ابزارهای بقا از نخستین همانند سازها تا مغز از مغز تا ویروس کرونا قسمت سیزدهم

ابزارهای بقای موجود زنده از نخستین همانند سازها تا مغز، از مغز تا ابزارهای بقای ویروس کرونا(قسمت سیزدهم)
نقش پلاسمای بیماران درمان شده در درمان بیماران
آیا در مقابله با ژن های خودخواه ویروس کرونا میتوان به روش های درمانی فعلی به طور کامل اطمینان کرد؟!

در قسمت های قبلی به طور مفصل در مورد رقابت تکاملی میان موجودات زنده صحبت شد. از آنجا که مغز با هماهنگ و همراه کردن همه دریافت های حسی و پردازش آن به سوی واکنش مناسب، قادر است اطلاعات حسی دریافت شده از دستگاه های مختلف بدن را با هم هماهنگ سازد میتواند با دیدی یکپارچه جوانب زیادی از خطرات موجود بر موجود زنده را درک و پردازش کند و به این ترتیب، قادر است شایسته ترین واکنش را بر اساس معیارهای بقای مادی در نبرد رقابتی میان ژن های خودخواه، بیافریند.

مغز انسان می تواند با کشف و اختراع ابزارهای بررسی دقیق- که می تواند تا ریزترین اجزای موجودات زنده را بببیند- پیش برود. در این تلاش، مغز هرگز محدود به چیزهای دیدنی نخواهد ماند بلکه میتواند با مشاهده تاثیراتی توجیه نشده، عللی نادیدنی را کشف کند. آنچه مسلم است ندیدن علت ها هرگز مغز سالم را از درک تاثیرات آنها باز نمی دارد و شاید بتوانیم در یک نگاه کلی، تفاوت مغز انسان را با حیوانات در قدرت انتزاع و فرانگری آن دانست. بسیاری علل؛ چه علل مادی یا علل غایی یا فاعلی وجود دارد که چشم انسان نمی تواند آن را ببیند ولی مغز انسان میتواند با مشاهده تاثیرات، به آن پی ببرد.

مثلا از علل مادی غیر قابل مشاهده با چشم غیر مسلح، میتوان گلبول های سفید خون انسان و آنتی بادی های پروتئینی موجود در جریان خون را نام برد. از علل فاعلی که با چشم دیده نیمشود میتوان به جهان های موازی ای نام برد که هرچند با چشم ما دیده نمی شود ولی میتوان تاثیرات عمیق آنها را در اجزای مختلف کیهان مادی دید.(و در این میان تفسیر ثابت کیهانی مادی و یا مشاهدات خاص کوانتومی در جهان پیرامون ما مانند آزمایش تجربی دو شکاف و یا آزمون ذهنی گربه شرودینگر نشان دهنده تاثیر آنهاست. به قسمت پنجم این سلسله مباحث مراجعه شود.)

از علل غایی که قابل مشاهده با چشم غیر مسلح نیست میتوان به هدف از تکامل مادی چندین میلیارد ساله رو ی کره زمین اشاره کرد. مشخص است در محدوده عمر کم موجودات زنده، مشاهده هدف نهایی تکامل مادی ممکن نیست ولی بررسی این سیر، میتواند هدف را به ما نشان بدهد؛ هرچند این هدف یعنی ابزار هوش مادی هنوز کودکی در راه رسیدن به هدف نهایی است.(به فصل چهارم کتاب توهم بی خدایی نوشته سید احمد الحسن، مراجعه شود.)

پس عقل سالم، ندیدن را دلیلی بر نبودن نمیداند بلکه مشاهده هر اثر و تاثیر، آن را به سوی علت یابی در پس این تاثیرات میکند.

از موارد بسیار تاثیر گذار در مقابله با عوامل مهاجم در رقابت های ژنتیکی، سیستم ایمنی میزبان است. در قسمت پنجم این سلسله مباحث، به طور مفصل در مورد سیستم ایمنی و روش های تقویت آن، صحبت شد. ولی آیا فردی که سیستم ایمنی ضعیفی دارد، دستش در رقابت با ویروس ها وباکتری ها و دیگر موارد بیماری زا بسته است؟

پیشرفت های عظیم علم پزشکی و روش های نوین درمانی، جواب رامنفیمیکند. دست انسان های امروزهر چقدر هم بدن ضعیفی داشته باشند، بسته نیست؛ بلکه علوم جدید میرود تا با ییچیده ترین روش های اکتشافی، از روش های نوین مانند سلول های بنیادی(قسمت هشتم این سلسله مباحث) و حتی تولید مغزمصنوعی، قدرتی دو چندان را به افراد ناتوان بدهد. در این تلاش بی وقفه با باز شدن درهایی که سالهای قبل اصلا قابل تصور نبود، روش های مختلف بازی و پردازش سیستم ایمنی گامی بلندی است، و همه آنها تلاشی مصنوعی از طرف انسان برای تقویت و اجرای خواسته هایی است که به صورت طبیعی وجود ندارد.

و این، در حقیقت انتخابی است که فراتر از انتخاب طبیعی، کوشش میکند نقش ساخته های دست بشر را بر عالم ما مسلط کند و نقش انسان را به عنوان تعیین کننده مسیر کیهان و زندگی خود مشخص کند.(گمان میکنی جرمی کوچکی؟! در حالی که جهانی بزرگتر در درون توست)و این تلاش هاست که در کنار کشفیات جدید فیزیک کوانتوم مانند آزمون ذهنی گربه شرودینگر و یا عدم قطعیت هایزنبرگ، از انسان، موجودی مختار و توانمند میسازد که آینده بشریت به دست خود اوست.

نقش تکامل مادی در کشف روش های جدید درمانی

دکتر سید سلمان فاطمی . نورولوژیست, [11.04.20 01:37]
در رقابت تکاملی و ژنتیکی بقا، سیستم ایمنی بدن میزبان در مواجهه با عامل بیماری زا موادی را تولید میکند که به جنگ با ویروس و باکتری میرود. از خصوصویات سیستم ایمنی مهره داران، توانایی ایجاد حافظه ایمنی است. این حافظه ایمنی سبب می شود بدن میزبان در برابر تهاجم دوباره ویروس یا باکتری و دیگر عوامل بیماری زا مقاوم باشد. همه ما با بیماری هایی- که ایجاد ایمنی میکند- آشنا هستیم مثلا اگر کسی سرخک یا اوریون بگیرد تا پایان عمر علیه این بیماری ها مقاوم می شود. از همین فرایند در تولید واکسن هم استفاده میشود یعنی یک قطعه از عامل بیماری زا یا عامل بیماری زای ضعیف شده به داخل بدن میزبان وارد میشود و بدن میزبان با تولید حافظه ایمنی، علیه آن عامل بیماری زا، فرد را برای همیشه از ابتلا به آن، دور میکند. در این فرایند، عامل بیماری زا هم آرام نخواهد نشست و با ایجاد تغییرات ساختاری در بدن خود میتواند از دست سیستم ایمنی فرد، بگریزد و این حالت را در ویروس های جدیدی که در دهه های اخیر وارد زندگی انسان شده است مانند ویروس ایدز، مشاهده می کنیم.
هر کنش از طرف عامل بیماری زا یا سیستم ایمنی با واکنش از طرف رقیب ،مواجه میشود و آن را مقاوم تر میکند.

