اضطراب و ترس

علائم بیماری های مغزی همیشه، کم شدن فعالیت عصب ها نیست. گاهی پر کاری این اعصاب منجر به بروز علائم میشود. نمونه این علائم، اضطراب، تنش رفتاری، تشنج و توهم های بينايی و شنوایی است. این علائم زیادی، در مغز، میتواند یک وسیله کمکی و دفاعي در بسیاری موارد باشد مثلا بدون ترس، انسان ممکن است بي مهابا خودی را در آتش بيندازد یا جلوی درندگان شکلک در بیاورد اگر اضطراب نبود چگونه در مواجهه با مشکلات مسائل را مدیریت میکردیم و چگونه برای انجام کارهای سخت ترغیب مي شديم؟
اصلا هدف از وجود استرس و نگرانی این است که مغزمان بتواند در شرایط بحرانی، بدن را سریع مدیریت کند و ما را از مهلکه نجات بدهد. نگرانی سالم مثل سگ نگهبانی است که به زنجیر بسته شده، اما سر زنجیر دست شماست. میتوانید آن را کنترل کنید، مثلا میتوانید اگر مسئلهی مهمتری پیش آمد، فکر نگرانیهای قبلی را کنار بگذارید. میتوانید تصمیم بگیرید «الان وقتش نیست» و «شب بهش فکر میکنم».

اما در نگرانی افراطی کنترل اضطراب در دست شما نیست.

ولی این مکانیسم ها در شکل افراطی، مشکلات فراوان ایجاد می کند و آرامش زندگی فرد را به هم ميزند.

اضطراب یا ترس و فوبيا می تواند در یک محیط خاص، مثلا در میان جمع یا در محیط بسته رخ دهد و یا در همه شرایط وجود داشته باشد
General anxiety disorder

شیوع این بیماری، در اواسط عمر به حداکثر خود میرسد و در سالهای بعدی عمر، به تدریج کاهش مییابد.

میانگین سنی بروز اضطراب منتشر، ۳۰ سالگی است. اضطراب و نگرانی بیش از حد از همان اوایل زندگی مشاهده میشود و به صورت مزاج مضطرب تظاهر میکند. این اختلال به ندرت قبل از بلوغ آغاز میشود. علایم بیماری تقریباً در تمام عمر به صورت مزمن همراه با فراز و نشیبهایی ادامه دارد. در اضطراب منتشر، سطح برخی هورمون ها مانند سروتونين و دوپامين در مغز کاهش می یابد.

بهترین درمان برای این بیماران ترکیبی از روان درمانی و دارودرمانی در کنار اقدامات حمایتی است. بهترین درمان دارویی، داروهایی است که سطح هورمون های سروتونين و دوپامين را در مغز بالا ببرد.

درمان خط اول در این بیماران داروهای مهارکننده اختصاصی بازجذب سروتونین (Selective Serotonin Reuptake Inhibitors SSRIs) هستند.(این داروها از تخريب سروتونين و تخلیه آن در پایانه های عصبی جلوگیری میکند و در نتیجه، سروتونين تجمع می يابد) در این دسته دارویی، داروهای مناسب برای درمان این اختلال، اسسیتالوپرامescitalopram] و پاروکستین (paroxetine)] هستند.

کارایی این داروها، حدود ۸۰٪ است. داروهای خط دوم درمانی عبارتند از: داروهای مهارکننده بازجذب نوراپینفرین و سروتونین (SerotoninNorepinephrine Reuptake Inhibitors SNRIs) با کارایی حدود ۴۰٪ (برخی از SNRIها عبارتند از ونلافاکسين، اتوموکستين، دسونلافاکسين، دولوکستين، لووميل ناسيپران، ميلناسيپران، سيبوترامین و ترامودول).

و پرهگابالین (pregabalin) با کارایی حدود ۳۵٪.

داروهای ضد افسردگی سهحلقهای مثل ایمیپرامین، نورتریپتیلین، کلومیپرامین و امیتریپتیلین به دلیل عوارض بالاتر و احتمال کشندگی در دوزهای بالا، به عنوان خط اول درمانی کاربردی ندارند.

تاثیرات فعالیت ورزشی را در اضطراب،می توان به موارد ذیل دسته بندی کرد:

1-داشتن فرم مناسب بدنی: علاوه بر بالا بردن، تحمل سیستم گردش خون و قلب برخورداری از یک شکل مناسب فیزیکی، تاثیر مثبتی بر اضطراب و ترس به خصوص در موارد ترس از اجتماع دارد.

