چیستتاثیر ژنها بر اختلالات خدانشمندان یک فرضیه رادیکقدرت انسان در نگاه به ابعپیوند سر آیا ممکن استسوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزار بقای موجود زنده از نقش رژیم غذایی در رشد و ابیوگرافیتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش عاطفی بیشتر در زنانداروی ضد تشنج با قابليت تمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمآیا همه جنایت ها نتیجه بیساختار شبکه های مغزی ثاباحساس گذر سریعتر زماننهایت معرفت و شناخت درک عبحثی در مورد نقش کلسیم و تاثیر درجه حرارت بر عملکو هر کس تقوای خدا پیشه کندرمان ژنتیکی برای نوآوریمنشأ اطلاعات و آموخته ها آیا جهش های ژنتیکی، ویروشناسایی سلول های ایمنی اارتباط چاقی و کاهش قدرت بچگونه باغبانی باعث کاهش برخی مرزهای اخلاق و علومتاثیر رژیم گیاه خواری بر واکسنی با تاثیر دوگانه ادرگیری مغزی در سندرم کووماه رجبافزایش قدرت ادراکات و حسضررهای شکر بر سلامت مغزاز نخستین همانند سازها تچرا مغزهای ما ارتقا یافت بزرگ شدن مغز محدود به دورتغییر زودتر اتصالات مغزییادگیری مهارت های جدید دروبات های ریز در درمان بیمرگ انتقال است یا نابود شانسان جدید از چه زمانی پاعدم توقف تکامل در یک اندااز تکینگی تا مغز از مغز تنظریه تکامل در درمان بیمتقلید مرحله ای نسبتا پیشحقیقت قربانی نزاع بین بی کوچک شدن مغز از نئاندرتاریسدیپلام تنها داروی تایمغز چون ابزار هوش است دلیایندرالاز تکینگی تا مغز از مغز تهوش مصنوعی از عروسک تا کتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)خلاصه ای از مطالب همایش مکرونا چه بر سر مغز می آورزاوسکا درمان گوشرمغز برای فراموشی بیشتر کابزار بقا از نخستین هماناستفاده از هوش مصنوعی در تکامل زباندقیق ترین تصاویر از مغز افراموش کارها باهوش تر هسگامی در درمان بیماریهای سفر به مریخ در 39 روزنقش نظریه تکامل در شناساابزار بقا از نخستین همانبی عدالتی در توزیع واکسن تاثیر کلام در آیات کلام بهوش مصنوعی از عروسک بازی دانشمندان ژنی از مغز انسلوب فرونتال یا پیشانی مغپیوند سر، یکی از راه حلهاسوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزار بقای موجود زنده از نقش زنجبیل در جلوگیری از بیان ژن های اسکیزوفرنی دتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش عاطفی در زنان بیشتر اداروی ضد تشنج با قابليت تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا هوش مصنوعی زندگی بشرسازگاری با محیط بین اجزااخلاق و علوم اعصابچهار میلیارد سال تکامل ببحثی در مورد عملکرد لوب فتاثیر درجه حرارت بر عملکوقت نهيب هاي غير علمي گذشوقتی فهمیدی خطا کردی برگدرمان ام اس(مولتیپل اسکلمهندسی ژنتیک در حال تلاش آیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجشواهدی از نوع جدیدی از حاارتباط هوش ساختار مغز و ژچگونه تکامل مغزهای کنونیبرخی نکات از گاید لاین پرتاثیر رژیم گیاهخواری بر واسطه ها د رمسیر ایجاد مغدرگیری مغزی در سندرم کووماپروتیلینافزایش مرگ و میر سندرم کوطوفان فقر و گرسنگی و بی ساز نخستین همانند سازها تچرا پس از بیدار شدن از خوبزرگ شدن تقریبا ناگهانی تغییر عمودی سر انسان از پیادآوری خواب و رویاروح رهاییمراحل ارتقای پله پله کیهانسان عامل توقف رشد مغزعسل طبیعی موثر در کنترل باز تکینگی تا مغز از مغز تنظریه تکامل در درمان بیمتلقین اطلاعات و حافظهحقیقت تنها چیزی است که شاکووید نوزده و خطر بیماریرژیم های غذایی و نقش مهم مغز چگونه صداها را فیلتر ایا کوچک شدن مغزانسان الاز تکینگی تا مغز از مغز تهوش مصنوعی از عروسک تا کتوهم چیستخونریزی مغز در سندرم کووکریستال زمان(قسمت اولزبان مشترک ژنتیکی موجودامغز بزرگ چقدر مفید هست ؟