در این تلاش طبیعی، نقش تلاش مصنوعی و دلخواه انسان بسیار تاثیرگذار است علاوه بر تولید واکسن، انسان امروز با جمع آوری یا تولید آنتی بادی ها به جنگ با عوامل بیماری زا پرداخته است. انسان امروز با کمک پیشرفته ترین وسایل جمع آوری سلول ها و آنتی بادی ها میتواند پلاسما، سلول و حتی یک آنتی بادی خاص را از بدن فرد بیمار بیرون بکشد و آن را به بدن فرد نیازمند تزریق کند. و حتی از این هم فراتر رفته است به طوری که در بسیاری موارد، قادر است از روی آنتی بادی های پروتئینی، آنتی بادی های مصنوعی در مقادیر بسیار زیاد تولید کند(آنتی بادی بادی های منوکلونال) و امروز نقش این آنتی بادی های منوکلونال در درمان سخت ترین بیماری ها واضح است (از ریتوکسیماب و اوکرلیزوماب در بیماری ام اس تا درمان بسیاری از التهاب های خود ایمن در قسمت های دیگر بدن تا درمان بیماری های کشنده ای مانند انسفالیت یا التهاب مغزی خود ایمن)

مشخص است این آنتی بادی ها می توانند علیه ویروس یا باکتری مهاجم هم عمل کنند نمونه آن، تاثیر نسبی برخی از این آنتی بادی ها(تاسی لیزوماب) در درمان عفونت ویروسی جدید با کرونا ویروس بوده است.

اخیرا هم استفاده از آنتی بادی های تولید شده در فرد درمان شده از عفونت ویروس کرونا در تعدادی از بیماران، نتایج خوبی داشته است. ولی آنچه نباید از نظر دور کرد، توانایی عامل بیماریزا در ایجاد جهش های جدید در برابر همه روش های درمانی ماست به طوری که قبلا طی مقاله ای بیان شد در حال حاضر هشت نوع ویروس کرونا در کشور آمریکا شناسایی شده است! یعنی اگر روش های درمانی شما علیه یکی از این ویروس ها موثر باشد ممکن است اصلا روی ویروس های دیگر موثر نباشد.

پس باید به قدرت ژنهای خودخواه در تکامل خودش، آگاه بود. هر نوع اطمینان و آرامش بی مورد و فکر به تولید بیشتر و اقتصاد پویا در شرایط حاضر میتواند به قیمت جان میلیون ها انسان تمام شود.

ندیدن ویروس و ندیدن فرایندهای پیچیده تکاملی آن در رویارویی با درمان های حاضر، وجود ویروس را منتفی نمی کند بلکه باید با دیدن تاثیرات کشنده ویروس در این رقابت تکاملی باز و پیچیده، بسیار هوشیار و آگاه بود.