2- تاثیر بر انتقال دهنده های عصبی در مغز: فعالیت های ورزشی تاثیری مثبت بر افزایش دوپامین، سروتونین، نورآدرنالین و گابا آمینواسید (GABA) دارد که به نوبه خود سبب آرامش بیشتر در افراد می گردد.

3- افزایش میزان اندروفین ( هورمون آرامش دهنده) در خون

4- کاهش تاثیر هورمون های استرس زا از طریق تاثیر بر مسیر هیپوتالاموس هیپوفیز غدد فوق کلیوی

5- تئوری افزایش دمای بدن : بعد از یک ورزش شدید که دمای بدن 2-1 درجه افزایش می یابد بدن در حالی آرامش بخش فرو می رود همانند زمانی که در سونا استراحت می کنید.

6- تئوری حواس پرتی: در طی ورزش مثل دوچرخه سواری، دویدن یا پیاده روی سریع سبب کاهش تمرکز بر ترس و اضطراب می گردد.

7- تاثیر رفتاری و ذهنی: در بعضی از بیماران که دچار استرس و اضطراب هستند از افزایش ضربان قلب و عرق ریزی، تصوری بسیار ترسناک دارند و آن را گاهی با حالت مرگ یکسان می دانند. این افراد در طی فعالیت ورزشی شدید افزایش ضربان قلب و عرق ریزش را به عنوان یک واکنش طبیعی بدن تجربه می کنند و ترس ناشی از حالات فیزیکی و عصبی به تدریج در آنها از بین خواهد رفت.

نسخه ورزشی جهت درمان استرس و اضطراب
ورزش آئروبیک یا هوازی در واقع فعالیتی است که طی انجام آن ضربان قلب به میزان 80-60 درصد بیشتر از ضربان عادی فرد باشد. برای مثال اگر در حالت عادی تعداد ضربان قلب در یک دقیقه 60 باشد باید حداقل 96 و حداکثر به 108 ضربان در دقیقه برسد.

ورزش آئروبیک یکی از بهترین و موثرترین ورزش ها برای درمان اضطراب است و باید به طور منظم حداقل 30 دقیقه و سه روز در هفته به صورت های مختلف پیاده روی تند، دویدن آهسته، دوچرخه سواری یا شنا باشد. چندین مطالعه نشان داده است، کسانی که پیاده روی تند ویا دویدن را طی 8 هفته به طور منظم انجام داده اند تاثیر بسیار خوبی را مشاهده نموده اند.