ابزار بقا از نخستین هماناستفاده از سلول های بنیاتکامل ساختار رگهای مغزی دلایلی که نشان میدهد ما بفراموشی همیشه هم بد نیستگامی در درمان بیماریهای سفر تجهیزات ناسا به مریخ نقش هورمون های تیروئید دبیمار 101 ساله، مبتلا به ستاثیر کپسول نوروهرب بر نهوش مصنوعی از عروسک بازی دانشمندان پاسخ کوانتومی لایو دوم دکتر سید سلمان فپیام های ناشناخته بر مغز سوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزار بقای موجود زنده از نقش زبان در سلطه و قدرت ابیست تمرین ساده برای جلوتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش عاطفی در زنان بیشتر اداستانها و مفاهیمی اشتبامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا هوش ارثی دریافتی از پسخن پاک و ثابتاخلاق پایه تکامل و فرهنگچهار ساعت پس از کشتار خوکبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملکویتنام نوعی کرونا ویروس درمان تومورهای مغزی با امولتیپل اسکلروز در زنان آیا خداباوری محصول تکاملشواهدی از دنیسوان(شبه نئارتباط انسانی، محدود به چگونه جمعیت های بزرگ شکل برخی اثرات مضر ویتامین دتاثیر عصاره تغلیظ شده گیوبینار اساتید نورولوژی ددرگیری اعصاب به علت میتومبانی ذهنی سیاه و سفیدافسردگی و اضطراب در بیماطی یکصد هزار سال اخیر هرچاز نشانه ها و آثار درک شدچرا بیماری های تخریبی مغبزرگترین خطایی که مردم متغییرات منطقه بویایی مغزژن هوش و ساختارهای حیاتی روزه داری متناوب، مغز را مرز مرگ و زندگی کجاستانعطاف پذیری مکانیسمی علعصب حقوق نورولوواز تکینگی تا مغز از مغز تهفت چیز که عملکرد مغز تو تلاش هایی در بیماران قطع حقیقت خواب و رویاکودک ایرانی که هوش او از رژیم غذایی حاوی تخم مرغ ومغز ناتوان از توجیه پیداایا این جمله درست است کسیاز تکینگی تا مغز از مغز تهوش مصنوعی از عروسک تا کتوانایی مغز و دیگر اجزای خواندن ، یکی از شستشو دهنکریستال زمان(قسمت دوم)زبان چهار حرفی حیات زمینمغز بزرگ چالش است یا منفعابزار بقا از نخستین هماناستیفن هاوکینگ در مورد هتکامل شناخت انسان با کشفدنیای شگفت انگیز کوانتومفرایند پیچیده ی خونرسانیگاهی لازم است برای فهم و سفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین هماننقش هورمون زنانه استروژنبیماری های مغز و اعصاب و تاثیر کپسول نوروهرب بر تهوش مصنوعی از عروسک بازی دانشمندان اولین سلول مصنلبخند بزن شاید صبح فردا زپیشینیان انسان از هفت میسودمندی موجودات ابزی بر ابزارهای بقای موجود زندنقش زبان در سلطه و قدرت ابیش از نیمی از موارد انتقتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوشیاری کوانتومیدر مانهای کمر دردمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا هوش سریعی که بدون احسسرنوشتاختلال خواب فرد را مستعد نوآوری ای شگفت انگیز دانبحثی درباره هوش و تفاوتهتاثیر درجه حرارت بر عملک