تلاشی تازه برای گشودن معنگاهی بر توانایی اجزاي بمغز ابزار برتر بقاتغییر الگوی رشد مغزی با زواکسن دیگری ضد کرونا از ددر آستانه ی موج پنجم کوویآیا کیهان می تواند یک شبیسم زنبور ، کلیدی برای وارابزار بقای موجود زنده از اضطراب و ترسمنابع انرژی از نفت و گاز تولید سلولهای جنسی از سلچرا حیوانات سخن نمی گویننقش میدان مغناطیسی زمین جهشهای مفید و ذکاوتی که دیک رژیم غذایی جدید، می تودرهای اسرارآمیز و پوشیدهآیا دلفین ها میتوانند باسیر آفرینش از روح تا مغز اثرات فشار روحی شدیدبی عدالتی در توزیع واکسن منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتکامل مادی تا ابزار هوشمنظریه تکامل در درمان بیمنقش حیاتی تلومر دی ان آ دحقایق ممکن و غیر ممکنکمردرد با پوشیدن کفش مناذهن چند جانبه نیازمند نگافت فشار خون ناگهانی در وسردرد میگرن در کودکاناختلالات صحبت کردن در انبیوگرافیمنحنی که ارتباط بین معرفتا 20 سال آینده مغز شما به هوش مصنوعی الفاگونقشه های مغزی جدید با جزیحس و ادراک قسمت هجدهمکاهش مرگ و میر ناشی از ابرویاها از مغز است یا ناخوانگشت ماشه ایشبیه سازی میلیون ها جهان ارتباط از بالا به پایین مبحثي درباره هوش و تفاوتهما اکنون میدانیم فضا خالتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک بازی نوشیدن چای برای مغز مفید حس و ادراک- قسمت بیست و پکشف مکانیسمی پیچیده در بروشی جدید در درمان سکته ماوکرلیزوماب داروی جدید شظهور امواج مغزی در مغز مصاز نظر علم اعصاب یا نرووسبرنامه ی مسلط ژنها در اختمخچه ابزاري که وظیفه آن فتاثیر ترکیبات استاتین (سهوش احساسیخطا در محاسبات چیزی کاملراز تغییرگاهی مغز بزرگ چالش استایا بیماری ام اس (مولتیپعدم توقف تکامل در یک اندافیزیک و هوشیاریاز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی توصیه ها برای واکسیمزایای شکلات تلخ برای سلتاثیر درجه حرارت بر عملکهزینه سنگین انسان در ازادژاوو یا آشناپنداریزیر فشار کووید چه باید کرپیوند سر، یکی از راه حلهاابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تقانونمندی و محدودیت عالمبعد از کرونامغز قلبتازه های اسکیزوفرنی(جنوواقعیت فیزیکی، تابعی از داروی فامپیریدین یا نورلآن چیزی که ما جریان زمان سفر نامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز لزوم سازگاری قانون مجازاتلاشی جدید در درمان ام اسچالش دیدگاه های سنتی در بمغز از بسیاری حقایق می گرتغییر زودتر اتصالات مغزیواکسن سرطاندر درمان بیماری مولتیپل آیا گذشته، امروز وآینده سماگلوتید داروی کاهش دهنابزار بقای موجود زنده از اطلاع رسانی اینترنتیمنابع انرژی از نفت و گاز تومورها و التهاب مغزی عاچرا حجم مغز گونه انسان درنقش محیط زندگی و مهاجرت دجهشهای مفید و ذکاوتی که دیکی از علل محدودیت مغز امدرک فرد دیگر و رفتارهای اآیا دست مصنوعی به زودی قاسیستم تعادلی بدناثرات مفید قهوهبیمار 101 ساله، مبتلا به سمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتکامل مداومهفت چیز که عملکرد مغز تو نقش خرچنگ های نعل اسبی درحمله ویروس کرونا به مغزکنفرانس تشنج هتل کوثر اصذهن تو همیشه به چیزی اعتقافراد آغاز حرکت خودشان رسردرد و علتهای آناختلالات عضلانی ژنتیکبیوگرافیمنشأ اطلاعات و آموخته ها تا بحر یفعل ما یشاهوش مصنوعی از عروسک های بنقص در تشخیص هیجانات عامحس و ادراک قسمت هشتمکاهش التهاب ناشی از بیمارویاهای پر رمز و حیرتی درانگشت نگاری مغز نشان میدشبیه سازی سیستم های کوانارتباط بین هوش طبیعی و هوبحثی جالب درباره محدودیتما با کمک مغز خود مختاريمتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمنوعی سکته مغزی ، وحشتناک حساسیت روانی متفاوتکشف ارتباط جدیدی از ارتبريتوکسيمب در درمان ام اسايندگان چگونه خواهند دیدعقل مجادله گراز نظر علم اعصاب اراده آزبرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱مدل همه جانبه نگر ژنرالیتاثیر دوپامین و سروتونینهوش عاطفی بیشتر در زنانخطر آلودگی هواراست دستی و چپ دستیگذر زمان کاملا وابسته به ایا بدون زبان میتوانیم تعسل طبیعی موثر در کنترل بفیزیکدانان ماشینی برای تاز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی روش های تربیتی کودکمسیر دشوار تکامل و ارتقاتاثیر درجه حرارت بر عملکهزاران سال چشم های بینا ودگرگونی های نژادی و تغییزیرفون داروی ضد ام اسپیام های ناشناخته بر مغز ابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تقارچ بی مغز در خدمت موجودبعد از کرونا دلخوشی بیهومغز ما کوچکتر از نیم نقطهتازه های بیماری پارکینسوواقعیت چیستداروی لیراگلوتیدآنچه واقعیت تصور میکنیم سفر به مریخ در 39 روزابزار بقا از نخستین هماناز روده تا مغزمقاومت به عوارض فشار خون مقابله با کرونا با علم استمایل زیاد به خوردن بستنچاالش ها در تعیین منبع هومغز به تنهایی برای فرهنگ تغییر عمودی سر انسان از پواکسنی با تاثیر دوگانه ادر سال حدود 7 میلیون نفر آیا آگاهی پس از مرگ از بیسندرم کووید طولانیابزار بقای موجود زنده از اطلاعات حسی ما از جهان، چمنابع انرژی از نفت و گاز توهم لیلیپوتی(ریزبینی)چرا خشونت و تعصبنقش نگاه از پایین یا نگاهجواب دانشمند سوال کننده یافته های نوین علوم پرده درک و احساسآیا رژیم غذایی گیاهی سلاسیستم دفاعی بدن علیه مغز اثرات مضر ماری جوانابیماری های مغز و اعصاب و منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتکامل چشمهفت سین یادگاری از میراث نقش داروهاي مختلف معروف حمایت از طبیعتکنگره بین المللی سردرد دذخیره ی شگفت انگیز اطلاعافزایش قدرت ادراکات و حسسردرد تنشناختراع جدید اینترنت کوانبیان ژن های اسکیزوفرنی دمهندسی ژنتیک در حال تلاش تاثیر مشاهده بر واقعیت بهوش مصنوعی از عروسک های بنقطه بی بازگشتحس و ادراک قسمت پنجمکاهش دوپامین عامل بیماریرویای شفافاندوهگین نباش اگر درب یا شبکه های مصنوعی مغز به درارتباط شگفت مغز انسان و فبحثی در مورد نقش ویتامين ما تحت کنترل ژنها هستیم یتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمنیکولا تسلاخفاش با شیوع همه گیری جدیکشف جمجمه ای درکوه ایرهوریواستیگمینايا اراده آزاد توهم است یعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهاز نظر علم اعصاب اراده آزبرین نت به جای اینترنتمدل های ریز مغز مینی برینتاثیر دپاکین