زبان و بیان، در سایه پیشراز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکچراروياها را به یاد نمی آسردرد سکه ایبیهوش کردن در جراحی و بیمما با کمک مغز خود مختاريمهوش، ژنتیکی است یا محیطیدفاع در برابر تغییر ساختاولین سلول مصنوعیسوالات پزشکیبرخی توجهات در ببمار پارمغز انسان رو به کوچکتر شدکمردرد و علل آندرک تصویر و زبان های مخلتادغام میان گونه های مختلتکامل ساختار رگهای مغزی چندین ماده غذایی که ماننپنج اکتشاف شگفت آور در موزبان و تکلم برخی بیماریهاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکفلج بل، فلجی ترسناک که آننزاع بین جهل و علم رو به پتغییر عمودی سر انسان از پآیا احتمال دارد رویا از آسرعت فکر کردن چگونه استبیوگرافیما تحت کنترل ژنها هستیم یهیچگاه از فشار و شکست نتردقیق ترین تصاویر از مغز ااوکرلیزوماب داروی جدید شپیامهای کاربرانبرخی سلولهای عصبی در تلامغز ایندگان چگونه استکمردرد با پوشیدن کفش منادرک عمیق در حیواناتادغام دو حیطه علوم مغز و تکامل شناخت انسان با کشفچه زیاد است بر من که در ایپوست ساعتی مستقل از مغز دزبان و شناخت حقیقت قسمت چاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکفلج خوابنزاع بین علم و نادانی رو ثبت امواج الکتریکی در عصآیا احتمال دارد رویا از آشلیک فراموشیبیوگرافیماه رجبهاوکينگ پیش از مرگش رسالدلایلی که نشان میدهد ما بايندگان چگونه خواهند دیدسایتهای دیگربرخی سيناپسها طی تکامل و مغز ابزار برتر بقاکنفرانس تشنج هتل کوثر اصدرگیری اعصاب به علت میتوارتقا و تکامل سنت آفرینش تئوری تکامل امروز در درمچهار میلیارد سال تکامل بپیموزایدزبان و شناخت حقیقت قسمت ااز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکفلج خواب چیستنزاع بین علم و جهل رو به پجمجمه انسان های اولیهآیا برای تولید مثل همیشه شنا در ابهای گرم جنوب نیبیان ژن های اسکیزوفرنی دماپروتیلینهاوکينگ پیش از مرگش رسالدندان ها را مسواک بزنید تايا اراده آزاد توهم است یبررسي علل احتمالي تغيير مغز از بسیاری حقایق می گرکنگره بین المللی سردرد درقیبی قدرتمند در برابر مارتوکين تراپی روشی جديد تئوری تکامل در پیشگیری و چهار ساعت پس از کشتار خوکپیچیدگی های مغزی در درک ززبان و شناخت حقیقت قسمت داز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکفیلمی بسیار جالب از تغیینظام مثبت زندگیجنسیت و تفاوت های بیناییآیا بزرگ شدن مغز فقط در دشناخت و معرفت، و نقش آن دبیست تمرین ساده برای جلومبانی ذهنی سیاه و سفیدهدف از تکامل مغزدو ویژگی انتزاع و قدرت تجايا اراده آزاد توهم است یبررسی و اپروچ جدید بر بیممغز برای فراموشی بیشتر ککنگره بین المللی سردرد درموزی از نخستین تمدن بشرارتباط میکروب روده و پارتا 20 سال آینده مغز شما به نوار مغزی روشی مهم در تشخپیوند مغز و سر و چالشهای زبان و شناخت حقیقت قسمت ساز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکفیزیکدانان ماشینی برای تنظریه تکامل در درمان بیمجنسیت و تفاوت های بیناییآیا تکامل و تغییرات ژنتیشناسایی سلول های ایمنی ابیشتر کمردردها نیازی به مجموعه های پر سلولی بدن مهزینه ای که برای اندیشیدديدن با چشم بسته در خواب ای آنکه نامش درمان و یادشبررسی سیستم تعادلی بدن امغز بزرگ چقدر مفید هست ؟کندر در بیماریهای التهابرمز و رازهای ارتباط غیر کارتباط چاقی و کاهش قدرت بتاثیر مشاهده بر واقعیت بنورون هاي مصنوعی می توانپیوند سر، یکی از راه حلهازبان، وسیله شناسایی محیطاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکفرگشت و تکامل تصادفی محض هفت چیز که عملکرد مغز تو جهش های ژنتیکی مفید در ساآیا خداباوری محصول تکاملشواهدی از دنیسوان(شبه نئبا هوش مصنوعی خودکار روبمحل درک احساسات روحانیهستي مادي ای که ما کوچکتردی متیل فومارات(زادیوا)(ایندرالبررسی علل کمر درد در میانمغز بزرگ چالش است یا منفعکوچک شدن مغز از نئاندرتارویای شفافارتباط هوش ساختار مغز و ژتاثیر نگاه ناظر هوشیار بنورون های ردیاب حافظهپیشینیان انسان از هفت میسفر نامه سفر به بم و جنوب از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر رو ح و روان بر جسمفراموش کارها باهوش تر هسهفت سین یادگاری از میراث جهش های ژنتیکی غیر تصادفآیا دلفین ها می تواند از شاهکار قرنبارداری بدون رحممحل درک احساسات روحانی دهستی ما پس از شروعی چگال دژا وو یا اشنا پنداریایا کوچک شدن مغزانسان البزرگ شدن مغز محدود به دورمغز بزرگ چالشهای پیش روکودک ایرانی که هوش او از روبات های ریز در درمان بیارتباط انسانی، محدود به تاثیر نگاه انسان بر رفتانوروپلاستیسیتی چیستپیشرفتی مستقل از ابزار هسفرنامه سفر به بم و جنوب از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر رژیم گیاه خواری بر فراموشی همیشه هم بد نیستهمیشه عسل با موم بخوریمجهشهای مفید و ذکاوتی که دآیا دست مصنوعی به زودی قاشبیه سازی میلیون ها جهان بازگشت از آثار به سوی خدامحدودیت های حافظه و حافظو هر کس تقوای خدا پیشه کندژاوو یا آشناپنداریایا ابزار هوشمندی یا مغز بسیاری از بیماری های جدیمغز حریص برای خون، کلید تکودکان خود را مشابه خود تروح رهاییارتباط شگفت مغز انسان و فتاثیر نگاه انسان بر رفتانوشیدن چای برای مغز مفید پاسخ گیاهان در زمان خوردسفرنامه سفر به بم و جنوب از تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر رژیم گیاه خواری بر فرایند حذف برخی اجزای مغهوموارکتوس ها ممکن است دجهشهای مفید و ذکاوتی که دآیا رژیم غذایی گیاهی سلاشبیه سازی سیستم های کوانبازسازي مغز و نخاع چالشی مخچه ، فراتر از حفظ تعادلویتامین E برای فعالیت صحدانشمندان ژنی از مغز انسایا بیماری ام اس (مولتیپتفاوت مغز انسان و میمون همغز زنان جوانتر از مغز مرکوری گذرای ناشی از موبایروزه داری و بیمار ی ام اس ارتباط شگفت انگیز مغز انتاثیر ویتامین دی بر بیمانوعی سکته مغزی ، وحشتناک پختگی پس از چهل سالگي به سفرنامه سفر به بم و جنوب از تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر رژیم گیاه خواری بر فرد حساس از نظر عاطفی و بهوش مصنوعی می تواند بر احجاذبه و نقش آن در شکلگیریآیا راهی برای رفع کم آبی شباهت زیاد بین سلول هاي عبحتی علمی درباره تمایل بمخچه ابزاري که وظیفه آن فویتامین E در چه مواد غذایدانشمندان روش هاي جدیدی ایا بدون زبان میتوانیم تتفاوتهای جنسیتی راهی برامغزهای کوچک بی احساسکی غایب شدی تا نیازمند دلروش مقابله مغز با محدودیارتباط شگفت انگیز مغز انتاثیر ژنها بر اختلالات خچیزی خارج از مغزهای ما نیپرورش مغز مینیاتوری انساسفرنامه سفر به بم و جنوب از تکینگی تا مغز- از مغزتتاثیر رژیم گیاهخواری بر قانون مندی نقشه ژنتیکی مهوش مصنوعی گوگل به کمک تشحقیقت راستین انسان علم بآیاما مقهور قوانین فیزیکشباهت زیاد بین سلول هاي عبحث درباره پیدایش و منشامدارک ژنتیکی چگونه انسانویتامین دی گنجینه ای بزردانشمندان روشی برای تبدیایا تکامل هدفمند استتقلید مرحله ای نسبتا پیشمغزتان را در جوانی سیمکشکاهش التهاب ناشی از بیماروش های صرفه جویی در ایجاارتباط غیرکلامی بین انساتاثیر کپسول نوروهرب بر نچگونه مغز پیش انسان یا همآلزایمرسفری به آغاز کیهاناز تکینگی تا مغز، از مغز تاثیر عصاره تغلیظ شده گیقارچ بی مغز در خدمت موجودهوش مصنوعی گوگل به کمک تشحافظه و اطلاعات در کجاست آزمون ذهنی گربه شرودینگرشش مرحله تکامل