بر بیماری مهوش عاطفی در زنان بیشتر اخطرات هوش مصنوعیرجزخوانی هایی که امروز بگربه شرودینگر و تاثیر مشایا تکامل هدفمند استعصب حقوق نورولووفرگشت و تکامل تصادفی محض از تکینگی تا مغز از مغز تبرخی سلولهای عصبی در تلامسئول صیانت از عقیده کیستاثیر درجه حرارت بر عملکهستي مادي ای که ما کوچکتردانش بی نهایتزاوسکا درمان گوشرپیشینیان انسان از هفت میابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تقبل از آغازبعد از کرونا دلخوشی بیهوچگونه هموساپينس بر زمین مغز مادران و کودکان در زمتبدیل تراکت صوتی مصنوعی واقعیت چیستداروی تشنجی دربارداریآنزیم تولید انرژی در سلوسفر تجهیزات ناسا به مریخ ابزار بقا از نخستین همانازدواج های بین گونه ای، رملاحظه های اخلاقی دربارهتمدن قدیمی ای در جنوب ایرناتوانی از درمان برخی ویمغز برای فراموشی بیشتر کتغییرات منطقه بویایی مغزواسطه ها د رمسیر ایجاد مغدرمان های اسرار آمیز در آآیا امکان بازسازی اندامهسندرم گیلن باره به دنبال ابزار بقای موجود زنده از اطلاعاتی عمومی در مورد ممنابع انرژی از نفت و گاز توهم چیستچرا در مغز انسان، فرورفتنقش نظام غذایی در تکامل مجاذبه و نقش آن در شکلگیرییادگیری مهارت های جدید ددرک احساسات و تفکرات دیگآیا رژیم غذایی گیاهی سلاسکته مغزیاجزای پر سلولی بدن انسان بیماری گیلن باره و بیمارمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتکامل ابزار هوش ، راه پر هم نوع خواری در میان پیشینقش ذهن و شناخت در حوادث حوادث روزگار از جمله ویرکنگره بین المللی سردرد دذرات کوانتومی زیر اتمی قافزایش مرگ و میر سندرم کوسردرد سکه ایادامه بحث تکامل چشمبیست تمرین ساده برای جلومولتیپل اسکلروز در زنان تاثیر نگاه ناظر هوشیار بهوش مصنوعی از عروسک بازی چند نرمش مفید برای کمردرحس و ادراک قسمت بیست و چهکاهش سن بیولوژیکی، تنها روبات های ریز در درمان بیانرژی تاریکشباهت مغز با کیهان مادیارتباط شگفت انگیز مغز انبحثی در مورد نقش کلسیم و ماه رجبتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمنیاز به آموزش مجازی دیجیخلاصه ای از مطالب همایش مگل زندگیریاضیات یک حس جدید استايا اراده آزاد توهم است یعلم به ما کمک میکند تا مواز واقعیت امروز تا حقیقتبرای پیش بینی آینده مغز دمدیریت اینترنت بر جنگتاثیر داروهای ضد التهاب هوش عاطفی در زنان بیشتر ادفاع در برابر تغییر ساخترساناها و ابر رساناها و عگزیده ای از وبینار یا کنفایجاد احساساتعضلانی که طی سخن گفتن چقدفراموش کارها باهوش تر هساز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی سيناپسها طی تکامل و مسئولیت جدیدتاثیر درجه حرارت بر عملکهستی ما پس از شروعی چگال دانشمندان موفق به بازگردزبان مشترک ژنتیکی موجوداابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تقبل از انفجار بزرگتفکر خلا ق در برابر توهم چگونه واکسن کرونا را توزمغز چون ابزار هوش است دلیتبدیل سلولهای محافط به سواقعیت های متفاوتداروی جدید s3 در درمان ام آینده ی انسان در فراتر ازسفر دشوار اکتشافابزار بقا از نخستین هماناستفاده از مغز، وزن را کماستفاده از هوش مصنوعی در ملاحظات بیهوشی قبل از جرتمدن پیشرفته ی پیشینیانناتوانی در شناسایی چهره مغز بزرگ چقدر مفید هست ؟تغییرات آب و هوایی که به وبینار اساتید نورولوژی ددرمان های بیماری آلزایمرآیا انسان با مغز بزرگش اخسندرم پیریفورمیسابزار بقای موجود زنده از اطلاعاتی عمومی در مورد ممنابع انرژی از نفت و گاز توپیراماتچراروياها را به یاد نمی آنقش نظریه تکامل در شناساجدایی خطای حسی استیادآوری خواب و رویادرک تصویر و زبان های مخلتآیا راهی برای رفع کم آبی سانسور از روی قصد بسیاری اجزایی ناشناخته در شکل گبیماری ای شبیه آلزایمر و منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتکامل داروینی هنوز در حاهمیشه اطمینان تو بر خدا بنقش روی و منیزیم در سلامتحافظه و اطلاعات در کجاست کنترل همجوشی هسته ای با هذرات کوانتومی زیر اتمی قافزایش سرعت پیشرفت علوم سرعت فکر کردن چگونه استاداراوون تنها داروی تاییبیش از نیمی از موارد انتقمواد کوانتومی جدید، ممکنتاثیر نگاه و مشاهده ناظر هوش مصنوعی از عروسک بازی چند جهانیحس و ادراک قسمت بیست و یککایروپاکتیک چیستروح رهاییانرژی تاریک که ما نمی توشباهت کیهان و مغزارتباط شگفت انگیز مغز انبحثی در مورد عملکرد لوب فماپروتیلینتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمچیزی خارج از مغزهای ما نیخونریزی مغز در سندرم کووگلوئونریسدیپلام تنها داروی تایای نعمت من در زندگیمعلایم کمبود ویتامین E را از آغاز خلقت تا نگاه انسابرای اولین بار دانشمندانمدارک ژنتیکی چگونه انسانتاثیر داروی ضد تشنج سدیم هوشیاری کوانتومیدقیق ترین تصاویر از مغز ارشته نوروایمونولوژی و نقگزارش یک مورد جالب لخته وایرادهای موجود در خلقت بغیرقابل دیدن کردن مادهفراموشی همیشه هم بد نیستاز تکینگی تا مغز از مغز تبرداشت مغز ما از گذر زمانمستند جهان متصلتاثیر درجه حرارت بر عملکو هر کس تقوای خدا پیشه کندانشمندان نورون مصنوعی سزبان چهار حرفی حیات زمینابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تقدم زدن و حرکت دید را تغیتفاوت مغز انسان و میمون هچگونه آن شکری که می خوریممغز چگونه صداها را فیلتر تروس جریان انرژیواقعیت و مجازداروی جدید میاستنی گراویآینده ی علم و فیزیک در60 ثسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین هماناستفاده از سلول های بنیاممانتین یا آلزیکسا یا ابتمدن بشری و مغز اخلاقینبرو و انرژی مداوممغز بزرگ چالش است یا منفعتغییرات تکاملی سر انسان وراپامیل در بارداریدرمان های جدید میگرنآیا احتمال دارد رویا از آسوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزار بقای موجود زنده از اعداد بینهایت در دنیای ممنابع بی نهایت انرژی در دتوانایی مغز و دیگر اجزای چراروياها را به یاد نمی آنقش هورمون های تیروئید دجریان انرژی در سیستم های ژن هوش و ساختارهای حیاتی درک حقیقت نردبان و مسیری آیاما مقهور قوانین فیزیکسانسور بر بسیاری از حقایاحیای بینایی نسبی یک بیمبیماری ای شبیه ام اس مولتمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتکامل داروینی هنوز در حاهمیشه عسل با موم بخوریمنقش روزه داری در سالم و جحافظه و اطلاعات در کجاست کندر در