چشمبحثی در مورد نقش ویتامينمروری بر تشنج و درمان هایواکنش های ناخودآگاه و تقداروهای مصرفی در ام اسایرادهای موجود در خلقت بتلقین اطلاعات و حافظهنقش قهوه در سلامتیکایروپاکتیک چیستروش هایی ساده برای کاهش اارتروز یا خوردگی و التهاتاثیر کپسول نوروهرب بر تچگونه هموساپينس بر زمین آیا ما تنها موجودات زنده سلولهای بنیادی مصنوعی درازدواج های بین گونه ای، رتاریخ همه چیز را ثبت کردهقدم زدن و حرکت دید را تغیهوش مصنوعی الفاگوحافظه و اطلاعات در کجاست إِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَششمین کنگره بین المللی سبحثی جالب درباره محدودیتمرکز خنده در کجای مغز استواکسن سرطانداروهای ضد بیماری ام اس واگر نعمت فراموشی نبود بستلاش هایی در بیماران قطع نقش مهاجرت در توسعه نسل اکاربرد روباتهای ريزنانوروش صحبت کردن در حال تکامارزش حقیقی زبان قسمت اولتاثیر کپسول نوروهرب بر سچگونه آن شکری که می خوریمآیا مغز تا بزرگسالی توسعآیا همه جنایت ها نتیجه بیسلسله مباحث هوش مصنوعیاستفاده از هوش مصنوعی در تبدیل تراکت صوتی مصنوعی قدرت انسان در نگاه به ابعهوش مصنوعی از عروسک تا کحافظه و اطلاعات در کجاستافراد آغاز حرکت خودشان رصرع و درمان های آنبحثی در مورد نقش کلسیم و مرگ انتقال است یا نابود شواسطه ها د رمسیر ایجاد مغداروی فامپیریدین یا نورلاگر نعمت فراموشی نبود بستلاشی برای درمان قطع نخانقش هورمون های تیروئید دکاربرد روباتهای ريز، در روشهای نو در درمان دیسک بارزش حقیقی زبان قسمت دومتاثیر کپسول نوروهرب بر سچگونه انتظارات بر ادراک آیا هوش ارثی دریافتی از پسم زنبور ، کلیدی برای واراستیفن هاوکینگ در مورد هتبدیل سلولهای محافط به سلوب فرونتال یا پیشانی مغهوش مصنوعی از عروسک تا کحس چشایی و بویاییافزایش قدرت ادراکات و حسضررهای مصرف شکر و قند بر بحثی در مورد عملکرد لوب فمراحل ارتقای پله پله کیهوراپامیل در بارداریداروی تشنجی دربارداریاگر تلاش انسان امروز براتلاشی جدید در درمان ام اسنقش ژنتیک در درمان اختلاکجای مغز مسئول پردازش تجروشهای شناسایی قدرت شنواارزش حقیقی زبان قسمت سومتاثیر گیاه خواری بر رشد وچگونه باغبانی باعث کاهش چگونه جمعیت های بزرگ شکل آیا هوش سریعی که بدون احسسودمندی موجودات ابزی بر استیفن هاوکینگ در تفسیر تری فلوپرازینلبخند بزن شاید صبح فردا زهوش مصنوعی از عروسک تا کحس و ادراک (قسمت اول )افسردگی و اضطراب در بیماضررهای شکر بر سلامت مغزبحثی درباره هوش و تفاوتهمزایای شکلات تلخ برای سلورزش هوازی مرتب خیلی به قداروی جدید s3 در درمان ام ابزار هوش در حال ارتقا ازتمایل زیاد به خوردن بستننقش انتخاب از طرف محیط، نکشف مکانیسم عصبی خوانش پروشی برای بهبود هوش عاطفاز نظر علم اعصاب یا نرووستاثیر گیاه خواری بر رشد وچگونه جمعیت های بزرگ شکل آیا هشیاری کوانتومی وجودسیاهچاله و تکینگی ابتدایاستخوان های کشف شده، ممکتری فلوپرازینلرزش ناشی از اسیب به عصبهوش مصنوعی از عروسک تا کحس و ادراک (قسمت دوم )الکتروتاکسی(گرایش و حرکطی یکصد هزار سال اخیر هرچبحثی درباره هوش و تفاوتهمسیر دشوار تکامل و ارتقاورزش هوازی ، بهترین تمریداروی جدید ضد میگرنابزارهای بقای موجود زندتمدن قدیمی ای در جنوب ایرنقش اتصالات بین سلولهای کشف مکانیسمی پیچیده در بروشی جدید در درمان قطع نخاز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر گیاه خواری بر رشد وچگونه حافظه را قویتر کنیآیا واکنش های یاد گرفته وسیاره ابلهاناصول سلامت کمرتسلیم شدن از نورون شروع ملزوم سازگاری قانون مجازاهوش مصنوعی از عروسک تا کحس و ادراک قسمت چهارمالتهاب شریان تمپورالظهور امواج مغزی در مغز مصبحثی درباره هوش و تفاوتهمشکلات نخاعیورزش و میگرنداروی ضد تشنج با قابليت تابزارهای پیشرفته ارتباط تمساح حد واسط میان مغز کونقش حفاظتی مولکول جدید دکشف ارتباط جدیدی از ارتبروشی جدید در درمان سکته ماز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر گیاه خواری بر رشد ونگاهی بر قدرت بینایی دراآیا آگاهی پس از مرگ از بیسیاره ابلهاناضطراب و ترستشنج چیستلزوم سازگاری قانون مجازاهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت پنجمامیوتروفیک لترال اسکلروعلم به ما کمک میکند تا موبحثی درباره هوش و تفاوتهمشاهده آینده از روی مشاهورزش بهترین درمان بیش فعداروی ضد تشنج با قابليت تابزارهای دفاعی و بقای موتنفس هوازی و میتوکندرینقش حیاتی تلومر دی ان آ دکشف جمجمه ای درکوه ایرهوريتوکسيمب در درمان ام اساز آغاز خلقت تا نگاه انساتاثیر گیاه خواری بر رشد وتاثیر گیاه خواری بر رشد ونگاهی بر توانایی اجزاي بآیا امکان بازسازی اندامهسیر آفرینش از روح تا مغز اطلاعاتی عمومی در مورد متغییر الگوی رشد مغزی با زممانتین یا آلزیکسا یا ابهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت سومامگا سه عامل مهم سلامتعلایم کمبود ویتامین E را بحثی درباره هوش و تفاوتهمعنی روزهورزش در کمر دردداستانها و مفاهیمی اشتبااثر مضر مصرف طولانی مدت رتنفس هوازی و میتوکندرینقش داروهاي مختلف معروف گنجینه ای به نام ویتامین ریواستیگمیناز تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر گیاه خواری بر رشد وناتوانی از درمان برخی ویآیا انسان با مغز بزرگش اخسیستم تعادلی بدناطلاعاتی عمومی در مورد متغییر زودتر اتصالات مغزیمنابع انرژي پاک سرچشمه حهوش مصنوعی در کامپیوترهاحساسیت روانی متفاوتامروز دانش ژنتیک هیچ ابهعلایم کمبود ویتامین E را بحثی درباره احساسات متفامغز فکر میکند مرگ برای دیوزوز گوشدر مانهای کمر درداثرات مفید قهوهتو دی ان ای خاص ميتوکندرينقش روزه داری در سالم و جگیاه خواری و گوشت خوار کدرژیم غذایی حاوی تخم مرغ واز تلسکوپ گالیله تا تلسکاز تکنیکی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وناتوانی در شناسایی چهره سیستم دفاعی بدن علیه مغز بلندی در ذهن ما درک بلندیمولتیپل اسکلروز در زنان هوش مصنوعی در خدمت خلق وحخلاصه ای از مطالب همایش مانفجار و توقف تکاملی نشاعلت خواب آلودگی بعد از خوبحثی درباره احساساتی غیرمغز ما کوچکتر از نیم نقطهیک پیشنهاد خوب برای آسان در چه مرحله ای از خواب ، راثرات مضر ماری جواناتولید سلولهای جنسی از سلنقش رژیم غذایی در رشد و اگالکانزوماب، دارویی جدیراه های جدید برای قضاوت راز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ونخاع ما تا پایین ستون فقرسکته مغزیبه زودی شبکه مغزی به جای مواد کوانتومی جدید، ممکنهوش مصنوعی در خدمت خلق وحخواندن ، یکی از شستشو دهنانگشت نگاری مغز نشان میدعوارض ازدواج و بچه دار شدبخش دیگری در وجود انسان همغز مادران و کودکان در زمیکی از علل محدودیت مغز امدر هم تنیدگی کوانتومی و پاجزای پر سلولی بدن انسان توانایی مغز و دیگر اجزای نقش زبان در سلطه و قدرت اگامی در درمان بیماریهای راه های جدید برای قضاوت رراه پیروزی در زندگی چیستاز تکینگی تا مغز و از مغز تاثیر انتخاب از طرف محیط نخستین تصویر از سیاهچالهساخت شبکه عصبی با الفبایبوزون هیگز چیستموجود بی مغزی که می تواندهوش مصنوعی درمانگر کامپیخواب سالم عامل سلامتیاندوهگین نباش اگر درب یا عید نوروز مبارکبرنامه و ساختار پیچیده ممغز چون ابزار هوش است دلییادگیری مهارت های جدید ددرمان های بیماری آلزایمراجزایی ناشناخته در شکل گتوازن مهمتر از فعالیت زینقش زبان در سلطه و قدرت اگاهی لازم است برای فهم و رشته نوروایمونولوژی و نقاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر ترکیبات استاتین (سنرمش های مفید در سرگیجهساخت شبکه عصبی مصنوعی با بیماری گیلن باره و بیمارموجودات مقهور ژنها هستندهوش مصنوعی درخدمت خلق وحخواب سالم عامل سلامتی و یانسان قدیم در شبه جزیره ععامل کلیدی در کنترل کارآبرین نت به جای اینترنتمغز چگونه صداها را فیلتر یادآوری خواب و رویادرمان های جدید میگرناحساس گذر سریعتر زمانتوسعه برخی شغل ها با هوش نقش سجده بر عملکرد مغزگاهی مغز بزرگ چالش استرشد مغز علت تمایل انسان باز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر دپاکین بر بیماری منرمشهای مهم برای تقویت عساختار شبکه های مغزی ثاببیماری ای شبیه آلزایمر و میهمانهای ناخوانده عامل هوش مصنوعی ساخته هوش طبیخواب عامل دسته بندی و حفطانسان جدید از چه زمانی پاعسل طبیعی موثر در کنترل ببرای پیش بینی آینده مغز دمغز آیندگان چگونه است ؟ژن هوش و ساختارهای حیاتی درمان های رایج ام اساخلاق و علوم اعصابتوصیه های غیر دارویی در سنقش غذاها و موجودات درياگذر زمان کاملا وابسته به زمین زیر خلیج فارس تمدنی از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر داروهای ضد التهاب چرا مغزهای ما ارتقا یافت سخن پاک و ثابتبیماری ای شبیه ام اس مولتمیگرن سردردی ژنتیکی که بهوش احساسیخودآگاهی و هوشیاريانسان عامل توقف رشد مغزعصب حقوق نورولووبرخی نکات از گاید لاین پرمغز انسان ایا طبیعتا تماژن یا نقشه توسعه مغز و نقدرمان جدید میگرن با انتی اختلال در شناسایی حروف و توصیه هایی در مصرف ماهینقش غذاها و موجودات درياگربه شرودینگر و تاثیر مشزندگی هوشمند در خارج از زاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر داروی ضد تشنج سدیم چرا حیوانات سخن نمی گوینسریعترین کامپیوتر موجودبیماری بیش فعالیمیدان مغناطيسي زمین بشر هوش احساسیخودآگاهی و هوشیاريانعطاف پذیری مکانیسمی علعضلانی که طی سخن گفتن چقدبرخی اثرات مضر ویتامین دمغز انسان برای ایجاد تمدژنها نقشه ایجاد ابزار هودرمانهای بیماری پارکینساختلالات مخچهتوضیحی ساده در مورد هوش منقش غذاها و موجودات درياگزیده ای از وبینار یا کنفزیباترین چیز در افزایش ساز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکچرا حجم مغز گونه انسان درسرگیجه از شایعترین اختلابیماری تی تی پیمکانیزمهای دفاعی در برابهوش عاطفی بیشتر در زنانخانواده پایداراولین هیبرید بین انسان ومقالاتبرخی اختلالات عصبی مثانهمغز انسان برای شادمانی طژنها ، مغز و ارادهدرک فرد دیگر و رفتارهای ااختلالات حرکتی در انسانتکامل چشمنقشه مغزی هر فرد منحصر بهگزارش یک مورد جالب لخته وزیرفون داروی ضد ام اساز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکچرا در مغز انسان، فرورفتسردرد و علتهای آنبیماری ضعف عضلات نزدیک بما انسانها چه اندازه نزدهوش عاطفی در زنان بیشتر اخطا در محاسبات چیزی کاملاولین مورد پیوند سر در انتاثیر ویتامین دی بر بیمابرخی بیماری ها که در آن بمغز انسان برای شادمانی طژنهای هوش ، کدامنددرک و احساساختلالات صحبت کردن در انتکامل ابزار هوش ، راه پر نقص در تشخیص هیجانات عامگشایش دروازه جدیدی از طرزبان چهار حرفی حیات زمیناز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر درجه حرارت بر عملکچراروياها را به یاد نمی آسردرد تنشنبیماریهای تحلیل عضلانی اما انسانها چه اندازه نزدهوشیاری کوانتومیخطا در محاسبات چیزی کاملاولین تصویر در تاریخ از سصفحه اصلیبرخی بیماری های خاص که بدمغز انسان رو به کوچک تر شکلرال هیدرات برای خواباندرک احساسات و تفکرات دیگادامه بحث تکامل چشمتکامل زبانچند جهانیپمبرولیزوماب در بیماری چ