بیماریهای التهابذرات کوانتومی زیر اتمی قافسردگی و اضطراب در بیماشلیک فراموشیادراک ما درک ارتعاشی است بیشتر کمردردها نیازی به موجود بی مغزی که می تواندتاثیر نگاه انسان بر رفتاهوش مصنوعی از عروسک بازی چندین ماده غذایی که ماننحس و ادراک قسمت بیست و دوکار با یگانگی و یکپارچگیروزه داری متناوب، مغز را انسان قدیم در شبه جزیره عشباهت زیاد بین سلول هاي عارتباط غیرکلامی بین انسابحثی درباره هوش و تفاوتهماجرای جهل مقدستاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمچیزی شبیه نور تو نیستخواندن ، یکی از شستشو دهنگمان میکنی جرمی کوچکی در ریشه های مشترک حیاتای آنکه نامش درمان و یادشعلایم کمبود ویتامین E را از انفجار بزرگ تا انفجار برای خودآگاه بودن تو بایمروری بر تشنج و درمان هایتاثیر درجه حرارت بر عملکهوش، ژنتیکی است یا محیطیدلایلی که نشان میدهد ما برشد مغز فرایندی پیچیده اگشایش دروازه جدیدی از طراگر میدانی مصیبت بزرگتر مقالاتفرایند پیچیده ی خونرسانیاز تکینگی تا مغز از مغز تبررسي علل احتمالي تغيير مشکلات نخاعیتاثیر درجه حرارت بر عملکوقت نهيب هاي غير علمي گذشدانشمندان یک فرضیه رادیکپیشرفت های جدید علوم اعصزبان و کلمه حتی برای کسانابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تقدرت انسان در نگاه به ابعتفاوت ها و تمایزها کلید بچگونه انتظارات بر ادراک مغز ناتوان از توجیه پیداتری فلوپرازینواکنش های ناخودآگاه و تقداروی جدید ضد میگرنآیا ممکن است موش کور بی مسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین همانابزار بقا از نخستین هماناستفاده از سلول های بنیامنابع انرژي پاک سرچشمه حتمدنی قدیمی در شمال خلیج نخاع ما تا پایین ستون فقرمغز بزرگ چالشهای پیش روثبت امواج الکتریکی در عصورزش هوازی مرتب خیلی به قدرمان های جدید در بیماری آیا احتمال دارد رویا از آسوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزار بقای موجود زنده از بلندی در ذهن ما درک بلندیمناطق خاصی از مغز در جستجتوازن مهمتر از فعالیت زینزاع بین جهل و علم رو به پنقش هورمون زنانه استروژنجریان انرژی در سیستم های ژن یا نقشه توسعه مغز و نقدرک عمیق در حیواناتآب زندگی است قسمت چهارمساخت شبکه عصبی مصنوعی با احیای بینایی نسبی یک بیمبیماری اسپینال ماسکولار منبع هوشیاری کجاست؟(قسمتکامل داروینی هنوز در حاهمراهی نوعی سردرد میگرنینقش رژیم غذایی بر رشد و احافظه و اطلاعات در کجاستکوچک شدن مغز از نئاندرتارفتار اجتماعی انسان، حاصالکتروتاکسی(گرایش و حرکشلیک فراموشیادغام میان گونه های مختلبا هوش مصنوعی خودکار روبموجودات مقهور ژنها هستندتاثیر نگاه انسان بر رفتاهوش مصنوعی از عروسک بازی چه زیاد است بر من که در ایحس و ادراک قسمت بیست و سوکاربرد روباتهای ريزنانوروزه داری و بیمار ی ام اس انسان ها می توانند میدان شباهت زیاد بین سلول هاي عارتروز یا خوردگی و التهابحثی درباره هوش و تفاوتهماده ی تاریکتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمنکاتی در مورد تشنجخواب سالم عامل سلامتیگنجینه ای به نام ویتامین رژیم های غذایی و نقش مهم ایمپلانت مغزی کمک میکند علت خواب آلودگی بعد از خواز بحث های کنونی در ویروسبرخی ملاحظات در تشنج های مرکز هوشیاری، روح یا بدن تاثیر درجه حرارت بر عملکهیچ کاری نکردن به معنی چیدنیای شگفت انگیز کوانتومرشد مغز علت تمایل انسان بپمبرولیزوماب در بیماری چاگر نیروی مغناطیس نباشد تاثیر ویتامین دی بر بیمافرایند تکامل و دشواری هابررسی و اپروچ جدید بر بیممشکلات بین دو همسر و برخیتاثیر درجه حرارت بر عملکوقتی فهمیدی خطا کردی برگدانشمندان ژنی از مغز انسپیشرفتی مستقل از ابزار هزبان و بیان نتیجه ساختماابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تلمس کوانتومیتفاوت های بین زن و مرد فقچگونه باغبانی باعث کاهش مغز و سیر تکامل ان دلیلی تری فلوپرازینواکنش به حس جدیدداروی ضد تشنج با قابليت تآیا ما تنها موجودات زنده سفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقا از نخستین هماناستفاده از سلول های بنیامنابع انرژی از نفت و گاز تمساح حد واسط میان مغز کونخستین تصویر از سیاهچالهمغز بزرگ و فعال یا مغز کوجمجمه انسان های اولیهورزش هوازی ، بهترین تمریدرمان های رایج ام اسآیا برای تولید مثل همیشه سوپاپ ها یا ترانزیستورهاابزارهای پیشرفته ارتباط بلعیدن ستاره توسط سیاهچامنبع هوشیاری کجاست قسمت توسعه هوش مصنوعی قادر اسنزاع بین علم و نادانی رو نقش ویتامین K در ترمیم اسجریان انرژی در سیستم های ژنها نقشه ایجاد ابزار هودرگیری قلب در بیماری ویرآب زندگی است قسمت اولساخت شبکه عصبی با الفبای احساس گذر سریعتر زمانبیماری اضطراب عمومیمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتکامل داروینی هنوز در حاهندسه ی پایه اینقش رژیم غذایی در رشد و احس چشایی و بویاییکووید نوزده و خطر بیماری رقیبی قدرتمند در برابر مالگوبرداری از طبیعتشنا در ابهای گرم جنوب نیاادغام دو حیطه علوم مغز و بار بزرگ ایستادن بر دو پامیهمانهای ناخوانده عامل تاثیر ویتامین دی بر بیماهوش مصنوعی از عروسک بازی نهایت معرفت و شناخت درک عحس و ادراک قسمت بیستمکاربرد روباتهای ريز، در روزه داری سلول های بنیادانسان جدید از چه زمانی پاشرکت نورالینک ویدیویی ازارزش حقیقی زبان قسمت اولبحثی درباره هوش و تفاوتهماده ی خالیتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی از عروسک تا کمچگونه مولکول های دی ان ایخواب سالم عامل سلامتی و یگویید نوزده و ایمنی ساکترژیم های غذایی و نقش مهم ایمپلانت نخاعی میتواند دعماد الدین نسیمی قربانی از تلسکوپ گالیله تا تلسکبرخی مرزهای اخلاق و علوم مرکز حافظه کجاستتاثیر درجه حرارت بر عملکهیچگاه از فشار و شکست نتردندان ها را مسواک بزنید تزمین زیر خلیج فارس تمدنی پنج اکتشاف شگفت آور در مواگر نعمت فراموشی نبود بسصفحه اصلیفرایند حذف برخی اجزای مغبررسی ژنها در تشخیص بیمامشکلات روانپزشکی پس از ستاثیر درجه حرارت بر عملکویتنام نوعی کرونا ویروس دانشمندان پاسخ کوانتومی پاسخ گیاهان در زمان خوردزبان و بیان، در سایه پیشرابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تلوب فرونتال یا پیشانی مغتفاوت های تکاملی در مغز وچگونه تکامل مغزهای کنونیمغز آیندگان چگونه است ؟تسلیم شدن از نورون شروع مواکسن های شرکت فایزر آمرداروی ضد تشنج با قابليت تآیا مغز تا بزرگسالی توسعسفرنامه سفر به بم و جنوب ابزار بقای موجود زنده از استیفن هاوکینگ در مورد همنابع انرژی از نفت و گاز تنفس هوازی و میتوکندرینخستین روبات های زنده ی جمغز بزرگترین مصرف کننده جنسیت و تفاوت های بیناییورزش و میگرندرمان های علامتی در ام اسآیا بزرگ شدن مغز فقط در دسودمندی موجودات ابزی بر ابزارهای بقا از نخستین هبه مغز خزندگان خودت اجازمنبع هوشیاری کجاست قسمت توسعه برخی شغل ها با هوش نزاع بین علم و جهل رو به پنقش ژنتیک در درمان اختلاجستجوی متن و تصویر به صورژنها ، مغز و ارادهدرگیری مغز در بیماری کویآب زندگی است قسمت دومساختار شبکه های مغزی ثاباحساسات کاذببیماری بیش فعالیمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتکامل زبانهندسه ی رایج کیهاننقش زنجبیل در جلوگیری از حس و ادراک (قسمت اول )کودک ایرانی که هوش او از رموزی از نخستین تمدن بشرالتهاب شریان تمپورالشناخت و معرفت، و نقش آن دارتقا و تکامل سنت آفرینش بار سنین ابزار هوشمندی امیگرن سردردی ژنتیکی که بتاثیر ویروس کرونا بر مغز هوش مصنوعی از عروسک بازی چهار میلیارد سال تکامل بحس و ادراک قسمت دهمکتاب زیست شناسی باورروش مقابله مغز با محدودیانسان عامل توقف رشد مغزشش مرحله تکامل چشمارزش حقیقی زبان قسمت دومبحثی درباره هوش و تفاوتهمبانی ذهنی سیاه و سفیدتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی به کمک هوش طبیچگونه مغز پیش انسان یا همخواب عامل دسته بندی و حفطگوشه بیماری اتوزومال رسسرژیم غذایی حاوی تخم مرغ واین پیوند نه با مغز بلکه عوامل موثر در پیدایش زبافلج نخاعی با الکترودهای از تلسکوپ گالیله تا تلسکبرخی نکات از گاید لاین پرمرکز حافظه کجاستتاثیر درجه حرارت بر عملکهیپرپاراتیروئیدیسمدو ویژگی انتزاع و قدرت تجزمان واقعیت است یا توهمپوست ساعتی مستقل از مغز داگر نعمت فراموشی نبود بسسوالات پزشکیاز تکینگی تا مغز از مغز تفرد حساس از نظر عاطفی و ببررسی سیستم تعادلی بدن امشکلات روانپزشکی در عقب تاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین E برای فعالیت صحدانشمندان اولین سلول مصنپختگی پس از چهل سالگي به زبان و تکلم برخی بیماریهابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تلوتیراستامتفاوت های زبانی سرمنشا تچگونه جمعیت های بزرگ شکل مغز انسان ایا طبیعتا تماتشنج چیستواکسن کووید 19 چیزهایی که داروی ضد تشنج توپیراماتآیا همه جنایت ها نتیجه بیسفری به آغاز کیهانسقوط درون جاذبه ای خاص، چابزار بقای موجود زنده از استیفن هاوکینگ در تفسیر منابع انرژی از نفت و گاز تنفس هوازی و میتوکندرینرمش های مفید برای درد زامغز حریص برای خون، کلید تجنسیت و تفاوت های بیناییورزش بهترین درمان بیش فعدرمان ژنتیکی برای نوآوریآیا تکامل و تغییرات ژنتیسیلی محکم محیط زیست بر انابزارهای بقا ازنخستین همبه بالا بر ستارگان نگاه کمنبع هوشیاری کجاست قسمت توصیه های سازمان بهداشت نشانه های گذشته در کیهان نقش گرمایش آب و هوا در همجستجوی هوشیاری در مغز ماژنهای مشترک بین انسان و ودرگیری مغز در بیماران مبآب زندگی است قسمت سومسازگاری با محیط بین اجزااخلاق و علوم اعصاببیماری تی تی پیمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتکامل زبانهندسه بنیادیننقش زبان در سلطه و قدرت احس و ادراک (قسمت دوم )کودکان میتوانند ناقل بی رمز و رازهای ارتباط غیر کامیوتروفیک لترال اسکلروشناسایی تاریخچه ی تکاملیارتوکين تراپی روشی جديد بارداری بدون رحممیگرن شدید قابل درمان استاثیر ژنها بر اختلالات خهوش مصنوعی از عروسک بازی چهار ساعت پس از کشتار خوکحس و ادراک قسمت دوازدهمکتاب، سفری به تاریخروش های صرفه جویی در ایجاانسانیت در هم تنیده و متصششمین کنگره بین المللی سارزش حقیقی زبان قسمت سومبحثی درباره هوش و تفاوتهمباحث مهم حس و ادراکتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی در کامپیوترهاخودآگاهی و هوشیاريگوشت خواری یا گیاه خواریراه فراری نیستاینکه به خاطرخودت زندگی عوامل ایجاد لغت انسانی و فلج بل، فلجی ترسناک که آناز تکنیکی تا مغز از مغز تبرخی نرمش های گردنمرکز خنده در کجای مغز استهاوکينگ پیش از مرگش رسالدو برابر شدن خطر مرگ و میزمان شگفت انگیزپیموزایداگر با مطالعه فیزیک کوانپیامهای کاربراناز تکینگی تا مغز از مغز تفرضیه ای جدید توضیح میدهبررسی علل کمر درد در میانمشاهده گر جدای از شیء مشاتاثیر رو ح و روان بر جسمویتامین E در چه مواد غذایدانشمندان تغییر میدان مغپروژه ی ژنوم انسانیزبان و شناخت حقیقت قسمت چابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز- از مغز لیس دگرامفتامین یا ویاستفاوتهای جنسیتی راهی براچگونه جمعیت های بزرگ شکل مغز انسان برای ایجاد تمدتشنج و حرکات شبه تشنجی قاواکسن کرونا و گشودن پنجرداستانها و مفاهیمی اشتباآیا هوش مصنوعی می تواند نآیا هوش مصنوعی زندگی بشرسلول های بنیادی منابع و اابزار بقای موجود زنده از استخوان های کشف شده، ممکمنابع انرژی از نفت و گاز تنفس بدون اکسیژننرمش های مفید در سرگیجهمغز زنان جوانتر از مغز مرجهل مقدسورزش در کمر درددرمان ام اس(مولتیپل اسکلآیا جنین انسان، هوشمندی سیاهچاله های فضایی منابعابزارهای بقای موجود زندهبه خودت مغرور نشومنبع هوشیاری کجاست قسمت توصیه های غیر دارویی در سنظام مثبت زندگینقش پیش زمینه ها و اراده حفره در مغزژنهای هوش ، کدامنددرگیری مغزی در سندرم کووآزمون ذهنی گربه شرودینگرستون فقرات انسان دو پا جلاخلاق پایه تکامل و فرهنگبیماری دویکمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتکامل زبان انسان از پیشیهندسه در پایه ی همه ی واکنقش زبان در سلطه و قدرت احس و ادراک قسمت چهلکودکان خود را مشابه خود ترمز بقای جهش ژنتیکیامید نیکو داشته باش تا آنشناسایی سلول های ایمنی اارتباط میکروب روده و پاربازگشت از آثار به سوی خدامیدان مغناطيسي زمین بشر تاثیر کلام در آیات کلام بهوش مصنوعی از عروسک بازی نوآوری ای شگفت انگیز دانحس و ادراک قسمت سومکجای مغز مسئول پردازش تجروش هایی ساده برای کاهش اانعطاف پذیری مکانیسمی علصرع و درمان های آنارزش خود را چگونه میشناسبحثی درباره احساسات متفامجموعه های پر سلولی بدن متاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی در خدمت خلق وحخودآگاهی و هوشیاريگیلگمش باستانی کیستراه های جدید برای قضاوت راینکه خانواده ات سالم باعواملی که برای ظهور لغت افلج خواباز تکینگی تا مغز و از مغز برخی یونها و مولکول های ممرگ چیستهاوکينگ پیش از مرگش رسالدو برابر شدن خطر مرگ و میزندگی هوشمند در خارج از زپیموزایداگر تلاش انسان امروز براسایتهای دیگراز تکینگی تا مغز از مغز تقلب و عقلبزرگ شدن مغز محدود به دورمشاهده آینده از روی مشاهتاثیر رژیم گیاه خواری بر ویتامین کادانشمندان روش هاي جدیدی پروژه ی ژنوم انسانیزبان و شناخت حقیقت قسمت اابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز- از مغز لا اکراه فی الدینتقلید مرحله ای نسبتا پیشچگونه حافظه را قویتر کنیمغز انسان برای شادمانی طتشنج عدم توازن بین نورون واکسن کرونا از حقیقت تاتدر مانهای کمر درددر محل کار ارزش خودت را بآیا هوش ارثی دریافتی از پسلول عصبی شاهکار انطباق ابزار بقای موجود زنده از استروژن مانند سپر زنان دمنابع انرژی از نفت و گاز تو یک جهان در مغز خودت هسنرمشهای مهم برای تقویت عمغزهای کوچک بی احساسجهان یکپارچهوزن حقیقی معرفت و شناختدرمان تومورهای مغزی با اآیا جهان ذهن و افکار ما مسیاهچاله و تکینگی ابتدایابزارهای بقای از نخستین به زودی شبکه مغزی به جای منبع هوشیاری کجاست قسمت توصیه هایی در مصرف ماهینظریه ی تکامل در درمان بینقش آتش در رسیدن انسان بهحقیقت قربانی نزاع بین بی ژنهای حاکم بر انسان و انسدرگیری مغزی در سندرم کووآسيب میکروواسکولاریا آسسخن پاک و ثابتاختلال خواب فرد را مستعد بیماری دیستروفی میوتونیمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتکامل ساختار رگهای مغزی هوموارکتوس ها ممکن است دنقش سجده بر عملکرد مغزحس و ادراک قسمت نهمکوری گذرای ناشی از موبایروی و منیزیم در تقویت استامید درمان کرونا با همانشواهدی از نوع جدیدی از حاارتباط ماده و انرژیبازگشت به ریشه های تکاملمیدازولام در درمان تشنج تاثیر کپسول نوروهرب بر نهوش مصنوعی از عروسک بازی نوار مغز مشاهده ی غیر مستحس و ادراک قسمت سی و هشتمکرونا چه بر سر مغز می آورروش صحبت کردن در حال تکاماولین مورد PML به دنبال تکضررهای مصرف شکر و قند بر از نخستین همانند سازها تبحثی درباره احساساتی غیرمحل درک احساسات روحانیتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی در خدمت خلق وحخورشید مصنوعیگیاه خواری و گوشت خوار کدراه های جدید برای قضاوت راینترنت بدون فیلتر ماهواعوارض ازدواج و بچه دار شدفلج خواب چیستاز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی اثرات مضر ویتامین دمرگ و میر پنهانتاثیر درجه حرارت بر عملکهدف یکسان، در مسیرهای متدو سوی واقعیتزندگی زمینی امروز بیش از پیچیدگی های مغزمگساپی ژنتیکاز تکینگی تا مغز از مغز تقیچی ژنتیکیبزرگ شدن تقریبا ناگهانی مطالعه ای بیان میکند اهدتاثیر رژیم گیاه خواری بر ویتامین کا و استخواندانشمندان روشی برای تبدیپرواز از نیویورک تا لوس آزبان و شناخت حقیقت قسمت دابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز- از مغزتلایو دوم دکتر سید سلمان فتقلید از روی طبیعتنگاه محدود و تک جانبه، مشمغز انسان برای شادمانی طتشخیص ژنتیکی آتروفی های واکسن کرونا ساخته شده توواکسن ایرانی کرونا تولیددر چه مرحله ای از خواب ، رآیا هوش سریعی که بدون احسسلولهای ایمنی القا کنندهابزار بقای موجود زنده از اسرار بازسازی اندام هامنابع انرژی از نفت و گاز تو پیچیده ترین تکنولوژی چرا مغزهای ما ارتقا یافت مغزتان را در جوانی سیم کشجهان کاملی در اطراف ما پروزوز گوشدرمان تشنجآیا جهش های ژنتیکی، ویروسیاهچاله ی تولید کنندهابزارهای دفاعی و بقای موبه زیر پای خود نگاه نکن بمنبع هوشیاری کجاست قسمت توضیحی ساده در مورد هوش منظریه ی تکامل در درمان بینقش انتخاب از طرف محیط، نحقیقت اشیاکلرال هیدرات برای خواباندرگیری اعصاب به علت میتوآسیب ها ناشی از آلودگی هوسرنوشتاختلال در شناسایی حروف و بیماری ضعف عضلات نزدیک بمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتکامل شناخت انسان با کشفهوش مصنوعی می تواند بر احنقش غذاها و موجودات درياحس و ادراک قسمت چهارمکی غایب شدی تا نیازمند دلرویا و خبر از آیندهامگا سه عامل مهم سلامتشواهدی از دنیسوان(شبه نئارتباط متقابل با همه ی حیبازخورد یا فیدبکمکانیک کوانتومی بی معنی تاثیر کپسول نوروهرب بر تهوش مصنوعی از عروسک بازی نوار مغزی روشی مهم در تشخحس و ادراک قسمت سی و ششمکریستال زمان(قسمت اولروشهای نو در درمان دیسک باولین مورد پیوند سر در انضررهای شکر بر سلامت مغزاز نخستین همانند سازها تبخش فراموش شده ی حافظهمحل درک احساسات روحانی دتاثیر گیاه خواری بر رشد وهوش مصنوعی درمانگر کامپیخانواده پایدارگالکانزوماب، دارویی جدیایندرالعید نوروز مبارکفلج دوطرفه عصب 6 چشماز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی اختلالات عصبی مثانهمرگ انتقال است یا نابود شتاثیر درجه حرارت بر عملکهدف از تکامل مغزدوچرخه سواری ورزشی سبک و زندگی زودگذرپیچیدگی های مغزی در درک زابزار هوش در حال ارتقا ازاز تکینگی تا مغز از مغز تقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصبزرگترین خطایی که مردم ممعنی روزهتاثیر رژیم گیاه خواری بر ویتامین کا در سبزیجاتداروهای مصرفی در ام اسپرورش مغز مینیاتوری انسازبان و شناخت حقیقت قسمت سابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز لبخند بزن شاید صبح فردا زتقویت استخوان در گرو تغذنگاه انسان محدود به ادرامغز انسان رو به کوچک تر شتصویربرداری فضاپیمای آمواکسن اسپایکوژندر هم تنیدگی کوانتومی و پآیا هشیاری کوانتومی وجودسلولهای بنیادی مصنوعی درابزار بقای موجود زنده از اصل بازخوردمنابع انرژی از نفت و گاز تو دی ان ای خاص ميتوکندريچرا ویروس کرونای دلتا وامغزتان را در جوانی سیمکشجهان در حال نوسان و چرخشیک پیشنهاد خوب برای آسان درمان جدید میگرن با انتی آیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجسیاره ی ابلهاناتفاق و تصادفبوزون هیگز چیستمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمتیوتیکسن داروی ضد جنوننظریه ی ریسماننقش اتصالات بین سلولهای حقیقت تنها چیزی است که شاکمردرددرد باسن و پا به دلیل کاهآشنا پنداریسریعترین کامپیوتر موجوداختلال در شناسایی حروف و بیماریهای تحلیل عضلانی امنبع هوشیاری در کجاست؟ قتأثیر نگاه انسان بر رفتاهوش مصنوعی و کشف زبان هاینقش غذاها و موجودات درياحس و ادراک قسمت نوزدهمکیهان خود را طراحی میکندرویا بخشی حقیقی از زندگی امروز دانش ژنتیک هیچ ابهشکل های متفاوت پروتئین هارتباط چاقی و کاهش قدرت ببازسازي مغز و نخاع چالشی مکانیزمهای دفاعی در برابتاثیر کپسول نوروهرب بر سهوش مصنوعی از عروسک بازی نورون هاي مصنوعی می توانحس و ادراک قسمت سیزدهمکریستال زمان(قسمت دوم)روشهای شناسایی قدرت شنوااولین هیبرید بین انسان و طلای سیاهاز نخستین همانند سازها تبخش بزرگتر کیهان ناشناختمحدودیت های حافظه و حافظتاثیر گیاهخواری بر رشد و هوش مصنوعی درخدمت خلق وحخارق العاده و استثنایی بگامی در درمان بیماریهای ایا کوچک شدن مغزانسان العامل کلیدی در کنترل کارآفناوری هوش مصنوعی نحوه خاز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی بیماری ها که در آن بمراحل ارتقای پله پله کیهتاثیر درجه حرارت بر عملکهدف از خلقت رسیدن به ابزاديدن با چشم بسته در خواب زونیسومایدپیوند مغز و سر و چالشهای ابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تقانون مندی نقشه ژنتیکی مبسیاری از بیماری های جدیمعادله ها فقط بخش خسته کنتاثیر رژیم گیاهخواری بر ویتامین دی گنجینه ای بزرداروهای ام اسآلودگی هوا و ویروس کرونازبان شناسی مدرن در سطح سلابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز لرزش ناشی از اسیب به عصبتلقین اطلاعات و حافظهنگاه از درون مجموعه با نگمغز انسان رو به کوچکتر شدتصادف یا قوانین ناشناختهواکسن اسپایکوژن ضد کرونادر هم تنیدگی کوانتومی و دآیا واکنش های یاد گرفته وسلسله مباحث هوش مصنوعیابزار بقای موجود زنده از اصول توسعه ی یک ذهن کاملمنابع انرژی از نفت و گاز تولید مثل اولین ربات های چرا پس از بیدار شدن از خونقش قهوه در سلامتیجهش های ژنتیکی مفید در سایک آلل ژنتیکی که از نئانددرمان جدید کنترل مولتیپلآیا خداباوری محصول تکاملسیاره ابلهاناتوسوکسیمایدبوزون هیگز جهان را از متلمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتکنولوژی جدید که سلول هانظریه تکامل در درمان بیمنقش تیروئید در تکامل مغزحقیقت خواب و رویاکمردرد ناشی از تنگی کانادستورالعمل مرکز کنترل بیآغاز فصل سرما و دوباره تکسرگیجه از شایعترین اختلااختلالات مخچهبیهوش کردن در جراحی و بیممنبع هوشیاری در کجاست؟(قتئوری تکامل امروز در درمهوش مصنوعی گوگل به کمک تشنقش غذاها و موجودات درياحس و ادراک قسمت هفتمکیهانِ هوشیارِ در حال یارویا تخیل یا واقعیتانفجار و توقف تکاملی نشاشگفتی های زنبور عسلارتباط هوش ساختار مغز و ژبحتی علمی درباره تمایل بما انسانها چه اندازه نزدتاثیر کپسول نوروهرب بر سهوش مصنوعی از عروسک بازی نورون های ردیاب حافظهحس و ادراک قسمت ششمکریستال زمان(قسمت سوم)روشی برای بهبود هوش عاطفاولین تصویر در تاریخ از سطوفان فقر و گرسنگی و بی ساز نخستین همانند سازها تبخش دیگری در وجود انسان همخچه فراتر از حفظ تعادلتاثیر انتخاب از طرف محیط هوش مصنوعی ساخته هوش طبیخدا موجود استراه پیروزی در زندگی چیستگامی در درمان بیماریهای ایا این جمله درست است کسیعادت کردن به نعمتفیلمی بسیار جالب از تغییاز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی بیماری های خاص که بدمرز مرگ و زندگی کجاستتاثیر درجه حرارت بر عملکهرچیز با یک تاب تبدیل به دی متیل فومارات(زادیوا)(زونا به وسیله ویروس ابله پیوند اندام از حیوانات بابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تقانون جنگلبسیاری از بیماری های جدیمعجزه ی علم در کنترل کرونتاثیر عصاره تغلیظ شده گیویروس مصنوعیداروهای تغییر دهنده ی سیآلزایمرزبان شناسی نوین نیازمند ابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز لرزش عضله یا فاسیکولاسیوتلاش هایی در بیماران قطع نگاه حقیقی نگاه به درون امغز ایندگان چگونه استتظاهر خوابیده ی مادهمغز ابزار بقای برتر مادیتظاهری از ماده است که بیدواکسن دیگر کرونا ساخته شدر کمتر از چند ماه سوش جدآیا یک، وجود داردسلطان جنگل یا صاحب ملکوتابزار بقای موجود زنده از اصول سلامت کمرمنابع انرژی از نفت و گاز تولید پاک و فراوان انرژیچرا بیماری های تخریبی مغنقش مهاجرت در توسعه نسل اجهش های ژنتیکی غیر تصادفیک جهش ممکن است ذهن انساندرمانهای بیماری پارکینسآیا دلفین ها می تواند از سیاره ابلهاناثر مضر مصرف طولانی مدت ربی نهایت در میان مرزهامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتکنولوژی جدید که سلول هانظریه تکامل در درمان بیمنقش حفاظتی مولکول جدید دحقیقت راستین انسان علم بکمردرد و علل آنذهن ما از در هم شکستن منبإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَسربازان ما محققا غلبه می اختلالات حرکتی در انسانبیهوشی در بیماران دچار امنبع خواب و رویاتئوری تکامل در پیشگیری و هوش مصنوعی گوگل به کمک تشنقشه مغزی هر فرد منحصر بهحس و ادراک قسمت هفدهمکیست کلوئید بطن سومرویا حقی از طرف خداانواع سکته های مغزیشاهکار قرنارتباط انسانی، محدود به بحث درباره پیدایش و منشا ما انسانها چه اندازه نزدتاثیر کتامین در درمان پاهوش مصنوعی از عروسک بازی نوروپلاستیسیتی چیستحس و ادراک سی و هفتمکشف مکانیسم عصبی خوانش پروشی جدید در درمان قطع نخاولین سلول مصنوعیطی یکصد هزار سال اخیر هرچاز نشانه ها و آثار درک شدبرنامه و ساختار پیچیده ممخچه ، فراتر از حفظ تعادلتاثیر احتمالی عصاره تغلیهوش احساسیخطا در محاسبات چیزی کاملرابطه تشنج و اوتیسمگاهی لازم است برای فهم و ایا ابزار هوشمندی یا مغز عارضه جدید ویروس کرونا سفیزیک مولکولها و ذرات در از تکینگی تا مغز از مغز تبرخی توجهات در ببمار پارمرز بین انسان و حیوان کجاتاثیر درجه حرارت بر عملکهزینه ای که برای اندیشیددژا وو یا اشنا پنداریزیباترین چیز در افزایش سپیوند سر آیا ممکن استابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تقانون جنگلبعد از کرونامغز فکر میکند مرگ برای دیتاریخ همه چیز را ثبت کردهویرایش DNA جنین انسان، برداروهای ضد بیماری ام اس وآمارهای ارائه شده در سطح زبان، وسیله شناسایی محیطابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز لزوم سازگاری قانون مجازاتلاشی برای درمان قطع نخانگاهی بر قدرت بینایی درا